Wat is daar nu vaag aan?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:20 schreef Entonie het volgende:
ik blijf het een vaag verhaal vinden...
quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
Link naar deel 1: In elkaar geslagen
Slachtofferhulp is net hier geweest om alles te bespreken.
De tip is om toch de rechtsbijstand te informeren en een claim in te dienen. zowel materiele als immateriele schade.
Daarnaast heb ik nu de achternaam van de dader. Als het goed is krijg ik via via het adres.
Dit geef ik dan maandag door aan de politie ( en de advocaat).
Zeker als er drank in het spel is...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat is daar nu vaag aan?
Ik ben wel eens van m'n fiets afgeslagen door een gefrusteerde mongool, die zichzelf blijkbaar even moest bewijzen voor z'n vriendinnetje. D'r zijn zat malloten die om niks andere mensen gaan meppen. Of die als reden geven 'hij keek me aan'.![]()
nu op de site van RTL nieuws:quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:51 schreef LadyXochi het volgende:
Ik ben heel erg voor iemand pakken op de juiste (juridische) manier. Maar ik ben me er ook van bewust dat ik hier in de toekomst zwaar mee op m'n bek zal gaan, want ik weet dat 'het systeem' vaak niet werkt.
quote:Daders van misdrijven worden in maar 5% van alle gevallen gestraft. Dat meldt het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). Het SCP onderzocht wat er gebeurt met aangiftes van delicten.
Wat is dat nu weer voor een domme vraag?quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:56 schreef cultheld het volgende:
Waarom heb je je eigenlijk in elkaar laten slaan?
Heb ik ook gedaan, weliswaar na een bedreiging, maar toch... deze week brief gehad wat me gironummer is, 100 eurotjes, niet erg leukk verdient, maar toch...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
De tip is om toch de rechtsbijstand te informeren en een claim in te dienen. zowel materiele als immateriele schade.
Daarnaast heb ik nu de achternaam van de dader. Als het goed is krijg ik via via het adres.
Een vraag is alleen dom wanneer je niet benieuwd bent naar het antwoord.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een domme vraag?
Doe je dat in een eigen civiele procedure of voeg je je in het strafproces dat het OM tegen hem begint?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
juist. daarom twijfel ik ook aan zijn verhaal. kan me er gewoon niets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een vraag is alleen dom wanneer je niet benieuwd bent naar het antwoord.
Ik kan me niet voorstellen dat je je in een kroeg in elkaar laat slaan. Als je in je eentje over straat loopt en je komt 5 doorgesnoven gasten tegen, oké. Maar in een kroeg maak je gewoon altijd wel kans hoor. Ik krijg de indruk dat TS het gewoon over zich heen heeft laten komen en die collega van hem was ook niet erg dapper.
als je niet gewent bent om er mee om te gaan kan angst heel verlammend zijnquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je je in een kroeg in elkaar laat slaan. Als je in je eentje over straat loopt en je komt 5 doorgesnoven gasten tegen, oké. Maar in een kroeg maak je gewoon altijd wel kans hoor. Ik krijg de indruk dat TS het gewoon over zich heen heeft laten komen en die collega van hem was ook niet erg dapper.
Touché ...quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:32 schreef cultheld het volgende:
Volgens mij was het verhaal dat TS de kroeg is uitgesleurd en buiten in elkaar is geslagen. Geeft je denk ik weinig tijd om te beseffen wat er gebeurt, laat staan adequaat te reageren en terug te vechten als je al op de grond wordt geslagen en getrapt.quote:Ik kan me niet voorstellen dat je je in een kroeg in elkaar laat slaan. Als je in je eentje over straat loopt en je komt 5 doorgesnoven gasten tegen, oké. Maar in een kroeg maak je gewoon altijd wel kans hoor. Ik krijg de indruk dat TS het gewoon over zich heen heeft laten komen en die collega van hem was ook niet erg dapper.
heb ik ook wel eens meegemaakt, ik zat in de tram en keek naar buiten en daar zat een teringantilliaanse die meteen iets zei van: heb ik wat van je aan, of wat kijk je, nou ja, zoiets, dus, ze gaf een grote bek omdat ik naar buiten keek, enfin, ze heeft de wind van voren gekregen, ik heb 'r voor schut gezet in de tram, teringwijfquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat is daar nu vaag aan?
Ik ben wel eens van m'n fiets afgeslagen door een gefrusteerde mongool, die zichzelf blijkbaar even moest bewijzen voor z'n vriendinnetje. D'r zijn zat malloten die om niks andere mensen gaan meppen. Of die als reden geven 'hij keek me aan'.![]()
Wanneer je niet ieder moment het idee hebt dat iemand er op uit is je te mishandelen kan het te snel gaan. Je begint bijvoorbeeld de indruk te krijgen dat de lui die achter je lopen je achtervolgen. Je draait je om om te kijken wie het zijn, en het volgende moment lig je gestrekt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Touché ...
[..]
Volgens mij was het verhaal dat TS de kroeg is uitgesleurd en buiten in elkaar is geslagen. Geeft je denk ik weinig tijd om te beseffen wat er gebeurt, laat staan adequaat te reageren en terug te vechten als je al op de grond wordt geslagen en getrapt.
Klopt. Toen ik door die malloot van m'n fiets af werd gemept was ik zo verbaasd dat ik nog wel kon zeggen 'he man, doe effe normaal', maar de respons daarop was nog een klap op m'n gezicht (waarbij het vriendinnetje van die malloot nog iets riep als 'harry, niet doen'). Het idee dat iemand vanuit niets, zonder waarschuwing meteen begint te meppen was voor mij op dat moment zo vreemd dat ik echt geen idee had hoe ik daarop moest reageren.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:52 schreef Alicey het volgende:
Wanneer je niet ieder moment het idee hebt dat iemand er op uit is je te mishandelen kan het te snel gaan. Je begint bijvoorbeeld de indruk te krijgen dat de lui die achter je lopen je achtervolgen. Je draait je om om te kijken wie het zijn, en het volgende moment lig je gestrekt.
Daarna duurt het ook nog een paar seconden voor je door hebt wat er gaande is.
'fuck, moet ik die malloot nou echt de WAO inschoppen, met alle gezeik vandien, of moet ik hopen dat ie met een paar blokken doorheeft dat ie beter thuis de hond kan gaan schoppen?'quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:57 schreef Kebab het volgende:
Mensenkennis + vechtsport = onbezorgd leven.
Slachtofferhulp doet meer dan alleen mentale hulpverlening. Slachtofferhulp kan bijv. ook helpen bij het invullen van formulieren om schade te verhalen op de dader.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:06 schreef Thomas B. het volgende:
Oke... je hebt dus zonder reden een paar stoten gehad van 1(!!) gast? Heel vervelend. En nu ben je bang om de straat op te gaan en heb je slachtofferhulp nodig?? ooowwwwkeeee![]()
Hij is toch niet dom? Daar heb je politie voor...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Slachtofferhulp doet meer dan alleen mentale hulpverlening. Slachtofferhulp kan bijv. ook helpen bij het invullen van formulieren om schade te verhalen op de dader.
Nee, dus. Wanneer het OM vervolging in zet krijg je van justitie beknopte informatie over de verdere procedure en formulieren om schade te claimen opgestuurd. Slachtofferhulp kan hier adviseren hoe dit verder af te handelen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Hij is toch niet dom? Daar heb je politie voor...
Zoals?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een aangifte heeft nl. bepaalde gevolgen.
Het wordt waarschijnlijk iets van aardig wat uren schoffelen en een voorwaardelijke vrijheidsstraf. Zoiets kan overigens wel helpen bij "beginnende" daders.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:14 schreef faberic het volgende:
die daders moeten echt gaan zitten hoor! dronken of niet, stoned of niet, of wat dan ook, klootzakken zijn het gewoon. Ik vind dit niet kunnen. Je had dood kunnen zijn man, zoals dat weleens gebeurd met fietskettingen o.i.d. Dit moet je echt heel serieus nemen, en dat doe je. Top
Je zult bij de zaak betrokken worden, en dus nog een tijdje er mee geconfronteerd worden. Ook kan de dader kan op wraak zinnen en je onder druk zetten.quote:
Na jaren vechtsport moet je ook weten hoe je iemand kan uitschakelen zonder dat hij daar de volgende dag last van heeft. Maar ik begrijp je dilemma heus wel...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:03 schreef gronk het volgende:
[..]
'fuck, moet ik die malloot nou echt de WAO inschoppen, met alle gezeik vandien, of moet ik hopen dat ie met een paar blokken doorheeft dat ie beter thuis de hond kan gaan schoppen?'
Die schoffel-taakstraffen zijn niks. Gewoon beetje op een bankje gaan zitten roken en niks doen. Een flinke geldboete helpt denk ik ook bij dat tuig.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het wordt waarschijnlijk iets van aardig wat uren schoffelen niks doen in een park en een voorwaardelijke vrijheidsstraf. Zoiets kan overigens wel helpen bij "beginnende" daders.
Je kan de vechtsport situatie moeilijlk vergelijken met een straatgevecht dat onstaat uit het niets. Bij het eerst ben je op je hoede en is de omgeving ideaal om dat te zijn, bij het tweede heb je al een beuk te pakken voor je dat bent.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt. Toen ik door die malloot van m'n fiets af werd gemept was ik zo verbaasd dat ik nog wel kon zeggen 'he man, doe effe normaal', maar de respons daarop was nog een klap op m'n gezicht (waarbij het vriendinnetje van die malloot nog iets riep als 'harry, niet doen'). Het idee dat iemand vanuit niets, zonder waarschuwing meteen begint te meppen was voor mij op dat moment zo vreemd dat ik echt geen idee had hoe ik daarop moest reageren.
Nu, met een paar jaar vechtsport achter m'n kiezen zou ik daar beter op reageren, maar dan nog is het wel zo prettig om even een paar seconden 'vrij' te hebben om 'om te schakelen' naar de vechtsituatie.
Die taakstraffen zijn juist uitstekend. Het levert gezichtsverlies op voor een dader, en vooral bij daders van geweldsdelicten speelt dat vaak een belangrijke rol. Of een geldboete werkt is afhankelijk van het inkomen van iemand. Een kale kip valt niet van te plukken...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:18 schreef faberic het volgende:
[..]
Die schoffel-taakstraffen zijn niks. Gewoon beetje op een bankje gaan zitten roken en niks doen. Een flinke geldboete helpt denk ik ook bij dat tuig.
Ook zijn er bij een vechtsport bepaalde regels, die op straat niet gelden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:23 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Je kan de vechtsport situatie moeilijlk vergelijken met een straatgevecht dat onstaat uit het niets. Bij het eerst ben je op je hoede en is de omgeving ideaal om dat te zijn, bij het tweede heb je al een beuk te pakken voor je dat bent.
Wat al eerder gezegd is, het is heel moeilijk in te schatten hoe iemand reageert op zo'n situatie.
ik ben voor geweldsdelicten veroordeeld tot taakstraffen. gewoon in de keuken van een bejaardentehuis en bij een stichting die geredde gereedschappen naar afrika exporteert. niks geen gezichtsverlies.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die taakstraffen zijn juist uitstekend. Het levert gezichtsverlies op voor een dader, en vooral bij daders van geweldsdelicten speelt dat vaak een belangrijke rol. Of een geldboete werkt is afhankelijk van het inkomen van iemand. Een kale kip valt niet van te plukken...
Mijn eigen ervaringen geven ergens de indruk dat een dergelijke straf effectief kan zijn bij daders die nog niet helemaal door hebben waar ze mee bezig zijn.
Het hangt er inderdaad van af wat de uitvoering is. In jouw geval inderdaad geen gezichtsverlies. Hoe ervaarde je de straf, en heeft het je er van weerhouden om meer delicten te plegen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben voor geweldsdelicten veroordeeld tot taakstraffen. gewoon in de keuken van een bejaardentehuis en bij een stichting die geredde gereedschappen naar afrika exporteert. niks geen gezichtsverlies.
Ik ook na een geweldsdelictquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben voor geweldsdelicten veroordeeld tot taakstraffen. gewoon in de keuken van een bejaardentehuis en bij een stichting die geredde gereedschappen naar afrika exporteert. niks geen gezichtsverlies.
het levert alleen gezichtsverlies op als je ze bv laat papierprikken in hun eigen buurt met een sandwichbord om waarop staat vermeld waarom ze dit werk moeten doen...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die taakstraffen zijn juist uitstekend. Het levert gezichtsverlies op voor een dader, en vooral bij daders van geweldsdelicten speelt dat vaak een belangrijke rol. Of een geldboete werkt is afhankelijk van het inkomen van iemand. Een kale kip valt niet van te plukken...
Mijn eigen ervaringen geven ergens de indruk dat een dergelijke straf effectief kan zijn bij daders die nog niet helemaal door hebben waar ze mee bezig zijn.
de delicten zijn altijd ontstaan als reactie. dus dan heet het 'buitenproportioneel'. ze stammen van zo'n 15 jaar geleden. had wel een keer spijt ja. het werk was prima en ik mocht ook tien uur werken, ging het lekker snel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt er inderdaad van af wat de uitvoering is. In jouw geval inderdaad geen gezichtsverlies. Hoe ervaarde je de straf, en heeft het je er van weerhouden om meer delicten te plegen?
Dat waarom is denk ik niet eens nodig. Maar inderdaad wel in de eigen omgeving.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:33 schreef milagro het volgende:
[..]
het levert alleen gezichtsverlies op als je ze bv laat papierprikken in hun eigen buurt met een sandwichbord om waarop staat vermeld waarom ze dit werk moeten doen...
Ik denk dat dat niet specifiek iets met een taakstraf te maken heeft. Een bepaald soort mens is hardleers, en die kun je op allerlei manieren straffen zonder resultaat..quote:ik denk dat menig niet deugende taakgestrafde zich weinig aantrekt van de straf, behalve dan dat ze een volgende keer ms iets slimmer te werk zullen gaan, opdat ze er wél mee wegkomen.
Hmm.. Dat is misschien niet helemaal een vergelijkbare situatie dan. Ik zou zelf nooit geweld met geweld beantwoorden, maar dat heeft misschien ook niet alleen te maken met persoonlijkheid..quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de delicten zijn altijd ontstaan als reactie. dus dan heet het 'buitenproportioneel'. ze stammen van zo'n 15 jaar geleden. had wel een keer spijt ja. het werk was prima en ik mocht ook tien uur werken, ging het lekker snel.
nee ik ben heel zachtaardig, maar ze kunnen te ver gaan en helaas ging ik dan ook te ver. tegenwoordig is het heel anders.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Dat is misschien niet helemaal een vergelijkbare situatie dan. Ik zou zelf nooit geweld met geweld beantwoorden, maar dat heeft misschien ook niet alleen te maken met persoonlijkheid..
quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat waarom is denk ik niet eens nodig. Maar inderdaad wel in de eigen omgeving.
[..]
Ik denk dat dat niet specifiek iets met een taakstraf te maken heeft. Een bepaald soort mens is hardleers, en die kun je op allerlei manieren straffen zonder resultaat..
nou, ik ben geen agressief iemand, heb geen losse handjes, maar er zijn situaties waar ik toch echt wel geweld met geweld zou beantwoorden, hoorquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Dat is misschien niet helemaal een vergelijkbare situatie dan. Ik zou zelf nooit geweld met geweld beantwoorden, maar dat heeft misschien ook niet alleen te maken met persoonlijkheid..
Je bent minder zachtaardig, of je gaat niet meer te ver?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik ben heel zachtaardig, maar ze kunnen te ver gaan en helaas ging ik dan ook te ver. tegenwoordig is het heel anders.
Welke straf doet volgens jou pijn bij geweldsdaders?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:42 schreef milagro het volgende:
[..]
je moet ze pakken waar het pijn doet, en een taakstraf doet geen pijn.
taakstraf voor zinloze geweldenaars is vrij zinloos.
spijt hebben kan je niet leren en voor je fouten inzien heb je hersens nodig.
Er zijn beperkte situaties waar ik zeker gewelddadige neigingen zou hebben, maar waarschijnlijk zou mijn verstand dit verhinderen, omdat ik en geweld nogal een futiele combinatie is..quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:43 schreef milagro het volgende:
[..]
nou, ik ben geen agressief iemand, heb geen losse handjes, maar er zijn situaties waar ik toch echt wel geweld met geweld zou beantwoorden, hoor
meer zachtaardig, nooit meer te ver. was een periode die afgelsoten isquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Je bent minder zachtaardig, of je gaat niet meer te ver?
bij jonge gasten?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Welke straf doet volgens jou pijn bij geweldsdaders?
Wanneer ze minderjarig zijn kan dat. Bij meerderjarigen ben ik toch bang dat het niet meer effect zal sorteren dan een taakstraf..quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:50 schreef milagro het volgende:
[..]
bij jonge gasten?
geld.
verhalen op de ouders.
van een kale kip valt best te plukken, hoor, dan.
Je wilde haren zijn er af?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:48 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
meer zachtaardig, nooit meer te ver. was een periode die afgelsoten is![]()
afhangend van de actie tegen mij of mensen die ik liefheb natuurlijk.
zoals ik al zei, het hangt van de actie af hoe mijn reactie isquote:
quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:57 schreef Kebab het volgende:
Vindt niet iedereen zichzelf eerlijk?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
zoals ik al zei, het hangt van de actie af hoe mijn reactie isik ben wel eerlijk lol.
Mja een vriend van mij was vorig jaar ook in elkaar geslagen... zegmaar een keer of 3 zo erg als de TS maar hij heeft flink wat geld gekregen. En die kerel voorwaardelijk als ik het me goed herinner. Maar hij was dan ook door 3 kerels tegelijk total loss geslagen en in zn gezicht geschopt. Denk dat de TS sowieso op geld kan rekenen... zeker als ie schade heeft aan zn gebit ofzo.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het wordt waarschijnlijk iets van aardig wat uren schoffelen en een voorwaardelijke vrijheidsstraf. Zoiets kan overigens wel helpen bij "beginnende" daders.
ik zei dan ook bij jonge gasten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:13 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer ze minderjarig zijn kan dat. Bij meerderjarigen ben ik toch bang dat het niet meer effect zal sorteren dan een taakstraf..
MIsschien dat het feit of het al dan niet in groepsverband plaats vindt nog wel een rol speelt..quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:22 schreef milagro het volgende:
[..]
ik zei dan ook bij jonge gasten.
maar het slag van de ik ram je kop eraf om drie keer niets, volwassen of niet, zal echt niet wakker liggen van een taakstraf, niet zoals we die hier kennen iig.
speciaal voor jouquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vindt niet iedereen zichzelf eerlijk?
ja wie weet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
MIsschien dat het feit of het al dan niet in groepsverband plaats vindt nog wel een rol speelt..
quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:57 schreef Kebab het volgende:
lol neequote:Op zaterdag 8 april 2006 12:25 schreef milagro het volgende:
[..]
ja wie weet.
kun je nou nooit eens reageren met "ja idd" enkel
Ik was niet uit op een bekentenis hoor.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
speciaal voor jou![]()
1 eerste geweldsdelict, een jongen die mijn zusje stalkte.
2 tweede toen een gekke dronken ier mij sloeg, in een getogen kakbuurtje, met een hondenriem op mijn lip. die heeft het ternauwernood overleeft.
3 laatste een jochie dat mij bedreigde met een mes nadat ik hem betrapte toen ie mijn autoruit had ingeslagen en half door het raampje spullen aan het graaien was. die heeft nu wat rugklachten.
Waar 'n vechtsport handig voor is, is om semi-reflexmatig te reageren. Daarnaast haalt het door gewenning ook de ergste scherpe kantjes van een gevechtssituatie af. Vechtsporten leren je alleen niets over de dynamiek van een cafegevecht, waarin de vriendjes van degene die je aanvalt zich ook tegen jou keren als ze zien dat je terugmept.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:23 schreef Duiveltja het volgende:
Je kan de vechtsport situatie moeilijlk vergelijken met een straatgevecht dat onstaat uit het niets. Bij het eerst ben je op je hoede en is de omgeving ideaal om dat te zijn, bij het tweede heb je al een beuk te pakken voor je dat bent.
ach het lucht lekker opquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik was niet uit op een bekentenis hoor.
het is zowiezo enorm naief om te denken dat je kennis over een vechtsport je in extreme dagelijkse situaties van enige hulp zal zijn. Tuurlijk, je zal wat zekerder zijn, waardoor je in 1v1 of zelfs 1v2 situaties de baas bent. Maar je bent heus geen Neo (matrix) die, als er meer dan 5 gasten op em afkomen, allerlei supermoves uit de kast haalt. Of stel dat je tegen een grote dikke vent moet en die gast geeft je meteen een harde knal, waardoor je neus/kaak/ribben gebroken is. Wat heb je dan aan die vechtsport van je? niks...quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Waar 'n vechtsport handig voor is, is om semi-reflexmatig te reageren. Daarnaast haalt het door gewenning ook de ergste scherpe kantjes van een gevechtssituatie af. Vechtsporten leren je alleen niets over de dynamiek van een cafegevecht, waarin de vriendjes van degene die je aanvalt zich ook tegen jou keren als ze zien dat je terugmept.
Plus dat ervaren straatvechters zich niet hoeven te beperken tot een stijl. De gemiddelde karateka stopt zodra z'n tegenstander op de grond ligt; een straatvechter gaat door.
Alllereerst: ja joh, je hebt gelijk.quote:
Beweer ik dat dan?quote:Maar je bent heus geen Neo
Ook een grote dikke vent doet niets meer als je z'n knieen aan gort schopt. Maar het punt is, dat je dan wel iemand de WAO in hebt geschopt, en dat je d'r gegarandeerd van kunt zijn dat de politie een gevalletje 'ernstige mishandeling' gaat optekenen. Da's niet helemaal wat in 't plan stondquote:Of stel dat je tegen een grote dikke vent moet
huh? ik schreef mijn post juist in ondersteuning op jouw verhaal.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:54 schreef gronk het volgende:
[..]
Alllereerst: ja joh, je hebt gelijk.Zijn we daar alvast vanaf.
[..]
Beweer ik dat dan?
[..]
Ook een grote dikke vent doet niets meer als je z'n knieen aan gort schopt. Maar het punt is, dat je dan wel iemand de WAO in hebt geschopt, en dat je d'r gegarandeerd van kunt zijn dat de politie een gevalletje 'ernstige mishandeling' gaat optekenen. Da's niet helemaal wat in 't plan stond
Ik vind een klein agressief opneukertje wat ergens een bierglas vandaan grist en dat in je gezicht drukt veel enger dan zo'n grote dikke vent.
Ok, dus iedereen op de wereld past netjes in jouw plaatje?quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:34 schreef Entonie het volgende:
[..]
het is zowiezo enorm naief om te denken dat je kennis over een vechtsport je in extreme dagelijkse situaties van enige hulp zal zijn. Tuurlijk, je zal wat zekerder zijn, waardoor je in 1v1 of zelfs 1v2 situaties de baas bent. Maar je bent heus geen Neo (matrix) die, als er meer dan 5 gasten op em afkomen, allerlei supermoves uit de kast haalt. Of stel dat je tegen een grote dikke vent moet en die gast geeft je meteen een harde knal, waardoor je neus/kaak/ribben gebroken is. Wat heb je dan aan die vechtsport van je? niks...
dit is maar een voorbeeld, er zijn er nog tig te verzinnen
vechtsporten hebben veel voordelen, maar ga nou niet lopen denken dat je Rocky, Rambo of Superman bent, omdat je toevallig wat meer weet over vechten![]()
goed tegenargument!quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:57 schreef Kebab het volgende:
[..]
Ok, dus iedereen op de wereld past netjes in jouw plaatje?
whateverquote:Op zaterdag 8 april 2006 13:00 schreef Kebab het volgende:
Nee ik leg me er gewoon bij neer.
Dan mag je dat de volgende keer wat beter verwoorden, want dat had ik dus echt niet opgepiktquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:56 schreef Entonie het volgende:
huh? ik schreef mijn post juist in ondersteuning op jouw verhaal.
quote:doe je ook aan vechtsport? blijkbaar gaat dat tenkoste van je IQ
ik doe pas een paar jaar verdedigingssport, daarvoor was het blind hakken. aikido is fijnquote:Op zaterdag 8 april 2006 12:34 schreef Entonie het volgende:
[..]
het is zowiezo enorm naief om te denken dat je kennis over een vechtsport je in extreme dagelijkse situaties van enige hulp zal zijn. Tuurlijk, je zal wat zekerder zijn, waardoor je in 1v1 of zelfs 1v2 situaties de baas bent. Maar je bent heus geen Neo (matrix) die, als er meer dan 5 gasten op em afkomen, allerlei supermoves uit de kast haalt. Of stel dat je tegen een grote dikke vent moet en die gast geeft je meteen een harde knal, waardoor je neus/kaak/ribben gebroken is. Wat heb je dan aan die vechtsport van je? niks...
dit is maar een voorbeeld, er zijn er nog tig te verzinnen
vechtsporten hebben veel voordelen, maar ga nou niet lopen denken dat je Rocky, Rambo of Superman bent, omdat je toevallig wat meer weet over vechten![]()
Dat volg ik niet zo goed eigenlijk. Je reageert betrekkelijk snel of gewoon helemaal nooit, al duurt het 3 weken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:29 schreef Copycat het volgende:
Volgens mij was het verhaal dat TS de kroeg is uitgesleurd en buiten in elkaar is geslagen. Geeft je denk ik weinig tijd om te beseffen wat er gebeurt, laat staan adequaat te reageren en terug te vechten als je al op de grond wordt geslagen en getrapt.
Ligt er maar net aan WAAR je terecht komt wijsneus.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:18 schreef faberic het volgende:
[..]
Die schoffel-taakstraffen zijn niks. Gewoon beetje op een bankje gaan zitten roken en niks doen. Een flinke geldboete helpt denk ik ook bij dat tuig.
You go girlquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:19 schreef zoalshetis het volgende:
ik kreeg later ook via via zijn adres. stond een keer midden in de nacht in zijn slaapkamer en heb hem goed te grazen genomen. ook hij heeft geen aangifte gedaan.
Ik ook... gladgemalen haringquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben voor geweldsdelicten veroordeeld tot taakstraffen. gewoon in de keuken van een bejaardentehuis
Ik ook hoor... maar mijn lontje was soms wel érg kort. Bovendien had ik een hobby die me nogal vaak in gewelddadige situaties bracht. Het grappige is dat je erg snel went aan geweld... het wordt normaal. Je accepteert een pak slag heel gemakkelijk en slaat er zelf ook makkelijker op los in geval van ruzie. Andersom werkt het net zo... zodra je er minder mee te maken hebt zul je ook meer denken 'ach, doe maar niet...'quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik ben heel zachtaardig, maar ze kunnen te ver gaan en helaas ging ik dan ook te ver. tegenwoordig is het heel anders.
Zo, jij bent stoer zeg.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:19 schreef zoalshetis het volgende:
ik kreeg later ook via via zijn adres. stond een keer midden in de nacht in zijn slaapkamer en heb hem goed te grazen genomen. ook hij heeft geen aangifte gedaan.
Echt zo'n relnichten reactie...... Jij bent stoer?quote:
Dus je slaat er maar op los.quote:Op zaterdag 8 april 2006 12:25 schreef zoalshetis het volgende:
1 eerste geweldsdelict, een jongen die mijn zusje stalkte.
2 tweede toen een gekke dronken ier mij sloeg, in een getogen kakbuurtje, met een hondenriem op mijn lip. die heeft het ternauwernood overleeft.
3 laatste een jochie dat mij bedreigde met een mes nadat ik hem betrapte toen ie mijn autoruit had ingeslagen en half door het raampje spullen aan het graaien was. die heeft nu wat rugklachten.
Nee, maar geweld op geweld lost niks op.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Echt zo'n relnichten reactie...... Jij bent stoer?
Er zijn zat situaties waarin geweld een probleem op lost. Zeker op micro-niveau.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:21 schreef Klea het volgende:
[..]
Nee, maar geweld op geweld lost niks op.
Geweld is gewoon fout, je verlaagt je dan tot hun niveau.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Er zijn zat situaties waarin geweld een probleem op lost. Zeker op micro-niveau.
En als wij hier effe lekker stoere verhalen zitten te vertellen dan zitten we niet op goody two-shoes te wachten met z'n bijdehandte gelul
Het subforum voor politiek correcte sufkutten is ------> die kant op.quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:24 schreef Klea het volgende:
[..]
Geweld is gewoon fout, je verlaagt je dan tot hun niveau.
Wie ben jij in godsnaam om mij te vertellen wat fout is?quote:Op zaterdag 8 april 2006 14:24 schreef Klea het volgende:
[..]
Geweld is gewoon fout, je verlaagt je dan tot hun niveau.
Vertel dat ook even tegen degene die je aan 't meppen is, wil je?quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:49 schreef Klea het volgende:
Je kunt toch veel beter de politie inschakelen in plaats van eigen rechtertje te spelen... zo blijf je ook buiten verdere problemen.
Jij hebt er twee te pakken knulquote:Op zaterdag 8 april 2006 16:14 schreef BarraCupraCuda het volgende:
reageert maar niet uit angst voor notes
and how do you knowquote:
Klinkt als iemand die nog nooit ermee te maken heeft gehad.quote:Op zaterdag 8 april 2006 15:49 schreef Klea het volgende:
Je kunt toch veel beter de politie inschakelen in plaats van eigen rechtertje te spelen... zo blijf je ook buiten verdere problemen.
Vind JIJ dan he?quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:43 schreef Klea het volgende:
Ik zou hoe dan ook aangifte doen, dan is er nog een kleine kans dat ze gepakt worden... Als je zelf wraak gaat nemen ben je gewoon dom bezig.
Zou kunnen ja... Maar zo vreselijk groot is die kans ook weer niet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:47 schreef Klea het volgende:
Als je zelf terug gaat vechten heb je ook weer kans om zelf opgepakt te worden...
Als iemand mij zonder aanleiding een paar klappen verkoopt en ik weet wie het is, dan wordt het geweld zeer zeker in stand gehouden. En hoe!quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:53 schreef Klea het volgende:
De kans is er, en je houdt het geweld in stand, dus je kunt het maar beter niet doen.
En dan pakt hij jou weer, enz... zo blijf je bezig.quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:58 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als iemand mij zonder aanleiding een paar klappen verkoopt en ik weet wie het is, dan wordt het geweld zeer zeker in stand gehouden. En hoe!
Zou kunnen... Daarom moet je de persoon in kwestie ook goed bang maken.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef Klea het volgende:
[..]
En dan pakt hij jou weer, enz... zo blijf je bezig.
Of je trekt je terug, dan ben je er verder ook van af.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:30 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Zou kunnen... Daarom moet je de persoon in kwestie ook goed bang maken.
Dat geeft zo'n onbevredigend gevoel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:32 schreef Klea het volgende:
[..]
Of je trekt je terug, dan ben je er verder ook van af.
Joh, 't zou allemaal een stuk makkelijker zijn als de zwakzinnige die begint met meppen dat niet doet.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef Klea het volgende:
[..]
mijn ervaringen zijn hier anders mee.. de eerste 2 x dat ik te grazen ben genomen heb ik nooit wat terug gedaan en ben naar de politie gegaan. de eerste keer wist ik geen namen en daarom deden ze niets.. 2de keer had ik namen maar ze deden nog steeds niets... iets met gebrek aan bewijs. (ja ik had geen camcorder bij me.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:23 schreef Klea het volgende:
[..]
Koekje:quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
toen ze het voor de 3de keer flikte heb ik ook nog voor de sier aangifte gedaan en heb toen het recht in eigen handen genomen. daarna hebben ze me nooit meer lastig gevallen
quote:"You know who I pray to? Joe Pesci. For years, I prayed to God about my asshole neighbor and his noisy dog. Joe Pesci came over with a baseball bat and straightened that cocksucker right out."
-George Carlin
een klein ding genaamt testostron houd ons tegenquote:Op zaterdag 8 april 2006 18:32 schreef Klea het volgende:
[..]
Dat heb ik ook in mijn lichaam zitten en toch sla ik er niet op los.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
een klein ding genaamt testostron houd ons tegen
De een meer dan de ander...quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:19 schreef Klea het volgende:
[..]
Dat heb ik ook in mijn lichaam zitten en toch sla ik er niet op los.
Leg eens uit waarom de politie er wel op los slaat als jij je verzet tegen aanhouding.quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:19 schreef Klea het volgende:
[..]
Dat heb ik ook in mijn lichaam zitten en toch sla ik er niet op los.
Het kan misschien zijn dat de TS net op het verkeerde moment de verkeerde kant opkeek?quote:Op zondag 9 april 2006 01:08 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Zonder reden sleurden ze je uit het café? Kan het nauwelijks geloven...
Hoe kun je dan in godsnaam nog lekker slapen?? Heb je geen trots of een goed gevoel over je eigen??? Mensen zoals jou begrijp ik echt niet en zal ik denk ik nooit begrijpen ook.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:32 schreef Klea het volgende:
[..]
Ik zou juist trots zijn als ik heb voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt.quote:Op zondag 9 april 2006 01:56 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Hoe kun je dan in godsnaam nog lekker slapen?? Heb je geen trots of een goed gevoel over je eigen??? Mensen zoals jou begrijp ik echt niet en zal ik denk ik nooit begrijpen ook.
En als je nou klappen krijgt.quote:Op zondag 9 april 2006 02:29 schreef Klea het volgende:
[..]
Ik zou juist trots zijn als ik heb voorkomen dat het nog verder uit de hand loopt.
Nou, zorgen dat iemand een strafblad heeft doet al heel wat. Tenzij die persoon al een strafblad heeft, natuurlijk....quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:46 schreef Alicey het volgende:
[..]
Welke straf doet volgens jou pijn bij geweldsdaders?
Ik denk dat ik liever klappen krijg, of erger... dan dat ik de rest van mijn leven moet bedenken dat er iemand invalide of zelfs dood is gegaan, terwijl ik er iets aan had kunnen doen.quote:
jeetje, je dader begint wel een obsessie voor je te worden hequote:Op zondag 9 april 2006 09:32 schreef tweakdsl het volgende:
Ik ben trouwens 1.7 m en vrij tenger.
het ging allemaal zo snel dat ik niet kon reageren. Ook ligt geweld niet in mijn aard.
Vrijdag heb ik de dader gezien. Ik liep buiten en zag hem in het cafe zitten (hier 10 meter verder). Dat heeft me heel wat gedaan...
Ik weet toevallig dat de huisarts van de dader weer wilde proberen of hij bij de MTB kon gaan werken. Daar was hij al weggestuurd vanwege zijn gedrag. Dit kan hij nu dus vergeten. Ik heb zijn naam en ik bel personeelszaken van de MTB volgende week (morgen dus) op en geef alles door.
Dat laatste kan, maar dan is het dus niet zonder reden.quote:Op zondag 9 april 2006 01:31 schreef 1ofthefew het volgende:
[..]
Het kan misschien zijn dat de TS net op het verkeerde moment de verkeerde kant opkeek?
sommige mensen zijn in staat om je neer te hoeken als jij met een meisje staat te dansen die zij leuk vinden of zo.
als je goed had gelezen sla ik er juist niet zomaar op los.quote:
quote:Op zondag 9 april 2006 09:52 schreef Entonie het volgende:
jeetje, je dader begint wel een obsessie voor je te worden he
Ik zat op de vrijdag voor carnaval in de Tipsy Duck in Eindhoven, maar omdat het daar zo rustig was, zei ik tegen mijn vrienden dat ik even rond ging kijken op Stratum, of het misschien ergens anders gezelliger was. Ik loop naar buiten, en wil schuin tegenover weer naar binnen lopen. Toen ik door het raam van de deur keek, zag ik een man een andere man duwen. Toen deed ik een stapje achteruit, van de deur weg, en die vloog open en een stuk of 5 à 6 mannen kwamen naar buiten, tegen elkaar duwend. Het werd wat rustiger en het leek alsof er een paar weg wilden lopen en toen haalde een ander ineens uit. Toen was het weer vechten. En het bedaarde weer en een aantal liepen weg en een paar gingen naar binnen. Toen kwam er ineens weer een naar buiten, rende de straat op in de richting waar die anderen heen waren gelopen en begon op 1 in te slaan! Ze werden uiteindelijk uit elkaar gehaald en ieder ging weer zijn eigen kant op. En het vreemde was. Er werd bijna geen woord gewisseld!quote:Op zondag 9 april 2006 13:15 schreef Hexagon het volgende:
Ik dnek trouwens dat het risico dat je loopt om gemept te worden behoorlijk afhangt van het soort tenten dat je bezoekt.
quote:Op zondag 9 april 2006 13:15 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat je in de skihut of een hardstyleclub meer kans op tikken hebt dan in een cafe met wat meer sophicticated muziek.
Dat ligt er maar aan. Sommige keren heb ik er nooit meer wat van gehoord, andere keren ging het alleen maar van kwaad naar erger. Vooral als ze je weten te vinden laten ze het er maar zelden bij zitten.quote:Op zaterdag 8 april 2006 18:37 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
mijn ervaringen zijn hier anders mee.. de eerste 2 x dat ik te grazen ben genomen heb ik nooit wat terug gedaan en ben naar de politie gegaan. de eerste keer wist ik geen namen en daarom deden ze niets.. 2de keer had ik namen maar ze deden nog steeds niets... iets met gebrek aan bewijs. (ja ik had geen camcorder bij me.
toen ze het voor de 3de keer flikte heb ik ook nog voor de sier aangifte gedaan en heb toen het recht in eigen handen genomen. daarna hebben ze me nooit meer lastig gevallen
Maar knaagt er niks bij jou??? Hoe slaap jij dan de nachten erna??? Als ik klappen krijg en ik doe niks terug knaagt het bij mij net zolang totdat ik die gast heb teruggepakt. Maar that`s me.quote:Op zondag 9 april 2006 13:27 schreef Klea het volgende:
[..]
Dat is voor mij geen reden om dan maar weer wraak te nemen, daar sta ik boven.
Niet iedereen is zo gewelddadig. Ik zou wel willen dat diegene gestraft wordt, maar ik ga niet zelf nog meer ruzie zoeken.quote:Op zondag 9 april 2006 14:46 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Maar knaagt er niks bij jou??? Hoe slaap jij dan de nachten erna??? Als ik klappen krijg en ik doe niks terug knaagt het bij mij net zolang totdat ik die gast heb teruggepakt. Maar that`s me.
quote:Op dinsdag 18 april 2006 06:57 schreef tweakdsl het volgende:
Update:
Ze hebben de dader nog steeds niet. Vorige week hebben we via het schadefonds geweldsmisdrijven een uitkering aangevraagd om te verhuizen. Ik heb geen zin om mijn dochtertje in deze buurt op te voeden.
Wel slaap ik de laatste 2 weken extreem slecht (lees: vrijwel niet) en dat begint zijn tol te eisen.
nou, succes dan maar..quote:Op dinsdag 18 april 2006 06:57 schreef tweakdsl het volgende:
Update:
Ze hebben de dader nog steeds niet. Vorige week hebben we via het schadefonds geweldsmisdrijven een uitkering aangevraagd om te verhuizen. Ik heb geen zin om mijn dochtertje in deze buurt op te voeden.
Wel slaap ik de laatste 2 weken extreem slecht (lees: vrijwel niet) en dat begint zijn tol te eisen.
ik neem aan dat je hem kan aanwijzen. dat er wel mensne in die kroeg geweest zullen zijn die hem wel kennen enzo ???quote:Op dinsdag 18 april 2006 06:57 schreef tweakdsl het volgende:
Update:
vrij lang if you ask mequote:Op dinsdag 18 april 2006 10:20 schreef tweakdsl het volgende:
De politie heeft zijn naam en het adres kunnen ze zo vinden. Hij is nl een bekende van ze.
Alleen kost dit ze flink wat tijd. Waarom snap ik ook niet.
het was wel al zo dat het in behandeling nemen van de aangifte 1 1/2 week duurt hier!?
Ga je in andere buurten wel met je dochtertje 's nachts de kroeg in dan?quote:Op dinsdag 18 april 2006 06:57 schreef tweakdsl het volgende:
Update:
TRUEquote:Op dinsdag 18 april 2006 18:27 schreef het.ismij het volgende:
Kom op zeg he tweakdsl wat een ongelofelijke whimp ben jij zeg he!!
Jij bent onderhand wel de zielugste persoon die k hier ben tegengekomen.
Verhuizen omdat je 1 keer klappen hebt gehad!!!![]()
Uberhaupt MEEGESLEURT worden en klappen vangen buiten.![]()
L-O-S-E-R
* het.ismij is indd niet pedogogisch verantwoord bezig,.
maar dit is toch echt te triest voor woorden, als hier me belastinggeld heen gaat stop k gewoon met betalen dervan!
Stichting Korrelatie.quote:Op dinsdag 18 april 2006 06:57 schreef tweakdsl het volgende:
Update:
hier hou k van!!quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:36 schreef Dickies het volgende:
En dat moet z'n dochtertje beschermen en opvoeden.
Ok dat je er even last van hebt. Maar jezus man, je kan ook overdrijven. De week nadat ik klappen gehad had ging ik alweer uit. Zelfde tent. Met het metalen plaatje nog op m'n gebroken neus. Dat is misschien het andere uiterste, maar verhuizen en weet ik veel omdat je een keer klappen krijgt
Dan nog, verhuizen kappe hoor he. wat voor een slap excuus van een "man" ben jij dan? heb je geen eigen waarde in je flikker zitten?quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:39 schreef tweakdsl het volgende:
Het schadefonds geweldsmisdrijven wordt niet door de overheid betaald. Het is een afdeling van slachtofferhulp.
En ik ga niet 's nachts met mijn dochtertje het cafe in, ik was met een collega. Op dat punt heeft American Nightmare dus ongelijk.
En het verhuis idee speelt al langer. Vooral na die moordpartij in onze achtertuin vorig jaar...
Lekkere manier om te verhuizen dan,..quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:55 schreef tweakdsl het volgende:
We wonen in een van de beruchtere wijken van Maastricht.
En ik wil niet alleen om dit verhuizen, maar ook om de gevolgen.
Diegene die het heeft gedaan heeft me vorige week (via iemand anders) bedreigd.
daarnaast werk ik in Heerlen, wat dus reistijd zou schelen als we in de Parkstad zouden wonen.
Het is een optelsom.
sryhoor, maar je wilde al verhuizen, en ineens wordt je in elkaar geslagen, en besluit je ineens per direct te verhuizen, en dan maar via zoon instantie.quote:Op dinsdag 18 april 2006 19:05 schreef Copycat het volgende:
Ik geef TS groot gelijk dat ie daar niet meer wil wonen. En hoezo aftroggelen? Die fondsen zijn er niet voor de kat z'n kut.
Die instantie krijgt geld van donateurs, en die donateurs geven geen geld omdat ze vooral willen dat het niet wordt uitgegeven. Nee, die donateurs willen dat mensen niet in angst hoeven te leven, dat ze geholpen worden. Hoe dan ook (hoewel ik het aanbod voor slachtofferhulp toen mijn fiets gestolen werd, ook wat ver vond gaan...).quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:59 schreef het.ismij het volgende:
Lekkere manier om te verhuizen dan,..
cheap-ass.
Beetje geld aftroggelene voor een verhuizing bij een instantie, komt wel makkelijk uit zo.
Sry hoor, dan nog vindt ik het om het op deze manier te doen cheap-ass.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:16 schreef innovative het volgende:
[..]
Die instantie krijgt geld van donateurs, en die donateurs geven geen geld omdat ze vooral willen dat het niet wordt uitgegeven. Nee, die donateurs willen dat mensen niet in angst hoeven te leven, dat ze geholpen worden. Hoe dan ook (hoewel ik het aanbod voor slachtofferhulp toen mijn fiets gestolen werd, ook wat ver vond gaan...).
Sry maar 1 op 1. nog steeds==> ruggegraadloos.quote:Ik kan me die angst prima voorstellen. Het is heel spannend en stoer om hier te gaan roepen dat jij je niet klein laat krijgen, zelfs de stoerste mannen zijn klein te krijgen als ze zomaar, ineens, worden aangevallen.
Ik geef hem er wel gelijk in alstie gaat verhuizen, ik had het alleen over de manier waarop TS het gepland had te gaan doen (dus via die stichting).quote:En dan nog wat, al zou mijn vriend zomaar in elkaar gemept worden en men weet waar wij wonen, dan wordt er ook verhuisd. Misschien niet eens omdat mijn vriend het wil, maar omdat ik dat zou willen in zo'n geval. Weleens aan gedacht dat de TS misschien met zijn vrouw gepraat heeft (en nee, nou geen gezeik over "onder de plak zitten..."). Zeker als er sprake zou zijn van kinderen, zou ik die gok niet nemen. Ook omdat ik er geen zin in heb dat vriendlief de bak in draait wegens zware mishandeling, want als zijn aanvaller voor de deur zou staan om 'm te bedreigen wordtie waarschijnlijk gevaarlijk. In dat geval zou het heel simpel zijn, en hier ook volgens mij. TS is niet alleen, TS is getrouwd, heeft een gezin. Dan moet je soms doen wat het wijste is voor dat hele gezin, niet voor je "macho imago".
en de lijken liggen daar zeker ook begraven..quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:39 schreef tweakdsl het volgende:
Het schadefonds geweldsmisdrijven wordt niet door de overheid betaald. Het is een afdeling van slachtofferhulp.
En ik ga niet 's nachts met mijn dochtertje het cafe in, ik was met een collega. Op dat punt heeft American Nightmare dus ongelijk.
En het verhuis idee speelt al langer. Vooral na die moordpartij in onze achtertuin vorig jaar...
Exactly my thoughts...quote:Op woensdag 19 april 2006 19:50 schreef Entonie het volgende:
[..]
en de lijken liggen daar zeker ook begraven..
wordt steeds gekker![]()
|Dus je grijpt nu je kans maar om te gaan verhuizen op de kosten van een stichting die z'n geld veel beter kan gebruiken voor mensen die het echt nodig hebben.quote:Op donderdag 20 april 2006 06:51 schreef tweakdsl het volgende:
http://www.l1.nl/l1/nl/html/algemeen/homepage/nieuws2.pshe?nieuws_item=71POQUUMKGA7HK1RKS50&nieuws_sectie=G52415X574006G42T2PV
Dit was vorig jaar. En ik heb juist wel ruggegraat, anders zou ik geen keuze kunnen maken. En dat doe ik nu juist wel.
Ik voel me trouwens weer een stuk beter nu en ik weet wat ik wil.
quote:Op donderdag 20 april 2006 08:06 schreef het.ismij het volgende:
Dude je hebt gekozen voor vluchten, dat is dus laf en ruggegraadloos.
Helemaal mee eens.quote:Op donderdag 20 april 2006 08:33 schreef Dickies het volgende:
[..]
Ik snap best dat je wilt verhuizen, maar waarom ineens als je zogenaamd zo aangeslagen bent van een paar tikken? Want je zegt in principe zelf dat die klappen niet de belangrijkste reden is om nu te verhuizen. Dus wees dan een vent en verhuis op eigen kracht of blijf zitten waar je zit.
Maar hun vonden het nodig om me in eerste instantie te behandelen alsof ik nu wel gestoord moest zijn. Ben je geen sterk type, of vind je die aandacht wel lekker ga je erin mee en ben je het zielige vogeltje die ze maar wat graag 'helpen'.
bedanktquote:
Graag gedaanquote:
Onzin, als hij zich daardoor veilig voelt is dat toch een goede oplossing?quote:Op donderdag 20 april 2006 08:06 schreef het.ismij het volgende:
Dude je hebt gekozen voor vluchten, dat is dus laf en ruggegraadloos.
Ik bedoel maar.quote:Op donderdag 20 april 2006 10:52 schreef Zweefvliegje het volgende:
Hmm, ik snap je deels wel..
Maare, waarom verhuis je dan niet "gewoon"? Zonder dat fonds?
Want die heb je in principe niet nodig.
Dit was voor jou misschien wel de druppel om te verhuizen, maar dat kan ook zonder dat.. dat fonds is er namelijk voor mensen die het ECHT nodig hebben omdat ze niet meer normaal kunnen leven zonder te verhuizen.
En volgens mij kan jij dat nog wel..
Ach eerst heeft ie t over die gast kaal plukken enzo... Ik ben t zowieso al helemaalquote:Op donderdag 20 april 2006 14:32 schreef het.ismij het volgende:
Ik bedoel maar.
K ben gelukkig niet de enige die er zo over denkt. En het triest vindt om op die manier te verhuizen.
Jah van ik ben geslagen, nu ben ik een stumperd, en iedereen mag het weten...quote:Op donderdag 20 april 2006 15:00 schreef B-FliP het volgende:
[..]
Ach eerst heeft ie t over die gast kaal plukken enzo... Ik ben t zowieso al helemaal
niet met de houding van de TS eens... Dit zijn van die momenten om sterker uit te
komen dan dat je erin gaat... Schijnt dat niet iedereen dat zo ziet...
Mja of het je verder helpt zo een houdingquote:Op donderdag 20 april 2006 17:04 schreef Camplo het volgende:
[..]
Jah van ik ben geslagen, nu ben ik een stumperd, en iedereen mag het weten...![]()
Dudequote:Op donderdag 20 april 2006 19:34 schreef tweakdsl het volgende:
De dader krijg ik wel (op een correcte manier).
Werk krijgt hij niet meer.
En dit was misschien de druppel. Maar eigenlijk zie ik dit als een emmer. Want we hebben nooit ptoblemen hier gehad.
Maarja, de mensen kennen de rest van de situatie niet, dus dan roep je al snel dingen.
sta gewoon ineens een keer voor zijn neus. je weet wie het is en volgen is makkelijker dan je denkt. ros je hem finaal in elkaar met een stuk hout of zo.quote:Op donderdag 20 april 2006 19:34 schreef tweakdsl het volgende:
De dader krijg ik wel (op een correcte manier).
Werk krijgt hij niet meer.
En dit was misschien de druppel. Maar eigenlijk zie ik dit als een emmer. Want we hebben nooit ptoblemen hier gehad.
Maarja, de mensen kennen de rest van de situatie niet, dus dan roep je al snel dingen.
Alsof JIJ dat weet.quote:Op woensdag 19 april 2006 13:16 schreef innovative het volgende:
Ik kan me die angst prima voorstellen. Het is heel spannend en stoer om hier te gaan roepen dat jij je niet klein laat krijgen, zelfs de stoerste mannen zijn klein te krijgen als ze zomaar, ineens, worden aangevallen.
Kon je in je eentje verhuizenquote:En dan nog wat, al zou mijn vriend zomaar in elkaar gemept worden en men weet waar wij wonen, dan wordt er ook verhuisd. Misschien niet eens omdat mijn vriend het wil, maar omdat ik dat zou willen in zo'n geval.
quote:
Koop wel ja. Misschien krijg ik binnenkort een vast contract en staat die optie open.quote:Op vrijdag 21 april 2006 00:05 schreef Cyan het volgende:
Zo wat een verhaal! Ik kan me heel goed voorstellen dat je wilt verhuizen! Leuke bijkomstigheid: In Heerlen liggen de huizenprijzen een stuk lager als in Maastricht![]()
Durf je rond deze tijd wel over straat?quote:Op vrijdag 21 april 2006 06:30 schreef tweakdsl het volgende:
[..]
Koop wel ja. Misschien krijg ik binnenkort een vast contract en staat die optie open.
Hee, w8 even:quote:Op donderdag 20 april 2006 22:05 schreef DakDuuf het volgende:
@ tweakdsl: doe wat je goed lijkt, maar laat je leven er niet door leiden/lijden. Been there done that, je hebt er niks aan.
@ "de rest" die hem laf en ruggegraadloos vinden. Hopelijk overkomt jou niet hetzelfde, of misschien zelfs wel je vrouw of vriendin.
Geen enkel probleem.quote:Op donderdag 20 april 2006 21:52 schreef Klea het volgende:
Hij kiest voor zijn eigen veiligheid en dat gewoon het verstandigst.
Het is dus precies voor mensen zoals hij bedoeld.quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:04 schreef Dickies het volgende:
[..]
Geen enkel probleem.
Maar als je toch al wou verhuizen vanwege andere zaken vind ik het erg laag bij de grond om een fonds te misbruiken.
Bepaalde mensen hebben het recht misbruik te maken van het fonds?quote:Op vrijdag 21 april 2006 09:25 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Het is dus precies voor mensen zoals hij bedoeld.
Ik doelde dus specifiek op het verkeerd gebruikte woord "misbruiken". Hij voldoet aan de doelgroep en voorwaarden voor dat fonds, dus is het gebruik.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:09 schreef Dickies het volgende:
[..]
Bepaalde mensen hebben het recht misbruik te maken van het fonds?Want dat is wat hij doet, misbruiken. Niet gebruiken.
Ja tuurlijk, nu is de verhuizing gratisquote:Hij hoeft geen vent te zijn in de vorm van de dader opzoeken en 'm verrot slaan. Hij kan gewoon ballen hebben en op eigen kracht verhuizen. Naar eigen zeggen was hij dat toch al van plan. Waarom dan nu ineens direct? Omdat ie een paar klappen krijgt in een cafe?Makkelijk om heel diep in de slachtofferrol te gaan kruipen zodat het je zelf geen cent kost.
Ja joh, die slachtofferrol wordt m aangemeten door slachtofferhulp en hij is een mietje en een aandachtshoer. Al die toetsenbordhelden hierquote:Als je bij slachtofferhulp komt en je bent geen slachtoffer, dan maken ze dat daar wel van je. Daar kan de TS niets aan doen, behalve laten zien dat ie ballen heeft en niet zoveel behoefte heeft aan medelijden. Maar goed, dat ie hier een topic opent zegt al genoeg over de aandacht die TS blijkbaar best wel fijn vindt. Totdat mensen het niet meer met 'm eens zijn, natuurlijk.
Voor de duidelijkheid. Ik weet uit ervaring hoe het gaat bij slachtofferhulp omdat ik zelf tot 2x toe in elkaar ben geslagen. Dus wie is de 'toetsenbordheld' nu eigenlijk?quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:25 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja joh, die slachtofferrol wordt m aangemeten door slachtofferhulp en hij is een mietje en een aandachtshoer. Al die toetsenbordhelden hier![]()
Ik weet ook uit ervaring hoe het eraan toegaat daar. Sommige mensen zijn gevoeliger en makkelijker te traumatiseren en daarom zullen ze iedereen idd met fluwelen handschoenen aanpakken daar. Ik ben er niet mee doorgegaan en kon op eigen kracht een oplossing forceren. Anderen kunnen dat niet.quote:Op vrijdag 21 april 2006 10:35 schreef Dickies het volgende:
[..]
Voor de duidelijkheid. Ik weet uit ervaring hoe het gaat bij slachtofferhulp omdat ik zelf tot 2x toe in elkaar ben geslagen. Dus wie is de 'toetsenbordheld' nu eigenlijk?
Aanstellen...ook weer een waardeoordeel.quote:Op vrijdag 21 april 2006 11:56 schreef het.ismij het volgende:
Mwanatabu jij snapt ons punt duidelijk niet.
Hij MISbruikt dat fonds hij wilde al verhuizen, dat hij " in elkaar geslagen" wordt komt het nu goed uit, kan die lekker makkelijk en gratis verhuizen! dat is ons punt!
Dat hij geld van dat fonds aanneemt om te verhuizen! terwijl hij dat al wilde gaan doen! dat is gewoon laag bij de grond, er zijn zat mensen die noodgedwongen moeten verhuizen! en die hebben dat geld eerder nodig dan deze kwibus die ineens maar besluit per direct te verhuizen omdat het nu voor m betaald wordt door dat fonds, doordat hij zich heerlijk aanstelt en dus geld los troggelt.!
Dan vindt ik jou dus net zoon dwaas als ts, als jij ook via dat fonds zou verhuizen omdat je toevallig een paar klappen hebt gehad.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:10 schreef Mwanatabu het volgende:
Aanstellen...ook weer een waardeoordeel.
Als hij met dat fonds sneller zal kunnen verhuizen, waarom niet? Eerder was er niet zo'n dringende noodzaak als nu. Hij is bang en terecht, hij is alweer bedreigd via via door de dader, die weet waar hij woont.
Enig idee hoe lang het anders duurt om te verhuizen? En denken jullie nu echt dat het gratis gaat?
Sommige mensen zijn heel gevoelig voor dit soort dingen. Dan maakt het niet uit, of er 1 of 10 waren.quote:Op vrijdag 21 april 2006 12:21 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Dan vindt ik jou dus net zoon dwaas als ts, als jij ook via dat fonds zou verhuizen omdat je toevallig een paar klappen hebt gehad.
Hij is bang, wat is bang? voor 1 persoon? kom op zeg he,
ma goed. k kap met deze discussie waar we toch nooit uit komen.![]()
Goed gedaan! als zulke mongolen voor je voor niets lastig vallen, zit er niks anders op. je bent een heldquote:Op vrijdag 21 april 2006 15:03 schreef PallominnoXIII het volgende:
Ik ken het maar al te goed, maar bij mij probeerden ze mijn scooter te jatten![]()
Ik reed door de laar west, ik word staande gehouden(de tijd, hoe naïef..)En ineens duwt een van die marrokaantjes me van de scooter af..![]()
Ik had de sleutel al in me broekzak gedaan, gewoonte, dus gooiden ze de scooter maar op de grond en besloten maar op mij in te beuken, helaas voor hun had ik een helm op, daarmee kan je goeie kopstoten geven..en ook een stiletto(ja mag niet, blabla)1 van die gasten heeft wel degelijk een steekwond van mij opgelopen, ik heb hem niet meteen getrokken, eerst barehanded en mijn helm..![]()
Tot een van hun ook een mes naar voren toverde, toen schrok ik me suf en had ik er genoeg van, stiletto getrokken en 1 in de aarschstreek getroffen.
Ben er totaal NIET trots op, maar blijkbaar moet het zo.
Enigste schade waren wat blauwe plekken, de schade aan mijn scooter a lá krassen vond ik wat minder![]()
Die gasten zijn naar het schijnt opgepakt voor iets anders, en de cel in gedraait
Ik heb geen aangifte gedaan omdat ik zelf ook fout was, maar de politie bekeurt me liever, dus dan maar zo![]()
Kijk, dat bedoel ik. Als ik op mijn onderbuik af zou gaan, "dan zou ik ze ook wel even". Totdat ik zelf in zo'n situatie kwam. Gelukkig heb ik met veel moeite en geluk idd heel snel een nieuwe woning kunnen regelen en ik hoop dat jij dit ook kunt, al dan niet via zo'n fonds. Misschien kun je alsnog normaals contact opnemen met Slachtofferhulp?quote:Op vrijdag 21 april 2006 14:53 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn heel gevoelig voor dit soort dingen. Dan maakt het niet uit, of er 1 of 10 waren.
Ik zelf kan me goed verplaatsen in hem. Zelf ben ik 2 jaar geleden beroofd voor me huis. Door 3 gozers. Dader 1 zette een pistool op me hoofd, dader 2 zette zijn voet op me keel. Terwijl dader 3 me spullen pakten. De daders zijn opgepakt en veroordeeld. Na zelf wat rond te vragen aan kennissen. Ben ik er achter gekomen dat deze mensen, nog geen 4 straten van mij vandaan wonen. Wat dus betekent dat ze mij kennen. En dat was ook zo. Ze kreeg een jaar detentie, plus een schade vergoeding van een x aantal euro's. Sinds dat moment is mijn leven op zijn kop gezet! Je bent niet meer wie je was! Je bent bang om buiten te lopen, bang als er iemand achter je aan loopt. Noem het maar op! En het ergste geval deze lui + vrienden van hun, proberen indirect mij te intimideren. Express voor je huis staan, s'avonds in je straat blijven rond hangen. Opmerkingen plaatsen als je voor bij loopt. Normaal zou ik ze allang tegen de vlakte hebben geslagen. Maar nu, ik kan het niet/ durf het niet. Voor dezelfde geld trekken ze weer een pistool, en is het over en uit. Had slachtofferhulp mij maar zoon aanbod gedaan om te verhuizen! Ik was a la minuut weg! Mijn leven is een hel door die lui. Ik slaap s'avonds slecht +/- 4 uur, elk onverwacht geluid schrik ik van. Loop s'avonds bijna niet meer buiten. Ik ben humeurig,chagarijnig. Snel opgefokt, aggressief. Ik kan nog wel effe door gaan.
Maak zo iets maar eens mee. Dat iets je aangedaan word, waar je echt bang van word, diep van binnen. En dat verschilt per persoon variërend van pak slaag/auto ongeluk/beroving enz. Ieder persoon reageert anders op deze situatie's. Dus kom niet aan met die opmerking als jou was, had ik ze wel aangepakt!! Of van, o ja dat je daar bang voor bent!![]()
Wees maar eens echt bang! Dan snap je het wel.
Succes knul! Probeer je leven niet te veel, te laten beinvloeden!![]()
Niks durven invullen in je FOK! profiel is ook L-A-F vind ik...quote:Op dinsdag 18 april 2006 18:38 schreef het.ismij het volgende:
[..]
hier hou k van!!
K zou ook express terug gaan, puur om te laten blijken dat je niet bang bent!
Gewoon denken "WTF niemand kan mij wat maken, ik doe wat ik wil".
En klaar. als je je gaat verstoppen omdat je 1 keer klappen hebt gekregen ben je L-A-F.![]()
Ik had zelf toen het gebeurde ook een mes bij me. 1 van 20 cm, maar wat wil je doen als je een pistool op je hoofd heb! De gozer had bij wijze van spreken, maar net stuip trekking kun hebben en mij door me kop kunnen schieten.quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:03 schreef PallominnoXIII het volgende:
Tot een van hun ook een mes naar voren toverde, toen schrok ik me suf en had ik er genoeg van, stiletto getrokken en 1 in de aarschstreek getroffen.
Ik zit er alweer een tijdje, hoorquote:Op vrijdag 21 april 2006 15:12 schreef mark_82 het volgende:
Ik ben zelf bijna klaar met mijn opleiding. En dan snel mogelijk een baan vinden! Ik heb zelf niet behoefte aan zo'n fonds. Ik wil het liever zelf oplossen. Zodat voor mij het boek dicht kan. Voor mijn gevoel, ben ik dan niet weg gevlucht. Maar met zelf waarde vertrokken. Het klinkt misschien raar, maar het beinvloed me leven al zolang. En dat is de reden waarom ik het zo wil oplossen. Ik hoop dat dit te begrijpen is.
Veel leef plezier in je nieuwe woning!!!
Woon je nog in de zelfde stad, of ben je totaal over gegaan?quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:23 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zit er alweer een tijdje, hoor
Héérlijk, geen tuig voor de deur. Met dat snot in de lift kan ik beter leven dan dat constant over je schouder te moeten kijken.
Zelfde stad, fatsoenlijke wijk.quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:33 schreef mark_82 het volgende:
[..]
Woon je nog in de zelfde stad, of ben je totaal over gegaan?
mijn dag komt nog!
Weet je ook specifiek welke stad je naartoe wilt? Zoniet, dan kun je namelijk een beetje slim gaan zoeken. De ene gemeente is veel makkelijker en goedkoper qua woonruimte.quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:44 schreef mark_82 het volgende:
Kijk mooi om te horen.
Ik verdwijn helemaal uit "mijn" stad. Ik blijf er niet meer wonen. Mijn beredenatie is, in mijn stad kunnen ze nog overal komen. Zodra het geld kost om naar een andere stad te gaan, doen ze dat niet. (ze beroofden mensen, om te kunnen blowen) Vandaar een andere stad.
Wat wil je weten dan?quote:Op vrijdag 21 april 2006 15:13 schreef Dromer het volgende:
[..]
Niks durven invullen in je FOK! profiel is ook L-A-F vind ik...
(en leer Nederlands)
En dan zelf ook amper info in je profiel hebbenquote:Op vrijdag 21 april 2006 15:13 schreef Dromer het volgende:
[..]
Niks durven invullen in je FOK! profiel is ook L-A-F vind ik...
(en leer Nederlands)
ehm.. ik ben hier niet iemand af aan het zeiken omdat ie niet geweld met geweld wil vergelden... en verder heb ik een heel fotoprofiel en al hoorquote:Op vrijdag 21 april 2006 18:25 schreef Dickies het volgende:
[..]
En dan zelf ook amper info in je profiel hebben![]()
Niks.. ik wijs er slechts op dat jij een domme toetsenbordheld bent... als puntje bij paaltje komt ren jij hard weg... Het feit dat jij hier zo anoniem mogelijk bent wijst daar op.quote:
quote:En met mijn Nederlands is niks mis mee.
Er zijn geen domme vragen; alleen domme antwoordenquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een domme vraag?
Naar Belgie gaan, een jachtgeweer kopen en alle mongolen doodschieten....quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat is daar nu vaag aan?
wat lul je nou tochquote:Op vrijdag 21 april 2006 15:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Sjonge, en ik maar denken dat de gemiddelde man tegenwoordig verder ontwikkeld was dan "Sla hem in mekaar dan" "Wees toch sterk watje" en "Waarom pak je hem niet gewoon terug?".
Ik had eigenlijk gehoopt dat de gemiddelde Nederlander die holbewonersfase allang voorbij was en dit soort zaken via de juridische en juiste manier op wil lossen, zoals de TS.
Maar blijkbaar dus niet, blijkbaar zijn alle stoere mannen in dit topic erg goede vriendjes met meneer testosteron en kunnen ze alleen maar 'winnen' in dit soort zaken door zich te verlagen naar het niveau van de dader. Ik hoef heus niet van iedereen te horen dat ze tegen geweld zijn en alles op een normale manier aanpakken, ik ben me heus wel bewust dat er genoeg Sjonnies hier rondlopen die alleen maar met hun vuisten kunnen praten, maar zòveel... dat valt me toch tegen.
Die man heeft een dochtertje, is zomaar om niets in elkaar geslagen en is zich gewoon de tyfus geschrokken. Ik kan me goed voorstellen dat je hier niet van slaapt en dat je koste wat kost gewoon wil verhuizen. Dit heet nou een slachtoffer zijn, en ik kan er met mijn beste verstand niet bij dat er mensen zijn die beweren dat ze voor de TS kunnen denken en maar roepen dat ze hem een watje vinden. Vernederend dat als het er op aankomt je medemens een hart onder de riem te steken en hem te helpen met zijn mogelijkheden als slachtoffer zijnde de meeste mensen hier het simpelweg laten afweten en met niets beters kunnen komen dan "terugslaan".
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand om niets in elkaar werd geslagen, voor halfdood werd achtergelaten en jarenlang geen mens meer durfde te vertrouwen die hem raar aankeek of op hem afkwam. Hij is ook verhuisd en pas sinds een paar maanden kan hij weer van alle leuke dingen genieten.
Slachtoffer wordt je heus niet omdat je zo graag gebruik wil maken van fondsen, slachtoffer wordt je doordat andere mensen zich zonodig moeten verlagen tot het niveau van al die zogenaamd stoere macho's hier in dit topic dit soort dingen blijkbaar slechts kunnen verwerken door andere mensen pijn te doen.
Ik wens de TS veel sterkte en hoop dat hij gauw kan verhuizen en er bovenop kan komen.
Nou, dat vind ik anders wel.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
Want een klap uitdelen, nee hoor... dat is wel het ALLERLAATSTE wat je OOIT zou moeten doen. Yeah right![]()
Kwestie van harder meppen.quote:Op zondag 14 mei 2006 11:53 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Nou, dat vind ik anders wel.
En als mensen dan toch zo idioot zijn om 'oog om oog, tand om tand' te denken, een idee wat trouwens erg leefde in de tijd van de holbewoners, dan kan je er tussenspringen, of de politie bellen, of proberen het te sussen.
Maar als iemand zo gestoord is om je om niets in elkaar te slaan, moet jij dan net zo gestoord zijn om dan maar terug te gaan slaan? Als je daar überhaupt al op komt op zo'n moment?
Ik ben blij dat ik jouw instincten van terugslaan, terugmeppen en 'koste wat kost de stoerste en sterkste willen zijn' niet heb. Lijkt me ten eerste doodvermoeiend en ten tweede vrij zinloos. Resulteert het namelijk niet standaard in "ik mep jou terug omdat jij mij sloeg", "Nou, dan mep ik jou weer terug omdat ik jij mij terugsloeg omdat ik jou mepte!"-gedrag () ?
Ik lig ook niet echt wakker van jouw kefhondjes-vechtersbaas-neigingen hoorquote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Kwestie van harder meppen.
En wat een sufdoos als jij daar verder van vindt zal me echt aan m'n reet roesten.
Blijkbaar moet een ander het niet zelf weten, anders werd de TS in dit topic niet stelselmatig voor watje en mietje uitgemaakt. Blijkbaar is het heel vermakelijk om iemand die niet jouw terugslaan-instinct heeft nog meer te vernederen in zijn gevoelens die hij heeft als slachtoffer, en het zo te laten overkomen dat de TS de grootste schijtlaars is die op de wereld rondlooptquote:Ik heb een goed stel hersenen en dat onderscheidt mij m.i. genoeg van de holenmens. Ik sla er ook echt niet altijd op los, maar zie weinig reden me te laten slaan en niets terug te doen. Wat een ander doet moet ie zelf weten.
Ik zou het stiekem wel grappig vinden als je een keer echt in een situatie komt waar je gewoon geen macht over kunt uitoefenen, waar je instincten niet werken en waar je echt een soorgelijk trauma als de TS aan overhoudt. Lijkt me gezond voor jou; een gebrek aan inlevingsvermogen, dat is waar jij volgens mij last van hebt. "Iedereen die niet zo reageert als ik is een mietje". Chapeauquote:Heeft niet zoveel te maken met de stoerste en sterkste willen zijn, meer met jezelf niet op je kop willen laten zitten. Daar voel ik me te goed voor ja.
Misschien had die vriend ook wel door dat het in bepaalde situaties met bepaalde mensen helemaal niks helpt als je nog weer meer klappen gaat uitdelen.quote:Neem nou die vriend van ts waar hij het over had. Die had gewoon een klap moeten uitdelen vind ik. Had TS er misschien beter vanaf gekomen.
quote:Op zondag 14 mei 2006 12:03 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ik lig ook niet echt wakker van jouw kefhondjes-vechtersbaas-neigingen hoor.
Dat mag best wat minder, maar moet zeggen dat als hij geen dochtertje had gehad ik het ook best treurig had gevonden.quote:Blijkbaar moet een ander het niet zelf weten, anders werd de TS in dit topic niet stelselmatig voor watje en mietje uitgemaakt. Blijkbaar is het heel vermakelijk om iemand die niet jouw terugslaan-instinct heeft nog meer te vernederen in zijn gevoelens die hij heeft als slachtoffer, en het zo te laten overkomen dat de TS de grootste schijtlaars is die op de wereld rondloopt.
Niet om het een of ander, maar ik heb wel redelijk wat ervaring met dit soort grappen. Doe dat dan maar weer af als een stoer verhaalquote:Ik zou het stiekem wel grappig vinden als je een keer echt in een situatie komt waar je gewoon geen macht over kunt uitoefenen, waar je instincten niet werken en waar je echt een soorgelijk trauma als de TS aan overhoudt. Lijkt me gezond voor jou; een gebrek aan inlevingsvermogen, dat is waar jij volgens mij last van hebt. "Iedereen die niet zo reageert als ik is een mietje". Chapeau.
Dan was TS wellicht niet in elkaar gemept... Dus wat nou 'helpt niks'? Nee lekker staan toekijken en een halfslachtige poging de dader van TS af te te trekken, dat heeft waanzinnig goed geholpen. Hij had natuurlijk de politie moeten bellen... precies de tijdige hulp die je nodig hebt wanneer je de tyfus wordt getraptquote:Misschien had die vriend ook wel door dat het in bepaalde situaties met bepaalde mensen helemaal niks helpt als je nog weer meer klappen gaat uitdelen.
quote:Op zondag 14 mei 2006 11:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Kwestie van harder meppen.
En wat een sufdoos als jij daar verder van vindt zal me echt aan m'n reet roesten. Ik heb een goed stel hersenen en dat onderscheidt mij m.i. genoeg van de holenmens. Ik sla er ook echt niet altijd op los, maar zie weinig reden me te laten slaan en niets terug te doen. Wat een ander doet moet ie zelf weten.
Heeft niet zoveel te maken met de stoerste en sterkste willen zijn, meer met jezelf niet op je kop willen laten zitten. Daar voel ik me te goed voor ja.
Neem nou die vriend van ts waar hij het over had. Die had gewoon een klap moeten uitdelen vind ik. Had TS er misschien beter vanaf gekomen.
quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:34 schreef tweakdsl het volgende:
Moet 7 juni naar de rechtbank. Ze hebben de dader!
Durf je wel?quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:34 schreef tweakdsl het volgende:
En het is niet te gek voor woorden dat als je niet terugslaat je meteen voor watje of mietje wordt uitgemaakt?quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:11 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Mee eens.
Het is te gek voor woorden dat als je je eigen wil verdedigen dat je gelijk word uitgemaakt voor holbewoner.
Uitlachen is een erg goed argument in een discussie jaquote:De meeste mensen lachen om dat soort uitspraken, waaronder ik.
Wie had het hier nou weer over allochtonenquote:Geen wonder dat de ik al dat geklaag over allochtonen hoor, ze vallen jullie aan maar verdedigen ho maar.
Mijn excuses als ik nog geloof in een institutie die er is om te voorkomen dat iedereen maar het recht in eigen handen gaat nemen.quote:Je ben echt niet niet sterker of slimmer als je het gewoon over je heen laat komen.
In mijn ogen ben je dan gewoon een zwakkeling die zich graag de les laat lezen, en die nog gelooft in het politie apparaat.
Ik kan heus wel voor mezelf opkomen, maar ik heb het idee dat tegen mensen die jou zomaar, zonder reden geweld aandoen je vrij weinig kan doen.quote:Vecht voor jezelf en ontvang respect, huil als een bitch en je word behandeld als een bitch.![]()
Okee. Je bent het niet met mij eens, dat is primaquote:Just my 2 cents.
Het is nog steeds recht van de sterkste wat er heerst op de wereld, waarom denk jij dat het anders zou zijn??quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:30 schreef Razztwizzle het volgende:
En het is niet te gek voor woorden dat als je niet terugslaat je meteen voor watje of mietje wordt uitgemaakt?
Ik mag best lachen om mensen die geloven dat ze sterker staan nadat ze een pakslaag hebben gehad, hun maat hun heeft genaaid en dan nog te geloven in het politie apparaat.quote:Uitlachen is een erg goed argument in een discussie ja![]()
Niemand hier, maar ik zie wel waarom veel van die relmarokkaantjes veel Nederlandse mensen aanpakken.quote:Wie had het hier nou weer over allochtonenWie jou ook aanvalt, ik blijf erbij dat als je echt ermee in gevecht gaat je jezelf gewoon verlaagt naar het niveau van diegene die jou zinloos neernokt.
Excuses aanvaard.quote:Mijn excuses als ik nog geloof in een institutie die er is om te voorkomen dat iedereen maar het recht in eigen handen gaat nemen.
Dat is een idee, probeer het eens uit zou ik zeggen, wie weet loopt het dan anders af.quote:
Ik kan heus wel voor mezelf opkomen, maar ik heb het idee dat tegen mensen die jou zomaar, zonder reden geweld aandoen je vrij weinig kan doen.
Je kan een mens zijn instinct om te overleven niet onderdrukken, als je je niet verdedigd hoe ga je het dan doen als je met je meisje loopt of in TS z`n geval met je dochtertje.quote:Okee. Je bent het niet met mij eens, dat is primamaar om nou meteen iedereen die niet denkt zoals jij en niet het terugvecht-instinct heeft maar 'bitch', 'mietje' of 'watje' te gaan noemen is gewoon net zo overtrokken als mijn 'holbewoner' reactie. Ik dacht, ik ga eens dezelfde bewoordingen gebruiken die meeste mensen in dit topic gebruiken, kijken wat het doet. Het voelt niet prettig om op zo'n manier benoemd te worden hè
?
quote:Op donderdag 25 mei 2006 09:34 schreef tweakdsl het volgende:
Gefeliciteerd met je nieuwe woning TS!quote:Dan vindt ik jou dus net zoon dwaas als ts, als jij ook via dat fonds zou verhuizen omdat je toevallig een paar klappen hebt gehad.
Hij is bang, wat is bang? voor 1 persoon? kom op zeg he,
ma goed. k kap met deze discussie waar we toch nooit uit komen.![]()
Omdat het hier een beschaafde rechtsstaat heet te zijn?quote:Op donderdag 25 mei 2006 11:38 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Het is nog steeds recht van de sterkste wat er heerst op de wereld, waarom denk jij dat het anders zou zijn??
[..]
Dat ligt aan de politie/justitie, die zouden hun werk gewoon moeten doen. Het is wellicht een beetje naïef om te denken dat je belastingcenten ook werkelijk gestoken zouden worden in het beschermen en behalen van jouw recht, maar gegrond is die verwachting toch zeker.quote:Ik mag best lachen om mensen die geloven dat ze sterker staan nadat ze een pakslaag hebben gehad, hun maat hun heeft genaaid en dan nog te geloven in het politie apparaat.
[..]
Idd.quote:Niemand hier, maar ik zie wel waarom veel van die relmarokkaantjes veel Nederlandse mensen aanpakken.
Naar een groep Antillianen zullen ze zulke gekkigheid niet uithalen bijvoorbeeld.
[..]
Nou, in ieder geval een beter voorbeeld dan als een idioot van je af te gaan meppen. Geloof me daarnaast, voor je kind ga je 10x zo ver als voor jezelf nog. Dat TS in dit geval niets in te brengen heeft tegen één man, wil niet zeggen dat hij niets klaarspeelt als er iemand aan zijn dochtertje dreigt te komen.quote:Excuses aanvaard.![]()
[..]
Dat is een idee, probeer het eens uit zou ik zeggen, wie weet loopt het dan anders af.
[..]
Je kan een mens zijn instinct om te overleven niet onderdrukken, als je je niet verdedigd hoe ga je het dan doen als je met je meisje loopt of in TS z`n geval met je dochtertje.
Wat voor voorbeeld stel je dan???
als ik zo in elkaar wordt geslagen doe ik presies hetzelfde! aanklagen, flinke schadevergoeding vragen, aanmelden bij slachtofferhulp en nog meer geld vangenquote:Op donderdag 8 juni 2006 10:31 schreef Goed_Gek het volgende:
was sarcastisch bedoeld hoor...![]()
alhoewel de TS wel een mietje is zeg.
hij slaat niet terug maar blijft wel zeiken de hele tijd.
het is maar een tik die die heeft gehad, als iedere fokker een topic zou openen voor een klap die hij ooit heeft gekregen dan zou fok nieuwe servers kunnen kopen.
Wat een onzin, als je word aangevallen is het je recht om je te verdedigen, en een plicht voor je trots, eer en lijfbehoudquote:Op donderdag 8 juni 2006 12:44 schreef dfr0st het volgende:
Terugslaan is wel het meest primitieve wat je kan doen, wat is dan zijn volgende stap? Terugsteken?
Gebruikt de aanvaller ook zijn grijze massa?quote:En als je dan niet terugschiet ben je dan een mietje? Gerbuik toch eens een keer die grijze massa in je hoofd!
quote:Denken julllie soms dat iedereen moet opgroeien in de hood?
Het verhaal wat iedereen wel kent en goed weet.quote:Aangifte doen was gewoon het beste wat hij kon doen, dat de politie daarna niet naar behoren zou werken is een ander verhaal.
Ik kom na het wk mit die mannschaft langs om dat stuk na geboorte eens het hiernamaals in zu helfen!quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
Heb je het nu over de TS of over de persoon die de TS heeft geslagen?quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:52 schreef Rudi-Voller het volgende:
[..]
Ik kom na het wk mit die mannschaft langs om dat stuk na geboorte eens het hiernamaals in zu helfen!
Die loel naturlich ! die agressorquote:Op donderdag 8 juni 2006 22:47 schreef dfr0st het volgende:
[..]
Heb je het nu over de TS of over de persoon die de TS heeft geslagen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |