quote:De nadruk bij amuse ligt op klein. Dit hapje wordt geserveerd op een lepeltje of een klein schoteltje. De functie van het aanbieden van een amuse is om een accent te leggen op de gastvrijheid, een groetje uit de keuken, het is een visitekaartje van het bedrijf. De belangrijkste functie van de amuse is het opwekken van de eetlust, het prikkelen van de smaakpapillen, en het moet er oogstrelend uitzien.
Er zijn kleine lepeltjes te koop die gemaakt zijn van bladerdeeg waarop rechtstreeks de amuse kan worden geschikt.
Geprobeerd, maar dat breekt.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:03 schreef nicomart het volgende:
die kan je toch zelf ook wel maken van oude lepels
Klinkt lekker.quote:Op donderdag 6 april 2006 22:04 schreef kabouter.muts het volgende:
Fijn gesneden tonijnsashimi met lekker sausje en sesamzaadjes.
Heel lekker aardappeltje lichtjes gebakken in lekkere olie en die klein snijden, lepeltje cremefrais erop en een beetje (nep) kaviaar.
Hapje met gerookte forel een druifje (gehalveerd) blaadje rucola en drupje lekker zelfgemaakt coctailsausje. Pietsje peper erover.
Tsja erg lekker allemaal.
Kan nu even zosnel niet nog meer bedenken.
Oh Piet, dan hou je helemaal van deze....quote:Op zaterdag 8 april 2006 16:50 schreef Pietverdriet het volgende:
amuses op lepels
Ik vind dat zo iets van truttig.
Lekkere hapjes vooraf is geweldig, maar het serveren ervan op een lepel, dat vind ik zooo Hyacint Bucket..quote:Op zaterdag 8 april 2006 17:54 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het geweldig
Een restaurant heeft bij mij al snel een streepje voor als ze amuses serveren.
En ik denk dat ik ook een setje ga halen, zag ze een tijdje terug bij een alleraardigst kookwinkeltje.
Dan moet je het als nog opscheppen... En waarop? Juist een lepel!quote:Op zaterdag 8 april 2006 20:55 schreef Zyggie het volgende:
Waarom niet gewoon op een wit schoteltje.![]()
Stokjes?quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:33 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Dan moet je het als nog opscheppen... En waarop?
Neh, een lepel hapt dan lekker weg...quote:
Oh, maar een amuse in een borrelglaasje of op een stukje bladerdeeg of...etc. is toch ook gewoon een amuse? Die lepeltjes daar let ik verder niet op, de ene keer op lepel, een andere keer nie: maakt voor mij niets uit.quote:Op zaterdag 8 april 2006 19:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Lekkere hapjes vooraf is geweldig, maar het serveren ervan op een lepel, dat vind ik zooo Hyacint Bucket..
Ik zei al eerder dat ik niets tegen amuses heb.quote:Op zondag 9 april 2006 08:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, maar een amuse in een borrelglaasje of op een stukje bladerdeeg of...etc. is toch ook gewoon een amuse? Die lepeltjes daar let ik verder niet op, de ene keer op lepel, een andere keer nie: maakt voor mij niets uit.
Mooi lepels, Bloes!quote:
quote:Qua truttigheid win jij Oblie
Je moet ze ook goed verwarmenquote:
quote:Ingredienten: 2 ons rosbief. 3 el. Parmezaanse strooikaas. 4 el. koksroom. 1 tl tijm. 1 tl. whisky. 1/2 sjalotje. 1 augurk.
Hulpmiddelen: Keukemachine, spuitzak, mause-lepels.
Voorbereiding: Doe alles in de keukenmachine en pureer het tot een geheel.
Bereidingswijze: Spuit met een vormpje het mengsel op de amuse-lepels.
Serveertips: na tweede voorgerecht.
@ Bluezz: Ik kan nergens jouw wortelsoepamuse recept terugvinden. Weet jij nog waar 'ie staat?quote:Twee korte blaadjes roquette, plakje flinterdunne rauwe ossenhaas, plakjes zwarte olijf, een paar druppels olijfolie en balsamico-azijn, grof zeezout en peper.
Hier kom ik na vanavond nog even op terug. Vanavond krijg ik weer een amuselepel voorgeschoteld namelijk. Ik zal even onderzoeken wat ze erop leggen.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 14:38 schreef piepster het volgende:
Wie heeft er nog amuse ideeën?
Dat is de lelijkste website van een restaurant die ik ooit gezien heb. Met stip.quote:
In mijn kookschrift staat iequote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:05 schreef piepster het volgende:
@ Bluezz: Ik kan nergens jouw wortelsoepamuse recept terugvinden. Weet jij nog waar 'ie staat?
quote:Warm wortelsoepje
Soepen, Hollands, Voorgerecht, 4 personen,
Ingrediënten
1 fles wortelsap
sjalotjes, laurierblad, peperkorrels, witte wijn
roomboter, citroensap
Het sap tot eenderde in te koken met wat gesnipperde sjalot, een blaadje laurier, enkele gekneusde peperkorrels en een scheut witte wijn versterk je de zoete wortelsmaak en wordt het soepje dikker. Dan schenk je de soep door een zeef, roert er een klontje roomboter door en brengt het soepje op smaak met zout, peper en wat citroensap - als tegenhanger van het zoetige. Wij serveren dit als amusesoepje in champ. flutes
Waarom?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:55 schreef Troel het volgende:
Ik vind het altijd zo jammer dat ze in sommige restaurants altijd vis op die amusedingen stoppen.
Daar moet ik van kokhalzenquote:
quote:Wortelsoepje
Ingredienten
1 bos wortels
1 sjalotje
1 laurierblad
peperkorrels
witte wijn
roomboter
citroensap
Bereidingswijze
Van de bos wortels sap maken met de sapcentrifuge. Het sap inkoken met in een kruiden-ei de laurier, peper en het kleingesneden sjalotje. Een kledder wijn er bij, nog even door laten koken, citroensap en een klontje boter erbij. Geserveerd in kleine cocktailglaasjes.
Het wortelsoepje (waar ik recept van Bluezz voor heb gebruikt) was heerlijk. Teleurstelling alom dat dit niet in een hele grote soepkom werd opgediend.quote:Hammousse
Ingredienten:
1 ons jambon de la Paz
2 el. Parmezaanse kaas, geraspt
2 el. koksroom.
1 tl tijm.
1 tl. whisky.
1/2 sjalotje.
1/2 augurk.
Bereidingswijze:
Doe alles in de keukenmachine en pureer het tot een geheel.
Spuit met een vormpje het mengsel op de amuse-lepels. Garneer met een klein reepje ham en een klein reepje augurk.
Tnx Martijnquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:18 schreef Martijn_77 het volgende:
Even de TT aangepast zo dat ie beter de lading dekt
quote:200 gram aardappels
1 st. zongedroogde tomaat (op olie)
1 bolletje Mozzarella
2 el. Basilicum (vers)
1 el Olijfolie
peper/zout
1.De aardappels onder de kraan schoon boenen en gaar koken.
2.De aardappel pellen en in blokjes snijden.
3.De tomaat droog deppen met keukenpapier en fijn snijden.
4.De mozzarella in piepkleine blokjes snijden.
5.Aardappel, tomaat, mozzarella, basilicum en olijfolie mengen en op smaak brengen met peper en zout.
6.Enkele uren koel wegzetten en op lepels serveren.
quote:Spiesjes van (op deze volgorde) een half minibolletje Mozzarella, een basilicumblaadje, een kerstomaatje, een basilicumblaadje en een half minibolletje Mozzarella.
Ik vind amuses leuk/lekker om tussendoor te geven als mensen hier komen eten.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik vraag me af als je gek ben op amuses, of je dan niet beter tapas kan gaan eten?
Laat ik het zo zeggen, het heeft een hoog Libelle gehaltequote:Op zondag 29 oktober 2006 23:10 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik vind amuses leuk/lekker om tussendoor te geven als mensen hier komen eten.
Terwijl we dan verder niet gaan tapassen of zo
Zie het als kleine mondvermaakjes... maar die term alleen al doet jou waarschijnlijk al
(excuse moi voor de kotssmilie in CUL, maar het is een toegepaste uitdrukking in dit geval)
quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Laat ik het zo zeggen, het heeft een hoog Libelle gehalte
![]()
Leuke site inderdaad. Staan lekkere hapjes op.quote:Op vrijdag 24 november 2006 22:39 schreef kabouter.muts het volgende:
Gelijk in de favorietjes gezet, wat een geweldige site!
Dat denk ik ook. Bovendien heb ik de neiging om mijn gerechten groter te maken dan strikt de bedoeling, dus die lepels waren sowieso (net) te klein.quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:32 schreef Serendips het volgende:
De eerste man die die lepels leuk vindt, moet nog geboren worden, geloof ik...
Oh, daar leef ik dan mee samen...quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:32 schreef Serendips het volgende:
De eerste man die die lepels leuk vindt, moet nog geboren worden, geloof ik...
Ik dacht ook gelijk aan golfer!quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ook
Familietje spelen? Hebben we samen 16 lepeltjes
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:13 schreef BwennieBren het volgende:
Deze amuses heb ik met Kerst opgediend aan mijn beeldige kersttafel waar ik heel trots op ben
Wow.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:13 schreef BwennieBren het volgende:
Deze amuses heb ik met Kerst opgediend aan mijn beeldige kersttafel waar ik heel trots op ben
Sandwich-amuse-lepeltje-lepeltje doen ?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Wow.
Ik krijg opeens enorme trek om amuselepeltje-lepeltje met iemand te gaan liggen.
Dames, meldt u zich maar aan.![]()
Nee nee..quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:44 schreef BwennieBren het volgende:Ooooohhhh.... Obli is een klikkert!!
BLUEZ!!!
euhw.... ja ik ben dr helemaal uit hoor (als in einde oefening), sorryquote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:45 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Nee nee..![]()
SANDWICH my dearest, hebbie toch echt 3 voor nodig...![]()
Hey, maar even zonder gekkigheid...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:46 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
euhw.... ja ik ben dr helemaal uit hoor (als in einde oefening), sorry
Eigenlijk mis ik nog 2 amuses maar daar heb ik vergeten een foto van te maken, eentje met avocadomousse in een glaasje met st. jacobsschelp in champagnesaus erop en nog een krabamuse (kant-en-klaar)quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:50 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hey, maar even zonder gekkigheid...
Wat een werk!
Water loopt uit de mond...![]()
Je hebt rede om trots te zijn!
Wat waren de reacties?
Thanx dear!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:54 schreef Oblivion het volgende:
Ja! Ik zou je ook terug sturen en met mes en vork op je zitten te wachten! Echt wel!![]()
kee dan, dan haal ik m nu wegquote:
Snetverdemme, klinkt ook lekker, heb je die wel klaargemaakt?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:52 schreef BwennieBren het volgende:
Eigenlijk mis ik nog 2 amuses maar daar heb ik vergeten een foto van te maken, eentje met avocadomousse in een glaasje met st. jacobsschelp in champagnesaus erop
Die ene was een krabamuse van de Hema (kant en klaar dus) en die andere heb ik wel zelf gemaakt. Hier is het recept:quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Snetverdemme, klinkt ook lekker, heb je die wel klaargemaakt?
En dan vooral de vraag: Hoe?![]()
Ik begin een beetje te druipen nu.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:08 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Die ene was een krabamuse van de Hema (kant en klaar dus) en die andere heb ik wel zelf gemaakt. Hier is het recept:
Sint-jakobsschelpen met champagnesaus op avocadomousse
Ingrediënten:
1 rijpe avocado, in blokjes
1 eetlepel citroensap
1 eetlepel zure room
3 eetlepels olijfolie
1 gedroogd chilipepertje, verkruimeld
300 g sint-jakobsschelpen in champagnesaus (zak AH, diepvries)
Materialen:
staafmixer, cocktailglazen, grillpan
Bereiden:
Avocado met citroensap omscheppen. Helft van avocado met zure room en 2 el olie met staafmixer pureren (of met vork zeer fijn prakken). Op smaak brengen met helft van chilipeper en zout. Grillpan verhitten. Sint-jakobsschelpen opwarmen in magnetron, niet te lang. Avocadomousse over vier cocktailglazen verdelen. Rest van avocadoblokjes en sint-jakobsschelpen erop leggen. Gerecht met rest van chilipeper bestrooien. Lekker met geroosterd brood. Direct serveren.
Tip:De avocado verkleurt snel, zelfs als er citroensap over gedruppeld wordt. Bereid dit gerecht daarom niet te lang van tevoren.
De foto was geen amuse hoor, maar meer amusant en totaal niet belangrijk voor dit culinaire amuse topicquote:
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 01:51 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik begin een beetje te druipen nu.![]()
Tering, wat een lekkere gerechtjes kan jij KLAARmaken.![]()
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:14 schreef BwennieBren het volgende:
. Ik heb namelijk naast koken ook nog de intentie om ladderzat te worden vanavond
quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:22 schreef Triangeljosti het volgende:
ik had zelf deze gemaakt.
Rozijnen of dadels fijnhakken... door zachte geitenkaas roeren.
Walnoten even roerbakken met honing en een druppel balsamico en wat bruine suiker. Walnoten uit de pan en af laten koelen.
Gietenkaasmengsel op een walnootje smeren en andere walnoothelft erop.
Lekker![]()
Daar zat ik idd over te twijfelen maar ik wil nog een amuse in een glaasje hebben dus heb daarom Bluezz's wortelsoepje gekozenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:19 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Deze lijkt me ook zeer geschikt:![]()
[..]
JOIN IN!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:43 schreef Thomasumo het volgende:
zonder nou het incrowd feestje te willen verstoren
Als je maar foto's neemt!quote:
Amuses zijn te gek. Het geeft je gasten dat restaurant gevoel. Ze zijn ook gelijk nieuwsgierig geworden naar je verdere kookkunsten. Daardoor zullen ze bewuster van je kook kunsten genieten.
Ik moet na de kater van hedenmorgen maar weer eens een datum prikken om grootse werken in de keuken te verrichten !
Dat is idd het effectquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:43 schreef Thomasumo het volgende:
Amuses zijn te gek. Het geeft je gasten dat restaurant gevoel. Ze zijn ook gelijk nieuwsgierig geworden naar je verdere kookkunsten. Daardoor zullen ze bewuster van je kook kunsten genieten.
Tweede weekend van februari voor 8 man. Ik ben benieuwd. Ik zal foto's nemen van mijn amuse van foiegras in bladerdeeg in bosvruchtensaus. Ik vind trouwens amuselepels ook niet truttig. Dus dat het iets vrouwelijks is lijkt me toch nietquote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:54 schreef Oblivion het volgende:
[..]
JOIN IN!![]()
Doe eens gek!![]()
[..]
Als je maar foto's neemt!![]()
Daar is een heel topic over... Meest 'foute' kerstgerecht?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:19 schreef Troel het volgende:
wellicht niet helemaal op zijn plaats hoor, maar foiegras? Toch wel op een enigszins diervriendelijjke manier gemaakt hoop ik?
Ohhh...heerlijk zijn ze he?quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:49 schreef Oblivion het volgende:
@ Bwenniebren: Je zit je waarschijnlijk helemaal het lazerus te drinken....![]()
Maar ik heb vandaag die Garnalen in saffraansaus gemaakt...
Alleen niet als amuse, maar als voorgerecht... Heerlijk!![]()
Ik ben ook gek op truttig hoor!quote:Op maandag 8 januari 2007 17:41 schreef Bluezz het volgende:
Wat Obli zegt
En wat is de *Styling* (zeggen wij altijd op zijn truttigst, maar ik hou er erg van) geweldig!!
AUBquote:Ben benieuwd wat er in de tapenade zit.
Jouw wortelsoep is een denderend succes en die blijf ik houden in mijn amuselijstquote:De wortelsoep wordt een internationaal doorslaand succes als we zo doorgaan, en het leuke is dat het bij iedereen er weer anders uitziet
Ja dat is ik dusquote:Foto gespot, jij op een servetmenukaartdinges ?
16-10-2002quote:Op maandag 8 januari 2007 12:49 schreef BwennieBren het volgende:
[..]
Ohhh...heerlijk zijn ze he?En ik was helaas niet zo heel lam geworden
![]()
Het etentje dat ik heb gegeven afgelopen zaterdag was weer heel goed ontvangen bij mijn vrienden waar ik heb gekookt en heb hier de foto's ervan (en Bluezz vooruit, de gemiste foto die Obli alleen heeft gezien is er ook op te zienalsook jouw overheerlijke wortelsoepje, die ze allemaal zalig vonden
![]()
) De recepten van de amuses heb ik hier al geplaatst m.u.v. de gegrilde tonijn in terriyakisaus op bedje van zeekraal Zie foto amuselepels) en de brucetta's met tapenade. Ik ga die later in dit topic plaatsen okay? Daarnaast heb ik nog kokkels gemaakt als amuse en dat recept heb ik ooit als voorgerecht op CUL geplaatst en wel hier: Wat zetten jullie op tafel met kerst?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
quote:Op dinsdag 9 januari 2007 18:23 schreef luciano het volgende:
[..]
Relatie (nog) niet nodig ech wel nu ! ..... IK BIED ME AAN![]()
![]()
@ al dit lekkers
![]()
![]()
![]()
Laatste Voyeur luciano
Sterker nog, ik heb momenteel helemaal geen haar...quote:
Kan van tevoren ook gemaakt wordenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 19:25 schreef zoalshetis het volgende:
is mis nog teveel de aspic bij amuses. daar kan je natuurlijk hele leuke dingen mee doen omdat het elke vorm aanneemt.
Plaatselijk, mag ik hopen?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:00 schreef BwennieBren het volgende:
Sterker nog, ik heb momenteel helemaal geen haar...![]()
Dankjewel meisquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:52 schreef Oblivion het volgende:
Beterschap, Bwenniebren!
Enne geen haar??![]()
Eerlijk gezegd overal maar dat is wel tijdelijk hoor! Het komt al een beetje terugquote:
Ziet er weer lekker uit.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:10 schreef BwennieBren het volgende:
En om nog even ontopic te blijven:
[afbeelding]
Oeps.quote:Eerlijk gezegd overal maar dat is wel tijdelijk hoor! Het komt al een beetje terug
Het water liep me in de mond zhi, totdat ik 'haring' lasquote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:56 schreef zoalshetis het volgende:
nog een leuke amuse. snij uit, halfplat gerold, roggebrood wat rondjes met een diameter van 1,5-2 cm. doe daarop een toefje zelfgemaakte mosterd/gerapste rode ui/ saffraanmayo, een schijfje van dezefde diameter met dungesneden haring. maak af met een evengroot uitgesneden rondje avodado erop.
Kon je niet weten...quote:
Mayo kan ik zelf maken maar mosterd? Heb je n receptje? Of begrijp ik je zin verkeerd?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 21:56 schreef zoalshetis het volgende:
nog een leuke amuse. snij uit, halfplat gerold, roggebrood wat rondjes met een diameter van 1,5-2 cm. doe daarop een toefje zelfgemaakte mosterd/gerapste rode ui/ saffraanmayo, een schijfje van dezefde diameter met dungesneden haring. maak af met een evengroot uitgesneden rondje avodado erop.
Geen haring fan?quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het water liep me in de mond zhi, totdat ik 'haring' las![]()
Je bent wel een creabea zeg
quote:zelf mosterd maken
Tot in de 20e eeuw werd er in verschillende Nederlandse streken nog thuis mosterd gemaakt. Een typische methode was het gebruik van een houten kom of pan en een forse stalen kogel. Het mosterdzaad werd in de kom gestrooid onder toevoeging van azijn of wei. Door de kogel rond te bewegen werd het zaad gekneusd.
Zelf mosterd maken is inderdaad zo eenvoudig. Je weekt (een mengsel van) mosterdzaden een nacht in water, azijn, bier, vruchtensap of een mengsel daarvan. De zaden zijn dan opengesprongen en gemakkelijk te malen in een vijzel of keukenmachine. Voeg naar eigen inzicht kruiden, honing of suiker, olie en zout toe en zoveel vocht dat de gewenste dikte ontstaat. Laat de mosterd tenminste een week rijpen in de koelkast en schep het daarna in een pot.
Mosterd is nog eenvoudiger te maken met mosterd meel, te koop in natuurvoedingswinkel en van Gordon's of Colman's in supermarkt of Engelse winkel.
Nee, ik probeer het al jaren, ook als het ergens inzit, maar ik vind het echt niet lekker.quote:
oh ja, dat is wel jammer. dat terwijl haring en avocado heerlijk is.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het water liep me in de mond zhi, totdat ik 'haring' las![]()
Je bent wel een creabea zeg
We may have a winner!!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 00:22 schreef Triangeljosti het volgende:
ik had zelf deze gemaakt.
Rozijnen of dadels fijnhakken... door zachte geitenkaas roeren.
Walnoten even roerbakken met honing en een druppel balsamico en wat bruine suiker. Walnoten uit de pan en af laten koelen.
Gietenkaasmengsel op een walnootje smeren en andere walnoothelft erop.
Lekker![]()
Geel mosterdzaad laten wellen in ruim water met azijn is ook leuk, het worden dan een soort besjes ik poppen in je mond als je ze eet.quote:Op dinsdag 9 januari 2007 22:49 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Bron: http://www.woutervanderland.nl/alles-over-mosterd.html
Hmm, is wel te doen dus...![]()
Jep een creme maken van een mooie chedder, oude brokkelkaas of schapenblauwschimmel...quote:
Bluezz het recept van jouw wortelsoepje heeft het over zelf het sap maken. Maak jij het ook wel eens met kant-en-klaar?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 19:15 schreef Bluezz het volgende:
[..]
In mijn kookschrift staat ie
http://www.ah.nl/allerhande/kookschrift/kookschrift.jsp?id=150789
[..]
quote:Ingrediënten
1 fles wortelsap
sjalotjes, laurierblad, peperkorrels, witte wijn
roomboter, citroensap
quote:'Dit soepje is het lekkerste als je zelf sap maakt van een bospeen, met een sapcentrifuge. Door het sap tot eenderde in te koken met wat gesnipperde sjalot, een blaadje laurier, enkele gekneusde peperkorrels en een scheut witte wijn versterk je de zoete wortelsmaak en wordt het soepje dikker. Dan schenk je de soep door een zeef, roert er een klontje roomboter door en brengt het soepje op smaak met zout, peper en wat citroensap - als tegenhanger van het zoetige. Wij serveren dit als amusesoepje in rechte borrelglazen, met sinaasappelschuim erop. Thuis eet je het soepje in kleine kommetjes, met wat fijngesneden kruiden erover gestrooid.'
Heb ik ook gebruikt en wilde primaquote:Op zondag 18 december 2011 21:53 schreef Bluezz het volgende:
Ja zo'n fles van Zonnatura kookt ook prima in![]()
quote:Op maandag 19 december 2011 00:57 schreef Bluezz het volgende:
Dan wel die kruidjes en de wijn erin he
Een mousse van gerookte zalm met wat garnalen, dille en cherrytomaatfiletjes op een laagje heldere tomatengelei?quote:Op maandag 19 december 2011 08:30 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik wou zeggen dat ik het een goed topic vind en toen zag ik dat ik 5 jaar geleden al iets heb gepost over pinda's.
Goed, 5 jaar later heb ik dus ook zulke lepels in de kast en zoek inspiratie voor kerst!
Wat ik zelf altijd wel lekker vind is iets met wat sla, garnaaltjes, whiskey cocktail saus. Een kleine cocktail.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |