maar sowieso...mensen noemen tegenwoordig te snel andere mensen dom omdat ze niet op dezelfde gebieden sterk zijn...quote:Op maandag 10 april 2006 11:39 schreef liefie_ het volgende:
[..]
zegt genoeg toch dat ik t niet eens kan spellen
maar hoe kan iemand nou dom zijn omdat ie niet kan spellen?
dan ben je gewoon niet sterk op het gebied van spellen en misschien wel dyslectisch
net als wanneer je niet kunt rekenen... dat wil toch niet zeggen dat je dom bent?
naja vind dom gewoon meer een verzamelnaam voor mensen die echt overal niet zo goed mee zijn... en dan echt niet goed in zin
quote:Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is net als PI's: luiheid. De moeite niet willen doen goed te leren spellen. Iedereen maakt fouten, maar meestal wordt het afgedaan als "ik ben dislektis, dus ik mach fekeert spelen en hoev cheen moeie te doen het goet te leeren".
Bah
Hier ben ik het helemaal mee eens jah. Het is meer luiheid van me, maar om nou te zeggen dat ik aan de lopende band fouten maak .... neuh dat nietquote:Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is net als PI's: luiheid. De moeite niet willen doen goed te leren spellen. Iedereen maakt fouten, maar meestal wordt het afgedaan als "ik ben dislektis, dus ik mach fekeert spelen en hoev cheen moeie te doen het goet te leeren".
Bah
Niks terug sturen....quote:Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef OoAstridoO het volgende:
[..]
Behalve dat mn ex het gister nodig vond om opeens iuit t niets nutteloze smsjes te sturen gaat t nu wel weer
Hoe moeten we het dan noemen ?!quote:Op maandag 10 april 2006 11:42 schreef liefie_ het volgende:
[..]
maar sowieso...mensen noemen tegenwoordig te snel andere mensen dom omdat ze niet op dezelfde gebieden sterk zijn...
vind ik dan
je moet niet iedereen toetsen aan jezelf en dan er maar vanuit gaan dat mensen die niet precies het zelfde zijn dom zijn of zo
nou ik persoonlijk kan dus voor geen meter spellen mag dat duidelijk zijnquote:Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Bah
Haha ik heb wel iets terug gestuurd en het hielp want daarna was het stilquote:Op maandag 10 april 2006 11:44 schreef jackson het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens jah. Het is meer luiheid van me, maar om nou te zeggen dat ik aan de lopende band fouten maak .... neuh dat niet
[..]
Niks terug sturen....
Het heeft niets met sterke of zwakke gebieden te maken. Mensen willen niet meer dom genoemd worden omdat dat een belediging is. Zeg nou zelf, bv dyslectisch klinkt veel mooier. En voor mensen die zwak zijn in rekenen zullen ze ook wel een prachtig woord verzonnen hebben. En dat je niet kan rekenen of spellen is geen ramp, maar tegenwoordig wordt het, zoals ik al zei, afgedaan met "hij/zij is dyslectisch, dus ze kan en hoeft niet te leren spellen".quote:Op maandag 10 april 2006 11:42 schreef liefie_ het volgende:
[..]
maar sowieso...mensen noemen tegenwoordig te snel andere mensen dom omdat ze niet op dezelfde gebieden sterk zijn...
vind ik dan
je moet niet iedereen toetsen aan jezelf en dan er maar vanuit gaan dat mensen die niet precies het zelfde zijn dom zijn of zo
Gewoon een stukje logica, spelling. Als dat niet lukt kunnen er mensen zijn die dat 'dom' noemen, ja.quote:Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
nou ik persoonlijk kan dus voor geen meter spellen mag dat duidelijk zijn
maar het tot mn 17 of zo altijd bijles en hulp er in gehad en zo
maja dat mocht dus niet baten
en het is echt geen luiheid want ik moet er juist veel voor doen... ik moet kei veel extra werk doen om bv mn spelling toets te halen en na 5 keer heb ik m nu nog niet
als het luiheid was ging ik wel spieken
waarom zou je iemand dom noemen die iets niet kan wat jij wel kan?quote:
Er zullen altijd mensen zijn die niet goed kunnen autorijden.... maar de iedereen haalt zijn rijbewijs welquote:Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
en het is echt geen luiheid want ik moet er juist veel voor doen... ik moet kei veel extra werk doen om bv mn spelling toets te halen en na 5 keer heb ik m nu nog niet
Je moet alleen leuke mensen terug sms-enquote:Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef OoAstridoO het volgende:
[..]
Haha ik heb wel iets terug gestuurd en het hielp want daarna was het stil
Dyscalculiquote:Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Pheno het volgende:
En voor mensen die zwak zijn in rekenen zullen ze ook wel een prachtig woord verzonnen hebben.
nou persoonlijk maakt het me niet uit of mensen het nu dom noemen of niet...quote:Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het heeft niets met sterke of zwakke gebieden te maken. Mensen willen niet meer dom genoemd worden omdat dat een belediging is. Zeg nou zelf, bv dyslectisch klinkt veel mooier. En voor mensen die zwak zijn in rekenen zullen ze ook wel een prachtig woord verzonnen hebben. En dat je niet kan rekenen of spellen is geen ramp, maar tegenwoordig wordt het, zoals ik al zei, afgedaan met "hij/zij is dyslectisch, dus ze kan en hoeft niet te leren spellen".
Haald bestaat niet eensquote:Op maandag 10 april 2006 11:47 schreef jackson het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die niet goed kunnen autorijden.... maar de iedereen haalt zijn rijbewijs wel.
[ met zo'n zin heb ik trouwens vaak moeite... is het nu haald of haalt![]()
? ]
Daarvoor nog niet helaas,quote:
Teh horror...quote:
wat heeft je rijbewijs wel of niet halen met spellen te maken?quote:Op maandag 10 april 2006 11:47 schreef jackson het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die niet goed kunnen autorijden.... maar de iedereen haalt zijn rijbewijs wel.
[ met zo'n zin heb ik trouwens vaak moeite... is het nu haald of haalt![]()
? ]
Ik zei in een eerdere post dat het geen persoonlijke aanval was. Ik hoor het gewoon vaker dat mensen het opgeven en : "dyslectisch" gaan roepen. En ja, dat woord heb ik ooit ook moeten opzoeken om het te leren spellenquote:Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 april 2006 11:47 schreef liefie_ het volgende:
[..]
waarom zou je iemand dom noemen die iets niet kan wat jij wel kan?
ik kan bv piano spelen en in notenschrift vertalen wat ik hoor... jij misschien niet dan noem ik je toch ook niet dom?
want jij kunt bv wel spellen ik niet
dat maakt iemand dan toch niet dom in totaal?
gewoon minder sterk op een bepaald punt
volgens het woordenboek: dom2 (bn.)
1 beperkt van verstand
en je bent toch niet beperkt van verstand als je op een vlak niet goed bent?
Wel dus, want je vermogen om te denken en te begrijpen op het gebied van spelling en taal is beperkt.quote:verstand: vermogen om te denken en te begrijpen
Staats examen... ik weet etquote:Op maandag 10 april 2006 11:49 schreef liefie_ het volgende:
[..]
wat heeft je rijbewijs wel of niet halen met spellen te maken?
en trouwens er zijn zo veel mensen die zijn of haar rijbewijs op de normale manier niet kunnen halen daar hebben ze aangepaste examens voor
En ik spreek altijd de waarheidquote:
Argh.... hoe kut heh. En ik meende het serieus... waarom ik dan twijfel weet ik ook nietquote:
Je mist Pheno's hele beredenering. Het is niet dat jij specifiek dom bent, het is dat het labeltje te makkelijk door ouders en andere opvoeders gebruikt wordt om te claimen dat er op een bepaald vlak ook geen moeite gedaan moet worden. Dit terwijl correct kunnen spellen en rekenen toch vaardigheden zijn waar je in de rest van je leven nog regelmatig beroep op zal moeten doen, dit in tegenstelling tot de minstens net zo moeilijke vaardigheid om tonen correct in notenschrift om te zetten.quote:Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef liefie_ het volgende:
maar dan gaat de hele beredenering toch niet meer op?
Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip. Het zijn de onlogische spelling regeltjes die de problemen veroorzaken.quote:Op maandag 10 april 2006 11:50 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
[..]
Wel dus, want je vermogen om te denken en te begrijpen op het gebied van spelling en taal is beperkt.
nee ik zie t ook niet als een persoonlijke aanval...quote:Op maandag 10 april 2006 11:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zei in een eerdere post dat het geen persoonlijke aanval was. Ik hoor het gewoon vaker dat mensen het opgeven en : "dyslectisch" gaan roepen. En ja, dat woord heb ik ooit ook moeten opzoeken om het te leren spellen
Ik ben ook geen ster in taal, ik moet er ook moeite voor doen. En als ik iets niet weet zoek ik het op. www.vandale.nl werkt prima!
En rekenen. Nou ja, laten we daar maar niet over beginnen
En dat is dus in het momenteel besproken geval uitdrukkelijk niet aan de hand.quote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef Frezer het volgende:
[..]
Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip. Het zijn de onlogische spelling regeltjes die de problemen veroorzaken.
Het staat gewoon dom als je een brief schrijft die bol staat van de taalfoutenquote:Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je mist Pheno's hele beredenering. Het is niet dat jij specifiek dom bent, het is dat het labeltje te makkelijk door ouders en andere opvoeders gebruikt wordt om te claimen dat er op een bepaald vlak ook geen moeite gedaan moet worden. Dit terwijl correct kunnen spellen en rekenen toch vaardigheden zijn waar je in de rest van je leven nog regelmatig beroep op zal moeten doen, dit in tegenstelling tot de minstens net zo moeilijke vaardigheid om tonen correct in notenschrift om te zetten.
Dus is het verstand beperkt om ook uitzonderingen te doorzienquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef Frezer het volgende:
[..]
Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip. Het zijn de onlogische spelling regeltjes die de problemen veroorzaken.
Jah.... mooi verhaalquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef Frezer het volgende:
[..]
Gij begrijpt me.quote:Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je mist Pheno's hele beredenering. Het is niet dat jij specifiek dom bent, het is dat het labeltje te makkelijk door ouders en andere opvoeders gebruikt wordt om te claimen dat er op een bepaald vlak ook geen moeite gedaan moet worden. Dit terwijl correct kunnen spellen en rekenen toch vaardigheden zijn waar je in de rest van je leven nog regelmatig beroep op zal moeten doen, dit in tegenstelling tot de minstens net zo moeilijke vaardigheid om tonen correct in notenschrift om te zetten.
ja op een vlakquote:Op maandag 10 april 2006 11:50 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
[..]
Wel dus, want je vermogen om te denken en te begrijpen op het gebied van spelling en taal is beperkt.
Onzin dus van die dyslectische logici...quote:woord·blind·heid (de ~ (v.))
1 het onvermogen om woorden, waarvan men wel de letters ziet, in hun betekenis te vatten => dyslexie
Inderdaadquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef liefie_ het volgende:
en als dyslectie niet zou bestaan hadden ze ook het woord niet uit kunnen vinden vind ik dan...
en sowieso... ik snap je punt wel... en kind met ADHD was vroeger ook gewoon lastig
Ik zie toch regelmatig typische dyslexie foutjes.quote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
En dat is dus in het momenteel besproken geval uitdrukkelijk niet aan de hand.
Gegeven dat verschillende dyslectici hetzelfde woord op andere manieren kunnen zien lijkt "logisch" me niet de eerste term die van toepassing is. "Creatief" daarentegenquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef Frezer het volgende:
[..]
Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip.
Dus als iemand een enorme snobistische betweter is, en daardoor nogal beperkt is in het open staan voor meningen van anderen, is die persoon ook dom?quote:Op maandag 10 april 2006 11:50 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
[..]
Jawel. Die persoon heeft een beperking in zijn verstand, namelijk spelling. Wat die persoon verder met zijn verstand doet is voor die definitie volslagen irrelevant.quote:Op maandag 10 april 2006 11:53 schreef liefie_ het volgende:
dan is heeft die persoon in zn geheel toch geen beperkt verstand?
nee ik snap ook wel wat je bedoeldquote:Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Taal is nogal belangrijk... het is minder van belang dat je weet hoe je moet tuinieren bijvoorbeeld... anders is iedereen dom inderdaadquote:Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef PhaE het volgende:
[..]
Dus als iemand een enorme snobistische betweter is, en daardoor nogal beperkt is in het open staan voor meningen van anderen, is die persoon ook dom?
Oftewel, iedereen met een beperking op welk gebie dan ook is meteen ook zonder verstand en dus dom.
Damn, dat is nog een beter excuus dan dyslectie!
Cool![]()
dan is iedereen dus domquote:Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jawel. Die persoon heeft een beperking in zijn verstand, namelijk spelling. Wat die persoon verder met zijn verstand doet is voor die definitie volslagen irrelevant.
De geschiedenis wijst voornamelijk uit dat veel mensen meer aanleg voor hypochondrie hebben dan je zou hopenquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef liefie_ het volgende:
maja de geschiedenis wijst toch anders uit...
Ook zo'n prachtige term inderdaad. Het is dus de tendens de woorden 'duurder' te maken, maar ze bedoelen hetzelfde. Maar "dyslectisch" klinkt toch beter dan "dom"quote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef liefie_ het volgende:
[..]
en als dyslectie niet zou bestaan hadden ze ook het woord niet uit kunnen vinden vind ik dan...
en sowieso... ik snap je punt wel... en kind met ADHD was vroeger ook gewoon lastig
Dat komt door dat ze de regels wel (deels) kennen. Ik kan echter goed begrijpen dat mensen geen zin hebben 5 minuten na te denken over een post van 2 regels.quote:Op maandag 10 april 2006 11:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat verschillende dyslectici hetzelfde woord op andere manieren kunnen zien lijkt "logisch" me niet de eerste term die van toepassing is. "Creatief" daarentegen.
Voor jouw (beperkte?) referentiekader is tuinieren misschien onbelangrijk ja.quote:Op maandag 10 april 2006 11:56 schreef jackson het volgende:
[..]
Taal is nogal belangrijk... het is minder van belang dat je weet hoe je moet tuinieren bijvoorbeeld... anders is iedereen dom inderdaad
Nee maar mensen denken dan vaak... oke... dan is het goed ofzo. Iedereen snapt wel dat het niet zo is maar er word zo makkelijk een naam aan gegevenquote:Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef liefie_ het volgende:
ik kan niet spellen... ja en? alsof ik opeens kan spellen als het dyslectie heet...
Nee. Er is een maatschappelijke lat gelegd met betrekking tot zekere basisvaardigheden, waaronder spelling, en als je daar maar aan voldoet ben je binnen die definitie niet beperkt.quote:
Och, je kunt mij erop proberen aan te vallen maar dit is gewoon de definitie zoals opgenomen in van Dale. Daar kan je het mee oneens zijn maar de grootste groep taalgebruikers is het eens met die definitiequote:Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef PhaE het volgende:
[..]
Dus als iemand een enorme snobistische betweter is, en daardoor nogal beperkt is in het open staan voor meningen van anderen, is die persoon ook dom?
Oftewel, iedereen met een beperking op welk gebied dan ook is meteen ook zonder verstand en dus dom.
Damn, dat is nog een beter excuus dan dyslectie!
Cool![]()
soms spel ik zo dat een spellings controle niet eens weet wat ik wil schrijvenquote:Op maandag 10 april 2006 11:57 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat komt door dat ze de regels wel (deels) kennen. Ik kan echter goed begrijpen dat mensen geen zin hebben 5 minuten na te denken over een post van 2 regels.
Tuurlijk... dat snap ik ook wel. Persoonlijk heb ik een grafhekel aan mensen die de spreektaal niet beheersen. Hoeveel onzin mensen soms lullen... groter als mij e.d. arghhh. Een schrijf foutje kan me minder boeien.quote:Op maandag 10 april 2006 11:57 schreef PhaE het volgende:
[..]
Voor jouw (beperkte?) referentiekader is tuinieren misschien onbelangrijk ja.
Maar voor iemand die er zijn geld mee moet verdienen, is het spellen van tuinieren totaal niet boeiend.
Iedereen is dom in ja. Geef mij geen tegel in de handen, want tegelzetten kan ik niet. Diezelfde tegel van een viaduct gooien zou nog wel lukken.quote:
wat moeten mensen die dyslectisch zijn dan denken? omg ik ben dom en ik krijg nooit een goeie baan?quote:Op maandag 10 april 2006 11:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Nee maar mensen denken dan vaak... oke... dan is het goed ofzo. Iedereen snapt wel dat het niet zo is maar er word zo makkelijk een naam aan gegeven
Ik hoop dat je er wat leerdtquote:
Is geen aanval.quote:Op maandag 10 april 2006 11:58 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Och, je kunt mij erop proberen aan te vallen maar dit is gewoon de definitie zoals opgenomen in van Dale. Daar kan je het mee oneens zijn maar de grootste groep taalgebruikers is het eens met die definitie.
En ja, iemand die vastgeroest is in ideëen en daardoor niets anders (meer) kan nadenken en begrijpen is, zeker in bovenstaande definitie, dom.
Maar dat is ook dom,quote:Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Pheno het volgende:
Diezelfde tegel van een viaduct gooien zou nog wel lukken.
Dat zijn algemeen geldende regels wel vaker. Of je moet van de "iedereen is een individuele prachtige sneeuwvlok"-school zijn natuurlijkquote:Op maandag 10 april 2006 12:01 schreef PhaE het volgende:
Vind het gewoon allemaal erg generaliserend.
wat een onzinquote:Op maandag 10 april 2006 11:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Er is een maatschappelijke lat gelegd met betrekking tot zekere basisvaardigheden, waaronder spelling, en als je daar maar aan voldoet ben je binnen die definitie niet beperkt.
Gegeven dat die lat dankzij TMF SMS'ers steeds lager komt te liggen zijn er dus steeds minder mensen dom, maar of dat nou een verbetering is?.
Zoals ik zei... ik lig niet wakker van wat kleine schrijffoutjes. Spreektaal vind ik belangrijker...quote:Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef liefie_ het volgende:
[..]
wat moeten mensen die dyslectisch zijn dan denken? omg ik ben dom en ik krijg nooit een goeie baan?
nou plak er voor mijn part dan maar een stikker op ookal klinkt dat duurder
quote:Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef Pheno het volgende:
And now for something completely different:
Ik ga schijten!
quote:
Ja, het is nogal 'dom' om algemeen geldende opvatting voor taal te ontkennen. Dat staat gelijk aan in een vastgelopen discussie zeggen "Ja maar ík vind de lading van dat woord [anders]"...quote:Op maandag 10 april 2006 12:01 schreef PhaE het volgende:
[..]
Is geen aanval.
Ik pak gewoon jouw posting erbij, en geef een voorbeeld.
Tenzij je je aangesproken voelt natuurlijk.
Vind het gewoon allemaal erg generaliserend.
Maar maar maar dat is toch ook zo?quote:Op maandag 10 april 2006 12:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat zijn algemeen geldende regels wel vaker. Of je moet van de "iedereen is een individuele prachtige sneeuwvlok"-school zijn natuurlijk.
Als je mijn post als onzin wil bestempelen vind ik dat prima, maar argumenten die wél iets met mijn post te maken hebben zijn dan welkomquote:Op maandag 10 april 2006 12:02 schreef liefie_ het volgende:
[..]
wat een onzin
mensen die slimmer zijn zullen andere mensen eerder tot dom rekenen
maar iemand een IQ van 138 heeft wil toch niet zeggen dat iemand met een IQ van 120 dom is?
quote:Op maandag 10 april 2006 12:03 schreef liefie_ het volgende:
ik vind het altijd zo typisch hoe de mensen op fok zich toch altijd bij de slimmere mensen die zich op internet fora ophouden rekenen terwijl ze altijd alleen maar alles op een heel eenzijdige manier kunnen bekijken
Ik hoop dat je jezelf wel serieus neemtquote:Op maandag 10 april 2006 12:03 schreef liefie_ het volgende:
ik vind het altijd zo typisch hoe de mensen op fok zich toch altijd bij de slimmere mensen die zich op internet fora ophouden rekenen terwijl ze altijd alleen maar alles op een heel eenzijdige manier kunnen bekijken
Kennis van taal is echter over het algemeen genomen belangrijker dan het kunnen oplossen van ingewikkelde wiskundige vraagstukken. En het gebrek aan die kennis des te opvallender op een forum waarop iedereen door middel van geschreven teksten met elkaar communiceert.quote:Op maandag 10 april 2006 11:53 schreef liefie_ het volgende:
ja op een vlak
dat wil niet zeggen dat zo'n persoon misschien niet de moeilijkste wiskunde som op kan lossen die jij en ik niet kunnen maken...
dan is heeft die persoon in zn geheel toch geen beperkt verstand?
Spijker. Kop.quote:Op maandag 10 april 2006 12:03 schreef liefie_ het volgende:
Het kennen en toepassen van algemeen geldende definities is eenzijdig? Als je die denkwijze ook toepast op je spelling kan ik begrijpen waar je creatief taalgebruik vandaan komtquote:Op maandag 10 april 2006 12:03 schreef liefie_ het volgende:
Waarbij ik het al jaren fascinerend vind dat het percentage zelfbenoemde dyslectici op een geschreven medium als een forum aanzienlijk groter is dan in de werkelijke wereld.quote:Op maandag 10 april 2006 12:06 schreef Mokster het volgende:
En het gebrek aan die kennis des te opvallender op een forum waarop iedereen door middel van geschreven teksten met elkaar communiceert.
Er zijn mensn bij die in hun cv erbij zetten dat ze dyslectisch zijn. Ik denk niet dat er ooit iemand is geweest die erbij heeft gezet dat diegene dom is in taal !quote:Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef liefie_ het volgende:
[..]
wat moeten mensen die dyslectisch zijn dan denken? omg ik ben dom en ik krijg nooit een goeie baan?
nou plak er voor mijn part dan maar een stikker op ookal klinkt dat duurder
Jij hebt je zijde gekozen en bent met geen argumenten meer te verplaatsen, lees ik net?quote:
Maar jij wilt nog neuken!quote:
ik bedoel niet alleen jullie of de spellings discussie maar fokkers in t algemeenquote:Op maandag 10 april 2006 12:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het kennen en toepassen van algemeen geldende definities is eenzijdig? Als je die denkwijze ook toepast op je spelling kan ik begrijpen waar je creatief taalgebruik vandaan komt.
Ook dat is dom overigensquote:Op maandag 10 april 2006 12:08 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Jij hebt je zijde gekozen en bent met geen argumenten meer te verplaatsen, lees ik net?
Dat nooitquote:Op maandag 10 april 2006 12:08 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Jij hebt je zijde gekozen en bent met geen argumenten meer te verplaatsen, lees ik net?
Ook wanneer die mening niet strookt met de geldende regels van taal. En dat is mijn punt.quote:Op maandag 10 april 2006 12:10 schreef PhaE het volgende:
[..]
Dat nooit![]()
En dat schrijf ik ook nergens.. Ben het alleen eens met haar mening/
Nog beter dan sex zonder goedmaaksels? Dan moet ik nodig ruzie gaan zoeken denk ik...quote:Op maandag 10 april 2006 12:10 schreef PhaE het volgende:
Dan moet ik het er juist mee oneens zijn!
goedmaaksex is teh bomb.
Ik ga ervan uit dat je het algemeen noemt. En niet alleen fokkers zijn zo.quote:Op maandag 10 april 2006 12:09 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik bedoel niet alleen jullie of de spellings discussie maar fokkers in t algemeen
maar ja daar was ik al voor gewaarschuwd voor ik op fok kwam
Eetzequote:Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef vibri het volgende:
Lunsj. Even relaxen en dan weer hard aan de slag
En vlug wat!quote:Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef mvdlubbe het volgende:
Ga maar terug de keuken in! En breng nog wat bier!
ik ben blij dat je die zelfbestempelde ziektebeeld onzin weg hebt gehaaltquote:Op maandag 10 april 2006 12:11 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ook wanneer die mening niet strookt met de geldende regels van taal. En dat is mijn punt.
De mening waar ik "Eensch" op reageerde had niets te maken met taalquote:Op maandag 10 april 2006 12:11 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ook wanneer die mening niet strookt met de geldende regels van taal. En dat is mijn punt.
Echt wel! Het is allemaal nog hartstochtelijker, wat wilder, etc.quote:Op maandag 10 april 2006 12:12 schreef Mokster het volgende:
[..]
Nog beter dan sex zonder goedmaaksels? Dan moet ik nodig ruzie gaan zoeken denk ik...
nou het lijkt me dat als je ADHD hebt je dat nog best dwars kan zitten ookal heeft het een naam... je symptomen blijven het zelfde en het functioneren in de maatschappij even lastig... het zelfde geld voor dyslectie...quote:Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je het algemeen noemt. En niet alleen fokkers zijn zo.
Ik meld alleen dat het me opvalt dat er leuke termen bijkomen (vandale moet zichzelf ook bezig houden).
En dat ik het nog aparter vind dat mensen het woordje "dom" hartstikke erg vinden, maar bv "dyslectisch" of "ADHD" weer niet. Dat wordt wel getolereerd. Raar.
Een dochter van een kennis van me heeft bv ADHD volgens haar moeder. Ze pubert en de ouders zijn net gescheiden. Dat heeft imho niets met ADHD te maken.
Ik denk dat we het nog eens over de voorwaarden moeten hebben.quote:Op maandag 10 april 2006 12:15 schreef Mokster het volgende:
Godverdomme. Klootzak. Ik ben je sloof niet!![]()
Vriendin van me verklaart ook alles wat ze doet met "Jah, ik heb nu eenmaal ADHD he."quote:Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat je het algemeen noemt. En niet alleen fokkers zijn zo.
Ik meld alleen dat het me opvalt dat er leuke termen bijkomen (vandale moet zichzelf ook bezig houden).
En dat ik het nog aparter vind dat mensen het woordje "dom" hartstikke erg vinden, maar bv "dyslectisch" of "ADHD" weer niet. Dat wordt wel getolereerd. Raar.
Een dochter van een kennis van me heeft bv ADHD volgens haar moeder. Ze pubert en de ouders zijn net gescheiden. Dat heeft imho niets met ADHD te maken.
Dyslexie wordt gezien als ziektebeeld. "Er is iets mis in de hersenen dus ziek"quote:Op maandag 10 april 2006 12:14 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik ben blij dat je die zelfbestempelde ziektebeeld onzin weg hebt gehaalt
ten eerste dat jij dyslectie omschrijft als een ziektebeeld zegt meer over jou dan over dyslectie an sich en ten tweede ik heb mezelf nooit dat stempel gegeven alleen geopperd dat het misschien zo zou kunnen zijn als ik dat stempel zou willen had ik me wel laten testen
Ik begrijp dat ik me aangesproken dien te voelen.quote:Op maandag 10 april 2006 12:14 schreef PhaE het volgende:
[..]
De mening waar ik "Eensch" op reageerde had niets te maken met taal
Alleen met het feit dat veel mensen hier op fok! denken dat ze superieur zijn op de een of andere manier. En dat graag laten zien door in een 2e venster of tabblad de Van Dale open hebben staan, en/of Wikipedia, zodat ze elke mening/elk argument meteen kunnen weerleggen of verbeteren om zo te showen hoe geweldig intelligent ze wel niet zijn.
Geleerd / Gehaaldquote:Op maandag 10 april 2006 12:14 schreef liefie_ het volgende:
gehaalt
Maar ik heb wel een hoog EQ hóóóóóóóór is mijn favorietquote:Op maandag 10 april 2006 12:18 schreef mvdlubbe het volgende:
een willekeurige andere 'maar ik...'.
Bedoeld?quote:Op maandag 10 april 2006 12:19 schreef jackson het volgende:
[..]
Geleerd / Gehaald
Ik haalde gister de bus niet
Hij leerde nooit voor een tentamen
![]()
Is goed bedoelt overigens
quote:
vroeger werd homosexualiteit ook gezien als ziektebeeld...quote:Op maandag 10 april 2006 12:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dyslexie wordt gezien als ziektebeeld. "Er is iets mis in de hersenen dus ziek"
Iets waar ik het dus niet mee eens ben, je kunt gewoonweg niet overal goed in zijn. En dan is het kut als het net spelling is, een algemene en vrij belangrijke manier van communiceren (zeker tegenwoordig door e-mail etc).
Je doet het prima hoorquote:Op maandag 10 april 2006 12:22 schreef mvdlubbe het volgende:
Overigens is het enige naslagwerk dat ik voor die post heb gebruikt mijn brein. Mag dat wel? Of moet ik daarvan ook afstand doen tijdens het communiceren op internet?
Als je dat wilt, dan mag datquote:Op maandag 10 april 2006 12:18 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik me aangesproken dien te voelen.
Okay, ook daar kan ik het mee eens zijn. Dat is gewoon puur iets van "ik wil het laatste woord hebben."quote:Niets is zo storend als mensen die zónder naslagwerken proberen hun intellect tevergeefs te onderbouwen om vervolgens een discussie de nek om te draaien met de uitspraak 'maar toch voel ik het zo', 'ik geloof het toch' of een willekeurige andere 'maar ik...'.
Er iets aan doen kan altijd. Of het helpt is een tweede. Maar niet geschoten is toch altijd mis?quote:Op maandag 10 april 2006 12:22 schreef liefie_ het volgende:
[..]
vroeger werd homosexualiteit ook gezien als ziektebeeld...
ik weet niet ik kan er gewoon niet tegen als er geopperd word dat je aan zaken als dyslectie of dyscalculie (en volgens velen hier vast nog veel meer zaken) aan jezelf liggen en dat je er iets aan kunt doen terwijl het gewoon aangeboren "stoornissen" zijn
Nu valt jouw slechte uitspraak op, dus of dat echt een verbetering is?quote:Op maandag 10 april 2006 12:22 schreef Pheno het volgende:
En anders gaan we allemaal maar voneetis tiepe, dan valt et nie op
Mompelt iets over kofschip/fokschaapquote:Op maandag 10 april 2006 12:23 schreef jackson het volgende:
Maar bedoeld is echt een brak woord voor mij... alleen met T als er ergens hij voorstaat?
(ik ken ook gewoon de regels niet... zo eerlijk ben ik dan wel weer)
En in alle eerlijkheid, daar is liefie_ ook op geen enkele wijze van te beschuldigen.quote:Op maandag 10 april 2006 12:27 schreef mvdlubbe het volgende:
Zelf de diagnose dyslexie stellen is simpelweg te mákkelijk.
naja misschien ben ik dan te optimistisch en ga ik er van uit dat mensen niet zomaar dat gaan roepen...quote:Op maandag 10 april 2006 12:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er iets aan doen kan altijd. Of het helpt is een tweede. Maar niet geschoten is toch altijd mis?
En er zijn gewoon erg veel mensen die meteen beginnen te gillen dat ze dyslectisch zijn, terwijl ze gewoonweg te lui zijn om fatsoenlijk te schrijven/typen. Dus de "neplectische" mensen.
ik moest het overdreven doen, anders zie je het verschil nietquote:Op maandag 10 april 2006 12:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nu valt jouw slechte uitspraak op, dus of dat echt een verbetering is?
Jah inderdaad.... maargoed... dus alleen met T als er hij voorstaat... maar als het een voorwerp ofzo is, dan niet ?!quote:
Als beloning neem ik een turkse pizzaquote:
tegenwoordige tijd met T, Voltooid verleden tijd met Dquote:Op maandag 10 april 2006 12:29 schreef jackson het volgende:
[..]
Jah inderdaad.... maargoed... dus alleen met T als er hij voorstaat... maar als het een voorwerp ofzo is, dan niet ?!
Ga eens in R&P kijken in de borderlinetopics. Of doe maar niet als je je optimisme wil houdenquote:Op maandag 10 april 2006 12:29 schreef liefie_ het volgende:
[..]
naja misschien ben ik dan te optimistisch en ga ik er van uit dat mensen niet zomaar dat gaan roepen...
Nee ok.... Maar "die boom bedoeld het ook niet zo" (dom voorbeeld maar toch)quote:Op maandag 10 april 2006 12:31 schreef Pheno het volgende:
[..]
tegenwoordige tijd met T, Voltooid verleden tijd met D
Bedoel is geen voorwerp
Ik ken alleen de d of dt regelquote:Op maandag 10 april 2006 12:29 schreef jackson het volgende:
[..]
Jah inderdaad.... maargoed... dus alleen met T als er hij voorstaat... maar als het een voorwerp ofzo is, dan niet ?!
Het aparte bij mij is dat ik gewoon kijk hoe het staat.quote:Op maandag 10 april 2006 12:32 schreef PhaE het volgende:
[..]
Ik ken alleen de d of dt regel
De rest is gewoon fingerspitzchengefuhl, mijn gemiddelde cijfer voor grammatica was een 3 ofzo.
Aan de orde van de dag hierquote:Op maandag 10 april 2006 12:34 schreef mvdlubbe het volgende:
Het is ook wel wat pijnlijk wanneer Persoon A zomaar iets roept, Groep X dit weerlegt met feiten, Persoon A dit vervolgens vervelend vindt en generaliseert en als topper Persoon B Persoon A gaat bijvallen door de grondigheid van Groep X ongegrond aan te vallen, nietwaar?
Waarbij tot overmaat van ramp Groep X dyslectici bevat die vervolgens Persoon B aan gaan vallen terwijl ze in werkelijkheid commentaar willen leveren op de denkwijze van Persoon A.quote:Op maandag 10 april 2006 12:34 schreef mvdlubbe het volgende:
Het is ook wel wat pijnlijk wanneer Persoon A zomaar iets roept, Groep X dit weerlegt met feiten, Persoon A dit vervolgens vervelend vindt en generaliseert en als topper Persoon B Persoon A gaat bijvallen door de grondigheid van Groep X ongegrond aan te vallen, nietwaar?
Ik begrijp even de context van het woord 'extici' niet in je verhaal?quote:Op maandag 10 april 2006 12:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Waarbij tot overmaat van ramp Groep X dyslectici bevat die vervolgens Persoon B aan gaan vallen terwijl ze in werkelijkheid commentaar willen leveren op de denkwijze van Persoon A.
Voor deze post had je beter je Joeykloon gebruikt, misschien!quote:
Gebruik XTC? Joh.quote:Op maandag 10 april 2006 12:39 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik begrijp even de context van het woord 'extici' niet in je verhaal?
Gelukkig beperkt het zich niet tot de taal an sich, zo te lezen.quote:Op maandag 10 april 2006 12:40 schreef liefie_ het volgende:
wat is er eigenlijk met die borderline topics?
vraag ik me dan af
Ik zou wel willen maar ik durf niet!quote:
Moet kunnenquote:
Ware het dat ik een Joeykloon had, dan was dat allicht een betere optie geweest.quote:Op maandag 10 april 2006 12:41 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Voor deze post had je beter je Joeykloon gebruikt, misschien!
ik snap gewoon niet wat borderline topics met optimisme of taal te maken hebben...quote:Op maandag 10 april 2006 12:42 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Gelukkig beperkt het zich niet tot de taal an sich, zo te lezen.
Ik weet niet eens wat jullie verstaan onder een borderline topic.... Maar als het in R&P is kan ik me er wat bij voorstellenquote:Op maandag 10 april 2006 12:43 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik snap gewoon niet wat borderline topics met optimisme of taal te maken hebben...
Ik snap niet wat jij hier doet en zo heeft iedereen zo zijn 'existentiele' vragen...quote:Op maandag 10 april 2006 12:43 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik snap gewoon niet wat borderline topics met optimisme of taal te maken hebben...
Niet de taal of het optimisme waren de reden van verwijzing maar jouw idee dat mensen niet zomaar iets roepen...quote:Op maandag 10 april 2006 12:43 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Ik wil vitaminepillen.quote:Op maandag 10 april 2006 12:43 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Nu even niet, ik heb liever een kop koffie.![]()
ik kan ze niet eens vinden in R&P iigquote:Op maandag 10 april 2006 12:44 schreef jackson het volgende:
[..]
Ik weet niet eens wat jullie verstaan onder een borderline topic.... Maar als het in R&P is kan ik me er wat bij voorstellen
Ik acht mezelf toch wel het levende bewijs van het tegendeel.quote:Op maandag 10 april 2006 12:44 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Niet de taal of het optimisme waren de reden van verwijzing maar jouw idee dat mensen niet zomaar iets roepen...
TIETEN?quote:Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef Frezer het volgende:
Nu nog het zelfde onderwerp? Zelfs het uitroepen van Joey's favoriete lichaamsdeel mocht niet baten,.
mienquote:Op maandag 10 april 2006 12:44 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Niet de taal of het optimisme waren de reden van verwijzing maar jouw idee dat mensen niet zomaar iets roepen...
Tijdens een lange neuksessie dan maar?quote:Op maandag 10 april 2006 12:16 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik denk dat we het nog eens over de voorwaarden moeten hebben.
Anaal is een lichaamsdeel of heb ik ECHT iets gemist?quote:Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef Frezer het volgende:
Nu nog het zelfde onderwerp? Zelfs het uitroepen van Joey's favoriete lichaamsdeel mocht niet baten,.
GF is waarschijnlijk eeuwig gebanned,quote:
Ik heb het idee dat je niet weet waar je het overhebt, nog sterker ik weet dat je geen flauw idee hebt waar je over lult.quote:Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik kan ze niet eens vinden in R&P iig
en idd mensen roepen misschien vaak iets
maar vaak is dat niet uit luiheid maar vanuit onderliggende problemen
en als je mensen altijd maar af blijft doen met negativiteit los je het probleem nooit op en maak je het alleen maar erger
vind ik dan
bij joey welquote:Op maandag 10 april 2006 12:47 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Anaal is een lichaamsdeel of heb ik ECHT iets gemist?
Waarom dat? Heb ik iets gemist?quote:Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef Frezer het volgende:
[..]
GF is waarschijnlijk eeuwig gebanned,.
En je toetsenbord is ook kapot? Haast willekeurige enters, ik zie geen hoofdletters of goed gebruik van interpunctie. Zou al de helft schelen om je posts leesbaar te maken. Dat is dus wel luiheid.quote:Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Soms houd ik even heel erg veel van je.quote:Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik acht mezelf toch wel het levende bewijs van het tegendeel.![]()
In essentie heb je gelijk. Aan de andere kant, als je van R&P verwacht dat het probleemoplossend werkt heb je minimaal twee problemen.quote:Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef liefie_ het volgende:
en als je mensen altijd maar af blijft doen met negativiteit los je het probleem nooit op
Dat krijg je na een dikke week sabbatical hequote:Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef Mokster het volgende:
Ach. Ik loop hopeloos achter...
Alsjeblieft,quote:Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef mvdlubbe het volgende:
Hey, wat toevallig! [Centraal] Dyslexici Verzalemen!
Kom maar, ik help je wel weer op weg!quote:Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef Mokster het volgende:
Ach. Ik loop hopeloos achter...
dat is idd luiheid en heeft dan ook helemaal niets te maken met spellingquote:Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Dickies het volgende:
[..]
En je toetsenbord is ook kapot? Haast willekeurige enters, ik zie geen hoofdletters of goed gebruik van interpunctie. Zou al de helft schelen om je posts leesbaar te maken. Dat is dus wel luiheid.
Zeg, is Oversight offline en zocht je desondanks iemand om af te zeiken?quote:Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Dickies het volgende:
[..]
En je toetsenbord is ook kapot? Haast willekeurige enters, ik zie geen hoofdletters of goed gebruik van interpunctie. Zou al de helft schelen om je posts leesbaar te maken. Dat is dus wel luiheid.
Het blijft nooit kleven he? Gek he?quote:Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Soms houd ik even heel erg veel van je.
quote:Op maandag 10 april 2006 12:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zeg, is Oversight offline en zocht je desondanks iemand om af te zeiken?
Nou eerst zorgen dat je een bak koffie hebt en die meenemen naar je anale sekspartij. Een dergelijk standje aannemen dat jij koffie kunt blijven drinken tijdens de seks.quote:Op maandag 10 april 2006 12:47 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik wil anale seks en een bak koffie, maar hoe combineer je dat?![]()
![]()
ik weet alleen van dat gekloot in TRU. Maar daar kloot iedereen maarwat aanquote:
Ongelofelijk hoe snel je die F5-knop bent vergeten!quote:Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Tranceptor het volgende:
Dat krijg je na een dikke week sabbatical he
Ik vond em wel leuk.quote:Op maandag 10 april 2006 12:50 schreef Litpho het volgende:
[..]
Zeg, is Oversight offline en zocht je desondanks iemand om af te zeiken?
Sorry hoor! Ik kan er niks aan doen, ik heb dyslexie.quote:Op maandag 10 april 2006 12:47 schreef Twisted_fok het volgende:
[..]
Anaal is een lichaamsdeel of heb ik ECHT iets gemist?
Behalve DV, die herprogrammeert immers het universum!quote:Op maandag 10 april 2006 12:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
ik weet alleen van dat gekloot in TRU. Maar daar kloot iedereen maarwat aan
ow nee dat denk ik ook echt nietquote:Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Litpho het volgende:
[..]
In essentie heb je gelijk. Aan de andere kant, als je van R&P verwacht dat het probleemoplossend werkt heb je minimaal twee problemen.
Je had zeker hele ontspannen vingers op vakantie?quote:Op maandag 10 april 2006 12:51 schreef Mokster het volgende:
[..]
Ongelofelijk hoe snel je die F5-knop bent vergeten!
al dichtquote:Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef mvdlubbe het volgende:
Hey, wat toevallig! [Centraal] Dyslexici Verzalemen!
Ahh welll... dan werken we maar evenquote:Op maandag 10 april 2006 12:51 schreef Mokster het volgende:
[..]
Ongelofelijk hoe snel je die F5-knop bent vergeten!
quote:Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Behalve DV, die herprogrammeert immers het universum!
Ik zie een match.quote:Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef liefie_ het volgende:
ik had het meer over de maatschappij in het algemeen en dat dringt dus ook door hier op fok
Oh ja, daar moet ik weer eens heenquote:Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Behalve DV, die herprogrammeert immers het universum!
Haar vooroverbuigen, niet te hard stoten en dan kun je haar rug ook nog als koffietafel gebruiken zonder dat de koffie omvalt!quote:Op maandag 10 april 2006 12:51 schreef Twisted_fok het volgende:
Nou eerst zorgen dat je een bak koffie hebt en die meenemen naar je anale sekspartij. Een dergelijk standje aannemen dat jij koffie kunt blijven drinken tijdens de seks.
Volgens mij is het bets mogelijk.
quote:
Mag ik dadelijk je scheermesje even lenen?quote:
Bedankt voor deze klinische uitleg, nu nog een slachtoffer.quote:Op maandag 10 april 2006 12:53 schreef Mokster het volgende:
[..]
Haar vooroverbuigen, niet te hard stoten en dan kun je haar rug ook nog als koffietafel gebruiken zonder dat de koffie omvalt!
quote:
You complete me.quote:Op maandag 10 april 2006 12:53 schreef Mokster het volgende:
[..]
Haar vooroverbuigen, niet te hard stoten en dan kun je haar rug ook nog als koffietafel gebruiken zonder dat de koffie omvalt!
Dat is goedquote:Op maandag 10 april 2006 12:54 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mag ik dadelijk je scheermesje even lenen?
Als je niet weer je hamster te lijf gaat...quote:Op maandag 10 april 2006 12:54 schreef Frezer het volgende:
[..]
Mag ik dadelijk je scheermesje even lenen?
Graag gedaan schat! Afrekenen in natura?quote:Op maandag 10 april 2006 12:54 schreef Tranceptor het volgende:
Bedankt voor deze klinische uitleg, nu nog een slachtoffer.![]()
Je had ook gewoon kunnen zeggen dat het antwoord me toch niet zou boeien.quote:Op maandag 10 april 2006 12:54 schreef Dickies het volgende:
[..]
Die is niet helemaal.
Goed
Maar wel wiki beheerder
Ja echt!
Nog een slipke gemaakt ?!quote:
Maar mijn hamster heeft borderline hoor!!quote:Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Als je niet weer je hamster te lijf gaat...
Stiekem? STIEKEM?quote:Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef jackson het volgende:
Mok, stiekem zijn we allemaal verliefd op je
Nee dank je.quote:Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef Mokster het volgende:
[..]
Graag gedaan schat! Afrekenen in natura?![]()
Hoe moet ik het mijn vriendin vertellenquote:
You lost mequote:Op maandag 10 april 2006 12:34 schreef mvdlubbe het volgende:
Mantelzorg?quote:Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef Frezer het volgende:
[..]
Maar mijn hamster heeft borderline hoor!!
Heeft hij ook visie hoe het verder met de wereld moet en wat je allemaal in de 'maatschappij' ziet?quote:Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef Frezer het volgende:
[..]
Maar mijn hamster heeft borderline hoor!!
Het 2000 kamelen-bod heb ik vorige week afgeslagen, dus je kunt nog meedingen!quote:Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef jackson het volgende:
Mok, stiekem zijn we allemaal verliefd op je
Altijdquote:
quote:Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef PhaE het volgende:
[..]
You lost me
Hier ben ik te simpel voor hoor.
Maar dat is okay, ik heb een heel hoog EQ
Ahh mooi...quote:Op maandag 10 april 2006 12:58 schreef Mokster het volgende:
[..]
Het 2000 kamelen-bod heb ik vorige week afgeslagen, dus je kunt nog meedingen!
namen willen we!quote:Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef PhaE het volgende:
[..]
You lost me
Hier ben ik te simpel voor hoor.
Maar dat is okay, ik heb een heel hoog EQ
2 bulten zijn genoegquote:Op maandag 10 april 2006 12:58 schreef Mokster het volgende:
[..]
De hamsters vechten terugquote:Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Als je niet weer je hamster te lijf gaat...
Wat wilden ze 2000 kamelen liever dan jou?quote:Op maandag 10 april 2006 12:58 schreef Mokster het volgende:
[..]
Ik vond em niet echt tofquote:
Hij is ok!quote:Op maandag 10 april 2006 13:02 schreef mvdlubbe het volgende:
Die Snakey is echt een sneue. Goed wel dat die op ONZ zit.
"Wat niet weet, wat niet deert."quote:Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef jackson het volgende:
Hoe moet ik het mijn vriendin vertellen?
Gelukkig.... er valt een grote last van mijn schoudersquote:
* ik moest lachen...quote:Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef Frezer het volgende:
Muwhahahahahaah!!!!!11111!!!1quote:Op maandag 10 april 2006 13:00 schreef Tranceptor het volgende:
Wat wilden ze 2000 kamelen liever dan jou?
ah wat sneu.![]()
Dan heeft hij even een dipje, zeker.quote:
Waarom?quote:Op maandag 10 april 2006 13:07 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
(en ik zit dit allemaal terug te lezen..)
Het was gewoon een kuttopic!quote:Op maandag 10 april 2006 13:13 schreef mvdlubbe het volgende:
Dan heeft hij even een dipje, zeker.
Al koffie gehaald?quote:Op maandag 10 april 2006 13:07 schreef _Cara_ het volgende:
[..]
* ik moest lachen...
(en ik zit dit allemaal terug te lezen..)
En daar heb jij kijk op...quote:
met bijbehorende crackerquote:
Gewoonweg niet teruglezen ookquote:
quote:Op maandag 10 april 2006 13:17 schreef Tranceptor het volgende:
Het spijt me schatje, ik ben eendagsvlieg en heb mijn dag niet.![]()
Maar geen seks.quote:
Spannend idee moet dat zijn: je neukt straks met meerdere fokusers tegelijkertijdquote:
Staat wel sjiek in het wie neukt wie topic.quote:Op maandag 10 april 2006 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Spannend idee moet dat zijn: je neukt straks met meerdere fokusers tegelijkertijd
Mokster-mvdlubbequote:Op maandag 10 april 2006 13:21 schreef Dickies het volgende:
[..]
Staat wel sjiek in het wie neukt wie topic.
"Hoe meer zielen hoe meer vreugd Deel 5"quote:Op maandag 10 april 2006 13:20 schreef Pheno het volgende:
Spannend idee moet dat zijn: je neukt straks met meerdere fokusers tegelijkertijd
quote:Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef Pheno het volgende:
[..]
Mokster-mvdlubbe
Mokster-polen
Mokster-dolen david.
Mokster-premier
....
Je wordt in één klap fokslet van het jaar!
Altijd al willen zijn!quote:Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef Pheno het volgende:
Je wordt in één klap fokslet van het jaar!
Hm...quote:
Iemand anders was dus dolen. Das ist schadequote:
Kan zijn dat ik het vergeten ben maar volgens mij is dat geen kloon van mij...quote:Op maandag 10 april 2006 13:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Iemand anders was dus dolen. Das ist schade
Oh ja, die ook nogquote:
Daarom kom ik ook al zo vaak in die lijst voor.quote:Op maandag 10 april 2006 13:25 schreef mvdlubbe het volgende:
Hm...
Even opgezochtquote:Op maandag 10 april 2006 13:26 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Kan zijn dat ik het vergeten ben maar volgens mij is dat geen kloon van mij...
Een Walther in de kast zorgt voor privacy, ja, dat geloof ik graag.quote:Op maandag 10 april 2006 13:28 schreef Mokster het volgende:
[..]
Daarom kom ik ook al zo vaak in die lijst voor.
Een CZ schat. Ik denk dat je me verwart met iemand anders.quote:Op maandag 10 april 2006 13:29 schreef mvdlubbe het volgende:
Een Walther in de kast zorgt voor privacy, ja, dat geloof ik graag.
Je zou bijna denken dat het er een van mij is ja...quote:
quote:De combinatie gebruikersnaam/wachtwoord is niet correct. Ga terug en probeer het opnieuw.
Omdat ik zojuist koffie had ingeschonkenquote:
wat goed dat je me helpt herinneren aan dat gesprekje in de SCquote:
Golddigger.quote:Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef liefie_ het volgende:
kijken of phae nog wat geld voor me verdient heeft
Ik ben nou eenmaal niet zo'n ruziemaakster! Godverdomme!quote:Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef mvdlubbe het volgende:
Jaja, het is een CZ83. Toch?
Wat is dit voor slappe kutruzie!
in dat geval biedt phae denk ik toch echt te weinig perspectieven...quote:
Ok, dan is het een slappe nepkloon geweestquote:Op maandag 10 april 2006 13:31 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Je zou bijna denken dat het er een van mij is ja...
Echter
[..]
Klootzak.quote:Op maandag 10 april 2006 13:34 schreef mvdlubbe het volgende:
Geeft niks joh, geef ik die sleutel wel aan iemand anders.
Niet slim nee.quote:Op maandag 10 april 2006 13:34 schreef liefie_ het volgende:
[..]
in dat geval biedt phae denk ik toch echt te weinig perspectieven...
hij is misschien wel oud maar het duurt nog te lang voor ie ook echt dood gaat en volgens mij is ie ook niet bepaald stinkend rijk
stom van me...
Nee, sorryquote:Op maandag 10 april 2006 13:40 schreef mvdlubbe het volgende:
Kun je niet gewoon hard neuken zónder ervoor ruzie te maken?
De meeste stellen niet meer na zeg een jaar of 3.quote:Op maandag 10 april 2006 13:40 schreef mvdlubbe het volgende:
Kun je niet gewoon hard neuken zónder ervoor ruzie te maken?
Om zelf te hebben?quote:Op maandag 10 april 2006 13:39 schreef Tranceptor het volgende:
TIETEN!
Ik heb gere-evalueert en eigenlijk vind ik tieten toch ook wel oke.
Wat een goddelijke 3 jaar staan me te wachten zegquote:Op maandag 10 april 2006 13:41 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
De meeste stellen niet meer na zeg een jaar of 3.![]()
Enorm stom.quote:Op maandag 10 april 2006 13:34 schreef liefie_ het volgende:
[..]
in dat geval biedt phae denk ik toch echt te weinig perspectieven...
hij is misschien wel oud maar het duurt nog te lang voor ie ook echt dood gaat en volgens mij is ie ook niet bepaald stinkend rijk
stom van me...
Ervaring?quote:Op maandag 10 april 2006 13:41 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dan is het goed.quote:Op maandag 10 april 2006 13:41 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Zoals het hoortquote:Op maandag 10 april 2006 13:44 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Nee ik eigen die van een ander mij wel toe.![]()
Goede balkans!quote:
Ouwe knalpijpquote:Op maandag 10 april 2006 13:44 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Nee, eigenlijk niet.![]()
Ik kan alleen na 1,5 jaar spreken, toen was het nog hete pOrn.![]()
Dan ga ik nu friet halen!quote:Op maandag 10 april 2006 13:45 schreef mvdlubbe het volgende:
Morgen balkansdag.
Ik heb maar één relatie gehad die de 3 jaar bereikte. De sex was toen inderdaad zeer ver te zoeken.quote:Op maandag 10 april 2006 13:41 schreef Tranceptor het volgende:
Zo is het... doe mij een broodje gezondquote:
Broodje aap.quote:Op maandag 10 april 2006 13:47 schreef jackson het volgende:
[..]
Zo is het... doe mij een broodje gezond
Vandaar dat je naar Egypte bent gegaan?quote:Op maandag 10 april 2006 13:47 schreef Mokster het volgende:
[..]
Ik heb maar één relatie gehad die de 3 jaar bereikte. De sex was toen inderdaad zeer ver te zoeken.![]()
'2 weken ofzo', dat klinkt alsof je het erg koestertquote:
Geen chinees.. dank jequote:
En die smiley ernaquote:Op maandag 10 april 2006 13:53 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
'2 weken ofzo', dat klinkt alsof je het erg koestert![]()
Jah...quote:
Uquote:Op maandag 10 april 2006 13:54 schreef Pheno het volgende:
maakt iemand alvast een topic aan verdomme
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |