abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37370487
Hallo mensen, na rondgesnuffeld te hebben bvestaat er bij jullie veel onduidelijkheid over de spookboerderij niet iedereen weet waar hij staat, nou hij ligt tussen zutphen en brummen en betreft 2 oude boerderijen die al 50 jaar leegstaan, voor meer informatie:

http://www.theghosthunter.nl/brummen.htm

veel succes, wij gaan er vanavond heen!
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:09:06 #2
147726 Puck1
Every day I love you more
pi_37370775
je kan er wel heen gaan, maar er valt weinig te zien , de echt zgn.spookboerderij is gewoon bewoond en er staat een schuur in de buurt waar ook een verhaal over gaat, als je er toevallig langsrijdt is het leuk...maar anders..ik zou wel wat anders gaan doen op koninginnenach
weet je wel?
pi_37370825
pff onzin. bollen en orbs op de foto`s. dat is gewoon van tegenlicht. bij de overdag foto`s is het van de zon en de onderste van een zaklamp ofzo. ga jij maar lekker griezelen daar :s
pi_37371422
8 berichten verwijderd !
Wat een onzin reacties allemaal.

Bij geen interesse of als je al een paar biertjes op hebt ter voorbereiding van de Koninginnenacht.... ga dan lekker wat anders doen !
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:32:02 #5
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_37371445
krachtveld? sigarettenrook denk!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:42:16 #6
75259 DaDemoMan
Alleen in Demo beschikbaar.
pi_37371691
Lachwekkende site. Ik fotografeer 's nachts ook zogenaamd veel van die "Orbs". Thuis, op feestjes. Vooral dat laatste en dan ook wanneer er veel gerookt wordt!!! De zielen van de overleden rokers waarschuwen je!

Oftewel niet echt helemaal geloofwaardig. Zal ik morgen eens langs rijden.
30 dagen op proef. Niet goed, geld terug garantie
  vrijdag 28 april 2006 @ 11:43:35 #7
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_37371727
OMG te triest voor woorden ...
Als je dat al spookachtig vindt, ben je nog niet oud genoeg voor de teletubbies

Edit:
Ook jammer de TS zich speciaal hiervoor aangemeld heeft

[ Bericht 25% gewijzigd door Goliath_82 op 28-04-2006 11:45:02 (TS) ]
XBox gamertag:NLGoliath
pi_37371735
vaag, wel interessant
History became legend, legend became myth.
pi_37371888
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:43 schreef Goliath_82 het volgende:
OMG te triest voor woorden ...
Als je dat al spookachtig vindt, ben je nog niet oud genoeg voor de teletubbies

Edit:
Ook jammer de TS zich speciaal hiervoor aangemeld heeft
Wat je gedachten betreffende de orbs zijn, vliegjes waarvan de vleugels licht weerkaatsen, druppels .. wat dan ook... staat los van wat TS daar verder ervaarde/ meende te voelen.

Dit soort opmerkingen worden niet op prijs gesteld.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_37372166
Natuurlijk voel je daar wat. Je hebt net een verhaal gelezen en foto's gekeken. Dan ga je er bevooroordeeld heen. Dan ga je dingen voelen die er helemaal niet zijn. Dat heb ik - als nuchter persoon - nog wel eens als ik een docu op tv heb gezien en vervolgens naar bed ga.. dan kijk ik soms achterom 'want ik hoorde iets'.
pi_37372546
Het klinkt heel spannend, zo'n spookboerderij. Zelf heb ik altijd de ervaring dat, wanneer ik op zo'n plek kom, dat ik niets ervaar.

Het enige wat ik in mijn leven heb meegemaakt en wat ik ook heel erg vervelend vond, was een verhuizing naar een nieuw huis. Ik was nog een kind, en kreeg de zolderkamer. Veel ruimte, gaaf. Maar ik had altijd het gevoel of er op die zolder iemand bij me was. En dat was zo vervelend dat ik naar korte tijd heb besloten de zolder te verlaten en naar een heel klein kamertje elders in huis te verkassen...

Maar orbs... ga eens een kleed uitkloppen en maak foto's... juist, stof... dat is echt hele grote onzin...
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_37372555
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Natuurlijk voel je daar wat. Je hebt net een verhaal gelezen en foto's gekeken. Dan ga je er bevooroordeeld heen. Dan ga je dingen voelen die er helemaal niet zijn. Dat heb ik - als nuchter persoon - nog wel eens als ik een docu op tv heb gezien en vervolgens naar bed ga.. dan kijk ik soms achterom 'want ik hoorde iets'.
en omdat je dat een reeële mogelijkheid vind zou je geen normale discussier met ts kunnen voeren ??
Heb je een vrijbriefje dan maar onzin te plaatsen of zelfs beledigende posts ?

Niet hier !
En dat staat los van de intenties van TS.
Ik vind het namelijk vreemd en jammer dat hij hier niet meer lijkt te zijn na het plaatsen van deze enkele posts.

Puur posten met spam als doel wordt niet gewaardeerd.
Als je daadwerkelijk iets toevoegt op het forum en je je eigen site laat vallen is het iets anders.

edit: zoals deze, De psi wheel. , user bijvoorbeeld. Klik maar eens op zijn posthystorie

[ Bericht 1% gewijzigd door Mirage op 28-04-2006 12:20:56 ]
Sir Winston Churchill
pi_37372931
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Dat is inderdaad de verklaring. Los van het feit of je in geesten gelooft, in een 'enge' omgeving reageer je sowieso anders. Dan is een simpele tocht niet een simpele tocht maar een geluid/spook etc.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
  vrijdag 28 april 2006 @ 12:58:40 #14
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37373695
Die foto met die orbs. Ja als je een foto maakt tegen de zon in krijg je idd gefuck op je lens, sul.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_37373848
Is dit serieus?

WHAHAHAHAHAHA
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:04:15 #16
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37373885
Toch zou ik best eens naar zo'n spookhuis/-kasteel/watdanook willen en daar de nacht doorbrengen.
pi_37373934
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:03 schreef SterkStaaltje het volgende:
Is dit serieus?

WHAHAHAHAHAHA
Ja, dit is serieus.

Als het je niet interesseert lees je het niet en je bent niet verplicht om te posten hier hoor
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
pi_37373954
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:04 schreef TrenTs het volgende:
Toch zou ik best eens naar zo'n spookhuis/-kasteel/watdanook willen en daar de nacht doorbrengen.
Mits astraal zwaard voor bescherming.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_37373991
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Ja, dit is serieus.

Als het je niet interesseert lees je het niet en je bent niet verplicht om te posten hier hoor
Nee okee, beetje flauw van me, maar kom op zeg, wat er op die site staat is zooooo doorzichtig. het is gewoon hilarisch.

dit zijn stofdeeltjes of lens-flare net als bij onderstaande foto:

en dit is weerkaatsing van de flits op een stof deeltje

hier hebben we sigarettenrook in beeld

net als op deze foto:

[ Bericht 15% gewijzigd door SterkStaaltje op 28-04-2006 13:17:58 ]
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:07:13 #20
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37373996
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:06 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Mits astraal zwaard voor bescherming.
+5 tegen spoken?

Maar is er hier iemand die dat ooit gedaan heeft?
pi_37374131
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 12:15 schreef Mirage het volgende:

[..]

en omdat je dat een reeële mogelijkheid vind zou je geen normale discussier met ts kunnen voeren ??
Heb je een vrijbriefje dan maar onzin te plaatsen of zelfs beledigende posts ?

Niet hier !
En dat staat los van de intenties van TS.
Ik vind het namelijk vreemd en jammer dat hij hier niet meer lijkt te zijn na het plaatsen van deze enkele posts.

Puur posten met spam als doel wordt niet gewaardeerd.
Als je daadwerkelijk iets toevoegt op het forum en je je eigen site laat vallen is het iets anders.

edit: zoals deze, De psi wheel. , user bijvoorbeeld. Klik maar eens op zijn posthystorie
ho ho mirage... dat was totaal niet de insteek van mijn post

Ik heb je eerdere opmerkingen hier gelezen en wilde reageren op de manier zoals ik het op dit moment zou uitleggen. Het staat verder eenieder vrij dat natuurlijk weer op een andere manier uit te leggen.

Er staat nergens dat ik geen discussie wil voeren. Dit was slechts een aanzet voor TS (of wie dan ook) om hier tegenin te gaan. Ik heb zelf ook wel eens dingen waarvan ik denk ' hmmm'... zo ook een foto met zo'n ding erop.. Geen druppel (was de laatste foto die avond, gecontroleerd)... het regende niet ect..ect.. Ik sta er verder niet bij stil, tot nu dus
pi_37374236
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:07 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

Nee okee, beetje flauw van me, maar kom op zeg, wat er op die site staat is zooooo doorzichtig. het is gewoon hilarisch.
Is jouw mening, prima.
Maar waar baseer je die op, ben je er al geweest, ervaringen opgedaan waardoor dat jouw mening is geworden?
pi_37374283
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:15 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Is jouw mening, prima.
Maar waar baseer je die op, ben je er al geweest, ervaringen opgedaan waardoor dat jouw mening is geworden?
zie mijn post hierboven
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:17:23 #24
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37374314
Ik lees nu meer op die site over allerlei andere plekken waar het zou spoken, maar als ik heel eerlijk ben komt die schrijver van alles niet echt naar voren als iemand die echt vooraan stond toen de hersens uitgedeeld werden.
pi_37374404
Ik snap niet waarom mensen in Orbs geloven. Iedereen weet toch gewoon dat dit komt door het licht? Ik wil best geloeven dat er misschien geesten zijn, maar orbs en andere lichtvlekken zijn gewoon te verklaren.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_37374405
hahaha ik ken dit verhaal al. Is gewoon gelul daar is nooit iemand opgehangen en nooit iemand zelfmoord gepleegd. Allemaal gelul. Doe een research of navraag in die omgeving. Ze zullen je allemaal erg hard uitlachen.
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:21:02 #27
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37374427
Met geweldige quotes als:
quote:
Trouwens op internet is heel weinig tot amper iets terug te vinden over het kasteel net of ze willen dat het niet meer bestaat. Nou ik zal er even nieuw leven in blazen.
Ik denk dat meneer de ghostbuster niet stil staat bij de mogelijkheid dat gewoon niemand een fuck geeft om dat hele kasteel niet.
pi_37374436
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:16 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

zie mijn post hierboven
Wat die foto's betreft zou je gelijk kunnen hebben maar dat wil nog niet zeggen dat het er niet zou "spoken".

Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval gewekt en ik ga er zeker even een kijkje nemen
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:25:21 #29
147726 Puck1
pi_37374584
Het verhaal gaat wel dat er een grote boom vlak bij 'het spookhuis' staat waarvan de tak naar het huis wijst,aan deze boom zou een man zich hebben opgehangen uit liefdesverdriet voor een meisje die in dat huis zou hebben gewoond/gewerkt.
De boom met de tak is er inderdaad,verder weinig interessants hoor.
weet je wel?
pi_37374741
Net een kleuterschool hierzo, iemand uitlachen om wat hij denkt/vindt, beetje laag.
Lambo of Rekt
  vrijdag 28 april 2006 @ 13:31:47 #31
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37374793
Nou sorry hoor, ik lees nu meer en ik denk dat deze gast gewoon ontzettend hard aan de LSD gaat voor hij naar zo'n plek gaat en foto's neemt. Het is gewoon lachwekkend. Hij ziet serieus dingen op foto's die er niet zijn.
pi_37374910
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:30 schreef EggsTC het volgende:
Net een kleuterschool hierzo, iemand uitlachen om wat hij denkt/vindt, beetje laag.
Tja het is idd wel kinderachtig om zwakzinnige uit te lachen.
pi_37375006
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:31 schreef TrenTs het volgende:
Nou sorry hoor, ik lees nu meer en ik denk dat deze gast gewoon ontzettend hard aan de LSD gaat voor hij naar zo'n plek gaat en foto's neemt. Het is gewoon lachwekkend. Hij ziet serieus dingen op foto's die er niet zijn.
Waarom denk jij dat TS aan de LSD gaat om die foto's te maken, ervaring mee?

En je gaat nu pas verder lezen?

Getuigd niet van een goede onderbouwing van je bovenstaande posts.
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:07:35 #34
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37375925
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Als modje zou ik me toch maar proberen te onthouden van dit soor semi-chargerende en inhoudsloze rommelposts.

1) Als jij zelf op die site had gekeken had je kunnen zien dat hij allerlei dingen meent te zien die hij alleen op foto's ziet.
2) Naast dat het 'getuigt' is, is het merendeel van mijn posts onderbouwd; tenzij daar geen reden toe is.
3) Ik lees nu inderdaad door op die site ja, ik heb aardig wat 'reviews' gelezen over zijn tochten en kan daarom die conclusie met een gerust hart trekken.
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:10:27 #35
66124 Goliath_82
Movies & games
pi_37376008
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 11:50 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wat je gedachten betreffende de orbs zijn, vliegjes waarvan de vleugels licht weerkaatsen, druppels .. wat dan ook... staat los van wat TS daar verder ervaarde/ meende te voelen.

Dit soort opmerkingen worden niet op prijs gesteld.
Sorry
XBox gamertag:NLGoliath
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:16:26 #36
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_37376199
quote:
Jaren ellende, nu staat hij al meer dan 50 jaar leeg.
quote:
Maar ja degene die die schuur nu huurt vind het wel best, zal hem een worst wezen.
Euhm....

Staat-ie nou wel of niet leeg?

Maarre, er is daar dus gewoon niets aan de hand; alleen iemand die zich waarschijnlijk voor de tijd van het jaar net te koud had aangekleed en daarom een onbehaaglijk gevoel had. 't Is bij mij in de buurt (ik woon in Zutphen) dus best kans dat ik er binnenkort eens ga spieken. Een collega van me die in Brummen woont had in ieder geval niet het idee dat ze daar alleen voorzien van wijwater, kruisen en knoflook voorbij kan gaan.
quote:
Je kan er met geen mogelijkheid binnen komen, anders was ik er al geweest, maar wellicht komt er een deel 2 , we zijn er druk mee bezig.
Nou moet ik bekennen dat ik er ook een pesthekel aan heb als er opeens wordt aangebeld en er een stel van die sensatiezoekers m'n leuke, aan de IJssel gelegen huisje willen invaderen.
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
pi_37376330
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 10:57 schreef bianca.rooks het volgende:
Hallo mensen, na rondgesnuffeld te hebben bvestaat er bij jullie veel onduidelijkheid over de spookboerderij niet iedereen weet waar hij staat, nou hij ligt tussen zutphen en brummen en betreft 2 oude boerderijen die al 50 jaar leegstaan, voor meer informatie:

http://www.theghosthunter.nl/brummen.htm

veel succes, wij gaan er vanavond heen!
Jij bent de maker van de site? Mooi, dan hoef ik geen mailtje te sturen.

Ten eerste, doe wat aan je taalgebruik. Ik wist nou niet of ik hard moest lachen of janken, zo slecht is het.

Ondertitel bij een bepaalde foto van de site:
quote:
Toen ik naar boven liep draaide ik mij met een ruk om en knipte, en daar waren ze!
Hadden ze zeker niet verwacht.
Maar de foto is compleet.
! Hierna heb je een vreugdedansje gedaan waarbij je 'HAHA! IK HEB JE!' riep?

Ik ga niet de moeite doen om je foto's ergens anders te uploaden en ze hier neer te gooien maar serieus, welke drugs gebruik je en waar kan ik het halen? Lijkt me op zich wel gaaf om dingen te zien die niemand anders ziet.

Hoe oud ben je eigenlijk? Ik gok (en hoop) op een jaartje of 14, geestelijk (haha, ik zei geest!) ben je in ieder geval niet verder ontwikkeld.
pi_37376530
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:07 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Als modje zou ik me toch maar proberen te onthouden van dit soor semi-chargerende en inhoudsloze rommelposts.

1) Als jij zelf op die site had gekeken had je kunnen zien dat hij allerlei dingen meent te zien die hij alleen op foto's ziet.
2) Naast dat het 'getuigt' is, is het merendeel van mijn posts onderbouwd; tenzij daar geen reden toe is.
3) Ik lees nu inderdaad door op die site ja, ik heb aardig wat 'reviews' gelezen over zijn tochten en kan daarom die conclusie met een gerust hart trekken.
Jij bent dus echt niet de persoon die mij gaat vertellen hoe ik dan wel of niet mag posten.
Daar hebben we mensen voor die er verstand van hebben.

Opmerkingen van jou als:
- niet echt vooraangestaan hebben toen de hersens uitgedeeld werden
- hard aan de LSD gaan
- en iemand met "sul" aanspreken
zorgen er inderdaad voor dat ik op die manier reageer ja.

Natuurlijk heb ik zelf ook op de site gekeken ( doe je automatisch als modje he), ik trek echter een andere conclusie als jij.
Ik ben ook verder gaan zoeken, om een breder zicht te krijgen over de spookboederderij.

http://www.meertens.knaw.(...)alen.php?id=CJ067704

Je mag natuurlijk je eigen mening uiten maar let daarbij dan wel een beetje op je taal gebruik.
pi_37376650
En, indien TS niet de maker van de site is hoeft ze zich natuurlijk niet aangevallen te voelen. Betere bronnen zoeken is dan wél weer raadzaam, want die site is een grof lachertje.
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:41:58 #40
147726 Puck1
pi_37377062
gaat lekker hier..vraagje is een van jullie er zelf ooit wel eens geweest????
weet je wel?
  vrijdag 28 april 2006 @ 14:47:12 #41
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37377226
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:25 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Jij bent dus echt niet de persoon die mij gaat vertellen hoe ik dan wel of niet mag posten.

Opmerkingen van jou als:
- hard aan de LSD gaan

Natuurlijk heb ik zelf ook op de site gekeken ( doe je automatisch als modje he), ik trek echter een andere conclusie als jij.
Ik ben ook verder gaan zoeken, om een breder zicht te krijgen over de spookboederderij.

Je mag natuurlijk je eigen mening uiten maar let daarbij dan wel een beetje op je taal gebruik.
Jij met je krap 800 posts hebt mij anders ook niet te vertellen hoe ik post, al ben je tien keer mod. Het bevalt mij en zolang ik niet ban op ban krijg vind ik het best. Als je trouwens al valt over iets als 'hard aan de LSD' had je geen mod moeten worden, zeker niet op een jongerenforum.

Als je eerlijk naar die stie kijk merk je dat de maker wanhopig zoekt naar allerlei dingen die er simpelweg niet zijn. Hij wijst met pijltjes naar lege plekken waar 'gezichten' zouden zijn, neemt zo ongeveer tegen de zon in foto's en roept dan dat-ie spoken vast gelegd heeft, bedient zich van een taalgebruik wat echt om te janken is, trapt de ene open deur na de andere in, spreekt zich hier en daar tegen, enz, enz. Als iemand een scheet laat om 10 over 3 in de middag, de wind komt uit het noord-oosten, de zon is half afgeschermd door een wolk en de nieuwe hit van Gordon komt op 2 binnen in de hitparade met de kans dat-ie keihard doorstoot naar 1... dan spookt het daar enorm.
Nee sorry, er staat teveel bullshit op die site.
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:05:40 #42
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_37377767
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:41 schreef Puck1 het volgende:
gaat lekker hier..vraagje is een van jullie er zelf ooit wel eens geweest????
Nee, maar zoals ik al zei lijkt me dat best eens leuk.
pi_37379457
-

[ Bericht 39% gewijzigd door Gebruiker437 op 28-04-2006 22:28:06 ]
  vrijdag 28 april 2006 @ 16:12:12 #44
147726 Puck1
pi_37379876
Het is echt niet bijzonder hoor geloof me..als je er bent denk je is dit het nou?
weet je wel?
pi_37380394
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 14:25 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Opmerkingen van jou als:
- hard aan de LSD gaan

Als dit ban-waardig is kan je overigens Fok opdoeken. Of lees je nog niet zo lang mee?
pi_37380682
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 16:26 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Als dit ban-waardig is kan je overigens Fok opdoeken. Of lees je nog niet zo lang mee?
Dit is Thru lees de huisregels nog eens Truth huisregels fka faq

Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval wel gewekt, ik moet dit weekend daar toch in de buurt zijn dus ga ik er even kijken.
pi_37380791
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 16:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval wel gewekt, ik moet dit weekend daar toch in de buurt zijn dus ga ik er even kijken.
Ik zal voor je bidden en hopen dat we je nog eens terug zien hier. Kan je me misschien je passw. mailen? Voor het geval het onheil toeslaat?
pi_37380989
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:07 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

[afbeelding]
dit zijn stofdeeltjes of lens-flare net als bij onderstaande foto:

[afbeelding]

en dit is weerkaatsing van de flits op een stof deeltje

[afbeelding]

hier hebben we sigarettenrook in beeld
[afbeelding]
net als op deze foto:
[afbeelding]
haha, ik dacht al, is niemand zo slim om dit te bedenken
pi_37381104
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 16:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Gelezen.

Je begint hier echter zelf met persoonlijke aanvallen.
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Terwijl je hier een andere user gelijk geeft over dezelfde issue, namelijk de foto's waar de shizofrene sitebouwer dingen ziet die er niet zijn.
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 13:21 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Wat die foto's betreft zou je gelijk kunnen hebben maar dat wil nog niet zeggen dat het er niet zou "spoken".

Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval gewekt en ik ga er zeker even een kijkje nemen
Verder staat dit los van het topic. Feit blijft echter dat de site in de OP te dom voor woorden is en zodoende niet als bron voorgelegd kan worden.
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:21:04 #50
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37382179
ik ben zeer geinteresseerd in het 'onverklaarbare' enzo, maar die man achter die site kan ik helaas ook niet echt serieus nemen. Joost heet ie, ik heb 'm een keer in een of ander sbs-programma gezien waarin hij een 'uitdrijving' deed.

Hij moest er heel hard van kreunen en zuchten enzo (ik hield het op acute constipatie ofzo)

De boerderij uit dit verhaaltje vind ik echter wel interessant, ik ben een tijdje terug al op zoek geweest naar meer info hierover, in dit topic Spookhuizen en spookplaatsen? Toen stond ie nog niet op de site van deze 'ghosthunter'.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:22:03 #51
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37382216
Het verhaaltje wat ik er toen over vond:

Op deze boerderij woonde vroeger een boerengezin. Rond 1840 had de zoon van de boer verkering met een meisje, dat door zijn ouders echter te min bevonden werd.
Na een enorme woede-uitbarsting van de vader over deze relatie heeft de zoon zich in januari 1841 verhangen aan de dikke eik die je op de foto ziet staan. Sindsdien werd de boer achtervolgd door de geest van zijn zoon. De boer is tenslotte verhuisd en niemand durfde de boerderij te kopen, want het bleef er spoken. De tak wijst ook nu nog naar de boerderij, die nog steeds leeg staat.
pi_37382356
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 16:48 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Gelezen.

Je begint hier echter zelf met persoonlijke aanvallen.
[..]

Terwijl je hier een andere user gelijk geeft over dezelfde issue, namelijk de foto's waar de shizofrene sitebouwer dingen ziet die er niet zijn.
[..]

Verder staat dit los van het topic. Feit blijft echter dat de site in de OP te dom voor woorden is en zodoende niet als bron voorgelegd kan worden.
Zie FB
pi_37392540
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:22 schreef Marietje_34 het volgende:
Het verhaaltje wat ik er toen over vond:

Op deze boerderij woonde vroeger een boerengezin. Rond 1840 had de zoon van de boer verkering met een meisje, dat door zijn ouders echter te min bevonden werd.
Na een enorme woede-uitbarsting van de vader over deze relatie heeft de zoon zich in januari 1841 verhangen aan de dikke eik die je op de foto ziet staan. Sindsdien werd de boer achtervolgd door de geest van zijn zoon. De boer is tenslotte verhuisd en niemand durfde de boerderij te kopen, want het bleef er spoken. De tak wijst ook nu nog naar de boerderij, die nog steeds leeg staat.
Ja en dat is dus een broodje aap verhaal. Vraag maar eens in de omgeving rond. Die zullen zeggen dat idd het verhaal rond doet als een soort mythe. Maar er heeft daar niemand zelfmoord gepleegd. Allemaal nep en niemand heeft daar spookverschijningen gezien hoor.

Mensen die zo naief zijn als de pest
pi_37423135
Hmm, zou die boerderij te koop staan, zou er zo gaan wonen
mama van Myrddin
pi_37423413
Wat een crap, niets bijzonders aan die boerderij. Alsof die foto's ook maar iets bewijzen. En een tak die naar de boerderij wijst, oh please. Kan die boom er wat aan doen dat die ene tak net toevallig die kant op staat?
Spookverhalen doen het altijd goed op het platteland, je moet toch wat.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:20:41 #56
147726 Puck1
pi_37453945
en?is er al iemand geweest?
weet je wel?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:22:02 #57
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37453979
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 23:35 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Ja en dat is dus een broodje aap verhaal. Vraag maar eens in de omgeving rond. Die zullen zeggen dat idd het verhaal rond doet als een soort mythe. Maar er heeft daar niemand zelfmoord gepleegd. Allemaal nep en niemand heeft daar spookverschijningen gezien hoor.

Mensen die zo naief zijn als de pest
wat lul jij nou idioot man met je kotssmiley

Het is een ouwe legende, een volksverhaal, waar ik in geinteresseerd ben, mag dat?
  maandag 1 mei 2006 @ 14:23:38 #58
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37454013
quote:
Op zondag 30 april 2006 12:39 schreef Twisted_fok het volgende:
Wat een crap, niets bijzonders aan die boerderij. Alsof die foto's ook maar iets bewijzen. En een tak die naar de boerderij wijst, oh please. Kan die boom er wat aan doen dat die ene tak net toevallig die kant op staat?
Spookverhalen doen het altijd goed op het platteland, je moet toch wat.
in de stad ook hoor knul, so what? Ik vind het juist mooie verhalen meestal. Hier in Amsterdam zijn ook de nodige spookverhalen over historische panden, geweldig juist
pi_37454326
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

in de stad ook hoor knul, so what? Ik vind het juist mooie verhalen meestal. Hier in Amsterdam zijn ook de nodige spookverhalen over historische panden, geweldig juist
Knul?
Je kunt het mooie verhalen vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het gelooft, mag ik ook?
Ik ken de betreffende boerderij, ik zeg het je, niets bijzonders aan.
  maandag 1 mei 2006 @ 14:39:17 #60
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37454522
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:33 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Knul?
Je kunt het mooie verhalen vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het gelooft, mag ik ook?
Ik ken de betreffende boerderij, ik zeg het je, niets bijzonders aan.
Wat leuk om te zien dat er weer zoveel mensen zoveel meningen zijn, vind je ook niet.

Jíj vindt er blijkbaar niets bijzonders aan... andere mensen wel.

En wat fijn hè dat het hebben van verschillende meningen gewoon mag.
Sir Winston Churchill
pi_37454727
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:39 schreef Mirage het volgende:

[..]

Wat leuk om te zien dat er weer zoveel mensen zoveel meningen zijn, vind je ook niet.

Fijn dat jij dan een denigrerende toon aanslaat, wat behoorlijk hypocriet overkomt met wat je zegt.

Fijn!
  maandag 1 mei 2006 @ 14:48:04 #62
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_37454810
Fijn, wat een leuke discussie
Fijn ook die leuke foto's waar je gewoon aan ziet dat het troep is op een lens, of sigaretten rook!
Fijn ook dat er nog altijd mensen zijn die dat wel intereseerd, en we daar FIJN ruzie over gaan maken!
Ecosia
  maandag 1 mei 2006 @ 14:48:23 #63
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_37454823
Moet ik hem wel gelijk in geven.....

Twisted fok that is.
  maandag 1 mei 2006 @ 15:06:34 #64
6941 APK
Factual, I think.
pi_37455364
Leeft de topic-starter nog?

Een verslag zou wel zo aardig zijn na al het geruzie dat hij veroorzaakt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 1 mei 2006 @ 15:08:53 #65
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_37455435
niet gelijk zo pessimistisch APK, die hangt natuurlijk aan die boom met die wijzende tak!
Ecosia
pi_37455488
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:48 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Moet ik hem wel gelijk in geven.....

Twisted fok that is.
haar, dank u.
  maandag 1 mei 2006 @ 15:12:38 #67
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_37455536
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:10 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

haar, dank u.
Sorry. Vreemd een paar minuten gelden was je nog een man echt iets voor TRU...
pi_37455675
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:

[..]

Sorry. Vreemd een paar minuten gelden was je nog een man echt iets voor TRU...
Omdat iemand me knul noemde? Dat maakt me nog geen man.
Maakt ook niet uit whehe.
pi_37455732
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:39 schreef Mirage het volgende:

[..]

Dat mag, maar ook negatieve meningen mogen op een discussieforum
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  maandag 1 mei 2006 @ 15:19:02 #70
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37455737
quote:
Op maandag 1 mei 2006 14:45 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Fijn dat jij dan een denigrerende toon aanslaat, wat behoorlijk hypocriet overkomt met wat je zegt.

Fijn!
*proest* !
Het was iets anders bedoeld dan hoe jij het opvat denk ik.

Mijn tekst was zéker met een knipoog bedoeld (n.a.v. "bewijst niets" en "crap" ... het gaat hier ook niet om bewijzen. Het gaat hier om de ervaring die iemand had, de interesse van andere.... en die kan je moeilijk "crap, ik zeg het je !" noemen.)

Ik nam het je echter niet kwalijk ofzo... ik las juist een beetje overethousiasme in je post en reageerde met een knipoog terug. Ik had er mischien wat smileys bij moeten zetten om de lading er af te halen.
Sir Winston Churchill
  maandag 1 mei 2006 @ 15:20:12 #71
34156 Mirage
Smile !!!
pi_37455773
hé nu gaan we wel erg offtopic.

Even weer terug naar de verhalen rondom de boerderij ?
Sir Winston Churchill
pi_37455918
quote:
Op maandag 1 mei 2006 15:19 schreef Mirage het volgende:

[..]

*proest* !
Het was iets anders bedoeld dan hoe jij het opvat denk ik.

Mijn tekst was zéker met een knipoog bedoeld (n.a.v. "bewijst niets" en "crap" ... het gaat hier ook niet om bewijzen. Het gaat hier om de ervaring die iemand had, de interesse van andere.... en die kan je moeilijk "crap, ik zeg het je !" noemen.)

Ik nam het je echter niet kwalijk ofzo... ik las juist een beetje overethousiasme in je post en reageerde met een knipoog terug. Ik had er mischien wat smileys bij moeten zetten om de lading er af te halen.
Ik was niet overenthousiast, zo was dat ook niet bedoelt iig.
pi_37461368
quote:
! Hierna heb je een vreugdedansje gedaan waarbij je 'HAHA! IK HEB JE!' riep?
Ik denk eigenlijk dat hij op z'n camera keek en heel uitbundig riep; 'OH KIJK ER STAAT IETS OP!'
Op donderdag 12 maart 2009 22:55 schreef Adelante het volgende:
Welkom vader renwan ^O^
Uw zoon is een modeluser in KLB, waar velen een voorbeeld aan zouden moeten nemen.
pi_37725577
Ik denk dat de topic van dit bericht was: boerderij en geestverschijnselen....
Is het zoooo moeilijk om elkaar in de waarde te laten ? ipv zomaar elkaar te 'beschadigen' zonder iets toe te voegen aan de discussie?

De vraag is meer: bestaan er geesten, orbs iets buiten ons beeld?
Als we met z'n allen nu zeggen...ja...er is meer tussen hemel en aarde, dan zijn we al een heeeeel stuk verder...
Want...als je niet kan voelen of wil voelen of er iets tussen hemel en aardig aanwezig is, dan zal je het stuk over de boerderij onzin vinden en inderdaad 'its a load of crap'....
Wanneer je iets gevoeliger bent, kun je ernaar toe gaan, en kijken wat het met je doet....en dan voor jezelf bepalen..ja...er is iets of nee er is nix.
Ben je supergevoelig...en heb je een aantal 'antennes' ontwikkeld die jou vertellen wat er gaande is, kun je oprecht zeggen, ja...dit verhaal is echt of nee, dit verhaal klopt niet.

Waarom elkaar willen bewijzen dat jou (ego?) gelijk heeft...ipv te gaan onderzoeken, voelen en ervaren wat er WEL is gebeurd. Waar rook is.....

Wat ik denk, mijn mening dus, is dat vele verleerd zijn om naar zichzelf te luisteren...en naar hun eigen hartjes te luisteren en zichzelf af te vragen, in hoeverre ben ik zelf zuiver bezig?
ipv elkaar met woorden te bestoken....leer te luisteren...lastig hoor...

groetjes, Panique.
It's what you learn after you know it all that counts !!
  donderdag 11 mei 2006 @ 09:09:12 #75
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_37728437
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:37 schreef panique het volgende:
Ik denk dat de topic van dit bericht was: boerderij en geestverschijnselen....
Is het zoooo moeilijk om elkaar in de waarde te laten ? ipv zomaar elkaar te 'beschadigen' zonder iets toe te voegen aan de discussie?
Nee, dit topic ging over een Bepaald boerderij waar wat foto op stonden die voor elke foto leek te herkennen zijn als foto's met rook, stof en teveel tegenlicht.
quote:
De vraag is meer: bestaan er geesten, orbs iets buiten ons beeld?
Als we met z'n allen nu zeggen...ja...er is meer tussen hemel en aarde, dan zijn we al een heeeeel stuk verder...
Want? Wij "ongelovigen" moeten gaan geloven dat er geesten zijn? Laat mji (ons) lekker in onze waarde zeg
quote:
Want...als je niet kan voelen of wil voelen of er iets tussen hemel en aardig aanwezig is, dan zal je het stuk over de boerderij onzin vinden en inderdaad 'its a load of crap'....
Wanneer je iets gevoeliger bent, kun je ernaar toe gaan, en kijken wat het met je doet....en dan voor jezelf bepalen..ja...er is iets of nee er is nix.
Het moest toch algemener?
quote:
Ben je supergevoelig...en heb je een aantal 'antennes' ontwikkeld die jou vertellen wat er gaande is, kun je oprecht zeggen, ja...dit verhaal is echt of nee, dit verhaal klopt niet.
Dat bepaal jij? Moesten we toch voor onszelf doen?
En daarbij, dit klinkt een beetje als het hele HSP verhaal in R&P, alleen dan nog waziger..
quote:
Waarom elkaar willen bewijzen dat jou (ego?) gelijk heeft...ipv te gaan onderzoeken, voelen en ervaren wat er WEL is gebeurd. Waar rook is.....
En JIJ praat over ego's?
quote:
Wat ik denk, mijn mening dus, is dat vele verleerd zijn om naar zichzelf te luisteren...en naar hun eigen hartjes te luisteren en zichzelf af te vragen, in hoeverre ben ik zelf zuiver bezig?
ipv elkaar met woorden te bestoken....leer te luisteren...lastig hoor...
Tja, dat bepaal je voor jezelf toch?
Discusieren is soms wat moeilijker, maarja... zal wel aan da aard van het topic liggen
quote:
groetjes, Panique.
Groetjes Terug!
Ecosia
pi_37737925
Mensen allereerst hartelijk dank dat jullie meedenken op het niveau van mijn 2 jarige zoon, ik vind het toevallig gewoon een intressant onderwerp en heb het daarom aangekaard, btje erg laag dat jullie zo moeten reageren (meesten dan)

We zijn er geweest, tis een leegstaande boerderij met idd dietak, idd ook met vooroordelen ernaartoe dus de bibbers heb je dan ook wel, we gaan er binnenkort nog een keer naartoe, gewoon omdat je er dan al is geweest bent en dan anders is, maar voor degenen die op teletubbie niveau graag willen praten :

NOG EEN KEER NOG EEN KEER!

Met vriendelijke groet en voor degenen die er serieus op in gingen leuk erg bedankt (y) toppie gewoon, de rest... als je wat te klagen hebt in je leven leef je niet uit op een forum!
  donderdag 11 mei 2006 @ 16:22:38 #77
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_37739471
joh, ga jij je lekker op een verlaten boerderij aangevallen voelen, dan steken wj onze mening in het vervolg wel onder stoelen en / of banken.
Die foto's zijn de grootste onzin! dat zou mijn 2 jarig zoontje ook wel kunnen bedenken!
Ecosia
pi_37750549
Hoi Jumparound...

Of je nou wel of niet gelooft....je kunt het natuurlijk heeeel hard voor jezelf ontkennen. Per ongeluk vroeger eens een nare ervaring gehad met het spirituele...? Als kind eens je gevoel geuit en is dit afgestraft ? Ook jij bent als mens alles wat je ontkend dat is......kijk maar eens goed naar je zoontje van 2, die is verder in zijn ontwikkeling dan zijn vader....
Je zoontje ziet de energiebolletjes (orb's), aura's, "hangende mensen aan een tak", en vind ze heel normaal....en zijn vader ontkend alles....ironisch vind je niet ? Welke boodschap geef je af aan je zoontje ? Dat wat hij ziet niet waar is? Dat hij niet mag geloven wat hij ziet?
Vraag hem maar eens welke kleur hij om jou heen ziet...en luister wat hij zegt....

ipv rond te springen, blijf eens stil staan, en probeer eens anders te kijken. Verdiep je eens in energieen en voornamelijk van overledene en waarom ze hier soms nog zijn....
Wanneer je dit gedaan hebt en beide zijde van de discussie kent, kom dan eens terug om echt zinvol te discusseren.....

Het is een keuze...en daarmee laat ik jou in je waarde...jij hebt de keuze om iets te veranderen of niet...Ik snap het spel van ouders en hun ouders en daar weer de ouders van....je bent het produkt van hun verleden en dus ook de ideeen over 'alles wat anders is'.

Dit is mijn mening...en ook ik steek deze niet onder stoelen en/of banken...;-)

Groetjes, Panique...
ps: waarom is je toon zo agressief ? of is alleen je woordkeuze zo ?
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:12:52 #79
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_37752814
Hoi Panique, leuk dat je me zo probeert te onleden
Nee, ik heb als kind nooit een nare ervaring gehad, maar soms maak ik zelf ook wel eens foto's
En soms staat er bv wel eens wat rook op die fotos

Dan kan ik wel gaan roepen... KIJK EEN KRACHTVELD! maar dat doe ik niet... Waarom niet zou JIJ dan denken, nou... omdat ik weet dat er rook op staat.. en dus weet ik hoe een foto met rook er uit ziet. Echt, het klinkt ongelofelijk, ik weet het...

Maareh, zou je je arogante houding tegenover anders gelovigen ff lekker een beetje willen onderdrukken? Mijn ouders hebben mij altijd vrijgelaten in wat ik zou willen geloven. Of dat nou spoken zijn of aliens.

Dus waarom zou als er op 1 foto rook staat op een andere foto geen stofje kunnen zitten? Door het felle tegenlicht?

Panique, echt... als mijn zoontje van 2 zegt dat ik een beetje blauw aura heb, dan zou ik hem gelijk geloven.. Als hij naar een "spookboerderij" zou willen zou ik gelijk gaan. Maar als je blieft, doe eens niet zo denigerend. Ook jij bent gewoon het product van alles wat je wil geloven, sommige mensen zoeken daar hulp voor... andere mensen raken een beetje het contact met de werkelijkheid kwijt...
Ecosia
  vrijdag 12 mei 2006 @ 09:52:08 #80
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_37753697
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 16:22 schreef Jumparound het volgende:
joh, ga jij je lekker op een verlaten boerderij aangevallen voelen, dan steken wj onze mening in het vervolg wel onder stoelen en / of banken.
Die foto's zijn de grootste onzin! dat zou mijn 2 jarig zoontje ook wel kunnen bedenken!
'wij' en 'jullie'

vrijdag 12 mei 2006 @ 10:28:17 #81
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_37754524
Klopt marietje
Ik heb er eigelijk ook een hekel aan
Kon het niet laten nu
Ecosia
pi_37772003
Hoi Jumparound....
Ik geloof dat je een verkeerd beeld van mij geschapen hebt....daarom mijd ik eigenlijk een beetje forums omdat woorden altijd verkeerd worden uitgelegd, er zal nooit gevoel zichbaar kunnen zijn in een woord totdat je de persoon het hoort en ziet zeggen.

Denigeren komt niet in mijn woordenboek voor (overigens ook niet in de dikke van Dale) Dit is het gevoel wat je bij jezelf oproept...

Ook ik ben inderdaad een product van alles wat ik wil geloven maar met 1 verschil met iemand die echt hulp nodig heeft....ik ga op onderzoek uit...en zorg voor 'bewijsmateriaal' voor mezelf...ben ZEER kritisch met alles wat zichzelf paranormaal durft te noemen.....er is ECHT een hoop crap.

Verder heb ik tijdens mijn opleiding in de fotografie geleerd wat een stofje op de lens is, tegenlicht effecten werken en wat lens- en diafragmafouten zijn. Ook weet ik hoe een emulsie reageert op licht en wat halo effecten zijn. En met die ogen kijk ik naar Orbs foto's.....

Hetgene wat je een arrogante houding noemt zie ik als een weten ipv geloven ....het is dezelfde houding die jij hebt, als iemand die niet gelooft, naar forumgasten die wel geloven....wat is dan het verschil ? Er wordt jou een spiegel voorgehouden en als je erin kijkt zie je dat je je eigen reacties 'een beetje moet onderdrukken'.

Ik val je niet aan, weerleg je woorden niet en vertel je niet hoe jij moet leven....ik probeer je alleen een andere bril op te zetten...

Met vriendelijke groetjes, Panique
ps: je toon van je laatste paar posts waren mild van aard...ga zo door!
pi_37773424
wat gezellig is het hier
Tap tap tap
pi_37791657
quote:
Op vrijdag 12 mei 2006 21:27 schreef panique het volgende:
Denigeren komt niet in mijn woordenboek voor (overigens ook niet in de dikke van Dale)
Denigeren niet, denigReren wel

Voor de rest moet je lekker geloven wat je wil, als jij een orb ziet in een vlekje, wat anderen verklaren als een stofje, prima, jouw recht...

Het ene "kamp" zal het andere toch nooit kunnen overtuigen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_37813451
en iemand overtuigen, beste stranger, is dus precies wat je NIET moet doen....want dat betekend dat je jou ideeen op iemand anders wil projecteren dat deze het ook moet denken....dat is dus niet de bedoeling....
Iemand jou inzicht geven kan wel...en iedereen moet inderdaad maar doen/denken wat hij/zij zelf wil.....
pi_37814085
quote:
Op zondag 14 mei 2006 13:42 schreef panique het volgende:
en iemand overtuigen, beste stranger, is dus precies wat je NIET moet doen....want dat betekend dat je jou ideeen op iemand anders wil projecteren dat deze het ook moet denken....dat is dus niet de bedoeling....
Iemand jou inzicht geven kan wel...en iedereen moet inderdaad maar doen/denken wat hij/zij zelf wil.....
Ik probeer ook niemand te overtuigen, integendeel zelfs, het interesseert mij geen ruk wat je wel of niet geloofd, om het maar even duidelijk te zeggen....

Verbazen doe ik mij soms wel...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_37840142
Spookboerderij Brummen - website: www.theghosthunter.nl
Nou nou, wat een onzin op deze site: de buren praten er niet over, generaties die zich hebben opgehangen, vee dat ziek wordt.
Een gesprek met de buurvrouw, die al jaren naast deze "spookboerderij" woont, levert andere informatie op: Nog nooit een spook gezien, nog nooit iets gehoord.

Het verhaal gaat dat een zekere Antoon Kremmers zich heeft opgehangen aan de tak van een boom die in het weiland voor de boerderij staat. Op de website is echter sprake van generaties die zich hebben opgehangen. Niets van waar dus.
Gesprekken met omwonenden en onderzoek in het archief in Zutphen (akte Colenbrander) leert ons dat er nog nooit vee ziek geworden is of op geheimzinnige wijze om het leven is gekomen. Klinkklare onzin dus. De stallen (want meer is de spookboerderij niet) zijn in handen van een baron die in België woont en die ze verhuurt aan een boer uit Brummen. Deze boer stalt hier al jaren zijn vee, zonder dat er ooit iets is gebeurd.

Een aantal jaren geleden heeft een aantal mensen met filmcamera's de nacht doorgebracht in het "spookhuis", maar van spoken geen spoor.
De z.g. "vreemde verschijnselen" die op de foto's te zien zijn, heb ik ook waar kunnen nemen op de foto's die ik heb gemaakt: het zonlicht dat door de kieren van het hout en de dakpannen schijnt. De rook en het schijnsel zijn niet overtuigend. Met sigarettenrook en een zaklantaarn kunnen leuke effecten worden bereikt.
De website is één grote pagina vol sensatie, een uit de duim gezogen verslag, dat door niets en niemand kan worden bevestigd. Amateuristische bangmakerij, meer niet.

Op de website van the ghosthunter staat overigens nog veel meer onzin. Afgezien van het feit dat de site zeer amateuristisch is opgezet, is het duidelijk dat de maakster er van zich nog nooit heeft verdiept in parapsychologische fenomenen. Ze houdt zich bezig met spookverhalen, zonder deze te toetsen aan (wetenschappelijk) onderzoek. Sensatie, meer niet. Haar uitleg m.b.t. bepaalde paranormale fenomenen, zijn reeds jaren geleden door parapsychologisch onderzoek weerlegd en naar het land der psychologie verwezen.
Alleen al het relaas over "Glaasje draaien", bewijst dit. Het glaasje draaien is uitgebreid onderzocht door autoriteiten op het gebied van de parapsychologie zoals Willem Tenhaeff in Utrecht en Professor Bender in Freiburg (Duitsland). De draai die de webmaster er aan geeft is onzinnig en slaat helemaal nergens op.
Wanneer je je bezig houdt met paranormale fenomenen, zul je je tevens moeten verdiepen naar de oorzaak van de verschijnselen. De webmaster heeft dat niet gedaan en daarmee is haar website en alles wat er op staat klinkklare onzin, waar iedereen die ook maar een beetje op de hoogte is met de parapsychologie haar over uit zal lachen. Een website die beslist niet serieus genomen kan worden.

Betekent dit nu dat er geen paranormale fenomenen bestaan ? Wel degelijk ! Maar de paranomale verschijnselen die de webmaster beschrijft, behoren allang niet meer tot de parapsychologie, doch tot de psychlogie.
De website en hetgeen erop staat is een regelrechte aanfluiting. Een kinderlijk geheel.

Webmaster, verdiep je eerst, voordat je allerlei beweringen de wereld inslingert.

[ Bericht 23% gewijzigd door Slot op 17-05-2006 10:56:14 ]
pi_37925472

[ Bericht 100% gewijzigd door Slot op 17-05-2006 19:19:50 ]
pi_37925550
Ik kan mij herinneren dat mijn neef........vroeger........heeeeeeel vroeger.........het ook had over spoken in de buurt van Brummen. En met name bij een of andere boerderij.........was wel spannend. Mijn oom en tante wonen daar.
  donderdag 18 mei 2006 @ 17:14:07 #90
56019 ne0c0rt3xx
Nu ook met muffins derbij..
pi_37956621
ik zal ook wel voor idioot verklaard worden denk ik als ik zeg dat ik al vaak orbs in het echt heb gezien..of willen ze soms beweren dat ik wat gesnoven, geslikt, of gespoten heb...of misschien zag ik wel een stofdeeltje of me ogen zagen een weerkaatsing van het licht..
m.a.w... wat word ik moe van al die kortzichtige mensen hier...
Everything happens for a reason..
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
[ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
http://www.myspace.com/DjinN02
pi_37957196
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:14 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
ik zal ook wel voor idioot verklaard worden denk ik als ik zeg dat ik al vaak orbs in het echt heb gezien..
Wel grappig trouwens. Als ik het internet zo afstruin, wordt er alleen maar gesproken over orbs op foto's. Nooit staat er een verhaal van iemand die ze "in het echt" gezien heeft.

Daarom vind ik het des te interessanter dat jij ze "in levende lijve" gezien hebt... Vertel er eens wat meer over... Wat deden ze, hoe zagen ze eruit, waar was het etc etc....
C. Sagan
pi_37957482
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:14 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
ik zal ook wel voor idioot verklaard worden denk ik als ik zeg dat ik al vaak orbs in het echt heb gezien..of willen ze soms beweren dat ik wat gesnoven, geslikt, of gespoten heb...of misschien zag ik wel een stofdeeltje of me ogen zagen een weerkaatsing van het licht..
m.a.w... wat word ik moe van al die kortzichtige mensen hier...
Gelukkig zijn er ook mensen die er anders over denken

Ik ben heel benieuwd naar jou ervaringen, dus vertel aub
pi_38639321
Er zullen waarschijnljk weinig mensen zijn die me geloven,
Maar ik heb vorig jaar nog foto's gemaakt van een oude leegstaande en vervallen landhuis hier in de buurt. Die foto's maakte ik niet zomaar.....juist vanwege de vele verhalen die ik in de omgeving hoorde over het huis, werd mijn nieuwsgierigheid geprikkeld.
Ik heb daar ECHT dingen meegemaakt en zelfs op foto vast kunnen leggen....het probleem is alleen: Als je de mensen probeert te overtuigen, dan is het al bij voorbaat gefoto'shopt'....
Ik weet wel beter.....en dat meen ik uit de grond van mijn hart!

O ja,....en over orbs 'in het echt zien' gesproken.....
Ik heb (nog niet zo lang geleden) een echte orb gezien....gewoon op klaarlichte dag.
pi_38649203
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:48 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Er zullen waarschijnljk weinig mensen zijn die me geloven,
Maar ik heb vorig jaar nog foto's gemaakt van een oude leegstaande en vervallen landhuis hier in de buurt. Die foto's maakte ik niet zomaar.....juist vanwege de vele verhalen die ik in de omgeving hoorde over het huis, werd mijn nieuwsgierigheid geprikkeld.
Ik heb daar ECHT dingen meegemaakt en zelfs op foto vast kunnen leggen....het probleem is alleen: Als je de mensen probeert te overtuigen, dan is het al bij voorbaat gefoto'shopt'....
Ik weet wel beter.....en dat meen ik uit de grond van mijn hart!

O ja,....en over orbs 'in het echt zien' gesproken.....
Ik heb (nog niet zo lang geleden) een echte orb gezien....gewoon op klaarlichte dag.
Of mensen je nou wel of niet geloven is helemaal niet belangrijk, het is jouw waarheid.
En om je eigen waarheid hardop uit te spreken is lef nodig.
En daarbij komt ook nog dat het jouw persoonlijke ervaringen zijn.
Zelfs een van de grootste skepticus in Nederland zegt; Persoonlijke ervaringen zijn niet te toetsen, die geloof je of niet.
En inderdaad beginnen die mensen altijd te roepen dat er iets mis is in je hoofd, laat ze maar roepen, jij bent degene die waarschijnlijk dus een ervaring rijker is dan zij

Meestal is het zo dat mensen die je niet geloven zich gewoon vastklampen aan waarheden die ze uit boeken hebben, lekker makkelijk, hoef je niet diep na te denken en niet te "voelen".
Of misschien hebben ze wel bepaalde ervaringen maar durven ze die niet uit te spreken uit angst om ook aangevallen te worden.

In Truth kan dat dus wel, zijn we zelfs nieuwsgierig naar

Dus als jij zegt "ik heb een orb gezien" zeg ik, leuk, waar, wanneer, hoe waren de omstandigheden.
Niet omdat ik je niet geloof maar omdat ik er gewoon meer over wil weten
pi_38654087
Hallo Lillith,

Ik heb mijzelf al langer beziggehouden met zg. paranormale fenomenen, dus geheel onverwacht kwam het niet. Het gebeurde wel op een weinig voor de handliggende plaats: gewoon midden op straat, op klaarlichte dag. Ik geloof dus niet dat er sprake moet zijn van een 'enge spookachtige' omgeving zoals een begraafplaats of een oud leegstaand huis.

Ik liep tijdens mijn middagpauze op straat, het was stralend mooi weer, net als vandaag overigens.
Op een gegeven moment zag ik, zoals ik het omschrijf, een 'bolletje' dat veel weghad van een grote zeepbel. Alleen dan compacter..... Het leek doorzichtig, maar toch niet zo doorzichtig dat je er helemaal doorheen kunt kijken. Qua kleur en doorzichtigheid moet je denken aan een kwal zoals je die soms op het strand kunt vinden. Er was ook zeker een bepaald 'profiel' te herkennen in het bolletje. Dit even m.b.t. het 'uiterlijk' van de door mij veronderstelde orb.

De bewegingen van de orb waren nog het meest opmerkelijk.
Vanuit het niets zag ik van de recherzijde het betreffende bolletje met een noodgang mijn gezichtsveld 'invliegen' waarbij het ineens abrubt stil bleef 'hangen' op ongeveer twee-en-halve meter hoogte boven de grond. Het bolletje, dat ongeveer 15 - 20 cm doorsnee was, bleef enkele seconden doodstil hangen in het luchtledige waarna het met grote snelheid schuin omhoog 'wegschoot'.....
Het was een fenomeen dat ik nog nooit eerder heb waargenomen met het blote oog. Ik wist overigens ook niet dat orbs met het blote oog zichtbaar waren, maar ik ben er van overtuigd dat wat ik zag overéénkomt met de vele verhalen van anderen op dit gebied.

Zoals gezegd: Naast deze ervaring zijn er natuurlijk ook de foto's en de eigen ervaringen die ik in het leegstaande landhuis (hier in de buurt) heb mogen ervaren. Ik was overigens niet de enige....Mijn 15 jarige zoon die er op dat moment bij was, is letterlijk lijkbleek het huis uitgerend.
pi_38654777
Inderdaad een heel bijzondere ervaring.
Heb je er daarna nog meer gehad?
Was je op dat moment in een bepaalde gemoeds stemming?

Kun je die foto's hier plaatsen, ben erg benieuwt wat je gefotografeerd hebt.

en laat je niet afschrikken door sommige reacties hier
pi_38655721
Die foto's kan ik hier inderdaad plaatsen.
Ik zal dat ook zeker doen, wanneer ik thuis ben. Ik post momenteel vanaf mijn werk , maar als ik vanavond thuis ben, dan zal ik de foto's proberen te plaatsen.

Wat de reacties betreft,.....ik ben inmiddels wel wat gewend hoor!

Ik heb daarna geen orb meer gezien. Ik geloof ook niet dat je ze zomaar dagelijks overal tegen zult komen overigens. Wat mijn gemoedstoestand betreft,.....ik voelde me gewoon normaal. Had niets gedronken/gesnoven/gespoten/geslikt.....
pi_38656495
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 14:07 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Die foto's kan ik hier inderdaad plaatsen.
Ik zal dat ook zeker doen, wanneer ik thuis ben. Ik post momenteel vanaf mijn werk , maar als ik vanavond thuis ben, dan zal ik de foto's proberen te plaatsen.

Wat de reacties betreft,.....ik ben inmiddels wel wat gewend hoor!

Ik heb daarna geen orb meer gezien. Ik geloof ook niet dat je ze zomaar dagelijks overal tegen zult komen overigens. Wat mijn gemoedstoestand betreft,.....ik voelde me gewoon normaal. Had niets gedronken/gesnoven/gespoten/geslikt.....
Inderdaad wat gewend dus wat betreft reacties
Maar dat bedoelde ik dan ook niet.
Ik hoor regelmatig van mensen dat ze bijv. juist over het paranormale aan het nadenken waren op het moment dat ze een orb oi zagen.
Net of juist dan de verschijning van die orb de twijfels weg wilde halen.
Vandaar mijn vraag
  vrijdag 9 juni 2006 @ 20:12:20 #99
106750 LightGod
Love=Light
pi_38705078
Weet iemand een spookboerderij in de buurt van het westland? Zo niet dan wat verder weg.
Ik wil er wel eens één opzoeken. Kijken of al die maffe verhalen kloppen.
Dan ga ik er dit weekend nog heen en post ik het resultaat in dit forum.
pi_38707016
Helaas is het er gisterenavond niet van gekomen, maar hierbij alsnog de foto’s die ik verleden jaar maakte in een leegstaand landhuis, bij ons in de buurt.

Mag ik jullie voorstellen aan het 'Spookhuis' van Sas van Gent?

Ik zal er eerst eens iets over vertellen.

Zelf woon ik pas een jaar of vijf hier in Sas van Gent. In vergelijking met Rotterdam, waar ik oorspronkelijk vandaan kom, is het hier voor mij gigantisch wennen geblazen. Zo vaak kom ik hier de deur dus niet uit.
Mijn belangstelling werd echter al snel gewekt voor een oud leegstaand landhuis dat zich op ongeveer 10 minuten fietsafstand van ons huis bevind. Het huis is eigendom van de plaatselijke glasfabriek en was destijds – omstreeks de jaren ’20 van de vorige eeuw – het woonadres van de toenmalige directeur van de glasfabriek.

Het pand staat al jaren, in vervallen toestand, leeg en is voor de plaatselijke jeugd een geliefde plek om af en toe eens rond te hangen. Bij de locale bevolking staat het huis bekend als ‘spookhuis’ hetgeen voor mij aanleiding was om er eens een kijkje te gaan nemen. Ik heb bijzonder veel belangstelling voor alles wat te maken heeft met het paranormale maar probeer wel alles wetenschappelijk te verklaren. Ik bekijk de zaken dus ook met enige sceptisme.

Met datzelfde sceptische gevoel ben ik verleden jaar eens een kijkje gaan nemen in het ‘spookhuis’ van Sas van Gent. Gewapend met een digitale camera en in het gezelschap van mijn oudste zoon (15) ben ik er heen gegaan. Het moet gezegd: Het is een zeer imposant huis om te zien. Ramen en deuren bevinden zich niet meer in het huis. De vloeren in de kamers zijn nagenoeg allemaal opengebroken en op de bovenverdieping zijn totaal geen vloeren meer. Wanneer je vanaf de benedenverdieping naar boven kijkt, zie je de wolken, want het dak ligt er ook al niet meer op…..het huis is werkelijk in een zeer vervallen toestand.

De reden dat ik een camera meenam, ligt nog geeneens gelegen in het feit dat ik de veronderstelling had ‘iets’ te kunnen fotograferen. Zo nuchter ben ik dan ook nog wel…..Ik wilde gewoon een aantal foto’s van het huis maken omdat het zo’n fraai bouwwerk is om te zien.

De ingang van het huis....

Nadat ik en mijn zoon het huis waren binnengelopen, stonden wij in een gang met aan beide zijden een kamer. Deuren bevonden zich er niet meer en ook de vloeren lagen allemaal opengebroken waardoor je zo de kelder in kon kijken, alwaar een laag grondwater stond.
Het binnenvallende daglicht gaf in ieder geval een redelijk beeld van de, onder het huis gelegen, kelder. Wij durfden in eerste instantie niet zo goed door te lopen, omdat wij bang waren voor vermolde vloerdelen. Toch lukte het ons om een stuk door te lopen naar het punt waarop de gang overging in een soort vestibule

De betreffende gang met de zijkamers aan weerszijden....

Op dat moment hoorden wij een deur hard dichtslaan en haastige voetstappen over een houten vloer op de bovenverdieping! Dit was volstrekt niet mogelijk, omdat er geen vloeren meer zijn op de bovenverdieping. Ook de dichtslaande deur was onmogelijk omdat er zich in het hele huis geen enkele deur meer bevind. Mijn zoon en ik bleven enkele seconden stokstijf stil staan luisteren met ingehouden adem. Lang genoeg overigens om, op een gegeven moment opnieuw voetstappen en het tikken van een (wandel)stok op de vloer te horen in een, aan de gang grenzende kamer. Bij het betreden van de betreffende kamer bleek ook deze leeg te zijn en er eveneens geen vloer in te liggen.

De mogelijkheid dat het geluid door evt. naastgelegen buren werd veroorzaakt kunnen we uitsluiten, gezien het feit dat het landhuis de enige bebouwing op dat land is. Er woont niemand naast!

Na wat foto’s van de kamer gemaakt te hebben, ging ik naar buiten om daar ook wat foto’s te maken. Ik had nauwelijks een aantal foto’s gemaakt of mijn zoon kwam met een noodgang het huis uitgerend. Hij rende, zonder acht te slaan op mijn roepen, met een rotgang naar de, langs het perceel gelegen weg, om daar buiten adem en spierwit bij een boom te blijven staan. Kennissen die op dat moment met de auto voorbij kwamen rijden hadden zijn reactie opgemerkt en waren langs de kant van de weg gestopt om te vragen wat er aan de hand was. Bevend en half huilend vertelde hij dat, nadat ik naar buiten was gelopen, hij in de kamer (waar wij iemand duidelijk hoorden lopen) onder de openliggende vloer had gekeken. Hij zag in de ondergelegen kelder een laag water staan. Hij vertelde voorts dat het wateroppervlak licht begon te rimpelen (alsof er een windvlaag over heen ging). Op het moment dat dit gebeurde, kwam er een gezicht in het water zichtbaar. Hij omschreef het gezicht als dat van een oudere man met een baardje en diepliggende kwaadkijkende ogen. (Ik gebruik daarbij zijn eigen woorden)…. Jullie begrijpen dat mijn zoon daarna niet meer de behoefte had om weer het huis in te gaan, en terwijl hij langs de weg stond te wachten, liep ik nog even terug naar het huis om aan de buitenkant wat foto’s te maken.

Zo was er, naar achteraf bleek, toch een aantal foto’s die mijn bijzondere aandacht kregen.
Die foto’s plaats ik hieronder……

Op de onderstaande foto zie je op het eerste gezicht niets. Aan de binnenzijde van het huis groeien wat struiken en de takken zijn dermate hoog geworden dat ze het venster uit groeien.
Wat mij nu het meest opviel aan deze foto, is het gezicht van vermoedelijk een jonge vrouw óf een kind. Als je goed kijkt lijkt het om een gezicht met half gesloten ogen en een geopende mond te gaan, alsof hij/zij schreeuwt…..

Het 'gezicht' heb ik op de bovenstaande foto rood omcirkeld....

Voor de mensen die het er niet zo duidelijk uithalen, heb ik onderstaand een vergroting geplaatst:

Zoals ik al zei: Als je goed kijkt zie je duidelijk een gezicht dat, met half gesloten ogen, naar boven lijkt te kijken. De wijd opengesperde mond wekt de indruk dat hij/zij schreeuwt....

Een kennis van mij, dat tevens lid is van ons forum, heeft kort daarna eveneens een aantal foto's van het huis gemaakt. Daarbij viel ons de onderstaande foto in het bijzonder op:

Let hierbij eens op het rood omcirkelde raam aan de linkerzijde van de bovenverdieping.....

Een vergroting van het betreffende raam geeft het beeld van een man met een snor en een grote gleufhoed op....

Het meest opmerkelijke is nog wel, dat volgens de plaatselijke Historische Kring, er inderdaad een man heeft gewoond die aan dit signalement voldoet!

Ondanks het feit dat de foto's naar mijn idee redelijk overtuigend zijn, zal er altijd ruimte zijn om het te bekritiseren. Daar ben ik mijzelf van bewust. Het gaat er ook niet om, om gelijk te krijgen. Ik wil alleen mijn ervaring met jullie delen.

Overigens,....ik heb deze gebeurtenis destijds gemeld aan een Parapsychologisch Adviesbureau in Breda, en die hebben bevestigd dat er zich daar het e.e.a. bevind....
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:07:13 #101
106750 LightGod
Love=Light
pi_38708727
Rotterdammurtjuh,

Je bent maf :-)
Ik zie niets.
Je kan ook overdrijven.
pi_38709080
Misschien dat jij het niet ziet,....dat kan inderdaad verschillen van persoon tot persoon. Ook afhankelijk van het type beeldscherm dat je hebt. Op het TFT-scherm van mijn partner zijn de foto's ook minder goed te bekijken. Om dan maar meteen iemand als maf te betitelen vind ik ook een beetje overdreven,.....(om jouw woorden te gebruiken)
Ik vertrouw er op dat er meerderen zijn die wel het e.e.a. uit de foto's kunnen halen.

Overigens,.....je moet niet naar de eerste foto's kijken, maar naar de laatste paar foto's in het verhaal.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 22:52:17 #103
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38710057
-Het is leuk gedaan Xebrozius maar hou ONZ aub elders-

[ Bericht 33% gewijzigd door NorthernStar op 09-06-2006 23:05:20 ]
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:02:41 #104
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38710335
Tap tap tap
pi_38710463
Ik moet je nageven,....je bent echt heel lollig.
Ik heb zelfs nog even moeten glimlachen!!!

Ga gerust nog even door....ik vermaak me kostelijk.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:07:12 #106
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38710473
Ah kom op zeg.... Persoon in kwestie geeft duidelijk aan er niet mee te zitten... Dit was sowieso mijn laatste post in dit topic.
pi_38710527
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:07 schreef Xebrozius het volgende:
Ah kom op zeg.... Persoon in kwestie geeft duidelijk aan er niet mee te zitten... Dit was sowieso mijn laatste post in dit topic.
Wat een lieve mot he?
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:10:00 #108
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38710549
[quote][b]Op vrijdag 9 juni 2006 23:08 schreef Stali het volgende:[/b

-- niet kinderachtig gaan doen --

[ Bericht 36% gewijzigd door Lilith-Wicca op 09-06-2006 23:14:37 ]
pi_38710608
Ik wil er toch nog even een kleine toevoeging bij plaatsen.

Mensen die niet geloven in paranormale zaken, zijn ook niet te overtuigen.
Die zullen waarschijnlijk alleen maar opmerkingen maken zoals hiervoor....ik heb daar geen moeite mee. Zolang het maar lollig blijft en niet persoonlijk op de man af gaan spelen.

Het zou heel goed kunnen dat anderen moeite hebben met het bekijken van de foto's.
Anderen zagen het daarentegen in één oogopslag.....soms moet je op enige afstand met half toegeknepen ogen naar een foto kijken wil je het in één keer zien.
Sla anders de foto eens op, op de computer en vergroot hem dan eens.....

Ik weet wat ik gehoord heb in dat huis en daar valt niet over te twisten....
  † In Memoriam † vrijdag 9 juni 2006 @ 23:13:48 #110
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38710622
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:07 schreef Xebrozius het volgende:
Hmm ik moet er ook nog even inkomen maar ik zie dat Mirage en Lilith-Wicca hun best doen/hebben gedaan om deze thread serieus te houden.

Waarom de spot ermee drijven als je er niet in gelooft? Laat je het topic dan toch gewoon liggen.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:16:35 #111
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38710710
Ik geloof in paranormale zaken, maar ik vind foto's altijd een beetje dubieus. en als je met de instelling 'hier kan 't weleens spoken' een verlaten, tochtige, oude, verrotte boerderij binnenstapt zul je er geheid van overtuigd zijn dat er echt wat gebeurt, want eigenlijk was je er al van overtuigd voor je erheen ging.
Het is net zoals met die EVPs, je hoort wat gebrabbel, een of andere zucht ofzo, en je hebt geen idee wat er gezegd wordt. maar zodra erbij gezegd wordt wat er zgn gezegd zou zijn, dan hoor je het ook. Beetje kromme zin, maar goed.
Zelfde met spookfoto's. je ziet een vlekje op een vochtige muur, doet er een cirkeltje omheen, vergroot het twintig keer zodat je eigenlijk alleen maar pixels ziet, zegt erbij wat er te zien zou moeten zijn, en iedereen denkt 'oja. ik zie 't'.

[ Bericht 10% gewijzigd door CherryLips op 09-06-2006 23:18:34 (typtyfus) ]
Tap tap tap
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:16:43 #112
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38710713
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Hmm ik moet er ook nog even inkomen maar ik zie dat Mirage en Lilith-Wicca hun best doen/hebben gedaan om deze thread serieus te houden.

Waarom de spot ermee drijven als je er niet in gelooft? Laat je het topic dan toch gewoon liggen.
Als je het niet verwijderd had, dan was dit topic niet ontspoord in een wel/niet discussie omtrent inhoud van mijn post, wat humor is en waar je de grens moet trekken wat betreft 'spot'. Heb je daar ook al over nagedacht?
pi_38710733
Het is maar net wat je wil geloven he

Ik heb jaren in Zutphen gewoond en er is helemaal niks met die boederijen
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:18:27 #114
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38710757
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:17 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Het is maar net wat je wil geloven he

Ik heb jaren in Zutphen gewoond en er is helemaal niks met die boederijen
Ho, ho... Houdt het topic wel even serieus wil je?
pi_38710768
Omdat ik bekend ben met het Parapsychologisch Advies Bureau in Breda weet ik dus zeker dat Rotterdmurtju inderdaad daar advies gevraagd heeft

En precies wat NS zegt; als je er niet in gelooft, oke, maar blijf dan gewoon weg.
pi_38710827
quote:
Ik geloof in paranormale zaken, maar ik vind foto's altijd een beetje dubieus. en als je met de instelling 'hier kan 't weleens spoken' een verlaten, tochtige, oude, verrotte boerderij binnenstapt zul je er geheid van overtuigd zijn dat er echt wat gebeurt, want eigenlijk was je er al van overtuigd voor je erheen ging.
Met die instelling ben ik juist niet naar dat huis gegaan. Ik vertelde al dat ik, op basis van alle volksverhalen uit de buurt, met een sceptisch gevoel daar heen ging. Dingen die wij door gehoord hebben hoorden wij beiden (mijn zoon en ik) tegelijk. Je kunt als individu jezelf iets inbeelden, maar wanneer je beiden hetzelfde hoort is het toch iets anders.
  † In Memoriam † vrijdag 9 juni 2006 @ 23:21:37 #117
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38710834
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:16 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Als je het niet verwijderd had, dan was dit topic niet ontspoord in een wel/niet discussie omtrent inhoud van mijn post, wat humor is en waar je de grens moet trekken wat betreft 'spot'. Heb je daar ook al over nagedacht?
Uitgangspunt van het topic is om over 'spookboerderijen' te spreken. Beetje vreemde omschrijving maar je begrijpt wat bedoelt wordt. Niet waar je wel of niet in gelooft.

De eventuele rest graag in Truth Feedback 21
pi_38710839
Ach mann leebt. .
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:23:24 #119
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38710868
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:19 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Omdat ik bekend ben met het Parapsychologisch Advies Bureau in Breda weet ik dus zeker dat Rotterdmurtju inderdaad daar advies gevraagd heeft

En precies wat NS zegt; als je er niet in gelooft, oke, maar blijf dan gewoon weg.
Grappig, nu moet ik denken aan de Ja-Knikkers die ik altijd tegenkom als ik via Duitsland naar Emmen rijd... Het zal wel toeval zijn. Alhoewel toeval in dit subforum niet bestaat.
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:25:43 #120
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38710927
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:21 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:

[..]

Met die instelling ben ik juist niet naar dat huis gegaan. Ik vertelde al dat ik, op basis van alle volksverhalen uit de buurt, met een sceptisch gevoel daar heen ging. Dingen die wij door gehoord hebben hoorden wij beiden (mijn zoon en ik) tegelijk. Je kunt als individu jezelf iets inbeelden, maar wanneer je beiden hetzelfde hoort is het toch iets anders.
Dat jij en je zoon het tegelijkertijd hoorden, maakt het nog niet paranormaal.
En als je er heen gaat terwijl je bekend bent met de verhalen ben je, hoe sceptisch je ook bent, toch beïnvloed.
Tap tap tap
pi_38710947
quote:
Sterker nog: Het IPA heeft er destijds een uitgebreidt artikel aan besteedt.....
Dat kunnen jullie teruglezen onder deze link:
http://www.paranormaalpraktijk.nl/index1.htm

Kies aan de linkerzijde de rubriek artikelen en kies dan het artikel over het spookhuis in Sas van Gent

[ Bericht 1% gewijzigd door Rotterdammurtjuh op 09-06-2006 23:34:03 ]
  † In Memoriam † vrijdag 9 juni 2006 @ 23:26:27 #122
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_38710949
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:23 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Grappig, nu moet ik denken aan de Ja-Knikkers die ik altijd tegenkom als ik via Duitsland naar Emmen rijd... Het zal wel toeval zijn. Alhoewel toeval in dit subforum niet bestaat.
Dan open je een topic waar je wel of niet geloven in geesten het onderwerp maakt. En dat mag ook in TRU.
pi_38711102
quote:
Dat jij en je zoon het tegelijkertijd hoorden, maakt het nog niet paranormaal.
En als je er heen gaat terwijl je bekend bent met de verhalen ben je, hoe sceptisch je ook bent, toch beïnvloed.
Goed en begrijpend lezen is ook een vak....

Je kunt, in een huis waar geen deuren zijn, normaliter ook geen deuren met een klap dicht horen slaan.
Je kunt in een huis waar vrijwel geen vloeren in liggen, geen voetstappen horen lopen.
Ook kun je het 'tikken' van een wandelstok op de vloer niet verzinnen als je op dat moment geeneens weet dat de toenmalige bewoner inderdaad een houten poot bleek te hebben.
En dan?....De reactie van mijn zoon op het gezicht dat hij zag spreekt voor mij boekdelen. Temeer omdat het beschreven uiterlijk later overéén bleek te komen met de gegevens die de plaatselijke Historische Kring vrij gaven.

Je kunt overal wel de draak mee steken, maar ik zou zeggen: Kom het huis zelf maar eens bezoeken....
pi_38711180
> Truth Feedback 21

[ Bericht 47% gewijzigd door NorthernStar op 09-06-2006 23:36:28 ]
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:35:30 #125
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_38711190
T V G(eest)
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:38:39 #126
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38711236
Weet je wat er laats ook verdween? Een soort van zwarte schim toen ik langs een verlaten, vervallen boerderij fietste. Ik heb een foto gemaakt, maar helaas stonden daar alleen orbs en chemtrails op .

[ Bericht 9% gewijzigd door Lilith-Wicca op 09-06-2006 23:46:58 ]
  vrijdag 9 juni 2006 @ 23:53:50 #127
62419 CherryLips
chocoholic
pi_38711626
quote:
Op vrijdag 9 juni 2006 23:32 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:

[..]

Goed en begrijpend lezen is ook een vak....

Je kunt, in een huis waar geen deuren zijn, normaliter ook geen deuren met een klap dicht horen slaan.
Je kunt in een huis waar vrijwel geen vloeren in liggen, geen voetstappen horen lopen.
Ook kun je het 'tikken' van een wandelstok op de vloer niet verzinnen als je op dat moment geeneens weet dat de toenmalige bewoner inderdaad een houten poot bleek te hebben.
En dan?....De reactie van mijn zoon op het gezicht dat hij zag spreekt voor mij boekdelen. Temeer omdat het beschreven uiterlijk later overéén bleek te komen met de gegevens die de plaatselijke Historische Kring vrij gaven.

Je kunt overal wel de draak mee steken, maar ik zou zeggen: Kom het huis zelf maar eens bezoeken....
Tot een jaar geleden was ik zo zweverig als de pest. Ik steek nergens de draak mee. Ik weet zelf ook dat ik zeven kleuren zou schijten in zo'n huis, maar dat komt door suggestie.
Tap tap tap
pi_38711807
Ik ben allesbehalve zweverig aangelegd. (Laat mijn gewicht ook niet toe)
Maar ik denk niet dat iemand voor een ander kan bepalen of hetgeen hij/zij ziet/voelt/hoort/ruikt suggestie is. Als je beiden hetzelfde waarneemt kan het al geen suggestie zijn.
pi_38711874
Jij kunt voor mij ook niet bepalen dat ik je moet geloven. het is echt zoiets van 'je moet erbij zijn geweest'. Maar aan de hand van wat vage foto's etc ben ik gewoon niet overtuigd.
Tap tap tap
pi_38712069
Ik bepaal ook niet wat je moet geloven. Ik respecteer jouw mening volledig en daar wil ik het dan ook bij houden. Ik geef alleen aan dat, op basis van wat wij zelf hebben meegemaakt, suggestie voor 100% uit te sluiten is. Dat is iets wat wij (dacht ik) toch zelf wel het beste kunnen bepalen.

Dat jij het vaag vind en ongeloofwaardig, daar kan ik goed inkomen.
Hoeft verder niets aan toegevoegd te worden.
pi_38712221
ok
Tap tap tap
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:29:58 #132
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38712441
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:11 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Ik bepaal ook niet wat je moet geloven. Ik respecteer jouw mening volledig en daar wil ik het dan ook bij houden. Ik geef alleen aan dat, op basis van wat wij zelf hebben meegemaakt, suggestie voor 100% uit te sluiten is. Dat is iets wat wij (dacht ik) toch zelf wel het beste kunnen bepalen.

Dat jij het vaag vind en ongeloofwaardig, daar kan ik goed inkomen.
Hoeft verder niets aan toegevoegd te worden.
Suggestie is nooit 100% uit te sluiten, en trouwen de enige die daar een oordeel over kan vellen is een derde persoon. Jij bent subjectief, en staat véél te open voor manipulatie.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:31:38 #133
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_38712470
Ik heb wat met brightness en contrast gespeeld, en kreeg dit

Dit is de uitvergroting

Je zou er inderdaad een gezicht in kunnen zien.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_38712491
Xebrozius schreef:
quote:
....Dit was sowieso mijn laatste post in dit topic.
Jij bent in ieder geval al ongeloofwaardiger dan het verhaal dat ik gepost heb.....
pi_38712537
@ Mazaru

Bedankt dat je serieus de moeite hebt genomen om het nader te bekijken.
Het is nu zelfs nog duidelijker te zien.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:38:05 #136
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_38712598
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:32 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Xebrozius schreef:
[..]

Jij bent in ieder geval al ongeloofwaardiger dan het verhaal dat ik gepost heb.....
Ik kan in ieder geval 's nachts slapen zonder een waaklampje naast mijn bed.
  zaterdag 10 juni 2006 @ 00:39:54 #137
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_38712637
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:34 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
@ Mazaru

Ik kon op jouw foto's ook niets zien.
En eigenlijk had ik verwacht dat het gewoon een takje was of zo.
Maar hier keek ik best wel van op, vooral van de vergroting
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_38712666
quote:
Ik kan in ieder geval 's nachts slapen zonder een waaklampje naast mijn bed.
Wat voor dat waaklampje alleen maar prettig is.....
pi_38712710
quote:
Ik kon op jouw foto's ook niets zien.
En eigenlijk had ik verwacht dat het gewoon een takje was of zo.
Maar hier keek ik best wel van op, vooral van de vergroting
Het kan heel goed dat sommigen het niet meteen zien.
Het is duidelijk dat het geen takjes zijn. De vergroting laat duidelijk het profiel van een gezicht zien.
pi_38712794
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:34 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
@ Mazaru

Sorry, maar ik weet echt niet wat ik hoor te zien.
Tap tap tap
pi_38712812
En waarom zou een entiteit zich in godsnaam in een paar takjes laten zien?
Tap tap tap
pi_38716264
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 00:48 schreef CherryLips het volgende:
En waarom zou een entiteit zich in godsnaam in een paar takjes laten zien?
Niet in de takjes, achter de takjes, achter het raam.
pi_38716286
Ik zie 't echt niet
Dit heb ik ook vaak bij foto's op www.ghoststudy.com , dan weet ik ook niet waar ik naar zit te kijken ook al staat er een uitgebreide beschrijvijg bij.
Tap tap tap
pi_38716357
Ik heb de vergroting van Mazaru uitgeprint en eens nader bekeken onder een microscoop.

Het zou nl. ook nog kunnen zijn dat juist de vorm van de takjes het gezicht vormden.

Maar nee, de takjes lopen heel anders, het is dus volgens mij inderdaad een gezicht.
pi_38721540
ik ben gisteren nog voorbij het huis gepasseerd en nog eens fotos genomen, nu zie ik er niets op maar de vorige keer had ik toch goeie foto's waar ik redelijk wa gezichten zag, mijn link sta overigens in de topic spookfoto's ofzo maar troost u rotterdammertje met mijn foto lachen ze ook maar nie aantrekken de link :http://forum.fok.nl/topic/541120/2/50
  zondag 11 juni 2006 @ 16:21:51 #146
56019 ne0c0rt3xx
Nu ook met muffins derbij..
pi_38751491
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 17:39 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Gelukkig zijn er ook mensen die er anders over denken

Ik ben heel benieuwd naar jou ervaringen, dus vertel aub
wow...beetje late reactie van me, maar dat maakt nie uit hoop ik
Mja heb ze al paar keer in me vriendje ze kamer gezien, aangezien die in een groot huis woont wat vroeger een boerderij was. Ook paar keer thuis gezien. Gaat wel altijd heel snel hoor, voordat je beseft wat et is, zijn ze al weer weg Maar kweet wel zeker dat het orbs zijn, aangezien me honden en katten dan ook altijd meteen reageren (katten schrikken, en me honden beginnen te blaffen of kruipen bekant in me moeders schoot). Me moeder ziet al die dingen ook vaak, ook in de vorm van zogenaamde sterretjes (lijken op die dingen van vuurwerk).
Everything happens for a reason..
[ R.I.P my DaiZy BoO.. ]
[ 25-03-2006 - 09-09-2007 ]
http://www.myspace.com/DjinN02
  dinsdag 13 juni 2006 @ 06:38:09 #147
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_38802124

Ik moest gelijk hier aan denken toen ik de foto zag
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_38804680
kijk, dat zie ik dan weer wel

Ik heb een foto an een begraafplaatsje in York waarbij er vlekken op 1 van de grafstenen zitten, die volgens mij net op een man in pak lijken. Vier jaar later was ik daar weer, en die vlekken zaten er nog steeds. Ik was alleen de enige die daar een man in zag. Optische illusies enzo.
Tap tap tap
  dinsdag 13 juni 2006 @ 20:21:05 #149
149969 VHG
Traceur
pi_38824589
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 06:38 schreef Prowl het volgende:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik moest gelijk hier aan denken toen ik de foto zag
dit maakt mij nou weer wel bang
pi_38839258
Interessant dat Sas van Gent verhaal
pi_47961518
Ben er vannacht geweest.......niets gehoord niets gezien.......gewoon een verlaten huis. thats all.
beetje realiteitszin houden hoor.......de geest (hersenen)van de mens kan rare dingen doen. De enige deur die ik hoorde was mn auto deur toen ik wegging.
Degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit voortvloeid......
pi_47982954
Die boerderij heb ik nog niet gezien, maar vlak bij Brummen heb je wel dit verlaten kasteeltje / landhuis staan: http://www.totje.com/brummen/brummen.htm
(Foto's heb ik vorige week genomen. Excuses voor de matige kwaliteit; foto's zijn met een matige tele-lens gemaakt.)

Zou volgens sommigen ook een spookkasteel zijn. De bewoner, een baron, is in de 2e Wereldoorlog door Nederlandse SS-ers gefussilleerd.

Meer info op dezelfde site als in OP: http://www.theghosthunter.nl/reuverweerd.htm

Edit: DUDE! WTF?!? Kijk naar het klokje op MIJN foto's en van die site!!!

[ Bericht 9% gewijzigd door ToT op 03-04-2007 22:17:05 ]
pi_47984659
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 22:12 schreef ToT het volgende:
Die boerderij heb ik nog niet gezien, maar vlak bij Brummen heb je wel dit verlaten kasteeltje / landhuis staan: http://www.totje.com/brummen/brummen.htm
(Foto's heb ik vorige week genomen. Excuses voor de matige kwaliteit; foto's zijn met een matige tele-lens gemaakt.)

Zou volgens sommigen ook een spookkasteel zijn. De bewoner, een baron, is in de 2e Wereldoorlog door Nederlandse SS-ers gefussilleerd.

Meer info op dezelfde site als in OP: http://www.theghosthunter.nl/reuverweerd.htm

Edit: DUDE! WTF?!? Kijk naar het klokje op MIJN foto's en van die site!!!
Dat ziet er echt teringeng uit daar. Ik kan geen gezichten ontdekken op die foto's van de site hoor..
pi_47986189
hahahaha ja het is iets later geworden op de klok......Site van de ghosthunter neem ik ook met een korreltje zout!, die ziet overal Orbs en gezichten in ramen, is gewoon weerspiegeling
Degene te wiens aanzien uit feiten of omstandigheden een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit voortvloeid......
pi_47992307
Ze hebben hier in Indonesie wel veel spookhuizen, verlaten huizen die zijn vervallen of simpelweg nooit afgebouwd omdat er spoken ingetrokken zijn. Er lagen nog mooie dakpannen, maar die mocht ik niet meenemen van mijn vriendin, zou ongeluk brengen. Dan maar gewoon nieuwe gekocht
pi_48022136
Een Marrokaanse vriendin van mij vertelde dat er ook veel spookhuizen in Marokko zijn. Je hoort er nog mensen gewoon koken en praten enzo, maar het huis staat leeg.
pi_48022900
Spikey: ja ik zie het ook niet als een betrouwbare bron voor informatie, en idd @ spoken op foto's.

Een oplettende kennis vertelde me dat er op mijn foto's een paar latjes te zien zijn op de raamluiken.
Die staan niet op de foto's van die site.

Ik denk dat er iemand een paar noodreparaties gedaan heeft, ook binnen. En toen hij binnen was, heeft hij aan de ketting van de klok getrokken om te kijken of dat nog loopt.
pi_48065093
Heel apart, ik zie een gestalte in die wolk

Overigens, zo'n rightclick scriptje op die ghosthunter site heeft ook weinig zin
url
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:13:10 #159
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_48066194
Brummen
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  vrijdag 6 april 2007 @ 01:14:18 #160
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_48066237
quote:
Op woensdag 4 april 2007 21:50 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Een Marrokaanse vriendin van mij vertelde dat er ook veel spookhuizen in Marokko zijn. Je hoort er nog mensen gewoon koken en praten enzo, maar het huis staat leeg.
dan geloof ik per heden in het bestaan van spoken
pi_48068831
*LOL* idd @ scriptje. Pagina opslaan op je schijf, klaar.
Maar het toont wel aan dat ze niet willen dat je het kopieert.
  vrijdag 6 april 2007 @ 12:53:45 #162
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_48076662
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 08:37 schreef ToT het volgende:
*LOL* idd @ scriptje. Pagina opslaan op je schijf, klaar.
Maar het toont wel aan dat ze niet willen dat je het kopieert.
begrijpelijk met dit soort gevoelige informatie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')