Ik hoop het ook!quote:Op zaterdag 22 april 2006 03:46 schreef ondeugend het volgende:
Ach ik hoop zo dat het mormeltje het gaat halen.
Liefquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:16 schreef lady-wrb het volgende:
kom op pjer, go go go
ik heb net zijn foto aan luca laten zien en die vroeg zich af of hij op zijn handje paste.
Ik heb hetzelfde gevoel hoor CW, maar ik hoop ook zo echt vanuit m'n hele hart en ziel dat het beestje het gaat halenquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:27 schreef CartWOman het volgende:
Als ik eerlijk ben klinkt het allemaal niet zo hoopgevend... maar ik hoop zó dat kleine Pjèr m'n ongelijk zal bewijzen. Kom op, manneke!!![]()
Ik ook, en ik hoop zo dat hij het wel gaat halenquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:29 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde gevoel hoor CW, maar ik hoop ook zo echt vanuit m'n hele hart en ziel dat het beestje het gaat halen.
Het is wel redelijk, dank je. Ik was gisteren extreem brak, maar toen was ik ook al een dikke 30 uur op. Ik ben rond 17:30 naar bed gegaan en heb heerlijk geslapen tot een uurtje of half elf. Pok en ik hebben toen gezellig ff zitten teutebellen en toen is Pok naar bed gegaan. Vanmorgen heel vroeg heb ik een paar kleine tukjes gedaan (ken je dat, dat je op de wekker kijkt en dat het steeds een kwartiertje later is?). Mijn maag en darmen zijn weer aan het doen waarvoor ze zijn aangenomen en verder voel ik me redelijk wel.quote:
Op haar manier doet ze ontzettend haar bestquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:35 schreef Serendips het volgende:
Misschien een leuke voor de topictitel...Het is trouwens wel zo dat Pluim telkens veel eer krijgt in de topictitels. Evenredig naar het verrichte kitten-verzorgwerk, zou het beter ElisaB en Pokkehontastopic kunnen heten!
Ze wéét dat het iets met haar te maken heeft, daar ben ik zeker van. Alleen lijkt ze het gewoon niet te snappen. Misschien heeft ze best ergens ingebouwd iets zitten dat reageert op het piepen van haar eigen jongen. Maar ontbreekt het aan de connectie of zo.quote:Op zaterdag 22 april 2006 09:46 schreef Rewimo het volgende:
Ze begint toch wat sympathie voor Pjèr te ontwikkelen? Of ze raakt gewend aan hem, dat kan natuurlijk ook. Geneest ze zelf goed?
Will doquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:46 schreef deedeetee het volgende:
Doe maar rustig aan en ga lekker een hele tijd plat
Dat denk ik ook ze mist voor haar gevoel een stukquote:Op zaterdag 22 april 2006 09:51 schreef Rewimo het volgende:
Die ks heeft haar natuurlijk in de war gebracht. Tot die tijd was ze ervan overtuigd dat ze baby's kreeg. Maar daarna waren er ineens baby's die niet haar lucht hadden en er was iets met haar lijf aan de hand en ze was een stukje tijd kwijt... Heel verwarrend als je poes bent
Zouden katten dat nou écht kunnen ??? Ze legt hooguit een link tussen haar narigheid/angst/gevoel van groot onbehagen en de plotselinge verschijning van de kittens. Dat geeft haar géén leuk gevoel als ze zo'n kitten ziet. Het kost wel ff tijd om over die schrik heen te komen denk ik.quote:Op zaterdag 22 april 2006 10:03 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook ze mist voor haar gevoel een stuk![]()
Dat klinkt ontzettend cutequote:Op zaterdag 22 april 2006 17:49 schreef Pokkehontas het volgende:
Iemand ElisaB nog gezien? Nee zeker hè.....?Oftewel, die ligt nog lekker te slapen. Heel goed!!
Pjèr doet het nog steeds naar behoren. Hij drinkt ietsje minder dan vannacht, maar daar staat tegenover dat ie ook nog maar 1x dunne poep heeft gemaakt sinds vanochtend. En hij ligt zo lekker te spinnen, prachtig! We hebben de halve middag samen op de bank gelegen, kruik op mijn buik, Pjèr op mijn borst, Pjèr met zijn kont tegen de kruik aan, lekker een fleeceje erover. Hij ligt echt te genieten dan![]()
Pokkehontas en Pjèr zitten knus te schemeren, dus niet scherp te krijgen. Dan maar eentje van vannacht net na het vochtspuiten en voederen:quote:
In de poedermelk zitten de vtaminen en mineralen die hij nodig heeft. Daar bovenop krijgt hij het spul tegen de diarree. Daarin zitten ook wat extra zouten. Twee maal daags krijgt hij antibiotica (een keer van ons en een keer van de DA) en tot slot een keer per dag een ontstekingsremmer van de DA.quote:Op zondag 23 april 2006 00:11 schreef Martijn_77 het volgende:
Krijgt Pjèr nu ook nog iets van medicijnen of extra vitamines door zijn voeding?
Zo, die ziet in zijn jonge leven vaker de DA dan een gemiddelde kat in zijn hele levenquote:Op zondag 23 april 2006 01:01 schreef ElisaB het volgende:
In de poedermelk zitten de vtaminen en mineralen die hij nodig heeft. Daar bovenop krijgt hij het spul tegen de diarree. Daarin zitten ook wat extra zouten. Twee maal daags krijgt hij antibiotica (een keer van ons en een keer van de DA) en tot slot een keer per dag een ontstekingsremmer van de DA.
Misschien wil ik het graag zien, maar volgens mij heeft ie net van die piek-pluim-oortjes als Pluimquote:Op zondag 23 april 2006 00:23 schreef Bluezz het volgende:
Wauwwww wat een lekker asfalt koppie![]()
![]()
En inderdaad een leeuwenbekkie!
Dat op die laatste foto's zijn toch echt mijn handen hoorquote:Op zondag 23 april 2006 01:05 schreef Bluezz het volgende:
die ring van pok (?), het is net of ze met mij getrouwd is![]()
Van woensdag tot en met vrijdag zelfs 3 keer per dag... Tis wel heel sneu. Als onze DA's niet zo liev waren, had ik er erg veel moeite mee gehad. Morgen (zojuist besloten) gaan we toch nog een keer heen. Net als vanmorgen. Gewoon om even te laten kijken hoe het gaat en om de DA er 15cc water in te laten pompen (en de ontstekingsremmer natuurlijk). Best leuk dat thuisklooien, maar het is een akelig klusje.quote:Op zondag 23 april 2006 01:03 schreef Martijn_77 het volgende:
Zo, die ziet in zijn jonge leven vaker de DA dan een gemiddelde kat in zijn hele leven![]()
Volhouden doen we zekerquote:Op zondag 23 april 2006 01:19 schreef Duderinnetje het volgende:
Voorzichtig optimistisch Elies en Pok, that's the way to go
Hou nog even vol wijffies, en hopelijk komt Pjèr dan glansrijk uit de gevarenzone!
Ik hoop heel hard mee!! Dat jullie dat allemaal verdienen intussen staat vast.quote:Op zondag 23 april 2006 01:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Volhouden doen we zeker
Pjèr is in diepe rust. Als ie zo doorgaat, dan word ik een dezer dagen nog eens ontzettend blij
Ow okquote:Op zondag 23 april 2006 01:06 schreef ElisaB het volgende:
Dat op die laatste foto's zijn toch echt mijn handen hoor
En de ringen zijn erfstukken. Onze trouwringen zitten op rechts
Er zitten van die puntjes opquote:Op zondag 23 april 2006 01:26 schreef Bluezz het volgende:
Die oortjes van Mams? Ze zijn nog zo piepkleinig, hiervandaan nog moeilijk te zien, alhoewel ik steeds met nieuwe foto's helemaal naar voren geleund met neus op scherm zit![]()
Ja hier ook! Ik zit dan letterlijk aan het scherm gekluisterd.quote:Op zondag 23 april 2006 01:26 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ow ok
Die da's van jullie zijn super idd!! Maar het is wel hun werk natuurlijk.
De echte helden hier zijn jullie
Die oortjes van Mams? Ze zijn nog zo piepkleinig, hiervandaan nog moeilijk te zien, alhoewel ik steeds met nieuwe foto's helemaal naar voren geleund met neus op scherm zit![]()
Oh, die puntjes zijn zo lekker en leuk om aan te zitten.quote:
Ja, dat hadden wij zelf inmiddels ook besloten. Die gaat nergens meer heenquote:Op zondag 23 april 2006 01:41 schreef Kaap het volgende:
Na alles wat je doorgemaakt hebt kan ik me voorstellen dat Pjer als hij het overleeft gewoon bij jullie nlijft. Dat speciale plekje heeft hij nu al verovert in je hart
Ik ookquote:Op zondag 23 april 2006 11:35 schreef Yolli het volgende:
Ik blijf duimen!
Hij blijkt een vechtertje te zijn, en geef het dus vooral niet op! Dat hij kracht heeft om zo te spartelen en klimmen laat zien dat hij niet zo maar onder de tafel te krijgen is.quote:Op zondag 23 april 2006 11:27 schreef Pokkehontas het volgende:
Zo, net naar de dierenarts geweest. Vlak daarvoor produceerde Pjèr ineens weer diarree en hij was ook weer terug op het gewicht van eergisteren. Gisteren begon ie voorzichtig een paar gram aan te komen. Volgens de dok zijn we ook nog lang niet uit de problemen met Pjèrke. En ik denk wel dat ze daar gelijk in heeft. Maar ze vond hem ook levendig en tevreden en vond het goed nieuws dat hij weer wat meer kracht begint te krijgen. Het blijft spannend!
Don't you worry! Zolang Pjèr aangeeft het leven leuk te vinden en wij niet de indruk hebben dat hij pijn heeft e.d., gaan wij vrolijk door!quote:Op zondag 23 april 2006 12:06 schreef Serendips het volgende:
Hij blijkt een vechtertje te zijn, en geef het dus vooral niet op!
Ja, maar niet zulk positief nieuws. Pjèr slaapt, maar hij slaapt mij een beetje té hard. Het is vreemd: vannacht ging het echt de goede kant op. Pjèr was weer de Pjèr van net voor zijn diarree (afgezien dus van nog een beetje te dunne poep). Vanmorgen heeft ie nog een keer flink gegeten (en dan dus écht flink) en daarna is ie gaan slapen en heeft niet meer echt wakker willen worden.quote:Op zondag 23 april 2006 16:21 schreef XcUZ_Me het volgende:
Nog nieuws van het front?
