Dat vind ik eigenlijk best wel ernstigquote:Boukhari door Fontein en Keizer benaderd buiten Van Geel en Blind om
DIDAquote:De kans is klein dat Jaap Stam nog in actie komt voor AC Milan. De Nederlandse verdediger heeft aan het duel met Livorno een schouderblessure overgehouden, waardoor zijn seizoen zo goed als zeker voorbij is.
Stam botste aan het einde van de eerste helft met zijn eigen doelman Dida. De toekomstige Ajacied moest zich in de 41ste minuut laten vervangen voor Alessandro Costacurta.
In het ziekenhuis bleek dat de 33-jarige ex-international de banden in zijn rechterschouder heeft beschadigd. De komende dagen moet duidelijk worden hoe ernstig de kwetsuur is. De Italiaanse competitie loopt nog tot 14 mei.
stond in het vorige topic.quote:
quote:AFC Ajax doet mee aan de 4-mei-herdenking bij het Olympisch Stadion. Voorzitter John Jaakke zal namens de club één van de vijf kransen leggen, ter nagedachtenis aan de sporters die zijn getroffen door oorlogsgeweld. Deze speciale bijeenkomst wordt op donderdag 4 mei om 12.30 uur gehouden voor het Olympisch Stadion.
Ajax was ook in 2005 aanwezig bij de herdenking. Andere betrokkenen zijn NOC*NSF, de gemeente Amsterdam, stadsdeel Amsterdam Oud-Zuid, de huurders van het Olympisch Stadion en het beheer van het Stadion. De vijf kransen die zij neerleggen vormen tezamen de olympische ringen.
Op 4 mei 2005 was voor de eerste keer deze herdenking, die begon om 12.30 uur. Dit tijdstip is niet willekeurig: op 3 september 1939 was om half één in de middag een voetbalwedstrijd gaande tussen DFC en SVV op het zogenaamde Zilveren Bal Toernooi in Rotterdam. Daar werd bekend dat Groot-Brittannië, Frankrijk, Australië, Indië en Nieuw-Zeeland de Duitsers de oorlog hadden verklaard na de inval in Polen twee dagen eerder.
Zowel de voetballers als toeschouwers hoorden op dat tijdstip dus voor het eerst van het uitbreken van de Tweede Wereldoorlog, alhoewel toen nog niet duidelijk was dat deze ook Nederland zou bereiken. Het tijdstip wordt nu daarom symbolisch gebruikt om stil te staan bij de verschrikkingen van die jaren, die volgden op die voetbalwedstrijd.
Iedereen is uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn
Tja, hij is altijd wat blessure gevoelig. Ik hou mijn hart dus ook vast als hij bij onze slagers terecht komt..quote:Op maandag 1 mei 2006 11:44 schreef VoreG het volgende:
Agh in Milan hebben ze wel een goede medische staf
quote:Ajax heeft vandaag met jeugdspeler Gregory van der Wiel overeenstemming bereikt over een contract. Van der Wiel tekende een contract voor twee jaar, dat ingaat op 1 juli 2006.
Gregory van der Wiel, die op 3 februari 1988 in Amsterdam is geboren, speelt sinds juni 1996 bij Ajax. In juni 2002 maakte de centrale verdediger de overstap naar HFC Haarlem, de club waarmee Ajax een technisch samenwerkingsverband heeft, om per juli 2005 terug te keren naar Ajax. De rechtsbenige verdediger is ambitieus: ,,Over twee jaar wil ik in de ArenA staan."
Mèn ...quote:Op maandag 1 mei 2006 11:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
laatste roddels en achterklap:Riga Mustapha bekeken door Ajax
Spaan probeert net zo interessant te doen als Hugo Borstquote:Op maandag 1 mei 2006 11:46 schreef Cordoba32 het volgende:
[..]
Dat wist Henk Spaan gister te melden in Cafe de Sport. Lijkt me pure onzin trouwens
quote:Op maandag 1 mei 2006 11:46 schreef HeatWave het volgende:
Ik hou mijn hart dus ook vast als hij bij onze slagers terecht komt..
Jij hier?quote:Op maandag 1 mei 2006 11:07 schreef Verbal_Kint het volgende:
[..]
mwaoh, hij werd in de beginfase van de zoektocht ook al genoemd, en wie weet is al tijden geleden benaderd..
zelfs al kregen we geld toe dan nog moeten we het niet doenquote:Op maandag 1 mei 2006 12:07 schreef -Vaduz- het volgende:
Riga Mustapha.
Alleen als je hem goedkoop kan krijgen is het het proberen waard. Maar dan zijn er wel een aantal opties die voor gaan.
Ja, laten we daar vooral de keuze op baseren. Alsof Blind met zn chagerijnige kop op de bank een lekkere uitstraling heeft.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:16 schreef bellingerII het volgende:
Nah... ok is waar, maar als ik hem zie kijk ik wel naar AJAX en dat heb ik nou met Henk ten Cate helemaal NIET.
Heeft ajax weer een g-elftal dan?quote:Op maandag 1 mei 2006 12:23 schreef marsu het volgende:
Danny Blind is een toptrainer. Henk ten Cate ook, maar ik wil liever Danny. De Wereldbeker zal binnen korte tijd weer in Mokums bezit zijn!
quote:Op maandag 1 mei 2006 12:23 schreef marsu het volgende:
Danny Blind is een toptrainer.
vind het een beetje een onderwereld figuurquote:Op maandag 1 mei 2006 12:27 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
De man straalt wel kracht uit.
OK, dan baseren we de keuze op vakmanschap. 1 vraag, hoeveel keer heeft de heer Blind het elftal van zijn keuze kunnen neerzetten dit seizoen? Aha, dacht ik, en dan nog zo'n prestatie! Knap.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:20 schreef devv05 het volgende:
[..]
Ja, laten we daar vooral de keuze op baseren. Alsof Blind met zn chagerijnige kop op de bank een lekkere uitstraling heeft.
ja inderdaad. wat Blind dit seizoen gepresteerd heeft is echt ongekendquote:Op maandag 1 mei 2006 12:28 schreef bellingerII het volgende:
[..]
OK, dan baseren we de keuze op vakmanschap. 1 vraag, hoeveel keer heeft de heer Blind het elftal van zijn keuze kunnen neerzetten dit seizoen? Aha, dacht ik, en dan nog zo'n prestatie! Knap.
Geweldige foto, lijkt zo van het nachtkastje van Holleeder te komen .....quote:Op maandag 1 mei 2006 12:27 schreef Erwtensoep het volgende:
[afbeelding]
De man straalt wel kracht uit.
Denk het ookquote:Op maandag 1 mei 2006 12:45 schreef Urquhart het volgende:
AJAX
Met Ten Cate als coach wordt de kans ook groter dat Davids komt.
Wat te denken van Patrick Kluivert? Als hij Winston Bogarde maar niet meer benadert.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:45 schreef Urquhart het volgende:
AJAX
Met Ten Cate als coach wordt de kans ook groter dat Davids komt.
Ja, nou je het zegt.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:28 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
vind het een beetje een onderwereld figuur
Seedorf?quote:Op maandag 1 mei 2006 12:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat te denken van Patrick Kluivert? Als hij Winston Bogarde maar niet meer benadert.![]()
En waar mag Patje dan spelen? Het lijkt me niet dat hij Huntelaar uit de basis speelt.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:48 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Wat te denken van Patrick Kluivert? Als hij Winston Bogarde maar niet meer benadert.![]()
Die komt erin in de CL finale volgend jaarquote:Op maandag 1 mei 2006 12:52 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
En waar mag Patje dan spelen? Het lijkt me niet dat hij Huntelaar uit de basis speelt.
quote:Ten Cate maakt over twee weken beslissing bekend
Henk ten Cate zal op 18 mei bekendmaken waar zijn toekomst ligt. De assistent van Frank Rijkaard bij Barcelona wil eerst het verloop van de competitie afwachten en ook de Champions League verdient nu zijn volle aandacht. Die finale zal op 17 mei worden afgewerkt, waarna voor Barcelona het seizoen erop zit.
Ten Cate wordt al weken achtereen in verband gebracht met Ajax. De huidige trainer, Danny Blind, mist het vertrouwen van het bestuur dat hoogstwaarschijnlijk een nieuwe start wil maken. Daarnaast haalde de club enkele belangrijke spelers binnen, als Jaap Stam, Kenneth Perez en in de winterstop al Klaas-Jan Huntelaar.
Verschillende bronnen melden vandaag al dat Ten Cate al rond is met Ajax. In het geheim zouden besprekingen gevoerd zijn tussen technisch directeur Van Geel en de zaakwaarnemer van Ten Cate, maar beide partijen wilden hier verder geen uitspraak over doen. Op 18 mei krijgen we in ieder geval te horen waar de toekomst ligt van de oud-trainer van o.a. Sparta en NAC.
Hij heeft de selectie samengesteld met 42 verliespunten tot gevolg.quote:Op maandag 1 mei 2006 12:28 schreef bellingerII het volgende:
[..]
OK, dan baseren we de keuze op vakmanschap. 1 vraag, hoeveel keer heeft de heer Blind het elftal van zijn keuze kunnen neerzetten dit seizoen? Aha, dacht ik, en dan nog zo'n prestatie! Knap.
Deze uitleg is Wikipedia waardigquote:Op maandag 1 mei 2006 12:47 schreef HeatWave het volgende:
Het is toch wel duidelijk nu?
Blind heeft bewezen het niet aan te kunnen. Jammer maar helaas.
Blind moet weg, dat vinden de meesten. Ook jammer maar helaas.
Ajax gaat alleen niet netjes OM met Blind, en dat pikken we nou ook weer niet... respect voor Danny als Ajacied..
sim-pel.
Maar niet met een stabiele selectie. Tuurlijk elk team heeft z'n makkes maar de ziekenboeg bij AJAX was vaak groter dan de selectie die overbleef ....quote:Op maandag 1 mei 2006 12:55 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hij heeft de selectie samengesteld met 42 verliespunten tot gevolg.
Daar heeft Ajax niet alleen dit jaar last van gehad hoor . . .quote:Op maandag 1 mei 2006 13:14 schreef bellingerII het volgende:
[..]
Maar niet met een stabiele selectie. Tuurlijk elk team heeft z'n makkes maar de ziekenboeg bij AJAX was vaak groter dan de selectie die overbleef ....
Mja, maar dan was de selectie blijkbaar niet breed genoeg en ook dat is zn eigen schuld, blessures heb je elk seizoen en daar was dit seizoen echt niet anders in. Bovendien hebben wij echt wel betere spelers op de bank dan pakweg Groningen en Roda in de basis. Ik vind die excuses allemaal maar een beetje slap.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:14 schreef bellingerII het volgende:
[..]
Maar niet met een stabiele selectie. Tuurlijk elk team heeft z'n makkes maar de ziekenboeg bij AJAX was vaak groter dan de selectie die overbleef ....
Maar de selectie van AJAX is zo groot dat je alsnog meer punten moet halen.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:14 schreef bellingerII het volgende:
[..]
quote:Op maandag 1 mei 2006 12:55 schreef devv05 het volgende:
[..]
Hij heeft de selectie samengesteld met 42 verliespunten tot gevolg.
Nu opeens moest hij het stellen met de rommel van Koeman?quote:Op maandag 1 mei 2006 13:19 schreef vinnie06 het volgende:
[..]
![]()
Ja hij is verantwoordelijk en die verantwoordelijkheid neemt hij ook. Maar als ik jouw met een handzaag het bos in stuur en zeg dat het binnen een uur kaal moet zijn kom je ook huilend terug.
Hij heeft tevaak een elftal onder 20 moeten opstellen
Hij had met een slecht samengesteld elftal en rommel van koeman te maken
Hij had teveel spelers die uit vorm waren (door koeman) of weg zijn gegaan
Nu heeft hij zo'n beetje alle spelers die niet goed waren weg gedaan, goede spelers gehaald en begint nu steeds beter te spelen.
Overweinterd in europa ,met een goede europese wedstrijd
kans op de beker
kans op CL
Huntelaar is immers ook zijn verantwoordelijkheid, dus niet alleen de dingen die slecht gaan!!!
Dan ook nog eens zonder steun van de leiding![]()
Ik zeg geef hem nog een kans, met nieuw materiaal en een jaar ervaring op het hoogste niveau.![]()
Henk is erg leuk, maar moeten we ook maar zien of hij het red.![]()
blijkbaar niet, verkeerd in geschat dus, pas na huntelaar is het beter gaan lopen , kan niet alleen blinds fout zijnquote:Op maandag 1 mei 2006 13:21 schreef Robar het volgende:
[..]
Nu opeens moest hij het stellen met de rommel van Koeman?
Was in het begin van het seizoen niet heel Nederland erg optimistisch over de mogelijkheden van het toenmalige Ajax?
Dacht niet half Nederland dat Ajax kampioen zou worden?
En nu opeens is het materiaal eigenlijk niet goed genoeg?
Niet alleen maar wel grotendeels.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:23 schreef vinnie06 het volgende:
[..]
blijkbaar niet, verkeerd in geschat dus, pas na huntelaar is het beter gaan lopen , kan niet alleen blinds fout zijn
Zie PIquote:Op maandag 1 mei 2006 13:47 schreef devv05 het volgende:
Ik ben niet zo'n fan van Lindenbergh, maakt mij teveel fouten.
2 weken uitgeschakeld aldus Sport Journaalquote:Op maandag 1 mei 2006 13:18 schreef StarGazer het volgende:
Hoop dat de blessure van Jaap niet al te ernstig is
Gelukkig.quote:Op maandag 1 mei 2006 13:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]
2 weken uitgeschakeld aldus Sport Journaal
ik denk sowieso niet alleen en ook niet grotendeels, wij kunnen dat niet eens beoordelen, dus het blijft speculatie. Zaak is dat hij alles behalve in een gespereid bedje tercht kwam en dus nog geen echt grote kans heeft gehad.quote:
nee laten we dat maar niet terzijde doenquote:Op maandag 1 mei 2006 13:53 schreef vinnie06 het volgende:
als we ervan uitgaan dat we CL voorrondes en beker winnen kan je niet spreken van een mislukt seizoen. (ajax hoort elk jaar de landstitel te winnen, maar dat terzijde)
Ja, laten we net als de f'noorders meer naar deprestaties van de "vijand" kijken naar onze eigen resultatenquote:Op maandag 1 mei 2006 13:53 schreef vinnie06 het volgende:
[..]
en vergeet niet: Helemaal niks in rotterdam![]()
wat lul je nou, van feyenoord winnen in zo'n seizoen is erug mooi en zeker het noemen waard, maar als je verder hebt gelezen haal ik het niet eens als argument aan, maar meer een knipoogquote:Op maandag 1 mei 2006 13:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, laten we net als de f'noorders meer naar deprestaties van de "vijand" kijken naar onze eigen resultaten.
Helemaal niets in rotterdam, en als grunn en psv een beetje los zijn ook niets in Amsterdam hoor (ok de JC schaal).
We draaien een BAGGER seizoen, en de laatste toetjes die nu verdeeld worden doen daar niets aan af.
Je hebt gelijk, maar dat helemaal niets in rotterdam blijft gewoon grappigquote:Op maandag 1 mei 2006 13:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, laten we net als de f'noorders meer naar deprestaties van de "vijand" kijken naar onze eigen resultaten.
Helemaal niets in rotterdam, en als grunn en psv een beetje los zijn ook niets in Amsterdam hoor (ok de JC schaal).
We draaien een BAGGER seizoen, en de laatste toetjes die nu verdeeld worden doen daar niets aan af.
Uiteraardquote:Op maandag 1 mei 2006 14:05 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar dat helemaal niets in rotterdam blijft gewoon grappig
want? wie zegt dat? Playoffs zijn de shit, nog nooit zo'n mooi en spannend eind van een competitie gezien. Het is een goede oefening voor eindrondes van grote tournooien.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:00 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Ajax moet niet beoordeelt worden op de Play offs, maar op de competitie, en daar hebben we het schandelijk in gedaan...
Klopt, het is verplichte kost om van ze te winnen.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard.
Maar het is GEEN prijs om van ze te winnen, komop zeg..
wie zegt dat dan, staat dat ergens? het is dan wel normaal, maar wel erg lekker normaalquote:Op maandag 1 mei 2006 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard.
Dat we elk jaar om Feyenoord kunnen lachen zit standaard in het pakket, dat is idd niet zo bijzonder.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard.
Zo denken de spelers er gelukkig ook overquote:Op maandag 1 mei 2006 14:11 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Klopt, het is verplichte kost om van ze te winnen.
ZO arrogant wil ik het niet neerzetten, maar daar komt het wel op neer ja.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:12 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Dat we elk jaar om Feyenoord kunnen lachen zit standaard in het pakket, dat is idd niet zo bijzonder.
NEE ik zeg dat het meespeelt. ik ontken niet dat het een kutseizoen is, maar het einde was bekend en ze doen het tot nu toe het beste, dan kan je wel blijven janken over dit seizoen, maar daar wordt ik een beetje moe van ik kijk liever vooruit.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:12 schreef HeatWave het volgende:
Komop zeg! JIj beweert dat Ajax zich INGEHOUDEN heeft omdat de 5e plek voldoende was?.
Petje af? Echt, ik weet niet wat je geslikt hebt, maar petje AF voor dit vernederende KUT seizoen? Omdat ze NU toevallig 3 potjes redelijk spelen?
Het speelde helemaal niet mee, want zoveel scheelde het niet of we waren 6e geworden. dat zijn geen risico;s die je kan nemen..quote:Op maandag 1 mei 2006 14:14 schreef vinnie06 het volgende:
[..]
NEE ik zeg dat het meespeelt. ik ontken niet dat het een kutseizoen is, maar het einde was bekend en ze doen het tot nu toe het beste, dan kan je wel blijven janken over dit seizoen, maar daar wordt ik een beetje moe van ik kijk liever vooruit.
het speelt altijd mee en als je met MEDE gaat beginnen kan je heel ajax de laan uit sturen. Ik breng slechts wat nuances aan, want ik blijf het moeilijk vinden. Voor mijn gevoel moet BLind een tweede kans krijgen en het bestuur wroden opgeschoond, maar misschien is lbind echt niet zo goed of heeft nog niet genoeg ervaring dat een nieuwe trainer wonderen doet. Maar wie zegrt dat dat de oplossing is, elk jaar een nieuwe trainer is niet bevordelijk voor langere termijn planningenquote:Op maandag 1 mei 2006 14:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het speelde helemaal niet mee, want zoveel scheelde het niet of we waren 6e geworden. dat zijn geen risico;s die je kan nemen..
Ik kijk ook graag vooruit, maar dan dus zonder de trainer die MEDE verantwoordelijk was voor deze malaise..
az loert tegenwoordig op alles dat een beetje een balletje kan trappen.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:42 schreef Nashje het volgende:
AZ loert op Luirink. Als Ajax 'm nog wil moeten ze snel zijn dus.
Als je de geruchten allemaal moet geloven, Ajax ook hoorquote:Op maandag 1 mei 2006 14:49 schreef StarGazer het volgende:
[..]
az loert tegenwoordig op alles dat een beetje een balletje kan trappen.
Dan doen ze het beter dan Ajax. Riga Mustaphaquote:Op maandag 1 mei 2006 14:49 schreef StarGazer het volgende:
[..]
az loert tegenwoordig op alles dat een beetje een balletje kan trappen.
Ja dat is wel treurig idd.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dan doen ze het beter dan Ajax. Riga Mustapha.
Apart, aangezien een tijdje terug dit bericht in de media te vinden was:quote:Op maandag 1 mei 2006 11:31 schreef Mangoworks2002 het volgende:
laatste roddels en achterklap:Boukhari door Fontein en Keizer benaderd buiten Van Geel en Blind om
Lijkt me dus wederom een lulverhaalquote:BOUKHARI MAG TOCH BLIJVEN
Van onze Telesportredactie
AMSTERDAM, woensdag
Ajax wil toch verder met Nourdin Boukhari. Enkele maanden geleden kreeg de Marokkaan te horen dat hij na dit seizoen moest vertrekken, maar de clubleiding is op dat besluit teruggekomen.
„Nourdin is een goede voetballer die al een paar jaar op hetzelfde niveau zat. Daarom wilden we aanvankelijk verder kijken”, zegt technisch directeur Martin van Geel, die toegeeft dat de zoektocht naar een betaalbare middenvelder nog niets opleverde Van Geel: „Daar komt bij dat Nourdin ons de laatste maanden op het mentale vlak positief verrast heeft. Je moet je nooit te groot voelen om een beslissing terug te draaien. Maar ik zeg er eerlijk bij dat het de eerste keer in mijn carrière is.” Boukhari zal vanavond dan ook ontbreken bij de groep die in de laatste thuiswedstrijd afscheid neemt van het publiek: Hans Vonk, Hatem Trabelsi, Tomás Galásek, Yannis Anastasiou, Steven Pienaar en Juanfrán. Ajax lichtte de optie in het huurcontract van de Spanjaard niet. „Hij is te wisselvallig geweest”, aldus Van Geel.
Heeft PSV toch iemand van ex-Ajax binnengehaaldquote:Ronald Koeman nieuwe trainer PSV
01 mei 2006, 14:58
Door: Jelmer Geerds
EXCLUSIEF - Ronald Koeman wordt de nieuwe trainer van PSV, zo kan VoetbalPrimeur onthullen. De 43-jarige oefenmeester van Benfica wordt na het einde van de Portugese competitie gepresenteerd.
VoetbalPrimeur baseert zich op zeer betrouwbare bronnen binnen de organisatie van PSV, die melden dat de overgang voor 99% zeker is. Na het laatste duel van Benfica, uit bij Paços de Ferreira op 7 mei, zal Koeman officieel bevestigen dat hij aan de slag gaat in Eindhoven.
Hmm, gek:quote:Op maandag 1 mei 2006 14:54 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Apart, aangezien een tijdje terug dit bericht in de media te vinden was:
[..]
Lijkt me dus wederom een lulverhaal
quote:Nourdin Boukhari heeft van Ajax Directeur Maarten Fontein en Technisch Adviseur Piet Keizer, een voorstel tot contractverlenging ontvangen. Buiten medeweten van Trainer Danny Blind en Technisch Directeur Martin van Geel om,. Zo wist Henk Spaan te meldden in het programma Café de Sport. De Marokkaan zou naar verluidt een twee jarige verbintenis in Amsterdam kunnen signeren, dit lijkt maar op de zoveelste aanwijzing dat Danny Blind komende zomer moet vertrekken bij Ajax.
Boukhari kreeg een tijdje terug nog te horen dat zijn aflopende verbintenis niet verlengd zou worden, ook werd de Marokkaanse middenvelder uitgefloten door de Ajax aanhang. Sindsdien heeft Boukhari zichzelf terug geknokt en scoorde onlangs nog twee keer tegen Feyenoord.
quote:Op maandag 1 mei 2006 15:11 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Sindsdien heeft Boukhari zichzelf terug geknokt en scoorde onlangs nog twee keer tegen Feyenoord.
18 mei dus!quote:Henk ten Cate zal op 18 mei duidelijkheid verschaffen over zijn toekomst. De assistent-coach van FC Barcelona staat in de belangstelling van Ajax, om daar Danny Blind op te volgen als hoofdtrainer.
Al ruim twee weken doen er dagelijks speculaties de ronde over Ten Cate en Ajax. Volgens diverse media zouden beide partijen reeds een akkoord hebben bereikt. Zowel Ten Cate als Ajax ontkennen dit, maar feit is wel dat de positie van huidig trainer Danny Blind nagenoeg onhoudbaar is. Volgens Studio Voetbal-presentator Jack van Gelder zouden Blind en technisch directeur Martin van Geel al enkele dagen niet meer communiceren en staat een vertrek vast.
Ten Cate heeft vooralsnog enkel laten weten niet in te gaan op het aanbod van PSV. De Amsterdammer zal op 18 mei laten weten of hij al dan niet blijft in Catalonië.
Zelfde verhaal als blind... De playoffs vind ik niet een goede maatstaf voor de rest van het seizoen...quote:Op maandag 1 mei 2006 15:17 schreef HeatWave het volgende:
Boukhari mag lekker blijven hoor. Ik heb geen last van hem
.
Ik vind zijn handelings snelheid wat te langzaam om een echte topper te worden. En voor d ehalf positie heeft ie niet genoeg snelheid. Hij komt het best tot zijn recht achter de spitsen maar die plek wil iedereen bij Ajax.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:17 schreef HeatWave het volgende:
Boukhari mag lekker blijven hoor. Ik heb geen last van hem
.
Klopt, maar Boukhari kan gewoon op de bank als invallerquote:Op maandag 1 mei 2006 15:19 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Zelfde verhaal als blind... De playoffs vind ik niet een goede maatstaf voor de rest van het seizoen...
DB kan ook gewoon op de bank als invaller.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, maar Boukhari kan gewoon op de bank als invaller.
Blind is wat lastiger.
We hadden er nog iets van kunnen leren (zoals iemand al eerder opmerkte, misschien een goede verdedigingstrainer)quote:Op maandag 1 mei 2006 15:24 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
DB kan ook gewoon op de bank als invaller.![]()
Koeman dus samen met Wouters, misschien kunnen ze Blind erbij nemenquote:Op maandag 1 mei 2006 15:06 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Heeft PSV toch iemand van ex-Ajax binnengehaald![]()
Geen VDV, de Jong, Pienaar of Trabelsi, maarrrrrr Koeman
Men ziet het gelukkig eindelijk in! Daarnaast doet hij nog regelmatig iets "Ajax" in zijn spel.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:39 schreef Urquhart het volgende:
Boukhari is een nuttige kracht voor de breedte, gewoon houden dus
Hmm, jij krijgt nu wel opeens gelijk van veel mensen (ben er een van) zeg terwijl je een maand of twee terug ongeveer de enige was die achter Boukhari stond.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
Men ziet het gelukkig eindelijk in! Daarnaast doet hij nog regelmatig iets "Ajax" in zijn spel.
Ach, de ene keer pakt vertrouwen houden in een speler nu eenmaal beter uit dan een andere keer. Hopelijk laat Ryan Babel volgend jaar ook weer mooie dingen zien.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:13 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Hmm, jij krijgt nu wel opeens gelijk van veel mensen (ben er een van) zeg terwijl je een maand of twee terug ongeveer de enige was die achter Boukhari stond.
![]()
Goed gedaan hé, van Danny!quote:Op maandag 1 mei 2006 17:21 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ach, de ene keer pakt vertrouwen houden in een speler nu eenmaal beter uit dan een andere keer. Hopelijk laat Ryan Babel volgend jaar ook weer mooie dingen zien.
Danny was nooit zo gecharmeerd van Nourdin, maar nog altijd meer dan Martin.quote:Op maandag 1 mei 2006 17:23 schreef Radegast het volgende:
[..]
Goed gedaan hé, van Danny!![]()
Ik moet wel toegeven: Boukhari is (samen met Rosales) ernorm opgebloeid sinds de komst van Klaas.
Danny zei voor vorig jaar zomer al dat hij in Nourdin dé vervanger zag van VdV...quote:Op maandag 1 mei 2006 17:31 schreef methodmich het volgende:
[..]
Danny was nooit zo gecharmeerd van Nourdin, maar nog altijd meer dan Martin.
De geschiedenis herhaalt zichquote:
Toch niet van VdV in vormquote:Op maandag 1 mei 2006 17:32 schreef Radegast het volgende:
[..]
Danny zei voor vorig jaar zomer al dat hij in Nourdin dé vervanger zag van VdV...
Briljant tochquote:Op maandag 1 mei 2006 17:51 schreef Corksterr het volgende:
Paauwe misschien 3 duels geschorst vanwege de 'klap' die hij aan Boukhari uitdeelde tijdens de play off-wedstrijd tussen Ajax en Feyenoord.
Hoe lachwekkend ging Boukhari naar de grond.
Idd, ik hoop toch echt dat dit gerucht gebakken lucht is.quote:Op maandag 1 mei 2006 19:02 schreef Tvduijn het volgende:
Wat zou ajax in godsnaam met riga mustapha moeten, kan me niet voorstellen dat ze daarvoor zijn gaan kijken....
Riga Mustapha
![]()
Ik las ergens wat over een Iers international die daar linksback loopt, Ian Harte ofzoquote:Op maandag 1 mei 2006 19:04 schreef Tvduijn het volgende:
Is er geen andere interessante speler bij levante? Middenvelder? Rechtsback misschien?
Hmm zodat Urby door kan schuiven naar het middenveld? Klinkt logischer dan een 6e en zeer slechte spitsquote:Op maandag 1 mei 2006 19:04 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik las ergens wat over een Iers international die daar linksback loopt, Ian Harte ofzo
Wellicht, of een vervanger van Juanfranquote:Op maandag 1 mei 2006 19:05 schreef Tvduijn het volgende:
[..]
Hmm zodat Urby door kan schuiven naar het middenveld? Klinkt logischer dan een 6e en zeer slechte spits
Owquote:Op maandag 1 mei 2006 19:06 schreef Radegast het volgende:
Ian Harte heeft volgens mij al getekend bij Celtic.
thnxquote:
Rijkaard werd in 2003/2004 op een paar punten achterstand op Valencia tweede, terwijl het het jaar erop kansloos zesde werd. Bovendien werd Rijkaard "pas" in de zomer aangenomen.quote:Op maandag 1 mei 2006 18:16 schreef Komakie het volgende:
Rijkaard kreeg (wonderbaarlijk genoeg daar) een jaar de tijd om Barca op te bouwen. Toen werd hij geen kampioen, maar het jaar daarna en het jaar daarna heeft hij het toch best wel aardig gedaan lijkt me.
Blind had De Jong en vooral Van der Vaart nooit voor Ajax kunnen behouden. Voor Van der Vaart was de maat vol toen Krol aangaf dat VdV vierde keus was als linkermiddenvelder achter Sneijder, Lindgren en Boukhari. De Jong zat ook allang met z'n hoofd bij een andere club...quote:Op maandag 1 mei 2006 19:45 schreef twi het volgende:
[..]
Rijkaard werd in 2003/2004 op een paar punten achterstand op Valencia tweede, terwijl het het jaar erop kansloos zesde werd. Bovendien werd Rijkaard "pas" in de zomer aangenomen.
Ajax is vierde geworden, waar het vorig jaar tweede werd, terwijl Blind dus twee maanden voor het einde van 't seizoen al op de trainersstoel zat.
Ik ben het eens dat je een team moet bouwen. Ik ben het echter niet eens dat het zo'n enorm zooitje was. Wanneer Blind het beter aan had gepakt vanaf het begin hadden zelfs Van der Vaart en De Jong nog gewoon bij Ajax gespeeld.
Barcelona heeft dan ook flink geinvesteerd in de zomer van 2003.quote:Op maandag 1 mei 2006 19:55 schreef twi het volgende:
Nou, dan zit er duidelijk vooruitgang in. In tegenstelling tot bij Ajax, wat net een rampjaar heeft gehad.
Ach, Jenner en Mendes gewoon niet kopen, spaart 3 miljoenquote:Op maandag 1 mei 2006 20:28 schreef TimmyAsd het volgende:
5,4 miljoen
Hoeveel wil Ajax eigenlijk gaan uitgeven deze zomer
Hahaquote:Op maandag 1 mei 2006 19:04 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik las ergens wat over een Iers international die daar linksback loopt, Ian Harte ofzo
Jesssquote:Op maandag 1 mei 2006 20:23 schreef StarGazer het volgende:
Aan de geruchten kunnen wij toevoegen :
Belangstelling voor Andy van der Meyde
Maandag 1 mei 2006 - Sunday Express
Het ziet er naar uit dat Ajax Andy van der Meyde terug gaat halen naar Amsterdam, zo meldt Sunday Express. De 26-jarige speler van Everton is aan een teleurstellend seizoen bezig en ziet een overgang naar Ajax als ‘even weer opnieuw beginnen’. Mede door blessures maakte hij weinig indruk bij Inter en nu bij zijn huidige club Everton.
Volgens een woordvoedster van Everton mag Van der Meyde voor 5,4 miljoen vertrekken uit Engeland. Voor Ajax zou dit een prima aankoop zijn voor de rechtsbuiten positie. Hij zal met Rosales en De Mul moeten vechten voor een basisplek. Het zou ook mogelijk zijn dat De Mul weer verhuurd zal worden. Ajax zou daarnaast ook bezig zijn om veel Nederlandse spelers aan te trekken.
Het zou wel mooi zijn
Voor hoeveel miljoentjes was Andy toendertijd verkocht?quote:Op maandag 1 mei 2006 20:28 schreef StarGazer het volgende:
5,4 miljoen is veel, maar voor Andy is het dat dubbel en dwars waard. Een rendement dat die jongen had in het seizoen 2002/2003, echt ongelofelijkHij moet gewoon lekker naar huis komen.
Bron is soccernews.nlquote:Riga Mustapha vertrekt na dit seizoen niet naar Ajax. Dat meldt de voorzitter van zijn club Levante vandaag in het regionale blad Las Provincias. De Spaanse eerstedivisionist wil haar aanvaller graag aan zijn contract houden.
Het Spaanse blad maakte gisteren nog bekend dat Mustapha al drie keer is bekeken door een delegatie scouts van de Amsterdammers. Mustapha en zijn club zijn echter erg tevreden met elkaar waardoor een overgang niet aan de orde lijkt.
De enige mogelijkheid die Ajax zou kunnen hanteren is om het contract van de veelscorende spits af te kopen. Hoeveel hij dan moet opleveren is nog onbekend.
Rendement kost geld. Hij is in z'n eentje goed voor +10 assists (mits in goede doen)quote:Op maandag 1 mei 2006 20:38 schreef Suijk het volgende:
Andy...tja, vond hem niet altijd even goed. 5 miljoen vind ik echt te veel...
Hij was idd erg wisselvallig, maar je kan hem er beter bij hebben dan De Mul lijk mequote:Op maandag 1 mei 2006 20:38 schreef Suijk het volgende:
Andy...tja, vond hem niet altijd even goed. 5 miljoen vind ik echt te veel...
Goede aankoop en Lindenbergh in één zin?quote:Op maandag 1 mei 2006 18:16 schreef Komakie het volgende:
Hij heeft al een paar goeie aankopen gedaan (Rosenberg, Huntelaar, Lindenbergh, Perez en Stam. Hoewel die laatste buiten hem om gehaald zou zijn).
Emanuelson debuteerde volgens mij al onder Koeman.quote:Hij heeft Boakye, Emanuelson, Timisela, Schilder, Anita en Sarpong laten debuteren. Waarvan ik zeker van 2 verwacht (of al weet) dat ze een vaste waarde bij Ajax worden (of al zijn)
Probleem is dus dat verdere samenwerking tussen Blind en Van Geel eigenlijk niet meer mogelijk is. Ik weet niet in hoeverre het dan nog kan dat Blind een functie bekleed binnen de technische staf.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Goede aankoop en Lindenbergh in één zin?
[..]
Emanuelson debuteerde volgens mij al onder Koeman.
Zelf vind ik dat Blind gewoon nog een seizoen of wat assistent moet worden onder Ten Cate en bij Ajax 2 de nodige coaching skills moet opdoen.
Ik heb er wel vertrouwen inquote:Op maandag 1 mei 2006 21:15 schreef Houniet het volgende:
Zou wel heel mooi zijn als Andy terug zou komen, alleen zie ik dat niet gebeuren eerlijk gezegt..
8 miljoenquote:Op maandag 1 mei 2006 20:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
Voor hoeveel miljoentjes was Andy toendertijd verkocht?
Tja, emanuelson kan je niet aan koeman geven, die viel namelijk in bij een 3-1 achterstand tegen auxere uit, met nog een paar minuten te gaan (ajax had thuis 1-0 gewonnen). Was sowieso al geen briljante wissel maar na dat (verloren) duel nam Koeman ontslag.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:18 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Goede aankoop en Lindenbergh in één zin?
[..]
Emanuelson debuteerde volgens mij al onder Koeman.
Zelf vind ik dat Blind gewoon nog een seizoen of wat assistent moet worden onder Ten Cate en bij Ajax 2 de nodige coaching skills moet opdoen.
Dat wordt ook wel tijd Vaduz, na al die jaren van stil zittenquote:Op maandag 1 mei 2006 21:41 schreef -Vaduz- het volgende:
Lijkt er wel op dat Ajax geld op zak heeft om wat te doen.
Die niet echt beter is dan Rosales of De Mulquote:Op maandag 1 mei 2006 21:44 schreef Paus_Benedictus_XVI het volgende:
5 Miljoen voor iemand die moet gaan vechtne om een basisplaats![]()
quote:Op maandag 1 mei 2006 21:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Die niet echt beter is dan Rosales of De Mul
Dit meen je niet?quote:Op maandag 1 mei 2006 21:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
die is goedquote:Op maandag 1 mei 2006 21:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hij is net zo slecht of goed als elke andere buitenspeler hoor. VD Meyde uit vorm heb je niets aan, VD Meyde in vorm was geweldig. Maar dat is net zo met Rosales, De Mul, Gronkjear, Mitea, etc.quote:Op maandag 1 mei 2006 21:47 schreef TimmyAsd het volgende:
[..]vdMeyde heeft zich toch echt wel bewezen hoor..
Rendement jongen. Het jaar 2002-2003 overgeslagen soms?quote:Op maandag 1 mei 2006 21:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
quote:'Nourdin Boukhari trekt zich terug'
Ajax-middenvelder Nourdin Boukhari zou zich voorlopig afzijdig houden wat betreft zijn contractverlenging bij Ajax. De Marokkaan tekent waarschijnlijk alleen bij als er geen andere (adequate) club zich meldt.
Dit wist Henk Spaan in zijn column in de Amsterdams krant Het Parool te melden. Boukhari zou 'de buik vol hebben' van de gesprekken met Fontein en Keizer, waar Blind en Van Geel niet bij waren.
Volgens Spaan liet Van Geel over zich heen lopen door Fontein. De columnist wist overigens ook dat Blind in februari liever zag dat Boukhari bij Ajax zou blijven.
Inderdaad, Mandy is zowaar nog slechter dan Rosales.quote:
meningen verschillen...quote:Op maandag 1 mei 2006 21:59 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Inderdaad, Mandy is zowaar nog slechter dan Rosales.
5 miljoen voor hem zou echt gestoord zijn.. Haal voor dat geld dan Kromkamp.
Als ik zou moeten kiezen, geef mij kromkamp dan maarquote:
Ja, die ja.quote:Op maandag 1 mei 2006 22:03 schreef manny het volgende:
We hebben het toch over vd Meyde, die ( behalve die goal tegen Roma ) een hele middelmatige speler was. Die het slechtste EK ooit heeft gespeeld onder Advocaat en waarvoor ik 5 dagen juichend op het Leidseplein heb staan zingen omdat hij verkocht werd. Die vd Meyde hebben we het toch over ?
Voorlopig is het weer Henk Spaan, die gisteren ook al zo goed geïnformeerd wasquote:Op maandag 1 mei 2006 22:19 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik zou Nourdin goed begrijpen als hij alsnog vertrekt, de partijen binnen Ajax gaan schandalig met hem om.
quote:Op maandag 1 mei 2006 22:03 schreef manny het volgende:
We hebben het toch over vd Meyde, die ( behalve die goal tegen Roma ) een hele wisselvallige speler was.
15 assist, 8 goals ofzo?quote:Op maandag 1 mei 2006 22:05 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ja, die ja.
Ik denk dat men alleen de positieve punten nog weet..
Henk Spaan.quote:
iemand statistieken van de 2 voorgaande seizoenen?quote:Op maandag 1 mei 2006 22:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus.
Een goed seizoen in de 9 jaar dat ie prof is.....
iig 0 doelpunten bij inter en everton...quote:Op maandag 1 mei 2006 22:59 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
iemand statistieken van de 2 voorgaande seizoenen?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | 1997/98 Ajax 4 0 Eredivisie 1998/99 Ajax 1 0 Eredivisie 1999/00 FC Twente 32 2 Eredivisie 2000/01 Ajax 27 2 Eredivisie 2001/02 Ajax 30 5 Eredivisie 2002/03 Ajax 29 11 Eredivisie 2003/04 Internazionale 14 1 Serie A 2004/05 Internazionale 18 0 Serie A 2005/06 Everton 9 0 Premiership |
Wilhelmsson is beter. Weet alleen niet wat voor prijskaartje daar aan hangt.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:12 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Als Ajax het geld heeft moeten ze hem halen, maar kan je voor dat geld betere vleugelverdedigers of rechtermiddenvelders kopen moet je dat doen...
dacht ik ook netquote:Op maandag 1 mei 2006 23:29 schreef Jasza het volgende:
Hij zegt: Anderlecht denkt altijd dat ze de beste zijn en arrogant zijn.
Weet ie wel hoe et bij Ajax gaat dan?
quote:Op maandag 1 mei 2006 23:29 schreef Jasza het volgende:
Hij zegt: Anderlecht denkt altijd dat ze de beste zijn en arrogant zijn.
Weet ie wel hoe et bij Ajax gaat dan?
Vertel.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:32 schreef Heero87 het volgende:
Als ie flopt bij Ajax -wat ie toch doet-
Nee, er komt nog, interview is in drie stukjes.quote:Op maandag 1 mei 2006 23:31 schreef Erwtensoep het volgende:
Maareh was dit het?
Ik weet niet, ik heb het Sonck-scenario voor ogen. Uiteraard is Defour een heel andere speler en ook intrinsiek beter, maar ik betwijfel of ie de Ajax-kleedkamer overleeft.quote:
Zolang ie goed kan voetballen en we 'm over een paar jaar kunnen verkopen voor 30 miljoen aan Barcelona is ie welkomquote:
Schoot op de latquote:Op maandag 1 mei 2006 23:35 schreef jimjim1983 het volgende:
Jongens
Wamberto was net op tv en jullie hebben het over ene defur?
wat hij zegt over ajax klinkt goedquote:Op maandag 1 mei 2006 23:37 schreef twi het volgende:
"Dat zullen we wel zien in Amsterdam."
Dat klinkt best zeker
Drie D-E zegeltjes. Of zitten die dingen niet meer op de pakken koffie tegenwoordig?quote:
quote:1/5/2006 - Jong Ajax eindigt als vijfde na negenklapper
Jong Ajax is via een 9-2 zege in de laatste competitiewedstrijd in de beloftencompetitie tegen Jong NAC uiteindelijk nog op een vijfde plaats geeindigd. Na een hele moeizame seizoensstart is de ploeg uiteindelijk nog behoorlijk geklommen op de ranglijst. Jong AZ werd vanavond tot kampioen gekroond nadat Jong Feyenoord in wat de kampioenswedstrijd had moeten worden met 1-0 onderuitging tegen de nummer drie JOng FC Utrecht.
quote:1/5/2006 - 'Huntelaar volgt Kalou op als Talent van het Jaar'
Volgens VI hoofdredacteur Johan Derksen is Klaas Jan Huntelaar gekozen tot Talent van het Jaar. De zogenaamde Johan Cruijff Prijs ging vorig jaar naar Salomon Kalou. Eerder werd de prijs gewonnen door Arjen Robben en Wesley Sneijder. Tal van nederlandse coaches kozen samen met Johan Cruijff voor Huntelaar als winnaar, hij zou Jefferson Farfan net zijn voorgebleven, aldus Derksen in Voetbal Insite.
Naast een trofee ontvangt Huntelaar ook een Cruyff Court die op een locatie naar wens van de winnaar zal worden gerealiseerd.
quote:'Ajax wil Maaskant als assistent van Ten Cate' 1 mei 2006
RBC-trainer Robert Maaskant Robert Maaskant gaat mogelijk bij Ajax aan de slag als assistent-trainer. Dat werd maandagavond gemeld in het RTL-programma Voetbal Insite. Maaskant, die momenteel nog als coach werkzaam is bij RBC Roosendaal, zou in Amsterdam de rechterhand moeten worden van Henk ten Cate. Zoals bekend is Ten Cate bij Ajax de gedoodverfde opvolger van de huidige trainer Danny Blind, die vrijwel zeker het veld zal moeten ruimen.
Maaskant (37) was de afgelopen jaren hoofdtrainer bij RBC Roosendaal, Go Ahead Eagles, opnieuw RBC en Willem II. Bij laatstgenoemde club werd hij vanwege tegenvallende prestaties ontslagen. In december 2004 bracht de Schiedammer het boek Mentale training en coaching in voetbal uit. Tijdens het huidige seizoen degradeerde Maaskant met RBC naar de Gouden Gids Divisie.
Ja iddquote:Op maandag 1 mei 2006 23:35 schreef twi het volgende:
Slimme jongen, die DefourAlleen wil 'ie niet naar Anderlecht omdat ze daar vinden dat ze het beste zijn. En wij dan?
Hebben we meteen een goede opvolger voor Henk ten Cate, mocht hij na een jaar ontslagen worden.quote:
We kunnen er lang of kort over lullen. Blind gaat en Ten Cate komt das nu wel zeker denk ikquote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:15 schreef sexymofo het volgende:
maar zitten we nu echt te w88 op ten Cate?
ok hij doet het leuk als assistent, maar als hoofdtrainer?
Danny heeft nog steeds vrij veel supporters achter zich staan die ten Cate tot de grond aan af zullen fakkelen als hij het niet redt. Daarnaast heeft ajax volgend jaar gewoon een betere selectie, dus waarom geen 1e echte kans voor Danny Blind?
quote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:26 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Hebben we meteen een goede opvolger voor Henk ten Cate, mocht hij na een jaar ontslagen worden.
Jammer van zijn mentaliteit, beetje een Dani-verhaal.quote:Juanfran wil terug naar Spanje
In een interview met Diario Equipo laat Juanfran weten graag terug te willen naar Spanje. Na een verblijf van twee jaar in het buitenland, eerst een jaar Besiktas en nu een jaar Ajax, wil de linksback niets liever dan terugkeren in zijn geboorteland. Hij lijkt het in het buitenland wel gezien te hebben. Hij is daarvoor echter afhankelijk van Besiktas. Nu Ajax de optie tot koop niet licht, zal hij moeten terugkeren naar Turkije. Real Zaragoza toonde inmiddels interesse, al is het nog niet concreet geworden.
6de worden met Sparta en de bekerfinale halen, 3de worden met Vitesse en je plaatsen met NAC voor de UEFA Cup. Dat zijn toch best goede prestaties.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 02:15 schreef sexymofo het volgende:
maar zitten we nu echt te w88 op ten Cate?
ok hij doet het leuk als assistent, maar als hoofdtrainer?
Danny heeft nog steeds vrij veel supporters achter zich staan die ten Cate tot de grond aan af zullen fakkelen als hij het niet redt. Daarnaast heeft ajax volgend jaar gewoon een betere selectie, dus waarom geen 1e echte kans voor Danny Blind?
quote:Johan Plat (19) zal op zoek moeten naar een nieuwe club. De jonge aanvaller vertrekt volgens Highlow.nl aan het einde van het seizoen bij Ajax, waar hij niet genoeg vertrouwen kreeg.
Plat speelde al vanaf zijn tiende levensjaar bij Ajax, maar brak uiteindelijk niet door. Bij welke club hij volgend seizoen speelt is nog niet bekend. Naar verluidt zouden er enkele Gouden Gids Divisionisten geïnteresseerd zijn in het talent.
quote:Ajax druk met volgend seizoen
AMSTERDAM - Ajax staat aan de vooravond van zijn twee laatste cruciale wedstrijden van het seizoen, maar de Amsterdamse club kijkt al nadrukkelijk vooruit. Naast de besprekingen met de zaakwaarnemer van Henk ten Cate, is technisch directeur Martin van Geel druk met de vormgeving van een nieuwe ploeg.
Morgen verdedigt Ajax in Groningen een 2-0 voorsprong en hoopt daarmee een plaats in de voorronde van de Champions League af te dwingen, zondag wacht PSV in de bekerfinale.
Ajax zoekt voor komend seizoen nog naar versterking op de backposities en op het middenveld. In die laatste linie is NAC-speler David Mendes da Silva een belangrijke kandidaat. De Rotterdammer was eerder al als Sparta-huurling actief voor Ajax, maar kwam in die periode niet aan spelen toe. Van Geel bekeek Mendes da Silva ondermeer in één van de play-off-duels tussen NAC en TOP Oss.
Komende week praat Ajax met Racing Genk over een transfer van het Belgische toptalent Steven Defour. De 18-jarige speler heeft inmiddels te kennen gegeven graag naar Ajax te verhuizen.
Jan Kromkamp is één van de opties op de rechtsbackpositie, als opvolger van Hatem Trabelsi. Liverpool is bereid te praten over een transfer van de international, die op Anfield geen basisplaats heeft.
Rondom de bekerfinale van zondag nemen naast Trabelsi, ook Tomás Galásek, Steven Pienaar, Juanfran, Yannis Anastasiou en Hans Vonk afscheid van de Amsterdamse club. Eerder vertrokken al Nigel de Jong, Bogdan Lobont, Julien Escudé, Daniel de Ridder, Rasmus Lindgren, Anthony Obodai en Maxwell.
Nourdin Boukhari kreeg onlangs alsnog een contractverlenging aangeboden, op basis van zijn prima spel van de laatste maanden. De Marokkaan twijfelt nog over een langer verblijf in Amsterdam. Eerder legde Ajax Jaap Stam, Kenneth Perez, Dennis Gentenaar en Michael Krohn-Dehli vast.
18 Mei, en niet eerder..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 08:57 schreef M0NTANA het volgende:
Inderdaad, DB is om onbegrijpelijke redenen aangestald als trainer/coach (waarschijnlijk de makkelijkste weg) en heeft in veertien maanden niets gepresteerd. Normaliter wordt je dan door het hele publiek uitgekotst, maar puur uit respect voor de prestaties als speler in het verleden, houd iedereen zich in. Toch denk ik dat Ajax hard moet zijn, DB terug naar de functie van hoofd-opleidingen, maar speel het wel open! Nu wordt er veel gespeculeerd in de media en zal Ajax wellicht in de week ná 7 mei 2006 (bekerfinale) bekendmaken dat er een nieuwe trainer/coach komt.
Het is ECHT helemaal niets in Rotterdam he?quote:1/5/2006 - Jong Ajax eindigt als vijfde na negenklapper
Jong Ajax is via een 9-2 zege in de laatste competitiewedstrijd in de beloftencompetitie tegen Jong NAC uiteindelijk nog op een vijfde plaats geeindigd. Na een hele moeizame seizoensstart is de ploeg uiteindelijk nog behoorlijk geklommen op de ranglijst. Jong AZ werd vanavond tot kampioen gekroond nadat Jong Feyenoord in wat de kampioenswedstrijd had moeten worden met 1-0 onderuitging tegen de nummer drie Jong FC Utrecht.
Ja ik las het. Humorquote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is ECHT helemaal niets in Rotterdam he?.
Vorig jaar toch ook al?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het is ECHT helemaal niets in Rotterdam he?.
Vooral de manier waarop, in de laatste wedstrijd het nog vergokken, waar ken ik dat toch van?quote:
En nog meer: Niets in Rotterdam....quote:Klaas Jan Huntelaar mag zich het grootste talent van Nederland noemen en wint de Johan Cruijff-prijs. De Ajax-aanvaller volgt Salomon Kalou op.
Dit seizoen scoorde Huntelaar liefst 33 doelpunten in de competitie, waarvan 16 na de winterstop in Amsterdamse dienst. Daarmee werd hij topscorer van de Eredivisie en verdiende hij een (voorlopige) plek in Oranje.
Maar voor dat geld????quote:Op maandag 1 mei 2006 21:10 schreef keijz het volgende:
[..]
Hij was idd erg wisselvallig, maar je kan hem er beter bij hebben dan De Mul lijk me
quote:Ben Haverkort is aangewezen als leidsman bij de return in de finale van de play-offs tussen FC Groningen en Ajax, die woensdagavond in het Euroborg gespeeld zal worden.
Ben Haverkort wordt geassisteerd door Roger Geutjes en Ron Karremans. Richard Liesveld bekleedt de functie van vierde official.
Haverkort zou Ajax al fluiten in het play-offduel in Rotterdam tegen Feyenoord, maar de scheidsrechter moest toen geblesseerd afhaken. Hij floot dit seizoen wel de uitwedstrijd bij Willem II (2-0 voor Ajax), de kwartfinale in de Gatorade Cup tussen sc Heerenveen en Ajax (Ajax won in Friesland met 3-0) en het doelpuntloze gelijkspel in de ArenA tussen Ajax en PSV. Zdenek Grygera kreeg in de wedstrijd tegen Willem II een rode kaart van Haverkort.
Wie wil je dan halen voor de rechtsbuiten positie? Met Rosales en De Mul red je het echt niet hoor.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:49 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik vind dat iets te duur voor een speler die de laatste jaren niks heeft laten zien.
Rechts buiten heb je al in Rosales. Die wordt steeds beter. Linksbuiten is een grotere zorg.. daar kan andy ook uit de voeten maar voor 5.4 miljoen.. zijn ze helemaal gek geworden..quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:52 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Wie wil je dan halen voor de rechtsbuiten positie? Met Rosales en De Mul red je het echt niet hoor.
En als Rosales geblesseerd is? De Mul? die is toch veels te licht.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:56 schreef Chadi het volgende:
[..]
Rechts buiten heb je al in Rosales. Die wordt steeds beter. Linksbuiten is een grotere zorg.. daar kan andy ook uit de voeten maar voor 5.4 miljoen.. zijn ze helemaal gek geworden..
ja maar 5,4 miljoen dat is ook geen kattepis voor zo'n speler.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 09:57 schreef StarGazer het volgende:
[..]
En als Rosales geblesseerd is? De Mul? die is toch veels te licht.
En terecht, ajax maakt de kop van dat jonge gastje nu helemaal gek. Er is eigenlijk geen weg meer terug. Dus laat ze dan ook maar lekker de hoofdprijs betalenquote:
quote:We moeten eerlijk zijn: PSV heeft zich weer eens af laten troeven door die kl...Amsterdammers. Zij halen Ten Cate en die hadden wij op het oog. Maar ja, bij ons duurt alles heeeeeel erg lang. Knopen doorhakken en adequaat handelen kunnen die mannen nou eenmaal niet. En dan kom je vanzelf bij zo'n tweederangsfiguur uit. Laten we er maar het beste van hopen.
Ten Cate wilde zelf toch nietquote:
Toen PSV het vroeg was Ajax ook al " in the picture" dus misschien heeft het toch daar mee te maken.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ten Cate wilde zelf toch nietIk zou als trainer zijnde ook nooit op dit moment naar PSV willen. Je kunt het alleen maar minder doen dan Hiddink.
Ow gelukkig maar... Krohn Dehli.,.. wereldtopperquote:Op dinsdag 2 mei 2006 11:56 schreef EnGCatjuh het volgende:
He jongens, we hebben Krohn-Dehli ook al voor de rechts-/linksbuiten positie! We hebben Andy helemaal niet nodig hoor!
Helaas welquote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:01 schreef VoreG het volgende:
Komt de Mul ook nog terug?
Rosales doet het pas de laatste 4 weken goed.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:04 schreef VoreG het volgende:
De Mul, Krohn-Dehli, Rosales en Mandy
Rosales doet het goed en Mandy is ook een goede. Waarvoor zijn die andere 2?
Zouden het Duitsers zijn?quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:06 schreef Suijk het volgende:
Voor als de medische staf weer gaat experimenteren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |