abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 12 mei 2006 @ 10:41:05 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_37754857
Toch knap van haar dat ze elke keer weer de headlines haalt...
Of je er blij mee moet zijn is een tweede, maar vasthoudend is ze wel...
Normaal syndroom van een mediageile en aandachtsgeil persoon....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_37755202
En ze zit gewoon in Den haag wat een top actie.. Ze naait de boel bij elkaar en ik gun het haar omdat al die lui zo blind achter haar leugens zijn gaan staan
  vrijdag 12 mei 2006 @ 10:59:38 #53
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_37755365
Schokkend nieuws! Asielzoekers liegen om in Nederland te komen!

Wie had dat ooit gedacht!
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:01:42 #54
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_37755420
Is er al een Hirsi-uitzwaai-topique?
pi_37755518
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:01 schreef Rtificial het volgende:
Is er al een Hirsi-uitzwaai-topique?
Nee nog niet Maar ze kan volgens mij ook niet uitgezet worden. Ze zou minister van informatie moeten worden in Irak
pi_37755666
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 10:53 schreef Chadi het volgende:
En ze zit gewoon in Den haag wat een top actie.. Ze naait de boel bij elkaar en ik gun het haar omdat al die lui zo blind achter haar leugens zijn gaan staan
Hoezo blindelings? Dit was allemaal al bekend, behalve dan de verklaringen van haar familie maar of die de waarheid spraken is ook maar de vraag.
pi_37755753
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:11 schreef Chewie het volgende:

[..]

Hoezo blindelings? Dit was allemaal al bekend, behalve dan de verklaringen van haar familie maar of die de waarheid spraken is ook maar de vraag.
Allemaal bekend?? ze werd als expert gezien op veel gebieden waar ze over loog en nog liegt en heeft gelogen
pi_37756032
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:14 schreef Chadi het volgende:

[..]

Allemaal bekend?? ze werd als expert gezien op veel gebieden waar ze over loog en nog liegt en heeft gelogen
Wel een beetje erg kort door de bocht, wie zegt dat deze beweringen waar zijn, docu blonk nu niet echt uit in goede onderzoekjournalistiek?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 11:47:34 #59
36971 Invictus_
Religieuze Minderheid
pi_37756643
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

Wel een beetje erg kort door de bocht, wie zegt dat deze beweringen waar zijn, docu blonk nu niet echt uit in goede onderzoekjournalistiek?
Wat zijn je technische kritieken dan op die onderzoeksjournalistiek?
Now I'm walking on the sunnyside of the street
pi_37756742
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:23 schreef Chewie het volgende:

[..]

De docu was nogal aan de magere kant. Zembla borduurt voort op wat eigenlijk al bekend was en komt niet met hele sterke nieuwe feiten. Dat over dat huwelijk is eigenlijk de enige trigger, niet onbelangrijk trouwens. Maar meer in het algemeen is weer onder de aandacht gebracht dat ook een kamerlid dat hier naar toe vluchtte het nodig had om niet helemaal de waarheid te vertellen. Het zet zo´n discussie over Taida toch weer in een wat ander daglicht.
pi_37757014
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 11:51 schreef SCH het volgende:

Het zet zo´n discussie over Taida toch weer in een wat ander daglicht.
Vind je? Het is nogal lastig om achteraf vast te stellen of Hirsi Ali de leugen nodig had om binnen te komen. Het geeft eigenlijk alleen aan dat dit soort zaken persoonlijk worden bekeken en dat er dus soms wel eens fouten worden gemaakt in de controle.

Overigens ben ik wel voorstander om immigranten/asielzoekers te beoordelen op hun kwaliteiten.
pi_37757204
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:02 schreef Chewie het volgende:

[..]

Vind je? Het is nogal lastig om achteraf vast te stellen of Hirsi Ali de leugen nodig had om binnen te komen. Het geeft eigenlijk alleen aan dat dit soort zaken persoonlijk worden bekeken en dat er dus soms wel eens fouten worden gemaakt in de controle.
Ze had haar leugens verteld bij haar sollicitatie binnen de VVD-fractie. Blijkbaar vond de VVD dat niet bezwaarlijk terwijl ze later zo'n punt van Taida maakten. Het geeft voor mij wel aan hoe hypocriet daarmee wordt omgegaan.
pi_37757255
Hirsi Ali heeft door enkele leugens heel wat weten te bereiken in de wereld. Het Kamerlid wordt geëerd vanwege haar moed en volharding op te komen voor onderdrukte islamitische vrouwen. Ze heeft al de stappen gezet die ze wilde zetten, om haar doelen te verwezenlijken. Dat waren geen persoonlijke doelen alleen, het had vooral te maken met het geluk van anderen. Dat heeft ze voornamelijk centraal gezet; geluk van anderen en vechten tegen onrechtvaardigheid. Als ze niet gelogen had, dan had ze dit nooit voor elkaar gekregen.

Ze had ook kunnen genieten van de "luxe" en voor zichzelf een Nederlander met vrijheden kunnen blijven. Dan was dit ook nooit aan het licht gekomen. Ik vind dat ze moet blijven. Wanneer een voetballer in Nederland mag blijven, is de reden het spelletje. Nu gaat het om bittere ernst en dan wordt zo'n spelletje belangrijker dan dat?

Hirsi moet blijven!
pi_37757329
Tuurlijk moet ze blijven. De idee om haar alsnog het land uit te zetten is krankzinnig.
pi_37757373
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Tuurlijk moet ze blijven. De idee om haar alsnog het land uit te zetten is krankzinnig.
Joh. Ik had nooit verwacht dat het hier ooit nog op aan zou komen. Maar ik ben het volledig met SCH eensch.
eeeh
  vrijdag 12 mei 2006 @ 12:19:27 #66
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_37757401
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:15 schreef SCH het volgende:
Die jonge studente moet ook weg wegens bedrog. Dus waarom Hirsi niet. Ze heeft de boel gewoon belazerd. Weg met haar dus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_37757418
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:12 schreef Integrity het volgende:
Hirsi Ali heeft door enkele leugens heel wat weten te bereiken in de wereld.
Dat hoor ik wel vaker, maar na de vraag "wat dan concreet?" wordt het opvallend stil.
pi_37758596
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Dat hoor ik wel vaker, maar na de vraag "wat dan concreet?" wordt het opvallend stil.
De positie van de vrouw in de Islam.
Zoals elke parlementarier heeft zij een speerpunt en dat van haar draagt ze vol
overtuiging uit. Concreet valt dat misschien wel moeilijk aan te tonen.
Anderzijds krijgt ze wereldwijd erkenning en wordt haar boodschap gehoord.
Dan heb je m.i. je doel bereikt.

A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37758609
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:20 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

In 2004 maakte ze samen met Theo van Gogh de korte low-budgetfilm Submission (Onderwerping). De film handelt over de positie van vrouwen binnen de islam. (Islam betekent letterlijk Onderwerping aan God.) Hirsi Ali schreef het script en deed de voice-over. De film werd uitgezonden in het TV-programma Zomergasten van de VPRO. In islamitische kring werd de film in het algemeen negatief ontvangen. Van Gogh werd hierop eveneens door militante moslims met de dood bedreigd en op 2 november 2004 ook daadwerkelijk vermoord. De moordenaar van Van Gogh liet op diens lichaam een aan Hirsi Ali gerichte brief achter, waarin zij opnieuw bedreigd werd.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Ayaan_Hirsi_Ali

Simpel gezegd: ze heeft de vinger op de zere plek durven te drukken met alle risico's van dien. Iemand moet zoiets doen, wil er verandering komen.
pi_37758713
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:03 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

De positie van de vrouw in de Islam.
Zoals elke parlementarier heeft zij een speerpunt en dat van haar draagt ze vol
overtuiging uit. Concreet valt dat misschien wel moeilijk aan te tonen.
Anderzijds krijgt ze wereldwijd erkenning en wordt haar boodschap gehoord.
Dan heb je m.i. je doel bereikt.

Wat heeft ze dan ook maar een beetje verbeterd aan de postitie van de vrouw in de Islam?

Ow ja, ze heeft het bespreekbaar gemaakt........in de blanke (christelijke) wereld!!!

Geen moslimvrouw heeft er voordeel gehad bij het geschop en gerel van AHA hoor. Sterker nog, ze heeft de hele vrouwenemancipatie die er al langzaam op gang gekomen is (in de gebieden waar het noodzakelijk is) juist een flinke schop naar beneden gegeven........
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_37758951
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 12:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

Die jonge studente moet ook weg wegens bedrog. Dus waarom Hirsi niet. Ze heeft de boel gewoon belazerd. Weg met haar dus.
Ik vond en vind ook dat Taida Pasic best had kunnen blijven.
pi_37758956
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 13:08 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Wat heeft ze dan ook maar een beetje verbeterd aan de postitie van de vrouw in de Islam?

Ow ja, ze heeft het bespreekbaar gemaakt........in de blanke (christelijke) wereld!!!

Geen moslimvrouw heeft er voordeel gehad bij het geschop en gerel van AHA hoor. Sterker nog, ze heeft de hele vrouwenemancipatie die er al langzaam op gang gekomen is (in de gebieden waar het noodzakelijk is) juist een flinke schop naar beneden gegeven........
Vertel daar eens wat meer over, als je wilt
pi_37759013
quote:

[..]

Is de blanke christelijke wereld waarin wij leven niet waar ze moet beginnen
als lid van de 2e kamer en woordvoerdster van de VVD voor de emancipatie van allochtone
vrouwen.
Is het niet AHA die huislijk geweld, cultureel gelegitimeerd, op de agenda heeft gezet?
Dit ter ondersteuning van de allochtone vrouwen die de "blijf van mijn lijf" huizen
overspoelen.
Daaruit blijkt voor mij dat er nog veel moet gebeuren en dat ze vooral moet
doorgaan waar ze mee bezig is.
Mijn steun heeft ze.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37759030
quote:

[..]

Nou, als een enkele vrouw de hele vrouwenemancipatie binnen de islam om zeep kan helpen .... dan stelde die hele vrouwenemancipatie geen enkele f**king reet voor.

Het zijn niet de blanke kiezers die AHA zo groot hebben gemaakt hoor - het zijn Mohammed B. en talloze gelijkdenkende vriendjes die van AHA een wereldster gemaakt hebben. Waarvoor dank jongens!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_37759069
Ik heb altijd veel respect gehad voor Hirsi Ali. Al lang en juist voordat ze de politiek in kwam en ze in meer politiek-wetenschappelijke kring werkte. Ze heeft goed werk verricht en ze is een slimme vrouw die een goede analyse kan geven. Dat hele vluchtverhaal dondert me niet, dat zegt meer over andere politici dan over haar.

Haar fout is geweest om de Kamer in te gaan, ze is imo niet erg geschikt voor de politiek om dat ze meer een intellectuele publicist/activist is en niet goed om kan gaan met de politieke etiquette.

Het maken van die film blijf ik grof en onnodig vinden en heeft volgens mij echt alleen maar averechts gewerkt en ik zit ook niet te wachten op die film die ze nu over homo's maakt. Ik vind dat ze dat niet slim doet en begrijp haar er niet in.

Er wordt vooral weinig genuanceerd over haar gesproken: je moet blijkbaar voor of tegen haar zijn en dat vind ik onzin. Ook in de Zembla-dossier. Er zitten gewoon veel kanten aan het verhaal maar dat zal wel weer te genuanceer zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')