Nee maar mensen denken dan vaak... oke... dan is het goed ofzo. Iedereen snapt wel dat het niet zo is maar er word zo makkelijk een naam aan gegevenquote:Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef liefie_ het volgende:
ik kan niet spellen... ja en? alsof ik opeens kan spellen als het dyslectie heet...
Nee. Er is een maatschappelijke lat gelegd met betrekking tot zekere basisvaardigheden, waaronder spelling, en als je daar maar aan voldoet ben je binnen die definitie niet beperkt.quote:
Och, je kunt mij erop proberen aan te vallen maar dit is gewoon de definitie zoals opgenomen in van Dale. Daar kan je het mee oneens zijn maar de grootste groep taalgebruikers is het eens met die definitiequote:Op maandag 10 april 2006 11:55 schreef PhaE het volgende:
[..]
Dus als iemand een enorme snobistische betweter is, en daardoor nogal beperkt is in het open staan voor meningen van anderen, is die persoon ook dom?
Oftewel, iedereen met een beperking op welk gebied dan ook is meteen ook zonder verstand en dus dom.
Damn, dat is nog een beter excuus dan dyslectie!
Cool![]()
soms spel ik zo dat een spellings controle niet eens weet wat ik wil schrijvenquote:Op maandag 10 april 2006 11:57 schreef Frezer het volgende:
[..]
Dat komt door dat ze de regels wel (deels) kennen. Ik kan echter goed begrijpen dat mensen geen zin hebben 5 minuten na te denken over een post van 2 regels.
Tuurlijk... dat snap ik ook wel. Persoonlijk heb ik een grafhekel aan mensen die de spreektaal niet beheersen. Hoeveel onzin mensen soms lullen... groter als mij e.d. arghhh. Een schrijf foutje kan me minder boeien.quote:Op maandag 10 april 2006 11:57 schreef PhaE het volgende:
[..]
Voor jouw (beperkte?) referentiekader is tuinieren misschien onbelangrijk ja.
Maar voor iemand die er zijn geld mee moet verdienen, is het spellen van tuinieren totaal niet boeiend.
Iedereen is dom in ja. Geef mij geen tegel in de handen, want tegelzetten kan ik niet. Diezelfde tegel van een viaduct gooien zou nog wel lukken.quote:
wat moeten mensen die dyslectisch zijn dan denken? omg ik ben dom en ik krijg nooit een goeie baan?quote:Op maandag 10 april 2006 11:57 schreef jackson het volgende:
[..]
Nee maar mensen denken dan vaak... oke... dan is het goed ofzo. Iedereen snapt wel dat het niet zo is maar er word zo makkelijk een naam aan gegeven
Ik hoop dat je er wat leerdtquote:
Is geen aanval.quote:Op maandag 10 april 2006 11:58 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Och, je kunt mij erop proberen aan te vallen maar dit is gewoon de definitie zoals opgenomen in van Dale. Daar kan je het mee oneens zijn maar de grootste groep taalgebruikers is het eens met die definitie.
En ja, iemand die vastgeroest is in ideëen en daardoor niets anders (meer) kan nadenken en begrijpen is, zeker in bovenstaande definitie, dom.
Maar dat is ook dom,quote:Op maandag 10 april 2006 11:59 schreef Pheno het volgende:
Diezelfde tegel van een viaduct gooien zou nog wel lukken.
Dat zijn algemeen geldende regels wel vaker. Of je moet van de "iedereen is een individuele prachtige sneeuwvlok"-school zijn natuurlijkquote:Op maandag 10 april 2006 12:01 schreef PhaE het volgende:
Vind het gewoon allemaal erg generaliserend.
wat een onzinquote:Op maandag 10 april 2006 11:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nee. Er is een maatschappelijke lat gelegd met betrekking tot zekere basisvaardigheden, waaronder spelling, en als je daar maar aan voldoet ben je binnen die definitie niet beperkt.
Gegeven dat die lat dankzij TMF SMS'ers steeds lager komt te liggen zijn er dus steeds minder mensen dom, maar of dat nou een verbetering is?.
Zoals ik zei... ik lig niet wakker van wat kleine schrijffoutjes. Spreektaal vind ik belangrijker...quote:Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef liefie_ het volgende:
[..]
wat moeten mensen die dyslectisch zijn dan denken? omg ik ben dom en ik krijg nooit een goeie baan?
nou plak er voor mijn part dan maar een stikker op ookal klinkt dat duurder
quote:Op maandag 10 april 2006 12:00 schreef Pheno het volgende:
And now for something completely different:
Ik ga schijten!
quote:
Ja, het is nogal 'dom' om algemeen geldende opvatting voor taal te ontkennen. Dat staat gelijk aan in een vastgelopen discussie zeggen "Ja maar ík vind de lading van dat woord [anders]"...quote:Op maandag 10 april 2006 12:01 schreef PhaE het volgende:
[..]
Is geen aanval.
Ik pak gewoon jouw posting erbij, en geef een voorbeeld.
Tenzij je je aangesproken voelt natuurlijk.
Vind het gewoon allemaal erg generaliserend.
Maar maar maar dat is toch ook zo?quote:Op maandag 10 april 2006 12:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat zijn algemeen geldende regels wel vaker. Of je moet van de "iedereen is een individuele prachtige sneeuwvlok"-school zijn natuurlijk.
Als je mijn post als onzin wil bestempelen vind ik dat prima, maar argumenten die wél iets met mijn post te maken hebben zijn dan welkomquote:Op maandag 10 april 2006 12:02 schreef liefie_ het volgende:
[..]
wat een onzin
mensen die slimmer zijn zullen andere mensen eerder tot dom rekenen
maar iemand een IQ van 138 heeft wil toch niet zeggen dat iemand met een IQ van 120 dom is?
quote:Op maandag 10 april 2006 12:03 schreef liefie_ het volgende:
ik vind het altijd zo typisch hoe de mensen op fok zich toch altijd bij de slimmere mensen die zich op internet fora ophouden rekenen terwijl ze altijd alleen maar alles op een heel eenzijdige manier kunnen bekijken
Ik hoop dat je jezelf wel serieus neemtquote:Op maandag 10 april 2006 12:03 schreef liefie_ het volgende:
ik vind het altijd zo typisch hoe de mensen op fok zich toch altijd bij de slimmere mensen die zich op internet fora ophouden rekenen terwijl ze altijd alleen maar alles op een heel eenzijdige manier kunnen bekijken
Kennis van taal is echter over het algemeen genomen belangrijker dan het kunnen oplossen van ingewikkelde wiskundige vraagstukken. En het gebrek aan die kennis des te opvallender op een forum waarop iedereen door middel van geschreven teksten met elkaar communiceert.quote:Op maandag 10 april 2006 11:53 schreef liefie_ het volgende:
ja op een vlak
dat wil niet zeggen dat zo'n persoon misschien niet de moeilijkste wiskunde som op kan lossen die jij en ik niet kunnen maken...
dan is heeft die persoon in zn geheel toch geen beperkt verstand?
Spijker. Kop.quote:Op maandag 10 april 2006 12:03 schreef liefie_ het volgende:
Het kennen en toepassen van algemeen geldende definities is eenzijdig? Als je die denkwijze ook toepast op je spelling kan ik begrijpen waar je creatief taalgebruik vandaan komtquote:Op maandag 10 april 2006 12:03 schreef liefie_ het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |