Yup. Had je de hints ervoor nodig?quote:Op maandag 8 mei 2006 14:58 schreef Z het volgende:
Guillemots
idd..quote:Op maandag 8 mei 2006 14:59 schreef bigshadow het volgende:
Die ken ik wel, maar had ik nooit geraden
Nope. Ik zat aan jonge UK bandjes te denken die mogelijk vogels waren ...quote:Op maandag 8 mei 2006 15:00 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Yup. Had je de hints ervoor nodig?
Z +1
Wie weet nou dat guillemots zeekoeten zijn...quote:Op maandag 8 mei 2006 14:59 schreef bigshadow het volgende:
Die ken ik wel, maar had ik nooit geraden
Ik zag de hints te laat, met de naam van die eerste EP had ik 't ook wel geweten...quote:Op maandag 8 mei 2006 15:00 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]
Yup. Had je de hints ervoor nodig?
quote:Op maandag 8 mei 2006 15:03 schreef GLO het volgende:
[..]
Wie weet nou dat guillemots zeekoeten zijn...
Wild gokken, want geen flauw idee...quote:Op maandag 8 mei 2006 15:04 schreef Z het volgende:
Wat is de overeenkomst tussen The Love Substitutes en de Talking Heads?
Ik ga het nooit meer vergetenquote:Op maandag 8 mei 2006 15:06 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
[..]![]()
Ik. En Z. En nu jullie allemaal![]()
![]()
quote:Op maandag 8 mei 2006 15:19 schreef Neleos het volgende:
Het zijn alletwee vogelsoorten?
quote:Op maandag 8 mei 2006 15:19 schreef Neleos het volgende:
Het zijn alletwee vogelsoorten?
Ja.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:42 schreef ranja het volgende:
Iets met More songs about buildings and food?
Ja, maar die bewaar ik voor een eigen vraagquote:Op maandag 8 mei 2006 15:50 schreef Z het volgende:
Zouden er nog meer soortgelijke namen zijn?
Nog wel een paar volgens allmusic, maar niks wat ik ken.quote:Op maandag 8 mei 2006 15:50 schreef Z het volgende:
Zouden er nog meer soortgelijke namen zijn?
Neleos +1
quote:Stand by my side,
And the pipe dream is yours now,
Stand by my side,
And the singer won't get in our way,
Valt het op dat het een vervolgvraag is?quote:Op maandag 8 mei 2006 16:02 schreef Skanqua het volgende:
Starsailor - Alcoholic
Viel mij niet op eigenlijk... vind het gewoon een fantastisch nummerquote:Op maandag 8 mei 2006 16:04 schreef Neleos het volgende:
[..]
Valt het op dat het een vervolgvraag is?
Skanqua + 1
1. waarom ken jij dat dansje?quote:Op maandag 8 mei 2006 16:09 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Viel mij niet op eigenlijk... vind het gewoon een fantastisch nummer![]()
Nieuwe vraag:
Bij welke aankomende zomerhit hoort het volgende dansje?
*armen gekruist over de borst
*wijsvinger en duim van een hand iets van elkaar
*handen als oortjes boven het hoofd
*vliegbewegingen met de armen
*wijsvinger op de neus
Wat een rotnummer!
pauperkrantquote:Op maandag 8 mei 2006 16:18 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ahh, vandaar dat het vandaag in de krant stond..
Henk - Klein Konijntje.. zoiets toch?
edit: Lief Klein Konijntje.. Krant ligt naast me op de tafel. Henk is voorpagina-nieuws....![]()
Het was meer een vervolgvraag op de komkommertijdvraag van een paar rondes terug...quote:Op maandag 8 mei 2006 16:18 schreef Kabouter_Krulleput het volgende:
Ahh, vandaar dat het vandaag in de krant stond..
Henk - Klein Konijntje.. zoiets toch?
edit: Lief Klein Konijntje.. Krant ligt naast me op de tafel. Henk is voorpagina-nieuws....![]()
quote:We have been warned
It's a classic sign
It's a wicked mind
With an axe to grind
He, je hebt het wel over de Gelderlander!quote:
Mja, ze moeten zich niet zo gaan verlagen met konijntjes enzoquote:
Volgens mij heb ik dat nummer ergens thuis op m'n computer staan...quote:
Nee, maar ik heb zover ik weet ook nog nooit vertragingen zien rondvliegen..quote:Op maandag 8 mei 2006 16:37 schreef Skanqua het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik dat nummer ergens thuis op m'n computer staan...
Gokje: iets van Delays?
quote:Op maandag 8 mei 2006 15:45 schreef Berkery het volgende:
Stop Making Sense en Stop Making Senseo?
Die nieuwe van je vind ik ook erg grappigquote:
quote:Op maandag 8 mei 2006 15:55 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, maar die bewaar ik voor een eigen vraag
Hm, voorlopig niet dusquote:Op maandag 8 mei 2006 15:57 schreef Neleos het volgende:
[..]
Nog wel een paar volgens allmusic, maar niks wat ik ken.
Vocals afkorten tot vox? Vaag...quote:
Vond Voxtrot wel een goedequote:
Dat hebben ze gedaan omdat Bono Vocals zo raar klinktquote:
Had ik moeten weten... Vox pop (stem van het volk) is een veel gebruikte journalistieke termquote:
Niet afgefloten voor buitenspel, het punt teltquote:Op maandag 8 mei 2006 17:29 schreef ranja het volgende:
The revs?
quote:On Saturday 6th May, legendary Australian singer songwriterdied in his sleep at his home in Brisbane.
was one of Australia’s greatest songwriters who created an outstanding musical legacy as a founder member of
and as a solo artist.
was born in Rockhampton, Queensland on 12th February 1958.
Oh, Robert Forster dan?quote:Op maandag 8 mei 2006 17:40 schreef bigshadow het volgende:
De zanger van de Go-Betweens, zijn naam weet ik zo even niet.
inderdaad.quote:Op maandag 8 mei 2006 17:44 schreef GLO het volgende:
Grant McLennan dus
Nee, die kwamen uit Sheffieldquote:Op maandag 8 mei 2006 17:53 schreef bigshadow het volgende:
The Comsat Angels?
Meer een weetje, dit...quote:leve recensies over her-issues, ze leveren goed gokmateriaal
Yep. Derry's finest all rightquote:Op maandag 8 mei 2006 18:27 schreef Gambolputty het volgende:
Undertones?
Dat issemquote:Op maandag 8 mei 2006 18:58 schreef dolle_hond het volgende:
kan trouwens ook piece of rock van mothers finest zijn
dat is minder,wie wenste hij dood?quote:Op maandag 8 mei 2006 19:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik geloof dat we deze maar even moeten parkeren:
Banmeldtopic #16, Mailen voor een unban naar forum@fok.nl
Geen idee, ik zag het banmeld-topic voorbij flitsen in de Active Topics en besloot uit nieuwsgierigheid te klikkenquote:Op maandag 8 mei 2006 19:30 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
dat is minder,wie wenste hij dood?
quote:Op maandag 8 mei 2006 19:25 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ik geloof dat we deze maar even moeten parkeren:
Banmeldtopic #16, Mailen voor een unban naar forum@fok.nl
misschien andre van duijn en the cure en madonna en deep purple?quote:Op maandag 8 mei 2006 19:30 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
[..]
dat is minder,wie wenste hij dood?
La da dee la da daquote:Op maandag 8 mei 2006 22:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Crystal Waters?
quote:Op maandag 8 mei 2006 22:13 schreef ranja het volgende:
Erykah badu?
Nee. De gedachtengang is goed, het resultaat niet.quote:Op maandag 8 mei 2006 22:17 schreef ranja het volgende:
Crystal Gale?
Die is blank en strictly not jazzquote:Op maandag 8 mei 2006 22:17 schreef ranja het volgende:
Crystal Gale?
Haha, puntje voor jouquote:
Absoluut nietquote:en niet jazz? mwah.
Dee Dee Bridgewaterquote:Op maandag 8 mei 2006 22:30 schreef Scrutinizer het volgende:
Neem het liedje van Crystal voor haar voornaam en maak een bruggetje naar haar achternaam![]()
Leukequote:
Snel tikkie terug: Scrut +1quote:Op maandag 8 mei 2006 22:45 schreef Scrutinizer het volgende:
Your sex
Nou vooruit, ik reken het goed. Hij heeft z'n gitaar verkeerd om. Kwam kennelijk beter uit voor de foto. In de clip 'speelt' hij wel rechtshandigquote:Op maandag 8 mei 2006 22:52 schreef GLO het volgende:
Zijn rechtshandige gitaar vasthouden alsof hij linkshandig is?
Nee, ik zie aan het staartstuk en de snaardiktes van de gitaar dat-ie 'm verkeerd om vasthoudtquote:
Dat bedacht ik me ookquote:
Dat kan ik op mijn monitor absoluut niet onderscheiden, maar ik kon niets anders bedenken wat hij fout zou kunnen doenquote:Op maandag 8 mei 2006 22:58 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Nee, ik zie aan het staartstuk en de snaardiktes van de gitaar dat-ie 'm verkeerd om vasthoudt
Laatste is goed, but that was the easy part. 1966 is dus niet goedquote:Op maandag 8 mei 2006 23:02 schreef ranja het volgende:
Gokje 1966 en 2 mogelijkheden omdat er een jaarwisseling was terwijl ze in de hitparade stond?
Je wordt kouder...quote:Op maandag 8 mei 2006 23:05 schreef ranja het volgende:
1969 dan?
Hangt ervan af hoe oud je moeder isquote:zit me af te vragen hoe veel ouder of jonger ze is dan m'n moeder en of ze echt 19/20 was toen ze het zong
Dat is 'mquote:Op maandag 8 mei 2006 23:08 schreef bukgeit het volgende:
'63/'64?
dan had ik dat gewoon als eerste moeten gokkenquote:Op maandag 8 mei 2006 23:17 schreef GLO het volgende:
Net ietsje jonger. Willeke is uit februari 1945. Maar waarom 'argh'?
Wat stond er op de plek van dequote:Ons koor is in 1997 opricht, aiglieks as grap, onder het genot van een borrel. Op dat moment was der in Noordbrouk als sunds 15 joar gain koor meer, en wat is nou een dörp zunder koor?
Wie binnen begonnen met een ledental van 15, en binnen inmiddels uut gruit tot een ledental van 40.
Het repertoire is hail braid, wie zingen van Wia Buze tot John Denver.
In meert 2003 is ons eersteuutkommen, en in april van het joar 2004 de tweide.
Wie binnen een swingend, en veural gezellig koor, wat wie uutstroalen tiedens onze concerten. Onze koorkleuren binnen paars-zwaart, moar oaf en tou binnen der ook verklaidpartijen, woardeur wie een complete metamorfose ondergoan.
Regelmoatig treden wie op in bejoardenhuuzen, winkelcentra, en op kerstmaarkten.
Van onze eerstewordt regalmoatig een nummer draaid bie Radio Noord, en nog nait zo laank leden binnen wie bie Radio Noord op bezuik west om ons tweide
aan de man te brengen.
Elk joar geven wie een concert veur onze donateurs en aandere laifhebbers, dus hol de advertensies in de ploatselijke kranten in de goaten!
Hebben joe interesse, vroag din om wat informoatie.
Nee, die wilde ik plaatsen maar ik was haar naam vergetenquote:Op maandag 8 mei 2006 23:33 schreef bukgeit het volgende:
Truth Hurts?
Ik zou, vooral qua keuze van foto, gaan voor dat nummer waarin George zijn Griekse roots liet blijken:quote:Op maandag 8 mei 2006 22:44 schreef GLO het volgende:
Voor de snelle F5'er:
Wat wil deze meneer?
[afbeelding]
quote:Op maandag 8 mei 2006 23:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik zou, vooral qua keuze van foto, gaan voor dat nummer waarin George zijn Griekse roots liet blijken:
Because I gotta have feta
I gotta have feta
because i gotta have feta feta feta
Daar heb je ook weer een puntquote:Op maandag 8 mei 2006 23:39 schreef Scrutinizer het volgende:
Z'n Griekse roots blijken ook wel uit z'n sexleven zou ik denken.
Een fotootje met kunstlicht dan maarquote:Op maandag 8 mei 2006 23:51 schreef ranja het volgende:
kennen of herkennen zijn verschillende dingen
Nu nog even het contrast instellen van je monitor en je zonnebril afzetten en je herkent haarquote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:03 schreef GLO het volgende:
Ze ziet er op de tweede foto iig bekender uit dan op foto 1
Ze zong bij The Brand New Heavies. Geweldige zangeres.quote:
Ik had N'dea dat zij het was.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:19 schreef GLO het volgende:
[..]
Ze zong bij The Brand New Heavies. Geweldige zangeres.
Haar eerste (?) soloalbum (uit 1998, titelloos) durf ik zelfs jou aan te raden. Gewoon, omdat-ie zo vreselijk goed isquote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:20 schreef ranja het volgende:
ah, vandaar
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:20 schreef GLO het volgende:
Wie waren zanger/gitarist Rembert De Smet en drummer Herman Celis?
Net zo makkelijkquote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:34 schreef bukgeit het volgende:
2 Belgen?
reserve?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:54 schreef GLO het volgende:
reserve: Afghan Whigs
Nee, en ik heb (om andere redenen) nog wel meer twijfelgevallen (Vietnam Veterans, Norwegian Wood, Turkish Delight), maar ik had er tien bij elkaar, dus het net op ermeequote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:53 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Die african head charge wilde ik ook doen, maar is geen land natuurlijk..
Natuurlijk. Maar ze zaten onderaan mijn hersenpanquote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:55 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
reserve?
die hoort natuurlijk gewoon bovenaan het lijstje
GLO +1quote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:52 schreef GLO het volgende:
African Head Charge
Belgian Asociality
Dutch Swing College Band
French Affair
Australian Nirvana
Cuban Heels
Deutsch Amerikanische Freundschaft
Vietnam Veterans
Norwegian Wood
Turkish Delight
Denk aan de burenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:01 schreef newbiedoobiedoo het volgende:Ik ga iig een concertje meepikken van De Dromenland Zandstrooiers
Onderste inderdaad niet, bovenste zitten een paar mooie vondsten tussenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 00:54 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Dutch Diva's
D.A.F. (Deutsch-Amerikaanse Freundschaft....ofzo)
Half Japanese
British Sea Power
Cuban Link (is een rapper ook een band?)
French Connection
En deze weet ik niet of ze zijn wat je bedoelt:
Boards of Canada
Mission of Burma
China Crisis
Presidents of the USA
edit: Laat die spoilers maar dus
Ah, ik zie dat ik het mezelf onnodig moeilijk heb gemaakt door ervan uit te gaan dat American en English alvast niet meer mee mochten doen...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:03 schreef bukgeit het volgende:
[..]
GLO +1
Had zelf ook een paar twijfelgevallen:
Neerlands Hoop
American Rejects
The French
Modern English
African Head Charge
The Ukrainians
Belgian Asociality
Afro Cuban Allstars
Norwegian Wood
Wat had/heb je op staan?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:07 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ow fuck, het is al zo laat. Ik zet het hier ook even wat zachter![]()
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ha, mooi die weet ik niet, dus dan kan ik gaan slapen
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:16 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Ha, mooi die weet ik niet, dus dan kan ik gaan slapen
Ja zeg, zit ik daarvoor een mooie vraag in elkaar te draaien?quote:
Ik luisterde een stukje van Exile on Mainstreet, nu cd2 van Pirates Choice van Orchestra Baobabquote:
Waiting for the Sun is in dit geval een toepasselijke titel. De vraag zal de ochtend ook zien denk ik.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:21 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja zeg, zit ik daarvoor een mooie vraag in elkaar te draaien?![]()
Ah, tegen die laataste kunnen de buren moeilijk bezwaar hebben, lijkt mequote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:21 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik luisterde een stukje van Exile on Mainstreet, nu cd2 van Pirates Choice van Orchestra Baobab
Tenzij jij mij nu het goede antwoord geeft natuurlijkquote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:22 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Waiting for the Sun is in dit geval een toepasselijke titel. De vraag zal de ochtend ook zien denk ik.
Ik ga d'r cd binnenkort eens beluisteren, ik had al twee nummertjes ge-downed, die konden me nog niet echt overtuigen.quote:
Ik weet vrij zeker dat ik het niet weetquote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:24 schreef GLO het volgende:
[..]
Tenzij jij mij nu het goede antwoord geeft natuurlijk![]()
Als je alle titels weet, kun je het gokken...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:25 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik weet vrij zeker dat ik het niet weet![]()
Nummer twee komt me slechts bekend voor.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:27 schreef GLO het volgende:
[..]
Als je alle titels weet, kun je het gokken...
I willquote:En laat me tzt maar weten wat je van de hele N'dea-cd vindt...
Ik ben bang in het donker hoorquote:
Oh, maar dan geef ik jou toch het beheer over de lichtknopquote:
Nee precies... dat bedacht ik me later ookquote:Op dinsdag 9 mei 2006 01:57 schreef GLO het volgende:
Aardig bedacht, zeker gezien de makers van album # 2, maar niet goed (want voor The Doors gaat het niet op).
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 02:01 schreef peaceman het volgende:
Er staat geen nummer op die als titel de albumtitel heeft?
Jammer. Maar je hebt nog even de tijd, want ik ga u verlaten. Doe niets wat ik ook niet zou doen en tot morgenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 02:08 schreef peaceman het volgende:
Dat ietsje verder ga ik er niet uithalen ben ik bang....
Klopt. De titelnummers van de afgebeelde albums zijn pas jaren later op andere albums verschenen. Sheer Heart Attack op News For The World, Houses Of The Holy op Physical Graffiti en Waiting For The Sun op Morrison Hotel. Er bestaan nog wel meer van die gevallen, maar dit waren zo de bekendste die me te binnen schoten.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:27 schreef cafca het volgende:
Sheer Heart Attack en Waiting for the Sun zijn titels van nummers die op een ander album staan. Houses of the Holy zal dan ook wel
te makkelijk dus..quote:Op dinsdag 9 mei 2006 09:45 schreef GLO het volgende:
Self-titled albums die geen debuten zijn?
Nope. Maar als iemand het direct zou moeten c.q. kunnen weten, ben jij het wel...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:00 schreef cafca het volgende:
The Saints?
Nee, onbekender. Maar je zit nu wel in het goede land. En uiteraard de goede tijd, maar dat kon al niet missen, met zo'n fotoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:02 schreef cafca het volgende:
Of zijn het toch gewoon the Stranglers?
Dit gaat een vreselijke Ohja worden, ben ik bang.....maar ik kom er niet opquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:12 schreef GLO het volgende:
Ook niet. De band heet naar zijn leider, de gozert met de blote bast.
Ja, Captain Sensible herken ik wel. Ik ken de band ook wel, iig van naam denk ik. Maar ik herken ze niet van fotoquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:19 schreef GLO het volgende:
Herken je wel de gastgitarist? Ik heb eerder een vraag over hem gesteld die een directe link had met de gevraagde band (een uitspraak van hem op de hoes van hun debuutalbum)
En niet neergestoken hoop ikquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, doe je mee?
Lekker naar B&S geweest gisteren?
Je noemt de band regelmatig in een ander topic, dus je kent ze zeker. Maar misschien herken je ze niet.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, Captain Sensible herken ik wel. Ik ken de band ook wel, iig van naam denk ik. Maar ik herken ze niet van foto
quote:
Zodra ik een idee heb doe ik mee. Ik was kennelijk op tijd binnen want ik heb niks van rellen gemerkt, en het concert was erg leuk.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:23 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, doe je mee?
Lekker naar B&S geweest gisteren?
Jaja ze stonden gister massaal met hun spencers klaar om te gaan matten...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:29 schreef ranja het volgende:
Die ruige Belles en Sebastian fans ook altijd![]()
Ik ook nietquote:Op dinsdag 9 mei 2006 10:47 schreef Skanqua het volgende:
Nu bij mij wel in ieder geval, maar ik heb geen flauw idee...
Nee, maar je zit wel in de buurt...quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:03 schreef GLO het volgende:
Zelfde producer? te saai natuurlijk
quote:Op dinsdag 9 mei 2006 11:18 schreef GLO het volgende:
David Gilmour? speelt iig mee op Kite
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |