abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36816975
Op
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_36816982
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:39 schreef liefie_ het volgende:

[..]

zegt genoeg toch dat ik t niet eens kan spellen

maar hoe kan iemand nou dom zijn omdat ie niet kan spellen?
dan ben je gewoon niet sterk op het gebied van spellen en misschien wel dyslectisch
net als wanneer je niet kunt rekenen... dat wil toch niet zeggen dat je dom bent?
naja vind dom gewoon meer een verzamelnaam voor mensen die echt overal niet zo goed mee zijn... en dan echt niet goed in zin
maar sowieso...mensen noemen tegenwoordig te snel andere mensen dom omdat ze niet op dezelfde gebieden sterk zijn...
vind ik dan
je moet niet iedereen toetsen aan jezelf en dan er maar vanuit gaan dat mensen die niet precies het zelfde zijn dom zijn of zo
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_36817017
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is net als PI's: luiheid. De moeite niet willen doen goed te leren spellen. Iedereen maakt fouten, maar meestal wordt het afgedaan als "ik ben dislektis, dus ik mach fekeert spelen en hoev cheen moeie te doen het goet te leeren".

Bah
  maandag 10 april 2006 @ 11:44:30 #4
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817029
quote:

[..]

Het is net als PI's: luiheid. De moeite niet willen doen goed te leren spellen. Iedereen maakt fouten, maar meestal wordt het afgedaan als "ik ben dislektis, dus ik mach fekeert spelen en hoev cheen moeie te doen het goet te leeren".

Bah
Hier ben ik het helemaal mee eens jah. Het is meer luiheid van me, maar om nou te zeggen dat ik aan de lopende band fouten maak .... neuh dat niet
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef OoAstridoO het volgende:

[..]

Behalve dat mn ex het gister nodig vond om opeens iuit t niets nutteloze smsjes te sturen gaat t nu wel weer
Niks terug sturen....
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817039
Susannah .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 10 april 2006 @ 11:45:08 #6
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817044
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:42 schreef liefie_ het volgende:

[..]

maar sowieso...mensen noemen tegenwoordig te snel andere mensen dom omdat ze niet op dezelfde gebieden sterk zijn...
vind ik dan
je moet niet iedereen toetsen aan jezelf en dan er maar vanuit gaan dat mensen die niet precies het zelfde zijn dom zijn of zo
Hoe moeten we het dan noemen ?!
They always leave the best 'till last -- Have understanding, no questions asked -- You find yourself in what you see -- You found yourself in me....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817045
quote:

[..]

Bah
nou ik persoonlijk kan dus voor geen meter spellen mag dat duidelijk zijn
maar het tot mn 17 of zo altijd bijles en hulp er in gehad en zo
maja dat mocht dus niet baten
en het is echt geen luiheid want ik moet er juist veel voor doen... ik moet kei veel extra werk doen om bv mn spelling toets te halen en na 5 keer heb ik m nu nog niet
als het luiheid was ging ik wel spieken
pi_36817047
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:01 schreef melismay het volgende:

[..]

Volgens mij valt dat best mee
Ja, volgens jou .
pi_36817053
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:44 schreef jackson het volgende:

[..]

Hier ben ik het helemaal mee eens jah. Het is meer luiheid van me, maar om nou te zeggen dat ik aan de lopende band fouten maak .... neuh dat niet
[..]

Niks terug sturen....
Haha ik heb wel iets terug gestuurd en het hielp want daarna was het stil
pi_36817088
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:42 schreef liefie_ het volgende:

[..]

vind ik dan
Het heeft niets met sterke of zwakke gebieden te maken. Mensen willen niet meer dom genoemd worden omdat dat een belediging is. Zeg nou zelf, bv dyslectisch klinkt veel mooier. En voor mensen die zwak zijn in rekenen zullen ze ook wel een prachtig woord verzonnen hebben. En dat je niet kan rekenen of spellen is geen ramp, maar tegenwoordig wordt het, zoals ik al zei, afgedaan met "hij/zij is dyslectisch, dus ze kan en hoeft niet te leren spellen".
  maandag 10 april 2006 @ 11:47:01 #11
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817093
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef liefie_ het volgende:

[..]

en het is echt geen luiheid want ik moet er juist veel voor doen... ik moet kei veel extra werk doen om bv mn spelling toets te halen en na 5 keer heb ik m nu nog niet
Gewoon een stukje logica, spelling. Als dat niet lukt kunnen er mensen zijn die dat 'dom' noemen, ja.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
pi_36817113
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef jackson het volgende:

[..]

Hoe moeten we het dan noemen ?!
waarom zou je iemand dom noemen die iets niet kan wat jij wel kan?
ik kan bv piano spelen en in notenschrift vertalen wat ik hoor... jij misschien niet dan noem ik je toch ook niet dom?
want jij kunt bv wel spellen ik niet

dat maakt iemand dan toch niet dom in totaal?
gewoon minder sterk op een bepaald punt

volgens het woordenboek: dom2 (bn.)
1 beperkt van verstand

en je bent toch niet beperkt van verstand als je op een vlak niet goed bent?
  maandag 10 april 2006 @ 11:47:40 #13
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817117
quote:

[..]

Er zullen altijd mensen zijn die niet goed kunnen autorijden.... maar de iedereen haalt zijn rijbewijs wel .
[ met zo'n zin heb ik trouwens vaak moeite... is het nu haald of haalt ? ]
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 11:48:07 #14
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817133
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef OoAstridoO het volgende:

[..]

Haha ik heb wel iets terug gestuurd en het hielp want daarna was het stil
Je moet alleen leuke mensen terug sms-en
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817138
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Pheno het volgende:
En voor mensen die zwak zijn in rekenen zullen ze ook wel een prachtig woord verzonnen hebben.
Dyscalculi .
  maandag 10 april 2006 @ 11:48:25 #16
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36817147
De Google-toolbar biedt uitkomst! .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_36817160
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het heeft niets met sterke of zwakke gebieden te maken. Mensen willen niet meer dom genoemd worden omdat dat een belediging is. Zeg nou zelf, bv dyslectisch klinkt veel mooier. En voor mensen die zwak zijn in rekenen zullen ze ook wel een prachtig woord verzonnen hebben. En dat je niet kan rekenen of spellen is geen ramp, maar tegenwoordig wordt het, zoals ik al zei, afgedaan met "hij/zij is dyslectisch, dus ze kan en hoeft niet te leren spellen".
nou persoonlijk maakt het me niet uit of mensen het nu dom noemen of niet...
want ik weet gewoon dat ik juist niet dom ben
maar dan gaat de hele beredenering toch niet meer op? ik kan niet spellen maar ben toch niet dom...
  maandag 10 april 2006 @ 11:48:58 #18
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817167
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:47 schreef jackson het volgende:

[..]

Er zullen altijd mensen zijn die niet goed kunnen autorijden.... maar de iedereen haalt zijn rijbewijs wel .
Haald bestaat niet eens
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 11:49:09 #19
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36817173
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dyscalculi .
Daarvoor nog niet helaas, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  maandag 10 april 2006 @ 11:49:18 #20
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817179
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef jackson het volgende:

[..]

Haald bestaat niet eens
Teh horror...
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817196
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:47 schreef jackson het volgende:

[..]

wat heeft je rijbewijs wel of niet halen met spellen te maken?
en trouwens er zijn zo veel mensen die zijn of haar rijbewijs op de normale manier niet kunnen halen daar hebben ze aangepaste examens voor
pi_36817197
quote:

[..]

Ik zei in een eerdere post dat het geen persoonlijke aanval was. Ik hoor het gewoon vaker dat mensen het opgeven en : "dyslectisch" gaan roepen. En ja, dat woord heb ik ooit ook moeten opzoeken om het te leren spellen
Ik ben ook geen ster in taal, ik moet er ook moeite voor doen. En als ik iets niet weet zoek ik het op. www.vandale.nl werkt prima!

En rekenen. Nou ja, laten we daar maar niet over beginnen
  maandag 10 april 2006 @ 11:50:18 #23
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817209
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:47 schreef liefie_ het volgende:

[..]

waarom zou je iemand dom noemen die iets niet kan wat jij wel kan?
ik kan bv piano spelen en in notenschrift vertalen wat ik hoor... jij misschien niet dan noem ik je toch ook niet dom?
want jij kunt bv wel spellen ik niet

dat maakt iemand dan toch niet dom in totaal?
gewoon minder sterk op een bepaald punt

volgens het woordenboek: dom2 (bn.)
1 beperkt van verstand

en je bent toch niet beperkt van verstand als je op een vlak niet goed bent?
quote:
verstand: vermogen om te denken en te begrijpen
Wel dus, want je vermogen om te denken en te begrijpen op het gebied van spelling en taal is beperkt.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  maandag 10 april 2006 @ 11:50:23 #24
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817213
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:49 schreef liefie_ het volgende:

[..]

wat heeft je rijbewijs wel of niet halen met spellen te maken?
en trouwens er zijn zo veel mensen die zijn of haar rijbewijs op de normale manier niet kunnen halen daar hebben ze aangepaste examens voor
Staats examen... ik weet et
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817224
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef jackson het volgende:

[..]

Haald bestaat niet eens
  maandag 10 april 2006 @ 11:50:50 #26
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_36817225
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ja, volgens jou .
En ik spreek altijd de waarheid
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
  maandag 10 april 2006 @ 11:51:35 #27
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817250
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:50 schreef Pheno het volgende:

[..]

Argh.... hoe kut heh. En ik meende het serieus... waarom ik dan twijfel weet ik ook niet . Ik schreef het ook goed maarja...
*boom zoekt
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817263
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef liefie_ het volgende:
maar dan gaat de hele beredenering toch niet meer op?
Je mist Pheno's hele beredenering. Het is niet dat jij specifiek dom bent, het is dat het labeltje te makkelijk door ouders en andere opvoeders gebruikt wordt om te claimen dat er op een bepaald vlak ook geen moeite gedaan moet worden. Dit terwijl correct kunnen spellen en rekenen toch vaardigheden zijn waar je in de rest van je leven nog regelmatig beroep op zal moeten doen, dit in tegenstelling tot de minstens net zo moeilijke vaardigheid om tonen correct in notenschrift om te zetten.
  maandag 10 april 2006 @ 11:52:11 #29
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36817268
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:50 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

[..]

Wel dus, want je vermogen om te denken en te begrijpen op het gebied van spelling en taal is beperkt.
Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip. Het zijn de onlogische spelling regeltjes die de problemen veroorzaken.
pi_36817277
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:49 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik zei in een eerdere post dat het geen persoonlijke aanval was. Ik hoor het gewoon vaker dat mensen het opgeven en : "dyslectisch" gaan roepen. En ja, dat woord heb ik ooit ook moeten opzoeken om het te leren spellen
Ik ben ook geen ster in taal, ik moet er ook moeite voor doen. En als ik iets niet weet zoek ik het op. www.vandale.nl werkt prima!

En rekenen. Nou ja, laten we daar maar niet over beginnen
nee ik zie t ook niet als een persoonlijke aanval...
maar ik weet dat het bij mij gewoon geen luiheid is... dus dan vind ik het nogal wat om mensen over een kam te scheren... vooral als je zelf weet dat je een uitzondering bent

en als dyslectie niet zou bestaan hadden ze ook het woord niet uit kunnen vinden vind ik dan...
en sowieso... ik snap je punt wel... en kind met ADHD was vroeger ook gewoon lastig
maar er zijn zoveel aandoeningen die wel bestaan waar vroeger nog geen woord voor was en dan roept in het begin iedereen altijd van ja neeeuuuuh dat bestaat niet hoor! maja de geschiedenis wijst toch anders uit...
waarom dan meteen afzetten denk ik dan altijd maja
  maandag 10 april 2006 @ 11:52:59 #31
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817296
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef Frezer het volgende:

[..]

Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip. Het zijn de onlogische spelling regeltjes die de problemen veroorzaken.
En dat is dus in het momenteel besproken geval uitdrukkelijk niet aan de hand.
  maandag 10 april 2006 @ 11:53:06 #32
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817299
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef Litpho het volgende:

[..]

Je mist Pheno's hele beredenering. Het is niet dat jij specifiek dom bent, het is dat het labeltje te makkelijk door ouders en andere opvoeders gebruikt wordt om te claimen dat er op een bepaald vlak ook geen moeite gedaan moet worden. Dit terwijl correct kunnen spellen en rekenen toch vaardigheden zijn waar je in de rest van je leven nog regelmatig beroep op zal moeten doen, dit in tegenstelling tot de minstens net zo moeilijke vaardigheid om tonen correct in notenschrift om te zetten.
Het staat gewoon dom als je een brief schrijft die bol staat van de taalfouten
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817306
quote:

[..]

Dus is het verstand beperkt om ook uitzonderingen te doorzien
  maandag 10 april 2006 @ 11:53:34 #34
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817312
Overigens duidt het begrip 'woordblind' niet echt op 'logisch taalgevoel'...
  maandag 10 april 2006 @ 11:53:35 #35
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817314
quote:

[..]

Jah.... mooi verhaal
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817319
quote:

[..]

Gij begrijpt me.
pi_36817328
quote:

[..]

[..]

ja op een vlak
dat wil niet zeggen dat zo'n persoon misschien niet de moeilijkste wiskunde som op kan lossen die jij en ik niet kunnen maken...
dan is heeft die persoon in zn geheel toch geen beperkt verstand?
  maandag 10 april 2006 @ 11:54:19 #38
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817340
quote:
woord·blind·heid (de ~ (v.))
1 het onvermogen om woorden, waarvan men wel de letters ziet, in hun betekenis te vatten => dyslexie
Onzin dus van die dyslectische logici...
  maandag 10 april 2006 @ 11:54:34 #39
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817352
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef liefie_ het volgende:

en als dyslectie niet zou bestaan hadden ze ook het woord niet uit kunnen vinden vind ik dan...
en sowieso... ik snap je punt wel... en kind met ADHD was vroeger ook gewoon lastig
Inderdaad
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 11:54:46 #40
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36817357
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

En dat is dus in het momenteel besproken geval uitdrukkelijk niet aan de hand.
Ik zie toch regelmatig typische dyslexie foutjes.
pi_36817358
quote:

[..]

Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip.
Gegeven dat verschillende dyslectici hetzelfde woord op andere manieren kunnen zien lijkt "logisch" me niet de eerste term die van toepassing is. "Creatief" daarentegen .
  maandag 10 april 2006 @ 11:55:02 #42
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36817366
quote:

[..]

[..]

Dus als iemand een enorme snobistische betweter is, en daardoor nogal beperkt is in het open staan voor meningen van anderen, is die persoon ook dom?
Oftewel, iedereen met een beperking op welk gebied dan ook is meteen ook zonder verstand en dus dom.
Damn, dat is nog een beter excuus dan dyslectie!
Cool
pi_36817397
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:53 schreef liefie_ het volgende:
Jawel. Die persoon heeft een beperking in zijn verstand, namelijk spelling. Wat die persoon verder met zijn verstand doet is voor die definitie volslagen irrelevant.
pi_36817400
quote:

[..]

nee ik snap ook wel wat je bedoeld
ik wil alleen zeggen dat het niet eerlijk is om er van uit te gaan dat iedereen die niet kan spellen dom of lui is...
ik bedoel ik heb expres nooit een dyslectie test gedaan of hoe die dingen ook heten...
mn ouders vonden dat niet nodig en ik zelf ook niet
ik kan niet spellen... ja en? alsof ik opeens kan spellen als het dyslectie heet...
  maandag 10 april 2006 @ 11:56:34 #45
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817437
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef PhaE het volgende:

[..]

Dus als iemand een enorme snobistische betweter is, en daardoor nogal beperkt is in het open staan voor meningen van anderen, is die persoon ook dom?
Oftewel, iedereen met een beperking op welk gebie dan ook is meteen ook zonder verstand en dus dom.
Cool
Taal is nogal belangrijk... het is minder van belang dat je weet hoe je moet tuinieren bijvoorbeeld... anders is iedereen dom inderdaad
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817450
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef Litpho het volgende:

[..]

Jawel. Die persoon heeft een beperking in zijn verstand, namelijk spelling. Wat die persoon verder met zijn verstand doet is voor die definitie volslagen irrelevant.
dan is iedereen dus dom
pi_36817456
quote:
maja de geschiedenis wijst toch anders uit...
De geschiedenis wijst voornamelijk uit dat veel mensen meer aanleg voor hypochondrie hebben dan je zou hopen .
pi_36817461
quote:

[..]

Ook zo'n prachtige term inderdaad. Het is dus de tendens de woorden 'duurder' te maken, maar ze bedoelen hetzelfde. Maar "dyslectisch" klinkt toch beter dan "dom"

Schoonmaakster<-> interieurverzorgster
  maandag 10 april 2006 @ 11:57:44 #49
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36817474
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:54 schreef Litpho het volgende:

[..]

Gegeven dat verschillende dyslectici hetzelfde woord op andere manieren kunnen zien lijkt "logisch" me niet de eerste term die van toepassing is. "Creatief" daarentegen .
Dat komt door dat ze de regels wel (deels) kennen. Ik kan echter goed begrijpen dat mensen geen zin hebben 5 minuten na te denken over een post van 2 regels.

Iemand met dyslexie heeft de nijging letterlijk op te schrijven wat hij zegt.
  maandag 10 april 2006 @ 11:57:46 #50
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36817477
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:56 schreef jackson het volgende:

[..]

Taal is nogal belangrijk... het is minder van belang dat je weet hoe je moet tuinieren bijvoorbeeld... anders is iedereen dom inderdaad
Voor jouw (beperkte?) referentiekader is tuinieren misschien onbelangrijk ja.
Maar voor iemand die er zijn geld mee moet verdienen, is het spellen van tuinieren totaal niet boeiend.
  maandag 10 april 2006 @ 11:57:53 #51
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817480
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef liefie_ het volgende:
ik kan niet spellen... ja en? alsof ik opeens kan spellen als het dyslectie heet...
Nee maar mensen denken dan vaak... oke... dan is het goed ofzo. Iedereen snapt wel dat het niet zo is maar er word zo makkelijk een naam aan gegeven
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817496
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:56 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dan is iedereen dus dom
Nee. Er is een maatschappelijke lat gelegd met betrekking tot zekere basisvaardigheden, waaronder spelling, en als je daar maar aan voldoet ben je binnen die definitie niet beperkt.

Gegeven dat die lat dankzij TMF SMS'ers steeds lager komt te liggen zijn er dus steeds minder mensen dom, maar of dat nou een verbetering is? .
  maandag 10 april 2006 @ 11:58:38 #53
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817500
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef PhaE het volgende:

[..]

Oftewel, iedereen met een beperking op welk gebied dan ook is meteen ook zonder verstand en dus dom.
Cool
Och, je kunt mij erop proberen aan te vallen maar dit is gewoon de definitie zoals opgenomen in van Dale. Daar kan je het mee oneens zijn maar de grootste groep taalgebruikers is het eens met die definitie .

En ja, iemand die vastgeroest is in ideëen en daardoor niets anders (meer) kan nadenken en begrijpen is, zeker in bovenstaande definitie, dom.
pi_36817509
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:57 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat komt door dat ze de regels wel (deels) kennen. Ik kan echter goed begrijpen dat mensen geen zin hebben 5 minuten na te denken over een post van 2 regels.
soms spel ik zo dat een spellings controle niet eens weet wat ik wil schrijven
dan ga ik bv naar mn moeder toe en die zegt dan dingen als er zit geen x in dat woord...
ik verdwaal in letters om het zo maar te zeggen...
klanken en letters hangen voor mij niet altijd samen
  maandag 10 april 2006 @ 11:59:29 #55
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817528
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:57 schreef PhaE het volgende:

[..]

Voor jouw (beperkte?) referentiekader is tuinieren misschien onbelangrijk ja.
Maar voor iemand die er zijn geld mee moet verdienen, is het spellen van tuinieren totaal niet boeiend.
Tuurlijk... dat snap ik ook wel. Persoonlijk heb ik een grafhekel aan mensen die de spreektaal niet beheersen. Hoeveel onzin mensen soms lullen... groter als mij e.d. arghhh. Een schrijf foutje kan me minder boeien.
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817538
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:56 schreef liefie_ het volgende:

[..]

dan is iedereen dus dom
Iedereen is dom in ja. Geef mij geen tegel in de handen, want tegelzetten kan ik niet. Diezelfde tegel van een viaduct gooien zou nog wel lukken.

Alleen is taal en rekenen nogal algemeen belangrijk, dus duurdere stickertjes op zo'n probleem is beter Net wat je zegt, je spelling gaat er niet opeens 100% van vooruit, maar ja. Het staat interessanter voor sommige ouders.
pi_36817546
Ik ga zo maar eens naar school
pi_36817568
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:57 schreef jackson het volgende:

[..]

Nee maar mensen denken dan vaak... oke... dan is het goed ofzo. Iedereen snapt wel dat het niet zo is maar er word zo makkelijk een naam aan gegeven
wat moeten mensen die dyslectisch zijn dan denken? omg ik ben dom en ik krijg nooit een goeie baan?
nou plak er voor mijn part dan maar een stikker op ookal klinkt dat duurder
pi_36817570
And now for something completely different:

Ik ga schijten!
  maandag 10 april 2006 @ 12:00:50 #60
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817574
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef OoAstridoO het volgende:
Ik ga zo maar eens naar school
Ik hoop dat je er wat leerdt
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:01:01 #61
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36817578
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:58 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Och, je kunt mij erop proberen aan te vallen maar dit is gewoon de definitie zoals opgenomen in van Dale. Daar kan je het mee oneens zijn maar de grootste groep taalgebruikers is het eens met die definitie .

En ja, iemand die vastgeroest is in ideëen en daardoor niets anders (meer) kan nadenken en begrijpen is, zeker in bovenstaande definitie, dom.
Is geen aanval.
Ik pak gewoon jouw posting erbij, en geef een voorbeeld.
Tenzij je je aangesproken voelt natuurlijk.

Vind het gewoon allemaal erg generaliserend.
  maandag 10 april 2006 @ 12:01:13 #62
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36817581
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Pheno het volgende:
Diezelfde tegel van een viaduct gooien zou nog wel lukken.
Maar dat is ook dom, .
pi_36817607
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:01 schreef PhaE het volgende:
Dat zijn algemeen geldende regels wel vaker. Of je moet van de "iedereen is een individuele prachtige sneeuwvlok"-school zijn natuurlijk .
pi_36817613
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nee. Er is een maatschappelijke lat gelegd met betrekking tot zekere basisvaardigheden, waaronder spelling, en als je daar maar aan voldoet ben je binnen die definitie niet beperkt.

Gegeven dat die lat dankzij TMF SMS'ers steeds lager komt te liggen zijn er dus steeds minder mensen dom, maar of dat nou een verbetering is? .
wat een onzin
mensen die slimmer zijn zullen andere mensen eerder tot dom rekenen
maar iemand een IQ van 138 heeft wil toch niet zeggen dat iemand met een IQ van 120 dom is?
  maandag 10 april 2006 @ 12:02:12 #65
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817617
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef liefie_ het volgende:

[..]

wat moeten mensen die dyslectisch zijn dan denken? omg ik ben dom en ik krijg nooit een goeie baan?
Zoals ik zei... ik lig niet wakker van wat kleine schrijffoutjes. Spreektaal vind ik belangrijker...
Wat mensen met Dyslectie moeten denken weet ik niet... zorgen dat ze sociaal erg sterk zijn en goede spreektaal voeren oid
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:02:33 #66
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36817630
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef Pheno het volgende:
And now for something completely different:

Ik ga schijten!
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik hoop dat je er wat leerdt
  maandag 10 april 2006 @ 12:03:13 #67
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817647
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:01 schreef PhaE het volgende:

[..]

Is geen aanval.
Ik pak gewoon jouw posting erbij, en geef een voorbeeld.
Tenzij je je aangesproken voelt natuurlijk.

Ja, het is nogal 'dom' om algemeen geldende opvatting voor taal te ontkennen. Dat staat gelijk aan in een vastgelopen discussie zeggen "Ja maar ík vind de lading van dat woord [anders]"...
  maandag 10 april 2006 @ 12:03:17 #68
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36817650
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat zijn algemeen geldende regels wel vaker. Of je moet van de "iedereen is een individuele prachtige sneeuwvlok"-school zijn natuurlijk .
Maar maar maar dat is toch ook zo?
pi_36817654
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:02 schreef liefie_ het volgende:

[..]

wat een onzin
mensen die slimmer zijn zullen andere mensen eerder tot dom rekenen
maar iemand een IQ van 138 heeft wil toch niet zeggen dat iemand met een IQ van 120 dom is?
Als je mijn post als onzin wil bestempelen vind ik dat prima, maar argumenten die wél iets met mijn post te maken hebben zijn dan welkom .
pi_36817658
ik vind het altijd zo typisch hoe de mensen op fok zich toch altijd bij de slimmere mensen die zich op internet fora ophouden rekenen terwijl ze altijd alleen maar alles op een heel eenzijdige manier kunnen bekijken
  maandag 10 april 2006 @ 12:04:45 #71
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817684
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:03 schreef liefie_ het volgende:
ik vind het altijd zo typisch hoe de mensen op fok zich toch altijd bij de slimmere mensen die zich op internet fora ophouden rekenen terwijl ze altijd alleen maar alles op een heel eenzijdige manier kunnen bekijken
.
  maandag 10 april 2006 @ 12:05:37 #72
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817710
quote:
Ik hoop dat je jezelf wel serieus neemt
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817729
quote:
Op maandag 10 april 2006 11:53 schreef liefie_ het volgende:

ja op een vlak
dat wil niet zeggen dat zo'n persoon misschien niet de moeilijkste wiskunde som op kan lossen die jij en ik niet kunnen maken...
Kennis van taal is echter over het algemeen genomen belangrijker dan het kunnen oplossen van ingewikkelde wiskundige vraagstukken. En het gebrek aan die kennis des te opvallender op een forum waarop iedereen door middel van geschreven teksten met elkaar communiceert.
  maandag 10 april 2006 @ 12:06:34 #74
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36817748
quote:
Spijker. Kop.
Eensch is.
pi_36817772
quote:
Het kennen en toepassen van algemeen geldende definities is eenzijdig? Als je die denkwijze ook toepast op je spelling kan ik begrijpen waar je creatief taalgebruik vandaan komt .
  maandag 10 april 2006 @ 12:07:41 #76
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817793
En het corrigeren van taalfouten en het verwerpen van verkeerd plakken van etiketten daarop te bestempelen als kortzichtig is ronduit provocatie. .
pi_36817807
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:06 schreef Mokster het volgende:
En het gebrek aan die kennis des te opvallender op een forum waarop iedereen door middel van geschreven teksten met elkaar communiceert.
Waarbij ik het al jaren fascinerend vind dat het percentage zelfbenoemde dyslectici op een geschreven medium als een forum aanzienlijk groter is dan in de werkelijke wereld.
pi_36817808
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef liefie_ het volgende:

[..]

Er zijn mensn bij die in hun cv erbij zetten dat ze dyslectisch zijn. Ik denk niet dat er ooit iemand is geweest die erbij heeft gezet dat diegene dom is in taal !

Dus zo'n duurder woordje maakt de lat om er voor uit te komen wel weer wat lager
  maandag 10 april 2006 @ 12:08:14 #79
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817815
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:06 schreef PhaE het volgende:

[..]

Spijker. Kop.
Eensch is.
Jij hebt je zijde gekozen en bent met geen argumenten meer te verplaatsen, lees ik net?
pi_36817827
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:06 schreef PhaE het volgende:

[..]

Spijker. Kop.
Eensch is.
Maar jij wilt nog neuken!
pi_36817847
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:07 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het kennen en toepassen van algemeen geldende definities is eenzijdig? Als je die denkwijze ook toepast op je spelling kan ik begrijpen waar je creatief taalgebruik vandaan komt .
ik bedoel niet alleen jullie of de spellings discussie maar fokkers in t algemeen
maar ja daar was ik al voor gewaarschuwd voor ik op fok kwam
  maandag 10 april 2006 @ 12:09:36 #82
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817850
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:08 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Jij hebt je zijde gekozen en bent met geen argumenten meer te verplaatsen, lees ik net?
Ook dat is dom overigens
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:10:14 #83
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36817871
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:08 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Dat nooit
En dat schrijf ik ook nergens.. Ben het alleen eens met haar mening/
  maandag 10 april 2006 @ 12:10:51 #84
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36817887
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:08 schreef Pheno het volgende:

[..]

Maar jij wilt nog neuken!
Dan moet ik het er juist mee oneens zijn!
goedmaaksex is teh bomb.
  maandag 10 april 2006 @ 12:11:12 #85
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817900
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:10 schreef PhaE het volgende:

[..]

Dat nooit
En dat schrijf ik ook nergens.. Ben het alleen eens met haar mening/
Ook wanneer die mening niet strookt met de geldende regels van taal. En dat is mijn punt.
pi_36817940
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:10 schreef PhaE het volgende:

Dan moet ik het er juist mee oneens zijn!
goedmaaksex is teh bomb.
Nog beter dan sex zonder goedmaaksels? Dan moet ik nodig ruzie gaan zoeken denk ik...
  maandag 10 april 2006 @ 12:13:07 #87
139694 vibri
Ribbon queen
pi_36817952
Lunsj. Even relaxen en dan weer hard aan de slag
En nou wegwezen!
  maandag 10 april 2006 @ 12:13:19 #88
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817961
Stom wijf.
pi_36817968
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:09 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ik bedoel niet alleen jullie of de spellings discussie maar fokkers in t algemeen
maar ja daar was ik al voor gewaarschuwd voor ik op fok kwam
Ik ga ervan uit dat je het algemeen noemt. En niet alleen fokkers zijn zo.
Ik meld alleen dat het me opvalt dat er leuke termen bijkomen (vandale moet zichzelf ook bezig houden).
En dat ik het nog aparter vind dat mensen het woordje "dom" hartstikke erg vinden, maar bv "dyslectisch" of "ADHD" weer niet. Dat wordt wel getolereerd. Raar.

Een dochter van een kennis van me heeft bv ADHD volgens haar moeder. Ze pubert en de ouders zijn net gescheiden. Dat heeft imho niets met ADHD te maken.
  maandag 10 april 2006 @ 12:13:38 #90
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36817976
Ga maar terug de keuken in! En breng nog wat bier!
  maandag 10 april 2006 @ 12:13:40 #91
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817977
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef vibri het volgende:
Lunsj. Even relaxen en dan weer hard aan de slag
Eetze
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:13:56 #92
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36817981
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef mvdlubbe het volgende:
Ga maar terug de keuken in! En breng nog wat bier!
En vlug wat!
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36817985
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:11 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ook wanneer die mening niet strookt met de geldende regels van taal. En dat is mijn punt.
ik ben blij dat je die zelfbestempelde ziektebeeld onzin weg hebt gehaalt
ten eerste dat jij dyslectie omschrijft als een ziektebeeld zegt meer over jou dan over dyslectie an sich en ten tweede ik heb mezelf nooit dat stempel gegeven alleen geopperd dat het misschien zo zou kunnen zijn als ik dat stempel zou willen had ik me wel laten testen
  maandag 10 april 2006 @ 12:14:21 #94
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36817991
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:11 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

De mening waar ik "Eensch" op reageerde had niets te maken met taal
Alleen met het feit dat veel mensen hier op fok! denken dat ze superieur zijn op de een of andere manier. En dat graag laten zien door in een 2e venster of tabblad de Van Dale open hebben staan, en/of Wikipedia, zodat ze elke mening/elk argument meteen kunnen weerleggen of verbeteren om zo te showen hoe geweldig intelligent ze wel niet zijn.
  maandag 10 april 2006 @ 12:14:35 #95
139694 vibri
Ribbon queen
pi_36817992
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef jackson het volgende:

[..]

Eetze
Dank. Lekker boterhammetjes met kaas. Burgerlijker kan 't niet
En nou wegwezen!
  maandag 10 april 2006 @ 12:15:54 #96
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36818044
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:12 schreef Mokster het volgende:

[..]

Nog beter dan sex zonder goedmaaksels? Dan moet ik nodig ruzie gaan zoeken denk ik...
Echt wel! Het is allemaal nog hartstochtelijker, wat wilder, etc.
pi_36818046
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ik meld alleen dat het me opvalt dat er leuke termen bijkomen (vandale moet zichzelf ook bezig houden).
En dat ik het nog aparter vind dat mensen het woordje "dom" hartstikke erg vinden, maar bv "dyslectisch" of "ADHD" weer niet. Dat wordt wel getolereerd. Raar.

Een dochter van een kennis van me heeft bv ADHD volgens haar moeder. Ze pubert en de ouders zijn net gescheiden. Dat heeft imho niets met ADHD te maken.
nou het lijkt me dat als je ADHD hebt je dat nog best dwars kan zitten ookal heeft het een naam... je symptomen blijven het zelfde en het functioneren in de maatschappij even lastig... het zelfde geld voor dyslectie...
een woord maakt echt niet alles goed

en het is toch ook gewoon zo?
stel dat je depresief bent of je hebt een dwangneurose.. hoe word je dan liever genoemt? gek en gestoord of depresief?

en die benamingen en stikkers zijn er om mensen beter te kunnen helpen met de problemen waar zij tegen aan lopen
pi_36818048
Godverdomme. Klootzak. Ik ben je sloof niet!
  maandag 10 april 2006 @ 12:16:38 #99
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818065
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:15 schreef Mokster het volgende:
Godverdomme. Klootzak. Ik ben je sloof niet!
Ik denk dat we het nog eens over de voorwaarden moeten hebben.
  maandag 10 april 2006 @ 12:17:15 #100
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36818082
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:13 schreef Pheno het volgende:

[..]

Vriendin van me verklaart ook alles wat ze doet met "Jah, ik heb nu eenmaal ADHD he."
Maar ze is gewoon een irritant druk aandacht trekkertje.
Okay, is ook meer een kennis eigenlijk
pi_36818108
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:14 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ik ben blij dat je die zelfbestempelde ziektebeeld onzin weg hebt gehaalt
ten eerste dat jij dyslectie omschrijft als een ziektebeeld zegt meer over jou dan over dyslectie an sich en ten tweede ik heb mezelf nooit dat stempel gegeven alleen geopperd dat het misschien zo zou kunnen zijn als ik dat stempel zou willen had ik me wel laten testen
Dyslexie wordt gezien als ziektebeeld. "Er is iets mis in de hersenen dus ziek"

Iets waar ik het dus niet mee eens ben, je kunt gewoonweg niet overal goed in zijn. En dan is het kut als het net spelling is, een algemene en vrij belangrijke manier van communiceren (zeker tegenwoordig door e-mail etc).
  maandag 10 april 2006 @ 12:18:37 #102
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818113
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:14 schreef PhaE het volgende:

[..]

De mening waar ik "Eensch" op reageerde had niets te maken met taal
Alleen met het feit dat veel mensen hier op fok! denken dat ze superieur zijn op de een of andere manier. En dat graag laten zien door in een 2e venster of tabblad de Van Dale open hebben staan, en/of Wikipedia, zodat ze elke mening/elk argument meteen kunnen weerleggen of verbeteren om zo te showen hoe geweldig intelligent ze wel niet zijn.
Ik begrijp dat ik me aangesproken dien te voelen.
Niets is zo storend als mensen die zónder naslagwerken proberen hun intellect tevergeefs te onderbouwen om vervolgens een discussie de nek om te draaien met de uitspraak 'maar toch voel ik het zo', 'ik geloof het toch' of een willekeurige andere 'maar ik...'.
  maandag 10 april 2006 @ 12:19:13 #103
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818132
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:14 schreef liefie_ het volgende:
gehaalt
Geleerd / Gehaald
Ik haalde gister de bus niet
Hij leerde nooit voor een tentamen

Is goed bedoelt overigens
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36818145
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:18 schreef mvdlubbe het volgende:
een willekeurige andere 'maar ik...'.
Maar ik heb wel een hoog EQ hóóóóóóóór is mijn favoriet .
  maandag 10 april 2006 @ 12:19:38 #105
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818147
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:19 schreef jackson het volgende:

[..]

Geleerd / Gehaald
Ik haalde gister de bus niet
Hij leerde nooit voor een tentamen

Is goed bedoelt overigens
Bedoeld?
  maandag 10 april 2006 @ 12:20:10 #106
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818158
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:19 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Bedoeld?

Teh horror zeg...
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36818173
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:19 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Bedoeld?
  maandag 10 april 2006 @ 12:21:53 #108
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818207
Maargoed... bedoelt kan ook.... Althans.... dat is dan nog mogelijk
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:22:02 #109
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818212
Overigens is het enige naslagwerk dat ik voor die post heb gebruikt mijn brein. Mag dat wel? Of moet ik daarvan ook afstand doen tijdens het communiceren op internet?
pi_36818219
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:18 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dyslexie wordt gezien als ziektebeeld. "Er is iets mis in de hersenen dus ziek"

Iets waar ik het dus niet mee eens ben, je kunt gewoonweg niet overal goed in zijn. En dan is het kut als het net spelling is, een algemene en vrij belangrijke manier van communiceren (zeker tegenwoordig door e-mail etc).
vroeger werd homosexualiteit ook gezien als ziektebeeld...

ik weet niet ik kan er gewoon niet tegen als er geopperd word dat je aan zaken als dyslectie of dyscalculie (en volgens velen hier vast nog veel meer zaken) aan jezelf liggen en dat je er iets aan kunt doen terwijl het gewoon aangeboren "stoornissen" zijn
  maandag 10 april 2006 @ 12:22:34 #111
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818223
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:22 schreef mvdlubbe het volgende:
Overigens is het enige naslagwerk dat ik voor die post heb gebruikt mijn brein. Mag dat wel? Of moet ik daarvan ook afstand doen tijdens het communiceren op internet?
Je doet het prima hoor
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36818224
En anders gaan we allemaal maar voneetis tiepe, dan valt et nie op
  maandag 10 april 2006 @ 12:23:58 #113
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818263
Maar bedoeld is echt een brak woord voor mij... alleen met T als er ergens hij voorstaat ?
(ik ken ook gewoon de regels niet... zo eerlijk ben ik dan wel weer )
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:25:10 #114
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36818292
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:18 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ik me aangesproken dien te voelen.
Als je dat wilt, dan mag dat
quote:
Niets is zo storend als mensen die zónder naslagwerken proberen hun intellect tevergeefs te onderbouwen om vervolgens een discussie de nek om te draaien met de uitspraak 'maar toch voel ik het zo', 'ik geloof het toch' of een willekeurige andere 'maar ik...'.
Okay, ook daar kan ik het mee eens zijn. Dat is gewoon puur iets van "ik wil het laatste woord hebben."
pi_36818307
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:22 schreef liefie_ het volgende:

[..]

vroeger werd homosexualiteit ook gezien als ziektebeeld...

ik weet niet ik kan er gewoon niet tegen als er geopperd word dat je aan zaken als dyslectie of dyscalculie (en volgens velen hier vast nog veel meer zaken) aan jezelf liggen en dat je er iets aan kunt doen terwijl het gewoon aangeboren "stoornissen" zijn
Er iets aan doen kan altijd. Of het helpt is een tweede. Maar niet geschoten is toch altijd mis?

En er zijn gewoon erg veel mensen die meteen beginnen te gillen dat ze dyslectisch zijn, terwijl ze gewoonweg te lui zijn om fatsoenlijk te schrijven/typen. Dus de "neplectische" mensen.
  maandag 10 april 2006 @ 12:27:01 #116
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36818339
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:25 schreef Pheno het volgende:
neplectisch
mooie term
pi_36818347
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:22 schreef Pheno het volgende:
En anders gaan we allemaal maar voneetis tiepe, dan valt et nie op
Nu valt jouw slechte uitspraak op, dus of dat echt een verbetering is?
  maandag 10 april 2006 @ 12:27:23 #118
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818355
Er is een verschil tussen 'niet goed zijn in taal' en een afwijking hebben waardoor je woorden en letters en hun context simpelweg niet ziet.

Ik heb een bindweefseltekort als gevolg van een genetische afwijking en kan bijvoorbeeld niet 30 kilometer wandelen.
Dat is heel iets anders dan iemand die niet van z'n luie reet wil komen en zegt dat hij snel pijn krijgt (zijnde spierpijn, in dit geval): Het klopt wel maar de oorzaak is niet per definite een onoverkomelijke.

Er is dus een verschil tussen 'iets niet (goed) kunnen' en 'een defect in die richting hebben'.

Zelf de diagnose dyslexie stellen is simpelweg te mákkelijk.
pi_36818378
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:23 schreef jackson het volgende:
Maar bedoeld is echt een brak woord voor mij... alleen met T als er ergens hij voorstaat ?
(ik ken ook gewoon de regels niet... zo eerlijk ben ik dan wel weer )
Mompelt iets over kofschip/fokschaap
pi_36818383
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:27 schreef mvdlubbe het volgende:
Zelf de diagnose dyslexie stellen is simpelweg te mákkelijk.
En in alle eerlijkheid, daar is liefie_ ook op geen enkele wijze van te beschuldigen.
pi_36818404
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

Er iets aan doen kan altijd. Of het helpt is een tweede. Maar niet geschoten is toch altijd mis?

En er zijn gewoon erg veel mensen die meteen beginnen te gillen dat ze dyslectisch zijn, terwijl ze gewoonweg te lui zijn om fatsoenlijk te schrijven/typen. Dus de "neplectische" mensen.
naja misschien ben ik dan te optimistisch en ga ik er van uit dat mensen niet zomaar dat gaan roepen...
en ben ik te aardig om niet iedereen af te rekenen op die paar mensen die dat wel doen....
pi_36818419
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:27 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nu valt jouw slechte uitspraak op, dus of dat echt een verbetering is?
ik moest het overdreven doen, anders zie je het verschil niet
  maandag 10 april 2006 @ 12:29:51 #123
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818428
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:28 schreef Pheno het volgende:

[..]

Mompelt iets over kofschip/fokschaap
Jah inderdaad.... maargoed... dus alleen met T als er hij voorstaat... maar als het een voorwerp ofzo is, dan niet ?!
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36818436
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:27 schreef PhaE het volgende:

[..]

mooie term
Als beloning neem ik een turkse pizza
pi_36818466
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:29 schreef jackson het volgende:

[..]

Jah inderdaad.... maargoed... dus alleen met T als er hij voorstaat... maar als het een voorwerp ofzo is, dan niet ?!
tegenwoordige tijd met T, Voltooid verleden tijd met D
Bedoel is geen voorwerp
pi_36818495
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:29 schreef liefie_ het volgende:

[..]

naja misschien ben ik dan te optimistisch en ga ik er van uit dat mensen niet zomaar dat gaan roepen...
Ga eens in R&P kijken in de borderlinetopics. Of doe maar niet als je je optimisme wil houden .
  maandag 10 april 2006 @ 12:32:07 #127
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818501
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:31 schreef Pheno het volgende:

[..]

tegenwoordige tijd met T, Voltooid verleden tijd met D
Bedoel is geen voorwerp
Nee ok.... Maar "die boom bedoeld het ook niet zo" (dom voorbeeld maar toch)
Niet met T dus
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:32:51 #128
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36818522
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:29 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik ken alleen de d of dt regel
De rest is gewoon fingerspitzchengefuhl, mijn gemiddelde cijfer voor grammatica was een 3 ofzo.
  maandag 10 april 2006 @ 12:33:54 #129
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36818549
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:30 schreef Pheno het volgende:

[..]

Als beloning neem ik een turkse pizza
Eet smakelijk!

* PhaE is nicotineren
  maandag 10 april 2006 @ 12:34:11 #130
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818561
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:32 schreef PhaE het volgende:

[..]

Ik ken alleen de d of dt regel
De rest is gewoon fingerspitzchengefuhl, mijn gemiddelde cijfer voor grammatica was een 3 ofzo.
Het aparte bij mij is dat ik gewoon kijk hoe het staat.
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:34:31 #131
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818571
Het is ook wel wat pijnlijk wanneer Persoon A zomaar iets roept, Groep X dit weerlegt met feiten, Persoon A dit vervolgens vervelend vindt en generaliseert en als topper Persoon B Persoon A gaat bijvallen door de grondigheid van Groep X ongegrond aan te vallen, nietwaar?
  maandag 10 april 2006 @ 12:35:32 #132
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818596
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:34 schreef mvdlubbe het volgende:
Het is ook wel wat pijnlijk wanneer Persoon A zomaar iets roept, Groep X dit weerlegt met feiten, Persoon A dit vervolgens vervelend vindt en generaliseert en als topper Persoon B Persoon A gaat bijvallen door de grondigheid van Groep X ongegrond aan te vallen, nietwaar?
Aan de orde van de dag hier
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:36:16 #133
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818623
Is hypothetisch, hoor, niemand hoeft zich aangevallen te voelen.
pi_36818654
quote:
Waarbij tot overmaat van ramp Groep X dyslectici bevat die vervolgens Persoon B aan gaan vallen terwijl ze in werkelijkheid commentaar willen leveren op de denkwijze van Persoon A.
  maandag 10 april 2006 @ 12:38:08 #135
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818687
Ik voer deze discussie liever verbaal....
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36818719
Ingewikkelde zooi met Personen en Groepen. Ik kom later wel weer terug oké.
  maandag 10 april 2006 @ 12:39:36 #137
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818727
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:37 schreef Litpho het volgende:

[..]

Waarbij tot overmaat van ramp Groep X dyslectici bevat die vervolgens Persoon B aan gaan vallen terwijl ze in werkelijkheid commentaar willen leveren op de denkwijze van Persoon A.
Ik begrijp even de context van het woord 'extici' niet in je verhaal?
pi_36818759
wat is er eigenlijk met die borderline topics?
vraag ik me dan af
pi_36818760
Mokster is terug

Owja...

ANAAL!
  maandag 10 april 2006 @ 12:41:49 #140
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818792
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:40 schreef Tranceptor het volgende:
Mokster is terug

Owja...

ANAAL!
Voor deze post had je beter je Joeykloon gebruikt, misschien!
pi_36818798
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:39 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Ik begrijp even de context van het woord 'extici' niet in je verhaal?
Gebruik XTC? Joh.
  maandag 10 april 2006 @ 12:42:17 #142
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818807
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:40 schreef liefie_ het volgende:
wat is er eigenlijk met die borderline topics?
vraag ik me dan af
Gelukkig beperkt het zich niet tot de taal an sich, zo te lezen.
  maandag 10 april 2006 @ 12:42:35 #143
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818814
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:41 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Gebruik XTC? Joh.
Ik zou wel willen maar ik durf niet!
  maandag 10 april 2006 @ 12:42:50 #144
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818820
quote:

[..]

Gebruik XTC? Joh.
Moet kunnen
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36818829
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:41 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Voor deze post had je beter je Joeykloon gebruikt, misschien!
Ware het dat ik een Joeykloon had, dan was dat allicht een betere optie geweest.
pi_36818843
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:42 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Gelukkig beperkt het zich niet tot de taal an sich, zo te lezen.
ik snap gewoon niet wat borderline topics met optimisme of taal te maken hebben...
pi_36818851
quote:

Gebruik XTC? Joh.
Nu even niet, ik heb liever een kop koffie.
  maandag 10 april 2006 @ 12:44:30 #148
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36818866
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:43 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ik snap gewoon niet wat borderline topics met optimisme of taal te maken hebben...
Ik weet niet eens wat jullie verstaan onder een borderline topic.... Maar als het in R&P is kan ik me er wat bij voorstellen
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36818867
quote:

[..]

Ik snap niet wat jij hier doet en zo heeft iedereen zo zijn 'existentiele' vragen...
  maandag 10 april 2006 @ 12:44:36 #150
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36818871
quote:

[..]

Niet de taal of het optimisme waren de reden van verwijzing maar jouw idee dat mensen niet zomaar iets roepen...
pi_36818927
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:43 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Nu even niet, ik heb liever een kop koffie.
Ik wil vitaminepillen.
  maandag 10 april 2006 @ 12:46:37 #152
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36818931
Nu nog het zelfde onderwerp? Zelfs het uitroepen van Joey's favoriete lichaamsdeel mocht niet baten, .
pi_36818934
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:44 schreef jackson het volgende:

[..]

Ik weet niet eens wat jullie verstaan onder een borderline topic.... Maar als het in R&P is kan ik me er wat bij voorstellen
ik kan ze niet eens vinden in R&P iig

en idd mensen roepen misschien vaak iets
maar vaak is dat niet uit luiheid maar vanuit onderliggende problemen
en als je mensen altijd maar af blijft doen met negativiteit los je het probleem nooit op en maak je het alleen maar erger
vind ik dan
pi_36818935
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:44 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Niet de taal of het optimisme waren de reden van verwijzing maar jouw idee dat mensen niet zomaar iets roepen...
Ik acht mezelf toch wel het levende bewijs van het tegendeel.
pi_36818952
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef Frezer het volgende:
Nu nog het zelfde onderwerp? Zelfs het uitroepen van Joey's favoriete lichaamsdeel mocht niet baten, .
TIETEN?
pi_36818972
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:44 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

mien
pi_36818973
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Ik wil vitaminepillen.
Ik wil anale seks en een bak koffie, maar hoe combineer je dat?
pi_36818980
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:16 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik denk dat we het nog eens over de voorwaarden moeten hebben.
Tijdens een lange neuksessie dan maar?
pi_36818982
quote:
Anaal is een lichaamsdeel of heb ik ECHT iets gemist?
  maandag 10 april 2006 @ 12:48:26 #160
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36819000
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:47 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

TIETEN?
GF is waarschijnlijk eeuwig gebanned, .
  maandag 10 april 2006 @ 12:48:28 #161
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36819002
Hey, wat toevallig! [Centraal] Dyslexici Verzalemen!
pi_36819008
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef liefie_ het volgende:

[..]

ik kan ze niet eens vinden in R&P iig

en idd mensen roepen misschien vaak iets
maar vaak is dat niet uit luiheid maar vanuit onderliggende problemen
en als je mensen altijd maar af blijft doen met negativiteit los je het probleem nooit op en maak je het alleen maar erger
vind ik dan
Ik heb het idee dat je niet weet waar je het overhebt, nog sterker ik weet dat je geen flauw idee hebt waar je over lult.
pi_36819011
Ach. Ik loop hopeloos achter...
pi_36819014
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:47 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

bij joey wel
pi_36819018
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef Frezer het volgende:

[..]

GF is waarschijnlijk eeuwig gebanned, .
Waarom dat? Heb ik iets gemist?
  maandag 10 april 2006 @ 12:49:15 #166
141994 Dickies
Since 1922
pi_36819028
quote:

[..]

En je toetsenbord is ook kapot? Haast willekeurige enters, ik zie geen hoofdletters of goed gebruik van interpunctie. Zou al de helft schelen om je posts leesbaar te maken. Dat is dus wel luiheid.
Carry on my wayward son
There'll be peace when you are done
Lay your weary head to rest
Don't you cry no more.
  maandag 10 april 2006 @ 12:49:20 #167
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36819031
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik acht mezelf toch wel het levende bewijs van het tegendeel.
Soms houd ik even heel erg veel van je.
pi_36819038
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:46 schreef liefie_ het volgende:
en als je mensen altijd maar af blijft doen met negativiteit los je het probleem nooit op
In essentie heb je gelijk. Aan de andere kant, als je van R&P verwacht dat het probleemoplossend werkt heb je minimaal twee problemen.
pi_36819039
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef Mokster het volgende:
Dat krijg je na een dikke week sabbatical he
  maandag 10 april 2006 @ 12:49:37 #170
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36819042
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef mvdlubbe het volgende:
Alsjeblieft, .
  maandag 10 april 2006 @ 12:50:00 #171
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36819055
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef Mokster het volgende:
Kom maar, ik help je wel weer op weg!
pi_36819065
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Dickies het volgende:

[..]

En je toetsenbord is ook kapot? Haast willekeurige enters, ik zie geen hoofdletters of goed gebruik van interpunctie. Zou al de helft schelen om je posts leesbaar te maken. Dat is dus wel luiheid.
dat is idd luiheid en heeft dan ook helemaal niets te maken met spelling
pi_36819067
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Dickies het volgende:

[..]

Zeg, is Oversight offline en zocht je desondanks iemand om af te zeiken?
pi_36819079
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Soms houd ik even heel erg veel van je.
Het blijft nooit kleven he? Gek he?
  maandag 10 april 2006 @ 12:50:49 #175
141994 Dickies
Since 1922
pi_36819083
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:50 schreef Litpho het volgende:

[..]

Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_36819090
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:47 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik wil anale seks en een bak koffie, maar hoe combineer je dat?
Nou eerst zorgen dat je een bak koffie hebt en die meenemen naar je anale sekspartij. Een dergelijk standje aannemen dat jij koffie kunt blijven drinken tijdens de seks.
Volgens mij is het best mogelijk.
pi_36819092
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Waarom dat? Heb ik iets gemist?
ik weet alleen van dat gekloot in TRU. Maar daar kloot iedereen maarwat aan
pi_36819098
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Tranceptor het volgende:
Dat krijg je na een dikke week sabbatical he
Ongelofelijk hoe snel je die F5-knop bent vergeten!
pi_36819099
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:50 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik vond em wel leuk.
  maandag 10 april 2006 @ 12:51:29 #180
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36819100
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:47 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Sorry hoor! Ik kan er niks aan doen, ik heb dyslexie.
  maandag 10 april 2006 @ 12:52:00 #181
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36819110
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

ik weet alleen van dat gekloot in TRU. Maar daar kloot iedereen maarwat aan
Behalve DV, die herprogrammeert immers het universum!
pi_36819116
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef Litpho het volgende:

[..]

In essentie heb je gelijk. Aan de andere kant, als je van R&P verwacht dat het probleemoplossend werkt heb je minimaal twee problemen.
ow nee dat denk ik ook echt niet
internet is voor ontspanning en niet voor het oplossen van een aangeboren afwijking of zo (naja misschien dat je steun kunt vinden in daar voor bestemde groepen als er wat met je is maar dat terzijde)
ik had het meer over de maatschappij in het algemeen en dat dringt dus ook door hier op fok
pi_36819117
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:51 schreef Mokster het volgende:

[..]

Je had zeker hele ontspannen vingers op vakantie?
pi_36819134
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:48 schreef mvdlubbe het volgende:
al dicht
*kras
  maandag 10 april 2006 @ 12:52:36 #185
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36819135
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:51 schreef Mokster het volgende:

[..]

Ahh welll... dan werken we maar even
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:52:40 #186
141994 Dickies
Since 1922
pi_36819137
Hopelijk laat die sukkel z'n zweefteef in haar natuurlijk habitat
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_36819140
Wie is Oversight?
pi_36819160
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

quote:
Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef liefie_ het volgende:

ik had het meer over de maatschappij in het algemeen en dat dringt dus ook door hier op fok
Ik zie een match.
pi_36819161
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Oh ja, daar moet ik weer eens heen
pi_36819166
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:51 schreef Twisted_fok het volgende:
Nou eerst zorgen dat je een bak koffie hebt en die meenemen naar je anale sekspartij. Een dergelijk standje aannemen dat jij koffie kunt blijven drinken tijdens de seks.
Volgens mij is het bets mogelijk.
Haar vooroverbuigen, niet te hard stoten en dan kun je haar rug ook nog als koffietafel gebruiken zonder dat de koffie omvalt!
  maandag 10 april 2006 @ 12:54:03 #191
141994 Dickies
Since 1922
pi_36819182
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef Twisted_fok het volgende:
Wie is Oversight?
Die is niet helemaal.

Goed

Maar wel wiki beheerder

Ja echt!
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
  maandag 10 april 2006 @ 12:54:23 #192
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36819193
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:52 schreef Pheno het volgende:

[..]

al dicht
*kras
Mag ik dadelijk je scheermesje even lenen?
pi_36819203
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:53 schreef Mokster het volgende:

[..]

Haar vooroverbuigen, niet te hard stoten en dan kun je haar rug ook nog als koffietafel gebruiken zonder dat de koffie omvalt!
Bedankt voor deze klinische uitleg, nu nog een slachtoffer.
  maandag 10 april 2006 @ 12:54:41 #194
141994 Dickies
Since 1922
pi_36819205
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:53 schreef Pheno het volgende:

[..]

Oh ja, daar moet ik weer eens heen
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_36819212
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:53 schreef Mokster het volgende:

[..]

You complete me.
pi_36819217
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:54 schreef Frezer het volgende:

[..]

Dat is goed
  maandag 10 april 2006 @ 12:55:05 #197
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36819228
Mok, stiekem zijn we allemaal verliefd op je
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36819234
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:54 schreef Frezer het volgende:

[..]

Als je niet weer je hamster te lijf gaat...
pi_36819243
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:54 schreef Tranceptor het volgende:
Bedankt voor deze klinische uitleg, nu nog een slachtoffer.
Graag gedaan schat! Afrekenen in natura?
pi_36819265
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:54 schreef Dickies het volgende:

[..]

Die is niet helemaal.

Goed

Maar wel wiki beheerder

Ja echt!
Je had ook gewoon kunnen zeggen dat het antwoord me toch niet zou boeien.
  maandag 10 april 2006 @ 12:56:19 #201
141994 Dickies
Since 1922
pi_36819268
Weer hendig sjiek rijles gehad
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_36819278
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:54 schreef Twisted_fok het volgende:
You complete me.
  maandag 10 april 2006 @ 12:56:54 #203
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36819291
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:56 schreef Dickies het volgende:
Weer hendig sjiek rijles gehad
Nog een slipke gemaakt ?!
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:57:02 #204
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_36819301
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Maar mijn hamster heeft borderline hoor!!
pi_36819305
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef jackson het volgende:
Stiekem? STIEKEM?

Echt niet!
pi_36819319
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef Mokster het volgende:

[..]

Graag gedaan schat! Afrekenen in natura?
Nee dank je.
  maandag 10 april 2006 @ 12:57:39 #207
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36819324
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef Twisted_fok het volgende:

[..]

Stiekem? STIEKEM?

Echt niet!
Hoe moet ik het mijn vriendin vertellen ?
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 12:57:45 #208
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36819330
quote:
You lost me
Hier ben ik te simpel voor hoor.
Maar dat is okay, ik heb een heel hoog EQ
  maandag 10 april 2006 @ 12:57:46 #209
141994 Dickies
Since 1922
pi_36819333
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef Frezer het volgende:

[..]

Mantelzorg?
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_36819340
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef Frezer het volgende:

[..]

Heeft hij ook visie hoe het verder met de wereld moet en wat je allemaal in de 'maatschappij' ziet?

Dan weet ik nog wel iemand voor hem.
pi_36819343
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef jackson het volgende:
Het 2000 kamelen-bod heb ik vorige week afgeslagen, dus je kunt nog meedingen!
  maandag 10 april 2006 @ 12:58:20 #212
141994 Dickies
Since 1922
pi_36819350
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:56 schreef jackson het volgende:

[..]

Nog een slipke gemaakt ?!
Altijd
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_36819357
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef PhaE het volgende:

[..]

You lost me
  maandag 10 april 2006 @ 12:59:04 #214
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36819373
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:58 schreef Mokster het volgende:

[..]

Ahh mooi...
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36819383
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef PhaE het volgende:

[..]

You lost me
namen willen we!
  maandag 10 april 2006 @ 13:00:14 #216
141994 Dickies
Since 1922
pi_36819405
Ik heb een foto van de tieten van vriending te koop. Bieden vanaf 5 kamelen
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_36819408
quote:

[..]

2 bulten zijn genoeg
pi_36819410
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:55 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

De hamsters vechten terug .
pi_36819415
quote:

[..]

Wat wilden ze 2000 kamelen liever dan jou?

ah wat sneu.
pi_36819431
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

maandag 10 april 2006 @ 13:02:24 #221
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36819475
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:01 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik vond em niet echt tof
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 13:02:37 #222
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36819478
Die Snakey is echt een sneue . Goed wel dat die op ONZ zit.
pi_36819490
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:00 schreef Litpho het volgende:

[..]

whehehe.
  maandag 10 april 2006 @ 13:03:33 #224
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36819502
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:02 schreef mvdlubbe het volgende:
Die Snakey is echt een sneue . Goed wel dat die op ONZ zit.
Hij is ok!
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36819531
quote:
Op maandag 10 april 2006 12:57 schreef jackson het volgende:
Hoe moet ik het mijn vriendin vertellen ?
"Wat niet weet, wat niet deert."
  maandag 10 april 2006 @ 13:06:34 #226
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36819579
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:04 schreef Mokster het volgende:

[..]

"Wat niet weet, wat niet deert."
Gelukkig.... er valt een grote last van mijn schouders
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 13:07:32 #227
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_36819604
quote:
* ik moest lachen...

(en ik zit dit allemaal terug te lezen.. )
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_36819619
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:00 schreef Tranceptor het volgende:
Wat wilden ze 2000 kamelen liever dan jou?

ah wat sneu.
Muwhahahahahaah!!!!!11111!!!1
  maandag 10 april 2006 @ 13:13:02 #229
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36819759
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:03 schreef jackson het volgende:

[..]

Hij is ok!
Dan heeft hij even een dipje, zeker.
pi_36819808
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:07 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

Waarom?
pi_36819830
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:13 schreef mvdlubbe het volgende:
Dan heeft hij even een dipje, zeker.
Het was gewoon een kuttopic!
pi_36819866
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:07 schreef _Cara_ het volgende:

[..]

* ik moest lachen...

Al koffie gehaald?
pi_36819886
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:08 schreef Mokster het volgende:

[..]

Muwhahahahahaah!!!!!11111!!!1
Het spijt me schatje, ik ben eendagsvlieg en heb mijn dag niet.
  maandag 10 april 2006 @ 13:17:06 #234
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36819888
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:15 schreef Mokster het volgende:

[..]

Het was gewoon een kuttopic!
En daar heb jij kijk op... .
pi_36819898
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:16 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Al koffie gehaald?
met bijbehorende cracker
pi_36819899
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Waarom?
Ctrl-F was ook genoeg geweest.
pi_36819924
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:17 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ctrl-F was ook genoeg geweest.
Gewoonweg niet teruglezen ook
pi_36819928
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:17 schreef Tranceptor het volgende:
Het spijt me schatje, ik ben eendagsvlieg en heb mijn dag niet.
pi_36819946
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:17 schreef mvdlubbe het volgende:
En daar heb jij kijk op... .
Hebben we nu ruzie?
  maandag 10 april 2006 @ 13:19:57 #240
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36819986
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:18 schreef Mokster het volgende:

[..]

Hebben we nu ruzie?
Maar geen seks.
pi_36820005
quote:

[..]

Hebben we nu ruzie?
Spannend idee moet dat zijn: je neukt straks met meerdere fokusers tegelijkertijd
pi_36820026
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:19 schreef mvdlubbe het volgende:
Maar geen seks.
Damn.
pi_36820030
quote:

[..]

maandag 10 april 2006 @ 13:21:44 #244
141994 Dickies
Since 1922
pi_36820044
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:20 schreef Pheno het volgende:

[..]

Spannend idee moet dat zijn: je neukt straks met meerdere fokusers tegelijkertijd
Staat wel sjiek in het wie neukt wie topic.
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
pi_36820103
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:21 schreef Dickies het volgende:

[..]

Staat wel sjiek in het wie neukt wie topic.
Mokster-mvdlubbe
Mokster-polen
Mokster-dolen
Mokster-premier
....

Je wordt in één klap fokslet van het jaar!
pi_36820112
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:20 schreef Pheno het volgende:
"Hoe meer zielen hoe meer vreugd Deel 5"
  maandag 10 april 2006 @ 13:24:22 #247
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820125
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef Pheno het volgende:

[..]

Mokster-mvdlubbe
Mokster-polen
Mokster-dolen david.
Mokster-premier
....

pi_36820133
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:23 schreef Pheno het volgende:

Altijd al willen zijn!
  maandag 10 april 2006 @ 13:25:37 #249
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820157
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:24 schreef Mokster het volgende:

[..]

Altijd al willen zijn!
Hm...
pi_36820159
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:24 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]
Iemand anders was dus dolen. Das ist schade
  maandag 10 april 2006 @ 13:26:09 #251
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820174
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:25 schreef Pheno het volgende:

[..]

Iemand anders was dus dolen. Das ist schade
Kan zijn dat ik het vergeten ben maar volgens mij is dat geen kloon van mij...
  maandag 10 april 2006 @ 13:26:43 #252
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820195
reageeruser.fok wel. .
pi_36820218
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:26 schreef mvdlubbe het volgende:
reageeruser.fok wel. .
Oh ja, die ook nog
pi_36820247
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:25 schreef mvdlubbe het volgende:
Hm...
Daarom kom ik ook al zo vaak in die lijst voor.
pi_36820275
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:26 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Kan zijn dat ik het vergeten ben maar volgens mij is dat geen kloon van mij...
Even opgezocht
  maandag 10 april 2006 @ 13:29:44 #256
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820304
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:28 schreef Mokster het volgende:

[..]

Daarom kom ik ook al zo vaak in die lijst voor.
Een Walther in de kast zorgt voor privacy, ja, dat geloof ik graag.
pi_36820338
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:29 schreef mvdlubbe het volgende:
Een Walther in de kast zorgt voor privacy, ja, dat geloof ik graag.
Een CZ schat. Ik denk dat je me verwart met iemand anders.
  maandag 10 april 2006 @ 13:31:29 #258
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820356
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:29 schreef Pheno het volgende:

[..]

Even opgezocht
Je zou bijna denken dat het er een van mij is ja...

Echter
quote:
De combinatie gebruikersnaam/wachtwoord is niet correct. Ga terug en probeer het opnieuw.
  maandag 10 april 2006 @ 13:31:51 #259
126413 _Cara_
That's me..a redhead..
pi_36820370
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik zojuist koffie had ingeschonken en een cracker met geitenkaas voor me had liggen .en ook nog ff tijd had..
Love can move you..take you deeper everytime
Love can move you..to a place inside your heart
pi_36820377
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:29 schreef Pheno het volgende:

[..]

Even opgezocht
wat goed dat je me helpt herinneren aan dat gesprekje in de SC
binnen kort maar eens kijken of phae nog wat geld voor me verdient heeft
  maandag 10 april 2006 @ 13:32:13 #261
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820381
Jaja, het is een CZ83. Toch?
Wat is dit voor slappe kutruzie!
pi_36820410
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:24 schreef Mokster het volgende:

[..]

Altijd al willen zijn!
Je hebt nog een lange weg te gaan.
pi_36820423
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef liefie_ het volgende:
kijken of phae nog wat geld voor me verdient heeft
Golddigger.
pi_36820440
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:32 schreef mvdlubbe het volgende:
Jaja, het is een CZ83. Toch?
Wat is dit voor slappe kutruzie!
Ik ben nou eenmaal niet zo'n ruziemaakster! Godverdomme!
pi_36820451
En?
  maandag 10 april 2006 @ 13:34:33 #266
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820467
Geeft niks joh, geef ik die sleutel wel aan iemand anders.
pi_36820469
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:33 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Golddigger.
in dat geval biedt phae denk ik toch echt te weinig perspectieven...
hij is misschien wel oud maar het duurt nog te lang voor ie ook echt dood gaat en volgens mij is ie ook niet bepaald stinkend rijk
stom van me...
pi_36820479
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:31 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Je zou bijna denken dat het er een van mij is ja...

Echter
[..]
Ok, dan is het een slappe nepkloon geweest
pi_36820486
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:34 schreef mvdlubbe het volgende:
Geeft niks joh, geef ik die sleutel wel aan iemand anders.
Klootzak.
  maandag 10 april 2006 @ 13:37:03 #270
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820543
Ballen.
pi_36820556
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:34 schreef liefie_ het volgende:

[..]

hij is misschien wel oud maar het duurt nog te lang voor ie ook echt dood gaat en volgens mij is ie ook niet bepaald stinkend rijk
stom van me...
Niet slim nee.

Of heb je de hoop dat hij de loterij wint?

Ik hoorde laatst een verhaal (zal wel broodje aap zijn, maar whatever) dat een stel wegens financiele problemen uit elkaar ging. Ze hadden alleen maar ruzie over de weinige financien die ze hadden. Gaat die vrouw weg, wint die vent de loterij.

pi_36820609
TIETEN!

Ik heb gere-evalueert en eigenlijk vind ik tieten toch ook wel oke.
pi_36820630
Ow yeah!
  maandag 10 april 2006 @ 13:40:47 #274
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820663
Kun je niet gewoon hard neuken zónder ervoor ruzie te maken?
  maandag 10 april 2006 @ 13:41:11 #275
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36820674
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:40 schreef mvdlubbe het volgende:
Nee, sorry
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36820682
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:40 schreef mvdlubbe het volgende:
De meeste stellen niet meer na zeg een jaar of 3.
pi_36820702
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:39 schreef Tranceptor het volgende:
TIETEN!

Ik heb gere-evalueert en eigenlijk vind ik tieten toch ook wel oke.
Om zelf te hebben?
pi_36820707
Van mij mag dat best!
  maandag 10 april 2006 @ 13:42:39 #279
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36820717
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:41 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Wat een goddelijke 3 jaar staan me te wachten zeg
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 13:43:12 #280
26469 PhaE
Best wel ja.
pi_36820739
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:34 schreef liefie_ het volgende:

[..]

stom van me...
Enorm stom.
Ik heb nooit geld in het bijzijn van golddiggers, nog niet opgevallen dat jij altijd overal voor betaald?
Golddigger-payback-time!
pi_36820753
quote:

[..]

Ervaring?
  maandag 10 april 2006 @ 13:44:03 #282
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820765
quote:

[..]

Dan is het goed.
pi_36820767
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:42 schreef Pheno het volgende:

Om zelf te hebben?
Nee ik eigen die van een ander mij wel toe.
  maandag 10 april 2006 @ 13:44:29 #284
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36820782
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:44 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Nee ik eigen die van een ander mij wel toe.
Zoals het hoort
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36820794
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:43 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ervaring?
Nee, eigenlijk niet.

Ik kan alleen na 1,5 jaar spreken, toen was het nog hete pOrn.
  maandag 10 april 2006 @ 13:45:31 #286
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820817
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:42 schreef Pheno het volgende:

[..]

Om zelf te hebben?
Goede balkans!
  maandag 10 april 2006 @ 13:45:48 #287
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820824
Morgen balkansdag.
  maandag 10 april 2006 @ 13:46:07 #288
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36820830
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:44 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet.

Ik kan alleen na 1,5 jaar spreken, toen was het nog hete pOrn.
Ouwe knalpijp
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 13:46:39 #289
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820844
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:45 schreef mvdlubbe het volgende:
Morgen balkansdag.
Dan ga ik nu friet halen!
pi_36820854
quote:
Ik heb maar één relatie gehad die de 3 jaar bereikte. De sex was toen inderdaad zeer ver te zoeken.
pi_36820856
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:46 schreef jackson het volgende:

[..]

Ouwe knalpijp
  maandag 10 april 2006 @ 13:47:31 #292
141994 Dickies
Since 1922
pi_36820872
Ik ben over 2 weken ofzo een jaar samen
Carry on my wayward son
Don't you cry no more.
  maandag 10 april 2006 @ 13:47:46 #293
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36820878
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:46 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Dan ga ik nu friet halen!
Zo is het... doe mij een broodje gezond
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 13:48:30 #294
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_36820896
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:47 schreef jackson het volgende:

[..]

Zo is het... doe mij een broodje gezond
Broodje aap.
pi_36820992
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:47 schreef Mokster het volgende:

[..]

Ik heb maar één relatie gehad die de 3 jaar bereikte. De sex was toen inderdaad zeer ver te zoeken.
Vandaar dat je naar Egypte bent gegaan?
pi_36821033
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:47 schreef Dickies het volgende:
Ik ben over 2 weken ofzo een jaar samen
'2 weken ofzo', dat klinkt alsof je het erg koestert

Ik ben weleens 3,5 jaar in totaal samengeweest, maar we waren in die tijd vaak uit elkaar. We zijn denken in de langste poos 1,5 jaar samengeweest voor het weer uitging.

Die relatie had sowieso weinig met seks van doen.
  maandag 10 april 2006 @ 13:53:34 #297
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36821035
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:48 schreef mvdlubbe het volgende:

[..]

Broodje aap.
Geen chinees.. dank je
-- YOU FOUND YOURSELF --
pi_36821047
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:53 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

'2 weken ofzo', dat klinkt alsof je het erg koestert
En die smiley erna
pi_36821068
maakt iemand alvast een topic aan verdomme
  maandag 10 april 2006 @ 13:54:53 #300
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36821076
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:54 schreef Pheno het volgende:

[..]

En die smiley erna
Jah...
Hij vindt haar nog erg lief denk
-- YOU FOUND YOURSELF --
  maandag 10 april 2006 @ 13:55:04 #301
18322 jackson
Jackson Claxon
pi_36821086
quote:
Op maandag 10 april 2006 13:54 schreef Pheno het volgende:
maakt iemand alvast een topic aan verdomme
U
-- YOU FOUND YOURSELF --
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')