abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2406507
Okee ik kom er in 2002 niet aan toe maar het zit al een tijdje in mijn hoofd en ga me er toch eens in verdiepen.

Ik wil naar Suriname op vakantie.

Ik heb daar een aantal persoonlijke redenen voor maar wat ik me nu afvraag, zijn daar wel eens mensen geweest, wat hebben zij daar gedaan? Was de trip niet extreem duur, vanwege de grote vraag naar bijv. vluchten naar Paramaribo, wat is de beste tijd, kan je naast de jungle ook luieren op het strand. Wat zijn de beste reisorganisaties die een reis voor je kunnen uitstippelen? Hoe veilig is het

Dit zijn dingen die ik zelf ook wel op de 1 of andere manier kan uitzoeken en dat ga ik ook doen maar het liefst hoor ik hier persoonlijke ervaringen.

Dus maak me maar lekker

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:45:22 #2
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406525
Het spreekt me niet echt aan Suriname Kimmie

de anderen zullen je moeten opvrolijken

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:46:23 #3
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2406532
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:43 schreef Kimmie het volgende:
Dus maak me maar lekker
Maar dat ben je toch al?

Sorry, maar dit was een schot voor open doel ne ik voelde me niet te beroerd om 'm 'r maar gelijk in te knallen

pi_2406535
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:45 schreef aa het volgende:
Het spreekt me niet echt aan Suriname Kimmie

de anderen zullen je moeten opvrolijken

De meeste mensen zal het niet zo aanspreken met name omdat je Suriname toch kent als het land van de Surinamers en het land waar vage politiek heerst. Mgoed, ik wil er graag eens naar toe en horen wie er wel eens geweest is als toerist.
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:47:12 #5
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406536
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:46 schreef Vork het volgende:

[..]

Maar dat ben je toch al?

Sorry, maar dit was een schot voor open doel ne ik voelde me niet te beroerd om 'm 'r maar gelijk in te knallen

[b]Stapelverliefd op Emel O+ | EMEL IS VAN MIJ!!![/b][br]"Van de maan af gezien zijn we allen even groot."
pi_2406545
Jezus jongens kan het ook inhoudelijk
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:48:17 #7
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406548
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:47 schreef Kimmie het volgende:

[..]

De meeste mensen zal het niet zo aanspreken met name omdat je Suriname toch kent als het land van de Surinamers en het land waar vage politiek heerst. Mgoed, ik wil er graag eens naar toe en horen wie er wel eens geweest is als toerist.

Nee niet daarom, het spreekt me gewoon niet aan omdat mij die regio niet zo heel erg interesseert denk ik.
Ik zie niet in wat ik in Suriname zou moeten zoeken.
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:48:48 #8
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406556
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:48 schreef Kimmie het volgende:
What have I done?
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:49:17 #9
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2406561
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:48 schreef Kimmie het volgende:
Dat kan. Maar niet door mij. Ik heb namelijk compleet geen ervaring met suriname Als vakantielanmd en ik zou ook geen idee hebben hoe het daar is eigenlijk,

Ik trek mij daarom terug uit dit topic in de hoop dat er serieuze reacties volgen.

vrijdag 7 december 2001 @ 13:52:23 #10
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406587
Kimmie, houd je mij verantwoordelijk voor het verpesten van al jouw topics en het degraderen van al jouw posts?
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:52:41 #11
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406590
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:49 schreef Vork het volgende:

Ik trek mij daarom terug uit dit topic in de hoop dat er serieuze reacties volgen.

Ik vrees het ergste...

dag Vork

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:53:08 #12
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406596
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:52 schreef aa het volgende:
Kimmie, houd je mij verantwoordelijk voor het verpesten van al jouw topics en het degraderen van al jouw posts?
Nee, zei ik dat?
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:56:19 #13
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406642
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:53 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Nee, zei ik dat?

Nee, ik vroeg het me gewoon af.
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:57:35 #14
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406652
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:56 schreef aa het volgende:

[..]

Nee, ik vroeg het me gewoon af.

pffffff

Ik voel me bijna genoodzaakt die hele openingspost te herhalen, maar dat doe ik niet.

Mensen, iets over Suriname als vakantie land? (ik krijg er steeds meer zin in)

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 13:58:32 #15
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2406659
Hey Kimmie,

Nee, weer geen inhoudelijke post, helaas. Alleen maar de mededeling dat het bij mij ook al een poosje door m'n hoofd spookt. Overigens zijn de Surinamers hier voor mij júist een reden voor mij om daar eens te gaan kijken. Het lijkt me waarzinnig interessant om te zien hoe Suriname zich dankzij en ondanks de Nederlandse invloed heeft ontwikkeld. Qua natuurschoon schijnt het ook geweldig te zijn.

Maargoed, je bent niet de enige dus...

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:02:11 #16
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406696
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:58 schreef Hik het volgende:
Hey Kimmie,

Nee, weer geen inhoudelijke post, helaas. Alleen maar de mededeling dat het bij mij ook al een poosje door m'n hoofd spookt. Overigens zijn de Surinamers hier voor mij júist een reden voor mij om daar eens te gaan kijken. Het lijkt me waarzinnig interessant om te zien hoe Suriname zich dankzij en ondanks de Nederlandse invloed heeft ontwikkeld. Qua natuurschoon schijnt het ook geweldig te zijn.

Maargoed, je bent niet de enige dus...

Ja eigenlijk zijn de Surinamers hier ook een reden om te gaan, ik hoor verschillende verhalen en zou er gewoon wel eens willen kijken.
De natuur lijkt me overweldigend, ik hou wel van een beetje jungle en afzien maar het moet niet een al te zware expeditie worden.
Of gewoon lanterfanteren en naar de markt in Paramaribo, lijkt me heel leuk

Leuk dat er nog iemand is die het interessant lijkt, er zijn zo weinig mensen (Nederlanders) die ik spreek die het een goed idee vinden.

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:03:39 #17
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2406707
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:03:53 #18
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2406711
Is Aernout hier toevallig al eens geweest
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 14:06:30 #19
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2406736
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:03 schreef Kimmie het volgende:
Is Aernout hier toevallig al eens geweest
Ik geloof dat ie andere bezigheden heeft op het moment
pi_2406760
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:02 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ja eigenlijk zijn de Surinamers hier ook een reden om te gaan, ik hoor verschillende verhalen en zou er gewoon wel eens willen kijken.
De natuur lijkt me overweldigend, ik hou wel van een beetje jungle en afzien maar het moet niet een al te zware expeditie worden.

Leuk dat er nog iemand is die het interessant lijkt, er zijn zo weinig mensen (Nederlanders) die ik spreek die het een goed idee vinden.

Hier nog één. De Surinamers, die ik ken, zijn leuke mensen. Bovendien lijkt het me een interessant land, onder meer vanwege de link met Nederland.

En Surinaams eten kan heeeeeeeel lekker zijn.

vrijdag 7 december 2001 @ 14:14:41 #21
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2406823
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:02 schreef Kimmie het volgende:

Ja, zelf ben ik echt een stadsmens tijdens reizen hoor. Ik vind jungles tof (afgelopen jaar op een jungletour in Venezuela geweest) maar op zo'n marktje zitten en een beetje naar de mensen kijken is echt ultiem!

De combinatie van Latijnsamerikaanse met Nederlandse invloeden moet ook heel speciaal zijn.

vrijdag 7 december 2001 @ 14:24:04 #22
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2406893
Hmmmmm Surinaams eten inderdaad! Broodje Bakeljauw, Halinalle?

Ben trouwens een paar weken geleden naar de Surinaamse bedrijvendagen geweest. Eens gekeken of ze daar niet nog een leuke baan hebben ofzo...

pi_2406958
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:24 schreef Hik het volgende:
Hmmmmm Surinaams eten inderdaad! Broodje Bakeljauw, Halinalle?
Jaah, of pom of kouseband met garnalen of ...
pi_2406978
Vliegen naar Suriname is inderdaad wel heel duur. KLM en SLM hebben er een monopolie op vanuit NL.
(Ex-)Surinamers schijnen zelf wel eens met Air France te vliegen. Die vliegen vanaf Parijs naar Frans-Guyana. Van daar kun je met een klein vliegtuigje naar Zanderij, het vliegveld van Paramaribo. Een vriend van mij doet dat wel eens.

Ik ben er zelf nooit geweest maar ik zit er wel over te denken, ik zou er best graag een keer heen willen.
Mooie natuur, vriendelijke mensen en inderdaad een aparte mengeling van Nederlandse en Zuid-Amerikaanse cultuur.

vrijdag 7 december 2001 @ 14:36:33 #25
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2407000
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:32 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Jaah, of pom of kouseband met garnalen of ...

Loempia met van die héle hete Surinaamse sambal!

Yummie en au!

vrijdag 7 december 2001 @ 14:40:52 #26
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2407045
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:32 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Jaah, of pom

Dat schijnt bij mij in de buurt ergens extreem lekker te zijn, dat ga ik maar eens proberen
pi_2407146
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:40 schreef aa het volgende:

[..]

Dat schijnt bij mij in de buurt ergens extreem lekker te zijn, dat ga ik maar eens proberen

Ik weet niet waar jouw buurt is, maar ik ga altijd naar Sang Lee op de Kruisstraat in Eindhoven.

Pom (met gebakken sambal) lust ik altijd wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 07-12-2001 15:31]

pi_2407226
In Suriname Kan Je Vet Goed UItgaan!

Die Chicks Zijn Lekker Daar!!!
Ik Ga Over 2 Jaar Weer Ofzo,

Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
pi_2407241
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:59 schreef ZineGeneZidane het volgende:
In Suriname Kan Je Vet Goed UItgaan!

Die Chicks Zijn Lekker Daar!!!
Ik Ga Over 2 Jaar Weer Ofzo,

Nou, als Kimmie er nu nog niet meteen naar toe wil weet ik het ook niet meer.

sorry, ook geen zinnige bijdrage

vrijdag 7 december 2001 @ 15:02:10 #30
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407254
Ik kooop bij de Surinamer meestal een broodje sja sjeu (dit is fonetisch want ik weet niet hoe ik het schrijf, hij verstaat me altijd wel )met Surinaames komkommer die ik nog steeds niet zelf kan maken

Het klaarmaken van de broodjes gaat er altijd wel tergend langzaam...

fake a dream
pi_2407262
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:02 schreef Kimmie het volgende:
Ik kooop bij de Surinamer meestal een broodje sja sjeu (dit is fonetisch want ik weet niet hoe ik het schrijf, hij verstaat me altijd wel )met Surinaames komkommer die ik nog steeds niet zelf kan maken

Het klaarmaken van de broodjes gaat er altijd wel tergend langzaam...

Je Moet Broodje Zoutvlees Nemen!

Of Een Broodje Dagoe Bal!!!!

vrijdag 7 december 2001 @ 15:03:18 #32
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407265
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:01 schreef k_man het volgende:

[..]

Nou, als Kimmie er nu nog niet meteen naar toe wil weet ik het ook niet meer.

sorry, ook geen zinnige bijdrage

Jazeker ik wil nu nog liever alleen val ik niet zo op Surinaamse meisjes en al helemaal niet op Surinaamse jongens.
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:05:10 #33
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407289
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:03 schreef ZineGeneZidane het volgende:

[..]

Je Moet Broodje Zoutvlees Nemen!

Of Een Broodje Dagoe Bal!!!!

Het leukste is het opeten van het broodje bij de Surinamer gezellig in tl verlichting een zo'n plastic zeiltje op de tafel...blikje cola erbij...

Ik neem ook wel eens een broodje met kip ketjap of iets met vis.

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:07:59 #34
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407329
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:34 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Vliegen naar Suriname is inderdaad wel heel duur. KLM en SLM hebben er een monopolie op vanuit NL.
(Ex-)Surinamers schijnen zelf wel eens met Air France te vliegen. Die vliegen vanaf Parijs naar Frans-Guyana. Van daar kun je met een klein vliegtuigje naar Zanderij, het vliegveld van Paramaribo. Een vriend van mij doet dat wel eens.

Ik ben er zelf nooit geweest maar ik zit er wel over te denken, ik zou er best graag een keer heen willen.
Mooie natuur, vriendelijke mensen en inderdaad een aparte mengeling van Nederlandse en Zuid-Amerikaanse cultuur.

Ik vermoedde al zoiets van die vluchten, das meestal met de oud kolonieen.

Leuk om te lezen dat meer mensen willen, maar wie is nu echt zelf geweest?

fake a dream
pi_2407340
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:02 schreef Kimmie het volgende:
Oh, Cha Siu (het wordt op 100 verschillende manieren geschreven) is ook al zo lekker, mits goed bereid natuurlijk.
Voor mensen, die het niet kennen: het is geroosterd/gegrilld roodgekleurd varkensvlees.

Het is nu zeker: ik ga vanavond Surinaams eten.

pi_2407349
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:05 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Het leukste is het opeten van het broodje bij de Surinamer gezellig in tl verlichting een zo'n plastic zeiltje op de tafel...blikje cola erbij...

Ik neem ook wel eens een broodje met kip ketjap of iets met vis.

Je Moet Geen Blikje Cola

Erbij Nemen,

Je MOet Een Blikje FERNANDES Erbij Nemen,

Dat Is Pas De Surinaamse Drank!

Als Je Wilt Kan Je Me Mailen Over Mijn Eigen Ervaringen Daar!

vrijdag 7 december 2001 @ 15:09:26 #37
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407350
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:08 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Oh, Cha Siu (het wordt op 100 verschillende manieren geschreven) is ook al zo lekker, mits goed bereid natuurlijk.
Voor mensen, die het niet kennen: het is geroosterd/gegrilld roodgekleurd varkensvlees.

Het is nu zeker: ik ga vanavond Surinaams eten.

Zelf koken of langs de toko?
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:10:33 #38
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407362
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:09 schreef ZineGeneZidane het volgende:

[..]

Je Moet Geen Blikje Cola

Erbij Nemen,

Je MOet Een Blikje FERNANDES Erbij Nemen,

Dat Is Pas De Surinaamse Drank!

Als Je Wilt Kan Je Me Mailen Over Mijn Eigen Ervaringen Daar!

Zijn dat die blikjes in licht groen en bordeaux rood? Ik zal er volgende keer naar vragen.

Ben jij surinamer ZZG?

fake a dream
pi_2407378
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:10 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Zijn dat die blikjes in licht groen en bordeaux rood? Ik zal er volgende keer naar vragen.

Ben jij surinamer ZZG?

Ja Dat Zijn De Blikjes,

Je Hebt Ze In Verschillende Smaken!,

Die Groen Is Het Lekkerst!

Ik Ben Surinamer Ja! (Maar Geen Neger, De Meeste Mensen Hier Denken Dat Er Alleen Negers In Suriname Wonen )

pi_2407394
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:07 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ik vermoedde al zoiets van die vluchten, das meestal met de oud kolonieen.

Klopt maar Air France schijnt wel goedkoper te zijn.
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:14:16 #41
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407403
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:12 schreef ZineGeneZidane het volgende:

[..]

Ja Dat Zijn De Blikjes,

Ik Ben Surinamer Ja!

Die zien er altijd zo goedkoop uit ga het nu toch eens vragen.

ZZG gaan er nu veel toeristen vanuit Nederland naar Suriname, ik bedoel dan niet mensen die op familiebezoek gaan ofzo. Ik heb de indruk dat het er niet zoveel zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 07-12-2001 15:15]

fake a dream
pi_2407408
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:09 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Zelf koken of langs de toko?

Ik denk dat ik niet zelf ga koken, want ik heb vanavond niet veel tijd. Bovendien zijn sommige gerechten tamelijk lastig om zelf klaar te maken.
pi_2407423
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:14 schreef Kimmie het volgende:

[..]

ZZG gaan er nu veel toeristen vanuit Nederland naar Suriname, ik bedoel dan niet mensen die op familiebezoek gaan ofzo. Ik heb de indruk dat het er niet zoveel zijn.

Mail Me Op sosogene@hotmail.com

Of MSN Me!

Ik Heb Nu Helaa Weinig Tijd Want Ik Moet Zo Naar De Les!

vrijdag 7 december 2001 @ 15:17:37 #44
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407441
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:15 schreef ZineGeneZidane het volgende:

[..]

Mail Me Op sosogene@hotmail.com

Of MSN Me!

Ik Heb Nu Helaa Weinig Tijd Want Ik Moet Zo Naar De Les!

Ok veel plezier daar, best irritant om te lezen trouwens die hoofdletters of ligt dat aan mij
fake a dream
pi_2407444
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:14 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Fernandes is wel superzoet en smaakt heel erg 'kunstmatig'. Het komt, geloof ik, uit Venezuela.
pi_2407445
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:17 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ok veel plezier daar, best irritant om te lezen trouwens die hoofdletters of ligt dat aan mij

Nee!
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:22:51 #47
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2407506
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 14:51 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jouw buurt is, maar ik ga altijd naar Sang Lee op de Kruisstraat in Eindoven.

Wiltte de Wilthstraat Ro+tterdam.
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:23:31 #48
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407515
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:22 schreef aa het volgende:

[..]

Wiltte de Wilthstraat Ro+tterdam.

ow waar zit jouw Surinamer dan?
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:29:25 #49
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_2407589
Rode Fernandes + Bacardi =

Rotti + masala kip = ook

ja Kimmie... en Suriname heeft geen echt strand, je moet naar de Cola Kreek...

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:33:35 #50
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_2407632
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:12 schreef ZineGeneZidane het volgende:
Ik Ben Surinamer Ja! (Maar Geen Neger, De Meeste Mensen Hier Denken Dat Er Alleen Negers In Suriname Wonen )

Heb nooit gedacht dat ZGZ een goeie opmerking kon maken

Dual AMD Ahtlon XP 3000+, 1024 MB PC3100 DDR-RAM, 2x 100 GB 10.000 RPM HDD SCSI, GeForce4 Ti4600 128MB+DVI, 17" TFT, DVD+RW/R 228K 12/10/32/2,5[br][br]Vraag gratis een @ik.besta.niet.meer e-mailadres aan!!!!
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:45:57 #51
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2407810
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:17 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Fernandes is wel superzoet en smaakt heel erg 'kunstmatig'. Het komt, geloof ik, uit Venezuela.

Nee!! Fernandes is echt zo Surinaams als het maar zijn kan! Op die bedrijvendagen waar ik net over schreef stonden zij ook om personeel te werven.

Heel erg superzoet inderdaad, maar bij iedere Suri waar je bij langskomt staat het in de kast!

vrijdag 7 december 2001 @ 15:56:18 #52
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407929
hmmm, dit topic kan ondertussen naar lifestyle...

(hik, dat zijn idd de blikjes en flessen die ik ook in mijn hoofd had)

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:56:26 #53
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2407931
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:23 schreef Kimmie het volgende:

[..]

ow waar zit jouw Surinamer dan?

7
7Nee daar wo+o+n iluk nilet, daar wo+o+n iluk vilaukbilj
7
7Èn daar zilt duks miljn Sukrilnamer (van ho+ren zeggen dan, iluk ben er no+g no+o+ilt geweest `)

Miljn to+etsenbo+rd do+et raar!!

vrijdag 7 december 2001 @ 15:58:15 #54
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2407951
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:45 schreef Hik het volgende:
Nee!! Fernandes is echt zo Surinaams als het maar zijn kan! Op die bedrijvendagen waar ik net over schreef stonden zij ook om personeel te werven.

Heel erg superzoet inderdaad, maar bij iedere Suri waar je bij langskomt staat het in de kast!

[afbeelding]

Wij hebben nog zo'n automaat op school staan met die blikkies drin.
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:58:19 #55
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407953
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:56 schreef aa het volgende:

[..]

7
7Nee daar wo+o+n iluk nilet, daar wo+o+n iluk vilaukbilj
7
7Èn daar zilt duks miljn Sukrilnamer (van ho+ren zeggen dan, iluk ben er no+g no+o+ilt geweest `)

Miljn to+etsenbo+rd do+et raar!!

jee jij kan beter ff stoppen met typen
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 15:58:58 #56
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2407959
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:58 schreef Vork het volgende:

[..]

wij hebben alleen automaten van coca cola
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:00:17 #57
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2407978
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:58 schreef Kimmie het volgende:
hebben we ook nog... niet dat ik er gebruik van kan maken opt moment. .want ik heb nieteens een schoolpasje..

Ow. .wat doe ik hier eik.. ik zou me hier nietmeer vertonen

pi_2407985
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:58 schreef Vork het volgende:
Toen ik nog veel treinde haalde ik wel eens zo'n blikje uit de automaat op station Utrecht CS. Ondertussen al tijden niet meer gedronken. Die met kersen was wel lekker geloof ik.
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:00:39 #59
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2407987
quote:

[..]

jee jij kan beter ff stoppen met typen

7
7:{
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:01:21 #60
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2407997
quote:

[..]

7
7Vo+ilgens milj wo+rdt het echt tiljd dat iluk je ga mailen.
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:02:05 #61
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2408007
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 16:00 schreef k_man het volgende:
Toen ik nog veel treinde haalde ik wel eens zo'n blikje uit de automaat op station Utrecht CS. Ondertussen al tijden niet meer gedronken. Die met kersen was wel lekker geloof ik.
I kweetut niet ik drink die zooi eik amper.. tis niet voor Vorken bedoeld geloof ik ..
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:02:42 #62
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2408014
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 16:00 schreef Vork het volgende:

[..]

hebben we ook nog... niet dat ik er gebruik van kan maken opt moment. .want ik heb nieteens een schoolpasje..

Ow. .wat doe ik hier eik.. ik zou me hier nietmeer vertonen

Ja ga heen, je posts worden steeds nuttelozer...

fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:03:44 #63
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2408025
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 16:02 schreef Kimmie het volgende:
Ja ga heen, je posts worden steeds nuttelozer...

vrijdag 7 december 2001 @ 16:03:57 #64
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2408030
ALs je de topic titel leest en het aantal posts ziet dat lijkt het net of Suriname een geweldig leuk, boeiend en interessant en veel bezocht vakantie land is.
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:07:11 #65
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2408067
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 16:03 schreef Vork het volgende:

[..]

Nouja, eigenlijk was het best interesant hoor om te lezen dat je geen schoolpasje hebt dat je zou kunnen gebruiken in de coca cola machine. Ik heb er alleen een chipknip voor nodig of muntgeld.
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:08:53 #66
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_2408088
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 16:03 schreef Kimmie het volgende:
ALs je de topic titel leest en het aantal posts ziet dat lijkt het net of Suriname een geweldig leuk, boeiend en interessant en veel bezocht vakantie land is.
Klopt ook.

Ik was er toen ik 1 was.

Ik ben toen in de sloot gevallen. Dat kan ik me nog wel herinneren.

En ik kreeg een banaan van m'n oma.

Conclusie: het is een fantastisch land. Ik denk niet dat je der spijt van krijgt als je daar naartoe gaat.
En zoals ik al eerder zei: er is daar geen degelijke strand, wel een Cola Kreek...

En je moet misschien ook eens deze sites checken:

http://www.waterkant.net/
http://www.parbo.com/

pi_2408104
Kijk hier eens tussen.

Edit: terabyte was me voor.

[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 07-12-2001 16:12]

vrijdag 7 december 2001 @ 16:11:24 #68
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2408123
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 16:08 schreef terabyte het volgende:

http://www.waterkant.net/
http://www.parbo.com/

ok zal ik doen alleen tourism is under construction bij parbo.com
fake a dream
  vrijdag 7 december 2001 @ 16:12:05 #69
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2408136
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 16:10 schreef k_man het volgende:
Kijk hier eens tussen.
Hey daar heb ik wat aan!

fake a dream
  zaterdag 8 december 2001 @ 00:22:34 #70
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_2412868
Hoi Kimmie!
FF een serieuze reactie:
Ik ben zelf Surinaams, hindoestaans om precies te zijn, en ik ga er nog steeds erg vaak naartoe, gemiddeld een keer per 2 jaar.
Via de KLM kan je idd naar Suriname vliegen, het is alleen erg duur gezien de monopoliepositie van KLM.Een alternatief is via Aruba met ALM of via Guyana met AirFrance.
In Suriname kan je wel naar het strand,er zijn een aantal kleine strandjes, zoals Matapica en Brahmspunt.
In het binnenland zijn er wat watervallen waar je ook naartoe kan.
In de hoofdstad is echter het meeste te doen, door de groei van het toerisme wordt het steeds beter geregeld allemaal.
Als je nog meer vraagjes hebt,ask ahead!
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_2413126
Ik ben in suri geboren en ik ben al sinds '91 hier in Ned. Ik ben sindsdien nooit meer teruggegaan.
Ik twijfel er niet aan dat suriname één van de lekkerste vakantieoorden is....

Ik wil je 1 tip geven als je daar echt naartoe gaat.

Als je daar de 1ste 2 weken bent ga je het daar niet leuk vinden en wil je met alle geweld weer terug.....MAAR! als je eenmaal gewend bent aan het land en alles dan gaat het moeilijk voor je worden als je weer terug moet...mijn familie gaat bijna elk jaar naar Sur...en ik hoor altijd weer dat ze een potje hebben staan op het vliegveld. Niet vanwege de afscheid van fam..(nah ja ook wel ) maar gewoon omdat ze zo'n geweldig land weer achter zich moeten laten.

Van het strand ga je niet zoveel kunnen genieten omdat die simpelweg te ver verborgen zijn in het land. Er zijn er wel een paar maar dat is nix vergeleken met Scheveningen hier!
Ik raad je het ook aan om ruim van tevoren je ff te laten prikken tegen allerlijk ziektes. En je zult ook zeker last krijgen van muggen...(lees: heeeel veel)
Ik weet niet of je familie hebt in suriname....neem aan van niet, maar het is toch wel altijd leuker als je daar iemand hebt waarmee je door de stad kan gaan en iemand naast je hebt die je goed kan rondleiden (ook wel zo veilig).
Als je nog vragen hebt....I'm ya man en sinds het hier alleen maar over eten gaat...(kan ik ook wel mee over lullen hoor) zal ik dat maar achterwege laten.

pi_2413266
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 00:43 schreef dnutpops het volgende:
Ik ben in suri geboren en ik ben al sinds '91 hier in Ned. Ik ben sindsdien nooit meer teruggegaan.
Ik twijfel er niet aan dat suriname één van de lekkerste vakantieoorden is....

Ik wil je 1 tip geven als je daar echt naartoe gaat.

Als je daar de 1ste 2 weken bent ga je het daar niet leuk vinden en wil je met alle geweld weer terug.....MAAR! als je eenmaal gewend bent aan het land en alles dan gaat het moeilijk voor je worden als je weer terug moet...mijn familie gaat bijna elk jaar naar Sur...en ik hoor altijd weer dat ze een potje hebben staan op het vliegveld. Niet vanwege de afscheid van fam..(nah ja ook wel ) maar gewoon omdat ze zo'n geweldig land weer achter zich moeten laten.

Van het strand ga je niet zoveel kunnen genieten omdat die simpelweg te ver verborgen zijn in het land. Er zijn er wel een paar maar dat is nix vergeleken met Scheveningen hier!
Ik raad je het ook aan om ruim van tevoren je ff te laten prikken tegen allerlijk ziektes. En je zult ook zeker last krijgen van muggen...(lees: heeeel veel)
Ik weet niet of je familie hebt in suriname....neem aan van niet, maar het is toch wel altijd leuker als je daar iemand hebt waarmee je door de stad kan gaan en iemand naast je hebt die je goed kan rondleiden (ook wel zo veilig).
Als je nog vragen hebt....I'm ya man en sinds het hier alleen maar over eten gaat...(kan ik ook wel mee over lullen hoor) zal ik dat maar achterwege laten.

Ik ben ook erg benieuwd naar Suriname, wil ook op wel op vakantie daar naar toe.
Misschien met een Surinaamse vriend mee. (gids is altijd handig)
Maar wat als ik alleen ga? Als witte gek alleen door Paramaribo...
Hoe kijken de mensen daar (in het algemeen) tegen mij aan?
I fucked up mijn ondertitel
  zaterdag 8 december 2001 @ 01:24:44 #73
2735 Aarti
pi_2413582
aha een mede-sranangmang :-)
OP zich gaan er steeds meer BLanken naar sur. op vakantie, dus men went er al steeds meer aan.Natuurlijk blijf je die "hollander"....maar dat ben ik in de ogen van surinamers ook, of ik nou hindoestaans ben of niet!
Wat betreft dat strand......brahmspunt is vanaf de have van Paramaribo binnen 3 kwartier te bereiken met een korjaaltje....dus dat valt wel mee! En nee, het is geen scheveningen nee!
Maar als je wil zwemmen of zo, kan je beter naar Colakreek of Blacka Watra gaan.....veel leuker! OF Brownsberg, dat is een mooi gebied!
hmmmm ik krijg heimwee......tis maar goed dat ik al bijna mag gaan......23 juni,Suriname, here i come!

PS> Suriname is indeed het mooiste land ter wereld vinnik

pi_2417674
Aarti het was me niet ontgaan hoor dat jij surinaams bent

Maar weet er niemand welke reisorganisaties er gespecialiseerd zijn in Suriname zodat ze een individuele reis kunnen samenstellen?

fake a dream
pi_2418345
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 00:57 schreef major_fuck_up het volgende:

[..]

Ik ben ook erg benieuwd naar Suriname, wil ook op wel op vakantie daar naar toe.

Daar kennen ze het woord allochtoon niet eens. (Rayman is te laat afl.??)
Ze(lees: de meiden) zullen je daar als een koning behandelen...maar pas op voor aids...heerst er nogal (net als hier )
Zijn genoeg nederlanders die zich hebben gevestigd in Sur.
pi_2421403
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 00:57 schreef major_fuck_up het volgende:

[..]

Er Zijn Wel Een Aantal 'Bakra's' Daar,

Dus Zo Versteld Zullen Ze Ook Weer Niet Zijn Als Ze Je

Zien!

Maar Je Kan Beter Gaan Met Iemand Die Suriname Kent!

pi_2421411
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 16:08 schreef terabyte het volgende:

[..]

er is daar geen degelijke strand, wel een Cola Kreek...

Republiek Is Beter!!!!!!!!

Of Zanderij 2!

zaterdag 8 december 2001 @ 22:36:06 #78
6271 aa
Schatje ik mis je
pi_2421419
Erg dit, ZGZ die in serieuze topics probeert te posten
pi_2421422
quote:
Op zaterdag 08 december 2001 22:36 schreef aa het volgende:
Erg dit, ZGZ die in serieuze topics probeert te posten
Kom Ik Nu In Aamerking Voor Een Mod-Plaatsje??
  zondag 9 december 2001 @ 00:46:07 #80
2735 Aarti
pi_2422893
op www.surinameindex.com kan je al wat touroperators vinden voor in Suriname
METS reizen organiseert reizen naar het binnenland, alleen zijn die vaak erg prijzig, als je het ter plekke regelt kom je vaak goedkoper uit!
pi_2423464
quote:
Op zondag 09 december 2001 00:46 schreef Aarti het volgende:
METS reizen organiseert reizen naar het binnenland, alleen zijn die vaak erg prijzig, als je het ter plekke regelt kom je vaak goedkoper uit!
Hum Hailie ZGZ!
  zondag 9 december 2001 @ 09:20:53 #82
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2424834
quote:
Op zondag 09 december 2001 00:46 schreef Aarti het volgende:
Is dat in Suriname dan wel betrouwbaar
fake a dream
pi_2426920
quote:
Op zondag 09 december 2001 09:20 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Is dat in Suriname dan wel betrouwbaar

Ik Heb Je Nog Steeds Niet Op MSN Gezien!!
  zondag 9 december 2001 @ 16:25:21 #84
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2427101
quote:
Op zondag 09 december 2001 16:00 schreef ZineGeneZidane het volgende:

[..]

Ik Heb Je Nog Steeds Niet Op MSN Gezien!!

Dat klopt
fake a dream
pi_2427228
quote:
Op zondag 09 december 2001 16:25 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Dat klopt

Waarom Niet??
  zondag 9 december 2001 @ 17:13:45 #86
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_2427407
quote:
Op zondag 09 december 2001 16:41 schreef ZineGeneZidane het volgende:

[..]

Waarom Niet??

Ik weet waarom
  zondag 9 december 2001 @ 17:14:46 #87
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2427411
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:13 schreef terabyte het volgende:

[..]

Ik weet waarom

nah, vertel eens?

o o wat een leuke verhalen hier over Suriname...

fake a dream
pi_2427423
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:13 schreef terabyte het volgende:

[..]

Ik weet waarom

Waarom Dan
pi_2427425
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:14 schreef Kimmie het volgende:

[..]

nah, vertel eens?

I Mofo E Waka Tumsi!
  zondag 9 december 2001 @ 17:26:43 #90
12572 terabyte
ongelooflijke nerd
pi_2427527
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:14 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Tja, sorry..

De 12,3% van de Fokkers gaat buiten Europa op vakantie, percentage daarvan dat naar Suriname gaat is ook klein waarschijnlijk (gezien de hoeveelheid aan landen buiten Europa) en dan rekening houden met de percentage daarvan die deze topic lezen... dan hou je niet veel over.

nouja.. conclusie: meer zit er niet in...

[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 09-12-2001 18:13]

pi_2429325
quote:
Op zondag 09 december 2001 17:26 schreef terabyte het volgende:

[..]

Tja, sorry..

De 12,3% van de Fokkers gaat buiten Europa op vakantie, percentage daarvan dat naar Suriname gaat is ook klein waarschijnlijk (gezien de hoeveelheid aan landen buiten Europa) en dan rekening houden met de percentage daarvan die deze topic lezen... dan hou je niet veel over.

nouja.. conclusie: meer zit er niet in...

Daarom Moet Kimmie Op MSN Komen Of Mailen,

Dan Kan I Het Haar Rustig Vertellen Hoe Het Daar Is!

maandag 10 december 2001 @ 22:49:06 #92
2735 Aarti
pi_2444668
Kimmie, wat voor leuke verhalen wil je horen?
OVer heo fantastisch het is om aan de oever van de Surinamerivier, bij de Waterkant te lopen met een heerlijke garnalensate? Of om op zaterdagmiddag met een groep naar Colakreek te gaan,om daar te genieten van het heerlijke water in de warme zon?
Of het rondwandelen op de Centrale Markt, waar iedereen je van alles probeert te verkopen,maar waar iedereen vooral ook erg vriendelijk ik?
Of bij een schaafijsverkoper een heerlijk ijsje kopen?OF een lekkere cocosnoot?
hmm.......waarom vraag je het nou?!?! Nu heb ik heimwee!!
BTW> als je nog andere vragen hebt,kan je me ook mailen, moet je het ff zeggen,dan geef ik je mn mailadres,ok?
greetz, aarti

PS> ZGZ> hum hailie Aarti! kaise? fa waka, mi brada? :-)

pi_2464049
Beetje laat misschien, maar effe wat ik nog weet van suriname erbij halen (heb er gewoon van 87-90).

Cola kreek was erg mooi gebied, brownsberg konden we destijds niet heen maar schijnt echt heel mooi gebied te zijn.

En (mits ze nog bestaan), en was een bedrijfje dat een boot had (soort van 2 verdiepingen woonboot) genaamd de "blue lady", daarmee kon je een weekend de suriname rivier doorvaren, was zeker erg mooie tijd (vooral snacht, lekker op het dek slapen, geen dak boven je hoofd etcetc).

Natuurlijk is paramaribo een dagje bezoeken waard (fort zeelandia enzo).

woensdag 19 december 2001 @ 18:51:29 #94
17806 surely
http://www.surely.nl
pi_2547514
zeker gaan, geweldig land, helaas geen mooie luierstranden, maar dat kan ook aan een kreekje zou ik zeggen...
(heb er gewoond)
http://www.surely.nl
pi_2549445
quote:
Op woensdag 19 december 2001 18:51 schreef surely het volgende:
zeker gaan, geweldig land, helaas geen mooie luierstranden, maar dat kan ook aan een kreekje zou ik zeggen...
(heb er gewoond)
Het zal er vast eens van komen!

Niemand met info over reisorganisaties met wie je samen een tripje kan samenstellen, dat zoek ik eigenlijk.

fake a dream
  vrijdag 21 december 2001 @ 10:57:41 #96
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_2566217
Dit is nou ook een van de bestemmingen die nog op mijn lijstje staat.

Waarvoor ga je naar Suriname:

* de jungle
* het eten
* de bevolking
* je kunt nederlands spreken
* goedkoop verblijf

Explore the World
pi_2566296
quote:
Op vrijdag 21 december 2001 10:57 schreef bluesparkle het volgende:
Dit is nou ook een van de bestemmingen die nog op mijn lijstje staat.

Waarvoor ga je naar Suriname:

* de jungle
* het eten
* de bevolking
* je kunt nederlands spreken
* goedkoop verblijf

Onder andere ik heb dus nog meer redenen, maar weet jij misschien wie of wat leuke individuele tripjes regelt voor Suriname?
fake a dream
  vrijdag 21 december 2001 @ 11:28:39 #98
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_2566487
Ik kreeg woensdag de nieuwe brochure van Djoser, die organiseren nu ook een reis naar Suriname.
Misschien kom ik nog wat tegen tijdens het surfen en laat ik het weten.
Explore the World
  vrijdag 21 december 2001 @ 13:30:11 #99
15762 firemen
Pure sound of Dynaudio
pi_2567872
Ik ben er vroeger eens geweest toen ik een jaar of 14 was. Mijn pa komt nl. uit Suriname en dan is het altijd zo dat we even op bezoek gaan naar familie enzo.

Dus specifiek georganiseerde trips weet ik niet. Als ik daar nu naar toe zou gaan dan ga ik met een neef in de auto en gaan er op uit.

Wat ik nog wel weet is dat het in October ongeveer de regen maand is. Klokslag 5 uur een regenbui ter grootte van een douche.

Voor de rest altijd lekker weer.

Mijn ouders gingen tot voor kort elk jaar.

Als ik even op jouw site kijk lijk jij mij een echte globetrotter.

Succes met het uit zoeken

Check my [url=http://members.rott.chello.nl/rzondervan] homepage[/url]
pi_2683417
Surely en Oeaan zouden afgelopen zomer naar Suriname gaan.
Heel wat afgebeld, geschreven en gemeeld voor adresjes e.d., maar uiteindelijk geen betaalbare vlucht meer kunnen krijgen.

Tips:
1. boek op tijd
2. ga buiten het hoogseizoen (i.v.m. familiebezoekjes)
3. boek Air France

Toen het definitief niet doorging, werd ik gebeld door een naar schatting ca. 40-jarige Nederlandse vrouw: "Ik hoorde via mevrouw die-en-die dat jullie naar Suriname willen gaan. Ik kan je mevrouw die-en-die aanraden. Haar pension is goed en goedkoop, blablabla (...) en ik heb er een hele lekkere man ontmoet. Surinaamse mannen zijn sowieso errug leuk. Mijn vorige vriend was ook een Surinamer en Surinamers zijn erg goed in de liefde" (enz. enz.)

Moraal van dit verhaal: toen wisten Surely en Oeaan zeker dat ze niet naar Suriname gingen. Daar kunnen twee blanke jochies toch niks betekenen...

Maar eeeh, Kimmie: voor jou wellicht een aanrader!

woensdag 2 januari 2002 @ 22:28:44 #101
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2685026
quote:
Op woensdag 02 januari 2002 20:12 schreef Oeaan het volgende:
Surely en Oeaan zouden afgelopen zomer naar Suriname gaan.
Heel wat afgebeld, geschreven en gemeeld voor adresjes e.d., maar uiteindelijk geen betaalbare vlucht meer kunnen krijgen.

Tips:
1. boek op tijd
2. ga buiten het hoogseizoen (i.v.m. familiebezoekjes)
3. boek Air France

Toen het definitief niet doorging, werd ik gebeld door een naar schatting ca. 40-jarige Nederlandse vrouw: "Ik hoorde via mevrouw die-en-die dat jullie naar Suriname willen gaan. Ik kan je mevrouw die-en-die aanraden. Haar pension is goed en goedkoop, blablabla (...) en ik heb er een hele lekkere man ontmoet. Surinaamse mannen zijn sowieso errug leuk. Mijn vorige vriend was ook een Surinamer en Surinamers zijn erg goed in de liefde" (enz. enz.)

Moraal van dit verhaal: toen wisten Surely en Oeaan zeker dat ze niet naar Suriname gingen. Daar kunnen twee blanke jochies toch niks betekenen...

Maar eeeh, Kimmie: voor jou wellicht een aanrader!

tnx!

dit ga ik dus niet tegen mijn vriendje zeggen

fake a dream
  vrijdag 4 januari 2002 @ 14:44:08 #102
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2703277
Suriname is opeens heel erg in, alle grote reisorganisaties hebben een reis in het programma...toch maar naar Costa Rica ofzo..

fake a dream
pi_2706825
Costa Rica, moet je doen: erg origineel...
  vrijdag 4 januari 2002 @ 20:22:29 #104
930 Kimmie
mikro-zacht
pi_2706832
quote:
Op vrijdag 04 januari 2002 20:21 schreef Oeaan het volgende:
Costa Rica, moet je doen: erg origineel...
Ben jij daar geweest dan?
fake a dream
pi_2713603
quote:
Op vrijdag 04 januari 2002 20:22 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Ben jij daar geweest dan?

Nee, en het klinkt mij niet echt sensationeel in de oren (vandaar die gapende smiley). Ga toch naar Suriname!
pi_12484576
Ik ga in oktober 3 weken naar Suriname. Samen met mijn zus op familie bezoek bij mijn tante en haar vriend
Is er iemand die er wel eens is geweest. Ik weet namelijk niet of er wel iets leuks te doen is. Volgens mij kun je er helemaal niet uitgaan, dat zou wel minder zijn. Heeft iemand tips?
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 19:30:56 #107
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_12484655
Niet uitgaan? Ben je gek in Willemstad bv zijn er zat uitgaansgelegenheden.Denk je dat die toeristen alleen op het strand liggen te bakken
We Are Borg, Resistance Is Futile!
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 19:31:38 #108
53628 snowwie
Fokker Parents!
pi_12484669
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:30 schreef Darkinforcer het volgende:
Niet uitgaan? Ben je gek in Willemstad bv zijn er zat uitgaansgelegenheden.Denk je dat die toeristen alleen op het strand liggen te bakken
en een paar dagen in de cel vanwege drugssmokkel.
Batterij zwak!
pi_12484747
quote:
Willemstad Suriname?
pi_12484761
quote:
Hij gaat toch naar Suriname niet Curacao.

Willemstad ligt namelijk nog steeds in Curacao hoor.

Oops, Scrutinizer was wat sneller.

[Dit bericht is gewijzigd door Cici op 16-08-2003 19:35]

pi_12484767
quote:
ben je niet in de war met curacao??

[Dit bericht is gewijzigd door laffer op 16-08-2003 19:36]

Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 19:35:52 #112
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_12484773
Ik heb er 18 jaar gewoond. Niet bepaald prettig.
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_12484783
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:27 schreef Bounty het volgende:
Ik ga in oktober 3 weken naar Suriname. Samen met mijn zus op familie bezoek bij mijn tante en haar vriend
Is er iemand die er wel eens is geweest. Ik weet namelijk niet of er wel iets leuks te doen is. Volgens mij kun je er helemaal niet uitgaan, dat zou wel minder zijn. Heeft iemand tips?
Hmm, wij zijn er vorig jaar geweest, familie opzoeken.
Tja, uitgaansgelegenheden zat in Paramaribo, maar wij zijn niet uit geweest, alleen maar lekker in de stad hangen, Parbo drinken op onze veranda en een weekje Regenwoud meegepikt
When does the hurting stop ? ...
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 19:37:39 #114
37912 Darkinforcer
Drone 34234, Grid 4a.Online
pi_12484817
foutje bedankt
We Are Borg, Resistance Is Futile!
pi_12484995
Touche.. Energie.. leuke discotheken.. erg gezellig..
Soms zijn er festivals in de stad die erg leuk zijn en heel gezellig..
Dan spelen er goede bands met caribean bubbeling merengue salsa muziek..

Als je met je familie daar bent.. check Colacreek of carolinacreek..
kun je gewoon met je familie gaan met veel lekker eten.. in een hangmat liggen onder een palmboom.. zwemmen.. etc.
Ben er 4 keer geweest en ik wilde elke keer maar niet weg uit Suriname..
Ik vind het een prachtland..
Als je echt lekker wilt eten.. Breng een bezoekje bij Sarina.. een Javaans Restaurant met overheerlijke gerechten...
En ga zwemmen bij Torarica!!

Veel plezier!!

weet je...
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 20:12:04 #116
17782 choser
"for we are many"
pi_12485560
yep precies wat marlboro zegt.. en brownsberg.. is ook must..
"Assasination is the extreme form of censorship."
pi_12485810
Bij die waterval ja..
Dat is zo heeerlijk..
kristal helder water stromend van berg..
je kunt er ook liggen en het water stroomd overal langs je lichaam..
erg relaxed..
Trouwens er is in de buurt van Forze Landia in de stad een plek waar een aantal danscafe's met terrasjes.. 's Avonds heeeeeel gezellig!

weet je...
pi_12491735
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:44 schreef marlboro3 het volgende:

kun je gewoon met je familie gaan met veel lekker eten.. in een hangmat liggen onder een palmboom.. zwemmen.. etc.
Als je echt lekker wilt eten.. Breng een bezoekje bij Sarina.. een Javaans Restaurant met overheerlijke gerechten...

Veel plezier!!

Te vinden in Den Haag, bij de Goudenregenstraat
pi_12494816
Suriname als vakantie land. daar mag je je vraag stellen, er staat al veel informatie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_12494819
Uit:
Suriname
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:27 schreef Bounty het volgende:
en wat reply's daarop:
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:36 schreef SliderTPP het volgende:

[..]

Hmm, wij zijn er vorig jaar geweest, familie opzoeken.
Tja, uitgaansgelegenheden zat in Paramaribo, maar wij zijn niet uit geweest, alleen maar lekker in de stad hangen, Parbo drinken op onze veranda en een weekje Regenwoud meegepikt

quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:44 schreef marlboro3 het volgende:

Veel plezier!!

quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:24 schreef marlboro3 het volgende:
Bij die waterval ja..
Dat is zo heeerlijk..
kristal helder water stromend van berg..
je kunt er ook liggen en het water stroomd overal langs je lichaam..
erg relaxed..
Trouwens er is in de buurt van Forze Landia in de stad een plek waar een aantal danscafe's met terrasjes.. 's Avonds heeeeeel gezellig!

"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 24 augustus 2003 @ 13:51:50 #122
2735 Aarti
pi_12675809
Zucht ben net terug uit Suriname, heb alweer gereserveerd voor volgende zomer (en het zat al bijna vol zei die reisburo-dude!!)
Aanraders:
- Brownsberg (natur, waterval, enz.)
- Waterkant in Paramaribo (terrasjes en zo)
- TOuche, Energie (discotheken)
- Colakreek, Zanderij 1, Overbridge, Blaka Watra (zwemmen)
- Commewijne (platteland)

Alles!!

pi_12944027
Suriname is echt te gek!!!!!!!!
pi_17981471
He he,

Ik ben juni 2005 klaar met mijn HBO opleiding en wil dan voor een maand naar Suriname. Maar ik hoor dat een ticket ongelooflijk duur is. Dus ik vroeg me af of iemand wist waar ik een goedkoop retourtje voor een maand kan vinden. En wanneer is de beste periode om te gaan (qua warmte, regen, schoolvakantie's, feesten en festivals)? En ik wil ook zoveel mogelijk zien, ken je misschien een touroperator die tours geeft in het binnenland van Suriname, een betrouwbare? Oh ja en hoeveel zakgeld neem je mee voor een maand (buiten verblijfskosten om) en heeft Suriname een golfbaan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
  vrijdag 26 maart 2004 @ 13:38:23 #125
34992 ByteMe
Guinness is good for you!
pi_17981973
Tip: Vlieg via New York.

Je vliegt naar New York, verblijft daar een dag, volgende dag naar Suriname en dan op terug weg weer via New York. Klinkt raar maar waar
"You're running Linux!" I gasp. - "Yes." - "Why?" - "Well, it's developed by thousands of people!" - "So was the Black Death, but that doesn't mean you want to expose yourself to it!"
  vrijdag 26 maart 2004 @ 13:43:29 #126
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17982118
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 13:18 schreef KateSastro het volgende:
He he,

Ik ben juni 2005 klaar met mijn HBO opleiding en wil dan voor een maand naar Suriname. Maar ik hoor dat een ticket ongelooflijk duur is. Dus ik vroeg me af of iemand wist waar ik een goedkoop retourtje voor een maand kan vinden. En wanneer is de beste periode om te gaan (qua warmte, regen, schoolvakantie's, feesten en festivals)? En ik wil ook zoveel mogelijk zien, ken je misschien een touroperator die tours geeft in het binnenland van Suriname, een betrouwbare? Oh ja en hoeveel zakgeld neem je mee voor een maand (buiten verblijfskosten om) en heeft Suriname een golfbaan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
Golfbaan in Paramaribo
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  vrijdag 26 maart 2004 @ 16:12:24 #127
88025 diorama
gambitweb.com
pi_17985717
op de site van www.broerevliegpassages.nl (half jaar retour vanaf Euro 600,-)
pi_17990444
Daar hebben we dit topic voor:
Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic

Slotje
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:33:56 #129
40929 Lievelientje
Alterego: evil-line
pi_21312555
Als alles loopt zoals gepland, ga ik in februari 2005 naar Suriname om daar af te studeren. Ik blijf er dan samen met een klasgenootje een half jaar. En dan in Paramaribo. Ben zelf ook erg nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen. Zijn er mensen die er bijvoorbeeld stage hebben gelopen voor een langere tijd?!
| UMTC | *lurkert* |
pi_21341596
ik ben zelf een surinamer, en ik zeg spaar je geld en boek een leuke vakantie naar een ander land. Voor hetzelfde geld kan je wat veel beters krijgen.
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:28:20 #131
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_21803403
Hallo

Mn vriendin gaat februari volgend jaar naar Suriname voor stage, 3 maand lang

Nu was het de bedoeling dat ik in die tussentijd haar zou gaan bezoeken voor ongeveer 10 dagen

Nu heeft ze vandaag info gehad over stage enzo, en nu blijkt dat ze 10 (!) inentingen moet halen, voor van alles en nog wat, en dat dit zo rond de 50 euro per spuit ligt

Weet iemand hier meer over, want voor 10 dagen ga ik geen 500 euro betalen voor spuiten, aangezien ticket etc etc ook nog betaald moet worden en dit red ik gewoon niet qua geld

Thanks alvast!
The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:30:24 #132
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_21803438
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:28 schreef Trancemaster het volgende:
Hallo

Mn vriendin gaat februari volgend jaar naar Suriname voor stage, 3 maand lang

Nu was het de bedoeling dat ik in die tussentijd haar zou gaan bezoeken voor ongeveer 10 dagen

Nu heeft ze vandaag info gehad over stage enzo, en nu blijkt dat ze 10 (!) inentingen moet halen, voor van alles en nog wat, en dat dit zo rond de 50 euro per spuit ligt

Weet iemand hier meer over, want voor 10 dagen ga ik geen 500 euro betalen voor spuiten, aangezien ticket etc etc ook nog betaald moet worden en dit red ik gewoon niet qua geld

Thanks alvast!
Kan ook totaal niet tegen spuiten trouwens
The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
  dinsdag 7 september 2004 @ 15:19:42 #133
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_21804370
VACCINATIES:

Gele koorts vaccinatie wordt aanbevolen en is soms verplicht.
Een DTP-vaccinatie wordt aanbevolen
Bescherming tegen Hepatitis A wordt aanbevolen.

MALARIAGEBIEDEN:
Bescherming tegen muggenbeten is altijd belangrijk. Neem bij koorts of griepachtige verschijnselen tijdens of na verblijf in een malariagebied altijd direct contact op met een arts.

SURINAME:
in de maanden 1 t/m 12 komt malaria voor. Voor de bescherming tegen malaria worden antimalariamiddelen aanbevolen voor een deel van de reizigers

Mwa, das nog te doen..

Iemand enig idee naar de kosten?
  zondag 26 september 2004 @ 11:21:22 #134
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_22211377
quote:
Op vrijdag 7 december 2001 14:34 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
dat eerste deed ik ook

Met air-france
  zondag 26 september 2004 @ 11:32:10 #135
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_22211494
quote:
Op vrijdag 7 december 2001 15:12 schreef ZineGeneZidane het volgende:
Ja Dat Zijn De Blikjes,

In het kader van 'geen neger, wel een kneus' zeker (vergelijkbaar met 'geen babe, wel een ketting' (voor insiders)...

Typ eens normaal, sakkel.
  zondag 26 september 2004 @ 17:18:43 #136
2735 Aarti
pi_22217682
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:28 schreef Trancemaster het volgende:
Ik ga al mn hele leven elk jaar naar Suriname, en heb nog nooit een spuitje gehaald. Ben je van plan het binnenland in te gaan? Zo ja, dan zou ik wel malariaprikken en zo halen. Anders, onnodig.
pi_23854887
TVP
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  zaterdag 11 december 2004 @ 14:33:17 #138
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23898157
Die spuiten lapt je verzekering toch gewoon? check dat ff
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24053593
Ik ben zelf een hindoestaanse en ik ben regelmatig naar Suriname geweest. Ik vind het een erg mooi land. Alleen is het voor mij niet echt een vakantieland maar meer om familie te bezoeken. Dat is wel jammer, want dan zit je wel aan bepaalde verplichtingen vast. Verplicht op bezoek naar iedereen, ook worden de familieleden boos als je niet bij hun blijft logeren en eigenlijk gewoon naar een hotel wilt. Dat is ook wel weer positief aangezien de ticket naar Suriname echt hartstikke duur is. Ik wens iedereen die naar Suriname toegaat een hele fijne vakantie en let goed op je spullen!
  zaterdag 18 december 2004 @ 14:01:41 #140
40929 Lievelientje
pi_24057236
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:18 schreef Aarti het volgende:

[..]

Ik ga al mn hele leven elk jaar naar Suriname, en heb nog nooit een spuitje gehaald. Ben je van plan het binnenland in te gaan? Zo ja, dan zou ik wel malariaprikken en zo halen. Anders, onnodig.
Anti-malaria middelen krijg je niet in een spuit, maar in pilletjes. Paramabribo valt niet onder het malarisgebied dus daar hoef je ze niet te slikken. Als je het binnenland in wil, dan wel. Die pillen zijn ook echt onmenselijk duur! 2 a 3 euro per pil als je Malerone gebruikt. Deze pillen zijn ook in Suriname zelf verkrijgbaar, een stuk goedkoper ook, maar dan heb je wel veel meer kans op heftige bijwerkingen. Dus ik haal ze lekker in NL.

Inentingen waren bij elkaar zo'n 200 euro. En dan kreeg ik inentingen tegen: Gele koorts, DTP, Hepetitus A en B en buiktyfus. Het wordt wel sterk aanbevolen om je inentingen te nemen! Als je daar ziek wordt ben je echt de lul.

* Lievelientje heeft zin in 10 februari (dan vlieg ik naar Suriname om er 4,5 maand te blijven
| UMTC | *lurkert* |
pi_24430840
Wij gaan 16 januari a.s. voor 't eerst naar Suriname...........ben heel benieuwd, maar als ik dit topic zo doorlees zullen we ons er wel vermaken.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
  maandag 10 januari 2005 @ 19:05:58 #142
40929 Lievelientje
pi_24505237
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:58 schreef tiki het volgende:
Wij gaan 16 januari a.s. voor 't eerst naar Suriname...........ben heel benieuwd, maar als ik dit topic zo doorlees zullen we ons er wel vermaken.
Gaaf hoelang blijven jullie? als ik dit topic zo lees ga ik het ook zeker wel naar mn zin hebben daar!!
| UMTC | *lurkert* |
pi_25260159
Deze zomer ga ik er ook heen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:42:10 #145
40929 Lievelientje
pi_25573266
Ik zie dat het topic nog steeds open is. Ik zit inmiddels in Suriname, al ruim een maand nu. Het bevalt me prima! Het weer is echt heeeerlijk. Elke dag rond de 30 graden. Af en toe een flinke tropische stortbui, maar dat is wel te overleven. Mensen die er over zitten te denken om erheen te gaan: DOEN!
| UMTC | *lurkert* |
pi_27350635
Leuk om te lezen dit!
Ik ga er zelf in augustus een hele maand met mijn (Surinaamse) schoonfamilie naartoe. Nu ik dit heb gelezen heb ik er nog meer zin in!
pi_27637945
Iemand iets te vertellen over de strenge drugscontrole's als je van Suriname terug naar Nederland gaat? De douane, hoe die is? Ik heb er geen beste verhalen over gehoort. Als je als jongere alleen of met z'n tweeen naar Suriname reist gaan ze er al van uit dat je bolletjes hebt geslikt, heb ik gehoort.
pi_27639290
quote:
Op vrijdag 4 januari 2002 20:22 schreef Kimmie het volgende:
Je zegt dat Suriname opeens in is en dat alle organisaties er op inspringen en je begint dan over Costa Rica.... alsof dat niet heel erg toeristisch is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:21:40 #149
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_28148970
Wie-o-wie heeft er wel eens een visum aangevraagd voor een vakantie naar Suriname?

Zo ja, hoe lang na aanvraag kun je het visum ongeveer op komen halen?
Krekker is de bom!
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:23:33 #150
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_28149039
e. De aanvraag mag maximaal 2 (twee) maanden en moet minimaal 1 week voor vertrek
worden ingediend.

f. De behandelingstijd zal in beginsel 1 (één) dag in beslag nemen.
Indien u wordt medegedeeld dat uw aanvraag in nader onderzoek genomen is, betekent
dit dat de uitslag nog enige tijd op zich kan laten wachten.

Bron
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:26:24 #151
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_28149123
Ik het het ondertussen ook gevonden, maar thanks!

Zullen ze moeilijk doen wanneer er maar 6 dagen tussen zitten?
Krekker is de bom!
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:27:50 #152
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_28149171
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:26 schreef KreKkeR het volgende:
Ik het het ondertussen ook gevonden, maar thanks!

Zullen ze moeilijk doen wanneer er maar 6 dagen tussen zitten?
Geen idee, maar hou er wel rekening mee Kut voor je trouwens
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:49:23 #153
40929 Lievelientje
pi_28634173
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iemand iets te vertellen over de strenge drugscontrole's als je van Suriname terug naar Nederland gaat? De douane, hoe die is? Ik heb er geen beste verhalen over gehoort. Als je als jongere alleen of met z'n tweeen naar Suriname reist gaan ze er al van uit dat je bolletjes hebt geslikt, heb ik gehoort.
Ik was ook voorbereid op een grootste controle toen ik terug kwam uit Suriname. Viel mij heel erg mee! Ik reisde samen metr klasgenootje. We waren redelijk snel 't vliegtuig uit dus stonden mooi vooraan. Er zijn wel iets van 6 controle punten, maar vlieg je best snel doorheen (ik tenminste). In de slurf lopen er al beveiligingsmensen met drugshonden. Daarna was 't even paspoort laten zien en praatje maken met iemand die je vraagt wat je in Suriname hebt gedaan. Dan handbaggage controle. Ik hoefte mijn tas niet open te doen, alleen door zo'n scan-apparaat. Sommigen werden er echter wel tussenuit gepikt. Voordat je je koffer kunt halen moet je je paspoort weer laten zien. De controles duurde niet zo lang, alleen wel ruim 3 kwartier bij de koffers gestaan :S.

Dan nadat je je koffer hebt weer door de (laatste) controle. Hier kunnen ze je eruit pikken en dan moet je je hele koffer uitpakken, maar dat gebeurde bij ons ook niet.

Mij viel het dus erg mee, maarja het kan je ook tegen zitten en dan ben je er wel even zoet mee.
| UMTC | *lurkert* |
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:23:34 #154
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29890929
Schopperdepop!

Twee weken naar Suriname... is dat de moeite warad of véél te weinig? (Ik realiseer me dat ik me zal moeten beperken tot een deel van het land!).
Hoe lastig is het openbaar vervoer? Hoe lastig is bootvervoer? Zijn dat allemaal dingen die dagen duren om te regelen, of valt dat hartstikke mee?

En Suriname (ongeorganiseerd) als dame alleen? Hoe is dat?
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:37:54 #155
2735 Aarti
pi_29903149
Twee weken is VEEEEEEEEL te weinig!! Het land is zo groot, en alles gaat zo traag
Het regelen gaat lastig, je moet vaak mensen kennen die mensen kennen die ook weer mensen kennen, om het wat te versnellen. Vaak kan je vanuit NL al wat tripjes boeken, ik weet niet wat je allemaal zou willen zien?
Openbaar vervoer is chaotisch, zoals in veel andere zuid amerikaanse landen. Door mijn lurkgedrag weet ik dat jij (Hik) een ervaren reizigerster ben, dus het zal vast reuze meevallen!
Het openbaar vervoer rijdt vooral in het centrum, en overdag. 's avonds kan je beter een taxi nemen, of nog beter, huur zelf een auto!
Waar zou je met de boot heenwillen? Dat kan je gewoon regelen via je hotel, je kan bijv. naar Braamspunt, Matapica, enz. Makkelijk te regelen, en over het algemeen niet erg duur.

Suriname is vooral Paramaribo, en dat is geen probleem als dame alleen, vooral de heren zullen je met open armen ontvangen

Ik krijg hier spontaan heimwee van
  woensdag 24 augustus 2005 @ 07:27:40 #156
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29910961
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:37 schreef Aarti het volgende:
Twee weken is VEEEEEEEEL te weinig!! Het land is zo groot, en alles gaat zo traag
Het regelen gaat lastig, je moet vaak mensen kennen die mensen kennen die ook weer mensen kennen, om het wat te versnellen. Vaak kan je vanuit NL al wat tripjes boeken, ik weet niet wat je allemaal zou willen zien?
Eigenlijk weet ik dat ook nog niet zo goed. Ik heb nog niet de kans gehad me er écht in te verdiepen. Paramaribo natuurlijk, en ik las iets over Albina (?) dat plaatsje op de grens met Frans-Guyana, zo'n grappig dorp waar eigenlijk niets gebeurt... (er zijn vast nog wel meer van dat soort plekken).
Daarnaast heb ik dan misschien nog maar tijd voor een of twee andere dingen, dat besef ik.
Nog leuke tips?
quote:
Openbaar vervoer is chaotisch, zoals in veel andere zuid amerikaanse landen. Door mijn lurkgedrag weet ik dat jij (Hik) een ervaren reizigerster ben, dus het zal vast reuze meevallen!
Het openbaar vervoer rijdt vooral in het centrum, en overdag. 's avonds kan je beter een taxi nemen, of nog beter, huur zelf een auto!
Ik houd persoonlijk helemáál niet van autorijden, dus dat laten we maar achterwege. En volgens mij is het OV altijd wel een leuke manier om mensen te ontmoeten...
Zijn taxi's duur?
quote:
Waar zou je met de boot heenwillen? Dat kan je gewoon regelen via je hotel, je kan bijv. naar Braamspunt, Matapica, enz. Makkelijk te regelen, en over het algemeen niet erg duur.
Kun je wat meer vertellen over de plaatsen die je noemt? Ik ben heel benieuwd!
quote:
Suriname is vooral Paramaribo, en dat is geen probleem als dame alleen, vooral de heren zullen je met open armen ontvangen
quote:
Ik krijg hier spontaan heimwee van
Ik zet wel weer een mooi reisverslagje neer ter compensatie...
pi_29918573
Hik:
Wat ik handig vind bij het boeken van een (eigen) reis is het lezen van de reisroutes van allerlei organisaties. Die geven vaak wat info over wat er te doen is ter plekke.

- Suriname-reis Summum
- Suriname-reis Djoser
- Suriname-reis Shoestring

Suriname ga ik ook nog een keer heen, zucht... droom..., mijn vader komt er vandaan en mijn hele jeugd heb ik de mooiste verhalen over het land gehoord zonder er ooit zelf geweest te zijn... Misschien ga ik volgend jaar.
Valt me trouwens op dat vooral Surinamers anti-reclame maken voor hun land, ook hier in dit topic, oom van mij heeft er ook een handje van... waarschuwde me dat het véél te gevaarlijk is. Grote onzin... Op die manier is Amsterdam ook "gevaarlijk".
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:19:25 #158
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29923753

Geboekt!

De 16e september vlieg ik heen, op de 1e kom ik terug...
Véél te kort, I know, maar nu ik de zekerheid heb dat ik vóór het eind van het jaar nóg wel een keer op Latijnsamerikaanse grond sta is dat best te doen!

Levitation, ik heb de reisgids van Djoser (met mooie foto's) thuis liggen en die is inderdaad erg informatief. Ook omdat er geen LP van Suriname is...
pi_29924808
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:19 schreef Hik het volgende:

Geboekt!

De 16e september vlieg ik heen, op de 1e kom ik terug...
Véél te kort, I know, maar nu ik de zekerheid heb dat ik vóór het eind van het jaar nóg wel een keer op Latijnsamerikaanse grond sta is dat best te doen!

Levitation, ik heb de reisgids van Djoser (met mooie foto's) thuis liggen en die is inderdaad erg informatief. Ook omdat er geen LP van Suriname is...
Er zijn so-wie-so weinig reisgidsen van Suriname... het staat als vakantieland echt nog in de kinderschoenen.
Veel plezier! En laat weten hoe het was! Ben benieuwd
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_29938110
Volgens mij is een reis naar Suriname niets zonder ook naar het mooie "binnenland" geweest te zijn: het liefst op eigen houtje (met bekenden van het gebied) met een boot urenlang het regenwoud in varen langs stroomversnellingen en dan ergens een tent opzetten, op piranha's vissen, in de rivier badderen en genieten van de natuur.
Aangezien dat waarschijnlijk niet mogelijk is kan je ook via georganiseerde trips (zoals Metz) een paar dagen naar bosneger- of indianendorpen in het binnenland, kost wel wat maar is heel leuk en goed georganiseerd.
Nog wat ideetjes: http://www.surinameholidays.nl/

fijn in je eigen hangmat....

en rustig slapen tussen de spinnen...
  donderdag 25 augustus 2005 @ 11:23:52 #161
40929 Lievelientje
pi_29950252
Leuk dat het topic weer in leven is

Hik: Albina is een echte aanrader. Vanaf daar kun je richting Galibi. Dat staat bekend om zijn reuzeschildpadden die daar hun eitjes op het strand leggen. Als je een tripje boekt naar Galibi ga je onder andere 's nachts je bed uit en met een bootje naar de kust van Frans Guyana en dan schildpadden kijken die hun eitjes leggen, echt onvoorstelbaar om dat te zien!

Een verdere aanrader is Brownsberg. Wel redelijk toeristisch maar erg mooi. Vanaf Paramaribo doe je er met een (gammel) busje zo'n 4 uur over en dan waan je je echt in een andere wereld. Vanaf de Brownsberg kijk je uit over het stuwmeer en je kunt er geweldige wandeltochten maken langs allemaal mooie watervallen.

Pff kan nog wel uren doorlullen over alle plekken die je moet zien in Suriname. Ik zeg: koop het reishandboek Suriname van Tessa Leuwsha. Dat is een erg handig en informatief boekje waar goede tips in staan.

Als je nog opzoek bent naar reisverhalen en foto's kun je kijken op www.lievelientje.waarbenjij.nu
Daar heb ik een reisverslag bij gehouden van mijn 5 mnd in Suriname.

Heel veel plezier in elk geval!
| UMTC | *lurkert* |
  donderdag 25 augustus 2005 @ 11:40:35 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29950707
Lievelientje! Dank voor je tips. Ik heb inderdaad met dat boekje in mijn handen gestaan en het leek me wel een aardige gids. Maar een aanbeveling is altijd goed!

Galibi lijkt me inderdaad geweldig. Ik denk alleen niet dat ik in het goede seizoen ga om de schildpadden te zien. Kun je naar Albina/Galibi ook met het OV, of moet je persé met een georganiseerde tour?

Wat moet ik me voorstellen bij accomodatie daar? Zijn er veel kleine pensionnetjes/familiehotelletjes?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:20:45 #163
2735 Aarti
pi_30009776
OV in Suriname gaat alleen in Paramaribo, en naar de grote steden/dorpen als nickerie, enz. Als je naar het binnenland wil of naar plaatsen als Albina, moet je het echt via de georganiseerde wegen doen, omdat je op de weg naar Albina nog wel eens probleempjes tegen kan komen in de vorm van overvallers (zelf meegemaakt helaas)

Qua accomodatie heb je de grote hotels Krasnapolsky en Torarica, die erg centraal zijn. Verder heb je wat kleinere hotels (stardust). Wat je ook kan doen, is een huisje huren, dat kost je ongeveer 200 a 300 euro voor 1 week.
ZOals eerder opgemerkt, staat Suriname qua toerisme echt nog in de kinderschoenen, er is dus niet veel keuze wat hotels betreft.

Wat leuk is, is om de oost-westverbinding te doen. Dit is de lijn Nickerie - Paramaribo - Albina. Zo kom je meteen ook langs alle grotere dorpjes (Coronie, Moengo, enz.)

Braamspunt is het punt waar de Surinamerivier uitmondt in de oceaan. Er is een strandje, en verder niks (geen restaurantjes dus). Vanaf Paramaribo is het ongeveer een uurtje met de boot, en je vaart langs prachtige natuur.

Er vaart een soort veerboot langs een aantal plantages, als je tijd over hebt, is dat wel een leuke manier om je dag door te brengen. Als je tijd te kort hebt, kan je beter zelf een boot huren (ik zou niet weten wat de kosten voor de toerist zijn om die af te huren..), dan kan je zelf je tijd indelen. Leuk om te bezoeken is dan de plantage Alliance.

Ook leuk om te zien is de plek waar ik vandaan kom, District Commewijne, je kan dan naar Marienburg, waar vroeger de suikerfabriek en de rumfabriek was. Er is daar ook een "soort" openluchtmuseumpje.

Verder is leuk: Blanche Marie watervallen, Awaradam.

Ik las trouwens dat je naar Albina wilde, op zich is dat niet heeeeel veeel aan, en het is toch best een stuk rijden (2 uur op zn minst). Voor ingeslapen dorpjes hoef je niet zo ver te rijden, die vind je zo in District Commewijne.
Als het om 2 weken gaat, zou ik als ik jou was in elk geval gaan voor Brownsberg, een tour door de plantages en district Commewijne, Galibi, en Paramaribo zelf.

Oh en eten: zorg dat je het volgende eet en drinkt:

Dawet, saoto soep en sate op Blauwgrond (vraag het aan iemand daar, ze kennen het gegarandeerd, het is een buurt in Paramaribo)
Roti bij Roopram's Rotishop
Vrijdagavond BBQ in Torarica

Uitgaan:
Discotheken Energie en Millennium

Muskieten:
Houden ze van je? Neem niks mee, maar koop in Suriname een muskietenlotion genaam Maskita. Helpt gegarandeerd.

Ken je trouwens mensen in Suriname? Reis je alleen?

Ik wijd teveel uit, raak iets te enthousiast :p
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:29:43 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30026653
Dank voor al je tips Aarti!

Ik ga inderdaad alleen en nee, ik ken geen mensen in Suriname. Heb wel van de week een oud-collega gemaild die er vandaan komt en pas nog een half jaar is geweest. Weet zeker dat die mij ook wel het één en ander aan tips kan geven.

Ik ben inmiddels een beetje de reisgids aan het doorspitten op zoek naar dingen die ik leuk vind. In de eerste plaats lach ik me dood om de afstanden. Snap dat het allemaal niet zo soepeltjes gaat met het vervoer, maar op de een of andere manier denk ik nog steeds in afstanden van dágen (Brazilië, Peru), niet van 2-5 uur!

De tips die jij noemt zijn wel dingen waar ik zelf ook een beetje over heb zitten denken.
Ik had het eerder over Albina, maar ik zag nu dat dat vooral een doorgangsoord is om naar Galibi te gaan. Dat lijkt me in elk geval wel leuk, ook al kom ik buiten het legseizoen van de schildpadden (jammer!). Misschien oversteken naar Frans-Guyana om een stokbroodje te eten? Overigens staat in mijn reisgids dat Albina (en vandaar Galibi) gewoon bereikbaar zijn met busje-boot. Moet ik ter plaatse maar eens kijken dan. Als het enigsinds kan doe ik het graag zelf met OV.
Over Commewijne had ik ook al gelezen. Jij hebt het nu over met de boot daar gaan (ook leuk!), maar ik las eerder dat je een fiets kunt huren om langs de plantages te gaan. Dat lijkt me ook wel relaxed!
Hoe groot is Paramaribo nu eigenlijk? Ik heb géén idee namelijk! En Nickerie, is dat heel anders (qua grootte, sfeer) dan Paramaribo?
Blauwgrond is de Javaanse wijk toch? Als je méér tips hebt over eten hoor ik ze graag! Lekker lokaal eten is voor mij een van de hoogtepunten van iedere reis!
pi_30038908
Albina is prima te bereiken met bus, de hele kuststrook is prima te bereiken met bus. En de afstanden stellen inderdaad niks voor met andere plekken in Zuid Amerika. Galibi ben ik niet geweest, dus dat weet ik niet. Verder heb ik zelf niet veel gedaan in Surinamen, ben voornamelijk in Paramaribo geweest en dat is een erg leuke stad.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:31:23 #166
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30150284
Vraagje: wie hier heeft er wel eens tripjes gedaan het binnenland in?
Ik wil graag weten of er dan klamboes (goede klamboes) worden verstrekt. Heb elders wel eens zo'n tour gedaan, maar dat was bij een rivier in Venezuela waar geen muggen zaten. En in hotels worden ze overal waar nodig vertrekt.
Punt is dat ik waarschijnlijk slechts 1-2 nachten in het binnenland zal zijn. Om daar nou speciaal een klamboe voor aan te schaffen en mee te slepen...?!
  vrijdag 2 september 2005 @ 02:29:13 #167
2735 Aarti
pi_30189479
Ik zie als ik daar ben (ons huis staat op Commewijne) inderdaad vaak fietsende toeristen voorbij puffen, zuchtend onder de hete zon. Als dat je aantrekt, moet je het vooral doen Vergeet niet dat Commewijne enorm is, en dat je dus per fiets slecht een klein deel zult zien. De plantages waar ik het over had, zoals Alliance, zijn niet per fiets bereikbaar, maar per boot. De boot die ik eerder noemde, vertrekt vanuit Leonsberg in de stad, en je bent dan een halve dag onderweg. Het is een veerboot, die normaal gesproken dus wordt gebruikt als vervoersmiddel voor de mensen van de plantages, maar jij kan dan op een makkelijke manier meeliften.

Paramaribo- centrum is maar heel klein, vergelijk het met een kleine stad in Nederland. Het winkel/wandel/eet/uitgaansgedeelte is in een halve dag te bekijken. Heel Paramaribo is groter, maar de wijken eromheen zijn niet superinteressant, het lijkt allemaal op elkaar. Wel leuk om te zien, zijn de huizen van de rijkere mensen (1e, 2e, en 3e rijweg), en dat dan in contrast met de huisjes in Leiding of Tourtonne.

Nickerie is dodelijk saai Ik ben er 2 keer geweest, 10 jaar geleden, en heb daarna gezworen er nooit meer heen te gaan. In die tijd moest je nog met de veerboot oversteken waar nu een brug is, en was je dus letterlijk een dag onderweg. Nickerie zelf is leuk om even de Zeedijk te zien, en het centrumpje, maar verder is er haast niks te zien. In Nickerie wonen voornamelijk hindoestanen.

Als je nou Commewijne ingaat (het is 1 lange weg, de oostwestverbinding), kom je op een gegeven moment door een dorpje Tamanredjo, waar je in de warungs ook lekker javaans kan eten. Mijn persoonlijke favoriet: warung Mini.

Mocht je daar hindoestanen tegenkomen met wie je bevriend raakt, vraag ze dan om je mee te nemen naar een hindoestaans huwelijk (september is huwelijksseizoen in suriname), het is een superervaring!

Heb je al een hotel of een huisje? Heb je vervoer geregeld vanaf Zanderij naar Paramaribo?
  vrijdag 2 september 2005 @ 07:33:19 #168
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30191990
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 02:29 schreef Aarti het volgende:
Heel veel goede tips
Veel dank, goede ideeën!
quote:
Heb je al een hotel of een huisje? Heb je vervoer geregeld vanaf Zanderij naar Paramaribo?
Twee maal nee. Ik kom rond vijf uur aan en wil eigenlijk nog wel wat regelen voor de eerste (paar) nacht(en). Als je dáár nog goede tips voor hebt hoor ik het graag!
Kom vooral huisjes tegen op internet, maar aangezien ik alleen ben en er waarschijnlijk maar enkele dagen zal vertoeven lijkt me dat niets. Groot hotel ook niet. Weet jij een klein, betaalbaar hotelletje? (Max een euro of 20 bijvoorbeeld)
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:41:37 #169
125320 -pinguin-
faster than a speeding ticket
pi_30196606
colakreek is aan te raden om te zwemmen
brownsberg is ook erg mooi met de jungle eromheen en watervallen
paramaribo centrum is ook wel leuk
en een tocht over de surinamerivier is ook wel aan te raden
voor de rest is het vooral leuk als je op familiebezoek gaat

tip: je kan ook naar brazilie, zelfde klimaat, praktisch dezelfde mensen, zelfde soort cultuur maar 10x meer te beleven
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:44:37 #170
125320 -pinguin-
faster than a speeding ticket
pi_30196695
o ja op piranha's vissen is ook wel leuk
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:14:05 #171
2735 Aarti
pi_30197519
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 07:33 schreef Hik het volgende:

Groot hotel ook niet. Weet jij een klein, betaalbaar hotelletje? (Max een euro of 20 bijvoorbeeld)
Ik slaap zelf nooit in hotels daar, dus heb er niet veel verstand van, maar wat ik wel weet, is dat er nauwelijks hotelaanbod is, omdat er gewoon nog niet heel veel toeristen komen. Idd vooral huisjes (wat ook wel weer zijn voordelen heeft).
Betaalbaarste hotel wat me nu te binnen schiet, is Stardust Leonsberg, das rond de 35 euro per nacht, geloof ik. Een Guesthouse, is dat een optie? Goedkoopste wat ik ken is Guesthouse Albergo Alberga, http://www.guesthousealbergoalberga.com/
Niet supergoed, maar wel mooi centraal gelegen.

Vervoer vanuit Zanderij moet je echt van te voren regelen, anders rippen ze je ass eraf daar
Via het hotel kan je meestal wel wat regelen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:04:16 #172
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30199073
pinguin, Brazilië ben ik ook geweest. Ook een fantastisch land inderdaad.
Ik ken veel delen van Zuid-Amerika en juist daarom ben ik erg benieuwd naar Suriname. Het lijkt me héél vreemd en leuk om een stukje Zuid-Amerika te zien met deels Hollandse roots.

Aarti, super! Naar zo'n soort guesthouse was ik op zoek. Ik heb ze gelijk gemaild of ze nog wat hebben en of ze kunnen zorgen voor vervoer...
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:33:31 #173
2735 Aarti
pi_30200038
Mijn vader is net terug uit Suriname, dus ik zit lekker aan de surinaamse vruchten, die jij ook zeker moet proeven:
Knipa
Sweet bonkie
Markoesa
Pomerak
Kathar
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:37:20 #174
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30200169
Sweet bonkie!
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:05:54 #175
2735 Aarti
pi_30201157
Leuke naam he
Hij lijkt op een grote tuinboon, maar om de bonen zit vruchtvlees, en dat is erg lekker.
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:06:30 #176
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30201177
Exotisch fruit
pi_30252183
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:31 schreef Hik het volgende:
Vraagje: wie hier heeft er wel eens tripjes gedaan het binnenland in?
Ik wil graag weten of er dan klamboes (goede klamboes) worden verstrekt. Heb elders wel eens zo'n tour gedaan, maar dat was bij een rivier in Venezuela waar geen muggen zaten. En in hotels worden ze overal waar nodig vertrekt.
Punt is dat ik waarschijnlijk slechts 1-2 nachten in het binnenland zal zijn. Om daar nou speciaal een klamboe voor aan te schaffen en mee te slepen...?!
Als je via een goeie touroperator het binnenland in gaat worden er ter plekke (naar mijn ervaring) altijd goeie klamboes verstrekt. Ik heb zoiets een paar jaar geleden via Metz Eco Tours gedaan http://www.metsresorts.com/index-ne.html (er zullen er natuurlijk meer zijn), met een vliegtuig je het binnenland in, en met een korjaal (boot) verder naar o.a. Awaradan en Kumalu Island. De hutjes daar worden mooi schoongehouden en iedere hut heeft zijn klamboes. Alles prima geregeld, ik kan niet anders zeggen.
Er zijn wél muggen helaas, je moet van te voren ook je prikken halen en (bij mijn weten) anti-malaria spul slikken. Toen was dat nog Lariam maar dat zal nu wel weer iets anders zijn.
  zondag 4 september 2005 @ 11:09:18 #178
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30252973
Dank!

Alle prikken had ik nog. Artsen hier bij de GGD hebben aangeraden zo nodig (bij een verblijf van meer dan twee nachten in het binnenland) ter plaatse malariapillen te kopen. Veel goedkoper, net zo goed en ik kan het daar nog beslissen...
  dinsdag 13 september 2005 @ 10:34:23 #179
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30534599
Heb ik voor stopcontacten in Suriname trouwens een adapter nodig?
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:16:50 #180
2735 Aarti
pi_30540367
Er is daar een ander voltage dan hier, dus je hebt zelfs een transformator nodig
Heb je al een hotel oid gevonden? Informeer dan even wat hun voltage is, als ze ook 220 hebben, is alles in orde.
Heb je er al zin in? Heb je al tripjes geboekt?
pi_30541089
Als je ergens gaat eten, vraag dan naar (spreek uit:) doksie
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:49:09 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30541355
Wat een heerlijk topic dit! Heb zelf al jaren het idee een trektocht door Suriname te maken. Laatst een reisgids voor Suriname aangeschaft om alvast een beetje een planning te maken en nu ik dit topic lees worden de kriebels helemaal groot.

Het lijkt me een prachtig land!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:51:36 #183
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30541430
Ik heb dat guesthouse geboekt van jouw link, Aarti.
Tripjes nog niet geboekt. Heb een grondige hekel aan vooraf plannen eigenlijk...

Zin zeker!
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:10:02 #184
2735 Aarti
pi_30541945
Vooraf plannen is inderdaad niet erg avontuurlijk, maar anders loop je kans dat je verzandt in de bureaucratie die Suriname heet. Alleen herbevestigen van je ticket en vreemdelingendienstaanmelding kost je al een halve dag....

Hmm ik wil ook, even kijken wat een ticket kost nu...
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:25:50 #185
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30542397
Mijn ticket was 585,-
Vond ik best te doen...

Ik wil misschien die tour naar Awarradam doen, maar ga er nog even over nadenken. Lijkt me op zich wel leuk om het weekend lekker in Paramaribo te blijven.
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:32:01 #186
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30542590
Galleons, hoe zit het met dat vliegtuigje waar je het binnenland mee in gaat. Ik heb wel eerder in brakke vliegtuigjes gezeten, maar sinds al die vliegtuigen her en der uit de lucht vallen is mijn vader een beetje panisch. Iets waar ik 'm mee gerust kan stellen of kan ik het maar beter voor mezelf houden?

Zie je trouwens nog wat vanuit dat vliegtuigje?
  woensdag 14 september 2005 @ 09:22:01 #187
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30564110
Hi hi...

Ik was even aan het zoeken of ik iets kon vinden over een Surinaamse vliegtuigmaatschappij die vluchten doet naar het binnenland. Ze heten Gum Air (op zichzelf al grappig) en dit vind ik op hun website:
quote:
Let us take you to the beautiful interior of Suriname. It does not matter what the purpose of your trip is (as long as it’s legal), let Gum Air fly you at your convenience, your time and your configuration.
*proest!!
  woensdag 14 september 2005 @ 11:16:01 #188
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30566694
quote:
Op woensdag 14 september 2005 09:22 schreef Hik het volgende:
Hi hi...

Ik was even aan het zoeken of ik iets kon vinden over een Surinaamse vliegtuigmaatschappij die vluchten doet naar het binnenland. Ze heten Gum Air (op zichzelf al grappig) en dit vind ik op hun website:
[..]

*proest!!

Je vraagt je ook af wie de naam heeft bedacht
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_30568183
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:32 schreef Hik het volgende:
Galleons, hoe zit het met dat vliegtuigje waar je het binnenland mee in gaat. Ik heb wel eerder in brakke vliegtuigjes gezeten, maar sinds al die vliegtuigen her en der uit de lucht vallen is mijn vader een beetje panisch. Iets waar ik 'm mee gerust kan stellen of kan ik het maar beter voor mezelf houden?

Zie je trouwens nog wat vanuit dat vliegtuigje?
Dat vliegtuigje ja,..... volgens mij is het een Twin Otter?????? Als er iemand bang is voor dat soort vliegtuigjes ben ik het wel maar ik heb me er doorheen geslagen (met schietgebedjes). Er is er nog nooit een neergestort daar en ze worden door Metz heel goed onderhouden dus je hoeft denk ik niet bang te zijn. Helaas is er in het oerwoud nou eenmaal geen andere manier om op sommige plekken terecht te komen, dus......
De vliegreis zelf was echt prachtig: ik heb nog nooit zoveel regenbogen bij elkaar gezien en het zicht was er goed (mooi weer). Hopelijk heb jij dat ook. De duik naar beneden voor de landing zal ik niet zo snel vergeten (denk achtbaan).
Maak je verder maar niet druk; ik heb het ook overleefd. Veel plezier!
pi_30568922
Oh ja, dat vliegtuigje naar het binnenland was trouwens van Surinam Airways zelf en dus betrouwbaar (misschien helpt je dat een beetje).
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:30:02 #191
2735 Aarti
pi_31146500
En, ben je al terug?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:43:05 #192
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31227256
Yup, ik ben terug!

Er komt zéker nog een reisverslag hoor, maar ben een beetje druk met de nieuwe baan op het moment. Heb in ieder geval, dankzij het briljante winkeltje op zanderij, ook een fruitschaal vol pommeraks, cayu en markusa (die laatste zijn trouwens "gewoon" passievruchten )
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:25:14 #193
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31511563
Voor de liefhebbers: [Reisverhaal] Wandelen in Suriname

pi_53986048
we willen in februari 3 of 4 weken naar suriname, st maarten of saba en niet al te duur. wie heeft er tips(hotel, studio, goedkope vliegreizen enz.enz.).bij voorbaat dank.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:50:20 #195
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_53986084
lopen zwemmen fietsen!

Mensen die wel lang op vakantie willen, maar geen knaak uit willen geven...

paupers!!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:50:51 #196
168840 Sant
pi_53986100
maar toch wens ik jullie veel plezier!
pi_53987220
dank je wel. flauwe reaktie overigens, logisch toch die vraag.
waarom een dure vliegreis en verblijfskosten.
we geven het liever uit aan het eten en drinken en aan het bekijken van het desbetreffende land.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 14:11:01 #198
168840 Sant
pi_53988740
Als ik t echt meende wenste ik je geen fijne vakantie!

Ik ben gewoon n kutuser!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:31:52 #199
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53991029
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:48 schreef lies1947 het volgende:
we willen in februari 3 of 4 weken naar suriname, st maarten of saba en niet al te duur. wie heeft er tips(hotel, studio, goedkope vliegreizen enz.enz.).bij voorbaat dank.
Lies, ik snap de mogelijkheden die je noemt niet zo, omdat Suriname zo'n vreselijk andere bestemming is dan Sint Maarten (Saba kan ik verder vrij weinig van zeggen). SM lijkt me vooral een strandvakantie, terwijl Suriname geen strand van betekenis heeft.

Dat wil overigens niet zeggen dat Suriname niet de moeite waard is! Het is een prachtig land, waar heel veel te zien en te doen is, bizar gevarieerde bevolking en heel lekker eten.
Ik ben er een paar jaar geleden geweest, op eigen gelegenheid, en dat is zeer goed te doen (hoewel heel veel mensen geheel georganiseerd gaan). http://annewashere.blogspot.com/search/label/Suriname

Als je inderdaad naar Suriname gaat, dan zou ik zeker niet één hotel kiezen, maar rond gaan reizen: er is veel te veel moois te zien om je te beperken tot bijvoorbeeld Paramaribo.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:34:48 #200
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53991081
By the way: de prijs van de vluchten naar Suriname hangt vooral af van de periode waarin je gaat (liefst buiten de grote vakanties) en een beetje geluk. Punt is dat alleen KLM en Surinam Airways op Paramaribo vliegen en dat dat zorgt dat die met z'n tweeën de prijs kunnen bepalen. Gelukkig is het een stuk goedkoper dan een jaar of vijf geleden. Ik was destijds zo'n 650 euro kwijt (alleen vlucht, incl.tax) en dat is ongeveer het goedkoopste dat je kunt krijgen. Er gaan geen charters naar Suriname.
pi_53993413
erg bedankt voor deze informatie, hier hebben we wat aan.
het zal hoogstwaarschijnljk dus wel suriname worden en dan op eigen gelegenheid.
pi_54000402
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 16:34 schreef Hik het volgende:
By the way: de prijs van de vluchten naar Suriname hangt vooral af van de periode waarin je gaat (liefst buiten de grote vakanties) en een beetje geluk. Punt is dat alleen KLM en Surinam Airways op Paramaribo vliegen en dat dat zorgt dat die met z'n tweeën de prijs kunnen bepalen. Gelukkig is het een stuk goedkoper dan een jaar of vijf geleden. Ik was destijds zo'n 650 euro kwijt (alleen vlucht, incl.tax) en dat is ongeveer het goedkoopste dat je kunt krijgen. Er gaan geen charters naar Suriname.
Dat is sinds dit jaar veranderd: Martinair vliegt er nu naar toe voor 610 euro retour incl en ook ArkeFly (TUI) mag er naar toe vliegen sinds 1 mei. Daarom zijn de prijzen van ca. 850 naar rond de 600 gedaald. Die prijsdaling bij KLM is voor ArkeFly een reden om er nog niet op te gaan vliegen.
  maandag 14 januari 2008 @ 20:24:31 #203
51635 de_priester
Nil nequit amor
pi_56032120
Hallo we zijn van plan met zn tweeen naar suriname te gaan, ergens half maart dit jaar.
Dit zo laat (?) pas besloten omdat we uitgenodigd zijn daar een tijdje (2weken ofzo) te verblijven.

Nu heb ik zelf helemaaaal geen ervaring met vluchten boeken enzo, en prijzen en dergelijken. Laatste en eerste vlucht die ik regelde was naar Cork (ierland) en dat was bij een reisbureau.

Wie heeft advies/tips/tricks?

en is aart wel een goeie tijd om te gaan?

groeten dennis
Imperare sibi maximum imperium est
pi_56032925
Suriname heeft niet bijster veel internationale vluchten. Wel zijn er drie opties voor naar Amsterdam. Surinam airways, klm en martinair. Die brengen je allemaal voor iets meer dan 600 euro naar suriname. Kijk waneer je het liefste gaat en boek op de site van de luchtvaartmaatschappij. Makkelijk zat is dat.
"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."
  woensdag 16 januari 2008 @ 16:27:50 #206
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_56076640
Naar Suriname vliegen is inderdaad lang zo duur niet meer als vroeger.
Volgens mij is er niet echt een slechte tijd om naar Suriname te gaan. Het is in maart geen regenseizoen, maar zelfs als het regenseizoen is is het niet zoals hier de hele dag nat (normaal gesproken).
No span!
pi_69792193
Mijn vriend en ik willen graag begin 2010 (januari of februari) op vakantie gaan naar Suriname. Nu willen we in korte tijd (ongeveer 2 weken) in ieder geval een paar dagen naar Paramaribo gaan en daarna het mooie regenwoud en de natuur van Suriname bewonderen. Heel misschien gaan ook nog 2 vrienden van ons mee

Ik zou graag ervaringen van jullie willen weten: wat moeten we absoluut gezien hebben, waar kunnen we het beste boeken (ook graag tips over voordelige prijzen), en weten jullie wellicht goede gidsen in Suriname waar we excursies mee kunnen regelen.

Ik zat er ook aan te denken wellicht een auto te huren en zelf rond te ijden daar. Iemand ervaring daarmee?
pi_69792558
zeker ook verliefd geworden op die chick van die poster
pi_69794300
Oh ik ga over 2 weken! TVP!
  maandag 8 juni 2009 @ 03:01:41 #210
258109 Kathryn.Janeway
Captain will suffice.
pi_69815815
Brownsberg, zeker doen. Ik zag daar een opgezette spin die groter is dan een A4'tje.
Overbridge was 7 jaar geleden nog erg saai, maar kan inmiddels beter geworden zijn.
Torarica, hotel met een casino, ook best cool.
Paramaribo vond ik destijds een beetje saai maar ik begrijp dat het de laatste paar jaar veranderd is.
Zoek de natuur op, zou ik zeggen. Zodra je de stad uit bent, sta je in de rimboe, dus zat te zien.
This is Captain Kathryn Janeway, Federation starship Voyager to Starfleet Command. We are stranded in the Delta quadrant. Do you read?
  dinsdag 9 juni 2009 @ 13:04:17 #211
242543 R-m-a
Ik vind pizza's tof
pi_69858854
quote:
Op zondag 7 juni 2009 13:45 schreef boyv het volgende:
zeker ook verliefd geworden op die chick van die poster
Wie niet
pi_69886571
Oeps, verkeerde account, zie volgende bericht...

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2009 07:47:20 ]
pi_69886581
quote:
Op maandag 8 juni 2009 03:01 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
Brownsberg, zeker doen. Ik zag daar een opgezette spin die groter is dan een A4'tje.
Overbridge was 7 jaar geleden nog erg saai, maar kan inmiddels beter geworden zijn.
Torarica, hotel met een casino, ook best cool.
Paramaribo vond ik destijds een beetje saai maar ik begrijp dat het de laatste paar jaar veranderd is.
Zoek de natuur op, zou ik zeggen. Zodra je de stad uit bent, sta je in de rimboe, dus zat te zien.
Dank je, hier heb ik wat aan Nog andere mensen ervaring met een vakantie in Suriname en tips over waar te boeken ed (ook wat betreft lage prijzen)?
pi_71916668
We zijn er helemaal uit wat we gaan doen We gaan inderdaad met z'n 4-en. Eerst gaan we een 4 daagse trip maken in het natuurreservaat rond de Tafelberg, daarna verblijven we ongeveer een week in Paramaribo in een guesthouse en gaan we vanuit daar ook enkele dagtrips maken, waaronder ook een dag naar het Marowijne district (indianen en Maroons (bosnegers)). We sluiten af met 4 dagen naar een luxe resort in Overbridge van waaruit we een exursie naar Brownsberg en een exursie naar de Jodensavannah gaan maken. We vertrekken 21 februari en komen dan 7 maart terug.

Aangezien ik hier weinig concrete tips kreeg dacht ik eigenlijk dat het heel moeilijk zou zijn om een leuke reis samen te stellen in Suriname, maar het is juist heel makkelijk: er worden heel veel excursies aangeboden voor enkele dagen, en de guesthouses in Paramaribo zijn echt een stuk minder duur dan de hotels (terwijl je een eigen appartement hebt met eigen badkamer . Wij zijn 250 euro kwijt voor 2 weken per huisje (dus 125 euro p.p.)

Bij deze even de websites op een rij van onze trip:
Trip naar de Tafelberg: http://www.tropicalgemtours.org/
Guesthouse in Paramaribo: http://www.surinameecotours.com/Accomodatie/Appartementen
Dagtrips Marowijne (ook andere dagtrips op site): http://www.selkamtravel.nl/docs/Suriname/marowijne.htm
Overbridge resort: http://www.overbridge.net/tours.html

Ik laat over ong een half jaar wel weten hoe het ons is bevallen

[ Bericht 4% gewijzigd door Saffron op 16-08-2009 12:02:43 ]
pi_71918213
Wat ook heel leuk is, is Berg en Dal. Prachtige omgeving...
  zondag 16 augustus 2009 @ 19:26:22 #217
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_71929192
Auto huren heeft geen enkele zin in Suriname. De afstanden langs de kust zijn kort en er is veel openbaar vervoer op die route. De jungle in is wat lastiger qua openbaar vervoer, maar is ook met eigen vervoer nauwelijks te doen, omdat je vrijwel overal ook boten voor nodig hebt (of een vliegtuig).

Het nadeel van Suriname vond ik precies wat jij het voordeel noemt: het is verschrikkelijk georganiseerd allemaal. Vrijwel niemand gaat er zelf dingen ondernemen, dus dat zijn ze ook helemaal niet gewend. Ik vond dat jammer, omdat ik liever in een lokale bus zit dan alleen maar met andere toeristen en een gids in een gechartered busje. Uiteindelijk heb ik alsnog het meeste zelf gedaan; met name alles langs de kust. Dat was ook heel goed te doen. Het binnenland heb ik wel georganiseerd gedaan, maar toen ik daar een jongen tegenkwam die gewoon zelf op een truck was gestapt (trucks zijn in het binnenland soms het reguliere busvervoer) had ik daar eigenlijk een beetje spijt van. Ik zie hierboven dat je al veel het georganiseerd. Mijn beste tip zou zijn om, als het enigsinds kan, toch een poging te doen op z'n minst een stukje zelfstandig te reizen. Omdat het niet zo gebruikelijk is is het de ideale manier wat Surinamers te ontmoeten. Als je alleen in een georganiseerde groep gaat (in Suriname zijn dat 99% van de tijd Nederlanders) merk je dat je ineens een stuk minder benaderbaar bent.

Heb hier een reisverslag staan: http://annewashere.blogspot.com/search/label/Suriname
pi_71971764
Bedankt voor de tips!

We gaan niet echt op groepsreis. In Paramaribo hebben we nog niks georganiseerd. Echter de trip naar de Tafelberg zouden we niet zelfstandig kunnen doen, want dat is alleen per vliegtuigje bereikbaar. Overigens wonen daar ook geen mensen, het gaat echt puur om de natuur voor ons. Overbridge-> Jodensavannah en Brownsberg is wel georganiseerd. Ik heb wel begrepen dat Overbridge ook voor de Surinamers zelf een vakantieoord is.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 14:04:53 #219
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_72009427
Ik doelde ook meer op het feit dat je in het openbaar vervoer mensen tegen komt, niet zozeer in "het bos".
pi_112463166
Ik ga in december voor twee weken naar Suriname. Kunnen jullie de kennis delen over dit land?

- Wat zijn de do or donts in de gebruiken?
- Welke excursies e.d. raden jullie aan?
- Tips voor accomodaties?
  dinsdag 5 juni 2012 @ 08:48:11 #221
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_112463477
Niks over de machthebbers zeggen, want dan word je meegenomen naar een oud koloniaal fort voor een eeuwig durende excursie. En de daders komen er mee weg, en de helft van de bevolking vindt dat wel best.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_112463813
ik zou gewoon een Lonely Planet aanschaffen staat alles in
http://shop.lonelyplanet.(...)ing-travel-guide-11/

en denk dat er wel genoeg losse tips hier binnen komen
pi_112463881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 08:48 schreef SillyWalks het volgende:
Niks over de machthebbers zeggen, want dan word je meegenomen naar een oud koloniaal fort voor een eeuwig durende excursie. En de daders komen er mee weg, en de helft van de bevolking vindt dat wel best.
:P Dat is wel een goede, dank je wel!
pi_112464486
Don't: op tijd komen.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  dinsdag 5 juni 2012 @ 10:11:37 #225
320653 Vaseline_
Fuck's sake.
pi_112465339
Ik wil met jou ruilen TS ;(
pi_112470216
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 10:11 schreef Vaseline_ het volgende:
Ik wil met jou ruilen TS ;(
Mn vriendin gaat er eerst drie maanden vrijwilligerswerk doen en moet dr dus 3 maanden missen. Nog steeds ruilen? ;)
pi_112491133
Haast hebben
pi_112508129
Don't go.
pi_112508375
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 09:34 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Don't: op tijd komen.
Maar nooit later dan de Surinamers aankomen, want dan heb je het echt gedaan.

Genoeg leuke dingen te doen in Suriname, denk aan Bergendal, Galibi, Brownsberg, oude plantages, dolfijnen spotten en naar Braamspunt. De tip is om in de boekhandel een goede reisgids te kopen(blader er even verschillende door om te kijken welke het beste bij je past) en dan kan je wat specifieker op zoek gaan.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_112511885
Kijk even hierop http://www.aroundtheglobe(...)uriname-si15492.html

Daar staan veel tips :) En veel plezier!
pi_112543311
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 12:24 schreef KLER het volgende:

[..]

Mn vriendin gaat er eerst drie maanden vrijwilligerswerk doen en moet dr dus 3 maanden missen. Nog steeds ruilen? ;)
Vergeet die vakantie. Je vriendin raak je toch kwijt aan een 'grote' neger.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_112655929
In navolging van de vragen die de TS in de Op is mijn vraag wat ervan waar is dat als je je in Suriname wilt vestigen als permanente bewoner je tralies voor je ramen moet hebben vanwege de grote inbraakgolf aldaar. Verder hoorde ik dat men in Suriname alles heeft (en zelfs meer) dan hier in Nederland als je praat over luxe en normale levensgoederen en de de belastingen daar alleen de IB zijn.

Iemand?
pi_112825762
Geniet van al het lekkere eten! Dat is mijn belangrijkste tip haha! Daarnaast, lekker chillen daar. Voor touristic sights denk aan Brownsberg, Galibi, overnachten in het binnenland bij Mantje, White Beach, in Suriname kun je ook goed vissen mocht je daar van houden, je kunt er goed shoppen in de nieuwe malls, uitgaansleven is ook bruisend als je daar van houdt, bezoek eens Nieuw Amsterdam, Nickerie en andere plekken, huur een fiets of scooter en verken de stad! Enzovoorts.

Have a happy time in Sweeti Sranan!!! *O*
"无所谓."
pi_112825862
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 13:52 schreef Iwanius het volgende:
In navolging van de vragen die de TS in de Op is mijn vraag wat ervan waar is dat als je je in Suriname wilt vestigen als permanente bewoner je tralies voor je ramen moet hebben vanwege de grote inbraakgolf aldaar. Verder hoorde ik dat men in Suriname alles heeft (en zelfs meer) dan hier in Nederland als je praat over luxe en normale levensgoederen en de de belastingen daar alleen de IB zijn.

Iemand?
Klopt enigszins wel ja over die tralies ofwel dievenijzer! Elk huis heeft dat. De laatste tijd wordt er heel vaak ingebroken, en dan is dievenijzer wel zo veilig. Maar ja, je hoort ook verhalen dat men dan gewoon met een gun de dieven wegjagen (mag!).
Als je het 'goed' hebt daar, dan heb je het in verhouding met Nederland inderdaad ook goed. Daar is de levensstandaard ook gewoon anders :) .
"无所谓."
  Moderator donderdag 6 juni 2013 @ 22:17:17 #235
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127500079
Schop! Wellicht begin volgend jaar naar Paramaribo. Dit topic maar eens doornemen binnenkort.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:54:28 #236
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_127510896
Ga binnenkort ook naar Suriname. Nog even 2 vragen.

1 Slikken jullie malaria middelen zoals Malarone naar Suriname? Of vanaf waar is het aan te raden, bij berg en dal en lager? Ik wil absoluut geen risico lopen, maar ook niet onnodig middelen slikken wanneer ik mijzelf bij de kust bevind.

2 Sealen jullie koffers?
  vrijdag 7 juni 2013 @ 10:18:47 #237
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_127511609
Wij willen ook volgend jaar gaan. *O* O+
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 16:00:06 #238
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_127523525
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:54 schreef Apekoek het volgende:

1 Slikken jullie malaria middelen zoals Malarone naar Suriname? Of vanaf waar is het aan te raden, bij berg en dal en lager? Ik wil absoluut geen risico lopen, maar ook niet onnodig middelen slikken wanneer ik mijzelf bij de kust bevind.

2 Sealen jullie koffers?
1. Waarschijnlijk niet. Maar het plan reikt ook nog niet verder dan Paramaribo.
2. Nee.

quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Wij maken het hip! B-).
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_127523660
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 09:54 schreef Apekoek het volgende:

2 Sealen jullie koffers?
1. Ga je het binnenland in, dan die pillen preventief innemen.

2. Nee, niet nodig.
  vrijdag 7 juni 2013 @ 21:44:45 #240
272504 Gits
kimmidoll
pi_127536509
Ik zag vandaag een artikel over Suriname in het KLM magazine, mooie plaatsjes maar het kan me voor geen meter boeien.....
:s)
  vrijdag 7 juni 2013 @ 22:04:03 #241
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_127537518
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:44 schreef Gits het volgende:
Ik zag vandaag een artikel over Suriname in het KLM magazine, mooie plaatsjes maar het kan me voor geen meter boeien.....
Nou veel plezier op Texel dan maar!
  zaterdag 8 juni 2013 @ 19:47:49 #242
272504 Gits
kimmidoll
pi_127562358
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 22:04 schreef Apekoek het volgende:

[..]

Nou veel plezier op Texel dan maar!
Whahahaha goeie, ik hou alleen niet zo van schapen.

:P
pi_127781061
Als ik het financieel ga redden wil ik denk ik begin volgend jaar naar Suriname en anders wordt het later in het jaar. Maar ik wil heel graag een beetje regenseizoen meemaken. Kan dat nog als je begin/half februari gaat of is het dan echt helemaal voorbij?
pi_127783240
Nog een korte vraag:

Vroeger (jaren 60/70?) viste men weleens op die pantservisjes genaamd Kwikwi. Gebeurd dat nog steeds door alles en iedereen of is dat in de loop der jaren allemaal gereguleerd zoals in Nederland met wetten e.d.
pi_127790050
quote:
17s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 10:10 schreef Feeeeble het volgende:
Als ik het financieel ga redden wil ik denk ik begin volgend jaar naar Suriname en anders wordt het later in het jaar. Maar ik wil heel graag een beetje regenseizoen meemaken. Kan dat nog als je begin/half februari gaat of is het dan echt helemaal voorbij?
Er zijn droge- en regenseizoenen:

de kleine droge tijd: februari-april;
de grote regentijd: april-augustus;
de grote droge tijd: augustus-november;
de kleine regentijd: november-februari.
pi_127790105
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 11:26 schreef Iwanius het volgende:
Nog een korte vraag:

Vroeger (jaren 60/70?) viste men weleens op die pantservisjes genaamd Kwikwi. Gebeurd dat nog steeds door alles en iedereen of is dat in de loop der jaren allemaal gereguleerd zoals in Nederland met wetten e.d.
Kan nog steeds, behalve als het seizoen is gesloten: van 1 april - 15 juli van elk jaar.
Ik lust nu ook wel heerlijke kwiekwie met rijst :9~
pi_127791978
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 14:22 schreef Ron.Jeremy het volgende:

[..]

Er zijn droge- en regenseizoenen:

de kleine droge tijd: februari-april;
de grote regentijd: april-augustus;
de grote droge tijd: augustus-november;
de kleine regentijd: november-februari.
Ja, weet ik maar mijn plan was om februari te gaan maar het lijkt me juist zo heerlijk om een paar keer zo´n stortbui mee te maken als het heet is O+ Maar die zijn er dan dus helemaal niet meer?
  zaterdag 15 juni 2013 @ 18:29:13 #248
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_127831697
Van Suriname naar Frans-Guyana, kun je dat gewoon doen met een toeristenkaart? Of levert dat problemen op van Frans Guyana terug naar Suriname? Naar Frans Guyana lijkt me geen probleem want Europa.
pi_127833052
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 juni 2013 15:15 schreef Feeeeble het volgende:

[..]

Ja, weet ik maar mijn plan was om februari te gaan maar het lijkt me juist zo heerlijk om een paar keer zo´n stortbui mee te maken als het heet is O+ Maar die zijn er dan dus helemaal niet meer?
Zo zwart-wit is het niet, ik ben in 2011 in de grote droge tijd geweest en heb ook een paar stortbuien gehad, wat meer dan genoeg was.
full stops and exclamation marks
pi_127833233
quote:
2s.gif Op zaterdag 15 juni 2013 19:21 schreef krioro het volgende:

[..]

Zo zwart-wit is het niet, ik ben in 2011 in de grote droge tijd geweest en heb ook een paar stortbuien gehad, wat meer dan genoeg was.
Leek me ook een beetje sterk dat het dan in één keer helemaal voorbij is :P en gelukkig is het dus ook niet zo *O*
Bedankt voor je antwoord :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Feeeeble op 15-06-2013 19:35:45 ]
  zondag 16 juni 2013 @ 22:11:19 #251
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_127880088
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 21:44 schreef Gits het volgende:
Ik kwam de fotograaf en hoofdredacteur van Holland Herald in februari in Suriname tegen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:12:42 #252
272504 Gits
kimmidoll
pi_128004625
quote:
99s.gif Op zondag 16 juni 2013 22:11 schreef XL het volgende:

[..]

Ik kwam de fotograaf en hoofdredacteur van Holland Herald in februari in Suriname tegen
Nou, de foto's waren dus goed gelukt!
:)
  woensdag 19 juni 2013 @ 21:19:07 #253
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_128005096
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:12 schreef Gits het volgende:

[..]

Nou, de foto's waren dus goed gelukt!
:)
Alles analoog genomen! Niet eens digitaal!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator maandag 20 oktober 2014 @ 14:04:17 #254
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_145732523
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2013 10:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Volgend jaar is gekomen!!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 20 oktober 2014 @ 15:37:31 #255
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_145735928
quote:
17s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:04 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Volgend jaar is gekomen!!
En hoe!

Dank voor de kick!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 20 december 2016 @ 20:03:17 #256
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_167481905
Joehoee oude topics naar boven schoppen *O*

Ik ben van plan om volgend jaar, half maart, zo'n 2 à 3 weken naar Suriname te gaan.
Een gedeelte van de vakantie besteed ik aan familiebezoek en sight seeing, daarnaast zou ik graag een jungletocht willen maken :D

Zijn er FOK!kers die zo'n jungletocht hebben gemaakt? Verhalen en tips zijn welkom!
Trouwens, ook tips over bezienswaardigheden zijn welkom hoor!
Ondanks dat mijn roots daar gedeeltelijk liggen, weet ik zo goed als niets :+
With the stars as her umbrella
  woensdag 21 december 2016 @ 09:17:01 #257
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167492518
Ik ben wel naar het binnenland geweest. Met een gast die via via werd aanbevolen, inmiddels heeft hij een reisbureau gestart en doet hij het professioneel.

Hij gaat naar Samaaka, je kunt bijv naar Kajana waar hij vandaan komt. 3, 4 of 5 daagse touren doet hij. Kan het je wel PM-en als je wil.
  woensdag 21 december 2016 @ 09:23:25 #258
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_167492612
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:17 schreef XL het volgende:
Ik ben wel naar het binnenland geweest. Met een gast die via via werd aanbevolen, inmiddels heeft hij een reisbureau gestart en doet hij het professioneel.

Hij gaat naar Samaaka, je kunt bijv naar Kajana waar hij vandaan komt. 3, 4 of 5 daagse touren doet hij. Kan het je wel PM-en als je wil.
Ja graag! :D
Dankjewel!
pi_167526575
Ik ben eind Oktober/begin November in Suriname geweest.
Mijn jongste zusje liep daar 3 maanden stage.
Samen zijn wij naar Danpaati geweest, Danpaati is een kleinschalig resort in het binnenland (+/-) 3 uur varen van Atjoni.
Absolute aanrader!
Mijn zusje heeft diverse uitstapjes naar het binnenland gedaan in de 3 maanden dat ze daar zat en vond dit veruit de mooiste.
Ze hebben een eigen website, wellicht de moeite waard om daar even te kijken.
Mocht je meer informatie willen, stuur me maar een PMtje
  donderdag 22 december 2016 @ 23:45:14 #260
277627 Seven.
We are Borg.
pi_167542036
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2016 20:03 schreef -Miauw- het volgende:
Joehoee oude topics naar boven schoppen *O*

Ik ben van plan om volgend jaar, half maart, zo'n 2 à 3 weken naar Suriname te gaan.
Een gedeelte van de vakantie besteed ik aan familiebezoek en sight seeing, daarnaast zou ik graag een jungletocht willen maken :D

Zijn er FOK!kers die zo'n jungletocht hebben gemaakt? Verhalen en tips zijn welkom!
Trouwens, ook tips over bezienswaardigheden zijn welkom hoor!
Ondanks dat mijn roots daar gedeeltelijk liggen, weet ik zo goed als niets :+
Ja, naar Brokopondo met het busje en daarna wandelen naar Juliana watervallen. Is 12 jaar geleden of zo, was deze tijd van het jaar. Prachtig, overnachten in de jungle, wakker worden door brulapen en dat soort dingen. Ik denk er nog regelmatig aan.
Resistance is futile.
  donderdag 22 december 2016 @ 23:45:55 #261
277627 Seven.
We are Borg.
pi_167542049
Wanneer is het schildpaddenseizoen weer?
Resistance is futile.
  vrijdag 23 december 2016 @ 11:49:07 #262
304935 -Miauw-
Maar ik rook niet!
pi_167548209
quote:
7s.gif Op donderdag 22 december 2016 23:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, naar Brokopondo met het busje en daarna wandelen naar Juliana watervallen. Is 12 jaar geleden of zo, was deze tijd van het jaar. Prachtig, overnachten in de jungle, wakker worden door brulapen en dat soort dingen. Ik denk er nog regelmatig aan.
Dat lijkt me ook zo gaaf, overnachten in de jungle. Ik ben zo benieuwd naar de geluiden en naar hoe donker het daar is.
Nog spinnen gezien? :+

Het schildpaddenseizoen is volgens diverse bronnen ergens tussen eind januari en eind juni.
  vrijdag 23 december 2016 @ 12:02:13 #263
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_167548493
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 11:49 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook zo gaaf, overnachten in de jungle. Ik ben zo benieuwd naar de geluiden en naar hoe donker het daar is.

Het schildpaddenseizoen is volgens diverse bronnen ergens tussen eind januari en eind juni.
In ons hutje zaten wel forse spinnen ja. Ik heb ze met een bezem weggejaagd. Mijn vriendin sliep vervolgens amper meer (onder klamboe) en controleerde ieder uur of ze al terug waren, daardoor kon ik rustig slapen :7
  zondag 25 december 2016 @ 00:01:48 #264
277627 Seven.
We are Borg.
pi_167588858
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 11:49 schreef -Miauw- het volgende:

[..]

Een opgezette spin die groter was dan een A4'tje.
Resistance is futile.
pi_167806279
quote:
99s.gif Op woensdag 21 december 2016 09:17 schreef XL het volgende:

Zou je kunnen sturen? Of hier plaatsen :)?
  maandag 2 januari 2017 @ 00:10:09 #266
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_167821780
Voor de liefhebbers van vakanties naar Suriname: let op als je met TUI boekt.

Tot 1 april bieden zij nog pakketreizen aan met de dagelijkse KLM-vlucht. Daarna tot 4 juli alleen met de woens- en zaterdagvlucht van Surinam Airways(SLM). Vanaf 1 juli vliegt TUI op maandag zelf op en naar Suriname.

Als je met KLM op pad wil én bij TUI wil boeken moet je dus voor 1 april uit én thuis zijn.
SLM staat bekend om zijn vertragingen en vluchten die gecanceld worden, gelukkig voor de reiziger biedt TUI de tickets zelf aan met een codeshare. Dit houdt in dat je aanspraak kan maken (via TUI) op de Europesche regels in geval van vertraging.

TUI verwacht dat de eerste retourvlucht PBM-AMS op 3/4 met hun 787 erg leeg zal zijn, uitgelezen kans dus om eens royaal in een vliegtuig van TUI te zitten. Geen garanties uiteraard, want voor hetzelfde geld gaan ze straks allerlei acties verzinnen om ook die eerste rotatie in beiden richtingen helemaal vol te krijgen.
So we just called him Fred
  Moderator maandag 27 november 2023 @ 16:18:21 #267
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_211445470
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Schop! Wellicht begin volgend jaar naar Paramaribo. Dit topic maar eens doornemen binnenkort.
Nog een schop! Tien jaar later lijkt het er dan eindelijk van te komen. Al hebben we nog niets geboekt. Plan is 2 a 3 weken naar Suriname en dan door naar Curacao voor een weekje strand, om vanaf Willemstad weer terug te vliegen naar Amsterdam. Plan kan uiteraard nog wijzigen. :').
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  maandag 27 november 2023 @ 21:28:13 #268
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_211449393
quote:
7s.gif Op maandag 27 november 2023 16:18 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Nog een schop! Tien jaar later lijkt het er dan eindelijk van te komen. Al hebben we nog niets geboekt. Plan is 2 a 3 weken naar Suriname en dan door naar Curacao voor een weekje strand, om vanaf Willemstad weer terug te vliegen naar Amsterdam. Plan kan uiteraard nog wijzigen. :').
Wanneer?
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 27 november 2023 @ 22:19:12 #269
277627 Seven.
We are Borg.
pi_211449984
Whoa. Ooit geweest 20 jaar geleden, prachtig land. Brokopondo is de moeite met wandeling naar Juliana waterval. En als je de kans krijgt: ik ben daar met een Surinaamse kennis de binnenlanden in geweest voor een bezoekje aan een dorp met houten hutjes. Eerst even het dorpshoofd groeten/respect tonen en dan rondneuzen. Ik zag daar een jochie van een jaar of 6 met een verweesd aapje op zijn schouder en een felblauwe vlinder op zijn vinger. Nog wel redelijk zoals de mens op hoort te groeien, als deel van zijn natuurlijke omgeving. Verder om 6 uur kabaal van de cicades (noemen ze ook sixie jury).

Galibi schijnt ook wel vet te zijn in het schildpadden seizoen. Verder stond cola kreek of blakawatra nog op mijn lijst en wat me ook echt mateloos interessant leek, was een meerdaagse boottocht.

Muggen daar zijn trouwens echt niet grappig. In Nickerie steken ze gewoon door een spijkerbroek heen.
Resistance is futile.
  Moderator woensdag 29 november 2023 @ 16:32:11 #270
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_211465818
quote:
0s.gif Op maandag 27 november 2023 21:28 schreef Duderinnetje het volgende:
Wanneer?
Inmiddels is het plan gewijzigd. :').

We gaan nog wel een keer naar Suriname, maar tot mijn stomme verbazing dus niet begin volgend jaar. Vrouw wilde opeens wel naar Azië, dus over een week of vijf vliegen we naar Singapore en trekken dan Maleisië in.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 29 november 2023 @ 18:09:10 #271
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_211466805
quote:
11s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:32 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

We gaan nog wel een keer naar Suriname, maar tot mijn stomme verbazing dus niet begin volgend jaar. Vrouw wilde opeens wel naar Azië, dus over een week of vijf vliegen we naar Singapore en trekken dan Maleisië in.
Drommels nog an toe! Alsof het allemaal niets is!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_211763695
quote:
11s.gif Op woensdag 29 november 2023 16:32 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Alemaal leuk leuk leuk: reizen én vliegen.

En eigenlijk word ik een beetje verdrietig van al het fun vliegen.
Een beetje erg veel.

Senioren als grootouders:” ja, ik heb behoefte aan wat zon, we gaan eind januari naar Vietnam”…
Jongere als in 30+ “nog - sic- een keertje naar Japan, want architectuur…”
( dan vergeet ik even dat het een níet creatieve jongeman is.)

Hoezo: de aarde gaat naar god. Schiphol kan nog 130.000 vluchten aan.

Jullie en iedereen doet z’n best maar. Oh wacht, niét z’n best.
Het kan, dus ga ik. Daar heb ik recht op, want het kan…dus ga ik.

Dansen op de vulkaan. Na mij de zondvloed. Enz….enz…

Teleurstellend en verdrietig makend.
  dinsdag 26 december 2023 @ 19:35:33 #273
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_211763793
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 december 2023 19:29 schreef AnneX het volgende:

[..]

Een beetje erg veel.

Senioren als grootouders:” ja, ik heb behoefte aan wat zon, we gaan eind januari naar Vietnam”…

Als jij stopt met vlees eten en autorijden, dan kun je met een gerust hart vliegen.
Of moeten alleen reislustigen zich schamen?

Ik zal even in het CUL-forum bij elk eettopic wat over vlees komen zeggen. Daarna ga ik even in OUD wijzen op de vernietigende kracht van menselijke voortplanting, waardoor de hele fucking aarde naar de kloten gaat en er straks niets mee te bereizen valt. PTA doe ik daarna even aan.

Ga je mee AnneX?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 26 december 2023 @ 19:36:12 #274
503118 Bezsen
We Call Them Poor
pi_211763804
quote:

[..]

Een beetje erg veel.

Vlieg jij toch niet.
  dinsdag 26 december 2023 @ 19:59:08 #275
338319 ZarB
Piña colada
pi_211764474
quote:

[..]

Een beetje erg veel.

Van dit soort posts krijg ik zin om mijn 6e vlucht van 2024 alvast te boeken.

Post je ook in OUD waarbij je het woordje "vliegen" vervangt door "voortplanten"? Want laten we wel wezen: we kunnen stoppen met vliegen, vlees eten en afval produceren, zolang we blijven voortplanten helpen we de aarde sowieso naar de verdoemenis.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 26 december 2023 @ 20:08:30 #276
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_211764653
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 december 2023 19:59 schreef ZarB het volgende:

[..]
Van dit soort posts krijg ik zin om mijn 6e vlucht van 2024 alvast te boeken.

Post je ook in OUD waarbij je het woordje "vliegen" vervangt door "voortplanten"? Want laten we wel wezen: we kunnen stoppen met vliegen, vlees eten en afval produceren, zolang we blijven voortplanten helpen we de aarde sowieso naar de verdoemenis.
Altijd mooi, mensen met kinderen en happend in een gehaktbal (van mishandelde en gedode onschuldige wezens) wijzend naar de reiziger: stop deze planeet en alles wat erop leeft te verpesten voor mijn nakomelingen!!

Ik vind vleesetende, fokkende reizigers trouwens wel gewoon kutvolk.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator donderdag 28 december 2023 @ 11:47:34 #277
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_211792913
quote:

[..]

Een beetje erg veel.

Open er een topic over, zou ik zeggen. Je bent welkom in TRV.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_215893356
Ja goeie vraag, ik ben half Surinaams dus ik wil het wel een keer bezocht hebben maar tot nu toe is er vrij weinig wat me echt trekt ofzo.
  Moderator woensdag 18 december 2024 @ 12:11:31 #279
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_215907376
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2024 22:30 schreef Vaseline_ het volgende:
Ja goeie vraag, ik ben half Surinaams dus ik wil het wel een keer bezocht hebben maar tot nu toe is er vrij weinig wat me echt trekt ofzo.
Op welke vraag reageer je?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')