abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37908433
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef cattie het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Vanochtend zo erg dat ik niet kon lopen of staan. Voor mijn gevoel heeft het te maken met overbelasting van mijn bekken (want tja, ik was gister wel 3/4 uur de stad in geweest, dat kan natuurlijk niet he... ).
same here.. fietsen doe ik al een paar weken niet meer!
volgens mij is het ook gewoon de druk op bepaalde zenuwen, soms is de kleine net iets gedraaid en gaat het opeens een stuk beter.

maar ik heb mijn vent wel gezegd dat ik toch serieus meen te weten hoe beroerd een trap in je zak kan voelen

wat harde buiken betreft: dat wordt vaak gewoon veroorzaakt door vermoeidheid of teveel inspanningen, daarom moet je het dan rustiger aan doen, wat meestal ook wel helpt.
ik weet niet of je het geprobeerd hebt, maar een buikband kan verlichting geven, dat ondersteunt je buik en dat hangt allemaal net even wat meer ontspannen is mijn ervaring.
pi_37908473
Ahaa, er staan er weer een paar op knappen hier *handjes wrijft*
Meldplicht! (Jullie weten wie je zijn!)
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_37908669
Ik heb ook kraamzorg van Icare, maar bij mij komen ze niet langs :S
Over ongeveer 10 minuten bellen ze mij, ik heb namelijk een telefonische intake. Had het fijner gevonden als er iemand langs zou komen (gaat me altijd makkelijker af, face-to-face) maar ja.. we zien wel!!

hier gaat het wel goed, alleen veel last van mijn buik. Steeds een soort buikpijn en voel vele krampen in mijn schaamstreek. Beebje is denk ik aan het indalen ofzo.
Verder ook vaak een beetje misselijk, ben misschien toch te druk (Bezig met schoonmaken!)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:06:38 #254
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37909172
CrazyMoon, dat bezoekje stelt ook niet zoveel voor hoor. Ze vragen vaak hoe het ermee gaat en vragen of je alles in huis hebt en vaak (heb ik hier gelezen) gaan ze niet eens kijken naar het kamertje. Bij mij wel, maar dat vond ik alleen maar vervelend omdat nog niet alles klaar was (en ik wist dat het wel op tijd klaar zou zijn).

Heel even klagen... ik ben zóoo moe en heb veel last van misselijkheid. Niet handig met twee kleintjes ... maar goed, ik sleep me wel door de dagen heen en hopelijk is die misselijkheid gauw voorbij. Afwachten maar...
pi_37910459
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:35 schreef cattie het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook. Vanochtend zo erg dat ik niet kon lopen of staan. Voor mijn gevoel heeft het te maken met overbelasting van mijn bekken (want tja, ik was gister wel 3/4 uur de stad in geweest, dat kan natuurlijk niet he... ).

De reden dat je het rustiger aan moet doen als je veel harde buiken hebt is volgens mij dat het de groei van het kind (een beetje) kan remmen. Dat bleek bij mij ook wel, toen ik bij 23 weken niet meer mocht werken ivm te veel harde buiken zijn mijn buik en de baby opeens in de weken erna enorm gegroeid. En bij mij waren ze ook "bang" voor een vroeggeboorte, maar dat zou dan volgens mij geen gevolg van de harde buiken zijn maar de oorzaak. (En ik had/heb last van heel pijnlijke harde buiken, dat is misschien ook anders).
Haha.... Ik had het ook ...
In de stad....
Met ontzettend last van koopziek zijn...
En toen opeens..... AUW.
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  woensdag 17 mei 2006 @ 11:48:00 #256
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_37910604
Balen, Suzanna! Lijkt me zo naar, zo misselijk zijn. Sterkte, hopelijk is het snel over!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 17 mei 2006 @ 12:03:00 #257
45621 Suzanna
Mama van...
pi_37911162
Dank je Sugar! Er is hoop hoor...bij Noa heb ik het mijn hele zwangerschap gehad (kwam nauwelijks van de bank / het bed af) en bij Emma was het al een stuk beter, en nu ook iets minder dan bij Emma. Dus wie weet...is het ook heel snel weer over.
Tis idd heel naar, ik heb volgens mij liever pijn ofzo, daar kun je nog een pilletje tegen innemen. Maar goed, het is allemaal niet leuk, dus ik denk dat ik het er maar mee doe ...

Enne... vamperotica en cattie, dat had ik ook tijdens mijn zwangerschappen, je moet dus écht niet te lang lopen want 's nachts slapen na zo'n dag is ook echt geen pretje...
Gelukkig ben ik niet zo koopziek ...
pi_37912007
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 12:03 schreef Suzanna het volgende:
Dank je Sugar! Er is hoop hoor...bij Noa heb ik het mijn hele zwangerschap gehad (kwam nauwelijks van de bank / het bed af) en bij Emma was het al een stuk beter, en nu ook iets minder dan bij Emma. Dus wie weet...is het ook heel snel weer over.
Tis idd heel naar, ik heb volgens mij liever pijn ofzo, daar kun je nog een pilletje tegen innemen. Maar goed, het is allemaal niet leuk, dus ik denk dat ik het er maar mee doe ...
ff wat tips, je zal het allicht allemaal al geprobeerd hebben, maar wie weet zit er nog wat tussen wat voor je werkt, voor mij iig wel..

-appel, stukjes appel eten helpt bij mij om de misselijkheid te laten zakken, voorkomt vaak dat ik ook daadwerkelijk moet overgeven
-waterijsjes, bij voorkeur perenijsjes, zelfde idee
-vanille schepijs, tegen oprispingen/maagzuur, niet meteen een grote bak vol nemen want dan wor je weer misselijk
-babythee (thee met melk en suiker) met biskwietjes.. kalmeert de maag vaak ook wel

wie weet heeft iemand er wat aan!
pi_37912025
nou, ben net gebeld door Icare. Ze wilden van alles weten. Ik krijg nu 48 uur kraamzorg (6 uur per dag). Op dit moment ben ik er tevreden mee. Ze zeiden ook, dat als blijkt dat het in de kraamperiode te weinig is, dat ik zo meer kan krijgen.
Verder was alles goed, moet alleen nog paar dingen in huis halen.
En volgende week maar even een ondersteek ophalen en misschien ook wel klossen.

suzanna, bah! misselijkheid, dat is niet leuk! hopen dat het snel over is!

de laatste dagen voel ik mij ook niet zo lekker, denk door de zenuwen ofzo.. beetje misselijk.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_37912922
Pfff.... we kregen net een telefoontje van IKEA dat ons bed niet 2 juni geleverd kan worden maar pas 17 juli.... Da's een week voor mijn uitgerekende datum
Balen zeg... En dit is het enige bed in de maat die we willen (180X220) dus wel zullen wel moeten wachten.
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:07:39 #261
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_37913296
Sugar, herkenbaar hoor dat van 'er gebeurt zoveel naast'. 1 troost, er komt zo'n omschakeling. Dat kan pas zijn bij je verlof of iets eerder als je het toch iets rustiger aan gaat doen. Je studie slokt je ook op naast Maria natuurlijk. Ik denk als je eenmaal klaar bent met je studie, dat je jezelf dan wat meer tijd gunt om met je baby bezig te zijn. Had ik ook en nu voel ik me ook een stuk rustiger.
Sowieso wel een tip voor zwangeren met al 1 of meerdere kinderen: als je kindje normaal gesproken al 1 of 2 dagen naar oppas/opvang gaat, gewoon blijven doen tijdens je verlof. Dan heb je lekker die tijd voor jezelf en kom je veel meer tot ontspanning. Zo'n kind vreet nl. energie. (kwamen we vanmorgen weer achter toen meneer van winkel naar winkel rende en tussendoor zichzelf theatraal op de grond stortte. )

Getver, heb ik al meldplicht joh vanaf vrijdag?
Volgens mij mag ik me gezegend voelen met mijn steekjes onderin als ik jullie zo hoor. Controle was oké. Bloeddruk was wel weer omhoog gegaan. Onderdruk met 15 gestegen vergeleken met de laatste controle (sinds het begin dus 25). Dus de moed zakte me al in de schoenen. Echt zo'n 'a neeee!'gevoel. Maar na de echo nog een keer getest en toen was het nog maar met 5 gestegen vergeleken met de vorige keer. Ik mocht weer naar huis en hoef pas over 2 weken weer. Tenzij ik ga bevallen natuurlijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:11:03 #262
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_37913426
*kleine update*
Mijn vrouw heeft zojuist een echo gehad in het ziekenhuis.
Was wel leuk want de baby lg met zijn/haar mond open en op moment dat we er naar kijken, ging de mond dicht. Leuk om te zien.

Verder blijkt dat de placenta nu in klasse 2 is, zoals ze dat noemen. Er zit wat kalk omheen, en krijgt het door de hoge bloeddruk erg zwaar. (is gelukkig nog niet kritiek).
Inleiden is ook nog geen sprake van, maar de zwangerschap gaat steeds meer naar een bedreigende zwangerschap.
Ze gaan in ieder geval niet wachten tot 42 weken... Maar wanneer wel.. tja.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
pi_37913496
Spannend Tazz.. vervelend zo die onzekerheid Sterkte!
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:13:23 #264
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_37913508
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 10:45 schreef Mwanatabu het volgende:
Ahaa, er staan er weer een paar op knappen hier *handjes wrijft*
Meldplicht! (Jullie weten wie je zijn!)
Op knappen..
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:14:19 #265
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_37913539
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:13 schreef poemojn het volgende:
Spannend Tazz.. vervelend zo die onzekerheid Sterkte!
onzekerheid is inderdaad vervelend.
Als nu eens zeggen dat het nu volgende week woensdag is, leef je er naar toe, maar nu..
pi_37913665
Naar dat ze niks kunnen/willen zeggen over wanneer ze actie gaan ondernemen, Tazz.
Die klasse van de placenta wordt een hoger getal naarmate de placenta minder goed functioneert ofzo?

Ik werd net in de supermarkt aangesproken door een vrouw met 2 kleine kinderen bij zich. Ze wenste me veel succes, vroeg of het de eerste was en zei dat ik maar vast een stuk behang met schilderij moest uitzoeken om m'n kind straks af en toe achter te plakken. Toen ze was uitgekletst tegen me draaide ze zich om, om toen te zien dat haar oudste verdwenen was en niet meer naast de buggy stond. Die was hem gevlogen naar de kaascounter.
pi_37913902
Tazz, wat rot zeg, dat ze nu nog niks ondernemen, ook al is de placenta slechter aan het worden Is misschien vanuit de artsen te begrijpen, maar je zal maar zitten wachten zeg Sterkte!!

Kennen jullie het gevoel als in een te warm bad zit? Dat je er een gewoon beetje beroerd van wordt en er alleen maar uit wil? Dat had ik net, en ik zat niet in een warm bad, maar gewoon beneden in de huiskamer Gelukkig is het weg nu.
Ik weet alleen niet of het iets met de zwangerschap te maken heeft ofzo. Maandag ben ik nog bij de vk geweest en alles was goed. Bloeddruk ook, was zelfs lager dan normaal (onderdruk was 70, normaal 80) Ik heb haar wel verteld dat ik 2x heel kort van die sterretjes gezien had, maar omdat ik verders nergens last van had ik ook niet gebeld had. Ze zei dat dat alleen nodig was als je knallende koppijn had en/of een hoge bloeddruk, dat soort dingen.

Volgens mij danst de beebie hier ook nog vrolijk in de rondte, want ik voel het getrap nog steeds net zo goed onderin als boven in (bovenin wel altijd links) Dus we zullen het 29 mei wel weer zien, hoe hij dan ligt.
pi_37913945
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:11 schreef Tazz het volgende:
*kleine update*
Mijn vrouw heeft zojuist een echo gehad in het ziekenhuis.
Was wel leuk want de baby lg met zijn/haar mond open en op moment dat we er naar kijken, ging de mond dicht. Leuk om te zien.

Verder blijkt dat de placenta nu in klasse 2 is, zoals ze dat noemen. Er zit wat kalk omheen, en krijgt het door de hoge bloeddruk erg zwaar. (is gelukkig nog niet kritiek).
Inleiden is ook nog geen sprake van, maar de zwangerschap gaat steeds meer naar een bedreigende zwangerschap.
Ze gaan in ieder geval niet wachten tot 42 weken... Maar wanneer wel.. tja.
Sjonge, ze laten jullie wel een beetje hangen zo zeg... Ik kan me voorstellen dat -ondanks de lieve echo- de lol er inmiddels wel een beetje af is voor jullie. Sterkte
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:27:54 #269
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37913966
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:18 schreef Tamea het volgende:
Naar dat ze niks kunnen/willen zeggen over wanneer ze actie gaan ondernemen, Tazz.
Die klasse van de placenta wordt een hoger getal naarmate de placenta minder goed functioneert ofzo?

Ik werd net in de supermarkt aangesproken door een vrouw met 2 kleine kinderen bij zich. Ze wenste me veel succes, vroeg of het de eerste was en zei dat ik maar vast een stuk behang met schilderij moest uitzoeken om m'n kind straks af en toe achter te plakken. Toen ze was uitgekletst tegen me draaide ze zich om, om toen te zien dat haar oudste verdwenen was en niet meer naast de buggy stond. Die was hem gevlogen naar de kaascounter.
mooi zulks advies. Die wist duidelijk waar ze het over heeft!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:28:04 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_37913972
Jeetje Tazz. Wat een rotsituatie. Nu hang je maar een beetje halverwege af te wachten. Niet dat ik hoop op verdere verslechtering maar iig zouden ze dan iets gaan doen. Dit kan toch ook niet prettig zijn voor moeder en kind (en jou natuurlijk ).
  woensdag 17 mei 2006 @ 13:29:08 #271
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_37914005
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:14 schreef Tazz het volgende:

[..]

onzekerheid is inderdaad vervelend.
Als nu eens zeggen dat het nu volgende week woensdag is, leef je er naar toe, maar nu..
Gelukkig hoeft ie er maar 1x uit en niet 8 x! Dus als hij of zij het doet dan doet ie het ook goed. Sterkte...
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_37914008
LadyS ik heb dat ook geregeld. Volgens mijn vlos komt het omdat je groeiende baarmoeder een aantal grote bloedvaten dicht kan duwen als je in een bepaalde houding zit. Daar wordt je beroerd van, licht in je hoofd en je kan sterretjes zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door owlet op 17-05-2006 13:42:49 (typo) ]
pi_37914277
Volgensmij kan je dat soort verschijnselen ook krijgen bij een te lage bloeddruk.
pi_37914448
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 13:29 schreef owlet het volgende:
LadyS ik heb dat ook geregeld. Volgens mijn vlos komt het omdat je groeiende baarmoeder een aantal grote bloedvaten dicht kan duwen als je in een bepaalde houding zit. Daar wortd je beroerd van, licht in je hoofd en je kan sterretjes zien.
o ja, dat zou wel een mooie verklaring zijn idd! De sterretjes heb ik nu niet gezien iig.
Wel een beetje licht in mijn hoofd en dan dat opvliegerige gevoel.

Tamea, met "te laag" bedoel je zeker echt "te laag", als in 50 onderdruk ofzo?
pi_37914635
Ik geloof dat laag officieel onder de 60 onderdruk is. Maar je kan dus ook die lage bloeddruk krijgen doordat er even teveel bloed naar je placenta gaat of door vaten die even dichtgedrukt worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')