abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 26 maart 2004 @ 13:43:29 #126
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_17982118
quote:
Op vrijdag 26 maart 2004 13:18 schreef KateSastro het volgende:
He he,

Ik ben juni 2005 klaar met mijn HBO opleiding en wil dan voor een maand naar Suriname. Maar ik hoor dat een ticket ongelooflijk duur is. Dus ik vroeg me af of iemand wist waar ik een goedkoop retourtje voor een maand kan vinden. En wanneer is de beste periode om te gaan (qua warmte, regen, schoolvakantie's, feesten en festivals)? En ik wil ook zoveel mogelijk zien, ken je misschien een touroperator die tours geeft in het binnenland van Suriname, een betrouwbare? Oh ja en hoeveel zakgeld neem je mee voor een maand (buiten verblijfskosten om) en heeft Suriname een golfbaan?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.
Golfbaan in Paramaribo
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
  vrijdag 26 maart 2004 @ 16:12:24 #127
88025 diorama
gambitweb.com
pi_17985717
op de site van www.broerevliegpassages.nl (half jaar retour vanaf Euro 600,-)
pi_17990444
Daar hebben we dit topic voor:
Het grote "waar-vind-ik-goedkope-tickets" topic

Slotje
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  zondag 15 augustus 2004 @ 22:33:56 #129
40929 Lievelientje
Alterego: evil-line
pi_21312555
Als alles loopt zoals gepland, ga ik in februari 2005 naar Suriname om daar af te studeren. Ik blijf er dan samen met een klasgenootje een half jaar. En dan in Paramaribo. Ben zelf ook erg nieuwsgierig naar de ervaringen van anderen. Zijn er mensen die er bijvoorbeeld stage hebben gelopen voor een langere tijd?!
| UMTC | *lurkert* |
pi_21341596
ik ben zelf een surinamer, en ik zeg spaar je geld en boek een leuke vakantie naar een ander land. Voor hetzelfde geld kan je wat veel beters krijgen.
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:28:20 #131
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_21803403
Hallo

Mn vriendin gaat februari volgend jaar naar Suriname voor stage, 3 maand lang

Nu was het de bedoeling dat ik in die tussentijd haar zou gaan bezoeken voor ongeveer 10 dagen

Nu heeft ze vandaag info gehad over stage enzo, en nu blijkt dat ze 10 (!) inentingen moet halen, voor van alles en nog wat, en dat dit zo rond de 50 euro per spuit ligt

Weet iemand hier meer over, want voor 10 dagen ga ik geen 500 euro betalen voor spuiten, aangezien ticket etc etc ook nog betaald moet worden en dit red ik gewoon niet qua geld

Thanks alvast!
The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
  dinsdag 7 september 2004 @ 14:30:24 #132
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_21803438
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:28 schreef Trancemaster het volgende:
Hallo

Mn vriendin gaat februari volgend jaar naar Suriname voor stage, 3 maand lang

Nu was het de bedoeling dat ik in die tussentijd haar zou gaan bezoeken voor ongeveer 10 dagen

Nu heeft ze vandaag info gehad over stage enzo, en nu blijkt dat ze 10 (!) inentingen moet halen, voor van alles en nog wat, en dat dit zo rond de 50 euro per spuit ligt

Weet iemand hier meer over, want voor 10 dagen ga ik geen 500 euro betalen voor spuiten, aangezien ticket etc etc ook nog betaald moet worden en dit red ik gewoon niet qua geld

Thanks alvast!
Kan ook totaal niet tegen spuiten trouwens
The whole thing is based on respect, respect to the music respect to the djs respect to the crowd We have to remain in constant contact but look around yourself No one's style is better than the other no one's style is trueer than the other It's all Music
  dinsdag 7 september 2004 @ 15:19:42 #133
30231 Trancemaster
*vakantie nodig heeft!
pi_21804370
VACCINATIES:

Gele koorts vaccinatie wordt aanbevolen en is soms verplicht.
Een DTP-vaccinatie wordt aanbevolen
Bescherming tegen Hepatitis A wordt aanbevolen.

MALARIAGEBIEDEN:
Bescherming tegen muggenbeten is altijd belangrijk. Neem bij koorts of griepachtige verschijnselen tijdens of na verblijf in een malariagebied altijd direct contact op met een arts.

SURINAME:
in de maanden 1 t/m 12 komt malaria voor. Voor de bescherming tegen malaria worden antimalariamiddelen aanbevolen voor een deel van de reizigers

Mwa, das nog te doen..

Iemand enig idee naar de kosten?
  zondag 26 september 2004 @ 11:21:22 #134
67478 Radjesh
Dire Straits!
pi_22211377
quote:
Op vrijdag 7 december 2001 14:34 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
dat eerste deed ik ook

Met air-france
  zondag 26 september 2004 @ 11:32:10 #135
101582 Lloyd-R-Q
Real Gentleman
pi_22211494
quote:
Op vrijdag 7 december 2001 15:12 schreef ZineGeneZidane het volgende:
Ja Dat Zijn De Blikjes,
Je Hebt Ze In Verschillende Smaken!,

Die Groen Is Het Lekkerst!

Ik Ben Surinamer Ja! (Maar Geen Neger, De Meeste Mensen Hier Denken Dat Er Alleen Negers In Suriname Wonen )
In het kader van 'geen neger, wel een kneus' zeker (vergelijkbaar met 'geen babe, wel een ketting' (voor insiders)...

Typ eens normaal, sakkel.
  zondag 26 september 2004 @ 17:18:43 #136
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_22217682
quote:
Op dinsdag 7 september 2004 14:28 schreef Trancemaster het volgende:
Ik ga al mn hele leven elk jaar naar Suriname, en heb nog nooit een spuitje gehaald. Ben je van plan het binnenland in te gaan? Zo ja, dan zou ik wel malariaprikken en zo halen. Anders, onnodig.
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_23854887
TVP
Drie vrouwtjes bakken samen een dikke vette pannekoek.
Wat ruikt dat heerlijk!
Ineens springt de pannekoek de pan uit en verdwijnt rollerdebol het bos in.
Allerlei dieren willen de pannekoek graag tegenhouden, maar of dat lukt...?
  zaterdag 11 december 2004 @ 14:33:17 #138
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_23898157
Die spuiten lapt je verzekering toch gewoon? check dat ff
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_24053593
Ik ben zelf een hindoestaanse en ik ben regelmatig naar Suriname geweest. Ik vind het een erg mooi land. Alleen is het voor mij niet echt een vakantieland maar meer om familie te bezoeken. Dat is wel jammer, want dan zit je wel aan bepaalde verplichtingen vast. Verplicht op bezoek naar iedereen, ook worden de familieleden boos als je niet bij hun blijft logeren en eigenlijk gewoon naar een hotel wilt. Dat is ook wel weer positief aangezien de ticket naar Suriname echt hartstikke duur is. Ik wens iedereen die naar Suriname toegaat een hele fijne vakantie en let goed op je spullen!
  zaterdag 18 december 2004 @ 14:01:41 #140
40929 Lievelientje
pi_24057236
quote:
Op zondag 26 september 2004 17:18 schreef Aarti het volgende:

[..]

Ik ga al mn hele leven elk jaar naar Suriname, en heb nog nooit een spuitje gehaald. Ben je van plan het binnenland in te gaan? Zo ja, dan zou ik wel malariaprikken en zo halen. Anders, onnodig.
Anti-malaria middelen krijg je niet in een spuit, maar in pilletjes. Paramabribo valt niet onder het malarisgebied dus daar hoef je ze niet te slikken. Als je het binnenland in wil, dan wel. Die pillen zijn ook echt onmenselijk duur! 2 a 3 euro per pil als je Malerone gebruikt. Deze pillen zijn ook in Suriname zelf verkrijgbaar, een stuk goedkoper ook, maar dan heb je wel veel meer kans op heftige bijwerkingen. Dus ik haal ze lekker in NL.

Inentingen waren bij elkaar zo'n 200 euro. En dan kreeg ik inentingen tegen: Gele koorts, DTP, Hepetitus A en B en buiktyfus. Het wordt wel sterk aanbevolen om je inentingen te nemen! Als je daar ziek wordt ben je echt de lul.

* Lievelientje heeft zin in 10 februari (dan vlieg ik naar Suriname om er 4,5 maand te blijven
| UMTC | *lurkert* |
pi_24430840
Wij gaan 16 januari a.s. voor 't eerst naar Suriname...........ben heel benieuwd, maar als ik dit topic zo doorlees zullen we ons er wel vermaken.
Tiki tokt en tikt als een Tokkie zonder tattoo
  maandag 10 januari 2005 @ 19:05:58 #142
40929 Lievelientje
pi_24505237
quote:
Op donderdag 6 januari 2005 12:58 schreef tiki het volgende:
Wij gaan 16 januari a.s. voor 't eerst naar Suriname...........ben heel benieuwd, maar als ik dit topic zo doorlees zullen we ons er wel vermaken.
Gaaf hoelang blijven jullie? als ik dit topic zo lees ga ik het ook zeker wel naar mn zin hebben daar!!
| UMTC | *lurkert* |
pi_25260159
Deze zomer ga ik er ook heen.
  vrijdag 18 maart 2005 @ 20:42:10 #145
40929 Lievelientje
pi_25573266
Ik zie dat het topic nog steeds open is. Ik zit inmiddels in Suriname, al ruim een maand nu. Het bevalt me prima! Het weer is echt heeeerlijk. Elke dag rond de 30 graden. Af en toe een flinke tropische stortbui, maar dat is wel te overleven. Mensen die er over zitten te denken om erheen te gaan: DOEN!
| UMTC | *lurkert* |
pi_27350635
Leuk om te lezen dit!
Ik ga er zelf in augustus een hele maand met mijn (Surinaamse) schoonfamilie naartoe. Nu ik dit heb gelezen heb ik er nog meer zin in!
pi_27637945
Iemand iets te vertellen over de strenge drugscontrole's als je van Suriname terug naar Nederland gaat? De douane, hoe die is? Ik heb er geen beste verhalen over gehoort. Als je als jongere alleen of met z'n tweeen naar Suriname reist gaan ze er al van uit dat je bolletjes hebt geslikt, heb ik gehoort.
pi_27639290
quote:
Op vrijdag 4 januari 2002 20:22 schreef Kimmie het volgende:
Je zegt dat Suriname opeens in is en dat alle organisaties er op inspringen en je begint dan over Costa Rica.... alsof dat niet heel erg toeristisch is.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:21:40 #149
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_28148970
Wie-o-wie heeft er wel eens een visum aangevraagd voor een vakantie naar Suriname?

Zo ja, hoe lang na aanvraag kun je het visum ongeveer op komen halen?
Krekker is de bom!
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:23:33 #150
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_28149039
e. De aanvraag mag maximaal 2 (twee) maanden en moet minimaal 1 week voor vertrek
worden ingediend.

f. De behandelingstijd zal in beginsel 1 (één) dag in beslag nemen.
Indien u wordt medegedeeld dat uw aanvraag in nader onderzoek genomen is, betekent
dit dat de uitslag nog enige tijd op zich kan laten wachten.

Bron
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')