Bij deze, dat scheelt weer opmerkingen daarover.quote:Op donderdag 11 mei 2006 20:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Ontmaskert moet overigens ontmaskerd zijn.²
Nee, juist nietquote:Op donderdag 11 mei 2006 21:27 schreef SCH het volgende:
Kom op BSB, je kan beter
en nu in het Nederlandsquote:Op donderdag 11 mei 2006 23:43 schreef Meki het volgende:
gelijk wegsturen naar Somalie
deze achterlijke leugenaar moet zo snel spoedig oprotten
Stem op Nawijn de volgende keerquote:Op donderdag 11 mei 2006 23:43 schreef Meki het volgende:
liegen tegen de staat
weg ermee domme Hirsi aLI somali
en dan lul jij over rasisme ?quote:Op donderdag 11 mei 2006 23:43 schreef Meki het volgende:
liegen tegen de staat
weg ermee domme Hirsi aLI somali
zij is de bron van racismequote:
Hey Meki als het nou iemand was geweest waar jij het bloed niet van kan zuipen? Had je dan ook zo fel gereageerd?quote:Op donderdag 11 mei 2006 23:56 schreef Meki het volgende:
Tweede Kamerlid Hilbrand Nawijn vindt dat Hirsi Ali het land uit moet als blijkt dat zij heeft gelogen bij haar toelating tot Nederland. Hij heeft donderdagavond aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken) gevraagd of zij in dat geval haar partijgenote het Nederlanderschap wil ontnemen. Ook zou Hirsi Ali dan niet moeten kunnen terugvallen op de van asielzoeker. "Ik ben geschokt door deze feit
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:28 schreef Drugshond het volgende:
Ik moet ff inlezen, lijkt me sterk dat hier geen [POL] topic van is.
quote:
De enige beperking is natuurlijk dat AHA al een NL paspoort heeft.quote:
Idd.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 02:45 schreef Manono het volgende:
Hirsi Ali heeft in een Barend en Van Dorp uitzending in 2002 al toegegeven dat ze gelogen heeft om asiel te krijgen. ze heeft zelf Verdonk gebeld om te zeggen dat ze gelogen had nav de zaak Pasic. Dus 'ontmaskerd' is een groot woord
Nee hoor, gewoon journalistiek werk al was het meeste al wel bekend. Maar in het licht van de zaak Pasic is het wel opvallend dat dit zo is gebeurd. Verdonk heeft gezegd dat Hirsi Ali wat haar betreft destijds teruggestuurd had moeten worden. Nawijn heeft nu alsnog gevraagd om haar uit te zetten.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:02 schreef milagro het volgende:
Gewoon een knap staaltje karaktermoord van de VARA.
HA is een stemmentrekker, de VVD staat sinds het Verdonk/Rutte gedoe op winst weer en dus snel naar Somalie om of all people de afgedankte ex te interviewen.
Klopt, en dergelijke situaties mogen best worden onderzocht. En je ziet dat het de bekende gevallen zoals een Taida ook gebeurd. Als kamerlid ben je natuurlijk helemaal een BN'er. Dat is geen karaktermoord, dat is onderzoek. En net als bij bijvoorbeeld Sam Pormes gat het om iets uit het verleden, maar dat maakt weinig uit.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:02 schreef milagro het volgende:
Er zijn denk wel zo'n 26000 gezichten te 'ontnmaskeren' dan en meer. Altijd wel delen te vinden van hun verhalen die niet helemaal kloppen.
De enige aannemelijke reden waarom ze eventueel in Nederland zou mogen blijven is omdat ze op Didier Drogba van Chelsea lijkt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:53 schreef Scorpie het volgende:
Net zoals Taida moet AHA ook het land uit worden gezet.
Misschien kunnen we ze ruilen. Zetten we Hirsi in de spits bij Chelsea, en Drogba in de NL'se politiek.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 08:55 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De enige aannemelijke reden waarom ze eventueel in Nederland zou mogen blijven is omdat ze op Didier Drogba van Chelsea lijkt.²
In Nederland is het nog altijd zo dat mensen onschuldig zijn totdat het tegendeel is bewezen en niet andersom. Jij geeft Hirsi Ali nu al een kwalificatie mee en gebruikt ook nog eens het misselijkmakende woord deportatie. Verder zijn 'welwillende, hardwerkende allochtonen' op geen enkel manier slachtoffer van laster door toedoen van Hirsi Ali. Dat is een uitspraak die je onmogelijk hard kunt maken. Kritiek op de islam hebben is iets wezenlijk anders dan laster van bepaalde allochtonen. Het is tekenend dat jij dat onderscheid kennelijk niet inziet.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:11 schreef Super7fighter het volgende:
Als Verdonk de ballen heeft om Hirsi Ali op het vliegtuig naar Somalie te zetten vanwege oplichting (en eventueel aanzetten tot haat en geweld), dan zal ik voor het eerst van mijn leven op de VVD stemmen. Ik hoop dat Verdonk haar ruggegraat ook kan rechthouden inzake Hirsi Ali en haar principes zal handhaven. Zo'n deportatie van een frauduleuze,criminele illegaal annex onruststoker zal een handreiking zijn naar de welwillende, hardwerkende allochtoon die hier op legale wijze zijn brood verdient, die voorheen jaren gebukt ging onder de laster door toedoen van Hirsi Ali.
Het verwijderen van alle Marokkaanse hangjeugd uit de ooit zo vreedzame en tolerante stad Amsterdam is het beste wat je kunt doen... - Het is maar net hoe je naar dingen kijkt. Ik vind beslist niet dat Hirsi Ali wanorde schept. Omdat ze toevallig wat kritiek heeft op de vrouw-onvriendelijkheid binnen de islam?? Ik vind de islam een belachelijk en hypocriet geloof. Schep ik nu ook wanorde in dit land? De moslim die homo's van daken wil gooien, of de vrouw die in burka over straat gaat? Dat is zeker doodgewoon, of niet? En waar je het op baseert dat de VVD de grootste politieke partij zou worden, is me ook een raadsel. Er wordt al 3 jaar een hard asielbeleid gevoerd en de VVD is in de peilingen niet hoger dan 33 zetels geweest, terwijl de PvdA voortdurend hoger dan 42 zetels heeft gestaan.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 00:11 schreef Super7fighter het volgende:
Sterker nog, als Verdonk Hirsi Ali een enkeltje Somalie stuurt, voorspel ik zelfs dat de VVD groter dan de PVDA zal worden, omdat we eindelijk kunnen zeggen dat Rita inderdaad principieel is. Maar het is niet alleen goed om zij die wanorde schept in de Lage Landen een gratis en verzorgd tripje naar Mogadishu te geven uit principieel oogpunt, maar ook ethisch, moreel, maar bovenal electoraal gezien is het verwijderen van Hirsi Ali uit de ooit zo vreedzame en tolerante samenleving in Nederland het beste wat je als ambitieuze politicus kunt doen.
eens.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:24 schreef TJDoornbos het volgende:
ik zou zeggen, nou Ayaan het was ons geen genoegen(handen vol met geld gekost, en div relletjes tussen bevolkingsgroepen door dr gestookt) daar is de grens ajuus!
Voor iemand die om de haverklap blijft herhalen dat de media ons indoctrineert en leugens verteld neem je deze "Docu" opeens wel heel erg snel voor waarheid aanquote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Bansheeboy
hirsi ali het land uit ja, als mennsen die echt moesten vluchten al het land uit getrapt worden moet deze leugenaares er ook uit.
ze is hier vast enkel gekomen om te stoken (wat ook het enige is wat ze doet)
Nee nog nietquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:01 schreef Rtificial het volgende:
Is er al een Hirsi-uitzwaai-topique?
Hoezo blindelings? Dit was allemaal al bekend, behalve dan de verklaringen van haar familie maar of die de waarheid spraken is ook maar de vraag.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:53 schreef Chadi het volgende:
En ze zit gewoon in Den haagwat een top actie..
Ze naait de boel bij elkaar en ik gun het haar omdat al die lui zo blind achter haar leugens zijn gaan staan
Allemaal bekend?? ze werd als expert gezien op veel gebieden waar ze over loog en nog liegt en heeft gelogenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:11 schreef Chewie het volgende:
[..]
Hoezo blindelings? Dit was allemaal al bekend, behalve dan de verklaringen van haar familie maar of die de waarheid spraken is ook maar de vraag.
Wel een beetje erg kort door de bocht, wie zegt dat deze beweringen waar zijn, docu blonk nu niet echt uit in goede onderzoekjournalistiek?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Allemaal bekend?? ze werd als expert gezien op veel gebieden waar ze over loog en nog liegt en heeft gelogen
Wat zijn je technische kritieken dan op die onderzoeksjournalistiek?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wel een beetje erg kort door de bocht, wie zegt dat deze beweringen waar zijn, docu blonk nu niet echt uit in goede onderzoekjournalistiek?
De docu was nogal aan de magere kant. Zembla borduurt voort op wat eigenlijk al bekend was en komt niet met hele sterke nieuwe feiten. Dat over dat huwelijk is eigenlijk de enige trigger, niet onbelangrijk trouwens. Maar meer in het algemeen is weer onder de aandacht gebracht dat ook een kamerlid dat hier naar toe vluchtte het nodig had om niet helemaal de waarheid te vertellen. Het zet zo´n discussie over Taida toch weer in een wat ander daglicht.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wel een beetje erg kort door de bocht, wie zegt dat deze beweringen waar zijn, docu blonk nu niet echt uit in goede onderzoekjournalistiek?
Vind je? Het is nogal lastig om achteraf vast te stellen of Hirsi Ali de leugen nodig had om binnen te komen. Het geeft eigenlijk alleen aan dat dit soort zaken persoonlijk worden bekeken en dat er dus soms wel eens fouten worden gemaakt in de controle.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:51 schreef SCH het volgende:
Het zet zo´n discussie over Taida toch weer in een wat ander daglicht.
Ze had haar leugens verteld bij haar sollicitatie binnen de VVD-fractie. Blijkbaar vond de VVD dat niet bezwaarlijk terwijl ze later zo'n punt van Taida maakten. Het geeft voor mij wel aan hoe hypocriet daarmee wordt omgegaan.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:02 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vind je? Het is nogal lastig om achteraf vast te stellen of Hirsi Ali de leugen nodig had om binnen te komen. Het geeft eigenlijk alleen aan dat dit soort zaken persoonlijk worden bekeken en dat er dus soms wel eens fouten worden gemaakt in de controle.
Joh. Ik had nooit verwacht dat het hier ooit nog op aan zou komen. Maar ik ben het volledig met SCH eensch.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk moet ze blijven. De idee om haar alsnog het land uit te zetten is krankzinnig.
Die jonge studente moet ook weg wegens bedrog. Dus waarom Hirsi niet. Ze heeft de boel gewoon belazerd. Weg met haar dus.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk moet ze blijven. De idee om haar alsnog het land uit te zetten is krankzinnig.
Dat hoor ik wel vaker, maar na de vraag "wat dan concreet?" wordt het opvallend stil.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:12 schreef Integrity het volgende:
Hirsi Ali heeft door enkele leugens heel wat weten te bereiken in de wereld.
De positie van de vrouw in de Islam.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar na de vraag "wat dan concreet?" wordt het opvallend stil.
