Ja, daarom moest dat !quote:Op vrijdag 14 april 2006 19:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ow das dan wel weer logisch, die waren illegaal toch?
Dat is toch niet echt een verandering. Ik denk dat veel mensen met de naam Kasper Kas genoemd worden.quote:
Cas Jansen heet ook Casper. Duh...quote:Op vrijdag 14 april 2006 20:02 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
[..]
Dat is toch niet echt een verandering. Ik denk dat veel mensen met de naam Kasper Kas genoemd worden.
Ja omdat Veronica en Noordzee illegaal waren ...daarom namen de meeste van hun een andere naam.quote:Op zondag 5 april 2009 00:12 schreef Mirjam het volgende:
zal ik dit topic eens ff een rotschop geven?
gisteren had ik het er met m'n vriend over, een vriend van ons die vroeger bij de zeezender werkte blijkt dus ook eigenlijk heel anders te heten, had ik nooit verwacht
maargoed, ik vind het dus een heel raar fenomeen
van die gasten van de illegale zenders kan ik het me heel goed voorstellen, maar al die mensen die andere namen aannemen,ik snap dat niet echt
en ik maar van de meesten denken dat ze met die naam geboren waren...![]()
Klaas Vaak is een ander soort schuilnaam. Tom Mulder is gewoon Tom Mulder die vroeger Klaas Vaak heette, 40 jaar terug ofzo.quote:Op zondag 5 april 2009 00:28 schreef Haaibaaike het volgende:
Chiel Montagne=Bert van Rheenen
Lex Harding= Lodewijk den Hengst
Klaas Vaak = Tom Mulder
André van Duin= Adrie Kyvon
Ga zo maar door!!
dat zeg ik toch?quote:Op zondag 5 april 2009 00:23 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja omdat Veronica en Noordzee illegaal waren ...daarom namen de meeste van hun een andere naam.
ook dat was al gezegd?quote:Op zondag 5 april 2009 00:34 schreef Haaibaaike het volgende:
Ome Willem is ook maar een personage van Edwin Rutten.
quote:Op zondag 5 april 2009 00:34 schreef Haaibaaike het volgende:
Ome Willem is ook maar een personage van Edwin Rutten.
Rob Zieltjens, Lodenwijk den Hengst en Frits Ritmeester klinken niet lekker in jinglesquote:Op zondag 5 april 2009 00:37 schreef Mirjam het volgende:
maar van de rest vind ik het maar een beetje een gek fenomeen
Ik geloof echt niet dat die gast Theo Driehuizen heet!quote:Op zondag 5 april 2009 00:13 schreef Stefan het volgende:
Is de echte naam van Ruud de Wild echt Theo Driehuizen?
quote:Op zondag 5 april 2009 11:30 schreef Cacao het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat Mariska Hulscherin het echt van der Klit heet. In dat geval snap ik de naamsverandering wel, van der Klit vraagt wel om veel grapjes.
Haar eerste (?) man heette zo. Die naam heeft ze maar gehoudenquote:Op zondag 5 april 2009 11:30 schreef Cacao het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat Mariska Hulscherin het echt van der Klit heet. In dat geval snap ik de naamsverandering wel, van der Klit vraagt wel om veel grapjes.
Niet zo begrijpelijk omdat ze daarna nog zes keer is getrouwdquote:Op maandag 6 april 2009 03:21 schreef Ole het volgende:
[..]
Haar eerste (?) man heette zo. Die naam heeft ze maar gehouden![]()
begrijpelijk
Bij de tandarts :quote:Op maandag 13 april 2009 00:58 schreef Adelante het volgende:
Ik vraag me af hoe vrienden die artiesten aanspreken als je altijd maar bij je artiestennaam wordt genoemd
Of dat Willeke ineens bij Schoonderbeek hoortoestellen komt en dat ze dan zeggen: "da's dan 154 euro mevrouw Verbruggen"
Fout. Marek van der Jagt was een pseudoniem. Zoals Richard Bachman voor Stephen King.quote:
Niet dus.quote:Op zondag 3 mei 2009 22:58 schreef Gwywen het volgende:
Maar Jan Paparazzi is wel Jan van Zanten (en niet Jan Zwart oid) want Robert Jensen heeft zich een keer versproken op de radio en toen zei hij Jan z'n naam voluit, en toen was het even stil, en toen viel het kwartje. Ben ik nou de enige die dat onthouden heeft?![]()
quote:Jan Paparazzi (Rotterdam, 14 mei 1963), pseudoniem van Jan Zwart, is een Nederlandse sidekick. Hij is ook bekend onder het radiopseudoniem Jan van Zanten.
Dus Estelle Gullit heet Estelle Dil?quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:48 schreef Thetallguy het volgende:
Ruud Gullit - Ruud Dil
Lee Towers - Leen Huizer
Hij heet gewoon Hans Teeuwen hoor (voluit: Hans Eduard Marie Teeuwen), maar het was een grap die hijzelf een tijd terug maakte.quote:Op zondag 10 mei 2009 00:50 schreef Nadine26 het volgende:
Grappig en vreemd, die naamsveranderingen![]()
Vooral omdat de overgrote meerderheid een oer-Hollandse doorsnee naam (Peter van Daanzen) inruilt voor een nieuwe oer-Hollandse doorsnee naam (Hans Teeuwen). Wat zou daar precies de gedachte achter zijn? Is Hans artistieker dan Peter? Bekt de ene naam beter dan de andere?
Ik zou wel kunnen begrijpen dat iemand als Peter van Daanzen denkt: 'Kom, ik ga een beroemd cabaretier worden, ik noem mezelf Diëgo Dex." Dát is een artiestennaam. Maar Hans Teeuwen??? Of zit er een moeilijk verhaal van gescheiden ouders en/of pleegouders met bijbehorende naamsveranderingen achter? (Of zou Peter van Daanzen niet blij zijn geweest met de associatie die zijn naam oproept met Peter van Daan, uit het Dagboek van Anne Frank?)
Vragen, vragen, vragen...
ik geloof het ook niet.quote:Op zondag 5 april 2009 11:34 schreef DubzOne het volgende:
[..]
Ik geloof echt niet dat die gast Theo Driehuizen heet!
Check ook zijn Wikipedia: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ruud_de_Wild
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |