En ik spreek altijd de waarheidquote:
Argh.... hoe kut heh. En ik meende het serieus... waarom ik dan twijfel weet ik ook nietquote:
Je mist Pheno's hele beredenering. Het is niet dat jij specifiek dom bent, het is dat het labeltje te makkelijk door ouders en andere opvoeders gebruikt wordt om te claimen dat er op een bepaald vlak ook geen moeite gedaan moet worden. Dit terwijl correct kunnen spellen en rekenen toch vaardigheden zijn waar je in de rest van je leven nog regelmatig beroep op zal moeten doen, dit in tegenstelling tot de minstens net zo moeilijke vaardigheid om tonen correct in notenschrift om te zetten.quote:Op maandag 10 april 2006 11:48 schreef liefie_ het volgende:
maar dan gaat de hele beredenering toch niet meer op?
Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip. Het zijn de onlogische spelling regeltjes die de problemen veroorzaken.quote:Op maandag 10 april 2006 11:50 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
[..]
Wel dus, want je vermogen om te denken en te begrijpen op het gebied van spelling en taal is beperkt.
nee ik zie t ook niet als een persoonlijke aanval...quote:Op maandag 10 april 2006 11:49 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik zei in een eerdere post dat het geen persoonlijke aanval was. Ik hoor het gewoon vaker dat mensen het opgeven en : "dyslectisch" gaan roepen. En ja, dat woord heb ik ooit ook moeten opzoeken om het te leren spellen
Ik ben ook geen ster in taal, ik moet er ook moeite voor doen. En als ik iets niet weet zoek ik het op. www.vandale.nl werkt prima!
En rekenen. Nou ja, laten we daar maar niet over beginnen
En dat is dus in het momenteel besproken geval uitdrukkelijk niet aan de hand.quote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef Frezer het volgende:
[..]
Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip. Het zijn de onlogische spelling regeltjes die de problemen veroorzaken.
Het staat gewoon dom als je een brief schrijft die bol staat van de taalfoutenquote:Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je mist Pheno's hele beredenering. Het is niet dat jij specifiek dom bent, het is dat het labeltje te makkelijk door ouders en andere opvoeders gebruikt wordt om te claimen dat er op een bepaald vlak ook geen moeite gedaan moet worden. Dit terwijl correct kunnen spellen en rekenen toch vaardigheden zijn waar je in de rest van je leven nog regelmatig beroep op zal moeten doen, dit in tegenstelling tot de minstens net zo moeilijke vaardigheid om tonen correct in notenschrift om te zetten.
Dus is het verstand beperkt om ook uitzonderingen te doorzienquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef Frezer het volgende:
[..]
Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip. Het zijn de onlogische spelling regeltjes die de problemen veroorzaken.
Jah.... mooi verhaalquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef Frezer het volgende:
[..]
Gij begrijpt me.quote:Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Je mist Pheno's hele beredenering. Het is niet dat jij specifiek dom bent, het is dat het labeltje te makkelijk door ouders en andere opvoeders gebruikt wordt om te claimen dat er op een bepaald vlak ook geen moeite gedaan moet worden. Dit terwijl correct kunnen spellen en rekenen toch vaardigheden zijn waar je in de rest van je leven nog regelmatig beroep op zal moeten doen, dit in tegenstelling tot de minstens net zo moeilijke vaardigheid om tonen correct in notenschrift om te zetten.
ja op een vlakquote:Op maandag 10 april 2006 11:50 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
[..]
Wel dus, want je vermogen om te denken en te begrijpen op het gebied van spelling en taal is beperkt.
Onzin dus van die dyslectische logici...quote:woord·blind·heid (de ~ (v.))
1 het onvermogen om woorden, waarvan men wel de letters ziet, in hun betekenis te vatten => dyslexie
Inderdaadquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef liefie_ het volgende:
en als dyslectie niet zou bestaan hadden ze ook het woord niet uit kunnen vinden vind ik dan...
en sowieso... ik snap je punt wel... en kind met ADHD was vroeger ook gewoon lastig
Ik zie toch regelmatig typische dyslexie foutjes.quote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
En dat is dus in het momenteel besproken geval uitdrukkelijk niet aan de hand.
Gegeven dat verschillende dyslectici hetzelfde woord op andere manieren kunnen zien lijkt "logisch" me niet de eerste term die van toepassing is. "Creatief" daarentegenquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef Frezer het volgende:
[..]
Iemand die dyslexie heeft, heeft juist een uiterst logisch taalbegrip.
Dus als iemand een enorme snobistische betweter is, en daardoor nogal beperkt is in het open staan voor meningen van anderen, is die persoon ook dom?quote:Op maandag 10 april 2006 11:50 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
[..]
Jawel. Die persoon heeft een beperking in zijn verstand, namelijk spelling. Wat die persoon verder met zijn verstand doet is voor die definitie volslagen irrelevant.quote:Op maandag 10 april 2006 11:53 schreef liefie_ het volgende:
dan is heeft die persoon in zn geheel toch geen beperkt verstand?
nee ik snap ook wel wat je bedoeldquote:Op maandag 10 april 2006 11:51 schreef Litpho het volgende:
[..]
Taal is nogal belangrijk... het is minder van belang dat je weet hoe je moet tuinieren bijvoorbeeld... anders is iedereen dom inderdaadquote:Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef PhaE het volgende:
[..]
Dus als iemand een enorme snobistische betweter is, en daardoor nogal beperkt is in het open staan voor meningen van anderen, is die persoon ook dom?
Oftewel, iedereen met een beperking op welk gebie dan ook is meteen ook zonder verstand en dus dom.
Damn, dat is nog een beter excuus dan dyslectie!
Cool![]()
dan is iedereen dus domquote:Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef Litpho het volgende:
[..]
Jawel. Die persoon heeft een beperking in zijn verstand, namelijk spelling. Wat die persoon verder met zijn verstand doet is voor die definitie volslagen irrelevant.
De geschiedenis wijst voornamelijk uit dat veel mensen meer aanleg voor hypochondrie hebben dan je zou hopenquote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef liefie_ het volgende:
maja de geschiedenis wijst toch anders uit...
Ook zo'n prachtige term inderdaad. Het is dus de tendens de woorden 'duurder' te maken, maar ze bedoelen hetzelfde. Maar "dyslectisch" klinkt toch beter dan "dom"quote:Op maandag 10 april 2006 11:52 schreef liefie_ het volgende:
[..]
en als dyslectie niet zou bestaan hadden ze ook het woord niet uit kunnen vinden vind ik dan...
en sowieso... ik snap je punt wel... en kind met ADHD was vroeger ook gewoon lastig
Dat komt door dat ze de regels wel (deels) kennen. Ik kan echter goed begrijpen dat mensen geen zin hebben 5 minuten na te denken over een post van 2 regels.quote:Op maandag 10 april 2006 11:54 schreef Litpho het volgende:
[..]
Gegeven dat verschillende dyslectici hetzelfde woord op andere manieren kunnen zien lijkt "logisch" me niet de eerste term die van toepassing is. "Creatief" daarentegen.
Voor jouw (beperkte?) referentiekader is tuinieren misschien onbelangrijk ja.quote:Op maandag 10 april 2006 11:56 schreef jackson het volgende:
[..]
Taal is nogal belangrijk... het is minder van belang dat je weet hoe je moet tuinieren bijvoorbeeld... anders is iedereen dom inderdaad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |