Na ja, ik heb ooit al eens een Koerdisch vriendinnetje gehad, erg lief, en met een vreselijke familie. Maar ben verder nergens op uit, ik heb al een muzequote:
Je zou zeggen Wilders maar die schijt er niet die eet ze samen met de hoofddoekjes rauw op. Dan zal het wel PBerends zijn.quote:
quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:19 schreef Godslasteraar het volgende:
Tom Cruise kills Oprah with his super Scientology powers.mov (eMule)
![]()
[..]
Na ja, ik heb ooit al eens een Koerdisch vriendinnetje gehad, erg lief, en met een vreselijke familie. Maar ben verder nergens op uit, ik heb al een muze![]()
http://www.nu.nl/news/729(...)ngemeen_kutvolk.htmlquote:Uitgegeven: 10 mei 2006 11:32
Laatst gewijzigd: 10 mei 2006 13:14
PARIJS - De Franse president Jacques Chirac heeft 45,5 miljoen euro op een rekening bij de Japanse bank Tokyo Sowa Bank. Het geld zou op zijn rekening zijn gestort door een mysterieuze 'culturele stichting'. Die beschuldiging aan het adres van het staatshoofd komt van het Franse satirische weekblad Le Canard Enchaîné.
Het doorgaans goed ingelichte tijdschrift beroept zich op verklaringen van Philippe Rondot, de hoge functionaris van de geheime dienst die is gehoord in het lasterschandaal rond premier Dominique De Villepin. Die zou zijn rivaal en minister van Binnenlandse Zaken Nicolas Sarkozy in een kwaad daglicht hebben willen stellen door een onderzoek naar geheime bankrekeningen in de publiciteit te brengen.
"Waarvoor is Chirac betaald en om welke stichting gaat het?", vraagt de Canard zich af. Chirac heeft het bestaan van een bankrekening in Japan categorisch ontkend.
Geruchten
Chirac heeft woensdag nog eens bevestigd achter premier De Villepin te blijven staan. "De republiek is geen dictatuur van geruchten, geen dictatuur van laster", zei hij.
So what? Hij is in de 70 en heeft 45 miljoen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:29 schreef Finder_elf_towns het volgende:
'Chirac heeft 45,5 miljoen euro op Japanse bank'
[..]
http://www.nu.nl/news/729(...)ngemeen_kutvolk.html
Als dit waar is, valt hij van zijn voetstuk.
Het is een vrij beknopt en mager bericht, dus neem ik aan dat de 'mysterieuze culturele stichting' in ruil voor flink wat geld politieke gunsten van de Franse president heeft gevraagt en dat mag natuurlijk niet. Zelfs niet in Frankrijk.quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:46 schreef sizzler het volgende:
[..]
So what? Hij is in de 70 en heeft 45 miljoen.
Toyota op 8 miljoen auto's, GM op 9 miljoen. Binnen een paar jaar zijn ze de grootstequote:Toyota haalt recordwinst
AMSTERDAM (ANP-AFX) - Toyota, het grootste autoconcern van Japan, heeft in het eind maart afgesloten boekjaar een recordwinst behaald. De autofabrikant maakte woensdag bekend dat het nettoresultaat met 17 procent is gestegen tot het niet eerder bereikte peil van 1,37 biljoen yen (9,6 miljard euro).
Ook de bedrijfswinst, die steeg van 1,67 biljoen tot 1,88 biljoen yen (13,15 miljard euro), is een record. Dat geldt ook voor de omzet van de op een na grootste autofabrikant ter wereld. De omzet groeide met 13 procent tot 21,04 biljoen yen (147,3 miljard euro).
De resultaten zijn beter dan de analisten hadden verwacht. Toyota verkocht het afgelopen boekjaar 7,97 miljoen auto’s tegen 7,41 miljoen in het jaar ervoor. Voor heel 2006/2007 denkt de autoproducent een hogere bedrijfswinst en meer omzet te kunnen halen. De nettowinst zal evenwel iets dalen.
quote:Op woensdag 10 mei 2006 16:26 schreef du_ke het volgende:
Je zou zeggen Wilders maar die schijt er niet die eet ze samen met de hoofddoekjes rauw op. Dan zal het wel PBerends zijn.
Oquote:
én GM had een verlies van 10 miljard dollar, dat bedrijf is hard op weg richting een faillissement.quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:06 schreef pberends het volgende:
[..]
Toyota op 8 miljoen auto's, GM op 9 miljoen. Binnen een paar jaar zijn ze de grootste.
Als duizenden mensen hun baan verliezen, en nog veel meer mensen hun pensioen? Niet zo brommerig Mutant, het is prachtig lenteweer, ga anders naar buiten als je uit je hum bentquote:Op woensdag 10 mei 2006 18:08 schreef Mutant01 het volgende:
Mooi zo.
Ze verdienen het eigenlijk ook, met die benzineslurpers van ze.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:07 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
én GM had een verlies van 10 miljard dollar, dat bedrijf is hard op weg richting een faillissement.
Tja, slecht kortzichtig management waar de werknemers de dupe van worden. Al is Opel natuurlijk ook GM, en die hebben wel de nodige slimme en zuinige diesels in huis. Mischien moesten ze die maar eens op de markt zetten in de VS.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:11 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze verdienen het eigenlijk ook, met die benzineslurpers van ze.
Zijn ze ook niet in de problemen gekomen door overheidssteun waardoor ze niet bepaald innovatief te werk zijn gegaan in tegenstelling tot de concurrentie? Meende dat ik laatst een keer zoiets hoorde in een reportage over NedCar ofzo.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:23 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Tja, slecht kortzichtig management waar de werknemers de dupe van worden. Al is Opel natuurlijk ook GM, en die hebben wel de nodige slimme en zuinige diesels in huis. Mischien moesten ze die maar eens op de markt zetten in de VS.
Maar wat doet GM? Die gaan in Europa Daewo's verkopen onder de naam Chevrolet, en daarmee gaan ze vervolgens Opel beconcurreren, en ze halen er ook nog eens de respectabel naam Chevrolet mee naar beneden.
Moet je je voorstellen dat het merk dat auto's als deze bouwde:
Hét probleem van zowel GM als Fors is dat ze een hele berg pensioen en gezondheidszorg verplichtingen hebben die vooral betaald moet worden uit de lopende rekening. Dat is een hele ondoorzichtige financiele constructie, als ik het goed heb hoeft GM van de wet die cijfers ook niet te publiceren in de jaarverslagen.quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:36 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zijn ze ook niet in de problemen gekomen door overheidssteun waardoor ze niet bepaald innovatief te werk zijn gegaan in tegenstelling tot de concurrentie? Meende dat ik laatst een keer zoiets hoorde in een reportage over NedCar ofzo.
GM zit toch ook voor miljarden in de financiële kredietverlening?quote:Op woensdag 10 mei 2006 18:54 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Hét probleem van zowel GM als Fors is dat ze een hele berg pensioen en gezondheidszorg verplichtingen hebben die vooral betaald moet worden uit de lopende rekening. Dat is een hele ondoorzichtige financiele constructie, als ik het goed heb hoeft GM van de wet die cijfers ook niet te publiceren in de jaarverslagen.
Een ander probleem bij GM is het ''empirebuilding'', waardoor GM nu ook zichzelf beconcureerd met een ondoorzichtig stelsel van merken en allianties.
Of ze veel overheidssteun hebben gekregen weet ik niet, ik denk het niet, dat is niet zo gebruikelijk in de VS, behalve dan mischien defensie uitgaven die ook bij GM terechtkomen.
Wat ik van Nedcar heb gehoord van (bekwame) mensen in de auto-industrie is dat, daar laten we zeggen, minder competente mensen in het topmanagement zitten/zaten. Waaronder mensen die het ook bij Fokker erg slecht gedaan hebben. Uiteindelijk is het bijna altijd zo dat een bedrijf dat in moeilijkheden verkeerd dat te danken heeft aan onbekwaam management. En zelfs bedrijven in sectoren die uit de tijd raken is het de verantwoordelijkheid van het management om nieuwe produkten en markten te zoeken.
Anyway, GM is fenomeen wat dit alles betreft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |