quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:51 schreef Merovingian het volgende:
als je windows hebt (neem aan van wel aangezien je leek bent) dan kies je de win32 (zip) file
Echt kut is dat. Snap niet dat ze die briljante functie eruit hebben gesloopt, want het zou bij mij dus echt 100x beter zijn...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:44 schreef Merovingian het volgende:
kan niet... is weer uit de nightlies gehaald
als je het perse wil moet je een oudere nightly downloaden
zoek anders even naar de mini integrated nightlies, daar zit het wel inquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:55 schreef Kreator het volgende:
[..]
Echt kut is dat. Snap niet dat ze die briljante functie eruit hebben gesloopt, want het zou bij mij dus echt 100x beter zijn...
de 2e net zoa als een wagon er achter slepenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:04 schreef ThaRooP het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe ik de 2 locomotieven van de T.I.M. trein in één trein krijg ?
Bij mij lijkt dat niet echt te werkenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 22:28 schreef petre86 het volgende:
[..]
de 2e net zoa als een wagon er achter slepen
Ze weten niet waar ze naartoe moeten. Werkt het wel als je een tweesporig station aan beide kanten neerzet en de treinen orders geeft?quote:Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef Kreator het volgende:
Ik heb de mini integrated gedownload voor PBS.
...helaas werkt het niet....denk ik.
Zie hier een voorbeeld:
http://members.lycos.nl/krachthonk/ttd.jpg
...iemand een idee waarom het niet werkt? Ik snap er geen drol van...
-edit- uiteraard wel de nieuwe pathfinder aangezet bij patches...
Een beginner, wat leukquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:29 schreef Mr-Sander het volgende:
Oke, jullie gaan me vast een eeeenorme n00b vinden. Maar hoe vervoer je iets? Ik kan wel leuk vliegvelden e.d. aanleggen. Maar dan? Echt, ik voel me zó dom
Kool komt van het landquote:Op donderdag 29 juni 2006 20:48 schreef MaxMark het volgende:KoolmijnKolenmijn -> Kool Kolen -> Energiecentrale
nieuwe pathfinder = yap (ofzoiets)? want daarmee werkt pbs niet, je moet de oude gebruikenquote:Op donderdag 29 juni 2006 19:12 schreef Kreator het volgende:
Ik heb de mini integrated gedownload voor PBS.
...helaas werkt het niet....denk ik.
Zie hier een voorbeeld:
http://members.lycos.nl/krachthonk/ttd.jpg
...iemand een idee waarom het niet werkt? Ik snap er geen drol van...
-edit- uiteraard wel de nieuwe pathfinder aangezet bij patches...
ja die.. maar pbs werkt ermee nietquote:Op donderdag 6 juli 2006 11:39 schreef Merovingian het volgende:
yap= yet another pathfinder, die zou minder recources moeten gebruiken dan npf, zeker bij grote aantallen treinen op complexe netwerken
Indien OpenTTD naar spelopties en dan patches.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:35 schreef Harrie het volgende:
ik heb al een paar keer gelezen dat je ergens uit kan zetten dat je treinen kapot gaan tijdens het rijden alleen ik kan het nergens vinden.
Kan iemand helpen, elke keer als ik wat aan het controleren of veranderen ben dan staan die treinen stil waardoor er opstoppingen blijven komen en dat is niet de bedoeling natuurlijk
daar heb ik gekeken maar ze blijven kapot gaan en ik zie ook niet echt die optie er bij staan, ik heb hem in het Nederlands staan maar zie hem echt nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Indien OpenTTD naar spelopties en dan patches.![]()
"Moeilijkheid"-menu -> Voertuig Defecten -> <geen>quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 02:35 schreef Harrie het volgende:
ik heb al een paar keer gelezen dat je ergens uit kan zetten dat je treinen kapot gaan tijdens het rijden alleen ik kan het nergens vinden.
TNX en ik maar bij Patches zoekenquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:03 schreef Nevermind het volgende:
[..]
"Moeilijkheid"-menu -> Voertuig Defecten -> <geen>
ben ik mee bezig bedankt voor de (hopenlijk goede) tipquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:32 schreef MaxMark het volgende:
Probeer het eens vanaf deze te downloaden: http://www.openttd.org/downloads.php
Wat je eerst hebt gedownload werkt volgens mij alleen maar met de originele versie.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:38 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ben ik mee bezig bedankt voor de (hopenlijk goede) tip
maar volgens mij ligt het aan me computer
nee nu krijg ik de hle tijd de melding: cannot open C:/openttd/data/samplecat.DATquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:32 schreef MaxMark het volgende:
Probeer het eens vanaf deze te downloaden: http://www.openttd.org/downloads.php
maar dat doet het dus nietquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:43 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat je eerst hebt gedownload werkt volgens mij alleen maar met de originele versie.
OpenTTD is zover ik weet een zelfstandige versie (kloon) van het originele TT, dus moet gewoon werken
Hmm, ik denk dat je toch eerst de orginele versie van TTDeluxe moet hebben, voordat het werkt. Moet vast geen moeite zijn om dat te vindenquote:
Ik zie em niet in de lijst staan..quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:16 schreef Borkydude het volgende:
Loopt die server van die verkapte Amerikaan nog?
waar moet ik beginnen met zoeken? en waar moet ik hem vinden?quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:13 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Hmm, ik denk dat je toch eerst de orginele versie van TTDeluxe moet hebben, voordat het werkt. Moet vast geen moeite zijn om dat te vinden
Zie mijn profiel voor MSN 14.gifquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 13:56 schreef welkominspace het volgende:
[..]
waar moet ik beginnen met zoeken? en waar moet ik hem vinden?
En ik heb hem ook geinstalleerd.quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:35 schreef maartena het volgende:
Versie 0.4.8 is intussen officieel uit, en mijn server draait em intussen ook alweer een week
Als je gewoon de MiniIN download, daar zitten namelijk deze patches in. Dan kun je pas echt relaxt spelen. Het is nog steeds een nightly, dus hij kan wel eens een keertje crashen, en je savegames zijn niet compatible met de gewone nightly, maar er zitten zoveel relaxte patches in, dat ik dat er wel voor over heb.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:45 schreef DarkShine het volgende:
Ben zelf nog nieuw met OpenTTD, maar welke patches ofzo raden jullie me nog meer aan?
Norton Internet Security is gewoon het kutste programma ooit, gewoon eraf flikkeren, als je een firewall wil, download dan ZoneAlarm ofzo.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 03:20 schreef C10H14N2 het volgende:
Kheb een probleem met de nieuwe versie![]()
Elke keer als ik online wil spelen moet ik norton's antiinbraak-ding toestaan.(is gewoon een firewall) Nouja geen probleem, normaal gesproken hoef ik dat maar 1 keer te doen, maarja moet maar. Maaaar, zo gauw ik hem heb toegestaan is het spel al vastgelopen, kan misschien niet zo lang wachten ofzo totdat de firewall uitgezet is.
Heeft iemand hier ook last van? Of weet iemand een manier om hier omheen te werken? Ik had er nooit last van bij versie 0.?.7. Ik vind het echt lomp want online is juist wat ik het leukst vind aan het spel, en er is natuurlijk geen enkele server die 0.?.7 nog draait.![]()
Najah, bedankt alvast als iemand kan helpen.
Die ga ik binnenkort eens proberenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:42 schreef Merovingian het volgende:
Als je gewoon de MiniIN download, daar zitten namelijk deze patches in. Dan kun je pas echt relaxt spelen. Het is nog steeds een nightly, dus hij kan wel eens een keertje crashen, en je savegames zijn niet compatible met de gewone nightly, maar er zitten zoveel relaxte patches in, dat ik dat er wel voor over heb.
Welke versie moet ik hebben als XP-gebruiker?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:42 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Als je gewoon de MiniIN download,
quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Welke versie moet ik hebben als XP-gebruiker?
Staat helemaal onderaan, ik zag em nietquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:57 schreef Merovingian het volgende:
[..]
![]()
Die ene met win32 in de naam![]()
![]()
Screenshot?quote:
Plaatje van groot vliegveldquote:
Had ik al gedaan, heb even vluchtig gekeken. Ik was aan het proberen stukken landschap te kopiërenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:33 schreef Merovingian het volgende:
land copy pasten, inclusief spoorrails enzo, dus je kunt een template van een station of kruising maken en die dan gemakkelijk copy pasten naar ergens anders (als je rechts klikt op een knop zie je de help)
Die is geweldigquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:33 schreef Merovingian het volgende:
land copy pasten, inclusief spoorrails enzo, dus je kunt een template van een station of kruising maken en die dan gemakkelijk copy pasten naar ergens anders (als je rechts klikt op een knop zie je de help)
"kid" is altijd nog met een dquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:57 schreef Remon het volgende:
Ben al 10 jaar verslaaft aan dit spel maar ik krijg hem niet meer geinstallerd
ook aangezien ik mijn orgineele cd kwijt ben.
(Had zelfs een oude win 95pc der naast om alleen maar om dit spel te kunnen speelen)
nu heb al meerdere versies gedownload maar krijg ze niet aan de gang.
(ja alleen de duitse versie)
nu kan je wel over al de openttd en TTDPatch downloaden maar het spel zelf niet
ik zal vast ergens iets niet begrijpen kwa installatie maar ben nu eenmaal geen wiz kit
kan iemand mij helpen?![]()
Geen dank.quote:
Zo ver ik weet worden de nightly's niet officieel gereleased en zijn het gewoon aparte versies van het spel. Zoiets danquote:Op donderdag 7 september 2006 21:09 schreef bleiblei het volgende:
Wat ik me alleen afvraag... wat zijn die nightly's?
Aanvullingen op TTD die nog niet officieel gereleased zijn?
Een link die iets eerder in dit topic is gepostquote:En weet iemand waar ik een grote map van NL kan vinden?
Ik gebruik laatste versie van OpenTTD, maar daar zou je volgens de developers gewoon de graphics voor TTDPatch in kunnen laden. Ik krijg iig alleen Nederlandse personenwagon, de MAT24, Hondekop en de 1300. Voor de rest niets aan NL Materieel. In het bestandje dat in de .zip zit die je download bij latest download staat geloof ik ook dat niet alle voertuigen erin staan (ofzoiets).quote:Op maandag 25 september 2006 09:17 schreef Merovingian het volgende:
3 a 4? hier zie je welke modellen er allemaal inzitten en vanaf welk jaar ze beschikbaar zijn in het spel. en hier kun je de laatste versie downloaden. gebruik je wel de laatste versie van TTDPatch?
quote:What needs to be done now is getting a nice overview (which is complicated and a hell of a job) for our Australian coder, so he knows what to code and how to code it. For this, we need someone who can make a good system, knows quite some things about dutch trains, wants to coordinate things, wants to do some boring stuff, and got the time to do all those things.
Or, another possibility, we get a coder who knows lots about dutch trains, so we can skip the overview.
Is juist goed die afstand! Grotere afstand =>meer winst!quote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:51 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
Laatst weer eens deze gevonden, via allerlei haken en ogen aan de praat gekregen and still loving it. Ben met een potje gestart en zit onderhand weer eens in de '80-er jaren. (Start @ 1950, TTD), en hoewel random maps niet echt leuk zijn. (Ik had er eentje met een 3 farms op 1 scherm en de dichtstbijzijnde Factory 2.5 scherm verderop en de dichtstbijzijnde goederenstad nog eens 2 schermen verderop.), blijft het een enorm cooooool spel.
OpenTTDquote:Op donderdag 5 oktober 2006 16:51 schreef Gatenkaas het volgende:
Dit lijkt me aardig leuk, maar wat zou ik nu eigenlijk moeten downloaden?
Niet als de helft van je stuff verdwijnt voor je er bent.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 17:48 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Is juist goed die afstand! Grotere afstand =>meer winst!
zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.quote:Op donderdag 5 oktober 2006 21:07 schreef Merovingian het volgende:
er verdwijnt ook niets onderweg, tenzij je trein crasht
er verdwijnt echter wel stuff van je station als je trein er 3 jaar niet geweest is. oplossing: meer treinen laten rijden zodat je station vaker aangedaan wordt en je rating omhoog gaat.
Het is zo ingewikkeld als je het zelf maaktquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 01:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
Op drukke trajecten leg ik altijd 2 sporen, 1tje ene kant op, andere andere kant op met om de 6 vakjes een stoplicht.quote:Op vrijdag 6 oktober 2006 01:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zo'n ingewikkeld passeersppor krijg ik maar niet gemaakt.
"Zoals je het maakt zo heb je het" zegt mijn docent altijdquote:Op vrijdag 6 oktober 2006 09:50 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het is zo ingewikkels als je het zelf maakt
Dit was een tip uit de categorie: "Het klinkt interessant, maar je hebt er niks aan"
Zoals je het hier uitlegt laad 'ie uit, in en weer uit bij hetzelfde station(2)? Paint het anders evenquote:Op zondag 8 oktober 2006 13:42 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Hoe zit het nou precies met die orders? Want ik laat ze altijd inladen bij station 1, dan gaat ie naar station 2, dan laad ie uit, dan laad ie daar weer in, en bij station 2 weer uit. Maar dat is heel veel werk. Kan dat niet anders?
Ik maak wel een screenshot voor je.quote:Op zondag 8 oktober 2006 13:55 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Zoals je het hier uitlegt laad 'ie uit, in en weer uit bij hetzelfde station(2)? Paint het anders even
Ik ben benieuwdquote:Op zondag 8 oktober 2006 14:27 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Ik maak wel een screenshot voor je.
Dat werkt niet, dus ik zal het typen:quote:
Misschien is het handig als je even vertelt welke goederen je vervoert van en naar welke fabriek. Als een fabriek niks accepteert dan is het dus gewoon een productie"fabriek". Dit kan een boerderij zijn, een bos, oliebron, enz. Fabrieken produceren bijvoorbeeld goederen, maar als ze worden bevoorraad met ijzererts, graan of vee, dan neemt de productie van goederen enorm toe. Goederen kun je dan weer naar een stad vervoeren, kijk dan wel of de stad goederen accepteertquote:Op zondag 8 oktober 2006 16:56 schreef RoOoYtJuH het volgende:
[..]
Dat werkt niet, dus ik zal het typen:
Station 1: laden
Station 2: lossen
Station 2: laden
Station 1: lossen
duidelijk zo?
En dan had ik nog een vraag over die fabrieken enzo, hoe werkt dat nou precies? Want er staat: accepteert niks, kan ik daar dan wel goederen halen? En waar moet ik die dan heen brengen? Moeten die naar fabrieken waar bij staat: accepteert zus en zo?
Voel je vrij om hem aan te passenquote:Op donderdag 5 oktober 2006 23:14 schreef MaxMark het volgende:
Is er nog behoefte aan een nieuwe OP? De huidige is toch al behoorlijk oud (en outdated). Als iemand zich geroepen voelt, laat het ff weten, anders wil ik wel een poging wagen
Natuurlijk opslaan in bmp formaatquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:11 schreef Merovingian het volgende:
Ja dan maakt ie een screenshot van de hele map, leuk als die 2048² is
toppiequote:
Vroegah, toen je het spel zelf nog speelde.quote:Op zondag 8 oktober 2006 19:15 schreef Jump het volgende:
[..]
toppie
Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
Ja hij mag inderdaad wel weer eens ververst wordenquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:15 schreef Jump het volgende:
[..]
toppie
Ik denk dat ik die OP nog gemaakt heb voor deel 5 ofzo. Dus al enige tijd geleden
Fok! kan best wel op een lager pitje, je moet wel een béétje prioriteiten stellen hequote:Op zondag 8 oktober 2006 19:19 schreef Jump het volgende:
Ja, ik heb er nu de tijd niet meer voor
Maar het blijft een geweldig spel, en ik bekijk toch nog twee keer per weer naar tt-forums.net om op de hoogte te blijven
je kan altijd een mod vragen ofzo mom het later aan te passenquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:22 schreef Merovingian het volgende:
Ha, ik dagelijks
Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
Dat zeg ikquote:Op zondag 8 oktober 2006 19:22 schreef Merovingian het volgende:
Ha, ik dagelijks
Zal ik zo alvast dan even deeltje 10 openen? Dan kan ik zelf makkelijk de OP aanpassen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |