Je mag hem veranderen van mijquote:Op vrijdag 21 april 2006 22:40 schreef Messenga het volgende:
Mijn TT was leuker
Maar ik had em nog niet geopend.
Ik had: Het grote AFC Ajax-topic #338 : Zondag 0-10 voor 020.
whehehequote:Op vrijdag 21 april 2006 22:41 schreef Trancelocator het volgende:
[afbeelding] [afbeelding] HAHA!
Hendrie, wat een hoofd!
Hmmmm, als ie zoals gister speelt dan mag ie zker blijvequote:21/4/2006 - AD: Boukhari mag wellicht toch blijven
(Gepost door RvN)
Volgens het Algemeen Dagblad hebben de optredens van Boukhari de laatste tijd de clubleiding aan het denken gezet. Mogelijk zou de club de mentaal sterke middenvelder toch een contractverlenging willen aanbieden. Zelf zinspeelt hij echter op een vertrek naar het buitenland. "We hebben met elkaar gesproken.Echt veel valt daar nog niet over te zeggen. Ik wil in principe naar het buitenland. Dat heb ik een tijdje geleden al besloten, maar ik neem de tijd om een goede keuze te maken."
Ajax Netwerk
De behandeling die hij van het Ajax-publiek kreeg speelt mogelijk mee in zijn keuze: "Misschien wel, maar ik ben daar nu niet mee bezig. Het is gebeurd, ik heb het achter me gelaten. Tegelijk zal ik het nooit vergeten, ik vind het nog net zo schandalig als toen. Dat wil niet zeggen dat ik niet mijn best doe voor de supporters. Dat doe ik altijd. De mensen hebben voor veel geld een kaartje gekocht, wij als voetballers moeten ze daar iets voor teruggeven. Ik vind dat een voorrecht hoor, begrijp me goed."
Ik snap dat echt niet hoor.quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:10 schreef Jasza het volgende:
[..]
Hmmmm, als ie zoals gister speelt dan mag ie zker blijve
Nee weet ik maar als ie steeds zoals gister zou spelen bedoelde ikquote:Op zaterdag 22 april 2006 00:37 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik snap dat echt niet hoor.
Meneer speelt weer eens een leuke wedstrijd, net als toen tegen PSV voor de JC-schaal en moet gelijk maar weer een nieuw contract krijgen. Elke speler zal vast wel eens een keer boven zijn kunnen uit stijgen en een goede dag hebben, maar moet je daarom die overige dramatische minuten dan maar vergeten?
Het was overall nog steeds te slecht voor Ajax om daadwerkelijk een constante verbetering te zijn. Hopelijk kan ie leuk ballen in het buitenland volgend seizoen. Het is hem gegund.
Heerlijk!quote:Op zaterdag 22 april 2006 00:40 schreef Trancelocator het volgende:
Nu ook op Ultrasuid een samenvatting te vinden.
Ja , hij blijft mooiquote:Op zaterdag 22 april 2006 03:32 schreef paultjuhhh het volgende:
Kenden jullie dit filmpje al ? http://video.google.com/videoplay?docid=-355636324563715314&q=champions+league&pl=true
JA ik kende hem al, maar het blijft een geil filmpje...toch weer ff gekeken en toch weer kippevel als die bal het doel inrolt....quote:Op zaterdag 22 april 2006 03:32 schreef paultjuhhh het volgende:
Kenden jullie dit filmpje al ? http://video.google.com/videoplay?docid=-355636324563715314&q=champions+league&pl=true
gvd wat mooi, 6 minuten lang kippenvelquote:Op zaterdag 22 april 2006 03:32 schreef paultjuhhh het volgende:
Moet er bijna van janken als ik de verschillen met nu ziequote:Op zaterdag 22 april 2006 03:32 schreef paultjuhhh het volgende:
tering vanaf secnde 1 kippenvelquote:Op zaterdag 22 april 2006 03:32 schreef paultjuhhh het volgende:
Wat doe jij met tong zijn avatar man?quote:Op zaterdag 22 april 2006 03:32 schreef paultjuhhh het volgende:
Prachtig die smile ook op het gezicht van Huntelaar. Wat een held is die man zeg.quote:
Hier nog eens in WMV:quote:Op zaterdag 22 april 2006 03:32 schreef paultjuhhh het volgende:
quote:Rosenberg worstelt met zijn vorm 22 april 2006
Markus Rosenberg: 'Ik ben net niet helemaal honderd procent' Markus Rosenberg kampt al enkele weken met een vormcrisis. De aanvaller van Ajax baalt van zijn spel in de afgelopen periode en geeft op de website Highlow.nl toe dat hij op dit moment een stukje scherpte mist. "Het laatste zetje ontbreekt", erkent een teleurgestelde Rosenberg.
"Ik ben net niet helemaal honderd procent", vervolgt de Zweed. "Als ik de bal krijg, voelt het niet alsof ik de bal wel helemaal onder controle heb. Ik weet niet wat het precies is. Ik hoop dat ik er zondag weer eens eentje in knal. De enige misschien. Dat zou prachtig zijn."
quote:Blind: Juanfran te goed voor de bank 22 april 2006
Juanfran gaat Ajax verlaten Ajax-trainer Danny Blind heeft tegenover RTV Noord-Holland het naderende vertrek van Juanfran toegelicht. Volgens de oefenmeester is na een gesprek met de speler besloten dat de optie tot koop op de Spanjaard niet zal worden gelicht. Juanfran zal Ajax daardoor aan het einde van het seizoen verlaten. De 29-jarige linksback wordt momenteel gehuurd van het Turkse Besiktas.
Zijn directe concurrent voor de linksbackpositie, Urby Emanuelson, houdt hem echter meestal buiten de eerste elf. "Juanfran was te goed voor de reservebank", aldus Blind. "Daarom hebben we in overleg besloten dat het beste is dat hij weer terugkeert naar Turkije."
Ja, dat gaat ie in de pers roepen jaquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
BlindJuan Fran is nog te slecht voor FC Utrecht man.
Waarom niet, hij is gewoon niet goed genoeg, punt.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dat gaat ie in de pers roepen ja![]()
Is toch topsport?quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:42 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ja, dat gaat ie in de pers roepen ja![]()
Dan lost hij dit toch goed op?quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:43 schreef DutchSoldier het volgende:
[..]
Waarom niet, hij is gewoon niet goed genoeg, punt.
Als Blind zoiets in de pers had geroepen was ie weer onprofessioneel etc...quote:
Hij had gewoon moeten zeggen dat Juanfran niet goed genoeg is voor Ajax, en niet met smoesjes aankomen dat hij te goed is voor de bank blablabla..zoals al na mij werd gezegd, voetbal is topsport, en topsport is hard.quote:
Maar hij zegt het niet. Prima dus.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:45 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Iedereen die dit leest heeft meteen door dat hij dit eigenlijk niet meent.
Juanfran gaat dadelijk nog écht denken dat ie te goed voor de bank van Ajax is. Loopt ie volgend jaar naast zn schoenenquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:46 schreef Da_Sandman het volgende:
Gewoon keurig diplomatiek opgelost, niemand geschaadt oid...
Zolang dat maar niet meer bij Ajax isquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:47 schreef DutchSoldier het volgende:
[..]
Juanfran gaat dadelijk nog écht denken dat ie te goed voor de bank van Ajax is. Loopt ie volgend jaar naast zn schoenen![]()
Hebben ze bij Feyenoord niet nog een linksback nodig?quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Zolang dat maar niet meer bij Ajax is
In zijn jaren in spanje was hij een van de beste verdedigers van Europa.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:47 schreef DutchSoldier het volgende:
[..]
Juanfran gaat dadelijk nog écht denken dat ie te goed voor de bank van Ajax is. Loopt ie volgend jaar naast zn schoenen![]()
Uitleg wel degelijk.. linkquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:51 schreef Againzender het volgende:
seizoenkaart van 157 naar 172 euro verhoogd krijg ik net via de post. Dat is bijna 10% omhoog, zonder enige uitleg. Lekker dan
quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:51 schreef Againzender het volgende:
seizoenkaart van 157 naar 172 euro verhoogd krijg ik net via de post. Dat is bijna 10% omhoog, zonder enige uitleg. Lekker dan
Begin jaren 70 was Ajax het beste team van de wereld.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:52 schreef Chadi het volgende:
[..]
In zijn jaren in spanje was hij een van de beste verdedigers van Europa.
oh, wacht even, ik dacht dat dat spam wasquote:
Wat doe jequote:Op vrijdag 21 april 2006 11:31 schreef Dagonet het volgende:
Erwtensoep gaat ook een week VBL verlaten, trollen, zuigen.
10 jaar geleden ookquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:52 schreef DutchSoldier het volgende:
[..]
Begin jaren 70 was Ajax het beste team van de wereld.
Halverwege de jaren 90 ookquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:52 schreef DutchSoldier het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:52 schreef DutchSoldier het volgende:
[..]
GMTAquote:
Ik reken er maar niet op dit keer.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:57 schreef Houniet het volgende:
Morgen word feyenoord - Ajax uitgezonden via SopCast.
Mwah, ik zit in de kuip, vind ik toch leuker, vooral na afloop lekker feesten in R*tt*rdamquote:Op zaterdag 22 april 2006 11:57 schreef Houniet het volgende:
In de kroeg hebben ze Tele2quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:57 schreef Houniet het volgende:
Hij heeft geen goede pot gespeeld dit jaar. Dus dat was al vreemd toen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:57 schreef twi het volgende:
Grappig, paar weken terug waren de loftuitingen aan het adres van Juanfran eigenlijk vrij buitensporig hier. Na FC Utrecht thuis is dat als een kaartenhuis in elkaar gedondert.
In Groningen zenden ze denk ik geen Ajax uitquote:
Hij heeft toch wel redelijke wedstrijden gespeeld hoor. Inderdaad, was dat toen ineens een trend. Hij heeft de pech dat Emanuelson beter was, maar echt dramatisch is 'ie niet. Geef mij Juanfran maar boven die Ball van PSV of Bosschaart van Feyenoord.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij heeft geen goede pot gespeeld dit jaar. Dus dat was al vreemd toen.
Overigens moet je zondag gewoon lekker counteren, ideaal. Dan zou ik dus Babel ook opstellen.
Welk vak?quote:Op zaterdag 22 april 2006 11:59 schreef DutchSoldier het volgende:
[..]
Mwah, ik zit in de kuip, vind ik toch leuker, vooral na afloop lekker feesten in R*tt*rdam![]()
Yup, maar dat zeg ik al maanden, dat hij te duur is om te houden. Zelfs voordat 'ie ook maar een wedstrijd had gespeeld.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:06 schreef methodmich het volgende:
Ja, dat is logisch. Maar hij is wel duur en was overbodig omdat Urby er al was. Vandaar dat hij gaat.
Ik denk dat onze linksback gewoon verder op moet schuiven en aanvallend nu meer mee kan doen. Daar ligt voor Ajax morgen de ruimte naar alle waarschijnlijkheid.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:01 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij heeft geen goede pot gespeeld dit jaar. Dus dat was al vreemd toen.
Overigens moet je zondag gewoon lekker counteren, ideaal. Dan zou ik dus Babel ook opstellen.
Vond ik ook. Gewoon je snelle spelers opstellen. Babel, Rosales, Rosenberg. Misschien zelfs Huntelaar eens als pinchhitter gebruiken. Emanuelson linkshalf. Jammer genoeg zijn de andere middenvelders niet zo snel.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:01 schreef methodmich het volgende:
Jij wel. Maar lang niet iedereen. Ach, in augustus vonden velen Urby nog te slecht.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:08 schreef twi het volgende:
[..]
Yup, maar dat zeg ik al maanden, dat hij te duur is om te houden. Zelfs voordat 'ie ook maar een wedstrijd had gespeeld.
Volledige samenvatting op www.ultrasuid.comquote:Op zaterdag 22 april 2006 12:11 schreef TIM-846 het volgende:
Ik heb helaas nog steeds niet de westrijd tegen feyenoord afgelopen donderdag kunnen achterhalen waar dan ook..
Iemand die een linkje heeft?
foeiquote:Op zaterdag 22 april 2006 12:32 schreef Trancelocator het volgende:
Feyenoord kapot, olé olé! Feyenoord kapot, olé olé!
(Sorry...)
Ik ga de samenvatting nog maar eens bekijken.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:17 schreef SiemeN het volgende:
[..]
Volledige samenvatting op www.ultrasuid.com
Goals in één rar op www.rapacity.nl/files/ajax_feyenoord_playoffs.rar
quote:Het Algemeen Dagblad meldt dat Salomon Kalou niet langer het vertrouwen van de Feyenoord-selectie geniet. Dit was de conclusie na een nachtelijke praatsessie na afloop van de 3-0 nederlaag tegen Ajax in de play-offs.
Bij deze sessie waren twaalf spelers aanwezig, en was Erwin Koeman niet niet van de partij. Uit het gesprek kwam dat Kalou onder andere een verkeerde invloed hebben op de andere talenten in De Kuip.
quote:Arbiter Ben Haverkort heeft zich afgemeld voor de topper Feyenoord - Ajax van komende zondag. De scheidsrechter kampt momenteel met een spierblessure en kan daarom niet fluiten.
Haverkort wordt vervangen door Ruud Bossen. Voor Bossen stond de wedstrijd FC Twente - FC Utrecht op het programma, die wedstrijd wordt nu gefloten door Reinold Wiedemeijer.
psv kan weer gaan vissen in de feyenoord vijver dusquote:
quote:Ajax aast op Diba
Door Olga (Nuongirl) op zaterdag 22 april 2006 12:50
Bron: Elf
Anouar Diba staat in de belangstelling van Ajax. De Amsterdammers zijn op zoek naar een rechtsbuiten en hebben daarbij hun pijlen gericht op de aanvaller van NAC Breda.
Technisch directeur Martin van Geel bekeek de linkspoot gisteravond tijdens de wedstrijd van NAC Breda tegen Top Oss, die wedstrijd eindigde in een 0-0 gelijkspel.
De 23-jarige Diba speelt sinds het seizoen 2002/2003 voor de club uit Breda. Hij speelde tot nu toe 84 competitiewedstrijden waarin hij vijftien maal wist te scoren.
Neequote:
Rosales is eindelijk eens een beetje aan het opbloeien.quote:Op zaterdag 22 april 2006 12:58 schreef -Vaduz- het volgende:
Diba is toch prima te gebruiken? Betekent wel einde Rosales dan.
quote:Frank de Boer naar Cursus Betaald Voetbal
Frank de Boer meldt zich op 31 mei in Zeist voor de Cursus Coach Betaald Voetbal. De oud-international is één van de 19 personen die deelnemen aan de opleiding. John van den Brom, John van Loen, Zjelko Petrovic en Rob Witschge zijn - naast De Boer - de bekendste namen.
Ook oud-voetballers als Fons Groenendijk, Erik ten Hag, John Lammers, Jos Luhukay, Erik van de Meer en Jurgen Streppel hopen over bepaalde tijd het felbegeerde document te krijgen.
Hij technisch beter dan die 2 bij elkaar opgeteld.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:10 schreef Nashje het volgende:
Diba. Laat het aub niet waar zijn. Ben je Sikora en Soetaers eindelijk kwijt....
Eens in de 5 wedstrijden ja.quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:39 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij technisch beter dan die 2 bij elkaar opgeteld.
Misschien willen ze Sno terugquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:47 schreef Urquhart het volgende:
Maar het is natuurlijk niet zeker of hij er wel voor Diba zat.
KJH en Stam gok ikquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:47 schreef The_Hives het volgende:
schandalig die prijsverhoging van de seizoenskaarten. Ben benieuwd naar de uitleg
quote:
quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:35 schreef jna het volgende:
[afbeelding]
De Arena is nu ook te zien via google earth![]()
ik krijg hem net 20 seconden geleden in de deur.quote:
En dat terwijl ik altijd met de normale trappen ga!quote:
En die pakken Ajax Koffie die door Van Geel niet aan te slepen zijnquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:47 schreef The_Hives het volgende:
schandalig die prijsverhoging van de seizoenskaarten. Ben benieuwd naar de uitleg
Wel een hele oude foto met Sunrise er nog op en het oude honk...quote:Op zaterdag 22 april 2006 14:35 schreef jna het volgende:
[afbeelding]
De Arena is nu ook te zien via google earth![]()
ze geven het wel als redenquote:Op zaterdag 22 april 2006 14:55 schreef SiemeN het volgende:
[..]
En dat terwijl ik altijd met de normale trappen ga!
Ik ben het wel met je eens dat er geen verhoging moet komen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:04 schreef The_Hives het volgende:
[..]
Ze kunnen op het minst eens een gebaar teruggeven aan de supporters.....
waar zeg ik dan dat ik niet meer heen ga?quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:08 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ik ben het wel met je eens dat er geen verhoging moet komen.
Ik vind echter wel dat je komt voor AJAX en dat je je club moet steunen of we nu eerste of tiende worden.
Wat ik bedoel is dat je de prijzen los moet zien van de prestaties.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:10 schreef The_Hives het volgende:
[..]
waar zeg ik dan dat ik niet meer heen ga?
Weet ik, ik heb het toch ook over "die extra kosten".quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:18 schreef PLAE@ het volgende:
40.000x gemiddeld ¤250,- brengt slechts 10 miljoen in het laadje.
Echt zoden aan de dijk zegt dat natuurlijk niet. Ik vind dat Ajax maar eens op zoek moet naar een sponsor die echt grof wil investeren in de club. ABN bijvoorbeeld pompt dit jaar alleen al meer geld in die 2 bootjes van ze in de Volvo Ocean Race dan in Ajax
nou moest dat vroeger een race voorstellen met internationale allure etc maar toch
jajong lees die brief eens op http://www.dapprestrijders.nl het is meer dan inflatieverhoging![]()
ja okay. In dit geval wel. Maar dan nog: betalen voor roltrappen die de arena toch al wilden plaatsen? Die ook voornamelijk vanwege die concerten komen. Dit heeft al een commercieel doel, en de supporters mogen ervoor betalen.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:15 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat je de prijzen los moet zien van de prestaties.
lijkt me niet. De arena is commercieel en Ajax heeft zelf geld. Misschien dat ze met de bouw gesponsord hebben, maar nu zullen ze niet aan de huur meebetalen neem ik aan.quote:Op zaterdag 22 april 2006 15:44 schreef Houniet het volgende:
Hoe zit het met de gemeente Amsterdam dan, betalen die ook mee aan de huur van het stadion. Ik ben daar niet zo op de hoogte van namelijk.
![]()
Gemeente Amsterdam heeft aandelen van de Arena.quote:Op zaterdag 22 april 2006 16:53 schreef The_Hives het volgende:
[..]
lijkt me niet. De arena is commercieel en Ajax heeft zelf geld. Misschien dat ze met de bouw gesponsord hebben, maar nu zullen ze niet aan de huur meebetalen neem ik aan.
quote:Rosenberg: 'Ik ben niet honderd procent'
22 april 2006, 17:16
Door: Pim Dikkers
Markus Rosenberg is al enkele weken niet in zijn beste doen. Op de website Highlow.nl geeft de aanvaller aan waar het aan ligt: "Ik ben net niet helemaal honderd procent."
"Het laatste zetje ontbreekt", vervolgde de Zweed. "Als ik de bal krijg, voelt het niet alsof ik de bal wel helemaal onder controle heb. Ik weet niet wat het precies is. Ik hoop dat ik er zondag (tegen Feyenoord red.) weer eens eentje in knal. De enige misschien. Dat zou prachtig zijn."
Veel te duur op dit moment... Misschien na 2006/2007?quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:19 schreef Badabingea het volgende:
Waarom gaan we niet achter Chivu aan?
Die wilt ook graag terug en die kunnen we goed gebruiken.
Hij wilt zelf komen toch?quote:Op zaterdag 22 april 2006 18:20 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Veel te duur op dit moment... Misschien na 2006/2007?
Zit een prijskaartje aanquote:Op zaterdag 22 april 2006 18:27 schreef Badabingea het volgende:
[..]
Hij wilt zelf komen toch?
En daar speelt die toch niet tot amper?
Wel jammer.
En clubs als Real Madrid en Man Utd willen hem ook hebbenal is ajax natuurlijk veel mooier.quote:
die kwalquote:Op zaterdag 22 april 2006 19:29 schreef methodmich het volgende:
Anouar Diba, dat zou getuigen van ambitie als je die aantrekt.
Net zoiets als het nieuwe van Valencia?quote:Op zaterdag 22 april 2006 19:08 schreef Nashje het volgende:
Chivu komt nu nog echt niet terug hoor. Blijft nog een seizoen in Roma en tekent volgend jaar bij een mooie en nog grotere club.
En ik wou dat Ajax een eigen stadion had.
quote:Volgens de Spaanse sportkrant Marca zal Valencia waarschijnlijk beschikken over het modernste voetbalstadion ter wereld. Het bouwbedrijf IMG heeft namelijk deze week een voorstel gedaan aan de huidige nummer twee in de Primera División, waarbij de laatste technologische snufjes en ontwikkelingen centraal staan.
Het stadion zal beschikken over 70.000 zitplaatsen waar elke toeschouwer de mogelijkheid heeft om via een LCD-scherm verschillende activiteiten te ondernemen. Zo kunnen er vanuit een zeer comfortable zitplaats versnaperingen worden besteld en kunnen er weddenschappen op wedstrijden worden afgesloten. Tevens beschikt de bezoeker over een sms -en chat service naar mobiele telefonie en kan er ook radio worden beluisterd.
Bovendien kan de bezoeker in het stadion voordat de wedstrijd begint de opstellingen of de laatste nieuwsfeiten op zijn mobiele telefoon of PDA verzonden krijgen.
In Valencia was IMG onder meer verantwoordelijk voor de bouw van het Congresgebouw, een gelijkwaardig project gezien het feit dat aan beide projecten een prijskaartje hangt van 350 miljoen euro.
Stadion, zei ik. Geen bioscoop.quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:24 schreef jna het volgende:
[..]
Net zoiets als het nieuwe van Valencia?
[..]
![]()
En hoe willen ze dat hufterproof maken?quote:Op zaterdag 22 april 2006 20:24 schreef jna het volgende:
[..]
Net zoiets als het nieuwe van Valencia?
[..]
![]()
quote:Ajax A1 dicht bij kampioenschap
Apeldoorn, 22 april 2006
De schaal en de medailles waren al aanwezig toen Ajax A1 zaterdagmiddag aantrad tegen Vitesse/AGOVV, want bij winst van Ajax en puntenverlies van Feyenoord zou het team van trainers Sonny Silooy en Dick de Groot kampioen zijn. Tot een huldiging kwam het niet. Ajax won zelf weliswaar met 0-4, maar ook Feyenoord pakte drie punten.
Ajax had een kwartiertje nodig om tegenstander Vitesse/AGOVV af te tasten. Toen werd het gaatje gevonden in de defensie. De voorzet kwam van de linkerkant van Murat Yildirim en hij vond Siem de Jong, die keurig raak kopte. De Jong speelde voor de eerste keer mee bij het hoogste jeugdelftal en de speler van B1 liet zijn visitekaartje achter in de score. Want hij opende niet alleen de score, hij tekende veel later ook voor de eindstand van 0-4.
Maar tot die tijd gebeurde er nog wel het een en ander. Na de openingsgoal kreeg de thuisploeg een kans omdat de Ajax-defensie de bal slecht wegwerkte. De kans werd echter gemist. Ook Ajax kreeg nog enkele mogelijkheden, maar Sergio Zijler, Marijn Sterk en John Goossens misten het geluk.
In de tweede helft ging bijna al het verkeer richting Vitesse-doel. Een keer kreeg de thuisploeg nog een mogelijkheid maar Arends werkte de bal net naast. Daarvoor had Javier Martina al een schot gelost, maar zat de keeper er nog tussen.
Na een klein kwartiertje in de tweede helft rondde Goossens een eentwee met Jordy Brouwer succesvol af door de bal over de keeper te schieten, 0-2. Vier minuten later was Brouwer wederom een schakel in een eentwee, maar nu was Chakib Tayeb de doelpuntenmaker, 0-3. In de 68ste minuut tekende De Jong voor de eindstand van 0-4 door bij een scrimmage alert te zijn en de vierde Ajax-treffer binnen te werken.
Hoewel Ajax heer en meester was en via Mitchel Donald nog enkele kansen kreeg, bleef het 0-4. Aangezien Feyenoord nipt met 0-1 bij Excelsior won, kon de KNVB-afgevaardigde de schaal en de medailles weer terug nemen naar Zeist. Het kampioenschap is namelijk nog niet binnen. De wedstrijd die Ajax A1 donderdagavond 27 april in Rotterdam zou spelen tegen Sparta is verzet naar dinsdag 2 mei.
Opstelling Ajax A1: Marco van Duin; Vurnon Anita, Donovan Slijngard (78. Ivo de Heus), Jan Vertonghen (64. Gregory van der Wiel), Marijn Sterk; Siem de Jong (70. Mitchel Donald), Murat Yildirim (73. Marco Neuvel), John Goossens; Sergio Zijler, Javier Martina (48. Jordy Brouwer), Chakib Tayeb.
Dat was ook het eerste waaraan ik moest denken... dat is onmogelijk ...quote:Op zaterdag 22 april 2006 21:38 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
En hoe willen ze dat hufterproof maken?
Ja elke supporter is voorstander van de grachten, je hebt helemaal gelijk.quote:Op zondag 23 april 2006 01:57 schreef soccerbrain het volgende:
jammer he van die Arena..lopen ze toch achter de feiten aan .Ajax had gewoon een modern'Engels' stadion moeten hebben.60.000plaatsen. .dit is echt dramatisch...vooral achter de doelen...die gracht verpest het echt...maarja 020 he...die houden van grachten...
natuurlijk is dat zo ..maar dat is juist de fout..hoe lossen ze dat bij Bayern en Schalke op dan?quote:Op zondag 23 april 2006 02:02 schreef editor2 het volgende:
Die grachten is juist bewust gedaan om supporters die vroeger graag het veld oprenden tegen te houden en om ook ambulance/politie diensten e.d snelle toegang tegeven tot de ArenA zodat ze overal snel bijkunnen zijn.
Echter tijdens Marokko vs Ajax lieten de Marokkaanse supporters zien hoe makkelijk de barriere van de gracht te omzeilen was zonder zelf schade op te lopen.
quote:Op zondag 23 april 2006 01:57 schreef soccerbrain het volgende:
jammer he van die Arena..lopen ze toch achter de feiten aan .Ajax had gewoon een modern'Engels' stadion moeten hebben.60.000plaatsen. .dit is echt dramatisch...vooral achter de doelen...die gracht verpest het echt...maarja 020 he...die houden van grachten...
Hou op man. In de Arena kan je het spel echt overal vandaan goed volgen. Echt vanuit elke hoek en hoogte. Dat het geen typisch voetbalstadion is ... Ach, ik moet nog maar eens zien welke club echt alleen nog maar een stadion gaat bouwen voor alleen het voetballen. Het is nou eenmaal een dure investering en die heb je er niet zo uit met alleen kaartverkoop.quote:Op zondag 23 april 2006 04:29 schreef soccerbrain het volgende:
old traffort met een ringetje eraf 60000 plaatsen zoiets had er moeten staan, of Bayern maar dan iets kleiner De arena is gewoon op veel vlakken niet goed en gelukkig ben ik geen ajax supporter anders was ik gek geworden want zo'n speciale club moet in een speciaal VOETBAL stadion spelen....nu heb je een verrekijker nodig achter het doel.
Ik las laatst een interview met Ferry Bodde van Ado en die vond de ArenA het mooiste stadion van Nederland, wel opvallend voor een ado spelerquote:Op zondag 23 april 2006 05:12 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Hou op man. In de Arena kan je het spel echt overal vandaan goed volgen. Echt vanuit elke hoek en hoogte. Dat het geen typisch voetbalstadion is ... Ach, ik moet nog maar eens zien welke club echt alleen nog maar een stadion gaat bouwen voor alleen het voetballen. Het is nou eenmaal een dure investering en die heb je er niet zo uit met alleen kaartverkoop.
Je kan alles zeggen over de arena maar het zicht is juist vrij goed...quote:Op zondag 23 april 2006 04:29 schreef soccerbrain het volgende:
old traffort met een ringetje eraf 60000 plaatsen zoiets had er moeten staan, of Bayern maar dan iets kleiner De arena is gewoon op veel vlakken niet goed en gelukkig ben ik geen ajax supporter anders was ik gek geworden want zo'n speciale club moet in een speciaal VOETBAL stadion spelen....nu heb je een verrekijker nodig achter het doel.
Live wedstrijden via Internet streams #10quote:Op zondag 23 april 2006 10:29 schreef maxamius het volgende:
misschien heb ik er ergens overheen gelezen maar is er ergens nog een stream van de wedstrijd?
quote:Ajax niet op 3 mei in Amsterdam
Ajax mag van het Amsterdamse gemeentebestuur op 3 mei niet thuis spelen in de finale van de play-offs voor deelname aan de voorronde van de Champions League. Er is in die week onvoldoende politiecapaciteit beschikbaar om de wedstrijd in de ArenA ordelijk te laten verlopen, zo heeft het gemeentebestuur onlangs aan Ajax laten weten.
De Amsterdamse club diende daarop bij de KNVB een verzoek in op 26 april eerst thuis te mogen spelen. Het bestuur betaald voetbal stemde zaterdag daarmee in. De verschuiving van de twee duels is alleen van toepassing als FC Groningen zondag ten koste van AZ de finale haalt. Uiteraard moet ook Ajax nog met Feyenoord afrekenen.
Hier, gelijkquote:
quote:Op zondag 23 april 2006 11:31 schreef venomsnake het volgende:
het wordt 3-0 , verlengen, strafschoppen, Kuijt mist strafschop. schiet 10 meter over. Ajax verder.
Dan heb ik het zweet in de bilnaat staanquote:Op zondag 23 april 2006 11:31 schreef venomsnake het volgende:
het wordt 3-0 , verlengen, strafschoppen, Kuijt mist strafschop. schiet 10 meter over. Ajax verder.
Zeg maar dag met het handje tegen de geloofwaardigheidquote:Op zondag 23 april 2006 11:52 schreef jna het volgende:
Ik dacht dat er alleen spelers zouden spelen bij feyenoord die "hart voor de zaak" hadden. Laat die koeman toch Kalou spelen terwijl ie gister nog het tegenovergestelde zegt![]()
Boussabonquote:
Hoop is niet goed voor jequote:Op zondag 23 april 2006 11:57 schreef Dylan Dog het volgende:
Ik hoop op 4-0
sorry maar dat vind ik niet bepaald opvallend.quote:Op zondag 23 april 2006 05:16 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik las laatst een interview met Ferry Bodde van Ado en die vond de ArenA het mooiste stadion van Nederland, wel opvallend voor een ado speler![]()
Gelijk heb je.quote:Op zondag 23 april 2006 11:58 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
sorry maar dat vind ik niet bepaald opvallend.
Als je al niet meer objectief over een stadion kan oordelen...komop zeg![]()
Die kerel heeft ook nooit in het buitenland gevoetbaldquote:Op zondag 23 april 2006 11:58 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
sorry maar dat vind ik niet bepaald opvallend.
Als je al niet meer objectief over een stadion kan oordelen...komop zeg![]()
Hij zit niet voor niets bij ADOquote:Op zondag 23 april 2006 12:01 schreef Houniet het volgende:
[..]
Die kerel heeft ook nooit in het buitenland gevoetbald![]()
Dat gevoel heb ik ook, maarja je weet nooit hequote:Op zondag 23 april 2006 12:07 schreef SiemeN het volgende:
3 - 0 voor, en toch begin ik een beetje nerveus te worden..
Het zal allemaal wel goed gaan komen, denk ik maar.
Ik hoop hetquote:Op zondag 23 april 2006 12:10 schreef Black-Death het volgende:
Jongens relax, het komt goedOver 30 minuten heeft Huntelaar er al weer 1 int netje hangen!
Het begint al om 12.30 hoorquote:Op zondag 23 april 2006 12:13 schreef SiemeN het volgende:
Ik moet trouwens werken vanaf 16.00 tot 00.00
We hebben alleen NED1, 2 en 3 op de TV daar.. dus dat wordt tandenkarsend afwachten..
je kan toch gewoon luisteren?quote:Op zondag 23 april 2006 12:13 schreef SiemeN het volgende:
We hebben alleen NED1, 2 en 3 op de TV daar.. dus dat wordt tandenkarsend afwachten..
Ajax is rond half 3 al afgelopen hoorquote:Op zondag 23 april 2006 12:13 schreef SiemeN het volgende:
Ja, ok.quote:
Je weet het nooit het met deze ploegquote:Op zondag 23 april 2006 12:15 schreef venomsnake het volgende:
kom op hee, nu al nerveus??
Dan ben ik al weg, hier..quote:Op zondag 23 april 2006 12:15 schreef Houniet het volgende:
[..]
Ajax is rond half 3 al afgelopen hoor?
das waar, maar ajax prikt er wel 1 in, feyenoord moet komen, op den duur moeten ze alles of niets gaan spelen, dus vallen er gaten achterin.quote:Op zondag 23 april 2006 12:16 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Je weet het nooit het met deze ploeg
Ik moet om twee uur 'verplicht' F1 kijken, dus dat valt moeilijk op te schuivenquote:Op zondag 23 april 2006 12:17 schreef SiemeN het volgende:
Niet dat werk zó ver is, maar ik moet nog van alles doen ook van te voren..
Beetje verkeerd uitgelegd misschien
Ik zal begin 2e helft zo'n beetje weg moeten.. of ik moet al m'n taken op zien te schuiven..
quote:Ajax mogelijk niet in eigen ArenA
Als Ajax en FC Groningen de play-offs halen zitten de Amsterdammers met een probleem. Het gemeentebestuur heeft namelijk besloten dat Ajax op 3 mei niet in de eigen ArenA mag spelen omdat er dan te weinig politie beschikbaar is.
Mocht AZ de finale ten koste van Groningen halen dan is er geen probleem, omdat de Alkmaarders hoger in de ranglijst eindigde dan Ajax heeft de ploeg van Louis van Gaal het recht om eerst uit te spelen en dan pas thuis.
De KNVB heeft inmiddels het verzoek van Ajax ontvangen om op 26 april, de dag dat Ajax volgens de originele planning uit zou moeten spelen, de wedstrijd in Amsterdam te laten spelen, mocht de formatie van Danny Blind Feyenoord verslaan. Vanmiddag volgen de twee duels returnduels en wordt er meer duidelijk.
jij niet alleen, we komen er wel hoop ikquote:
Iddquote:Op zondag 23 april 2006 12:34 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik heb ook al zo'n klote gevoel, weet niet waarom
Groningenquote:
Met Ajax weet je het nooit als ze 1-0 achterkomenquote:Op zondag 23 april 2006 12:51 schreef Jajong het volgende:
Na een kwartier nog 0-0.. Sorry zien jullie Feyenoord echt 3 keer scoren? Ik niet hoor.
Dan gaat Ajax toch altijd beter spelen ?quote:Op zondag 23 april 2006 12:52 schreef Jasza het volgende:
[..]
Met Ajax weet je het nooit als ze 1-0 achterkomen![]()
quote:Op zondag 23 april 2006 13:00 schreef Houniet het volgende:
Nieuwe TT als we doorgaan:
Het grote AFC Ajax-topic #339: Kusje voor Feyenoord
quote:Op zondag 23 april 2006 13:00 schreef Houniet het volgende:
Nieuwe TT als omdat we doorgaan:
Het grote AFC Ajax-topic #339: Kusje voor Feyenoord
quote:
Dat kon ook al aan het begin van de wedstrijd toen het 0-0 was!quote:Op zondag 23 april 2006 13:14 schreef Gelderland het volgende:
wat een wedstrijd... Ajax supporters kunnen die hele kuip gaan stangen nu![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |