Ik wil naar Suriname op vakantie.
Ik heb daar een aantal persoonlijke redenen voor maar wat ik me nu afvraag, zijn daar wel eens mensen geweest, wat hebben zij daar gedaan? Was de trip niet extreem duur, vanwege de grote vraag naar bijv. vluchten naar Paramaribo, wat is de beste tijd, kan je naast de jungle ook luieren op het strand. Wat zijn de beste reisorganisaties die een reis voor je kunnen uitstippelen? Hoe veilig is het
Dit zijn dingen die ik zelf ook wel op de 1 of andere manier kan uitzoeken en dat ga ik ook doen maar het liefst hoor ik hier persoonlijke ervaringen.
Dus maak me maar lekker
de anderen zullen je moeten opvrolijken
quote:Maar dat ben je toch al?
Op vrijdag 07 december 2001 13:43 schreef Kimmie het volgende:
Dus maak me maar lekker
Sorry, maar dit was een schot voor open doel ne ik voelde me niet te beroerd om 'm 'r maar gelijk in te knallen
quote:De meeste mensen zal het niet zo aanspreken met name omdat je Suriname toch kent als het land van de Surinamers
Op vrijdag 07 december 2001 13:45 schreef aa het volgende:
Het spreekt me niet echt aan Suriname Kimmiede anderen zullen je moeten opvrolijken
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 13:46 schreef Vork het volgende:[..]
Maar dat ben je toch al?
Sorry, maar dit was een schot voor open doel ne ik voelde me niet te beroerd om 'm 'r maar gelijk in te knallen
quote:Nee niet daarom, het spreekt me gewoon niet aan omdat mij die regio niet zo heel erg interesseert denk ik.
Op vrijdag 07 december 2001 13:47 schreef Kimmie het volgende:[..]
De meeste mensen zal het niet zo aanspreken met name omdat je Suriname toch kent als het land van de Surinamers
en het land waar vage politiek heerst. Mgoed, ik wil er graag eens naar toe en horen wie er wel eens geweest is als toerist.
quote:What have I done?
Op vrijdag 07 december 2001 13:48 schreef Kimmie het volgende:
Jezus jongens kan het ook inhoudelijk
quote:Dat kan. Maar niet door mij. Ik heb namelijk compleet geen ervaring met suriname Als vakantielanmd en ik zou ook geen idee hebben hoe het daar is eigenlijk,
Op vrijdag 07 december 2001 13:48 schreef Kimmie het volgende:
Jezus jongens kan het ook inhoudelijk
Ik trek mij daarom terug uit dit topic in de hoop dat er serieuze reacties volgen.
quote:Ik vrees het ergste...
Op vrijdag 07 december 2001 13:49 schreef Vork het volgende:
Ik trek mij daarom terug uit dit topic in de hoop dat er serieuze reacties volgen.
dag Vork
quote:Nee, zei ik dat?
Op vrijdag 07 december 2001 13:52 schreef aa het volgende:
Kimmie, houd je mij verantwoordelijk voor het verpesten van al jouw topics en het degraderen van al jouw posts?
quote:Nee, ik vroeg het me gewoon af.
Op vrijdag 07 december 2001 13:53 schreef Kimmie het volgende:[..]
Nee, zei ik dat?
quote:pffffff
Op vrijdag 07 december 2001 13:56 schreef aa het volgende:[..]
Nee, ik vroeg het me gewoon af.
Ik voel me bijna genoodzaakt die hele openingspost te herhalen, maar dat doe ik niet.
Mensen, iets over Suriname als vakantie land? (ik krijg er steeds meer zin in)
Nee, weer geen inhoudelijke post, helaas. Alleen maar de mededeling dat het bij mij ook al een poosje door m'n hoofd spookt. Overigens zijn de Surinamers hier voor mij júist een reden voor mij om daar eens te gaan kijken. Het lijkt me waarzinnig interessant om te zien hoe Suriname zich dankzij en ondanks de Nederlandse invloed heeft ontwikkeld. Qua natuurschoon schijnt het ook geweldig te zijn.
Maargoed, je bent niet de enige dus...
quote:Ja eigenlijk zijn de Surinamers hier ook een reden om te gaan, ik hoor verschillende verhalen en zou er gewoon wel eens willen kijken.
Op vrijdag 07 december 2001 13:58 schreef Hik het volgende:
Hey Kimmie,Nee, weer geen inhoudelijke post, helaas. Alleen maar de mededeling dat het bij mij ook al een poosje door m'n hoofd spookt. Overigens zijn de Surinamers hier voor mij júist een reden voor mij om daar eens te gaan kijken. Het lijkt me waarzinnig interessant om te zien hoe Suriname zich dankzij en ondanks de Nederlandse invloed heeft ontwikkeld. Qua natuurschoon schijnt het ook geweldig te zijn.
Maargoed, je bent niet de enige dus...
Leuk dat er nog iemand is die het interessant lijkt, er zijn zo weinig mensen (Nederlanders) die ik spreek die het een goed idee vinden.
quote:Ik geloof dat ie andere bezigheden heeft op het moment
Op vrijdag 07 december 2001 14:03 schreef Kimmie het volgende:
Is Aernout hier toevallig al eens geweest
quote:Hier nog één. De Surinamers, die ik ken, zijn leuke mensen. Bovendien lijkt het me een interessant land, onder meer vanwege de link met Nederland.
Op vrijdag 07 december 2001 14:02 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ja eigenlijk zijn de Surinamers hier ook een reden om te gaan, ik hoor verschillende verhalen en zou er gewoon wel eens willen kijken.
De natuur lijkt me overweldigend, ik hou wel van een beetje jungle en afzien maar het moet niet een al te zware expeditie worden.
Of gewoon lanterfanteren en naar de markt in Paramaribo, lijkt me heel leukLeuk dat er nog iemand is die het interessant lijkt, er zijn zo weinig mensen (Nederlanders) die ik spreek die het een goed idee vinden.
En Surinaams eten kan heeeeeeeel lekker zijn.
quote:Ja, zelf ben ik echt een stadsmens tijdens reizen hoor. Ik vind jungles tof (afgelopen jaar op een jungletour in Venezuela geweest) maar op zo'n marktje zitten en een beetje naar de mensen kijken is echt ultiem!
Op vrijdag 07 december 2001 14:02 schreef Kimmie het volgende:
Ja eigenlijk zijn de Surinamers hier ook een reden om te gaan, ik hoor verschillende verhalen en zou er gewoon wel eens willen kijken.
De natuur lijkt me overweldigend, ik hou wel van een beetje jungle en afzien maar het moet niet een al te zware expeditie worden.
Of gewoon lanterfanteren en naar de markt in Paramaribo, lijkt me heel leukLeuk dat er nog iemand is die het interessant lijkt, er zijn zo weinig mensen (Nederlanders) die ik spreek die het een goed idee vinden.
De combinatie van Latijnsamerikaanse met Nederlandse invloeden moet ook heel speciaal zijn.
Ben trouwens een paar weken geleden naar de Surinaamse bedrijvendagen geweest. Eens gekeken of ze daar niet nog een leuke baan hebben ofzo...
quote:Jaah,
Op vrijdag 07 december 2001 14:24 schreef Hik het volgende:
Hmmmmm Surinaams eten inderdaad!Broodje Bakeljauw, Halinalle?
![]()
Ik ben er zelf nooit geweest maar ik zit er wel over te denken, ik zou er best graag een keer heen willen.
Mooie natuur, vriendelijke mensen en inderdaad een aparte mengeling van Nederlandse en Zuid-Amerikaanse cultuur.
quote:Loempia met van die héle hete Surinaamse sambal!
Op vrijdag 07 december 2001 14:32 schreef Halinalle het volgende:[..]
Jaah,
of pom of kouseband met garnalen of ...
Yummie en au!
quote:Dat schijnt bij mij in de buurt ergens extreem lekker te zijn, dat ga ik maar eens proberen
Op vrijdag 07 december 2001 14:32 schreef Halinalle het volgende:[..]
Jaah,
of pom
quote:Ik weet niet waar jouw buurt is, maar ik ga altijd naar Sang Lee op de Kruisstraat in Eindhoven.
Op vrijdag 07 december 2001 14:40 schreef aa het volgende:[..]
Dat schijnt bij mij in de buurt ergens extreem lekker te zijn, dat ga ik maar eens proberen
Pom (met gebakken sambal) lust ik altijd wel.
[Dit bericht is gewijzigd door Halinalle op 07-12-2001 15:31]
Die Chicks Zijn Lekker Daar!!!
Ik Ga Over 2 Jaar Weer Ofzo,
quote:Nou, als Kimmie er nu nog niet meteen naar toe wil weet ik het ook niet meer.
Op vrijdag 07 december 2001 14:59 schreef ZineGeneZidane het volgende:
In Suriname Kan Je Vet Goed UItgaan!Die Chicks Zijn Lekker Daar!!!
![]()
![]()
Ik Ga Over 2 Jaar Weer Ofzo,
sorry, ook geen zinnige bijdrage
Het klaarmaken van de broodjes gaat er altijd wel tergend langzaam...
quote:Je Moet Broodje Zoutvlees Nemen!
Op vrijdag 07 december 2001 15:02 schreef Kimmie het volgende:
Ik kooop bij de Surinamer meestal een broodje sja sjeu (dit is fonetisch want ik weet niet hoe ik het schrijf, hij verstaat me altijd wel)met Surinaames komkommer die ik nog steeds niet zelf kan maken
Het klaarmaken van de broodjes gaat er altijd wel tergend langzaam...
Of Een Broodje Dagoe Bal!!!!
quote:Jazeker ik wil nu nog liever alleen val ik niet zo op Surinaamse meisjes en al helemaal niet op Surinaamse jongens.
Op vrijdag 07 december 2001 15:01 schreef k_man het volgende:[..]
Nou, als Kimmie er nu nog niet meteen naar toe wil weet ik het ook niet meer.
sorry, ook geen zinnige bijdrage
quote:Het leukste is het opeten van het broodje bij de Surinamer gezellig in tl verlichting een zo'n plastic zeiltje op de tafel...blikje cola erbij...
Op vrijdag 07 december 2001 15:03 schreef ZineGeneZidane het volgende:[..]
Je Moet Broodje Zoutvlees Nemen!
Of Een Broodje Dagoe Bal!!!!
Ik neem ook wel eens een broodje met kip ketjap of iets met vis.
quote:Ik vermoedde al zoiets van die vluchten, das meestal met de oud kolonieen.
Op vrijdag 07 december 2001 14:34 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Vliegen naar Suriname is inderdaad wel heel duur. KLM en SLM hebben er een monopolie op vanuit NL.
(Ex-)Surinamers schijnen zelf wel eens met Air France te vliegen. Die vliegen vanaf Parijs naar Frans-Guyana. Van daar kun je met een klein vliegtuigje naar Zanderij, het vliegveld van Paramaribo. Een vriend van mij doet dat wel eens.Ik ben er zelf nooit geweest maar ik zit er wel over te denken, ik zou er best graag een keer heen willen.
Mooie natuur, vriendelijke mensen en inderdaad een aparte mengeling van Nederlandse en Zuid-Amerikaanse cultuur.
Leuk om te lezen dat meer mensen willen, maar wie is nu echt zelf geweest?
quote:Oh, Cha Siu (het wordt op 100 verschillende manieren geschreven) is ook al zo lekker, mits goed bereid natuurlijk.
Op vrijdag 07 december 2001 15:02 schreef Kimmie het volgende:
Ik kooop bij de Surinamer meestal een broodje sja sjeu (dit is fonetisch want ik weet niet hoe ik het schrijf, hij verstaat me altijd wel)met Surinaames komkommer die ik nog steeds niet zelf kan maken
Het is nu zeker: ik ga vanavond Surinaams eten.
quote:Je Moet Geen Blikje Cola
Op vrijdag 07 december 2001 15:05 schreef Kimmie het volgende:[..]
Het leukste is het opeten van het broodje bij de Surinamer gezellig in tl verlichting een zo'n plastic zeiltje op de tafel...blikje cola erbij...
Ik neem ook wel eens een broodje met kip ketjap of iets met vis.
Erbij Nemen,
Je MOet Een Blikje FERNANDES Erbij Nemen,
Dat Is Pas De Surinaamse Drank!
Als Je Wilt Kan Je Me Mailen Over Mijn Eigen Ervaringen Daar!
quote:Zelf koken of langs de toko?
Op vrijdag 07 december 2001 15:08 schreef Halinalle het volgende:[..]
Oh, Cha Siu (het wordt op 100 verschillende manieren geschreven) is ook al zo lekker, mits goed bereid natuurlijk.
Voor mensen, die het niet kennen: het is geroosterd/gegrilld roodgekleurd varkensvlees.Het is nu zeker: ik ga vanavond Surinaams eten.
quote:Zijn dat die blikjes in licht groen en bordeaux rood? Ik zal er volgende keer naar vragen.
Op vrijdag 07 december 2001 15:09 schreef ZineGeneZidane het volgende:[..]
Je Moet Geen Blikje Cola
Erbij Nemen,
Je MOet Een Blikje FERNANDES Erbij Nemen,
Dat Is Pas De Surinaamse Drank!
Als Je Wilt Kan Je Me Mailen Over Mijn Eigen Ervaringen Daar!
Ben jij surinamer ZZG?
quote:Ja Dat Zijn De Blikjes,
Op vrijdag 07 december 2001 15:10 schreef Kimmie het volgende:[..]
Zijn dat die blikjes in licht groen en bordeaux rood? Ik zal er volgende keer naar vragen.
Ben jij surinamer ZZG?
Je Hebt Ze In Verschillende Smaken!,
Die Groen Is Het Lekkerst!
Ik Ben Surinamer Ja! (Maar Geen Neger, De Meeste Mensen Hier Denken Dat Er Alleen Negers In Suriname Wonen )
quote:Klopt maar Air France schijnt wel goedkoper te zijn.
Op vrijdag 07 december 2001 15:07 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ik vermoedde al zoiets van die vluchten, das meestal met de oud kolonieen.
quote:Die zien er altijd zo goedkoop uit
Op vrijdag 07 december 2001 15:12 schreef ZineGeneZidane het volgende:[..]
Ja Dat Zijn De Blikjes,
Ik Ben Surinamer Ja!
ZZG gaan er nu veel toeristen vanuit Nederland naar Suriname, ik bedoel dan niet mensen die op familiebezoek gaan ofzo. Ik heb de indruk dat het er niet zoveel zijn.
[Dit bericht is gewijzigd door Kimmie op 07-12-2001 15:15]
quote:Ik denk dat ik niet zelf ga koken, want ik heb vanavond niet veel tijd. Bovendien zijn sommige gerechten tamelijk lastig om zelf klaar te maken.
Op vrijdag 07 december 2001 15:09 schreef Kimmie het volgende:[..]
Zelf koken of langs de toko?
quote:Mail Me Op sosogene@hotmail.com
Op vrijdag 07 december 2001 15:14 schreef Kimmie het volgende:[..]
Die zien er altijd zo goedkoop uit
ga het nu toch eens vragen.
ZZG gaan er nu veel toeristen vanuit Nederland naar Suriname, ik bedoel dan niet mensen die op familiebezoek gaan ofzo. Ik heb de indruk dat het er niet zoveel zijn.
Of MSN Me!
Ik Heb Nu Helaa Weinig Tijd Want Ik Moet Zo Naar De Les!
quote:Ok veel plezier daar, best irritant om te lezen trouwens die hoofdletters of ligt dat aan mij
Op vrijdag 07 december 2001 15:15 schreef ZineGeneZidane het volgende:[..]
Mail Me Op sosogene@hotmail.com
Of MSN Me!
Ik Heb Nu Helaa Weinig Tijd Want Ik Moet Zo Naar De Les!
quote:Fernandes is wel superzoet en smaakt heel erg 'kunstmatig'. Het komt, geloof ik, uit Venezuela.
Op vrijdag 07 december 2001 15:14 schreef Kimmie het volgende:[..]
Die zien er altijd zo goedkoop uit
ga het nu toch eens vragen.
quote:Nee!
Op vrijdag 07 december 2001 15:17 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ok veel plezier daar, best irritant om te lezen trouwens die hoofdletters of ligt dat aan mij
quote:Wiltte de Wilthstraat Ro+tterdam.
Op vrijdag 07 december 2001 14:51 schreef Halinalle het volgende:[..]
Ik weet niet waar jouw buurt is, maar ik ga altijd naar Sang Lee op de Kruisstraat in Eindoven.
quote:ow waar zit jouw Surinamer dan?
Op vrijdag 07 december 2001 15:22 schreef aa het volgende:[..]
Wiltte de Wilthstraat Ro+tterdam.
Rotti + masala kip = ook
ja Kimmie... en Suriname heeft geen echt strand, je moet naar de Cola Kreek...
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 15:12 schreef ZineGeneZidane het volgende:
Ik Ben Surinamer Ja! (Maar Geen Neger, De Meeste Mensen Hier Denken Dat Er Alleen Negers In Suriname Wonen)
Heb nooit gedacht dat ZGZ een goeie opmerking kon maken
quote:Nee!! Fernandes is echt zo Surinaams als het maar zijn kan! Op die bedrijvendagen waar ik net over schreef stonden zij ook om personeel te werven.
Op vrijdag 07 december 2001 15:17 schreef Halinalle het volgende:[..]
Fernandes is wel superzoet en smaakt heel erg 'kunstmatig'. Het komt, geloof ik, uit Venezuela.
Heel erg superzoet inderdaad, maar bij iedere Suri waar je bij langskomt staat het in de kast!
(hik, dat zijn idd de blikjes en flessen die ik ook in mijn hoofd had)
quote:7
Op vrijdag 07 december 2001 15:23 schreef Kimmie het volgende:[..]
ow waar zit jouw Surinamer dan?
quote:Wij hebben nog zo'n automaat op school staan met die blikkies drin.
Op vrijdag 07 december 2001 15:45 schreef Hik het volgende:
Nee!! Fernandes is echt zo Surinaams als het maar zijn kan! Op die bedrijvendagen waar ik net over schreef stonden zij ook om personeel te werven.Heel erg superzoet inderdaad, maar bij iedere Suri waar je bij langskomt staat het in de kast!
quote:jee jij kan beter ff stoppen met typen
Op vrijdag 07 december 2001 15:56 schreef aa het volgende:[..]
7
7Nee daar wo+o+n iluk nilet, daar wo+o+n iluk vilaukbilj
7
7Èn daar zilt duks miljn Sukrilnamer (van ho+ren zeggen dan, iluk ben er no+g no+o+ilt geweest`)
Miljn to+etsenbo+rd do+et raar!!
quote:wij hebben alleen automaten van coca cola
Op vrijdag 07 december 2001 15:58 schreef Vork het volgende:[..]
Wij hebben nog zo'n automaat op school staan met die blikkies drin.
quote:hebben we ook nog... niet dat ik er gebruik van kan maken opt moment. .want ik heb nieteens een schoolpasje..
Op vrijdag 07 december 2001 15:58 schreef Kimmie het volgende:
wij hebben alleen automaten van coca cola
Ow. .wat doe ik hier eik.. ik zou me hier nietmeer vertonen
quote:Toen ik nog veel treinde haalde ik wel eens zo'n blikje uit de automaat op station Utrecht CS. Ondertussen al tijden niet meer gedronken. Die met kersen was wel lekker geloof ik.
Op vrijdag 07 december 2001 15:58 schreef Vork het volgende:
Wij hebben nog zo'n automaat op school staan met die blikkies drin.
Op vrijdag 07 december 2001 15:58 schreef Kimmie het volgende:[..]
jee jij kan beter ff stoppen met typen
Op vrijdag 07 december 2001 15:58 schreef Kimmie het volgende:[..]
wij hebben alleen automaten van coca cola
quote:I kweetut niet ik drink die zooi eik amper.. tis niet voor Vorken bedoeld geloof ik ..
Op vrijdag 07 december 2001 16:00 schreef k_man het volgende:
Toen ik nog veel treinde haalde ik wel eens zo'n blikje uit de automaat op station Utrecht CS. Ondertussen al tijden niet meer gedronken. Die met kersen was wel lekker geloof ik.
quote:Ja ga heen, je posts worden steeds nuttelozer...
Op vrijdag 07 december 2001 16:00 schreef Vork het volgende:[..]
hebben we ook nog... niet dat ik er gebruik van kan maken opt moment. .want ik heb nieteens een schoolpasje..
Ow. .wat doe ik hier eik.. ik zou me hier nietmeer vertonen
quote:
Op vrijdag 07 december 2001 16:02 schreef Kimmie het volgende:
Ja ga heen, je posts worden steeds nuttelozer...
quote:Nouja, eigenlijk was het best interesant hoor om te lezen dat je geen schoolpasje hebt dat je zou kunnen gebruiken in de coca cola machine. Ik heb er alleen een chipknip voor nodig of muntgeld.
Op vrijdag 07 december 2001 16:03 schreef Vork het volgende:[..]
quote:Klopt ook.
Op vrijdag 07 december 2001 16:03 schreef Kimmie het volgende:
ALs je de topic titel leest en het aantal posts ziet dat lijkt het net of Suriname een geweldig leuk, boeiend en interessant en veel bezocht vakantie land is.
Ik was er toen ik 1 was.
Ik ben toen in de sloot gevallen. Dat kan ik me nog wel herinneren.
En ik kreeg een banaan van m'n oma.
Conclusie: het is een fantastisch land. Ik denk niet dat je der spijt van krijgt als je daar naartoe gaat.
En zoals ik al eerder zei: er is daar geen degelijke strand, wel een Cola Kreek...
En je moet misschien ook eens deze sites checken:
Edit: terabyte was me voor.
[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 07-12-2001 16:12]
quote:ok zal ik doen alleen tourism is under construction bij parbo.com
Op vrijdag 07 december 2001 16:08 schreef terabyte het volgende:En je moet misschien ook eens deze sites checken:
http://www.waterkant.net/
http://www.parbo.com/
quote:Hey daar heb ik wat aan!
Op vrijdag 07 december 2001 16:10 schreef k_man het volgende:
Kijk hier eens tussen.
Ik wil je 1 tip geven als je daar echt naartoe gaat.
Als je daar de 1ste 2 weken bent ga je het daar niet leuk vinden en wil je met alle geweld weer terug.....MAAR! als je eenmaal gewend bent aan het land en alles dan gaat het moeilijk voor je worden als je weer terug moet...mijn familie gaat bijna elk jaar naar Sur...en ik hoor altijd weer dat ze een potje hebben staan op het vliegveld. Niet vanwege de afscheid van fam..(nah ja ook wel
) maar gewoon omdat ze zo'n geweldig land weer achter zich moeten laten.
Van het strand ga je niet zoveel kunnen genieten omdat die simpelweg te ver verborgen zijn in het land. Er zijn er wel een paar maar dat is nix vergeleken met Scheveningen hier!
Ik raad je het ook aan om ruim van tevoren je ff te laten prikken tegen allerlijk ziektes. En je zult ook zeker last krijgen van muggen...(lees: heeeel veel)
Ik weet niet of je familie hebt in suriname....neem aan van niet, maar het is toch wel altijd leuker als je daar iemand hebt waarmee je door de stad kan gaan en iemand naast je hebt die je goed kan rondleiden (ook wel zo veilig).
Als je nog vragen hebt....I'm ya man en sinds het hier alleen maar over eten gaat...(kan ik ook wel mee over lullen hoor) zal ik dat maar achterwege laten.
quote:Ik ben ook erg benieuwd naar Suriname, wil ook op wel op vakantie daar naar toe.
Op zaterdag 08 december 2001 00:43 schreef dnutpops het volgende:
Ik ben in suri geboren en ik ben al sinds '91 hier in Ned. Ik ben sindsdien nooit meer teruggegaan.
Ik twijfel er niet aan dat suriname één van de lekkerste vakantieoorden is....Ik wil je 1 tip geven als je daar echt naartoe gaat.
Als je daar de 1ste 2 weken bent ga je het daar niet leuk vinden en wil je met alle geweld weer terug.....MAAR! als je eenmaal gewend bent aan het land en alles dan gaat het moeilijk voor je worden als je weer terug moet...mijn familie gaat bijna elk jaar naar Sur...en ik hoor altijd weer dat ze een potje hebben staan
op het vliegveld. Niet vanwege de afscheid van fam..(nah ja ook wel
) maar gewoon omdat ze zo'n geweldig land weer achter zich moeten laten.
Van het strand ga je niet zoveel kunnen genieten omdat die simpelweg te ver verborgen zijn in het land. Er zijn er wel een paar maar dat is nix vergeleken met Scheveningen hier!
Ik raad je het ook aan om ruim van tevoren je ff te laten prikken tegen allerlijk ziektes. En je zult ook zeker last krijgen van muggen...(lees: heeeel veel)
Ik weet niet of je familie hebt in suriname....neem aan van niet, maar het is toch wel altijd leuker als je daar iemand hebt waarmee je door de stad kan gaan en iemand naast je hebt die je goed kan rondleiden (ook wel zo veilig).
Als je nog vragen hebt....I'm ya man en sinds het hier alleen maar over eten gaat...(kan ik ook wel mee over lullen hoor) zal ik dat maar achterwege laten.
PS> Suriname is indeed het mooiste land ter wereld vinnik
Maar weet er niemand welke reisorganisaties er gespecialiseerd zijn in Suriname zodat ze een individuele reis kunnen samenstellen?
quote:Daar kennen ze het woord allochtoon niet eens. (Rayman is te laat afl.??)
Op zaterdag 08 december 2001 00:57 schreef major_fuck_up het volgende:[..]
Ik ben ook erg benieuwd naar Suriname, wil ook op wel op vakantie daar naar toe.
Misschien met een Surinaamse vriend mee. (gids is altijd handig)
Maar wat als ik alleen ga? Als witte gek alleen door Paramaribo...
Hoe kijken de mensen daar (in het algemeen) tegen mij aan?
quote:Er Zijn Wel Een Aantal 'Bakra's' Daar,
Op zaterdag 08 december 2001 00:57 schreef major_fuck_up het volgende:[..]
Ik ben ook erg benieuwd naar Suriname, wil ook op wel op vakantie daar naar toe.
Misschien met een Surinaamse vriend mee. (gids is altijd handig)
Maar wat als ik alleen ga? Als witte gek alleen door Paramaribo...
Hoe kijken de mensen daar (in het algemeen) tegen mij aan?
Dus Zo Versteld Zullen Ze Ook Weer Niet Zijn Als Ze Je
Zien!
Maar Je Kan Beter Gaan Met Iemand Die Suriname Kent!
quote:Republiek Is Beter!!!!!!!!
Op vrijdag 07 december 2001 16:08 schreef terabyte het volgende:[..]
er is daar geen degelijke strand, wel een Cola Kreek...
En je moet misschien ook eens deze sites checken:
Of Zanderij 2!
quote:Kom Ik Nu In Aamerking Voor Een Mod-Plaatsje??
Op zaterdag 08 december 2001 22:36 schreef aa het volgende:
Erg dit, ZGZ die in serieuze topics probeert te posten
quote:Hum Hailie ZGZ!
Op zondag 09 december 2001 00:46 schreef Aarti het volgende:
op www.surinameindex.com kan je al wat touroperators vinden voor in Suriname
METS reizen organiseert reizen naar het binnenland, alleen zijn die vaak erg prijzig, als je het ter plekke regelt kom je vaak goedkoper uit!
quote:Is dat in Suriname dan wel betrouwbaar
Op zondag 09 december 2001 00:46 schreef Aarti het volgende:
op www.surinameindex.com kan je al wat touroperators vinden voor in Suriname
METS reizen organiseert reizen naar het binnenland, alleen zijn die vaak erg prijzig, als je het ter plekke regelt kom je vaak goedkoper uit!
quote:Ik Heb Je Nog Steeds Niet Op MSN Gezien!!
Op zondag 09 december 2001 09:20 schreef Kimmie het volgende:[..]
Is dat in Suriname dan wel betrouwbaar
quote:Dat klopt
Op zondag 09 december 2001 16:00 schreef ZineGeneZidane het volgende:[..]
Ik Heb Je Nog Steeds Niet Op MSN Gezien!!
quote:Waarom Niet??
Op zondag 09 december 2001 16:25 schreef Kimmie het volgende:[..]
Dat klopt
quote:Ik weet waarom
Op zondag 09 december 2001 16:41 schreef ZineGeneZidane het volgende:[..]
Waarom Niet??
quote:nah, vertel eens?
Op zondag 09 december 2001 17:13 schreef terabyte het volgende:[..]
Ik weet waarom
![]()
o o wat een leuke verhalen hier over Suriname...
quote:Waarom Dan
Op zondag 09 december 2001 17:13 schreef terabyte het volgende:[..]
Ik weet waarom
![]()
quote:I Mofo E Waka Tumsi!
Op zondag 09 december 2001 17:14 schreef Kimmie het volgende:[..]
nah, vertel eens?
quote:Tja, sorry..
Op zondag 09 december 2001 17:14 schreef Kimmie het volgende:[..]
De 12,3% van de Fokkers gaat buiten Europa op vakantie, percentage daarvan dat naar Suriname gaat is ook klein waarschijnlijk (gezien de hoeveelheid aan landen buiten Europa) en dan rekening houden met de percentage daarvan die deze topic lezen... dan hou je niet veel over.
nouja.. conclusie: meer zit er niet in...
[Dit bericht is gewijzigd door terabyte op 09-12-2001 18:13]
quote:Daarom Moet Kimmie Op MSN Komen Of Mailen,
Op zondag 09 december 2001 17:26 schreef terabyte het volgende:[..]
Tja, sorry..
De 12,3% van de Fokkers gaat buiten Europa op vakantie, percentage daarvan dat naar Suriname gaat is ook klein waarschijnlijk (gezien de hoeveelheid aan landen buiten Europa) en dan rekening houden met de percentage daarvan die deze topic lezen... dan hou je niet veel over.
nouja.. conclusie: meer zit er niet in...
Dan Kan I Het Haar Rustig Vertellen Hoe Het Daar Is!
PS> ZGZ> hum hailie Aarti! kaise? fa waka, mi brada? :-)
Cola kreek was erg mooi gebied, brownsberg konden we destijds niet heen maar schijnt echt heel mooi gebied te zijn.
En (mits ze nog bestaan), en was een bedrijfje dat een boot had (soort van 2 verdiepingen woonboot) genaamd de "blue lady", daarmee kon je een weekend de suriname rivier doorvaren, was zeker erg mooie tijd (vooral snacht, lekker op het dek slapen, geen dak boven je hoofd etcetc).
Natuurlijk is paramaribo een dagje bezoeken waard (fort zeelandia enzo).
quote:Het zal er vast eens van komen!
Op woensdag 19 december 2001 18:51 schreef surely het volgende:
zeker gaan, geweldig land, helaas geen mooie luierstranden, maar dat kan ook aan een kreekje zou ik zeggen...
(heb er gewoond)
Niemand met info over reisorganisaties met wie je samen een tripje kan samenstellen, dat zoek ik eigenlijk.
Waarvoor ga je naar Suriname:
* de jungle
* het eten
* de bevolking
* je kunt nederlands spreken
* goedkoop verblijf
quote:Onder andere ik heb dus nog meer redenen, maar weet jij misschien wie of wat leuke individuele tripjes regelt voor Suriname?
Op vrijdag 21 december 2001 10:57 schreef bluesparkle het volgende:
Dit is nou ook een van de bestemmingen die nog op mijn lijstje staat.Waarvoor ga je naar Suriname:
* de jungle
* het eten
* de bevolking
* je kunt nederlands spreken
* goedkoop verblijf
Dus specifiek georganiseerde trips weet ik niet. Als ik daar nu naar toe zou gaan dan ga ik met een neef in de auto en gaan er op uit.
Wat ik nog wel weet is dat het in October ongeveer de regen maand is. Klokslag 5 uur een regenbui ter grootte van een douche.
Voor de rest altijd lekker weer.
Mijn ouders gingen tot voor kort elk jaar.
Als ik even op jouw site kijk lijk jij mij een echte globetrotter.
Succes met het uit zoeken
Tips:
1. boek op tijd
2. ga buiten het hoogseizoen (i.v.m. familiebezoekjes)
3. boek Air France
Toen het definitief niet doorging, werd ik gebeld door een naar schatting ca. 40-jarige Nederlandse vrouw: "Ik hoorde via mevrouw die-en-die dat jullie naar Suriname willen gaan. Ik kan je mevrouw die-en-die aanraden. Haar pension is goed en goedkoop, blablabla (...) en ik heb er een hele lekkere man ontmoet. Surinaamse mannen zijn sowieso errug leuk. Mijn vorige vriend was ook een Surinamer en Surinamers zijn erg goed in de liefde" (enz. enz.)
Moraal van dit verhaal: toen wisten Surely en Oeaan zeker dat ze niet naar Suriname gingen. Daar kunnen twee blanke jochies toch niks betekenen...
Maar eeeh, Kimmie: voor jou wellicht een aanrader!
quote:tnx!
Op woensdag 02 januari 2002 20:12 schreef Oeaan het volgende:
Surely en Oeaan zouden afgelopen zomer naar Suriname gaan.
Heel wat afgebeld, geschreven en gemeeld voor adresjes e.d., maar uiteindelijk geen betaalbare vlucht meer kunnen krijgen.Tips:
1. boek op tijd
2. ga buiten het hoogseizoen (i.v.m. familiebezoekjes)
3. boek Air FranceToen het definitief niet doorging, werd ik gebeld door een naar schatting ca. 40-jarige Nederlandse vrouw: "Ik hoorde via mevrouw die-en-die dat jullie naar Suriname willen gaan. Ik kan je mevrouw die-en-die aanraden. Haar pension is goed en goedkoop, blablabla (...) en ik heb er een hele lekkere man ontmoet. Surinaamse mannen zijn sowieso errug leuk. Mijn vorige vriend was ook een Surinamer en Surinamers zijn erg goed in de liefde" (enz. enz.)
Moraal van dit verhaal: toen wisten Surely en Oeaan zeker dat ze niet naar Suriname gingen. Daar kunnen twee blanke jochies toch niks betekenen...
Maar eeeh, Kimmie: voor jou wellicht een aanrader!
dit ga ik dus niet tegen mijn vriendje zeggen
quote:Ben jij daar geweest dan?
Op vrijdag 04 januari 2002 20:21 schreef Oeaan het volgende:
Costa Rica, moet je doen: erg origineel...
quote:Nee, en het klinkt mij niet echt sensationeel in de oren (vandaar die gapende smiley). Ga toch naar Suriname!
Op vrijdag 04 januari 2002 20:22 schreef Kimmie het volgende:[..]
Ben jij daar geweest dan?
quote:en een paar dagen in de cel vanwege drugssmokkel.
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:30 schreef Darkinforcer het volgende:
Niet uitgaan? Ben je gek in Willemstad bv zijn er zat uitgaansgelegenheden.Denk je dat die toeristen alleen op het strand liggen te bakken
quote:Willemstad Suriname?
Niet uitgaan? Ben je gek in Willemstad bv zijn er zat uitgaansgelegenheden.Denk je dat die toeristen alleen op het strand liggen te bakken
quote:Hij gaat toch naar Suriname niet Curacao.
Willemstad ligt namelijk nog steeds in Curacao hoor.
Oops, Scrutinizer was wat sneller.
[Dit bericht is gewijzigd door Cici op 16-08-2003 19:35]
quote:ben je niet in de war met curacao??
[Dit bericht is gewijzigd door laffer op 16-08-2003 19:36]
quote:Hmm, wij zijn er vorig jaar geweest, familie opzoeken.
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:27 schreef Bounty het volgende:
Ik ga in oktober 3 weken naar Suriname. Samen met mijn zus op familie bezoek bij mijn tante en haar vriend
Is er iemand die er wel eens is geweest. Ik weet namelijk niet of er wel iets leuks te doen is. Volgens mij kun je er helemaal niet uitgaan, dat zou wel minder zijn. Heeft iemand tips?
Als je met je familie daar bent.. check Colacreek of carolinacreek..
kun je gewoon met je familie gaan met veel lekker eten.. in een hangmat liggen onder een palmboom.. zwemmen.. etc.
Ben er 4 keer geweest en ik wilde elke keer maar niet weg uit Suriname..
Ik vind het een prachtland..
Als je echt lekker wilt eten.. Breng een bezoekje bij Sarina.. een Javaans Restaurant met overheerlijke gerechten...
En ga zwemmen bij Torarica!!
Veel plezier!!
quote:Te vinden in Den Haag, bij de Goudenregenstraat
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:44 schreef marlboro3 het volgende:
Touche.. Energie.. leuke discotheken.. erg gezellig..
Soms zijn er festivals in de stad die erg leuk zijn en heel gezellig..
Dan spelen er goede bands met caribean bubbeling merengue salsa muziek..Als je met je familie daar bent.. check Colacreek of carolinacreek..
kun je gewoon met je familie gaan met veel lekker eten.. in een hangmat liggen onder een palmboom.. zwemmen.. etc.
Als je echt lekker wilt eten.. Breng een bezoekje bij Sarina.. een Javaans Restaurant met overheerlijke gerechten...
Veel plezier!!
quote:en wat reply's daarop:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:27 schreef Bounty het volgende:
Ik ga in oktober 3 weken naar Suriname. Samen met mijn zus op familie bezoek bij mijn tante en haar vriend
Is er iemand die er wel eens is geweest. Ik weet namelijk niet of er wel iets leuks te doen is. Volgens mij kun je er helemaal niet uitgaan, dat zou wel minder zijn. Heeft iemand tips?
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:36 schreef SliderTPP het volgende:[..]
Hmm, wij zijn er vorig jaar geweest, familie opzoeken.
Tja, uitgaansgelegenheden zat in Paramaribo, maar wij zijn niet uit geweest, alleen maar lekker in de stad hangen, Parbo drinken op onze veranda en een weekje Regenwoud meegepikt
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:44 schreef marlboro3 het volgende:
Touche.. Energie.. leuke discotheken.. erg gezellig..
Soms zijn er festivals in de stad die erg leuk zijn en heel gezellig..
Dan spelen er goede bands met caribean bubbeling merengue salsa muziek..Als je met je familie daar bent.. check Colacreek of carolinacreek..
Veel plezier!!
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:24 schreef marlboro3 het volgende:
Bij die waterval ja..
Dat is zo heeerlijk..
kristal helder water stromend van berg..
je kunt er ook liggen en het water stroomd overal langs je lichaam..
erg relaxed..
Trouwens er is in de buurt van Forze Landia in de stad een plek waar een aantal danscafe's met terrasjes.. 's Avonds heeeeeel gezellig!
Alles!!
Golfbaanquote:Op vrijdag 26 maart 2004 13:18 schreef KateSastro het volgende:
He he,
Ik ben juni 2005 klaar met mijn HBO opleiding en wil dan voor een maand naar Suriname. Maar ik hoor dat een ticket ongelooflijk duur is. Dus ik vroeg me af of iemand wist waar ik een goedkoop retourtje voor een maand kan vinden. En wanneer is de beste periode om te gaan (qua warmte, regen, schoolvakantie's, feesten en festivals)? En ik wil ook zoveel mogelijk zien, ken je misschien een touroperator die tours geeft in het binnenland van Suriname, een betrouwbare? Oh ja en hoeveel zakgeld neem je mee voor een maand (buiten verblijfskosten om) en heeft Suriname een golfbaan?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
Kan ook totaal niet tegen spuiten trouwensquote:Op dinsdag 7 september 2004 14:28 schreef Trancemaster het volgende:
Hallo
Mn vriendin gaat februari volgend jaar naar Suriname voor stage, 3 maand lang
Nu was het de bedoeling dat ik in die tussentijd haar zou gaan bezoeken voor ongeveer 10 dagen
Nu heeft ze vandaag info gehad over stage enzo, en nu blijkt dat ze 10 (!) inentingen moet halen, voor van alles en nog wat, en dat dit zo rond de 50 euro per spuit ligt
Weet iemand hier meer over, want voor 10 dagen ga ik geen 500 euro betalen voor spuiten, aangezien ticket etc etc ook nog betaald moet worden en dit red ik gewoon niet qua geld
Thanks alvast!
dat eerste deed ik ookquote:Op vrijdag 7 december 2001 14:34 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
In het kader van 'geen neger, wel een kneus' zeker (vergelijkbaar met 'geen babe, wel een ketting' (voor insiders)...quote:Op vrijdag 7 december 2001 15:12 schreef ZineGeneZidane het volgende:
Ja Dat Zijn De Blikjes,
Ik Ben Surinamer Ja! (Maar Geen Neger, De Meeste Mensen Hier Denken Dat Er Alleen Negers In Suriname Wonen )
Ik ga al mn hele leven elk jaar naar Suriname, en heb nog nooit een spuitje gehaald. Ben je van plan het binnenland in te gaan? Zo ja, dan zou ik wel malariaprikken en zo halen. Anders, onnodig.quote:Op dinsdag 7 september 2004 14:28 schreef Trancemaster het volgende:
Weet iemand hier meer over, want voor 10 dagen ga ik geen 500 euro betalen voor spuiten, aangezien ticket etc etc ook nog betaald moet worden en dit red ik gewoon niet qua geld
Anti-malaria middelen krijg je niet in een spuit, maar in pilletjes. Paramabribo valt niet onder het malarisgebied dus daar hoef je ze niet te slikken. Als je het binnenland in wil, dan wel. Die pillen zijn ook echt onmenselijk duur! 2 a 3 euro per pil als je Malerone gebruikt. Deze pillen zijn ook in Suriname zelf verkrijgbaar, een stuk goedkoper ook, maar dan heb je wel veel meer kans op heftige bijwerkingen. Dus ik haal ze lekker in NL.quote:Op zondag 26 september 2004 17:18 schreef Aarti het volgende:
[..]
Ik ga al mn hele leven elk jaar naar Suriname, en heb nog nooit een spuitje gehaald. Ben je van plan het binnenland in te gaan? Zo ja, dan zou ik wel malariaprikken en zo halen. Anders, onnodig.
Gaafquote:Op donderdag 6 januari 2005 12:58 schreef tiki het volgende:
Wij gaan 16 januari a.s. voor 't eerst naar Suriname...........ben heel benieuwd, maar als ik dit topic zo doorlees zullen we ons er wel vermaken.
Je zegt dat Suriname opeens in is en dat alle organisaties er op inspringen en je begint dan over Costa Rica.... alsof dat niet heel erg toeristisch is.quote:Op vrijdag 4 januari 2002 20:22 schreef Kimmie het volgende:
Geen idee, maar hou er wel rekening meequote:Op woensdag 22 juni 2005 23:26 schreef KreKkeR het volgende:
Ik het het ondertussen ook gevonden, maar thanks!
Zullen ze moeilijk doen wanneer er maar 6 dagen tussen zitten?![]()
Ik was ook voorbereid op een grootste controle toen ik terug kwam uit Suriname. Viel mij heel erg mee! Ik reisde samen metr klasgenootje. We waren redelijk snel 't vliegtuig uit dus stonden mooi vooraan. Er zijn wel iets van 6 controle punten, maar vlieg je best snel doorheen (ik tenminste). In de slurf lopen er al beveiligingsmensen met drugshonden. Daarna was 't even paspoort laten zien en praatje maken met iemand die je vraagt wat je in Suriname hebt gedaan. Dan handbaggage controle. Ik hoefte mijn tas niet open te doen, alleen door zo'n scan-apparaat. Sommigen werden er echter wel tussenuit gepikt. Voordat je je koffer kunt halen moet je je paspoort weer laten zien. De controles duurde niet zo lang, alleen wel ruim 3 kwartier bij de koffers gestaan :S.quote:Op zondag 5 juni 2005 10:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iemand iets te vertellen over de strenge drugscontrole's als je van Suriname terug naar Nederland gaat? De douane, hoe die is? Ik heb er geen beste verhalen over gehoort. Als je als jongere alleen of met z'n tweeen naar Suriname reist gaan ze er al van uit dat je bolletjes hebt geslikt, heb ik gehoort.
Eigenlijk weet ik dat ook nog niet zo goed. Ik heb nog niet de kans gehad me er écht in te verdiepen. Paramaribo natuurlijk, en ik las iets over Albina (?) dat plaatsje op de grens met Frans-Guyana, zo'n grappig dorp waar eigenlijk niets gebeurt...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:37 schreef Aarti het volgende:
Twee weken is VEEEEEEEEL te weinig!! Het land is zo groot, en alles gaat zo traag![]()
Het regelen gaat lastig, je moet vaak mensen kennen die mensen kennen die ook weer mensen kennen, om het wat te versnellen. Vaak kan je vanuit NL al wat tripjes boeken, ik weet niet wat je allemaal zou willen zien?
Ik houd persoonlijk helemáál niet van autorijden, dus dat laten we maar achterwege. En volgens mij is het OV altijd wel een leuke manier om mensen te ontmoeten...quote:Openbaar vervoer is chaotisch, zoals in veel andere zuid amerikaanse landen. Door mijn lurkgedrag weet ik dat jij (Hik) een ervaren reizigerster ben, dus het zal vast reuze meevallen!
Het openbaar vervoer rijdt vooral in het centrum, en overdag. 's avonds kan je beter een taxi nemen, of nog beter, huur zelf een auto!
Kun je wat meer vertellen over de plaatsen die je noemt? Ik ben heel benieuwd!quote:Waar zou je met de boot heenwillen? Dat kan je gewoon regelen via je hotel, je kan bijv. naar Braamspunt, Matapica, enz. Makkelijk te regelen, en over het algemeen niet erg duur.
quote:Suriname is vooral Paramaribo, en dat is geen probleem als dame alleen, vooral de heren zullen je met open armen ontvangen![]()
Ik zet wel weer een mooi reisverslagje neer ter compensatie...quote:Ik krijg hier spontaan heimwee van![]()
![]()
Er zijn so-wie-so weinig reisgidsen van Suriname... het staat als vakantieland echt nog in de kinderschoenen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 16:19 schreef Hik het volgende:![]()
Geboekt!![]()
De 16e september vlieg ik heen, op de 1e kom ik terug...![]()
Véél te kort, I know, maar nu ik de zekerheid heb dat ik vóór het eind van het jaar nóg wel een keer op Latijnsamerikaanse grond sta is dat best te doen!![]()
Levitation, ik heb de reisgids van Djoser (met mooie foto's) thuis liggen en die is inderdaad erg informatief. Ook omdat er geen LP van Suriname is...
Veel dank, goede ideeën!quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:29 schreef Aarti het volgende:
Heel veel goede tips
Twee maal nee. Ik kom rond vijf uur aan en wil eigenlijk nog wel wat regelen voor de eerste (paar) nacht(en). Als je dáár nog goede tips voor hebt hoor ik het graag!quote:Heb je al een hotel of een huisje? Heb je vervoer geregeld vanaf Zanderij naar Paramaribo?
Ik slaap zelf nooit in hotels daar, dus heb er niet veel verstand van, maar wat ik wel weet, is dat er nauwelijks hotelaanbod is, omdat er gewoon nog niet heel veel toeristen komen. Idd vooral huisjes (wat ook wel weer zijn voordelen heeft).quote:Op vrijdag 2 september 2005 07:33 schreef Hik het volgende:
Groot hotel ook niet. Weet jij een klein, betaalbaar hotelletje? (Max een euro of 20 bijvoorbeeld)
Als je via een goeie touroperator het binnenland in gaat worden er ter plekke (naar mijn ervaring) altijd goeie klamboes verstrekt. Ik heb zoiets een paar jaar geleden via Metz Eco Tours gedaan http://www.metsresorts.com/index-ne.html (er zullen er natuurlijk meer zijn), met een vliegtuig je het binnenland in, en met een korjaal (boot) verder naar o.a. Awaradan en Kumalu Island. De hutjes daar worden mooi schoongehouden en iedere hut heeft zijn klamboes. Alles prima geregeld, ik kan niet anders zeggen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:31 schreef Hik het volgende:
Vraagje: wie hier heeft er wel eens tripjes gedaan het binnenland in?
Ik wil graag weten of er dan klamboes (goede klamboes) worden verstrekt. Heb elders wel eens zo'n tour gedaan, maar dat was bij een rivier in Venezuela waar geen muggen zaten. En in hotels worden ze overal waar nodig vertrekt.
Punt is dat ik waarschijnlijk slechts 1-2 nachten in het binnenland zal zijn. Om daar nou speciaal een klamboe voor aan te schaffen en mee te slepen...?!
*proest!!quote:Let us take you to the beautiful interior of Suriname. It does not matter what the purpose of your trip is (as long as it’s legal), let Gum Air fly you at your convenience, your time and your configuration.
quote:Op woensdag 14 september 2005 09:22 schreef Hik het volgende:
Hi hi...
Ik was even aan het zoeken of ik iets kon vinden over een Surinaamse vliegtuigmaatschappij die vluchten doet naar het binnenland. Ze heten Gum Air (op zichzelf al grappig) en dit vind ik op hun website:
[..]
*proest!!![]()
![]()
Dat vliegtuigje ja,..... volgens mij is het een Twin Otter?????? Als er iemand bang is voor dat soort vliegtuigjes ben ik het wel maar ik heb me er doorheen geslagen (met schietgebedjes). Er is er nog nooit een neergestort daar en ze worden door Metz heel goed onderhouden dus je hoeft denk ik niet bang te zijn. Helaas is er in het oerwoud nou eenmaal geen andere manier om op sommige plekken terecht te komen, dus......quote:Op dinsdag 13 september 2005 15:32 schreef Hik het volgende:
Galleons, hoe zit het met dat vliegtuigje waar je het binnenland mee in gaat. Ik heb wel eerder in brakke vliegtuigjes gezeten, maar sinds al die vliegtuigen her en der uit de lucht vallen is mijn vader een beetje panisch. Iets waar ik 'm mee gerust kan stellen of kan ik het maar beter voor mezelf houden?
Zie je trouwens nog wat vanuit dat vliegtuigje?
Lies, ik snap de mogelijkheden die je noemt niet zo, omdat Suriname zo'n vreselijk andere bestemming is dan Sint Maarten (Saba kan ik verder vrij weinig van zeggen). SM lijkt me vooral een strandvakantie, terwijl Suriname geen strand van betekenis heeft.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:48 schreef lies1947 het volgende:
we willen in februari 3 of 4 weken naar suriname, st maarten of saba en niet al te duur. wie heeft er tips(hotel, studio, goedkope vliegreizen enz.enz.).bij voorbaat dank.
Dat is sinds dit jaar veranderd: Martinair vliegt er nu naar toe voor 610 euro retour incl en ook ArkeFly (TUI) mag er naar toe vliegen sinds 1 mei. Daarom zijn de prijzen van ca. 850 naar rond de 600 gedaald. Die prijsdaling bij KLM is voor ArkeFly een reden om er nog niet op te gaan vliegen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 16:34 schreef Hik het volgende:
By the way: de prijs van de vluchten naar Suriname hangt vooral af van de periode waarin je gaat (liefst buiten de grote vakanties) en een beetje geluk. Punt is dat alleen KLM en Surinam Airways op Paramaribo vliegen en dat dat zorgt dat die met z'n tweeën de prijs kunnen bepalen. Gelukkig is het een stuk goedkoper dan een jaar of vijf geleden. Ik was destijds zo'n 650 euro kwijt (alleen vlucht, incl.tax) en dat is ongeveer het goedkoopste dat je kunt krijgen. Er gaan geen charters naar Suriname.
Wie nietquote:Op zondag 7 juni 2009 13:45 schreef boyv het volgende:
zeker ook verliefd geworden op die chick van die poster
Dank je, hier heb ik wat aanquote:Op maandag 8 juni 2009 03:01 schreef Kathryn.Janeway het volgende:
Brownsberg, zeker doen. Ik zag daar een opgezette spin die groter is dan een A4'tje.
Overbridge was 7 jaar geleden nog erg saai, maar kan inmiddels beter geworden zijn.
Torarica, hotel met een casino, ook best cool.
Paramaribo vond ik destijds een beetje saai maar ik begrijp dat het de laatste paar jaar veranderd is.
Zoek de natuur op, zou ik zeggen. Zodra je de stad uit bent, sta je in de rimboe, dus zat te zien.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 08:48 schreef SillyWalks het volgende:
Niks over de machthebbers zeggen, want dan word je meegenomen naar een oud koloniaal fort voor een eeuwig durende excursie. En de daders komen er mee weg, en de helft van de bevolking vindt dat wel best.
Mn vriendin gaat er eerst drie maanden vrijwilligerswerk doen en moet dr dus 3 maanden missen. Nog steeds ruilen?quote:
Maar nooit later dan de Surinamers aankomen, want dan heb je het echt gedaan.quote:
Vergeet die vakantie. Je vriendin raak je toch kwijt aan een 'grote' neger.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 12:24 schreef KLER het volgende:
[..]
Mn vriendin gaat er eerst drie maanden vrijwilligerswerk doen en moet dr dus 3 maanden missen. Nog steeds ruilen?
Klopt enigszins wel ja over die tralies ofwel dievenijzer! Elk huis heeft dat. De laatste tijd wordt er heel vaak ingebroken, en dan is dievenijzer wel zo veilig. Maar ja, je hoort ook verhalen dat men dan gewoon met een gun de dieven wegjagen (mag!).quote:Op zaterdag 9 juni 2012 13:52 schreef Iwanius het volgende:
In navolging van de vragen die de TS in de Op is mijn vraag wat ervan waar is dat als je je in Suriname wilt vestigen als permanente bewoner je tralies voor je ramen moet hebben vanwege de grote inbraakgolf aldaar. Verder hoorde ik dat men in Suriname alles heeft (en zelfs meer) dan hier in Nederland als je praat over luxe en normale levensgoederen en de de belastingen daar alleen de IB zijn.
Iemand?
1. Waarschijnlijk niet. Maar het plan reikt ook nog niet verder dan Paramaribo.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:54 schreef Apekoek het volgende:
Ga binnenkort ook naar Suriname. Nog even 2 vragen.
1 Slikken jullie malaria middelen zoals Malarone naar Suriname? Of vanaf waar is het aan te raden, bij berg en dal en lager? Ik wil absoluut geen risico lopen, maar ook niet onnodig middelen slikken wanneer ik mijzelf bij de kust bevind.
2 Sealen jullie koffers?
Wij maken het hip!quote:
1. Ga je het binnenland in, dan die pillen preventief innemen.quote:Op vrijdag 7 juni 2013 09:54 schreef Apekoek het volgende:
Ga binnenkort ook naar Suriname. Nog even 2 vragen.
1 Slikken jullie malaria middelen zoals Malarone naar Suriname? Of vanaf waar is het aan te raden, bij berg en dal en lager? Ik wil absoluut geen risico lopen, maar ook niet onnodig middelen slikken wanneer ik mijzelf bij de kust bevind.
2 Sealen jullie koffers?
Nou veel plezier op Texel dan maar!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:44 schreef Gits het volgende:
Ik zag vandaag een artikel over Suriname in het KLM magazine, mooie plaatsjes maar het kan me voor geen meter boeien.....
Er zijn droge- en regenseizoenen:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:10 schreef Feeeeble het volgende:
Als ik het financieel ga redden wil ik denk ik begin volgend jaar naar Suriname en anders wordt het later in het jaar. Maar ik wil heel graag een beetje regenseizoen meemaken. Kan dat nog als je begin/half februari gaat of is het dan echt helemaal voorbij?
Kan nog steeds, behalve als het seizoen is gesloten: van 1 april - 15 juli van elk jaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:26 schreef Iwanius het volgende:
Nog een korte vraag:
Vroeger (jaren 60/70?) viste men weleens op die pantservisjes genaamd Kwikwi. Gebeurd dat nog steeds door alles en iedereen of is dat in de loop der jaren allemaal gereguleerd zoals in Nederland met wetten e.d.
Ja, weet ik maar mijn plan was om februari te gaan maar het lijkt me juist zo heerlijk om een paar keer zo´n stortbui mee te maken als het heet isquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:22 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Er zijn droge- en regenseizoenen:
de kleine droge tijd: februari-april;
de grote regentijd: april-augustus;
de grote droge tijd: augustus-november;
de kleine regentijd: november-februari.
Zo zwart-wit is het niet, ik ben in 2011 in de grote droge tijd geweest en heb ook een paar stortbuien gehad, wat meer dan genoeg was.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:15 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ja, weet ik maar mijn plan was om februari te gaan maar het lijkt me juist zo heerlijk om een paar keer zo´n stortbui mee te maken als het heet isMaar die zijn er dan dus helemaal niet meer?
Leek me ook een beetje sterk dat het dan in één keer helemaal voorbij isquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:21 schreef krioro het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het niet, ik ben in 2011 in de grote droge tijd geweest en heb ook een paar stortbuien gehad, wat meer dan genoeg was.
Ik kwam de fotograaf en hoofdredacteur van Holland Herald in februari in Suriname tegenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:44 schreef Gits het volgende:
Ik zag vandaag een artikel over Suriname in het KLM magazine, mooie plaatsjes maar het kan me voor geen meter boeien.....
Nou, de foto's waren dus goed gelukt!quote:Op zondag 16 juni 2013 22:11 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kwam de fotograaf en hoofdredacteur van Holland Herald in februari in Suriname tegen
Alles analoog genomen! Niet eens digitaal!quote:
Volgend jaar is gekomen!!quote:
Ja graag!quote:Op woensdag 21 december 2016 09:17 schreef XL het volgende:
Ik ben wel naar het binnenland geweest. Met een gast die via via werd aanbevolen, inmiddels heeft hij een reisbureau gestart en doet hij het professioneel.
Hij gaat naar Samaaka, je kunt bijv naar Kajana waar hij vandaan komt. 3, 4 of 5 daagse touren doet hij. Kan het je wel PM-en als je wil.
Ja, naar Brokopondo met het busje en daarna wandelen naar Juliana watervallen. Is 12 jaar geleden of zo, was deze tijd van het jaar. Prachtig, overnachten in de jungle, wakker worden door brulapen en dat soort dingen. Ik denk er nog regelmatig aan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:03 schreef -Miauw- het volgende:
Joehoee oude topics naar boven schoppen![]()
Ik ben van plan om volgend jaar, half maart, zo'n 2 à 3 weken naar Suriname te gaan.
Een gedeelte van de vakantie besteed ik aan familiebezoek en sight seeing, daarnaast zou ik graag een jungletocht willen maken![]()
Zijn er FOK!kers die zo'n jungletocht hebben gemaakt? Verhalen en tips zijn welkom!
Trouwens, ook tips over bezienswaardigheden zijn welkom hoor!
Ondanks dat mijn roots daar gedeeltelijk liggen, weet ik zo goed als niets
Dat lijkt me ook zo gaaf, overnachten in de jungle. Ik ben zo benieuwd naar de geluiden en naar hoe donker het daar is.quote:Op donderdag 22 december 2016 23:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, naar Brokopondo met het busje en daarna wandelen naar Juliana watervallen. Is 12 jaar geleden of zo, was deze tijd van het jaar. Prachtig, overnachten in de jungle, wakker worden door brulapen en dat soort dingen. Ik denk er nog regelmatig aan.
In ons hutje zaten wel forse spinnen ja. Ik heb ze met een bezem weggejaagd. Mijn vriendin sliep vervolgens amper meer (onder klamboe) en controleerde ieder uur of ze al terug waren, daardoor kon ik rustig slapenquote:Op vrijdag 23 december 2016 11:49 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook zo gaaf, overnachten in de jungle. Ik ben zo benieuwd naar de geluiden en naar hoe donker het daar is.
Nog spinnen gezien?![]()
Het schildpaddenseizoen is volgens diverse bronnen ergens tussen eind januari en eind juni.
Een opgezette spin die groter was dan een A4'tje.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:49 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook zo gaaf, overnachten in de jungle. Ik ben zo benieuwd naar de geluiden en naar hoe donker het daar is.
Nog spinnen gezien?![]()
Het schildpaddenseizoen is volgens diverse bronnen ergens tussen eind januari en eind juni.
Zou je kunnen sturen? Of hier plaatsenquote:Op woensdag 21 december 2016 09:17 schreef XL het volgende:
Ik ben wel naar het binnenland geweest. Met een gast die via via werd aanbevolen, inmiddels heeft hij een reisbureau gestart en doet hij het professioneel.
Hij gaat naar Samaaka, je kunt bijv naar Kajana waar hij vandaan komt. 3, 4 of 5 daagse touren doet hij. Kan het je wel PM-en als je wil.
Nog een schop! Tien jaar later lijkt het er dan eindelijk van te komen. Al hebben we nog niets geboekt. Plan is 2 a 3 weken naar Suriname en dan door naar Curacao voor een weekje strand, om vanaf Willemstad weer terug te vliegen naar Amsterdam. Plan kan uiteraard nog wijzigen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Schop! Wellicht begin volgend jaar naar Paramaribo. Dit topic maar eens doornemen binnenkort.
Wanneer?quote:Op maandag 27 november 2023 16:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nog een schop! Tien jaar later lijkt het er dan eindelijk van te komen. Al hebben we nog niets geboekt. Plan is 2 a 3 weken naar Suriname en dan door naar Curacao voor een weekje strand, om vanaf Willemstad weer terug te vliegen naar Amsterdam. Plan kan uiteraard nog wijzigen..
Inmiddels is het plan gewijzigd.quote:
Drommels nog an toe! Alsof het allemaal niets is!quote:Op woensdag 29 november 2023 16:32 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Inmiddels is het plan gewijzigd..
We gaan nog wel een keer naar Suriname, maar tot mijn stomme verbazing dus niet begin volgend jaar. Vrouw wilde opeens wel naar Azië, dus over een week of vijf vliegen we naar Singapore en trekken dan Maleisië in.
Alemaal leuk leuk leuk: reizen én vliegen.quote:Op woensdag 29 november 2023 16:32 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Inmiddels is het plan gewijzigd..
We gaan nog wel een keer naar Suriname, maar tot mijn stomme verbazing dus niet begin volgend jaar. Vrouw wilde opeens wel naar Azië, dus over een week of vijf vliegen we naar Singapore en trekken dan Maleisië in.
Als jij stopt met vlees eten en autorijden, dan kun je met een gerust hart vliegen.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Alemaal leuk leuk leuk: reizen én vliegen.
En eigenlijk word ik een beetje verdrietig van al het fun vliegen.
Een beetje erg veel.
Senioren als grootouders:” ja, ik heb behoefte aan wat zon, we gaan eind januari naar Vietnam”…
Jongere als in 30+ “nog - sic- een keertje naar Japan, want architectuur…”
( dan vergeet ik even dat het een níet creatieve jongeman is.)
Hoezo: de aarde gaat naar god. Schiphol kan nog 130.000 vluchten aan.
Jullie en iedereen doet z’n best maar. Oh wacht, niét z’n best.
Het kan, dus ga ik. Daar heb ik recht op, want het kan…dus ga ik.
Dansen op de vulkaan. Na mij de zondvloed. Enz….enz…
Teleurstellend en verdrietig makend.
Vlieg jij toch niet.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een beetje erg veel.
Senioren als grootouders:” ja, ik heb behoefte aan wat zon, we gaan eind januari naar Vietnam”…
Van dit soort posts krijg ik zin om mijn 6e vlucht van 2024 alvast te boeken.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een beetje erg veel.
Altijd mooi, mensen met kinderen en happend in een gehaktbal (van mishandelde en gedode onschuldige wezens) wijzend naar de reiziger: stop deze planeet en alles wat erop leeft te verpesten voor mijn nakomelingen!!quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:59 schreef ZarB het volgende:
[..]
Van dit soort posts krijg ik zin om mijn 6e vlucht van 2024 alvast te boeken.
Post je ook in OUD waarbij je het woordje "vliegen" vervangt door "voortplanten"? Want laten we wel wezen: we kunnen stoppen met vliegen, vlees eten en afval produceren, zolang we blijven voortplanten helpen we de aarde sowieso naar de verdoemenis.
Open er een topic over, zou ik zeggen. Je bent welkom in TRV.quote:Op dinsdag 26 december 2023 19:29 schreef AnneX het volgende:
[..]
Een beetje erg veel.
Op welke vraag reageer je?quote:Op maandag 16 december 2024 22:30 schreef Vaseline_ het volgende:
Ja goeie vraag, ik ben half Surinaams dus ik wil het wel een keer bezocht hebben maar tot nu toe is er vrij weinig wat me echt trekt ofzo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |