Een beetje minder nieuws
![]()
Pluim kreeg afgelopen zaterdag een dicht, nat oog. Ze heeft dat op zich wel vaker, maar meestal is het na een dag weer over. Zondag was het er nog steeds, dus heb ik DA weer even gebeld. Zij was niet op de praktijk en hoefde van mij ook niet te komen (21:00... op eerste Paasdag.... voor een ontstoken oogje
![]()
). Maandag toch maar even zalf opgehaald.
Afgelopen nacht kregen Dirkje en Herman diarree. Dirkje een beetje; Herman echte spuitpoep. Tussen 4:00 en 5:30 ben ik onafgebroken bezig geweest met bedjes verschonen en kontjes wassen. Vanmorgen was het weer precies het zelfde. DA is einde van de ochtend toch maar even gekomen. Herman was afgevallen en dat is geen goed nieuws!
Allevier de katjes zijn op de antibiotica (Pluim dus ook). Pluim knapte binnen het uur op en heeft nu weer beide ogen open
![]()
Herman ging aan het einde van de middag zo vreselijk aan de dunne, dat ik er werkelijk niet tegenop kon met schoonmaken. Alles zat er onder (hij en zijn broetjes ook), en wat ik ook schoonmaakte; twee minuten later zat het weer onder. Zeven schone bedjes en een uur en een kwartier later was ie leeg
![]()
DA gebeld en weer heen om een stopmiddel te halen. Rond 19:00 is dat erin gegaan, gevolgd door een flink flesje melk. Om 21:00 hebben ze alledrie nog een slokje gekregen.
En nu zojuist geprobeerd ze weer te voeden. Dirkje en Pjèr wilden wel wat, maar Herman wil alleen maar slapen. Het kán zijn dat de antibiotica erin gekicked is en al het gedoe van vannacht, vanmorgen en vanmiddag hem echt uitgewoond heeft. Ik hoop het maar. Ik hoop dat ie na een paar uurtjes slapen gewoon weer lekker wakker wordt en wil drinken.
Hopen jullie mee?