Nadal is niet onverslaanbaar op gravel. Niemand is onverslaanbaar
![]()
Anyway, ik heb eens ff naar die partij van Nadal tegen Monfils zitten kijken. Maar wat ik niet snap is dat Nadal niet wat vaker gewoon hard op zijn backhand wordt aangevallen. Dat is zijn zwakke punt. Zijn forehand is super. Daar kan hij ongelovelijke spinballen mee slaan en zijn voetenwerk is ook heel goed waardoor hij veel om zijn backhand kan heen lopen. Maar het viel me op dat Monfils vandaag het gros van de punten maakte op de backhand van Nadal. Daarnaast is dat eigenlijk de slag waar Nadal nog wel eens een foutje mee maakt.
Maar het viel me ook op dat Monfils het bijna niet voor mekaar kreeg om die ballen op zijn backhand te krijgen. (Door niet scherp genoeg spelen, maar zeker ook door het sterke voetenwerk van Nadal)
Natuurlijk is het heel makkelijk praten, maar ik denk dat als je van Nadal wilt winnen, je vooral veel de ballen op zijn backhand moet proberen te krijgen en de bal laag houden is ook wel een handige. Beetje vaart erin gooien en daar zul je veel punten mee winnen.
Maar ja, dan moet Nadal natuurlijk wel een beetje meewerken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"