Nu hoop ik dat Lazio nog een paar van de volgende spelers haalt: Christian Terlizzi (Palermo), Max Tonetto (Sampdoria), Giampiero Pinzi (Udinese), Nicola Legrottaglie (Siena), Francesco Tavano (Empoli), Andrea Caracciolo (Palermo) en Francesco Flachi (Sampdoria). Daarbij zal men moeten trachten om Goran Pandev volledig over te nemen en Paolo di Canio moet men een nieuw contract aanbieden, anders speelt Claudio Lotito letterlijk met zijn leven.quote:Op donderdag 11 mei 2006 12:13 schreef DIGGER het volgende:
Op zich goeie spelers voor Lazio, alleen mbt Di Canio spelen president en trainer natuurlijk Russisch roulette.
quote:Lazio return for Nesta, says agent
Milan defender Alessandro Nesta will end his career at hometown club Lazio, his agent has confidently predicted.
The Italian international stopper was considered as a Lazio symbol after graduating through the youth ranks and winning the Scudetto with the side in 2000.
He was tipped to be a one-club man before the outfit’s severe financial difficulties saw him leave the capital for Milan in August 2002.
But Vincenzo Morabito has revealed that Nesta could one day return to the club which is unquestionably in his heart.
“Nesta’s proposed reunion with Lazio is more than a hope,” Morabito told Italian radio station Radio Incontro.
“I’m convinced that in two years, or possibly even at the end of next season, that this move could happen.
“It would allow Nesta to end his playing days in Rome and allow Lazio to aim for some bigger objectives.”
It’s unclear how some sections of the Biancocelesti public will react to the possibility of a Nesta comeback.
Although he remains one of Italy’s top defenders, he has been jeered on his return to the Olimpico with the Rossoneri.
quote:Coppa: Totti to start on bench
Roma star Francesco Totti is unlikely to start in tonight’s Coppa Italia Final second leg against Inter.
The Italy hero hasn’t played for the Giallorossi since he fractured his ankle at the end of February, but he will start on the bench this evening.
The capital outfit, who were held to a 1-1 draw in Rome during the first leg, are likely to have teenage striker Stefano Okaka in attack.
Daniele De Rossi should also feature despite struggling with a fever this week, while Cesare Bovo is tipped to start in defence.
Inter are likely to respond with a standard 4-4-2 in which Julio Cruz will partner Adriano in attack as they look to retain the Coppa Italia.
Probable line-ups:
Inter: Julio Cesar; J Zanetti, Materazzi, Samuel, Favalli; Figo, Pizarro, Cambiasso, Stankovic; Adriano, Cruz
Roma: Doni; Panucci, Bovo, Chivu, Cufre; De Rossi, Dacourt; Tommasi, Rosi, Mancini; Okaka
Ref: Messina
quote:Juventus - Everybody out
The entire Juventus Board of Directors has resigned amid the Luciano Moggi telephone transcript scandal, causing an earthquake within the club.
“The Juventus Board of Directors has handed its resignation to the shareholders and called a meeting for June 29, 2006,” read the official statement this evening.
There were rumours that Moggi would offer to quit following the days of newspaper allegations and police investigations into his relationship with refereeing designator Pierluigi Pairetto, as transcripts of alleged telephone conversations were made public.
Yet this has been a cataclysmic shift in the club structure and one that effectively ends an era at the Delle Alpi.
The so-called Triade of director general Moggi, President Roberto Bettega and administrator Antonio Giraudo had been the architects of a Juventus success story over the past decade.
There were doubts over two members of this trio, but it had been thought that Giraudo would stay on, as he owns 3.6 per cent of the club’s shares.
The Bianconeri will completely restructure the side for next season and this could also include Coach Fabio Capello, who has been strongly linked with Inter.
Zometeen Materazzi VS Tottiquote:Op donderdag 11 mei 2006 14:41 schreef M0NTANA het volgende:
Alessandro Nesta mag van mij komende zomer al komen en wat betreft de (vermoedelijke) opstellingen van vanavond hoop ik dat Marco Materazzi er nog instaat, wanneer Francesco Totti invalt.
Cruz is inderdaad goed bezig !quote:Op donderdag 11 mei 2006 23:04 schreef M0NTANA het volgende:
Julio Ricardo Cruz speelde zeer goed, schitterend voorbereidend werk ook bij de 3-0 (die schwalbe) en een spelvreugde dat hij uitstraalt, achteraf blijkt hij gewoon (net als Henrik Larsson) één van de beste spitsen die Feyenoord ooit heeft gehad. Toch vreemd dat Internazionale al jaren niet meer meespeelt voor de scudetto, want ze bezitten veel kwaliteit. Mocht Fabio Cannavaro bij Internazionale gebleven zijn, dan was de balans nóg beter geweest en had de clubs waarschijnlijk wat langer meegestreden om de eerste plaats. De 1-0 was overigens van grote schoonheid, heerlijke treffer!
wat ben jij overdreven positief zeg. Voor de inter-tifosi is de Coppa en Supercup maar een troostprijs hoor. Ze hebben andermaal id Serie A geen potten gebroken en id CL was het ook al een ontgoocheling. Bij Inter heerst opnieuw het gevoel van een gefaald seizoen.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 07:47 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Nu 3de prijs in 2 jaar.
Ik hoop dat we er 4 van kunnen maken door de Supercoppa te winnen tegen Juve ( vorig jaar 0-1 voor Inter )
quote:Michele Padovano zit in een lastig parket. De ex-speler van Napels en Juventus is woensdag gearresteerd wegens drugshandel. Padovano (39) speelde in 1998 twee interlands voor Italië. De aanvaller trok na zijn Juve-periode (1997) naar Crystal Palace en Metz. In 1999 stopte Padovano met topvoetbal.
Weer terug naar de Serie B!quote:Ook Milan onder verdenking
De Italiaanse politie onderzoekt de betrokkenheid van AC Milan, Lazio, Juventus en Fiorentina bij het manipuleren van wedstrijden. De openbare aanklager in Napels zegt dat naast de Serie A-clubs ook 41 individuen worden verdacht, waaronder scheidsrechters, officials van de Italiaanse voetbalbond en een journalist.
Het schandaal begon bij Luciano Moggi. De algemeen directeur van Juventus zou de keuze van scheidsrechters hebben beïnvloed. Vervolgens kwamen andere verdachten boven water, die betrokken zouden zijn bij het manipuleren van negentien Serie A-wedstrijden en één Serie B-duel.
Wat zou Buffon op zijn kerfstok hebbenquote:Zeker 18 Serie A-duels verdacht
Het omkoopschandaal in Italië breidt zich als een
olievlek uit. De openbaar aanklager in Napels maakte op
vrijdag bekend dat vorig seizoen bij minstens achttien
wedstrijden in de Serie A de uitslag is gemanipuleerd. De
clubs Juventus, AC Milan, Lazio Roma en Fiorentina
staan onder verdenking en inmiddels zijn al 41 personen
(spelers, arbiters, officials en journalisten) in het justitieel
onderzoek opgenomen. De beschuldigingen luiden
corruptie en sportieve fraude. Onder anderen
Juventus-keeper Gianluigi Buffon en toparbiter Massimo
de Santis worden in de zaak genoemd. Het bestuur van
Juventus is inmiddels opgestapt.
Teletekst
quote:Ook Serie A heeft gokschandaal met Buffon en Maresca
Na de grootschalige gokschandalen in de Jupiler League en de Bundesliga, is nu de Serie A aan de beurt. Kampioen Juventus zit niet enkel in het oog van een omkoopstorm, maar enkele toppers worden verdacht van massaal gokken op wedstrijden. Niemand minder dan nationaal doelman Gianluigi Buffon is één van de vier Juve-verdachten.
Schuilnaam
De procureur van Torino en die van Parma zijn een onderzoek gestart naar verdacht hoge weddenschappen op wedstrijden van de Serie A. De verdachte spelers maakten gebruik van een schuilnaam om boven verdenking te blijven staan. Hoofdverdachte in deze zaak is dus Buffon. Samen met hem worden nog drie ex-spelers van Juventus verdacht en ook niet van de minsten: Enzo Maresca, woensdag met twee goals nog de grote held van Sevilla in de Uefa Cup-finale, Mark Iuliano, international, vorig jaar nog bij Juventus en dit seizoen begonnen bij Mallorca om dat terug te keren naar de Serie A bij Sampdoria. Tot slot is ook gewezen Juve-doelman Chimenti betrokken.
600.000 euro
Eén van de vier spelers zou voor 600.000 euro gewed hebben op één seizoen. Het geld werd op lopende rekeningen met een valse naam gestort. Een speciale firma werd ad hoc opgericht. Het gaat om grote sommen, er was zelfs een weddenschap bij van 100.000 euro. (KH)
quote:Ook AC Milan, Lazio en Fiorentina betrokken in fraudezaak
Behalve Juventus zijn ook AC Milan, Lazio Roma en Fiorentina betrokken in het onderzoek dat het parket van Napels voert naar mogelijke wedstrijdvervalsing in het Italiaanse voetbal gedurende het seizoen 2004-2005. Dat maakte het Italiaanse agentschap Ansa bekend. De onderzoekers in Napels hebben hun aandacht gericht op 19 wedstrijden in het kampioenschap 2004-2005, waarin de titel naar Juventus ging. Volgens Ansa, dat zich baseert op gerechtelijke bronnen, was het doel van de fraudeurs Juventus de titel te bezorgen.