Nee, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat het me niet bevalt. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, maar roepen dat het goed gaat zou nergens op slaan. Helaasquote:Op zondag 23 april 2006 17:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik hoop zo dat 't goedkomt, maar 't klinkt niet echt hoopvol he?
Ja, ik heb prima geslapen. Toen ik naar bed ging, zag het er gewoon goed uit. Maar ergens is het toch weer anders gewordenquote:Op zondag 23 april 2006 17:26 schreef Bluezz het volgende:Heb je nog lekker kunnen slapen vandaag Elies?
Inderdaad... hij zou nu toch wat levendiger moeten zijn, lijkt me. En de hoeveelheid medicatie dat het manneke moet verwerken...quote:Op zondag 23 april 2006 17:26 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ow Elisa
Ik hoop zo dat 't goedkomt, maar 't klinkt niet echt hoopvol he?
En hun eigen harde werk. Ze hebben alledrie zo hun best gedaan. Maar hadden dus geen schijn van kans. Je kunt je zelfs nog afvragen of we ze een plezier hebben gedaan door het nog zo te rekken, maar ik had niet anders gekund.quote:Op zondag 23 april 2006 17:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat ontzettend oneerlijk!! Na al jullie harde werk!!!
Och, de arme beestjes... Zo gevochten en zo keihard moeten verliezenquote:Op zondag 23 april 2006 17:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En hun eigen harde werk. Ze hebben alledrie zo hun best gedaan. Maar hadden dus geen schijn van kans. Je kunt je zelfs nog afvragen of we ze een plezier hebben gedaan door het nog zo te rekken, maar ik had niet anders gekund.
Dat kan ik me voorstellen ja... Jullie hebben er zo voor geknokt en dat niet ééntje het heeft mogen halenquote:Ik ben zo verslagen![]()
Niet over piekeren meid, als ze niet hadden gewild waren ze er toch meteen al tussen uit gepiept. Dit soort problemen bij zulke jonge kittens lopen helaas meestal niet goed af.quote:Op zondag 23 april 2006 17:56 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En hun eigen harde werk. Ze hebben alledrie zo hun best gedaan. Maar hadden dus geen schijn van kans. Je kunt je zelfs nog afvragen of we ze een plezier hebben gedaan door het nog zo te rekken, maar ik had niet anders gekund.
Dat is te begrijpen maar 't was helaas een strijd die je niet kón winnen. Je hebt je uiterste best gedaan en bent erg lief en zorgzaam geweest voor de hummeltjes. Het heeft gewoon niet anders mogen zijn......quote:Ik ben zo verslagen
En dat het hun niet gegund was...quote:Op zondag 23 april 2006 18:17 schreef Serendips het volgende:
Ik zit hier echt met tranen in m'n ogen....Wat oneerlijk!!!! Dat er jullie nog niet eentje gegund is....
quote:Op zondag 23 april 2006 18:28 schreef ElisaB het volgende:
Pluim is de laatste uren steeds in de buurt gebleven. En nu loopt ze een beetje doelloos rond. Hoewel, inmiddels ligt ze bij mij op schoot. We hebben haar alledrie de jongen nog laten zien nadat ze net overleden waren. En dat vond ze vrij vreemd (althans, dat gok ik).
Van de week zullen we ze naar het dierencrematorium brengen en dan mogen ze daarna mee terug. Een schrale troost is dat ze dan in elk geval met zn drieen in een urntje kunnen. Wel zo gezellig.
Zo'n foto kan ik echt om janken... stom eigenlijk. Ik vind het zo erg allemaal... heel veel sterkte voor jullie, Elies. Je hebt alles gegeven, en meer.quote:Op zondag 23 april 2006 18:32 schreef ElisaB het volgende:
Kijk nou wat er zojuist gebeurde
[afbeelding]
Topoverleg in het raamkozijn.
Ik moet zo eens even bedenken wat ik nu eens zal gaan doen. How bizar.
Ja iddquote:Op zondag 23 april 2006 18:35 schreef Rewimo het volgende:
Ach die foto... Beertje kijkt echt heel ernstig, alsof ie zojuist het slechte nieuws heeft vernomen.
En hij heeft gevochten. Er zit een grote druppel opgedroogd bloed op zn neusquote:Op zondag 23 april 2006 18:42 schreef deedeetee het volgende:
Ik vind die foto wel iets rustigs hebben, Beertje trekt altijd zo'n ernstig snoetje![]()
Nope, dit zijn van die blauwe solide draadjes. En die moeten er dus uit. Binnenin zullen wel oplosbare hechtingen zijn gebruikt.quote:Op zondag 23 april 2006 19:05 schreef deedeetee het volgende:
Heeft Pluim hechtingen die eruit gehaald moeten worden ? Ik dacht dat er altijd hechtmateriaal gebruikt werd dat vanzelf oplost ofzo ?![]()
quote:Op zondag 23 april 2006 19:21 schreef ElisaB het volgende:
We moeten op zoek naar nieuw wasmiddel + wasverzachter. Alles wat uit de droger komt, ruikt naar kleine poesjes. En nu kan ik daar wel om glimlachen. We hebben er duidelijk heel goed voor gezorgd dat ze niet vervuilden. Ze roken heerlijk naar schone was
Prachtig: geen leukere dieren dan katten! Knuffel die twee topexemplaren die je in huis hebt maar lekker! Enne.....een extra knuffel voor Pluim!quote:Op zondag 23 april 2006 18:32 schreef ElisaB het volgende:
[afbeelding]
quote:Op zondag 23 april 2006 17:53 schreef ElisaB het volgende:tis gebeurd...
Gloeiende, gloeiende... Net na mn laatste post kwam Pokkehontas 'm bij mij brengen, omdat de kinderen net terugkwamen van hun vader. Ik ben met Pjèr in bed gekropen en heb 'm gekroeld. Twee minuten later was het over.
Wat een godvergeten sneu verhaal.
Mee eens! Jullie zijn gewoon toppers!quote:Op zondag 23 april 2006 23:02 schreef Bluezz het volgende:
Jullie hebben het gewoon niet beter kunnen doen idd![]()
jullie hebben meer als jullie best gedaan het flessen de liefde enz enzquote:Op zondag 23 april 2006 22:58 schreef ElisaB het volgende:
We hebben Pjèr net ingepakt en naast het andere grut in de vriezer gelegd. Onder het genot van een kopje koffie hebben we de weken nog eens doorgenomen. Hoe spijtig het ook is, we hebben er geen spijt van dat we het zo hebben gedaan. We kunnen geen moment bedenken waarvan we achteraf zeggen dat we het anders hadden moeten doen.
We hebben drie kaarsjes aangestoken.
Als ze érgens een kans hebben gekregen, dan was het bij jullie.quote:Op zondag 23 april 2006 22:58 schreef ElisaB het volgende:
We hebben Pjèr net ingepakt en naast het andere grut in de vriezer gelegd. Onder het genot van een kopje koffie hebben we de weken nog eens doorgenomen. Hoe spijtig het ook is, we hebben er geen spijt van dat we het zo hebben gedaan. We kunnen geen moment bedenken waarvan we achteraf zeggen dat we het anders hadden moeten doen.
We hebben drie kaarsjes aangestoken.
Goed uitbrullen, hoort er allemaal bij. Al die spanning en vermoeidheid en hoop en dan toch verdriet... dat moet er uitquote:Op zondag 23 april 2006 23:42 schreef ElisaB het volgende:
Je hebt gelijk Dude, en uiteindelijk zal dat wel hetgeen zijn dat komt bovendrijven. Maar op dit moment is het maar moeilijk te verdragen dat het zo is afgelopen.
En we brullen vrolijk voort
Yeps. We zijn ook voor het eerst in twee weken écht moequote:Op zondag 23 april 2006 23:46 schreef Duderinnetje het volgende:
Goed uitbrullen, hoort er allemaal bij. Al die spanning en vermoeidheid en hoop en dan toch verdriet... dat moet er uit![]()
Gouden koppelquote:Op zondag 23 april 2006 23:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yeps. We zijn ook voor het eerst in twee weken écht moe
Het komt heus allemaal weer goed met ons hoor. En ik heb me er wederom over verbaasd hoe goed Pokkehontas en ik de boel op de rit weten te houden als we tegenwind hebben. Dit was niet de eerste tegenwind (en zal de laatste niet zijn), maar dit kan geen toeval meer wezen. Ook wel fijn om te constateren.
Trusteh scheet en probeer maar lekker uit te slapen na alle liefdevolle inspanningen van de laatste weken.quote:Op maandag 24 april 2006 03:11 schreef ElisaB het volgende:
Bedankt allemaal
Ik ga maar eens vroeg naar bed
Ik heb uiteindelijk wel lekker geslapen denk ik. Maar ken je het gevoel van gewoon een zwaar gemoed? Dat je wakker wordt en binnen een split-second weer weet dat er stront aan de knikker was? Vast wel. Nou, dat dus. We zijn allebei weer aan de slag gegaan met wat we normaalgespoken zoal doen als we géén 24-uurs-katjes-zorg hebben. Ik heb d'r nog niet veel zin in, maar dat zal ook wel weer komen.quote:Op maandag 24 april 2006 07:41 schreef deedeetee het volgende:
Goeiemorgen, hoe is 't er nu mee ?![]()
Hebben jullie een beetje kunnen slapen ondanks alles ? Weer terug naar het normale dag/nacht ritme zal wel tegenvallen of niet ?
Absoluut. Onuitwisbaar! Een ervaring die je anders nooit zult hebben. Het had niet zo moeten aflopen, maar verder is het een ervaring met een gouden randje. Ze hebben mijn hart gestolen en dat gaat niet wegquote:Op maandag 24 april 2006 13:50 schreef deedeetee het volgende:
Dat hebben die kleine hummeltjes jullie toch óók gegeven en moet de uiteindelijke herinnering zijn die het drietal achterlaat![]()
Met Pluim gaat het volgens mij prima. Ze is wel erg aanhankelijk en komt af en toe luid mauwend en piepend aanhollen en moét dan bij me op schoot zitten. Het was altijd al wel een kroel, maar het is nu wel erger dan voorheen.quote:Op maandag 24 april 2006 16:38 schreef Nilasha het volgende:
Elisa hoe is het nu met Pluim?? Is die al weer een beetje meer zich zelf dan gisteren?
Ik hoop het ook, maar Pluim heeft een dermate grote antipathie tegen het DA-volk, dat ze al begint te hyperventileren als ze haar roze mandje zietquote:Op maandag 24 april 2006 17:25 schreef Nilasha het volgende:
Kan ook best mee vallen, bij Sam moesten er eens 17 verwijderd worden en dat was een fluitje van een cent.
Hij moest ook op z'n rug liggen, assistente hield hem vast en het was zo gebeurd.
Hopelijk gaat het bij Pluim net zo makkelijk!
quote:Op maandag 24 april 2006 18:10 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik hoop het ook, maar Pluim heeft een dermate grote antipathie tegen het DA-volk, dat ze al begint te hyperventileren als ze haar roze mandje ziet
Komt goed hoor!
Het is een bange poeperd met een grote mondquote:Op maandag 24 april 2006 18:29 schreef nokwanda het volgende:Apart... een hyperventilerende poes. Nog nooit meegemaakt. Tis wel een diva, he!
Onze zwarte kruipt erin om te slapenquote:Op maandag 24 april 2006 18:30 schreef Bluezz het volgende:
Zet het roze mandje nu alvast in de kamer
Toen wij daarmee begonnen is het langzamerhand haar favo slaapplekje geworden, erg makkelijk als je dan naar de DA moet
De hechtingen zijn er vanmiddag uitgehaald. Pluim was not amused, maar heeft het moedig doorstaan. DA heeft haar direct weer even helemaal nagekeken en ze is goedgekeurd!quote:Op dinsdag 25 april 2006 15:34 schreef Pitbull-Guppie het volgende:
En zijn de hechtingen er al uit?
En hoe is het verder in huize B
Ik vroeg het me zelf ook net af. Ik vermoed dat we het begin volgende week gaan doen. Ik wil het toch het liefst gewoon even op een rustig moment doen, maar omdat hier twee weken al het leven bijna stil heeft gelegen, ligt er een shit-load aan klussen en "o-ja-dat-moest-ook-nog". Eerst maar weer een beetje rust in de keet en dan een afspraak maken.quote:Op dinsdag 25 april 2006 20:55 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wanneer gaan jullie de beestjes laten cremeren?
Ja, konijnepootjes op die bovenste fotoquote:
quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar wel net een konijn, of niet soms
En van die knaagtanden?quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:30 schreef ElisaB het volgende:
Ze heeft wel vrij grote oren. Niet dat ze echt luistert of zo
Met kleine oren luisteren ze ook niet. Als dat een troost isquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:30 schreef ElisaB het volgende:
Ze heeft wel vrij grote oren. Niet dat ze echt luistert of zo
Ja dat is mijn zwart-witte konijn dat je daar met ritssluiting op je schoot hebt liggen!!quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar wel net een konijn, of niet soms
quote:Op dinsdag 25 april 2006 22:09 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja dat is mijn zwart-witte konijn dat je daar met ritssluiting op je schoot hebt liggen!!
* Buiten in de ren gaat kijken *
Rabbit-snatchers vermoedt![]()
Ze ligt haar pootje te wassen, maar om in balans te blijven, zwiepte ze het andere pootje steeds voor de lens langs. Dus die hou ik ff tegenquote:Op dinsdag 25 april 2006 23:15 schreef Nilasha het volgende:
Lijkt net of ze je met d'r vrije pootje wil meppen op die tweede foto!Fijn dat zij zich iig weer helemaal happy voelt en dat de hechtingen eruit zijn.
Nu jullie nog weer happy, maar dat komt ook wel weer straks.![]()
Ik denk dat het sneetje horizontaal te klein zou zijn of zo. Ik lul maar wat; heb eigenlijk geen idee. Mij verbaasde het in elk geval niet. Ik heb alleen nog maar vertikaal opgesneden buikjes gezien.quote:Op dinsdag 25 april 2006 23:38 schreef Serendips het volgende:
Hey, bij katten doen ze een verticale incisie! Dat valt me nu pas op!
Als je snel kijkt kan het ook een koe met een enorme uier zijnquote:
sjeeh ik schrik van dit hele verhaal,quote:Op zondag 23 april 2006 18:32 schreef ElisaB het volgende:
[afbeelding]
Thnxquote:Op woensdag 26 april 2006 00:18 schreef zhe-devilll het volgende:
sjeeh ik schrik van dit hele verhaal,![]()
Shit, ik wens jullie veel sterkte met het gemis van de kleine kittens,
Bah wat oneerlijk he zoiets!
shit ik vind het zo zielig voor de kittens van jullie, bah
ik heb even geen woorden voor dit soort dingen sorry
Valt me vaker op dat ze dingen opvangen. Sferen, stemmingen. Als ik vroeger ooit wel eens onherstelbaar verdrietig was, kwam mijn kater ook altijd naast me zitten. Gewoon zitten en verder nix doen. Dat heb ik altijd erg aandoenlijk gevonden.quote:Over dat topoverleg tussen de katten, vorig jaar is er hier een kitten doodgegaan, heel triest allemaal, ik ging het kleintje begraven in de tuin en de moeder en vader gingen mee, ik liet het kitten aan beiden zien en ze likten het jong.
Ik heb het begraven en beiden zaten ze ernaast alsof het een begrafenis was oid, heel apart,
heel sereen zaten beide katten erbij te kijken met iets van weemoed leek het wel![]()
De moederpoes is iets langer blijven zitten daar en de dag erna is ze nog even wezen treuren, toen was het over.
Tevens ook iets geks is dat als een poes zwanger is die katers dit weten oid, want ze komen altijd 3 dagen na de bevalling even polsen voor het raam hier van waar is ze?
Is ze al bevallen?
Ik verbaas me echt over die dieren zo slim!
Ik voel me bijna schuldig met mijn kittensquote:Op woensdag 26 april 2006 00:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
ThnxJa, het is écht klote. Maar het heeft niet zo mogen zijn en het zij zo. Ondertussen vind ik het nog steeds leuk om te lezen dat het met jouw monsters (ik vind ze zo groo-oot
) gewoon goed gaat. Zo hoort het ook te gaan en gaat het ook in de meeste gevallen.
[..]
Valt me vaker op dat ze dingen opvangen. Sferen, stemmingen. Als ik vroeger ooit wel eens onherstelbaar verdrietig was, kwam mijn kater ook altijd naast me zitten. Gewoon zitten en verder nix doen. Dat heb ik altijd erg aandoenlijk gevonden.
Ik denk maar zo: ze kunnen niet zo genuanceerd praten als wij, dus hebben ze hun zesde zintuig ook veel meer nodig dan wij. Dus zijn ze er zuinig op geweest in de evolutie
(of heeft de Here het ze geschonken; vind ik ook goed. Wil echt geen gelovige voor de schenen schoppen, dus is dit een meerkeuze-post)
Niet doen; niet nodig! Echt niet. Ik ben blij voor jou dat het bij jullie wel goed gaat, dus moet jij dat ook gewoon zijn!quote:Op woensdag 26 april 2006 00:26 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik voel me bijna schuldig met mijn kittens![]()
quote:Op woensdag 26 april 2006 00:46 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Niet doen; niet nodig! Echt niet. Ik ben blij voor jou dat het bij jullie wel goed gaat, dus moet jij dat ook gewoon zijn!
Doen hoor
Goezzooquote:
]Ik vind het echt heel erg,quote:Op woensdag 26 april 2006 00:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Goezzoo
Ik snap je wel hoor; ik zou het ook hebben als ik jou was. Maar doe toch maar niet; niet nodig!
Je had ons moeten zienquote:Op woensdag 26 april 2006 00:59 schreef zhe-devilll het volgende:
Weet nog het eerste nest had ook een dood kitten, sjonge jonge ik janken, op de overloop midden in de nacht
DA belde gisteren en kon met haar medische verstand van zaken niets beters bedenken dan een virus. Was het aanleg geweest (dat de darmen gewoon niet klopten), dan hadden ze het niet eerst een week wél goed gedaan. Was het een bacterie geweest, dan had de antibiotica (in combi met de ontstekingsremmer) iets hebben moeten doen. En verder is er niets vreemds voorgevallen. Dus blijft de beste gok van de DA een virus dat nét te vroeg naar binnen is geschoten (geen antistoffen van Pluim via de moedermeld, en te kort de tijd gehad om zelf weerstand op te bouwen).quote:Weet je trouwens ook waardoor ze ziek zijn geworden? Ik heb dit nog niet ergens kunnen lezen
want ik ben heel snel door de topics heengevlogen nml
Moedermelk is gewoon heel belangrijk dat blijkt wel weer, de antistoffen daarin zijn noodzakelijkquote:Op woensdag 26 april 2006 01:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je had ons moeten zien
Het is zo frustrerend; je bent zo machteloos en het is zo f*cking sneu om te zien gebeuren. En daar bovenop de vermoeidheid maakt een mens ook niet stabieler. Ik was weinig meer waard. Maar we moesten de eerste twee keer wel dóór. Dus dat is ook een beetje een emotionele spagaat. Heel vreemd allemaal.
[..]
DA belde gisteren en kon met haar medische verstand van zaken niets beters bedenken dan een virus. Was het aanleg geweest (dat de darmen gewoon niet klopten), dan hadden ze het niet eerst een week wél goed gedaan. Was het een bacterie geweest, dan had de antibiotica (in combi met de ontstekingsremmer) iets hebben moeten doen. En verder is er niets vreemds voorgevallen. Dus blijft de beste gok van de DA een virus dat nét te vroeg naar binnen is geschoten (geen antistoffen van Pluim via de moedermeld, en te kort de tijd gehad om zelf weerstand op te bouwen).
Zeker weten zullen we het nooit, maar dit is dus de beste gok van de DA die ze alle 8 t/m 12 dagen heeft gevolgd.
Ja, zelfs ondanks onze inspanning hebben ze het zonder toch niet gered. Dus het is wel duidelijk dat mamma Poes er écht nog iets aan heeft bij te dragen in het begin. Maar we hebben het met veel liefde geprobeerd en hebben van geen moment spijt.quote:Op woensdag 26 april 2006 01:11 schreef zhe-devilll het volgende:
Moedermelk is gewoon heel belangrijk dat blijkt wel weer, de antistoffen daarin zijn noodzakelijk
En ik kan me voorstellen dat je naast je vermoeidheid dit er echt even niet meer en ook nog eens bij kon hebben
Jammer he...gewoon shit
Even iets nuanceren: vanaf afgelopen december had het wel gekund hoor. Afgelopen september (of zo) is ze van de pil gegaan, omdat ze daar niet tegen kon. En dus waren we al aan het idee gewend dat ze wel eens zwanger zou kunnen worden. In december (toen ze eindelijk weer helemaal gezond bleek) hadden we zoiets van: he he, ga dan nu maar ff lekker genieten, en als je half maart nog niet zwanger ben, dan gaan de leidingen door. Ze was dus maar net op tijdquote:Op woensdag 26 april 2006 23:27 schreef Grobbenkuiken het volgende:
Pluim kon niet gesteriliseerd worden, maar voor alle meelezers met een poes die nog niet 'geholpen' is: doe er wat aan!
Will do, will doquote:Op woensdag 26 april 2006 23:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wat een goed idee Elisa![]()
Je begrijpt wel dat we dan weer foto's eisen he?
Jezelf quoten is ook zoquote:Op woensdag 26 april 2006 23:45 schreef Bluezz het volgende:
Oh en ik heb Herman nog steeds in mijn docs, omdat golfert toen zo inlove was enzo![]()
een heel goed plan!quote:Op woensdag 26 april 2006 23:24 schreef ElisaB het volgende:
Ja, het begint te komen. Ben nog niet helemaal heppie-de-peppie, maar dat is ook niet erg. We hebben net besloten de DA te vragen of ze wellicht wel eens een kneusje tegenkomt in de praktijk dat eigenlijk opgevangen zou moeten worden (een kitten die elders niet terecht kan of zo) and if so, of ze zou willen overwegen ons daarvoor te bellen.
Eigenlijk zijn Pok en ik wel een beetje van de kneuzen-opvang. Dat is toch eigenlijk het leukst. Als in: dat je een poesje dat moeilijk plaatsbaar is een thuis kan bieden. Maakt het voor ons nét iets leuker. Of waardevoller of zo.
Het handigst zou een poesje zijn (want we hebben al twee katers, en dat is genoeg testosteron per vierkant huis). En als het zou betekenen dat we weer met de fles aan de gang moeten (als dat de enige kans is voor het poesje in kwestie), dan gaan we daar met veel plezier aan beginnen (aldus concludeerden we net). En misschien loopt DA wel tegen een iets oudere kitten aan van wie de moeder dood is gegaan of zo. Weet je veel...
Nou ja, zoiets dus
Moet je eens naar de tweede en derde foto kijken in het topic van zhe-devilll: daar ligt gewoon een Hermannetje tussenquote:Op woensdag 26 april 2006 23:45 schreef Bluezz het volgende:
Oh en ik heb Herman nog steeds in mijn docs, omdat golfert toen zo inlove was enzo![]()
quote:Op woensdag 26 april 2006 23:47 schreef zhe-devilll het volgende:
een heel goed plan!
Je kunt bv een advertentie plaatsen op marktplaats oid!
Succes als ik ooit iets weet dan geef ik je een gil!
![]()
Die moét Herman gaan hetenquote:Op donderdag 27 april 2006 00:10 schreef Bluezz het volgende:
Ja ik zag het... een collega heeft ook een nestje, ze had foto's, er was een zw/w bij, dus je raadt al wat ik riep
Ze keek me toch glazig aan
Daar heb je mij nou een héél groot plezier mee gedaanquote:
Goed te horen dat jullie weer vrolijk verder gaanquote:
En schiet mij te binnen dat jij nog steeds zit te wachten op je kattenbakkorrelsquote:
Dat valt wel mee hoor, ik heb intussen maar anderen er bij gehaald.quote:Op donderdag 27 april 2006 21:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En schiet mij te binnen dat jij nog steeds zit te wachten op je kattenbakkorrels
Met Pluim gaat het prima; ze is aanhankelijk op het vervelende af. Ik kan geen twee minuten ergens zitten, of ze zit op schoot of ligt in mn nek. Tis wel heel zoet; she's her own nasty self againquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:05 schreef Nilasha het volgende:
Elisa en Pokkehontas hoe gaat het nu met jullie, de kiddo's, Pluim en Beertje??
Best wel vrij stom, maar inderdaad: niet aan gedachtquote:Op zaterdag 29 april 2006 17:39 schreef Alicey het volgende:
Dat valt wel mee hoor, ik heb intussen maar anderen er bij gehaald.Logisch dat je er niet eerder aan gedacht hebt.
Ik ben blij te horen dat het met jullie nu iets beter gaat.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Met Pluim gaat het prima; ze is aanhankelijk op het vervelende af. Ik kan geen twee minuten ergens zitten, of ze zit op schoot of ligt in mn nek. Tis wel heel zoet; she's her own nasty self again
Beertje zien we niet zoveel meer. Dat is ook niet zo heel erg, want hij begon behoorlijk bezit te nemen van de tuin (lees: alles wat erin staat heeft ie al een keer ondergesproeid; het ruikt hier buiten bij warm weer naar een onvervalste ingedikte kattenbak). Ik denk dat Beer nieuwe verkering heeft
En met de rest van het huisgezin gaat het ook zn gangetje weer. Ik moet nog wel regelmatig aan de hompies denken. We kunnen al weer lachen om hun vreemde trekjes (ze hadden écht alledrie al een beetje een eigen karakter). Komende week gaan we naar het crematorium (als er niets geks tussenkomt tenminste)... Da's wel sneu, maar het moet toch
[..]
Best wel vrij stom, maar inderdaad: niet aan gedacht
We zullen er goed op passen
Ja, best wel. Heeft natuurlijk ook te maken met de intensieve zorg, maar het hakte er best in.quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:23 schreef Alicey het volgende:
Ik ben blij te horen dat het met jullie nu iets beter gaat.Is toch vrij ingrijpend hoe alles gegaan is..
Natuurlijk versterkt die intensieve zorg het. Je was dag en nacht met ze bezig.. Ook kan ik me voorstellen dat je daardoor erg moe wordt, en daar kun je ook nog eens emotioneel erg labiel door worden (Althans, dat heb ik wel als ik moe ben)..quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ja, best wel. Heeft natuurlijk ook te maken met de intensieve zorg, maar het hakte er best in.
Ik ben een dweil als ik echt heel erg moe ben. Maar ik had vast ook tranen met tuiten gehuild als ik niet zo moe was hoor. Ik ben een watje als het dieren betreftquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:28 schreef Alicey het volgende:
Natuurlijk versterkt die intensieve zorg het. Je was dag en nacht met ze bezig.. Ook kan ik me voorstellen dat je daardoor erg moe wordt, en daar kun je ook nog eens emotioneel erg labiel door worden (Althans, dat heb ik wel als ik moe ben)..
Ook zonder dat is het idd al erg genoeg.. Hopelijk kun je het verder ook een beetje achter je laten straks..quote:Op zaterdag 29 april 2006 22:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ben een dweil als ik echt heel erg moe ben. Maar ik had vast ook tranen met tuiten gehuild als ik niet zo moe was hoor. Ik ben een watje als het dieren betreft
Ontzettend leuk om te ervaren hé, hoe ze zo klein als ze zijn al meteen een heel eigen karakter hebbenquote:Op zaterdag 29 april 2006 22:12 schreef ElisaB het volgende:
Ik moet nog wel regelmatig aan de hompies denken. We kunnen al weer lachen om hun vreemde trekjes (ze hadden écht alledrie al een beetje een eigen karakter).
Ze is er al, dat gaat snelquote:Op vrijdag 5 mei 2006 19:06 schreef ElisaB het volgende:
Maandagmorgen om 11:00 een afspraak bij het crematorium
Vanmiddag om 16:30 onze nieuwe meid opgehaald
Ik zal strakjes wat foto's uploaden
Ik vind haar ook groot. Misschien is ze stiekem wel 10 weken. Of misschien had ze een grote moeder en wordt ze zelf ook groot: ze heeft niet van die korte dikke pootjes, maar hoge dunne. Als je onze Remie ernaast ziet, is ze ineens heel klein. Ze is niet groter dan anderhalf keer zijn kopquote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:21 schreef deedeetee het volgende:
Wow een streepje met witte voetjes, wat ziet ze er liev uit![]()
Ze is wel groot voor 8 weken of lijkt dat maar zo op de foto ?![]()
En ik maar denken: "Verrek, ze lijkt sprekend op de poes uit jouw icon."quote:
Ik kòn het gewoon niet latenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:37 schreef ElisaB het volgende:
[..]
En ik maar denken: "Verrek, ze lijkt sprekend op de poes uit jouw icon."
Het is grappig. De kleine (die nu de werktitel Poekiepoes Phd heeft gekregen) is écht niet bang. Ze loopt als een compleet losgeslagen stuiterbal door het huis te hollenquote:Op vrijdag 5 mei 2006 20:50 schreef Nilasha het volgende:
Wat leuk dat jullie een kleintje erbij hebben!! Hoe reageren Pluim en Remie? Is het blazen en grommen of vinden ze haar wel leuk?
Weten jullie iets over haar situatie waarin ze geboren is?
Heel veel geluk met de kleine!
Schuw? Allesbehalve!quote:Op vrijdag 5 mei 2006 21:35 schreef deedeetee het volgende:
Als ik haar zo zie zitten vind ik haar pootjes niet zo smal maar * gewoon * maaja ik ben wel aan siamezen gewend en die hebben ook lange smalle poten![]()
Ze heeft ook mooie oortjes en het lijkt op de foto net of ze een wit puntje aan haar staartje heeft![]()
Ze klinkt niet overdreven schuw dus het wordt bere gezellig met haar erbij![]()
quote:Op vrijdag 5 mei 2006 22:18 schreef Vava het volgende:
Wat een schatje, echt een heel mooi beestjeen jullie hebben het idd verdiend
![]()
Mijn Remie was gewend aan alleen zijn. Dat wil zeggen: zonder andere poezen. Hij had mij 24/7 en dat leek hem wel te bevallen. Maar ik heb met dit kleintje (en ook met Pluim en Sooty) het idee dat ze écht andere poezen om zich heen willen. En nu Remie eraan gewend is, lijkt hij dat ook te willen. Dus ik snap jullie Mowgli welquote:Op vrijdag 5 mei 2006 23:11 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ElisaB!Wat is ze leuk! En lief! En... en... en...
Wij hebben de knoop ook doorgehakt. Nou ja, op 3 draadjes nog dan geloof ik. Mowgli mist d'r zus toch best wel heel erg.Dus we willen toch wel een vriendje of vriendinnetje erbij. Ik kan via de 'mama' van Julius wel aan een kleintje komen maar die duren nog heel lang enzo, zijn pas 1-2 weken oud. Dus we gaan eerst maar eens kijken of we niet iets kunnen vinden wat iets sneller gaat. Anders is Mowgli al weer te veel gewend aan alleen zijn zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |