Je kan zeker losse velgen kopen. Bij Barracuda.be bijvoorbeeld kan je ook losse wielen kopen (met naaf en spaken), maar bij de meeste winkels kan je ook losse velgen kopen. Als je dan je naaf meeneemt, kan je 'em ook wel laten spaken (ik zou nieuwe spaken nemen, is meestal ook nodig ivm andere hoogte van de velg en dat je oude spaken 'versleten' zijn). Ik heb eens een keer in Morzine ¤60,- betaald voor een nieuwe velg (Mavic XM321, ¤28) en nieuwe spaken (32 x ¤0,80 ofzo) en assemblage, en die was de volgende dag om 10:00 klaar (kwam om 5 uur 's middags in de winkel), da's nog eens service!quote:Op donderdag 27 april 2006 19:45 schreef L.Mo het volgende:
Worden velgen alleen per set verkocht?
Want ik ben op zoek naar alleen een velg. Maar ik zie alleen maar setjes van 2 gespaakte velgen met naaf.
Altijd nieuwe spaken gebruiken als je een wiel maakt omdat spaken altijd iets oprekken en je ze heel lastig je wiel recht en goed op spanning kan krijgen. Daarbij komt dat spaken nu ook weer niet zo ongelooflijk duur zijn dus altijd vervangen die hap. Overigens duurt het maken van een wiel een minuut of 20, maar wel goede service dat ze het even tussendoor gedaan hebben.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:13 schreef FHR het volgende:
[..]
Je kan zeker losse velgen kopen. Bij Barracuda.be bijvoorbeeld kan je ook losse wielen kopen (met naaf en spaken), maar bij de meeste winkels kan je ook losse velgen kopen. Als je dan je naaf meeneemt, kan je 'em ook wel laten spaken (ik zou nieuwe spaken nemen, is meestal ook nodig ivm andere hoogte van de velg en dat je oude spaken 'versleten' zijn). Ik heb eens een keer in Morzine ¤60,- betaald voor een nieuwe velg (Mavic XM321, ¤28) en nieuwe spaken (32 x ¤0,80 ofzo) en assemblage, en die was de volgende dag om 10:00 klaar (kwam om 5 uur 's middags in de winkel), da's nog eens service!
Eerste beurt na 1000 kilometer of 3 maanden bij een nieuwe fiets. Verder dien je hem wel te onderhouden.quote:Op donderdag 27 april 2006 19:09 schreef one-monkee het volgende:
vrouwelijke mountainbiker meld zich,..
ben nog een echte beginner, staan nog maar 150 kilometers op de teller van mijn Trek 4500.
Maar ik vind het echt super leuk om te doen, probeer in ieder geval 1 keer per week te gaan.
Soms naar het parcour in Schoorl, soms hier in de buurt. Hier hebben we ook wel wat leuke ritjes, wel een stuk braver dan Schoorl maar toch..
Kom even m'n bike showen,
heeft iemand enig idee na hoeveel kilometer hij ongeveer voor een 'eerste beurt' moet?
De Rush bevalt echt heel er goed.quote:Op donderdag 27 april 2006 22:04 schreef Zjwegel het volgende:
@raimen; hoe bevalt die Rush?
ik post vroeg of laat wel eens een pic van mijn bike in huidige toestand met nieuwe stuurpen, pedalen, zadel, remmen en naam op het frame.
Trouwens, weet iemand of er nog wat te doen is tegen een lekkende voorvork? mijn rechter voorpoot lekt namelijk.
Lijkt het mij of ziet je voorband er erg raar uit?quote:Op donderdag 27 april 2006 20:05 schreef raimen het volgende:
Mag ik ook in de OP bij de bikers
Hier mijn bike
[afbeelding]
?? Bedoel je mijn voor band of wiel.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:46 schreef timbastiaansen het volgende:
[..]
Lijkt het mij of ziet je voorband er erg raar uit?
Ja, dat bedoelde ik. Ziet er wel vaag uit, is dat ook stevig genoeg dan? En wat is het voordeel eigenlijk?quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:54 schreef raimen het volgende:
Niet mijn bike maar dan kun je het een beetje beter zien wat een lefty is
Als je dat bedoelt tenminste
[afbeelding]
Zeker stevig genoeg (rijden er zelfs downhill wedstrijden mee) dus dat is geen probleemquote:Op vrijdag 28 april 2006 18:57 schreef timbastiaansen het volgende:
[..]
Ja, dat bedoelde ik. Ziet er wel vaag uit, is dat ook stevig genoeg dan? En wat is het voordeel eigenlijk?
^wat hij zegtquote:Op vrijdag 28 april 2006 19:07 schreef juliusbackpacking het volgende:
Wat de waarde van de SPRINt betreft, dat is 2x de helft. Maar ik zou er niet dood op gevonden willen worden.
2250 kilometer in ongeveer 10 weken op zo'n fiets? Da's best veel. Dat red ik maar net als ik al m'n mtb- en racekilometers in tien weken bij elkaar optel, maar ik zit wel op iets beter materiaal.quote:Op vrijdag 28 april 2006 18:47 schreef timbastiaansen het volgende:
Heeft er iemand eigenlijk enig idee wat de waarde is van deze mountainbike:
Sprint Mountainbike
voor- en (verstelbare) achtervering
18 versnellingen (6x3) (Shimano)
Voor en achter Shimano V-brakes
Nieuw gekocht in februari 2006
Ongeveer 2250 kilometer mee gefietst.
Een Lefty is allesbehalve lichter en stijver dan een conventionele telescoopvork.quote:Op vrijdag 28 april 2006 19:07 schreef juliusbackpacking het volgende:
voordeel van een lefty zit voornamelijk tussen je oren
Het is lichter, sommige zeggen stijver, het is iig duurder
Verder is het systeem stevig genoeg.
Oeps, was februari 2004, hij is iets meer dan 2 jaar oud.quote:Op vrijdag 28 april 2006 19:23 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
2250 kilometer in ongeveer 10 weken op zo'n fiets? Da's best veel. Dat red ik maar net als ik al m'n mtb- en racekilometers in tien weken bij elkaar optel, maar ik zit wel op iets beter materiaal.
De 'Sprint' zal ongeveer 300 euro kosten in de winkel. Na 2250 kilometer is in elk geval de ketting wel aan vervanging toe. Hij is nu nog ongeveer 100 euro waard denk ik.
de lagers eventueel?quote:Op vrijdag 28 april 2006 19:27 schreef DakDuuf het volgende:
Euj luitje, vraagje over mijn bike: mijn linker pedaal kraakt/schokt tijdens het fietsen, alleen wanneer ik veel kracht zet, heb alles al na gekeken, en in d olie gezet, iemand een sugestie wat het zou kunnen zijn?
Nou als je het samen met het aantal mm veerweg bekijkt zijn er maar weinig vorken die daar in de buurt komen. tuurlijk heb je lichtere vorken maar dat zijn er maar een paar en waar je kwa aanschaf ook niet echt vrolijk van wordt.quote:Op vrijdag 28 april 2006 19:27 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Een Lefty is allesbehalve lichter en stijver dan een conventionele telescoopvork.
Mooi he?quote:Op vrijdag 28 april 2006 11:11 schreef DaDude1987 het volgende:
Zo heb afgelopen week flink gemountainbiked in het Limburgse heuvellandschap. Het beviel goed, alleen vielen sommige klimmetjes me toch wat zwaar, zeker omdat het soms hele smalle paden zijn en er vaak een bocht in de klim zit,zodat je niet kunt zien hoever je nog moet .
Mountainbiken is zoooo mooi als je door het landschap fietst !
Ik wil ook in Limburg wonenquote:Op zondag 30 april 2006 20:30 schreef Perico het volgende:
[..]
Mooi he?
Ik heb zelf sinds een paar weken hier weer serieus gemountainbiked in Limburg. Ik weet nog dat ze tijdens de klassiekers in april zeiden met betrekking tot van Petegem, dat het eerste wat je na je 30e kwijt raakt je explosiviteit is. Dat heb ik nu ook wel gemerkt -- je kunt het op zich wel langer volhouden.
Zelf heb ik de Plateauroute in Zuid-Limburg nu ontdekt. Als je de Keutenberg of de Dode Man neemt, dan kun je kilometers "op hoogte" met links en rechts schitterende vergezichten biken.
Verder is de 6 km lange weg van Wijlre naar Ubachsberg links en rechts bezaaid met een stuk of 12 veldwegen met vele venijnige klimmen. Het gebied heet de Vrakel(berg) en de asfaltvariant wordt tijdens de Amstel Gold Race genomen (je kunt er goed kapot op gaan).
Ook mooi is het plateau naar de Eyserbosweg waar je een klassieke driesprong hebt. Welke weg/pad je ook neemt, het is lekker biken!
1.54 kg. Dat is inderdaad niet veel, maar als je zo'n uberduitse kreet als Stiffness to Weight erbij haalt, dan scoort ie echt bedroevend. En ik ben sftijfheidsgeil. Die Lefty's kosten ook niet weinig trouwens.quote:Op zaterdag 29 april 2006 13:08 schreef raimen het volgende:
[..]
Nou als je het samen met het aantal mm veerweg bekijkt zijn er maar weinig vorken die daar in de buurt komen. tuurlijk heb je lichtere vorken maar dat zijn er maar een paar en waar je kwa aanschaf ook niet echt vrolijk van wordt. Neem bijv een Lefty carbon speed DLR. Deze heeft een veerweg van 110mm en weegt 1.36KG
JA. Door een zwabberende vork kun je allicht minder precies sturen en ben je dus minder snel beneden omdat je meer moet remmen. Ik merk het nu met m'n R7. Die is minder stijf dan m'n Fox, waardoor ik echt een stukje eerder in de remmen moet op een afdaling.quote:Maar waarom moet alles zo superstijf zijn?? Kom je minder snel op je bestemming? NEE.
Kracht komt uit je benen. Hoe die kracht in snelheid wordt vertaald hangt van heel veel dingen af. Een daarvan is de mate van vervorming van je frame door die kracht. Hoe groter, hoe minder jouw geleverde kracht kan worden omgezet in snelheid.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:30 schreef Zjwegel het volgende:
stijfheid = snelheid, toch? Maar ik vind snelheid komt uit je benen. Dus opzich is het allemaal bullshit ja.
Al eens gekeken wat er allemaal extra aan de rechterkant van een fiets hangt? Heb je er last van?quote:Maar is het niet raar om een bocht naar rechts te nemen? Ik bedoel, er licht toch wel 1.36 kg meer gewicht links dan rechts.........
Je mag gerust een keertje op mijn bike komen rijden om te kijken hoe het rijdquote:Op maandag 1 mei 2006 18:39 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
1.54 kg. Dat is inderdaad niet veel, maar als je zo'n uberduitse kreet als Stiffness to Weight erbij haalt, dan scoort ie echt bedroevend. En ik ben sftijfheidsgeil. Die Lefty's kosten ook niet weinig trouwens.
[..]
JA. Door een zwabberende vork kun je allicht minder precies sturen en ben je dus minder snel beneden omdat je meer moet remmen. Ik merk het nu met m'n R7. Die is minder stijf dan m'n Fox, waardoor ik echt een stukje eerder in de remmen moet op een afdaling.
quote:Op maandag 1 mei 2006 19:05 schreef raimen het volgende:
[..]
En over die uberduitse kreet heb ik er ook nog wel 1: The best review is your'e owne your own review
Ik zag er gisteren weer een aantal rijden bij de mtb-wedstrijd in Havelte. Het pompte weer alle kanten op. Dat is zelfs met de van Fox gekochte Terralogic-techniek nog niet opgelost. Het Vredestein-Cannondaleteam is trouwens best succesvol, dus blijkbaar is het wel mogelijk om er hard mee te rijden. Maar van mij hoeft het niet .quote:Op maandag 1 mei 2006 19:05 schreef raimen het volgende:
Je mag gerust een keertje op mijn bike komen rijden om te kijken hoe het rijd
Absoluut, maar ik ben ook erg gevoelig voor objectieve metingen. Op basis daarvan is de Lefty niet mijn eerste keuze.quote:En over die uberduitse kreet heb ik er ook nog wel 1: The best review is your own review
Sorryquote:Op maandag 1 mei 2006 19:14 schreef FHR het volgende:
[..]
Ik heb nooit echt met een Lefty gereden, alleen kleine ritjes op straat (even proberen bij een winkel). Vond het er wel vreemd uit zien als je op de fiets ziet. Ik heb ooit 's gelezen dat de vork bij bochten naar rechts anders reageert dan bij bochten naar links, merk jij dat nou ook?
Opzich is dat niet veel meer dan dat ik links heb hangenquote:Op maandag 1 mei 2006 18:49 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Al eens gekeken wat er allemaal extra aan de rechterkant van een fiets hangt? Heb je er last van?
dat niet alleen, als je trapt geef je altijd een moment, en als je hele frame niet stijf genoeg is gaat daar, ook nog weer energie in verlorenquote:Op maandag 1 mei 2006 20:13 schreef Zjwegel het volgende:
[..]
Opzich is dat niet veel meer dan dat ik links heb hangen
btw, over de stijfheid heb je gelijk, was erg kort door de bocht van me. Ook helemaal vergeten mbt afname van overbrenging van de kracht door een achterdemper enzo.
Dus eigenlijk zijn die cannondale's met lefty's maar K#%! fietsenquote:Op maandag 1 mei 2006 21:50 schreef The_S het volgende:
[..]
dat niet alleen, als je trapt geef je altijd een moment, en als je hele frame niet stijf genoeg is gaat daar, ook nog weer energie in verloren
Ik heb anders toch heel duidelijk gemerkt dat een stijver frame en vork je meer snelheid kan geven. Simpelweg omdat er meer kracht naar de aandrijving gaat ipv. naar het vervormen van het frame/vork etc. Hetzelfde is ook van toepassing op vering. Ik rij sindskort met een 5th element demper rond en ik merk dat de achterkant vele malen stijver is geworden mbt. pedaalinvloeden bij het trappen.quote:Op zaterdag 29 april 2006 20:30 schreef Zjwegel het volgende:
stijfheid = snelheid, toch? Maar ik vind snelheid komt uit je benen. Dus opzich is het allemaal bullshit ja.
Dat gewicht zit zo dicht naar het centrum van de fiets dat het verwaarloosbaar is. Die 1,36kg zou je idd wel voelen als je die aan het uiteinde van je stuur zou hangenquote:Maar is het niet raar om een bocht naar rechts te nemen? Ik bedoel, er licht toch wel 1.36 kg meer gewicht links dan rechts.........
Lijken mij inderdaad ook van die OEM-versies. Die worden gemaakt voor een bepaalde fabrikant, welke er dan een fiets omheen bouwt. Ik zag er vandaag toevallig een paar liggen bij Bikezone Die zullen wel van een Cube afgehaald zijn en naar wens van de koper van de fiets vervangen zijn voor een andere band.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:47 schreef PedoPaasHaas het volgende:
Die Schwalbe banden met kleur zijn waarschijnlijk speciaal voor de grote leveranciers gemaakt en (nog) niet in de losse handel te koop.
Heey dat lijkt me opzich wel interressant. Heb tot nu toe in mn hele leven nog maar 1 keer een wedstrijd meegedaan en die flink gewonnen. Daarna durfde ik niet meer. Kvoel me vaak te gespannen voor dat soort dingen. Tiz vaak winnen of d'r uitstappen. Maar ik zal ff kijken of dat in mn schemaatje past.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:45 schreef -skippybal- het volgende:
Gaat iemand hier toevallig de Bergrace doen??
boeien, iets in een wedstrijd stuwt je altijd hoger. Iig bij mij altijd zo.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:01 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nog nooit een wedstrijd gedaan met de mtb, maar dit is wel erg dichtbij dus misschien wel een uitproberen. Al lijkt het me niet echt veel voor mij, volgens mij iets teveel duwen
Die van volgende week in Oosterbeek.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:47 schreef Zjwegel het volgende:
Welke bergrace bedoel je? Die van volgende week, of van 11 juni?
Die van 11 juni doe ik namelijk aan mee.
idd, heb ik ook altijd als ik op de vaste route iemand voor me zie fietsen, die gaat er dan gehaait aan, ook al fietst ie nog zo hard. of als ik ingehaald wordt dan ontloopt diegene me ook vaak niet meerquote:Op zondag 7 mei 2006 15:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
boeien, iets in een wedstrijd stuwt je altijd hoger. Iig bij mij altijd zo.
Ik rij zowel Oosterbeek als Arnhem. Ik heb er zin in, want het lijkt me een erg mooie ronde. Alle klasses en niet-licentiehouders bij elkaar is altijd wel leuk vind ik. Morgen kun je trouwens vanaf 19.00 uur het parcours verkennen. Verzamelen op de parkeerplaats aan de Schelmseweg.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:45 schreef -skippybal- het volgende:
Gaat iemand hier toevallig de Bergrace doen??
Is dat alleen morgenavond of ook nog vaker??quote:Op zondag 7 mei 2006 19:48 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik rij zowel Oosterbeek als Arnhem. Ik heb er zin in, want het lijkt me een erg mooie ronde. Alle klasses en niet-licentiehouders bij elkaar is altijd wel leuk vind ik. Morgen kun je trouwens vanaf 19.00 uur het parcours verkennen. Verzamelen op de parkeerplaats aan de Schelmseweg.
Ah joh, lekker belangrijk. Er is altijd wel iemand in zo'n wedstrijd die ongeveer even hard rijdt als jij en waar je een mooi gevecht mee kunt aangaan. Zeker bij de twee bergraces, waar alles en iedereen door elkaar rijdt in een gruwelijk groot deelnemersveld.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:01 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nog nooit een wedstrijd gedaan met de mtb, maar dit is wel erg dichtbij dus misschien wel een uitproberen. Al lijkt het me niet echt veel voor mij, volgens mij iets teveel duwen
Ga ik dan misschien maar 's doen. Me eerste wedstrijd op een fiets sinds 2 jaar word dat danquote:Op zondag 7 mei 2006 19:56 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ah joh, lekker belangrijk. Er is altijd wel iemand in zo'n wedstrijd die ongeveer even hard rijdt als jij en waar je een mooi gevecht mee kunt aangaan. Zeker bij de twee bergraces, waar alles en iedereen door elkaar rijdt in een gruwelijk groot deelnemersveld.
De enige manier om uit te vinden of het wat voor je is, is meedoen.
Voor zover ik weet is dit de enige mogelijkheid. De linten zullen zaterdag wel worden uitgezet. Dan kun je natuurlijk ook het parcours op, want je mag er volgens mij het hele jaar door fietsen.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Is dat alleen morgenavond of ook nog vaker??
Ben benieuwd wat het hele zaakje gaat kosten en of die shifter kan werken met mijn oude XTR achterderailleur en XT voor (denk het wel, de kabelverhouding zal vast hetzelfde zijn gebleven).quote:Since 1990, RapidFire levers have been the industry standard. Improving on our own technology, the newly designed XTR RapidFire Plus shifters raise the bar with four new features:
• Instant-release shifting
A click of the release lever (upper lever) releases cable tension, same as it always has. The difference is that it now releases immediately when the lever is depressed making shifts that much faster.
• Multi-release shifting
You’ve always been able to grab more than one gear with the thumb lever (lower lever) on RapidFire Shifters. With RapidFire Plus you can now shift two gears with the release lever too. More gears when you need them. Indexing is strong enough to prevent accidental over shift so if you just want one gear, that’s great too.
• Two-way shift
The release lever still performs the same function but now it shifts in both directions. Pull it with your finger, push it with your thumb – you choose. With two-way shifting the new XTR shift levers adapt to meet your needs.
• Variable positioning
Customizable ergonomics allow the shifter to be positioned to work for the way you ride – with infinitely adjustable lateral positioning; you can mount the shifter inboard or outboard of the brake lever and fine tune the position from there.
Outboard mounting works great on wide bars, allowing riders to push the brake lever farther in to get the most possible leverage and braking power.
Inboard mounting provides great ergonomics on narrow handlebars, delivering the shifting and brake positions you have come to know and trust.
wat bedoel je met top normal en low normal?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:23 schreef FHR het volgende:
En het achterderailleur is er nu in 'top normal' en 'low normal' versie, wat een hoop mensen gelukkig gaat maken denk ik.
Wat ze vroeger de lange kooi en de korte kooi noemden?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:41 schreef The_S het volgende:
[..]
wat bedoel je met top normal en low normal?
Die laatste zin vind ik een beetje raar, wat ze volgens mij bedoelen is dat naar een kleiner tandwiel schakelen toch wel makkelijk gaat, en je dat dus zonder hulp van een veer kan doen. Alleen de zware/langzame/moeilijke schakelactie naar een groter tandwiel gaat met 'low normal' sneller/soepeler (je hoeft niet meer zo hard met je vinger die shifter helemaal door te drukken) waardoor dus inderdaad wat minder lawaai en slijtage zou kunnen ontstaan.quote:Wat is een “top-normal” of een “low-normal” achterderailleur?
Met de "low-normal" achterderailleur werken de linker en rechter schakelaar op dezelfde manier.
Als u een schakelhendel beweegt op de rechter of linker schakelaar, wordt dezelfde schakelactie tot stand gebracht (van boven naar beneden). We noemen dit intuïtief schakelen.
Bovendien gebeurt het nauwkeurige binnenwaartse schakelen via eenmalige aanraking voor de spanning van het veermechanisme voor het schakelen naar een lagere versnelling. Nu er wordt afgestapt van de gebruikelijke methode om naar een lagere versnelling te schakelen met de vinger, hoeft de ketting niet naar de versnellingkracht te worden geduwd.
Hierdoor wordt lawaai verminderd en gaan de versnellingen langer mee.
Korte kooi is handig voor DH-/freeride-fietsen omdat 'ie minder snel afbreekt. Ook hebben die fietsen vaak geen voorderailleur, dus ook een kleiner verschil in "kettinglengte" dus heb je niet zo'n lange kooi nodig om dat op te vangen. Of je een korte kooi met voorderailleur kan gebruiken weet ik eigenlijk niet. Lijkt me niet, anders zouden ze overal wel een korte kooi voor gebruiken, is ook lichter natuurlijk. Of er nog een andere reden is, weet ik eigenlijk niet, dit is het enige dat ik zo gauw kan verzinnen, heb me dit ook al wel eens afgevraagd.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:05 schreef The_S het volgende:
dank voor de uitleg.
en dat met die korte en lange kooi, wat voor verschil merk je daarbij bij het fietsen?
Maar race-fietsen hebben volgens mij een veel kleiner verschil tussen grootste blad en kleinste. Als je op een mountainbike van kleinste naar kleinste blad schakelt (hoort eigenlijk niet, kan wel), is dat van 22tands naar 11tands, grootste-grootste is 44 naar 32. Dat is een flink langere weg, het derailleur moet deze verschillen in ketting-weg-lengte kunnen opvangen en ik denk dat daarom zo'n lange kooi dan nodig is. Maar ja, dat is mijn eigen redenering. Ik zou anders ook niet weten waarom ze standaard een lange kooi gebruiken.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 02:35 schreef PedoPaasHaas het volgende:
korte kooi en voorderailleur gaat prima, kijk ook maar naar racefietsen.
Nope, had me wel ingeschreven maar had Zaterdag met een ritje door de Duno me knie gestoten aan m'n stuurquote:Op maandag 15 mei 2006 12:56 schreef Trainspotter het volgende:
Heb je nog meegedaan aan de Bergrace, -skippybal-?
...
Goed bezig Lekker wandelaars de stuipen op het lijf jagen zodat ze een grote hekel aan mountainbikers krijgen en we straks nergens meer mogen fietsen.quote:Op maandag 15 mei 2006 18:51 schreef Zjwegel het volgende:
Ogja, voor de wandelaars weg te jagen is het soms best leuk, die verwachten geen mountainbiker op snelheid als ze zo'n lullig belletje horen
Inderdaad, die zijn irritant, mensen die zeggen dat je niet mag fietsen op de MTB-route En de doordeweekse mensen zijn inderdaad vaak de wat meer die-hard wandelaars die snappen dat iedereen plezier in het bos wil (en vaak mág) hebben.quote:Op maandag 15 mei 2006 19:22 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb alleen maar last in het weekend van wandelaars. Zijn dan vaak stadssjonnies die even zeggen dat ik hie gvd niet mag fietsen Doordeweeks als er mensen wandelen die er dus vaker komen enzo, zijn ze juist zeer relaxed en is er altijd wel een knikje of een "niet vallen hé, jongen " opmerking
Maar het ergste is dat mongolenvolk van Norcic Walkers
Zoquote:Op maandag 15 mei 2006 13:44 schreef -skippybal- het volgende:
Vanuit Emst is het toch niet zo ver naar de Veluweroute??
[afbeelding]
Zou je bij punt 1 kunnen beginnen, hele lus doen en dan weer terug. Heb je wel een paar leuke en uitdagende uurtjes
Mensen die in het bos wandelen en hun hond los hebben lopen en zeggen dat je daar niet mag fietsenquote:Op maandag 15 mei 2006 19:22 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb alleen maar last in het weekend van wandelaars. Zijn dan vaak stadssjonnies die even zeggen dat ik hie gvd niet mag fietsen Doordeweeks als er mensen wandelen die er dus vaker komen enzo, zijn ze juist zeer relaxed en is er altijd wel een knikje of een "niet vallen hé, jongen " opmerking
Maar het ergste is dat mongolenvolk van Norcic Walkers
Iets van 55 geloof ikquote:Op maandag 15 mei 2006 22:50 schreef raimen het volgende:
[..]
Zo
Hoeveel kilometer is die route wel niet als je hem helemaal zou fietsen
Die ga ik dus maar eens proberenquote:
Is wel een leuke. Bospaden, zand, singletrack, heuvels beetje van alles watquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Die ga ik dus maar eens proberen
hahh, das mooi.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Is wel een leuke. Bospaden, zand, singletrack, heuvels beetje van alles wat
Me tooquote:Op dinsdag 16 mei 2006 12:46 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Die ga ik dus maar eens proberen
Mooie uitzichten vaak:quote:
De route an sich is prachtig, mooie ligging, mooi landschap, leuke paadjes. Alleen jammer dat 'ie zo afgeragd is, maar misschien is dat inmiddels verbeterd. Ik zelf vind de route bij Berg en Dal en Groesbeek (bij Nijmegen) ook zeker het proberen waard, misschien niet overal even uitdagend, maar er zitten zeker een paar leuke stukken in! En qua 'indeling' vind ik 'em leuker dan Posbank, daarvan is één helft een beetje saaiig, bij Nijmegen is het allemaal wat meer afgewisseld.quote:Het is al weer een poosje geleden dat ik daar heb gereden, en toen was de bewegwijzering ook al belabberd. Weinig verschil tussen de lichtgele en witte bordjes (route en aanrijd-routes), ontbrekenede bordjes, onduidelijke bordjes. Ook het feit dat je de route in 2 richtingen kan/mag rijden helpt niet echt (en kan ook voor gevaarlijke situaties zorgen). Toevallig kwamen we een keer iemand tegen die die boel daar regelt en die zei dat ze het net verbeterd/aangepast zouden hebben. Ik vind ook alleen het zuidelijke en oostelijke deel van de route echt leuk, maar het is nogal aan gort gereden door mensen die niet kunnen fietsen (achterwielen blokkeren op afdalingen..... ). En sinds je er nog voor moet betalen ook, ben ik helemaal afgeknapt op de Posbank. Wel betalen, maar geen onderhoud.
Groesbeek is ook mooi ja, vooral als het er modderig bijligt. Ook die in de buurt van Zeddam is goed te doenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:17 schreef FHR het volgende:
Over de Posbank-route (Rheden/Arnhem) uit het vorige topic:
[..]
De route an sich is prachtig, mooie ligging, mooi landschap, leuke paadjes. Alleen jammer dat 'ie zo afgeragd is, maar misschien is dat inmiddels verbeterd. Ik zelf vind de route bij Berg en Dal en Groesbeek (bij Nijmegen) ook zeker het proberen waard, misschien niet overal even uitdagend, maar er zitten zeker een paar leuke stukken in! En qua 'indeling' vind ik 'em leuker dan Posbank, daarvan is één helft een beetje saaiig, bij Nijmegen is het allemaal wat meer afgewisseld.
Daar ben ik helaas alleen nog als wandelaar geweest Maar toen viel me inderdaad al op dat de stukken MTB-route die we zagen liggen er erg aantrekkelijk uit zagen, staat zeker nog in de planning!quote:Op dinsdag 16 mei 2006 20:28 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Groesbeek is ook mooi ja, vooral als het er modderig bijligt. Ook die in de buurt van Zeddam is goed te doen
Daar woont m'n vriendin ook, inderdaad prima fietsen daar!quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:32 schreef arnold-d het volgende:
ik woon in bennekom...
ik hoef maar 2 straten te rijden en ben in het bos
Heb toch besloten om mee te gaan doen met de bergrace op 11 juniquote:Op zondag 7 mei 2006 14:45 schreef -skippybal- het volgende:
Gaat iemand hier toevallig de Bergrace doen??
Klarenbeek denk ik. Die trap is inderdaad wel gaafquote:Op maandag 22 mei 2006 17:50 schreef raimen het volgende:
[..]
Heb toch besloten om mee te gaan doen met de bergrace op 11 juni
Heb ooit al eens meegedaan aan de bergrace (diegene met die trap er in) Ik weet niet meer waar dat was.
Was echt gaaf om een keer mee te rijden (het was toen wel heel erg warm)
Dus ik ga het weer eens proberen (lekker voor spek en bonen natuurlijk)
Zeker was echt kikken.quote:Op maandag 22 mei 2006 18:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Klarenbeek denk ik. Die trap is inderdaad wel gaaf
Ik heb van iemand gehoord dat ze dit jaar in de eerste ronde die trap links laten liggen. Dus de eerste keer de trap is pas in de tweede ronde als er al wat gaten zijn.quote:Op maandag 22 mei 2006 19:37 schreef raimen het volgende:
[..]
Zeker was echt kikken.
Ik heb daar iemand zien vallen die kon ook meteen zijn fiets weggooien (frame kwam op zo'n betonnen paaltje wat net boven de grond uitstak)
Zeker de eerste ronde is het dringen geblazen bij de trap
De trap is sinds vorig uit het eerste rondje gehaald, juist door het het gedrang. Ik vind het ding een beetje overschat, maar voor Nederlandse begrippen is ie natuurlijk le-vensgevaarlijk .quote:Op maandag 22 mei 2006 19:37 schreef raimen het volgende:
Zeker de eerste ronde is het dringen geblazen bij de trap
Van bergrace.nl:quote:Op maandag 22 mei 2006 21:04 schreef Zjwegel het volgende:
Weet iemand hoe groot het rondje is en wat ik me moet voorstellen van de hoogtemeters? Lijkt mij dat ik komend uit Zuid-Limburg toch niet echt hoef te gaan schrikken van de klimmetjes daar, of heb ik het mis?
Het is een heel mooi rondje, maar met die steile beklimmingen en spectaculaire afdalingen valt het wel mee. Je kunt, met uitzondering van een trap omhoog, overal prima fietsen. Als je de Gulpenroute kunt fietsen in Zuid-Limburg, dan hoef je nergens van te schrikken.quote:Het parcours van 7.3 km gaat door bossen, weilanden en per ronde een hoogteverschil van 175 meter. De ronde zal dit jaar op diverse punten kleine wijzigingen ondergaan waardoor de ronde nog aantrekkelijker wordt. Er zijn nog vele andere elementen aanwezig die een mountainbiker graag wenst zoals diverse single tracks, vele heftige en steile klimpartijen afgewisseld met diverse spectaculaire afdalingen. waaronder de gewaagde en de meest bekende lange trap van Nederland.
Dat is toffe route ja. Na dat parcours laatst te hebben afgelegd sterk aan het twijfelen een fiets te kopen.quote:Op zondag 21 mei 2006 23:29 schreef FHR het volgende:
Ik heb afgelopen weekend gebiked bij Burgh-Haamstede (Westerschouwen). Korte ,erg korte (4,5km ofzo excl. aan-rijd-stukje) route, maar erg leuke route. Veel minder vlak dan je zou verwachten in Zeeland, het gaat continu op en neer. Paar leuke stukjes omlaag en zo goed als alles single-track en goed onderhouden. Als er nou meer 's van dit soort routes in Nederland waren En dan het liefst op plekken met iets grotere hoogteverschillen.
ben je wel eens in prattenburg geweest vlakbij bennekom dus? (tussen amerongen en veenendaal).. praktisch twee straten voor mij fiesten en ben ik daar, is wel een erg leuke route (stond een keer in de top 10 in zo'n mountainbike blad)..quote:Op woensdag 17 mei 2006 11:32 schreef arnold-d het volgende:
ik woon in bennekom...
ik hoef maar 2 straten te rijden en ben in het bos
klinkt vet!, mar ik woon helaas niet echt dichtbijquote:Op maandag 5 juni 2006 16:46 schreef Big24 het volgende:
Vandaag nog eens gaan afzien in Dilsen.
Parcours lag er echt goed bij. Weinig tot geen modder.
Geen wandelaars, .....
echte aanrader voor de bikers die eens willen klimmen en spectaculair willen dalen
Schitterend klimwerk met die 3 terrils.
Perfecte condities
Verslag en foto's staan op de website.
De opzichter wist mij wel te vertellen dat de routes gaan verdwijnen.
Er komen vakantiehuisjes
Hij wist wel niet wanneer (kon nog even duren)
Dit zou echt jammer zijn.
Je kunt het het beste denk ik gewoon op de tandwielen spuiten, zodat ook alleen de binnenkant van de ketting vet wordt.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:44 schreef juliusbackpacking het volgende:
neem dan gewone olie, zeker geen wd40 erop. Dat is niet om te smeren.
Gewoon flesje Finish Line Teflon plus kopen. kost 3 knaken en is veel beter.
Overigens is enkel smeren aan de binnekant van de ketting noodzakelijk. Dus aan de kant waar de ketting in contact komt met de tandwielen.
Ik weet niet precies waarom het Wax heet, het is nl. weg gewoon vloeibaar en lijkt redelijk veel op Teflon-spul. Ik weet niet precies wat er in zit (te lui om het flesje op te graven), maar het werkt iig prima.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:44 schreef juliusbackpacking het volgende:
Van wax weet ik nog niet helemaal wat ik daarvan moet vinden, had het eens geprobeert maar op die ketting zat al teflon en dat ging niet goed samen, klontjes enzo.
en na het inspuiten de olie in de ketting laten trekken en voor het rijden met een droge doek afnemen zodat er geen olie meer op de ketting zitquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:58 schreef ThijsThijs het volgende:
oeps
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:25 schreef -skippybal- het volgende:
Weer terug van Curacao
5 keer gemountainbiked daar op onder andere het WB-parcours, de zoutvlaktes en het Cristoffelpark. Schitterende parcoursen met vaak minder dan 500 meter tussen de offroad-stukken. Veel stoffige single-tracks met grote keien erop. Van stijle korte klimmetjes tot wat meer lopende hellinkjes van zeeniveau naar een meter of 200-250 waar je dan beloont wordt met een belachelijk mooi uitzicht. Langs meertjes fietsen waar honderden flamingo's staan en langs de kust waar je met een beetje geluk een groepje dolfijnen ziet langs komen
Wel allemaal sneeën opgelopen door de grote doornen aan de planten maar daar doen we niet moeilijk over.
Bij een ander hotel was Joop Zoetemelk te gast die dan 5 keer per week een tourtje deed met toeristen. Ervaring om nooit meer te vergeten natuurlijk, want hoe vaak kun je nu biken met een Tourwinnaar??
Daar kwamen dan natuurlijk wel veel leken op af die met sandalen en overhemdjes gingen biken en slippend en blokkerend de afdalinkjes namen op loopsnelheid Was in het begin wel irritant omdat ze vaak bij een singletrack of afdalinkje zo nodig als eerste moesten gaan en je er dan freewheelend klem achter zat, maar dat werd later opgelost door ze te laten zien hoe je echt afdaalt en een heuveltje opknalt
Zal nog kijken of er mooie foto's bij zitten die ik hier kan plaatsen later.