Vrijdag maakte het parket bekend dat 41 mensen worden gedagvaard, onder wie scheidsrechter Massimo De Santis, die normaal op het WK actief zal zijn, kopstukken van de Italiaanse Voetbalbond (FIGC) en de directeur-generaal van Juventus, Luciano Moggi. Overigens meldde het parket ook dat Franco Carraro, de voorzitter van de FIGC die ondertussen ontslag nam, in verdenking is gesteld voor zijn aandeel in het schandaal. In het kader van het onderzoek heeft de politie vrijdag ook de kantoren van de voetbal- en de scheidsrechtersbond doorzocht. Volgens Ansa zijn daarbij documenten in beslag genomen. De actie kwam er op vraag van het parket van Napels.
quote:"Juventus manipuleerde vorig seizoen 29 wedstrijden"
De Italiaanse voetbalcompetitie is volgens het parket van Napels vorig seizoen op grote schaal ten gunste van landskampioen Juventus gemanipuleerd. Luciano Moggi, algemeen directeur van de club, zou als draaischijf 29 van de 38 competitiewedstrijden hebben beïnvloed, schrijft La Gazzetta dello Sport vrijdag. Ondertussen vervolgt de rechtbank in Napels 47 personen wegens bendevorming en sportieve fraude.
De 68-jarige Moggi wordt ervan verdacht druk uitgeoefend te hebben om scheidsrechters te kunnen kiezen voor wedstrijden van zijn ploeg. Eerder deze week lekten in enkele Italiaanse kranten transcripties uit van bezwarende telefoongesprekken tussen Moggi en Pierluigi Pairetto, ex-arbiter en nu verantwoordelijke voor het scheidsrechterkorps. De Juve-topman zou in die gesprekken gevraagd hebben om scheidsrechters aan te duiden die zijn club "gunstig gezind" zijn.
Pairetto stond op het moment van de feiten, in 2004, in voor het aanduiden van scheidsrechters voor wedstrijden in de Italiaanse competitie en de Champions League. Volgens de kranten La Gazzetta dello Sport en Il Corriere della Sera beloofde Pairetto aan Moggi dat hij "zijn best zou doen" voor bepaalde wedstrijden van de Oude Dame.
Juventus kan dit weekend voor de 29ste keer in de geschiedenis van de Serie A landskampioen worden. Enkele verantwoordelijken van de club zien in deze zaak dan ook niet meer dan een poging tot destabilisatie.
Ik zie het als een positieve stap voorwaarts.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 10:26 schreef BramKVO het volgende:
[..]
wat ben jij overdreven positief zeg. Voor de inter-tifosi is de Coppa en Supercup maar een troostprijs hoor. Ze hebben andermaal id Serie A geen potten gebroken en id CL was het ook al een ontgoocheling. Bij Inter heerst opnieuw het gevoel van een gefaald seizoen.
Milan & Juve liggen heus niet wakker vd Coppa (leuk als je hem wint dat wel) maar strijden voor de Scudetto en CL. Dat is ook te zien ad toeschouwersaantallen.
dat Juve de laatste jaren talloze dubieuze fases in z'n voordeel had is algemeen geweten in Italie. Maar Milan heeft vorig seizoen toch niet echt veel opmerkelijke fases in z'n voordeel gehad. Ik hoop alleszins dat ze er niet bijzijn. Maar indien blijkt van wel, dient er zeker iets te gebeuren. Zulke zaken horen niet bij voetbal, maar het lijkt hoe langer hoe meer er gewoon bij te horen. Voetbal wordt meer en meer geld en gefoefel.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 19:34 schreef PirE het volgende:
Juventus werd dan ook wel erg vaak gematst door de scheids. Het viel al een paar jaar op dat veel scheidsrechters voor Juve en tegen andere ploegen floot.
Nee, dat was op de derde speeldag.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 01:02 schreef Radegast het volgende:
Was Milan al gekwalificeerd toen Brugge in Milaan won?
Normaal wordt Juve inderdaad beschermd, is gewoon de grootste club van Italie, en heeft supporters in alle organen.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:07 schreef methodmich het volgende:
Zou dat echt doorgezet worden dan, Juventus naar de Serie B? Volgens mij gaat er dan een soort opstand uitbreken of zie ik dat verkeerd?
zegt niks dat die match daarom geregeld was hé. Milan speelde met een veredeld B-team zoals elk team id CL doet die al geplaatst is.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 11:20 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Nee, dat was op de derde speeldag.
Club Brugge en Ajax streden toen op de laatste speeldag voor het tweede Champions League - ticket. Milan was op dat moment al geplaatst en speelde thuis tegen Celta. Club won van Ajax en ging in principe naar de tweede ronde, terwijl Ajax naar de Uefa-beker zou mogen, ware het niet dat Celta won op Milan en over Club en Ajax wipte.![]()
Schandaal Italie 2006: Le Intercettazioni!quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:26 schreef MaxPower het volgende:
dit schandaal verdient naar mijn idee net als Belgie een eigen topic![]()
Precies, de belangen waren toen veel minder groot. Als nu Juventus en Milan teruggezet wordt, betekent dat niet alleen een drama voor die clubs zelf, maar ook voor alle andere Serie A - clubs.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:26 schreef MaxPower het volgende:
In 1980 gebeurde het ook, Heero.
Al waren de financiele belangen destijds iets minder groot.
(overigens: dit schandaal verdient naar mijn idee net als Belgie een eigen topic)
Neen dat niet.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 12:37 schreef BramKVO het volgende:
[..]
zegt niks dat die match daarom geregeld was hé. Milan speelde met een veredeld B-team zoals elk team id CL doet die al geplaatst is.
Alles lijkt bovenin dus al beslist..quote:Op zondag 14 mei 2006 15:24 schreef venomsnake het volgende:
1-0 juve
Tsja, als het zo simpel was... Vermoed dat er nog wel een staartje aan zal zitten.quote:Op zondag 14 mei 2006 16:53 schreef venomsnake het volgende:
0-2 juve. Del Piero
En de wedstrijd is afgelopen.![]()
Juve Kampioen.
Ik zou niet te vroeg juichen. Kan net zo goed de kant opgaan van Genoa (Serie C1) als bewezen wordt dat ze de laatste wedstrijden van vorig seizoen gekocht hebben.quote:
Dat is wat ik eronder schrijf. Almeno speriamo = laten we het tenminste hopen..quote:Op zondag 14 mei 2006 17:24 schreef PirE het volgende:
[..]
Ik zou niet te vroeg juichen. Kan net zo goed de kant opgaan van Genoa (Serie C1) als bewezen wordt dat ze de laatste wedstrijden van vorig seizoen gekocht hebben.
Ik zie dat best gebeurenquote:Op zondag 14 mei 2006 17:24 schreef PirE het volgende:
Ik zou niet te vroeg juichen. Kan net zo goed de kant opgaan van Genoa (Serie C1) als bewezen wordt dat ze de laatste wedstrijden van vorig seizoen gekocht hebben.
Ik spreek geen Italiaans, maar daar was je vast al achterquote:Op zondag 14 mei 2006 17:27 schreef Afunados het volgende:
[..]
Dat is wat ik eronder schrijf. Almeno speriamo = laten we het tenminste hopen..
Nou ja, de kans dat Juve terug wordt gezet is meer dan groot hoor. Teveel bewijs.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:32 schreef the_legend_killer het volgende:
0,0%
Ik dank dat de bond het gewoon niet kan maken.. tenzij de clubs zich dan samenspannen tegen Juve, Milan etc
Ik ben benieuwd ja.. Denk niet dat spelers een clausule hebben waarin staat dat ze bij degradatie weg mogen.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:51 schreef the_legend_killer het volgende:
Zullen ze meteen de boel daar moeten verkopen
Wat nou 0,0%. Volgens mij heb je niet helemaal door wat er gaande is.quote:Op zondag 14 mei 2006 18:32 schreef the_legend_killer het volgende:
0,0%
Ik dank dat de bond het gewoon niet kan maken.. tenzij de clubs zich dan samenspannen tegen Juve, Milan etc
quote:Op zondag 14 mei 2006 18:32 schreef the_legend_killer het volgende:
0,0%
6e MONTANA, 6e!quote:Op maandag 15 mei 2006 09:08 schreef M0NTANA het volgende:
Sterk einde van Lazio, uiteindelijk nog met acht punten voorsprong geëindigd op de zevende plaats.![]()
Gehuurdquote:Op maandag 15 mei 2006 19:24 schreef methodmich het volgende:
Ah, hadden ze daar nou een 50 % eigendom op of was ie gehuurd?
Dit topic is daarvoor erg geschikt: Het grote FOK! Groundhoppers-topic, deel 8quote:Op dinsdag 16 mei 2006 00:43 schreef BramKVO het volgende:
Ga later missch wel nog wat foto's posten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |