Niet zo doemdenken zeg, waarschijnlijk gewoon een vetbolletjequote:Op woensdag 12 april 2006 22:22 schreef Tobbes het volgende:
Kanker is echt een kutziekte. Met name botkanker. Een lieve man die tot vorige week -met pijn aan zijn rug- rondliep, ligt nu half dood in het ziekenhuis. Er komen zo'n 2 tot 3 tumors per dag bij. Gatverdamme wat een kut ziekte.
En nu voelde ik opeens iets onder mijn huid zitten wat ik kon bewegen. Heel vaag. Net of er een knikker onder mn huid zit. Het voelt wel een beetje zacht.
quote:Op woensdag 12 april 2006 22:23 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Niet zo doemdenken zeg, waarschijnlijk gewoon een vetbolletje.
En waar slaat dát dan weer op?quote:
Het is wel serieus bedoeld. Maar niet dat ik emotioneel in de put zit ofzo.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:26 schreef Keiichi het volgende:
Als een topic serieus bedoeld is Tobbes, kun je beter je hart proberen te luchten in LIF.
Sommige users gaan het je niet bepaald makkelijk maken hier...
Wil je 'm hier houden?quote:Op woensdag 12 april 2006 22:27 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Het is wel serieus bedoeld. Maar niet dat ik emotioneel in de put zit ofzo.Het is gewoooon een kut ziekte.
Ik niet hoorquote:Op woensdag 12 april 2006 22:26 schreef Keiichi het volgende:
Als een topic serieus bedoeld is Tobbes, kun je beter je hart proberen te luchten in LIF.
Sommige users gaan het je niet bepaald makkelijk maken hier...
Weet ik niet, ze had borstkanker en haar borst is verwijderd. De lymfeklieren waren verder niet aangetast dus ga ik ervan uit dat het weg isquote:Op woensdag 12 april 2006 22:29 schreef Tobbes het volgende:
Vanaf ben je er nooit toch?
Er worden natuurlijk wel eens mensen genezen verklaard, maar ik denk dat de angst altijd wel zal blijven. Zeker omdat het redelijk vaak terugkomt na een aantal jaar.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:29 schreef Tobbes het volgende:
Vanaf ben je er nooit toch?
Het lijkt ook wel of je het steeds vaker hoort. Maar dat kan ook zijn omdat ik er 'gevoeliger' voor ben dan een ander. En idd een bultje wordt al snel eng, net zoals hoofdpijn, rugpijn of een keer niet goed naar de wc kunnen....quote:Op woensdag 12 april 2006 22:34 schreef Astrix het volgende:
Als een bekende kanker heeft dan hoor je van iedereen verhalen van mensen die ook kanker hebben. Als je op bezoek gaat bij iemand die met kanker in het ziekenhuis ligt dan lijkt het wel of heel Nederland kanker heeft.
Ik heb dan ook wel eens zo'n periode dat ik bij elk pijntje of bultje denk dat ik kanker heb.
Jezus....quote:
Dat zie je maar al te vaak gebeuren ja..quote:Op woensdag 12 april 2006 22:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Er worden natuurlijk wel eens mensen genezen verklaard, maar ik denk dat de angst altijd wel zal blijven. Zeker omdat het redelijk vaak terugkomt na een aantal jaar.
Ik ook niet, maar gelukkig is mijn moeder een taai kreng.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:36 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Dat zie je maar al te vaak gebeuren ja..Het ene moment zijn ze genezen verklaard en twee maanden later zijn ze dood...
Brrr. ik moet er niet aan denken...
quote:Op woensdag 12 april 2006 22:43 schreef Tiemie het volgende:
Kanker maakt meer kapot dan je lief is...
frederique huydts was ook genezen verklaard.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:32 schreef flugeltje het volgende:
[..]
Er worden natuurlijk wel eens mensen genezen verklaard, maar ik denk dat de angst altijd wel zal blijven. Zeker omdat het redelijk vaak terugkomt na een aantal jaar.
quote:Op woensdag 12 april 2006 22:27 schreef Molluck het volgende:
-weg-
]http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/Zo_kunt_u_helpen_.html[/quote][/url]quote:Op woensdag 12 april 2006 22:30 schreef Shivo het volgende:
Allemaal gaarne geld storten op rekening van het Kon. Wilhelmina fonds,
[url=http://www.kwfkankerbestrijding.nl/content/pages/Zo_kunt_u_helpen_.html
ja bestralen of chemo-kurenquote:Op woensdag 12 april 2006 23:13 schreef boem-dikkie het volgende:
Is inderdaad een vervelende ziekte, kunnen ze er niks aan doen?
Ik zou het wel doen, de behandeling is vreselijk, maar er is dan in ieder geval nog een kleine kans op genezing.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:21 schreef Astrix het volgende:
Ik heb wel eens zitten denken of ik me wel zou laten behandelen als ik kanker zou hebben.
Volgens mij is de behandeling vaak nog erger dan de ziekte en misschien kun je beter je laatste jaren zo goed mogelijk leven.
Nu is dat makkelijk als je geen kanker hebt maar die chemokuur lijkt me ook helemaal niks.
Een neef van mijn vader was genezen verklaard van de kanker. Alleen de chemokuur had zoveel schade aangericht, dat zijn hart het begaf. Het voordeel van behandelen is vo,lgens mij wel dat de ziekte wat meer gecontroleerd wordt, en je dus in ieder geval een verlenging van je leven krijgt.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:21 schreef Astrix het volgende:
Ik heb wel eens zitten denken of ik me wel zou laten behandelen als ik kanker zou hebben.
Volgens mij is de behandeling vaak nog erger dan de ziekte en misschien kun je beter je laatste jaren zo goed mogelijk leven.
Nu is dat makkelijk als je geen kanker hebt maar die chemokuur lijkt me ook helemaal niks.
In jouw omgeving? Of in z'n algemeenheid?quote:Op donderdag 13 april 2006 12:03 schreef HenkieVdV het volgende:
Raak er maar gewend aan, we zitten in het midden van een kanker-epidemie.
1 op de 2 mannen en 1 op de 3 vrouwen.
Jezus man doe niet zo hysterisch.quote:Op donderdag 13 april 2006 12:07 schreef MrBean het volgende:
-Edit: niet mee eens? Blijf je toch lekker weg-
Een puist onder je oksel? Mênquote:Op donderdag 13 april 2006 13:20 schreef DuranK het volgende:
Heb ik ook ooit gehad dat ik iets bij mijn oksel voelde. Een heel raar bultje. Dus in paniek ging ik het bekijken voor de spiegel. Ik druk er een beetje op. SPLATSJ!!! De pus spoot gewoon op de spiegelKut puist
![]()
Puisten hebben niks te maken met slecht douchen.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:26 schreef Xebber het volgende:
[..]
Een puist onder je oksel? MênNeem eens een douche!
![]()
Douche jij maar eens een maand niet. Gegarandeerd zeker weten dat jij puisten krijgt.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:29 schreef MrBean het volgende:
[..]
Puisten hebben niks te maken met slecht douchen.
Of mag ik dit ook al niet meer posten?
Ik douche vaak genoegquote:Op donderdag 13 april 2006 13:26 schreef Xebber het volgende:
[..]
Een puist onder je oksel? MênNeem eens een douche!
![]()
quote:Op donderdag 13 april 2006 13:20 schreef DuranK het volgende:
Heb ik ook ooit gehad dat ik iets bij mijn oksel voelde. Een heel raar bultje. Dus in paniek ging ik het bekijken voor de spiegel. Ik druk er een beetje op. SPLATSJ!!! De pus spoot gewoon op de spiegelKut puist
![]()
Onzin.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:30 schreef Xebber het volgende:
[..]
Douche jij maar eens een maand niet. Gegarandeerd zeker weten dat jij puisten krijgt.
Inderdaad, wat een bullshit lult diequote:Op donderdag 13 april 2006 13:32 schreef MrBean het volgende:
[..]
Onzin.
Jij wil dus zeggen dat alle mensen met puisten in hun gezicht, hun gezicht niet goed wassen?
Ongezonde hygiëne, spanning en stress zijn de grootste factoren voor het krijgen van puistjes. Het hoofd staat als enig lichaamsdeel 24/7 bloot aan de vieze buitenlucht. Mensen wrijven met hun handen in de ogen, nek, gezicht, zonder ze eerst te wassen en zonder te beseffen hoe smerig handen kunnen zijn. Ze lijken schoon, maar in feite zitten d'r meer bacterieën op bijvoorbeeld je toetsenbord, deurklinken e.d. dan op de toiletbril. Dat vuil komt allemaal in je gezicht en zorgt voor verstopte poriën. Daar komen puistjes vandaan.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:32 schreef MrBean het volgende:
[..]
Onzin.
Jij wil dus zeggen dat alle mensen met puisten in hun gezicht, hun gezicht niet goed wassen?
Kan je niet bedenken van tevoren denk ik.quote:Op woensdag 12 april 2006 23:21 schreef Astrix het volgende:
Ik heb even een voorbeeldje opgezocht, dit artikel gaat bijvoorbeeld over Canada. Laat de lucht in Canada nou nog net iets schoner zijn dan in Nederland.quote:Op donderdag 13 april 2006 13:15 schreef flugeltje het volgende:
[..]
In jouw omgeving? Of in z'n algemeenheid?
En:quote:Cancer has become such an epidemic that 41% of Canadian males and nearly 38% of Canadian females will develop some form of the disease, and 27% of males and 23% of females will die from it.
quote:the authors of a new CCPA study assert that carcinogens in our air, water, food, and workplaces are significant causes of cancer.
They note that in 2001, Canadian industries admitted releasing 18,455,237 kilograms of known carcinogens into our air, soil, and water. "Such industries have been called 'merchants of death' for putting profits ahead of human health"-
Mja, uiteindelijk moet toch iedereen dood. Omdat we succesvol zijn in het bestrijden van de ene ziekte (tbc, longontsteking) wordt een andere ziekte doodsoorzaak nummer 1. Zou kanker de wereld uit geholpen dan is er wel weer iets anders waar bijvoorbeeld 50% van de mensen aan overlijd.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik heb even een voorbeeldje opgezocht, dit artikel gaat bijvoorbeeld over Canada. Laat de lucht in Canada nou nog net iets schoner zijn dan in Nederland.
Hier gaat het vooral om:
[..]
En:
[..]
![]()
Ja ik vind het op peil houden van de bevolking met een ziekte wel okequote:Op donderdag 13 april 2006 14:22 schreef Lexie het volgende:
[..]
Mja, uiteindelijk moet toch iedereen dood. Omdat we succesvol zijn in het bestrijden van de ene ziekte (tbc, longontsteking) wordt een andere ziekte doodsoorzaak nummer 1. Zou kanker de wereld uit geholpen dan is er wel weer iets anders waar bijvoorbeeld 50% van de mensen aan overlijd.
Uiteindelijk krijgt zeker 1 op de 3 mensen er mee te maken, dus dat is inderdaad erg veel.quote:Op woensdag 12 april 2006 22:34 schreef Astrix het volgende:
Als een bekende kanker heeft dan hoor je van iedereen verhalen van mensen die ook kanker hebben. Als je op bezoek gaat bij iemand die met kanker in het ziekenhuis ligt dan lijkt het wel of heel Nederland kanker heeft.
Ik heb dan ook wel eens zo'n periode dat ik bij elk pijntje of bultje denk dat ik kanker heb.
Jij wilt dus ook niet behandeld worden als je kanker krijgt?quote:Op donderdag 13 april 2006 14:24 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ja ik vind het op peil houden van de bevolking met een ziekte wel oke, maar dit hebben we grotendeels aanonszelf te danken (uitlaatgassen, huidkanker door gat in ozonlaag etc) dat het iets anders is als bijvoorbeeld TBC
Dit is zo ongeveer wat m'n huisarts wel eens aangedragen heeft. Dat uiteindelijk 1 op de 3 mensen kanker krijgt. Waarbij dan wél de aantekening gezet moet worden dat zo'n 75% van díe groep er nooit achterkomt omdat ze dan al overleden zijn aan andere zaken (vooral oudere mensen)quote:Op donderdag 13 april 2006 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Ik heb even een voorbeeldje opgezocht, dit artikel gaat bijvoorbeeld over Canada. Laat de lucht in Canada nou nog net iets schoner zijn dan in Nederland.
Hier gaat het vooral om:
[..]
En:
[..]
![]()
of abcesquote:Op donderdag 13 april 2006 13:20 schreef DuranK het volgende:
![]()
Dat kan ik uit eigen ervaring beamen. Ook ik schrok toen ze met de diagnose kanker kwamen. Alleen was het gelukkig een vorm van huidkanker die oppervlakkig, lokaal en totaal niet agressief is. De genezingskans is dan ook 99%.quote:Op donderdag 13 april 2006 11:46 schreef enno het volgende:
Kanker is niet één ziekte, maar een verzamelnaam voor ziektes met min of meer hetzelfde probleem, een ongecontroleerde celgroei.
Bepaalde vormen zijn erg goed te behandelen en hebben een genezingskans van meer dan 95% (zaadbalkanker), andere vormen zijn (bijna) niet te behandelen. Elke vorm van kanker heeft zijn eigen therapie, met zijn eigen bijwerkingen. Ook de term chemotherapie is een verzamelnaam. De cocktail (samenstelling) is anders voor verschillende vormen van kanker.
Als je ooit zelf (of in je directe omgeving) met kanker te maken krijgt onthoudt dan dat kanker is (lang) niet altijd een ziekte die tot de dood leidt.
Zegt niet dat het er meer worden, als je enkel kijkt naar vervuilingsfactor zouden het er minder moeten worden, en als het meer word, dan waarschijnlijk door vervuiling van eerdere jaren. De lucht is namelijk vele malen schoner dan zo 30 à 40 jaar geleden.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:17 schreef HenkieVdV het volgende:
[..]
Hier gaat het vooral om:
[..]
En:
[..]
![]()
Ik heb dat boek van Armstrong gelezen en daaruit blijkt dat je heel sterk moet zijn om de behandelingen te verdragen, lichamelijk en geestelijk.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:13 schreef 61neorej het volgende:
[..]
Kan je niet bedenken van tevoren denk ik.
Als je in op jonge leeftijd kanker krijgt is je eerste reactie denk ik vrijwel altijd, ja behandeling!
Kreef het zelf op mijn 15e en wou natuurlijk behandeld worden, eigenlijk iedereen word dan behandeld volgens mij.
Nou waren de chemokuren (2 jaar elke week een kuur) wel heel zwaar, maar mocht het terugkomen zou ik zo weer die behandelingen ingaan (hoewel ik weet dat dat nog zwaarder zal zijn.) Maar dat het terugkomt gaan ik maar niet vanuit...
Dat het steeds vaker voorkomt komt denk ik ook doordta je ouder word want als je ouder word komt kanker meer voor bij leeftijdsgenoten en dat valt je meer op. Bovendien word er tegenwoordig mi steeds makkelijker over gepraat.
Ja dat zei mijn huisarts ook... Alleen vertrouw ik nooit op mensen, ik vertrouw alleen op die mooie apperaten die in het ziekenhuis staan en je even inwendig fotograferen.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:44 schreef Merkie het volgende:
Sowieso, je bent 18. Dat maakt de kans al een heel stuk kleiner.
En daar komt bij dat mensen vroeger "gewoon" dood gingen omdat ze niet altijd wisten wat de oorzaak was. Hoe meer men weet hoe meer ziektes er bekend zijn en dat is niet altijd even leuk.quote:Op donderdag 13 april 2006 14:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Uiteindelijk krijgt zeker 1 op de 3 mensen er mee te maken, dus dat is inderdaad erg veel.
Ik zou niet willen ruilen.quote:Op donderdag 13 april 2006 18:45 schreef Zwansen het volgende:
Lance Armstrong is er miljonair mee geworden.
Waarom lossen ze de oorzaken nou niet een keer gewoon op?quote:Op donderdag 13 april 2006 12:03 schreef HenkieVdV het volgende:
Raak er maar gewend aan, we zitten in het midden van een kanker-epidemie.
1 op de 2 mannen en 1 op de 3 vrouwen.
quote:Op donderdag 13 april 2006 22:00 schreef mindflick het volgende:
[..]
Waarom lossen ze de oorzaken nou niet een keer gewoon op?
Ik durf te wedden dat kanker komt door ons voedsel dat vol zit met chemicaliën en door straling van gsm/umts/wifi/dect/c2000 enz.
quote:Deze dingen gebruiken we de laatste 20 jaar echt veel, en juist in deze tijd zie je een gigantisch toename van kanker.
Heb je ook bronnen bij bovenstaande onzin?quote:Het is al bewezen dat het veelvuldig gebruik van een mobiel leid tot kanker. En dat alleen van een mobieltje dat relatief niet veel straling uitzend. Wat dacht je dan van umts, wifi en andere hardere stralingsbronnen.
Je moet benzine dan ook niet drinken!quote:Op donderdag 13 april 2006 22:28 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
en 1 röntgenfoto is ongeveer weer gelijk aan 1 vliegreis..radongas in nieuwbouwwoningen..nog een leuke: lood in benzine is verboden wegens slecht voor het milieu en is dus vervangen door benzeen wat nogal carcinogeen is..
quote:(7) Maar voorkómen blijft natuurlijk beter dan genezen. Dat hoeft niet moeilijk te zijn, want kanker wordt in de overgrote meerderheid van de gevallen veroorzaakt door vermijdbaar gedrag: roken en ongezond eten.
Dat lijkt me ook onzin. Er zijn zoveel mensen die hun hele leven topfit zijn en in 3 maanden weken tijd wegkwijnen aan kankerquote:Op donderdag 13 april 2006 22:57 schreef paarse_paashaas het volgende:
ik heb 1 artikel ff snel doorgelezen, hun conclusie;
[..].
Lees je je eigen bronnen wel?
Het heeft weinig met je immuunsysteem te maken hoor. Kanker = ongeremde celgroei, en wordt niet veroorzaakt door ziektemakers. En dus heeft je immuunsysteem er ook weinig mee te maken.quote:Op vrijdag 14 april 2006 09:06 schreef Zinloos_Geheld het volgende:
en zelfs dan: kanker krigen is uiteindelijk een kwestie van vatbaarheid -> je kunt nog zo gezond zijn, als je immuunsysteem er nit goed mee overweg kan zul je het gewoon ontwikkelen. De kans op het ontwikkelen van kanker is bijna onafhankelijk van je levensstijl
Gedeeltelijk wel, want je immuunsysteem moet ook lichaamseigen cellen die niet goed zijn opruimen.quote:Op vrijdag 14 april 2006 12:11 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het heeft weinig met je immuunsysteem te maken hoor. Kanker = ongeremde celgroei, en wordt niet veroorzaakt door ziektemakers. En dus heeft je immuunsysteem er ook weinig mee te maken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |