Lijken mij inderdaad ook van die OEM-versies. Die worden gemaakt voor een bepaalde fabrikant, welke er dan een fiets omheen bouwt. Ik zag er vandaag toevallig een paar liggen bij Bikezone Die zullen wel van een Cube afgehaald zijn en naar wens van de koper van de fiets vervangen zijn voor een andere band.quote:Op zaterdag 6 mei 2006 15:47 schreef PedoPaasHaas het volgende:
Die Schwalbe banden met kleur zijn waarschijnlijk speciaal voor de grote leveranciers gemaakt en (nog) niet in de losse handel te koop.
Heey dat lijkt me opzich wel interressant. Heb tot nu toe in mn hele leven nog maar 1 keer een wedstrijd meegedaan en die flink gewonnen. Daarna durfde ik niet meer. Kvoel me vaak te gespannen voor dat soort dingen. Tiz vaak winnen of d'r uitstappen. Maar ik zal ff kijken of dat in mn schemaatje past.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:45 schreef -skippybal- het volgende:
Gaat iemand hier toevallig de Bergrace doen??
boeien, iets in een wedstrijd stuwt je altijd hoger. Iig bij mij altijd zo.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:01 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nog nooit een wedstrijd gedaan met de mtb, maar dit is wel erg dichtbij dus misschien wel een uitproberen. Al lijkt het me niet echt veel voor mij, volgens mij iets teveel duwen
Die van volgende week in Oosterbeek.quote:Op zondag 7 mei 2006 16:47 schreef Zjwegel het volgende:
Welke bergrace bedoel je? Die van volgende week, of van 11 juni?
Die van 11 juni doe ik namelijk aan mee.
idd, heb ik ook altijd als ik op de vaste route iemand voor me zie fietsen, die gaat er dan gehaait aan, ook al fietst ie nog zo hard. of als ik ingehaald wordt dan ontloopt diegene me ook vaak niet meerquote:Op zondag 7 mei 2006 15:04 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
boeien, iets in een wedstrijd stuwt je altijd hoger. Iig bij mij altijd zo.
Ik rij zowel Oosterbeek als Arnhem. Ik heb er zin in, want het lijkt me een erg mooie ronde. Alle klasses en niet-licentiehouders bij elkaar is altijd wel leuk vind ik. Morgen kun je trouwens vanaf 19.00 uur het parcours verkennen. Verzamelen op de parkeerplaats aan de Schelmseweg.quote:Op zondag 7 mei 2006 14:45 schreef -skippybal- het volgende:
Gaat iemand hier toevallig de Bergrace doen??
Is dat alleen morgenavond of ook nog vaker??quote:Op zondag 7 mei 2006 19:48 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ik rij zowel Oosterbeek als Arnhem. Ik heb er zin in, want het lijkt me een erg mooie ronde. Alle klasses en niet-licentiehouders bij elkaar is altijd wel leuk vind ik. Morgen kun je trouwens vanaf 19.00 uur het parcours verkennen. Verzamelen op de parkeerplaats aan de Schelmseweg.
Ah joh, lekker belangrijk. Er is altijd wel iemand in zo'n wedstrijd die ongeveer even hard rijdt als jij en waar je een mooi gevecht mee kunt aangaan. Zeker bij de twee bergraces, waar alles en iedereen door elkaar rijdt in een gruwelijk groot deelnemersveld.quote:Op zondag 7 mei 2006 15:01 schreef -skippybal- het volgende:
Ik heb nog nooit een wedstrijd gedaan met de mtb, maar dit is wel erg dichtbij dus misschien wel een uitproberen. Al lijkt het me niet echt veel voor mij, volgens mij iets teveel duwen
Ga ik dan misschien maar 's doen. Me eerste wedstrijd op een fiets sinds 2 jaar word dat danquote:Op zondag 7 mei 2006 19:56 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ah joh, lekker belangrijk. Er is altijd wel iemand in zo'n wedstrijd die ongeveer even hard rijdt als jij en waar je een mooi gevecht mee kunt aangaan. Zeker bij de twee bergraces, waar alles en iedereen door elkaar rijdt in een gruwelijk groot deelnemersveld.
De enige manier om uit te vinden of het wat voor je is, is meedoen.
Voor zover ik weet is dit de enige mogelijkheid. De linten zullen zaterdag wel worden uitgezet. Dan kun je natuurlijk ook het parcours op, want je mag er volgens mij het hele jaar door fietsen.quote:Op zondag 7 mei 2006 19:50 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Is dat alleen morgenavond of ook nog vaker??
Ben benieuwd wat het hele zaakje gaat kosten en of die shifter kan werken met mijn oude XTR achterderailleur en XT voor (denk het wel, de kabelverhouding zal vast hetzelfde zijn gebleven).quote:Since 1990, RapidFire levers have been the industry standard. Improving on our own technology, the newly designed XTR RapidFire Plus shifters raise the bar with four new features:
• Instant-release shifting
A click of the release lever (upper lever) releases cable tension, same as it always has. The difference is that it now releases immediately when the lever is depressed making shifts that much faster.
• Multi-release shifting
You’ve always been able to grab more than one gear with the thumb lever (lower lever) on RapidFire Shifters. With RapidFire Plus you can now shift two gears with the release lever too. More gears when you need them. Indexing is strong enough to prevent accidental over shift so if you just want one gear, that’s great too.
• Two-way shift
The release lever still performs the same function but now it shifts in both directions. Pull it with your finger, push it with your thumb – you choose. With two-way shifting the new XTR shift levers adapt to meet your needs.
• Variable positioning
Customizable ergonomics allow the shifter to be positioned to work for the way you ride – with infinitely adjustable lateral positioning; you can mount the shifter inboard or outboard of the brake lever and fine tune the position from there.
Outboard mounting works great on wide bars, allowing riders to push the brake lever farther in to get the most possible leverage and braking power.
Inboard mounting provides great ergonomics on narrow handlebars, delivering the shifting and brake positions you have come to know and trust.
wat bedoel je met top normal en low normal?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 11:23 schreef FHR het volgende:
En het achterderailleur is er nu in 'top normal' en 'low normal' versie, wat een hoop mensen gelukkig gaat maken denk ik.
Wat ze vroeger de lange kooi en de korte kooi noemden?quote:Op vrijdag 12 mei 2006 16:41 schreef The_S het volgende:
[..]
wat bedoel je met top normal en low normal?
Die laatste zin vind ik een beetje raar, wat ze volgens mij bedoelen is dat naar een kleiner tandwiel schakelen toch wel makkelijk gaat, en je dat dus zonder hulp van een veer kan doen. Alleen de zware/langzame/moeilijke schakelactie naar een groter tandwiel gaat met 'low normal' sneller/soepeler (je hoeft niet meer zo hard met je vinger die shifter helemaal door te drukken) waardoor dus inderdaad wat minder lawaai en slijtage zou kunnen ontstaan.quote:Wat is een “top-normal” of een “low-normal” achterderailleur?
Met de "low-normal" achterderailleur werken de linker en rechter schakelaar op dezelfde manier.
Als u een schakelhendel beweegt op de rechter of linker schakelaar, wordt dezelfde schakelactie tot stand gebracht (van boven naar beneden). We noemen dit intuïtief schakelen.
Bovendien gebeurt het nauwkeurige binnenwaartse schakelen via eenmalige aanraking voor de spanning van het veermechanisme voor het schakelen naar een lagere versnelling. Nu er wordt afgestapt van de gebruikelijke methode om naar een lagere versnelling te schakelen met de vinger, hoeft de ketting niet naar de versnellingkracht te worden geduwd.
Hierdoor wordt lawaai verminderd en gaan de versnellingen langer mee.
Korte kooi is handig voor DH-/freeride-fietsen omdat 'ie minder snel afbreekt. Ook hebben die fietsen vaak geen voorderailleur, dus ook een kleiner verschil in "kettinglengte" dus heb je niet zo'n lange kooi nodig om dat op te vangen. Of je een korte kooi met voorderailleur kan gebruiken weet ik eigenlijk niet. Lijkt me niet, anders zouden ze overal wel een korte kooi voor gebruiken, is ook lichter natuurlijk. Of er nog een andere reden is, weet ik eigenlijk niet, dit is het enige dat ik zo gauw kan verzinnen, heb me dit ook al wel eens afgevraagd.quote:Op vrijdag 12 mei 2006 18:05 schreef The_S het volgende:
dank voor de uitleg.
en dat met die korte en lange kooi, wat voor verschil merk je daarbij bij het fietsen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |