Ojaquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:46 schreef Mavi het volgende:
Gorden Heukenroth?
Oei die 2 wist ik nietquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:48 schreef Thetallguy het volgende:
Ruud Gullit - Ruud Dil
Lee Towers - Leen Huizer
quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:52 schreef -skippybal- het volgende:
Francois Boulanger ----> Frans Bakker
Wat een trieste kerel ben je dan![]()
is het niet Ali Bouyeri?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:54 schreef r_one het volgende:
Ali B - Ali Bouali
Beatrix van Oranje-Nassauquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:39 schreef Razor21 het volgende:
Beatrix --> hoe heet zij eigenlijk van achteren?![]()
![]()
nou volgens mij ben jij nog iets van 10 namen vergeten.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:50 schreef NAF_NAF het volgende:
Beatrix Wilhelmina Armgard van Oranje-Nassau
dat is haar hele naam.
Wat doe je mijn jeugdeheldquote:Op dinsdag 11 april 2006 18:48 schreef Thetallguy het volgende:
Ruud Gullit - Ruud Dil
Gullit, werkelijke naam Ruud Dil, werd geboren te Amsterdam als buitenechtelijk kind van de Surinamer George Gullit en de Amsterdamse Ria Dil. De vader was in 1958 met zijn vrouw en drie kinderen naar Nederland geëmigreerd. Hij zocht zijn buitenvrouw en zoontje wel regelmatig op, maar bleef bij zijn gezin wonen. De jonge Ruud werd door zijn moeder en haar vader opgevoed.quote:
quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:52 schreef -skippybal- het volgende:
Zeg me dat je een grapje maakt!quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:39 schreef Razor21 het volgende:
![]()
Nee echt niet dacht er vanmiddag aan in 1 keer...je hoort altijd de naam Beatrix dus weet ik veel wat haar achternaam isquote:
Ben je Nederlander, of gewoon Belg ofzo?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:39 schreef Razor21 het volgende:
[..]
Nee echt niet dacht er vanmiddag aan in 1 keer...je hoort altijd de naam Beatrix dus weet ik veel wat haar achternaam is![]()
Nederlander maar doe nou maar niet zo popie jopie..kan mij het verdommequote:Op dinsdag 11 april 2006 19:40 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ben je Nederlander, of gewoon Belg ofzo?
Waar dacht je dat onze nationale kleur oranje vandaan komt?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:39 schreef Razor21 het volgende:
![]()
jaja nu weet ik het wel....zet me weer aardig voor lul...quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:45 schreef Thisbe het volgende:
[..]
Waar dacht je dat onze nationale kleur oranje vandaan komt?![]()
----> OH?quote:Op dinsdag 11 april 2006 19:48 schreef HeatWave het volgende:
---> SHO
Mijn topic wat doe jequote:Op dinsdag 11 april 2006 19:48 schreef HeatWave het volgende:
---> SHO
Van Lippen-Biesterfeld.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:50 schreef NAF_NAF het volgende:
Beatrix Wilhelmina Armgard van Oranje-Nassau
dat is haar hele naam.
Onze koninginquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:19 schreef PsyCha het volgende:
[..]
nou volgens mij ben jij nog iets van 10 namen vergeten.
Neee dat is toch niet zo?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:52 schreef -skippybal- het volgende:
Volgens mij ook niet. Francois Boulangé is zijn echte naam.quote:
omg!!quote:[b]Op dinsdag 11 april 2006 21:40
...
Willy Alberti --> Karel Verbruggen
Willeke Alberti --> Willy Verbruggen
...
sjonge jongequote:Op dinsdag 11 april 2006 22:44 schreef OnlineGokker het volgende:
Erik de Zwart - Paul de Wit
Henk van Dorp - Henk Bogaarts
quote:Op dinsdag 11 april 2006 22:18 schreef ScottTracy het volgende:
Frits Spits begrijp ik ook niet, Ritmeester is toch een normale naam. Maar okee, ik mag hem sowieso niet.
Helemaal een andere naam.quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:40 schreef Eric_Cantona het volgende:
Ruud de Wild --> Theo Driehuizen
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:40 schreef KinkyGiraf het volgende:
Marco Borsato = Herman Donkerveldt
Ja, zijn moeder... en "Marco" vond Herman niet origineel genoeg omdat Herman van Veen al bestond.quote:Op woensdag 12 april 2006 20:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
hij is toch gewoon een Italiaan voor een groot deel?
quote:Op woensdag 12 april 2006 20:40 schreef KinkyGiraf het volgende:
Marco Borsato = Herman Donkerveldt
En hoe zou dat thuis dan gaan met hun partners.quote:Op woensdag 12 april 2006 21:34 schreef 3st het volgende:
sommige snappen ik echt niet dan noem je jezelf Erik de Zwart omdat je eigen naam niet bijzonder genoeg is? Dat is Erik de Zwart toch ook niet of is dat nou juist de truuc?
En ze komt zeker uit Eendhoven of Eibergen?quote:Op woensdag 12 april 2006 22:02 schreef PolarStars het volgende:
barbra steisand heet in het echt barbra strooizand. Tenminste dat stond in de donald duck.![]()
Kartnerquote:Op dinsdag 11 april 2006 19:21 schreef allardh het volgende:
Vader Abraham - Pierre Cartner.
Hamsterdamquote:Op woensdag 12 april 2006 22:07 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
En ze komt zeker uit Eendhoven of Eibergen?
Wikipedia zegt Jan Zwart.quote:
Frank Dane wordt de opvolger van Robert Jensen op Yorin FM. Hij zal voortaan elke werkdag tussen 14:00 en 18:00 uur de middagshow voor zijn rekening nemen. Een saillant detail is dat Frank de broer is van Robert en voluit Frank Kjaerby-Jensen heet.quote:Op donderdag 13 april 2006 16:42 schreef shredder het volgende:
Robert Jensen heet in het echt Robert Dane. Hij is ook van Deens komaf.
Frank Dane (ook radio dj werkzaam bij Yorin, vroeger 538) is zijn broertje.
Ja is oud bericht, maar ging er meer om dat hij dus geen Dane heette, maar zijn echte naam wel jensen is.quote:Op donderdag 13 april 2006 20:36 schreef Haaibaaike het volgende:
Maar wel bij CAZ de nieuwe zender.
Yorin FM is er niet meer !
Ja, dat wist ik dat hij geen Dane heetquote:Op donderdag 13 april 2006 20:44 schreef NAF_NAF het volgende:
[..]
Ja is oud bericht, maar ging er meer om dat hij dus geen Dane heette, maar zijn echte naam wel jensen is.
maar shredder wist dat nog nietquote:Op donderdag 13 april 2006 21:02 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja, dat wist ik dat hij geen Dane heet![]()
Shag Spijkermanquote:Op vrijdag 14 april 2006 11:36 schreef TJDoornbos het volgende:
Jacob Dirk 'Jack' Spijkerman
http://www.zwartekat.nl/spijkerman
dacht dat die gast Cheque Spijkerman heette joh
Bron : http://onair.web-log.nl/log/1682664#reageerquote:Op vrijdag 14 april 2006 15:02 schreef kikoooooo het volgende:
Hoe zouden ze thuis genoemnd worden joh?
En waarom nemen ze in godsnaam een andere naam? Weet iemand trouwens de echte naam van Rick van Velthuysen?
Yeah I messed that up. Bedankt.quote:
Yep, net zoiets als Katja Schuurman en Birgit.quote:Op vrijdag 14 april 2006 16:05 schreef shredder het volgende:
[..]
Yeah I messed that up. Bedankt.
Frank veranderde juist zijn naam, omdat ie niet met de naam Jensen geassocieerd wilde worden. (of heb ik dat weer fout?)
Ga fietsen!quote:Op dinsdag 11 april 2006 21:40 schreef Eric_Cantona het volgende:
Giel Beelen --> Michiel Beelen
Ruud de Wild --> Theo Driehuizen
Sjaak Bral --> Marcel van der Heiden
Rob Stenders --> Rob Zieltjens
Wim Rigter --> Willem Boerrigter
Chiel Montagne --> Bert van Rheenen
Wessel van Diepen --> Wilbert van Diepenbroek
DJ Jean --> Jan Engelaar
John Holden --> Adam Curry
Willem Ruis --> Klaas Ruis
Koos Alberts --> Koos Krommenhoek
Willy Alberti --> Karel Verbruggen
Willeke Alberti --> Willy Verbruggen
Bassie & Adriaan --> Bas & Adrie van Toor
Lange Frans --> Frans Frederiks
Baas B. --> Bart Zeilstra
Ik heb overigens altijd begrepen dat die François Boulangé in 't echt Frans (de) Bakker heette, maar daar heb ik geen bewijzen van..
Jawel vroeger bij de zeezenders moesten ze een andere naam nemenquote:Op vrijdag 14 april 2006 17:40 schreef bleiblei het volgende:
Als je bij de radio terecht komt is dan het eerste wat ze na het ondertekenen van je contract zeggen "Okee! En nu gaan we een andere naam voor je verzinnen?".
Ik geloof der echt geen zak van.
Ow das dan wel weer logisch, die waren illegaal toch?quote:Op vrijdag 14 april 2006 18:59 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Jawel vroeger bij de zeezenders moesten ze een andere naam nemen![]()
Bij de Publieke omroepen hoeft dat niet persé.
Ja, daarom moest dat !quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ow das dan wel weer logisch, die waren illegaal toch?
Dat is toch niet echt een verandering. Ik denk dat veel mensen met de naam Kasper Kas genoemd worden.quote:
Cas Jansen heet ook Casper. Duh...quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:02 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
[..]
Dat is toch niet echt een verandering. Ik denk dat veel mensen met de naam Kasper Kas genoemd worden.
Ja omdat Veronica en Noordzee illegaal waren ...daarom namen de meeste van hun een andere naam.quote:Op zondag 5 april 2009 00:12 schreef Mirjam het volgende:
zal ik dit topic eens ff een rotschop geven?
gisteren had ik het er met m'n vriend over, een vriend van ons die vroeger bij de zeezender werkte blijkt dus ook eigenlijk heel anders te heten, had ik nooit verwacht
maargoed, ik vind het dus een heel raar fenomeen
van die gasten van de illegale zenders kan ik het me heel goed voorstellen, maar al die mensen die andere namen aannemen,ik snap dat niet echt
en ik maar van de meesten denken dat ze met die naam geboren waren...![]()
Klaas Vaak is een ander soort schuilnaam. Tom Mulder is gewoon Tom Mulder die vroeger Klaas Vaak heette, 40 jaar terug ofzo.quote:Op zondag 5 april 2009 00:28 schreef Haaibaaike het volgende:
Chiel Montagne=Bert van Rheenen
Lex Harding= Lodewijk den Hengst
Klaas Vaak = Tom Mulder
André van Duin= Adrie Kyvon
Ga zo maar door!!
dat zeg ik toch?quote:Op zondag 5 april 2009 00:23 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja omdat Veronica en Noordzee illegaal waren ...daarom namen de meeste van hun een andere naam.
ook dat was al gezegd?quote:Op zondag 5 april 2009 00:34 schreef Haaibaaike het volgende:
Ome Willem is ook maar een personage van Edwin Rutten.
quote:Op zondag 5 april 2009 00:34 schreef Haaibaaike het volgende:
Ome Willem is ook maar een personage van Edwin Rutten.
Rob Zieltjens, Lodenwijk den Hengst en Frits Ritmeester klinken niet lekker in jinglesquote:Op zondag 5 april 2009 00:37 schreef Mirjam het volgende:
maar van de rest vind ik het maar een beetje een gek fenomeen
Ik geloof echt niet dat die gast Theo Driehuizen heet!quote:Op zondag 5 april 2009 00:13 schreef Stefan het volgende:
Is de echte naam van Ruud de Wild echt Theo Driehuizen?
quote:Op zondag 5 april 2009 11:30 schreef Cacao het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat Mariska Hulscherin het echt van der Klit heet. In dat geval snap ik de naamsverandering wel, van der Klit vraagt wel om veel grapjes.
Haar eerste (?) man heette zo. Die naam heeft ze maar gehoudenquote:Op zondag 5 april 2009 11:30 schreef Cacao het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat Mariska Hulscherin het echt van der Klit heet. In dat geval snap ik de naamsverandering wel, van der Klit vraagt wel om veel grapjes.
Niet zo begrijpelijk omdat ze daarna nog zes keer is getrouwdquote:Op maandag 6 april 2009 03:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Haar eerste (?) man heette zo. Die naam heeft ze maar gehouden![]()
begrijpelijk
Bij de tandarts :quote:Op maandag 13 april 2009 00:58 schreef Adelante het volgende:
Ik vraag me af hoe vrienden die artiesten aanspreken als je altijd maar bij je artiestennaam wordt genoemd
Of dat Willeke ineens bij Schoonderbeek hoortoestellen komt en dat ze dan zeggen: "da's dan 154 euro mevrouw Verbruggen"
Fout. Marek van der Jagt was een pseudoniem. Zoals Richard Bachman voor Stephen King.quote:
Niet dus.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:58 schreef Gwywen het volgende:
Maar Jan Paparazzi is wel Jan van Zanten (en niet Jan Zwart oid) want Robert Jensen heeft zich een keer versproken op de radio en toen zei hij Jan z'n naam voluit, en toen was het even stil, en toen viel het kwartje. Ben ik nou de enige die dat onthouden heeft?![]()
quote:Jan Paparazzi (Rotterdam, 14 mei 1963), pseudoniem van Jan Zwart, is een Nederlandse sidekick. Hij is ook bekend onder het radiopseudoniem Jan van Zanten.
Dus Estelle Gullit heet Estelle Dil?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:48 schreef Thetallguy het volgende:
Ruud Gullit - Ruud Dil
Lee Towers - Leen Huizer
Hij heet gewoon Hans Teeuwen hoor (voluit: Hans Eduard Marie Teeuwen), maar het was een grap die hijzelf een tijd terug maakte.quote:Op zondag 10 mei 2009 00:50 schreef Nadine26 het volgende:
Grappig en vreemd, die naamsveranderingen![]()
Vooral omdat de overgrote meerderheid een oer-Hollandse doorsnee naam (Peter van Daanzen) inruilt voor een nieuwe oer-Hollandse doorsnee naam (Hans Teeuwen). Wat zou daar precies de gedachte achter zijn? Is Hans artistieker dan Peter? Bekt de ene naam beter dan de andere?
Ik zou wel kunnen begrijpen dat iemand als Peter van Daanzen denkt: 'Kom, ik ga een beroemd cabaretier worden, ik noem mezelf Diëgo Dex." Dát is een artiestennaam. Maar Hans Teeuwen??? Of zit er een moeilijk verhaal van gescheiden ouders en/of pleegouders met bijbehorende naamsveranderingen achter? (Of zou Peter van Daanzen niet blij zijn geweest met de associatie die zijn naam oproept met Peter van Daan, uit het Dagboek van Anne Frank?)
Vragen, vragen, vragen...
ik geloof het ook niet.quote:Op zondag 5 april 2009 11:34 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat die gast Theo Driehuizen heet!
Check ook zijn Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruud_de_Wild
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |