Nee. nog niet ...maar je beschrijft wel de onderdrukte natte droom van velen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:52 schreef MrX1982 het volgende:
Of worden er tegenwoordig weer moslims op de trein gezet naar het oosten?
Ja, dat maakt gemiddeld niet zo heel veel verschil. Lachen om Gordon en Joling zegt niet zoveel over acceptatie.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:59 schreef MrX1982 het volgende:
Tevens denk ik dat autochtonen positiever staan tov homosexualiteit dan de gemiddelde moslim. Of zie ik dat verkeerd?
In de tijd van Fortuyn merkte ik daar weinig van. Blind achter een leider aanlopen die een zondebok aanwijst, leek er verdacht veel op. Maar het is nog steeds taboe om dat te benoemen.quote:Vandaar dat het mi pure stemmingmakerij is en we wel degelijk hebben geleerd van WOII waar ze in bijv. Iran nog een puntje aan kunnen zuigen.
Dat vind ik een holle bewering als je het zo stelt.quote:Hoe zit het trouwens met Wouter Bos lijkt me ook een eerste klas populist.
Noem me naïef maar nazi taferelen zie ik niet zo snel in Nederland gebeuren. Dat bepaalde mensen het als natte droom zien dat moslims op de trein worden gezet kan zijn maar dat zijn mislukkelingen en je denkt toch niet daadwerkelijk dat zij ooit enige vorm van macht krijgen?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:59 schreef Bluesdude het volgende:
Nee. nog niet ...maar je beschrijft wel de onderdrukte natte droom van velen.
En Fortuyn kreeg snel een aanhang door in te spelen op ethnische haat.. dat was het populisme, wat bedoeld werd.
Gelukkig hadden vele mensen dat wel door en stemden niet op die ijdeltuit.
Als islamiet ben je op vele plaatsen her en der ongewenst en wordt je als minderwaardig en grote probleemmaker beschouwd, de TS suggereert zelfs: de nieuwe bezetter..na de nazi's.
Wel dat is een geforceerd monoculturalisme en de lessen van WO II was nu net dat we dat soort ethnische haat, waardoor ethnische zuiveringen niet meer willen.
Daarom hadden vele mensen dat populisme wel door...
Fortuyn was toch bijna premier geworden?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:04 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Noem me naïef maar nazi taferelen zie ik niet zo snel in Nederland gebeuren. Dat bepaalde mensen het als natte droom zien dat moslims op de trein worden gezet kan zijn maar dat zijn mislukkelingen en je denkt toch niet daadwerkelijk dat zij ooit enige vorm van macht krijgen?
Ik vrees dat de moslimhaat oneindig groot was geworden, dat was HET punt waarop Fortuyn scoorde en hij was een populistische leider die gemakkelijke maatregelen moest nemen. Ik denk inderdaad dat het moslims fataal was geworden. Dat het niet allemaal exact zo gegaan zal zijn als in WOII betekent toch niet dat het minder zorgwekkend is?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:07 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
En dan waren alle moslims ''geëvacueerd'' ?
Ik denk dat de Nederlandse tolerantie voor homo's wel iets verder gaat dan lachem om Gordon en Joling.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:01 schreef SCH het volgende:
Ja, dat maakt gemiddeld niet zo heel veel verschil. Lachen om Gordon en Joling zegt niet zoveel over acceptatie.
Fortuyn is dood. Ook toen reden er geen treinen naar het oosten. Hij stelde slechts maatschappelijke problemen aan de kaak.quote:In de tijd van Fortuyn merkte ik daar weinig van. Blind achter een leider aanlopen die een zondebok aanwijst, leek er verdacht veel op. Maar het is nog steeds taboe om dat te benoemen.
Dit land kan zoveel beter.quote:Dat vind ik een holle bewering als je het zo stelt.
Bijna is nog steeds niet helemaal.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:05 schreef SCH het volgende:
Fortuyn was toch bijna premier geworden?
Zeker heb je gelijk...maar dat zei ik ook nietquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:04 schreef MrX1982 het volgende:
Noem me naïef maar nazi taferelen zie ik niet zo snel in Nederland gebeuren.
Op Fok zitten er al veel maar die --- en door weggedrongen gevoelens ontstaat een droom in de slaap - schamen zich om openlijk een moslimrein of allochtoonrein programma aan te hangen.quote:Dat bepaalde mensen het als natte droom zien dat moslims op de trein worden gezet kan zijn maar dat zijn mislukkelingen en je denkt toch niet daadwerkelijk dat zij ooit enige vorm van macht krijgen?
Toe nou... niet zo naiefquote:TS oppert iets als discussiepunt betekent toch niet dat hij er achter staat?
Dat gaat mij net een tikje te ver. Amerkika is gaan meedoen na de aanval op Pearl Habor. Dat was de aanleiding. Want de Jappeners waren bondtgenoten van de Duitsers. De reden dat de Russen wilde oprukken naar het westen blijkt nu uit de KGB archiefen is dat de Russen wisten van het atoomprogramma van de VS. En het Duits atoomonderzoekcentrum lag in Berlijn en Stalin wilde daar koste wat het kost de hand op leggen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 08:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Sorry? Het enige wat ik hier, net als in alle topics over WO2 waar het ter sprake komt, zeg, is dat de betrokkenheid van Amerika bij WO2 niks te maken heeft met 'generositeit' of 'gevoel van betrokkenheid'. Het is puur een economische en politieke inmenging geweest. Zodra het eruit zag dat de Russen wel eens de Duitse aanval zouden weerstaan en richting Westen zouden kunnen trekken, werd Amerika ineens wakker. Tot die tijd vond men het wel best wat er in Europa gebeurde.
Nou, wees daar maar niet zo zeker van.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:10 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Nederlandse tolerantie voor homo's wel iets verder gaat dan lachem om Gordon en Joling.
Hitler begon ook niet met de treinen en ik zeg ook niet dat het op die manier zou gaan. De zondebok vergelijking is gewoon treffend.quote:Fortuyn is dood. Ook toen reden er geen treinen naar het oosten. Hij stelde slechts maatschappelijke problemen aan de kaak.
Is dat niet zo dan? Hij noemt het in ieder geval geen puinhopen maar ik ga Bos echt niet verdedigen hoor.quote:Dit land kan zoveel beter.
Waar zou hij dat idee vandaan hebben gehaald om een boek te schrijven.
Oh.quote:Bijna is nog steeds niet helemaal.
Was er bij Hitler maar zo'n iemand geweest.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Neem even notitie, Volkert van der G. is een tirannendoder.
Wat is ''fataal'', ''maar dan niet exact als in WOII''?
En hoe zit het met je genegenheid jegens SCH?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:15 schreef Tafkahs het volgende:
Ik denk dat ik het me makkelijk kan veroorloven om te zeggen dat ik een diepe hekel jegens Geer en Goor koester, jegens Albert Verlinde trouwens ook. Gelukkig kiezen ze er zelf voor om in een gouden kooi te blijven zitten, dat maakt het draaglijk
aangelijnd natuurlijkquote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:16 schreef SCH het volgende:
[..]
En hoe zit het met je genegenheid jegens SCH?
Wat heeft dat met WO2 of Adolf Hitler te maken. de moord op zes miljoen joden kun je niet vergelijken met de moord op Pim Fortuin. Laat staan met het leed die die mensen in de kampen hebben meegemaakt. Als ik een dagboek van tante van mij lees is dat bijna alleen honger door en elende. En een strijd om te overleven.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:13 schreef Johan_de_With het volgende:
Neem even notitie, Volkert van der G. is een tirannendoder.
Wat is ''fataal'', ''maar dan niet exact als in WOII''?
Maar je zag wel symptomen die daar naar toe hadden kunnen leiden?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:10 schreef Bluesdude het volgende:
Zeker heb je gelijk...maar dat zei ik ook niet
Maar dan nog iets zeggen ligt nog ver verwijderd van iets daadwerkelijk uitvoeren zeker als iemand iets zegt op bijv Fok.quote:Op Fok zitten er al veel maar die --- en door weggedrongen gevoelens ontstaat een droom in de slaap - schamen zich om openlijk een moslimrein of allochtoonrein programma aan te hangen.
Dus een zekere macht hebben ze al in de samenleving..
Maar de toegenomen ethnische haat leidt wel tot een samenleving waar bepaalde groepen mensen als tweederangsburger wordt gezien.. die contouren zie je al op Fok.
Dus hij is een held? Of ben ik nu je woorden aan het verdraaien?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Was er bij Hitler maar zo'n iemand geweest.
Dan verstaan wij iets anders onder ''fataal''. Bovendien geloof ik helemaal niet dat zoiets het streven van Fortuyn, die ik wat betreft het overige beschouw als een windbuil, uitmaakte.quote:Fataal als in: als waardeloze burgers zonder rechten in het verdomhoekje zitten, maar dat heeft Fortuyn al min of meer voor elkaar gekregen.
Nou, ik ben de afgelopen week in Duitsland op studiereis geweest, van het Joods Museum in Berlijn tot Buchenwald, maar ik bespeur echt geen factoren die zo'n vergelijking rechtvaardigen. Kunnen we niet gewoon besluiten dat er een hele hoop onzin wordt gedebiteerd die de werkelijkheid geen recht doet?quote:Ga nou eens in op dat zondebokdenken dat iemand anders zo grappig 'maatschappelijke problemen' noemt. Zo werden de problemen met de joden destijds ook omschreven.![]()
Dan moet het onder allochtonen (jongeren) helemaal bedroevend zijn, volgens mij was daar laatst nog een onderzoek over.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:12 schreef SCH het volgende:
Nou, wees daar maar niet zo zeker van.
Het is maar hoe je zondebok omschrijft en vrij disproportioneel om te denken dat Nederland afglijdt naar een soort nazi-Duitsland II. Dat vind ik stemmingmakerij.quote:Hitler begon ook niet met de treinen en ik zeg ook niet dat het op die manier zou gaan. De zondebok vergelijking is gewoon treffend.
Beter kan je verschillende interpreteren natuurlijk. Zijn beter hoeft niet mijn beter te zijn.quote:Is dat niet zo dan? Hij noemt het in ieder geval geen puinhopen maar ik ga Bos echt niet verdedigen hoor.
Het is toch zinloos om bijna argumentatie te gebruiken?quote:Oh.
Fortuyn als een soort Hitler? Er zijn talloze aanslagen geweest op Hitler, en hij heeft ze allemaal overleeft. Gods wegen zijn ondoorgrondelijk zullen we maar zeggen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Was er bij Hitler maar zo'n iemand geweest.
Fataal als in: als waardeloze burgers zonder rechten in het verdomhoekje zitten, maar dat heeft Fortuyn al min of meer voor elkaar gekregen.
Ga nou eens in op dat zondebokdenken dat iemand anders zo grappig 'maatschappelijke problemen' noemt. Zo werden de problemen met de joden destijds ook omschreven.![]()
Die immigratieproblemen worden ook systematisch overdreven vanuit het niet willen accepteren van andere groepen.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:31 schreef Godslasteraar het volgende:
Al met al onzinnige vergelijkingen. Men heeft in Nederland meer dan 30 jaar de immigratieproblemen onder het tapijt geveegd, en als er al onvrede was werd dat toegeschreven aan etnische haat, xenofobie van de autochtonen, wat dat betreft is deze topic welhaast een déjà vu.
Niet ontzet zijn over een verslechterende atmosfeer is natuurlijk laksig en de problemen richting tapijt schuiven. Of men is juist aanhanger van nog meer gekanker op de zondebokken en dat zijn mede de sfeerverslechteraars.quote:Vervolgens loopt de emmer over, en dan opeens zijn heel veel mensen ontzet en verontwaardigd over de slechte atmosfeer die ontstaat.
Het idee dat mensen moeten samenleven en dat geven en nemen van beide kanten komt..lijkt me een heel nuchter uitgangspunt.quote:Mischien is het een idee om na ruim 30 jaar stomzinnigheid eens de eigen multiculturele waan onder de loep te nemen ipv die eindeloos herhaalde Pavlov reactie. Jezus, wat een conservatisme.
Wat een merkwaardige stelling. Waren alle blanke Nederlanders het roerend eens? Wat is de ''monoculturele samenleving van vervlogen tijden'', de Republiek?quote:In weze wil je terug naar de monoculturele samenleving van vervlogen tijden.. wat een conservatisme. nietwaar ? De consequentie ervan is het aansturen op ethnische zuiveringen.
Typerend weer dat kritiek op de multiculti samenleving meteen wordt neergezet als massamoord. Een monocultuur sluit een multietnische samenleving echt niet uit hoor. Dat maak jij ervan.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In weze wil je terug naar de monoculturele samenleving van vervlogen tijden.. wat een conservatisme. nietwaar ? De consequentie ervan is het aansturen op ethnische zuiveringen.
Ik zet die kritiek zeker niet weg als massamoord..quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:04 schreef basilisk het volgende:
[..]
Typerend weer dat kritiek op de multiculti samenleving meteen wordt neergezet als massamoord. Een monocultuur sluit een multietnische samenleving echt niet uit hoor. Dat maak jij ervan.
Of dat men denkt dat blanke Nederlanders het toen roerend met elkaar eens waren of niet is niet het belangrijkste van dit soort geforceerd monoculturalisme.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:00 schreef Johan_de_With het volgende:
Wat een merkwaardige stelling. Waren alle blanke Nederlanders het roerend eens? Wat is de ''monoculturele samenleving van vervlogen tijden'', de Republiek?
Maar naar welke ''monocultuur van vervlogen tijden'' zou iemand die zich Godslasteraar noemt, dan verlangen?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:15 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik zet die kritiek zeker niet weg als massamoord..
[..]
Of dat men denkt dat blanke Nederlanders het toen roerend met elkaar eens waren of niet is niet het belangrijkste van dit soort geforceerd monoculturalisme.
Zover ik het las van die stromingen op Fok bijv...
Vraag het aan Godslasteraar...quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:17 schreef Johan_de_With het volgende:
Maar naar welke ''monocultuur van vervlogen tijden'' zou iemand die zich Godslasteraar noemt, dan verlangen?
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:16 schreef SCH het volgende:
[..]
En hoe zit het met je genegenheid jegens SCH?
Nee maar jij wel.. het was toch jouw vraag hoe hij denkt.?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:26 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Waarom? Hij heeft het daar niet over gehad.
Er moet trouwens wel even bijgezegd worden dat Roosevelt eigenlijk allang de oorlog in Europa in wilde (Japan kon hem eigenlijk niet zo boeien) maar hij wist dat hij geen toestemming zou krijgen van de Senaat, en een voorstel om Engeland te helpen in de oorlog werd eerder al in de Senaat verworpen, en alleen de Senaat mag officieel oorlog verklaren. Dit, omdat hij in de Presidents campagne van 1940 om stemmen te winnen aankondigde dat hij geen troepen naar Europa zou sturen voor een oorlog. Dat politieke spel kwam hem duur te staan toen hij na het winnen van de verkiezingen in November 1940 toch inzag dat Duitsland te machtig werd. Door politiek tegenstand in 1941 lukte het hem niet om GB te steunen met meer dan alleen materiele hulp.quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:11 schreef Megumi het volgende:
Dat gaat mij net een tikje te ver. Amerkika is gaan meedoen na de aanval op Pearl Habor. Dat was de aanleiding. Want de Jappeners waren bondtgenoten van de Duitsers. De reden dat de Russen wilde oprukken naar het westen blijkt nu uit de KGB archiefen is dat de Russen wisten van het atoomprogramma van de VS. En het Duits atoomonderzoekcentrum lag in Berlijn en Stalin wilde daar koste wat het kost de hand op leggen.
Geven en nemen? In de richting van moslims bijvoorbeeld? Vergeet het maar. Nederland bevind zich met beide benen in de 21e eeuw, en ontwikkeld en moderniseert zich net als de rest van de moderne wereld. Immigranten hebben maar op die rijdende trein te springen. En dat geld eigenlijk voor iedereen, jong en oud. De liberale democratie is een gegeven, en kent geen serieuze alternatieven, zij het wel wat achterstallig onderhoud. (En ook de heer Donner zou volgens mij wel een cursusje kunnen gebruiken)quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Die immigratieproblemen worden ook systematisch overdreven vanuit het niet willen accepteren van andere groepen.
En daar zit grote brokken xenofobie en ethnische haat achter.
En dat tapijt werd algemeen gebruikt door alle soorten mensen en stromingen.
[..]
Niet ontzet zijn over een verslechterende atmosfeer is natuurlijk laksig en de problemen richting tapijt schuiven. Of men is juist aanhanger van nog meer gekanker op de zondebokken en dat zijn mede de sfeerverslechteraars.
[..]
Het idee dat mensen moeten samenleven en dat geven en nemen van beide kanten komt..lijkt me een heel nuchter uitgangspunt.
Noem je dat stompzinnigheid en conservatisme?
Je kunt dus ook alsmaar ageren tegen buitenlanders onder de verhullende nette vlag van ageren tegen de 'multiculturele samenleving' ..
In weze wil je terug naar de monoculturele samenleving van vervlogen tijden.. wat een conservatisme. nietwaar ? De consequentie ervan is het aansturen op ethnische zuiveringen.
Wil je die consequentie niet trekken... dan moet je realiteit van de samenleving accepteren en erkennen dat ook niet-autochtonen evenveel rechten hebben. Dus evenveel Mens zijn.
Kappen met kankeren op de buitenlanders en nuchter worden volgens het idee van 'samenleven is geven en nemen ' en niet de schuld van het mislukken eenzijdig bij die zij-groep leggen.
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:52 schreef Bluesdude het volgende:
Je kunt dus ook alsmaar ageren tegen buitenlanders onder de verhullende nette vlag van ageren tegen de 'multiculturele samenleving' APARTHEID..
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Geven en nemen? In de richting van moslims bijvoorbeeld? Vergeet het maar. Nederland bevind zich met beide benen in de 21e eeuw, en ontwikkeld en moderniseert zich net als de rest van de moderne wereld. Immigranten hebben maar op die rijdende trein te springen. En dat geld eigenlijk voor iedereen, jong en oud. De liberale democratie is een gegeven, en kent geen serieuze alternatieven, zij het wel wat achterstallig onderhoud. (En ook de heer Donner zou volgens mij wel een cursusje kunnen gebruiken)
Al het gepraat over xenofobie en etnische zuiveringen ontneemt het zicht op het werkelijke probleem, slecht bestuur en intellectuele lafheid. Vrijwel niemand heeft het lef gehad om immigranten erop te wijzen dat met de Nederlandse nationaliteit ook de waarden en normen van dit land geaccepteerd dienen te worden. En dan heb ik het niet over boerenkool en rookworst () Cultuur is mij eigenlijk een te vaag begrip.
En heel veel immigranten doen het ook prima, mischien interessant om de verschillende immigranten groepen te benchmarken. Zo zie je dat chinezen het eigenlijk overal goed doen, en in de VS zelfs de groep zijn met het hoogste inkomen (als ik het goed heb). Wat zouden de redenen zijn voor dat succes. en idem dito wbt. Joden. En beide groepen hebben meer dan hun ''fair share'' aan discriminatie te verduren.
Het zou idd. mooi zijn als we ''de schuld van het mislukken niet eenzijdig bij die zij-groep leggen.''. en in Nederland betekent dat dat al die multiculti's en Ed van Thijn klonen eens de hand in eigen boezem steken en ophouden met hun onophoudelijk eenzijdige kritiek. Dat de publieke discussie steeds schriller wordt komt juist vanwege dat struisvogel gedrag van de multiculti's en een deel van de immigranten zelf. De problemen (discrimanitie, noem het maar op) van de kant van de autochtonen zijn nooit onderbelicht geweest, nooit verzwegen, in tegendeel, we horen niets anders, de afgelopen 30 jaar. En op een gegeven moment verdampt de geloofwaardigheid van die eenzijdige kritiek, en in Nederland gebeurde dat definitief na die beelden van feestende Marokkanen op 11 september, 2001.
Omdat het dictatoriaal is mensen jouw waarden en normen op te leggen bijv?quote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:46 schreef Godslasteraar het volgende:
Geven en nemen? In de richting van moslims bijvoorbeeld? Vergeet het maar.
[quote]
Ik ben ook anti-godsdiensten, maar ik ben niet anti-godsdienstige mensen.
Je religieuse intolerantie tav moslims is verkapte ethnische intolerantie
Als iemand de mening aanhangt dat samenleven niet mede de verantwoordelijkheid is van zijn ethnische groep danis men anti-integratie en een deel van het integratieprobleem.
Dit geldt voor alle ethnische groepen ..
[quote]
Vrijwel niemand heeft het lef gehad om immigranten erop te wijzen dat met de Nederlandse nationaliteit ook de waarden en normen van dit land geaccepteerd dienen te worden.
Die kritiek is onderhand gericht tegen ethnische intolerantie als van jouw soort, die je overigens prachtig weet te verpakken als ideologische islamkritiek.. waar Akkersloot finaal ongeloofwaardig is, breng jij nog veel zinnigs in. Petje af.quote:Het zou idd. mooi zijn als we ''de schuld van het mislukken niet eenzijdig bij die zij-groep leggen.''. en in Nederland betekent dat dat al die multiculti's en Ed van Thijn klonen eens de hand in eigen boezem steken en ophouden met hun onophoudelijk eenzijdige kritiek.
Aiii slachtofferalert...quote:Dat de publieke discussie steeds schriller wordt komt juist vanwege dat struisvogel gedrag van de multiculti's en een deel van de immigranten zelf. De problemen (discrimanitie, noem het maar op) van de kant van de autochtonen zijn nooit onderbelicht geweest, nooit verzwegen, in tegendeel, we horen niets anders, de afgelopen 30 jaar.
Achhh bedoel je die 15 pubers die wat luidruchtig deden op straat ?quote:En op een gegeven moment verdampt de geloofwaardigheid van die eenzijdige kritiek, en in Nederland gebeurde dat definitief na die beelden van feestende Marokkanen op 11 september, 2001.
Ik heb een ongelofelijke hekel aan mensen die insinueren dat de moslims de nieuwe nazi’s zijn, zoals bijvoorbeeld mijn Leidse tegenstander prof.dr. Frits Bolkestein. Hij ziet een duidelijk verband tussen de Duitse bezetter en de moslims:quote:
Dit zei Bolkestein op 7 november 2004 in Buitenhof, enkele dagen na de moord op Van Gogh, toen een gevaarlijke negatieve spiraal van vijandige maatschappelijke polarisering duidelijk werd en moskeeën werden aangestoken.quote:“Als ‘iemand die de Duitse bezetting heeft meegemaakt’ vindt Bolkestein het een onheilspellende ontwikkeling dat in onze vier grote steden de situatie nabij is dat de moslims er de grootste bevolkingsgroep gaan vormen. Met alle ‘gevoelens van’ intimidatie en onvrijheid van dien .“
Niet voor niets wordt Bolkestein uitgebreid aangehaald door Wilders en Spruyt in hun filosofisch programma Een Nieuw-realistische visie ( te lezen op de Wilders-site).quote:“In de discussie over een dreigend islamitisch gevaar wordt het demografische argument (moslims fokken meer, dus staat ons binnen de kortste keren een islamitische tsunami te wachten, wég westerse beschaving) vaak als bangmakertje gehanteerd. Alsof het «zwarte» bevolkingscijfer exponentieel blijft stijgen en de islam een eenvormig blok is dat van generatie op generatie blijft vastzitten in dezelfde barre orthodoxie. Angsthandelaren zoals Wilders vermoeden hier zelfs een bewuste bevolkingspolitiek, waarbij partnerimport, gezinshereniging, endogamie, vrouwen-aan-het-aanrecht en grote gezinnen bewust worden bevorderd teneinde een getalsmatige meerderheid te krijgen en zo op termijn de sharia in Nederland te kunnen invoeren.”( De Groene Aterdammer 17-3-2006)
Als je als vrouw in Nederland in een boerka wilt lopen moet je ook sterk in je schoenen staan.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:05 schreef pberends het volgende:
Nationaal Monument bestaat 50 jaar
[..]
Helemaal mee eens natuurlijk, maar is er niet een nieuwe gijzeling gaande, dat van het multiculturele en de islamisering van Nederland?
In veel wijken in Amsterdam moet je als homo of jood (die vervolgd werden tijdens de Tweede Wereldoorlog) stevig in de schoenen staan wil je hand in hand kunnen lopen over straat met vriend of als jood gewoon met een keppeltje op. Ben je een vrouw en kleed en gedraag je je westers ben je een hoer volgens vele moslims. Deze groep neemt het niet zo nauw met vele westerse democratische normen en waarden. En niet te vergeten moslimterrorisme, we moeten steeds meer burgerrechten in leveren omdat dat zo nodig bestreden moet worden.
Is dat de vrijheid na de oorlog? We zijn gelukkig bevrijd van de nazi's, maar is er geen nieuwe gijzeling gaande?
ik hoor dat eigenlijk zelden... is dat een idee of worden moslims stelselmatig op straat uitgescholden? en door wie dan wel?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:03 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Als je als vrouw in Nederland in een boerka wilt lopen moet je ook sterk in je schoenen staan.
Als je een boerka aan hebt ben je opeens niet meer normaal.
Word je uitgescholden door bepaalde types...bekijk het niet van een kant he
Ik weet niet hoevaak het gebeurt maarja..quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik hoor dat eigenlijk zelden... is dat een idee of worden moslims stelselmatig op straat uitgescholden? en door wie dan wel?
Ik heb een ongelofelijke hekel aan mensen die de boodschapper aanvallein i.p.v. je te verdiepen in wat er gezegd is.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 07:36 schreef mariatrepp het volgende:
[..]
Ik heb een ongelofelijke hekel aan mensen die insinueren dat de moslims de nieuwe nazi’s zijn, zoals bijvoorbeeld mijn Leidse tegenstander prof.dr. Frits Bolkestein. Hij ziet een duidelijk verband tussen de Duitse bezetter en de moslims:
[..]
Dit zei Bolkestein op 7 november 2004 in Buitenhof, enkele dagen na de moord op Van Gogh, toen een gevaarlijke negatieve spiraal van vijandige maatschappelijke polarisering duidelijk werd en moskeeën werden aangestoken.
Dick Pels over Bolkesteins optreden in Buitenhof:
[..]
Niet voor niets wordt Bolkestein uitgebreid aangehaald door Wilders en Spruyt in hun filosofisch programma Een Nieuw-realistische visie ( te lezen op de Wilders-site).
Kan jij mij vertellen waar het fout zit in de Islam?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:10 schreef typtypo het volgende:
[..]
Ik heb een ongelofelijke hekel aan mensen die de boodschapper aanvallein i.p.v. je te verdiepen in wat er gezegd is.
Bolkenstein heeft senario's die zich nu ontvouwen al tien jaar geleden geopperd en werd door mensen als jij verketerd. Zelfs Mariijnesen heeft zijn deel gehad.
Verdiep je dan in de islam en vooral de vruchten ervan en met gezonde verstand kun je niet anders constateren dat het puur fascisme is. Weleens waar geen levende leider maar eentje die 1400 jaar dood is.
Zonder in elle lange betogen te vervallen met verwijzingen naar en quote's van dode filosofen, zeg jijj dan hoe jij de islam ziet.
Het zijn GEEN slachtoffers maar imperialistische reli fascisten en potentietieele onderdrukkers op zoek naar LEBENSRAUM voor hun immer uitdijende bevolking. Moslims wordt door hun imams verteld dat het voorbestemd was door allah dat het midden oosten op zoveel olie zit, met het doel de wereld te domineren.
Vertel jij dan maar hoe wij dat moeten duiden?
Chamberlain "peace in our time"?
Geloof jij het zelf ?
[afbeelding]
Lees de koran maar.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:17 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Kan jij mij vertellen waar het fout zit in de Islam?(dus niet de gelovigen maar het geloof)
Welke dingen die ze doet is dan haram?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:24 schreef zoalshetis het volgende:
ghehehe die had ik nog niet gezien. ze doet natuurlijk wel erg vreemd met haar burka aan. vooral veel dingen die haram zijn.
sporten in het openbaar (dus waar mannen bij zijn), roken, naar een club gaan... tss je weet tog?quote:Op zaterdag 6 mei 2006 08:33 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Welke dingen die ze doet is dan haram?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |