[LIVE] Sony\'s pre-E3 persconferentiequote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:27 schreef twi het volgende:
Ik zit trouwens pas een half uurtje te kijken, is er al iets over de online services geweest?
Omdat de streams platliggen text.quote:6:20 -- It's EA time. PlayStation 2 and PlayStation 3 comparison. Shows NBA Live 07. They show one fellow dunking on a court in a slam dunk contest. Confims that yes, it's realtime.
Next is a realtime Tiger Woods demo. Again, it's played with a PS2 controller. The cool thing here is that it uses U-Cap technology, capturing character animation better than ever before -- vocal synching, lip movements, and much more.
EA has 10 games in the works, including Army of Two, Madden 07, Tiger Woods, Fight Night and more. Madden will be playable on PS3 here at E3.
ben weer bezig met opnemen thanks, veel gemist?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:29 schreef P-Style het volgende:
Klik op "change media settings" (bovenin) en dan op apply om de stream weer op gang te krijgen.
quote:6:28 -- Final Fantasy XIII is introduced. Final Fantasy XIII and Final Fantasy XIII Versus is shown. Of course, everything but the train is realtime, as mentioned previously.
6:29 -- Next is Metal Gear 4. The crowd goes wild!
The concept of the game is "sense". Realtime footage of a warzone is shown. There are gigantic mechs walking around, with futuristic trucks and helicopters rolling about. Lighting and enemy numbers are amazing. Snake is seen in a depressed state, watching as action happens all around him. As he runs, Ninja appears and slices up a mech after it crushes a man to gooey bits. Naomi Hunter, Roy Campbell, Meryl, Otacon, and Liquid Snake / Ocelot are shown. It's not action-packed, surprisingly ... it's very sad. Snake looks older than ever, with gray hair and no beard. At the end, he swallows his own gun ... And to find out what happens next, we will have to wait until 2007.
Ach, deze zal wel een hele klap beter zijn hoor, we zijn immers bijna 7 jaar verder sinds de Sidewinder Freestyle. Maar hoe ze het presenteren, dat is gewoon vrij schandaligquote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:41 schreef kipknots het volgende:
Ik heb het een keer met zo'n microsoft ding gedaan. Met twee handen werkt het dus echt niet.
Er is dus met geen woord gerept over de online services? Nemen ze het wel serieus daar bij Sony?quote:
Denk het ook.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:44 schreef twi het volgende:
Ze zullen dus 6 miljoen consoles leveren van november t/m maart. iets meer dan de X360, maar er zullen dus nog steeds tekorten gaan ontstaan, schat ik zo.
Volgens mij is het vooral een design keuze en een probleem van de digi-controllers. NIet zozeer technisch onmogelijk. De BIA3 trailer al zien met het ingame materiaal dat je allerlei scripted scenes kunt mixen in de gameplay, zoals hoe die soldier gemold wordt. Dan verandert de camera ook en focussed ie elders op. Kwestie van designen dat je de control-keuze van de speler even uit handen neemt en een scene afspeelt, waarna jet het wee rmxied met gameplay.quote:Dat is imo ook de beperking van deze generatie, cross-platform. Je zit aan je vaste camerastandpunten vast. Zo kun je nooit de spectaculairste beelden benaderen. Daarom was de Killzone trailer van vorig jaar zo vet, daar kon je dat allemaal wel zien. Maar dat blijkt nog moeilijk/onmogelijk te benaderen, geen idee of we dat deze generatie nog kunnen zien.
Ik vind het eerder geniaal jatwerk!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:52 schreef kulandra het volgende:
Wat een slecht jatwerk zeg met die controller.
MS/Ninty fanboy detected.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:52 schreef kulandra het volgende:
Zal misschien aan het tijdstip liggen of de lage resolutie van de stream maar ik ben zwaar niet onder de indruk van Sony's presentatie. Wat een slecht jatwerk zeg met die controller. En dan ook zo zeggen: A fantastic innovation (als in, geen revolution) for our PS3 games, wat een jokers. Ik koop echt geen PS3, ze stikken maar ik hun GT5, Tekken5 en weet ik wat voor een uitgekauwde troep ze nog meer verzinnen. Alle ingame playable stuff was PS2 kwaliteit met wat opgepoetste graphics imho.
Heb gewoon PS1 en PS2 thuis staan hoor, dus voordat je me een fanboy noemt zou je misschien na kunnen denken over wat ik zeg? Ik speel dezelfde Tekken en GT games al sinds de jaren 90, dus ik hoopte op wat verfrissends links en rechts. Maar de enige verassing (zo noemden ze het zelf ook, de "surprise") was een controller met dezelfde functionaliteit als de controller van Nintendo waar iedereen halsreikend de uiteindelijke demonstratie vanafwacht.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:56 schreef LuukBes het volgende:
[..]
MS/Ninty fanboy detected.
Alsof Ninty trouwens innovatief is met hun controller. Allerlei soorten 'airmouses' bestaan al jaren voor de PC. http://accessories.gatewa(...)/12772244_ProdDetail
Als je zit te bitchen op Sony en hun kwaliteit games op basis van 300K streams ben je niet erg neutraal bezig, en moet je al helemaal geen wonderen verwachten van de GC1.5 named Wii.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:02 schreef kulandra het volgende:
[..]
Heb gewoon PS1 en PS2 thuis staan hoor, dus voordat je me een fanboy noemt zou je misschien na kunnen denken over wat ik zeg? Ik speel dezelfde Tekken en GT games al sinds de jaren 90, dus ik hoopte op wat verfrissends links en rechts. Maar de enige verassing (zo noemden ze het zelf ook, de "surprise") was een controller met dezelfde functionaliteit als de controller van Nintendo waar iedereen halsreikend de uiteindelijke demonstratie vanafwacht.
Als ik al bevooroordeeld ben zie ik altijd graag de underdog winnen ja, dus ik hoop echt dat Nintendo zwaar geschut instelling brengt morgen.
Maar jij bent dus zo'n Sony fanboy dan? Aangenaam....
Behalve de trilfunctie.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:14 schreef LuukBes het volgende:
...hij behoudt de oude DS2 eigenschappen...
Nou... Nee.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:50 schreef RonnieDarko het volgende:
Geen GTA op de Sony conferentie betekent waarschijnlijk dat GTA exclusief wordt voor de Xbox360.
Ik ben niet de enige die dit denkt. Op alle gameforums gaat dit gerucht. Alles zal vanavond duidelijk worden, hoop ik.quote:
quote:According to the press release, the entire trailer was rendered in-game.
quote:The XIII team was assembled with specialized developers who focused on building a brand-new game engine, called the White Engine. This engine was developed to integrate graphics rendering, physics, cinematics, sound, and special effects. Square Enix promises that the White Engine will allow Final Fantasy XIII to take full advantage of the PlayStation 3 hardware.
Ik kan niet geloven dat het nu echt zoveel goedkoper is om twee versies te producerenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:53 schreef P-Style het volgende:
Inderdaad Ruzbeh
Zo te zien zijn er inderdaad nog wat hardware reducties ten opzichte van de PS3 zoals 'ie vorig jaar werd geïntroduceerd4 USB-poorten ipv 6 1 Gigabit-poort ipv 3 1 HDMI uitgang ipv 2
En dit hierboven geldt dan voor de 60GB versie. De 20GB versie is nog minder bedeeld:Geen HDMI Geen WiFi Geen MS/CF/SD slots
De 60GB versie is dus duidelijk de media-versie van de PS3, terwijl ze de 20GB versie zo simpel mogelijk hebben gelaten.
O ja... en de BD-ROM speed is slechts 2x, de DVD-ROM speed 8x en de CD-ROM speed 24x.
quote:The control is really slick. The game uses the controller's internal tilt-sensing mechanisms to steer your ship. It works really well, and didn't feel jittery at all. If you hold R1, tilting the control rolls your ship. Double-tapping R2 kicks in your afterburners for a quick speed boost, and triangle converts you into and out of hover mode. The D pad on the controller is used for selecting secondary weapons, and square fires them. X is your main machine gun.
Nog steeds veel knoppen dus...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:32 schreef LuukBes het volgende:
Gamespot heeft met Warhawk en de nieuwe controller gestoeid.
http://www.gamespot.com/e3/e3story.html?sid=6149597&pid=928383
[..]
Ik denk het wel.. De kans wordt steeds groter iig. GTA was het stokpaardje van Sony.quote:
quote:E3 06: Hands-on with the final PS3 controller
LOS ANGELES--At last year's E3, Sony displayed a prototype controller for its upcoming console, the PlayStation 3. The boomerang-shaped wireless device was something of a lightning rod, and didn't seem like it was terribly well-received. This year, Sony has unveiled the final controller, and it should look pretty familiar.
The PS3's controller now looks roughly like a Dual Shock 2. The size and button placement seems identical. But there are a handful of key differences. You'll feel right at home when you pick it up, but this controller has definitely evolved.
For starters, it's wireless and startlingly lightweight. The Bluetooth device has a mini-USB plug on it, presumably for charging. The L2 and R2 triggers are analog and feel quite nice. There's a new central button that has the PlayStation logo on it. It doesn't seem to be functional, but it seems like a likely spot for some sort of "home" or "menu' button.
The biggest change is inside the controller. There are motion-sensing gyroscopes inside the controller that will detect tilting as well as raising and lowering. We get the feeling that wii've seen this in another upcoming console, but we'll save that discussion for message boards or something. Warhawk is one of the games that supports the tilt sensor, and it feels surprisingly tight and easy to use. Flying the plane by tilting the controller is very intuitive.
One thing you won't find in this new controller is force feedback. The rumble feature was said to interfere with the motion sensing devices. Sony's Phil Harrison even went so far as to tell us that "rumble was last generation, movement is this generation."
We also managed to bump into Criterion's Alex Ward at Sony's grand unveiling, and he said he was really excited about the controller, saying that he "can really see how it fits in his games." We imagine a Burnout game can't be too far behind.
So if you wanted to be a cynic, you could say that this is a wireless PS2 controller with analog triggers like the Xbox, a central guide button like the Xbox 360, and internal motion sensors like the Wii. But what's probably most important is that the controller feels pretty nice and already seems to work well.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:53 schreef P-Style het volgende:
Inderdaad Ruzbeh
Zo te zien zijn er inderdaad nog wat hardware reducties ten opzichte van de PS3 zoals 'ie vorig jaar werd geïntroduceerd4 USB-poorten ipv 6 1 Gigabit-poort ipv 3 1 HDMI uitgang ipv 2
En dit hierboven geldt dan voor de 60GB versie. De 20GB versie is nog minder bedeeld:Geen HDMI Geen WiFi Geen MS/CF/SD slots
De 60GB versie is dus duidelijk de media-versie van de PS3, terwijl ze de 20GB versie zo simpel mogelijk hebben gelaten.
O ja... en de BD-ROM speed is slechts 2x, de DVD-ROM speed 8x en de CD-ROM speed 24x.
quote:
It is, quite literally, ALL LIES. Did you think we'd forget about this, Sony? It was only a year ago, you fuckwits! You're going DOWN this time. All the way. No doubt about it.
Ze kunnen daar een hoop games prima op draaien.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]!!!!
2x BDROM? Hoe kunnen ze daar nou games op draaien??
Wat een megategenvaller deze E3 zeg..
Weer geen games, een ps3 die flink gestript is en een retardversie..
Hoezo dit, vanwege dat HDMI?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:00 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ook het feit dat blu-ray films enkel op de 600 euro versie goed gaan afspelen en dat er geen manier is om up te graden.
1) WTF heeft BR snelheid te maken met games draaien. Snuggere opmerking.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]!!!!
2x BDROM? Hoe kunnen ze daar nou games op draaien??
Tegenvallend is het zeker. Bijna net zo crap als de 360. Alleen met enkele iets beter ogende games.quote:Wat een megategenvaller deze E3 zeg..
Retard versie is wel iets voor jou dan.quote:Weer geen games, een ps3 die flink gestript is en een retardversie..
Die discussie is al 100x voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:12 schreef LuukBes het volgende:
Heb je zeker wat in je ogen gehad dan, dat je geen gameplay footage hebt gezien. Stuk of 10 games playable. Heavenly Sword en Resistence, beelden in Eight Days met HUD etc.
[..]
1) WTF heeft BR snelheid te maken met games draaien. Snuggere opmerking.
2) 11 MB/s van 2xBR versus 15MB/s van de 360 is echt een wereld van verschil ja.
Dat is het enige positieve idd.quote:3) Standaard HD erin hebt van minimaal 20GB, waar elke game gebruik van maakt (i.t.t. de 360 waar men niet kan coden met de HD in mind), betekent dat de BR niet nodig is om te streamen. 8x speed heeft louter invloed op eerste loadtimes. Als je geen HD had, is 8x op sommige momenten misschien te traag voor te streamen. Gelukkig is de HD standaard.
Beter ogend?quote:Tegenvallend is het zeker. Bijna net zo crap als de 360. Alleen met enkele iets beter ogende games.
Voorlopig komt ie er helemaal niet.quote:Retard versie is wel iets voor jou dan.
Ja, vanwege HDMI, op de tard pack zullen blu-ray films in 1/4e resolutie afgespeeld worden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoezo dit, vanwege dat HDMI?
Ik ga sowieso geen tardpack halen.. En 600 euro voor een console betalen?
Never gonna happen.
2008 ftw..
Ze missen het hele punt imo, period.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:13 schreef Xrenity het volgende:
Sony
Ze missen het halve punt wat betreft de Revolution controller. Mgoed
Dat van 2x HDMI naar 0 is misschien nog wel de grootste joke..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, vanwege HDMI, op de tard pack zullen blu-ray films in 1/4e resolutie afgespeeld worden.
En Luukbes, 2x blu-ray = 6.59x DVD
Microsoft gebruikt 12x DVD.
Er zit dus heeeeeeeel wat meer verschil tussen. En dat verschil ga je zeker merken als men al problemen heeft met I/O bandwidth op de 360 (THQ met Saint's Row bijv.)
quote:Sony didn't copy the Wii. They copied "Kirby's Tilt n' Tumble" for the Game Boy Color from back in 2001
Ik koop ook een Wii,quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:30 schreef MMaRsu het volgende:
Daggla, ik ben het echt met je eens.
Ik ga voor Microsoft en Nintendo deze generatie, vriendjes worden?
Theoretisch. Ten eerste, DVD's worden beschreven in verouderde CAV techniek. Data aan de binnekant van de disc wordt maar met de helft van de snelheid gelezen van een DVD, i.t.t. BR die over de gehele disc constant is qua maximum leesnelheid. Algemeen bekend dat de average gangbare snelheid van een 12x DVD gemiddeld maar 8x speed haalt, met pieken naar boven en beneden. Grote fluctuatie's tussen max en mini-readspeed bij DVD's.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, vanwege HDMI, op de tard pack zullen blu-ray films in 1/4e resolutie afgespeeld worden.
En Luukbes, 2x blu-ray = 6.59x DVD
Microsoft gebruikt 12x DVD.
Er zit dus heeeeeeeel wat meer verschil tussen. En dat verschil ga je zeker merken als men al problemen heeft met I/O bandwidth op de 360 (THQ met Saint's Row bijv.)
Ware het niet dat DVD-games nog zo klein zijn dat alle data, zeker de data die veelgelezen moet worden, gewoon helemaal aan de buitenkant staan waardoor het snelheidsverschil groot blijft. En zelfs al nemen ze een volledige DVD in, dan komt not steeds de veelgelezen data helemaal aan de buitenkantquote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:39 schreef LuukBes het volgende:
2x BR komt in de praktijk dus overheen tussen de 10x en 12x DVD qua rendement.
Ben ik nou zo dom, of ziet Gamespot het verkeerd. Het leek me meer op Amsterdam lijkenquote:Picture, if you will, a well-populated section of urban London. People wander about, doing their typical day to day things. The camera pulls back, further and further, until we start to go inside what looks like a doorway. The camera keeps panning back until we see a man, gruff looking, spiked up black hair, somewhat reminiscent of the silent protagonist of Grand Theft Auto III (albeit with a beefed up polygon count). The man is holding a gun, pointed in your direction. The camera continues panning, until we see both a dead man, slumped over against the wall of this decrepit looking building, and a telephone booth, receiver off the hook. And, that's it…
600.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:46 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Ben ik nou zo dom, of ziet Gamespot het verkeerd. Het leek me meer op Amsterdam lijken![]()
Owja, en die prijs van 500 euro is natuurlijk kansloos
Niet echt veel meer van over he.quote:
Klopt idd, zit een beveiliging in HD-DVD en Blu-ray dat als je het afspeelapparaat niet via HDMI of DVI aansluit dan wordt het 540pquote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
600.
Voor 500 heb je een pakket zonder HDMI. Een tardpack.
Geen BR films op max. reso als ik het goed begrijp...
HS en Eight Days was wel aardige gameplay, HS beter geanimeerd dan welke 360 game dan ook. Gaat mij meer om dat je roept dat er geen playable games geshowed zijn, terwijl dat er minimaal 10 waren. Komt over alsof je niks gezien hebt, en hier alleen komt om te bitchen en trollen, zoals wel vaker met jou en anderen hier...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:18 schreef Dr.Daggla het volgende:
[q]
Beter ogend?.
Welke gameplay footage was er zo bijzonder dan?.
Er is maar een blinde fanboy hier hoor,quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:56 schreef LuukBes het volgende:
Alsof 360-fandorks recht van spreken hebben terwijl ze al een half jaar current-gen crap spelen, alsof Wii-fantrolls recht van spreken hebben terwijl dat ding nog niet eens iets laten zien heeft.
Luukbes, wat lul jequote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:56 schreef LuukBes het volgende:
[..]
HS en Eight Days was wel aardige gameplay, HS beter geanimeerd dan welke 360 game dan ook. Gaat mij meer om dat je roept dat er geen playable games geshowed zijn, terwijl dat er minimaal 10 waren. Komt over alsof je niks gezien hebt, en hier alleen komt om te bitchen en trollen, zoals wel vaker met jou en anderen hier...
Paar EA games (NBA'07), HS, Resistence, Warhawk, GTHD, Genji 2, VF5, en nog een paar, allemaal gameplay van te zien.
Ik vond zelf MGS4 en FFXIII meest impressive als realtime materiaal. FF XIII haalt een beter niveau dan het E3 2005 filmpje van FF VI. Sommige zetten zich hier voor paal door overdreven te bitchen op Sony. De internationale game-pers is zo te lezen juist positief over wat hen geshowed is, alleen de fanboys staan weer te trappelen om overal te whinen en bitchen op de fora.
Alsof 360-fandorks recht van spreken hebben terwijl ze al een half jaar current-gen crap spelen, alsof Wii-fantrolls recht van spreken hebben terwijl dat ding nog niet eens iets laten zien heeft.
Fightnight is ook onwijs current gen man, GRAW ook.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:01 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Luukbes, wat lul je. Wii nog niks laten zien
. Stront in je ogen ofzo
. 360 Current gen crap? Oblivion gezien
.
[afbeelding]
oogkleppen
quote:In 2006 schreef Microsoft het volgende:
BEEN THERE DONE THAT WELCOME TO 1999 BITCHES
Totnutoe hangt een behoorlijke lange lijst met slecht en matig gereviewde games als een blok aan het been van de 360. GRAW, Oblivion en PGR3 probeert daar nog krampachtig wat aan te doen, maar de grote gemene deler op dat ding is gewoon crap. Current-gen afgeraffelde gerushte rotzooi die totaal geen gebruik maakt van de potentie van het ding.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:00 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Er is maar een blinde fanboy hier hoor,.
Nee, GoW komt een weekof 2 voor de launch uit.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:07 schreef MMaRsu het volgende:
Damn nu wil ik gewoon dat Halo 3 eind dit jaar met de Ps3 launch uitkomt. Ps3 am crushed
Ik ben het eens dat er flink wat matige games tussen zitten, maar dat zal op de ps3 niet anders zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:09 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Totnutoe hangt een behoorlijke lange lijst met slecht en matig gereviewde games als een blok aan het been van de 360. GRAW, Oblivion en PGR3 probeert daar nog krampachtig wat aan te doen, maar de grote gemene deler op dat ding is gewoon crap. Current-gen afgeraffelde gerushte rotzooi die totaal geen gebruik maakt van de potentie van het ding.
Killzone komt pas volgend jaar uit, en wie weet wat er nog geshowed wordt later deze week door Guerilla.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:06 schreef Dr.Daggla het volgende:
LuukBes, ik doelde trouwens op gameplay footage van de games waar ze vorig jaar die toffe FMV's van lieten zien.
Killzone, GT (en dan niet die opgepoetste versie), MotorStorm etc etc..
U R Kidding Right?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:09 schreef Ghostbuster het volgende:
6 sensoren
Nou dat word wakker liggen bij Nintendo
Uhuh het is pure angst,dat ze zelf ook met zoiets komenquote:
Uiteraard, dit is ook gewoon niet te vergelijken met wat Nintendo heeft (al vind ik ook dat idee prut, laat mij maar lekker gamen met een fijne controller). Het lijkt me dus onmogelijk om bijvoorbeeld voor de Wii (quote:
MS heeft dezelfde rechtzaak verlorenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:28 schreef MMaRsu het volgende:
Er zit geen rumble in omdat ze die rechtzaak hebben verloren
mooie screen trouwens, geilheid en high def to the max
Ja, leuk, maar dan gebruik je toch gewoon een andere techniek?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:28 schreef MMaRsu het volgende:
Er zit geen rumble in omdat ze die rechtzaak hebben verloren
mooie screen trouwens, geilheid en high def to the max
Dat is zeker een goeie ontwikkeling idd. Bye bye boomerangquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:29 schreef Geqxon het volgende:
Hoorah voor de nieuwe controller!
Genji 2 was zeer matig idd, maar tegelijkertijd toch nog steeds beter ogend dan bv the Outfit.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik ben het eens dat er flink wat matige games tussen zitten, maar dat zal op de ps3 niet anders zijn.
Genji 2 vond ik bijv. alles behalve indrukwekkend. Same goes for Warhawk.
Elke console heeft dat blok aan zn been., vooral in de beginperiode.
MS heeft een schikking getroffen.quote:
MS is zo slim geweest grootaandeelhouder te worden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
MS heeft een schikking getroffen.
Wat vind jij er nou allemaal van SD?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:31 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
MS heeft een schikking getroffen.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:31 schreef Retuobak het volgende:
[..]
MS is zo slim geweest grootaandeelhouder te worden.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:32 schreef Geqxon het volgende:
De huidige controller blijft uber, en bij Sony snappen ze dat gelukkig.
In veel punten snap ik Sony voor geen meter, maar alles van de PS3 is tot nu toe uber
Ja, dat was wel een beetje triest idd.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:33 schreef twi het volgende:
[..]
Dan is het natuurlijk nog veel slapper om
[..]
te zeggen
Ik ben benieuwd wat dit met de X360 verkopen doet..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:33 schreef speknek het volgende:
Mooi staaltje Sony marketing weer, compleet jezelf overschieten met de meest belachelijke claims en prerendered filmpjes, en dan vlak voor de introductie zeggen 'oh nee, het is toch niet zo'. PS2 emotion engine come to mind?
Maar het werkt prima, hele hordes hebben nu de xbox360 niet gekocht, omdat Sony met al z'n beloftes en z'n goede games waarschijnlijk toch weer marktleider zouden worden, of omdat ze eerst even af wilde wachten totdat iedereen hun waar had laten zien.
Kom jij bij mij maar eens GRAW op HDTV kijken dan.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:12 schreef LuukBes het volgende:
Tegenvallend is het zeker. Bijna net zo crap als de 360. Alleen met enkele iets beter ogende games.
ik ben nog in shock, ik moet dit even allemaal verwerken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:32 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat vind jij er nou allemaal van SD?.
Je bent zo stil opeens..
Ik vond de boomerang er ook niet heel ergonomisch uitzien, maar het kan toch echt niet slechter geweest zijn dan de Dual Shock hoor. En dat ze nog steeds de vierpuntsdruktoets op de hoofdpositie hebben staan, goddamnquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat is zeker een goeie ontwikkeling idd. Bye bye boomerang.
Al is een gebrek aan rumble wel een groot gemis..
En de rest wat ze hebben laten vallen zoals HDMI voor de 'goedkope' uitvoeringquote:
Ach, ieder zijn mening, maar ik heb echt een gigantische hekel aan die PS-controller. Ik ben geen Jap / klein kind. Kan er niet langer dan een kwartiertje op spelen voordat ik flink last krijg van m'n klauwen.quote:
Niet veel, ben ik bang. De xbox360 is momenteel haar momentum alweer een beetje kwijt. Persoonlijk heb ik zoiets van 'ik wacht nu toch al zo'n tijd, kan ik net zo goed nog even langer wachten tot ze wel alledrie uit zijn', ik denk dat meer mensen dat zullen hebben.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik ben benieuwd wat dit met de X360 verkopen doet..
Jepquote:
Een hele goeie E3 show straks en het momentum kan weer daar zijn.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:39 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet veel, ben ik bang. De xbox360 is momenteel haar momentum alweer een beetje kwijt. Persoonlijk heb ik zoiets van 'ik wacht nu toch al zo'n tijd, kan ik net zo goed nog even langer wachten tot ze wel alledrie uit zijn', ik denk dat meer mensen dat zullen hebben.
Halo 3.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:45 schreef twi het volgende:
Ik denk dat zowel Microsoft als Nintendo weinig te vertellen zullen hebben eigenlijk. Lijkt af te stevenen op een vrij matige E3.
Je moet dan ook niet de controller vastknijpen, maar hem op je pink en ringvinger laten rusten. Vervolgens kun je dan met je andere vingers alles bedienen. Dit is relaxter dan de xbox controller waar je juist de controller vast moet "knijpen".quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:39 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, ieder zijn mening, maar ik heb echt een gigantische hekel aan die PS-controller. Ik ben geen Jap / klein kind. Kan er niet langer dan een kwartiertje op spelen voordat ik flink last krijg van m'n klauwen.
Sony had op zijn mijnst de analoge stick en de d-pad met elkaar moeten verwisselen. Maargoed, ik denk dat dat net wat teveel was voor Ken z'n trots, naast de bewegingssensor van Nintendo, de extra functieknop en analoge triggers van de X360 controller nog eens de complete layout van die laatste jatten.
Dat lijkt me BS nu het draadloos isquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:53 schreef Dr.Daggla het volgende:
Trouwens, ik las ook ergens dat ze van 7 naar 4 controllers zijn gegaan..
Ik ben 1.96 en heb behoorlijk grote handen en vind PS-controller juist de bestequote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:39 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, ieder zijn mening, maar ik heb echt een gigantische hekel aan die PS-controller. Ik ben geen Jap / klein kind. Kan er niet langer dan een kwartiertje op spelen voordat ik flink last krijg van m'n klauwen.
Sony had op zijn mijnst de analoge stick en de d-pad met elkaar moeten verwisselen. Maargoed, ik denk dat dat net wat teveel was voor Ken z'n trots, naast de bewegingssensor van Nintendo, de extra functieknop en analoge triggers van de X360 controller nog eens de complete layout van die laatste jatten.
Het eerste gedeelte klopt, maar waar je de xbox controller in je hand kunt laten rusten, moet je de playstation controller dus voortdurend tussen een paar vingers balanceren, en dan ook nog eens je duimen in een compleet verkeerde hoek naar beneden draaien. Hoe je erbij komt dat dat relaxter is, is me volkomen onduidelijk. Het is trouwens, doordat je de analoge stick met je duim vanaf de zijkant aanstuurt, ook nog eens veel minder precies.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:52 schreef Geqxon het volgende:
Je moet dan ook niet de controller vastknijpen, maar hem op je pink en ringvinger laten rusten. Vervolgens kun je dan met je andere vingers alles bedienen. Dit is relaxter dan de xbox controller waar je juist de controller vast moet "knijpen".
Sorry, ik ben uit de tijd van de analoog-loze controllersquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Het eerste gedeelte klopt, maar waar je de xbox controller in je hand kunt laten rusten, moet je de playstation controller dus voortdurend tussen een paar vingers balanceren, en dan ook nog eens je duimen in een compleet verkeerde hoek naar beneden draaien. Hoe je erbij komt dat dat relaxter is, is me volkomen onduidelijk. Het is trouwens, doordat je de analoge stick met je duim vanaf de zijkant aanstuurt, ook nog eens veel minder precies.
Het gaat toch echt de analoge kant op. EA had er zelfs een speciale demo aan gewijdt, dat je in hun nieuwe games niet in hoeken van 45 graden loopt, maar gewoon volledig vrij. Vrij nutteloos om dan je d-pad te blijven gebruikenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Sorry, ik ben uit de tijd van de analoog-loze controllers
Wat is er zo speciaal aan de zoveelste matige shooter?quote:
2.04 en ik vind de PS2 ook de fijnste controllerquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:55 schreef seto het volgende:
[..]
Ik ben 1.96 en heb behoorlijk grote handen en vind PS-controller juist de besteHij is net als de SNES-controller maar dan steviger in de hand.
Maarja, zoals het er nu naar uitziet wacht ik ook even met een PS3 kopen![]()
Die duim lijkt wel gebroken manquote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:55 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb daar ooit eens een keer een schematische voorstelling van gemaakt:
[afbeelding],
[afbeelding].
Hoe wou jij op 1 tv 7 spelers krijgen in bv gt5? zit je naar een mini scherm te kijken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:55 schreef Tain het volgende:
Dat lijkt me best raar Daggla, specs van Bluetooth zijn juist dat het max 7 apparaten aankan
Ehm.......you will work for it?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:03 schreef Tain het volgende:
Wat is er nu trouwens nog waar van de beloftes van de vorige E3?
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:02 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Wat is er zo speciaal aan de zoveelste matige shooter?
Er zitten toch 2 outputs op de PS3?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:03 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Hoe wou jij op 1 tv 7 spelers krijgen in bv gt5? zit je naar een mini scherm te kijken.
dat het beloftes waren?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:03 schreef Tain het volgende:
Wat is er nu trouwens nog waar van de beloftes van de vorige E3?
Niet meer dus..quote:
Nee.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:07 schreef Geqxon het volgende:
Er zitten toch 2 outputs op de PS3?
Niet alle MP-games maken gebruik van splitscreen, je kan ook zoals Mario Party met zijn alleen in hetzelfde scherm rennenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:03 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Hoe wou jij op 1 tv 7 spelers krijgen in bv gt5? zit je naar een mini scherm te kijken.
Hoe kom je erbij dat ie wel component zou hebben? lijkt me vrij onlogisch, want dat zou namelijk betekenen dat ie wel gewoon HD materiaal kan weergeven.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Niet meer dus..
Dat hebben ze geschrapt. De dure heeft 1 HDMI en de goedkope geen HDMI maar component, denk ik.
component kan 1080p-signaal aan, maar niet met dezelfde hoge kwaliteit als hdmi het kanquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:11 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ie wel component zou hebben? lijkt me vrij onlogisch, want dat zou namelijk betekenen dat ie wel gewoon HD materiaal kan weergeven.
Nee, Blu-ray en HD-DVD eisen een HDMI/DVI aansluiting voor 1080pquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:11 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ie wel component zou hebben? lijkt me vrij onlogisch, want dat zou namelijk betekenen dat ie wel gewoon HD materiaal kan weergeven.
600e is echt niet zo duur voor een BR spelerquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:21 schreef jorienvdherik het volgende:
duur zeg 500 euro minimaal kaal
Als de 500 cheapo-versie component of DVI-D krijgt i.p.v. HDMI, kan ie wel 1080i en 720p aan over component. HDMI is nodig voor 1080p.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
component kan hd-signaal aan, maar niet met dezelfde hoge kwaliteit als hdmi het kan
Films misschien wel, maar bij spellen lijkt me dat totaal overbodig.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Nee, Blu-ray en HD-DVD eisen een HDMI/DVI aansluiting voor 1080p
Hoe bedoel je? Het enige "nadeel" van component ten opzichte van HDMI is dat je 2 keer een Digitaal naar analoog omzetting hebt, wat eventueel de kwaliteit kan beinvloeden, en dat component geen HDCP ondersteunt.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:15 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
component kan hd-signaal aan, maar niet met dezelfde hoge kwaliteit als hdmi het kan
HDMI is gewoon DVI met geluid.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:25 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Als de 500 cheapo-versie component of DVI-D krijgt i.p.v. HDMI, kan ie wel 1080i en 720p aan over component. HDMI is nodig voor 1080p.
Ik las hier straks ergens van Retuobak dat het detail dan 4x zo laag is over zo'n component-kabel, wat natuurlijk onzin is.
Voor spellen is die beveiliging er niet, maar als je je console presenteert als HD multimedia apparaat en dan met de goedkope versie geen HD-films kan bekijken dan vind ik dat best een kutactie van Sony.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:25 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Films misschien wel, maar bij spellen lijkt me dat totaal overbodig.
Hoe gaat de Xbox360 dat doen dan, met hun eventuele HD-DVD uitbreiding? aangezien de Xbox-360
alleen component heeft.
quote:- Not upgradeable
- No mention of Killzone
- No mention of MMORPGs or any sort of compelling online games
- No mention of downloadable games besides PSX games for PSP, and that's a $900 investment to get both machines, whereas DS + Wii is less than half that, and 360 a quarter.
- No concrete details about online service besides a complete copy of things MS has pioneered (gamer points, downloadable content). Too much smoke and mirrors.
quote:But wait here comes idea-less Sony…XBLA Yoink we’ll steal that and the dashboard button too. WiiMote Oh well knock that off an call it our innovation. And they’ve been doing this shit for years too, rumble, analogue etc. Fuck them.
dat lijkt me ook, anders is het een beetje zinloos om DVI met HDCP te hebbenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
HDMI is gewoon DVI met geluid.
Dus 1080p kan dan ook gewoon over DVI, me dunkt.
En Rockstar is flink blut.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:43 schreef __Saviour__ het volgende:
MS zat wel achter rockstar aan, daar is best kans op
HDMI is een nieuwe standaard, met in ieder geval veel hogere maximale bandbreedtes dan DVI. Nieuwe techniek/electro design/ plug.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
HDMI is gewoon DVI met geluid.
Dus 1080p kan dan ook gewoon over DVI, me dunkt.
Bullshit.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:55 schreef LuukBes het volgende:
[..]
HDMI is een nieuwe standaard, met in ieder geval veel hogere maximale bandbreedtes dan DVI. Nieuwe techniek/electro design/ plug.
Of DVI-D 1080p aankan ligt maar net aan de gevraagde datarates en het bandbreedte gebruik. Een lage kwaliteit bitrate versie van 1080p wellicht wel, maar een echte 50-60Mbps HQ filmrate denk ik niet.
quote:1) not 3D- merely tilting
2) nunchaku has the same thing
3) two-handed
4) relies on gross movements of BOTH arms
Als Nintendo zo een online-gedoe laat zien, is dat dan ook jatwerk??quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:05 schreef BMH het volgende:
Sony... Ongelofelijk.. wat een jat bedrijfAlle Xbox live! functies, en zelfs een halve wii controller
500 is denk ik pauper-versie voor paupers zonder HDTV-1080p-eisen. Voor diegene die geen boodschap hebben aan alle toeters en bellen, en gewoon gamen met hun 480p TV en 20GB HD. Fijn voor ze dat ze niet opgescheept worden met dingen die ze niet willen, en goedkoper kunnen inkopen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:58 schreef MMaRsu het volgende:
HDMI een nieuwe standaard? Waarom zit die niet op Sony's 500 euro console dan.
En maar blijven doorgaan "This is the high def era!"![]()
Mooi filmpje, mis alleen weer gameplay beeldenquote:
Online gaan is wel iets anders dan Market place kopieëren.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Als Nintendo zo een online-gedoe laat zien, is dat dan ook jatwerk??
Ik heb een 1080i TV.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:08 schreef LuukBes het volgende:
[..]
500 is denk ik pauper-versie voor paupers zonder HDTV-1080p-eisen. Voor diegene die geen boodschap hebben aan alle toeters en bellen, en gewoon gamen met hun 480p TV en 20GB HD. Fijn voor ze dat ze niet opgescheept worden met dingen die ze niet willen, en goedkoper kunnen inkopen.
Wat een gezeur om niks. Ga lekker zeiken op die pauper-Wii zonder HD-content en inferieure crap GC1.5 technologie.![]()
Inderdaad, DVI kan makkelijk 1080 aan. Alleen is er gekozen om de HDMI plug te nemen om dat daar ook gelijk geluid door heen kan. En ik geloof dat HDCP niet toepasbaar was op DVI, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Bullshit.
Dual link DVI kan nog veel hoger dan 1080p.
Wat lul je nou allemaal slap..
Daaromquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:12 schreef Geqxon het volgende:
Man, ik heb 5 jaar terug al een controller in mijn handen gehad met zo'n "tilting" sensor
Inderdaad. Wat een )@#($*)@#($mongolen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:52 schreef Dj_Day-V het volgende:
Serieus, als ik bij de persconferentie was. Zou ik roepen: KK NA-APER !!! VERZIN ZELF IETS. NINTENDO FOR TEH WIN
quote:"Imitation is the sincerest form of flattery," a Nintendo representative simply replied when asked for comment from CNN Money.
Als die coretard pack ook nog uitbreidbaar was geweest dan gaf ik je groot gelijkquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:08 schreef LuukBes het volgende:
[..]
500 is denk ik pauper-versie voor paupers zonder HDTV-1080p-eisen. Voor diegene die geen boodschap hebben aan alle toeters en bellen, en gewoon gamen met hun 480p TV en 20GB HD. Fijn voor ze dat ze niet opgescheept worden met dingen die ze niet willen, en goedkoper kunnen inkopen.
Wat een gezeur om niks. Ga lekker zeiken op die pauper-Wii zonder HD-content en inferieure crap GC1.5 technologie.![]()
Inmiddels wel.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:13 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Inderdaad, DVI kan makkelijk 1080 aan. Alleen is er gekozen om de HDMI plug te nemen om dat daar ook gelijk geluid door heen kan. En ik geloof dat HDCP niet toepasbaar was op DVI, maar dat weet ik niet zeker.
Hij is groter geworden dan dat ie al wasquote:
Je avaquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:20 schreef MMaRsu het volgende:
Hij is groter dan de originele Xbox, en ook nog eens 5 kilo Geqxon
Het is een trailerquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:11 schreef Tain het volgende:
[..]
Mooi filmpje, mis alleen weer gameplay beelden
Geen gehannis met grote externe blokken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:23 schreef Tain het volgende:
Snap het nut ook niet van een nog steeds interne voeding...
Aha, maar dan moet je tv dat toch ook ondersteunen?quote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Bullshit.
Dual link DVI kan nog veel hoger dan 1080p.
Wat lul je nou allemaal slap..
Xbox 360 heeft niet eens DualLink aansluiting volgens mij.quote:The difference between the two is that the dual-link contains additional twisted pairs, and if both your source equipment and your display are set up to handle dual-link, the use of these additional pairs will lower the bitrate, increasing the effective bandwidth of the interface. However, as matters stand today, there are very few devices on the market which actually use the dual-link interface. Dual link won't hurt anything, but in most cases, it won't help either.
Of het verboden is om gameplay beelden in een trailer te stoppenquote:
30cm?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Geen gehannis met grote externe blokken.
Zoals die van microsoft. Waardoor je je tv-meubel 30cm naar voren moet schuiven
Prima allemaal, maar DVI kan gewoon wat HDMI kan.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:26 schreef LuukBes het volgende:
[..]
[..]
Xbox 360 heeft niet eens DualLink aansluiting volgens mij.
http://www.digiupdate.com/G002_DVI_HDMI_and_HDCP.html
HDMI = DVI+Audio+HDCPquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Prima allemaal, maar DVI kan gewoon wat HDMI kan.
HDMI is gebaseerd op DVI. Alleen dan met audio.
Is het echt zo moelijk te begrijpen?.
Denk dat de HD er wel uitkan en uitbreidbaar is. Er werd gesproken over removable HD's.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Als die coretard pack ook nog uitbreidbaar was geweest dan gaf ik je groot gelijk
MGS heeft altijd z'n trailers gedaan met in-game beelden. Ze willen nu toch een verhaal "duidelijk" maken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:28 schreef Tain het volgende:
[..]
Of het verboden is om gameplay beelden in een trailer te stoppen
Maar je kan geen HDMI of card readers inbouwen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:32 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Denk dat de HD er wel uitkan en uitbreidbaar is. Er werd gesproken over removable HD's.
Net zoals je de Core-360 versie niet kunt ombouwen tot een HD-included-premium pack ?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar je kan geen HDMI of card readers inbouwen.
Ik denk dat de premium pack de helft kost van de premium van de PS3.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:33 schreef renz0r het volgende:
Dit gaat dus niet lopen...600 euro....Ongelovelijk, nee dit ga ik denk ik niet uitgeven, dan nog liever de xbox360.
Uhm premium en core 360 verschillen maar van 1 ding en dat is het chromen frontje van de dvd-lade, voorderest zijn de specs precies hetzelfdequote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:36 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Net zoals je de Core-360 versie niet kunt ombouwen tot een HD-premium pack ?
Cardreaders zijn voor mensen die hum mp3'stjes en foto's willen uploaden naar hun Sony-homepage, en HDMI is voor...afijn.
Ehn, dat kan wel..........quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:36 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Net zoals je de Core-360 versie niet kunt ombouwen tot een HD-included-premium pack ?
Goh, en ik maar denken dat alleen die 20GB 100e meer moet kosten voor de Premium.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:37 schreef Tain het volgende:
[..]
Uhm premium en core 360 verschillen maar van 1 ding en dat is het chromen frontje van de dvd-lade, voorderest zijn de specs precies hetzelfde
Zeg ik toch dombo.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ehn, dat kan wel...........
Premium is een core met een draadloze controller en een HD.
De console is verder precies hetzelfde van binnen.
Wat kan jij ongekend slap lullen zeg.
Je snapt het nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:40 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Goh, en ik maar denken dat alleen die 20GB 100e meer moet kosten voor de Premium.
Kennelijk chargen ze bij MS al 100 voor een chroom frotnje, volgens jou dan...
Ik niet.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:38 schreef MMaRsu het volgende:
En moet je voorstellen dat de Wii waarschijnlijk maar -200 euro gaat kosten, en 360 een prijsverlaging gaat krijgen + Halo 3 en Gears of War?
Hmm, k voorspel slechte dingen voor Sony
Je snapt er volgens mij echt helemaal niks van he. Ja je moet extra geld uitgeven om van je core 360 een 'premium' 360 te maken, maar bij de PS3 kan dat gewoon niet. Je moet als je een core PS3 hebt gekocht en toch wat functionaliteit wil van de premium gewoon een nieuwe console kopenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:40 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Goh, en ik maar denken dat alleen die 20GB 100e meer moet kosten voor de Premium.
Kennelijk chargen ze bij MS al 100 voor een chroom frontje, volgens jou dan...
Dat dus idd.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je snapt het niet
Als je in eerste instantie een core pack hebt gekocht van de Xbox 360 dan kun je die in een later stadium altijd nog upgraden naar de premium. Heb je een tard pack gekocht van de PS3 dan mag je een nieuwe PS3 kopen als je blu-ray films wil kijken in volledige resolutie bijv.
En het aantal aansluitingen en mogelijkheden ONWIJS afgenomen..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:41 schreef P-Style het volgende:
Het aantal ventilatiegaatjes is ook ENORM toegenomen!
Je kunt de ouwe dual shock ook helemaal niet aansluiten op de PS3.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:51 schreef twi het volgende:
Ik zie ook nergens poorten voor de oude dualshock. Zitten die achter een klepje, of komen/zijn daar USB verloopkabeltjes voor?
Lijkt me niet...quote:
als iemand teleurgesteld is, dan heeft diegene niet opgelet bij de PS2-presentatiequote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En het aantal aansluitingen en mogelijkheden ONWIJS afgenomen..
Niet een beetje teleurgesteld in alle loze beloftes die fabeltjes bleken?
Okay okay, EE was nog een stapje erger.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als iemand teleurgesteld is, dan heeft diegene niet opgelet bij de PS2-presentatie
EE? Ik heb het over een PS2 die je werk bekant van je overneemt, zodat jij meer tijd hebt om op je (tweede) PS2 te gamen.....quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Okay okay, EE was nog een stapje erger..
Ik ben benieuwd wat voor fabels Mr. Moore heeft straks..
Ik moet bekennen dat het persbericht van de E3 van vorig jaar vol staat met leugens!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
En het aantal aansluitingen en mogelijkheden ONWIJS afgenomen..
Niet een beetje teleurgesteld in alle loze beloftes die fabeltjes bleken?
"Leaders don't react.......so we're going to announce a pricedrop right around november 10th"quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Okay okay, EE was nog een stapje erger..
Ik ben benieuwd wat voor fabels Mr. Moore heeft straks..
Dat vind ik eigenlijk best raar, wanneer je console PS en PS2 backwards compatible is en de layout van je controller helemaal niet is gewijzigd.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je kunt de ouwe dual shock ook helemaal niet aansluiten op de PS3.
Sony had geen zin in licentie betalen voor 2 motortjes in een joystick. Maar ik zie nog best welgebeuren dat de DS4 weer een vibo-functie krijgt.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat het persbericht van de E3 van vorig jaar vol staat met leugens!M'n eerdere uitspraak dat wat er in de persberichten staat altijd klopt neem ik bij deze terug.
Ken's ambities waren dan ook veel te hoog vorig jaar. Het schrappen van 2 ethernetpoorten, een HDMI uitgang en 2 van de 6 USB poorten kan ik wel mee leven. Die zal ik toch niet missen!Maar het ontbreken van de HDMI-uitgang op de goedkope versie kan ik niet bevatten.
Die kunnen ze dus onmogelijk profileren als volwaardig BD-Video speler.
Ook het ontbreken van de trilfunctie vind ik een misser. Ze hadden best een optie in kunnen bouwen dat een spel of de trilfunctie gebruikt, of de tiltfunctie. Het lijkt me niet dat je die tiltfunctie nodig hebt in iedere game.
Goh. De 360 premium wordt geleverd met een component voor HD content. En als de 'tardversie' van de PS3 dat doet i.p.v. HDMI, is het ineens geen HD waardig apparaat. Misschien eerst eens even rustig afwachten wat het alternatief voor de HDMI in de tardversie is, en de kwaliteit ervan?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je snapt het niet
Als je in eerste instantie een core pack hebt gekocht van de Xbox 360 dan kun je die in een later stadium altijd nog upgraden naar de premium. Heb je een tard pack gekocht van de PS3 dan mag je een nieuwe PS3 kopen als je blu-ray films wil kijken in volledige resolutie bijv.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:57 schreef Retuobak het volgende:
Lucid Dreams baby, lucid dreams.
Peter 'crackhead' Moore, E3 2005, MS Conference.quote:"Next generation games will combine unprecedented audio and visual experiences to create worlds that are beyond real and they'll deliver storylines and game play so compelling that it will feel like living a lucid dream."
"The result is a state where you achieve the perfect mind-body equilibrium as you forget your physical surroundings and you become completely immersed in the game itself; this controller becomes an extension of your body, it becomes the gateway to the Zen of gaming."
Jongen doe nou eens die oogkleppen af en kijk naar wat ze zeggen. Afgezien van de bekabeling en de removeable harddisk:quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:07 schreef LuukBes het volgende:
Goh. De 360 premium wordt geleverd met een component voor HD content. En als de 'tardversie' van de PS3 dat doet i.p.v. HDMI, is het ineens geen HD waardig apparaat. Misschien eerst eens even rustig afwachten wat het alternatief voor de HDMI in de tardversie is, en de kwaliteit ervan?
Een hele goeie component kabel en output, zelfs al is het analoog, kan ook 1080p aan, 1080i en 720p al helemaal. Dus om nou te zeggen dat je dan nooit geen full-res BR kan kijken is gelul. Er gaat wel kwaliteit verloren in het converten, maar op de audio/videofiel fora zijn de meningen sterk verdeeld of dit wel zo merkbaar veel is, zeker als je de juiste apparatuur en converters hebt.
Ah, dat snap je nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:07 schreef LuukBes het volgende:
[..]
[..]
Goh. De 360 premium wordt geleverd met een component voor HD content. En als de 'tardversie' van de PS3 dat doet i.p.v. HDMI, is het ineens geen HD waardig apparaat. Misschien eerst eens even rustig afwachten wat het alternatief voor de HDMI in de tardversie is, en de kwaliteit ervan?
Een hele goeie component kabel en output, zelfs al is het analoog, kan ook 1080p aan, 1080i en 720p al helemaal. Dus om nou te zeggen dat je dan nooit geen full-res BR kan kijken is gelul. Er gaat wel kwaliteit verloren in het converten, maar op de audio/videofiel fora zijn de meningen sterk verdeeld of dit wel zo merkbaar veel is, zeker als je de juiste apparatuur en converters hebt.
Je weet dat als je Blu-ray films wilt gaan afspelen op 1080p dat je een HDMI/DVI aansluiting moet hebben die HDCP ondersteund? Dan kan het alternatief nog zo goed zijn, maar zolang er geen HDCP ondersteund wordt door dat formaat dan kan je gewoon genieten van je BR-films in 540pquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:07 schreef LuukBes het volgende:
[..]
[..]
Jij hebt het over de TV. Lijkt me nogal logisch dat die het moet ondersteunen, anders valt er niet veel HD content te kijken. Ik heb het over de console output.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Je weet dat als je Blu-ray films wilt gaan afspelen op 1080p dat je een HDMI/DVI aansluiting moet hebben die HDCP ondersteund? Dan kan het alternatief nog zo goed zijn, maar zolang er geen HDCP ondersteund wordt door dat formaat dan kan je gewoon genieten van je BR-films in 540p
Stoere reactiequote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:20 schreef ViezeFreddy het volgende:
De pisbakstation 3 is going downtown baby!
Microsoft paast Rockstar wat duiten, knalt GOW erdoorheen en dan kan Ken zijn ps3 in z'n vieze spleetreet drukken!
Triest mannetjequote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:20 schreef ViezeFreddy het volgende:
De pisbakstation 3 is going downtown baby!
Microsoft paast Rockstar wat duiten, knalt GOW erdoorheen en dan kan Ken zijn ps3 in z'n vieze spleetreet drukken!
De Dual Shock wijkt teveel af van de Dual Shock 2 en de PS3-controller, omdat de ouwe Dual Shock geen drukgevoelige knoppen heeft. Een Dual Shock op de PS3 is dus geen optie. Verder is de nauwkeurigheid van alle knoppen en de knuppels opgevoerd van 8 bit bij de DS2 naar 10 bit bij de PS3 controller. En een tiltfunctie kun je natuurlijk ook niet uitvoeren met de DS2.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:00 schreef twi het volgende:
Dat vind ik eigenlijk best raar, wanneer je console PS en PS2 backwards compatible is en de layout van je controller helemaal niet is gewijzigd.
Component ondersteund helemaal geen HDCP, dat doen alleen DVI en HDMI aansluitingen en dan moet de aansluiting op de tv en die op het afspeelapparaat HDCP ondersteunenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:20 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Jij hebt het over de TV. Lijkt me nogal logisch dat die het moet ondersteunen, anders valt er niet veel HD content te kijken. Ik heb het over de console output.
Gewoon deze HDCP-component kabels halen en aansluiten op je HDTV.
http://www.hdtvsupply.com/coca10te1.html
HDCP component kabels bestaan niet LuukBes.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:20 schreef LuukBes het volgende:
Gewoon deze HDCP-component kabels halen en aansluiten op je HDTV.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |