Nog even over het vertrekken of aanblijven van Blind.
Hij moet zeker nog een seizoen de kans krijgen.
Als het dan niet gaat dan kan er altijd nog iemand anders komen.
Je moet iemand de tijd geven om een elftal op te bouwen. Dat gaat niet over 1 seizoen. Hij heeft al een paar goeie aankopen gedaan (Rosenberg, Huntelaar, Lindenbergh, Perez en Stam. Hoewel die laatste buiten hem om gehaald zou zijn).
Hij heeft Boakye, Emanuelson, Timisela, Schilder, Anita en Sarpong laten debuteren. Waarvan ik zeker van 2 verwacht (of al weet) dat ze een vaste waarde bij Ajax worden (of al zijn)
Kortom, zijn selectiebeleid is niet bepaald slecht te noemen.
Alleen Juanfran is een niet al te beste keuze, maar ja ze hadden iemand nodig voor de linksback positie en gelukkig is die alleen gehuurd
![]()
Rosenberg had aanvankelijk niet veel te zoeken bij Ajax maar nu hij van de flank kan spelen heeft toch een best indrukwekkend gemiddelde opgebouwd.
Het feit dat de spelers nu ineens wel doen wat ze behoren te doen geeft al aan dat de denkwijze of de manier van overbrengen hoe te spelen niet het probleem is bij Blind. Meer het motiveren blijkbaar van de spelers.
Maar het gaat wel steeds beter qua resultaat. Op het moment dat Blind kwam was er weinig zelfvertrouwen bij Ajax. Ik heb nu wel het idee dat het terug begint te komen.
Met de spelers die erbij komen zou ik het nog een keer proberen. Stam kan de groep wel op scherp zetten. Perez kan ook van grote waarde zijn naast de groep. Als Davids erbij zou komen (wat ik niet verwacht) zou dat natuurlijk helemaal geweldig zijn.
Dat zijn ook spelers waar de jongere spelers wat van aannemen. Die hebben die spelers allemaal op het allerhoogste niveau zien spelen. NL11tal enzo. Dat hebben ze bij Ajax al een paar jaar niet gehad.
Dit jaar heeft Blind de kans gehad om het team op te bouwen dat hij wil. Ik denk dat hij dat volgend seizoen redelijk voor mekaar moet hebben. Als het dan niet werkt, kun je hem nog altijd weg sturen. Resultaten komen niet altijd gelijk de dag nadat je een trainer aangesteld hebt. Zeker niet als het zo'n zooitje is als de manier waarop het achter gelaten is door Koeman.
ik probeer niet goed te praten dat het gewoon een kutseizoen is geweest, maar Blind heeft wel op de juiste momenten de punten gepakt. Dan nog moet Ajax gewoon meedoen en zijn er belachelijk veel punten verloren gegaan. Maar met het elftal dat hij volgend seizoen kan opstellen (waar hij voor het grootste gedeelte zelf voor gekozen heeft), zou ik hem nog een kans geven.
Op deze manier kom je namelijk nooit bij een trainer die een elftal heeft dat rond zijn denkwijze is opgebouwd. Want hoewel Ajax altijd volgens een bepaald systeem moet spelen, is het wel zo je daar verschillende spelers voor kunt hebben die beter met de ene trainer kunnen opschieten dan met de andere.
Als ze nu Ten Cate halen en het gaat niet gelijk goed, dan laten we hem een seizoen zitten, spelers aankopen en volgend seizoen weer oprotten, zodat de volgende trainer dan met de zooi van Ten Cate zit. Als het elke keer zo gaat, dan krijg je nooit een goed opgebouwd elftal.
Rijkaard kreeg (wonderbaarlijk genoeg daar) een jaar de tijd om Barca op te bouwen. Toen werd hij geen kampioen, maar het jaar daarna en het jaar daarna heeft hij het toch best wel aardig gedaan lijkt me. Zo hoor je om te gaan met een trainer. Het kan niet elk jaar feest zijn (eigenlijk hoort het wel
![]()
) en soms moet je ff een pas terug doen om er 2 vooruit te zetten.
Ff nog over die Riga Mustapha.
Laat ze die gast niet halen ook al is hij gratis. Als we elke speler gaan kopen die gratis is, dan krijg je hetzelfde gezeik als een paar jaar geleden toen Ajax een selectie had die veel en veel te groot was. Dat kost alleen maar geld (ze moeten ook betaald worden he)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"