In 2004 maakte ze samen met Theo van Gogh de korte low-budgetfilm Submission (Onderwerping). De film handelt over de positie van vrouwen binnen de islam. (Islam betekent letterlijk Onderwerping aan God.) Hirsi Ali schreef het script en deed de voice-over. De film werd uitgezonden in het TV-programma Zomergasten van de VPRO. In islamitische kring werd de film in het algemeen negatief ontvangen. Van Gogh werd hierop eveneens door militante moslims met de dood bedreigd en op 2 november 2004 ook daadwerkelijk vermoord. De moordenaar van Van Gogh liet op diens lichaam een aan Hirsi Ali gerichte brief achter, waarin zij opnieuw bedreigd werd.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker, maar na de vraag "wat dan concreet?" wordt het opvallend stil.
Wat heeft ze dan ook maar een beetje verbeterd aan de postitie van de vrouw in de Islam?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:03 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
De positie van de vrouw in de Islam.
Zoals elke parlementarier heeft zij een speerpunt en dat van haar draagt ze vol
overtuiging uit. Concreet valt dat misschien wel moeilijk aan te tonen.
Anderzijds krijgt ze wereldwijd erkenning en wordt haar boodschap gehoord.
Dan heb je m.i. je doel bereikt.
![]()
Ik vond en vind ook dat Taida Pasic best had kunnen blijven.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die jonge studente moet ook weg wegens bedrog. Dus waarom Hirsi niet. Ze heeft de boel gewoon belazerd. Weg met haar dus.
Vertel daar eens wat meer over, als je wiltquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat heeft ze dan ook maar een beetje verbeterd aan de postitie van de vrouw in de Islam?
Ow ja, ze heeft het bespreekbaar gemaakt........in de blanke (christelijke) wereld!!!![]()
Geen moslimvrouw heeft er voordeel gehad bij het geschop en gerel van AHA hoor. Sterker nog, ze heeft de hele vrouwenemancipatie die er al langzaam op gang gekomen is (in de gebieden waar het noodzakelijk is) juist een flinke schop naar beneden gegeven........
Is de blanke christelijke wereld waarin wij leven niet waar ze moet beginnenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat heeft ze dan ook maar een beetje verbeterd aan de postitie van de vrouw in de Islam?
Ow ja, ze heeft het bespreekbaar gemaakt........in de blanke (christelijke) wereld!!!![]()
Nou, als een enkele vrouw de hele vrouwenemancipatie binnen de islam om zeep kan helpen .... dan stelde die hele vrouwenemancipatie geen enkele f**king reet voor.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Geen moslimvrouw heeft er voordeel gehad bij het geschop en gerel van AHA hoor. Sterker nog, ze heeft de hele vrouwenemancipatie die er al langzaam op gang gekomen is (in de gebieden waar het noodzakelijk is) juist een flinke schop naar beneden gegeven........
Heb je daar ook maar 1 voorbeeld van? Het zijn de upperclass westerse huisvrouwen die zo blind in AHA geloven. (de oprah generatie).quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:21 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nou, als een enkele vrouw de hele vrouwenemancipatie binnen de islam om zeep kan helpen .... dan stelde die hele vrouwenemancipatie geen enkele f**king reet voor.
Het zijn niet de blanke kiezers die AHA zo groot hebben gemaakt hoor - het zijn Mohammed B. en talloze gelijkdenkende vriendjes die van AHA een wereldster gemaakt hebben. Waarvoor dank jongens!![]()
quote:Taïda Pasic heeft volgens de minister gefraudeerd en misbruik gemaakt van de procedures rond de aanvraag van een verblijfsvergunning. 'Ik weet dat per jaar 900 duizend Taïda Pasics op de poorten van Europa aankloppen,' zei Hirsi Magan
Vergeet de strijdbare vrouwen van Opzij niet.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Heb je daar ook maar 1 voorbeeld van? Het zijn de upperclass westerse huisvrouwen die zo blind in AHA geloven. (de oprah generatie).
Vooral hier ben ik het erg mee eensquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:23 schreef SCH het volgende:
Ik heb altijd veel respect gehad voor Hirsi Ali. Al lang en juist voordat ze de politiek in kwam en ze in meer politiek-wetenschappelijke kring werkte. Ze heeft goed werk verricht en ze is een slimme vrouw die een goede analyse kan geven. Dat hele vluchtverhaal dondert me niet, dat zegt meer over andere politici dan over haar.
Haar fout is geweest om de Kamer in te gaan, ze is imo niet erg geschikt voor de politiek om dat ze meer een intellectuele publicist/activist is en niet goed om kan gaan met de politieke etiquette.
Het maken van die film blijf ik grof en onnodig vinden en heeft volgens mij echt alleen maar averechts gewerkt en ik zit ook niet te wachten op die film die ze nu over homo's maakt. Ik vind dat ze dat niet slim doet en begrijp haar er niet in.
Er wordt vooral weinig genuanceerd over haar gesproken: je moet blijkbaar voor of tegen haar zijn en dat vind ik onzin. Ook in de Zembla-dossier. Er zitten gewoon veel kanten aan het verhaal maar dat zal wel weer te genuanceer zijn.
Nou heb ik gelijk die rotkop in me hoofd van dat mens van opzij, bedanktquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:26 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Vergeet de strijdbare vrouwen van Opzij niet.![]()
Hirsi Ali is wat betreft Taida het helemaal met je eensquote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:19 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die jonge studente moet ook weg wegens bedrog. Dus waarom Hirsi niet. Ze heeft de boel gewoon belazerd. Weg met haar dus.
Niet dat ik me meteen geroepen wordt om de stilte te doorbreken, maar google levert na een aantal seconden toch heel wat op:quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Eenschquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:23 schreef SCH het volgende:
Ik heb altijd veel respect gehad voor Hirsi Ali. Al lang en juist voordat ze de politiek in kwam en ze in meer politiek-wetenschappelijke kring werkte. Ze heeft goed werk verricht en ze is een slimme vrouw die een goede analyse kan geven. Dat hele vluchtverhaal dondert me niet, dat zegt meer over andere politici dan over haar.
Dat zegt vooral iets over de politiek en de heersende etiquette.quote:Haar fout is geweest om de Kamer in te gaan, ze is imo niet erg geschikt voor de politiek om dat ze meer een intellectuele publicist/activist is en niet goed om kan gaan met de politieke etiquette.
Je kunt geen directe resultaten van een filmpje verwachten.quote:Het maken van die film blijf ik grof en onnodig vinden en heeft volgens mij echt alleen maar averechts gewerkt en ik zit ook niet te wachten op die film die ze nu over homo's maakt. Ik vind dat ze dat niet slim doet en begrijp haar er niet in.
Nuancering is prima, als het geen blinde reflex is, maar het resultaat van inhoudelijke ideeënuitwisseling!quote:Er wordt vooral weinig genuanceerd over haar gesproken: je moet blijkbaar voor of tegen haar zijn en dat vind ik onzin. Ook in de Zembla-dossier. Er zitten gewoon veel kanten aan het verhaal maar dat zal wel weer te genuanceer zijn.
Zembla is de Telegraaf van de VARA ...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:23 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het zijn niet de upperclass westerse vrouwen die ermee in de media komen, dat zijn de verontwaardigde moslims. En hoe harder ze hun verontwaardiging van de daken schreeuwen (en claimen dat ze niet aan het woord komen in de mainstream media) hoe groter ze AHA maken bij zowel tegenstanders als de zwijgende upperclass huisvrouwenmassa die je veronderstelt. Ik kom die huisvrouwen niet tegen bij het debat en in de media, hooguit aan de toonbank bij de bakker.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:24 schreef NanKing het volgende:
[..]
Heb je daar ook maar 1 voorbeeld van? Het zijn de upperclass westerse huisvrouwen die zo blind in AHA geloven. (de oprah generatie).
Grappige anecdote, maar het geeft wel een beetje een verrotte mentaliteit van ayaan weer. Ik heb nog enig begrip voor liegende asielzoekers maar naderhand doen alsof liegen volstrekt normaal is vind ik wel erg twijfelachtig.quote:Ter zijde, HA was vóór het laten blijven van Taida, ze heeft Verdonk dat ook verteld, en zei "ik heb
óók gelogen op punten".... Verdonk : "Dan had ik jou óók teruggestuurd"
Klopt, net zoals het klopt als je hier "ayaan" verandert in "Verdonk". Die heeft vaak genoeg net zo hard aantoonbaar gelogen het laatste jaar. Ik vind ministers die liegen net zo bedenkelijk als afrikaanse asielzoekers die liegen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:36 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Grappige anecdote, maar het geeft wel een beetje een verrotte mentaliteit van ayaan weer. Ik heb nog enig begrip voor liegende asielzoekers maar naderhand doen alsof liegen volstrekt normaal is vind ik wel erg twijfelachtig.
Sowieso wil ik niet stellen dat de vrouw in de normale Islamitische wereld is achtergesteld. Dus bij deze. Daarnaast zijn er natuurlijk volop uitzonderingen zoals de Afghanistanen, Saudi-Arabie's, Pakistannen enzo. En ook binnen enkele strenge groepen in Nederland zit het fout. Maar goed, de disclaimer dus: volgens de Koran moeten vrouwen juist op een voetstuk geplaatst worden, vrouwenonderdrukking is dus in feite tegen de Islam. Dat neemt niet weg dat het wel een gigantisch probleem is in bepaalde strenge orthodoxe stromingen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:18 schreef Integrity het volgende:
[..]
Vertel daar eens wat meer over, als je wilt
Niet te vergelijken, Tegenlicht gaat dieper. Zembla brengt meer aan het licht.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:37 schreef MrBean het volgende:
[..]
Vergelijk Zembla eens met Tegenlicht ...
Het is niet puur AHA, het is ook de hele massa die deed alsof Submission geweldig was..........en als non-kritische schapen achter AHA aanliepen. Het is de hele massa, met als symbool AHA, die denk dat je mensen bereikt en veranderd door ze te kwetsen en te belasteren.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:21 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Nou, als een enkele vrouw de hele vrouwenemancipatie binnen de islam om zeep kan helpen .... dan stelde die hele vrouwenemancipatie geen enkele f**king reet voor.
Maar begaan wel tevaak blunders en/fo controleren de feiten en cijfers niet. Dat was nu weer het geval en onlangs nog bij die uitzending over SUV's en energieverbruik in de VS.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Niet te vergelijken, Tegenlicht gaat dieper. Zembla brengt meer aan het licht.
Dit was niet zo'n sterke uitzending maar het punt is wel gemaakt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:43 schreef Chewie het volgende:
Onderzoeksjournalistiek prima maar dan niet op deze manier, krijg bij Zembla te vaak het idee dat er naar de gewenste conclusie wordt toegewerkt.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 12:12 schreef Integrity het volgende:
Hirsi Ali heeft door enkele leugens heel wat weten te bereiken in de wereld. Het Kamerlid wordt geëerd vanwege haar moed en volharding op te komen voor onderdrukte islamitische vrouwen haar bij elkaar gelogen verhalen. Ze heeft al de stappen gezet die ze wilde zetten, om haar doelen te verwezenlijken. Dat waren geen persoonlijke doelen alleen, het had vooral te maken met het geluk van anderen. Dat heeft ze voornamelijk centraal gezet; geluk van anderen en vechten tegen onrechtvaardigheid. Als ze niet gelogen had, dan had ze dit nooit voor elkaar gekregen.
Ze had ook kunnen genieten van de "luxe" en voor zichzelf een Nederlander met vrijheden kunnen blijven. Dan was dit ook nooit aan het licht gekomen. Ik vind dat ze moet blijven. Wanneer een voetballer in Nederland mag blijven, is de reden het spelletje. Nu gaat het om bittere ernst en dan wordt zo'n spelletje belangrijker dan dat?
Hirsi moet blijven!
Rechten van de islamitische vrouw worden inderdaad langzaam bespreekbaar.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:39 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[quote]Misschien zijn de rechten van de Islamitische vrouw in het westen nu bespreekbaar geworden. Maar voor de moslim is het nu weer teruggebracht naar een non-issue en is het alleen maar minder bespreekbaar geworden
Als wat jij zegt waar is, dan zou er vanuit de grondbeginselen van de Islam waarin vrouwen op een voetstuk geplaatst worden, toch niet op een lager niveau kunnen treden door een externe beinvloeding. Kijk je zegt zelf dat Hirsi Ali geen invloed kan uitoefenen als externe Westerse, omdat het intern moet komen. Daar zit een logica achter. Maar dan zit er geen consistentie in het 2e wat je zegt: vrouwenrechten in bijvoorbeeld Iran gaan erop achteruit. Dan is er dus wel degelijk een beinvloeding, wat in de grondbeginselen van de Islam al niet zou kloppen in je betoog.quote:
Het westen kan geen vrouwenemancipatie bewerkstelligen. Dat zeg ik. Maar ze kunnen die emancipatie wel afbreken en teniet doen natuurlijk. Door de actie van AHA zien de moslims de vrouwenbeweging nu als een beweging die erop uit is om zelf vooruit te komen door de Islam te beledigen. Dat is een stigma dat de hele interne vrouwenbeweging nu ook heeft. Dankzij de externe AHA en de hele westerse wereld die nu massaal het sein geeft achter AHA te staan en massaal vingertje gaat wijzen richting het oosten. En daardoor hinderen ze de vrouwenbeweging, die zelf ook aangeeft niet van AHA gediend te zijn.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:56 schreef Integrity het volgende:
[..]
Als wat jij zegt waar is, dan zou er vanuit de grondbeginselen van de Islam waarin vrouwen op een voetstuk geplaatst worden, toch niet op een lager niveau kunnen treden door een externe beinvloeding. Kijk je zegt zelf dat Hirsi Ali geen invloed kan uitoefenen als externe Westerse, omdat het intern moet komen. Daar zit een logica achter. Maar dan zit er geen consistentie in het 2e wat je zegt: vrouwenrechten in bijvoorbeeld Iran gaan erop achteruit. Dan is er dus wel degelijk een beinvloeding, wat in de grondbeginselen van de Islam al niet zou kloppen in je betoog.
Hoe wordt het er dan bespreekbaarder op binnen de cultuur waarin het bespreekbaar zou moeten worden? Denk je dat er na Submission, een in moslim-ogen, godlasterende film, nu meer of minder een taboe is? Ik denk dat het voor de moslims nu nog meer een taboe is. Ik weet het wel zeker.quote:Omdat de consistentie in het betoog ontbreekt, ben ik geneigd te zeggen: "voor de vrouwenpositie kan er louter en alleen verbetering optreden, omdat het bespreekbaar gemaakt wordt.
Er is ook geen echte oplossing. De situatie is per land, stroming en cultuur zo verschillend. Kijk alleen al naar Afghanistan en Iran die ik als voorbeeld aanhaalde, dat is natuurlijk een wereld van verschil. Afghanistan zit nog op het niveau Neanderthaler. Terwijl er in Iran al langzaam maar zeker een hoop aan het veranderen is, zelf met het debiele regime wat er nu aan de macht is. Kijk je naar Pakistan daar ligt het probleem heel ergens anders: daar is het absoluut geen Islam-gebonden gedrag maar duidelijk cultuurgerelateerde onderdrukking.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:55 schreef Clairvaux het volgende:
Met de rest van je post heb je wel een punt. De vraag hoe dat op te lossen is niet
eenvoudig en mi kan de ingeslagen weg van AHA zijn vruchten af werpen.
Dus eigenlijk zeg je dat Hirsi Ali iets aanwakkerd. Er wordt over nagedacht. Er moet toch iets "geactiveerd" worden, wil er verandering komen. Dat is haar dus gelukt. Misschien op korte termijn niet vruchtbaar, maar op de lange termijn dan?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:04 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Het westen kan geen vrouwenemancipatie bewerkstelligen. Dat zeg ik. Maar ze kunnen die emancipatie wel afbreken en teniet doen natuurlijk. Door de actie van AHA zien de moslims de vrouwenbeweging nu als een beweging die erop uit is om zelf vooruit te komen door de Islam te beledigen. Dat is een stigma dat de hele interne vrouwenbeweging nu ook heeft. Dankzij de externe AHA en de hele westerse wereld die nu massaal het sein geeft achter AHA te staan en massaal vingertje gaat wijzen richting het oosten. En daardoor hinderen ze de vrouwenbeweging, die zelf ook aangeeft niet van AHA gediend te zijn.
[..]
Ik vind het taboe als je er vanuit gaat dat de moslim niet in staat is om onderscheid te maken tussen de boodschap van 2 "auteurs", Allah en "vrouwenbewegingen". Ik schat een mens hoger in dan een stagnerende gedachtequote:Hoe wordt het er dan bespreekbaarder op binnen de cultuur waarin het bespreekbaar zou moeten worden? Denk je dat er na Submission, een in moslim-ogen, godlasterende film, nu meer of minder een taboe is? Ik denk dat het voor de moslims nu nog meer een taboe is. Ik weet het wel zeker.
Als persoon zou ik in eerste instantie boos reageren maar daarna bij mezelf te rade gaanquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:15 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Daarnaast is een belangrijk onderdeel ook dat de onderdrukkende partij zich bewust wordt van hun "foute" instelling. Denk je nou echt dat die mannen gaan luisteren als er een AHA een film maakt waarin zij tot op het bot beledigd worden? Neem jij wat van mij aan als ik zeg dat je een klootzak bent en mijn middelvinger opsteek? Ik denk dat je dan alleen maar meer in je eigen gelijk gaat geloven........
En welke meteen de schuld bij de VARA en Zembla neerleggen want AHA kan niks verkeerd doen immers.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:53 schreef zoalshetis het volgende:
ik vind het wel geestig om te zien welke fokkertjes vooral het vertrek van ahm opeisen.
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:47 schreef het_fokschaap het volgende:
als goedmakertje kan Kalou nu genaturaliseerd worden
Bronquote:Power Unlimited: Oranje beter af zonder Kalou
Het ging volgens mij om wat de fraudeuse uit Somalie/Kenia had bereikt voor de groep waar ze zogenaamd voor strijdt, de moslimvrouw. Niet om wat ze voor zichzelf heeft bereiktquote:Op vrijdag 12 mei 2006 13:30 schreef damian5700 het volgende:
Niet dat ik me meteen geroepen wordt om de stilte te doorbreken, maar google levert na een aantal seconden toch heel wat op:
Maatschappelijk Werk en Dienstverlening aan de Hogeschool (propedeuse in 1995)
Politicologie aan de Rijksuniversiteit Leiden (doctoraalexamen in 2000)
Tolk/vertaler vanaf 1995 t/m 2001
Wetenschappelijk medewerkster bij de Wiardi Beckman Stichting, april 2001 t/m november 2002
Fractiemedewerker VVD, november 2002 t/m januari 2003
Lid Tweede Kamer vanaf 30 januari 2003
Daarnaast heeft ze nog wat prijzen in de wacht gesleept variërend van Prijs voor de Vrijheid tot Europeaan van het jaar 2006 en een voordracht als kandidaat voor de Nobelprijs van de Vrede.
Nu zal jij dit ongetwijfeld anders zien, maar het is een vrij aardig curriculum vitae.
Die bronquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:59 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
![]()
[..]
Bron
http://www.bndestem.nl/sportalgemeen/article320839.ece
![]()
FF off-topic, sorry
was me nog niet zo opgevallen. wat me wel opvalt is dat vara en zembla nooit een karaktermoord proberen te plegen als het gaat om mensen van den linker kant.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:56 schreef SCH het volgende:
[..]
En welke meteen de schuld bij de VARA en Zembla neerleggen want AHA kan niks verkeerd doen immers.
Een beetje onzinnig dit soort opmerkingen, ben zelf ook niet de grootste fan van AHA maar dat staat verder los van deze slechte documentaire.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:56 schreef SCH het volgende:
[..]
En welke meteen de schuld bij de VARA en Zembla neerleggen want AHA kan niks verkeerd doen immers.
Dat zullen we over een jaar of 20 zien en niet nu.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het ging volgens mij om wat de fraudeuse uit Somalie/Kenia had bereikt voor de groep waar ze zogenaamd voor strijdt, de moslimvrouw. Niet om wat ze voor zichzelf heeft bereikt![]()
Dus nogmaals, wat heeft deze fraudeuse bereikt voor de groep waarvoor ze zogenaamd strijdt, namelijk de 'onderdrukte' moslimvrouw?
en gezien hoeveel moslima`s er zittenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 14:32 schreef NoSigar het volgende:
AHA heeft anders in Nederland bij Blijf van mij Lijf huizen gewerkt, daar heeft ze wel wat inzicht opgedaan hoe mensen mishandeling beleven.
iig dat iedereen die de film gezien heeft een correcte visie heeft op hoe en waarom die vrouwen worden onderdrukt en op grote schaal worden mishandeld in naam van de islam. dat noem ik niet niets.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Het ging volgens mij om wat de fraudeuse uit Somalie/Kenia had bereikt voor de groep waar ze zogenaamd voor strijdt, de moslimvrouw. Niet om wat ze voor zichzelf heeft bereikt![]()
Dus nogmaals, wat heeft deze fraudeuse bereikt voor de groep waarvoor ze zogenaamd strijdt, namelijk de 'onderdrukte' moslimvrouw?
AHA heeft bereikt dat maar weinig mensen in Nederland niet op de hoogte zijn van de verschrikkingen als besnijdenis, onderdrukking en uithuwelijking. Zij heeft de onderdrukking zichtbaar gemaakt en bespreekbaar gemaakt in de politiek.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Heb je de film wel gezien? Hoezo correcte visie en wat zegt de film dan over het hoe en waarom? Je doet net of het een documentaire is maa rhet is een kunstfilmpje van 10 minuten.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
iig dat iedereen die de film gezien heeft een correcte visie heeft op hoe en waarom die vrouwen worden onderdrukt en op grote schaal worden mishandeld in naam van de islam. dat noem ik niet niets.
dat vervolgens al die moslims op hoge poten gaan staan verbaasd me overigens niet
quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:00 schreef NanKing het volgende:
[..]
Die bron. Omdat het met een simulatie mis ging moet hij niet mee
.
jij begrijpt hetquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:07 schreef oheng het volgende:
[..]
AHA heeft bereikt dat maar weinig mensen in Nederland niet op de hoogte zijn van de verschrikkingen als besnijdenis, onderdrukking en uithuwelijking. Zij heeft de onderdrukking zichtbaar gemaakt en bespreekbaar gemaakt in de politiek.
Onderkenning van een probleem is stap 1.
Anders noem je even 3 compleet verschillende dingen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:07 schreef oheng het volgende:
[..]
AHA heeft bereikt dat maar weinig mensen in Nederland niet op de hoogte zijn van de verschrikkingen als besnijdenis, onderdrukking en uithuwelijking.
ja ik heb hem gezien en begrepen, jij kennelijk niet. probeer het eens te kijken in slooooooooow motion wellicht begrijp je het dan... en daarna praten we verderquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Heb je de film wel gezien? Hoezo correcte visie en wat zegt de film dan over het hoe en waarom? Je doet net of het een documentaire is maa rhet is een kunstfilmpje van 10 minuten.
de timing is op zijn minst opvallend wmb.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
was me nog niet zo opgevallen. wat me wel opvalt is dat vara en zembla nooit een karaktermoord proberen te plegen als het gaat om mensen van den linker kant.
Waarom?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:02 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dat zullen we over een jaar of 20 zien en niet nu.
Ik vind het heel goed dat dit soort dingen bespreekbaar worden, maar het nadeel is dat het gros van de mensen nu denkt dat elke islamitische vrouw onderdrukt wordt en dat ze allemaal besneden zijn en allemaal uitgehuwlijkt.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:07 schreef oheng het volgende:
[..]
AHA heeft bereikt dat maar weinig mensen in Nederland niet op de hoogte zijn van de verschrikkingen als besnijdenis, onderdrukking en uithuwelijking. Zij heeft de onderdrukking zichtbaar gemaakt en bespreekbaar gemaakt in de politiek.
Onderkenning van een probleem is stap 1.
Correctie. Die film liet haar anti-moslim 'visie' zien, niet de werkelijkheid.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
iig dat iedereen die de film gezien heeft een correcte visie heeft op hoe en waarom die vrouwen worden onderdrukt en op grote schaal worden mishandeld in naam van de islam. dat noem ik niet niets.
Dat vervolgens ook alle moslimvrouwen, welke toch de doelgroep waren, op hun achterste poten gaan staan verbaast je dat zeker ook niet? Hoe naiefquote:dat vervolgens al die moslims op hoge poten gaan staan verbaasd me overigens niet
Omdat geen ene verandering (vooral zo'n grote niet) kan plaatsvinden in 4 jaar tijd, heb je enig idee hoe lang de vrouwen emancipatie hier heeft geduurt?quote:
Is een film (of zoals dit een kunstzinnige film) niet altijd een eigen visie van een persoon?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Correctie. Die film liet haar anti-moslim 'visie' zien, niet de werkelijkheid.
Zij heeft bereikt dat Islamnoobs als jij denken dat zaken als besnijdenis, onderdrukking en uithuwelijking Islam eigen zaken zijn iit de werkelijkheid waarbij dit niet het geval is aangezien het cultuurverschijnselen zijn.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:07 schreef oheng het volgende:
[..]
Fout. Het probleem in het juiste perspectief plaatsen is stap 1. Daarna komt de rest. En wat is voor wie een probleem. Tot nu toe heb ik enkel nog niet-moslims gehoord die een probleem hebben met bepaalde zaken. Waarom iets onderkennen wat je niet als probleem ervaart? Als ik mij ga mengen in hoe jij leeft omdat ik denk dat jij een probleem hebt terwijl jij zelf denkt dat je geen probleem hebt, hoe zie jij dat dan?quote:Onderkenning van een probleem is stap 1.
De beweging van de vrouwenemancipatie is door vrouwen zelf opgestart en gesteund, niet door mannen. Dit itt de 'beweging' van de fraudeuse uit Somalie/Kenia die niet de moslimvrouw met zich meekrijgt, maar de niet-moslim. Opvallend he? Dan doe je iets voor iemand en dan krijg je alleen steun uit het tegenfront? Komt het dan uberhaupt niet bij je op dat moslimvrouwen niets van haar moeten hebben en dat zij enkel voor eigen gewin dingen zegt en doet?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:13 schreef NanKing het volgende:
[..]
Omdat geen ene verandering (vooral zo'n grote niet) kan plaatsvinden in 4 jaar tijd, heb je enig idee hoe lang de vrouwen emancipatie hier heeft geduurt?
Elke documentaire die gebaseerd is op onweerlegbare feiten. Submission is dat dus niet. Maar het staat je vrij om je kennis over de Islam te halen van iemand die openlijk anti-Islam is hoor. Niet dat je daardoor serieus genomen kan worden, maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:15 schreef NanKing het volgende:
[..]
Is een film (of zoals dit een kunstzinnige film) niet altijd een eigen visie van een persoon?
Noem mij 1 film met een algehele objectieve werkelijkheid.
Klopt, maar die zijn geen volksvertegenwoordiger.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:19 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat is nu the big deal dat ze bij haar asiel-procedure gelogen heeft? Tuurlijk ernstig, maar ik begrijp de nieuws-waarde niet, aangezien ze dit zelf al jaren geleden bekend maakte..
Flauw om nu Hirsi Ali te bashen daarover, er zitten in Nederland tienduizenden allochtonen die hetzelfde gedaan hebben.
Wat wint zij er mee?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:22 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
De beweging van de vrouwenemancipatie is door vrouwen zelf opgestart en gesteund, niet door mannen. Dit itt de 'beweging' van de fraudeuse uit Somalie/Kenia die niet de moslimvrouw met zich meekrijgt, maar de niet-moslim. Opvallend he? Dan doe je iets voor iemand en dan krijg je alleen steun uit het tegenfront? Komt het dan uberhaupt niet bij je op dat moslimvrouwen niets van haar moeten hebben en dat zij enkel voor eigen gewin dingen zegt en doet?
Ik snap ook niet dat de focus op AHA ligt. Mijn voornaamste vraag is hoe AHA gehandhaaft moet worden binnen de VVD, aangezien die partij wil staan voor een abnormaal streng immigratiebeleid. En dat terwijl juist 1 van je prominentste partij- en kamerleden dus ernstig misbruikt daarvan gemaakt heeft. Hoe wil je dat verkopen?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:19 schreef Martijn_fijn het volgende:
Wat is nu the big deal dat ze bij haar asiel-procedure gelogen heeft? Tuurlijk ernstig, maar ik begrijp de nieuws-waarde niet, aangezien ze dit zelf al jaren geleden bekend maakte..
Flauw om nu Hirsi Ali te bashen daarover, er zitten in Nederland tienduizenden allochtonen die hetzelfde gedaan hebben.
Aha, dus omdat bepaalde simpele figuren nu denken dat alle vrouwen in de islam onderdrukt worden moeten we maar zwijgen? Wat is dat nou voor krankzinnig argument? Een beetje in de trant van: laten we onze bek houden over alle vrouwen die in Amsterdam vermoord worden, anders denkt iedereen dat alle vrouwen in Amsterdam vermoord worden. Jij past je dus aan aan de zwakkeren van geest in Nederland, geweldig.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:13 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik vind het heel goed dat dit soort dingen bespreekbaar worden, maar het nadeel is dat het gros van de mensen nu denkt dat elke islamitische vrouw onderdrukt wordt en dat ze allemaal besneden zijn en allemaal uitgehuwlijkt.
Nog een groot nadeel is dat dit soort dingen bespreekbaar worden gemaakt met veel geschreeuw van AHA's kant, de islam wordt in een hoekje gedrukt door haar. De vrouwen die echt onderdrukt worden helpt zij hier niet mee.
En hoe bespreekbaar is het nu op dit moment eigenlijk in de islam zelf? Het wordt besproken door blanke westerlingen, daar wordt zij als een heldin gezien, maar haar doelgroep dan?
Submission is geen docu maar een (speel)film dat is een gigantisch verschil.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:23 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Elke documentaire die gebaseerd is op onweerlegbare feiten. Submission is dat dus niet. Maar het staat je vrij om je kennis over de Islam te halen van iemand die openlijk anti-Islam is hoor. Niet dat je daardoor serieus genomen kan worden, maar dat terzijde.
Alle moslimvrouwen...quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
[..]
Dat vervolgens ook alle moslimvrouwen, welke toch de doelgroep waren, op hun achterste poten gaan staan verbaast je dat zeker ook niet? Hoe naief![]()
dat is logische he... ze willen niet in een blijf van mijn lijf huis terecht komenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:13 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
[..]
Dat vervolgens ook alle moslimvrouwen, welke toch de doelgroep waren, op hun achterste poten gaan staan verbaast je dat zeker ook niet? Hoe naief![]()
Ik geloof dat er maar zeer weinig sympathie uit die hoek gekomen is hoor........quote:
Ik zeg helemaal nergens dat iedereen zijn mond maar moet houden, ipv dat iedereen eruit pikt wat hij/zij wilt lezen kunnen we ook gewoon even iets beter lezenquote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:26 schreef oheng het volgende:
[..]
Aha, dus omdat bepaalde simpele figuren nu denken dat alle vrouwen in de islam onderdrukt worden moeten we maar zwijgen? Wat is dat nou voor krankzinnig argument? Een beetje in de trant van: laten we onze bek houden over alle vrouwen die in Amsterdam vermoord worden, anders denkt iedereen dat alle vrouwen in Amsterdam vermoord worden. Jij past je dus aan aan de zwakkeren van geest in Nederland, geweldig.
Waar dit op gebaseerd is snap ik al helemaal niet.quote:En de islam in een hoekje drukken? Iets zegt mij dat je geen problemen hebt op kritiek op het Vaticaan, maar als het over die arme islamietjes![]()
![]()
gaat, dan moet je ineens rekening met hun tere gevoelens houden. De islam is een volwassen geloof, het wordt tijd dat ze met kritiek leren omgaan, en beter kunnen discussiëren en relativeren. Je opstellen als een kleuter, iedere keer als die gemene "anti moslims" kritiek hebben, kan echt niet. Wegwezen met die zielige Calimero technieken.
Kijk dat is een van de weinige relevante dingen die er over blijven. AHA heeft gelogen (onbekend nog in hoeverre). Wat dat betreft is het goed dat Verdonk al heeft aangegeven dat zij AHA het land zou hebben uitgezet. De politieke positie van AHA is hierdoor wel iets zwakker geworden. Maar dat is IMHO dan ook alles. Je gaat niet na 14 jaar nog iemand het land uitflikkeren.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de focus op AHA ligt. Mijn voornaamste vraag is hoe AHA gehandhaaft moet worden binnen de VVD, aangezien die partij wil staan voor een abnormaal streng immigratiebeleid. En dat terwijl juist 1 van je prominentste partij- en kamerleden dus ernstig misbruikt daarvan gemaakt heeft. Hoe wil je dat verkopen?
Dan vind ik een rehabilitatie van Taïda niet meer dan terecht.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:19 schreef Martijn_fijn het volgende:
Dan moet je dit ook niet beweren (zonder enig bewijs:quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:28 schreef NanKing het volgende:
[..]
Ik zeg helemaal nergens dat iedereen zijn mond maar moet houden, ipv dat iedereen eruit pikt wat hij/zij wilt lezen kunnen we ook gewoon even iets beter lezen![]()
[..]
Dat slaat op de volgende quote van jou:quote:Waar dit op gebaseerd is snap ik al helemaal niet.
Dus je gaat ook geen asielzoekers uitzetten die al jaren in en tussen allerlei procedures hangen?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 15:30 schreef oheng het volgende:
[..]
Je gaat niet na 14 jaar nog iemand het land uitflikkeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |