Dyslexie wordt gezien als ziektebeeld. "Er is iets mis in de hersenen dus ziek"quote:Op maandag 10 april 2006 12:14 schreef liefie_ het volgende:
[..]
ik ben blij dat je die zelfbestempelde ziektebeeld onzin weg hebt gehaalt
ten eerste dat jij dyslectie omschrijft als een ziektebeeld zegt meer over jou dan over dyslectie an sich en ten tweede ik heb mezelf nooit dat stempel gegeven alleen geopperd dat het misschien zo zou kunnen zijn als ik dat stempel zou willen had ik me wel laten testen
Ik begrijp dat ik me aangesproken dien te voelen.quote:Op maandag 10 april 2006 12:14 schreef PhaE het volgende:
[..]
De mening waar ik "Eensch" op reageerde had niets te maken met taal
Alleen met het feit dat veel mensen hier op fok! denken dat ze superieur zijn op de een of andere manier. En dat graag laten zien door in een 2e venster of tabblad de Van Dale open hebben staan, en/of Wikipedia, zodat ze elke mening/elk argument meteen kunnen weerleggen of verbeteren om zo te showen hoe geweldig intelligent ze wel niet zijn.
Geleerd / Gehaaldquote:Op maandag 10 april 2006 12:14 schreef liefie_ het volgende:
gehaalt
Maar ik heb wel een hoog EQ hóóóóóóóór is mijn favorietquote:Op maandag 10 april 2006 12:18 schreef mvdlubbe het volgende:
een willekeurige andere 'maar ik...'.
Bedoeld?quote:Op maandag 10 april 2006 12:19 schreef jackson het volgende:
[..]
Geleerd / Gehaald
Ik haalde gister de bus niet
Hij leerde nooit voor een tentamen
![]()
Is goed bedoelt overigens
quote:
vroeger werd homosexualiteit ook gezien als ziektebeeld...quote:Op maandag 10 april 2006 12:18 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dyslexie wordt gezien als ziektebeeld. "Er is iets mis in de hersenen dus ziek"
Iets waar ik het dus niet mee eens ben, je kunt gewoonweg niet overal goed in zijn. En dan is het kut als het net spelling is, een algemene en vrij belangrijke manier van communiceren (zeker tegenwoordig door e-mail etc).
Je doet het prima hoorquote:Op maandag 10 april 2006 12:22 schreef mvdlubbe het volgende:
Overigens is het enige naslagwerk dat ik voor die post heb gebruikt mijn brein. Mag dat wel? Of moet ik daarvan ook afstand doen tijdens het communiceren op internet?
Als je dat wilt, dan mag datquote:Op maandag 10 april 2006 12:18 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik begrijp dat ik me aangesproken dien te voelen.
Okay, ook daar kan ik het mee eens zijn. Dat is gewoon puur iets van "ik wil het laatste woord hebben."quote:Niets is zo storend als mensen die zónder naslagwerken proberen hun intellect tevergeefs te onderbouwen om vervolgens een discussie de nek om te draaien met de uitspraak 'maar toch voel ik het zo', 'ik geloof het toch' of een willekeurige andere 'maar ik...'.
Er iets aan doen kan altijd. Of het helpt is een tweede. Maar niet geschoten is toch altijd mis?quote:Op maandag 10 april 2006 12:22 schreef liefie_ het volgende:
[..]
vroeger werd homosexualiteit ook gezien als ziektebeeld...
ik weet niet ik kan er gewoon niet tegen als er geopperd word dat je aan zaken als dyslectie of dyscalculie (en volgens velen hier vast nog veel meer zaken) aan jezelf liggen en dat je er iets aan kunt doen terwijl het gewoon aangeboren "stoornissen" zijn
Nu valt jouw slechte uitspraak op, dus of dat echt een verbetering is?quote:Op maandag 10 april 2006 12:22 schreef Pheno het volgende:
En anders gaan we allemaal maar voneetis tiepe, dan valt et nie op
Mompelt iets over kofschip/fokschaapquote:Op maandag 10 april 2006 12:23 schreef jackson het volgende:
Maar bedoeld is echt een brak woord voor mij... alleen met T als er ergens hij voorstaat?
(ik ken ook gewoon de regels niet... zo eerlijk ben ik dan wel weer)
En in alle eerlijkheid, daar is liefie_ ook op geen enkele wijze van te beschuldigen.quote:Op maandag 10 april 2006 12:27 schreef mvdlubbe het volgende:
Zelf de diagnose dyslexie stellen is simpelweg te mákkelijk.
naja misschien ben ik dan te optimistisch en ga ik er van uit dat mensen niet zomaar dat gaan roepen...quote:Op maandag 10 april 2006 12:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er iets aan doen kan altijd. Of het helpt is een tweede. Maar niet geschoten is toch altijd mis?
En er zijn gewoon erg veel mensen die meteen beginnen te gillen dat ze dyslectisch zijn, terwijl ze gewoonweg te lui zijn om fatsoenlijk te schrijven/typen. Dus de "neplectische" mensen.
ik moest het overdreven doen, anders zie je het verschil nietquote:Op maandag 10 april 2006 12:27 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nu valt jouw slechte uitspraak op, dus of dat echt een verbetering is?
Jah inderdaad.... maargoed... dus alleen met T als er hij voorstaat... maar als het een voorwerp ofzo is, dan niet ?!quote:
Als beloning neem ik een turkse pizzaquote:
tegenwoordige tijd met T, Voltooid verleden tijd met Dquote:Op maandag 10 april 2006 12:29 schreef jackson het volgende:
[..]
Jah inderdaad.... maargoed... dus alleen met T als er hij voorstaat... maar als het een voorwerp ofzo is, dan niet ?!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |