Voor spellen is die beveiliging er niet, maar als je je console presenteert als HD multimedia apparaat en dan met de goedkope versie geen HD-films kan bekijken dan vind ik dat best een kutactie van Sony.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:25 schreef paarse_paashaas het volgende:
[..]
Films misschien wel, maar bij spellen lijkt me dat totaal overbodig.
Hoe gaat de Xbox360 dat doen dan, met hun eventuele HD-DVD uitbreiding? aangezien de Xbox-360
alleen component heeft.
quote:- Not upgradeable
- No mention of Killzone
- No mention of MMORPGs or any sort of compelling online games
- No mention of downloadable games besides PSX games for PSP, and that's a $900 investment to get both machines, whereas DS + Wii is less than half that, and 360 a quarter.
- No concrete details about online service besides a complete copy of things MS has pioneered (gamer points, downloadable content). Too much smoke and mirrors.
quote:But wait here comes idea-less Sony…XBLA Yoink we’ll steal that and the dashboard button too. WiiMote Oh well knock that off an call it our innovation. And they’ve been doing this shit for years too, rumble, analogue etc. Fuck them.
dat lijkt me ook, anders is het een beetje zinloos om DVI met HDCP te hebbenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
HDMI is gewoon DVI met geluid.
Dus 1080p kan dan ook gewoon over DVI, me dunkt.
En Rockstar is flink blut.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:43 schreef __Saviour__ het volgende:
MS zat wel achter rockstar aan, daar is best kans op
HDMI is een nieuwe standaard, met in ieder geval veel hogere maximale bandbreedtes dan DVI. Nieuwe techniek/electro design/ plug.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:34 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
HDMI is gewoon DVI met geluid.
Dus 1080p kan dan ook gewoon over DVI, me dunkt.
Bullshit.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:55 schreef LuukBes het volgende:
[..]
HDMI is een nieuwe standaard, met in ieder geval veel hogere maximale bandbreedtes dan DVI. Nieuwe techniek/electro design/ plug.
Of DVI-D 1080p aankan ligt maar net aan de gevraagde datarates en het bandbreedte gebruik. Een lage kwaliteit bitrate versie van 1080p wellicht wel, maar een echte 50-60Mbps HQ filmrate denk ik niet.
quote:1) not 3D- merely tilting
2) nunchaku has the same thing
3) two-handed
4) relies on gross movements of BOTH arms
Als Nintendo zo een online-gedoe laat zien, is dat dan ook jatwerk??quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:05 schreef BMH het volgende:
Sony... Ongelofelijk.. wat een jat bedrijfAlle Xbox live! functies, en zelfs een halve wii controller
500 is denk ik pauper-versie voor paupers zonder HDTV-1080p-eisen. Voor diegene die geen boodschap hebben aan alle toeters en bellen, en gewoon gamen met hun 480p TV en 20GB HD. Fijn voor ze dat ze niet opgescheept worden met dingen die ze niet willen, en goedkoper kunnen inkopen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:58 schreef MMaRsu het volgende:
HDMI een nieuwe standaard? Waarom zit die niet op Sony's 500 euro console dan.
En maar blijven doorgaan "This is the high def era!"![]()
Mooi filmpje, mis alleen weer gameplay beeldenquote:
Online gaan is wel iets anders dan Market place kopieëren.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:06 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Als Nintendo zo een online-gedoe laat zien, is dat dan ook jatwerk??
Ik heb een 1080i TV.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:08 schreef LuukBes het volgende:
[..]
500 is denk ik pauper-versie voor paupers zonder HDTV-1080p-eisen. Voor diegene die geen boodschap hebben aan alle toeters en bellen, en gewoon gamen met hun 480p TV en 20GB HD. Fijn voor ze dat ze niet opgescheept worden met dingen die ze niet willen, en goedkoper kunnen inkopen.
Wat een gezeur om niks. Ga lekker zeiken op die pauper-Wii zonder HD-content en inferieure crap GC1.5 technologie.![]()
Inderdaad, DVI kan makkelijk 1080 aan. Alleen is er gekozen om de HDMI plug te nemen om dat daar ook gelijk geluid door heen kan. En ik geloof dat HDCP niet toepasbaar was op DVI, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Bullshit.
Dual link DVI kan nog veel hoger dan 1080p.
Wat lul je nou allemaal slap..
Daaromquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:12 schreef Geqxon het volgende:
Man, ik heb 5 jaar terug al een controller in mijn handen gehad met zo'n "tilting" sensor
Inderdaad. Wat een )@#($*)@#($mongolen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:52 schreef Dj_Day-V het volgende:
Serieus, als ik bij de persconferentie was. Zou ik roepen: KK NA-APER !!! VERZIN ZELF IETS. NINTENDO FOR TEH WIN
quote:"Imitation is the sincerest form of flattery," a Nintendo representative simply replied when asked for comment from CNN Money.
Als die coretard pack ook nog uitbreidbaar was geweest dan gaf ik je groot gelijkquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:08 schreef LuukBes het volgende:
[..]
500 is denk ik pauper-versie voor paupers zonder HDTV-1080p-eisen. Voor diegene die geen boodschap hebben aan alle toeters en bellen, en gewoon gamen met hun 480p TV en 20GB HD. Fijn voor ze dat ze niet opgescheept worden met dingen die ze niet willen, en goedkoper kunnen inkopen.
Wat een gezeur om niks. Ga lekker zeiken op die pauper-Wii zonder HD-content en inferieure crap GC1.5 technologie.![]()
Inmiddels wel.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:13 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Inderdaad, DVI kan makkelijk 1080 aan. Alleen is er gekozen om de HDMI plug te nemen om dat daar ook gelijk geluid door heen kan. En ik geloof dat HDCP niet toepasbaar was op DVI, maar dat weet ik niet zeker.
Hij is groter geworden dan dat ie al wasquote:
Je avaquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:20 schreef MMaRsu het volgende:
Hij is groter dan de originele Xbox, en ook nog eens 5 kilo Geqxon
Het is een trailerquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:11 schreef Tain het volgende:
[..]
Mooi filmpje, mis alleen weer gameplay beelden
Geen gehannis met grote externe blokken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:23 schreef Tain het volgende:
Snap het nut ook niet van een nog steeds interne voeding...
Aha, maar dan moet je tv dat toch ook ondersteunen?quote:
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Bullshit.
Dual link DVI kan nog veel hoger dan 1080p.
Wat lul je nou allemaal slap..
Xbox 360 heeft niet eens DualLink aansluiting volgens mij.quote:The difference between the two is that the dual-link contains additional twisted pairs, and if both your source equipment and your display are set up to handle dual-link, the use of these additional pairs will lower the bitrate, increasing the effective bandwidth of the interface. However, as matters stand today, there are very few devices on the market which actually use the dual-link interface. Dual link won't hurt anything, but in most cases, it won't help either.
Of het verboden is om gameplay beelden in een trailer te stoppenquote:
30cm?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:23 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Geen gehannis met grote externe blokken.
Zoals die van microsoft. Waardoor je je tv-meubel 30cm naar voren moet schuiven
Prima allemaal, maar DVI kan gewoon wat HDMI kan.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:26 schreef LuukBes het volgende:
[..]
[..]
Xbox 360 heeft niet eens DualLink aansluiting volgens mij.
http://www.digiupdate.com/G002_DVI_HDMI_and_HDCP.html
HDMI = DVI+Audio+HDCPquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:30 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Prima allemaal, maar DVI kan gewoon wat HDMI kan.
HDMI is gebaseerd op DVI. Alleen dan met audio.
Is het echt zo moelijk te begrijpen?.
Denk dat de HD er wel uitkan en uitbreidbaar is. Er werd gesproken over removable HD's.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:16 schreef Tain het volgende:
[..]
Als die coretard pack ook nog uitbreidbaar was geweest dan gaf ik je groot gelijk
MGS heeft altijd z'n trailers gedaan met in-game beelden. Ze willen nu toch een verhaal "duidelijk" maken.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:28 schreef Tain het volgende:
[..]
Of het verboden is om gameplay beelden in een trailer te stoppen
Maar je kan geen HDMI of card readers inbouwen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:32 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Denk dat de HD er wel uitkan en uitbreidbaar is. Er werd gesproken over removable HD's.
Net zoals je de Core-360 versie niet kunt ombouwen tot een HD-included-premium pack ?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:33 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Maar je kan geen HDMI of card readers inbouwen.
Ik denk dat de premium pack de helft kost van de premium van de PS3.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:33 schreef renz0r het volgende:
Dit gaat dus niet lopen...600 euro....Ongelovelijk, nee dit ga ik denk ik niet uitgeven, dan nog liever de xbox360.
Uhm premium en core 360 verschillen maar van 1 ding en dat is het chromen frontje van de dvd-lade, voorderest zijn de specs precies hetzelfdequote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:36 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Net zoals je de Core-360 versie niet kunt ombouwen tot een HD-premium pack ?
Cardreaders zijn voor mensen die hum mp3'stjes en foto's willen uploaden naar hun Sony-homepage, en HDMI is voor...afijn.
Ehn, dat kan wel..........quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:36 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Net zoals je de Core-360 versie niet kunt ombouwen tot een HD-included-premium pack ?
Goh, en ik maar denken dat alleen die 20GB 100e meer moet kosten voor de Premium.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:37 schreef Tain het volgende:
[..]
Uhm premium en core 360 verschillen maar van 1 ding en dat is het chromen frontje van de dvd-lade, voorderest zijn de specs precies hetzelfde
Zeg ik toch dombo.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:39 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ehn, dat kan wel...........
Premium is een core met een draadloze controller en een HD.
De console is verder precies hetzelfde van binnen.
Wat kan jij ongekend slap lullen zeg.
Je snapt het nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:40 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Goh, en ik maar denken dat alleen die 20GB 100e meer moet kosten voor de Premium.
Kennelijk chargen ze bij MS al 100 voor een chroom frotnje, volgens jou dan...
Ik niet.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:38 schreef MMaRsu het volgende:
En moet je voorstellen dat de Wii waarschijnlijk maar -200 euro gaat kosten, en 360 een prijsverlaging gaat krijgen + Halo 3 en Gears of War?
Hmm, k voorspel slechte dingen voor Sony
Je snapt er volgens mij echt helemaal niks van he. Ja je moet extra geld uitgeven om van je core 360 een 'premium' 360 te maken, maar bij de PS3 kan dat gewoon niet. Je moet als je een core PS3 hebt gekocht en toch wat functionaliteit wil van de premium gewoon een nieuwe console kopenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:40 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Goh, en ik maar denken dat alleen die 20GB 100e meer moet kosten voor de Premium.
Kennelijk chargen ze bij MS al 100 voor een chroom frontje, volgens jou dan...
Dat dus idd.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je snapt het niet
Als je in eerste instantie een core pack hebt gekocht van de Xbox 360 dan kun je die in een later stadium altijd nog upgraden naar de premium. Heb je een tard pack gekocht van de PS3 dan mag je een nieuwe PS3 kopen als je blu-ray films wil kijken in volledige resolutie bijv.
En het aantal aansluitingen en mogelijkheden ONWIJS afgenomen..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:41 schreef P-Style het volgende:
Het aantal ventilatiegaatjes is ook ENORM toegenomen!
Je kunt de ouwe dual shock ook helemaal niet aansluiten op de PS3.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:51 schreef twi het volgende:
Ik zie ook nergens poorten voor de oude dualshock. Zitten die achter een klepje, of komen/zijn daar USB verloopkabeltjes voor?
Lijkt me niet...quote:
als iemand teleurgesteld is, dan heeft diegene niet opgelet bij de PS2-presentatiequote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
En het aantal aansluitingen en mogelijkheden ONWIJS afgenomen..
Niet een beetje teleurgesteld in alle loze beloftes die fabeltjes bleken?
Okay okay, EE was nog een stapje erger.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als iemand teleurgesteld is, dan heeft diegene niet opgelet bij de PS2-presentatie
EE? Ik heb het over een PS2 die je werk bekant van je overneemt, zodat jij meer tijd hebt om op je (tweede) PS2 te gamen.....quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Okay okay, EE was nog een stapje erger..
Ik ben benieuwd wat voor fabels Mr. Moore heeft straks..
Ik moet bekennen dat het persbericht van de E3 van vorig jaar vol staat met leugens!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
En het aantal aansluitingen en mogelijkheden ONWIJS afgenomen..
Niet een beetje teleurgesteld in alle loze beloftes die fabeltjes bleken?
"Leaders don't react.......so we're going to announce a pricedrop right around november 10th"quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Okay okay, EE was nog een stapje erger..
Ik ben benieuwd wat voor fabels Mr. Moore heeft straks..
Dat vind ik eigenlijk best raar, wanneer je console PS en PS2 backwards compatible is en de layout van je controller helemaal niet is gewijzigd.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:52 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je kunt de ouwe dual shock ook helemaal niet aansluiten op de PS3.
Sony had geen zin in licentie betalen voor 2 motortjes in een joystick. Maar ik zie nog best welgebeuren dat de DS4 weer een vibo-functie krijgt.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik moet bekennen dat het persbericht van de E3 van vorig jaar vol staat met leugens!M'n eerdere uitspraak dat wat er in de persberichten staat altijd klopt neem ik bij deze terug.
Ken's ambities waren dan ook veel te hoog vorig jaar. Het schrappen van 2 ethernetpoorten, een HDMI uitgang en 2 van de 6 USB poorten kan ik wel mee leven. Die zal ik toch niet missen!Maar het ontbreken van de HDMI-uitgang op de goedkope versie kan ik niet bevatten.
Die kunnen ze dus onmogelijk profileren als volwaardig BD-Video speler.
Ook het ontbreken van de trilfunctie vind ik een misser. Ze hadden best een optie in kunnen bouwen dat een spel of de trilfunctie gebruikt, of de tiltfunctie. Het lijkt me niet dat je die tiltfunctie nodig hebt in iedere game.
Goh. De 360 premium wordt geleverd met een component voor HD content. En als de 'tardversie' van de PS3 dat doet i.p.v. HDMI, is het ineens geen HD waardig apparaat. Misschien eerst eens even rustig afwachten wat het alternatief voor de HDMI in de tardversie is, en de kwaliteit ervan?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:41 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Je snapt het niet
Als je in eerste instantie een core pack hebt gekocht van de Xbox 360 dan kun je die in een later stadium altijd nog upgraden naar de premium. Heb je een tard pack gekocht van de PS3 dan mag je een nieuwe PS3 kopen als je blu-ray films wil kijken in volledige resolutie bijv.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:57 schreef Retuobak het volgende:
Lucid Dreams baby, lucid dreams.
Peter 'crackhead' Moore, E3 2005, MS Conference.quote:"Next generation games will combine unprecedented audio and visual experiences to create worlds that are beyond real and they'll deliver storylines and game play so compelling that it will feel like living a lucid dream."
"The result is a state where you achieve the perfect mind-body equilibrium as you forget your physical surroundings and you become completely immersed in the game itself; this controller becomes an extension of your body, it becomes the gateway to the Zen of gaming."
Jongen doe nou eens die oogkleppen af en kijk naar wat ze zeggen. Afgezien van de bekabeling en de removeable harddisk:quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:07 schreef LuukBes het volgende:
Goh. De 360 premium wordt geleverd met een component voor HD content. En als de 'tardversie' van de PS3 dat doet i.p.v. HDMI, is het ineens geen HD waardig apparaat. Misschien eerst eens even rustig afwachten wat het alternatief voor de HDMI in de tardversie is, en de kwaliteit ervan?
Een hele goeie component kabel en output, zelfs al is het analoog, kan ook 1080p aan, 1080i en 720p al helemaal. Dus om nou te zeggen dat je dan nooit geen full-res BR kan kijken is gelul. Er gaat wel kwaliteit verloren in het converten, maar op de audio/videofiel fora zijn de meningen sterk verdeeld of dit wel zo merkbaar veel is, zeker als je de juiste apparatuur en converters hebt.
Ah, dat snap je nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:07 schreef LuukBes het volgende:
[..]
[..]
Goh. De 360 premium wordt geleverd met een component voor HD content. En als de 'tardversie' van de PS3 dat doet i.p.v. HDMI, is het ineens geen HD waardig apparaat. Misschien eerst eens even rustig afwachten wat het alternatief voor de HDMI in de tardversie is, en de kwaliteit ervan?
Een hele goeie component kabel en output, zelfs al is het analoog, kan ook 1080p aan, 1080i en 720p al helemaal. Dus om nou te zeggen dat je dan nooit geen full-res BR kan kijken is gelul. Er gaat wel kwaliteit verloren in het converten, maar op de audio/videofiel fora zijn de meningen sterk verdeeld of dit wel zo merkbaar veel is, zeker als je de juiste apparatuur en converters hebt.
Je weet dat als je Blu-ray films wilt gaan afspelen op 1080p dat je een HDMI/DVI aansluiting moet hebben die HDCP ondersteund? Dan kan het alternatief nog zo goed zijn, maar zolang er geen HDCP ondersteund wordt door dat formaat dan kan je gewoon genieten van je BR-films in 540pquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:07 schreef LuukBes het volgende:
[..]
[..]
Jij hebt het over de TV. Lijkt me nogal logisch dat die het moet ondersteunen, anders valt er niet veel HD content te kijken. Ik heb het over de console output.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:12 schreef Tain het volgende:
[..]
Je weet dat als je Blu-ray films wilt gaan afspelen op 1080p dat je een HDMI/DVI aansluiting moet hebben die HDCP ondersteund? Dan kan het alternatief nog zo goed zijn, maar zolang er geen HDCP ondersteund wordt door dat formaat dan kan je gewoon genieten van je BR-films in 540p
Stoere reactiequote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:20 schreef ViezeFreddy het volgende:
De pisbakstation 3 is going downtown baby!
Microsoft paast Rockstar wat duiten, knalt GOW erdoorheen en dan kan Ken zijn ps3 in z'n vieze spleetreet drukken!
Triest mannetjequote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:20 schreef ViezeFreddy het volgende:
De pisbakstation 3 is going downtown baby!
Microsoft paast Rockstar wat duiten, knalt GOW erdoorheen en dan kan Ken zijn ps3 in z'n vieze spleetreet drukken!
De Dual Shock wijkt teveel af van de Dual Shock 2 en de PS3-controller, omdat de ouwe Dual Shock geen drukgevoelige knoppen heeft. Een Dual Shock op de PS3 is dus geen optie. Verder is de nauwkeurigheid van alle knoppen en de knuppels opgevoerd van 8 bit bij de DS2 naar 10 bit bij de PS3 controller. En een tiltfunctie kun je natuurlijk ook niet uitvoeren met de DS2.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:00 schreef twi het volgende:
Dat vind ik eigenlijk best raar, wanneer je console PS en PS2 backwards compatible is en de layout van je controller helemaal niet is gewijzigd.
Component ondersteund helemaal geen HDCP, dat doen alleen DVI en HDMI aansluitingen en dan moet de aansluiting op de tv en die op het afspeelapparaat HDCP ondersteunenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 12:20 schreef LuukBes het volgende:
[..]
Jij hebt het over de TV. Lijkt me nogal logisch dat die het moet ondersteunen, anders valt er niet veel HD content te kijken. Ik heb het over de console output.
Gewoon deze HDCP-component kabels halen en aansluiten op je HDTV.
http://www.hdtvsupply.com/coca10te1.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |