Wat je gedachten betreffende de orbs zijn, vliegjes waarvan de vleugels licht weerkaatsen, druppels .. wat dan ook... staat los van wat TS daar verder ervaarde/ meende te voelen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:43 schreef Goliath_82 het volgende:
OMG te triest voor woorden ...
Als je dat al spookachtig vindt, ben je nog niet oud genoeg voor de teletubbies
Edit:
Ook jammer de TS zich speciaal hiervoor aangemeld heeft
en omdat je dat een reeële mogelijkheid vind zou je geen normale discussier met ts kunnen voeren ??quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Natuurlijk voel je daar wat. Je hebt net een verhaal gelezen en foto's gekeken. Dan ga je er bevooroordeeld heen. Dan ga je dingen voelen die er helemaal niet zijn. Dat heb ik - als nuchter persoon - nog wel eens als ik een docu op tv heb gezien en vervolgens naar bed ga.. dan kijk ik soms achterom 'want ik hoorde iets'.
Dat is inderdaad de verklaring. Los van het feit of je in geesten gelooft, in een 'enge' omgeving reageer je sowieso anders. Dan is een simpele tocht niet een simpele tocht maar een geluid/spook etc.quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:59 schreef indahnesia.com het volgende:
Natuurlijk voel je daar wat. Je hebt net een verhaal gelezen en foto's gekeken. Dan ga je er bevooroordeeld heen. Dan ga je dingen voelen die er helemaal niet zijn. Dat heb ik - als nuchter persoon - nog wel eens als ik een docu op tv heb gezien en vervolgens naar bed ga.. dan kijk ik soms achterom 'want ik hoorde iets'.
Ja, dit is serieus.quote:
Mits astraal zwaard voor bescherming.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:04 schreef TrenTs het volgende:
Toch zou ik best eens naar zo'n spookhuis/-kasteel/watdanook willen en daar de nacht doorbrengen.
Nee okee, beetje flauw van me, maar kom op zeg, wat er op die site staat is zooooo doorzichtig. het is gewoon hilarisch.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:05 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Ja, dit is serieus.
Als het je niet interesseert lees je het niet en je bent niet verplicht om te posten hier hoor![]()
+5 tegen spoken?quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:06 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Mits astraal zwaard voor bescherming.
ho ho mirage... dat was totaal niet de insteek van mijn postquote:Op vrijdag 28 april 2006 12:15 schreef Mirage het volgende:
[..]
en omdat je dat een reeële mogelijkheid vind zou je geen normale discussier met ts kunnen voeren ??
Heb je een vrijbriefje dan maar onzin te plaatsen of zelfs beledigende posts ?
Niet hier !
En dat staat los van de intenties van TS.
Ik vind het namelijk vreemd en jammer dat hij hier niet meer lijkt te zijn na het plaatsen van deze enkele posts.
Puur posten met spam als doel wordt niet gewaardeerd.
Als je daadwerkelijk iets toevoegt op het forum en je je eigen site laat vallen is het iets anders.
edit: zoals deze, De psi wheel. , user bijvoorbeeld. Klik maar eens op zijn posthystorie
Is jouw mening, prima.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:07 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Nee okee, beetje flauw van me, maar kom op zeg, wat er op die site staat is zooooo doorzichtig. het is gewoon hilarisch.![]()
zie mijn post hierbovenquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:15 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Is jouw mening, prima.
Maar waar baseer je die op, ben je er al geweest, ervaringen opgedaan waardoor dat jouw mening is geworden?
Ik denk dat meneer de ghostbuster niet stil staat bij de mogelijkheid dat gewoon niemand een fuck geeft om dat hele kasteel niet.quote:Trouwens op internet is heel weinig tot amper iets terug te vinden over het kasteel net of ze willen dat het niet meer bestaat. Nou ik zal er even nieuw leven in blazen.
Wat die foto's betreft zou je gelijk kunnen hebben maar dat wil nog niet zeggen dat het er niet zou "spoken".quote:
Tja het is idd wel kinderachtig om zwakzinnige uit te lachen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:30 schreef EggsTC het volgende:
Net een kleuterschool hierzo, iemand uitlachen om wat hij denkt/vindt, beetje laag.
Waarom denk jij dat TS aan de LSD gaat om die foto's te maken, ervaring mee?quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:31 schreef TrenTs het volgende:
Nou sorry hoor, ik lees nu meer en ik denk dat deze gast gewoon ontzettend hard aan de LSD gaat voor hij naar zo'n plek gaat en foto's neemt. Het is gewoon lachwekkend. Hij ziet serieus dingen op foto's die er niet zijn.
Als modje zou ik me toch maar proberen te onthouden van dit soor semi-chargerende en inhoudsloze rommelposts.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat TS aan de LSD gaat om die foto's te maken, ervaring mee?
En je gaat nu pas verder lezen?
Getuigd niet van een goede onderbouwing van je bovenstaande posts.
Sorryquote:Op vrijdag 28 april 2006 11:50 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat je gedachten betreffende de orbs zijn, vliegjes waarvan de vleugels licht weerkaatsen, druppels .. wat dan ook... staat los van wat TS daar verder ervaarde/ meende te voelen.
Dit soort opmerkingen worden niet op prijs gesteld.
quote:Jaren ellende, nu staat hij al meer dan 50 jaar leeg.
Euhm....quote:Maar ja degene die die schuur nu huurt vind het wel best, zal hem een worst wezen.
Nou moet ik bekennen dat ik er ook een pesthekel aan heb als er opeens wordt aangebeld en er een stel van die sensatiezoekers m'n leuke, aan de IJssel gelegen huisje willen invaderen.quote:Je kan er met geen mogelijkheid binnen komen, anders was ik er al geweest, maar wellicht komt er een deel 2 , we zijn er druk mee bezig.
Jij bent de maker van de site? Mooi, dan hoef ik geen mailtje te sturen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 10:57 schreef bianca.rooks het volgende:
Hallo mensen, na rondgesnuffeld te hebben bvestaat er bij jullie veel onduidelijkheid over de spookboerderij niet iedereen weet waar hij staat, nou hij ligt tussen zutphen en brummen en betreft 2 oude boerderijen die al 50 jaar leegstaan, voor meer informatie:
http://www.theghosthunter.nl/brummen.htm
veel succes, wij gaan er vanavond heen!
quote:Toen ik naar boven liep draaide ik mij met een ruk om en knipte, en daar waren ze!
Hadden ze zeker niet verwacht.
Maar de foto is compleet.
Jij bent dus echt niet de persoon die mij gaat vertellen hoe ik dan wel of niet mag posten.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:07 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Als modje zou ik me toch maar proberen te onthouden van dit soor semi-chargerende en inhoudsloze rommelposts.
1) Als jij zelf op die site had gekeken had je kunnen zien dat hij allerlei dingen meent te zien die hij alleen op foto's ziet.
2) Naast dat het 'getuigt' is, is het merendeel van mijn posts onderbouwd; tenzij daar geen reden toe is.
3) Ik lees nu inderdaad door op die site ja, ik heb aardig wat 'reviews' gelezen over zijn tochten en kan daarom die conclusie met een gerust hart trekken.
Jij met je krap 800 posts hebt mij anders ook niet te vertellen hoe ik post, al ben je tien keer mod. Het bevalt mij en zolang ik niet ban op ban krijg vind ik het best. Als je trouwens al valt over iets als 'hard aan de LSD' had je geen mod moeten worden, zeker niet op een jongerenforum.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:25 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Jij bent dus echt niet de persoon die mij gaat vertellen hoe ik dan wel of niet mag posten.
Daar hebben we mensen voor die er verstand van hebben.
Opmerkingen van jou als:
- niet echt vooraangestaan hebben toen de hersens uitgedeeld werden
- hard aan de LSD gaan
- en iemand met "sul" aanspreken
zorgen er inderdaad voor dat ik op die manier reageer ja.
Natuurlijk heb ik zelf ook op de site gekeken ( doe je automatisch als modje he), ik trek echter een andere conclusie als jij.
Ik ben ook verder gaan zoeken, om een breder zicht te krijgen over de spookboederderij.
http://www.meertens.knaw.(...)alen.php?id=CJ067704
Je mag natuurlijk je eigen mening uiten maar let daarbij dan wel een beetje op je taal gebruik.
Nee, maar zoals ik al zei lijkt me dat best eens leuk.quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:41 schreef Puck1 het volgende:
gaat lekker hier..vraagje is een van jullie er zelf ooit wel eens geweest????
Als dit ban-waardig is kan je overigens Fok opdoeken. Of lees je nog niet zo lang mee?quote:Op vrijdag 28 april 2006 14:25 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Jij bent dus echt niet de persoon die mij gaat vertellen hoe ik dan wel of niet mag posten.
Daar hebben we mensen voor die er verstand van hebben.
Opmerkingen van jou als:
- niet echt vooraangestaan hebben toen de hersens uitgedeeld werden
- hard aan de LSD gaan
- en iemand met "sul" aanspreken
zorgen er inderdaad voor dat ik op die manier reageer ja.
Natuurlijk heb ik zelf ook op de site gekeken ( doe je automatisch als modje he), ik trek echter een andere conclusie als jij.
Ik ben ook verder gaan zoeken, om een breder zicht te krijgen over de spookboederderij.
http://www.meertens.knaw.(...)alen.php?id=CJ067704
Je mag natuurlijk je eigen mening uiten maar let daarbij dan wel een beetje op je taal gebruik.
Dit is Thruquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:26 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Als dit ban-waardig is kan je overigens Fok opdoeken. Of lees je nog niet zo lang mee?
Ik zal voor je bidden en hopen dat we je nog eens terug zien hier. Kan je me misschien je passw. mailen? Voor het geval het onheil toeslaat?quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dit is Thrulees de huisregels nog eens Truth huisregels fka faq
Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval wel gewekt, ik moet dit weekend daar toch in de buurt zijn dus ga ik er even kijken.
haha, ik dacht al, is niemand zo slim om dit te bedenkenquote:Op vrijdag 28 april 2006 13:07 schreef SterkStaaltje het volgende:
[..]
Nee okee, beetje flauw van me, maar kom op zeg, wat er op die site staat is zooooo doorzichtig. het is gewoon hilarisch.![]()
[afbeelding]
dit zijn stofdeeltjes of lens-flare net als bij onderstaande foto:
[afbeelding]
en dit is weerkaatsing van de flits op een stof deeltje
[afbeelding]
hier hebben we sigarettenrook in beeld
[afbeelding]
net als op deze foto:
[afbeelding]
Gelezen.quote:Op vrijdag 28 april 2006 16:35 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Dit is Thrulees de huisregels nog eens Truth huisregels fka faq
Terwijl je hier een andere user gelijk geeft over dezelfde issue, namelijk de foto's waar de shizofrene sitebouwer dingen ziet die er niet zijn.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:38 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat TS aan de LSD gaat om die foto's te maken, ervaring mee?
En je gaat nu pas verder lezen?
Getuigd niet van een goede onderbouwing van je bovenstaande posts.
Verder staat dit los van het topic. Feit blijft echter dat de site in de OP te dom voor woorden is en zodoende niet als bron voorgelegd kan worden.quote:Op vrijdag 28 april 2006 13:21 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Wat die foto's betreft zou je gelijk kunnen hebben maar dat wil nog niet zeggen dat het er niet zou "spoken".
Mijn nieuwsgierigheid is in ieder geval gewekt en ik ga er zeker even een kijkje nemen![]()
Zie FBquote:Op vrijdag 28 april 2006 16:48 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Gelezen.
Je begint hier echter zelf met persoonlijke aanvallen.
[..]
Terwijl je hier een andere user gelijk geeft over dezelfde issue, namelijk de foto's waar de shizofrene sitebouwer dingen ziet die er niet zijn.
[..]
Verder staat dit los van het topic. Feit blijft echter dat de site in de OP te dom voor woorden is en zodoende niet als bron voorgelegd kan worden.
Ja en dat is dus een broodje aap verhaal. Vraag maar eens in de omgeving rond. Die zullen zeggen dat idd het verhaal rond doet als een soort mythe. Maar er heeft daar niemand zelfmoord gepleegd. Allemaal nep en niemand heeft daar spookverschijningen gezien hoor.quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:22 schreef Marietje_34 het volgende:
Het verhaaltje wat ik er toen over vond:
Op deze boerderij woonde vroeger een boerengezin. Rond 1840 had de zoon van de boer verkering met een meisje, dat door zijn ouders echter te min bevonden werd.
Na een enorme woede-uitbarsting van de vader over deze relatie heeft de zoon zich in januari 1841 verhangen aan de dikke eik die je op de foto ziet staan. Sindsdien werd de boer achtervolgd door de geest van zijn zoon. De boer is tenslotte verhuisd en niemand durfde de boerderij te kopen, want het bleef er spoken. De tak wijst ook nu nog naar de boerderij, die nog steeds leeg staat.
wat lul jij nou idioot man met je kotssmileyquote:Op vrijdag 28 april 2006 23:35 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
Ja en dat is dus een broodje aap verhaal. Vraag maar eens in de omgeving rond. Die zullen zeggen dat idd het verhaal rond doet als een soort mythe. Maar er heeft daar niemand zelfmoord gepleegd. Allemaal nep en niemand heeft daar spookverschijningen gezien hoor.
Mensen die zo naief zijn als de pest![]()
in de stad ook hoor knul, so what? Ik vind het juist mooie verhalen meestal. Hier in Amsterdam zijn ook de nodige spookverhalen over historische panden, geweldig juistquote:Op zondag 30 april 2006 12:39 schreef Twisted_fok het volgende:
Wat een crap, niets bijzonders aan die boerderij. Alsof die foto's ook maar iets bewijzen. En een tak die naar de boerderij wijst, oh please. Kan die boom er wat aan doen dat die ene tak net toevallig die kant op staat?![]()
Spookverhalen doen het altijd goed op het platteland, je moet toch wat.
Knul?quote:Op maandag 1 mei 2006 14:23 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
in de stad ook hoor knul, so what? Ik vind het juist mooie verhalen meestal. Hier in Amsterdam zijn ook de nodige spookverhalen over historische panden, geweldig juist![]()
Wat leuk om te zien dat er weer zoveel mensen zoveel meningen zijn, vind je ook niet.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:33 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Knul?
Je kunt het mooie verhalen vinden, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand het gelooft, mag ik ook?
Ik ken de betreffende boerderij, ik zeg het je, niets bijzonders aan.
Fijn dat jij dan een denigrerende toon aanslaat, wat behoorlijk hypocriet overkomt met wat je zegt.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:39 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat leuk om te zien dat er weer zoveel mensen zoveel meningen zijn, vind je ook niet.
Jíj vindt er blijkbaar niets bijzonders aan... andere mensen wel.
En wat fijn hè dat het hebben van verschillende meningen gewoon mag.
haar, dank u.quote:Op maandag 1 mei 2006 14:48 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Moet ik hem wel gelijk in geven.....
Twisted fok that is.
Sorry. Vreemd een paar minuten gelden was je nog een man echt iets voor TRU...quote:
Omdat iemand me knul noemde? Dat maakt me nog geen man.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:12 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Sorry. Vreemd een paar minuten gelden was je nog een man echt iets voor TRU...
Dat mag, maar ook negatieve meningen mogen op een discussieforumquote:Op maandag 1 mei 2006 14:39 schreef Mirage het volgende:
[..]
Wat leuk om te zien dat er weer zoveel mensen zoveel meningen zijn, vind je ook niet.
Jíj vindt er blijkbaar niets bijzonders aan... andere mensen wel.
En wat fijn hè dat het hebben van verschillende meningen gewoon mag.
*proest* !quote:Op maandag 1 mei 2006 14:45 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Fijn dat jij dan een denigrerende toon aanslaat, wat behoorlijk hypocriet overkomt met wat je zegt.
Fijn!![]()
Ik was niet overenthousiast, zo was dat ook niet bedoelt iig.quote:Op maandag 1 mei 2006 15:19 schreef Mirage het volgende:
[..]
*proest* !
Het was iets anders bedoeld dan hoe jij het opvat denk ik.
Mijn tekst was zéker met een knipoog bedoeld (n.a.v. "bewijst niets" en "crap" ... het gaat hier ook niet om bewijzen. Het gaat hier om de ervaring die iemand had, de interesse van andere.... en die kan je moeilijk "crap, ik zeg het je !" noemen.)
Ik nam het je echter niet kwalijk ofzo... ik las juist een beetje overethousiasme in je post en reageerde met een knipoog terug. Ik had er mischien wat smileys bij moeten zetten om de lading er af te halen.
Ik denk eigenlijk dat hij op z'n camera keek en heel uitbundig riep; 'OH KIJK ER STAAT IETS OP!'quote:! Hierna heb je een vreugdedansje gedaan waarbij je 'HAHA! IK HEB JE!' riep?
Nee, dit topic ging over een Bepaald boerderij waar wat foto op stonden die voor elke foto leek te herkennen zijn als foto's met rook, stof en teveel tegenlicht.quote:Op donderdag 11 mei 2006 00:37 schreef panique het volgende:
Ik denk dat de topic van dit bericht was: boerderij en geestverschijnselen....
Is het zoooo moeilijk om elkaar in de waarde te laten ? ipv zomaar elkaar te 'beschadigen' zonder iets toe te voegen aan de discussie?
Want? Wij "ongelovigen" moeten gaan geloven dat er geesten zijn? Laat mji (ons) lekker in onze waarde zegquote:De vraag is meer: bestaan er geesten, orbs iets buiten ons beeld?
Als we met z'n allen nu zeggen...ja...er is meer tussen hemel en aarde, dan zijn we al een heeeeel stuk verder...
Het moest toch algemener?quote:Want...als je niet kan voelen of wil voelen of er iets tussen hemel en aardig aanwezig is, dan zal je het stuk over de boerderij onzin vinden en inderdaad 'its a load of crap'....
Wanneer je iets gevoeliger bent, kun je ernaar toe gaan, en kijken wat het met je doet....en dan voor jezelf bepalen..ja...er is iets of nee er is nix.
Dat bepaal jij? Moesten we toch voor onszelf doen?quote:Ben je supergevoelig...en heb je een aantal 'antennes' ontwikkeld die jou vertellen wat er gaande is, kun je oprecht zeggen, ja...dit verhaal is echt of nee, dit verhaal klopt niet.
En JIJ praat over ego's?quote:Waarom elkaar willen bewijzen dat jou (ego?) gelijk heeft...ipv te gaan onderzoeken, voelen en ervaren wat er WEL is gebeurd. Waar rook is.....
Tja, dat bepaal je voor jezelf toch?quote:Wat ik denk, mijn mening dus, is dat vele verleerd zijn om naar zichzelf te luisteren...en naar hun eigen hartjes te luisteren en zichzelf af te vragen, in hoeverre ben ik zelf zuiver bezig?
ipv elkaar met woorden te bestoken....leer te luisteren...lastig hoor...
Groetjes Terug!quote:groetjes, Panique.
'wij'quote:Op donderdag 11 mei 2006 16:22 schreef Jumparound het volgende:
joh, ga jij je lekker op een verlaten boerderij aangevallen voelen, dan steken wj onze mening in het vervolg wel onder stoelen en / of banken.
Die foto's zijn de grootste onzin! dat zou mijn 2 jarig zoontje ook wel kunnen bedenken!
Denigeren niet, denigReren welquote:Op vrijdag 12 mei 2006 21:27 schreef panique het volgende:
Denigeren komt niet in mijn woordenboek voor (overigens ook niet in de dikke van Dale)
Ik probeer ook niemand te overtuigen, integendeel zelfs, het interesseert mij geen ruk wat je wel of niet geloofd, om het maar even duidelijk te zeggen....quote:Op zondag 14 mei 2006 13:42 schreef panique het volgende:
en iemand overtuigen, beste stranger, is dus precies wat je NIET moet doen....want dat betekend dat je jou ideeen op iemand anders wil projecteren dat deze het ook moet denken....dat is dus niet de bedoeling....
Iemand jou inzicht geven kan wel...en iedereen moet inderdaad maar doen/denken wat hij/zij zelf wil.....
Wel grappig trouwens. Als ik het internet zo afstruin, wordt er alleen maar gesproken over orbs op foto's. Nooit staat er een verhaal van iemand die ze "in het echt" gezien heeft.quote:Op donderdag 18 mei 2006 17:14 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
ik zal ook wel voor idioot verklaard worden denk ik als ik zeg dat ik al vaak orbs in het echt heb gezien..
Gelukkig zijn er ook mensen die er anders over denkenquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:14 schreef ne0c0rt3xx het volgende:
ik zal ook wel voor idioot verklaard worden denk ik als ik zeg dat ik al vaak orbs in het echt heb gezien..of willen ze soms beweren dat ik wat gesnoven, geslikt, of gespoten heb...of misschien zag ik wel een stofdeeltje of me ogen zagen een weerkaatsing van het licht..
m.a.w... wat word ik moe van al die kortzichtige mensen hier...![]()
Of mensen je nou wel of niet geloven is helemaal niet belangrijk, het is jouw waarheid.quote:Op woensdag 7 juni 2006 22:48 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Er zullen waarschijnljk weinig mensen zijn die me geloven,
Maar ik heb vorig jaar nog foto's gemaakt van een oude leegstaande en vervallen landhuis hier in de buurt. Die foto's maakte ik niet zomaar.....juist vanwege de vele verhalen die ik in de omgeving hoorde over het huis, werd mijn nieuwsgierigheid geprikkeld.
Ik heb daar ECHT dingen meegemaakt en zelfs op foto vast kunnen leggen....het probleem is alleen: Als je de mensen probeert te overtuigen, dan is het al bij voorbaat gefoto'shopt'....
Ik weet wel beter.....en dat meen ik uit de grond van mijn hart!
O ja,....en over orbs 'in het echt zien' gesproken.....
Ik heb (nog niet zo lang geleden) een echte orb gezien....gewoon op klaarlichte dag.
quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:07 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Die foto's kan ik hier inderdaad plaatsen.
Ik zal dat ook zeker doen, wanneer ik thuis ben. Ik post momenteel vanaf mijn werk, maar als ik vanavond thuis ben, dan zal ik de foto's proberen te plaatsen.
Wat de reacties betreft,.....ik ben inmiddels wel wat gewend hoor!![]()
Ik heb daarna geen orb meer gezien. Ik geloof ook niet dat je ze zomaar dagelijks overal tegen zult komen overigens. Wat mijn gemoedstoestand betreft,.....ik voelde me gewoon normaal. Had niets gedronken/gesnoven/gespoten/geslikt.....![]()
Wat een lieve mot he?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:07 schreef Xebrozius het volgende:
Ah kom op zeg....Persoon in kwestie geeft duidelijk aan er niet mee te zitten... Dit was sowieso mijn laatste post in dit topic.
Hmm ik moet er ook nog even inkomen maar ik zie dat Mirage en Lilith-Wicca hun best doen/hebben gedaan om deze thread serieus te houden.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:07 schreef Xebrozius het volgende:
Ah kom op zeg....Persoon in kwestie geeft duidelijk aan er niet mee te zitten... Dit was sowieso mijn laatste post in dit topic.
Als je het niet verwijderd had, dan was dit topic niet ontspoord in een wel/niet discussie omtrent inhoud van mijn post, wat humor is en waar je de grens moet trekken wat betreft 'spot'. Heb je daar ook al over nagedacht?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hmm ik moet er ook nog even inkomen maar ik zie dat Mirage en Lilith-Wicca hun best doen/hebben gedaan om deze thread serieus te houden.
Waarom de spot ermee drijven als je er niet in gelooft? Laat je het topic dan toch gewoon liggen.
Ho, ho... Houdt het topic wel even serieus wil je?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:17 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Het is maar net wat je wil geloven he![]()
Ik heb jaren in Zutphen gewoond en er is helemaal niks met die boederijen![]()
Met die instelling ben ik juist niet naar dat huis gegaan. Ik vertelde al dat ik, op basis van alle volksverhalen uit de buurt, met een sceptisch gevoel daar heen ging. Dingen die wij door gehoord hebben hoorden wij beiden (mijn zoon en ik) tegelijk. Je kunt als individu jezelf iets inbeelden, maar wanneer je beiden hetzelfde hoort is het toch iets anders.quote:Ik geloof in paranormale zaken, maar ik vind foto's altijd een beetje dubieus. en als je met de instelling 'hier kan 't weleens spoken' een verlaten, tochtige, oude, verrotte boerderij binnenstapt zul je er geheid van overtuigd zijn dat er echt wat gebeurt, want eigenlijk was je er al van overtuigd voor je erheen ging.
Uitgangspunt van het topic is om over 'spookboerderijen' te spreken. Beetje vreemde omschrijving maar je begrijpt wat bedoelt wordt. Niet waar je wel of niet in gelooft.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:16 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Als je het niet verwijderd had, dan was dit topic niet ontspoord in een wel/niet discussie omtrent inhoud van mijn post, wat humor is en waar je de grens moet trekken wat betreft 'spot'. Heb je daar ook al over nagedacht?
Grappig, nu moet ik denken aan de Ja-Knikkers die ik altijd tegenkom als ik via Duitsland naar Emmen rijd... Het zal wel toeval zijn. Alhoewel toeval in dit subforum niet bestaat.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:19 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Omdat ik bekend ben met het Parapsychologisch Advies Bureau in Breda weet ik dus zeker dat Rotterdmurtju inderdaad daar advies gevraagd heeft
En precies wat NS zegt; als je er niet in gelooft, oke, maar blijf dan gewoon weg.
Dat jij en je zoon het tegelijkertijd hoorden, maakt het nog niet paranormaal.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:21 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
[..]
Met die instelling ben ik juist niet naar dat huis gegaan. Ik vertelde al dat ik, op basis van alle volksverhalen uit de buurt, met een sceptisch gevoel daar heen ging. Dingen die wij door gehoord hebben hoorden wij beiden (mijn zoon en ik) tegelijk. Je kunt als individu jezelf iets inbeelden, maar wanneer je beiden hetzelfde hoort is het toch iets anders.
Sterker nog: Het IPA heeft er destijds een uitgebreidt artikel aan besteedt.....quote:Omdat ik bekend ben met het Parapsychologisch Advies Bureau in Breda weet ik dus zeker dat Rotterdmurtju inderdaad daar advies gevraagd heeft
Dan open je een topic waar je wel of niet geloven in geesten het onderwerp maakt. En dat mag ook in TRU.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:23 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Grappig, nu moet ik denken aan de Ja-Knikkers die ik altijd tegenkom als ik via Duitsland naar Emmen rijd... Het zal wel toeval zijn. Alhoewel toeval in dit subforum niet bestaat.
Goed en begrijpend lezen is ook een vak....quote:Dat jij en je zoon het tegelijkertijd hoorden, maakt het nog niet paranormaal.
En als je er heen gaat terwijl je bekend bent met de verhalen ben je, hoe sceptisch je ook bent, toch beïnvloed.
Tot een jaar geleden was ik zo zweverig als de pest. Ik steek nergens de draak mee. Ik weet zelf ook dat ik zeven kleuren zou schijten in zo'n huis, maar dat komt door suggestie.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:32 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
[..]
Goed en begrijpend lezen is ook een vak....![]()
Je kunt, in een huis waar geen deuren zijn, normaliter ook geen deuren met een klap dicht horen slaan.
Je kunt in een huis waar vrijwel geen vloeren in liggen, geen voetstappen horen lopen.
Ook kun je het 'tikken' van een wandelstok op de vloer niet verzinnen als je op dat moment geeneens weet dat de toenmalige bewoner inderdaad een houten poot bleek te hebben.
En dan?....De reactie van mijn zoon op het gezicht dat hij zag spreekt voor mij boekdelen. Temeer omdat het beschreven uiterlijk later overéén bleek te komen met de gegevens die de plaatselijke Historische Kring vrij gaven.
Je kunt overal wel de draak mee steken, maar ik zou zeggen: Kom het huis zelf maar eens bezoeken....![]()
Suggestie is nooit 100% uit te sluiten, en trouwen de enige die daar een oordeel over kan vellen is een derde persoon. Jij bent subjectief, en staat véél te open voor manipulatie.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:11 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Ik bepaal ook niet wat je moet geloven. Ik respecteer jouw mening volledig en daar wil ik het dan ook bij houden. Ik geef alleen aan dat, op basis van wat wij zelf hebben meegemaakt, suggestie voor 100% uit te sluiten is. Dat is iets wat wij (dacht ik) toch zelf wel het beste kunnen bepalen.
Dat jij het vaag vind en ongeloofwaardig, daar kan ik goed inkomen.
Hoeft verder niets aan toegevoegd te worden.
Jij bent in ieder geval al ongeloofwaardiger dan het verhaal dat ik gepost heb.....quote:....Dit was sowieso mijn laatste post in dit topic.
Ik kan in ieder geval 's nachts slapen zonder een waaklampje naast mijn bed.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:32 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Xebrozius schreef:
[..]
Jij bent in ieder geval al ongeloofwaardiger dan het verhaal dat ik gepost heb.....![]()
Ik kon op jouw foto's ook niets zien.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:34 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
@ Mazaru
Bedankt dat je serieus de moeite hebt genomen om het nader te bekijken.
Het is nu zelfs nog duidelijker te zien.
Wat voor dat waaklampje alleen maar prettig is.....quote:Ik kan in ieder geval 's nachts slapen zonder een waaklampje naast mijn bed.
Het kan heel goed dat sommigen het niet meteen zien.quote:Ik kon op jouw foto's ook niets zien.
En eigenlijk had ik verwacht dat het gewoon een takje was of zo.
Maar hier keek ik best wel van op, vooral van de vergroting
Sorry, maar ik weet echt niet wat ik hoor te zien.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:34 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
@ Mazaru
Bedankt dat je serieus de moeite hebt genomen om het nader te bekijken.
Het is nu zelfs nog duidelijker te zien.
Niet in de takjes, achter de takjes, achter het raam.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:48 schreef CherryLips het volgende:
En waarom zou een entiteit zich in godsnaam in een paar takjes laten zien?
wow...beetje late reactie van me, maar dat maakt nie uit hoop ikquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:39 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook mensen die er anders over denken![]()
Ik ben heel benieuwd naar jou ervaringen, dus vertel aub![]()
dit maakt mij nou weer wel bangquote:Op dinsdag 13 juni 2006 06:38 schreef Prowl het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moest gelijk hier aan denken toen ik de foto zag![]()
Dat ziet er echt teringeng uit daar. Ik kan geen gezichten ontdekken op die foto's van de site hoor..quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:12 schreef ToT het volgende:
Die boerderij heb ik nog niet gezien, maar vlak bij Brummen heb je wel dit verlaten kasteeltje / landhuis staan: http://www.totje.com/brummen/brummen.htm
(Foto's heb ik vorige week genomen. Excuses voor de matige kwaliteit; foto's zijn met een matige tele-lens gemaakt.)
Zou volgens sommigen ook een spookkasteel zijn. De bewoner, een baron, is in de 2e Wereldoorlog door Nederlandse SS-ers gefussilleerd.
Meer info op dezelfde site als in OP: http://www.theghosthunter.nl/reuverweerd.htm
Edit: DUDE! WTF?!? Kijk naar het klokje op MIJN foto's en van die site!!!
dan geloof ik per heden in het bestaan van spokenquote:Op woensdag 4 april 2007 21:50 schreef latexpiepbeestje het volgende:
Een Marrokaanse vriendin van mij vertelde dat er ook veel spookhuizen in Marokko zijn. Je hoort er nog mensen gewoon koken en praten enzo, maar het huis staat leeg.
begrijpelijk met dit soort gevoelige informatiequote:Op vrijdag 6 april 2007 08:37 schreef ToT het volgende:
*LOL* idd @ scriptje. Pagina opslaan op je schijf, klaar.
Maar het toont wel aan dat ze niet willen dat je het kopieert.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |