Sommige mensen kunnen verdachten en daders ook niet uit elkaar halen. En hat kan inderdaad net zo goed een Pool zijn die iemand neersteekt vanwege een MP3 speler.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:21 schreef Killaht het volgende:
[qoute]Als dan blijkt dat 80% van de delicten in grote steden gepleegt wordt door allochtonen moet je dat gewoon kunnen zeggen, zonder dat je daar zelf op gepakt wordt. Als opsporing verzocht vol zit met getinte mannen met donker gekrult haar moet je gewoon kunnen zeggen dat opsporing verzocht vol zit met allochtonen. Dat is een feit en geen rascisme.[/qoute]
Wat is je bron? Vergeet niet dat een allochtoon ook een belg of een spanjaard kan zijn.
Je blijft grappigquote:Op woensdag 3 mei 2006 22:10 schreef Meki het volgende:
dit betekent een ding. Ze zien iedere Moslim/allochtoon voor radicaal of voor terrorist of voor radicaal, langzamerhand gaan wij richting de jaren 1930 - 1945![]()
Wat is je bron? Vergeet niet dat een allochtoon ook een belg of een spanjaard kan zijn.quote:Als dan blijkt dat 80% van de delicten in grote steden gepleegt wordt door allochtonen moet je dat gewoon kunnen zeggen, zonder dat je daar zelf op gepakt wordt. Als opsporing verzocht vol zit met getinte mannen met donker gekrult haar moet je gewoon kunnen zeggen dat opsporing verzocht vol zit met allochtonen. Dat is een feit en geen rascisme.
80% kon ik zo snel even niet vinden maar dat het een effect heeft op de criminaliteit staat vastquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:21 schreef Killaht het volgende:
Wat is je bron? Vergeet niet dat een allochtoon ook een belg of een spanjaard kan zijn.
Er is wel steeds meer haat en intollerantie. En niet alleen in Nederland. verder doen volksmenners het in Europa steeds beter. Wat uiteraard niet wil zeggen dat we richting WO2 omstandigheden gaan maar er zijn naar mijn idee wel enkele paralellen..quote:
Nee dat argument heb ik toen ook gehoord, Nederlandse agenten zijn allemaal racisten die alleen maar niet westerse allochtonen oppakken om zo een negatief beeld te scheppenquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
Verdacht zijn zegt niet zo veel.
Bron Een vertrouwelijk onderzoek waar Donner naar had gevraagd: In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) en Marokkansen 3,5 keer zo vaak strafbare feiten plegen als autochtonen. Antillianen in die leeftijdsgroep gaan ruim twee keer (2,3) zo vaak in de fout.quote:Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.
Absolute getallen hebben ook geen waarde. Als er een groep van 10.000 Australiers hierheen komen waarvan 9.000 zich misdragen en de criminaliteit ingaan. Dan kan je wel zeggen dat er in absolute aantallen niets aan de hand is maar dan sluit je je ogen voor het probleem en dat is dat dan blijkbaar Australiers crimineler zijn. Daarom zijn relatieve cijfers van meer waarde maar als je me goed onderbouwd van het tegendeel kan bewijzen dan graag.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:47 schreef Chadi het volgende:
4 keer houdt een relatief getal in en niet de absolute aantallen
We worden persoonlijk, wat lief dat gebeurt normaal bij een gebrek aan argumentenquote:Oh nee zondag ben ik vissen heb je het weekend erop tijd voor een VMBO meeting![]()
Was meer sarcastisch bedoeld oetlulquote:Op donderdag 4 mei 2006 10:54 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Absolute getallen hebben ook geen waarde. Als er een groep van 10.000 Australiers hierheen komen waarvan 9.000 zich misdragen en de criminaliteit ingaan. Dan kan je wel zeggen dat er in absolute aantallen niets aan de hand is maar dan sluit je je ogen voor het probleem en dat is dat dan blijkbaar Australiers crimineler zijn. Daarom zijn relatieve cijfers van meer waarde maar als je me goed onderbouwd van het tegendeel kan bewijzen dan graag.
[..]
We worden persoonlijk, wat lief dat gebeurt normaal bij een gebrek aan argumenten
ehm, je hebt een statistiek gebracht ... die statistiek gaf aan dat marrokaanse jongeren 3,5 keer crimineler zijn ...quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:54 schreef UnleashMitch het volgende:
Dan kan je wel zeggen dat er in absolute aantallen niets aan de hand is maar dan sluit je je ogen voor het probleem en dat is dat dan blijkbaar Australiers crimineler zijn.
quote:
Ik ben het met je eens. Ik wil nog even verdergaan over dat taaltje van ze. Als ze al enigszins Nederlands spreken zit die spraak van ze vól met allerlei terminologieën en manieren van uitspraak (scherpe of juist slissende S en extreem harde G) die door de autochtone jeugd is overgenomen en waarover in het maandblad "Onze Taal" wordt geschreven als de moderne straattaal. Het is in de praktijk zo, maar ik vind dit een heel kwalijke ontwikkeling. Ik spreek regelmatig mensen die hun kinderen van school willen halen omdat ze de spraak (of spraakgebrek) van die Marokkaantjes (hoofdzakelijk) overnemen. Kijk, elke generatie jongeren heeft zijn eigen uitdrukkingen, natuurlijk, maar dat de taal van de huidige generatie jongeren juist Arabische en Surinaams/Antilliaanse woorden of afleidingen hiervan bevat stuit mij persoonlijk erg tegen de borst. Ook het Nederlandse hop-hopgebeuren zit vol met termen waar ouderen geen woord van snappen. Ik heb al niks met rap, maar dat de Neder-hip-hop zelfs al allochtone termen bevat, is een teken aan de wand. Hoe gaat een taal naar de bliksem? Zo dus.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:58 schreef maniack28 het volgende:
Ik denk dat een deel hiervan terug te leiden is tot "inburgeren". Ik vind dat allachtone jongeren (3e generatie maar toch) zich nog steeds niet gedragen als ingeburgerde mensen. Ik erger me ten eerste dood aan het feit dat ze nog steeds marokkaans of arabisch of whatever praten... we zijn in NEDERLAND, je woont in NEDERLAND en daar praten we NEDERLANDS. Doordat ze zo in hun eigen taaltje zitten te lullen ontstaat er eigenlijk al een dreigende sfeer, je weet niet wat ze zeggen.. het klinkt extremistisch
etc. etc.
Verder spreken ze ook nog steeds niet fatsoenlijk Nederlands.. denk dat het te maken heeft dat ze in een gesloten groep opgroeien en dus niks van "autochtone" jongeren leren qua Nederlandse taal.
Ook bestaat er met name in Islamitische kringen een sterk groepsverband. Ze volgen en beschermen elkaar veel meer dan "autochtone" mensen. Dit kan ook bedreigend overkomen, denk maar aan het lopen op straat met zn tweeen als je een groep Marrokaanse jongeren tegenkomt.. dan voel je je nooit veilig.
Als laatste zijn jongeren uit Islamitische gezinnen vaak op straat te vinden. Of dat te maken heeft met de huiselijke sfeer of verveling weet ik niet, maar het geeft dus wel een dreigend beeld, temeer de verveling snel toeslaat
quote:Op donderdag 4 mei 2006 11:10 schreef RM-rf het volgende:
zo kun je bv ook een statistiek maken van het verschil tussen VWO jongeren en VMBO jongeren, en ik kan je voorspellen dat de VMBO jongeren een stuk crimineler zijn....
Bronquote:Het hoge aandeel in de criminaliteit van de hier behandelde vier etnische minderheidsgroepen kan deels worden verklaard door te wijzen op de naar verhouding slechte maatschappelijke positie van die etnische groepen. Deze komt tot uiting in een lage opleiding, een laag niveau van arbeidsparticipatie en een laag inkomen (zie tabel 2). Bovendien zijn deze groepen oververtegenwoordigd in de bevolking van de achterstandswijken van de grote steden. Turken en Marokkanen blijken het in deze opzichten nog slechter doen dan Surinamers en Antillianen. De slechte arbeidsmarktpositie van de vier etnische minderheden hangt samen met hun lage opleidingsniveau, de gebrekkige kennis van de Nederlandse taal, de afwezigheid van relevante sociale netwerken en de negatieve selectie door werkgevers. Bij dat laatste spelen ook directe vormen van discriminatie een rol. De onderwijsachterstand van etnische minderheden wordt veroorzaakt door een onvoldoende beheersing van het Nederlands, de lage sociaal-economische positie en de concentratie van kinderen uit deze groepen op een beperkt aantal scholen. Het gevaar dreigt dat de betrokken minderheidsgroepen terechtkomen in een negatieve spiraal: een slechte arbeidsmarktpositie van de ouders is verbonden met een laag opleidingsniveau van de kinderen dat weer leidt tot een slechte arbeidsmarktpositie, enzovoort. De verklaring van het relatief hoge aandeel van de vier minderheidsgroepen in de criminaliteit vanuit de leeftijdsopbouw, hun slechte maatschappelijke positie en hun slechte woonomgeving is echter niet toereikend. Deze factoren blijken niet het gehele verschil te kunnen verklaren in de criminaliteit van etnische minderheden en autochtonen. Wanneer de criminaliteitscijfers van de minderheden voor deze factoren gecorrigeerd worden, komen zij inderdaad lager uit, maar zij blijven significant hoger dan het gemiddelde. Zo wordt in de eerder genoemde publicatie Criminaliteit en etnische minderheden van het WODC op basis van een analyse van twaalf onderzoeken geconcludeerd dat onder etnische minderheden ongecorrigeerd voor demografische en sociaal-economische factoren, drie- tot zesmaal zoveel criminaliteit voorkomt. Na correctie voor deze factoren blijft het aandeel in de criminaliteit van de betreffende groepen nog steeds hoger, maar gaat het om anderhalf tot driemaal zoveel.
Ach, 5 jaar geleden was men bang dat de SMS-taal de overhand zou krijgen in alles. Zie hoe vaak dat nu nog gebruikt, behalve in sms-enquote:Op donderdag 4 mei 2006 11:23 schreef progrock het volgende:
Hoe gaat een taal naar de bliksem? Zo dus.
Dit soort berichten doen mij wel iets. Het is jammer dat in een land als Nederland, waar geld zat is, de meerderheid van de jeugd met zulke denkbeelden opgroeit.quote:Op donderdag 4 mei 2006 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, dit soort berichten doen me niets. Intolerantie is van alle tijden, niet voor niets dat de Nederlanders ten tijde van WW2 al te vrijgevig waren met het opgeven van Joden aan de Duitsers. Fact is dat het overgrote deel van de jongeren een vmbo scholier is. Fact is dat deze mensen over het algemeen nu net wat minder denkvermogen hebben dan de rest. Fact is dat ze dan dus dingen gaan roepen en doen die stoer overkomen, ondertussen zijn ze net zo gevaarlijk als vuurvliegjes.
Jongen, jij moet wat vaker buiten komen en eens wat meer met moslims gaan praten. Fok is NIET representatiefquote:Op donderdag 4 mei 2006 12:30 schreef scubaboy het volgende:
Iets dat door beweringen hier op fok inderdaad nog gestaafd lijkt ook.
Extremistische, opruiiende taal komt in moskeën nog gewoon voor in Nederland. Zo was bijvoorbeeld ten tijde van de Mohammed-cartoons nog te zien hoe een 'Nederlandse' imam in het Arabisch stond te schuimbekken. Ook is er tot dusver strafrechtelijk bijzonder weinig ondernomen tegen haatzaaiende moskeën. Een enkele imam is uitgezet, maar daarmee bestrijd je niet het achterliggende instituut.quote:Op donderdag 4 mei 2006 01:18 schreef MrSASO het volgende:
Dat zal wel een gevoel zijn want extremistiche uitlatingen kunnen niet meer in de moskee, aangezien er door de AIVD gecontroleerd word op dat soort uitspraken.
Wat je wel ziet is dat de Nederlandse jeugd echt racistisch aan het worden is, de bomberjacks met Nederlandse vlag zie je weer overal en de hakenkruizen worden overal weer volop getekend.
Juffrouw , als je me adresseert, staand plassen is zo rotzooierig voor mij.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Jongen, jij moet wat vaker buiten komen en eens wat meer met moslims gaan praten. Fok is NIET representatief
Ik vind deze vergelijking nogal scheef eigenlijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:05 schreef dVTB het volgende:
[..]
Wat is racistisch? Een hakenkruis is afschuwelijk en degene die zoiets tekent, mag hard worden bestraft. Maar waarom zou iemand geen Nederlandse vlag op zijn jack of tas mogen hebben? Leg me dat eens uit. Waarom mogen mensen in dit land WEL in Burka over straat, waarom mogen Turkse Nederlanders wél rondlopen in kleding met Turkse symbolen erop? Ik wil het niet voor extreem-rechtse jongeren opnemen, maar ze hebben net zo veel rechten als ieder ander.
JIj denkt dat de meeste moslimvrouwen besneden zijn? Zeg toch genoeg over jouw kennis over moslims. Vrouwenbesnijdenis is ''iets Afrikaans" en komt alleen in landen als Soedan en Ethiopië en landen in die buurt voor.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:07 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Juffrouw , als je me adresseert, staand plassen is zo rotzooierig voor mij.
En ja ik kom buiten ik ik heb ervaring met hoe moslims mij zien, daar ik geen onderdrukte vrouw met gecoupeerde schaamlippen ben en rokjes draag ipv hoofdzwachtels of een jutezak over mijn lichaam
Het is een uitspraak die een lijstje/venster verdient.quote:Op donderdag 4 mei 2006 12:40 schreef IHVK het volgende:
Het is jammer dat in een land als Nederland, waar geld zat is, de meerderheid van de jeugd met zulke denkbeelden opgroeit.
Idd, je hoeft maar naar Meki's posts te kijken.quote:Op woensdag 3 mei 2006 22:11 schreef du_ke het volgende:
Je merkt inderdaad dat er veel onwetendheid is
Wérden ze maar eens geschoren, dan hoeven we niet tegen al die baarden en snorren aan te kijken.quote:en alle moslims over 1 kam worden geschoren...
dit soort reacties dusquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Idd, je hoeft maar naar Meki's posts te kijken.
[..]
Wérden ze maar eens geschoren, dan hoeven we niet tegen al die baarden en snorren aan te kijken.
'quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:12 schreef IHVK het volgende:
[..]
JIj denkt dat de meeste moslimvrouwen besneden zijn? Zeg toch genoeg over jouw kennis over moslims. Vrouwenbesnijdenis is ''iets Afrikaans" en komt alleen in landen als Soedan en Ethiopië en landen in die buurt voor.
Marokkaanse en Turkse vrouwen worden niet besneden.
Je bent ook behoorlijk generaliserend. Ik denk niet dat jij zoveel moslims kent.
Ga lekker buitenspelen ofzo..kom op zeg alles wat jij hier plaatst is onzin, je weet niks van dit onderwerp blijkt uit onderzoek!quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:19 schreef scubaboy het volgende:
[..]
'
Nee gelukkig niet als ik als hoer bejegent wordt door die fijne niet afrikaanse moslims ...dan hoef ik het niet te kennen. Een meisje bij ons in het dorp is 5 jaar geleden verkracht door zo'n marokje...Hij kon het voor zijn geloof niet maken een moslim meisje te verkrachten. (dat was zijn verdediging)
Dit was het zusje van een vriendin van mij...het is jammer dat mijn scanner kapot is want anders zoek ik het krantenartikel even op en scan het voor je in.
Ik woon in Transvaal bij een vriend op het moment, nee niet zuid afrika, maar den haag, ik heb genoeg van dat schorum om me heen, kan niet wachten tot ik hier weg kan. Maar heb helaas mijn huis uitverhuurt toen ik in het buitenland ging wereken en contract loopt einde van de maand pas af.
Ha die X-Ray. Ik wist niet dat je naast je xenofobe ook nog transsexuele neigingen had?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:19 schreef scubaboy het volgende:
typische xenofoob praatje
Dat je scanner kapot is is geen excuus. Tegenwoordig kennen we namelijk ook internet. En schorum zoals jij hoeven we sowieso niet in Nederland te hebben. Mensen die maar lekker direct gaan generaliseren en kortizchtige gedachten rondspuien kunnen we missen als kiespijn.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:19 schreef scubaboy het volgende:
[..]
'
Nee gelukkig niet als ik als hoer bejegent wordt door die fijne niet afrikaanse moslims ...dan hoef ik het niet te kennen. Een meisje bij ons in het dorp is 5 jaar geleden verkracht door zo'n marokje...Hij kon het voor zijn geloof niet maken een moslim meisje te verkrachten. (dat was zijn verdediging)
Dit was het zusje van een vriendin van mij...het is jammer dat mijn scanner kapot is want anders zoek ik het krantenartikel even op en scan het voor je in.
Ik woon in Transvaal bij een vriend op het moment, nee niet zuid afrika, maar den haag, ik heb genoeg van dat schorum om me heen, kan niet wachten tot ik hier weg kan. Maar heb helaas mijn huis uitverhuurt toen ik in het buitenland ging wereken en contract loopt einde van de maand pas af.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat je scanner kapot is is geen excuus. Tegenwoordig kennen we namelijk ook internet. En schorum zoals jij hoeven we sowieso niet in Nederland te hebben. Mensen die maar lekker direct gaan generaliseren en kortizchtige gedachten rondspuien kunnen we missen als kiespijn.
Vertel dat tehgen het zusje van mijn vriendin, Stap eens in een korte rok in op Den Haag CS HS ,Delft, Utrechtquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:29 schreef Killaht het volgende:
[..]
Ga lekker buitenspelen ofzo..kom op zeg alles wat jij hier plaatst is onzin, je weet niks van dit onderwerp blijkt uit onderzoek!
Stel dat het gebeurt is wat je nu zegt.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:19 schreef scubaboy het volgende:
[..]
'
Ik heb het gevoel dat je aan het overdrijven bent, ik vind ook dat de straatcriminilateit, dat vaak door allochtonen wordt veroorzaakt, aangepakt moet worden. Maar wordt je echt dagelijks lastiggevallen en kan je niet meer normaal leven?quote:Ik woon in Transvaal bij een vriend op het moment, nee niet zuid afrika, maar den haag, ik heb genoeg van dat schorum om me heen, kan niet wachten tot ik hier weg kan. Maar heb helaas mijn huis uitverhuurt toen ik in het buitenland ging wereken en contract loopt einde van de maand pas af.
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:34 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Vertel dat tehgen het zusje van mijn vriendin, Stap eens in een korte rok in op Den Haag CS HS ,Delft, Utrecht
Loop een door het stadcentrum van Rotterdam Den Haag Utrecht.
Nee ik weet niets van dit onderwerp![]()
Diamantbuurt in Amsterdam zegt dat je iets, De reactie op een paar tekeningetjes, het halal slachten van regiseurs, het in elkaar slaan van columnisten, het bedreigen van ministers..
quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat je scanner kapot is is geen excuus. Tegenwoordig kennen we namelijk ook internet. En schorum zoals jij hoeven we sowieso niet in Nederland te hebben. Mensen die maar lekker direct gaan generaliseren en kortizchtige gedachten rondspuien kunnen we missen als kiespijn.
Nogmaals vertel dat tegen het zusje van mijn vriendin, de verkrachting op zich was een meer de verdeiging ervan, verkrtacht omdat ze een blanke slet was ......quote:
Net als die talloze bedreigingen van moslims waarbij uiteindelijk telkens autochtone mannekes werden opgepakt? Of die LPF minister die zichzelf bedreigde (deed alsof hij moslim was). Of wat dacht je van die Turkse jongen die in elkaar geslagen werd in een of ander gereformeerd dorpje omdat hij een relatie had met een gereformeerd meisje. Thank god heb ik contact met talloze autochtone hollanders die er zeer genuanceerde beelden op na houden en totaal niet denken zoals jij denkt. Verlaat Nederland aub zo snel mogelijk, dan kunnen wij weer verder gaan met ons leventje, verlaat lekker een van de meest welvarende landen ter wereld en ga weer verder met je leventje. Note: Misschien is Siberie een plek voor je, volgens mij is dat de enige plek op aarde waar nauwelijks moslims wonen.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:34 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Vertel dat tehgen het zusje van mijn vriendin, Stap eens in een korte rok in op Den Haag CS HS ,Delft, Utrecht
Diamantbuurt in Amsterdam zegt dat je iets, De reactie op een paar tekeningetjes, het halal slachten van regiseurs, het in elkaar slaan van columnisten, het bedreigen van ministers..
Ik zou graag buiten spelen, als ik de kans niet liep door dat tuig lastig gevallen te worden
je snapt het echt niet he. Ik vind je heel engquote:Op donderdag 4 mei 2006 13:37 schreef scubaboy het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals vertel dat tegen het zusje van mijn vriendin, de verkrachting op zich was een meer de verdeiging ervan, verkrtacht omdat ze een blanke slet was ......![]()
Ik hopp dat mijn digitale camera een leesbare foto maakt van het artikel dan plaats ik die vanavond wel even als ik terug ben van mijn werk
Iedereen weet dat er gewelddadige moslims zijn net zoals gewelldadige niet-moslims.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:37 schreef scubaboy het volgende:
[..]
[..]
Nogmaals vertel dat tegen het zusje van mijn vriendin, de verkrachting op zich was een meer de verdeiging ervan, verkrtacht omdat ze een blanke slet was ......![]()
Ik hopp dat mijn digitale camera een leesbare foto maakt van het artikel dan plaats ik die vanavond wel even als ik terug ben van mijn werk
We kunnen de zaken ook omdraaien.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:34 schreef scubaboy het volgende:
[..]
Ik zou graag buiten spelen, als ik de kans niet liep door dat tuig lastig gevallen te worden
Niet dagelijks en de niet gelovige Turken bij mij in de straat zijn heel erg vriendelijk.quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:36 schreef IHVK het volgende:
Ik heb het gevoel dat je aan het overdrijven bent, ik vind ook dat de straatcriminilateit, dat vaak door allochtonen wordt veroorzaakt, aangepakt moet worden. Maar wordt je echt dagelijks lastiggevallen en kan je niet meer normaal leven?
IK was toch X-ray?quote:Op donderdag 4 mei 2006 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ha die X-Ray. Ik wist niet dat je naast je xenofobe ook nog transsexuele neigingen had?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |