abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:26:24 #151
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_28149123
Ik het het ondertussen ook gevonden, maar thanks!

Zullen ze moeilijk doen wanneer er maar 6 dagen tussen zitten?
Krekker is de bom!
  woensdag 22 juni 2005 @ 23:27:50 #152
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_28149171
quote:
Op woensdag 22 juni 2005 23:26 schreef KreKkeR het volgende:
Ik het het ondertussen ook gevonden, maar thanks!

Zullen ze moeilijk doen wanneer er maar 6 dagen tussen zitten?
Geen idee, maar hou er wel rekening mee Kut voor je trouwens
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
  vrijdag 8 juli 2005 @ 19:49:23 #153
40929 Lievelientje
Alterego: evil-line
pi_28634173
quote:
Op zondag 5 juni 2005 10:13 schreef nummer_zoveel het volgende:
Iemand iets te vertellen over de strenge drugscontrole's als je van Suriname terug naar Nederland gaat? De douane, hoe die is? Ik heb er geen beste verhalen over gehoort. Als je als jongere alleen of met z'n tweeen naar Suriname reist gaan ze er al van uit dat je bolletjes hebt geslikt, heb ik gehoort.
Ik was ook voorbereid op een grootste controle toen ik terug kwam uit Suriname. Viel mij heel erg mee! Ik reisde samen metr klasgenootje. We waren redelijk snel 't vliegtuig uit dus stonden mooi vooraan. Er zijn wel iets van 6 controle punten, maar vlieg je best snel doorheen (ik tenminste). In de slurf lopen er al beveiligingsmensen met drugshonden. Daarna was 't even paspoort laten zien en praatje maken met iemand die je vraagt wat je in Suriname hebt gedaan. Dan handbaggage controle. Ik hoefte mijn tas niet open te doen, alleen door zo'n scan-apparaat. Sommigen werden er echter wel tussenuit gepikt. Voordat je je koffer kunt halen moet je je paspoort weer laten zien. De controles duurde niet zo lang, alleen wel ruim 3 kwartier bij de koffers gestaan :S.

Dan nadat je je koffer hebt weer door de (laatste) controle. Hier kunnen ze je eruit pikken en dan moet je je hele koffer uitpakken, maar dat gebeurde bij ons ook niet.

Mij viel het dus erg mee, maarja het kan je ook tegen zitten en dan ben je er wel even zoet mee.
| UMTC | *lurkert* |
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:23:34 #154
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29890929
Schopperdepop!

Twee weken naar Suriname... is dat de moeite warad of véél te weinig? (Ik realiseer me dat ik me zal moeten beperken tot een deel van het land!).
Hoe lastig is het openbaar vervoer? Hoe lastig is bootvervoer? Zijn dat allemaal dingen die dagen duren om te regelen, of valt dat hartstikke mee?

En Suriname (ongeorganiseerd) als dame alleen? Hoe is dat?
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:37:54 #155
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_29903149
Twee weken is VEEEEEEEEL te weinig!! Het land is zo groot, en alles gaat zo traag
Het regelen gaat lastig, je moet vaak mensen kennen die mensen kennen die ook weer mensen kennen, om het wat te versnellen. Vaak kan je vanuit NL al wat tripjes boeken, ik weet niet wat je allemaal zou willen zien?
Openbaar vervoer is chaotisch, zoals in veel andere zuid amerikaanse landen. Door mijn lurkgedrag weet ik dat jij (Hik) een ervaren reizigerster ben, dus het zal vast reuze meevallen!
Het openbaar vervoer rijdt vooral in het centrum, en overdag. 's avonds kan je beter een taxi nemen, of nog beter, huur zelf een auto!
Waar zou je met de boot heenwillen? Dat kan je gewoon regelen via je hotel, je kan bijv. naar Braamspunt, Matapica, enz. Makkelijk te regelen, en over het algemeen niet erg duur.

Suriname is vooral Paramaribo, en dat is geen probleem als dame alleen, vooral de heren zullen je met open armen ontvangen

Ik krijg hier spontaan heimwee van
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
  woensdag 24 augustus 2005 @ 07:27:40 #156
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29910961
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 22:37 schreef Aarti het volgende:
Twee weken is VEEEEEEEEL te weinig!! Het land is zo groot, en alles gaat zo traag
Het regelen gaat lastig, je moet vaak mensen kennen die mensen kennen die ook weer mensen kennen, om het wat te versnellen. Vaak kan je vanuit NL al wat tripjes boeken, ik weet niet wat je allemaal zou willen zien?
Eigenlijk weet ik dat ook nog niet zo goed. Ik heb nog niet de kans gehad me er écht in te verdiepen. Paramaribo natuurlijk, en ik las iets over Albina (?) dat plaatsje op de grens met Frans-Guyana, zo'n grappig dorp waar eigenlijk niets gebeurt... (er zijn vast nog wel meer van dat soort plekken).
Daarnaast heb ik dan misschien nog maar tijd voor een of twee andere dingen, dat besef ik.
Nog leuke tips?
quote:
Openbaar vervoer is chaotisch, zoals in veel andere zuid amerikaanse landen. Door mijn lurkgedrag weet ik dat jij (Hik) een ervaren reizigerster ben, dus het zal vast reuze meevallen!
Het openbaar vervoer rijdt vooral in het centrum, en overdag. 's avonds kan je beter een taxi nemen, of nog beter, huur zelf een auto!
Ik houd persoonlijk helemáál niet van autorijden, dus dat laten we maar achterwege. En volgens mij is het OV altijd wel een leuke manier om mensen te ontmoeten...
Zijn taxi's duur?
quote:
Waar zou je met de boot heenwillen? Dat kan je gewoon regelen via je hotel, je kan bijv. naar Braamspunt, Matapica, enz. Makkelijk te regelen, en over het algemeen niet erg duur.
Kun je wat meer vertellen over de plaatsen die je noemt? Ik ben heel benieuwd!
quote:
Suriname is vooral Paramaribo, en dat is geen probleem als dame alleen, vooral de heren zullen je met open armen ontvangen
quote:
Ik krijg hier spontaan heimwee van
Ik zet wel weer een mooi reisverslagje neer ter compensatie...
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_29918573
Hik:
Wat ik handig vind bij het boeken van een (eigen) reis is het lezen van de reisroutes van allerlei organisaties. Die geven vaak wat info over wat er te doen is ter plekke.

- Suriname-reis Summum
- Suriname-reis Djoser
- Suriname-reis Shoestring

Suriname ga ik ook nog een keer heen, zucht... droom..., mijn vader komt er vandaan en mijn hele jeugd heb ik de mooiste verhalen over het land gehoord zonder er ooit zelf geweest te zijn... Misschien ga ik volgend jaar.
Valt me trouwens op dat vooral Surinamers anti-reclame maken voor hun land, ook hier in dit topic, oom van mij heeft er ook een handje van... waarschuwde me dat het véél te gevaarlijk is. Grote onzin... Op die manier is Amsterdam ook "gevaarlijk".
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  woensdag 24 augustus 2005 @ 16:19:25 #158
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29923753

Geboekt!

De 16e september vlieg ik heen, op de 1e kom ik terug...
Véél te kort, I know, maar nu ik de zekerheid heb dat ik vóór het eind van het jaar nóg wel een keer op Latijnsamerikaanse grond sta is dat best te doen!

Levitation, ik heb de reisgids van Djoser (met mooie foto's) thuis liggen en die is inderdaad erg informatief. Ook omdat er geen LP van Suriname is...
pi_29924808
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:19 schreef Hik het volgende:

Geboekt!

De 16e september vlieg ik heen, op de 1e kom ik terug...
Véél te kort, I know, maar nu ik de zekerheid heb dat ik vóór het eind van het jaar nóg wel een keer op Latijnsamerikaanse grond sta is dat best te doen!

Levitation, ik heb de reisgids van Djoser (met mooie foto's) thuis liggen en die is inderdaad erg informatief. Ook omdat er geen LP van Suriname is...
Er zijn so-wie-so weinig reisgidsen van Suriname... het staat als vakantieland echt nog in de kinderschoenen.
Veel plezier! En laat weten hoe het was! Ben benieuwd
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_29938110
Volgens mij is een reis naar Suriname niets zonder ook naar het mooie "binnenland" geweest te zijn: het liefst op eigen houtje (met bekenden van het gebied) met een boot urenlang het regenwoud in varen langs stroomversnellingen en dan ergens een tent opzetten, op piranha's vissen, in de rivier badderen en genieten van de natuur.
Aangezien dat waarschijnlijk niet mogelijk is kan je ook via georganiseerde trips (zoals Metz) een paar dagen naar bosneger- of indianendorpen in het binnenland, kost wel wat maar is heel leuk en goed georganiseerd.
Nog wat ideetjes: http://www.surinameholidays.nl/

fijn in je eigen hangmat....

en rustig slapen tussen de spinnen...
  donderdag 25 augustus 2005 @ 11:23:52 #161
40929 Lievelientje
Alterego: evil-line
pi_29950252
Leuk dat het topic weer in leven is

Hik: Albina is een echte aanrader. Vanaf daar kun je richting Galibi. Dat staat bekend om zijn reuzeschildpadden die daar hun eitjes op het strand leggen. Als je een tripje boekt naar Galibi ga je onder andere 's nachts je bed uit en met een bootje naar de kust van Frans Guyana en dan schildpadden kijken die hun eitjes leggen, echt onvoorstelbaar om dat te zien!

Een verdere aanrader is Brownsberg. Wel redelijk toeristisch maar erg mooi. Vanaf Paramaribo doe je er met een (gammel) busje zo'n 4 uur over en dan waan je je echt in een andere wereld. Vanaf de Brownsberg kijk je uit over het stuwmeer en je kunt er geweldige wandeltochten maken langs allemaal mooie watervallen.

Pff kan nog wel uren doorlullen over alle plekken die je moet zien in Suriname. Ik zeg: koop het reishandboek Suriname van Tessa Leuwsha. Dat is een erg handig en informatief boekje waar goede tips in staan.

Als je nog opzoek bent naar reisverhalen en foto's kun je kijken op www.lievelientje.waarbenjij.nu
Daar heb ik een reisverslag bij gehouden van mijn 5 mnd in Suriname.

Heel veel plezier in elk geval!
| UMTC | *lurkert* |
  donderdag 25 augustus 2005 @ 11:40:35 #162
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_29950707
Lievelientje! Dank voor je tips. Ik heb inderdaad met dat boekje in mijn handen gestaan en het leek me wel een aardige gids. Maar een aanbeveling is altijd goed!

Galibi lijkt me inderdaad geweldig. Ik denk alleen niet dat ik in het goede seizoen ga om de schildpadden te zien. Kun je naar Albina/Galibi ook met het OV, of moet je persé met een georganiseerde tour?

Wat moet ik me voorstellen bij accomodatie daar? Zijn er veel kleine pensionnetjes/familiehotelletjes?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:20:45 #163
2735 Aarti
pi_30009776
OV in Suriname gaat alleen in Paramaribo, en naar de grote steden/dorpen als nickerie, enz. Als je naar het binnenland wil of naar plaatsen als Albina, moet je het echt via de georganiseerde wegen doen, omdat je op de weg naar Albina nog wel eens probleempjes tegen kan komen in de vorm van overvallers (zelf meegemaakt helaas)

Qua accomodatie heb je de grote hotels Krasnapolsky en Torarica, die erg centraal zijn. Verder heb je wat kleinere hotels (stardust). Wat je ook kan doen, is een huisje huren, dat kost je ongeveer 200 a 300 euro voor 1 week.
ZOals eerder opgemerkt, staat Suriname qua toerisme echt nog in de kinderschoenen, er is dus niet veel keuze wat hotels betreft.

Wat leuk is, is om de oost-westverbinding te doen. Dit is de lijn Nickerie - Paramaribo - Albina. Zo kom je meteen ook langs alle grotere dorpjes (Coronie, Moengo, enz.)

Braamspunt is het punt waar de Surinamerivier uitmondt in de oceaan. Er is een strandje, en verder niks (geen restaurantjes dus). Vanaf Paramaribo is het ongeveer een uurtje met de boot, en je vaart langs prachtige natuur.

Er vaart een soort veerboot langs een aantal plantages, als je tijd over hebt, is dat wel een leuke manier om je dag door te brengen. Als je tijd te kort hebt, kan je beter zelf een boot huren (ik zou niet weten wat de kosten voor de toerist zijn om die af te huren..), dan kan je zelf je tijd indelen. Leuk om te bezoeken is dan de plantage Alliance.

Ook leuk om te zien is de plek waar ik vandaan kom, District Commewijne, je kan dan naar Marienburg, waar vroeger de suikerfabriek en de rumfabriek was. Er is daar ook een "soort" openluchtmuseumpje.

Verder is leuk: Blanche Marie watervallen, Awaradam.

Ik las trouwens dat je naar Albina wilde, op zich is dat niet heeeeel veeel aan, en het is toch best een stuk rijden (2 uur op zn minst). Voor ingeslapen dorpjes hoef je niet zo ver te rijden, die vind je zo in District Commewijne.
Als het om 2 weken gaat, zou ik als ik jou was in elk geval gaan voor Brownsberg, een tour door de plantages en district Commewijne, Galibi, en Paramaribo zelf.

Oh en eten: zorg dat je het volgende eet en drinkt:

Dawet, saoto soep en sate op Blauwgrond (vraag het aan iemand daar, ze kennen het gegarandeerd, het is een buurt in Paramaribo)
Roti bij Roopram's Rotishop
Vrijdagavond BBQ in Torarica

Uitgaan:
Discotheken Energie en Millennium

Muskieten:
Houden ze van je? Neem niks mee, maar koop in Suriname een muskietenlotion genaam Maskita. Helpt gegarandeerd.

Ken je trouwens mensen in Suriname? Reis je alleen?

Ik wijd teveel uit, raak iets te enthousiast :p
Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:29:43 #164
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30026653
Dank voor al je tips Aarti!

Ik ga inderdaad alleen en nee, ik ken geen mensen in Suriname. Heb wel van de week een oud-collega gemaild die er vandaan komt en pas nog een half jaar is geweest. Weet zeker dat die mij ook wel het één en ander aan tips kan geven.

Ik ben inmiddels een beetje de reisgids aan het doorspitten op zoek naar dingen die ik leuk vind. In de eerste plaats lach ik me dood om de afstanden. Snap dat het allemaal niet zo soepeltjes gaat met het vervoer, maar op de een of andere manier denk ik nog steeds in afstanden van dágen (Brazilië, Peru), niet van 2-5 uur!

De tips die jij noemt zijn wel dingen waar ik zelf ook een beetje over heb zitten denken.
Ik had het eerder over Albina, maar ik zag nu dat dat vooral een doorgangsoord is om naar Galibi te gaan. Dat lijkt me in elk geval wel leuk, ook al kom ik buiten het legseizoen van de schildpadden (jammer!). Misschien oversteken naar Frans-Guyana om een stokbroodje te eten? Overigens staat in mijn reisgids dat Albina (en vandaar Galibi) gewoon bereikbaar zijn met busje-boot. Moet ik ter plaatse maar eens kijken dan. Als het enigsinds kan doe ik het graag zelf met OV.
Over Commewijne had ik ook al gelezen. Jij hebt het nu over met de boot daar gaan (ook leuk!), maar ik las eerder dat je een fiets kunt huren om langs de plantages te gaan. Dat lijkt me ook wel relaxed!
Hoe groot is Paramaribo nu eigenlijk? Ik heb géén idee namelijk! En Nickerie, is dat heel anders (qua grootte, sfeer) dan Paramaribo?
Blauwgrond is de Javaanse wijk toch? Als je méér tips hebt over eten hoor ik ze graag! Lekker lokaal eten is voor mij een van de hoogtepunten van iedere reis!
pi_30038908
Albina is prima te bereiken met bus, de hele kuststrook is prima te bereiken met bus. En de afstanden stellen inderdaad niks voor met andere plekken in Zuid Amerika. Galibi ben ik niet geweest, dus dat weet ik niet. Verder heb ik zelf niet veel gedaan in Surinamen, ben voornamelijk in Paramaribo geweest en dat is een erg leuke stad.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:31:23 #166
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30150284
Vraagje: wie hier heeft er wel eens tripjes gedaan het binnenland in?
Ik wil graag weten of er dan klamboes (goede klamboes) worden verstrekt. Heb elders wel eens zo'n tour gedaan, maar dat was bij een rivier in Venezuela waar geen muggen zaten. En in hotels worden ze overal waar nodig vertrekt.
Punt is dat ik waarschijnlijk slechts 1-2 nachten in het binnenland zal zijn. Om daar nou speciaal een klamboe voor aan te schaffen en mee te slepen...?!
  vrijdag 2 september 2005 @ 02:29:13 #167
2735 Aarti
pi_30189479
Ik zie als ik daar ben (ons huis staat op Commewijne) inderdaad vaak fietsende toeristen voorbij puffen, zuchtend onder de hete zon. Als dat je aantrekt, moet je het vooral doen Vergeet niet dat Commewijne enorm is, en dat je dus per fiets slecht een klein deel zult zien. De plantages waar ik het over had, zoals Alliance, zijn niet per fiets bereikbaar, maar per boot. De boot die ik eerder noemde, vertrekt vanuit Leonsberg in de stad, en je bent dan een halve dag onderweg. Het is een veerboot, die normaal gesproken dus wordt gebruikt als vervoersmiddel voor de mensen van de plantages, maar jij kan dan op een makkelijke manier meeliften.

Paramaribo- centrum is maar heel klein, vergelijk het met een kleine stad in Nederland. Het winkel/wandel/eet/uitgaansgedeelte is in een halve dag te bekijken. Heel Paramaribo is groter, maar de wijken eromheen zijn niet superinteressant, het lijkt allemaal op elkaar. Wel leuk om te zien, zijn de huizen van de rijkere mensen (1e, 2e, en 3e rijweg), en dat dan in contrast met de huisjes in Leiding of Tourtonne.

Nickerie is dodelijk saai Ik ben er 2 keer geweest, 10 jaar geleden, en heb daarna gezworen er nooit meer heen te gaan. In die tijd moest je nog met de veerboot oversteken waar nu een brug is, en was je dus letterlijk een dag onderweg. Nickerie zelf is leuk om even de Zeedijk te zien, en het centrumpje, maar verder is er haast niks te zien. In Nickerie wonen voornamelijk hindoestanen.

Als je nou Commewijne ingaat (het is 1 lange weg, de oostwestverbinding), kom je op een gegeven moment door een dorpje Tamanredjo, waar je in de warungs ook lekker javaans kan eten. Mijn persoonlijke favoriet: warung Mini.

Mocht je daar hindoestanen tegenkomen met wie je bevriend raakt, vraag ze dan om je mee te nemen naar een hindoestaans huwelijk (september is huwelijksseizoen in suriname), het is een superervaring!

Heb je al een hotel of een huisje? Heb je vervoer geregeld vanaf Zanderij naar Paramaribo?
  vrijdag 2 september 2005 @ 07:33:19 #168
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30191990
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 02:29 schreef Aarti het volgende:
Heel veel goede tips
Veel dank, goede ideeën!
quote:
Heb je al een hotel of een huisje? Heb je vervoer geregeld vanaf Zanderij naar Paramaribo?
Twee maal nee. Ik kom rond vijf uur aan en wil eigenlijk nog wel wat regelen voor de eerste (paar) nacht(en). Als je dáár nog goede tips voor hebt hoor ik het graag!
Kom vooral huisjes tegen op internet, maar aangezien ik alleen ben en er waarschijnlijk maar enkele dagen zal vertoeven lijkt me dat niets. Groot hotel ook niet. Weet jij een klein, betaalbaar hotelletje? (Max een euro of 20 bijvoorbeeld)
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:41:37 #169
125320 -pinguin-
faster than a speeding ticket
pi_30196606
colakreek is aan te raden om te zwemmen
brownsberg is ook erg mooi met de jungle eromheen en watervallen
paramaribo centrum is ook wel leuk
en een tocht over de surinamerivier is ook wel aan te raden
voor de rest is het vooral leuk als je op familiebezoek gaat

tip: je kan ook naar brazilie, zelfde klimaat, praktisch dezelfde mensen, zelfde soort cultuur maar 10x meer te beleven
  vrijdag 2 september 2005 @ 11:44:37 #170
125320 -pinguin-
faster than a speeding ticket
pi_30196695
o ja op piranha's vissen is ook wel leuk
  vrijdag 2 september 2005 @ 12:14:05 #171
2735 Aarti
pi_30197519
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 07:33 schreef Hik het volgende:

Groot hotel ook niet. Weet jij een klein, betaalbaar hotelletje? (Max een euro of 20 bijvoorbeeld)
Ik slaap zelf nooit in hotels daar, dus heb er niet veel verstand van, maar wat ik wel weet, is dat er nauwelijks hotelaanbod is, omdat er gewoon nog niet heel veel toeristen komen. Idd vooral huisjes (wat ook wel weer zijn voordelen heeft).
Betaalbaarste hotel wat me nu te binnen schiet, is Stardust Leonsberg, das rond de 35 euro per nacht, geloof ik. Een Guesthouse, is dat een optie? Goedkoopste wat ik ken is Guesthouse Albergo Alberga, http://www.guesthousealbergoalberga.com/
Niet supergoed, maar wel mooi centraal gelegen.

Vervoer vanuit Zanderij moet je echt van te voren regelen, anders rippen ze je ass eraf daar
Via het hotel kan je meestal wel wat regelen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:04:16 #172
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30199073
pinguin, Brazilië ben ik ook geweest. Ook een fantastisch land inderdaad.
Ik ken veel delen van Zuid-Amerika en juist daarom ben ik erg benieuwd naar Suriname. Het lijkt me héél vreemd en leuk om een stukje Zuid-Amerika te zien met deels Hollandse roots.

Aarti, super! Naar zo'n soort guesthouse was ik op zoek. Ik heb ze gelijk gemaild of ze nog wat hebben en of ze kunnen zorgen voor vervoer...
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:33:31 #173
2735 Aarti
pi_30200038
Mijn vader is net terug uit Suriname, dus ik zit lekker aan de surinaamse vruchten, die jij ook zeker moet proeven:
Knipa
Sweet bonkie
Markoesa
Pomerak
Kathar
  vrijdag 2 september 2005 @ 13:37:20 #174
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30200169
Sweet bonkie!
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:05:54 #175
2735 Aarti
pi_30201157
Leuke naam he
Hij lijkt op een grote tuinboon, maar om de bonen zit vruchtvlees, en dat is erg lekker.
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:06:30 #176
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30201177
Exotisch fruit
pi_30252183
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:31 schreef Hik het volgende:
Vraagje: wie hier heeft er wel eens tripjes gedaan het binnenland in?
Ik wil graag weten of er dan klamboes (goede klamboes) worden verstrekt. Heb elders wel eens zo'n tour gedaan, maar dat was bij een rivier in Venezuela waar geen muggen zaten. En in hotels worden ze overal waar nodig vertrekt.
Punt is dat ik waarschijnlijk slechts 1-2 nachten in het binnenland zal zijn. Om daar nou speciaal een klamboe voor aan te schaffen en mee te slepen...?!
Als je via een goeie touroperator het binnenland in gaat worden er ter plekke (naar mijn ervaring) altijd goeie klamboes verstrekt. Ik heb zoiets een paar jaar geleden via Metz Eco Tours gedaan http://www.metsresorts.com/index-ne.html (er zullen er natuurlijk meer zijn), met een vliegtuig je het binnenland in, en met een korjaal (boot) verder naar o.a. Awaradan en Kumalu Island. De hutjes daar worden mooi schoongehouden en iedere hut heeft zijn klamboes. Alles prima geregeld, ik kan niet anders zeggen.
Er zijn wél muggen helaas, je moet van te voren ook je prikken halen en (bij mijn weten) anti-malaria spul slikken. Toen was dat nog Lariam maar dat zal nu wel weer iets anders zijn.
  zondag 4 september 2005 @ 11:09:18 #178
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30252973
Dank!

Alle prikken had ik nog. Artsen hier bij de GGD hebben aangeraden zo nodig (bij een verblijf van meer dan twee nachten in het binnenland) ter plaatse malariapillen te kopen. Veel goedkoper, net zo goed en ik kan het daar nog beslissen...
  dinsdag 13 september 2005 @ 10:34:23 #179
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30534599
Heb ik voor stopcontacten in Suriname trouwens een adapter nodig?
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:16:50 #180
2735 Aarti
pi_30540367
Er is daar een ander voltage dan hier, dus je hebt zelfs een transformator nodig
Heb je al een hotel oid gevonden? Informeer dan even wat hun voltage is, als ze ook 220 hebben, is alles in orde.
Heb je er al zin in? Heb je al tripjes geboekt?
pi_30541089
Als je ergens gaat eten, vraag dan naar (spreek uit:) doksie
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:49:09 #182
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30541355
Wat een heerlijk topic dit! Heb zelf al jaren het idee een trektocht door Suriname te maken. Laatst een reisgids voor Suriname aangeschaft om alvast een beetje een planning te maken en nu ik dit topic lees worden de kriebels helemaal groot.

Het lijkt me een prachtig land!
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 13 september 2005 @ 14:51:36 #183
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30541430
Ik heb dat guesthouse geboekt van jouw link, Aarti.
Tripjes nog niet geboekt. Heb een grondige hekel aan vooraf plannen eigenlijk...

Zin zeker!
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:10:02 #184
2735 Aarti
pi_30541945
Vooraf plannen is inderdaad niet erg avontuurlijk, maar anders loop je kans dat je verzandt in de bureaucratie die Suriname heet. Alleen herbevestigen van je ticket en vreemdelingendienstaanmelding kost je al een halve dag....

Hmm ik wil ook, even kijken wat een ticket kost nu...
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:25:50 #185
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30542397
Mijn ticket was 585,-
Vond ik best te doen...

Ik wil misschien die tour naar Awarradam doen, maar ga er nog even over nadenken. Lijkt me op zich wel leuk om het weekend lekker in Paramaribo te blijven.
  dinsdag 13 september 2005 @ 15:32:01 #186
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30542590
Galleons, hoe zit het met dat vliegtuigje waar je het binnenland mee in gaat. Ik heb wel eerder in brakke vliegtuigjes gezeten, maar sinds al die vliegtuigen her en der uit de lucht vallen is mijn vader een beetje panisch. Iets waar ik 'm mee gerust kan stellen of kan ik het maar beter voor mezelf houden?

Zie je trouwens nog wat vanuit dat vliegtuigje?
  woensdag 14 september 2005 @ 09:22:01 #187
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_30564110
Hi hi...

Ik was even aan het zoeken of ik iets kon vinden over een Surinaamse vliegtuigmaatschappij die vluchten doet naar het binnenland. Ze heten Gum Air (op zichzelf al grappig) en dit vind ik op hun website:
quote:
Let us take you to the beautiful interior of Suriname. It does not matter what the purpose of your trip is (as long as it’s legal), let Gum Air fly you at your convenience, your time and your configuration.
*proest!!
  woensdag 14 september 2005 @ 11:16:01 #188
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_30566694
quote:
Op woensdag 14 september 2005 09:22 schreef Hik het volgende:
Hi hi...

Ik was even aan het zoeken of ik iets kon vinden over een Surinaamse vliegtuigmaatschappij die vluchten doet naar het binnenland. Ze heten Gum Air (op zichzelf al grappig) en dit vind ik op hun website:
[..]

*proest!!

Je vraagt je ook af wie de naam heeft bedacht
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_30568183
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 15:32 schreef Hik het volgende:
Galleons, hoe zit het met dat vliegtuigje waar je het binnenland mee in gaat. Ik heb wel eerder in brakke vliegtuigjes gezeten, maar sinds al die vliegtuigen her en der uit de lucht vallen is mijn vader een beetje panisch. Iets waar ik 'm mee gerust kan stellen of kan ik het maar beter voor mezelf houden?

Zie je trouwens nog wat vanuit dat vliegtuigje?
Dat vliegtuigje ja,..... volgens mij is het een Twin Otter?????? Als er iemand bang is voor dat soort vliegtuigjes ben ik het wel maar ik heb me er doorheen geslagen (met schietgebedjes). Er is er nog nooit een neergestort daar en ze worden door Metz heel goed onderhouden dus je hoeft denk ik niet bang te zijn. Helaas is er in het oerwoud nou eenmaal geen andere manier om op sommige plekken terecht te komen, dus......
De vliegreis zelf was echt prachtig: ik heb nog nooit zoveel regenbogen bij elkaar gezien en het zicht was er goed (mooi weer). Hopelijk heb jij dat ook. De duik naar beneden voor de landing zal ik niet zo snel vergeten (denk achtbaan).
Maak je verder maar niet druk; ik heb het ook overleefd. Veel plezier!
pi_30568922
Oh ja, dat vliegtuigje naar het binnenland was trouwens van Surinam Airways zelf en dus betrouwbaar (misschien helpt je dat een beetje).
  maandag 3 oktober 2005 @ 15:30:02 #191
2735 Aarti
pi_31146500
En, ben je al terug?
  donderdag 6 oktober 2005 @ 12:43:05 #192
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31227256
Yup, ik ben terug!

Er komt zéker nog een reisverslag hoor, maar ben een beetje druk met de nieuwe baan op het moment. Heb in ieder geval, dankzij het briljante winkeltje op zanderij, ook een fruitschaal vol pommeraks, cayu en markusa (die laatste zijn trouwens "gewoon" passievruchten )
  maandag 17 oktober 2005 @ 14:25:14 #193
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_31511563
Voor de liefhebbers: [Reisverhaal] Wandelen in Suriname

pi_53986048
we willen in februari 3 of 4 weken naar suriname, st maarten of saba en niet al te duur. wie heeft er tips(hotel, studio, goedkope vliegreizen enz.enz.).bij voorbaat dank.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:50:20 #195
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_53986084
lopen zwemmen fietsen!

Mensen die wel lang op vakantie willen, maar geen knaak uit willen geven...

paupers!!
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:50:51 #196
168840 Sant
pi_53986100
maar toch wens ik jullie veel plezier!
pi_53987220
dank je wel. flauwe reaktie overigens, logisch toch die vraag.
waarom een dure vliegreis en verblijfskosten.
we geven het liever uit aan het eten en drinken en aan het bekijken van het desbetreffende land.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 14:11:01 #198
168840 Sant
pi_53988740
Als ik t echt meende wenste ik je geen fijne vakantie!

Ik ben gewoon n kutuser!
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:31:52 #199
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53991029
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:48 schreef lies1947 het volgende:
we willen in februari 3 of 4 weken naar suriname, st maarten of saba en niet al te duur. wie heeft er tips(hotel, studio, goedkope vliegreizen enz.enz.).bij voorbaat dank.
Lies, ik snap de mogelijkheden die je noemt niet zo, omdat Suriname zo'n vreselijk andere bestemming is dan Sint Maarten (Saba kan ik verder vrij weinig van zeggen). SM lijkt me vooral een strandvakantie, terwijl Suriname geen strand van betekenis heeft.

Dat wil overigens niet zeggen dat Suriname niet de moeite waard is! Het is een prachtig land, waar heel veel te zien en te doen is, bizar gevarieerde bevolking en heel lekker eten.
Ik ben er een paar jaar geleden geweest, op eigen gelegenheid, en dat is zeer goed te doen (hoewel heel veel mensen geheel georganiseerd gaan). http://annewashere.blogspot.com/search/label/Suriname

Als je inderdaad naar Suriname gaat, dan zou ik zeker niet één hotel kiezen, maar rond gaan reizen: er is veel te veel moois te zien om je te beperken tot bijvoorbeeld Paramaribo.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 16:34:48 #200
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_53991081
By the way: de prijs van de vluchten naar Suriname hangt vooral af van de periode waarin je gaat (liefst buiten de grote vakanties) en een beetje geluk. Punt is dat alleen KLM en Surinam Airways op Paramaribo vliegen en dat dat zorgt dat die met z'n tweeën de prijs kunnen bepalen. Gelukkig is het een stuk goedkoper dan een jaar of vijf geleden. Ik was destijds zo'n 650 euro kwijt (alleen vlucht, incl.tax) en dat is ongeveer het goedkoopste dat je kunt krijgen. Er gaan geen charters naar Suriname.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')