abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 april 2006 @ 01:33:40 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37268047


Algemene vragen:
quote:
Wat is Transport Tycoon

Transport Tycoon is gemaakt door Chris Sawyer die redelijk bekend is geworden door Rollercoaster Tycoon. Dat was een erg goed spel. De basis van dat spel komt eigenlijk bij dit spel vandaan. Daaruit zou je kunnen concluderen dat dit spel ook een erg goed spel is en dat is ook zo.

Transport Tycoon is een Tycoon spel waarin jij de baas van een vervoersbedrijf bent. Je begint in 1930 en eindigt in 2030. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk geld te verdienen en de concurrentie voor te blijven. In het begin kun je wat ouderwetse vrachtwagens, boten, treinen en een vliegtuig kopen. In de loop van de tijd komen daar steeds nieuwere vervoersmiddelen bij. Eerst kun je bijvoorbeeld alleen een klein vliegveld bouwen maar later ook een grote. De treinen zijn eerst stoomtreinen, daarna diesels en daarna elektrische treinen. In 2000 krijg je de beschikking over Monorail. Dan kan je al je spoor gaan vervangen en met Monorail treinen gaan rijden. Bij de boten krijg je later de beschikking over hovercrafts en bij de vliegtuigen nog een vliegtuig dat veel lijkt op de Concorde.
verder lezen...

Waar kan ik dat downloaden?

Een lijst van download locaties van verschillende veries kan je op volgende pagina terugvinden: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=3407

Verder heb je ofwel TTDPatch, ofwel OpenTTD nodig. Het verschil wordt verder in deze OP uitgelegd.

TTDPatch

TTDPatch is geschreven door Josef Dexler en bevat vele nieuwe functies tenopzichte van de originele versie. TTDPatch bouwd verder op de oorspronkelijkse versie en breidt deze uit.
Handige functies van TTDPatch zijn:
* Path Based Signaling (PBS)
* Newgrf ondersteuning
* ...

OpenTTD
OpenTTD is een herschreven versie van Transport Tycoon en bevat net zoals TTDPatch veel nieuwe functies.
Handige functies van OpenTTD zijn:
* bigmaps (tot 64 keer zo groot als originele map)
* multiplayer tot 10 spelers per server
* multistop
* ...

Maar welke moet ik nu kiezen?
Die keuze is aan jou, probeer ze eens allebei voor een tijdje en zie welke jou het tofst lijkt. Of gebruik ze beide

Tips voor netwerken
quote:
Eén richtingsverkeer of tweerichtingsverkeer
Op een druk netwerk is het aangeraden om te werken met 1 richtingsverkeer op je sporen. Zo voorkom je dat treinen zichzelf vastrijden en grote omwegen gaan maken.
Op een enkel spoor dat enkel tussen 2 stations loopt en maar 1 trein bevat is het nutteloos om een dubbel spoor te leggen met één-richtingssignalen.

Meer uitleg over signalen
Er bestaan 3 soorten signalen: twee-richtings, één-richtings en pre-signalen. (In TTDPatch bestaat er ook nog PBS signalen). Meer uitleg over die signalen vind je op de volgende website: http://www-user.tu-chemnitz.de/~dou/ttdx/. Deze is gericht naar TTDPatch maar is ook perfect voor OpenTTD.
Info over signalen in OpenTTD: http://wiki.openttd.org/index.php/Signals

Stations
Een station aansluiten op een netwerk kan je op 3 methoden doen. Welke te gebruiken hangt af van de omgeving en het gebruik ervan.

Terminus:

Deze methode is handig voor een station waar slechts enkele treinen stoppen. Eenmaal je zo een station aansluit met enkele sporen die druk bezet zijn heb je al snel een hoopje treinen die staan te wachten.



In-line:

Een in-line station is handig voor passagierstreinen. Deze treinen stoppen meestal dan in elk station dat ze tegenkomen om passagiers op te pikken/af te zetten. Deze methode is ook niet aangeraden voor drukke netwerken.



Ro-Ro:

Voor een station dat snelle doorgang moet hebben, gebruik je best een Ro-Ro station. Ro-Ro staat voor 'Roll On-Roll Off' Met deze methode hinderen inrijdende treinen de uitgaande niet, en omgekeerd. Een trein kan dus op spoor 1 inrijden terwijl een andere trein op spoor 2 het station verlaat. Achter het station staan wel nog één-richtingssignalen.



Knooppunten
Knooppunten zijn meestal de 'bottle-neck' op grote netwerken. Een simpel kruispunt kan 1 trein tegelijkertijd aan, wat snel voor opstroppingen zorgt. Een groter en iets uitgebreider knoppunt kan al snel meerdere treinen aan, indien effecient gebouwd. Wat opzich dan weer voor een snelle doorstroming van de treinen zorgt.

Simpel kruispunt

Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.




T-splitsing

Wanneer je een station iets naast een hoofdlijn liggen hebt moet de trein er ook geraken. De handigste methode is een T-splitsing.

Hier kan de trein die van de 'branch line' (zijspoor) komt slechts 1 richting uit.



Indien de trein 2 richtingen uitmoet kan je bijvoorbeeld volgende opstelling gebruiken:



Een handig overzicht van allerhande soorten knooppunten, stationsopstellingen, enzovoort kan je vinden op http://www.transporttycoon.net/junctions

Handige links
quote:
OpenTTD
* Officële website: http://www.openttd.org
* SourceForge pagine: http://sourceforge.net/projects/openttd/
* Nightles: http://www.openttd.org/nightly.php
*Server browser: http://servers.openttd.org

TTDPatch
* Offciële website: http://www.ttdpatch.net
* Development versie (alpha's): http://www.ttdpatch.net/src/

Informatie
go* Forums voor OpenTTD, TTDPatch, Locomotion en andere: http://www.tt-forums.net * TIP *
* Stations, voertuiglijsten, tips en kruispunten: http://www.transporttycoon.net/
De Fok! Wiki voor Transport Tycoon: http://wiki.fok.nl/index.php/Transport_Tycoon


Deze OP kan teruggevonden worden op: http://fok.internix.be/OP/transport%20tycoon.txt
Indien er wijzigingen moeten doorgevoerd worden aan de OP, meldt in dit topic, of mail naar e-mailadres in men profiel.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37268199
mijn favo spel nogsteeds
dag
pi_37268820
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 01:25 schreef Harrie het volgende:
komt goed komt goed maar ik las een verhaal over shared orders alleen ik kan nergens vinden wat ze daarmee bedoelen en ik krijg het al helemaal niet nagebootst
  dinsdag 25 april 2006 @ 08:53:04 #5
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_37269983
OPEN TVP
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_37270665
quote:
Op dinsdag 25 april 2006 03:14 schreef Harrie het volgende:

[..]
Is dat niet gewoon dat je de orders van een bestaande trein kunt kopiëren door er met de goto-cursor op te klikken?
pi_37292621
Lees weer mee
pi_37330038
CTRL inhouden terwijl je een trein kloont of terwijl je via goto op de orders van andere treinen klikt. Als je dan de orders van een van de treinen veranderd, veranderen die vn de anderen automatisch. Heel handig .
pi_37383474
-edit-
ik type ook mar wat
  zaterdag 29 april 2006 @ 10:19:52 #10
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37397017
Ik vind dat er nog 1 ding moet komen: je moet in 1x alle treinen of bussen in een depot kunnen verkopen. Soms als ik een grote lijn upgrade naar maglev zit ik een half uur alle treinen 1voor 1 te verkopen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_37402233
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 10:19 schreef Merovingian het volgende:
Ik vind dat er nog 1 ding moet komen: je moet in 1x alle treinen of bussen in een depot kunnen verkopen. Soms als ik een grote lijn upgrade naar maglev zit ik een half uur alle treinen 1voor 1 te verkopen...
Of nog beter, dat je treinen ook gewoon in 1x worden omgezet naar monorail/maglev als je het depot waar ze in zitten ook upgrade.
  zaterdag 29 april 2006 @ 15:11:59 #13
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37403542
Dan heb je opeens teveel treinen, aangezien je nieuwe treinen sneller rjiden....
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_37405304
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Merovingian het volgende:
Dan heb je opeens teveel treinen, aangezien je nieuwe treinen sneller rjiden....
Maar je steden groeien toch, dus meer passagiers. Ik doe alleen maar passagiers, met goederen kan het idd lastig worden
pi_37405637
quote:
Op zaterdag 29 april 2006 15:11 schreef Merovingian het volgende:
Dan heb je opeens teveel treinen, aangezien je nieuwe treinen sneller rjiden....
Liever dat dan alles handmatig vervangen
pi_37405723
Ik doe altijd 1:1 als ik van treinen naar monorail ga of van monorail naar maglevs. Dat ze sneller zijn, ach, dan heb ik een paar treinen extra, als er teveel zijn verwijder ik ze wel een keer.
  maandag 1 mei 2006 @ 00:16:21 #17
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_37442831
tvptje!

is er ook ergens btw een overzicht wanneer je welke modellen van vervoer krijgt enzo?
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_37443878
yep, de wiki van openttd http://wiki.openttd.org/index.php/Main_Page
heeft allleen nog wel eens de neiging om offline te zijn
  maandag 1 mei 2006 @ 20:51:04 #20
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_37466011
bij mij velden wordt het altijd een zooitje. ik heb wel eens een save game van iemand gedaan. daar was het beter georganizeerd. weet alleen niet hoe dat komt.
en maak allemaal dubbelle sporen. en grote kruisingen. maar help niet echt.
en heb ook op internet ene keer mee gespeelt was het bij mij een troep en bij die andere allemaal recht spoor. hoe pakken jullie dat aan ???
ik type ook mar wat
pi_37466351
quote:
Op maandag 1 mei 2006 20:51 schreef armmoetzaaier het volgende:
bij mij velden wordt het altijd een zooitje. ik heb wel eens een save game van iemand gedaan. daar was het beter georganizeerd. weet alleen niet hoe dat komt.
en maak allemaal dubbelle sporen. en grote kruisingen. maar help niet echt.
en heb ook op internet ene keer mee gespeelt was het bij mij een troep en bij die andere allemaal recht spoor. hoe pakken jullie dat aan ???
Ik begin meestal met een lijn van A naar B, daarna komt punt C, die ik dan weer aansluit op A of B. Etceteraa, etceteraaa..
  maandag 1 mei 2006 @ 21:03:30 #22
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_37466467
jep doe ik meestal ook. als ik dan een stuk of 5 station heb dan ziet eht er nog goed uit maar dan begint het een betje te rommelen.
ik type ook mar wat
pi_37466486
Anders post je eens een savegame, kunnen we tips geven
  maandag 1 mei 2006 @ 21:06:01 #24
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_37466558
kijken of dat gaat lukken
ik type ook mar wat
  maandag 1 mei 2006 @ 21:07:43 #25
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_37466609
quote:
Dit kruispunt kan 1 trein per keer aan en zorgt dus voor de nodige opstroppingen.
Wat een aggressief spel zeg.
  maandag 1 mei 2006 @ 21:15:22 #26
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_37466833
nee dat gaat mij niet lukken. ik kan me bestand niet op een site zetten.
of werkt dat niet zo dat net als een plaatje uploade.
volgens mij worden me steden snel heel groot. en moet ik overal al om heen.

[ Bericht 23% gewijzigd door armmoetzaaier op 01-05-2006 21:22:07 ]
ik type ook mar wat
pi_37467115
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:15 schreef armmoetzaaier het volgende:
nee dat gaat mij niet lukken. ik kan me bestand niet op een site zetten.
of werkt dat niet zo dat net als een plaatje uploade.
volgens mij worden me steden snel heel groot. en moet ik overal al om heen.
Mail m even naar info at piles punt nl, zet ik hem wel online
  maandag 1 mei 2006 @ 21:34:09 #28
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_37467476
als goed is komt die er aan. ben niet zo'n ster in computers
ik type ook mar wat
pi_37467495
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:07 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wat een aggressief spel zeg.
Wehehe, deze OP bestaat al eeuwen...was nog nooit iemand opgevallen
pi_37467528
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:34 schreef armmoetzaaier het volgende:
als goed is komt die er aan. ben niet zo'n ster in computers
Edit: 21.39: Nog niets?
  maandag 1 mei 2006 @ 21:47:15 #31
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_37467945
-edit- effen me pc opnieuw op starten want moest net outlook instaleren

[ Bericht 69% gewijzigd door armmoetzaaier op 01-05-2006 21:53:18 ]
ik type ook mar wat
pi_37468086
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:47 schreef armmoetzaaier het volgende:
-edit- en nu ???
Zie mn profiel voor emailadres
  maandag 1 mei 2006 @ 21:53:07 #33
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_37468185
Het val me op dat bij de voorbeeld kruisingen tunnels gemaakt zijn. Ik gebruik juist bruggen zodat de trein als hij moet wachtten geen extra tijd op het kruispunt doorbrengt omdat hij bergop moet optrekken.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 1 mei 2006 @ 21:58:51 #34
60994 allardh
Carpe diem
pi_37468438
Als je realistische acceleratie aanzet heb je daar geen last van. Hij gebruikt hier tunnels omdat je dan geen last hebt van snelheidslimieten van bruggen.
  maandag 1 mei 2006 @ 21:59:52 #36
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_37468484
-edit- ja heb het al weg gehaald

je wilde hem toch. nou niet zeuren
ik type ook mar wat
pi_37468491
quote:
Op maandag 1 mei 2006 21:59 schreef armmoetzaaier het volgende:
als je nu niets krijg dan houd het op.
Ik was eerder
K heb m zelf 2 keer gekregen
  maandag 1 mei 2006 @ 22:24:03 #38
60994 allardh
Carpe diem
pi_37469522
Ik krijg inflate() failed...
  maandag 1 mei 2006 @ 22:32:31 #39
130426 armmoetzaaier
ik type me suf
pi_37470066
ik zelf ook
ik type ook mar wat
  maandag 1 mei 2006 @ 23:19:43 #40
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37472486
quote:
Op maandag 1 mei 2006 22:24 schreef allardh het volgende:
Ik krijg inflate() failed...
Yep ik ook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37472703
Ik ben bezig om met OpenTTD Nederland precies na te maken, en dan vooral qua spoor. Tot nu toe aardig ver, het grootste gedeelte ligt er al
pi_37473705
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:24 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben bezig om met OpenTTD Nederland precies na te maken, en dan vooral qua spoor. Tot nu toe aardig ver, het grootste gedeelte ligt er al
Zien
  dinsdag 2 mei 2006 @ 00:27:08 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37475035
quote:
Op maandag 1 mei 2006 23:24 schreef Saekerhett het volgende:
Ik ben bezig om met OpenTTD Nederland precies na te maken, en dan vooral qua spoor. Tot nu toe aardig ver, het grootste gedeelte ligt er al
Plaats eens een scenario?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37476236
Goed: scenario
pi_37476336
Check ook mijn TE LEIPE kruispunt bij Geldermalsen
pi_37479794
Dude. Dik vet mooi enzo! Respect

Edit: Krijg alleen erg veel verdwaalde treinen

[ Bericht 41% gewijzigd door MaxMark op 02-05-2006 10:27:00 ]
pi_37481904
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 10:14 schreef MaxMark het volgende:
Dude. Dik vet mooi enzo! Respect

Edit: Krijg alleen erg veel verdwaalde treinen
Ja daar heb ik geen last van, misschien door zo'n routeplannergeval wat je in kunt stellen...
  dinsdag 2 mei 2006 @ 11:34:36 #48
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_37482050
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 01:20 schreef Saekerhett het volgende:
Goed: scenario
wat een kutscenario Wel Gronau maar geen Glanerbrug..

nee geintje serieus fucking goed gedaan
pi_37484430
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 01:20 schreef Saekerhett het volgende:
Goed: scenario
Heb je m ook als leeg scenario?
Ik had wel een Nederland, maar die was veel te klein
pi_37486449
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 12:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Heb je m ook als leeg scenario?
Ik had wel een Nederland, maar die was veel te klein
Ja die heb ik, maar ik moet er wel bijvermelden dat ik het landschap niet zelf heb gemaakt, zoiets kan ik ook niet, dus ik heb er een van internet gehaald. Ene Vidar (van de OpenTTD forums) schijnt hem gemaakt te hebben. Anyway, heb hem even geupload:

http://members.home.nl/saekerhett/The Netherlands by Vidar.scn
pi_37487013
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja die heb ik, maar ik moet er wel bijvermelden dat ik het landschap niet zelf heb gemaakt, zoiets kan ik ook niet, dus ik heb er een van internet gehaald. Ene Vidar (van de OpenTTD forums) schijnt hem gemaakt te hebben. Anyway, heb hem even geupload:

http://members.home.nl/saekerhett/The Netherlands by Vidar.scn
Hulde aan Vidar

En aan jouw ook natuurlijk
pi_37490203
Ik heb Nederland ook nagemaakt, maar na een paar uur werk kwam ik er achter dat ik in de Integrated Nightly zat te werken En die scenario's kun je niet in 0.4.7 spelen

Maar voor degene die toevallig met de IN werken: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=435997#435997
pi_37492991
mijn OTTD scrolt traag en de treintjes rijden zo traag..
in TTDpatch ging het véél sneller..
iemand enig idee hoe dat komt?
dag
pi_37495428
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:53 schreef petre86 het volgende:
mijn OTTD scrolt traag en de treintjes rijden zo traag..
in TTDpatch ging het véél sneller..
iemand enig idee hoe dat komt?
Misschien moet je NPF (new pathfinder) uitzetten als je die niet gebruikt. Scheelt cpu Zie het patches menu, en dan bij voertuigen.
pi_37670615
Even een vraagje;

Is het in openttd mogelijk dat je bijvoorbeeld rails dwars door een stad kan leggen, zonder dat de gemeente moeilijk doet? Is daar een optie voor??

(p.s.: ik gebruik versie 0.4.7)
  maandag 8 mei 2006 @ 21:24:37 #56
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37671152
de gemeente doet niet moeilijk als je een rails door de stad legt hoor, zolang je maar geen gebouwen en wegen sloopt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_37672591
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:24 schreef Merovingian het volgende:
de gemeente doet niet moeilijk als je een rails door de stad legt hoor, zolang je maar geen gebouwen en wegen sloopt
Het gaat JUIST om de gebouwen. Is daar een patch voor?
  maandag 8 mei 2006 @ 21:57:57 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37672643
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:56 schreef cootje_1983 het volgende:
Het gaat JUIST om de gebouwen. Is daar een patch voor?
Plaats bomen. Heeeeeeel veeeeeel bomen.

De Gemeenteraden in TT bestaan voornamelijk uit Groen Links leden....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37682004
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:13 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje;

Is het in openttd mogelijk dat je bijvoorbeeld rails dwars door een stad kan leggen, zonder dat de gemeente moeilijk doet? Is daar een optie voor??

(p.s.: ik gebruik versie 0.4.7)
Pas wel op met je bussen, hoeveel ik er daarvan al niet heb overeden

Oplossing was om elk stukje rails door een stad een kruispunt te maken (dan kan er geen overgang komen) en dan een bruggetje voor de bussen. Vooral een snel uitbreidende stad met een maximaal treinstation in het centrum (= mucho passengers) kost nogal wat bussen
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:56:40 #60
60994 allardh
Carpe diem
pi_37689603
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
pi_37690505
hoe maak je een busterminal? ( verschillende busstations bij elkaar) ?
dag
pi_37690550
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef allardh het volgende:
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Valt wel mee met de kosten... alleen als je nu een trein middnein de stad wilt laten stoppen is dat geen optie
pi_37690650
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:45 schreef Uncle het volgende:

[..]

Valt wel mee met de kosten... alleen als je nu een trein middnein de stad wilt laten stoppen is dat geen optie
En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
pi_37691916
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:42 schreef petre86 het volgende:
hoe maak je een busterminal? ( verschillende busstations bij elkaar) ?
Gewoon die dingen naast elkaar zetten?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:12:08 #65
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_37692486
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:40:25 #66
60994 allardh
Carpe diem
pi_37693062
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
Dan maak je toch gewoon zes tunnels naast mekaar (drie voor elke kant, nog duurder ) en dan plaats je net zoals bij stations pre-signals.
pi_37694779
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef poehej het volgende:

[..]

ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
Wie wat waar?
pi_37694797
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:40 schreef allardh het volgende:

[..]

Dan maak je toch gewoon zes tunnels naast mekaar (drie voor elke kant, nog duurder ) en dan plaats je net zoals bij stations pre-signals.
Verdomme, wat een simpel, doch ingenieus idee
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:56:53 #69
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37696634
of je cheat gewoon met de magic bulldozer, dan krijg je alles weg
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef poehej het volgende:

[..]

ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
en dit wil ik eerst zien voor ik het geloof
denk eerder stoere praatjes
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 19:48:42 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37697785
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:48 schreef MaxMark het volgende:
Verdomme, wat een simpel, doch ingenieus idee
Ik doe dat ook wel eens Werkt vrij goed voor de doorstroming bij grote netwerken!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:02:02 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37697979
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:56 schreef Merovingian het volgende:
en dit wil ik eerst zien voor ik het geloof
denk eerder stoere praatjes
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22850



En volgens mij zit ie ook in de Mini Integrated Nightly - een verzameling van patches die nog niet in de officiele releases zitten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37713452
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef allardh het volgende:
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Dan kan je weer geen station bouwen in het centrum van de stad.
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:51:13 #73
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_37724310
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:49 schreef cootje_1983 het volgende:

[..]

Dan kan je weer geen station bouwen in het centrum van de stad.
wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_37724765
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
welke optie en waarvoor?
dag
pi_37729658
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:06 schreef petre86 het volgende:

[..]

welke optie en waarvoor?
Dat de gemeente niet meer kan zeiken
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_37735028
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:05 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Dat de gemeente niet meer kan zeiken
ooow dan hoef je ze niet telkens om te kopen!
dag
pi_37743458
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
vertel mij dan eens welk optie dat is en hoe/waar ik die kan aanzetten?
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:22:47 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37744149
Er zit een optie in het cheat menu: CTRL+ALT+C - die heet "Magic Bulldozer".

Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei, en het is een dure zaak als je zelf per ongeluk een mooie kolenmijn wegvaagt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37744497
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
Er zit een optie in het cheat menu: CTRL+ALT+C - die heet "Magic Bulldozer".

Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei, en het is een dure zaak als je zelf per ongeluk een mooie kolenmijn wegvaagt.
Wooooo!! Aanpassen van productiewaarden for t3h win!
pi_37744534
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei,
Ligt dat daaraan
Ik elke keer alle grond rondom de industries in bezit nemen zodat de stad er niet kan groeien
pi_37748309
Geweldig die optie. Dit was wat ik zocht. Bedankt voor het noemen
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:54:19 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37748404
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Ligt dat daaraan
Ik elke keer alle grond rondom de industries in bezit nemen zodat de stad er niet kan groeien
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:23:22 #83
82589 S-Two
barba macacu
pi_37876388
Ik zie dat er heel veel fans zijn van dit spel. Vroeger het spel altijd heel veel gespeelt, en bedacht me net dat ik het weer eens wil gaan spelen .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:45:18 #84
67037 xNightElf
wat de fok?!
pi_37877066
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:23 schreef S-Two het volgende:
Ik zie dat er heel veel fans zijn van dit spel. Vroeger het spel altijd heel veel gespeelt, en bedacht me net dat ik het weer eens wil gaan spelen .
i think the same, heb dit zo ongelooflijk veel gespeeld.. singleplayer en multiplayer. Mooi zo'n topic, downloaden die hap vanavond
i wont lose this time..
pi_37877637
Geen Locomotion fans hier?

Speelde ook altijd TTDX maar ben overgestapt bij het verschijnen van Locomotion
// Last.fm
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:24:11 #86
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_37884419
locomotion is lelijk vergeleken met openttd

je kunt gewoon een soort van achtbanen maken maar dan met een echte trein erover
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:44:34 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37884948
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeeld, maar heeft niet dezelfde speelkwaliteit als openttd. Wellicht heeft Locomotion mooiere tracks en treintjes, en zijn de graphics wat beter, qua kwaliteit is openttd toch echt beter.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37886221
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef maartena het volgende:
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeeld, maar heeft niet dezelfde speelkwaliteit als openttd. Wellicht heeft Locomotion mooiere tracks en treintjes, en zijn de graphics wat beter, qua kwaliteit is openttd toch echt beter.
Dan moet ik me misschien maar eens gaan verdiepen in openttd. Uit gemakzucht (comptabiliteit met xp e.d.) zit ik eigenlijk Locomotion te spelen
// Last.fm
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:59:21 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37887035
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:28 schreef XxxPimxxX het volgende:
Dan moet ik me misschien maar eens gaan verdiepen in openttd. Uit gemakzucht (comptabiliteit met xp e.d.) zit ik eigenlijk Locomotion te spelen
OpenTTD werkt gewoon in XP hoor.... op hoge resolutie ook nog.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37888399
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:02 schreef XxxPimxxX het volgende:
Geen Locomotion fans hier?

Speelde ook altijd TTDX maar ben overgestapt bij het verschijnen van Locomotion
Locomotion is gewoon een schande t.o. de TT-fans.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:39:06 #91
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37890405
LoMo heeft een bagger interface om spoorlijnen te bouwen, uit frustratie ben ik weer teruggegaan naar openttd
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_37915356
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeelt om te "proberen" het is alleen niet de moeite waard..
Het spel is onnodig te ingewikkeld gemaakt, openttd is simpel maar complex, interface simpel maar je kunt het zo ingewikkeld als je zelf wilt maken met je netwerken die je aanmaakt. Oftewel hulde voor de makers (onze Chris ) en de mensen die ons het openttd hebben geschonken

en locomotion... tja... proberen mee te liften op succes van een ander
pi_37918060
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:07 schreef wienjo het volgende:
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeelt om te "proberen" het is alleen niet de moeite waard..
Het spel is onnodig te ingewikkeld gemaakt, openttd is simpel maar complex, interface simpel maar je kunt het zo ingewikkeld als je zelf wilt maken met je netwerken die je aanmaakt. Oftewel hulde voor de makers (onze Chris ) en de mensen die ons het openttd hebben geschonken

en locomotion... tja... proberen mee te liften op succes van een ander
Je weet dat onze Chris Locomotion gemaakt heeft?
pi_37928135
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Je weet dat onze Chris Locomotion gemaakt heeft?
Denk maar niet dat ik hier op antwoord

Grappenmaker
pi_37930580
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:22 schreef wienjo het volgende:

[..]

Denk maar niet dat ik hier op antwoord

Grappenmaker
Ik dacht: hij is zo lyrisch over Chris Sawyer, maar zo tegen Locomotion. Das ook raar, weet ie het vast niet
pi_37935686
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:22 schreef wienjo het volgende:

[..]

Denk maar niet dat ik hier op antwoord

Grappenmaker
Ja, je zei in je vorige post dat de maker van Locomotion meelift op het succes van TT/Chris Sawyer... echt wel
pi_37941005
Wat ik weet is dat alleen zn naampje aan de game is verkocht, tenminste dat had ik gelezen toendertijd toen het uit kwam ('03/'04 dacht ik), dus hij heeft er zelf verder niets mee te maken, tt was nog gewoon een eigen project van hem. Zo bedoelde ik het Maar goed, even een vraag over openttd misschien dat iemand hier antwoord op weet.. Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd bij een vriend van me maar hij krijgt telkens een error code als hij een save game wil openen (van zivhzelf van een dag ervoor). Ik heb al gegoogled maar kan niets wijzer worden. De code verschijnt kort in beeld en vervolgens sluit het spel zich af

Iemand ervaring hiermee? Dezelfde versie heb ik bij mij thuis al tijden draaien en geen problemen

[ Bericht 5% gewijzigd door wienjo op 18-05-2006 14:43:36 ]
pi_38311539
Hier een screenshotje van mijn (bijna voltooide) intercity-netwerk.



.
pi_38314930
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:34 schreef dennisdotcom het volgende:
Hier een screenshotje van mijn (bijna voltooide) intercity-netwerk.

[afbeelding]

.
Tres bien
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:31:32 #100
129451 ThaRooP
T h a R o o P
pi_38512100
Weet iemand waarom die oil refinery niks doet terwijl ik wel olie aanlever:?
Doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets in te stellen ofzo?



Dank!
Hoe dik is dat dan wel niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')