Wat een lieve mot he?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:07 schreef Xebrozius het volgende:
Ah kom op zeg....Persoon in kwestie geeft duidelijk aan er niet mee te zitten... Dit was sowieso mijn laatste post in dit topic.
Hmm ik moet er ook nog even inkomen maar ik zie dat Mirage en Lilith-Wicca hun best doen/hebben gedaan om deze thread serieus te houden.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:07 schreef Xebrozius het volgende:
Ah kom op zeg....Persoon in kwestie geeft duidelijk aan er niet mee te zitten... Dit was sowieso mijn laatste post in dit topic.
Als je het niet verwijderd had, dan was dit topic niet ontspoord in een wel/niet discussie omtrent inhoud van mijn post, wat humor is en waar je de grens moet trekken wat betreft 'spot'. Heb je daar ook al over nagedacht?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:13 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hmm ik moet er ook nog even inkomen maar ik zie dat Mirage en Lilith-Wicca hun best doen/hebben gedaan om deze thread serieus te houden.
Waarom de spot ermee drijven als je er niet in gelooft? Laat je het topic dan toch gewoon liggen.
Ho, ho... Houdt het topic wel even serieus wil je?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:17 schreef Richard_Zutphen het volgende:
Het is maar net wat je wil geloven he![]()
Ik heb jaren in Zutphen gewoond en er is helemaal niks met die boederijen![]()
Met die instelling ben ik juist niet naar dat huis gegaan. Ik vertelde al dat ik, op basis van alle volksverhalen uit de buurt, met een sceptisch gevoel daar heen ging. Dingen die wij door gehoord hebben hoorden wij beiden (mijn zoon en ik) tegelijk. Je kunt als individu jezelf iets inbeelden, maar wanneer je beiden hetzelfde hoort is het toch iets anders.quote:Ik geloof in paranormale zaken, maar ik vind foto's altijd een beetje dubieus. en als je met de instelling 'hier kan 't weleens spoken' een verlaten, tochtige, oude, verrotte boerderij binnenstapt zul je er geheid van overtuigd zijn dat er echt wat gebeurt, want eigenlijk was je er al van overtuigd voor je erheen ging.
Uitgangspunt van het topic is om over 'spookboerderijen' te spreken. Beetje vreemde omschrijving maar je begrijpt wat bedoelt wordt. Niet waar je wel of niet in gelooft.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:16 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Als je het niet verwijderd had, dan was dit topic niet ontspoord in een wel/niet discussie omtrent inhoud van mijn post, wat humor is en waar je de grens moet trekken wat betreft 'spot'. Heb je daar ook al over nagedacht?
Grappig, nu moet ik denken aan de Ja-Knikkers die ik altijd tegenkom als ik via Duitsland naar Emmen rijd... Het zal wel toeval zijn. Alhoewel toeval in dit subforum niet bestaat.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:19 schreef Lilith-Wicca het volgende:
Omdat ik bekend ben met het Parapsychologisch Advies Bureau in Breda weet ik dus zeker dat Rotterdmurtju inderdaad daar advies gevraagd heeft
En precies wat NS zegt; als je er niet in gelooft, oke, maar blijf dan gewoon weg.
Dat jij en je zoon het tegelijkertijd hoorden, maakt het nog niet paranormaal.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:21 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
[..]
Met die instelling ben ik juist niet naar dat huis gegaan. Ik vertelde al dat ik, op basis van alle volksverhalen uit de buurt, met een sceptisch gevoel daar heen ging. Dingen die wij door gehoord hebben hoorden wij beiden (mijn zoon en ik) tegelijk. Je kunt als individu jezelf iets inbeelden, maar wanneer je beiden hetzelfde hoort is het toch iets anders.
Sterker nog: Het IPA heeft er destijds een uitgebreidt artikel aan besteedt.....quote:Omdat ik bekend ben met het Parapsychologisch Advies Bureau in Breda weet ik dus zeker dat Rotterdmurtju inderdaad daar advies gevraagd heeft
Dan open je een topic waar je wel of niet geloven in geesten het onderwerp maakt. En dat mag ook in TRU.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:23 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Grappig, nu moet ik denken aan de Ja-Knikkers die ik altijd tegenkom als ik via Duitsland naar Emmen rijd... Het zal wel toeval zijn. Alhoewel toeval in dit subforum niet bestaat.
Goed en begrijpend lezen is ook een vak....quote:Dat jij en je zoon het tegelijkertijd hoorden, maakt het nog niet paranormaal.
En als je er heen gaat terwijl je bekend bent met de verhalen ben je, hoe sceptisch je ook bent, toch beïnvloed.
Tot een jaar geleden was ik zo zweverig als de pest. Ik steek nergens de draak mee. Ik weet zelf ook dat ik zeven kleuren zou schijten in zo'n huis, maar dat komt door suggestie.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 23:32 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
[..]
Goed en begrijpend lezen is ook een vak....![]()
Je kunt, in een huis waar geen deuren zijn, normaliter ook geen deuren met een klap dicht horen slaan.
Je kunt in een huis waar vrijwel geen vloeren in liggen, geen voetstappen horen lopen.
Ook kun je het 'tikken' van een wandelstok op de vloer niet verzinnen als je op dat moment geeneens weet dat de toenmalige bewoner inderdaad een houten poot bleek te hebben.
En dan?....De reactie van mijn zoon op het gezicht dat hij zag spreekt voor mij boekdelen. Temeer omdat het beschreven uiterlijk later overéén bleek te komen met de gegevens die de plaatselijke Historische Kring vrij gaven.
Je kunt overal wel de draak mee steken, maar ik zou zeggen: Kom het huis zelf maar eens bezoeken....![]()
Suggestie is nooit 100% uit te sluiten, en trouwen de enige die daar een oordeel over kan vellen is een derde persoon. Jij bent subjectief, en staat véél te open voor manipulatie.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:11 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Ik bepaal ook niet wat je moet geloven. Ik respecteer jouw mening volledig en daar wil ik het dan ook bij houden. Ik geef alleen aan dat, op basis van wat wij zelf hebben meegemaakt, suggestie voor 100% uit te sluiten is. Dat is iets wat wij (dacht ik) toch zelf wel het beste kunnen bepalen.
Dat jij het vaag vind en ongeloofwaardig, daar kan ik goed inkomen.
Hoeft verder niets aan toegevoegd te worden.
Jij bent in ieder geval al ongeloofwaardiger dan het verhaal dat ik gepost heb.....quote:....Dit was sowieso mijn laatste post in dit topic.
Ik kan in ieder geval 's nachts slapen zonder een waaklampje naast mijn bed.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:32 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
Xebrozius schreef:
[..]
Jij bent in ieder geval al ongeloofwaardiger dan het verhaal dat ik gepost heb.....![]()
Ik kon op jouw foto's ook niets zien.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:34 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
@ Mazaru
Bedankt dat je serieus de moeite hebt genomen om het nader te bekijken.
Het is nu zelfs nog duidelijker te zien.
Wat voor dat waaklampje alleen maar prettig is.....quote:Ik kan in ieder geval 's nachts slapen zonder een waaklampje naast mijn bed.
Het kan heel goed dat sommigen het niet meteen zien.quote:Ik kon op jouw foto's ook niets zien.
En eigenlijk had ik verwacht dat het gewoon een takje was of zo.
Maar hier keek ik best wel van op, vooral van de vergroting
Sorry, maar ik weet echt niet wat ik hoor te zien.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:34 schreef Rotterdammurtjuh het volgende:
@ Mazaru
Bedankt dat je serieus de moeite hebt genomen om het nader te bekijken.
Het is nu zelfs nog duidelijker te zien.
Niet in de takjes, achter de takjes, achter het raam.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:48 schreef CherryLips het volgende:
En waarom zou een entiteit zich in godsnaam in een paar takjes laten zien?
wow...beetje late reactie van me, maar dat maakt nie uit hoop ikquote:Op donderdag 18 mei 2006 17:39 schreef Lilith-Wicca het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook mensen die er anders over denken![]()
Ik ben heel benieuwd naar jou ervaringen, dus vertel aub![]()
dit maakt mij nou weer wel bangquote:Op dinsdag 13 juni 2006 06:38 schreef Prowl het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik moest gelijk hier aan denken toen ik de foto zag![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |