Standpunten die bv. in strijd zijn met de standpunten in de Westerse wereld op de gebieden van:quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Definieer normen en waarden aub. Geef daarna aan welke daarvan in strijd zijn. Dank.
Zijn er westerse religies dan?quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:32 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Standpunten die bv. in strijd zijn met de standpunten in de Westerse wereld op de gebieden van:
a) Vrijheid van meningsuiting.
b) Vrouwenrechten.
c) Sexuele geaardheid.
d) Anders gelovigen
Drie punten die de afgelopen jaren wel eens naar voren zijn gekomen. Geld de vrijheid, die van jou niet mag worden ingeperkt, ook op het moment dat de standpunten van die religie niet overeen komen met onze normen en waarden ?
Duidelijker voorbeeld:
Religie A (een niet westerse religie), geeft aan dat anders gelovigen gedood moeten worden en wil dat ook actief uit gaan dragen in de Westerse wereld. Verdiend een dergelijk persoon die vrijheid dan of mogen we die dan wel inperken ?
ik dacht dat ze inmiddels de bezem aardig door de kast halen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Daar doet het me inderdaad aan denken, groepen aso´s uit alle delen van de bevolking die mot met elkaar zoeken. De AIVD houdt er blijkbaar wel het oog op, maar in hoeverre is dit door bijv. infiltratie tegen te gaan?
In de loop der tijd is binnen het christendom een westerse en een oosterse traditie ontstaan. Tot de westerse traditie behoren het rooms-katholicisme en het daaruit ontstane protestantisme.quote:
Het is geen antwoord op je vraag, omdat je vraag zelf ook vragen omvat die je bij de Westerse Wereld zelf kan stellen. Zo is homoseksualiteit lang niet geaccepteerd in grote delen van de westerse wereld. Wat betreft de rest van je punten, snap ik de vraag ook niet omdat daar culturele kwesties een rol spelen, niet religieuze.quote:Op donderdag 4 mei 2006 18:44 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
In de loop der tijd is binnen het christendom een westerse en een oosterse traditie ontstaan. Tot de westerse traditie behoren het rooms-katholicisme en het daaruit ontstane protestantisme.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom
Daarnaast is dat geen antwoord op m'n vraag.
Pak dan het gedeelte eruit dat volgens jou wel goed van toepassing is en geef er dan nogmaals antwoord op. Bv op dit stuk:quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het is geen antwoord op je vraag, omdat je vraag zelf ook vragen omvat die je bij de Westerse Wereld zelf kan stellen. Zo is homoseksualiteit lang niet geaccepteerd in grote delen van de westerse wereld. Wat betreft de rest van je punten, snap ik de vraag ook niet omdat daar culturele kwesties een rol spelen, niet religieuze.
homoseksualiteit is wel geaccepteerd hoor in het merendeel van de westerse landenquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen antwoord op je vraag, omdat je vraag zelf ook vragen omvat die je bij de Westerse Wereld zelf kan stellen. Zo is homoseksualiteit lang niet geaccepteerd in grote delen van de westerse wereld. Wat betreft de rest van je punten, snap ik de vraag ook niet omdat daar culturele kwesties een rol spelen, niet religieuze.
Zou er zoveel haat bestaan als moslims prima geintegreerd waren en respect hadden voor de westerse beschaving?quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:10 schreef Meki het volgende:
[..]
[..]
http://www.ad.nl/binnenland/article313799.ece
Ik schrik van de rapport
en helemaal van dat de ouders meedoen met racistische gedachtengoed van extreem rechtse radicale jongeren.
dit betekent een ding. Ze zien iedere Moslim/allochtoon voor radicaal of voor terrorist of voor radicaal, langzamerhand gaan wij richting de jaren 1930 - 1945![]()
zolang de overheid de problemen van extreem rechte jongeren niet hard aanpakt zoals de Moslimextreministen zal er niks aan veranderen. de overheid draait hierbij een steentje bij![]()
Ik snap niet wat de vraag met OP te maken heeft? Volgens mij was iedereen er al ondertussen uitgekomen Mitch? Dat heeft niks met de islam te maken die tegenstrijdig is aan "westerse normen en waarden". Dat heeft te maken met bepaalde mensen die er radicale ideeen op nahouden, net zoals orthodoxe Christenen, Joden, extreem rechtse autochtonen e.d. er ideeen op nahouden die botsen met de algemeene westerse samenleving. Het probleem wat jij hebt is dat je het veralgemeniseerd.quote:Op donderdag 4 mei 2006 19:44 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Pak dan het gedeelte eruit dat volgens jou wel goed van toepassing is en geef er dan nogmaals antwoord op. Bv op dit stuk:
Religie A (een niet westerse religie), geeft aan dat anders gelovigen gedood moeten worden en wil dat ook actief uit gaan dragen in de Westerse wereld. Verdiend een dergelijk persoon die vrijheid dan of mogen we die dan wel inperken ?
Ja hoor, erg geaccepteerd. Ga eens een willekeurig homoforum langs of spreek met een willekeurige homo over hoe hun comming -out "geaccepteerd" werdquote:Op donderdag 4 mei 2006 19:59 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
homoseksualiteit is wel geaccepteerd hoor in het merendeel van de westerse landen
alleen een paar achtergebleven gebieden zoals polen moeten nog even gemoderniseerd worden
is slechts een kwestie van tijd.
oh vertel.. ik kom nooit op zulke forums..quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja hoor, erg geaccepteerd. Ga eens een willekeurig homoforum langs of spreek met een willekeurige homo over hoe hun comming -out "geaccepteerd" werd![]()
Moet je doen, behoorlijk leerzaam anders.quote:Op donderdag 4 mei 2006 21:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
oh vertel.. ik kom nooit op zulke forums..
kun je ook een link geven?
deze is ook leuk http://www.comingout.nlquote:Op donderdag 4 mei 2006 21:15 schreef IHVK het volgende:
[..]
Moet je doen, behoorlijk leerzaam anders.
Google kan je helpen.
EDIT: Voila
Het verschil is dat hier een bepaald politiek gedachtengoed aan gekoppeld is. Is dus niet te vergelijken.quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:42 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Idd,
De Amsterdammers versus de Rotterdammers
Friezen tegen Groningers
Zeeuwen tegen Brabanders
Dorpjes onderling die elkaar in de weekenden opzochten om te vechten
Knokploegjes Punkers die kakkertjes mores leerden
Overdreven gedoe dat dit soort dingen de voorpagina van een landelijke krant halen
Nog langer geleden de vetkuiven(Rockers) tegen de anderen..
Dit zal never veranderen en heeft MI niets te maken met moslimhaters, het is een fase, het gaat vanzelf over (mits die moslims niet in hun slachtofferrol blijven hangen)
Zit best iets in wat je zegt, maar neemt niet weg dat keiharde generalisaties weinig nut hebben en feitelijk ook niet juist zijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:34 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Vertel dat tehgen het zusje van mijn vriendin, Stap eens in een korte rok in op Den Haag CS HS ,Delft, Utrecht
Loop een door het stadcentrum van Rotterdam Den Haag Utrecht.
Nee ik weet niets van dit onderwerp![]()
Diamantbuurt in Amsterdam zegt dat je iets, De reactie op een paar tekeningetjes, het halal slachten van regiseurs, het in elkaar slaan van columnisten, het bedreigen van ministers..
Ik zou graag buiten spelen, als ik de kans niet liep door dat tuig lastig gevallen te worden
quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:19 schreef Gebleekte het volgende:
Ik denk niet dat elke moslim radicaal is, maar mijn beeld van moslims is wel gewoon onwijs slecht. Beter gezegd : Ik heb gewoon een schijthekel aan moslims in het algemeen. Overal in de wereld waar die lui zijn zijn oorlog/conflicten etc.
Overigens val ik ook onder de categorie 'jongeren' , en merk ik dat ik met een hele generatie opgroei die hetzelfde denkt als ik. Elke blanke jongen die ik spreek over dat onderwerp zegt hetzelfde. Het is zij denken...Hun denken dat dit alles van hun is, dat ze kunnen doen wat ze willen.
Overigens ben ik geen gabber ofzo![]()
Nope, maar gedraag je dan ook niet als een gabberquote:Overigens ben ik geen gabber ofzo![]()
Lees volgend bericht. En moet je je kop kaalscheren om zo te mogen denken? Of zocht je alleen maar een excuus om die spellingsfout te mogen verbeteren?quote:Op donderdag 4 mei 2006 22:30 schreef stukovich het volgende:
[..]
[..]
Nope, maar gedraag je dan ook niet als een gabber
Daar gaat het al foutquote:
Lees [][/b] gabberquote:Op donderdag 4 mei 2006 22:33 schreef Gebleekte het volgende:
[..]
Lees volgend bericht, kneus. En moet je je kop kaalscheren om zo te denken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |