maar sowieso...mensen noemen tegenwoordig te snel andere mensen dom omdat ze niet op dezelfde gebieden sterk zijn...quote:Op maandag 10 april 2006 11:39 schreef liefie_ het volgende:
[..]
zegt genoeg toch dat ik t niet eens kan spellen
maar hoe kan iemand nou dom zijn omdat ie niet kan spellen?
dan ben je gewoon niet sterk op het gebied van spellen en misschien wel dyslectisch
net als wanneer je niet kunt rekenen... dat wil toch niet zeggen dat je dom bent?
naja vind dom gewoon meer een verzamelnaam voor mensen die echt overal niet zo goed mee zijn... en dan echt niet goed in zin
quote:Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is net als PI's: luiheid. De moeite niet willen doen goed te leren spellen. Iedereen maakt fouten, maar meestal wordt het afgedaan als "ik ben dislektis, dus ik mach fekeert spelen en hoev cheen moeie te doen het goet te leeren".
Bah
Hier ben ik het helemaal mee eens jah. Het is meer luiheid van me, maar om nou te zeggen dat ik aan de lopende band fouten maak .... neuh dat nietquote:Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is net als PI's: luiheid. De moeite niet willen doen goed te leren spellen. Iedereen maakt fouten, maar meestal wordt het afgedaan als "ik ben dislektis, dus ik mach fekeert spelen en hoev cheen moeie te doen het goet te leeren".
Bah
Niks terug sturen....quote:Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef OoAstridoO het volgende:
[..]
Behalve dat mn ex het gister nodig vond om opeens iuit t niets nutteloze smsjes te sturen gaat t nu wel weer
Hoe moeten we het dan noemen ?!quote:Op maandag 10 april 2006 11:42 schreef liefie_ het volgende:
[..]
maar sowieso...mensen noemen tegenwoordig te snel andere mensen dom omdat ze niet op dezelfde gebieden sterk zijn...
vind ik dan
je moet niet iedereen toetsen aan jezelf en dan er maar vanuit gaan dat mensen die niet precies het zelfde zijn dom zijn of zo
nou ik persoonlijk kan dus voor geen meter spellen mag dat duidelijk zijnquote:Op maandag 10 april 2006 11:41 schreef Pheno het volgende:
[..]
Bah
Haha ik heb wel iets terug gestuurd en het hielp want daarna was het stilquote:Op maandag 10 april 2006 11:44 schreef jackson het volgende:
[..]
Hier ben ik het helemaal mee eens jah. Het is meer luiheid van me, maar om nou te zeggen dat ik aan de lopende band fouten maak .... neuh dat niet
[..]
Niks terug sturen....
Het heeft niets met sterke of zwakke gebieden te maken. Mensen willen niet meer dom genoemd worden omdat dat een belediging is. Zeg nou zelf, bv dyslectisch klinkt veel mooier. En voor mensen die zwak zijn in rekenen zullen ze ook wel een prachtig woord verzonnen hebben. En dat je niet kan rekenen of spellen is geen ramp, maar tegenwoordig wordt het, zoals ik al zei, afgedaan met "hij/zij is dyslectisch, dus ze kan en hoeft niet te leren spellen".quote:Op maandag 10 april 2006 11:42 schreef liefie_ het volgende:
[..]
maar sowieso...mensen noemen tegenwoordig te snel andere mensen dom omdat ze niet op dezelfde gebieden sterk zijn...
vind ik dan
je moet niet iedereen toetsen aan jezelf en dan er maar vanuit gaan dat mensen die niet precies het zelfde zijn dom zijn of zo
Gewoon een stukje logica, spelling. Als dat niet lukt kunnen er mensen zijn die dat 'dom' noemen, ja.quote:Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
nou ik persoonlijk kan dus voor geen meter spellen mag dat duidelijk zijn
maar het tot mn 17 of zo altijd bijles en hulp er in gehad en zo
maja dat mocht dus niet baten
en het is echt geen luiheid want ik moet er juist veel voor doen... ik moet kei veel extra werk doen om bv mn spelling toets te halen en na 5 keer heb ik m nu nog niet
als het luiheid was ging ik wel spieken
waarom zou je iemand dom noemen die iets niet kan wat jij wel kan?quote:
Er zullen altijd mensen zijn die niet goed kunnen autorijden.... maar de iedereen haalt zijn rijbewijs welquote:Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
en het is echt geen luiheid want ik moet er juist veel voor doen... ik moet kei veel extra werk doen om bv mn spelling toets te halen en na 5 keer heb ik m nu nog niet
Je moet alleen leuke mensen terug sms-enquote:Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef OoAstridoO het volgende:
[..]
Haha ik heb wel iets terug gestuurd en het hielp want daarna was het stil
Dyscalculiquote:Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Pheno het volgende:
En voor mensen die zwak zijn in rekenen zullen ze ook wel een prachtig woord verzonnen hebben.
nou persoonlijk maakt het me niet uit of mensen het nu dom noemen of niet...quote:Op maandag 10 april 2006 11:46 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het heeft niets met sterke of zwakke gebieden te maken. Mensen willen niet meer dom genoemd worden omdat dat een belediging is. Zeg nou zelf, bv dyslectisch klinkt veel mooier. En voor mensen die zwak zijn in rekenen zullen ze ook wel een prachtig woord verzonnen hebben. En dat je niet kan rekenen of spellen is geen ramp, maar tegenwoordig wordt het, zoals ik al zei, afgedaan met "hij/zij is dyslectisch, dus ze kan en hoeft niet te leren spellen".
Haald bestaat niet eensquote:Op maandag 10 april 2006 11:47 schreef jackson het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die niet goed kunnen autorijden.... maar de iedereen haalt zijn rijbewijs wel.
[ met zo'n zin heb ik trouwens vaak moeite... is het nu haald of haalt![]()
? ]
Daarvoor nog niet helaas,quote:
Teh horror...quote:
wat heeft je rijbewijs wel of niet halen met spellen te maken?quote:Op maandag 10 april 2006 11:47 schreef jackson het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die niet goed kunnen autorijden.... maar de iedereen haalt zijn rijbewijs wel.
[ met zo'n zin heb ik trouwens vaak moeite... is het nu haald of haalt![]()
? ]
Ik zei in een eerdere post dat het geen persoonlijke aanval was. Ik hoor het gewoon vaker dat mensen het opgeven en : "dyslectisch" gaan roepen. En ja, dat woord heb ik ooit ook moeten opzoeken om het te leren spellenquote:Op maandag 10 april 2006 11:45 schreef liefie_ het volgende:
[..]
quote:Op maandag 10 april 2006 11:47 schreef liefie_ het volgende:
[..]
waarom zou je iemand dom noemen die iets niet kan wat jij wel kan?
ik kan bv piano spelen en in notenschrift vertalen wat ik hoor... jij misschien niet dan noem ik je toch ook niet dom?
want jij kunt bv wel spellen ik niet
dat maakt iemand dan toch niet dom in totaal?
gewoon minder sterk op een bepaald punt
volgens het woordenboek: dom2 (bn.)
1 beperkt van verstand
en je bent toch niet beperkt van verstand als je op een vlak niet goed bent?
Wel dus, want je vermogen om te denken en te begrijpen op het gebied van spelling en taal is beperkt.quote:verstand: vermogen om te denken en te begrijpen
Staats examen... ik weet etquote:Op maandag 10 april 2006 11:49 schreef liefie_ het volgende:
[..]
wat heeft je rijbewijs wel of niet halen met spellen te maken?
en trouwens er zijn zo veel mensen die zijn of haar rijbewijs op de normale manier niet kunnen halen daar hebben ze aangepaste examens voor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |