abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37551716
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:28 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
Definieer normen en waarden aub. Geef daarna aan welke daarvan in strijd zijn. Dank.
Standpunten die bv. in strijd zijn met de standpunten in de Westerse wereld op de gebieden van:
a) Vrijheid van meningsuiting.
b) Vrouwenrechten.
c) Sexuele geaardheid.
d) Anders gelovigen

Drie punten die de afgelopen jaren wel eens naar voren zijn gekomen. Geld de vrijheid, die van jou niet mag worden ingeperkt, ook op het moment dat de standpunten van die religie niet overeen komen met onze normen en waarden ?

Duidelijker voorbeeld:
Religie A (een niet westerse religie), geeft aan dat anders gelovigen gedood moeten worden en wil dat ook actief uit gaan dragen in de Westerse wereld. Verdiend een dergelijk persoon die vrijheid dan of mogen we die dan wel inperken ?
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_37551854
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:32 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Standpunten die bv. in strijd zijn met de standpunten in de Westerse wereld op de gebieden van:
a) Vrijheid van meningsuiting.
b) Vrouwenrechten.
c) Sexuele geaardheid.
d) Anders gelovigen

Drie punten die de afgelopen jaren wel eens naar voren zijn gekomen. Geld de vrijheid, die van jou niet mag worden ingeperkt, ook op het moment dat de standpunten van die religie niet overeen komen met onze normen en waarden ?

Duidelijker voorbeeld:
Religie A (een niet westerse religie), geeft aan dat anders gelovigen gedood moeten worden en wil dat ook actief uit gaan dragen in de Westerse wereld. Verdiend een dergelijk persoon die vrijheid dan of mogen we die dan wel inperken ?
Zijn er westerse religies dan?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:42:01 #203
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37551888
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:14 schreef Johan_de_With het volgende:
Daar doet het me inderdaad aan denken, groepen aso´s uit alle delen van de bevolking die mot met elkaar zoeken. De AIVD houdt er blijkbaar wel het oog op, maar in hoeverre is dit door bijv. infiltratie tegen te gaan?
ik dacht dat ze inmiddels de bezem aardig door de kast halen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 4 mei 2006 @ 18:42:52 #204
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37551906
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_37551942
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:40 schreef Mutant01 het volgende:
In de loop der tijd is binnen het christendom een westerse en een oosterse traditie ontstaan. Tot de westerse traditie behoren het rooms-katholicisme en het daaruit ontstane protestantisme.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom

Daarnaast is dat geen antwoord op m'n vraag.
pi_37553449
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 18:44 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

In de loop der tijd is binnen het christendom een westerse en een oosterse traditie ontstaan. Tot de westerse traditie behoren het rooms-katholicisme en het daaruit ontstane protestantisme.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Christendom

Daarnaast is dat geen antwoord op m'n vraag.
Het is geen antwoord op je vraag, omdat je vraag zelf ook vragen omvat die je bij de Westerse Wereld zelf kan stellen. Zo is homoseksualiteit lang niet geaccepteerd in grote delen van de westerse wereld. Wat betreft de rest van je punten, snap ik de vraag ook niet omdat daar culturele kwesties een rol spelen, niet religieuze.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37553513
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het is geen antwoord op je vraag, omdat je vraag zelf ook vragen omvat die je bij de Westerse Wereld zelf kan stellen. Zo is homoseksualiteit lang niet geaccepteerd in grote delen van de westerse wereld. Wat betreft de rest van je punten, snap ik de vraag ook niet omdat daar culturele kwesties een rol spelen, niet religieuze.
Pak dan het gedeelte eruit dat volgens jou wel goed van toepassing is en geef er dan nogmaals antwoord op. Bv op dit stuk:

pi_37554023
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

homoseksualiteit is wel geaccepteerd hoor in het merendeel van de westerse landen

alleen een paar achtergebleven gebieden zoals polen moeten nog even gemoderniseerd worden

is slechts een kwestie van tijd.
pi_37554154
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:10 schreef Meki het volgende:

[..]

[..]

http://www.ad.nl/binnenland/article313799.ece

Ik schrik van de rapport
en helemaal van dat de ouders meedoen met racistische gedachtengoed van extreem rechtse radicale jongeren.

dit betekent een ding. Ze zien iedere Moslim/allochtoon voor radicaal of voor terrorist of voor radicaal, langzamerhand gaan wij richting de jaren 1930 - 1945

zolang de overheid de problemen van extreem rechte jongeren niet hard aanpakt zoals de Moslimextreministen zal er niks aan veranderen. de overheid draait hierbij een steentje bij
Zou er zoveel haat bestaan als moslims prima geintegreerd waren en respect hadden voor de westerse beschaving?
pi_37556234
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:44 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Pak dan het gedeelte eruit dat volgens jou wel goed van toepassing is en geef er dan nogmaals antwoord op. Bv op dit stuk:

Ik snap niet wat de vraag met OP te maken heeft? Volgens mij was iedereen er al ondertussen uitgekomen Mitch? Dat heeft niks met de islam te maken die tegenstrijdig is aan "westerse normen en waarden". Dat heeft te maken met bepaalde mensen die er radicale ideeen op nahouden, net zoals orthodoxe Christenen, Joden, extreem rechtse autochtonen e.d. er ideeen op nahouden die botsen met de algemeene westerse samenleving. Het probleem wat jij hebt is dat je het veralgemeniseerd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37556270
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 19:59 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

homoseksualiteit is wel geaccepteerd hoor in het merendeel van de westerse landen

alleen een paar achtergebleven gebieden zoals polen moeten nog even gemoderniseerd worden

is slechts een kwestie van tijd.
Ja hoor, erg geaccepteerd. Ga eens een willekeurig homoforum langs of spreek met een willekeurige homo over hoe hun comming -out "geaccepteerd" werd
Allah Al Watan Al Malik
pi_37556584
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja hoor, erg geaccepteerd. Ga eens een willekeurig homoforum langs of spreek met een willekeurige homo over hoe hun comming -out "geaccepteerd" werd
oh vertel.. ik kom nooit op zulke forums..

kun je ook een link geven?
pi_37556636
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:13 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:

[..]

oh vertel.. ik kom nooit op zulke forums..

kun je ook een link geven?
Moet je doen, behoorlijk leerzaam anders.

Google kan je helpen.

EDIT: Voila
pi_37556807
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 21:15 schreef IHVK het volgende:

[..]

Moet je doen, behoorlijk leerzaam anders.

Google kan je helpen.

EDIT: Voila
deze is ook leuk http://www.comingout.nl

donderdag 4 mei 2006 @ 21:21:20 #215
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37556841
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:42 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idd,

De Amsterdammers versus de Rotterdammers
Friezen tegen Groningers
Zeeuwen tegen Brabanders
Dorpjes onderling die elkaar in de weekenden opzochten om te vechten
Knokploegjes Punkers die kakkertjes mores leerden

Overdreven gedoe dat dit soort dingen de voorpagina van een landelijke krant halen

Nog langer geleden de vetkuiven(Rockers) tegen de anderen..

Dit zal never veranderen en heeft MI niets te maken met moslimhaters, het is een fase, het gaat vanzelf over (mits die moslims niet in hun slachtofferrol blijven hangen)
Het verschil is dat hier een bepaald politiek gedachtengoed aan gekoppeld is. Is dus niet te vergelijken.

Natuurlijk zal het voor velen maar sensatie zijn, maar er zit een bepaalde gedachte achter. Dat maakt het link en kan er voor zorgen dat het een eigen leven gaat leiden (iets wat met langlopende conflicten toch al vaak het geval is)
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  donderdag 4 mei 2006 @ 21:35:20 #216
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37557369
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:34 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Vertel dat tehgen het zusje van mijn vriendin, Stap eens in een korte rok in op Den Haag CS HS ,Delft, Utrecht
Loop een door het stadcentrum van Rotterdam Den Haag Utrecht.
Nee ik weet niets van dit onderwerp
Diamantbuurt in Amsterdam zegt dat je iets, De reactie op een paar tekeningetjes, het halal slachten van regiseurs, het in elkaar slaan van columnisten, het bedreigen van ministers..

Ik zou graag buiten spelen, als ik de kans niet liep door dat tuig lastig gevallen te worden
Zit best iets in wat je zegt, maar neemt niet weg dat keiharde generalisaties weinig nut hebben en feitelijk ook niet juist zijn.
pi_37558755
Is niet echt verbazend, heb een tijdje een baard laten staan en volgens een paar docenten was ik aan het radicaliseren
pi_37559093
Ik denk niet dat elke moslim radicaal is, maar mijn beeld van moslims is wel gewoon onwijs slecht. Beter gezegd : Ik heb gewoon een schijthekel aan moslims in het algemeen. Overal in de wereld waar die lui zijn zijn oorlog/conflicten etc.

Overigens val ik ook onder de categorie 'jongeren' , en merk ik dat ik met een hele generatie opgroei die hetzelfde denkt als ik. Elke blanke jongen die ik spreek over dat onderwerp zegt hetzelfde. Hun denken dat dit alles van hun is, dat ze kunnen doen wat ze willen.

Overigens ben ik geen gabber ofzo
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:21:52 #219
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_37559189
gabbers bestaan niet meer... die lompe lonsdale boeren hebben geen malle met gabbers te maken
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:30:44 #220
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_37559487
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:19 schreef Gebleekte het volgende:
Ik denk niet dat elke moslim radicaal is, maar mijn beeld van moslims is wel gewoon onwijs slecht. Beter gezegd : Ik heb gewoon een schijthekel aan moslims in het algemeen. Overal in de wereld waar die lui zijn zijn oorlog/conflicten etc.

Overigens val ik ook onder de categorie 'jongeren' , en merk ik dat ik met een hele generatie opgroei die hetzelfde denkt als ik. Elke blanke jongen die ik spreek over dat onderwerp zegt hetzelfde. Het is zij denken...Hun denken dat dit alles van hun is, dat ze kunnen doen wat ze willen.

quote:
Nope, maar gedraag je dan ook niet als een gabber
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_37559526
Ik snap trouwens niet waarom de rechtsextremistische jongeren worden vergeleken met moslims-extremisten. Zij blazen immers geen honderden mensen op met bommen of wel

Ze spaugen er gewoon fucking hard van dat een groot deel van de buitelanders zich misdraagd. Ze spaugen er gewoon van dat Nederlandse meisjes niet meer veilig over straat durven te lopen, omdat ze elke keer voor hoer worden uitgescholden omdat ze niet omkijken als Mohammed en Ali naar hun fluiten. Ze spaugen van de constante slechte berichtgeving door de pers over Moslims over de gehele wereld.

En als je het mij vraagt zijn hun niet de enigste die daar van spaugen. Ik hoor en lees zo vaak berichten van mensen die het ook spuugzat zijn. Maar hun zijn wat agressiever, en maken van hun woorden daden. Maar of hun gedachtegoed zoveel van andere Nederlanders verschilt, ik weet het niet hoor..
pi_37559571
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:30 schreef stukovich het volgende:

[..]

[..]

Nope, maar gedraag je dan ook niet als een gabber
Lees volgend bericht. En moet je je kop kaalscheren om zo te mogen denken? Of zocht je alleen maar een excuus om die spellingsfout te mogen verbeteren?
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:33:22 #223
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_37559578
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:31 schreef Gebleekte het volgende:

En als je het mij vraagt ....
Daar gaat het al fout
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:33:59 #224
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_37559603
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 22:33 schreef Gebleekte het volgende:

[..]

Lees volgend bericht, kneus. En moet je je kop kaalscheren om zo te denken?
Lees [][/b] gabber
  donderdag 4 mei 2006 @ 22:37:40 #225
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37559753
"Spaugen"?
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: