Wat is daar nu vaag aan?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:20 schreef Entonie het volgende:
ik blijf het een vaag verhaal vinden...
quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
Link naar deel 1: In elkaar geslagen
Slachtofferhulp is net hier geweest om alles te bespreken.
De tip is om toch de rechtsbijstand te informeren en een claim in te dienen. zowel materiele als immateriele schade.
Daarnaast heb ik nu de achternaam van de dader. Als het goed is krijg ik via via het adres.
Dit geef ik dan maandag door aan de politie ( en de advocaat).
Zeker als er drank in het spel is...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat is daar nu vaag aan?
Ik ben wel eens van m'n fiets afgeslagen door een gefrusteerde mongool, die zichzelf blijkbaar even moest bewijzen voor z'n vriendinnetje. D'r zijn zat malloten die om niks andere mensen gaan meppen. Of die als reden geven 'hij keek me aan'.![]()
nu op de site van RTL nieuws:quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:51 schreef LadyXochi het volgende:
Ik ben heel erg voor iemand pakken op de juiste (juridische) manier. Maar ik ben me er ook van bewust dat ik hier in de toekomst zwaar mee op m'n bek zal gaan, want ik weet dat 'het systeem' vaak niet werkt.
quote:Daders van misdrijven worden in maar 5% van alle gevallen gestraft. Dat meldt het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP). Het SCP onderzocht wat er gebeurt met aangiftes van delicten.
Wat is dat nu weer voor een domme vraag?quote:Op vrijdag 7 april 2006 18:56 schreef cultheld het volgende:
Waarom heb je je eigenlijk in elkaar laten slaan?
Heb ik ook gedaan, weliswaar na een bedreiging, maar toch... deze week brief gehad wat me gironummer is, 100 eurotjes, niet erg leukk verdient, maar toch...quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
Link naar deel 1: In elkaar geslagen
Slachtofferhulp is net hier geweest om alles te bespreken.
De tip is om toch de rechtsbijstand te informeren en een claim in te dienen. zowel materiele als immateriele schade.
Daarnaast heb ik nu de achternaam van de dader. Als het goed is krijg ik via via het adres.
Dit geef ik dan maandag door aan de politie ( en de advocaat).
Een vraag is alleen dom wanneer je niet benieuwd bent naar het antwoord.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Wat is dat nu weer voor een domme vraag?
Doe je dat in een eigen civiele procedure of voeg je je in het strafproces dat het OM tegen hem begint?quote:Op vrijdag 7 april 2006 16:19 schreef tweakdsl het volgende:
juist. daarom twijfel ik ook aan zijn verhaal. kan me er gewoon niets bij voorstellen.quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Een vraag is alleen dom wanneer je niet benieuwd bent naar het antwoord.
Ik kan me niet voorstellen dat je je in een kroeg in elkaar laat slaan. Als je in je eentje over straat loopt en je komt 5 doorgesnoven gasten tegen, oké. Maar in een kroeg maak je gewoon altijd wel kans hoor. Ik krijg de indruk dat TS het gewoon over zich heen heeft laten komen en die collega van hem was ook niet erg dapper.
als je niet gewent bent om er mee om te gaan kan angst heel verlammend zijnquote:Op vrijdag 7 april 2006 19:32 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat je je in een kroeg in elkaar laat slaan. Als je in je eentje over straat loopt en je komt 5 doorgesnoven gasten tegen, oké. Maar in een kroeg maak je gewoon altijd wel kans hoor. Ik krijg de indruk dat TS het gewoon over zich heen heeft laten komen en die collega van hem was ook niet erg dapper.
Touché ...quote:Op vrijdag 7 april 2006 19:32 schreef cultheld het volgende:
Volgens mij was het verhaal dat TS de kroeg is uitgesleurd en buiten in elkaar is geslagen. Geeft je denk ik weinig tijd om te beseffen wat er gebeurt, laat staan adequaat te reageren en terug te vechten als je al op de grond wordt geslagen en getrapt.quote:Ik kan me niet voorstellen dat je je in een kroeg in elkaar laat slaan. Als je in je eentje over straat loopt en je komt 5 doorgesnoven gasten tegen, oké. Maar in een kroeg maak je gewoon altijd wel kans hoor. Ik krijg de indruk dat TS het gewoon over zich heen heeft laten komen en die collega van hem was ook niet erg dapper.
heb ik ook wel eens meegemaakt, ik zat in de tram en keek naar buiten en daar zat een teringantilliaanse die meteen iets zei van: heb ik wat van je aan, of wat kijk je, nou ja, zoiets, dus, ze gaf een grote bek omdat ik naar buiten keek, enfin, ze heeft de wind van voren gekregen, ik heb 'r voor schut gezet in de tram, teringwijfquote:Op vrijdag 7 april 2006 16:23 schreef gronk het volgende:
[..]
Wat is daar nu vaag aan?
Ik ben wel eens van m'n fiets afgeslagen door een gefrusteerde mongool, die zichzelf blijkbaar even moest bewijzen voor z'n vriendinnetje. D'r zijn zat malloten die om niks andere mensen gaan meppen. Of die als reden geven 'hij keek me aan'.![]()
Wanneer je niet ieder moment het idee hebt dat iemand er op uit is je te mishandelen kan het te snel gaan. Je begint bijvoorbeeld de indruk te krijgen dat de lui die achter je lopen je achtervolgen. Je draait je om om te kijken wie het zijn, en het volgende moment lig je gestrekt.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Touché ...
[..]
Volgens mij was het verhaal dat TS de kroeg is uitgesleurd en buiten in elkaar is geslagen. Geeft je denk ik weinig tijd om te beseffen wat er gebeurt, laat staan adequaat te reageren en terug te vechten als je al op de grond wordt geslagen en getrapt.
Klopt. Toen ik door die malloot van m'n fiets af werd gemept was ik zo verbaasd dat ik nog wel kon zeggen 'he man, doe effe normaal', maar de respons daarop was nog een klap op m'n gezicht (waarbij het vriendinnetje van die malloot nog iets riep als 'harry, niet doen'). Het idee dat iemand vanuit niets, zonder waarschuwing meteen begint te meppen was voor mij op dat moment zo vreemd dat ik echt geen idee had hoe ik daarop moest reageren.quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:52 schreef Alicey het volgende:
Wanneer je niet ieder moment het idee hebt dat iemand er op uit is je te mishandelen kan het te snel gaan. Je begint bijvoorbeeld de indruk te krijgen dat de lui die achter je lopen je achtervolgen. Je draait je om om te kijken wie het zijn, en het volgende moment lig je gestrekt.
Daarna duurt het ook nog een paar seconden voor je door hebt wat er gaande is.
'fuck, moet ik die malloot nou echt de WAO inschoppen, met alle gezeik vandien, of moet ik hopen dat ie met een paar blokken doorheeft dat ie beter thuis de hond kan gaan schoppen?'quote:Op zaterdag 8 april 2006 10:57 schreef Kebab het volgende:
Mensenkennis + vechtsport = onbezorgd leven.
Slachtofferhulp doet meer dan alleen mentale hulpverlening. Slachtofferhulp kan bijv. ook helpen bij het invullen van formulieren om schade te verhalen op de dader.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:06 schreef Thomas B. het volgende:
Oke... je hebt dus zonder reden een paar stoten gehad van 1(!!) gast? Heel vervelend. En nu ben je bang om de straat op te gaan en heb je slachtofferhulp nodig?? ooowwwwkeeee![]()
Hij is toch niet dom? Daar heb je politie voor...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Slachtofferhulp doet meer dan alleen mentale hulpverlening. Slachtofferhulp kan bijv. ook helpen bij het invullen van formulieren om schade te verhalen op de dader.
Nee, dus. Wanneer het OM vervolging in zet krijg je van justitie beknopte informatie over de verdere procedure en formulieren om schade te claimen opgestuurd. Slachtofferhulp kan hier adviseren hoe dit verder af te handelen.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:10 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Hij is toch niet dom? Daar heb je politie voor...
Zoals?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:14 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een aangifte heeft nl. bepaalde gevolgen.
Het wordt waarschijnlijk iets van aardig wat uren schoffelen en een voorwaardelijke vrijheidsstraf. Zoiets kan overigens wel helpen bij "beginnende" daders.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:14 schreef faberic het volgende:
die daders moeten echt gaan zitten hoor! dronken of niet, stoned of niet, of wat dan ook, klootzakken zijn het gewoon. Ik vind dit niet kunnen. Je had dood kunnen zijn man, zoals dat weleens gebeurd met fietskettingen o.i.d. Dit moet je echt heel serieus nemen, en dat doe je. Top
Je zult bij de zaak betrokken worden, en dus nog een tijdje er mee geconfronteerd worden. Ook kan de dader kan op wraak zinnen en je onder druk zetten.quote:
Na jaren vechtsport moet je ook weten hoe je iemand kan uitschakelen zonder dat hij daar de volgende dag last van heeft. Maar ik begrijp je dilemma heus wel...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:03 schreef gronk het volgende:
[..]
'fuck, moet ik die malloot nou echt de WAO inschoppen, met alle gezeik vandien, of moet ik hopen dat ie met een paar blokken doorheeft dat ie beter thuis de hond kan gaan schoppen?'
Die schoffel-taakstraffen zijn niks. Gewoon beetje op een bankje gaan zitten roken en niks doen. Een flinke geldboete helpt denk ik ook bij dat tuig.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:16 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het wordt waarschijnlijk iets van aardig wat uren schoffelen niks doen in een park en een voorwaardelijke vrijheidsstraf. Zoiets kan overigens wel helpen bij "beginnende" daders.
Je kan de vechtsport situatie moeilijlk vergelijken met een straatgevecht dat onstaat uit het niets. Bij het eerst ben je op je hoede en is de omgeving ideaal om dat te zijn, bij het tweede heb je al een beuk te pakken voor je dat bent.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:01 schreef gronk het volgende:
[..]
Klopt. Toen ik door die malloot van m'n fiets af werd gemept was ik zo verbaasd dat ik nog wel kon zeggen 'he man, doe effe normaal', maar de respons daarop was nog een klap op m'n gezicht (waarbij het vriendinnetje van die malloot nog iets riep als 'harry, niet doen'). Het idee dat iemand vanuit niets, zonder waarschuwing meteen begint te meppen was voor mij op dat moment zo vreemd dat ik echt geen idee had hoe ik daarop moest reageren.
Nu, met een paar jaar vechtsport achter m'n kiezen zou ik daar beter op reageren, maar dan nog is het wel zo prettig om even een paar seconden 'vrij' te hebben om 'om te schakelen' naar de vechtsituatie.
Die taakstraffen zijn juist uitstekend. Het levert gezichtsverlies op voor een dader, en vooral bij daders van geweldsdelicten speelt dat vaak een belangrijke rol. Of een geldboete werkt is afhankelijk van het inkomen van iemand. Een kale kip valt niet van te plukken...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:18 schreef faberic het volgende:
[..]
Die schoffel-taakstraffen zijn niks. Gewoon beetje op een bankje gaan zitten roken en niks doen. Een flinke geldboete helpt denk ik ook bij dat tuig.
Ook zijn er bij een vechtsport bepaalde regels, die op straat niet gelden.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:23 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Je kan de vechtsport situatie moeilijlk vergelijken met een straatgevecht dat onstaat uit het niets. Bij het eerst ben je op je hoede en is de omgeving ideaal om dat te zijn, bij het tweede heb je al een beuk te pakken voor je dat bent.
Wat al eerder gezegd is, het is heel moeilijk in te schatten hoe iemand reageert op zo'n situatie.
ik ben voor geweldsdelicten veroordeeld tot taakstraffen. gewoon in de keuken van een bejaardentehuis en bij een stichting die geredde gereedschappen naar afrika exporteert. niks geen gezichtsverlies.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die taakstraffen zijn juist uitstekend. Het levert gezichtsverlies op voor een dader, en vooral bij daders van geweldsdelicten speelt dat vaak een belangrijke rol. Of een geldboete werkt is afhankelijk van het inkomen van iemand. Een kale kip valt niet van te plukken...
Mijn eigen ervaringen geven ergens de indruk dat een dergelijke straf effectief kan zijn bij daders die nog niet helemaal door hebben waar ze mee bezig zijn.
Het hangt er inderdaad van af wat de uitvoering is. In jouw geval inderdaad geen gezichtsverlies. Hoe ervaarde je de straf, en heeft het je er van weerhouden om meer delicten te plegen?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben voor geweldsdelicten veroordeeld tot taakstraffen. gewoon in de keuken van een bejaardentehuis en bij een stichting die geredde gereedschappen naar afrika exporteert. niks geen gezichtsverlies.
Ik ook na een geweldsdelictquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:28 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik ben voor geweldsdelicten veroordeeld tot taakstraffen. gewoon in de keuken van een bejaardentehuis en bij een stichting die geredde gereedschappen naar afrika exporteert. niks geen gezichtsverlies.
het levert alleen gezichtsverlies op als je ze bv laat papierprikken in hun eigen buurt met een sandwichbord om waarop staat vermeld waarom ze dit werk moeten doen...quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Die taakstraffen zijn juist uitstekend. Het levert gezichtsverlies op voor een dader, en vooral bij daders van geweldsdelicten speelt dat vaak een belangrijke rol. Of een geldboete werkt is afhankelijk van het inkomen van iemand. Een kale kip valt niet van te plukken...
Mijn eigen ervaringen geven ergens de indruk dat een dergelijke straf effectief kan zijn bij daders die nog niet helemaal door hebben waar ze mee bezig zijn.
de delicten zijn altijd ontstaan als reactie. dus dan heet het 'buitenproportioneel'. ze stammen van zo'n 15 jaar geleden. had wel een keer spijt ja. het werk was prima en ik mocht ook tien uur werken, ging het lekker snel.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het hangt er inderdaad van af wat de uitvoering is. In jouw geval inderdaad geen gezichtsverlies. Hoe ervaarde je de straf, en heeft het je er van weerhouden om meer delicten te plegen?
Dat waarom is denk ik niet eens nodig. Maar inderdaad wel in de eigen omgeving.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:33 schreef milagro het volgende:
[..]
het levert alleen gezichtsverlies op als je ze bv laat papierprikken in hun eigen buurt met een sandwichbord om waarop staat vermeld waarom ze dit werk moeten doen...
Ik denk dat dat niet specifiek iets met een taakstraf te maken heeft. Een bepaald soort mens is hardleers, en die kun je op allerlei manieren straffen zonder resultaat..quote:ik denk dat menig niet deugende taakgestrafde zich weinig aantrekt van de straf, behalve dan dat ze een volgende keer ms iets slimmer te werk zullen gaan, opdat ze er wél mee wegkomen.
Hmm.. Dat is misschien niet helemaal een vergelijkbare situatie dan. Ik zou zelf nooit geweld met geweld beantwoorden, maar dat heeft misschien ook niet alleen te maken met persoonlijkheid..quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
de delicten zijn altijd ontstaan als reactie. dus dan heet het 'buitenproportioneel'. ze stammen van zo'n 15 jaar geleden. had wel een keer spijt ja. het werk was prima en ik mocht ook tien uur werken, ging het lekker snel.
nee ik ben heel zachtaardig, maar ze kunnen te ver gaan en helaas ging ik dan ook te ver. tegenwoordig is het heel anders.quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Dat is misschien niet helemaal een vergelijkbare situatie dan. Ik zou zelf nooit geweld met geweld beantwoorden, maar dat heeft misschien ook niet alleen te maken met persoonlijkheid..
quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat waarom is denk ik niet eens nodig. Maar inderdaad wel in de eigen omgeving.
[..]
Ik denk dat dat niet specifiek iets met een taakstraf te maken heeft. Een bepaald soort mens is hardleers, en die kun je op allerlei manieren straffen zonder resultaat..
nou, ik ben geen agressief iemand, heb geen losse handjes, maar er zijn situaties waar ik toch echt wel geweld met geweld zou beantwoorden, hoorquote:Op zaterdag 8 april 2006 11:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hmm.. Dat is misschien niet helemaal een vergelijkbare situatie dan. Ik zou zelf nooit geweld met geweld beantwoorden, maar dat heeft misschien ook niet alleen te maken met persoonlijkheid..
Je bent minder zachtaardig, of je gaat niet meer te ver?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee ik ben heel zachtaardig, maar ze kunnen te ver gaan en helaas ging ik dan ook te ver. tegenwoordig is het heel anders.
Welke straf doet volgens jou pijn bij geweldsdaders?quote:Op zaterdag 8 april 2006 11:42 schreef milagro het volgende:
[..]
je moet ze pakken waar het pijn doet, en een taakstraf doet geen pijn.
taakstraf voor zinloze geweldenaars is vrij zinloos.
spijt hebben kan je niet leren en voor je fouten inzien heb je hersens nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |