[LIVE] Sony\'s pre-E3 persconferentiequote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:27 schreef twi het volgende:
Ik zit trouwens pas een half uurtje te kijken, is er al iets over de online services geweest?
Omdat de streams platliggen text.quote:6:20 -- It's EA time. PlayStation 2 and PlayStation 3 comparison. Shows NBA Live 07. They show one fellow dunking on a court in a slam dunk contest. Confims that yes, it's realtime.
Next is a realtime Tiger Woods demo. Again, it's played with a PS2 controller. The cool thing here is that it uses U-Cap technology, capturing character animation better than ever before -- vocal synching, lip movements, and much more.
EA has 10 games in the works, including Army of Two, Madden 07, Tiger Woods, Fight Night and more. Madden will be playable on PS3 here at E3.
ben weer bezig met opnemen thanks, veel gemist?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:29 schreef P-Style het volgende:
Klik op "change media settings" (bovenin) en dan op apply om de stream weer op gang te krijgen.
quote:6:28 -- Final Fantasy XIII is introduced. Final Fantasy XIII and Final Fantasy XIII Versus is shown. Of course, everything but the train is realtime, as mentioned previously.
6:29 -- Next is Metal Gear 4. The crowd goes wild!
The concept of the game is "sense". Realtime footage of a warzone is shown. There are gigantic mechs walking around, with futuristic trucks and helicopters rolling about. Lighting and enemy numbers are amazing. Snake is seen in a depressed state, watching as action happens all around him. As he runs, Ninja appears and slices up a mech after it crushes a man to gooey bits. Naomi Hunter, Roy Campbell, Meryl, Otacon, and Liquid Snake / Ocelot are shown. It's not action-packed, surprisingly ... it's very sad. Snake looks older than ever, with gray hair and no beard. At the end, he swallows his own gun ... And to find out what happens next, we will have to wait until 2007.
Ach, deze zal wel een hele klap beter zijn hoor, we zijn immers bijna 7 jaar verder sinds de Sidewinder Freestyle. Maar hoe ze het presenteren, dat is gewoon vrij schandaligquote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:41 schreef kipknots het volgende:
Ik heb het een keer met zo'n microsoft ding gedaan. Met twee handen werkt het dus echt niet.
Er is dus met geen woord gerept over de online services? Nemen ze het wel serieus daar bij Sony?quote:
Denk het ook.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:44 schreef twi het volgende:
Ze zullen dus 6 miljoen consoles leveren van november t/m maart. iets meer dan de X360, maar er zullen dus nog steeds tekorten gaan ontstaan, schat ik zo.
Volgens mij is het vooral een design keuze en een probleem van de digi-controllers. NIet zozeer technisch onmogelijk. De BIA3 trailer al zien met het ingame materiaal dat je allerlei scripted scenes kunt mixen in de gameplay, zoals hoe die soldier gemold wordt. Dan verandert de camera ook en focussed ie elders op. Kwestie van designen dat je de control-keuze van de speler even uit handen neemt en een scene afspeelt, waarna jet het wee rmxied met gameplay.quote:Dat is imo ook de beperking van deze generatie, cross-platform. Je zit aan je vaste camerastandpunten vast. Zo kun je nooit de spectaculairste beelden benaderen. Daarom was de Killzone trailer van vorig jaar zo vet, daar kon je dat allemaal wel zien. Maar dat blijkt nog moeilijk/onmogelijk te benaderen, geen idee of we dat deze generatie nog kunnen zien.
Ik vind het eerder geniaal jatwerk!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:52 schreef kulandra het volgende:
Wat een slecht jatwerk zeg met die controller.
MS/Ninty fanboy detected.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:52 schreef kulandra het volgende:
Zal misschien aan het tijdstip liggen of de lage resolutie van de stream maar ik ben zwaar niet onder de indruk van Sony's presentatie. Wat een slecht jatwerk zeg met die controller. En dan ook zo zeggen: A fantastic innovation (als in, geen revolution) for our PS3 games, wat een jokers. Ik koop echt geen PS3, ze stikken maar ik hun GT5, Tekken5 en weet ik wat voor een uitgekauwde troep ze nog meer verzinnen. Alle ingame playable stuff was PS2 kwaliteit met wat opgepoetste graphics imho.
Heb gewoon PS1 en PS2 thuis staan hoor, dus voordat je me een fanboy noemt zou je misschien na kunnen denken over wat ik zeg? Ik speel dezelfde Tekken en GT games al sinds de jaren 90, dus ik hoopte op wat verfrissends links en rechts. Maar de enige verassing (zo noemden ze het zelf ook, de "surprise") was een controller met dezelfde functionaliteit als de controller van Nintendo waar iedereen halsreikend de uiteindelijke demonstratie vanafwacht.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 03:56 schreef LuukBes het volgende:
[..]
MS/Ninty fanboy detected.
Alsof Ninty trouwens innovatief is met hun controller. Allerlei soorten 'airmouses' bestaan al jaren voor de PC. http://accessories.gatewa(...)/12772244_ProdDetail
Als je zit te bitchen op Sony en hun kwaliteit games op basis van 300K streams ben je niet erg neutraal bezig, en moet je al helemaal geen wonderen verwachten van de GC1.5 named Wii.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:02 schreef kulandra het volgende:
[..]
Heb gewoon PS1 en PS2 thuis staan hoor, dus voordat je me een fanboy noemt zou je misschien na kunnen denken over wat ik zeg? Ik speel dezelfde Tekken en GT games al sinds de jaren 90, dus ik hoopte op wat verfrissends links en rechts. Maar de enige verassing (zo noemden ze het zelf ook, de "surprise") was een controller met dezelfde functionaliteit als de controller van Nintendo waar iedereen halsreikend de uiteindelijke demonstratie vanafwacht.
Als ik al bevooroordeeld ben zie ik altijd graag de underdog winnen ja, dus ik hoop echt dat Nintendo zwaar geschut instelling brengt morgen.
Maar jij bent dus zo'n Sony fanboy dan? Aangenaam....
Behalve de trilfunctie.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:14 schreef LuukBes het volgende:
...hij behoudt de oude DS2 eigenschappen...
Nou... Nee.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:50 schreef RonnieDarko het volgende:
Geen GTA op de Sony conferentie betekent waarschijnlijk dat GTA exclusief wordt voor de Xbox360.
Ik ben niet de enige die dit denkt. Op alle gameforums gaat dit gerucht. Alles zal vanavond duidelijk worden, hoop ik.quote:
quote:According to the press release, the entire trailer was rendered in-game.
quote:The XIII team was assembled with specialized developers who focused on building a brand-new game engine, called the White Engine. This engine was developed to integrate graphics rendering, physics, cinematics, sound, and special effects. Square Enix promises that the White Engine will allow Final Fantasy XIII to take full advantage of the PlayStation 3 hardware.
Ik kan niet geloven dat het nu echt zoveel goedkoper is om twee versies te producerenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:53 schreef P-Style het volgende:
Inderdaad Ruzbeh
Zo te zien zijn er inderdaad nog wat hardware reducties ten opzichte van de PS3 zoals 'ie vorig jaar werd geïntroduceerd4 USB-poorten ipv 6 1 Gigabit-poort ipv 3 1 HDMI uitgang ipv 2
En dit hierboven geldt dan voor de 60GB versie. De 20GB versie is nog minder bedeeld:Geen HDMI Geen WiFi Geen MS/CF/SD slots
De 60GB versie is dus duidelijk de media-versie van de PS3, terwijl ze de 20GB versie zo simpel mogelijk hebben gelaten.
O ja... en de BD-ROM speed is slechts 2x, de DVD-ROM speed 8x en de CD-ROM speed 24x.
quote:The control is really slick. The game uses the controller's internal tilt-sensing mechanisms to steer your ship. It works really well, and didn't feel jittery at all. If you hold R1, tilting the control rolls your ship. Double-tapping R2 kicks in your afterburners for a quick speed boost, and triangle converts you into and out of hover mode. The D pad on the controller is used for selecting secondary weapons, and square fires them. X is your main machine gun.
Nog steeds veel knoppen dus...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:32 schreef LuukBes het volgende:
Gamespot heeft met Warhawk en de nieuwe controller gestoeid.
http://www.gamespot.com/e3/e3story.html?sid=6149597&pid=928383
[..]
Ik denk het wel.. De kans wordt steeds groter iig. GTA was het stokpaardje van Sony.quote:
quote:E3 06: Hands-on with the final PS3 controller
LOS ANGELES--At last year's E3, Sony displayed a prototype controller for its upcoming console, the PlayStation 3. The boomerang-shaped wireless device was something of a lightning rod, and didn't seem like it was terribly well-received. This year, Sony has unveiled the final controller, and it should look pretty familiar.
The PS3's controller now looks roughly like a Dual Shock 2. The size and button placement seems identical. But there are a handful of key differences. You'll feel right at home when you pick it up, but this controller has definitely evolved.
For starters, it's wireless and startlingly lightweight. The Bluetooth device has a mini-USB plug on it, presumably for charging. The L2 and R2 triggers are analog and feel quite nice. There's a new central button that has the PlayStation logo on it. It doesn't seem to be functional, but it seems like a likely spot for some sort of "home" or "menu' button.
The biggest change is inside the controller. There are motion-sensing gyroscopes inside the controller that will detect tilting as well as raising and lowering. We get the feeling that wii've seen this in another upcoming console, but we'll save that discussion for message boards or something. Warhawk is one of the games that supports the tilt sensor, and it feels surprisingly tight and easy to use. Flying the plane by tilting the controller is very intuitive.
One thing you won't find in this new controller is force feedback. The rumble feature was said to interfere with the motion sensing devices. Sony's Phil Harrison even went so far as to tell us that "rumble was last generation, movement is this generation."
We also managed to bump into Criterion's Alex Ward at Sony's grand unveiling, and he said he was really excited about the controller, saying that he "can really see how it fits in his games." We imagine a Burnout game can't be too far behind.
So if you wanted to be a cynic, you could say that this is a wireless PS2 controller with analog triggers like the Xbox, a central guide button like the Xbox 360, and internal motion sensors like the Wii. But what's probably most important is that the controller feels pretty nice and already seems to work well.
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 04:53 schreef P-Style het volgende:
Inderdaad Ruzbeh
Zo te zien zijn er inderdaad nog wat hardware reducties ten opzichte van de PS3 zoals 'ie vorig jaar werd geïntroduceerd4 USB-poorten ipv 6 1 Gigabit-poort ipv 3 1 HDMI uitgang ipv 2
En dit hierboven geldt dan voor de 60GB versie. De 20GB versie is nog minder bedeeld:Geen HDMI Geen WiFi Geen MS/CF/SD slots
De 60GB versie is dus duidelijk de media-versie van de PS3, terwijl ze de 20GB versie zo simpel mogelijk hebben gelaten.
O ja... en de BD-ROM speed is slechts 2x, de DVD-ROM speed 8x en de CD-ROM speed 24x.
quote:
It is, quite literally, ALL LIES. Did you think we'd forget about this, Sony? It was only a year ago, you fuckwits! You're going DOWN this time. All the way. No doubt about it.
Ze kunnen daar een hoop games prima op draaien.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]!!!!
2x BDROM? Hoe kunnen ze daar nou games op draaien??
Wat een megategenvaller deze E3 zeg..
Weer geen games, een ps3 die flink gestript is en een retardversie..
Hoezo dit, vanwege dat HDMI?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:00 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ook het feit dat blu-ray films enkel op de 600 euro versie goed gaan afspelen en dat er geen manier is om up te graden.
1) WTF heeft BR snelheid te maken met games draaien. Snuggere opmerking.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]!!!!
2x BDROM? Hoe kunnen ze daar nou games op draaien??
Tegenvallend is het zeker. Bijna net zo crap als de 360. Alleen met enkele iets beter ogende games.quote:Wat een megategenvaller deze E3 zeg..
Retard versie is wel iets voor jou dan.quote:Weer geen games, een ps3 die flink gestript is en een retardversie..
Die discussie is al 100x voorbij gekomen.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:12 schreef LuukBes het volgende:
Heb je zeker wat in je ogen gehad dan, dat je geen gameplay footage hebt gezien. Stuk of 10 games playable. Heavenly Sword en Resistence, beelden in Eight Days met HUD etc.
[..]
1) WTF heeft BR snelheid te maken met games draaien. Snuggere opmerking.
2) 11 MB/s van 2xBR versus 15MB/s van de 360 is echt een wereld van verschil ja.
Dat is het enige positieve idd.quote:3) Standaard HD erin hebt van minimaal 20GB, waar elke game gebruik van maakt (i.t.t. de 360 waar men niet kan coden met de HD in mind), betekent dat de BR niet nodig is om te streamen. 8x speed heeft louter invloed op eerste loadtimes. Als je geen HD had, is 8x op sommige momenten misschien te traag voor te streamen. Gelukkig is de HD standaard.
Beter ogend?quote:Tegenvallend is het zeker. Bijna net zo crap als de 360. Alleen met enkele iets beter ogende games.
Voorlopig komt ie er helemaal niet.quote:Retard versie is wel iets voor jou dan.
Ja, vanwege HDMI, op de tard pack zullen blu-ray films in 1/4e resolutie afgespeeld worden.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:07 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoezo dit, vanwege dat HDMI?
Ik ga sowieso geen tardpack halen.. En 600 euro voor een console betalen?
Never gonna happen.
2008 ftw..
Ze missen het hele punt imo, period.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:13 schreef Xrenity het volgende:
Sony
Ze missen het halve punt wat betreft de Revolution controller. Mgoed
Dat van 2x HDMI naar 0 is misschien nog wel de grootste joke..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, vanwege HDMI, op de tard pack zullen blu-ray films in 1/4e resolutie afgespeeld worden.
En Luukbes, 2x blu-ray = 6.59x DVD
Microsoft gebruikt 12x DVD.
Er zit dus heeeeeeeel wat meer verschil tussen. En dat verschil ga je zeker merken als men al problemen heeft met I/O bandwidth op de 360 (THQ met Saint's Row bijv.)
quote:Sony didn't copy the Wii. They copied "Kirby's Tilt n' Tumble" for the Game Boy Color from back in 2001
Ik koop ook een Wii,quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:30 schreef MMaRsu het volgende:
Daggla, ik ben het echt met je eens.
Ik ga voor Microsoft en Nintendo deze generatie, vriendjes worden?
Theoretisch. Ten eerste, DVD's worden beschreven in verouderde CAV techniek. Data aan de binnekant van de disc wordt maar met de helft van de snelheid gelezen van een DVD, i.t.t. BR die over de gehele disc constant is qua maximum leesnelheid. Algemeen bekend dat de average gangbare snelheid van een 12x DVD gemiddeld maar 8x speed haalt, met pieken naar boven en beneden. Grote fluctuatie's tussen max en mini-readspeed bij DVD's.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:19 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Ja, vanwege HDMI, op de tard pack zullen blu-ray films in 1/4e resolutie afgespeeld worden.
En Luukbes, 2x blu-ray = 6.59x DVD
Microsoft gebruikt 12x DVD.
Er zit dus heeeeeeeel wat meer verschil tussen. En dat verschil ga je zeker merken als men al problemen heeft met I/O bandwidth op de 360 (THQ met Saint's Row bijv.)
Ware het niet dat DVD-games nog zo klein zijn dat alle data, zeker de data die veelgelezen moet worden, gewoon helemaal aan de buitenkant staan waardoor het snelheidsverschil groot blijft. En zelfs al nemen ze een volledige DVD in, dan komt not steeds de veelgelezen data helemaal aan de buitenkantquote:Op dinsdag 9 mei 2006 08:39 schreef LuukBes het volgende:
2x BR komt in de praktijk dus overheen tussen de 10x en 12x DVD qua rendement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |