abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37487013
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 15:01 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Ja die heb ik, maar ik moet er wel bijvermelden dat ik het landschap niet zelf heb gemaakt, zoiets kan ik ook niet, dus ik heb er een van internet gehaald. Ene Vidar (van de OpenTTD forums) schijnt hem gemaakt te hebben. Anyway, heb hem even geupload:

http://members.home.nl/saekerhett/The Netherlands by Vidar.scn
Hulde aan Vidar

En aan jouw ook natuurlijk
pi_37490203
Ik heb Nederland ook nagemaakt, maar na een paar uur werk kwam ik er achter dat ik in de Integrated Nightly zat te werken En die scenario's kun je niet in 0.4.7 spelen

Maar voor degene die toevallig met de IN werken: http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?p=435997#435997
pi_37492991
mijn OTTD scrolt traag en de treintjes rijden zo traag..
in TTDpatch ging het véél sneller..
iemand enig idee hoe dat komt?
dag
pi_37495428
quote:
Op dinsdag 2 mei 2006 19:53 schreef petre86 het volgende:
mijn OTTD scrolt traag en de treintjes rijden zo traag..
in TTDpatch ging het véél sneller..
iemand enig idee hoe dat komt?
Misschien moet je NPF (new pathfinder) uitzetten als je die niet gebruikt. Scheelt cpu Zie het patches menu, en dan bij voertuigen.
pi_37670615
Even een vraagje;

Is het in openttd mogelijk dat je bijvoorbeeld rails dwars door een stad kan leggen, zonder dat de gemeente moeilijk doet? Is daar een optie voor??

(p.s.: ik gebruik versie 0.4.7)
  maandag 8 mei 2006 @ 21:24:37 #56
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37671152
de gemeente doet niet moeilijk als je een rails door de stad legt hoor, zolang je maar geen gebouwen en wegen sloopt
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_37672591
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:24 schreef Merovingian het volgende:
de gemeente doet niet moeilijk als je een rails door de stad legt hoor, zolang je maar geen gebouwen en wegen sloopt
Het gaat JUIST om de gebouwen. Is daar een patch voor?
  maandag 8 mei 2006 @ 21:57:57 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37672643
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:56 schreef cootje_1983 het volgende:
Het gaat JUIST om de gebouwen. Is daar een patch voor?
Plaats bomen. Heeeeeeel veeeeeel bomen.

De Gemeenteraden in TT bestaan voornamelijk uit Groen Links leden....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37682004
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:13 schreef cootje_1983 het volgende:
Even een vraagje;

Is het in openttd mogelijk dat je bijvoorbeeld rails dwars door een stad kan leggen, zonder dat de gemeente moeilijk doet? Is daar een optie voor??

(p.s.: ik gebruik versie 0.4.7)
Pas wel op met je bussen, hoeveel ik er daarvan al niet heb overeden

Oplossing was om elk stukje rails door een stad een kruispunt te maken (dan kan er geen overgang komen) en dan een bruggetje voor de bussen. Vooral een snel uitbreidende stad met een maximaal treinstation in het centrum (= mucho passengers) kost nogal wat bussen
  dinsdag 9 mei 2006 @ 13:56:40 #60
60994 allardh
Carpe diem
pi_37689603
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
pi_37690505
hoe maak je een busterminal? ( verschillende busstations bij elkaar) ?
dag
pi_37690550
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef allardh het volgende:
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Valt wel mee met de kosten... alleen als je nu een trein middnein de stad wilt laten stoppen is dat geen optie
pi_37690650
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:45 schreef Uncle het volgende:

[..]

Valt wel mee met de kosten... alleen als je nu een trein middnein de stad wilt laten stoppen is dat geen optie
En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
pi_37691916
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:42 schreef petre86 het volgende:
hoe maak je een busterminal? ( verschillende busstations bij elkaar) ?
Gewoon die dingen naast elkaar zetten?
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:12:08 #65
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_37692486
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
  dinsdag 9 mei 2006 @ 16:40:25 #66
60994 allardh
Carpe diem
pi_37693062
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 14:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]

En daar komt bij dat het irritant is met signalen. Een trein houdt dan de hele tunnel op. Tis wachten op de patch waarmee tunnels en bruggen ook signalen kunnen hebben
Dan maak je toch gewoon zes tunnels naast mekaar (drie voor elke kant, nog duurder ) en dan plaats je net zoals bij stations pre-signals.
pi_37694779
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef poehej het volgende:

[..]

ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
Wie wat waar?
pi_37694797
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:40 schreef allardh het volgende:

[..]

Dan maak je toch gewoon zes tunnels naast mekaar (drie voor elke kant, nog duurder ) en dan plaats je net zoals bij stations pre-signals.
Verdomme, wat een simpel, doch ingenieus idee
  dinsdag 9 mei 2006 @ 18:56:53 #69
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37696634
of je cheat gewoon met de magic bulldozer, dan krijg je alles weg
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 16:12 schreef poehej het volgende:

[..]

ze hebben al wel een patch gemaakt waarmee er ook signalen op bruggen kunnen worden gebouwd alleen moet je dat er zelf in bouwen.., moeilijk moeilijk
en dit wil ik eerst zien voor ik het geloof
denk eerder stoere praatjes
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 9 mei 2006 @ 19:48:42 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37697785
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 17:48 schreef MaxMark het volgende:
Verdomme, wat een simpel, doch ingenieus idee
Ik doe dat ook wel eens Werkt vrij goed voor de doorstroming bij grote netwerken!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 9 mei 2006 @ 20:02:02 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37697979
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 18:56 schreef Merovingian het volgende:
en dit wil ik eerst zien voor ik het geloof
denk eerder stoere praatjes
http://www.tt-forums.net/viewtopic.php?t=22850



En volgens mij zit ie ook in de Mini Integrated Nightly - een verzameling van patches die nog niet in de officiele releases zitten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37713452
quote:
Op dinsdag 9 mei 2006 13:56 schreef allardh het volgende:
Of een gigatunnel onder de stad door. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Dan kan je weer geen station bouwen in het centrum van de stad.
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:51:13 #73
7242 WarPuppy
Paddestoel
pi_37724310
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 17:49 schreef cootje_1983 het volgende:

[..]

Dan kan je weer geen station bouwen in het centrum van de stad.
wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_37724765
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
welke optie en waarvoor?
dag
pi_37729658
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:06 schreef petre86 het volgende:

[..]

welke optie en waarvoor?
Dat de gemeente niet meer kan zeiken
In the quiet words of the virgin Mary..... come again?!
pi_37735028
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 10:05 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

Dat de gemeente niet meer kan zeiken
ooow dan hoef je ze niet telkens om te kopen!
dag
pi_37743458
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 23:51 schreef WarPuppy het volgende:

[..]

wel als je de grond daar ook verlaagd, maarja... dan moet je ook gebouwen slopen?
of gewoon in OpenTTD een optie aanzetten !
vertel mij dan eens welk optie dat is en hoe/waar ik die kan aanzetten?
  donderdag 11 mei 2006 @ 19:22:47 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37744149
Er zit een optie in het cheat menu: CTRL+ALT+C - die heet "Magic Bulldozer".

Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei, en het is een dure zaak als je zelf per ongeluk een mooie kolenmijn wegvaagt.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37744497
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
Er zit een optie in het cheat menu: CTRL+ALT+C - die heet "Magic Bulldozer".

Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei, en het is een dure zaak als je zelf per ongeluk een mooie kolenmijn wegvaagt.
Wooooo!! Aanpassen van productiewaarden for t3h win!
pi_37744534
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:22 schreef maartena het volgende:
Zet em wel weer uit als je klaar bent met bulldozen, want deze optie zorgt er namelijk ook voor dat industries gebulldozed kunnen worden door stedengroei,
Ligt dat daaraan
Ik elke keer alle grond rondom de industries in bezit nemen zodat de stad er niet kan groeien
pi_37748309
Geweldig die optie. Dit was wat ik zocht. Bedankt voor het noemen
  donderdag 11 mei 2006 @ 21:54:19 #82
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37748404
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 19:37 schreef Piles het volgende:

[..]

Ligt dat daaraan
Ik elke keer alle grond rondom de industries in bezit nemen zodat de stad er niet kan groeien
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:23:22 #83
82589 S-Two
barba macacu
pi_37876388
Ik zie dat er heel veel fans zijn van dit spel. Vroeger het spel altijd heel veel gespeelt, en bedacht me net dat ik het weer eens wil gaan spelen .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 16 mei 2006 @ 13:45:18 #84
67037 xNightElf
wat de fok?!
pi_37877066
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 13:23 schreef S-Two het volgende:
Ik zie dat er heel veel fans zijn van dit spel. Vroeger het spel altijd heel veel gespeelt, en bedacht me net dat ik het weer eens wil gaan spelen .
i think the same, heb dit zo ongelooflijk veel gespeeld.. singleplayer en multiplayer. Mooi zo'n topic, downloaden die hap vanavond
i wont lose this time..
pi_37877637
Geen Locomotion fans hier?

Speelde ook altijd TTDX maar ben overgestapt bij het verschijnen van Locomotion
// Last.fm
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:24:11 #86
39338 poehej
Tukker in hart en nieren.
pi_37884419
locomotion is lelijk vergeleken met openttd

je kunt gewoon een soort van achtbanen maken maar dan met een echte trein erover
  dinsdag 16 mei 2006 @ 17:44:34 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37884948
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeeld, maar heeft niet dezelfde speelkwaliteit als openttd. Wellicht heeft Locomotion mooiere tracks en treintjes, en zijn de graphics wat beter, qua kwaliteit is openttd toch echt beter.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37886221
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 17:44 schreef maartena het volgende:
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeeld, maar heeft niet dezelfde speelkwaliteit als openttd. Wellicht heeft Locomotion mooiere tracks en treintjes, en zijn de graphics wat beter, qua kwaliteit is openttd toch echt beter.
Dan moet ik me misschien maar eens gaan verdiepen in openttd. Uit gemakzucht (comptabiliteit met xp e.d.) zit ik eigenlijk Locomotion te spelen
// Last.fm
  dinsdag 16 mei 2006 @ 18:59:21 #89
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_37887035
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 18:28 schreef XxxPimxxX het volgende:
Dan moet ik me misschien maar eens gaan verdiepen in openttd. Uit gemakzucht (comptabiliteit met xp e.d.) zit ik eigenlijk Locomotion te spelen
OpenTTD werkt gewoon in XP hoor.... op hoge resolutie ook nog.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_37888399
quote:
Op dinsdag 16 mei 2006 14:02 schreef XxxPimxxX het volgende:
Geen Locomotion fans hier?

Speelde ook altijd TTDX maar ben overgestapt bij het verschijnen van Locomotion
Locomotion is gewoon een schande t.o. de TT-fans.
  dinsdag 16 mei 2006 @ 20:39:06 #91
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_37890405
LoMo heeft een bagger interface om spoorlijnen te bouwen, uit frustratie ben ik weer teruggegaan naar openttd
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_37915356
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeelt om te "proberen" het is alleen niet de moeite waard..
Het spel is onnodig te ingewikkeld gemaakt, openttd is simpel maar complex, interface simpel maar je kunt het zo ingewikkeld als je zelf wilt maken met je netwerken die je aanmaakt. Oftewel hulde voor de makers (onze Chris ) en de mensen die ons het openttd hebben geschonken

en locomotion... tja... proberen mee te liften op succes van een ander
pi_37918060
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 14:07 schreef wienjo het volgende:
Locomotion heb ik ook een tijdje gespeelt om te "proberen" het is alleen niet de moeite waard..
Het spel is onnodig te ingewikkeld gemaakt, openttd is simpel maar complex, interface simpel maar je kunt het zo ingewikkeld als je zelf wilt maken met je netwerken die je aanmaakt. Oftewel hulde voor de makers (onze Chris ) en de mensen die ons het openttd hebben geschonken

en locomotion... tja... proberen mee te liften op succes van een ander
Je weet dat onze Chris Locomotion gemaakt heeft?
pi_37928135
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 15:28 schreef Piles het volgende:

[..]

Je weet dat onze Chris Locomotion gemaakt heeft?
Denk maar niet dat ik hier op antwoord

Grappenmaker
pi_37930580
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:22 schreef wienjo het volgende:

[..]

Denk maar niet dat ik hier op antwoord

Grappenmaker
Ik dacht: hij is zo lyrisch over Chris Sawyer, maar zo tegen Locomotion. Das ook raar, weet ie het vast niet
pi_37935686
quote:
Op woensdag 17 mei 2006 20:22 schreef wienjo het volgende:

[..]

Denk maar niet dat ik hier op antwoord

Grappenmaker
Ja, je zei in je vorige post dat de maker van Locomotion meelift op het succes van TT/Chris Sawyer... echt wel
pi_37941005
Wat ik weet is dat alleen zn naampje aan de game is verkocht, tenminste dat had ik gelezen toendertijd toen het uit kwam ('03/'04 dacht ik), dus hij heeft er zelf verder niets mee te maken, tt was nog gewoon een eigen project van hem. Zo bedoelde ik het Maar goed, even een vraag over openttd misschien dat iemand hier antwoord op weet.. Ik heb het spel opnieuw geinstalleerd bij een vriend van me maar hij krijgt telkens een error code als hij een save game wil openen (van zivhzelf van een dag ervoor). Ik heb al gegoogled maar kan niets wijzer worden. De code verschijnt kort in beeld en vervolgens sluit het spel zich af

Iemand ervaring hiermee? Dezelfde versie heb ik bij mij thuis al tijden draaien en geen problemen

[ Bericht 5% gewijzigd door wienjo op 18-05-2006 14:43:36 ]
pi_38311539
Hier een screenshotje van mijn (bijna voltooide) intercity-netwerk.



.
pi_38314930
quote:
Op zondag 28 mei 2006 20:34 schreef dennisdotcom het volgende:
Hier een screenshotje van mijn (bijna voltooide) intercity-netwerk.

[afbeelding]

.
Tres bien
  zaterdag 3 juni 2006 @ 20:31:32 #100
129451 ThaRooP
T h a R o o P
pi_38512100
Weet iemand waarom die oil refinery niks doet terwijl ik wel olie aanlever:?
Doe ik iets verkeerd of vergeet ik iets in te stellen ofzo?



Dank!
Hoe dik is dat dan wel niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')