Dus als er nog mensen denken om naar een mooie, tropische vakantiebestemming te gaan en ook nog willen biken, kan ik jullie Curacao dus zeker aanraden
Maar moet ik dan eerst de hele ketting eraf halen, en in wasbenzine laten liggen? (zoja, hoelang?)quote:Op zondag 18 juni 2006 13:47 schreef The_S het volgende:
^wat hij zegt
Is zeker een mooie route met veel en realitief hoge klimmetjes en afdalingen. Het is al een tijdje geleden dat ik voor het laatst Veluwezoom heb gereden (een maand of 2). In de winter veel deze route gereden (met bevroren ondergrond ). Ik stap altijd op bij Loenermark en fiets de route met de klok mee. Het laatste stuk (na de Posbank, wat een prachtig uitzicht geeft) is wat minder: rechte en eindeloze lange/ brede paden)quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Mooie uitzichten vaak:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik ben 2-3 weken geleden ook op de Posbank wezen fietsen, opgestapt bij terlet maar na ongeveer 30 km waren we de route kwijt. We zijn wel 3-4 keer terug gefietst om te kijken waar we heen moesten maar geen bordje te bekennen.quote:Op zondag 18 juni 2006 14:58 schreef Skwish het volgende:
[..]
Is zeker een mooie route met veel en realitief hoge klimmetjes en afdalingen. Het is al een tijdje geleden dat ik voor het laatst Veluwezoom heb gereden (een maand of 2). In de winter veel deze route gereden (met bevroren ondergrond ). Ik stap altijd op bij Loenermark en fiets de route met de klok mee. Het laatste stuk (na de Posbank, wat een prachtig uitzicht geeft) is wat minder: rechte en eindeloze lange/ brede paden)
Ik ga nooit meer door Soest!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:42 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb vanwege mijn schouderblessure (t valt wel mee hoor) een dag niet kunnen fietsen, en het begint nu al te jeuken.
Zometeen maar eens kijken of ik kan fietsen, dan ga ik morgen Amersfoort - Huizen uitproberen. 27km (54km in totaal dus) is met 1 hand imho prima te doen.
Dat klinkt goed. Ik was niet zo onder de indruk van de beelden van de World Cup. Het leek me ook een nogal plat eiland, maar als je tot 250 m kunt klimmen is dat toch behoorlijk. Nog pics?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:25 schreef -skippybal- het volgende:
Weer terug van Curacao
Niet echt veel foto's. Ook nog niet alle kaartjes gelezen.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:16 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dat klinkt goed. Ik was niet zo onder de indruk van de beelden van de World Cup. Het leek me ook een nogal plat eiland, maar als je tot 250 m kunt klimmen is dat toch behoorlijk. Nog pics?
....
Kan je echt uren naar kijken. Prachtig natuurgeweld. Bij zo'n grote klap zie je ook allemaal krabjes en visje door de lucht heen vliegenquote:Op zondag 18 juni 2006 22:44 schreef ThijsThijs het volgende:
Wow, in die laatste foto's zou ik liever niet in willen vallen..
Ik ga hoe dan ook voor draad. Wat ik jammer vind aan de budgetversies van de Cateyes is dat ze zo ontiegelijk saai en goedkoop ogen, itt de flitsende 506/906 van Sigma.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:28 schreef juliusbackpacking het volgende:
Ik heb de bc800 van sigmasport gehad, draadloos wat een @#$%@#$^@#$%@##^%$@@#^%$ hoere ding was dat zeg. pfff vreet batterijen en ontvangst was dramatisch. Heb nu een cateye, gewoon met draad en deze werkt perfect
Ben er helemaal dol op
Wat kost die als ik het mag vragen?quote:Op maandag 19 juni 2006 20:51 schreef Geqxon het volgende:
Ik vind de BC506 nog wel het mooiste, maar ik heb toch de total riding time nodig, en de average speed is ook wel tof. Morgen maar eens voor een BC906 gaan kijken
Wauters Juweliers verkoopt emquote:Op maandag 19 juni 2006 22:05 schreef ThijsThijs het volgende:
[..]
Wat kost die als ik het mag vragen?
je voorvork bedoel je neem ik aan? Dat vroeg ik mij nou ook af hoe je dat smeertquote:Op maandag 19 juni 2006 17:11 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb een beetje het gevoel dat m'n vering niet meer zo soepel veert. Iemand een ideetje hoe je dat het beste kan in vetten ofzo, want dat heb ik nog nooit zelf gedaan ??
quote:Op maandag 19 juni 2006 23:03 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
je voorvork bedoel je neem ik aan? Dat vroeg ik mij nou ook af hoe je dat smeert
mooi van lelijkheid bedoel je zekerquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:24 schreef -skippybal- het volgende:
Mooie reflectoren !
En hoe goed hij is??? Best kut eigenlijk.....
Belangrijkste is (voor mij dan) het hele versnellingsgedoe en de vering.
IDDquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:24 schreef -skippybal- het volgende:
Mooie reflectoren !
En hoe goed hij is??? Best kut eigenlijk.....
Belangrijkste is (voor mij dan) het hele versnellingsgedoe en de vering.
Gewoon even bij een MTB-shop in de buurt langslopen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:21 schreef Gurb het volgende:
dat dacht ik al, thanks voor de bevestiging
Qua tweedehandjes nog tips qua merken, aandachtspunten en eventuele interessante adressen?
en what about giant en gazelle?quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Gewoon even bij een MTB-shop in de buurt langslopen.
Qua merken, blijf uit de buurt van al die imitatie budget troep.
Er zijn zoveel merken in MTB land dat het moeilijk is om aan te geven welke je moet kiezen, voor een 2e handsje zou je kunnen kijken naar een Trek, B-one of Cube deze zijn 2e hands meestel gunstig geprijst. Merken als Cannondale en Orbea zijn 2e hands nog vrij prijzig vanwege de merknaam.
heel erg afhankelijk van modellen, maar op zich hebben ze wel redelijke fietsen.quote:
Ik weet niet welk merk voorvork je hebt, dat kan nogal schelen. En of de voorvork op lucht of met veren werkt en of het een open-bad voorvork is of met cartridge etc etc. Marzocchi Bombers zijn open bad (redelijk makkelijk zelf te onderhouden als het een simpel model is) en daardoor hebben ze niet veel intern onderhoud nodig. Het enige dat je makkelijk zelf kan doen is de seals boven aan de onderste vorkpoot (waar de binnenste erin gaat dus) schoonmaken met een zachte doek of wattenstaafje. Ook de binnenkant van de seal, voorzichtig het rubber een klein beetje naar buiten duwen. En dan een beetje siliconenspray op de vorkpoten (of de olie van het merk van jouw voorvork (en dan bedoel ik niet de olie die er voor de demping ingaat, maar Rock Shox Red Rum oid)). Als je de binnenkant een beurt wilt geven, verschilt dit heel erg per voorvork en zal je de handleiding hiervoor bij de fabrikant moeten downloaden. In de meeste gevallen zal je de hele voorvork moeten demonteren. Maar het is meestal handiger en verstandiger om het te laten doen door een goede fietsenmaker of de importeur van je voorvork. Dan kunnen ze ook meteen alle rubbers en de olie vervangen. Kost een paar tientjes.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:03 schreef PekkeMan het volgende:
[..]
je voorvork bedoel je neem ik aan? Dat vroeg ik mij nou ook af hoe je dat smeert
Het idee erachter is dat je minder 'onafgeveerd' gewicht hebt, waardoor de vering beter zou werken. Er zitten echter ook nadelen aan: de binnenpoot kan redelijk makkelijk beschadigen door steentjes en dan gaat de voorvork lekken en de poten kunnen makkelijker onafhankelijk van elkaar (naar achteren) buigen, waardoor het minder precies stuurt. Tegenwoordig worden ze ook bijna niet meer gemaakt, alleen nog door Maverick geloof ik.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:31 schreef Geqxon het volgende:
Ik zag vandaag een Giant met een upside-down voorvork, het zeg er erg gelikt uit, maar is dat nou handig en/of beter?
volgens mij kan dat niet de reden zijn dat ze niet meer geproduceerd worden, aangezien ze bij brommers en motoren zeer gewaardeerd worden, zeker bij motorcross, en het grote voordeel was dacht ik gewicht..quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:37 schreef FHR het volgende:
[..]
Het idee erachter is dat je minder 'onafgeveerd' gewicht hebt, waardoor de vering beter zou werken. Er zitten echter ook nadelen aan: de binnenpoot kan redelijk makkelijk beschadigen door steentjes en dan gaat de voorvork lekken en de poten kunnen makkelijker onafhankelijk van elkaar (naar achteren) buigen, waardoor het minder precies stuurt. Tegenwoordig worden ze ook bijna niet meer gemaakt, alleen nog door Maverick geloof ik.
woendagavond ga ik iig ff kijken erbij, iemand nog tips?quote:Op maandag 26 juni 2006 08:17 schreef Gurb het volgende:
http://koopjes.marktplaat(...)en_atb/35920732.html
Is dit een aardig fietsje, ipv de rode gitane-fiets van mijn zwager?
nou ik weet het verschil niet, maar volgens mij de CSR heeft grotere banden, dus deze is op de gewone weg ook te berijden, (in de winkel stond me bij dat er niet zulke velgen op zaten, maargoed.) ik kan het ook verkeerd hebben met het typpe.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:46 schreef Geqxon het volgende:
Qua verlichting heb ik een vast achterlicht en een losklikbaar voorlampje. Heeft me 4 euro gekost, en ik krijg hierdoor geen boete van 25 euro meer
Wat betreft de fietscomputer > Wat zijn je eisen??
Wat betreft de GPS-navigatie > Zowel Magellan en Mitac Mio leveren fietssteursteunen
En weet jij soms het verschil tussen de X-Sports en de CSR reeks?
gewoon een axa slot. met een schuifpenquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:15 schreef Geqxon het volgende:
Als je hem voor recreatie en sportieve dagen wilt gebruiken, zet er dan alsjeblieft geen frameslot op! Dat ding weegt al snel een paar kilo..
quote:Op woensdag 28 juni 2006 00:53 schreef oor het volgende:
de nieuwe fiets gaat echt niet onbeheerd in de stad staan. ook wil ik niet dat ik op mijn werk zit en dat ik steeds loop te denken van, staat hij er aan het eind van de dag nog wel.
Hebben we het nu wel over dezelfde fiets?quote:maar de fiets die ik vandeweek ga kopen. is dus niet voor naar de stad te gaan en ook niet voor naar mijn werk
mja ik val in de herhalingquote:Op woensdag 28 juni 2006 00:55 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[..]
Hebben we het nu wel over dezelfde fiets?
lees hem dan nog maar eens:quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:01 schreef Geqxon het volgende:
Je zegt net dus dat je nieuwe fiets niet naar de stad of je werk gaat, en op de post van 00:53 zeg je dat je hem wel naar je werk / de stad mee gaat nemen
nou hier in de stad zet ik hem ook niet onder toezicht, want die paupers letten echt niet op je fiets. en staat hij ook niet eens onder een afdakje.quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:07 schreef Geqxon het volgende:
Nee, je zegt dat hij niet onbeheerd in de stad gaat staan, dus dat hij onder toezicht zal staan
mja dat gps moet ik echt nog even over nadenken.quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:11 schreef FHR het volgende:
Voor Garmin Geko's (redelijke simpele GPS) zijn fietssteunen te koop. In de winkel zijn ze flink aan de prijs, maar op eBay ofzo redelijk goedkoop te krijgen, hier bijvoorbeeld: http://stores.ebay.nl/katkite-outdoor. Ik heb 't ook en werkt prima. Alleen zou ik eigenlijk meer geld aan de fiets zelf uitgeven dan aan alle accessoires die jij er nu bij koopt. Uiteindelijk heb je daar toch meer plezier van. En waarom verlichting als 'ie toch voor recreatie enzo is, ik neem aan dat je niet echt vaak 's nachts in 't bos gaat crossen?
Tja, stevig, dat zijn ze allemaal wel (behalve de Halfords-fietsen enzo), maar de geometrie van het frame is heel belangrijk. En de onderdelen die er op zitten natuurlijk ook wel enigzins. Die zijn wel te vervangen natuurlijk, maar dat kost weer (veel) geld. Uiteindelijk gaat het vooral om het frame en de voorvork (duur om te vervangen), daar zit een groot deel van het rij-plezier in, de rest komt wel. Trouwens, de ene maat M is de andere niet, kan nogal verschillen per merk/type. Gewoon eerst even een proefritje maken dus! En ik denk ook dat een (beetje redelijke) verende voorvork ook nuttiger is in het terrein dan alleen een verende zadelpen. Begrijp me niet verkeerd, ik probeer niet jouw keuze af te kraken, het is gewoon heel lastig om in deze prijsklasse een fiets uit te zoeken, maar een beetje verder kijken lijkt me niet verkeerd. Ik heb een beetje het idee dat je snel voor Giant hebt gekozen omdat je dat merk kent.quote:Op woensdag 28 juni 2006 01:37 schreef oor het volgende:
ik heb een maatje M. ik heb op de fiets van mijn vader gefiets, ook een maat M. ik ga er 480 inclusief slot voor betalen.
480 euro vind ik gewoon een goede prijs. het is niet de goedkoopste, en ik verwacht dat een giant gewoon stevig is (klopt toch?)
het is toch wel een redelijke fiets?
Inderdaad, heeft een top-frame (altijd goede reviews) en een, voor deze prijs, goede voorvork (en hij ziet er wel netjes uit imho). Ik hoop alleen dat ze nog te vinden zijn in Nederland, misschien dat ze voor dit jaar al 'op' zijn. Bij Bike-fun krijg je trouwens 10% korting als je de fiets via internet koopt (is alleen wat lastig ivm proefrit) en bij van Herwerden (Voorburg) kan je 12.5% korting krijgen. Als je dealer zegt dat 'ie ze niet meer heeft, moet je even vragen of hij naar de distributeur kan bellen om te vragen of die kan uitzoeken of er bij een andere winkel nog één staat.quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:14 schreef hellmondunited het volgende:
pak die specialized hardrock XC comp inderdaad maar! veel lekkerder bakkie dan die giant..
leipo.org was toch van iDexquote:Op woensdag 28 juni 2006 13:06 schreef oor het volgende:
Deze heb ik gereserveerd bij de winkel.
probleem was eigenlijk dat het van de spaarrekening naar de gewone betaalrekening een paar dagen duurt, ik hoop hem al op vrijdag 4 uur te halen
ik ben ook iDex...quote:
nee die ban is er al een tijdje vanaf, ik ben hellemaal banvrijquote:Op woensdag 28 juni 2006 16:46 schreef Geqxon het volgende:
A okay.
Dus het heeft niks met je DIG-ban te maken?
O en ik krijg mijn Macbook in een paar dagen
quote:Op woensdag 28 juni 2006 11:50 schreef fs180 het volgende:
bij bikefun.nl hebben ze een systeem waarmee ze aan de hand van een paar lichaamslengtes de maat van je bike bepalen, is dat beetje betrouwbaar?
Ik hoop toch dat ze bij een toertocht er ook wel wat tempo in houden, ik ben gewoon benieuwd of ik het bij kan houden.quote:Op maandag 3 juli 2006 11:53 schreef juliusbackpacking het volgende:
prestaties meten tijdens een toertocht? Dat zijn juist de dingen die ze vaak niet willen zien tijdens een toertocht.
Vaals is voor mij een beetje te ver voor 25kmquote:Op maandag 3 juli 2006 12:22 schreef juliusbackpacking het volgende:
Toertocht is om te toeren niet op te racen. Probleem op de weg is vaak dat mensen veel te hard fietsen en zo zichzelf en andere in gevaar brengen. Valpartijen ed.
Ik zou me als ik jou was gewoon eens inschrijven voor een funklasse, of wat anders misschien ook leuk is, [afbeelding]
Niet bepaald een wedstrijd maar genoeg mensen op enkel het achterwiel van te zien
Ik twijfel nog of ik ga, best een eind vanuit Gorinchem.
Ikke, bij de amateurs.quote:Op maandag 3 juli 2006 10:41 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Wie rijden er hier eigenlijk regelmatig wedstrijden of toertochten?
Ik zit er wel eens aan te denken om wedstrijden/toertochten te gaan rijden om m'n prestaties met anderen te meten.
Vaals is mij wat te ver om ff 25km te fietsen.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:22 schreef juliusbackpacking het volgende:
Toertocht is om te toeren niet op te racen. Probleem op de weg is vaak dat mensen veel te hard fietsen en zo zichzelf en andere in gevaar brengen. Valpartijen ed.
Ik zou me als ik jou was gewoon eens inschrijven voor een funklasse, of wat anders misschien ook leuk is, [afbeelding]
Niet bepaald een wedstrijd maar genoeg mensen op enkel het achterwiel van te zien
Ik twijfel nog of ik ga, best een eind vanuit Gorinchem.
tnx, die mtbsport kalender zal ik eens in de gaten houden of er iets in de buurt is.quote:Op maandag 3 juli 2006 19:17 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ikke, bij de amateurs.
Als je je niveau wilt meten moet je inderdaad gewoon eens inschrijven voor de funklasse. Hier kun je zien waar en wanneer er een wedstrijd wordt gereden. Niet twijfelen of je wel hard genoeg rijdt, want bij de funklasse is het niveauverschil enorm. Over het algemaan zou de winnaar zo rond de 25e plaats bij de amateurs eindigen en wordt de laatste ruim gedubbeld. Kortom: er is altijd wel iemand waarmee je kunt sporten.
Toertochten zijn er niet voor om je met anderen te meten, maar als je gewoon lekker doorrijdt en merkt dat je niet al te vaak wordt ingehaald, dan zit het wel goed met je snelheid.
Je kan trouwens ook eens proberen om een cyclo of een marathon in het buitenland te rijden. Groter deelnemersveld, dus je kunt gemakkelijk opgaan in de massa. Vaak nog mooiere parcoursen ook. Zie http://www.marathonbiking.nl
Het NK is in Zuid-Limburg, dan ben ik er sowieso. Een meet lijkt me prima, maar eerst zaterdag een wedstrijd op het gruwelijk brute parcours van Malmedy. Daarna door naar de Dolomieten. Een week biken in de mtb-hemel .quote:Op maandag 3 juli 2006 21:35 schreef Zjwegel het volgende:
Maar een meet zou opzich wel leuk zijn ja, mits het hier in zuid-limburg is
Ik ben van 29juli t/m 5 augustus in Portes du Soleil, jullie zijn van harte welkom . Ik zou eigenlijk deze week er al naar toe gaan (op uitnodiging van de eigenaar van een hotel daar) maar dat gaat door studie-verplichtingen helaas niet door (anders zou ik dit weekend ook de Passportes du Soleil hebben gereden).quote:Op maandag 3 juli 2006 21:30 schreef juliusbackpacking het volgende:
Tja of het wordt tijd voor een fok-mtb meeting.
(alhoewel het verschil in niveau en discipline nogal uit elkaar ligt denk ik zo)
Kan eigenlijk van alles zijn: vieze remblokken, vieze remschijf, remschijf die niet helemaal goed vast zit, remklauw die niet helemaal goed vast zit, remklauw die niet goed uitgelijnd is, scheef afgesleten blokken, speling in de voorvork etc etc. Soms gaat het ook vanzelf weer over. Je kan proberen de remklauw los te halen, de bevestingsnokken schoonmaken (gaat soms wat stof tussen zitten), weer vast zetten (goed uitlijnen!) dat heeft mij wel eens geholpen. Succes!quote:Op maandag 3 juli 2006 22:37 schreef Modus het volgende:
Magura's Louise FR, ca. 1000 km gelopen, en de voorschijf piept, bijna zoals een trommelrem kan piepen, voornamelijk bij heel zacht aanremmen en geleidelijk doseren, bv. bij een stoplicht. Da's niet normaal toch?
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15281quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:11 schreef foetre het volgende:
Wat is eigenlijk een goede MTB voor vakanties(route valkenburg) en dagelijks gebruik?
M'n budget is +- 650 euro en wil graag ook wat knutselen aan me fiets in de loop der tijd(upgrades)
Ik zat te denken aan een MTB met semi-slick banden, een verende voorvork en Shimano versnellingen.
Iemand suggesties
Die heeft toch geen semi-slick banden?quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:18 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=15281
dan bestel je er een setje semi-slick banden bij.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:22 schreef foetre het volgende:
[..]
Die heeft toch geen semi-slick banden?
Wel leuke fiets btw
Thnx! beetje goede fiets om de Amstel Gold route te gaan rijden dusquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:24 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
dan bestel je er een setje semi-slick banden bij.
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=12020
Ik vraag me af hoeveel MTB's dat standaard al hebben, misschien moet je anders naar een 28/29" kijken.
hmm ik denk dat het toch maar geen mtb word maar een speedbike/crossroadquote:Op donderdag 13 juli 2006 13:11 schreef foetre het volgende:
Wat is eigenlijk een goede MTB voor vakanties(route valkenburg) en dagelijks gebruik?
M'n budget is +- 650 euro en wil graag ook wat knutselen aan me fiets in de loop der tijd(upgrades)
Ik zat te denken aan een MTB met semi-slick banden, een verende voorvork en Shimano versnellingen.
Iemand suggesties
whehehe, kheb mijn banden in een half jaar al niet op hoeven te pompen :S, ze zijn nog steeds even hard als eerstquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:16 schreef juliusbackpacking het volgende:
juist lekker joh, 's avonds, ik was ook van plan om te gaan tot ik mijn binnenband opblies tijdens het pompen. en geen reserve oid.
Nouja morgen maar weer....
mwhoahh, ik heb gisteravond nog 40km gefietst.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 20:12 schreef -skippybal- het volgende:
Ik wou vanavond nog een rondje doen, maar ik denk dat ik dat beter laat met dit weer
Ik ben toch nog gegaan Was wel relaxt. Wel 20 minuten langzamer dan normaalquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:30 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
mwhoahh, ik heb gisteravond nog 40km gefietst.
Je moet gewoon zorgen dat je een beetje in het bos in de schaduw blijft en het is prima te doen hoor.
Eigenlijk geen temperatuur/weer waarbij ik niet fiets, van de winter nog met -10 gefietst en dat beviel me ook wel goed.
Alleen regen icm (koude) wind ben ik niet zo gek van, op een gegeven moment ga je het dan toch koud krijgen als je nat bent.
Cassette verwijderen(heb je 2 tools voor nodig) en daarna nieuwe spaak erin.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:47 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb een probleempje met mn mountainbike, een spaak heeft het begeven, uiteraard achter, en uiteraard zit dat ding, eh, zat dat ding vast aan de kant waar de tandwielen zitten. Is dat simpel te vervangen, hangt dat af van het type, of of of.. .
Misschien kun je beter even bij je lokale fietsenboer langs gaan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:47 schreef veldmuis het volgende:
Ik heb een probleempje met mn mountainbike, een spaak heeft het begeven, uiteraard achter, en uiteraard zit dat ding, eh, zat dat ding vast aan de kant waar de tandwielen zitten. Is dat simpel te vervangen, hangt dat af van het type, of of of.. .
Dit is gaaf zeg !quote:Op maandag 24 juli 2006 18:16 schreef Big24 het volgende:
Gisteren afgezakt naar Gulpen in Nederland.
Fantastisch om te mountainbike daar. We waande ons echt in de Ardennen.
Constant klimmen, gevolgd door sjieke technische afdalingen.
Een beek waar de route doorloopt zorgt voor de nodige verfrissing.
Bikemaat kon zich niet weer niet inhouden:
[afbeelding]
Een verslag en foto's staan op onze website !
www.mtb-freak.be
De route rond Gulpen vind ik ook de mooiste van Zuid-Limburg dan wel Nederland. Bij die beek kies ik er liever voor om over het paadje bovenlangs te rijden overigens. Al heb ik er nog nooit bij grote hitte gereden .quote:Op maandag 24 juli 2006 18:16 schreef Big24 het volgende:
Gisteren afgezakt naar Gulpen in Nederland. Fantastisch om te mountainbike daar. We waande ons echt in de Ardennen. Constant klimmen, gevolgd door sjieke technische afdalingen. Een beek waar de route doorloopt zorgt voor de nodige verfrissing.
De Mortirolo is steil, maar niks vergeleken met de klim naar de Sennes Hutte.quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:12 schreef -skippybal- het volgende:
Mortirolo
Ja en alles ook smal en vaak klote wegen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:21 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
...
Sowieso is alles echt loeisteil daar. Voor minder dan 10% doen ze het echt niet. Ik heb nog nooit zo vaak op 22x32 gereden en baalde er eigenlijk van dat ik de 34 had thuisgelaten. Wel ontzettend gaaf als je kunt blijven fietsen (alhoewel: fietsen...) waar anderen moeten lopen.
Hee, je laatste foto, de tre cima. (3 vingers)quote:Op woensdag 26 juli 2006 14:08 schreef Trainspotter het volgende:
[afbeelding]
Ja, het was erg mooi rijden daar .
Inderdaad ja. Het gravel is heel grof en alles onder de 10% ga je als uitrusten zien .quote:Op woensdag 26 juli 2006 15:35 schreef -skippybal- het volgende:
Ja en alles ook smal en vaak klote wegen. Vaak denk je in zo'n klim gewoon van "hé lekker zeg, eventjes 9%
Mooi man! Ze staan ook allemaal op mijn verlanglijstje. De Stelvio ziet er zo ontzettend mooi uit:quote:Ik heb daar oa de Stelvio, Gavia, Mortirolo en de Fuori gedaan. Die laatste maakt z'n naam ook lekker waar.
Da’s wel herkenbaar ja. Je moet welhaast met je kin op het stuur rijden om niet een ongewenste wheely te maken. Dat, terwijl je eigenlijk al je energie in het trappen wilt stoppen. En dat moet je vervolgens weer gedoseerd doen, anders slipt je achterwiel weg. Maar uiteindelijk is het wel super als je weer boven bent .quote:De Scanupio.reken ik niet tot m'n voltooide klimmen want ik moest daar te vaak afstappen. Achterwiel ging zowat bij elke trap wegslippen, en op sommige stukken gewoon je meeste kracht kwijt zijn om je voorwiel op de grond te houden.
In elk geval zwaarder. De gravelklims in Frankrijk, zoals de Furfande reken ik ook wel tot de mooiste en zwaarste die ik heb gedaan.quote:Maar in Italië is het wel mooier klimmen dan die laffe Franse bergjes
Ah, het betekent dus 'vingers'! Ik heb de Duitse benaming 'Zinnen' nog opgezocht in een woordenboek, maar daar stond het niet in om de een of andere reden. Ik heb me de hele vakantie afgevraagd wat het nou toch kon zijn .quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:14 schreef Gripper het volgende:
Hee, je laatste foto, de tre cima. (3 vingers)
Da's super zeg! Die wanden zijn zo indrukwekkend. Zeshonderd meter hoog is de grootste geloof ik hè? Echt schitterend daar. Jammer dat je er maar heel beperkt mag fietsen. Er lopen daar de meest waanzinnige trails naar beneden, maar die zijn helaas allemaal verboden terrein voor bikers.quote:Het plan is om daar over 3 weken bovenop te zitten, er loopt een klimroute over alle 3 de vingers heen (naar boven, abseilen, naar boven abseilen enz... )
Mountainbike blijft helaas thuis dit jaar, maar ik vul m'n vakantie wel met klimmen
Ik mag niet klagen nee . Zeker aan te raden. Al vermaak ik overal wel waar hoogtemeters zijn te maken.quote:Op donderdag 27 juli 2006 09:07 schreef raimen het volgende:
Die Trainspotter heeft het zo slecht Hele mooie foto's. Was van plan ook een keertje naar Italie te gaan. Maar dat is dus wel aan te raden?
Dat is zeker mooi ja. Ik heb daar eens met een paar vrienden in een busje rondgetoerd. Natuurlijk wel mijn bike meegenomen, om de legendarische Trollstigen te bedwingen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:28 schreef Fentoozler het volgende:
Als iemand nog op fietsvakantie wil ofzo, dan raad ik ook aan om naar Noorwegen te gaan, heel erg rustig, wel iets duurder maar de natuur daar is echt (op fotos van een vriend gezien dus)
Mooi hè!!!quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:02 schreef Trainspotter het volgende:
Ah, het betekent dus 'vingers'! Ik heb de Duitse benaming 'Zinnen' nog opgezocht in een woordenboek, maar daar stond het niet in om de een of andere reden. Ik heb me de hele vakantie afgevraagd wat het nou toch kon zijn .
[..]
Da's super zeg! Die wanden zijn zo indrukwekkend. Zeshonderd meter hoog is de grootste geloof ik hè? Echt schitterend daar. Jammer dat je er maar heel beperkt mag fietsen. Er lopen daar de meest waanzinnige trails naar beneden, maar die zijn helaas allemaal verboden terrein voor bikers.
Die foto's . Schitterend hoe zo'n berg kan veranderen onder het invloed van het licht. Op Wikipedia had ik ook al het een en ander over de geschiedenis van de vingers gelezen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:14 schreef Gripper het volgende:
www.summitpost.org is een leuke site, waar zowat alle bergen ter wereld opstaan, en er is een aparte pagina voor de drei zinnen.
Dat wringt bij mij ook wel eens. Met de mtb kun je nu eenmaal niet overal komen. Klimmen is wat betreft puurder. Het lijtk me dat je echt het gevoel hebt dat je de berg hebt overwonnen. Staat echter tegenover dat je actieradius op de fiets groter is en ik afdalen op de bike vele malen leuker vind dan afdalen te voet. En abseilen duurt te kort . Daarnaast vind ik fietsen gewoon een prettige manier van (voort)beweging. Ik reed vanmiddag op m'n stadsfiets door Den Haag, daar kan ik al heel vrolijk van worden .quote:Als je dat ziet ga je waarschijnlijk bijna begrijpen waarom bij mij mountainbiken van de 1e naar de 2e plaats is gezakt qua favoriete tijdsbesteding.... Niet dat ik niet meer zo graag fiets, maar de voldoening van een plek kunnen bereiken waar je echt alleen maar te voet kunt komen is zo enorm groot, het is gewoon verslavend
Holten is op zich wel een mooi rondje. Ik heb me gisteren aangemeld, maar ik weet nog niet of ik meedoe. Waarschijnlijk rijd ik dit jaar voor wat betreft XC alleen nog het NK en de twee resterende wedstrijden voor de Beneluxcup, in Genk en Kuinre.quote:Op donderdag 27 juli 2006 21:52 schreef The_S het volgende:
wie doet hier aan mee? ik ga er aan meedoen, hele vakantie mooi beetje conditie op doen en dan mooi ff knallen daar
geen matra/volgeveerde fiets van 300 euro kopen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:11 schreef Robin__ het volgende:
Even als complete n00b..
Ik fiets alweer 2 jaar rond op een 'stations fiets' nadat mijn mtb gestolen is. Nu word het wel eens tijd voor een nieuwe fiets en het liefst wil ik toch weer een mtb, simpel weg omdat ik het fietsen op een mtb leuker vind dan op een stadfiets en ook de mogelijkheid hebt even van het pad af te gaan zonder je spatborden te verliezen, dat het op het fietspad misschien wat zwaarder fietst is niet echt een bezwaar.
Nu heb ik vrij weinig verstand van mtb's, en welke merken ik beter kan vermijden. Een vriend van mij heeft een, voorgeveerde, fiets van het merk matra, ongeveer een jaar oud (en zag er opzich nog goed uit terwijl hij m toch dagelijks gebruikt, iig geen roest of cheapass zooi die eraf valt) Dus op zijn aanraden even hun site bekeken. Mijn budget is zo'n 250 a 300 euro, en dan blijkt een volgeveerde mtb met 'gewone' schijfremmen zelfs al mogelijk te zijn (http://www.matrabike.nl/shop/bike.ASP?VID=Phantom bijvoorbeeld) maar ik weet dus niet of dat niet wat te hoog gegrepen is voor dit budget. Nu zien die schijfremmen er opzich wel tof uit maar als ze minder goed werken dan standaard v-brakes vraag ik me af of het veel zin heeft.
Heeft er iemand advies ?
Reageer dan niet.. argumenten, alternatieven?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:20 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
geen matra/volgeveerde fiets van 300 euro kopen.
Dat is geen eis.. ziet er wel leuk uit maar als v-brakes beter zijn hoef ik ze niet te hebben. Ik had alleen niet verwacht ze al te vinden op een fiets met die prijs. Echt aldi kwaliteit dus?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:54 schreef juliusbackpacking het volgende:
Schijfremmen voor in de stad?
argumenten: een volledig geveerde MTB van 300 euro is slecht omdat er goedkope flut onderdelen op zitten.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:20 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Reageer dan niet.. argumenten, alternatieven?
In de stad krijg ik mijn banden al met V-Brakes geblokkeerdquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 20:54 schreef juliusbackpacking het volgende:
Schijfremmen voor in de stad?
Blokkeren is ook geen kunst, doseren daar gaat het om (en natuurlijk remkracht onder alle omstandigheden).quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
In de stad krijg ik mijn banden al met V-Brakes geblokkeerd
Onder de 1000 euro Ok als dat je advies is zullen we dat maar gelijk vergeten.. alleen voorvering ook geen aanrader zeker? Ik ben opzich best van plan er later nog meer geld in te steken.. maar ik heb met een paar weken dus wel een fiets nodig, is het mogelijk een redelijk fatsoenlijk frame + toebehoren te kopen en daar dan later eventueel nog voorvering aan toe te voegen? Mn budget is trouwens nog wel iets rekbaar boven de 300 op dit moment.. maar niet heel verquote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:33 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
argumenten: een volledig geveerde MTB van 300 euro is slecht omdat er goedkope flut onderdelen op zitten.
alternatieven: koop geen volledig geveerde MTB onder de 1000 euro.
zo'n volledig geveerde MTB mag eigenlijk geen MTB genoemd worden omdat ermee crossen gewoon af te raden is. Als je er een beetje mee in de stad wilt gaan showen kan het best maar verwacht er gewoon niets van.
http://www.12gotrading.nl/?page=record&id=945&orderby=sub_soortquote:Op woensdag 9 augustus 2006 14:05 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Onder de 1000 euro Ok als dat je advies is zullen we dat maar gelijk vergeten.. alleen voorvering ook geen aanrader zeker? Ik ben opzich best van plan er later nog meer geld in te steken.. maar ik heb met een paar weken dus wel een fiets nodig, is het mogelijk een redelijk fatsoenlijk frame + toebehoren te kopen en daar dan later eventueel nog voorvering aan toe te voegen? Mn budget is trouwens nog wel iets rekbaar boven de 300 op dit moment.. maar niet heel ver
Ik bedoel meer dat je in de stad genoeg hebt aan V-Brakes (krachtig genoeg om het wiel te blokkeren, doseren doe je nog altijd zelf) , tenzij je met je dikke reet van 90kg stoppies wilt doen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:51 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Blokkeren is ook geen kunst, doseren daar gaat het om (en natuurlijk remkracht onder alle omstandigheden).
Post dan niet, er is al menig topique gevuld met het kwaliteitsmerk Matra. De search werkt weer dus kan je een heleboel info vinden. Elke keer weer dezelfde mtb n00b's met hun matra bikes, dan krijg je dit soort reacties...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:20 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Reageer dan niet.. argumenten, alternatieven?
ik wil een schrijf op mn fiets met stalen remleidigen tis alleen niet reeel maar wel zooo geilquote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat je in de stad genoeg hebt aan V-Brakes (krachtig genoeg om het wiel te blokkeren, doseren doe je nog altijd zelf) , tenzij je met je dikke reet van 90kg stoppies wilt doen.
Koop nou eerst maar eens schijfremmen voor dat brommertje van jequote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik wil een schrijf op mn fiets met stalen remleidigen tis alleen niet reeel maar wel zooo geil
Ik ben het met je eens, dat schijfremmen er ontzettend geil uitzien.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 15:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
ik wil een schrijf op mn fiets met stalen remleidigen tis alleen niet reeel maar wel zooo geil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |