abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42408207
Is er nog behoefte aan een nieuwe OP? De huidige is toch al behoorlijk oud (en outdated). Als iemand zich geroepen voelt, laat het ff weten, anders wil ik wel een poging wagen
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 6 oktober 2006 @ 01:12:22 #252
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_42411579
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 21:07 schreef Merovingian het volgende:
er verdwijnt ook niets onderweg, tenzij je trein crasht
er verdwijnt echter wel stuff van je station als je trein er 3 jaar niet geweest is. oplossing: meer treinen laten rijden zodat je station vaker aangedaan wordt en je rating omhoog gaat.
zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_42415270
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 01:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
Het is zo ingewikkeld als je het zelf maakt

Dit was een tip uit de categorie: "Het klinkt interessant, maar je hebt er niks aan"

[ Bericht 1% gewijzigd door MaxMark op 06-10-2006 18:48:30 ]
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:33:41 #254
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_42416240
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 01:12 schreef rubbereend het volgende:

[..]

zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
Op drukke trajecten leg ik altijd 2 sporen, 1tje ene kant op, andere andere kant op met om de 6 vakjes een stoplicht.
(eenrichtingsverkeer signals maak je door een signal neer te zetten en er nog 1 of 2 keer (afhankelijk van welke kant ie op moet staan) op de plaats waar de signal staat klikken)
Op dergelijke sporen kan je enorm veel treinen laten rijden .
Op heeeel drukke lijnen heb ik 4 sporen naast elkaar liggen.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:34:38 #255
60994 allardh
Carpe diem
pi_42429275
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 09:50 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Het is zo ingewikkels als je het zelf maakt

Dit was een tip uit de categorie: "Het klinkt interessant, maar je hebt er niks aan"
"Zoals je het maakt zo heb je het" zegt mijn docent altijd .
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:45:51 #256
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42429552
ach als je gewoon ff de OP leest, en ff een linkje volgt dat daarin staat, dan kan iedereen eruit komen (tenzij geestelijk gehandicapt)
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42429619
Over de OP gesproken, lees ff m'n post bovenaan deze pagina
Als je ze per 50 hebt ingedeeld
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 18:55:20 #258
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42429784
ja ik zag het al
heb er wel zin in alleen geen tijd voor, moet dit weekend leren voor mijn vca certificaat, dinsdag examen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:34:00 #259
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42447980
Als je je geroepen voelt, ga ervoor!
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:39:56 #260
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42448067
Ik voel me wel geroepen hoor, maar zoals ik dus al zei, ik heb geen tijd helaas... Woensdag avond op zijn vroegst, denk dat ik er dan wel even aan ga werken.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 10:47:47 #261
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42448197
Nou, ik had het eigenlijk tegen MaxMark, omdat je al zei dat je er geen tijd voor had, en hij wel. Als jullie er beiden een willen maken, wordt dat een TTD gevecht!
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 11:41:20 #262
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42449213
Als mensen eerst eens even melden wat ze erin willen hebben (uitleg, links, plaatjes, tutorials, ...) dan zien we woensdag wel weer verder wat dat heeft opgeleverd, en dan ga ik wel die OP bouwen. Spit ik het topic (en voorgaande) nog wel even door naar veelgestelde vragen. Als die OP dan volledig is, en mensen stellen weer eens dezelfde vraag -> OP!
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:27:48 #263
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 20:44:39 #264
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42462559
Is er eigenlijk een fok! servertje?
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_42462623
Maartena had er altijd een, geen idee of die nog draait.

Kijk hier maar eens: OpenTTD (Transport Tycoon) Server Topic
pi_42477775
Hoe zit het nou precies met die orders? Want ik laat ze altijd inladen bij station 1, dan gaat ie naar station 2, dan laad ie uit, dan laad ie daar weer in, en bij station 2 weer uit. Maar dat is heel veel werk. Kan dat niet anders?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_42478056
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hoe zit het nou precies met die orders? Want ik laat ze altijd inladen bij station 1, dan gaat ie naar station 2, dan laad ie uit, dan laad ie daar weer in, en bij station 2 weer uit. Maar dat is heel veel werk. Kan dat niet anders?
Zoals je het hier uitlegt laad 'ie uit, in en weer uit bij hetzelfde station(2)? Paint het anders even
pi_42478865
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 13:55 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Zoals je het hier uitlegt laad 'ie uit, in en weer uit bij hetzelfde station(2)? Paint het anders even
Ik maak wel een screenshot voor je.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_42481227
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:27 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Ik maak wel een screenshot voor je.
Ik ben benieuwd
pi_42482963
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:58 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd
Dat werkt niet, dus ik zal het typen:

Station 1: laden
Station 2: lossen
Station 2: laden
Station 1: lossen

duidelijk zo?

En dan had ik nog een vraag over die fabrieken enzo, hoe werkt dat nou precies? Want er staat: accepteert niks, kan ik daar dan wel goederen halen? En waar moet ik die dan heen brengen? Moeten die naar fabrieken waar bij staat: accepteert zus en zo?
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
pi_42483459
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 16:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:

[..]

Dat werkt niet, dus ik zal het typen:

Station 1: laden
Station 2: lossen
Station 2: laden
Station 1: lossen

duidelijk zo?

En dan had ik nog een vraag over die fabrieken enzo, hoe werkt dat nou precies? Want er staat: accepteert niks, kan ik daar dan wel goederen halen? En waar moet ik die dan heen brengen? Moeten die naar fabrieken waar bij staat: accepteert zus en zo?
Misschien is het handig als je even vertelt welke goederen je vervoert van en naar welke fabriek. Als een fabriek niks accepteert dan is het dus gewoon een productie"fabriek". Dit kan een boerderij zijn, een bos, oliebron, enz. Fabrieken produceren bijvoorbeeld goederen, maar als ze worden bevoorraad met ijzererts, graan of vee, dan neemt de productie van goederen enorm toe. Goederen kun je dan weer naar een stad vervoeren, kijk dan wel of de stad goederen accepteert
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:26:56 #272
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42483979
Een echte newbie... Het is heel makkelijk: Je klikt op een industrie, en kijkt wat ze produceren. Vervolgens zoek je een andere industrie die datgene vraagt. De laatste stap is een treintje ertussen te laten rijden, met de wagonsoort die dat soort goederen kan vervoeren. Paar voorbeeldjes van mogelijkheden: boerderij -> fabriek, kolenmijn -> energiecentrale, ijzerertsmijn -> hoogoven.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 8 oktober 2006 @ 17:34:00 #273
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42484205
Ik zal in de nieuwe OP die ik ga maken ook wel een lijstje met industrieen opnemen, en een soort van mini-tutorial voor complete newbies als RoOoYtJuH (wel erge BrEeZaH-nIcK trouwens )
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42484357
w00t! Dit was een geweldig spel. Is hij ergens te downloaden? Ik moet hem weer hebben. Had eigenlijk niet verwacht dat er een topic over zou zijn op FOK! maar ja... FOK! has it all.

*leest nu pas OP*

Ik heb het
  Moderator zondag 8 oktober 2006 @ 18:20:23 #275
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42485785
Multiplayer nog nooit gedaan

De laatste tijd werk ik wat dingetjes uit met tunneltjes, leuk werk
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:46:40 #276
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42486569

De AI is lekker slim bezig. (De 2 groene stations, en hoe ze gelinkt zijn. Ja die lange brug ja.)
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:50:24 #277
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42486681
Met de nieuwe AI in OpenTTD gaat dat al een stuk beter. Werkt helaas alleen met bussen. Ze zijn echter bezig de AI zo te maken, dat iedereen zelf een soort van AI-plugin kan programmeren, die bepaalde eigenschappen heeft. Op deze manier kun je (mits verstand van C) zelf de AI verbeteren op een manier die jij wil.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:52:20 #278
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42486763
Dat was openttd. De laatste versie. Geen nightly though.

En hier laat ik even zien hoe je geen kruispunt maakt. (Er loopt ook nog een 4 millien euro tunnel onderdoor, iets meer naar links geloof ik)
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:53:48 #279
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42486805
Dan heb je niet de nieuwe AI aan staan, die maakt gewoon rechte wegen via de kortste route...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:55:55 #280
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42486884
Je hebt gelijk, het stond inderdaad uit.

Toch is dat de kortste weg als je rechtsom gaat.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:57:06 #281
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42486936
Maar niet de snelste met die houten bruggen
Nieuwe AI bouwt tenminste ook altijd de snelste brug...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator zondag 8 oktober 2006 @ 18:58:30 #282
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_42486981
Wat kan ik me altjid ergeren aan die tegenstanderd Heb ik net een mooie weg gemaakt die lekker rechtuit rechtaan gaat, gaan zijn links rechts links rechts er steeds overheen met 20 rotondes aan mekaar
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 8 oktober 2006 @ 18:58:51 #283
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42486998
Als een brug zolang is kan die geen betere nemenvanwege max lengte geloof ik. Goed, het is dan ook een omweg, maar toch. Ik moest er altijd wel om lachen, de AI van die tegenstanders. Lekker blokkeren en kijken hoe ze eromheen gaan proberen te bouwen.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:01:07 #284
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42487076
Het leukste is nog wel als je in OpenTTD NPF gebruikt, en dan 90 graden bochten niet toestaat in de patch-opties. De AI maakt altijd 90 graden bochten in zijn spoorlijnen, met als resultaat dat geen enkele trein ooit winst maakt, omdat ie ergens vast staat (vaak komt ie het depot al niet eens uit, omdat daar gelijk een 90 graden bocht zit )
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:07:10 #285
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42487281
Gemeen.

Als ik toch aan het klagen ben, groot screenshot, 120 megabyte, 16000 bij nog wat?!? Gekkenhuis!
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  Lieve Belg zondag 8 oktober 2006 @ 19:09:02 #286
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_42487342
quote:
Op donderdag 5 oktober 2006 23:14 schreef MaxMark het volgende:
Is er nog behoefte aan een nieuwe OP? De huidige is toch al behoorlijk oud (en outdated). Als iemand zich geroepen voelt, laat het ff weten, anders wil ik wel een poging wagen
Voel je vrij om hem aan te passen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:11:11 #287
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42487418
Ja dan maakt ie een screenshot van de hele map, leuk als die 2048² is
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42487425
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:09 schreef Jump het volgende:

[..]

Voel je vrij om hem aan te passen
Merovingian had zich al aangeboden
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:11:53 #289
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42487439
Ik wil wel nieuwe plaatjes maken van de stations en kruispunten, alleen dan in 1 plaatje. Lijkt mij wel praktisch.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  Lieve Belg zondag 8 oktober 2006 @ 19:15:18 #290
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_42487557
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:11 schreef Merovingian het volgende:
Ja dan maakt ie een screenshot van de hele map, leuk als die 2048² is
Natuurlijk opslaan in bmp formaat
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg zondag 8 oktober 2006 @ 19:15:55 #291
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_42487573
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:11 schreef MaxMark het volgende:

[..]

Merovingian had zich al aangeboden
toppie

Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_42487662
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:15 schreef Jump het volgende:

[..]

toppie

Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
Vroegah, toen je het spel zelf nog speelde.
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:19:19 #293
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42487700
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:15 schreef Jump het volgende:

[..]

toppie

Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
Ja hij mag inderdaad wel weer eens ververst worden
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Lieve Belg zondag 8 oktober 2006 @ 19:19:53 #294
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_42487718
Ja, ik heb er nu de tijd niet meer voor

Maar het blijft een geweldig spel, en ik bekijk toch nog twee keer per weer naar tt-forums.net om op de hoogte te blijven
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_42487780
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:19 schreef Jump het volgende:
Ja, ik heb er nu de tijd niet meer voor

Maar het blijft een geweldig spel, en ik bekijk toch nog twee keer per weer naar tt-forums.net om op de hoogte te blijven
Fok! kan best wel op een lager pitje, je moet wel een béétje prioriteiten stellen he
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:22:12 #296
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_42487800
Ha, ik dagelijks

Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_42487816
Nog 5 posts, zullen we bij deze even afspreken dat Merovingian de nieuwe maakt? Ok, fijn bedankt
  Lieve Belg zondag 8 oktober 2006 @ 19:23:07 #298
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_42487831
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:22 schreef Merovingian het volgende:
Ha, ik dagelijks

Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
je kan altijd een mod vragen ofzo mom het later aan te passen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_42487834
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 19:22 schreef Merovingian het volgende:
Ha, ik dagelijks

Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
Dat zeg ik
  zondag 8 oktober 2006 @ 19:24:39 #300
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_42487884
* Probeert niet gamma te zeggen.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')