Nou veel plezier op Texel dan maar!quote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:44 schreef Gits het volgende:
Ik zag vandaag een artikel over Suriname in het KLM magazine, mooie plaatsjes maar het kan me voor geen meter boeien.....
Er zijn droge- en regenseizoenen:quote:Op vrijdag 14 juni 2013 10:10 schreef Feeeeble het volgende:
Als ik het financieel ga redden wil ik denk ik begin volgend jaar naar Suriname en anders wordt het later in het jaar. Maar ik wil heel graag een beetje regenseizoen meemaken. Kan dat nog als je begin/half februari gaat of is het dan echt helemaal voorbij?
Kan nog steeds, behalve als het seizoen is gesloten: van 1 april - 15 juli van elk jaar.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 11:26 schreef Iwanius het volgende:
Nog een korte vraag:
Vroeger (jaren 60/70?) viste men weleens op die pantservisjes genaamd Kwikwi. Gebeurd dat nog steeds door alles en iedereen of is dat in de loop der jaren allemaal gereguleerd zoals in Nederland met wetten e.d.
Ja, weet ik maar mijn plan was om februari te gaan maar het lijkt me juist zo heerlijk om een paar keer zo´n stortbui mee te maken als het heet isquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:22 schreef Ron.Jeremy het volgende:
[..]
Er zijn droge- en regenseizoenen:
de kleine droge tijd: februari-april;
de grote regentijd: april-augustus;
de grote droge tijd: augustus-november;
de kleine regentijd: november-februari.
Zo zwart-wit is het niet, ik ben in 2011 in de grote droge tijd geweest en heb ook een paar stortbuien gehad, wat meer dan genoeg was.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 15:15 schreef Feeeeble het volgende:
[..]
Ja, weet ik maar mijn plan was om februari te gaan maar het lijkt me juist zo heerlijk om een paar keer zo´n stortbui mee te maken als het heet isMaar die zijn er dan dus helemaal niet meer?
Leek me ook een beetje sterk dat het dan in één keer helemaal voorbij isquote:Op zaterdag 15 juni 2013 19:21 schreef krioro het volgende:
[..]
Zo zwart-wit is het niet, ik ben in 2011 in de grote droge tijd geweest en heb ook een paar stortbuien gehad, wat meer dan genoeg was.
Ik kwam de fotograaf en hoofdredacteur van Holland Herald in februari in Suriname tegenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 21:44 schreef Gits het volgende:
Ik zag vandaag een artikel over Suriname in het KLM magazine, mooie plaatsjes maar het kan me voor geen meter boeien.....
Nou, de foto's waren dus goed gelukt!quote:Op zondag 16 juni 2013 22:11 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kwam de fotograaf en hoofdredacteur van Holland Herald in februari in Suriname tegen
Alles analoog genomen! Niet eens digitaal!quote:
Volgend jaar is gekomen!!quote:
Ja graag!quote:Op woensdag 21 december 2016 09:17 schreef XL het volgende:
Ik ben wel naar het binnenland geweest. Met een gast die via via werd aanbevolen, inmiddels heeft hij een reisbureau gestart en doet hij het professioneel.
Hij gaat naar Samaaka, je kunt bijv naar Kajana waar hij vandaan komt. 3, 4 of 5 daagse touren doet hij. Kan het je wel PM-en als je wil.
Ja, naar Brokopondo met het busje en daarna wandelen naar Juliana watervallen. Is 12 jaar geleden of zo, was deze tijd van het jaar. Prachtig, overnachten in de jungle, wakker worden door brulapen en dat soort dingen. Ik denk er nog regelmatig aan.quote:Op dinsdag 20 december 2016 20:03 schreef -Miauw- het volgende:
Joehoee oude topics naar boven schoppen![]()
Ik ben van plan om volgend jaar, half maart, zo'n 2 à 3 weken naar Suriname te gaan.
Een gedeelte van de vakantie besteed ik aan familiebezoek en sight seeing, daarnaast zou ik graag een jungletocht willen maken![]()
Zijn er FOK!kers die zo'n jungletocht hebben gemaakt? Verhalen en tips zijn welkom!
Trouwens, ook tips over bezienswaardigheden zijn welkom hoor!
Ondanks dat mijn roots daar gedeeltelijk liggen, weet ik zo goed als niets
Dat lijkt me ook zo gaaf, overnachten in de jungle. Ik ben zo benieuwd naar de geluiden en naar hoe donker het daar is.quote:Op donderdag 22 december 2016 23:45 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ja, naar Brokopondo met het busje en daarna wandelen naar Juliana watervallen. Is 12 jaar geleden of zo, was deze tijd van het jaar. Prachtig, overnachten in de jungle, wakker worden door brulapen en dat soort dingen. Ik denk er nog regelmatig aan.
In ons hutje zaten wel forse spinnen ja. Ik heb ze met een bezem weggejaagd. Mijn vriendin sliep vervolgens amper meer (onder klamboe) en controleerde ieder uur of ze al terug waren, daardoor kon ik rustig slapenquote:Op vrijdag 23 december 2016 11:49 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook zo gaaf, overnachten in de jungle. Ik ben zo benieuwd naar de geluiden en naar hoe donker het daar is.
Nog spinnen gezien?![]()
Het schildpaddenseizoen is volgens diverse bronnen ergens tussen eind januari en eind juni.
Een opgezette spin die groter was dan een A4'tje.quote:Op vrijdag 23 december 2016 11:49 schreef -Miauw- het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook zo gaaf, overnachten in de jungle. Ik ben zo benieuwd naar de geluiden en naar hoe donker het daar is.
Nog spinnen gezien?![]()
Het schildpaddenseizoen is volgens diverse bronnen ergens tussen eind januari en eind juni.
Zou je kunnen sturen? Of hier plaatsenquote:Op woensdag 21 december 2016 09:17 schreef XL het volgende:
Ik ben wel naar het binnenland geweest. Met een gast die via via werd aanbevolen, inmiddels heeft hij een reisbureau gestart en doet hij het professioneel.
Hij gaat naar Samaaka, je kunt bijv naar Kajana waar hij vandaan komt. 3, 4 of 5 daagse touren doet hij. Kan het je wel PM-en als je wil.
Nog een schop! Tien jaar later lijkt het er dan eindelijk van te komen. Al hebben we nog niets geboekt. Plan is 2 a 3 weken naar Suriname en dan door naar Curacao voor een weekje strand, om vanaf Willemstad weer terug te vliegen naar Amsterdam. Plan kan uiteraard nog wijzigen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:17 schreef UIO_AMS het volgende:
Schop! Wellicht begin volgend jaar naar Paramaribo. Dit topic maar eens doornemen binnenkort.
Wanneer?quote:Op maandag 27 november 2023 16:18 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Nog een schop! Tien jaar later lijkt het er dan eindelijk van te komen. Al hebben we nog niets geboekt. Plan is 2 a 3 weken naar Suriname en dan door naar Curacao voor een weekje strand, om vanaf Willemstad weer terug te vliegen naar Amsterdam. Plan kan uiteraard nog wijzigen..
Inmiddels is het plan gewijzigd.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |