quote:Juventus middelpunt in Italiaans voetbalschandaal
Uitgegeven: 5 mei 2006 12:55
Laatst gewijzigd: 5 mei 2006 13:16
AMSTERDAM - In Italië is een groot onderzoek begonnen tegen aanstaand kampioen Juventus. De club uit Turijn wordt ervan beschuldigt scheidsrechters te hebben aangewezen voor bepaalde wedstrijden.
De Italiaanse kranten La Gazetta dello Sport en Corriere della Serra publiceerde telefoongesprekken tussen Juve-topman Moggi en voormalig lid van de Italiaanse scheidsrechterscommissie Pairetto. In de telefoongesprekken vraagt Moggi aan Pairetto bepaalde 'Juventus gezinde' scheidsrechters aan wedstrijden toe te wijzen.
De belangrijkste wedstrijd waar het om lijkt te gaan is de confrontatie tussen Juventus en het Zweedse Djurgårdens in de derde rode van de vorige Champions League-editie. Tijdens de heenwedstrijd in Zweden wisten beide ploegen elkaar in evenwicht te houden door 2-2 gelijk te spelen.
Return
Voor de return nam Moggi contact op met Pairetto, die destijds vice-president was van de scheidsrechterscommissie van de UEFA. Moggi vroeg aan Pairetto om een bepaalde scheidsrechter voor het duel aan te wijzen. Juventus won de return met 4-1 en plaatste zich voor de groepsfase van het miljoenenbal.
Moggi weigert commentaar te geven op de gepubliceerde telefoongesprekken. Pairetto laat tegenover Gazetta weten het bedroevend te vinden dat de gesprekken "volledig verkeerd geïnterpreteerd zijn. Ik heb vaak in contact gestaan met officials van verschillende clubs. Ik heb het werk van de scheidsrechters altijd verdedigd."
Bericht komt van Nu.nl (niet mijn fout dus) en die andere twee punten had ik moeten weten, stond volgens mij ook in het vorige topic. Alle mogelijke TT's met Lazio hadden we al gehad, nu maar eens een neutrale.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:04 schreef DIGGER het volgende:
Wat de is Gazetta??????????????????????????????????????????// (lijkt wel voetbalzone spelling joh)
Kleine dingen nog MONTANA:
- Return coppa is 11 mei, niet 10 mei (UEFA cup finale avond)
- Messina is al exit.
En dank voor het niet vermelden van die provincieclub uit Rome in de topictitel
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:12 schreef Radegast het volgende:
De laatste loodje?
Moet "De laatste loodjes..." zijn, maar paste niet. Staat nu wel vaag, dus een mod moet even in actie komen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:13 schreef the_legend_killer het volgende:
Moet vast Het laatste loodje zijn.
En dan Ajax loten in de voorronde.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:21 schreef the_legend_killer het volgende:
Fiorentina moet gewoon de CL in!
Ja die optie kan ookquote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:21 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
[..]
Moet "De laatste loodjes..." zijn, maar paste niet. Staat nu wel vaag, dus een mod moet even in actie komen.
Ja Toni nekt Ajax !quote:
quote:Hoe Moggi Ajax en Koeman erin luisde bij transfer Ibrahimovic
AMSTERDAM, 5 mei 2006 14:30 - Het schandaal rond Juve-directeur Luciano Moggi strekt zich nu zelfs uit naar Amsterdam. Uit afgetapte telefoongesprekken blijkt dat hij twee jaar geleden gedetailleerde instructies heeft verstrekt aan Zlatan Ibrahimovic hoe hij het beste bij Ajax kon wegkomen.
De Italiaan kwam met een uiterst geraffineerd scenario vol intriges. Hij vertelde de Zweed dat hij veel irritatie moest opwekken bij de technische staf, door bijvoorbeeld te laat te komen voor wedstrijden en trainingen te missen. Verder moest Ibrahimovic klagen dat Nederlandse spelers bevoordeeld werden ten opzichte van buitenlanders. Kortom, hij moest volgens Moggi net zo lang zeuren en zuigen tot hij zich zo onmogelijk had gemaakt in Amsterdam dat Ajax hem tegen een redelijk bod wilde laten gaan.
Uiteindelijk verkocht Ajax Ibrahimovic aan Juve, na een periode met inderdaad ergernissen en ergernisjes. Dat dit echter het resultaat was van een ingefluisterd scenario moet voor Ajax als een schok komen.
In hoeverre zijn Nederlandse zaakwaarnemer Mino Raiola hierin een rol heeft gespeeld is nog niet duidelijk. Duidelijk was wel dat Ronald Koeman, destijds nog Ajax-coach, zich wild ergerde aan het gedrag van Ibrahimovic en vooral ook Raiola. Nu blijkt dus dat Koeman er op zijn Hollands gezegd gewoon is 'ingeluisd'.
Ja ik kan aan de schrijfstjl wel zien dat het bericht niet van jou af kwam, maar elke Italie kenner weet dat het Gazzetta is.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Bericht komt van Nu.nl (niet mijn fout dus) en die andere twee punten had ik moeten weten, stond volgens mij ook in het vorige topic. Alle mogelijke TT's met Lazio hadden we al gehad, nu maar eens een neutrale.
P.S. Ga jij trouwens nog wedstrijden van Italië bezoeken op het WK?
Zo, die kan ik ook in mijn zak steken.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 16:28 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ja ik kan aan de schrijfstjl wel zien dat het bericht niet van jou af kwam, maar elke Italie kenner weet dat het Gazzetta is.
Komend WK ben ik ook Italië-supporter, sinds San Marco heb ik niets meer met Oranje.quote:Ik heb helaas ondanks via diverse wegen aanvragen geen kaarten voor wedstrijden van Italie, maar ik denk dat ik de 17e wel ff naar Kaiserslautern afzak, tis dan toch weekend.
En als het goed is komen er volgende week al wat Italiaanse vlagen vanaf Shipmate mijn kant op, kunnen we wat huizen een beter aanzien geven dan met die oranje meuk.
Oh nee! Ik wil nog wel een ontmoeting in de UEFA-cup.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:27 schreef Radegast het volgende:
AS Roma de CL in graag!
Walgelijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 15:30 schreef M0NTANA het volgende:
Uit Het grote AFC Ajax-topic #353: Nog 1 finale te gaan :
[..]
Hopenlijk wint Palermo 't van Juve's scheidsrechterquote:Op zondag 7 mei 2006 15:40 schreef venomsnake het volgende:
zo, daar werd Palermo even een strafschop door de neus geboord.![]()
maak er een gifje van en post het hier!quote:Op zondag 7 mei 2006 16:19 schreef ZIOPPA het volgende:
Onwaarschijnlijke goal van Seedorf!
Waren vorige week al gedegradeerd.. konden Siena al niet meer pakken. Onderling resuktaat enzo!quote:Op zondag 7 mei 2006 16:41 schreef methodmich het volgende:
Messina al virtueel gedegradeerd??
zijn al gedegradeerd.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:41 schreef methodmich het volgende:
Messina al virtueel gedegradeerd??
is pas dit jaar ingevoerd dat er geen beslissingswedstrijden voor degradatie zijn, geloof ik.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:44 schreef methodmich het volgende:
Okee, ik dacht dat in Italië ALTIJD beslissingsduels volgden bij gelijke stand?
Klopt, vanaf dit jaar weer alles op onderling resultaat.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:52 schreef kollie het volgende:
[..]
is pas dit jaar ingevoerd dat er geen beslissingswedstrijden voor degradatie zijn, geloof ik.
In Italie stonden ze al lang als gedegradeerd hoor, de media hier zijn gewoon dom, checken en dubbelchecken niet, blijkt wel weer.quote:Op zondag 7 mei 2006 17:10 schreef methodmich het volgende:
Dan snap ik niet dat de media Messina nog geen sterretje hadden gegeven als degradant, maar die wisten het dan wellicht ook niet!
quote:Op zondag 7 mei 2006 16:05 schreef twi het volgende:
[..]
Hopenlijk wint Palermo 't van Juve's scheidsrechter
Wel heel toepasselijk nu:quote:
quote:Luca Toni scoorde zondag twee keer
voor Fiorentina,dat Reggina oprolde met
5-2. De international is daarmee pas de
zesde speler ooit en de eerste in 47
jaar (na de Argentijn Anton Valentin
Angelillo van Inter) die in een seizoen
30 of meer doelpunten heeft gemaakt.
Toni is pas de derde Italiaan die deze
mijlpaal bereikt.Felice Placido Borel
(Juventus) en Giuseppe Meazza (Inter)
gingen de Florentijn in de jaren dertig
van de vorige eeuw voor.
Gunnar Nordahl,de legendarische spits
van AC Milan,voert de eeuwige ranglijst
aan.De Zweed scoorde 35 keer in het
seizoen 1949-1950 en het jaar erop deed
hij het met 34 treffers dunnetjes over.
Yep, denk dat het gelopen koers is, maar je weet het nooit he, zie dequote:Op zondag 7 mei 2006 16:59 schreef ZIOPPA het volgende:
Voor de titel volgende week:
Reggina-Juventus (neutraal veld)
Milan-Roma
Voor de CL plek:
Chievo-Fiorentina (Chievo al zeker van UEFA)
Milan-Roma
Dit zou niet fout moeten gaan...spelen in Verona een thuiswedstrijd.
quote:
Op de officiele Parma site ( http://www.fcparma.com/ staat de samenvatting van de match al (homepage, linkerkant)quote:Op zondag 7 mei 2006 16:19 schreef ZIOPPA het volgende:
Onwaarschijnlijke goal van Seedorf!
quote:Viola block Toni exit
Fiorentina have warned Inter to forget about making a summer bid for Serie A top scorer Luca Toni.
The Italian hitman has been strongly associated with the Nerazzurri in recent weeks after his exploits in Florence this term.
However, Viola patron Diego Della Valle has assured fans that the striker is remaining where he is.
“Toni is staying at Fiorentina,” stated Della Valle last night. “After all, where would you want him to go?”
The summer signing from Palermo has been a massive hit in Florence following his arrival and yesterday grabbed a brace to reach 30 League goals.
Those strikes have been a major factor in the club’s remarkable campaign and they are now on the verge of finishing fourth ahead of Roma.
“It was a great day on Sunday for the team and the city,” added the club official after the 5-2 destruction of Reggina.
“The real party has been delayed until next week though,” he added with the club needing a victory to pip Roma to a Champions League spot.
“We hope to celebrate at Chievo’s home even if they are an excellent team who have always done well this season.”
Hij staat toch niet in de basis tegen Chievo. Jimenezquote:Op maandag 8 mei 2006 12:13 schreef DIGGER het volgende:
En geen gele kaarten of blessures ook (Op Bojinov na die na z'n goal direct z'n shirt uittrok en wegsmeet)
quote:Op maandag 8 mei 2006 12:04 schreef DIGGER het volgende:
Vandaag besloten: Reggina - Juve wordt in Bari gespeeld.
Dan nog belangrijk nieuws voor Fiorentina/Toni aanhangers:
[..]
Wil nog weleens zien wat er gebeurd na een goed WK, als er clubs met een miljoen of veertig komen aanzetten. Zolang die bedragen niet komen, moet hij zeker blijven, hij is uiteraard bijzonder belangrijk.quote:
Mooi!quote:Op zondag 7 mei 2006 22:02 schreef DIGGER het volgende:
Ik blijf posten maar goed, speciaal voor Methodmich: http://www.repubblica.it/(...)to-di-gheddafi-.html
(De link geeft al aan waar het over gaat).
Is ie slechter dan Leonard van Utrecht dan?quote:Op maandag 8 mei 2006 17:14 schreef methodmich het volgende:
[..]
Mooi!
Wat een geweldige grap blijft dit toch ook. Zou hij de slechtste speler ooit in de Serie A zijn?
Voor Roma dan welquote:Op maandag 8 mei 2006 14:31 schreef BramKVO het volgende:
Bram trekt naar Milan-Roma zaterdagHopelijk voltrekt zich nog een wonder ...
Moest gelijk aan jou en Napoli denken toen ik het lasquote:Op dinsdag 9 mei 2006 07:50 schreef DIGGER het volgende:
Geen Gazzetta van zaterdag hier.
Ik wil wel even een grotenaar
Carraro
maken
Zakkenwasser
Er waren zondag al de gehele wedstrijd weer spandoeken jegens Carraro (dus weer een boete). Nu speelt Napoli nog een uit en thuismatch tegen Spezia, om te beslissen wie de sterkste Serie C club is. Gaat eigenlijk helemaal nergens om, maar goed.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:13 schreef Afunados het volgende:
[..]
Moest gelijk aan jou en Napoli denken toen ik het las![]()
"We hebben de promotie naar de Serie C bij lange na niet zo gevierd als dit nieuws", aldus 1 van de leiders van de Curva B. Het zal dus nu 2 wedstrijden compleet feest worden omdat die hufter eindelijk weg isquote:Dimissioni Carraro, tifosi Napoli: Per noi giornata di festa
''Oggi la curva B festeggia. Abbiamo vinto la guerra, non la battaglia''. E' il commento di Vincenzo Busiello, uno dei leader degli ultra' della curva B, cuore del tifo partenopeo.
La notizia delle dimissioni di Franco Carraro si e' diffusa in fretta tra i tifosi azzurri. Dal primo lancio di agenzia e' stato un tam tam di telefonate e sms. ''E' il minimo che potesse succedere - sottolinea il capo tifoso -. Non abbiamo festeggiato la promozione in serie C come questa notizia. Carraro ci ha fatto troppo male e ora paga''. Proprio i supporter della curva B, in occasione di Napoli Perugia, gara che ha matematicamente attribuito la promozione della squadra di Edy Reja in serie B, esposero 20 striscioni contro il presidente federale considerato il maggior artefice del fallimento della vecchia societa'. Le ruggini tra Carraro e la tifoseria partenopea, nate ai tempi della retrocessione in serie B degli azzurri, toccarono il punto piu' alto dello scontro nell'agosto del 2004 quando, nel pieno della calda estate giudiziaria del Napoli, con i libri della gestione Naldi portati in tribunale, e la Federazione schierata per far ripartire glia azzurri dalla serie C, il presidente della Figc fu oggetto di aspre contestazioni e la sua vettura bersaglio di uova marce dinanzi al tribunale partenopeo.
quote:New Parma takeover bid
Parma could have a new owner by the summer, as businessman Tommaso Ghirardi has confirmed he’s interested in buying up the club.
“I have asked my advisors to look into the state of Parma’s accounts and I can confirm I am interested in making a bid for the side,” he told local television station Teleducato.
“We are at the start of this adventure, but Parma are an important club and famous throughout the world. I cannot say any more at this time.”
The 31-year-old businessman runs the La Leonessa metalwork company and is already involved in football.
He owns AC Carpenedolo, a side that in a few years he has taken from the amateur Leagues to the promotion play-offs to get into Serie C1.
The Gialloblu have been looking for new investors ever since Parmalat were embroiled in a financial scandal in 2004.
A deal with former Real Madrid patron Lorenzo Sanz had been struck, but the Spaniard backed out at the last minute.
quote:Empoli to share Fiorentina stadium?
Empoli are in negotiations to play their home games at Fiorentina’s Stadio Artemio Franchi next season, confirmed the club.
“If current circumstances stay the same, we will be playing in Florence next term,” said patron Fabrizio Corsi.
“Our first meetings with Fiorentina and the Florence Council have been positive. Everyone is ready to welcome Empoli to the Stadio Franchi, so we’ll discuss details over the next few days.”
The Azzurri currently play their home games at the Stadio Carlo Castellani, which holds just 19,487 spectators.
Empoli is in the province of Florence, so it would not be a long trip for the fans to go to the Stadio Franchi.
This would not be the first time that they have shared the ground, as Empoli’s first ever Serie A home game, a 1-0 win against Inter on September 14, 1986, was also played in Florence.
They moved into their own stadium when the Castellani was opened in November 1986.
Dat nieuwe decreet van Pisanu zorgt ervoor. Hun eigen stadion is niet eilig genoeg, en als ze er zouden blijven spelen krijgen ze geen geld meer van de mutalita..quote:Op woensdag 10 mei 2006 07:53 schreef DIGGER het volgende:
Nieuws:
Beetje vaag dit laatste, want de capaciteit is dan misschien wel laag met 19.487 plaatsen, maar WTF is Empoli nou, er zitten daar doorgaans 4.000 a 6.000 man, meer niet. En dan zouden alle fans naar Firenze moeten afreizen om de week?
Zoals iemand op het forum van Fiorentina zei: niet alleen winnen we nu bijna zeker beide wedstrijden tegen Empoli, we kunnen nog een extra hel creeren voor Juve, Milan, Inter en Roma als ze op bezoek komen.quote:
quote:Totti ready for Coppa clash
Francesco Totti will play against Inter in tomorrow’s Coppa Italia Final, said Roma boss Luciano Spalletti.
The captain was set to make his comeback against Treviso last week, but pulled out at the last minute due to flu symptoms.
“His temperature has gone down and he has trained regularly. It’s not easy to decide on whether he should start or come on as a substitute, but Totti is ready for this game,” explained the Coach. “We have to consider the best option, as there are many elements that need to be evaluated.”
It would be the Italian international’s first competitive match since fracturing his ankle in a clash with Empoli defender Richard Vanigli on February 19.
The Giallorossi have selection problems for this match, having drawn the first leg 1-1 at the Olimpico, as Rodrigo Taddei, Philippe Mexes and Simone Perrotta are suspended.
Daniele De Rossi has also been struggling with Totti’s flu virus, but has been included in the squad travelling to Milan.
“The next few days will see San Siro host the keys to our season,” added Spalletti. “We very much want to win the Coppa Italia, but must also beat Milan here on Sunday to maintain our bid for a Champions League spot.”
Roma must either win with Inter or net more than one in a score draw to lift their first Coppa Italia since 1991.
“In the first leg, we had the desire to win, but weren’t organised enough. Inter are a big side and know to take advantage when we lose focus, but I feel good about this Final and we all have faith in our chances. It would be a great opportunity for everyone, as many of our players haven’t won silverware in a while. We’re hungry for this Coppa Italia.”
Inter will be without Ivan Cordoba, as his appeal against a two-match Coppa Italia ban was rejected this evening.
The defender was caught on camera striking Leandro Cufre on the back of the head during the 1-1 first leg draw last week.
Roma squad: Alvarez, Bovo, Cerci, Chivu, Cufrè, Curci, Dacourt, De Rossi, Doni, Eleftheropoulos, Greco, Kharja, Kuffour, Magliocchetti, Mancini, Nonda, Okaka, Panucci, Rosi, Tommasi, Totti
quote:FIGC Vice-President Mazzini resigns
After FIGC President Franco Carraro, it was confirmed this evening that Vice-President Innocenzo Mazzini has also resigned.
The Federation released an official statement announcing the decision to hand in his resignation following the growing scandal surrounding Juventus.
Bianconeri director general Luciano Moggi’s alleged telephone conversations with refereeing designator Pierluigi Pairetto were recorded by investigators and printed in newspapers in Italy last week.
“My current state of mind in personal and federal terms is extremely uncomfortable,” explained Mazzini.
“As a citizen and a man of sport, I have not been hit by disciplinary action, or a legal challenge Nonetheless, I feel it best to leave now and clarify any misunderstanding.”
The Federation has come under increasing pressure as a result of the telephone interception allegations which has brought into question the credibility of the Italian game.
Although Carraro pledged that the “sporting justice system would act quickly and with vigour,” he threw in the towel on Monday.
“The Federation’s commitment in the coming days and months are so many and large that it will need a management that is fully able to fulfil its functions and concentrate on itself,” stated Carraro.
Carraro’s decision to step down, which he was set to do later this year anyway, has seen Vice-President Giancarlo Abete automatically promoted to the top job.
Heel kort samengevat: Onderzoek naar 9 clubs (zie vetgemaakt) ivm onregelementaire zaken, Mbt 3 van deze 9 clubs (namen worden nog niet gegeven maar 99% zeker is Juve 1 van die clubs) draait het ook om zwendel, samenzwering, machtsmisbruik, omkoping, bendevorming etc. om wedstrijden, transfers etc. te beinvloeden.quote:Nove squadre sotto inchiesta
Indagini della procura di Napoli su Juve, Fiorentina, Lazio, Udinese, Messina, Siena, Arezzo, Crotone e Avellino. Per tre club l'accusa sarebbe di frode sportiva
MILANO, 11 maggio 2006 - Un ciclone che rischia di travolgere tutto e tutti sta per abbattersi sulla Federcalcio. L’inchiesta della procura di Napoli potrebbe arrivare a costringere la giustizia sportiva a stravolgere il campionato. Nove società tra A e B (Juve, Lazio, Fiorentina, Udinese, Siena, Messina, Arezzo, Crotone e Avellino) sono, a diverso titolo, entrate nelle intercettazioni fatte dai Carabinieri del nucleo operativo di via in Selci di Roma (su delega dei pm Giuseppe Narducci e Filippo Beatrice).
I REATI Per tre di queste società si parla apertamente di frode sportiva, per le altre sei si tratterebbe solo della prova di un dominio assoluto di Luciano Moggi nell’organizzazione della campagna trasferimenti. Tre squadre, comunque, rischierebbero tanto (i loro nomi restano per ora confusi nel lotto dei nove, ma uno è presumibilmente quello della Juventus). Non solo per la giustizia ordinaria, quanto, e maggiormente, per quella sportiva dal momento (e potrebbe già essere la prossima settimana) che una parte consistente delle intercettazioni e il decreto di chiusura dell’inchiesta, approderanno in Federcalcio. Nel loro caso si tratta di responsabilità diretta, in quanto dirigenti con ampi poteri di firma. Sarebbero loro ad essere coinvolti nelle telefonate con Luciano Moggi. In qualche caso interverrebbero anche pressioni politiche per favorire questa o quella società. Le stesse pressioni che sarebbero emerse anche nelle intercettazioni della Procura di Torino, soprattutto da parte di esponenti del passato Governo. Intercettazioni (registrate sulle utenze di Luciano Moggi, sei telefoni di cui due cellulari sloveni) che però nel trasferimento delle carte alla Federcalcio e alla Procura di Roma, sono state «emendate». «Nessun interesse ai fini dell’inchiesta», trapela da Torino, ma quell’indagine sarebbe anche stata frettolosamente archiviata.
GLI ALTRI INDAGATI Intanto trapela che anche l’ex presidente federale Franco Carraro è sul punto di essere iscritto nel registro degli indagati. Con lui anche l’altro ex designatore Paolo Bergamo. Sono nomi che vanno ad aggiungersi a quelli dei soci della Gea Alessandro Moggi, Chiara Geronzi, Riccardo Calleri e Franco Zavaglia; al dipendente della stessa società Tommaso Cellini (non è un socio come riportato erroneamente ieri); all’arbitro internazionale Massimo De Santis e all’altro ex designatore Pierluigi Pairetto. Questi ultimi due, insieme a Carraro e Bergamo al momento non sono ancora stati raggiunti da un avviso di garanzia che sarebbe comunque in arrivo, nonostante le smentite provenienti ieri sera dalla Procura di Napoli. In particolare, gli ultimi due nomi che si sono aggiunti nel registro degli indagati, Carraro e Bergamo, sarebbero finiti sotto inchiesta per via di una telefonata nella quale si sarebbero scambiati «consigli» per un turno di campionato con al centro dell’attenzione un match particolarmente atteso e la sua relativa designazione arbitrale, senza che però si sia mai messo in discussione l’esito della gara. Il «suggerimento» dell’ex numero uno di via Allegri all’ex designatore affinché faccia in modo che per una partita delicata «non ci siano problemi». Nella serata di ieri, comunque, la Procura di Napoli si è premurata di smentire eventuali iscrizioni, ma alla Gazzetta risulta chiaramente che si tratterebbe solo di un ritardo temporale.
LA COMBRICCOLA Massimo De Santis sarebbe il «coordinatore» di un gruppo di arbitri che in qualche modo risulterebbero legati alla Gea. A queste conclusioni sarebbero arrivati i pm napoletani leggendo le corpose relazioni presentate dai carabinieri di Roma. Al termine di una stagione intera di intercettazioni, le «pressioni» del fischietto internazionale sui suoi colleghi avrebbero convinto gli inquirenti a iscriverlo prima nel registro degli indagati e tra qualche giorno a farlo seguire dall’avviso di garanzia (con lui almeno un’altra cinquantina di persone). Ieri mattina De Santis si è presentato in Procura a Napoli ed è stato ricevuto dal Procuratore capo Giovandomenico Lepore, per chiedere chiarimenti sulle notizie di stampa relative ad un suo coinvolgimento nell'inchiesta sulla Gea World avviata dai magistrati napoletani e in particolare sulle indiscrezioni relative alla iscrizione nel registro degli indagati. Secondo quanto si è appreso Lepore gli avrebbe riferito di non potere in questa fase delle indagini fornirgli alcuna informazione. De Santis è andato via senza incontrare i pm Beatrice e Narducci.
ALTRE TELEFONATE Intanto ieri si diffondeva la voce di intercettazioni che riguarderebbero il commissario tecnico della Nazionale Marcello Lippi. Si tratterebbe di una telefonata tra Lippi e Moggi che gli inquirenti avrebbero ritenuto inutile ai fini dell’inchiesta, non essendoci nessun elemento tale da richiamare interesse. E come Lippi, altri nomi sono circolati nel marasma delle lunghe giornate napoletane.
A TORINO Intanto la Procura di Torino sta valutando, dopo l’incontro avuto con i magistrati napoletani, se riaprire in qualche modo l’inchiesta. Sarebbe soprattutto la necessità di dare un seguito agli atti di cui sono venuti in possesso: le telefonate fatte dai dirigenti della Juventus a tre funzionari degli uffici giudiziari di Torino. Telefonate che coinciderebbero anche con il periodo nel quale Antonio Giraudo e Riccardo Agricola erano sotto giudizio per doping.
Mooizo, want het is altijd mooi om AS te zien verliezen.quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:40 schreef DIGGER het volgende:
Ja MONTANA, 20.45 uur
Denk het niet, want dan hadden we ons nu wel geplaatst voor de voorronde van de CL. Juventus en Fiorentina zijn voor mij het meest verdacht, Lazio verwacht ik dus niet.quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:01 schreef DIGGER het volgende:
Dan hoop ik dat Lazio ook tot 1 van die 3 clubs behoord![]()
Nu hoop ik dat Lazio nog een paar van de volgende spelers haalt: Christian Terlizzi (Palermo), Max Tonetto (Sampdoria), Giampiero Pinzi (Udinese), Nicola Legrottaglie (Siena), Francesco Tavano (Empoli), Andrea Caracciolo (Palermo) en Francesco Flachi (Sampdoria). Daarbij zal men moeten trachten om Goran Pandev volledig over te nemen en Paolo di Canio moet men een nieuw contract aanbieden, anders speelt Claudio Lotito letterlijk met zijn leven.quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:13 schreef DIGGER het volgende:
Op zich goeie spelers voor Lazio, alleen mbt Di Canio spelen president en trainer natuurlijk Russisch roulette.
quote:Lazio return for Nesta, says agent
Milan defender Alessandro Nesta will end his career at hometown club Lazio, his agent has confidently predicted.
The Italian international stopper was considered as a Lazio symbol after graduating through the youth ranks and winning the Scudetto with the side in 2000.
He was tipped to be a one-club man before the outfit’s severe financial difficulties saw him leave the capital for Milan in August 2002.
But Vincenzo Morabito has revealed that Nesta could one day return to the club which is unquestionably in his heart.
“Nesta’s proposed reunion with Lazio is more than a hope,” Morabito told Italian radio station Radio Incontro.
“I’m convinced that in two years, or possibly even at the end of next season, that this move could happen.
“It would allow Nesta to end his playing days in Rome and allow Lazio to aim for some bigger objectives.”
It’s unclear how some sections of the Biancocelesti public will react to the possibility of a Nesta comeback.
Although he remains one of Italy’s top defenders, he has been jeered on his return to the Olimpico with the Rossoneri.
quote:Coppa: Totti to start on bench
Roma star Francesco Totti is unlikely to start in tonight’s Coppa Italia Final second leg against Inter.
The Italy hero hasn’t played for the Giallorossi since he fractured his ankle at the end of February, but he will start on the bench this evening.
The capital outfit, who were held to a 1-1 draw in Rome during the first leg, are likely to have teenage striker Stefano Okaka in attack.
Daniele De Rossi should also feature despite struggling with a fever this week, while Cesare Bovo is tipped to start in defence.
Inter are likely to respond with a standard 4-4-2 in which Julio Cruz will partner Adriano in attack as they look to retain the Coppa Italia.
Probable line-ups:
Inter: Julio Cesar; J Zanetti, Materazzi, Samuel, Favalli; Figo, Pizarro, Cambiasso, Stankovic; Adriano, Cruz
Roma: Doni; Panucci, Bovo, Chivu, Cufre; De Rossi, Dacourt; Tommasi, Rosi, Mancini; Okaka
Ref: Messina
quote:Juventus - Everybody out
The entire Juventus Board of Directors has resigned amid the Luciano Moggi telephone transcript scandal, causing an earthquake within the club.
“The Juventus Board of Directors has handed its resignation to the shareholders and called a meeting for June 29, 2006,” read the official statement this evening.
There were rumours that Moggi would offer to quit following the days of newspaper allegations and police investigations into his relationship with refereeing designator Pierluigi Pairetto, as transcripts of alleged telephone conversations were made public.
Yet this has been a cataclysmic shift in the club structure and one that effectively ends an era at the Delle Alpi.
The so-called Triade of director general Moggi, President Roberto Bettega and administrator Antonio Giraudo had been the architects of a Juventus success story over the past decade.
There were doubts over two members of this trio, but it had been thought that Giraudo would stay on, as he owns 3.6 per cent of the club’s shares.
The Bianconeri will completely restructure the side for next season and this could also include Coach Fabio Capello, who has been strongly linked with Inter.
Zometeen Materazzi VS Tottiquote:Op donderdag 11 mei 2006 14:41 schreef M0NTANA het volgende:
Alessandro Nesta mag van mij komende zomer al komen en wat betreft de (vermoedelijke) opstellingen van vanavond hoop ik dat Marco Materazzi er nog instaat, wanneer Francesco Totti invalt.
Cruz is inderdaad goed bezig !quote:Op donderdag 11 mei 2006 23:04 schreef M0NTANA het volgende:
Julio Ricardo Cruz speelde zeer goed, schitterend voorbereidend werk ook bij de 3-0 (die schwalbe) en een spelvreugde dat hij uitstraalt, achteraf blijkt hij gewoon (net als Henrik Larsson) één van de beste spitsen die Feyenoord ooit heeft gehad. Toch vreemd dat Internazionale al jaren niet meer meespeelt voor de scudetto, want ze bezitten veel kwaliteit. Mocht Fabio Cannavaro bij Internazionale gebleven zijn, dan was de balans nóg beter geweest en had de clubs waarschijnlijk wat langer meegestreden om de eerste plaats. De 1-0 was overigens van grote schoonheid, heerlijke treffer!
wat ben jij overdreven positief zeg. Voor de inter-tifosi is de Coppa en Supercup maar een troostprijs hoor. Ze hebben andermaal id Serie A geen potten gebroken en id CL was het ook al een ontgoocheling. Bij Inter heerst opnieuw het gevoel van een gefaald seizoen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 07:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nu 3de prijs in 2 jaar.
Ik hoop dat we er 4 van kunnen maken door de Supercoppa te winnen tegen Juve ( vorig jaar 0-1 voor Inter )
quote:Michele Padovano zit in een lastig parket. De ex-speler van Napels en Juventus is woensdag gearresteerd wegens drugshandel. Padovano (39) speelde in 1998 twee interlands voor Italië. De aanvaller trok na zijn Juve-periode (1997) naar Crystal Palace en Metz. In 1999 stopte Padovano met topvoetbal.
Weer terug naar de Serie B!quote:Ook Milan onder verdenking
De Italiaanse politie onderzoekt de betrokkenheid van AC Milan, Lazio, Juventus en Fiorentina bij het manipuleren van wedstrijden. De openbare aanklager in Napels zegt dat naast de Serie A-clubs ook 41 individuen worden verdacht, waaronder scheidsrechters, officials van de Italiaanse voetbalbond en een journalist.
Het schandaal begon bij Luciano Moggi. De algemeen directeur van Juventus zou de keuze van scheidsrechters hebben beïnvloed. Vervolgens kwamen andere verdachten boven water, die betrokken zouden zijn bij het manipuleren van negentien Serie A-wedstrijden en één Serie B-duel.
Wat zou Buffon op zijn kerfstok hebbenquote:Zeker 18 Serie A-duels verdacht
Het omkoopschandaal in Italië breidt zich als een
olievlek uit. De openbaar aanklager in Napels maakte op
vrijdag bekend dat vorig seizoen bij minstens achttien
wedstrijden in de Serie A de uitslag is gemanipuleerd. De
clubs Juventus, AC Milan, Lazio Roma en Fiorentina
staan onder verdenking en inmiddels zijn al 41 personen
(spelers, arbiters, officials en journalisten) in het justitieel
onderzoek opgenomen. De beschuldigingen luiden
corruptie en sportieve fraude. Onder anderen
Juventus-keeper Gianluigi Buffon en toparbiter Massimo
de Santis worden in de zaak genoemd. Het bestuur van
Juventus is inmiddels opgestapt.
Teletekst
quote:Ook Serie A heeft gokschandaal met Buffon en Maresca
Na de grootschalige gokschandalen in de Jupiler League en de Bundesliga, is nu de Serie A aan de beurt. Kampioen Juventus zit niet enkel in het oog van een omkoopstorm, maar enkele toppers worden verdacht van massaal gokken op wedstrijden. Niemand minder dan nationaal doelman Gianluigi Buffon is één van de vier Juve-verdachten.
Schuilnaam
De procureur van Torino en die van Parma zijn een onderzoek gestart naar verdacht hoge weddenschappen op wedstrijden van de Serie A. De verdachte spelers maakten gebruik van een schuilnaam om boven verdenking te blijven staan. Hoofdverdachte in deze zaak is dus Buffon. Samen met hem worden nog drie ex-spelers van Juventus verdacht en ook niet van de minsten: Enzo Maresca, woensdag met twee goals nog de grote held van Sevilla in de Uefa Cup-finale, Mark Iuliano, international, vorig jaar nog bij Juventus en dit seizoen begonnen bij Mallorca om dat terug te keren naar de Serie A bij Sampdoria. Tot slot is ook gewezen Juve-doelman Chimenti betrokken.
600.000 euro
Eén van de vier spelers zou voor 600.000 euro gewed hebben op één seizoen. Het geld werd op lopende rekeningen met een valse naam gestort. Een speciale firma werd ad hoc opgericht. Het gaat om grote sommen, er was zelfs een weddenschap bij van 100.000 euro. (KH)
quote:Ook AC Milan, Lazio en Fiorentina betrokken in fraudezaak
Behalve Juventus zijn ook AC Milan, Lazio Roma en Fiorentina betrokken in het onderzoek dat het parket van Napels voert naar mogelijke wedstrijdvervalsing in het Italiaanse voetbal gedurende het seizoen 2004-2005. Dat maakte het Italiaanse agentschap Ansa bekend. De onderzoekers in Napels hebben hun aandacht gericht op 19 wedstrijden in het kampioenschap 2004-2005, waarin de titel naar Juventus ging. Volgens Ansa, dat zich baseert op gerechtelijke bronnen, was het doel van de fraudeurs Juventus de titel te bezorgen.
Vrijdag maakte het parket bekend dat 41 mensen worden gedagvaard, onder wie scheidsrechter Massimo De Santis, die normaal op het WK actief zal zijn, kopstukken van de Italiaanse Voetbalbond (FIGC) en de directeur-generaal van Juventus, Luciano Moggi. Overigens meldde het parket ook dat Franco Carraro, de voorzitter van de FIGC die ondertussen ontslag nam, in verdenking is gesteld voor zijn aandeel in het schandaal. In het kader van het onderzoek heeft de politie vrijdag ook de kantoren van de voetbal- en de scheidsrechtersbond doorzocht. Volgens Ansa zijn daarbij documenten in beslag genomen. De actie kwam er op vraag van het parket van Napels.
quote:"Juventus manipuleerde vorig seizoen 29 wedstrijden"
De Italiaanse voetbalcompetitie is volgens het parket van Napels vorig seizoen op grote schaal ten gunste van landskampioen Juventus gemanipuleerd. Luciano Moggi, algemeen directeur van de club, zou als draaischijf 29 van de 38 competitiewedstrijden hebben beïnvloed, schrijft La Gazzetta dello Sport vrijdag. Ondertussen vervolgt de rechtbank in Napels 47 personen wegens bendevorming en sportieve fraude.
De 68-jarige Moggi wordt ervan verdacht druk uitgeoefend te hebben om scheidsrechters te kunnen kiezen voor wedstrijden van zijn ploeg. Eerder deze week lekten in enkele Italiaanse kranten transcripties uit van bezwarende telefoongesprekken tussen Moggi en Pierluigi Pairetto, ex-arbiter en nu verantwoordelijke voor het scheidsrechterkorps. De Juve-topman zou in die gesprekken gevraagd hebben om scheidsrechters aan te duiden die zijn club "gunstig gezind" zijn.
Pairetto stond op het moment van de feiten, in 2004, in voor het aanduiden van scheidsrechters voor wedstrijden in de Italiaanse competitie en de Champions League. Volgens de kranten La Gazzetta dello Sport en Il Corriere della Sera beloofde Pairetto aan Moggi dat hij "zijn best zou doen" voor bepaalde wedstrijden van de Oude Dame.
Juventus kan dit weekend voor de 29ste keer in de geschiedenis van de Serie A landskampioen worden. Enkele verantwoordelijken van de club zien in deze zaak dan ook niet meer dan een poging tot destabilisatie.
Ik zie het als een positieve stap voorwaarts.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:26 schreef BramKVO het volgende:
[..]
wat ben jij overdreven positief zeg. Voor de inter-tifosi is de Coppa en Supercup maar een troostprijs hoor. Ze hebben andermaal id Serie A geen potten gebroken en id CL was het ook al een ontgoocheling. Bij Inter heerst opnieuw het gevoel van een gefaald seizoen.
Milan & Juve liggen heus niet wakker vd Coppa (leuk als je hem wint dat wel) maar strijden voor de Scudetto en CL. Dat is ook te zien ad toeschouwersaantallen.
dat Juve de laatste jaren talloze dubieuze fases in z'n voordeel had is algemeen geweten in Italie. Maar Milan heeft vorig seizoen toch niet echt veel opmerkelijke fases in z'n voordeel gehad. Ik hoop alleszins dat ze er niet bijzijn. Maar indien blijkt van wel, dient er zeker iets te gebeuren. Zulke zaken horen niet bij voetbal, maar het lijkt hoe langer hoe meer er gewoon bij te horen. Voetbal wordt meer en meer geld en gefoefel.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:34 schreef PirE het volgende:
Juventus werd dan ook wel erg vaak gematst door de scheids. Het viel al een paar jaar op dat veel scheidsrechters voor Juve en tegen andere ploegen floot.
Nee, dat was op de derde speeldag.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:02 schreef Radegast het volgende:
Was Milan al gekwalificeerd toen Brugge in Milaan won?
Normaal wordt Juve inderdaad beschermd, is gewoon de grootste club van Italie, en heeft supporters in alle organen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:07 schreef methodmich het volgende:
Zou dat echt doorgezet worden dan, Juventus naar de Serie B? Volgens mij gaat er dan een soort opstand uitbreken of zie ik dat verkeerd?
zegt niks dat die match daarom geregeld was hé. Milan speelde met een veredeld B-team zoals elk team id CL doet die al geplaatst is.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:20 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nee, dat was op de derde speeldag.
Club Brugge en Ajax streden toen op de laatste speeldag voor het tweede Champions League - ticket. Milan was op dat moment al geplaatst en speelde thuis tegen Celta. Club won van Ajax en ging in principe naar de tweede ronde, terwijl Ajax naar de Uefa-beker zou mogen, ware het niet dat Celta won op Milan en over Club en Ajax wipte.![]()
Schandaal Italie 2006: Le Intercettazioni!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:26 schreef MaxPower het volgende:
dit schandaal verdient naar mijn idee net als Belgie een eigen topic![]()
Precies, de belangen waren toen veel minder groot. Als nu Juventus en Milan teruggezet wordt, betekent dat niet alleen een drama voor die clubs zelf, maar ook voor alle andere Serie A - clubs.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:26 schreef MaxPower het volgende:
In 1980 gebeurde het ook, Heero.
Al waren de financiele belangen destijds iets minder groot.
(overigens: dit schandaal verdient naar mijn idee net als Belgie een eigen topic)
Neen dat niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:37 schreef BramKVO het volgende:
[..]
zegt niks dat die match daarom geregeld was hé. Milan speelde met een veredeld B-team zoals elk team id CL doet die al geplaatst is.
Alles lijkt bovenin dus al beslist..quote:Op zondag 14 mei 2006 15:24 schreef venomsnake het volgende:
1-0 juve
Tsja, als het zo simpel was... Vermoed dat er nog wel een staartje aan zal zitten.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:53 schreef venomsnake het volgende:
0-2 juve. Del Piero
En de wedstrijd is afgelopen.![]()
Juve Kampioen.
Ik zou niet te vroeg juichen. Kan net zo goed de kant opgaan van Genoa (Serie C1) als bewezen wordt dat ze de laatste wedstrijden van vorig seizoen gekocht hebben.quote:
Dat is wat ik eronder schrijf. Almeno speriamo = laten we het tenminste hopen..quote:Op zondag 14 mei 2006 17:24 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik zou niet te vroeg juichen. Kan net zo goed de kant opgaan van Genoa (Serie C1) als bewezen wordt dat ze de laatste wedstrijden van vorig seizoen gekocht hebben.
Ik zie dat best gebeurenquote:Op zondag 14 mei 2006 17:24 schreef PirE het volgende:
Ik zou niet te vroeg juichen. Kan net zo goed de kant opgaan van Genoa (Serie C1) als bewezen wordt dat ze de laatste wedstrijden van vorig seizoen gekocht hebben.
Ik spreek geen Italiaans, maar daar was je vast al achterquote:Op zondag 14 mei 2006 17:27 schreef Afunados het volgende:
[..]
Dat is wat ik eronder schrijf. Almeno speriamo = laten we het tenminste hopen..
Nou ja, de kans dat Juve terug wordt gezet is meer dan groot hoor. Teveel bewijs.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:32 schreef the_legend_killer het volgende:
0,0%
Ik dank dat de bond het gewoon niet kan maken.. tenzij de clubs zich dan samenspannen tegen Juve, Milan etc
Ik ben benieuwd ja.. Denk niet dat spelers een clausule hebben waarin staat dat ze bij degradatie weg mogen.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:51 schreef the_legend_killer het volgende:
Zullen ze meteen de boel daar moeten verkopen
Wat nou 0,0%. Volgens mij heb je niet helemaal door wat er gaande is.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:32 schreef the_legend_killer het volgende:
0,0%
Ik dank dat de bond het gewoon niet kan maken.. tenzij de clubs zich dan samenspannen tegen Juve, Milan etc
quote:Op zondag 14 mei 2006 18:32 schreef the_legend_killer het volgende:
0,0%
6e MONTANA, 6e!quote:Op maandag 15 mei 2006 09:08 schreef M0NTANA het volgende:
Sterk einde van Lazio, uiteindelijk nog met acht punten voorsprong geëindigd op de zevende plaats.![]()
Gehuurdquote:Op maandag 15 mei 2006 19:24 schreef methodmich het volgende:
Ah, hadden ze daar nou een 50 % eigendom op of was ie gehuurd?
Dit topic is daarvoor erg geschikt: Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 8quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:43 schreef BramKVO het volgende:
Ga later missch wel nog wat foto's posten.
Wie kijkt er nu weer naar de serie a bij de nos.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 19:05 schreef BramKVO het volgende:
ik had aan m'n moeder gevraagd Italiaans voetbal op te nemen op NL 2 zondagavond, maar bleek er een tv-programma over de aardbevingen in de plaats te staanWanneer hebben ze calcio dan getoond ?? Nu heb ik geen beelden van Milan-Roma waar ik bijwas
![]()
Nee hoor wij gaan alsnog naar de champions als iedereen een plaatsje opschuift of misschien wel meer als lazio en viola meegaan. Ik hoop trouwens wel dat lazio er in blijft dan kunnen we weer de derby winnen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:32 schreef -Wolf- het volgende:
he bah, nog een romanisti.
tot ziens in de UC.
ik zat niet id Curva Nord nee, maar in de tweede (rode) ring ad zijkant vh veld, eigenlijk schuin over en onder het vak van Roma. Kant waar ook de eretribune is. Er was wel wat sfeer aan roma-kant ja, die bommen plofden serieus hardquote:Op woensdag 17 mei 2006 00:00 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Wie kijkt er nu weer naar de serie a bij de nos.![]()
http://www.asromaultras.org/0506milanroma_servizio.wmv
Waar zat/stond je in het stadion? Ik hoop niet op de tweede ring van de curva nord want de heb je heel wat drank over je gehad en een paar goede bommen aan het begin van de wedstrijd.Wat vond je van de Roma supporters? We waren met niet zo velen als donderdag maar de sfeer zat er aardig in.
Milaan blijft een kutstad, NOI SIAMO LA CAPITALE!
quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:45 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Nee hoor wij gaan alsnog naar de champions als iedereen een plaatsje opschuift of misschien wel meer als lazio en viola meegaan. Ik hoop trouwens wel dat lazio er in blijft dan kunnen we weer de derby winnen.
Hehe altijd vet dat corteo door Milaan. De aankomst op het centraal station, gelijk allemaal toeristen foto's maken enzo en dan in de metro waar alles speciaal voor ons is afgezet, door de straten van Milaan waar je door iedereen aangekeken en uitgescholden wordt inclusief door huismoeders en plaatselijke ouderen, er wordt ook altijd genoeg terug gescholden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 00:49 schreef BramKVO het volgende:
[..]
ik zat niet id Curva Nord nee, maar in de tweede (rode) ring ad zijkant vh veld, eigenlijk schuin over en onder het vak van Roma. Kant waar ook de eretribune is. Er was wel wat sfeer aan roma-kant ja, die bommen plofden serieus hard![]()
Ik stond trouwens iets te drinken aan een kraampje toen de Roma-tifosi al zingend arriveerden in San Siro onder politiebegeleiding![]()
En Milaan is een zalige stadMooie actie ook van de Curva Sud bij het opkomen hé.
En je moet het voetbal toch ergens bekijken als je het wil opnemen op video hé ? in Belgie tonen ze enkel de topmatchen vd Serie A ih nieuws . Verder kun je de matchen enkel zien bij betaal-tv van Belgacom.
ik zat id metro toen er ook Roma-fans id metro kwamen. Twee haltes later moest iedereen opeens uitstappen, denk om Roma en Milan-tifosi uit elkaar te houden.quote:Op woensdag 17 mei 2006 01:53 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Hehe altijd vet dat corteo door Milaan. De aankomst op het centraal station, gelijk allemaal toeristen foto's maken enzo en dan in de metro waar alles speciaal voor ons is afgezet, door de straten van Milaan waar je door iedereen aangekeken en uitgescholden wordt inclusief door huismoeders en plaatselijke ouderen, er wordt ook altijd genoeg terug gescholden.![]()
Actie van de curva sud was idd goed geslaagd zoals altijd. Qua choreografien zijn zij toch wel veruit de beste.
Wat is er zo zalig aan Milaan? Zeker nooit in Rome geweest![]()
Ik vond die van ons mooier tijdens de derby in 2003, waar ik bij was! Jammer genoeg was dat die bewuste pot met die hevige supportersrellen waardoor de derby voor het allereerst werd gestaakt en ik voor het eerst ervaarde hoe kut traangas wel niet is! Maar hey, ik kan zeggen dat ik er bij wasquote:Op woensdag 17 mei 2006 01:53 schreef A.Petacchi het volgende:
[..]
Actie van de curva sud was idd goed geslaagd zoals altijd. Qua choreografien zijn zij toch wel veruit de beste.
Omkoping? Valsheid in geschrifte? Nog even en terugplaatsing naar de Serie B is onafwendbaar.quote:Belastingdienst doet inval bij Juventus
Uitgegeven: 18 mei 2006 13:08
Laatst gewijzigd: 18 mei 2006 13:10
TURIJN - De Italiaanse belastingdienst heeft donderdag de kantoren van voetbalclub Juventus doorzocht. De actie maakt deel uit van een onderzoek naar de handelwijze van de Italiaanse kampioen de afgelopen jaren op de transfermarkt. Antonio Giraudo, een bestuurder van de club die afgelopen week opstapte, wordt verdacht van valsheid in geschrifte.
Juventus maakt zware tijden door. De onlangs teruggetreden directeur Moggi zou de hand hebben gehad in de aanstelling van positief gestemde arbiters rond de duels van de club. Juventus zou daardoor in de Serie A zwaar bevoordeeld zijn. De politie heeft donderdag ook de woningen van Giraudo en Moggi volledig doorzocht.
De aandelen van Juventus verloren donderdag 40 procent aan waarde. Vrijdag staat er bij de club een bestuursvergadering op het programma. Juventus loopt het risico te worden teruggezet naar de Serie B.
Malversaties
De onderzoeken naar mogelijk frauduleuze handelingen van Juventus staan niet op zichzelf. Officieren van justitie in Napels, Turijn en Rome onderzoeken momenteel mogelijke malversaties in de competities van de laatste jaren. Er zijn tot dusver al 41 verdachten. Naast Juventus duiken daarbij ook de namen van AC Milan, Lazio en Fiorentina op, evenals die van verscheidene spelers, scheidsrechters en officials.
Afgelopen week werd de Italiaanse voetbalbond al onder curatele gesteld. Twee topofficials van de bond traden onlangs af vanwege de reeks aan schandalen waarmee het Italiaanse voetbal momenteel wordt geconfronteerd.
De Italiaanse voetbalbond staat onder grote druk. Op korte termijn moeten de clubs voor de Europese bekercompetities worden ingeschreven. De deadline voor de namen voor de voorronde van de Champions League is 5 juni. Mogelijk krijgen de Italianen van de Europese voetbalbond daarvoor uitstel.
quote:Op donderdag 18 mei 2006 15:40 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog even en terugplaatsing naar de Serie B Serie C is onafwendbaar.
Waarschijnlijk op het moment dat de competitie eigenlijk al 2 weken geleden had moeten beginnen maar vanwege allerlei nog lopende beroepen was uitgesteld.quote:Op zaterdag 20 mei 2006 00:20 schreef A.Petacchi het volgende:
Alle supporters van Italie tijdens het wk mogen mijn avatar overnemen.(Credits: Weebl)
Wat een saai weken gaan het worden voor en na het wk zeg. Wanneer wordt duidelijk wie naar de serie b gaat?
Clubtopscorers (duels / goals):quote:TOPSCORERS:
1. Luca Toni (Fiorentina) 31
2. David Trezeguet (Juventus) 23
3. David Suazo (Cagliari) 22
4. Cristiano Lucarelli (Livorno) 19
Andriy Shevchenko (AC Milan) 19
Francesco Tavano (Empoli) 19
7. Alberto Gilardino (AC Milan) 17
8. Tommaso Rocchi (Lazio Roma) 16
9. Julio Ricardo Cruz (Internazionale) 15
Francesco Totti (AS Roma) 15
11. Kaká (AC Milan) 14
12. Adriano (Internazionale) 13
Arturo Di Napoli (Messina) 13
Sergio Pellissier (Chievo) 13
15. Alessandro Del Piero (Juventus) 12
Filippo Inzaghi (AC Milan) 12
Mancini (AS Roma) 12
18. Amauri (Chievo) 11
Nicola Amoruso (Reggina) 11
Erjon Bogdani (Siena) 11
Enrico Chiesa (Siena) 11
Francesco Flachi (Sampdoria) 11
Goran Pandev (Lazio Roma) 11
Fabio Simplicio (Parma) 11
25. Emiliano Bonazzoli (Sampdoria) 10
Bernardo Corradi (Parma) 10
David Di Michele (Udinese / Palermo) 10
Aantal inzetten / goals (voetbal)Nederlanders:quote:ASCOLI: Marco Ferrante 26 / 8
CAGLIARI: David Suazo 37 / 22
CHIEVO: Sergio Pellissier 34 / 13
EMPOLI: Francesco Tavano 37 / 19
FIORENTINA: Luca Toni 38 / 31
INTERNAZIONALE: Julio Ricardo Cruz 31 / 15
JUVENTUS: David Trezeguet 32 / 23
LAZIO ROMA: Tommaso Rocchi 37 / 16
LECCE: Mirko Vucinic 34 / 9
LIVORNO: Cristiano Lucarelli 36 / 19
MESSINA: Arturo Di Napoli 36 / 13
AC MILAN: Andriy Shevchenko 28 / 19
PALERMO: Andrea Caracciolo 35 / 9
PARMA: Fabio Simplicio 37 / 11
REGGINA: Nicola Amoruso 29 / 11
AS ROMA: Francesco Totti 24 / 15
SAMPDORIA: Francesco Flachi 31 / 11
SIENA: Erjon Bogdani 34 / 11 & Enrico Chiesa 38 / 11
TREVISO: Marco Borriello 19 / 5 & Reginaldo 30 / 5
UDINESE: Antonio Di Natale 34 / 9
En om de zwaarte van de Serie A nog eens aan te geven:quote:Maxwell (Empoli) 0 / 0
Bogdan Lobont (Fiorentina) 17 / 0
Julio Ricardo Cruz (Internazionale) 31 / 15
Andy van der Meyde (Internazionale) 0 / 0
Zlatan Ibrahimovic (Juventus) 35 / 7
Karim Saïdi (Lecce) 9 / 0
Zeljko Kalac (AC Milan) 1 / 0
Clarence Seedorf (AC Milan) 36 / 4
Jaap Stam (AC Milan) 25 / 1
Johann Vogel (AC Milan) 14 / 0
Cristian Chivu (AS Roma) 27 / 2
Wie interesse heeft in de stats van de Serie A, dus uitslagen, aantal gespeelde duels en gemaakte goals per speler per club, eindstand, topscorerslijst etc kan me mailen.quote:SPELERS DIE IN ALLE DUELS IN ACTIE KWAMEN (6):
Enrico Chiesa (Siena), Ferdinando Coppola (Ascoli), Mauro Esposito (Cagliari), Stefano Fiore (Fiorentina), Rodrigo Taddei (AS Roma), Luca Toni (Fiorentina)
Vond je het geen mooie schoenen dan? Wat een clubliefde, jammer dat Claudio Lotito blijkbaar zo van Russian Roulette houdt, want die contractverlenging moet hij niet tegenhouden. De bewuste schoenen:quote:Op maandag 22 mei 2006 12:25 schreef DIGGER het volgende:
Overigens opmerkelijk dat ik Montana nog niet gehoord heb over Di Canio zijn schoenen vorige week zondag
Ik vond ze schitterend, en ook hoe hij later de Curva Nord insprong. Ik bedoel, ik heb een hekel aan Lazio, maar zoals de irriducibili een vuist maken tegen hun president de dingen doet die ze niet zint, vind ik mooi, evenals Di Canio en z'n liefde voor de club en fans.quote:
Dat filmpje plaatste ik eerder al in: [Centraal] Paolo di Canio, held van Lazio (Deel II)quote:Op maandag 22 mei 2006 20:33 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ik vond ze schitterend, en ook hoe hij later de Curva Nord insprong.
Nou hij wordt al 2 jaar gelinkt aan Juve.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:37 schreef methodmich het volgende:
Dat was enkele weken geleden toch al rond zelfs?
Nog een mooie quote voor jou uit het AFC Ajax-topic op het gerucht (uit La Nazione) dat Fiorentina KJH wil hebben in ruil voor Valeri Bojinov plus een transfersom:quote:
quote:Op maandag 22 mei 2006 21:15 schreef Erwtensoep het volgende:
Al komen ze met Luca Toni aanzetten, dan nog kunnen ze de tering krijgen.
Whehehehe...quote:Op maandag 22 mei 2006 21:31 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Nog een mooie quote voor jou uit het AFC Ajax-topic op het gerucht (uit La Nazione) dat Fiorentina KJH wil hebben in ruil voor Valeri Bojinov plus een transfersom:
[..]
Maakt niet zoveel uit, als Luca Toni besluit Fiorentina te verlaten, zal dat voor een Chelsea of Barça zijn.quote:Op maandag 22 mei 2006 21:36 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Whehehehe...
Luca wil niet naar Ajax: Luca is voor PSV!
Dat moet toch haast wel?
quote:Op dinsdag 23 mei 2006 16:58 schreef DIGGER het volgende:
Rui Costa waarschijnlijk terug naar Benfica
Ja maar dat was toen Fiorentina ten dode was opgeschreven, en als dan Milan komt en 40 miljoen Euro wil spenderen, dan zou ik als Fiorentina ook zeggen "Met welke kleur strik wil je hem hebben".quote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:13 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Bij Viola de held, maar knakenboer koos voor het geld (en de panchina) bij Milan. Ciao!
Dan verwar je hem met, inderdaad, Redondo bij Milan of Tommasi bij Roma. De laatste verdiende tijdens zijn blessure, op eigen aangeven, slechts 1500 Euro per maand (wat wel direct weer werd rechtgezet toen hij weer fit was). Alleen daarom al is Tommasi echt een held in Roma en na Totti absoluut de meest populaire speler van de Curva Sudquote:Op dinsdag 23 mei 2006 17:14 schreef MaxPower het volgende:
Rui Costa was toch juist degene die salaris weigerde toen hij geblesseerd was?
Ik verwijt Viola niks, maar Rui heeft natuurlijk geen zak meer laten zien.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:18 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ja maar dat was toen Fiorentina ten dode was opgeschreven, en als dan Milan komt en 40 miljoen Euro wil spenderen, dan zou ik als Fiorentina ook zeggen "Met welke kleur strik wil je hem hebben".
Had nooit verwacht dat deze donkere Romanista het zolang (vijf seizoenen) bij Lazio zou volhouden.quote:
quote:Ecco chi resta, chi parte e le trattative per la B
Confermata gran parte della rosa e i giovani inseriti quest'anno. In forte dubbio Cupi, Giubilato, Briotti, Lacrimini, Gatti, Giglio, Montesanto e Grieco. Via Fontana. All'interno tutte le trattative, solo questione di tempo per Bucchi e P.Cannavaro
CONFERMATI
Iezzo
Gianello
Virgili
Grava
Maldonado
Romito
Nigro
Savini
Amodio
Bogliacino
Capparella
Montervino
Trotta
Calaiò
Pià
Sosa
Vitale
IN DUBBIO
Cupi
Giubilato
Briotti
Lacrimini
Fontana (non rinnoverà il contratto)
Gatti (ritorna dal prestito Cremonese)
Montesanto
Grieco
Giglio (ritorna da prestito San Marino)
TRATTATIVE
Bucchi (Modena)
Paolo Cannavaro (Parma)
Vitiello (Vicenza)
Lodi (Empoli)
Brienza (Palermo)
Ferreira Pinto (Cesena)
Cribari (Lazio, proprietà Udinese)
Pazienza (Udinese)
Masiello (Palermo)
Bogdani (Siena)
Parisi (Messina)
Codrea (Palermo)
Terlizzi (Palermo)
De Rosa (Reggina)
Matteini (Pescara)
Carrus (Bari, proprietà Fiorentina)
Een vertrek naar Real Madrid bedoel je denk ik of nietquote:Op donderdag 25 mei 2006 21:34 schreef DIGGER het volgende:
- Adriano heeft aangegeven zich niet happy te voelen in Milaan en het lijkt er derhalve op dat hij vertrekken gaat, te meer kijkende naar de (terechte) kritieken afeglopen half jaar daar z'n vorm vreselijk was en zelfs Cruz als reserve speler topsoorder bij Inter werd. Het lijkt derhalve een kwestie van tijd tot hij zijn vertrek kenbaar maakt. Meest waarschijnlijk: Adriano trekt naar Inter. Eventeel keert in dezelfde deal Ronaldo terug, plus cash danwel nog een speler voor Inter.
Rui Costa speelde toch vrij behoorlijk bij Milan maar werd gebarreerd door Kaka toen die arriveerde.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 22:33 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Ik verwijt Viola niks, maar Rui heeft natuurlijk geen zak meer laten zien.
Sorry Real uiteraard ja.quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:35 schreef dndiek het volgende:
[..]
Een vertrek naar Real Madrid bedoel je denk ik of niet
is volgens mij correct Nederlands hoor ... Iemand barreren, iemand in de weg staan : Kaka barreert Rui Costa : Kaka neemt dus Costa z'n plaats in.quote:Op donderdag 25 mei 2006 23:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat is Gebarreerd in het Nederlands?
Aardig lijstje, die onderhandelingen. Maar dat is toch alleen maar als ze naar A mogen, vermoed ik?quote:Op donderdag 25 mei 2006 22:03 schreef DIGGER het volgende:
Stand van zaken bij mijn cluppie:
Dan ff de stand van zaken:
Volgende lijstje behelst respectievelijk de spelers die blijven, de spelers die waarschijnlijk vertrekken en de spelers met wie onderhandeld wordt over hun komst naar Napoli:
[..]
Het staat in Van Dale ja, maar ik geloof niet dat er in NL iemand is die het gebruikt.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 11:30 schreef BramKVO het volgende:
[..]
is volgens mij correct Nederlands hoor ... Iemand barreren, iemand in de weg staan : Kaka barreert Rui Costa : Kaka neemt dus Costa z'n plaats in.![]()
Finche vedrai sventolar questa bandiera....quote:Op woensdag 24 mei 2006 13:18 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Had nooit verwacht dat deze donkere Romanista het zolang (vijf seizoenen) bij Lazio zou volhouden.
in belgie wordt het wel soms gebruiktquote:Op vrijdag 26 mei 2006 13:59 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Het staat in Van Dale ja, maar ik geloof niet dat er in NL iemand is die het gebruikt.
he gatver, when did that happen?quote:Op vrijdag 26 mei 2006 23:08 schreef BramKVO het volgende:
[..]
in belgie wordt het wel soms gebruikt![]()
Sheva naar Chelsea dusGrazie & Arrivederci Sheva !!!!
Gaat hard.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 18:31 schreef DeVinger het volgende:
Kezman is dus als rond voor 5 miljoen
Net als Lanzaat (volgens radio Langs de Lijn)
Hij zal moeten vechten voor een basisplaats met Donadel, Brocchi, Liverani, Pazienza.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:32 schreef methodmich het volgende:
Landzaat voor Fiorentina... Waar moet die gaan spelen dan, zeker als Diana komt?
Nog niemand, maar er zal wel getrokken worden aan bijvoorbeeld Pasqual en Toni. Verder zal Bojinov misschien (op huurbasis) vertrekken, en is het onzeker of Brocchi blijft.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:36 schreef DeVinger het volgende:
Maar wie gaan er weg dan?
Want ze blijven maar kopen lijkt he
Landzaat rechtshalf in de 4-3-3 of met de punt naar achteren centraal.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 19:37 schreef Afunados het volgende:
[..]
Hij zal moeten vechten voor een basisplaats met Donadel, Brocchi, Liverani, Pazienza.
Diana is meer iemand voor aan de flank, of wordt Landzaat zo ook vooral gebruikt(heb AZ weinig zien spelen). Iig staat daar ook Fiore nog.
Maar het lijkt me duidelijk dat Fiorentina alle positief dubbel bedekt wil hebben met kwalitatief goede spelers..
quote:
Maxi 42-team Serie A proposed
Brescia President Gino Corioni has put forward a bizarre solution to the Calciopoli scandal – merge Serie A and B into one huge League next season.
If the investigation into alleged irregularities finds Juventus and other clubs guilty, they could be docked points or even relegated.
“We cannot pretend nothing has happened, but with Juventus in Serie B, it would be obvious who’d win promotion within a year,” said the patron.
Corioni’s proposal is to merge Serie A and B into one 42-team Division. They would split into three groups of 14 sides each, with eventual play-offs of the leading six teams to decide the Scudetto.
“With this system, those who made mistakes will start the season with a points deduction, but they will have the opportunity to get back into the game. Then the various play-offs for the Scudetto, European places and relegation would be decided at the end, so the campaign never loses interest.”
According to the Corioni plan, the UEFA Cup spots would also be decided through play-offs, while the bottom squad in each group is automatically relegated and there’ll be two play-off sets of six sides each will go into more play-offs to see which three others go down.
This would be a temporary measure for one season only, giving time for the judges to work through the verdicts of Calciopoli.
Serie A would return to the classic 18-team set-up from 2007-08, leaving behind the 20 of the current campaign, while Serie B would be made up of 22 clubs.
The Brescia patron has also set aside a long Winter break between January and February, which would be dedicated to the Coppa Italia.
“My proposal is based on two factors,” he told ‘Tuttosport.’ “Above all, we cannot pretend that nothing has happened, but on the other hand you can’t just send Juventus, Lazio, Fiorentina and Milan into Serie B at the drop of a hat. This would penalise the clubs already in that Division, who would end up facing teams far above their station.”
He is not only eager to protect Brescia’s potential for promotion, but also warns that decimating Serie A would inevitably weaken the League as a whole.
“It may not be the best solution, but it can be a starting point to get out of this situation. It’d avoid the risk of a ‘private’ tournament with just four or five top teams, as that would see both attendances and money from television rights crumble. The events of this season have done serious damage to Italian football, but this can be the way we get back on track.”
C'est moiquote:Indiscrezioni dall'Olanda: la Fiorentina è vicina a chiudere per Landzaat
27.05.2006 21.41 di Stefano Del Corona
Nuove notizie di mercato sulla Fiorentina giungono dall'Olanda: la squadra gigliata sarebbe vicina a chiudere l'acquisto del centrocampista dell'Az e della nazionale Danny Landzaat. L'indiscrezione sarebbe stata lanciata nel corso del programma radiofonico più famoso nel paese dei tulipani, "NOS Langs de Lijn" (in onda su Radio 1). La Fiorentina era già stata vicina all'acquisto di Landzaat nel corso della campagna trasferimenti della scorsa estate.
Ringraziamo per la collaborazione un nostro lettore che ci ha scritto dall'Olanda: Marnix de Witte.
Okee. Deze namen vind ik dan toch nog steeds best opmerkelijk: Paolo Cannavaro (Parma), Cribari (Lazio, proprietà Udinese), Pazienza (Udinese), Bogdani (Siena) , Parisi (Messina) en Terlizzi (Palermo).quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:15 schreef DIGGER het volgende:
En MM, het lijstje namen was voor in de Serie B. Geloof me, er zijn heel wat spelers die liever in de Serie B bij Napoli spelen, dan in de Serie A bij een klein kut clubje of regelmatig op de bank te zitten bij een (sub)topper.
Goede versterking, alleen zal dat indirect het vertrek van Paolo di Canio betekenen, aangezien Lazio dan de beschikking heeft over Rocchi, Pandev en Makinwa in de spits. Verder schijnt Lazio (opnieuw) dichtbij een akkoord met Christian Ledesma van het gedegradeerde Lecce.quote:Op zaterdag 27 mei 2006 20:15 schreef DIGGER het volgende:
Makinwa schijnt dicht bij een overgang naar Lazio te zijn (zou niet gek zijn, MONTANA).
Klopt helemaal. Kan alleen nog toevoegen dat Genoa een 2-1 nederlaag bij Salernitana mag gaan goedmaken om om in de play-off final terecht te komen, anders wordt het weer een jaar C1.quote:Op zondag 28 mei 2006 18:29 schreef kollie het volgende:
Catania gepromoveerd naar de serie a dankzij een 2-1 overwinning op Albinoleffe.
Programma play-offs:
Cesena-Torino
Modena-Mantova
1e wedstrijd op 1 juni, 2e op 4 juni.
Daarna volgt de finale tussen de winnaars, ook over 2 wedstrrijden.
En er wordt (al weet ik dit niet helemaal zeker) nog een play-out gespeeld tussen Albinoleffe en Avellino.
Hopen dat Avellino de play-out wint, dan volgend jaar weer 2 mooie wedstrijden tegen Napoli.quote:Op zondag 28 mei 2006 21:27 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Kan alleen nog toevoegen dat Genoa een 2-1 nederlaag bij Salernitana mag gaan goedmaken om om in de play-off final terecht te komen, anders wordt het weer een jaar C1.
Drogba zónder h.quote:Op zondag 28 mei 2006 22:21 schreef DIGGER het volgende:
Dan nog ff over de opvolging van Sheva: Volgens de agent van Droghba zou Milan interesse hebben. Hij is natuurlijk goedkoper dan Sheva, dus Milan zou een speler + cash krijgen en Droghba is niet echt gelukkig bij Chelsea, maar bronnen rond de club geve aan dat men terughoudend is. Droghba heeft nog nooit Serie A gespeeld, is al wat ouder en wordt duur gevonden.
De ogen zouden daarom vallen op Suazo van Cagliari. Jong, (relatief) goedkoop, zich bewezen in de Serie A, bijzonder snel en fysiek sterk (hij wordt vergeleken met Weah).
Verder is er weinig echt nieuws, behalve dat in de kranten echt tientallen namen ciruleren.
quote:Veron: Adriano is overrated!
Juan Sebastian Veron has launched a stinging verbal attack on Inter teammate Adriano, claiming he’s “not all that good.”
“If he played the way he talks, then Inter would already have won the Scudetto,” slammed the Argentine in a South American newspaper today.
“Adriano feels himself on a pedestal that does not belong to him, seeing as he’s neither Ronaldo nor Ronaldinho. I really hope he gets to play against Argentina in the World Cup.”
It was well known that the two players disliked each other, with reports of a fist-fight during the half-time break of their Champions League quarter-final defeat against Villarreal, but the verbal battle is stepping up ahead of the World Cup.
Adriano commented this week that he doesn’t “enjoy” playing for the Nerazzurri and suggested there was an Argentine “mafia” within the squad, pushing him out of the clique.
If L’Imperatore’s future remains in the balance, then Veron could also leave the San Siro in the summer.
“Inter are asking me to stay, but I really think I’ll stay in Argentina, as my wife and children want to come home and are putting pressure on me to do it as soon as possible. I’ll start discussing options next week. River Plate are special to me, but I haven’t received any signals from them.”
In de Spaanse pers werd ook Antonio Cassano genoemd als nieuwe aankoop bij AC Milan, op zich wel een mooi streven, een voorhoede met Cassano, Gilardino en Toni.quote:Op maandag 29 mei 2006 12:19 schreef DIGGER het volgende:
Milan daarintegen zou van Nistelkutje relatief goedkoop kunnen krijgen, volgens diverse bronnen voor zo'n 12.5 miljoen Euro. (kunnen ze Drogba en van Nistelkutje halen voor de prijs van Sheva).
Nog niet officieel maar volgens insiders schijnt het al rond te zijn!quote:Cannavaro al Napoli fino al 2011
Da fonti certe e affidabilissime, è emerso che Paolo Cannavaro è ormai un giocatore del Napoli. Si attende davvero solo l' ufficialità da parte del Napoli che dovrebbe arrivare tra pochi giorni.
Paolo Cannavaro è un giocatore del Napoli! Questo è quanto è emerso da alcune voci certe e molto affidabili che hanno interagito con Tuttonapoli. Il giocatore avrebbe raggiunto l'accordo con il Napoli, già qualche giorno fà. Il contratto è di cinque anni e i diritti di immagine del giocatore di cui si era tanto parlato negli ultimi giorni, sarebbero stati ceduti interamente al Napoli. L'uso del condizionale è d' obbligo, dal momento che la società non ha ancora ufficializzato l' acquisto, ma Tuttonapoli assicura che la trattativa è stata conclusa. A questo punto, si attende veramente solo l' ufficialità da entrambe le parti, che con buone probabilità dovrebbe arrivare nei prossimi giorni.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |