abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 april 2006 @ 14:31:07 #1
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_37061821
Omdat wij niet kunnen DNS-en Snertcrew!

En omdat we natuurlijk wèl willen weten hoe het met Pluims verkoudheid is en met de diarree van een van de kleintjes, en omdat we heel veel foto's willen en ElisaB uit haar slaap halen en zo.
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:15 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Nog geen tijd gehad om een nieuwe te openen

Update: een van de kleintjes heeft diarree. Dat maakt het voeden tot een dagvullend programma (voeden, schoonmaken, schoonmaken, voeden). DA is net geweest en heeft zowel de kleintjes als Pluim (die dus met een ontstoken oog en een dicht neusgat zit) op de antibiotica gezet.

Ze gaan op zich prima, alleen ze groeien niet hard genoeg. Om maar niet te zeggen: ze groeien amper. En dat is niet goed! Gelukkig zijn ze wel levendig en zien ze er sterk uit.

Maar goed; we hollen ons te pletter dus. Je kan er maar druk mee zijn

Duim allemaal vooral mee, want het moét goedkomen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 april 2006 @ 14:33:48 #2
13151 crew  Rewimo
pi_37061903
De hoofdpersonen:

Pjèr:

Dirkje:

Herman:

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_37061927
Herman
#geen
pi_37061959
Ja ik zou ook graag 'meer foto's willen zien.
Ze zijn zo lief.

En allemaal snel beter worden hoor.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
  † In Memoriam † dinsdag 18 april 2006 @ 14:37:49 #5
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_37062021
Ha, een nieuw topic waarin gewone stervelingen wél mee kunnen posten, dank je Rewimo.

En nu nieuwe foto's van de poepies
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
  dinsdag 18 april 2006 @ 15:05:28 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37062744
Is er nu al meer bekend over het geslacht van de kittens ??

Kortom ElisaB heb je er aan gedacht om de DA deze prangende vraag te stellen

Ik hoop dat ze snel weer beter worden, Pluim en het kleintje.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_37067700
Is het wellicht een idee om te sonderen inplaats van met flesjes aan de slag te gaan? Het gaat veel sneller, is veiliger en je kan wat makkelijker dwangvoederen waardoor ze meer eten en beter aankomen.
Als een kundig persoon zoals een dierenarts het je uitlegt is het heel makkelijk.
Ik heb inmiddels heel wat diertjes zo groot gebracht, van kittens tot verweesde stinkdiertjes en ik kan het echt aanraden.

Kijk bijvoorbeeld eens hier
of hier
Slechts een paar willekeurige linkjes via google.
pi_37070071
Was het topic al kwijt..

Wat vervelend dat er eentje diarree heeft en dat ze niet zo goed groeien. Hopelijk trekt dat snel een beetje bij en worden ze lekkere stevige kitjes.

Veel succes nog voor jullie Elisa!
If gymnastics were easy, it would be called football!
pi_37080926
Nou, eindelijk het vervolg gevonden!

Ik ben ook wel benieuwd hoe het met Pluim en de kleintjes is Hopelijk hebben ze niet teveel last van de kwaaltjes?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37082828
Grobs sluit aan.

Rennen, vliegen en draven voor drie kleine Pluimpjes is geen sinecure, laat staan nog een huishouden met een klein mensaapje runnen.
En nog vragen naar een update? Pretty please.
  woensdag 19 april 2006 @ 00:41:39 #11
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_37083887
TVP

Ben benieuwd hoe het gaat met moeder en kleintjes!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 19 april 2006 @ 00:53:18 #12
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_37084090
Een beetje minder nieuws

Pluim kreeg afgelopen zaterdag een dicht, nat oog. Ze heeft dat op zich wel vaker, maar meestal is het na een dag weer over. Zondag was het er nog steeds, dus heb ik DA weer even gebeld. Zij was niet op de praktijk en hoefde van mij ook niet te komen (21:00... op eerste Paasdag.... voor een ontstoken oogje ). Maandag toch maar even zalf opgehaald.

Afgelopen nacht kregen Dirkje en Herman diarree. Dirkje een beetje; Herman echte spuitpoep. Tussen 4:00 en 5:30 ben ik onafgebroken bezig geweest met bedjes verschonen en kontjes wassen. Vanmorgen was het weer precies het zelfde. DA is einde van de ochtend toch maar even gekomen. Herman was afgevallen en dat is geen goed nieuws!

Allevier de katjes zijn op de antibiotica (Pluim dus ook). Pluim knapte binnen het uur op en heeft nu weer beide ogen open

Herman ging aan het einde van de middag zo vreselijk aan de dunne, dat ik er werkelijk niet tegenop kon met schoonmaken. Alles zat er onder (hij en zijn broetjes ook), en wat ik ook schoonmaakte; twee minuten later zat het weer onder. Zeven schone bedjes en een uur en een kwartier later was ie leeg

DA gebeld en weer heen om een stopmiddel te halen. Rond 19:00 is dat erin gegaan, gevolgd door een flink flesje melk. Om 21:00 hebben ze alledrie nog een slokje gekregen.

En nu zojuist geprobeerd ze weer te voeden. Dirkje en Pjèr wilden wel wat, maar Herman wil alleen maar slapen. Het kán zijn dat de antibiotica erin gekicked is en al het gedoe van vannacht, vanmorgen en vanmiddag hem echt uitgewoond heeft. Ik hoop het maar. Ik hoop dat ie na een paar uurtjes slapen gewoon weer lekker wakker wordt en wil drinken.

Hopen jullie mee?
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  woensdag 19 april 2006 @ 01:03:53 #13
33954 ElisaB
pi_37084238
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 15:05 schreef deedeetee het volgende:
Is er nu al meer bekend over het geslacht van de kittens ??

Kortom ElisaB heb je er aan gedacht om de DA deze prangende vraag te stellen
De laatste 24 uur is het in toenemende mate een kwestie van op poten zien te krijgen. Ik heb geen moment meer aan geslachten gedacht. Maar als ze dit te boven komen, zal ik het vást nog wel eens vragen
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 17:48 schreef owlet het volgende:
Is het wellicht een idee om te sonderen inplaats van met flesjes aan de slag te gaan? Het gaat veel sneller, is veiliger en je kan wat makkelijker dwangvoederen waardoor ze meer eten en beter aankomen.
Als een kundig persoon zoals een dierenarts het je uitlegt is het heel makkelijk.
Ik heb inmiddels heel wat diertjes zo groot gebracht, van kittens tot verweesde stinkdiertjes en ik kan het echt aanraden.

Kijk bijvoorbeeld eens hier
of hier
Slechts een paar willekeurige linkjes via google.
De allereerste voeding hebben we met de sonde gegeven. Niet echt handig (het moet met zn tweeen, want alleen lukt het niet) en tot nu toe ook niet echt nodig, want tot vanavond 21:00 hadden ze geen problemen met drinken uit de flesjes. Maar als Herman vannacht niet meer wil, zal ie morgen toch moeten. Dus dan gaan we dat doen. In elk geval is er bij Herman sinds de enorme diarree van het einde van de middag nog ruim 10cl ingegaan (en in gebleven). Bovendien heeft ie nog een beetje geplast, dus het werkt nog wel en uitgedroogd zal ie nog niet zijn.

Dat ze niet willen groeien is niet goed. Of het heel vreemd is, weet ik niet. Op zich waren de DA's daar niet heel erg van van streek (of ze hielden zich in). De DA waar ik vanmiddag was, zei dat het op zich niet zo vreemd is bij katjes die met keizersnee geboren zijn. Zolang ze levendig zijn en wel gewoon drinken, kan er nog van alles gebeuren.

Weet je. Ik baal er verschrikkelijk van en zou van alles willen. Maar het is ook steeds het dillemma tussen het gunnen van de broodnodige rust en slaap enerzijds, en de wil om ze schoon te maken (houden) en voederen anderzijds. Herman heeft de afgelopen uren goed gedronken. En als ie dan nu wil slapen, dan moet dat maar. Hij moet tenslotte ook slapen om te kunnen herstellen.

We doen onze stinkende best en moeten steeds beslissingen nemen. En soms maar op de goede gok. Ik hoop en wil dat ze het alledrie halen en dat is ook onze inzet.

En nou meeduimen allemaal
  woensdag 19 april 2006 @ 01:06:57 #14
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_37084298
*duimt en hoopt*
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  woensdag 19 april 2006 @ 01:08:59 #15
33954 ElisaB
pi_37084331
quote:
Op woensdag 19 april 2006 01:06 schreef MissBliss het volgende:
*duimt en hoopt*
Dank je wel; ze hebben het nodig
  woensdag 19 april 2006 @ 02:38:53 #16
33954 ElisaB
pi_37085325
Ik heb zojuist de voeding van 2:00 gehad en ben eigenlijk best tevreden

Pjèr (de enige zonder diarree) eet lekker. Iets minder enthousiast dan voorheen (lees: hij valt na de eerste gang in slaap en wil nog met moeite wakker worden voor het hoofdgerecht; een toetje hoeft ie niet).

Dirkje heeft lekker zitten drinken en heeft daarna van achteren weer het een en ander geloosd. Niet heel veel overigens.

En voor nu even het spannendste: Herman is wakker geworden. Heeft lekker liggen drinken (helft van de normale hoeveelheid), heeft niet gepoept en ligt nu lekker een beetje te knorren en te spartelen!

Nog twee picjes:

Pjèr en Herman

Pluim, nu ook in homo-roze

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 april 2006 @ 07:20:42 #17
13151 crew  Rewimo
pi_37086220
Joh wat vervelend die diarree. Hopelijk slaan de medicijnen goed aan en houden ze het verder droog.

Roze staat je goed, Pluim!
pi_37086236
De gemiddelde kutkat overleeft alles.
  woensdag 19 april 2006 @ 08:15:02 #19
33954 ElisaB
pi_37086531
Helaas heeft Herman de aanval van diarree niet overleefd

Na de voeding van 2:00 is ie gaan slapen. En vanaf dat moment is het me eigenlijk niet meer gelukt om hem wakker en drinkend te krijgen. Ik heb de hele nacht bij hem gezeten. Een paar minuten voor zevenen was het over. Gelukkig was beeb ook net uit bed en waren we er dus allebei bij.

Tis kut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 april 2006 @ 08:49:16 #20
13151 crew  Rewimo
pi_37086893
Ah nee...
pi_37086937
Sterkte ElisaB. Wat sneu.
I only wear black, until they invent a darker colour
weerforum
pi_37086993
Wat zielig, sterkte Elisa!
  woensdag 19 april 2006 @ 09:05:59 #23
3498 Barb
Graduated Fool
pi_37087141
Herman, .

Dat was mijn favorietje.

Wat ontzéttend kut, ElisaB, .
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
  woensdag 19 april 2006 @ 09:09:30 #24
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37087199
Ach gut..........
Gelukkig in z'n slaap ??? Wat rot voor jullie

Het was een echte lieverd
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 19 april 2006 @ 09:13:56 #25
23283 Mobster273
BEEEEEEER.......GOOOOOOOD!!!
pi_37087256

hopen dat pjér en dirkje het wél halen....
...houdt toch vooral van bier
Realiteit is een illusie die ontstaat bij een gebrek aan alcohol
Sober: a disturbing period of time between drinking sessions
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')