abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37525963
quote:
ROTTERDAM - In Nederland doen zich bijna ongemerkt elke week rassenrelletjes voor. Vooral in de weekeinden vechten groepen ...

... autochtone, rechtsextremistische jongeren met allochtone moslim leeftijdgenoten. Dat zegt dr. Jaap van Donselaar, toonaangevend onderzoeker van extreemrechtse groeperingen aan de Universiteit Leiden.

Volgens de cultureel-antropoloog zijn de aanhoudende confrontaties een ’culturele veenbrand’. ,,Er is maar weinig nodig voor escalatie. Ik maak mij daar zorgen over.”

De confrontaties beginnen vaak als kleine ruzies die geregeld uitgroeien tot massale vechtpartijen. Van centraal georganiseerde matpartijen is geen sprake. Het initiatief om met elkaar op de vuist te gaan ligt volgens Van Donselaar de ene keer bij de autochtonen en de andere keer bij de allochtonen. ,,Beide groepen zij net zo schuldig.”

Nederlandse jongeren zien iedere allochtoon als een vertegenwoordiger van extremistische moslims.

Van Donselaar zegt dat er ’duizenden’ Nederlandse jongeren met extreemrechtse sympathieën zijn. Overheden bagateliseren volgens hem de risico’s van extreemrechtse jongeren. ,,Extreemrechts wordt steeds vaker weggemoffeld in de ambtelijke nota’s, terwijl dat niet zou moeten. Alle aandacht moet nu kennelijk gaan naar moslimjongeren die dreigen te radicaliseren.”

De onderzoeker vindt het vreemd dat er in tegenstelling tot tien jaar terug nu veel minder aanstoot wordt genomen aan jongeren die zich openlijk als aanhanger van extreemrechts manifesteren. Van Donselaar ,,Hun ouders treden niet op omdat zij vaak hetzelfde gedachtegoed aanhangen. Maar tien jaar geleden noemden we de vechtpartijen die we nu confrontaties noemen ook nog rassenrellen.”
quote:
Jaap van Donselaar: ‘Er is sprake van een breed geaccepteerde anti-allochtone houding bij de Nederlandse jeugd.

Muiderberg 2004. Een slepende ruzie tussen gabbers en Marokkanen loopt uit de hand als een van de gabbers van zijn vader een pistool meekrijgt en drie Marokkanen neerschiet.

Een culturele veenbrand bedreigt Nederland. Nederlandse jongeren staan steeds vijandiger tegenover allochtone leeftijdgenoten en zij reageren op dezelfde agressieve wijze. Er ontstaan zo autochtone en allochtone kampen die elkaar alleen op straat tegenkomen om een geschil uit te vechten. Ruzietjes op het schoolplein lopen steeds vaker uit op massale etnisch geladen matpartijen. Met internet en sms worden ‘troepen’ opgetrommeld.

Jaap van Donselaar is een instituut. Heel zijn werkzame leven onderzoekt hij al extreemrechts in Nederland. Hij volgde de opkomst en ondergang van Hans Janmaat en diens Centrumpartij en hij analyseerde de komst van Pim Fortuyn en de Leefbaarbewegingen. En nu volgt hij nog steeds de jongeren. Over die jongeren maakt hij zich zorgen.

,,Er is sprake van een breed geaccepteerde anti-allochtone houding bij de Nederlandse jeugd. Misschien voldoet die houding niet aan de strikte eisen die we voor extreemrechts hanteren; maar er is op z’n mist sprake van ver doorgevoerd nationalisme en xenofobie.” De inlichtingendienst AIVD constateerde dat vorig jaar ook al in een onderzoek naar Lonsdalejongeren. Die stonden toen na de moord op Theo van Gogh volop in het nieuws.

Op extreemrechts gedachtegoed kon de geheime dienst de gabbers en jongens in bomberjacks niet betrappen, maar van een afkeer van allochtonen in het algemeen was wel sprake. Tijdens een eigen onderzoek merkte van Donselaar dat autochtone en allochtone jongeren zeker een keer per week ergens in Nederland op de vuist gaan. ,,En ik heb niet de indruk dat dat nu veminderd is. Eerder het tegendeel is waar.” Maar de allochtone jongeren zijn volgens Van Donselaar net zo goed schuldig. ,,Het gaat echt over en weer, alleen weten we minder van allochtone groepen. Maar ze zijn net zo schuldig.”

De vijandige houding van de Nederlandse jongeren wordt volgens Van Donselaar vaak gevoed door de afkeer van extremistische moslims, zoals de leden van de Hofstadgroep. ,,De Nederlandse jongeren voelen zich terecht bedreigd en reageren daar heel heftig op. Zonder onderscheid te maken tussen gematigde en extremistische moslims staan ze meteen vijandig tegenover de hele groep.”

Het is maar de vraag of er sprake is van een jeugdcultuur, zegt Van Donselaar. ,,Ze verzetten zich namelijk niet tegen hun ouders en dat hoort bij een jeugdcultuur. Nu denken de ouders van veel gabbers of andere openlijk rechtse jongeren precies hetzelfde over die zaken.”

Van Donselaar constateert dat er na de moord op Fortuyn een politiek vacuüm ontstond die de ongegeneerde afkeer van vreemdelingen mogelijk maakte. ,,Er was toen even niemand die zei dat niet álles zomaar vrijelijk kan worden gezegd. Pim was even heilig en voor kritiek was het niet het moment. Maar vergeet niet; Fortuyn heeft zelf ook een aantal uitspraken gedaan die waarschijnlijk strafwaardig waren. Met zijn dood stopte alleen de vervolging.”

En dat vacuüm is volgens Van Donselaar gebleven, want waar jongeren tien jaar geleden het niet in hun hoofd haalden om in skinhead-uitdossing de straat op te gaan, neemt nu bijna niemand meer aanstoot aan hun soldatenkistjes, runetekens en kale kop.

Bezorgdheid over extreemrechts is uit. Veel gedachtegoed van ooit verguisde rechtse voormannen is inmiddels door gevestigde partijen overgenomen en het moslimextremisme is een nieuwe vijand. Een vijand die ook volgens Van Donselaar veel gevaarlijker is in extreemrechts. ,,Maar dan nog is dat geen reden om de gevaren van extreemrechts met drie zinnen af te doen in ambtelijke nota’s.”
http://www.ad.nl/binnenland/article313799.ece

Ik schrik van de rapport
en helemaal van dat de ouders meedoen met racistische gedachtengoed van extreem rechtse radicale jongeren.

dit betekent een ding. Ze zien iedere Moslim/allochtoon voor radicaal of voor terrorist of voor radicaal, langzamerhand gaan wij richting de jaren 1930 - 1945

zolang de overheid de problemen van extreem rechte jongeren niet hard aanpakt zoals de Moslimextreministen zal er niks aan veranderen. de overheid draait hierbij een steentje bij
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_37526007
Je merkt inderdaad dat er veel onwetendheid is en alle moslims over 1 kam worden geschoren...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_37526048
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:11 schreef du_ke het volgende:
Je merkt inderdaad dat er veel onwetendheid is en alle moslims over 1 kam worden geschoren...
en het triest is dat de ouders daar niks tegen aan doen , ze doen lekker mee
pi_37526333
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Ook veel ouders zijn makkelijk beinvloedbaar door wat op TV wordt uitgezonden en wat er tijdens de borrelpraat naar boven komt.
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:21:48 #5
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_37526424
Cohen en anderen: oogst de resultaten van het jarenlange geknuffel en vergoeilijk.
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_37526478
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:21 schreef pieter_pontiac het volgende:
Cohen en anderen: oogst de resultaten van het jarenlange geknuffel en vergoeilijk.
Volgens mij is het eerder de oogst van de recente haatzaaierij .
  Moderator woensdag 3 mei 2006 @ 22:26:58 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_37526650
volgens mij is het nogal overtroken, toen ik klein was waren de homo's de badguy ... groei je gewoon overheen want verstand komt als het goed is met de jaren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:27:57 #8
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_37526684
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:12 schreef Meki het volgende:

[..]

Meestal komt het nou juist door de ouders... die schrijven allerlei onprettige meuk toe aan "buitenlanders", wat automatisch tot gevolg heeft dat iedereen die ietwat getint is, direct als boeman word gezien door de volgende generatie. Denk trouwens dat het in de toekomst alleen nog maar erger word, als de grenzen volledig open gaan voor onze oost-europese broeders en zusters. Voor je het weet worden onze noord afrikaanse vrinden uit de spotlight geduwd en zijn het "die Ossies en Polen" die onze banen jatten, winkels leeg roven en jeugd/bejaarden lastig vallen (volgens de ouders, dus)
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_37526945
Je vergeet één ding en dat is dat de koran in wezen ook racistisch is. Kijk dus eerst naar de balk in je eigen oog voordat je anderen beschuldigt.
pi_37527035
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:34 schreef buachaille het volgende:
Je vergeet één ding en dat is dat de koran in wezen ook racistisch is. Kijk dus eerst naar de balk in je eigen oog voordat je anderen beschuldigt.
en de bijbel en de Talmoed ???
die mag wel ? he
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:36:56 #11
139489 Arendt
met DT ja, vuige vlegels
pi_37527055
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:34 schreef buachaille het volgende:
De koran? Racistisch? Verklaar je nader!
Arendsoog kreeg een arend in zijn oog.
pi_37527143
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:36 schreef Meki het volgende:

[..]

die mag wel ? he
Die mogen mijns inziens ook bij het oud papier, jammer dat ik weer probeer te stoppen met roken anders had ik wel shaggies ervan kunnen draaien.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  † In Memoriam † woensdag 3 mei 2006 @ 22:42:37 #13
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37527226
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:26 schreef sp3c het volgende:
volgens mij is het nogal overtroken, toen ik klein was waren de homo's de badguy ... groei je gewoon overheen want verstand komt als het goed is met de jaren
Idd,

De Amsterdammers versus de Rotterdammers
Friezen tegen Groningers
Zeeuwen tegen Brabanders
Dorpjes onderling die elkaar in de weekenden opzochten om te vechten
Knokploegjes Punkers die kakkertjes mores leerden

Overdreven gedoe dat dit soort dingen de voorpagina van een landelijke krant halen

Nog langer geleden de vetkuiven(Rockers) tegen de anderen..

Dit zal never veranderen en heeft MI niets te maken met moslimhaters, het is een fase, het gaat vanzelf over (mits die moslims niet in hun slachtofferrol blijven hangen)
pi_37527604
Volgens mij zit het meer in hoe er tegenaan gekeken wordt. Als je vroeger zei dat die gabbertjes schoffies waren dan was iedereen het met je eens en die gabbertjes hadden geen poot om op te staan. Als je nu zegt dat marokkanen schoffies zijn is iedereen het met je eens maar wordt het gelijk op discriminatie gegooid. Kijk, het beestje moet een naampje hebben maar als dat naampje marokkaan is dan is het nog geen discriminatie natuurlijk.

Als punkers met gabbers vechten puur om wat ze zijn dan is dit niet zo erg, maar als punkers vechten met marokkanen, en het woord allochtoon komt erbij dan doe je dat gelijk uit rascisme en is het een rassenrel.. Maarja, in een tijd dat 'iemand een klap voor zn bek geven' poging tot doodslag wordt bevonden is dat niet zo vreemd natuurlijk.. Bovendien erg vreemd dat als twee hollanders (een gabber en één van marokkaanse afkomst) gaan vechten dit een rassenrel kan zijn, want het zijn toch ook hollanders en allebij 'wit' bloed?

Ze moeten naar de feiten kijken en die eens op een rijtje zetten. Als dan blijkt dat 80% van de delicten in grote steden gepleegt wordt door allochtonen moet je dat gewoon kunnen zeggen, zonder dat je daar zelf op gepakt wordt. Als opsporing verzocht vol zit met getinte mannen met donker gekrult haar moet je gewoon kunnen zeggen dat opsporing verzocht vol zit met allochtonen. Dat is een feit en geen rascisme.

Tegenwoordig als je realist bent, maakt dat je gelijk rascist. Aan wie ligt dat dan?

[edit]Doet me denken aan een oud-collega van me, allochtoon. Ik was zijn meerdere en ik vroeg hem door te gaan met z'n werk. Zijn antwoord daarop was dat ik hem alleen maar rotklusjes gaf omdat hij allochtoon is, terwijl ik het toch echt zei omdat hij door moest gaan met zijn werk.[/edit]

[ Bericht 4% gewijzigd door Tarabass op 03-05-2006 23:12:04 ]
  woensdag 3 mei 2006 @ 22:57:36 #15
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_37527767
Ik reageer niet op de OP (die overigens wel goed inhoudelijk is). Maar eerder op de TT.
"Elke Moslim is radicaal", dat is absolute quatsch.....
Ik ken zat moslims met maatschappelijke ideeen en/of opvattingen. Ze doen mij eerder denken aan de gemiddelde kaaskop die een zelfde soort ideeen hebben. En soms/vaak nog nuchtiger ook.
pi_37528108
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:36 schreef Meki het volgende:

[..]

die mag wel ? he
Geef me één citaat uit de koran waarin staat dat joden en ongelovigen best wel toffe pikken zijn die je gerust kunt uitnodigen voor een kopje thee. Ik ken de koran niet zo goed maar ik herinner me wel een stukje waarin wordt gesproken wordt over apen. Nee, de koran ademt ademt het "wij-zij". Moslims vs Christenen en Joden waarbij de overige godsdiensten voor het gemak maar overgeslagen wordne. Daarbij, zulke primitieve uitlatingen verwacht je toch niet in een boek rechtsreeks van de schepper? (de schepper van het atoom, js bach, quantummechanica zou toch wel tot betere zinsopbouw in staat moeten zijn!)

Daarnaast is het moslimmeisjes niet toegestaan zich te verkeren met een niet-moslim (dit zal denk ik in de hadith staan). Dat riekt toch naar racisme of niet?

Enne, we hebben het nu over moslims. De christenen en joden zijn al aan de beurt geweest.
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:08:35 #17
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_37528213
Goh, wat verrassend. Dat krijg je met zo'n haatzaaiende overheid.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_37528910
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:05 schreef buachaille het volgende:

[..]

Geef me één citaat uit de koran waarin staat dat joden en ongelovigen best wel toffe pikken zijn die je gerust kunt uitnodigen voor een kopje thee. Ik ken de koran niet zo goed maar ik herinner me wel een stukje waarin wordt gesproken wordt over apen. Nee, de koran ademt ademt het "wij-zij". Moslims vs Christenen en Joden waarbij de overige godsdiensten voor het gemak maar overgeslagen wordne. Daarbij, zulke primitieve uitlatingen verwacht je toch niet in een boek rechtsreeks van de schepper? (de schepper van het atoom, js bach, quantummechanica zou toch wel tot betere zinsopbouw in staat moeten zijn!)

Daarnaast is het moslimmeisjes niet toegestaan zich te verkeren met een niet-moslim (dit zal denk ik in de hadith staan). Dat riekt toch naar racisme of niet?

Enne, we hebben het nu over moslims. De christenen en joden zijn al aan de beurt geweest.
geef jij maar eens een citaat in de Bijbel dat het ook in staat ?
pi_37528959
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:57 schreef Drugshond het volgende:
Ik reageer niet op de OP (die overigens wel goed inhoudelijk is). Maar eerder op de TT.
"Elke Moslim is radicaal", dat is absolute quatsch.....
Ik ken zat moslims met maatschappelijke ideeen en/of opvattingen. Ze doen mij eerder denken aan de gemiddelde kaaskop die een zelfde soort ideeen hebben. En soms/vaak nog nuchtiger ook.
ik ben nog nooit een Nederlander tegen gekomen die haatzaaiend was tegen medelanders
pi_37529185
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:25 schreef Meki het volgende:

[..]

ik ben nog nooit een Nederlander tegen gekomen die haatzaaiend was tegen medelanders
Zeker nooit naar Ajax-Feyenoord gekeken.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
pi_37529260
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:31 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Zeker nooit naar Ajax-Feyenoord gekeken.
die zijn dan tegen Joden
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:36:52 #22
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37529388
Is niks nieuws, ik merk het op straat op het werk en in de winkel.
Ik merk het ook aan Fok hoe rechts de jeugd werkelijk is.
Het is alleen jammer dat je het niet zo snel kan oplossen.
De jeugd moet veranderen en accepteren dat ze met moslims in 1 land wonen, en dat zal nooit veranderen.
pi_37529507
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:33 schreef Meki het volgende:

[..]

die zijn dan tegen Joden
Oh ja? Ik ken een jood die net zo hard meeroept dat het maar Neuzen zijn.

Er is een verschil tussen een geuzennaam en een naam van een ras.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_37529567
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:33 schreef Meki het volgende:

[..]

die zijn dan tegen Joden
Voor mij zijn Joden OOK medelanders.
Amsterdammers is een ander verhaal
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:42:26 #25
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37529607
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:05 schreef buachaille het volgende:

[..]

Dat is onzin, elke godsdienst, zelfs het Christendom zegt dat je het bij je eigen geloof moet houden. Dat de regels van de Bijbel bijna niet meer worden nageleefd is wat anders.
In Zeeland bijvoorbeeld zou een Marokkaan nooit met een Nederlands meisje kunnen trouwen omdat de Marokkaan een moslim is.
pi_37529743
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:42 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dat is onzin, elke godsdienst, zelfs het Christendom zegt dat je het bij je eigen geloof moet houden. Dat de regels van de Bijbel bijna niet meer worden nageleefd is wat anders.
In Zeeland bijvoorbeeld zou een Marokkaan nooit met een Nederlands meisje kunnen trouwen omdat de Marokkaan een moslim is.
Als liefhebbende ouder, opgevoed met normen en waarden die inhouden dat
man en vrouw gelijk zijn, zou mijn dochter ook nooit met een doorsnee moslim mogen trouwen.

Een liberale moslim daarentegen is welkom.
  woensdag 3 mei 2006 @ 23:56:48 #27
89730 Drugshond
pi_37530086
quote:
Zegt de term onder en boven de rivier je iets.....
  † In Memoriam † woensdag 3 mei 2006 @ 23:59:29 #28
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37530168
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:53 schreef Tarabass het volgende:

Als punkers met gabbers vechten puur om wat ze zijn dan is dit niet zo erg, maar als punkers vechten met marokkanen, en het woord allochtoon komt erbij dan doe je dat gelijk uit rascisme en is het een rassenrel..
Maarja, in een tijd dat 'iemand een klap voor zn bek geven' poging tot doodslag wordt bevonden is dat niet zo vreemd natuurlijk.. Bovendien erg vreemd dat als twee hollanders (een gabber en één van marokkaanse afkomst) gaan vechten dit een rassenrel kan zijn, want het zijn toch ook hollanders en allebij 'wit' bloed?

Ze moeten naar de feiten kijken en die eens op een rijtje zetten. Als dan blijkt dat 80% van de delicten in grote steden gepleegt wordt door allochtonen moet je dat gewoon kunnen zeggen, zonder dat je daar zelf op gepakt wordt. Als opsporing verzocht vol zit met getinte mannen met donker gekrult haar moet je gewoon kunnen zeggen dat opsporing verzocht vol zit met allochtonen. Dat is een feit en geen rascisme.

Tegenwoordig als je realist bent, maakt dat je gelijk rascist. Aan wie ligt dat dan?
[edit]Doet me denken aan een oud-collega van me, allochtoon. Ik was zijn meerdere en ik vroeg hem door te gaan met z'n werk. Zijn antwoord daarop was dat ik hem alleen maar rotklusjes gaf omdat hij allochtoon is, terwijl ik het toch echt zei omdat hij door moest gaan met zijn werk.[/edit]
Je hebt inderdaad 100% gelijk , zo gaat het (helaas) wel de laatste jaren
pi_37530337
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:56 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Zegt de term onder en boven de rivier je iets.....
nee helemala niets
pi_37530392
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:05 schreef Meki het volgende:

[..]

nee helemala niets
Slecht ingeburgerd dan.
  donderdag 4 mei 2006 @ 00:06:55 #31
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37530397
Ik zie de marokkanen in een gemiddeld Nederlands stadje als een potentiele groep geweldplegers. Hierbij ook punkers lonsdalers en andere mensen die zich in een groep profileren. Het keiharde jammergedeelte komt natuurlijk dat de marokkanen niet hun kleurtje eraf kunnen wassen en een andere uitstraling kunnen hebben. Dit is het werkelijke probleem.
Zyggie.
  † In Memoriam † donderdag 4 mei 2006 @ 00:20:00 #32
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_37530845
quote:

[..]

Misschien moetje je aandacht wat minder richten op de slachtofferol-positie waarin de media de moslims zetten ?
Open staan voor andere zaken?
pi_37531564
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 00:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Misschien moetje je aandacht wat minder richten op de slachtofferol-positie waarin de media de moslims zetten ?
Open staan voor andere zaken?
Zoals kitesurfen
pi_37532346
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:10 schreef Meki het volgende:

[..]

[..]

http://www.ad.nl/binnenland/article313799.ece

Ik schrik van de rapport
en helemaal van dat de ouders meedoen met racistische gedachtengoed van extreem rechtse radicale jongeren.

dit betekent een ding. Ze zien iedere Moslim/allochtoon voor radicaal of voor terrorist of voor radicaal, langzamerhand gaan wij richting de jaren 1930 - 1945

zolang de overheid de problemen van extreem rechte jongeren niet hard aanpakt zoals de Moslimextreministen zal er niks aan veranderen. de overheid draait hierbij een steentje bij
Zelfde stukje maar dan een paar andere woorden vetgedrukt:
quote:
Muiderberg 2004. Een slepende ruzie tussen gabbers en Marokkanen loopt uit de hand als een van de gabbers van zijn vader een pistool meekrijgt en drie Marokkanen neerschiet.

Een culturele veenbrand bedreigt Nederland. Nederlandse jongeren staan steeds vijandiger tegenover allochtone leeftijdgenoten en zij reageren op dezelfde agressieve wijze. Er ontstaan zo autochtone en allochtone kampen die elkaar alleen op straat tegenkomen om een geschil uit te vechten. Ruzietjes op het schoolplein lopen steeds vaker uit op massale etnisch geladen matpartijen. Met internet en sms worden ‘troepen’ opgetrommeld.

Jaap van Donselaar is een instituut. Heel zijn werkzame leven onderzoekt hij al extreemrechts in Nederland. Hij volgde de opkomst en ondergang van Hans Janmaat en diens Centrumpartij en hij analyseerde de komst van Pim Fortuyn en de Leefbaarbewegingen. En nu volgt hij nog steeds de jongeren. Over die jongeren maakt hij zich zorgen.

,,Er is sprake van een breed geaccepteerde anti-allochtone houding bij de Nederlandse jeugd. Misschien voldoet die houding niet aan de strikte eisen die we voor extreemrechts hanteren; maar er is op z’n mist sprake van ver doorgevoerd nationalisme en xenofobie.” De inlichtingendienst AIVD constateerde dat vorig jaar ook al in een onderzoek naar Lonsdalejongeren. Die stonden toen na de moord op Theo van Gogh volop in het nieuws.

Op extreemrechts gedachtegoed kon de geheime dienst de gabbers en jongens in bomberjacks niet betrappen, maar van een afkeer van allochtonen in het algemeen was wel sprake. Tijdens een eigen onderzoek merkte van Donselaar dat autochtone en allochtone jongeren zeker een keer per week ergens in Nederland op de vuist gaan. ,,En ik heb niet de indruk dat dat nu veminderd is. Eerder het tegendeel is waar.” Maar de allochtone jongeren zijn volgens Van Donselaar net zo goed schuldig. ,,Het gaat echt over en weer, alleen weten we minder van allochtone groepen. Maar ze zijn net zo schuldig.”

De vijandige houding van de Nederlandse jongeren wordt volgens Van Donselaar vaak gevoed door de afkeer van extremistische moslims, zoals de leden van de Hofstadgroep. ,,De Nederlandse jongeren voelen zich terecht bedreigd en reageren daar heel heftig op. Zonder onderscheid te maken tussen gematigde en extremistische moslims staan ze meteen vijandig tegenover de hele groep.”

Het is maar de vraag of er sprake is van een jeugdcultuur, zegt Van Donselaar. ,,Ze verzetten zich namelijk niet tegen hun ouders en dat hoort bij een jeugdcultuur. Nu denken de ouders van veel gabbers of andere openlijk rechtse jongeren precies hetzelfde over die zaken.”

Van Donselaar constateert dat er na de moord op Fortuyn een politiek vacuüm ontstond die de ongegeneerde afkeer van vreemdelingen mogelijk maakte. ,,Er was toen even niemand die zei dat niet álles zomaar vrijelijk kan worden gezegd. Pim was even heilig en voor kritiek was het niet het moment. Maar vergeet niet; Fortuyn heeft zelf ook een aantal uitspraken gedaan die waarschijnlijk strafwaardig waren. Met zijn dood stopte alleen de vervolging.”

En dat vacuüm is volgens Van Donselaar gebleven, want waar jongeren tien jaar geleden het niet in hun hoofd haalden om in skinhead-uitdossing de straat op te gaan, neemt nu bijna niemand meer aanstoot aan hun soldatenkistjes, runetekens en kale kop.

Bezorgdheid over extreemrechts is uit. Veel gedachtegoed van ooit verguisde rechtse voormannen is inmiddels door gevestigde partijen overgenomen en het moslimextremisme is een nieuwe vijand. Een vijand die ook volgens Van Donselaar veel gevaarlijker is in extreemrechts. ,,Maar dan nog is dat geen reden om de gevaren van extreemrechts met drie zinnen af te doen in ambtelijke nota’s.”
Wat beweert die man nou eigenlijk?

Dat we het gevaar van extreem-rechtse jongeren niet moeten onderschatten terwijl hij zelf zegt dat ze niet extreem rechts zijn?

Extreem rechtse ideeen en xenofobie (of anti-semitisme) kunnen natuurlijk ook los van elkaar bestaan, ik vind het een beetje kort door de bocht van Meki om te zeggen "extreem-rechts=racistisch".

Verder ben ik het er natuurlijk wel mee eens dat het heel erg verkeerd is dat deze jongeren hun (terechte) angst voor moslimextremisme uiten door zich agressief op te stellen tegen alle moslims/allochtonen.

Hier moet iets aan gedaan worden, maar wat valt er over te zeggen? Niet meer dan dat lijkt me...
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
pi_37532486
Ik ben bepaald geen voorstander van extreem rechts gedrag, maar die betreffende jongeren hebben net zo veel recht op hun mening als ieder ander. Ik snap dus ook NIET dat over extreem-rechtse jongeren zorgen worden ge-uit en dat er wordt opgemerkt dat een anti-allochtonen houding in die kringen breed geaccepteerd is, terwijl we in dit land NIKS doen tegen extremistische opvattingen onder moslims. Nee, ik zeg niet dat iedere moslim een extremist is, maar zij die dat WEL zijn, hebben gewoon vrij spel in Nederland.
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:18:26 #36
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37532602
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef dVTB het volgende:
Ik ben bepaald geen voorstander van extreem rechts gedrag, maar die betreffende jongeren hebben net zo veel recht op hun mening als ieder ander. Ik snap dus ook NIET dat over extreem-rechtse jongeren zorgen worden ge-uit en dat er wordt opgemerkt dat een anti-allochtonen houding in die kringen breed geaccepteerd is, terwijl we in dit land NIKS doen tegen extremistische opvattingen onder moslims. Nee, ik zeg niet dat iedere moslim een extremist is, maar zij die dat WEL zijn, hebben gewoon vrij spel in Nederland.
Dat zal wel een gevoel zijn want extremistiche uitlatingen kunnen niet meer in de moskee, aangezien er door de AIVD gecontroleerd word op dat soort uitspraken.
Wat je wel ziet is dat de Nederlandse jeugd echt racistisch aan het worden is, de bomberjacks met Nederlandse vlag zie je weer overal en de hakenkruizen worden overal weer volop getekend.
pi_37532653
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 23:36 schreef MrSASO het volgende:
Is niks nieuws, ik merk het op straat op het werk en in de winkel.
Ik merk het ook aan Fok hoe rechts de jeugd werkelijk is.
Het is alleen jammer dat je het niet zo snel kan oplossen.
De jeugd moet veranderen en accepteren dat ze met moslims in 1 land wonen, en dat zal nooit veranderen.
Ik vind het op fok wel meevallen, hoe vaak zie je iemand hier nou roepen dat alle allochtonen niet deugen, zulke uitspraken vind je eerder op stormfront ed.

Ik wil best accepteren dat ik met moslims in 1 land woon, maar:
1. Politieke correctheid mag niet leiden tot het niet aanpakken van criminaliteit (wat nu wel het geval is, zelf meegemaakt.)
2. Migratie moet beperkt worden omdat het nou eenmaal een feit is dat allochtonen moeilijk aan een baan komen en relatief vaak crimineel gedrag vertonen. De druk op de sociale zekerheid en veiligheid (en op veel meer dingen) wordt hierdoor erg hoog, om deze dingen in stand te kunnen houden is het nodig om wat strenger te worden aan de grens.
3. Ik vind het niet onredelijk om enige aanpassing van moslims (of ieder ander geloof) te verwachten, als iemand bij deze samenleving wil horen zal hij zich ongeveer moeten gedragen zoals wij willen, uiteraard moeten wij ook respect hebben voor hun geloof en ze er genoeg ruimte voor geven.
Stem VVD voor een sterke toekomst en een beleid wat niet pretendeert sociaal te zijn maar het echt is.
  donderdag 4 mei 2006 @ 01:25:09 #38
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37532750
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:20 schreef RuL0R het volgende:

[..]

Ik vind het op fok wel meevallen, hoe vaak zie je iemand hier nou roepen dat alle allochtonen niet deugen, zulke uitspraken vind je eerder op stormfront ed.

Ik wil best accepteren dat ik met moslims in 1 land woon, maar:
1. Politieke correctheid mag niet leiden tot het niet aanpakken van criminaliteit (wat nu wel het geval is, zelf meegemaakt.)
Ben ik met je eens, criminaliteit moet je altijd aanpakken geen excuses.
quote:
2. Migratie moet beperkt worden omdat het nou eenmaal een feit is dat allochtonen moeilijk aan een baan komen en relatief vaak crimineel gedrag vertonen. De druk op de sociale zekerheid en veiligheid (en op veel meer dingen) wordt hierdoor erg hoog, om deze dingen in stand te kunnen houden is het nodig om wat strenger te worden aan de grens.
Er komen nu nog nauwelijks mensen binnen, op de Polen na dan.
quote:
3. Ik vind het niet onredelijk om enige aanpassing van moslims (of ieder ander geloof) te verwachten, als iemand bij deze samenleving wil horen zal hij zich ongeveer moeten gedragen zoals wij willen, uiteraard moeten wij ook respect hebben voor hun geloof en ze er genoeg ruimte voor geven.
Hier ben ik het niet met je eens, ze zijn al aangepast, ze spreken Nederlands, gaan naar school/werk, en ze doen hun ding net als ieder ander in Nederland.
Dus eigenlijk als Nederland werkelijk een vrij land is, moeten ze zich gedragen hoe ze willen maar wel binnen de grenzen van de wet.
pi_37532771
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:18 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Dat zal wel een gevoel zijn want extremistiche uitlatingen kunnen niet meer in de moskee, aangezien er door de AIVD gecontroleerd word op dat soort uitspraken.
Wat je wel ziet is dat de Nederlandse jeugd echt racistisch aan het worden is, de bomberjacks met Nederlandse vlag zie je weer overal en de hakenkruizen worden overal weer volop getekend.
Net zo goed als moslimextremisten zijn dit ook uitwassen natuurlijk, bovendien zie ik het dragen van de Nederlandse vlag op je kleding of tas niet als racistisch maar als nationalistisch.
En die hakenkruizen stonden er 10 jaar geleden ook al en 65 jaar geleden waren er nog veeeeeeel meer.
pi_37532948
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:25 schreef MrSASO het volgende:

Hier ben ik het niet met je eens, ze zijn al aangepast, ze spreken Nederlands, gaan naar school/werk, en ze doen hun ding net als ieder ander in Nederland.
Dus eigenlijk als Nederland werkelijk een vrij land is, moeten ze zich gedragen hoe ze willen maar wel binnen de grenzen van de wet.
Dat is zo, althans, in veel gevallen.
Het komt toch nog voor dat grote groepen zich niet aansluiten bij onze samenleving; ze hebben geen werk en ze spreken geen, of amper, Nederlands terwijl ze hier al jaren wonen.
Ook zie ik in mijn eigen omgeving veel asociaal en agressief gedrag bij allochtone jongeren, uiteraard lang niet bij allemaal, en bij autochtonen komt zulk gedrag ook voor, maar wel minder.
Om even een wat concreter voorbeeld te geven: groepjes die midden op straat gaan staan zodat je er niet meer langs kan, wil je er toch langs wordt er naar je gespuugd, als je daar op reageert of net een tikje te lang kijkt heb je een klap te pakken.
Nogmaals: dit zijn alleen uitzonderingen die opvallen, dit zie je echter relatief vaak bij allochtonen dus blijkbaar zorgt het cultuurverschil toch ergens voor een probleem waardoor dit gedrag ontstaat.

En mensen die hier nieuw zijn, zijn natuurlijk niet aangepast En ik kan me voorstellen dat dat ook best lastig is als je uit een arm land in Afrika komt.
pi_37533148
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij is het eerder de oogst van de recente haatzaaierij .
Dat denk ik niet, dat wat tegenwoordig "racisme" wordt genoemd was enkele jaren geleden bij heel veel mensen een onderbuik gevoel, pas na de dood van Pim Fortuyn begon het te dagen dat heel veel mensen deze mening hadden en dat deze mening, net als alle andere meningen, ook geuit mocht worden.

Dat jongeren het verschil niet zien/ruiken tussen een moslim en een terrorist is eerder het gevolg van een laag IQ en kortzichtigheid dan van haatzaaierij.

Anyway, ik denk dat mede door het eeuwige politiek correcte gedrag van de politieke partijen en het bestempelen van zelfs de meest genuanceerde kritiek op allochtonen als "racisme" tot veel frustraties heeft geleid en dat er daardoor geen enkele nuance in de mening van deze mensen meer te vinden is.
  donderdag 4 mei 2006 @ 02:08:51 #42
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37533462
Ik vind dat je overdrijft. Natuurlijk zijn er jongeren die zich xenofobisch gedragen, maar een onderzoek van de AIVD onder de zogenaamde 'Londsdale-jongeren' liet al blijken dat het voorkomend gedrag van deze jongeren niet verklaarbaar was vanuit een extreem-rechtse ideologie. Nota bene verkeerden binnen sommige 'Londsdale-groepen' allochtonen, die dan werden bestempeld als 'een goeie'.
Zonder het xenofobisch gedrag van sommige jongeren te bagatellisseren ga ik mee met de teneur van een zekere levensfase -en bepaalde houding- waarin wordt verkeerd. Naarmate men ouder stijgt het relativeringsvermogen. Mijn inziens is de conclusie, dat elke jongere meent dat moslims radicaal zou zijn, zeer kort-door-de-bocht.

Bovendien is de verwijzing naar de ouders van deze jongeren net zo makkelijk te maken naar sommige ouders onder moslimjongeren die onder andere door niet of slechte beheersing van de Nederlandse taal hun jeugd niet of nauwelijks in het gareel krijgen.

Mijn conclusie zou niet zozeer vol 'verbazing' wijzen op de tekortkomingen van anderen, maar meer -een beetje gestoeld op een tekst uit de koran; u, uw probleem en ik, mijn probleem.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 4 mei 2006 @ 02:13:14 #43
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_37533513
quote:

[..]

Ik vind het een beetje kortzichtig om enkel te refereren aan uitlatingen binnen de moskee, want via schotel, satelliet en internet is de uitwisseling van extremistisch gedachtegoed simpelweg een feit.
Gisteren nog was er bij 2Vandaag een reportage over een uitgever die boeken op de Nederlandse markt bracht in het Nederlands over de islam.
Een van de conclusies daarbij was, dat teksten in die boeken niet geheel strookten met de Nederlandse normen en waarden.

Filmpje: http://www.tweevandaag.nl/index.php?module=PX_Story&func=view&cid=2&sid=30593#

En nogmaals ik vind sommige gedragingen verwerpelijk, maar wat belangrijker is, is dat die overwegend niet gebaseerd zijn op een zekere ideologie -en zeker niet consequent.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_37535177
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 01:13 schreef dVTB het volgende:
Ik ben bepaald geen voorstander van extreem rechts gedrag, maar ....
Altijd weer een maar he?

Je weet dat je in het zelfde rijtje mensen zit als diegenen die zeggen:
"9-11 kapers waren terroristen, maar..."
  donderdag 4 mei 2006 @ 09:04:44 #45
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_37535309
Tja, eigenlijk zou er een grote herstructurering plaats moeten vinden van de maatschappij. We richten hele grote werkkampen op en sturen alle domme mensen daar naartoe (een soort closed community). Alle normale mensen blijven gewoon in de steden leven, op deze manier is het ook een stuk prettiger wonen.
Tevens kunnen wij in de werkkampen lekker goedkoop arbeidskrachten inzetten...

*Natuurlijk is mijn bovenstaande voorstel ondoordacht/radicaal et cetera, maar af en toe denk ik dat er gewoon geen andere oplossing is*

Enig punt is wel dat wij 'dom' en 'normaal' duidelijk moeten definiëren
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_37536371
Het VMBO is nu de mot plek
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:00:34 #47
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_37536431
Vergelijking met WOII.
En dat een dag voor dodenherdenking en twee dagen voor bevrijdingsdag.

Denk na! Mongool!
Ach...
Your uppance will come!
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:03:01 #48
47859 ReSpawn
Spawned again
pi_37536502
Deze discussie is al zo vaak gevoerd en steeds komt er uit dat de ene groep mensen vindt dat de andere groep iedereen over een kam scheert en rascistisch is en de andere groep mensen vindt het omgekeerde van hun wederpartij. Oneindige discussie tot gevolg, omdat de ene groep een balk voor het hoofdje heeft en absoluut niet wil luisteren naar de andere groep..

Aan jullie uit te vinden wie de ene groep is en wie de andere..

Ik taai af.
Ach...
Your uppance will come!
pi_37536945
Ja, dit soort berichten doen me niets. Intolerantie is van alle tijden, niet voor niets dat de Nederlanders ten tijde van WW2 al te vrijgevig waren met het opgeven van Joden aan de Duitsers. Fact is dat het overgrote deel van de jongeren een vmbo scholier is. Fact is dat deze mensen over het algemeen nu net wat minder denkvermogen hebben dan de rest. Fact is dat ze dan dus dingen gaan roepen en doen die stoer overkomen, ondertussen zijn ze net zo gevaarlijk als vuurvliegjes.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:21:54 #50
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37537002
[qoute]Als dan blijkt dat 80% van de delicten in grote steden gepleegt wordt door allochtonen moet je dat gewoon kunnen zeggen, zonder dat je daar zelf op gepakt wordt. Als opsporing verzocht vol zit met getinte mannen met donker gekrult haar moet je gewoon kunnen zeggen dat opsporing verzocht vol zit met allochtonen. Dat is een feit en geen rascisme.[/qoute]

Wat is je bron? Vergeet niet dat een allochtoon ook een belg of een spanjaard kan zijn.
"Strange times are these in which we live
when old and young are taught in falsehoods school.
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_37537040
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:21 schreef Killaht het volgende:
[qoute]Als dan blijkt dat 80% van de delicten in grote steden gepleegt wordt door allochtonen moet je dat gewoon kunnen zeggen, zonder dat je daar zelf op gepakt wordt. Als opsporing verzocht vol zit met getinte mannen met donker gekrult haar moet je gewoon kunnen zeggen dat opsporing verzocht vol zit met allochtonen. Dat is een feit en geen rascisme.[/qoute]

Wat is je bron? Vergeet niet dat een allochtoon ook een belg of een spanjaard kan zijn.
Sommige mensen kunnen verdachten en daders ook niet uit elkaar halen. En hat kan inderdaad net zo goed een Pool zijn die iemand neersteekt vanwege een MP3 speler.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37537087
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:10 schreef Meki het volgende:
Je blijft grappig
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:29:31 #53
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_37537239
quote:
Als dan blijkt dat 80% van de delicten in grote steden gepleegt wordt door allochtonen moet je dat gewoon kunnen zeggen, zonder dat je daar zelf op gepakt wordt. Als opsporing verzocht vol zit met getinte mannen met donker gekrult haar moet je gewoon kunnen zeggen dat opsporing verzocht vol zit met allochtonen. Dat is een feit en geen rascisme.
pi_37537329
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:21 schreef Killaht het volgende:
80% kon ik zo snel even niet vinden maar dat het een effect heeft op de criminaliteit staat vast

En hier hebben ze ook onderscheid gemaakt tussen niet westerse en westerse allochtoon, waarbij blijkt dat de westerse allochtoon iets vaker wordt verdacht van criminaliteit en de niet westerse allochtoon op bijna elk vlak (meer dan) dubbel zoveel.
pi_37537452
Verdacht zijn zegt niet zo veel.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37537522
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:25 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Je blijft grappig
Er is wel steeds meer haat en intollerantie. En niet alleen in Nederland. verder doen volksmenners het in Europa steeds beter. Wat uiteraard niet wil zeggen dat we richting WO2 omstandigheden gaan maar er zijn naar mijn idee wel enkele paralellen..
pi_37537625
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:36 schreef Mutant01 het volgende:
Verdacht zijn zegt niet zo veel.
Nee dat argument heb ik toen ook gehoord, Nederlandse agenten zijn allemaal racisten die alleen maar niet westerse allochtonen oppakken om zo een negatief beeld te scheppen

Daarnaast moet je dat laatste document ook in samenhang zien met het eerdere document waaruit blijkt dat criminaliteit op zo goed als elk vlak stijgt als het aantal niet westerse allochtonen stijgt.

Maar goed, om de discussie dan maar te sluiten komen hier nog wat cijfers om aan te geven dat niet westerse allochtonen wel degelijk crimineler zijn. Mocht je dat kunnen weerleggen met cijfers dan hoor ik dat graag van je
Bron
quote:
Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.
Bron Een vertrouwelijk onderzoek waar Donner naar had gevraagd: In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) en Marokkansen 3,5 keer zo vaak strafbare feiten plegen als autochtonen. Antillianen in die leeftijdsgroep gaan ruim twee keer (2,3) zo vaak in de fout.
In de groep tussen 18 en 24 jaar scoren Marokkaanse jongeren nog hoger. Zij begaan 4 tot 4,5 keer zoveel strafbare feiten als hun autochtone leeftijdsgenoten.

Zo dan kunnen we deze discussie wel sluiten denk ik en doorgaan op het echte onderwerp: de rechtsextremistische jongeren.
pi_37537733
4 keer houdt een relatief getal in en niet de absolute aantallen

Maar ja ik zie je zondag wel dan gaan we knupppeluh Oh nee zondag ben ik vissen heb je het weekend erop tijd voor een VMBO meeting
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:53:00 #59
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_37537913
Ik keur niets goed, maar volgens mij is dit gewoon actie reactie. Het "hollandsche" antwoord op "kutmarrokaantje en consorten" .. Het verbaast me dus weinig. Wel grappig dat er dan meteen weer zo gepolariseerd wordt. Relativeren is er niet meer bij these days, zeker niet in de media.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_37537953
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:47 schreef Chadi het volgende:
4 keer houdt een relatief getal in en niet de absolute aantallen
Absolute getallen hebben ook geen waarde. Als er een groep van 10.000 Australiers hierheen komen waarvan 9.000 zich misdragen en de criminaliteit ingaan. Dan kan je wel zeggen dat er in absolute aantallen niets aan de hand is maar dan sluit je je ogen voor het probleem en dat is dat dan blijkbaar Australiers crimineler zijn. Daarom zijn relatieve cijfers van meer waarde maar als je me goed onderbouwd van het tegendeel kan bewijzen dan graag.
quote:
Oh nee zondag ben ik vissen heb je het weekend erop tijd voor een VMBO meeting
We worden persoonlijk, wat lief dat gebeurt normaal bij een gebrek aan argumenten
  donderdag 4 mei 2006 @ 10:58:59 #61
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_37538085
Ik denk dat een deel hiervan terug te leiden is tot "inburgeren". Ik vind dat allachtone jongeren (3e generatie maar toch ) zich nog steeds niet gedragen als ingeburgerde mensen. Ik erger me ten eerste dood aan het feit dat ze nog steeds marokkaans of arabisch of whatever praten... we zijn in NEDERLAND, je woont in NEDERLAND en daar praten we NEDERLANDS. Doordat ze zo in hun eigen taaltje zitten te lullen ontstaat er eigenlijk al een dreigende sfeer, je weet niet wat ze zeggen.. het klinkt extremistisch etc. etc.

Verder spreken ze ook nog steeds niet fatsoenlijk Nederlands.. denk dat het te maken heeft dat ze in een gesloten groep opgroeien en dus niks van "autochtone" jongeren leren qua Nederlandse taal.

Ook bestaat er met name in Islamitische kringen een sterk groepsverband. Ze volgen en beschermen elkaar veel meer dan "autochtone" mensen. Dit kan ook bedreigend overkomen, denk maar aan het lopen op straat met zn tweeen als je een groep Marrokaanse jongeren tegenkomt.. dan voel je je nooit veilig.

Als laatste zijn jongeren uit Islamitische gezinnen vaak op straat te vinden. Of dat te maken heeft met de huiselijke sfeer of verveling weet ik niet, maar het geeft dus wel een dreigend beeld, temeer de verveling snel toeslaat
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_37538117
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:54 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Absolute getallen hebben ook geen waarde. Als er een groep van 10.000 Australiers hierheen komen waarvan 9.000 zich misdragen en de criminaliteit ingaan. Dan kan je wel zeggen dat er in absolute aantallen niets aan de hand is maar dan sluit je je ogen voor het probleem en dat is dat dan blijkbaar Australiers crimineler zijn. Daarom zijn relatieve cijfers van meer waarde maar als je me goed onderbouwd van het tegendeel kan bewijzen dan graag.
[..]

We worden persoonlijk, wat lief dat gebeurt normaal bij een gebrek aan argumenten
Was meer sarcastisch bedoeld oetlul
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:10:35 #63
33189 RM-rf
1/998001
pi_37538420
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:54 schreef UnleashMitch het volgende:

Dan kan je wel zeggen dat er in absolute aantallen niets aan de hand is maar dan sluit je je ogen voor het probleem en dat is dat dan blijkbaar Australiers crimineler zijn.
ehm, je hebt een statistiek gebracht ... die statistiek gaf aan dat marrokaanse jongeren 3,5 keer crimineler zijn ...
misschien is het goed te realiseren dat met statistieken veel te doen is ....

zo kun je bv ook een statistiek maken van het verschil tussen VWO jongeren en VMBO jongeren, en ik kan je voorspellen dat de VMBO jongeren een stuk crimineler zijn....
of tussen jongeren in de oude wijken van steden, of de jongeren die in de buitenwijken wonen... ook daar zijn de jongeren in steden veelal vaker in contact met de politie ...
Of kijk naar het verschil in criminaliteit tussen sociale groepen, tussen armere of rijkere jongeren, ook daaruit blijkt dat armere jongeren vaker criminaliteit plegen (of minstenes gepakt en veroordeeld worden) ...

laten nu allochtonen idd over het algemeen altijd in de criminelere doelgroep zitten, veelal tot de sociale onderklasse behoren, in de grote steden en daar de oude wijken van wonen; en vaker VMBo dan VWO doen ....

Mischien relativeerd dat dan enigszins je conclusie dat mensen van een bepaalde herkomst crimineler zijn... veelal is dat gewoon een statistische optelsom van veel aspecten, waarbij de sociale klasse, oplieding en zeker de toekomst-kansen een grote rol spelen...

Ook bij de autochtone groepen die in gevechten raken met de allochtone jongeren is het waarschijnlijk zo dat ze eveneens tot de lagere sociale klasse behoren, een lagere oplieiding hebben en veelal ook minder toekomst-kansen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:11:56 #64
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_37538458
RM-rf Mooi verwoord
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:13:59 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37538520
en dit is opmerkelijk nieuws?

dr. Jaap van donselaar, toonaangevend onderzoeker van extreemrechtse groeperingen aan de universiteit leiden, zit volgens mij teveel met zijn neus in de boeken en komt nu met een spuit elf yawnonderzoek. misschien dat de man eens wat vaker de straat op moet in grote steden.

trouwens, dit soort onderzoekjes zijn nog slechter dan tien voorpagina's telegraaf ten aanzien van polarisatie.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 4 mei 2006 @ 11:18:48 #66
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_37538687
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:10 schreef RM-rf het volgende:

[..]
+3 Interessant en het klopt wel ongeveer.
pi_37538810
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:58 schreef maniack28 het volgende:
Ik denk dat een deel hiervan terug te leiden is tot "inburgeren". Ik vind dat allachtone jongeren (3e generatie maar toch ) zich nog steeds niet gedragen als ingeburgerde mensen. Ik erger me ten eerste dood aan het feit dat ze nog steeds marokkaans of arabisch of whatever praten... we zijn in NEDERLAND, je woont in NEDERLAND en daar praten we NEDERLANDS. Doordat ze zo in hun eigen taaltje zitten te lullen ontstaat er eigenlijk al een dreigende sfeer, je weet niet wat ze zeggen.. het klinkt extremistisch etc. etc.

Verder spreken ze ook nog steeds niet fatsoenlijk Nederlands.. denk dat het te maken heeft dat ze in een gesloten groep opgroeien en dus niks van "autochtone" jongeren leren qua Nederlandse taal.

Ook bestaat er met name in Islamitische kringen een sterk groepsverband. Ze volgen en beschermen elkaar veel meer dan "autochtone" mensen. Dit kan ook bedreigend overkomen, denk maar aan het lopen op straat met zn tweeen als je een groep Marrokaanse jongeren tegenkomt.. dan voel je je nooit veilig.

Als laatste zijn jongeren uit Islamitische gezinnen vaak op straat te vinden. Of dat te maken heeft met de huiselijke sfeer of verveling weet ik niet, maar het geeft dus wel een dreigend beeld, temeer de verveling snel toeslaat
Ik ben het met je eens. Ik wil nog even verdergaan over dat taaltje van ze. Als ze al enigszins Nederlands spreken zit die spraak van ze vól met allerlei terminologieën en manieren van uitspraak (scherpe of juist slissende S en extreem harde G) die door de autochtone jeugd is overgenomen en waarover in het maandblad "Onze Taal" wordt geschreven als de moderne straattaal. Het is in de praktijk zo, maar ik vind dit een heel kwalijke ontwikkeling. Ik spreek regelmatig mensen die hun kinderen van school willen halen omdat ze de spraak (of spraakgebrek) van die Marokkaantjes (hoofdzakelijk) overnemen. Kijk, elke generatie jongeren heeft zijn eigen uitdrukkingen, natuurlijk, maar dat de taal van de huidige generatie jongeren juist Arabische en Surinaams/Antilliaanse woorden of afleidingen hiervan bevat stuit mij persoonlijk erg tegen de borst. Ook het Nederlandse hop-hopgebeuren zit vol met termen waar ouderen geen woord van snappen. Ik heb al niks met rap, maar dat de Neder-hip-hop zelfs al allochtone termen bevat, is een teken aan de wand. Hoe gaat een taal naar de bliksem? Zo dus.
pi_37538870
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:10 schreef RM-rf het volgende:
zo kun je bv ook een statistiek maken van het verschil tussen VWO jongeren en VMBO jongeren, en ik kan je voorspellen dat de VMBO jongeren een stuk crimineler zijn....
quote:
Het hoge aandeel in de criminaliteit van de hier behandelde vier etnische minderheidsgroepen kan deels worden verklaard door te wijzen op de naar verhouding slechte maatschappelijke positie van die etnische groepen. Deze komt tot uiting in een lage opleiding, een laag niveau van arbeidsparticipatie en een laag inkomen (zie tabel 2). Bovendien zijn deze groepen oververtegenwoordigd in de bevolking van de achterstandswijken van de grote steden. Turken en Marokkanen blijken het in deze opzichten nog slechter doen dan Surinamers en Antillianen. De slechte arbeidsmarktpositie van de vier etnische minderheden hangt samen met hun lage opleidingsniveau, de gebrekkige kennis van de Nederlandse taal, de afwezigheid van relevante sociale netwerken en de negatieve selectie door werkgevers. Bij dat laatste spelen ook directe vormen van discriminatie een rol. De onderwijsachterstand van etnische minderheden wordt veroorzaakt door een onvoldoende beheersing van het Nederlands, de lage sociaal-economische positie en de concentratie van kinderen uit deze groepen op een beperkt aantal scholen. Het gevaar dreigt dat de betrokken minderheidsgroepen terechtkomen in een negatieve spiraal: een slechte arbeidsmarktpositie van de ouders is verbonden met een laag opleidingsniveau van de kinderen dat weer leidt tot een slechte arbeidsmarktpositie, enzovoort. De verklaring van het relatief hoge aandeel van de vier minderheidsgroepen in de criminaliteit vanuit de leeftijdsopbouw, hun slechte maatschappelijke positie en hun slechte woonomgeving is echter niet toereikend. Deze factoren blijken niet het gehele verschil te kunnen verklaren in de criminaliteit van etnische minderheden en autochtonen. Wanneer de criminaliteitscijfers van de minderheden voor deze factoren gecorrigeerd worden, komen zij inderdaad lager uit, maar zij blijven significant hoger dan het gemiddelde. Zo wordt in de eerder genoemde publicatie Criminaliteit en etnische minderheden van het WODC op basis van een analyse van twaalf onderzoeken geconcludeerd dat onder etnische minderheden ongecorrigeerd voor demografische en sociaal-economische factoren, drie- tot zesmaal zoveel criminaliteit voorkomt. Na correctie voor deze factoren blijft het aandeel in de criminaliteit van de betreffende groepen nog steeds hoger, maar gaat het om anderhalf tot driemaal zoveel.
Bron
Dus...
pi_37538896
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 11:23 schreef progrock het volgende:
Hoe gaat een taal naar de bliksem? Zo dus.
Ach, 5 jaar geleden was men bang dat de SMS-taal de overhand zou krijgen in alles. Zie hoe vaak dat nu nog gebruikt, behalve in sms-en

I.a.w. dat komt vanzelf wel weer goed.
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:30:49 #70
146580 scubaboy
Als ik nat ben kan het niet di
pi_37541164
Ik ben geen jongere, en ik vertrouw een moslim niet verder dan ik hem kan zien,
Vreemd genoeg hebben een boel hindoes, budhisten ptrecies hetzelfde?

Erg vreemd dat Moslims die verwestert lijken te zijn volgens de regels ontheven van baarden en geen varkensvlees kunnen zijn met als doel een niet islamitische cultuur van binnenuit te ondermijnen.

Iets dat door beweringen hier op fok inderdaad nog gestaafd lijkt ook.

Persoonlijk ik moslims en andere godsdienstwaanzinnigen
  donderdag 4 mei 2006 @ 12:33:44 #71
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_37541243
Typisch dat jullie het grote probleem niet zien. Feiten zijn er, allochtonen plegen meer misdaden. Bekritiseer dan de delictplegers en niet de groep zoals jullie steeds maar weer doen. Pragmatisch gezien helpt het constant stigmatiseren van een herkenbare groep niet. De groep voelt zich gediscrimineert en terecht. Ik zou echt geen marrokaan willen zijn op dit moment. Er is dankzij dit constante stigmatiseren zelfs een druk richting de groepsvorming.
Zyggie.
pi_37541450
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 10:20 schreef Mutant01 het volgende:
Ja, dit soort berichten doen me niets. Intolerantie is van alle tijden, niet voor niets dat de Nederlanders ten tijde van WW2 al te vrijgevig waren met het opgeven van Joden aan de Duitsers. Fact is dat het overgrote deel van de jongeren een vmbo scholier is. Fact is dat deze mensen over het algemeen nu net wat minder denkvermogen hebben dan de rest. Fact is dat ze dan dus dingen gaan roepen en doen die stoer overkomen, ondertussen zijn ze net zo gevaarlijk als vuurvliegjes.
Dit soort berichten doen mij wel iets. Het is jammer dat in een land als Nederland, waar geld zat is, de meerderheid van de jeugd met zulke denkbeelden opgroeit.

Voor het overige gedeelte ben ik het met je eens.
pi_37541466
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:30 schreef scubaboy het volgende:
Iets dat door beweringen hier op fok inderdaad nog gestaafd lijkt ook.
Jongen, jij moet wat vaker buiten komen en eens wat meer met moslims gaan praten. Fok is NIET representatief
pi_37542223
quote:

Extremistische, opruiiende taal komt in moskeën nog gewoon voor in Nederland. Zo was bijvoorbeeld ten tijde van de Mohammed-cartoons nog te zien hoe een 'Nederlandse' imam in het Arabisch stond te schuimbekken. Ook is er tot dusver strafrechtelijk bijzonder weinig ondernomen tegen haatzaaiende moskeën. Een enkele imam is uitgezet, maar daarmee bestrijd je niet het achterliggende instituut.

Wat is racistisch? Een hakenkruis is afschuwelijk en degene die zoiets tekent, mag hard worden bestraft. Maar waarom zou iemand geen Nederlandse vlag op zijn jack of tas mogen hebben? Leg me dat eens uit. Waarom mogen mensen in dit land WEL in Burka over straat, waarom mogen Turkse Nederlanders wél rondlopen in kleding met Turkse symbolen erop? Ik wil het niet voor extreem-rechtse jongeren opnemen, maar ze hebben net zo veel rechten als ieder ander.

Laten we ons vooral verdiepen in de redenen waarom deze jongeren racistisch worden en dan vooral met het doel om die achterliggende oorzaken te bestrijden. Groepsdrang? Ergens bij willen horen? Angst voor het vreemde? Te eenzijdige blik op de maatschappij? Of misschien hebben ze ergens wel een punt en baseren ze hun houding op persoonlijke ervaringen, of beeldvorming in de media. Er valt weinig uit te sluiten. Maar met alleen een opgeheven vingertje naar die rechts-extremistische jongeren kom je geen stap verder.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:07:51 #75
146580 scubaboy
pi_37542306
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:41 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Jongen, jij moet wat vaker buiten komen en eens wat meer met moslims gaan praten. Fok is NIET representatief
Juffrouw , als je me adresseert, staand plassen is zo rotzooierig voor mij.
En ja ik kom buiten ik ik heb ervaring met hoe moslims mij zien, daar ik geen onderdrukte vrouw met gecoupeerde schaamlippen ben en rokjes draag ipv hoofdzwachtels of een jutezak over mijn lichaam
pi_37542391
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:05 schreef dVTB het volgende:

[..]

Wat is racistisch? Een hakenkruis is afschuwelijk en degene die zoiets tekent, mag hard worden bestraft. Maar waarom zou iemand geen Nederlandse vlag op zijn jack of tas mogen hebben? Leg me dat eens uit. Waarom mogen mensen in dit land WEL in Burka over straat, waarom mogen Turkse Nederlanders wél rondlopen in kleding met Turkse symbolen erop? Ik wil het niet voor extreem-rechtse jongeren opnemen, maar ze hebben net zo veel rechten als ieder ander.
Ik vind deze vergelijking nogal scheef eigenlijk.

Net zoals dat jij in Turkije en ieder ander land met hup holland hup shirtjes mag lopen mogen Turkse Nederlanders met Turkse symbolen lopen.

Turkije is geen verboden beweging.

Als je nou zou zeggen: Waarom mag hald Nederland wel met Ché op zijn shirt lopen en zijn "CCCP"
shirts niet verboden, dan oké, maar deze vergelijking is gewoon raar.
pi_37542469
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:07 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Juffrouw , als je me adresseert, staand plassen is zo rotzooierig voor mij.
En ja ik kom buiten ik ik heb ervaring met hoe moslims mij zien, daar ik geen onderdrukte vrouw met gecoupeerde schaamlippen ben en rokjes draag ipv hoofdzwachtels of een jutezak over mijn lichaam
JIj denkt dat de meeste moslimvrouwen besneden zijn? Zeg toch genoeg over jouw kennis over moslims. Vrouwenbesnijdenis is ''iets Afrikaans" en komt alleen in landen als Soedan en Ethiopië en landen in die buurt voor.

Marokkaanse en Turkse vrouwen worden niet besneden.

Je bent ook behoorlijk generaliserend. Ik denk niet dat jij zoveel moslims kent.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:12:38 #78
89730 Drugshond
pi_37542486
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 12:40 schreef IHVK het volgende:
Het is jammer dat in een land als Nederland, waar geld zat is, de meerderheid van de jeugd met zulke denkbeelden opgroeit.
Het is een uitspraak die een lijstje/venster verdient.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:15:20 #79
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_37542592
quote:
Op woensdag 3 mei 2006 22:11 schreef du_ke het volgende:
Je merkt inderdaad dat er veel onwetendheid is
Idd, je hoeft maar naar Meki's posts te kijken.
quote:
en alle moslims over 1 kam worden geschoren...
Wérden ze maar eens geschoren, dan hoeven we niet tegen al die baarden en snorren aan te kijken.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:17:53 #80
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37542688
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:15 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Idd, je hoeft maar naar Meki's posts te kijken.
[..]

Wérden ze maar eens geschoren, dan hoeven we niet tegen al die baarden en snorren aan te kijken.
dit soort reacties dus
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:19:41 #81
146580 scubaboy
pi_37542733
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:12 schreef IHVK het volgende:

[..]

JIj denkt dat de meeste moslimvrouwen besneden zijn? Zeg toch genoeg over jouw kennis over moslims. Vrouwenbesnijdenis is ''iets Afrikaans" en komt alleen in landen als Soedan en Ethiopië en landen in die buurt voor.

Marokkaanse en Turkse vrouwen worden niet besneden.

Je bent ook behoorlijk generaliserend. Ik denk niet dat jij zoveel moslims kent.
'
Nee gelukkig niet als ik als hoer bejegent wordt door die fijne niet afrikaanse moslims ...dan hoef ik het niet te kennen. Een meisje bij ons in het dorp is 5 jaar geleden verkracht door zo'n marokje...Hij kon het voor zijn geloof niet maken een moslim meisje te verkrachten. (dat was zijn verdediging)

Dit was het zusje van een vriendin van mij...het is jammer dat mijn scanner kapot is want anders zoek ik het krantenartikel even op en scan het voor je in.

Ik woon in Transvaal bij een vriend op het moment, nee niet zuid afrika, maar den haag, ik heb genoeg van dat schorum om me heen, kan niet wachten tot ik hier weg kan. Maar heb helaas mijn huis uitverhuurt toen ik in het buitenland ging wereken en contract loopt einde van de maand pas af.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:29:21 #82
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37543050
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:19 schreef scubaboy het volgende:

[..]

'
Nee gelukkig niet als ik als hoer bejegent wordt door die fijne niet afrikaanse moslims ...dan hoef ik het niet te kennen. Een meisje bij ons in het dorp is 5 jaar geleden verkracht door zo'n marokje...Hij kon het voor zijn geloof niet maken een moslim meisje te verkrachten. (dat was zijn verdediging)

Dit was het zusje van een vriendin van mij...het is jammer dat mijn scanner kapot is want anders zoek ik het krantenartikel even op en scan het voor je in.

Ik woon in Transvaal bij een vriend op het moment, nee niet zuid afrika, maar den haag, ik heb genoeg van dat schorum om me heen, kan niet wachten tot ik hier weg kan. Maar heb helaas mijn huis uitverhuurt toen ik in het buitenland ging wereken en contract loopt einde van de maand pas af.
Ga lekker buitenspelen ofzo..kom op zeg alles wat jij hier plaatst is onzin, je weet niks van dit onderwerp blijkt uit onderzoek!
And the one man that dares to tell the truth is called at once a lunatic and fool"
pi_37543123
quote:
typische xenofoob praatje
Ha die X-Ray. Ik wist niet dat je naast je xenofobe ook nog transsexuele neigingen had?
pi_37543124
quote:

[..]

'

Dat je scanner kapot is is geen excuus. Tegenwoordig kennen we namelijk ook internet. En schorum zoals jij hoeven we sowieso niet in Nederland te hebben. Mensen die maar lekker direct gaan generaliseren en kortizchtige gedachten rondspuien kunnen we missen als kiespijn.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:33:01 #85
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37543168
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat je scanner kapot is is geen excuus. Tegenwoordig kennen we namelijk ook internet. En schorum zoals jij hoeven we sowieso niet in Nederland te hebben. Mensen die maar lekker direct gaan generaliseren en kortizchtige gedachten rondspuien kunnen we missen als kiespijn.
precies!
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:34:46 #86
146580 scubaboy
pi_37543219
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:29 schreef Killaht het volgende:

[..]

Ga lekker buitenspelen ofzo..kom op zeg alles wat jij hier plaatst is onzin, je weet niks van dit onderwerp blijkt uit onderzoek!
Vertel dat tehgen het zusje van mijn vriendin, Stap eens in een korte rok in op Den Haag CS HS ,Delft, Utrecht
Loop een door het stadcentrum van Rotterdam Den Haag Utrecht.
Nee ik weet niets van dit onderwerp
Diamantbuurt in Amsterdam zegt dat je iets, De reactie op een paar tekeningetjes, het halal slachten van regiseurs, het in elkaar slaan van columnisten, het bedreigen van ministers..

Ik zou graag buiten spelen, als ik de kans niet liep door dat tuig lastig gevallen te worden
pi_37543253
quote:

[..]

'

Stel dat het gebeurt is wat je nu zegt.
(als het waar is is het natuurlijk heel erg, maar dat hoeft er niet bij. want dat spreekt van zelf)
Dan nog, hoef je niet alle moslims over één kam te scheren. Misschien is het na zo'n gebeurtenis moelijk, maar denk je dat alle 1 miljoen moslims in Nederland radicale en gewelddadige nietsnutten zijn?
quote:
Ik heb het gevoel dat je aan het overdrijven bent, ik vind ook dat de straatcriminilateit, dat vaak door allochtonen wordt veroorzaakt, aangepakt moet worden. Maar wordt je echt dagelijks lastiggevallen en kan je niet meer normaal leven?
pi_37543284
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:34 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Vertel dat tehgen het zusje van mijn vriendin, Stap eens in een korte rok in op Den Haag CS HS ,Delft, Utrecht
Diamantbuurt in Amsterdam zegt dat je iets, De reactie op een paar tekeningetjes, het halal slachten van regiseurs, het in elkaar slaan van columnisten, het bedreigen van ministers..

Volgens mij denk je echt in hokjes. Je zoekt een groot verband dat er niet is.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:37:49 #89
146580 scubaboy
pi_37543320
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:33 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

precies!
Nogmaals vertel dat tegen het zusje van mijn vriendin, de verkrachting op zich was een meer de verdeiging ervan, verkrtacht omdat ze een blanke slet was ......
Ik hopp dat mijn digitale camera een leesbare foto maakt van het artikel dan plaats ik die vanavond wel even als ik terug ben van mijn werk
pi_37543347
quote:

[..]

Ik zou graag buiten spelen, als ik de kans niet liep door dat tuig lastig gevallen te worden
Net als die talloze bedreigingen van moslims waarbij uiteindelijk telkens autochtone mannekes werden opgepakt? Of die LPF minister die zichzelf bedreigde (deed alsof hij moslim was). Of wat dacht je van die Turkse jongen die in elkaar geslagen werd in een of ander gereformeerd dorpje omdat hij een relatie had met een gereformeerd meisje. Thank god heb ik contact met talloze autochtone hollanders die er zeer genuanceerde beelden op na houden en totaal niet denken zoals jij denkt. Verlaat Nederland aub zo snel mogelijk, dan kunnen wij weer verder gaan met ons leventje, verlaat lekker een van de meest welvarende landen ter wereld en ga weer verder met je leventje. Note: Misschien is Siberie een plek voor je, volgens mij is dat de enige plek op aarde waar nauwelijks moslims wonen.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:39:09 #91
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37543364
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:37 schreef scubaboy het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals vertel dat tegen het zusje van mijn vriendin, de verkrachting op zich was een meer de verdeiging ervan, verkrtacht omdat ze een blanke slet was ......
Ik hopp dat mijn digitale camera een leesbare foto maakt van het artikel dan plaats ik die vanavond wel even als ik terug ben van mijn werk
je snapt het echt niet he. Ik vind je heel eng
pi_37543439
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:37 schreef scubaboy het volgende:

[..]

[..]

Iedereen weet dat er gewelddadige moslims zijn net zoals gewelldadige niet-moslims.

De criminaliteit in Nederland onder allochtonen (niet alleen moslims) is inderdaad hoger.

Ik kan begrijpen dat je na een verkrachting niet meer echt kunt relativeren,
maar om iedere moslim bij voorbaat al te zien als een gewelldadige extremistische verkrachter. Dit lijkt me in ieder geval niet eerlijk tegenover de mensen die je ooit in je leven gaat ontmoeten.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:42:12 #93
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37543464
quote:

[..]

We kunnen de zaken ook omdraaien.
Loop jij maar als allochtoon in een zeeuws dorpje langs de plaatselijke Lonsdalers
Friesland zegt je niets of Zeeland of bepaalde delen van Brabant en Limburg??
De reactie op een Allochtone familie ergens in het noorden die noodgedwongen moest verhuizen?
Met bleekwater overgieten van zwarte meisjes??
Kortom waar wil je heen met je argumenten??
We kunnen zo wel bezig blijven, maar je ziet dat het niks opschiet
pi_37543508
ik ga effe ijs eten ..
pi_37543536
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:43 schreef Chadi het volgende:
ik ga effe ijs eten ..
Pff, inderdaad. Het is lekker weer.

Wat doe ik hier eigenlijk?

Ik ga ook ijs eten!
pi_37543547
Nou, goed idee, dan ga ik ook maar een ijsje eten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:46:00 #97
146580 scubaboy
pi_37543577
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:36 schreef IHVK het volgende:

Ik heb het gevoel dat je aan het overdrijven bent, ik vind ook dat de straatcriminilateit, dat vaak door allochtonen wordt veroorzaakt, aangepakt moet worden. Maar wordt je echt dagelijks lastiggevallen en kan je niet meer normaal leven?
Niet dagelijks en de niet gelovige Turken bij mij in de straat zijn heel erg vriendelijk.
het is ook een van deze gasten, een atheististe turk (een Athe-Turk) die inderdaad het gevaar van de Islam onderbouwd. destijds zijn familie ook uitgeschopt omdat hij met een niet moslim Turkse trouwde.

Natuurlijk is niet Iedere Moslim slecht, Net zoals niet alle kampbeoners criminelen zijn. Maar stichmatisering wordt wel veroorzaakt door hoe men huilend danwel onzin brallend in het nieuws verschijnt.

Dat stukje over die Tokkie Hond in KLB betreft ook een Marokkaan? Maar lees het eerst even voordat je conclussie aan die uitspraak verbind

Al wil ik toples met of zonder string en 1000 euro tussen mijn tanden over straat lopen, dan vraag ik er nog niet om lastiggevallen, aangeraakt,verkracht te worden..... om dat gedrag vervolgens achter een religie te verstoppen is walgelijk. Het feit dat men in nederland dan gevraagd wordt begrip op te brengen voor de achtergrond en cultuur van de dader gaat veels veeels veels te ver
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:46:22 #98
3647 B.R.Oekhoest
pi_37543586
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:31 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Ha die X-Ray. Ik wist niet dat je naast je xenofobe ook nog transsexuele neigingen had?
IK was toch X-ray?
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:46:27 #99
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37543589
Ik ben op mijn werk zonder ijs
pi_37543596
Het sprookje van X-Ray doet me denken aan die joodse vrouw die aangevallen zou zijn in de metro......door moslims. Of aan het vrouwtje wiens hondje opgehangen zou zijn.

Geen enkel marokkaans rellertje zal na een verkrachting zeggen dat hij van zijn geloof geen moslimmeisjes mag verkrachten. Dat is een leuke toevoeging van X-Ray zelf. Vroeger deed men dat ook men de joodse medemens. Elk middel, waar of niet, was gerechtvaardigd om joden in een kwaad daglicht te zetten.

Maar X-Ray is geen racist hoor, want moslims zijn geen ras
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:48:20 #101
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37543626
quote:

[..]

Je kan ook overdrijven...Ik was zaterdag nog op Den Haag CS en Centrum, lopen zat meisjes rond en die worden niet lastig gevallen, dat gebeurt slechts zelden.

Ik woon vlakbij Rotterdam en kom er wekelijks, nou ik zie veel meisjes met korte rokken lopen in de zomer, maar die worden nooit lastiggevallen, sorry... hierin moet ik je helaas weer ongelijk geven.

Je bent natuurlijk dom als je om 2 uur snachts op het CS staat met je tieten uit je shirt en een rokje aan hebt, waar je niet mee kan bukken.

Waar ik je geen ongelijk in geef is dat er wel dergelijk vrouwen worden lastig gevallen en vooral wat meer in de allochtone groepen, maar dit blijft 90% van de tijd bij fluiten etc.
pi_37543649
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:46 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Niet dagelijks en de niet gelovige Turken bij mij in de straat zijn heel erg vriendelijk.
het is ook een van deze gasten, een atheististe turk (een Athe-Turk) die inderdaad het gevaar van de Islam onderbouwd. destijds zijn familie ook uitgeschopt omdat hij met een niet moslim Turkse trouwde.

Natuurlijk is niet Iedere Moslim slecht, Net zoals niet alle kampbeoners criminelen zijn. Maar stichmatisering wordt wel veroorzaakt door hoe men huilend danwel onzin brallend in het nieuws verschijnt.

Dat stukje over die Tokkie Hond in KLB betreft ook een Marokkaan? Maar lees het eerst even voordat je conclussie aan die uitspraak verbind

Al wil ik toples met of zonder string en 1000 euro tussen mijn tanden over straat lopen, dan vraag ik er nog niet om lastiggevallen, aangeraakt,verkracht te worden..... om dat gedrag vervolgens achter een religie te verstoppen is walgelijk. Het feit dat men in nederland dan gevraagd wordt begrip op te brengen voor de achtergrond en cultuur van de dader gaat veels veeels veels te ver
Dame, of wat je ook bent. Je huilt nu wel over moslims (turken en marokkanen). Maar statistieken vertellen dat Surinamers en Antillianen (geen moslims) hoger staan dan de moslims als het om criminaliteit gaat. Misschien moet je eens wat minder huilen en gewoon doen wat alle 16 miljoen mensen in dit land doen, werken en zeiken over het weer.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37543656
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:46 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

IK was toch X-ray?
Natuurlijk niet Broekhoest. Zelfs jij zou in de ogen van X-Ray nog een (s)linkse theedrinker zijn. Ik weet nu alleen even niet of dit een belediging of een compliment is voor jou.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:51:34 #104
145372 MrSASO
C.R.E.A.M.
pi_37543721
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:48 schreef Killaht het volgende:

[..]

Je kan ook overdrijven...Ik was zaterdag nog op Den Haag CS en Centrum, lopen zat meisjes rond en die worden niet lastig gevallen, dat gebeurt slechts zelden.

Ik woon vlakbij Rotterdam en kom er wekelijks, nou ik zie veel meisjes met korte rokken lopen in de zomer, maar die worden nooit lastiggevallen, sorry... hierin moet ik je helaas weer ongelijk geven.

Je bent natuurlijk dom als je om 2 uur snachts op het CS staat met je tieten uit je shirt en een rokje aan hebt, waar je niet mee kan bukken.

Waar ik je geen ongelijk in geef is dat er wel dergelijk vrouwen worden lastig gevallen en vooral wat meer in de allochtone groepen, maar dit blijft 90% van de tijd bij fluiten etc.
Ik vind ook dat Nederlandse vrouwen een stel omhooggevallen verwaande kutten zijn.
Denken vaak dat ze heel wat zijn, dus als je een keer fluit heb je zo een scheldpartij te pakken.
En ik ben echt niet lelijk. In andere landen kun je gerust fluiten en het meisje lacht nog terug naar je of komt zelfs een praatje met je maken.
Ik vind zelf dat die Nederlandse vrouwen zelf de boel vaak opblazen en van een mug een olifant maken.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:51:47 #105
146580 scubaboy
pi_37543725
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:42 schreef MrSASO het volgende:

[..]

We kunnen de zaken ook omdraaien.
Loop jij maar als allochtoon in een zeeuws dorpje langs de plaatselijke Lonsdalers
Friesland zegt je niets of Zeeland of bepaalde delen van Brabant en Limburg??
De reactie op een Allochtone familie ergens in het noorden die noodgedwongen moest verhuizen?
Met bleekwater overgieten van zwarte meisjes??
Kortom waar wil je heen met je argumenten??
We kunnen zo wel bezig blijven, maar je ziet dat het niks opschiet
Net zo fout, maar schering en inslag of incident om Cohens favoriete woordje te gebruiken.
Maar waarom maak jij allochtonen nu slachtoffer en autochtonen niet.
Daar zit hem de hele fout
Als een meisje met bleekwater overgoten word of ze was verkracht omdat ze toch zon lekkere ruime zwarte kut heeft (om er maar even bij de stereotypes te blijven) dan is dat racisme. als een blanke hoer verkracht wordt is dat een incident.
Ter goede orde van mij mogen verkrachters gewoon opgesloten worden met een paar grootgeschapen homosexuele gorilla's op viagra , of ze nu een londsdale of leren jasje aanhebben
pi_37543760
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:51 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Net zo fout, maar schering en inslag of incident om Cohens favoriete woordje te gebruiken.
Maar waarom maak jij allochtonen nu slachtoffer en autochtonen niet.
Daar zit hem de hele fout
Als een meisje met bleekwater overgoten word of ze was verkracht omdat ze toch zon lekkere ruime zwarte kut heeft (om er maar even bij de stereotypes te blijven) dan is dat racisme. als een blanke hoer verkracht wordt is dat een incident.
Ter goede orde van mij mogen verkrachters gewoon opgesloten worden met een paar grootgeschapen homosexuele gorilla's op viagra , of ze nu een londsdale of leren jasje aanhebben
Omdat NIEMAND een slachtoffer is. Ook jij niet, maar je probeerd je er wel in te wanen, en zonder succes. Je maakt jezelf alleen maar belachelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:53:22 #107
146580 scubaboy
pi_37543764
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:51 schreef MrSASO het volgende:

[..]

Ik vind ook dat Nederlandse vrouwen een stel omhooggevallen verwaande kutten zijn.
Denken vaak dat ze heel wat zijn, dus als je een keer fluit heb je zo een scheldpartij te pakken.
En ik ben echt niet lelijk. In andere landen kun je gerust fluiten en het meisje lacht nog terug naar je of komt zelfs een praatje met je maken.
Ik vind zelf dat die Nederlandse vrouwen zelf de boel vaak opblazen en van een mug een olifant maken.
Hangt er vanaf...In nederland is fluiten niet de norm. Als er in Engeland naar me gefloten wordt vind ik datr wat anders als in Nederland...Het is ook een ander type dat fluit
pi_37543778
quote:

[..]

Dit vind ik dan weer niet. Je bent nu ook een beetje aan het generaliseren namelijk.

Nederlanders vrouwen zijn doorgaans fijne mensen.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:54:00 #109
147928 Goed_Gek
Deutschland Weltmeister 2006
pi_37543786
elke extreem gelovige spoort niet.

refo's en de grote meerderheid van de moslims zijn gewoon knettergek.
laten zich leidden door een eeuwenoud sprookjesboek waar intolerantie, geweld en haat centraal in staan.

die refo's gedragen zich nog in nederland/wereld (als voorbeeld zijnde).

de moslims vind ik zeer gewelddadig en intolerant.
Ze hebben totaal geen respect voor de westerse samenleving, slechts alleen als ze er zelf profijt van hebben.
daarnaast bewijzen de statistieken dat allochtonen met moslim geloof tot de top 3 horen als het gaald om problemen als: integratie, geweld, werkloosheid, criminaliteit.

na 40 jaar "onderdrukking" van die groep moet je niet opkijken als opeens de mensen met een lage opleiding en lage SES opeens gaan rellen en neo-nazistische ideeen erop na gaan houden.

die kut neo-nazi's zijn net zo erg als moslims, maken ook geen onderscheid tussen goed en kwaad.
maar al met al blijft het voornamelijk de schuld van de lakse regering en de ondankbaarheid van moslims.

weet niet wat het is, jaloezie dat de westerse heidenen meer presteren dan het uitverkoren volk van allah?
Schade Holland alles ist vorbei!
Voetbal is voor domme lompe boeren?
-je webicon is verwijderd omdat ie een malware melding gaf in chrome-
pi_37543793
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:41 schreef IHVK het volgende:

[..]

Iedereen weet dat er gewelddadige moslims zijn net zoals gewelldadige niet-moslims.

maar om iedere moslim bij voorbaat al te zien als een gewelldadige extremistische verkrachter. Dit lijkt me in ieder geval niet eerlijk tegenover de mensen die je ooit in je leven gaat ontmoeten.
Het is wel een normale menselijke reactie om na slechte ervaringen met een specifieke
groep deze groep als geheel te willen vermijden.
Of het wenselijk en terecht is staat dan voor mij niet ter discussie, is een persoonlijk iets.
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:54:45 #111
146580 scubaboy
pi_37543809
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Omdat NIEMAND een slachtoffer is. Ook jij niet, maar je probeerd je er wel in te wanen, en zonder succes. Je maakt jezelf alleen maar belachelijk.
Flikker jij toch een end op, bij een verkrachting, ongeacht de kleur/nationaliteit van alle betrokkenen is er geen slachtoffer?
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:55:14 #112
3647 B.R.Oekhoest
pi_37543831
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:49 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Natuurlijk niet Broekhoest. Zelfs jij zou in de ogen van X-Ray nog een (s)linkse theedrinker zijn. Ik weet nu alleen even niet of dit een belediging of een compliment is voor jou.
WAT? Beledig jij mijn broeder X-Ray?
pi_37543851
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:54 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Het is wel een normale menselijke reactie om na slechte ervaringen met een specifieke
groep deze groep als geheel te willen vermijden.
Heb ik iets anders gezegd?

(ervan uitgaande dat het verhaal waar is)
quote:
Of het wenselijk en terecht is staat dan voor mij niet ter discussie, is een persoonlijk iets.
Het is wel jammer ..
en oneerlijk voor de mensen die het gewoon goed bedoelen.
pi_37543879
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:54 schreef Goed_Gek het volgende:
daarnaast bewijzen de statistieken dat allochtonen met moslim geloof tot de top 3 horen als het
Wrong. Van de grootste groepen allochtonen (Antillianen, Surinamers, Turken en Marokkanen) staan antillianen op 1 (voornamelijk Christelijk) Surinamers op 2 en Marokkanen op 3 (over het algemeen moslims).
Allah Al Watan Al Malik
pi_37543889
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:54 schreef scubaboy het volgende:

[..]

Flikker jij toch een end op, bij een verkrachting, ongeacht de kleur/nationaliteit van alle betrokkenen is er geen slachtoffer?
Ben je verkracht?
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 13:58:08 #116
147928 Goed_Gek
pi_37543920
quote:

[..]

daar is het probleem al. fluiten doe je na je hond om de aandacht te krijgen.
maar jullie zien nederlandse vrouwen als een gebruiksobject die je ff flink kunt uitwonen totdat je gaat huwen met een moslimmeisje.

in welke andere landen is dat dan? ik vind fluiten naar dames of andere dierlijke kreten behoorlijk onbeschoft.

het is misschien moeilijk te begrijpen voor jou(jullie) maar nederlandse vrouwen zijn gelijk aan mannen. dus die behandel je gewoon met respect.

kun je nog zo knap zijn als je je manieren niet bijsteld naar westerse maatstaven dan blijven ze je een ongemanierde smeerlap vinden.
pi_37543967
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ben je verkracht?
Nee man. Een 'vriendin' van hem. Begrijp dat dan.
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:00:09 #118
147928 Goed_Gek
pi_37543971
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wrong. Van de grootste groepen allochtonen (Antillianen, Surinamers, Turken en Marokkanen) staan antillianen op 1 (voornamelijk Christelijk) Surinamers op 2 en Marokkanen op 3 (over het algemeen moslims).
ik zeg toch ook bij de top 3!

of is lezen nu ook al moeilijk?

daarnaast zijn die cijfers relatief. als je die relatieve cijfers vermenigvuldigd met de absolute aantallen mensen per groepering dan staan de moslims stipt op nummer 1.

maar dat wil je zeker niet horen he
pi_37544005
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar haal je die wijsheid vandaan dat Anti's voornamelijk Christelijk zijn.

ps: Mijn Anti buurman die meeleest komt ff niet meer bij van het lachen.
pi_37544029
Tuurlijk is elke echte moslim radikaal, anders zou het geen echte moslim zijn. Daarnaast heb je nog gematigd praktiserenden, maar dat zijn dus eigenlijk geen echte moslims.
pi_37544035
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:00 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ik zeg toch ook bij de top 3!

of is lezen nu ook al moeilijk?

daarnaast zijn die cijfers relatief. als je die relatieve cijfers vermenigvuldigd met de absolute aantallen mensen per groepering dan staan de moslims stipt op nummer 1.

maar dat wil je zeker niet horen he
Absoluut gezien staan autochtonen op nummer 1. Statistiek was zeker nooit je sterkste kant geweest. En in de gehele top 3 staat er 1 "moslimgroep" op de 3e plek nogwel. Erg magertjes die feiten van je.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:02:26 #122
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37544045
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 13:54 schreef Goed_Gek het volgende:
elke extreem gelovige spoort niet.

refo's en de grote meerderheid van de moslims zijn gewoon knettergek.
laten zich leidden door een eeuwenoud sprookjesboek waar intolerantie, geweld en haat centraal in staan.

die refo's gedragen zich nog in nederland/wereld (als voorbeeld zijnde).

de moslims vind ik zeer gewelddadig en intolerant.
Ze hebben totaal geen respect voor de westerse samenleving, slechts alleen als ze er zelf profijt van hebben.
daarnaast bewijzen de statistieken dat allochtonen met moslim geloof tot de top 3 horen als het gaald om problemen als: integratie, geweld, werkloosheid, criminaliteit.

na 40 jaar "onderdrukking" van die groep moet je niet opkijken als opeens de mensen met een lage opleiding en lage SES opeens gaan rellen en neo-nazistische ideeen erop na gaan houden.

die kut neo-nazi's zijn net zo erg als moslims, maken ook geen onderscheid tussen goed en kwaad.
maar al met al blijft het voornamelijk de schuld van de lakse regering en de ondankbaarheid van moslims.

weet niet wat het is, jaloezie dat de westerse heidenen meer presteren dan het uitverkoren volk van allah?
Zucht... Je kijkt teveel nieuws..Moslims hebben geen hekel aan de westerse samenleving, alleen de (extremistische moslims). Wat je zegt is het zelfde als je zegt dat alle Nederlanders een hekel hebben aan buitelanders.
pi_37544058
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:00 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Wikipedia?

De Nederlandse Antillen zijn in overgrote meerderheid Rooms-katholiek. Daarnaast zijn er op de Bovenwindse eilanden grote protestantse gemeenschappen (pinkstergemeenten, methodisten, baptisten, zevendedagsadventisten en anglicanen). Op Curaçao en Sint Maarten bestaat daarnaast van oudsher een aanzienlijke joodse gemeenschap. Ook bestaat er op Curaçao een moslim gemeenschap.
pi_37544066
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:00 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

ps: Mijn Anti buurman die meeleest komt ff niet meer bij van het lachen.
Hoofdstad Willemstad
Regeringsvorm Land van het Koninkrijk der Nederlanden
Religie Rooms-katholiek, kleine protestantse genootschappen

Eens even kijken wie het hardst lacht.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:03:58 #125
147928 Goed_Gek
pi_37544089
trouwens ik heb wel eens met moslims gepraat over het fenomeen "nederlandse vrouwen".
die gasten zien die mensen echt alleen als hoeren die je flink moet gebruiken.
ze snappen gewoon niet dat een vrouw gelijk is aan een man, dus dezelfde rechten maar ook dezelfde lusten en behoeftes.

echt heel lang erover gepraat en geprobeerd het uit te leggen maar op het laatst komen ze met koran-teksten en dan is discussieren helemaal onmogelijk
pi_37544091
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
Absoluut gezien staan autochtonen op nummer 1. Statistiek was zeker nooit je sterkste kant geweest. En in de gehele top 3 staat er 1 "moslimgroep" op de 3e plek nogwel. Erg magertjes die feiten van je.
Is ook niet zo heel gek he als autochtonen nog steeds een grotere groep zijn. Absolute cijfers zijn in dit geval ondergeschikt aan relatieve cijfers.
pi_37544113
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:04 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Is ook niet zo heel gek he als autochtonen nog steeds een grotere groep zijn. Absolute cijfers zijn in dit geval ondergeschikt aan relatieve cijfers.
Ja maar waarom huilt Goed_Gek dan? Want jullie spreken elkaar nu tegen, hij haalt absolute getallen aan, ik relatieve.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37544139
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:03 schreef Goed_Gek het volgende:
trouwens ik heb wel eens met moslims gepraat over het fenomeen "nederlandse vrouwen".
ze snappen gewoon niet dat een vrouw gelijk is aan een man, dus dezelfde rechten maar ook dezelfde lusten en behoeftes.

echt heel lang erover gepraat en geprobeerd het uit te leggen maar op het laatst komen ze met koran-teksten en dan is discussieren helemaal onmogelijk
Nee, nu ga ik echt ijs eten.

Je gebruikt een gesprek in je persoonlijke leven met een of andere groep jongeren als argument in een discussie? Generalisatie heet zoiets.

Ga lekker ijs eten!
pi_37544148
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:03 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoofdstad Willemstad
Regeringsvorm Land van het Koninkrijk der Nederlanden
Religie Rooms-katholiek, kleine protestantse genootschappen

Eens even kijken wie het hardst lacht.
We hadden het toch over de Anti's die hier zitten.

grapjas
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:06:07 #130
146580 scubaboy
pi_37544161
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:00 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Nee man. Een 'vriendin' van hem. Begrijp dat dan.
1:4
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:06:23 #131
147928 Goed_Gek
pi_37544169
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

ik heb het over de allochtonen in nederland.

absoluut gezien staan de marokkanen dus wel bovenaan.
http://www.wodc.nl/Onderzoeken/Onderzoek_397.asp

heb ff geen zin om op het cbs te zoeken naar betere bronnen.
pi_37544170
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:05 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

We hadden het toch over de Anti's die hier zitten.

grapjas
Ja en waar komen de anti's die hier zitten voornamelijk vandaan. De tering zeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37544190
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:06 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ik heb het over de allochtonen in nederland.

absoluut gezien staan de marokkanen dus wel bovenaan.
http://www.wodc.nl/Onderzoeken/Onderzoek_397.asp

heb ff geen zin om op het cbs te zoeken naar betere bronnen.
No shit sherlock! Het is ook een van de grootste groepen, absoluut gezien staan AUTOCHTONEN nog hoger dan allochtonen. Absolute cijfers zeggen poep, relatieve cijfers zijn cijfers waarmee je kan vergelijken.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:07:48 #134
146580 scubaboy
pi_37544196
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:06 schreef scubaboy het volgende:

[..]

1:4
en verder Zus van mijn vriendin, zelf ben ik aangerand, door een Nederlander. Een op de vier vrouwen heeft een aanrandings ervaring of erger.
Maar dat zijn statistieken joh, dat maakt niet uit

Nogmaals dat alles hier verdedigt wordt is misselijk makend, omdat de dader bruin/moslim is, is ie inenen slachtoffer.
Dader = Dader, houd eens een keer op met het tuig te verdedigen vanwege het land waar ze vanuit gekropen zijn, of de religie die ze aanhangen
pi_37544219
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:07 schreef scubaboy het volgende:

[..]

en verder Zus van mijn vriendin, zelf ben ik aangerand, door een Nederlander. Een op de vier vrouwen heeft een aanrandings ervaring of erger.
Maar dat zijn statistieken joh, dat maakt niet uit
Als ik de weg wil vragen en die persoon op z'n schouders tik is het al aanranding.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37544232
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja en waar komen de anti's die hier zitten voornamelijk vandaan. De tering zeg.
Ja, de tering zeg, die gaan ook naar de kerk zeker.
pi_37544272
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:09 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Ja, de tering zeg, die gaan ook naar de kerk zeker.
Je moet naar de kerk gaan om Christen te zijn zeker. Of nee, ze immigreerden vanuit de Antillen en ineens waren het atheisten.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:10:44 #138
147928 Goed_Gek
pi_37544277
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ja maar waarom huilt Goed_Gek dan? Want jullie spreken elkaar nu tegen, hij haalt absolute getallen aan, ik relatieve.
werd het gevangeniswezen niet door 60% allochtonen bevolkt?

het is gewoon een feit dat allochtonen met het islamitische geloof overal in de westerse samenleving grote problemen veroorzaken. opmerkelijk toch, van australie tot europa overal problemen, zegt genoeg lijkt mij.

het feit dat het de laatste jaren zoveel media-aandacht krijgt is omdat de normale bevolking het spuug en spuugzat is.

de media komt niet met deze berichten voor sensatie alleen maar ook omdat het leeft onder de bevolking. de barierre volk-media is doorbroken.
nu nog van media naar bestuur/politiek, iets wat ook langzaam aan het doorbreken is.
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:11:10 #139
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37544292
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:03 schreef Goed_Gek het volgende:

FF serieus..jij bazeert een beeld van een heel volk/geloof op een gesprek dat je ooit hebt gehad met 1 iemand..?! Dus als ik met 1 nederlander praat weet ik hoe nederlanders zijn?

Heb je de Koran gelezen? Staat er helemaal niet in..ff serieus mensen denken echt omdat er extremistische moslims zijn het boek vol staat met dood aan de westerse wereld!!...Nee..
pi_37544361
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:10 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

het is gewoon een feit dat allochtonen met het islamitische geloof overal in de westerse samenleving grote problemen veroorzaken. opmerkelijk toch, van australie tot europa overal problemen, zegt genoeg lijkt mij.

het feit dat het de laatste jaren zoveel media-aandacht krijgt is omdat de normale bevolking het spuug en spuugzat is.

de media komt niet met deze berichten voor sensatie alleen maar ook omdat het leeft onder de bevolking. de barierre volk-media is doorbroken.
nu nog van media naar bestuur/politiek, iets wat ook langzaam aan het doorbreken is.
Waarom spring je nu van hot naar her. Je weerlegt mijn argumenten en feiten niet, dus je legt je er bij neer? Ik leef hier lekker rustig tussen autochtonen en allochtonen, moslims, hindoe en whatever, nooit problemen gehad. Mensen stemmen massaal links, vast omdat ze allochtonen en moslims haten. Alle rechtse partijen die zich op moslims gericht hadden (LPF en Wilders) sterven een stille dood, telkens als ik een gesprekje maakt met autochtonen alhier (Rotterdam) zijn ze vrolijk en gaan respectvol met je om.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:14:14 #141
147928 Goed_Gek
pi_37544381
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:11 schreef Killaht het volgende:

[..]

FF serieus..jij bazeert een beeld van een heel volk/geloof op een gesprek dat je ooit hebt gehad met 1 iemand..?! Dus als ik met 1 nederlander praat weet ik hoe nederlanders zijn?

Heb je de Koran gelezen? Staat er helemaal niet in..ff serieus mensen denken echt omdat er extremistische moslims zijn het boek vol staat met dood aan de westerse wereld!!...Nee..
er staat duidelijk meerdere mensen. daarnaast is er ook onderzoek hiernaar geweest en daar kwam hetzelfde uit.

de koran (net als de bijbel) is haatzaaiend. en volgensmij zijn het vooral de domme mensen die gelovig zijn, net als de domme mensen ook snel tot stormfront en zo toetreden.

moslims en stormfront idioten hebben twee dingen gemeen: " dom en gewelddadig"
pi_37544417
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je moet naar de kerk gaan om Christen te zijn zeker. Of nee, ze immigreerden vanuit de Antillen en ineens waren het atheisten.
Relmocro's die geen moskee bezoeken zijn voormij geen moslims en ik zal hetgeen deze
type's aanrichten op straat geen enkele moslim verwijten.
Zo zie ik dat ook met christelijke achtergrond.

Maar volgens mij ging het niet over "christelijke" Anti's. Subtiel bagatelliseren
van wat jouw medelanders doen is jou niet vreemd.
pi_37544450
Als ik naar het stukje kijk in de OP, dan lees ik alleen over het feit dat autochtone jongeren steeds meer de extreem rechtse kant kiezen. Ik zou alleen ook een onderzoek willen zien naar de rol van allochtonen en dan in het bijzonder moslims. Ik vind dit verhaal nu eigenlijk wat te eenzijdig. Ik ga nu niet met vooroordelen smijten, maar het zou toch net zo goed kunnen dat moslims eerder de confrontatie zoeken? Of misschien dat moslims daadwerkelijk radicaliseren? Groeit de haat van de moslims dan niet evenredig met de haat-groei van autochtonen?

Allemaal vragen waar ik ook wel eens een antwoord op zou willen zien.
Ik vind het nu allemaal wat te eenzijdig.
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:17:24 #144
147928 Goed_Gek
pi_37544474
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom spring je nu van hot naar her. Je weerlegt mijn argumenten en feiten niet, dus je legt je er bij neer? Ik leef hier lekker rustig tussen autochtonen en allochtonen, moslims, hindoe en whatever, nooit problemen gehad. Mensen stemmen massaal links, vast omdat ze allochtonen en moslims haten. Alle rechtse partijen die zich op moslims gericht hadden (LPF en Wilders) sterven een stille dood, telkens als ik een gesprekje maakt met autochtonen alhier (Rotterdam) zijn ze vrolijk en gaan respectvol met je om.
criminaliteit had ik opgesplits naar allochtonen en autochtonen.
als je de allochtonen bekijkt staan de moslims in de top 3.
aangezien de moslims absoluut gezien veruit de grootste groep van de allochtone bevolking is in nederland vormen zij dus absoluut en relatief gezien (turken/marokkanen en dergelijke opgeteld) de grootste groep als het om criminaliteit gaat.

trouwens, gaan die mensen respectvol met je om omdat ze je respecteren of omdat ze bang zijn door jouw en je vriendjes in elkaar geslagen te worden?
pi_37544488
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:15 schreef Clairvaux het volgende:

[..]

Relmocro's die geen moskee bezoeken zijn voormij geen moslims en ik zal hetgeen deze
type's aanrichten op straat geen enkele moslim verwijten.
Zo zie ik dat ook met christelijke achtergrond.

Maar volgens mij ging het niet over "christelijke" Anti's. Subtiel bagatelliseren
van wat jouw medelanders doen is jou niet vreemd.
Bagetalliseren is het verkleinen van "wat mijn medelanders doen". Nergens doe ik dat, ik vergelijk en relativeer. Relativeren is iets anders dan bagetalliseren. Maar het is goed om te weten dat jij dat onderscheid maakt, ik maak ook heus onderscheid tussen normale Christelijke Anti's en geweldadige anti's die nooit een kerk bezoeken. Ik moest echter mijn denkwijze aanpassen aan Goed_Gek, die elke straatmarokkaan als moslim ziet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_37544511
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:17 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

criminaliteit had ik opgesplits naar allochtonen en autochtonen.
als je de allochtonen bekijkt staan de moslims in de top 3.
aangezien de moslims absoluut gezien veruit de grootste groep van de allochtone bevolking is in nederland vormen zij dus absoluut en relatief gezien (turken/marokkanen en dergelijke opgeteld) de grootste groep als het om criminaliteit gaat.

trouwens, gaan die mensen respectvol met je om omdat ze je respecteren of omdat ze bang zijn door jouw en je vriendjes in elkaar geslagen te worden?
Je haalt relatieve cijfers en absolute cijfers weer door elkaar. Ga eerst maar het verschil tussen absoluut en relatief leren, dan praten we verder.

En nee, de mensen respecteren me gewoon omdat ik een normale moslim ben net zoals vele andere moslims die of werken of studeren. Daar hebben ze respect voor, nooit enige mate van vijandigheid gezien wegens het feit dat ik moslim of Marokkaan ben. Heerlijk toch! Dat betekend des te meer dat jij in je eigen wereldje leeft.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:19:31 #147
147928 Goed_Gek
pi_37544523
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Bagetalliseren is het verkleinen van "wat mijn medelanders doen". Nergens doe ik dat, ik vergelijk en relativeer. Relativeren is iets anders dan bagetalliseren. Maar het is goed om te weten dat jij dat onderscheid maakt, ik maak ook heus onderscheid tussen normale Christelijke Anti's en geweldadige anti's die nooit een kerk bezoeken. Ik moest echter mijn denkwijze aanpassen aan Goed_Gek, die elke straatmarokkaan als moslim ziet.
ze gaan misschien niet meer vaak naar de moskee maar ze zeggen wel dat ze moslim zijn.
als er prenten worden verspreid over allah/mohammed dan zijn ze opeens ook weer allemaal moslim.
  donderdag 4 mei 2006 @ 14:20:34 #148
134009 Killaht
Words of Wisdom
pi_37544555
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:10 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

De media is EEN van de oorzakers waarom allochtenen zich, gediscrimineerd etc worden!
Als er een marokaan/turk/antiliaan noem maar op een overval of iets steelt en hij is 100% nederlanderis hier ook geboren etc, wat staat er dan in de krant?! MAROKAAN STEELT TAS VAN VROUW en niet NEDERLANDERr steelt tas van vrouw. Media smult van dat soort dingen.
pi_37544557
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:13 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

[quote]. Alle rechtse partijen die zich op moslims gericht hadden (LPF en Wilders) sterven een stille dood,
Mensen kiezen nu voor Verdonk.
quote:
telkens als ik een gesprekje maakt met autochtonen alhier (Rotterdam) zijn ze vrolijk en gaan respectvol met je om.
Telkens als ik een gesprekje probeer te maken met allochtonen alhier in Rotterdam
zijn ze vaak agressief en tonen absoluut geen respect.
Gelukkig kom ik af en toe wel een normale allochtoon tegen maar die zijn zeldzaam.
Misschien komt het door de omgeving.
pi_37544573
quote:
Op donderdag 4 mei 2006 14:19 schreef Goed_Gek het volgende:

[..]

ze gaan misschien niet meer vaak naar de moskee maar ze zeggen wel dat ze moslim zijn.
als er prenten worden verspreid over allah/mohammed dan zijn ze opeens ook weer allemaal moslim.
Ja en dus? Stel nu een hindoegod wordt beledigd, en ik noem mij plots hindoe. Ben ik dan ook een hindoe?
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')