abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37949276
quote:
Op donderdag 18 mei 2006 11:37 schreef Morpheus2002 het volgende:
Canon PowerShot A530

Is dit een goede Digicam voor iemand die af en toe natuurfoto's maakt en foto's tijdens feestjes, uitgaan e.d.?

Ik vind ¤ 189,- wel een mooie prijs
Een volmondige Ja, mits...

Het is een prima allround camera, waar je je qua prijs geen buil aan valt. Makkelijk mee te nemen, dus goed voor uitgaan en feestjes.

Alleen die natuurfoto's: Als je af en toe een landschapje fotografeert geen probleem. Ook macro kun je er mee doen. Tip: Stel de witbalans zelf in op zonnig of bewolkt.

Alleen als je echt bijzondere platen wilt gaan maken (super-de-super macro of groothoek landschappen) kom je hiermee niet uit; dan denk je aan een totaal andere camera; eentje die je beslist niet meeneemt als je uitgaat.
  donderdag 18 mei 2006 @ 13:44:47 #102
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_37949713
Bedankt voor je reactie.

Die echt bijzonde foto's maak ik niet, althans op dit moment niet en heb daar ook nu geen behoefte aan.

Al met al zou dit dus een goed aankoop zijn
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zaterdag 20 mei 2006 @ 14:48:23 #103
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_38017208
Ik zoek ook een Digicam max 400/500 euro

Eigenlijk een allround camera waarmee ik zowel op feestjes mee kan aankomen of is wat leuke natuur/sport foto's kan maken

Een powershot is altijd wel goed heb zo'n ding eerder gehad (S10 )
Maar er zullen vast wel andere opties zijn
Ik noem ff wat op kijken wat jullie er van vinden vinden
-Ricoh Caplio R4
-Canon PowerShot A700
-Nikon Coolpix P4
-Panasonic Lumix DMC-TZ1
-Pentax Optio M10
-Kodak V570
-Sony DSC-W100

Grote optische zoom vind ik wel gunstig en wil veel in kun stellen (sluitertijd bijv )

[ Bericht 16% gewijzigd door Steve-O op 20-05-2006 15:13:38 ]
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_38017795
quote:
Op zaterdag 20 mei 2006 14:48 schreef Steve-O het volgende:
Ik zoek ook een Digicam max 400/500 euro

Eigenlijk een allround camera waarmee ik zowel op feestjes mee kan aankomen of is wat leuke

Een powershot is altijd wel goed heb zo'n ding eerder gehad (S10 )
Maar er zullen vast wel andere opties zijn
Ik noem ff wat op kijken wat jullie er van vinden vinden
-Ricoh Caplio R4
-Canon PowerShot A700
-Nikon Coolpix P4
-Panasonic Lumix DMC-TZ1
-Pentax Optio M10
-Kodak V570
-Sony DSC-W100

Grote optische zoom vind ik wel gunstig en wil veel in kun stellen (sluitertijd bijv )
Ik denk dat je met geeneen camera echt "fout" zit uit dit rijtje, ik ken ze verder niet. Wel heb ik ook een powershot gehad en ik blijf er bij dat dat een geweldige camera was, fijn te bedienen en zeker waar voor je geld .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  zaterdag 20 mei 2006 @ 15:48:43 #105
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_38018689
Ikzelf ben wel gecharmeerd van die Ricoh maar ken het merk voor de rest niet ?
  zaterdag 20 mei 2006 @ 21:18:18 #106
22754 Steve-O
Sarcasm-O
pi_38027640
Dat is kut in 2006 nog camera's op de markt brengen die geen USB 2 ondersteunen
  maandag 22 mei 2006 @ 16:38:29 #107
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38088849
hoi
ik wil al heeeel lang een digitale spiegelreflex, 1tje met veel mogeljkheden, waar ik verschillende lenzen op kan zetten, en die goed kan inzoomen. ik maak veel verschillende foto's, veel natuur, maar loop ook premieres af, dus wil er van afstand wel mooi mee kunnens chieten.

nu zijn die dingen natuurlijk onwijs duur, en heb ike r weinig verstand van.
zou de canon eos 300d wat voor mij zijn..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  maandag 22 mei 2006 @ 16:56:41 #108
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38089619
ohja, ik ben ook gek op macro fotografie
pi_38090842
Onwijs duur valt toch wel mee? voor ¤300 heb je een body tegenwoordig. Maar zoals ik al in een ander topic zei: leer eerst een iets over spiegelreflex camera's. Je vraagt nu bijvoorbeeld om een body dat ver kan inzoomen, en dat slaat eigenlijk nergens op

Mag ik vragen waarom je eigenlijk een DSLR wilt terwijl je eigenlijk niet weet wat dat inhoudt? Tegen welke beperkingen loop je nu op bij je huidige camera?
pi_38091656
quote:
Op maandag 22 mei 2006 16:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
ohja, ik ben ook gek op macro fotografie
Ik ben het met Gizz eens, probeer eerst eens wat in te lezen .
Als je veel wilt zoomen heb je een lens met een groot aantal milimeters nodig (bijvoorbeeld 70-300mm) en als je macrofotografie wilt doen een macrolens. Vooral de laatste is best prijzig, telezoomlenzen zijn er in erg veel verschillende prijsklassen.

Oh en ook compactcamera's kunnen erg veel mogelijkheden hebben. Bijvoorbeeld een Canon Powershot, die zijn te krijgen met én heel veel zoom, én een macrofunctie waarbij je vanaf 1cm kunt scherpstellen (en nog meer camera's naast alleen die van Canon). En daarnaast kun je ook nog zo ongeveer alles handmatig instellen.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
  maandag 22 mei 2006 @ 18:32:33 #111
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38093271
Hallo! Ik heb een vraagje . Ik zit erover te denken deze camera aan te schaffen bij de Aldi:

quote:
Digitale camera 3 in 1 per stuk 89.99

• 5 megapixels
• 4x digitale zoom
• 1,7 inch TFT kleurendisplay
• ook te gebruiken als webcam
en camcorder
• compact formaat
9,5 x 5,5 x 2,1 cm
• automatische en
handmatige witbalans
• zelfontspanner
• 32 MB intern geheugen
inclusief 1 Li-ion accu,
adapter, tafelstatief, tasje,
USB-kabel, beeldbewerkings-
en driversoftware
Nou wil ik graag weten of het wat is. Ik ben géén fotograaf die ambitie heeft om professionele dingetjes te doen. Het gaat me puur om de occasional vakantiekiek en gelegenheidsfotootjes. Niks bijzonders dus. Het zou m'n eerste digicam worden, fotografeer nu nog met een analoog samsung toestelletje.

Iemand een idee / mening? Ik hoop niet dat ik nu alle profs op m'n dak krijg met: "aldi " of "amateur " ofzo, want dat weet ik ook allemaal al wel . Ik wil gewoon weten of dit voor de übern00b wat is .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_38093648
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hallo! Ik heb een vraagje . Ik zit erover te denken deze camera aan te schaffen bij de Aldi:
[...]
Iemand een idee / mening? Ik hoop niet dat ik nu alle profs op m'n dak krijg met: "aldi " of "amateur " ofzo, want dat weet ik ook allemaal al wel . Ik wil gewoon weten of dit voor de übern00b wat is .
Nee, dat krijg je niet... maar de heersende mening is niet echt te spreken over de kwaliteit van Aldi camera's.
Op papier goed, in de praktijk... don't know, don't want to know.

Jij wordt dus niet afgen00bt, maar Aldi wordt afgeraden.

Twee tips:
1) Zoek ff in de foto-fora op Aldi of Aldi camera. Staat al een stukje over Aldi in een 'help mij een camera vinden'-achtig topic. Lees dat voordat je hem koopt.
2) Doe niet mal, je hebt echt geen 500 eurocamera nodig om mee te doen, maar tip: Koop Een Merk.

[ Bericht 5% gewijzigd door mgerben op 22-05-2006 18:55:51 ]
  maandag 22 mei 2006 @ 18:48:19 #113
21503 Vava
Zoix!!
pi_38093836
quote:

[afbeelding]
[..]

Nou wil ik graag weten of het wat is. Ik ben géén fotograaf die ambitie heeft om professionele dingetjes te doen. Het gaat me puur om de occasional vakantiekiek en gelegenheidsfotootjes. Niks bijzonders dus. Het zou m'n eerste digicam worden, fotografeer nu nog met een analoog samsung toestelletje.

Wat kost hij?
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  maandag 22 mei 2006 @ 18:49:57 #114
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38093907
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:48 schreef Vava het volgende:

[..]

Wat kost hij?
Dat staat bij de specs, 90 euro.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 22 mei 2006 @ 18:50:31 #115
21503 Vava
Zoix!!
pi_38093927
quote:
Op maandag 22 mei 2006 18:49 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Dat staat bij de specs, 90 euro.
Oja, nu zie ik het
Let's plant a tree
  maandag 22 mei 2006 @ 18:56:57 #116
21503 Vava
Zoix!!
pi_38094184
Ik weet van 2 mensen dat ze een fototoestel van Aldi hebben, de een is erg tevreden en de ander juist helemaal niet.

Maar ik denk dat hij wel geschikt is voor wat je er mee wilt doen. Alleen geen optische zoom, digitale zoom is vaak minder mooi.

Ik vraag me alleen nog af of er nog extra geheugen bij kan, 32 mb is wel heel weinig. Als dat niet kan zou ik het niet doen.
Let's plant a tree
pi_38094341
quote:

[afbeelding]
[..]

90 euo is erg goedkoop voor een camera Toch zou ik overwegen er iets van 100 euro bij te leggen, en je hebt (inderdaad) een Merk.
Ten eerste heeft de camera geen zoom; digitale zoom vergroot als het ware gewoon het beeld wat je al hebt, hetzelfde als je later op de computer zou doen, en hierdoor gaat de kwaliteit achteruit. Wil je zoomen, kijk dan naar optische zoom.
Ten tweede, wat mgerben al zegt, er is hier al e.e.a. voorbij gekomen over Aldi-camera's. Misschien nuttig om even door te lezen .
Ik persoonlijk zou de gok niet wagen, want al is 90 euro niet veel, als de kwaliteit duidelijk zichtbaar slecht is, blijft het veel geld. Al zit de kans er ook in dat je er wel tevreden mee bent natuurlijk.

Als ik zo eens gauw op de pricewatch van Tweakers kijk, kun je bijvoorbeeld als alternatief kijken naar de Canon Powershot A430. Rond de 150 euro, en dan weet je zeker dat het qua qualiteit voldoende is Er zijn natuurlijk nog veel meer camera's die in dit rijtje vallen, maar dit is de eerste die ik daar zo gauw even tegenkwam.
  maandag 22 mei 2006 @ 19:02:23 #118
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_38094383
Dank voor jullie reacties Ik ga me zeker nog even verder oriënteren .
  FOK!fossiel maandag 22 mei 2006 @ 19:32:36 #119
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_38095431
Ik zou een NIkon L4 kopen (149 euro) of evt een Canon 530. Dan weet je dat je wel een beter apparaat hebt
  dinsdag 23 mei 2006 @ 11:02:04 #120
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38115482
quote:
Op maandag 22 mei 2006 17:24 schreef Gizz het volgende:
Onwijs duur valt toch wel mee? voor ¤300 heb je een body tegenwoordig. Maar zoals ik al in een ander topic zei: leer eerst een iets over spiegelreflex camera's. Je vraagt nu bijvoorbeeld om een body dat ver kan inzoomen, en dat slaat eigenlijk nergens op

Mag ik vragen waarom je eigenlijk een DSLR wilt terwijl je eigenlijk niet weet wat dat inhoudt? Tegen welke beperkingen loop je nu op bij je huidige camera?
ik post dus juist de vraag om meer info te verkrijgen van de experts hier
ik zelf snap ook wel dat er verschillende lenzen voor verschillende functies zijn. ik vraag me gewoon af of die camera dus wat voor me zou zijn, aangezien ik er zelf inderdaad niet veel verstand van heb.
ikzelf heb nu een samsung digimax, waar ik gewoon op uitgekeken ben.
hij kan maar heel erg beperkt inzoomen, hetzelfde geldt voor de macro.
een mooie 'portret' foto nemen van wat verder weg zit er dus niet in, je moet haast bovenop je onderwerp gaa staan.
pi_38117339
300d is een mooie camera voor een beginner, zou niet al te duur meer moeten zijn via marktplaats.nl ed. Objectieven daarentegen kunnen behoorlijk prijzig zijn. Ik lees dat je geïnteresseerd bent in portret en macro fotografie. Dan zou de EF-S 60mm Macro een perfect objectief voor jou zijn, maar daar hangt wel een prijskaartje van ¤379 aan vast.

Bedenk eerst goed hoveel geld je in totaal wilt gaan uitgeven, een goed objectief is duur
  dinsdag 23 mei 2006 @ 12:03:45 #122
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38117526
als ik een beetje op marktplaats kijk, zie ik het volgende:
de camera met accu, draagkoord, cameratas, Sigma 18-50mm Lens, Sigma 55-200mm Lens, hahner oplader en 512 mb flashcard, 600 euro
is dat een redelijke prijs, of te duur..?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 14:04:50 #123
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_38121619
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 12:03 schreef MissyMirjaM het volgende:
als ik een beetje op marktplaats kijk, zie ik het volgende:
de camera met accu, draagkoord, cameratas, Sigma 18-50mm Lens, Sigma 55-200mm Lens, hahner oplader en 512 mb flashcard, 600 euro
is dat een redelijke prijs, of te duur..?
zou ik niet doen
je hebt voor 599,- euro een nieuwe nikon D50 met nikon 18-55mm lens
http://www.fotokonijnenbe(...)php?id_product=11696
moet je wel ff geheugen kaartje er bij kopen (512mb heb je al vanaf een euro of 17,-)

dan kan je naderhand de rest van je lenzen wel aanschaffen, je bent toch nog een hele tijd bezig om je camera te leren kennen en experimenteren

de in de advertentie omschreven sigma 55-200mm lens kost trouwens 148,- euro
kortom, voor 165,- euro meer heb je ongeveer hetzelfde maar dan nieuw uit de winkel en met garantie
hoef je alleen nog maar ergens een tasje te scoren
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_38138124
Ik ben al jaren gek op foto's maken, en heb verschillende (goedkope) digitale camera's gehad. Wil nu een serieuze betere camera aanschaffen.

Hij moet een korte sluitertijd hebben zodat snel-bewegende objecten scherp vastgelegt kunnen worden. Moeten lensen opkunnen. Auto-instellingen voor bepaalde manieren (sport, nacht, en dergelijke) zou wel zo lekker zijn aangezien ik geen pro-fotograaf ben en niet alles snap nog qua instellingen. Hij moet gewoon vrij pro-foto's kunnen maken.

Nou hoor ik van erg veel mensen dat de Canon EOS 350D erg geweldig is. Wat is jullie mening hierover? En hebben jullie nog andere suggesties? Prijsklasse moet in de buurt blijven van de Canon EOS 350D. En als je die camera aanraad, welke lens raad je me dan aan? En is er ook nog verschil qua statieven? Of maakt dat niet uit?

Wil gewoon wat serieuzer beginnen met fotografie met gelijk een goede camera.
Mag best eens ietsjes ingewikkelde camera zijn aangezien ik er ruim de tijd voor neem om alles te ontdekken.

Maar weet gewoon niet hoe ik precies moet beginnen... camera's zijn vrij prijzig dus wil niet in het wilde weg zomaar iets kopen.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:16:43 #125
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38140658
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 14:04 schreef lostminds het volgende:

[..]

zou ik niet doen
je hebt voor 599,- euro een nieuwe nikon D50 met nikon 18-55mm lens
http://www.fotokonijnenbe(...)php?id_product=11696
moet je wel ff geheugen kaartje er bij kopen (512mb heb je al vanaf een euro of 17,-)

dan kan je naderhand de rest van je lenzen wel aanschaffen, je bent toch nog een hele tijd bezig om je camera te leren kennen en experimenteren

de in de advertentie omschreven sigma 55-200mm lens kost trouwens 148,- euro
kortom, voor 165,- euro meer heb je ongeveer hetzelfde maar dan nieuw uit de winkel en met garantie
hoef je alleen nog maar ergens een tasje te scoren
okay, tx
grappig, ik krijg net een foldertje, waarin die camera voor 899 staat.
maar ik kom er niet helemaal uit, er zit geen geheugenkaart bij?

[ Bericht 3% gewijzigd door Mirjam op 23-05-2006 22:21:53 ]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:32:13 #126
4178 Lord Dreamer
I Rule In Hell
pi_38141445
Voor de mensen die een canon 350D willen aanschaffen:

http://www.kamera-express.nl/index.php?page=showproduct&product=40
Canon Eos 350D + EF-S 18-55 + EF 55-200 USM II + BG-E3(extra handgrip-batterij pack) + CF 265mb - ¤995.00 incl btw

Volgens mij is deze aanbieding helemaal zo slecht nog niet.
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:32:33 #127
68154 blackbully
olie doet wonderen op vuur
pi_38141464
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:16 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

okay, tx
nope jammer genoeg niet.
[quote]Op donderdag 13 juli 2006 23:00 schreef freud het volgende:
Mijn stem voor FA heb je! Beetje rellen is goed. Viva la revolucion!
[/quote]
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:33:59 #128
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38141560
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:32 schreef blackbully het volgende:

[..]

nope jammer genoeg niet.
dat is jammer inderdaad.
wel een mooie aanbieding.
ik ga morgen eens de stad in, eens kijken wat ze daar doen
pi_38142361
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:16 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

okay, tx
Van de V&D toevallig?

Meestal moet je alles los kopen, bij de kits zit er dus wel een lens bij (iig bij slr camera's is dit zo).
Tasje, extra accu (als je dat wilt), andere lenzen, filters (voor bescherming) en geheugen moet er allemaal nog bij. Je blijft aan het kopen

Ik kan morgen mijn cam (350D) ophalen in de fotowinkel, met een Sigma 18-125mm lens; redelijk groothoek en redelijk tele bij elkaar, leek me wel mooi om mee te beginnen (misschien ook het overwegen waard). Verder koop ik mijn camera bij Combi, omdat ik daar meteen een verzekering af kan sluiten tegen zo ongeveer alles wat er met de camera kan gebeuren (ook diefstal, verlies, vallen, zand, etc.), en natuurlijk omdat ze goed helpen en advies geven .
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:51:28 #130
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38142431
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:49 schreef Elefes het volgende:

[..]

Van de V&D toevallig?

Meestal moet je alles los kopen, bij de kits zit er dus wel een lens bij (iig bij slr camera's is dit zo).
Tasje, extra accu (als je dat wilt), andere lenzen, filters (voor bescherming) en geheugen moet er allemaal nog bij. Je blijft aan het kopen

Ik kan morgen mijn cam (350D) ophalen in de fotowinkel, met een Sigma 18-125mm lens; redelijk groothoek en redelijk tele bij elkaar, leek me wel mooi om mee te beginnen (misschien ook het overwegen waard). Verder koop ik mijn camera bij Combi, omdat ik daar meteen een verzekering af kan sluiten tegen zo ongeveer alles wat er met de camera kan gebeuren (ook diefstal, verlies, vallen, zand, etc.), en natuurlijk omdat ze goed helpen en advies geven .
nee, combi foto ofzo.
je blijft inderdaad kopen..
ik ga gewoon nog ff rondneuzen, en misschien kan ik wel 1 en ander loslullen ergens.
maar die nikon d50 ziet er wel goed uit..
wat heb jij betaald voor je camera ?
  dinsdag 23 mei 2006 @ 23:06:08 #131
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_38143202
nikon dslr camera's worden volgens mij altijd zonder geheugen geleverd
best logisch ook, dan kan je namelijk zelf beslissen welke je neemt
de een wil een 512mb kaartje, de ander een 2GB kaart
zou irritant zijn als nikon dat voor je gaat lopen beslissen

min of meer hetzelfde geld voor de lenzen, die wil je er ook niet bij hebben als je al een aantal goede hebt die je bij je vorige camera hebt aangeschaft
om die reden kun je dus ook alleen de losse body kopen zonder lens

die folder prijs van jou is wel heel erg duur, zou me niks verbazen als daar nog wat bij zit (telelens ofzo)
overigens zag ik net een nikor 70-300mm staan voor 115 euro bij konijnenberg, of het ook wat is voor dat geld durf ik niet te zeggen
Just move on up, and keep on wishing. Remember your dreams, they are your only schemes. So keep on pushing. Take nothing less, not even second best... Move on up!
pi_38150072
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:51 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nee, combi foto ofzo.
ik ga gewoon nog ff rondneuzen, en misschien kan ik wel 1 en ander loslullen ergens.
De camera's komen ombeurten in de aanbieding lijkt het wel (350D, D70s, D50). Ik heb beide Nikons vastgehad, maar ze waren echt te groot voor mij; de D70s kon ik dan nog iets beter vasthouden dan de D50. De Canon is een stuk kleiner, en kon ik echt veel beter vasthouden, vandaar dat dat mijn keuze is geworden . Dus mijn tip is om zeker even te gaan proberen/vasthouden in de winkel!
In de winkel is alles duurder, de body (Canon 350D) is daar rond de 750 euro (zonder lens dus). Met een Sigma 18-50 en 55-200mm betaal je daar rond de 1050 euro. Mijn combinatie is weer ietsje anders.
Straks eens even kijken wat de vriendelijke meneer van de fotowinkel mij voor korting gaat geven (En hoe meer je daar tegelijk koopt, hoe makkelijker dat gaat.. Maar ja, het is wel duurder dan op internet, daar kom je niet onderuit. Ik koop sowieso geheugen, en wat extra lenzen via internet simpelweg om de prijs).
  woensdag 24 mei 2006 @ 09:39:19 #133
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_38152208
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 23:06 schreef lostminds het volgende:
nikon dslr camera's worden volgens mij altijd zonder geheugen geleverd
best logisch ook, dan kan je namelijk zelf beslissen welke je neemt
de een wil een 512mb kaartje, de ander een 2GB kaart
zou irritant zijn als nikon dat voor je gaat lopen beslissen
Dat vond ik lachen bij de D20 die de vader van een vriend kreeg; er zat een 32 MB kaartje bij geleverd
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_38158305
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:51 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nee, combi foto ofzo.
Ik weet niet of dat wel een goede aanbieding is, er wordt een 55-200mm Nikor objectief meegeleverd. De prijs van dat objectief is zo'n ¤195, dus je betaald voor de camera plus kitlens ¤700.

Edit: hier staat dezelfde kit voor ¤779 te koop

Cameranu.nl is een zeer goede winkel, heb daar 2x besteld en ze leveren echt supersnel en ze reageren ook snel op e-mail mocht er wat mis zijn met je bestelling. Ze hadden mij een verkeerd filter gestuurd, dezelfde dag dat ze mij(!) belde verstuurden ze de juiste
pi_38159171
Hallo,

Ik zit al een jaartje in mn gedachten om een digitale reflexcamera te kopen. Die liefde is gegroeid door een foto-opdracht op mn school met een reflexcamera. Ook de vele prachtige foto's op internet ( ik weet wel, da zn met ¤¤¤¤¤¤-lenzen ) overtuigen me om zo een toestelletje te kopen. Ik ben geen prof-fotograaf maar trek wel héél graag ( en veel ) foto's in het dagelijkse leven.

Momenteel heb ik een gewoon fototoestelletje van Nikon, amper 3mp.

Nu moet ik nog kiezen tussen 2 modellen:

- Canon EOS 350D
- Samsung Pro815 ( geen reflexcamera, I know ).

Mijn voorkeur gaat toch naar de 350D, daar de voordelen van een spiegelreflex toch wel groter zijn. Langs de andere kant is het grote scherm, en de enorme zoom van de Pro815 wel erg geil

Verder ken ik niet echt veel af van de lenzen, al veel gelezen, maar toch. Ik ga in september naar Egypte, en daar zou het toestel zn eigen eens kunnen bewijzen. Maar met welke lens? Is de standaardlens voldoende ( ik dacht het niet ) ? Welke lens zouden jullie erbij nemen, wetende dat het vooral voor landschap, en portrait foto's is?

Alvast héél erg bedankt voor jullie mening
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:17:02 #136
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38159328
oeh,ik kon het niet laten
heb de nikon d50 aangeschaft, met 1 gb geheugen, ruimetas, en 3 jaar garantie voor 710 euro
pi_38159427
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
heb de nikon d50 aangeschaft, met 1 gb geheugen, ruimetas, en 3 jaar garantie voor 710 euro
Zonder lens?

Maar mooie aankoop hoor.

[ Bericht 7% gewijzigd door buitenbeentje op 24-05-2006 13:27:48 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  woensdag 24 mei 2006 @ 13:28:55 #138
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38159800
nee,met lens
18-55 objectief
pi_38162226
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:13 schreef Yargoo het volgende:
Hallo,

Ik zit al een jaartje in mn gedachten om een digitale reflexcamera te kopen. Die liefde is gegroeid door een foto-opdracht op mn school met een reflexcamera. Ook de vele prachtige foto's op internet ( ik weet wel, da zn met ¤¤¤¤¤¤-lenzen ) overtuigen me om zo een toestelletje te kopen. Ik ben geen prof-fotograaf maar trek wel héél graag ( en veel ) foto's in het dagelijkse leven.

Momenteel heb ik een gewoon fototoestelletje van Nikon, amper 3mp.

Nu moet ik nog kiezen tussen 2 modellen:

- Canon EOS 350D
- Samsung Pro815 ( geen reflexcamera, I know ).

Mijn voorkeur gaat toch naar de 350D, daar de voordelen van een spiegelreflex toch wel groter zijn. Langs de andere kant is het grote scherm, en de enorme zoom van de Pro815 wel erg geil

Verder ken ik niet echt veel af van de lenzen, al veel gelezen, maar toch. Ik ga in september naar Egypte, en daar zou het toestel zn eigen eens kunnen bewijzen. Maar met welke lens? Is de standaardlens voldoende ( ik dacht het niet ) ? Welke lens zouden jullie erbij nemen, wetende dat het vooral voor landschap, en portrait foto's is?

Alvast héél erg bedankt voor jullie mening
Ik heb zojuist de Canon opgehaald
Groot scherm, tja.. Ik hecht er niet veel waarde aan. En zoom kun je met een slr ook bereiken, als je een telezoomlens aanschaft
Ik heb mijn camera met een Sigma 18-125mm gekocht, omdat die lens redelijk groothoekbereik, en redelijk telebereik heeft. Ook kun je hier redelijke portretfoto's mee maken (redelijk).
Welke camera je moet nemen ligt er maar net aan wat je eisen verder zijn. Met compactcamera's kun je ook erg veel instellen, net als met een slr. Compactcamera's zijn over het algemeen wat kleiner (al is de Canon niet zo groot), en je hoeft geen lenzen te wisselen etc. wat weer een hoop spullen om mee te nemen scheelt.

Waarom zou je voor de Canon gaan, en niet voor een Nikon (D70s of D50)?
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 13:17 schreef MissyMirjaM het volgende:
Waar heb je 'm gekocht?
  woensdag 24 mei 2006 @ 14:31:42 #140
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38162357
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:28 schreef Elefes het volgende:

[..]

Groot scherm, tja.. Ik hecht er niet veel waarde aan. En zoom kun je met een slr ook bereiken, als je een telezoomlens aanschaft
Ik heb mijn camera met een Sigma 18-125mm gekocht, omdat die lens redelijk groothoekbereik, en redelijk telebereik heeft. Ook kun je hier redelijke portretfoto's mee maken (redelijk).
Welke camera je moet nemen ligt er maar net aan wat je eisen verder zijn. Met compactcamera's kun je ook erg veel instellen, net als met een slr. Compactcamera's zijn over het algemeen wat kleiner (al is de Canon niet zo groot), en je hoeft geen lenzen te wisselen etc. wat weer een hoop spullen om mee te nemen scheelt.

[..]

Waar heb je 'm gekocht?
euhm, super photo heet dat tegenwoordig geloof ik, in leiden
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:27:28 #141
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38164670
1 stomme vraag:
als je geen objectief op de camera hebt gezet, en je haalt het lenskapje eraf, klopt het dan dat je zo he tbinnenwerk inkijkt, dat daar dus verder geen bescherming ofzo zit? [wennen moet]
pi_38164965
Mirjam: dat klopt.

Nu nog een macro-objectief kopen, want nu kan je niks met macro's doen
  woensdag 24 mei 2006 @ 15:34:40 #143
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_38164999
ja maar dat komt allemaal wel
ga nu eerst eens spelen, oefenen, de camera leren kennen, en sparen
pi_38165932
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 14:28 schreef Elefes het volgende:

[..]

[..]

Waar heb je 'm gekocht?
Ik geef toch een lichte voorkeur aan Canon. Ook omdat deze toch 8mp is, en de Nikon maar 6. Ook is de Canon is kleiner, en draagbaarheid speelt toch ook een kleine rol voor mij.
pi_38166809
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:56 schreef Yargoo het volgende:

[..]

Ik geef toch een lichte voorkeur aan Canon. Ook omdat deze toch 8mp is, en de Nikon maar 6. Ook is de Canon is kleiner, en draagbaarheid speelt toch ook een kleine rol voor mij.
Probeer zowel de Nikon als de Canon-camera's even uit. Je gaat er een boel mee rondlopen, dus het moet wel een beetje goed vasthouden. Het aantal MP's maakt in feite niets uit. In beide situaties kun je hele acceptabele 20x30 printjes maken.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_38167757
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:56 schreef Yargoo het volgende:

[..]

Ik ben het eens met PdeHoog, en bovendien houden beide camera's heel anders vast (vind ik iig). De Nikons waren zoals eerder gezegd echt te groot voor mij, de Canon is een stuk kleiner. Maar als je toch een "sjouw" camera koopt, en toch "echt" wilt fotograferen, is het imho heel belangrijk om een camera te hebben die goed ligt in jouw hand.
Vandaar dat ik met Nikon aan kwam zetten.
Die twee mp ga je echt niet merken bij afdrukken, tenminste, wanneer ga jij groter afdrukken dan bijvoorbeeld 50x75?
pi_38170351
Jongens help me is uit de knoop, wat is beter. Een Sony DSCW50 of een canon ixus 60?

Prijs verschilt niet zo veel, megapixels zijn hetzelfde, zoom is hetzelfde. Wat is er nu beter aan de Canon. De naam zelf?
pi_38170669
Je zou eens op DPReview alle specs kunnen bekijken Daar worden alle puntjen netjes tegenover elkaar gezet
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_38171348
Okay, bedankt. Ik heb t daar een beetje bekeken, ben alleen maar meer gaan twijfelen....het verschilt nauwelijks iets van elkaar. Behalve dat de Canon 50 euro duurder is. En de Sony scoort 0.26% meer sterren...dus dan ga ik maar voor Sony W50
  FOK!fotograaf woensdag 24 mei 2006 @ 18:40:50 #150
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_38171955
De sony focussed erg snel is mijn ervaring.
Maar daar en tegen zijn de kleuren erg opgepompt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:50:31 #151
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38172346
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:21 schreef UncleSam het volgende:
Okay, bedankt. Ik heb t daar een beetje bekeken, ben alleen maar meer gaan twijfelen....het verschilt nauwelijks iets van elkaar. Behalve dat de Canon 50 euro duurder is. En de Sony scoort 0.26% meer sterren...dus dan ga ik maar voor Sony W50
ach die Japanners he

ik zou in de winkel beide cameras beet houden en kijken welke gewoon het lekkerste in je handen ligt, vaak zijn het dat soort dingetjes die belangrijk zijn als de specs gelijk zijn en het je blijkbaar niet al te veel uitmaakt wat je ervoor betaald
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_38172561
Ik koop de camera via een webshop, goedkoper he dus ik kan helaas niet voelen Bedankt iig voor je reactie
  woensdag 24 mei 2006 @ 18:57:07 #153
262 Re
Kiss & Swallow
pi_38172635
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:55 schreef UncleSam het volgende:
Ik koop de camera via een webshop, goedkoper he dus ik kan helaas niet voelen Bedankt iig voor je reactie
zou toch gewoon een media markt of fotowinkel instappen, gewoon zodat je weet wat je koopt... blijft toch een investering natuurlijk... :0
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 24 mei 2006 @ 20:40:19 #154
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_38176967
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 18:21 schreef UncleSam het volgende:
Okay, bedankt. Ik heb t daar een beetje bekeken, ben alleen maar meer gaan twijfelen....het verschilt nauwelijks iets van elkaar.
Het ligt er natuurlijk ook wel aan wat je ermee wilt gaan doen. Als je specs naast elkaar zet verschilt het inderdaad vrij weinig, hoewel ik zie dat de Sony net wat meer heeft dan de Canon.

- Iso-waarde van de Canon gaat tot 800, Sony gaat tot 1000 (allebei vanaf 80)
- Canon kan vanaf 3 cm scherpstellen in macrostand, de Sony kan dat vanaf 2 cm
- Korste sluitertijd van Canon is 1/1500, Sony gaat tot 1/2000

Maar dat verschilt allemaal echt ontzettend weinig en de vraag is hoe belangrijk dat voor jou is. Als je nooit macrofoto's schiet maakt het weinig uit dat de Sony 1 hele cm dichterbij scherp kan stellen. En hoe vaak heb je een sluitertijd nodig van 1/2000?

Wat ik wel echt een heel belangrijk nadeel van de Canon vind is dat hij alleen autofocus heeft. Wil je dat de camera alles doet of ben je van plan om er ook zelf wat meer mee te spelen? Als je de camera net hebt zul je waarschijnlijk een heleboel in de automatische stand schieten, maar ik kan me voorstellen dat je na verloop van tijd toch ook zelf dingen (bijvoorbeeld de focus) in wilt stellen. Bij de Canon gaat dat niet, bij de Sony kan je ervoor kiezen om het zelf aan te passen.

Verder zou ik ook inderdaad even een winkel binnenlopen om ze allebei eens vast te houden. De ene camera ligt soms gewoon veel beter in de hand en dat weegt misschien meer op tegen een snellere sluitertijd of hogere isowaarde. (of 0.26% meer sterren )
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_38180768
Zeg Offy, denk je nou serieus dat manual focus met zo'n ixusje een optie is Ik heb het met die powershot geprobeerd en dat levert altijd probleemfoto's op. Je kan gewoon niet handmatig scherpstellen met behulp van zo'n schermpje Da's mijn opinie hoor tenminste
pi_38180876
Vergeet ook niet dat je dan scherpstelt dmv de knoppen op de camera, dat werkt ook niet echt. Ik heb echt nog nooit handmatig scherpstelling gedaan op mijn vroegere camera, de Canon S1 IS.

En over de ISO waarden: Bij de meeste digicompact cams moet je echt geen hogere ISO dan 200/400 kiezen, anders wordt het echt een soepbrij aan pixels
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:57:35 #157
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_38185062
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:10 schreef PdeHoog het volgende:
Zeg Offy, denk je nou serieus dat manual focus met zo'n ixusje een optie is ]Ik heb het met die powershot geprobeerd en dat levert altijd probleemfoto's op. Je kan gewoon niet handmatig scherpstellen met behulp van zo'n schermpje Da's mijn opinie hoor tenminste
Ik heb geen idee, heb nog nooit met een ixus gefotografeerd Maar waarom zou het met behulp van zo'n schermpje niet gaan en via de zoeker wel? Mijn Sony vergrootte altijd een stuk van het beeld uit, waardoor het makkelijker was om scherp te stellen, dat ging altijd prima. (noujah, even goed als nu met mijn Canon dan, het blijft klein allemaal )
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 22:13 schreef Kremers het volgende:
Vergeet ook niet dat je dan scherpstelt dmv de knoppen op de camera, dat werkt ook niet echt. Ik heb echt nog nooit handmatig scherpstelling gedaan op mijn vroegere camera, de Canon S1 IS.
Ah, ik had echt zo'n ring om mijn lens zitten waar ik aan moest draaien, dat scheelt misschien inderdaad wel met knoppen. Zonde van zo'n S1 IS om de handmatige focus niet te gebruiken
quote:
En over de ISO waarden: Bij de meeste digicompact cams moet je echt geen hogere ISO dan 200/400 kiezen, anders wordt het echt een soepbrij aan pixels
Daarom gaf ik al aan dat al die kleine verschillen vrij weinig uitmaken, er wordt vrijwel nooit gebruik van gemaakt.
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
  woensdag 24 mei 2006 @ 23:57:55 #158
138986 lostminds
de kwijt weg
pi_38185073
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 09:39 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Dat vond ik lachen bij de D20 die de vader van een vriend kreeg; er zat een 32 MB kaartje bij geleverd
zo hey... daar kun je toch al gauw 6 foto's mee maken
quote:
Op woensdag 24 mei 2006 15:27 schreef MissyMirjaM het volgende:
1 stomme vraag:
als je geen objectief op de camera hebt gezet, en je haalt het lenskapje eraf, klopt het dan dat je zo he tbinnenwerk inkijkt, dat daar dus verder geen bescherming ofzo zit? [wennen moet]
klopt, maar je moet em zo min mogelijk open laten, dan kan er namelijk stof op je sensor komen en krijg je dus vlekjes op je foto
pi_38194037
Beste mensen,

Ik zoek een nieuwe digitale fotocamera. Ik wil hem gebruiken voor op vakantie, en hij moet dus aan de volgende eisen voldoen:

- minimaal 5 MP
- lange batterijduur
- compact
- 200-250 euro

Ik heb de SONY DSC-S600 gezien, en die lijkt me erg geschikt. Hij krijgt redelijk goede reviews op internet (7-7.5), maar ik vraag me af of iemand ervaring heeft met deze camera of andere goede camera's??
pi_38258016
Ok jongens, jullie hebben me nu doen twijfelen tussen de Nikon D70 en de Canon EOS 350D

Ik heb al een aantal reviews gelezen, en daaruit bleek dat de D70 een merkbaar betere lens bijleverd, dan die van de 350D. Hierdoor wordt bij de meeste vergelijkende reviews de voorkeur aan de D70 gegeven. Ik zal toch eens naar een winkel moeten gaan waar ze beiden hebben, want de D70 is toch een aantal cm'tjes groter en zwaarder.

In een andere review heb ik van iemand gelezen ( die een soort safari deed ) dat de CCD sensor nogal snel stof vangt. Is deze dan wel aangeraden om naar Egypte te gaan zonder elke dag die sensor te moeten afkuisen
pi_38259734
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 03:07 schreef Yargoo het volgende:
Ok jongens, jullie hebben me nu doen twijfelen tussen de Nikon D70 en de Canon EOS 350D

Ik heb al een aantal reviews gelezen, en daaruit bleek dat de D70 een merkbaar betere lens bijleverd, dan die van de 350D. Hierdoor wordt bij de meeste vergelijkende reviews de voorkeur aan de D70 gegeven. Ik zal toch eens naar een winkel moeten gaan waar ze beiden hebben, want de D70 is toch een aantal cm'tjes groter en zwaarder.
Je zegt het zelf al ff naar de winkel dus
quote:
In een andere review heb ik van iemand gelezen ( die een soort safari deed ) dat de CCD sensor nogal snel stof vangt. Is deze dan wel aangeraden om naar Egypte te gaan zonder elke dag die sensor te moeten afkuisen
Stof op de CCD krijg je alleen als je veel lenzen wisselt. En verder hou je dat bij elke DSLR Da's een van de nadelen
pi_38264765
quote:

Ga naar de winkel, en ga ze allebei uitproberen. De lens die bij Canon meegeleverd wordt schijnt idd niet erg goed te zijn, maar je kunt ook de body kopen een een andere lens er bij? Dat is niet verboden ofzo Je zult toch waarschijnlijk wel wat extra lenzen willen hebben.
In de fotowinkel vertelden ze mij dat de Nikon wat meer bouwkwaliteit heeft, maar goed de kwaliteit verschilt volgens mij niet tussen de Nikon en de Canon, het ligt er maar net aan wat voor lens je er op zet.
Laat je goed adviseren, en ga zeker voelen hoe beide camera's je in de hand liggen, zoals ik al zei kon ik de Canon veel beter vasthouden; de Nikon D70s was gewoon te zwaar en te groot voor mij (en de D50 helemaal, die houdt nog net ietsje anders vast).
Het is nogal een uitgave, en ik zou daarom niet over één nacht ijs gaan, voor je spijt krijgt
pi_38265897
quote:

Nooit een camera kiezen gebasseerd op meegeleverd objectief

Kijk eens welke beter in je handen ligt, en kijk eens welke objectieven Canon en Nikon maken. Ik heb zelf voor de Canon gekozen omdat ik altijd al Canon gehad heb, plus dat Canon bepaalde objectieven heeft (range, prijsmodel etc) die Nikon niet heeft.
pi_38331786
Hallo allemaal, ik hoop dat ik hier goed zit voor wat advies!

Al een tijdje wil ik een nieuwe digicam, maar mijn budget was niet echt toereikend. Nu ik een nieuw gsm-abo mag afsluiten en mijn k750i nog prima bevalt, neem ik er dus maar een digicam bij .
Nu de vraag... welke?

Ik wil graag echt een GOEDE camera!! Oh de prijs is niet van belang want ik krijg hem er gratis bij...

Op dit moment wil ik kiezen tussen deze modellen..:

Canon Ixus 65
Sony W100
Olympus MJU 810
KLIK

Hmmm... advies, anyone?
pi_38331985
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:42 schreef Laura 2000 het volgende:

Al een tijdje wil ik een nieuwe digicam, maar mijn budget was niet echt toereikend. Nu ik een nieuw gsm-abo mag afsluiten en mijn k750i nog prima bevalt, neem ik er dus maar een digicam bij .
Nu de vraag... welke?

Ik wil graag echt een GOEDE camera!! Oh de prijs is niet van belang want ik krijg hem er gratis bij...

Canon Ixus 65
Sony W100
Olympus MJU 810
KLIK

Hmmm... advies, anyone?
Wat wil je er precies mee doen? Gewoon wat kiekjes maken, of ook echt gaan fotograferen en dingen met de hand instellen?
Kwalitatief zullen het allemaal wel goede camera's zijn, maar welke je het beste kunt nemen hangt helemaal af van wat je er mee wilt gaan doen.
pi_38349421
Ik zag net de reclame van de canon EOS 350D. Erg mooi toestel, vooral de vorm en groote. Ik heb een hekel aan van die kleine breekbare toestellen die je maar met 4 vingers vast kunt houden. Maar nu vind ik die Canon EOS 350D een beetje duur. Zijn er toestellen die je goed vast kunt houden en goede foto's mee kunt maken en misschien ook wel een koort dat aan de camera vast zit zodat je niet steeds hoeft te kloten met een draagtasje en een klein kort koortje om je pols.
pi_38350332
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:26 schreef Stansfield het volgende:
Ik zag net de reclame van de canon EOS 350D. Erg mooi toestel, vooral de vorm en groote. Ik heb een hekel aan van die kleine breekbare toestellen die je maar met 4 vingers vast kunt houden. Maar nu vind ik die Canon EOS 350D een beetje duur. Zijn er toestellen die je goed vast kunt houden en goede foto's mee kunt maken en misschien ook wel een koort dat aan de camera vast zit zodat je niet steeds hoeft te kloten met een draagtasje en een klein kort koortje om je pols.
Die zijn er veel meer dan alleen de EOS 350D hoor Ik had een Olympus C7070, ook geen mini-cameraatje en er zat een nekriem bij, erg handig.
Verder denk ik trouwens niet dat de 350D minder breekbaar is dan die kleine toestelletjes.
Maar als je er eentje met draagriem wilt, en dan geen slr, zul je even moeten zoeken waar er eentje bij geleverd wordt. Waarschijnlijk zijn dat wel wat meer geavanceerde camera's, het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen of je daar wat aan hebt.
Kijk eens op www.dpreview.com, daar kun je per merk ook de camera's zien, dan krijg je een idee van wat er te krijgen is; kun je meteen zien of het een toestel is wat wat meer vast te houden heeft dan al die kleine dingen.
pi_38362005
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:50 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wat wil je er precies mee doen? Gewoon wat kiekjes maken, of ook echt gaan fotograferen en dingen met de hand instellen?
Kwalitatief zullen het allemaal wel goede camera's zijn, maar welke je het beste kunt nemen hangt helemaal af van wat je er mee wilt gaan doen.
Ik wil er jmeer mee doen dan de gebruikelijke vakanie-kiekjes. Nou ja, het is in ieder geval zo dat ik 'state of the art' vakantiekiekjes wil kunnen maken , gewoon goed scherp, met juiste, mooie kleuren, een goede zoomfunctie, een macro-modus waar je wat aan hebt... Uhm tja. Het is niet zo dat ik er mn hobby van ga maken maar soms zie ik foto's van mensen en denk ik... wauw, dat wil ik ook! En dat luke dus niet met mijn eerste Trust en huidige Samsung digicams. Die laatste valt me heel erg tegen. Is gewoon een standaard model met 4 megapixel en 3 keer optische zoom ofzo, maar de foto's worden niet scherp genoeg, en de flits is om te huilen!! Avondfoto's maken is onbegonnen werk.

Dus, ik wil gewoon een goede camera (prijs doet er niet toe, met mijn telefoonabo kan ik voor een behoorlijke prijs uitzoeken)....

pi_38362312
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 10:54 schreef Laura 2000 het volgende:

[..]

Ik wil er jmeer mee doen dan de gebruikelijke vakanie-kiekjes. Nou ja, het is in ieder geval zo dat ik 'state of the art' vakantiekiekjes wil kunnen maken , gewoon goed scherp, met juiste, mooie kleuren, een goede zoomfunctie, een macro-modus waar je wat aan hebt... Uhm tja. Het is niet zo dat ik er mn hobby van ga maken maar soms zie ik foto's van mensen en denk ik... wauw, dat wil ik ook! En dat luke dus niet met mijn eerste Trust en huidige Samsung digicams. Die laatste valt me heel erg tegen. Is gewoon een standaard model met 4 megapixel en 3 keer optische zoom ofzo, maar de foto's worden niet scherp genoeg, en de flits is om te huilen!! Avondfoto's maken is onbegonnen werk.

Dus, ik wil gewoon een goede camera (prijs doet er niet toe, met mijn telefoonabo kan ik voor een behoorlijke prijs uitzoeken)....

Wil je dingen handmatig instellen? Onscherpe foto's kan bijvoorbeeld komen doordat je camera een te lange sluitertijd kiest. Als je een camera hebt waar je dit handmatig in kunt stellen, zou je dit misschien kunnen voorkomen. Volgens mij kunnen de Sony camera's dit allebei, maar dat zou je nog even na moeten kijken in het linkje dat je gaf. Avondfoto's blijven een moeilijk iets, hiervoor heb je een statief nodig of iets waar je je camera heel stil op kunt zetten, anders is het niet te doen, met welke camera dan ook.
Let bij de Sony wel op, dat de kleuren een beetje "harder" over kunnen komen dan ze in werkelijkheid zijn. Daar moet je maar net van houden (weet trouwens niet of dit bij de nieuwere modellen net zo is als bij de oudere, maar je zou eens voorbeeldfoto's kunnen zoeken van de camera).
pi_38371083
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 11:04 schreef Elefes het volgende:

[..]

Wil je dingen handmatig instellen? Onscherpe foto's kan bijvoorbeeld komen doordat je camera een te lange sluitertijd kiest. Als je een camera hebt waar je dit handmatig in kunt stellen, zou je dit misschien kunnen voorkomen. Volgens mij kunnen de Sony camera's dit allebei, maar dat zou je nog even na moeten kijken in het linkje dat je gaf. Avondfoto's blijven een moeilijk iets, hiervoor heb je een statief nodig of iets waar je je camera heel stil op kunt zetten, anders is het niet te doen, met welke camera dan ook.
Let bij de Sony wel op, dat de kleuren een beetje "harder" over kunnen komen dan ze in werkelijkheid zijn. Daar moet je maar net van houden (weet trouwens niet of dit bij de nieuwere modellen net zo is als bij de oudere, maar je zou eens voorbeeldfoto's kunnen zoeken van de camera).
Inderdaad, ik heb bijna altijd last met sluitertijden s'avonds en snachts. Dit was niet handmatig in te stelen met de vorige camera's. Maar de Olympus heeft Brightview technologie, waarmee je makkelijker in het donker foto's kunt maken... Iemand daar ooit van gehoord?
pi_38371122
Ohja, verder wil ik proberen Sony te vermijden, aangezien ik een voorraad SD kaartjes heb van hier tot Tokyo. En ik heb geen zin geld te investeren in Memory Sticks.
pi_38371348
Moet je per se uit die camera's kiezen? Anders zou ik je aanraden eens op www.dpreview.com te kijken, daar kun je bij 'buying guide' al je voorkeuren invullen ('features search') en dan komen er wat camera's uit die aan je eisen voldoen.
pi_38372834
quote:
Op maandag 29 mei 2006 13:42 schreef Laura 2000 het volgende:

Nu de vraag... welke?

Canon Ixus 65
Sony W100
Olympus MJU 810
KLIK

Hmmm... advies, anyone?
Ik zou voor de w100 van Sony kiezen. Volgens mij de enige van deze camera's die de mogelijkheid heeft om de foto's op 3:2 verhouding af te drukken zodat je 10x15 foto's krijgt ipv 10x13,5.
pi_38376385
Jullie hebben me een tijdje terug geholpen met het zoeken van een camera... heb er inmiddels een gekocht.

SONY DSC H1

Ik moet zeggen dat dat ding hele goede fotos maakt, heel mooi van kleur en dat ding is ontzettend snel en ziet er heel mooi uit. Ik moest in het begin best wel even uitzoeken hoe het zat, maar na een paar uurtjes oefenen had ik het al onder de knie (voor een amateur). Zeker wel een handige bediening!
Moet trouwens wel effe zeggen dat die flits echt ontzettend fel is... kan af en toe als je erop let bietje pijn doen in je ogen... is dat normaal???

Ik wilde eigenlijk de SONY DSC H5 hebben maar die komen van de maand pas in de winkels te liggen. Het grote verschil is dat de H5 op accu werkt.
Ik moet eerlijk zeggen dat die batterijen van 2500 mah best goed werken, dus ik ben redelijk tevreden. Alhoewel het best lang duurt namelijk 6 uur voordat een paar batterijen zijn opgeladen.

Wat vinden jullie van mijn keuze?

Sony dsc h1
1 gigabite memorystick pro (scandisk EXTREME III)
-----------------------------------------------------------------------------
... verlangend en strevend naar het Licht.
pi_38389617
quote:
Op dinsdag 30 mei 2006 17:24 schreef GoldenEyedDarkness het volgende:
Jullie hebben me een tijdje terug geholpen met het zoeken van een camera... heb er inmiddels een gekocht.

SONY DSC H1

Ik moet zeggen dat dat ding hele goede fotos maakt, heel mooi van kleur en dat ding is ontzettend snel en ziet er heel mooi uit. Ik moest in het begin best wel even uitzoeken hoe het zat, maar na een paar uurtjes oefenen had ik het al onder de knie (voor een amateur). Zeker wel een handige bediening!
Moet trouwens wel effe zeggen dat die flits echt ontzettend fel is... kan af en toe als je erop let bietje pijn doen in je ogen... is dat normaal???

Ik wilde eigenlijk de SONY DSC H5 hebben maar die komen van de maand pas in de winkels te liggen. Het grote verschil is dat de H5 op accu werkt.
Ik moet eerlijk zeggen dat die batterijen van 2500 mah best goed werken, dus ik ben redelijk tevreden. Alhoewel het best lang duurt namelijk 6 uur voordat een paar batterijen zijn opgeladen.

Wat vinden jullie van mijn keuze?

Sony dsc h1
1 gigabite memorystick pro (scandisk EXTREME III)
-----------------------------------------------------------------------------
Ik heb geen ervaring met die camera, maar vaak kun je de felheid van de flits wel instellen op je camera, zoek de handleiding er eens op na zou ik zeggen .
pi_38436982
quote:
Op maandag 29 mei 2006 22:39 schreef Elefes het volgende:

[..]

Die zijn er veel meer dan alleen de EOS 350D hoor Ik had een Olympus C7070, ook geen mini-cameraatje en er zat een nekriem bij, erg handig.
Verder denk ik trouwens niet dat de 350D minder breekbaar is dan die kleine toestelletjes.
Maar als je er eentje met draagriem wilt, en dan geen slr, zul je even moeten zoeken waar er eentje bij geleverd wordt. Waarschijnlijk zijn dat wel wat meer geavanceerde camera's, het ligt er een beetje aan wat je er mee wilt gaan doen of je daar wat aan hebt.
Kijk eens op www.dpreview.com, daar kun je per merk ook de camera's zien, dan krijg je een idee van wat er te krijgen is; kun je meteen zien of het een toestel is wat wat meer vast te houden heeft dan al die kleine dingen.
.

Is er niet zo'n site in het nederlands? En dan waar ik de optie nekriem kan aanvinken ofzo??
pi_38437147
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]

.

Is er niet zo'n site in het nederlands? En dan waar ik de optie nekriem kan aanvinken ofzo??
Niemand houdt je natuurlijk tegen om een losse nekriem (of een keycord) bij een camera te kopen.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_38437308
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:49 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Niemand houdt je natuurlijk tegen om een losse nekriem (of een keycord) bij een camera te kopen.
Maar die moet je dan toch wel aan de camera kunnen bevestigen. Of kan dat bij elke camera?
pi_38437396
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:52 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Maar die moet je dan toch wel aan de camera kunnen bevestigen. Of kan dat bij elke camera?
Als er een polsbandje aan kan, kan er ook een keycord aan.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_38437541
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:55 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Als er een polsbandje aan kan, kan er ook een keycord aan.
Ik zoek eigenlijk meer zo eentje die je aan 2 kanten van de camera bevestigd en dat je hem dan zo goed om je nek kan hangen.
pi_38437613
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:58 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Ik zoek eigenlijk meer zo eentje die je aan 2 kanten van de camera bevestigd en dat je hem dan zo goed om je nek kan hangen.
Dat snap ik, maar om daar nou je camerakeuze aan op te hangen sorry, flauw en mogelijk zelfs een paar honderd euro extra te betalen, lijkt me wat ver gaan.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_38437707
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:59 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar om daar nou je camerakeuze aan op te hangen sorry, flauw en mogelijk zelfs een paar honderd euro extra te betalen, lijkt me wat ver gaan.
Zo erg is het nou ook weer niet, maar ben gewoon benieuwd wat de mogelijkheden zijn naar camera's met die optie. En dat te vergelijken met wat kleinere camera's.
pi_38438031
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 14:45 schreef Stansfield het volgende:

[..]

.

Waarom niet in het Engels? Maar geen idee, denk ook niet dat je zoiets relatief onbelangrijks als de optie "nekriem" kan aangeven bij voorkeuren.
Je zoekt gewoon een camera, en dan kijk je of het daar bij zit, simpel. de meeste iets grotere camera's zullen zo'n ding wel hebben, als je bijvoorbeeld een ixus hebt ziet het er niet uit en heb je er ook niets aan.
pi_38438208
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:10 schreef Elefes het volgende:

[..]

Waarom niet in het Engels? Maar geen idee, denk ook niet dat je zoiets relatief onbelangrijks als de optie "nekriem" kan aangeven bij voorkeuren.
Je zoekt gewoon een camera, en dan kijk je of het daar bij zit, simpel. de meeste iets grotere camera's zullen zo'n ding wel hebben, als je bijvoorbeeld een ixus hebt ziet het er niet uit en heb je er ook niets aan.
Ik zal wel even zoeken naar wat grotere afmetingen dan.

Tnx voor de tip.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 1 juni 2006 @ 15:21:54 #186
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_38438542
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:20 schreef Stansfield het volgende:
linkdingus
Heb hier een lijstje maar die zijn nog wel aardig aan de prijs moet ik zeggen.
wat je nu gekozen hebt zijn over het algemeen zo snel bekeken DSLR's
daar was je toch niet naar op zoek?

ik kan me ook niet voortellen waarom je persee een band om je nek wilt hebben voor aan je camera, maar goed
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fossiel donderdag 1 juni 2006 @ 19:35:04 #187
8133 LWaS
Papa van Daan!
pi_38447961
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 15:21 schreef Ynske het volgende:

[..]

wat je nu gekozen hebt zijn over het algemeen zo snel bekeken DSLR's
daar was je toch niet naar op zoek?

ik kan me ook niet voortellen waarom je persee een band om je nek wilt hebben voor aan je camera, maar goed
Powershot S1 en de nu aanwezig opvolgers hebben ook een nekriem
pi_38450550
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:35 schreef LWaS het volgende:

[..]

Tnx voor de tip.
pi_38450551
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 19:35 schreef LWaS het volgende:

[..]

Tnx voor de tip.
pi_38451563
Ik ben op zoek naar een digitale fotocamera. Mijn budget zit rond de 500 euro, ik ben niet op zoek naar zo'n compact dingetje. Ik maak graag foto's.. ben bereid om hoog te klimmen en door de modder te kruipen om een mooie foto te maken (is overdrachtelijk, om maar aan te geven dat het niet alleen voor vakantiekiekjes is). Ik heb mooie foto's kunnen maken met mijn oude sony cybershot en wil het nu naar een hoger level tillen. Dus een fototoestel waarmee ik makkelijk instap maar waar ik met behulp van instellingen de foto's nog aantrekkelijker en creatiever te maken. Voor een website moet ik nogal vaak foto's maken van bewegende objecten (kleine kinderen ), die kinderen doen nooit precies wat ik zeg, dus ik moet snel achter elkaar foto's kunnen maken (bij mijn oude cybershot duurt het ongeveer 15 sec voordat ik een volgende foto kan maken). Ik ben bereid om mijn fotokunsten te ontwikkelen en heb nu eindelijk weer de mogelijkheid om dit op hobby-niveau op te pakken. Wat is een aanrader?
pi_38468056
quote:
Op donderdag 1 juni 2006 20:54 schreef dolledingo het volgende:
Ik ben op zoek naar een digitale fotocamera. Mijn budget zit rond de 500 euro, ik ben niet op zoek naar zo'n compact dingetje. Ik maak graag foto's.. ben bereid om hoog te klimmen en door de modder te kruipen om een mooie foto te maken (is overdrachtelijk, om maar aan te geven dat het niet alleen voor vakantiekiekjes is). Ik heb mooie foto's kunnen maken met mijn oude sony cybershot en wil het nu naar een hoger level tillen. Dus een fototoestel waarmee ik makkelijk instap maar waar ik met behulp van instellingen de foto's nog aantrekkelijker en creatiever te maken. Voor een website moet ik nogal vaak foto's maken van bewegende objecten (kleine kinderen ), die kinderen doen nooit precies wat ik zeg, dus ik moet snel achter elkaar foto's kunnen maken (bij mijn oude cybershot duurt het ongeveer 15 sec voordat ik een volgende foto kan maken). Ik ben bereid om mijn fotokunsten te ontwikkelen en heb nu eindelijk weer de mogelijkheid om dit op hobby-niveau op te pakken. Wat is een aanrader?
In de categorie die jij zoekt is heel veel te krijgen. Probeer nog eens iets nauwkeuriger te bedenken wat je wilt. WIl je veel zoom? Kijk dan eens naar de KM Dimage Z6 , Canon Powershot S2 IS, de Kodak Z740 of de Sony DSC-H2. Klik bij die toestellen ook op 'alternatieven voor de...', en je vind nog meer vergelijkbaars. Iets minder zoom, maar door veel gebruikers gewaardeerd is de Canon Powershot A700.

Als je zeker weet dat fotografie je tijd- en geldverslindende hobby gaat worden, kun je ook een DSLR overwegen. De goedkoopste modellen zitten net boven het budget dat jij noemt. Voordeel is dat je je lenzenverzameling in de loop der tijd kunt opbouwen en helemaal naar jouw wensen in kunt richten. Maar verwacht geen wonderen van het kwaliteitsverschil met de betere compacts, dat is niet zo groot als menigeen wel schijnt te denken.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_38476225
Ik denk dat ik wel een categorie omhoog kan. De voorbeelden die jij geeft zitten tussen de 200 en 500 euro.. en in de reviews lees ik dat er in sommige situaties wel eens wat onvolkmaaktheden kunnen optreden. Ik hoef geen aparte lenzen . Maar in de categorie ervoor zit wel het toestel wat ik zoek. Of zou ik dan teveel hooi op mijn vork nemen.. http://www.kieskeurig.nl/(...)C1257111004C9DC1.htm bijvoorbeeld.. en de daarbij horende alternatieven
pi_38476388
Die kende ik nog niet, maar die ziet er ook prima uit idd. Ik zou niet weten waarom dat te veel hooi zou zijn.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_38476675
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 15:10 schreef dolledingo het volgende:
Ik denk dat ik wel een categorie omhoog kan. De voorbeelden die jij geeft zitten tussen de 200 en 500 euro.. en in de reviews lees ik dat er in sommige situaties wel eens wat onvolkmaaktheden kunnen optreden. Ik hoef geen aparte lenzen . Maar in de categorie ervoor zit wel het toestel wat ik zoek. Of zou ik dan teveel hooi op mijn vork nemen.. http://www.kieskeurig.nl/(...)C1257111004C9DC1.htm bijvoorbeeld.. en de daarbij horende alternatieven
Lijkt me wel ok, al zul je je zeker aan de Canons geen buil vallen (andere camera's minder ervaring mee, dus kan ik niet zoveel uitspraken over doen). Ik ken iemand die de KM Dimage FZ6 heeft, en dat is op zich ook een leuk toestel. Wel heb ik gelezen dat ie nogal wat ruis kan produceren, zou voor mij een reden zijn om 'm niet te kopen. Moet wel zeggen dat ik er niet veel foto's van ken, alleen van internet.
pi_38482490
http://www.kieskeurig.nl/(...)C1257130004566B1.htm deze lijkt me ook ok, alleen ben ik niet zo'n fan van losse batterijen. Wat natuurlijk wel weer handig is als je lang met je toestel door moet. Het lijkt mij ook wel allemaal ok, zou het ook wel tof vinden als er mensen waren die daadwerkelijk ervaring hadden met toestellen uit deze categorie. Die van Canon zijn aardig, maar spreken me aan de hand van de look niet echt direct aan..
pi_38491468
Hoi allen,

Ik ben sinds een weekje op zoek naar een nieuwe digitale pocket camera die als opvolger moet gaan dienen voor mijn Fuji FinePix 601. Deze heeft een 36-108mm lens en heb gemerkt dat deze toch te kort schiet bij het nemen van totaal shots binnen; vaak moet ik me tegen de muur drukken om alles erop te krijgen wat ik wil.
Daarom ben ik op zoek naar een compact camera met een minimale 28mm zoom lens, eentje die ik makkelijk mee kan nemen en natuurlijk eentje die mooie plaatjes schiet.

Nu viel m'n oog in eerste instantie op de Canon Powershot S60 (5 MPixels/28-100mm) of de S70 (7 Mpixels/28-100mm), maar helaas zijn deze niet meer te koop. De opvolger S80 ziet er ook wel prima uit maar de prijs vind ik te hoog (>EUR 450,-) en 8M pixels vind ik een beetje een overkill. Als ik foto's vergroot dan zijn ze max A3 formaat.

Verder zag ik ook de Ricoh Caplio R4 (28-200mm / 6Mpixels), maar echt robuust deed ie me niet aan. Iemand andere tips voor me?
pi_38500038
Ik ben op zoek naar een goeie videocamera met HD

Mijn oog is gevallen op de JVC GZ-MG77

Is dit wat ? En waarom maar 2.2 megapixel kwaliteit in de fotocamera van deze MG77

Van sommige mensen vraag ik me af hoe ze ooit het snelste zaadcelletje hebben kunnen zijn
pi_38564746
Ik wil binnenkort een digitale camera gaan kopen.
Het zal mijn eerste worden, heb totaal geen ervaring ermee.
Al wel een beetje rondgekeken op internet maar ik vind het moeilijk om een keuze te maken.

De camera zal ik vooral gebruiken voor op vakantie, dagjes uit en uitgaan.
Hij hoeft niet heel compact te zijn.
Ik wil er ook graag (kleine) videofilmpjes mee kunnen maken.
Het liefst wil ik er een die met een accu werkt ipv batterijen.
Budget: 200 - 250 euro

Enkele modellen die ik gevonden heb zijn:
-Kodak V550
nadeel is dat de knopjes klein zijn en de flitsknop en de aan/uitschakelaar te dicht bij elkaar zitten
- Panasonic FX7
accu schijnt snel leeg te raken
-Canon Ixus 50/55
heeft geen beeldstabilisator

Hoe erg is het dat de Canon geen beeldstabilisator heeft?
En zou een van deze camera's een goede keuze zijn of denken jullie aan andere?
pi_38584076
Ik ben op zoek naar een goede digitale camera. Ik heb tot nu toe al een Olympus C-310 en een Olympus C-370 gezien, maar nu vroeg ik me af ofdat er nog andere Olympus zijn in die prijs- en kwaliteitsklasse.

Ik kan namelijk een C-310/C-370 voor ¤89 kopen bij Computerland, en de foto's zien er aardig goed uit.

Voordat er mensen komen met (veel) duurdere camera's: Ik wil geen pro foto's maken, en het gaat er gewoon om dat ik simpele foto's kan schieten.

De reden waarom ik overigens gekeken heb naar die Olympus camera's is omdat de kwaliteit gewoon ontzettend goed is voor die prijs. Ik heb een heleboel foto's gezien die met die camera gemaakt zijn, en het enige wat me opviel was dat de foto's op sommige delen licht 'gespikkelt' worden, dus een paar puntjes die licht zichtbaar waren. Maar ja, wat wil je voor die prijs
pi_38587591
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 23:10 schreef 1972 het volgende:
Hoi allen,
A3 formaat is best flink, ik zou dan minimaal aan 5mp denken, liefst toch wat meer om de kwaliteit goed te houden. Of bedoel je misschien toch A4 formaat? In dat geval is 4mp genoeg (eventueel 3).
Verder heb je niet veel eisen? Dus is het vrij moeilijk om met een paar goede camera's te komen.. Kijk eens op www.dpreview.com, daar kun je een testje invullen (buying guide - features search) en dan komen daar een aantal camera's uit.
Misschien zit er in de Canon Powershot serie wel een andere camera die aan je eisen voldoet (het zijn er een hoop). Zijn goede, fijne camera's om mee te werken.
Met Ricoh heb ik helemaal geen ervaring. Maar tegenwoordig kun je je bijna geen buil meer vallen aan de camera's, als je een beetje binnen de "bekende" merken blijft.
quote:
Op maandag 5 juni 2006 18:06 schreef mrbombastic het volgende:
Ik wil binnenkort een digitale camera gaan kopen.

Enkele modellen die ik gevonden heb zijn:
-Kodak V550
nadeel is dat de knopjes klein zijn en de flitsknop en de aan/uitschakelaar te dicht bij elkaar zitten
- Panasonic FX7
accu schijnt snel leeg te raken
-Canon Ixus 50/55
heeft geen beeldstabilisator

Hoe erg is het dat de Canon geen beeldstabilisator heeft?
En zou een van deze camera's een goede keuze zijn of denken jullie aan andere?
Ik zou er niet mee zitten dat de Canon geen beeldstabilisatie heeft. Ik neem aan dat je het geen probleem vindt om de flits te gebruiken als je een foto maakt op een plaats waar het iets donkerder is? Dan maakt het niet zo veel uit (vooral niet voor gewone huis-tuin en keuken fotootjes).
Ik kan je niet adviseren welke camera te nemen, ze zullen alledrie ongetwijfeld goed zijn, dus dat zul je zelf uit moeten maken. Misschien kun je eens in de winkel gaan kijken hoe ze aanvoelen en hoe groot ze werkelijk zijn.
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 10:24 schreef JeFFJuH het volgende:
Ik ben op zoek naar een goede digitale camera. Ik heb tot nu toe al een Olympus C-310 en een Olympus C-370 gezien, maar nu vroeg ik me af ofdat er nog andere Olympus zijn in die prijs- en kwaliteitsklasse.

Ik kan namelijk een C-310/C-370 voor ¤89 kopen bij Computerland, en de foto's zien er aardig goed uit.

Voordat er mensen komen met (veel) duurdere camera's: Ik wil geen pro foto's maken, en het gaat er gewoon om dat ik simpele foto's kan schieten.

De reden waarom ik overigens gekeken heb naar die Olympus camera's is omdat de kwaliteit gewoon ontzettend goed is voor die prijs. Ik heb een heleboel foto's gezien die met die camera gemaakt zijn, en het enige wat me opviel was dat de foto's op sommige delen licht 'gespikkelt' worden, dus een paar puntjes die licht zichtbaar waren. Maar ja, wat wil je voor die prijs
Wat bedoel je met "op sommige delen licht gespikkeld"? Als je er ruis mee bedoelt; dit komt bij heel veel camera's voor in sommige lichtomstandigheden (en met sommige instellingen van de camera) en maakt volgens mij niet echt uit als je gewoon wat simpele foto's wilt maken .
Ik denk dat Olympus een goede keuze is, er zijn vrij weinig camera's op de markt die echt slecht zijn volgens mij.
Andere Olympus camera's weet ik niet in dat segment, misschien kun je eens op de site van Olympus kijken of op de tweakers pricewatch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')