quote:Wat is Transport Tycoon
Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.
Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...
Waar kan ik dat downloaden?
Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407
Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.
TTDPatch
TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...
OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...
Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide
quote:Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.
Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals
Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.
Terminus:
Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.
In-line:
Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.
Ro-Ro:
Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.
Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.
Simpel kruispunt
Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.
T-splitsing
Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.
Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.
Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:
Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions
De Fok! Wiki voor Transport Tycoon: http://wiki.fok.nl/index.php/Transport_Tycoonquote:OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://www.openttd.org/nightly.php
*Server browser: http://servers.openttd.org
TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/
Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
quote:Op dinsdag 25 april 2006 01:25 schreef Harrie het volgende:
komt goed komt goed maar ik las een verhaal over shared orders alleen ik kan nergens vinden wat ze daarmee bedoelen en ik krijg het al helemaal niet nagebootst
Is dat niet gewoon dat je de orders van een bestaande trein kunt kopiëren door er met de goto-cursor op te klikken?quote:
Of nog beter, dat je treinen ook gewoon in 1x worden omgezet naar monorail/maglev als je het depot waar ze in zitten ook upgrade.quote:Op zaterdag 29 april 2006 10:19 schreef Merovingian het volgende:
Ik vind dat er nog 1 ding moet komen: je moet in 1x alle treinen of bussen in een depot kunnen verkopen. Soms als ik een grote lijn upgrade naar maglev zit ik een half uur alle treinen 1voor 1 te verkopen...
Maar je steden groeien toch, dus meer passagiers. Ik doe alleen maar passagiers, met goederen kan het idd lastig wordenquote:Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Merovingian het volgende:
Dan heb je opeens teveel treinen, aangezien je nieuwe treinen sneller rjiden....
Liever dat dan alles handmatig vervangenquote:Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Merovingian het volgende:
Dan heb je opeens teveel treinen, aangezien je nieuwe treinen sneller rjiden....
Ik begin meestal met een lijn van A naar B, daarna komt punt C, die ik dan weer aansluit op A of B. Etceteraa, etceteraaa..quote:Op maandag 1 mei 2006 20:51 schreef armmoetzaaier het volgende:
bij mij velden wordt het altijd een zooitje. ik heb wel eens een save game van iemand gedaan. daar was het beter georganizeerd. weet alleen niet hoe dat komt.
en maak allemaal dubbelle sporen. en grote kruisingen. maar help niet echt.
en heb ook op internet ene keer mee gespeelt was het bij mij een troep en bij die andere allemaal recht spoor. hoe pakken jullie dat aan ???
Wat een aggressief spel zeg.quote:Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.
Mail m even naar info at piles punt nl, zet ik hem wel onlinequote:Op maandag 1 mei 2006 21:15 schreef armmoetzaaier het volgende:
nee dat gaat mij niet lukken. ik kan me bestand niet op een site zetten.
of werkt dat niet zo dat net als een plaatje uploade.
volgens mij worden me steden snel heel groot. en moet ik overal al om heen.
Wehehe, deze OP bestaat al eeuwen...was nog nooit iemand opgevallenquote:
Edit: 21.39: Nog niets?quote:Op maandag 1 mei 2006 21:34 schreef armmoetzaaier het volgende:
als goed is komt die er aan. ben niet zo'n ster in computers
Zie mn profiel voor emailadresquote:Op maandag 1 mei 2006 21:47 schreef armmoetzaaier het volgende:
-edit- en nu ???
Ik was eerderquote:Op maandag 1 mei 2006 21:59 schreef armmoetzaaier het volgende:
als je nu niets krijg dan houd het op.
Yep ik ook.quote:Op maandag 1 mei 2006 22:24 schreef allardh het volgende:
Ik krijg inflate() failed...
Zienquote:Op maandag 1 mei 2006 23:24 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben bezig om met OpenTTD Nederland precies na te maken, en dan vooral qua spoor. Tot nu toe aardig ver, het grootste gedeelte ligt er al
Plaats eens een scenario?quote:Op maandag 1 mei 2006 23:24 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben bezig om met OpenTTD Nederland precies na te maken, en dan vooral qua spoor. Tot nu toe aardig ver, het grootste gedeelte ligt er al
Ja daar heb ik geen last van, misschien door zo'n routeplannergeval wat je in kunt stellen...quote:Op dinsdag 2 mei 2006 10:14 schreef MaxMark het volgende:
Dude. Dik vet mooi enzo! Respect
Edit: Krijg alleen erg veel verdwaalde treinen
wat een kutscenario Wel Gronau maar geen Glanerbrug..quote:
Heb je m ook als leeg scenario?quote:
Ja die heb ik, maar ik moet er wel bijvermelden dat ik het landschap niet zelf heb gemaakt, zoiets kan ik ook niet, dus ik heb er een van internet gehaald. Ene Vidar (van de OpenTTD forums) schijnt hem gemaakt te hebben. Anyway, heb hem even geupload:quote:Op dinsdag 2 mei 2006 12:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Heb je m ook als leeg scenario?
Ik had wel een Nederland, maar die was veel te klein
Hulde aan Vidarquote:Op dinsdag 2 mei 2006 15:01 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja die heb ik, maar ik moet er wel bijvermelden dat ik het landschap niet zelf heb gemaakt, zoiets kan ik ook niet, dus ik heb er een van internet gehaald. Ene Vidar (van de OpenTTD forums) schijnt hem gemaakt te hebben. Anyway, heb hem even geupload:
http://members.home.nl/saekerhett/The Netherlands by Vidar.scn
Misschien moet je NPF (new pathfinder) uitzetten als je die niet gebruikt. Scheelt cpu Zie het patches menu, en dan bij voertuigen.quote:Op dinsdag 2 mei 2006 19:53 schreef petre86 het volgende:
mijn OTTD scrolt traag en de treintjes rijden zo traag..
in TTDpatch ging het véél sneller..
iemand enig idee hoe dat komt?
Het gaat JUIST om de gebouwen. Is daar een patch voor?quote:Op maandag 8 mei 2006 21:24 schreef Merovingian het volgende:
de gemeente doet niet moeilijk als je een rails door de stad legt hoor, zolang je maar geen gebouwen en wegen sloopt
Plaats bomen. Heeeeeeel veeeeeel bomen.quote:Op maandag 8 mei 2006 21:56 schreef cootje_1983 het volgende:
Het gaat JUIST om de gebouwen. Is daar een patch voor?
Pas wel op met je bussen, hoeveel ik er daarvan al niet heb overedenquote:Op maandag 8 mei 2006 21:13 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje;
Is het in openttd mogelijk dat je bijvoorbeeld rails dwars door een stad kan leggen, zonder dat de gemeente moeilijk doet? Is daar een optie voor??
(p.s.: ik gebruik versie 0.4.7)
Valt wel mee met de kosten... alleen als je nu een trein middnein de stad wilt laten stoppen is dat geen optiequote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef allardh het volgende:
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebbenquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:45 schreef Uncle het volgende:
[..]
Valt wel mee met de kosten... alleen als je nu een trein middnein de stad wilt laten stoppen is dat geen optie
Gewoon die dingen naast elkaar zetten?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:42 schreef petre86 het volgende:
hoe maak je een busterminal? ( verschillende busstations bij elkaar) ?
ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijkquote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
Dan maak je toch gewoon zes tunnels naast mekaar (drie voor elke kant, nog duurder ) en dan plaats je net zoals bij stations pre-signals.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
Wie wat waar?quote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef poehej het volgende:
[..]
ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
Verdomme, wat een simpel, doch ingenieus ideequote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:40 schreef allardh het volgende:
[..]
Dan maak je toch gewoon zes tunnels naast mekaar (drie voor elke kant, nog duurder ) en dan plaats je net zoals bij stations pre-signals.
en dit wil ik eerst zien voor ik het geloofquote:Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef poehej het volgende:
[..]
ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
Ik doe dat ook wel eens Werkt vrij goed voor de doorstroming bij grote netwerken!quote:Op dinsdag 9 mei 2006 17:48 schreef MaxMark het volgende:
Verdomme, wat een simpel, doch ingenieus idee
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22850quote:Op dinsdag 9 mei 2006 18:56 schreef Merovingian het volgende:
en dit wil ik eerst zien voor ik het geloof
denk eerder stoere praatjes
Dan kan je weer geen station bouwen in het centrum van de stad.quote:Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef allardh het volgende:
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?quote:Op woensdag 10 mei 2006 17:49 schreef cootje_1983 het volgende:
[..]
Dan kan je weer geen station bouwen in het centrum van de stad.
welke optie en waarvoor?quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
Dat de gemeente niet meer kan zeikenquote:
ooow dan hoef je ze niet telkens om te kopen!quote:Op donderdag 11 mei 2006 10:05 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
Dat de gemeente niet meer kan zeiken
vertel mij dan eens welk optie dat is en hoe/waar ik die kan aanzetten?quote:Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef WarPuppy het volgende:
[..]
wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
Wooooo!! Aanpassen van productiewaarden for t3h win!quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
Er zit een optie in het cheat menu: CTRL+ALT+C - die heet "Magic Bulldozer".
Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei, en het is een dure zaak als je zelf per ongeluk een mooie kolenmijn wegvaagt.
Ligt dat daaraanquote:Op donderdag 11 mei 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei,
quote:Op donderdag 11 mei 2006 19:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Ligt dat daaraan
Ik elke keer alle grond rondom de industries in bezit nemen zodat de stad er niet kan groeien
i think the same, heb dit zo ongelooflijk veel gespeeld.. singleplayer en multiplayer. Mooi zo'n topic, downloaden die hap vanavondquote:Op dinsdag 16 mei 2006 13:23 schreef S-Two het volgende:
Ik zie dat er heel veel fans zijn van dit spel. Vroeger het spel altijd heel veel gespeelt, en bedacht me net dat ik het weer eens wil gaan spelen .
Dan moet ik me misschien maar eens gaan verdiepen in openttd. Uit gemakzucht (comptabiliteit met xp e.d.) zit ik eigenlijk Locomotion te spelenquote:Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef maartena het volgende:
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeeld, maar heeft niet dezelfde speelkwaliteit als openttd. Wellicht heeft Locomotion mooiere tracks en treintjes, en zijn de graphics wat beter, qua kwaliteit is openttd toch echt beter.
OpenTTD werkt gewoon in XP hoor.... op hoge resolutie ook nog.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 18:28 schreef XxxPimxxX het volgende:
Dan moet ik me misschien maar eens gaan verdiepen in openttd. Uit gemakzucht (comptabiliteit met xp e.d.) zit ik eigenlijk Locomotion te spelen
Locomotion is gewoon een schande t.o. de TT-fans.quote:Op dinsdag 16 mei 2006 14:02 schreef XxxPimxxX het volgende:
Geen Locomotion fans hier?
Speelde ook altijd TTDX maar ben overgestapt bij het verschijnen van Locomotion
Je weet dat onze Chris Locomotion gemaakt heeft?quote:Op woensdag 17 mei 2006 14:07 schreef wienjo het volgende:
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeelt om te "proberen" het is alleen niet de moeite waard..
Het spel is onnodig te ingewikkeld gemaakt, openttd is simpel maar complex, interface simpel maar je kunt het zo ingewikkeld als je zelf wilt maken met je netwerken die je aanmaakt. Oftewel hulde voor de makers (onze Chris ) en de mensen die ons het openttd hebben geschonken
en locomotion... tja... proberen mee te liften op succes van een ander
Denk maar niet dat ik hier op antwoordquote:Op woensdag 17 mei 2006 15:28 schreef Piles het volgende:
[..]
Je weet dat onze Chris Locomotion gemaakt heeft?
Ik dacht: hij is zo lyrisch over Chris Sawyer, maar zo tegen Locomotion. Das ook raar, weet ie het vast nietquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:22 schreef wienjo het volgende:
[..]
Denk maar niet dat ik hier op antwoord
Grappenmaker
Ja, je zei in je vorige post dat de maker van Locomotion meelift op het succes van TT/Chris Sawyer... echt welquote:Op woensdag 17 mei 2006 20:22 schreef wienjo het volgende:
[..]
Denk maar niet dat ik hier op antwoord
Grappenmaker
Tres bienquote:Op zondag 28 mei 2006 20:34 schreef dennisdotcom het volgende:
Hier een screenshotje van mijn (bijna voltooide) intercity-netwerk.
[afbeelding]
.
issie al afgebouwd? is er al een maand om?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:31 schreef ThaRooP het volgende:
Weet iemand waarom die oil refinery niks doet terwijl ik wel olie aanlever:?
Doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets in te stellen ofzo?
[afbeelding]
Dank!
Heb je je vrachtauto's misschien de opdracht "Unload" of "En-Route" gegeven bij het refinery-station? Zoja, moet je dat ff uitzetten.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:31 schreef ThaRooP het volgende:
Weet iemand waarom die oil refinery niks doet terwijl ik wel olie aanlever:?
Doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets in te stellen ofzo?
[afbeelding]
Dank!
Oh ja, duhquote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:12 schreef WarPuppy het volgende:
misschien moet je de goods ook gaan vervoeren?
Tijd voor een nieuwe Maasvlaktequote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:17 schreef Saekerhett het volgende:
Check mijn Nederland-netwerk:
[afbeelding]
Het moet sowieso aangeven hoeveel goods er zijn gemaakt. Of je ze vervoert of niet.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:12 schreef WarPuppy het volgende:
misschien moet je de goods ook gaan vervoeren?
Thank you! Dit werkt.. Ik ben dus noob met dit spel dus ik moet ff kijken hoe het allemaal werkt, lijkt me wel leuk als alles goed gaat enzoquote:Op zaterdag 3 juni 2006 20:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Heb je je vrachtauto's misschien de opdracht "Unload" of "En-Route" gegeven bij het refinery-station? Zoja, moet je dat ff uitzetten.
waar heb je die NL-map vandaan?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:17 schreef Saekerhett het volgende:
Check mijn Nederland-netwerk:
[afbeelding]
In een van de vorige topics, ik denk deze: Transport Tycoon Deel 8quote:
Hint: misschien zijn er liefhebbers die het op prijs zouden stellen als je je gesavede scenario online zet?quote:Op zaterdag 3 juni 2006 21:17 schreef Saekerhett het volgende:
Check mijn Nederland-netwerk:
[afbeelding]
Maar ik ben echt benieuwd naar die volgebouwde steden !!!quote:Op maandag 5 juni 2006 18:17 schreef Saekerhett het volgende:
Scenario staat al ergens in de vorige topics... Het leukste is om het zelf in te vullen natuurlijk. Naast de basisspoorlijnen heb ik ook niet bestaande spoorlijnen aangelegd, vooral voor de lange mammoettreinen voor kolen, hout, graan en dat soort shit
Ik ook!quote:Op maandag 5 juni 2006 19:07 schreef Haarbalpasta het volgende:
[..]
Maar ik ben echt benieuwd naar die volgebouwde steden !!!
omdattie nogsteeds benieuwd is natuurlijk!quote:
Ja, ik snap dat van die volgebouwde steden niet zo...wat is daar nou speciaal aan?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 00:42 schreef petre86 het volgende:
[..]
omdattie nogsteeds benieuwd is natuurlijk!
dan kun je zien hoe iemand de vervoersmogelijkheden in een stad inricht.. met bussen? met een ring van treinen? een paar heliports erbij?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, ik snap dat van die volgebouwde steden niet zo...wat is daar nou speciaal aan?
Ik heb hem even online gezetquote:Op zaterdag 10 juni 2006 08:33 schreef Merovingian het volgende:
Heeft nog iemand misschien een link naar het originele scenario? Ik heb al een paar oude topics lopen doorzoeken, maar kon hem niet vinden....
DUDE! Supervet!quote:
Ik hoop dat je oordoppen hebtquote:Op zondag 11 juni 2006 21:38 schreef armmoetzaaier het volgende:
[afbeelding]
vond het wel een grappig plaatje (zelfs onbewust gemaakt)
http://server3.pictiger.c(...)rt-16th-nov-1993.jpg
In welk jaar zit je? 1920 toevalligquote:Op maandag 12 juni 2006 20:09 schreef -jos- het volgende:
Ik heb dat openTTD geinsalleerd maar ik zie op de een of andere manier geen voertuigen staan om te bouwen, wat doe ik fout?? :S
Eerst een depot bouwen, daar op klikken en dan op "Nieuw voertuig" klikken?quote:Op maandag 12 juni 2006 20:09 schreef -jos- het volgende:
Ik heb dat openTTD geinsalleerd maar ik zie op de een of andere manier geen voertuigen staan om te bouwen, wat doe ik fout?? :S
Jah... hoelang moet je wachten dan?quote:
Je moet in 1940 of 1950 beginnen. In het Temperate climate heb je pas in 1932 voor het eerst treinen, in de andere klimaten pas in 1945. Als je in 1950 begint zit je altijd goedquote:Op maandag 12 juni 2006 20:17 schreef -jos- het volgende:
Jah... hoelang moet je wachten dan?
Verkeerde versie?quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:49 schreef Marcussi het volgende:
[..]
Ik krijg een error als ik hem wilt openen. Wat doe ik fout?
Hij doet het bij mij, ik heb versie 0.4.7quote:Op donderdag 15 juni 2006 15:13 schreef Marcussi het volgende:
Welke moet je hebben? Ik heb OpenTTD..
Ik heb dezelfde versie.quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:40 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hij doet het bij mij, ik heb versie 0.4.7
je moet wel 'play scenario' kiezen hè....download em anders ff opnieuw.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:49 schreef Marcussi het volgende:
[..]
Ik krijg een error als ik hem wilt openen. Wat doe ik fout?
quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:22 schreef Kreator het volgende:
je moet wel 'play scenario' kiezen hè
... trouwens...je kan em in elk gewenst mapje zetten....quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:39 schreef Piles het volgende:
kies dan Play Scenario
O jaquote:Op donderdag 15 juni 2006 18:57 schreef Kreator het volgende:
... trouwens...je kan em in elk gewenst mapje zetten....
Beginnen in/wachten tot ± 1935quote:Op donderdag 15 juni 2006 21:58 schreef Marcussi het volgende:
Hij doet het inmiddels ty
Nu nog een ander probleem.. ik zit in 1920 maar heb geen 1 voertuig tot me beschiking. Hoe kan ik dit veranderen?
Valt dit in te stellen of is het doorspoelen geblazen?quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:05 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Beginnen in/wachten tot 1930
Staat ook een paar posts hierboven
Kun je instellen bij "Kies patches" -> "Economie"quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:06 schreef Marcussi het volgende:
[..]
Valt dit in te stellen of is het doorspoelen geblazen?
Ja, je kunt het beginjaar instellen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:06 schreef Marcussi het volgende:
Valt dit in te stellen of is het doorspoelen geblazen?
Dat werkt niet in een Custom Scenario toch? Alleen bij die Random maps dacht ik?quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:10 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Kun je instellen bij "Kies patches" -> "Economie"
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:51 schreef Merovingian het volgende:
als je windows hebt (neem aan van wel aangezien je leek bent ) dan kies je de win32 (zip) file
Echt kut is dat. Snap niet dat ze die briljante functie eruit hebben gesloopt, want het zou bij mij dus echt 100x beter zijn...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:44 schreef Merovingian het volgende:
kan niet... is weer uit de nightlies gehaald
als je het perse wil moet je een oudere nightly downloaden
zoek anders even naar de mini integrated nightlies, daar zit het wel inquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Echt kut is dat. Snap niet dat ze die briljante functie eruit hebben gesloopt, want het zou bij mij dus echt 100x beter zijn...
de 2e net zoa als een wagon er achter slepenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:04 schreef ThaRooP het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de 2 locomotieven van de T.I.M. trein in één trein krijg ?
Bij mij lijkt dat niet echt te werkenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef petre86 het volgende:
[..]
de 2e net zoa als een wagon er achter slepen
Ze weten niet waar ze naartoe moeten. Werkt het wel als je een tweesporig station aan beide kanten neerzet en de treinen orders geeft?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef Kreator het volgende:
Ik heb de mini integrated gedownload voor PBS.
...helaas werkt het niet....denk ik.
Zie hier een voorbeeld:
http://members.lycos.nl/krachthonk/ttd.jpg
...iemand een idee waarom het niet werkt? Ik snap er geen drol van...
-edit- uiteraard wel de nieuwe pathfinder aangezet bij patches...
Een beginner, wat leukquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:29 schreef Mr-Sander het volgende:
Oke, jullie gaan me vast een eeeenorme n00b vinden. Maar hoe vervoer je iets? Ik kan wel leuk vliegvelden e.d. aanleggen. Maar dan? Echt, ik voel me zó dom
Kool komt van het landquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:48 schreef MaxMark het volgende:KoolmijnKolenmijn -> Kool Kolen -> Energiecentrale
nieuwe pathfinder = yap (ofzoiets)? want daarmee werkt pbs niet, je moet de oude gebruikenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef Kreator het volgende:
Ik heb de mini integrated gedownload voor PBS.
...helaas werkt het niet....denk ik.
Zie hier een voorbeeld:
http://members.lycos.nl/krachthonk/ttd.jpg
...iemand een idee waarom het niet werkt? Ik snap er geen drol van...
-edit- uiteraard wel de nieuwe pathfinder aangezet bij patches...
ja die.. maar pbs werkt ermee nietquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:39 schreef Merovingian het volgende:
yap= yet another pathfinder, die zou minder recources moeten gebruiken dan npf, zeker bij grote aantallen treinen op complexe netwerken
Indien OpenTTD naar spelopties en dan patches.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:35 schreef Harrie het volgende:
ik heb al een paar keer gelezen dat je ergens uit kan zetten dat je treinen kapot gaan tijdens het rijden alleen ik kan het nergens vinden.
Kan iemand helpen, elke keer als ik wat aan het controleren of veranderen ben dan staan die treinen stil waardoor er opstoppingen blijven komen en dat is niet de bedoeling natuurlijk
daar heb ik gekeken maar ze blijven kapot gaan en ik zie ook niet echt die optie er bij staan, ik heb hem in het Nederlands staan maar zie hem echt nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Indien OpenTTD naar spelopties en dan patches.
"Moeilijkheid"-menu -> Voertuig Defecten -> <geen>quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:35 schreef Harrie het volgende:
ik heb al een paar keer gelezen dat je ergens uit kan zetten dat je treinen kapot gaan tijdens het rijden alleen ik kan het nergens vinden.
TNX en ik maar bij Patches zoekenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:03 schreef Nevermind het volgende:
[..]
"Moeilijkheid"-menu -> Voertuig Defecten -> <geen>
ben ik mee bezig bedankt voor de (hopenlijk goede) tipquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:32 schreef MaxMark het volgende:
Probeer het eens vanaf deze te downloaden: http://www.openttd.org/downloads.php
Wat je eerst hebt gedownload werkt volgens mij alleen maar met de originele versie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:38 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ben ik mee bezig bedankt voor de (hopenlijk goede) tip
maar volgens mij ligt het aan me computer
nee nu krijg ik de hle tijd de melding: cannot open C:/openttd/data/samplecat.DATquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:32 schreef MaxMark het volgende:
Probeer het eens vanaf deze te downloaden: http://www.openttd.org/downloads.php
maar dat doet het dus nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:43 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat je eerst hebt gedownload werkt volgens mij alleen maar met de originele versie.
OpenTTD is zover ik weet een zelfstandige versie (kloon) van het originele TT, dus moet gewoon werken
Hmm, ik denk dat je toch eerst de orginele versie van TTDeluxe moet hebben, voordat het werkt. Moet vast geen moeite zijn om dat te vindenquote:
Ik zie em niet in de lijst staan..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:16 schreef Borkydude het volgende:
Loopt die server van die verkapte Amerikaan nog?
waar moet ik beginnen met zoeken? en waar moet ik hem vinden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat je toch eerst de orginele versie van TTDeluxe moet hebben, voordat het werkt. Moet vast geen moeite zijn om dat te vinden
Zie mijn profiel voor MSN 14.gifquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:56 schreef welkominspace het volgende:
[..]
waar moet ik beginnen met zoeken? en waar moet ik hem vinden?
d'r is al een mailtje onderwegquote:
En ik heb hem ook geinstalleerd.quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:35 schreef maartena het volgende:
Versie 0.4.8 is intussen officieel uit, en mijn server draait em intussen ook alweer een week
Als je gewoon de MiniIN download, daar zitten namelijk deze patches in. Dan kun je pas echt relaxt spelen. Het is nog steeds een nightly, dus hij kan wel eens een keertje crashen, en je savegames zijn niet compatible met de gewone nightly, maar er zitten zoveel relaxte patches in, dat ik dat er wel voor over heb.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:45 schreef DarkShine het volgende:
Ben zelf nog nieuw met OpenTTD, maar welke patches ofzo raden jullie me nog meer aan?
Norton Internet Security is gewoon het kutste programma ooit, gewoon eraf flikkeren, als je een firewall wil, download dan ZoneAlarm ofzo.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 03:20 schreef C10H14N2 het volgende:
Kheb een probleem met de nieuwe versie
Elke keer als ik online wil spelen moet ik norton's antiinbraak-ding toestaan.(is gewoon een firewall) Nouja geen probleem, normaal gesproken hoef ik dat maar 1 keer te doen, maarja moet maar. Maaaar, zo gauw ik hem heb toegestaan is het spel al vastgelopen, kan misschien niet zo lang wachten ofzo totdat de firewall uitgezet is.
Heeft iemand hier ook last van? Of weet iemand een manier om hier omheen te werken? Ik had er nooit last van bij versie 0.?.7. Ik vind het echt lomp want online is juist wat ik het leukst vind aan het spel, en er is natuurlijk geen enkele server die 0.?.7 nog draait.
Najah, bedankt alvast als iemand kan helpen.
Die ga ik binnenkort eens proberenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:42 schreef Merovingian het volgende:
Als je gewoon de MiniIN download, daar zitten namelijk deze patches in. Dan kun je pas echt relaxt spelen. Het is nog steeds een nightly, dus hij kan wel eens een keertje crashen, en je savegames zijn niet compatible met de gewone nightly, maar er zitten zoveel relaxte patches in, dat ik dat er wel voor over heb.
Welke versie moet ik hebben als XP-gebruiker?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:42 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Als je gewoon de MiniIN download,
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Welke versie moet ik hebben als XP-gebruiker?
Staat helemaal onderaan, ik zag em nietquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:57 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Die ene met win32 in de naam
Screenshot?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 14:03 schreef MaxMark het volgende:
Jezus, mega-vliegveld
Plaatje van groot vliegveldquote:
Had ik al gedaan, heb even vluchtig gekeken. Ik was aan het proberen stukken landschap te kopiërenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:33 schreef Merovingian het volgende:
land copy pasten, inclusief spoorrails enzo, dus je kunt een template van een station of kruising maken en die dan gemakkelijk copy pasten naar ergens anders (als je rechts klikt op een knop zie je de help )
Die is geweldigquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:33 schreef Merovingian het volgende:
land copy pasten, inclusief spoorrails enzo, dus je kunt een template van een station of kruising maken en die dan gemakkelijk copy pasten naar ergens anders (als je rechts klikt op een knop zie je de help )
"kid" is altijd nog met een dquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:57 schreef Remon het volgende:
Ben al 10 jaar verslaaft aan dit spel maar ik krijg hem niet meer geinstallerd
ook aangezien ik mijn orgineele cd kwijt ben.
(Had zelfs een oude win 95pc der naast om alleen maar om dit spel te kunnen speelen)
nu heb al meerdere versies gedownload maar krijg ze niet aan de gang.
(ja alleen de duitse versie)
nu kan je wel over al de openttd en TTDPatch downloaden maar het spel zelf niet
ik zal vast ergens iets niet begrijpen kwa installatie maar ben nu eenmaal geen wiz kit
kan iemand mij helpen?
Geen dank.quote:
Zo ver ik weet worden de nightly's niet officieel gereleased en zijn het gewoon aparte versies van het spel. Zoiets danquote:Op donderdag 7 september 2006 21:09 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik me alleen afvraag... wat zijn die nightly's?
Aanvullingen op TTD die nog niet officieel gereleased zijn?
Een link die iets eerder in dit topic is gepostquote:En weet iemand waar ik een grote map van NL kan vinden?
Ik gebruik laatste versie van OpenTTD, maar daar zou je volgens de developers gewoon de graphics voor TTDPatch in kunnen laden. Ik krijg iig alleen Nederlandse personenwagon, de MAT24, Hondekop en de 1300. Voor de rest niets aan NL Materieel. In het bestandje dat in de .zip zit die je download bij latest download staat geloof ik ook dat niet alle voertuigen erin staan (ofzoiets).quote:Op maandag 25 september 2006 09:17 schreef Merovingian het volgende:
3 a 4? hier zie je welke modellen er allemaal inzitten en vanaf welk jaar ze beschikbaar zijn in het spel. en hier kun je de laatste versie downloaden. gebruik je wel de laatste versie van TTDPatch?
quote:What needs to be done now is getting a nice overview (which is complicated and a hell of a job) for our Australian coder, so he knows what to code and how to code it. For this, we need someone who can make a good system, knows quite some things about dutch trains, wants to coordinate things, wants to do some boring stuff, and got the time to do all those things.
Or, another possibility, we get a coder who knows lots about dutch trains, so we can skip the overview.
Is juist goed die afstand! Grotere afstand =>meer winst!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:51 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Laatst weer eens deze gevonden, via allerlei haken en ogen aan de praat gekregen and still loving it. Ben met een potje gestart en zit onderhand weer eens in de '80-er jaren. (Start @ 1950, TTD), en hoewel random maps niet echt leuk zijn. (Ik had er eentje met een 3 farms op 1 scherm en de dichtstbijzijnde Factory 2.5 scherm verderop en de dichtstbijzijnde goederenstad nog eens 2 schermen verderop.), blijft het een enorm cooooool spel.
OpenTTDquote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:51 schreef Gatenkaas het volgende:
Dit lijkt me aardig leuk, maar wat zou ik nu eigenlijk moeten downloaden?
Niet als de helft van je stuff verdwijnt voor je er bent. (Ik heb alleen maar die stoomlocjes. )quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:48 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Is juist goed die afstand! Grotere afstand =>meer winst!
zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:07 schreef Merovingian het volgende:
er verdwijnt ook niets onderweg, tenzij je trein crasht
er verdwijnt echter wel stuff van je station als je trein er 3 jaar niet geweest is. oplossing: meer treinen laten rijden zodat je station vaker aangedaan wordt en je rating omhoog gaat.
Het is zo ingewikkeld als je het zelf maaktquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 01:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
Op drukke trajecten leg ik altijd 2 sporen, 1tje ene kant op, andere andere kant op met om de 6 vakjes een stoplicht.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 01:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
"Zoals je het maakt zo heb je het" zegt mijn docent altijd .quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het is zo ingewikkels als je het zelf maakt
Dit was een tip uit de categorie: "Het klinkt interessant, maar je hebt er niks aan"
Zoals je het hier uitlegt laad 'ie uit, in en weer uit bij hetzelfde station(2)? Paint het anders evenquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hoe zit het nou precies met die orders? Want ik laat ze altijd inladen bij station 1, dan gaat ie naar station 2, dan laad ie uit, dan laad ie daar weer in, en bij station 2 weer uit. Maar dat is heel veel werk. Kan dat niet anders?
Ik maak wel een screenshot voor je.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zoals je het hier uitlegt laad 'ie uit, in en weer uit bij hetzelfde station(2)? Paint het anders even
Ik ben benieuwdquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:27 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ik maak wel een screenshot voor je.
Dat werkt niet, dus ik zal het typen:quote:
Misschien is het handig als je even vertelt welke goederen je vervoert van en naar welke fabriek. Als een fabriek niks accepteert dan is het dus gewoon een productie"fabriek". Dit kan een boerderij zijn, een bos, oliebron, enz. Fabrieken produceren bijvoorbeeld goederen, maar als ze worden bevoorraad met ijzererts, graan of vee, dan neemt de productie van goederen enorm toe. Goederen kun je dan weer naar een stad vervoeren, kijk dan wel of de stad goederen accepteertquote:Op zondag 8 oktober 2006 16:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Dat werkt niet, dus ik zal het typen:
Station 1: laden
Station 2: lossen
Station 2: laden
Station 1: lossen
duidelijk zo?
En dan had ik nog een vraag over die fabrieken enzo, hoe werkt dat nou precies? Want er staat: accepteert niks, kan ik daar dan wel goederen halen? En waar moet ik die dan heen brengen? Moeten die naar fabrieken waar bij staat: accepteert zus en zo?
Voel je vrij om hem aan te passenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:14 schreef MaxMark het volgende:
Is er nog behoefte aan een nieuwe OP? De huidige is toch al behoorlijk oud (en outdated). Als iemand zich geroepen voelt, laat het ff weten, anders wil ik wel een poging wagen
Natuurlijk opslaan in bmp formaatquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:11 schreef Merovingian het volgende:
Ja dan maakt ie een screenshot van de hele map, leuk als die 2048² is
toppiequote:
Vroegah, toen je het spel zelf nog speelde.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:15 schreef Jump het volgende:
[..]
toppie
Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
Ja hij mag inderdaad wel weer eens ververst wordenquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:15 schreef Jump het volgende:
[..]
toppie
Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
Fok! kan best wel op een lager pitje, je moet wel een béétje prioriteiten stellen hequote:Op zondag 8 oktober 2006 19:19 schreef Jump het volgende:
Ja, ik heb er nu de tijd niet meer voor
Maar het blijft een geweldig spel, en ik bekijk toch nog twee keer per weer naar tt-forums.net om op de hoogte te blijven
je kan altijd een mod vragen ofzo mom het later aan te passenquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:22 schreef Merovingian het volgende:
Ha, ik dagelijks
Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
Dat zeg ikquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:22 schreef Merovingian het volgende:
Ha, ik dagelijks
Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |