Gelukkig wel, ik zie al die kinderen al zonder duim lopenquote:Op dinsdag 4 april 2006 23:37 schreef poemojn het volgende:
Volgens mij ookZeker als ik hoor dat veel zesjarigen begin groep drie nog duimen. Dat geeft toch hetzelfde veilige gevoel als een knuffel? en wordt gewoonlijk wel geaccepteerd.
Hier ook 1 van 11 jaar die nog duimt. En ik krijg het er niet uit, idd alleen in bed, maar toch.quote:Op woensdag 5 april 2006 09:32 schreef Ticootje het volgende:
De kleine hier duimt nog steeds, (10 bijna 11) wij hebben nu ingesteld dat overdag niet geduimd wordt, alleen in bed mag ze nog duimen. Als haar kiezen allemaal zijn gewisseld dan moet ze ook een beugel.
Als ik ook in het lijstje mag.....Priscilla (stief)dochter van Ticootje 1 mei 1995
ja echtquote:Op woensdag 5 april 2006 13:14 schreef Brighteyes het volgende:
Meen je dat moussy!
Dat zou voor mij toch zo'n onwijze afknapper zijn volgens mij!
ik heb ook een knufkussensloop, die is al helemaal versleten maar zonder kan ik niet slapen...quote:Op woensdag 5 april 2006 13:11 schreef moussy het volgende:
Hier nog 1 van bijna 7 die met een tutdoek slaapt hoor, het foppie is de deur uti gegaan toen Cas kwam, toen was ie ineens voor babies. Ik heb me er nooit druk om gemaakt. Mijn broer heeft echt járen geduimt en die heeft een schitterend mooi gebit. Ik was met een jaar of 7 van het duimen af en moest toch echt een beugeltje (en niet eens vanwegen het duimen) ik heb trouwens wel jarenlang een eeltplekje van mn ondertanden op mn duim gehad.
Enneh, het toppunt, mijn schoonzus van ehm... 35 dacht ik, slaapt nog iedere nacht met gerafelde todderige spuugdoekjes en een duim...
quote:Op woensdag 5 april 2006 18:03 schreef Ticootje het volgende:
ik heb ook een knufkussensloop, die is al helemaal versleten maar zonder kan ik niet slapen...
Wowquote:Op woensdag 5 april 2006 19:56 schreef jessie het volgende:
Het juffenfeest was leuk bij Bo. Ik ben heel trots op haar. Ze heeft met veel dingen meegedaan en heeft niet de hele tijd alleen maar bij mij gehangen
En wat is ze mooie he
(ze had ook nog een diadeem in met van die sprieten met bolletjes aan t uiteinde, maar die was ik met de foto maken vergeten in te doen)
[afbeelding]
[afbeelding]
Thanxquote:Op woensdag 5 april 2006 22:01 schreef E.T. het volgende:
Twan staat er ook bij![]()
Bo, wat ben je mooi!!!
Kan gebeuren, ik schrijf heel vaak 20-02-2002 ipv 20-03-2002quote:Op donderdag 6 april 2006 12:30 schreef E.T. het volgende:
oeps, tikfoutje
Palmpasen stok maken, leuk!
Fijn dat 't slapen nu ook goed gaat![]()
quote:Op zaterdag 8 april 2006 21:00 schreef lady-wrb het volgende:
wat deden ze dan babsjuh?
luca ook niet hoor, maar die gaat donderdag als skelet.quote:Op dinsdag 11 april 2006 12:27 schreef Rewimo het volgende:
Nee, die heeft ie niet.
Denk het niet, Christan valt ook groot (122/128)quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:59 schreef jessie het volgende:
O die 110/116 had wel gepast. Ze vallen best erg groot.
Ow die playama... die is cool ja.... die vond Twan ook heel gaaf... ben eigenlijk vergeten te kijken of ze hem hier nog bij de Blokker hadden, misschien morgen even in Almelo....quote:Op dinsdag 11 april 2006 13:15 schreef Rewimo het volgende:
Zie www.blokker.nl en klik dan op de paasfolder. Even doorbladeren
hahah nee, maar ze moeten (of mogen) in pyjama.quote:Op dinsdag 11 april 2006 18:59 schreef jessie het volgende:
Als skelet naar t paasontbijt? Moeten ze verkleed dan?
oei, dat ligt heel veel aan het kind zelf, Priscil puberd nog nauwelijks, maar in haar klas zitten al wel kinderen die al ongesteld zijn en hevig puberen..... ik hoop dat het hier nog even rustig blijft!!quote:Op woensdag 12 april 2006 10:53 schreef gnoompje het volgende:
oh dat doet ze nu al.
Niet dat ze weet waar ze het over heeft want af en toe is het![]()
![]()
![]()
Maar zo weet ik wel al een beetje wat ik van haar kan verwachten als ze een jaar of 11 is![]()
Ow leuk zeg...quote:Op woensdag 12 april 2006 12:25 schreef Rewimo het volgende:
Ik ga Christan zo ophalen, ben benieuwd. Ze gingen ook eieren zoeken in en om de school
Waarschijnlijk gaat mijn kleine meisje snel ongesteld wordenquote:Op woensdag 12 april 2006 12:06 schreef Ticootje het volgende:
[..]
oei, dat ligt heel veel aan het kind zelf, Priscil puberd nog nauwelijks, maar in haar klas zitten al wel kinderen die al ongesteld zijn en hevig puberen..... ik hoop dat het hier nog even rustig blijft!!
Och arme Djenquote:Op donderdag 13 april 2006 11:08 schreef Anitra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat mijn kleine meisje snel ongesteld worden
Ze had vannaht buikpijn die kwam en weg ging, ze lag te huilen van de pijndat had ik vroeger ookdus heen en weer gelopen met kruikjes en kopjes thee de hele nacht. Er is nog nks "losgebarsten" maar het was zo duidelijk "ongipijn" zoals ze het bescheef dus lang zal het niet mer duren. Dan zal er taart gehaad worden en "gevierd" worden dat mijn kleine meisje "vrouw" is eworden
Grijs dat klinkt heel gezellig!
Rewimowat zal jij geschrokken zijn zeg
hier zijn ze vorige week met bosjes flauw gevallen bij een rampoefening van de scholen hier
Dat zijn de beste mensen hoorquote:Op donderdag 13 april 2006 17:48 schreef moussy het volgende:
Leuk he, diaan, die eerste dingen!
Ik ga me niet druk maken om het natuurclubje, vind het vooral sneu. En kortzichtig, want ze denkt nu dat René iets mankeert. Ik zal dr vast in het ADHD/PDD-NOS/asperger hoekje drukken
quote:Op donderdag 13 april 2006 17:48 schreef moussy het volgende:
Leuk he, diaan, die eerste dingen!
Ik ga me niet druk maken om het natuurclubje, vind het vooral sneu. En kortzichtig, want ze denkt nu dat René iets mankeert. Ik zal dr vast in het ADHD/PDD-NOS/asperger hoekje drukken
Ze ging ook best wel te keer hoorquote:Op donderdag 13 april 2006 18:02 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat zijn de beste mensen hoor
Maar wel erg raar dat er zo snel al gezegd wordt dat ze niet terug hoeft te komen, kom op, het gaat om kinderen
En meteen denken dat er wat aan de hand is, gaat wel erg ver.
dit is de redenquote:DE JEUGD NATUURCLUB is speciaal voor kinderen die het leuk vinden in de natuur, maar die óók stilletjes naar vogels kunnen luisteren, en stil kunnen zijn als ik iets vertel enz. Dat mis ik bij René.
Ik wil je dan ook vragen om de 6 euro van de volgende keren bij mij op te halen en speciaal voor René een passende aktiviteit te gaan zoeken.
Je weet mijn mailquote:Op donderdag 13 april 2006 18:21 schreef moussy het volgende:
[..]
Ze ging ook best wel te keer hoorZo erg dat ik dr op een gegeven moment voorzichtig getackeld heb en even met dr kont op de grond heb laten zitten, zodat ik die maaiende armen vast kon houden. Maar dat was pas een half uur en 2 straten verder
volgens mij mag je geen mailwisseling plaatsen toch, anders zou ik het zo doen... écht, mn klus ligt op de grond.
Tja.... blijf het toch belachelijk vinden na 1 keer meegedaan te hebben en een "driftbui" te hebben gehad met mama...quote:Op donderdag 13 april 2006 18:24 schreef moussy het volgende:
Lishe, René is pas 1 keer te cluppen geweest en dat gekrijs was "privé" René was boos op mij omdat ik de fotograaf niet aan zn jas trok om terug te halenv oor nieuwe foto's.
[..]
dit is de reden
Tja, nou ja, ach, ze gaat er niet meer heen, of ze nou mag of nietquote:Op donderdag 13 april 2006 18:33 schreef Lishe het volgende:
Sorry voor mijn uitval van net. Maar ik vind echt dat een leidster dan met dat kind (in dit geval rene) op zoek moet gaan naar een manier om het ook voor haar te laten lukken. Ik zou heel graag willen dat al 'mijn'kinderen luisterden naar wat ik vertel, maar dat zijn er maar weinig hoor. (Speluitleg, niet mijn getetter over school, papa's en mama's en watalnietmeer). Ik vind het weinig proffesioneel van die vrouw.
Ik zal dr strak even een schaar geven, ff testen of ze een borderliner is. Ik heb nog een mooie quote uit het mailtjequote:Op donderdag 13 april 2006 20:04 schreef Brighteyes het volgende:
Dat 'speciaal voor René' ook!Alsof er iets mis is met haar!
![]()
quote:Want dat verziekt aardig de sfeer van het natuurclubje.
"Gelukkig" leven we niet meer in de tijd dat menstruatie een verboden onderwerp is.quote:Op donderdag 13 april 2006 19:52 schreef Luchtbel het volgende:
Anitra is dit niet wat te prive? Maakt mij verder niet uit hoor maar kinderen van haar leeftijd kunnen ook lezen. Ik had het niet prettig gevonden als iemand uit mijn klas (of broer of zus) dit gelezen zou hebben.
OMG, ik zou mn moeder voor gek verklaren, eng vinden en nog wel erger denk ik als ze er zo'n feest van had gemaaktquote:Op donderdag 13 april 2006 20:20 schreef Anitra het volgende:
Mijn moeder had ook ruzie met mij toen ze met taart kwam. Alleen had zij niet verwacht dat ik zo jong ongesteld zu worden dus ik wist er niks van en als je dan ineens bloed ziet dan schrik je je kapot en als je moeder dan met haar vriendin gaan staan juichen in de gang heb je ook geen zin in taart meer
Djen is gek op taart en ze weet dat het niet fijn is om het te worden, maar ze snap wel de "viering" van het "vrouw" worden
Ik schaamde me al voor een bh op mn elfde, dus ongesteld zijn was helemaal een big nono om over te pratenquote:Op donderdag 13 april 2006 20:21 schreef Luchtbel het volgende:
Ik zou me doodgeschaamd hebben, hoe open alles ook besproken mag worden.
En dat was?quote:Op donderdag 13 april 2006 20:36 schreef moussy het volgende:
Ik kreeg nog wel de leukste reactie van mijn opa![]()
![]()
Ja behalve die paar meelezers bij Djen uit de klasquote:Op donderdag 13 april 2006 20:41 schreef Brighteyes het volgende:
Dus? Dat zijn we hier toch allemaal als het goed is?
quote:Op donderdag 13 april 2006 20:43 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja behalve die paar meelezers bij Djen uit de klas![]()
Ik geloof er niet in dat de complete omgeving van Djen hier meelurkt in het topic. Als die kids al op internet zitten, gaan ze echt in dit specifieke subforum neuzen, maar zullen ze eerder in andere fora neuzen.quote:Op donderdag 13 april 2006 21:07 schreef m@x het volgende:
Op die leeftijd kan je menstruatie heel genant zijn. Ik zat er echt niet op te wachten dat de hele buurt het wist.
quote:Op donderdag 13 april 2006 21:40 schreef E.T. het volgende:
Ik vind dat kettinkje dat Lois van d'r vader kreeg zo'n lief iets
Ja ik ookquote:Op donderdag 13 april 2006 21:40 schreef E.T. het volgende:
Ik vind dat kettinkje dat Lois van d'r vader kreeg zo'n lief iets
toch wel de zilveren he?quote:Op donderdag 13 april 2006 21:41 schreef moussy het volgende:
[..]
Ja ik ook
René mag mn druppeltjes speldje van het doneren tegen die tijd wel hebben![]()
die komt niet hoorquote:Op donderdag 13 april 2006 21:56 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit nog steeds te wachten op Moussy's onthulling over haar opa's uitspraak
ik begrijp hier iets niet!quote:Op donderdag 13 april 2006 22:27 schreef Lishe het volgende:
Ahhh, al die taart. Mijn zusje en ik kregen allebei chocolade van mijn moeder. Verder geen feest gevierd, al huilde mijn moeder wel 'toen ik het werd'. (Ze is jonger dan ik en ik vond het heeeeel gemeen dat ze eerder ongesteld was. Naiefen PCO
) Ik was al 18.
![]()
Ja maar het is geen Pasenquote:
Ja maar ja maar dan had hij het pas met pasen mogen krijgenquote:
Ik overleef het wel hoor, maar ik ben dit eigenlijk niet zo gewend van hemquote:Op vrijdag 14 april 2006 10:00 schreef Anitra het volgende:
Christan zit in een hele ondeugende periode volgens mij, sterkte Rewimo
Oooooooooooooooooooooooooooquote:Op vrijdag 14 april 2006 10:02 schreef Rewimo het volgende:
Hij had het ook nog niet gekregen. Het lag in de kast en hij wist dat hij moest wachten tot het pasen is.
quote:Op vrijdag 14 april 2006 10:02 schreef Rewimo het volgende:
Hij had het ook nog niet gekregen. Het lag in de kast en hij wist dat hij moest wachten tot het pasen is.
Ik kan hem juist beter buiten de deur zetten. Daar is geen kast met chocolaquote:
Die gedachte is bij me opgekomen jaquote:Op vrijdag 14 april 2006 12:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Ghehehe. Of alle chocola in een superhoge kast verstoppen waar ie van zn lang zal ze leven niet bij komt?
Als het niet vreselijk zielig voor je kind zou zijn, zou je het bijna doen. Gewoon om dat soort lui de mond te kunnen snoerenquote:Op dinsdag 25 april 2006 21:20 schreef Lois het volgende:
Dat is wel heel fijn, zo'n lotgenoot lady-wrb.Dat heb je soms zo nodig, praten met iemand die het gewoon begrijpt en niet zoiets heeft van "geef hem maar een weekje hier dan is het zo over".
Dat is wel balen zeg. Eigenlijk zou je dan willen dat ie niet zo sociaal kon doen...quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:28 schreef lady-wrb het volgende:
vandaag had ik weer ouderoverleg in purmerend. zoals ik al vreesde werd luca een rustig en lief kind gevonden. ze hebben dus niet de echte luca bovengehaald. dus het zal wel weer op niets uitdraaien. weer zo'n welles nietes gedoe.
Is het dan niet een idee om eens te kijken of er niet iets met video-observatie thuis gedaan kan worden? Dan hebben ze iig beelden van de situatie erbij.quote:Op dinsdag 25 april 2006 21:28 schreef lady-wrb het volgende:
vandaag had ik weer ouderoverleg in purmerend. zoals ik al vreesde werd luca een rustig en lief kind gevonden. ze hebben dus niet de echte luca bovengehaald. dus het zal wel weer op niets uitdraaien. weer zo'n welles nietes gedoe.
Ow dat wist ik niet joh! Eva doet niet mee met reguliere vakanties dus...quote:Op donderdag 27 april 2006 20:41 schreef lady-wrb het volgende:
dr zit wel een vakantie tussen he?
Eva kan in principe 1 t/m 5 mei vrij. Er is ons echter aangeraden om haar op te geven voor vakantieopvang, dat is gewoon op school, in haar eigen klas met dezelfde kindjes, maar alleen niet altijd met dezelfde leidsters. Dat hebben we ook gedaan, zeker als we kijken naar hoe moeilijk ze het weekend al vind. Op zaterdag is ze altijd erg moeilijk, onhandelbaar bijna omdat het ritme verstoord is. Op zondag valt dat alweer een stuk mee en dan wil ze op maandag niet meer naar school. Ze moet dan echt het busje ingebracht worden terwijl ze de andere dagen zo naar binnen huppelt. Verder hebben ze om diezelfde reden maar 3 weken zomervakantie (waarin geen vakantie-opvang beschikbaar is maar dat willen we dan ook niet), 1 week herfst en 1 week kerstvakantie.quote:Op donderdag 27 april 2006 20:48 schreef jessie het volgende:
Gek eigenlijk dat de vakantie's tussen reguliere scholen en speciaal onderwijs zo verschillen. Of is dit juist expres zo voor de regelmaat enzo?
Dochterlief zit ook op speciaal onderwijs (ZMLK) en heeft gewoon de volle 2 weken vakantie nu, zag er stiekum wel een beetje tegenop, maar de eerste week zijn we heerlijk relaxed doorgekomen. Alleen al het feit dat er geen wekker gezet hoeft te wordenquote:Op donderdag 27 april 2006 20:51 schreef Lois het volgende:
[..]
Eva kan in principe 1 t/m 5 mei vrij. Er is ons echter aangeraden om haar op te geven voor vakantieopvang, dat is gewoon op school, in haar eigen klas met dezelfde kindjes, maar alleen niet altijd met dezelfde leidsters. Dat hebben we ook gedaan, zeker als we kijken naar hoe moeilijk ze het weekend al vind. Op zaterdag is ze altijd erg moeilijk, onhandelbaar bijna omdat het ritme verstoord is. Op zondag valt dat alweer een stuk mee en dan wil ze op maandag niet meer naar school. Ze moet dan echt het busje ingebracht worden terwijl ze de andere dagen zo naar binnen huppelt. Verder hebben ze om diezelfde reden maar 3 weken zomervakantie (waarin geen vakantie-opvang beschikbaar is maar dat willen we dan ook niet), 1 week herfst en 1 week kerstvakantie.
Het kan gewoon niet met dit soort kindjes, die trekken al die dingen echt niet.
Hoeveel nachtjes is ze logeren dan? Toch wel lekker vertrouwd bij opa en oma?quote:Op zondag 30 april 2006 19:26 schreef moussy het volgende:
Mijn dochter is voor het eerst uit logeren en ik roep wel eens dat ze maar een nieuwe moeder moet gaan zoeken als ze me zat is, maar ik voel me alles behalve prettig
Tot ze niet meer wilquote:Op zondag 30 april 2006 19:31 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Hoeveel nachtjes is ze logeren dan? Toch wel lekker vertrouwd bij opa en oma?
Jeetje, joey is 8 en heeft maatje 33quote:Op vrijdag 28 april 2006 17:36 schreef Stout het volgende:
Wow....................ging schoenen kopen, sandalen voor de zomer (waar ie blijft weet ik trouwens niet ...)
Merijn heeft nu maat 35, hij is 6,5 ! Waar gaat dit in hemelsnaam heen ? Papa heeft maat 46 (krap)....
Wat zielig dat Eva zo moest spugen, maar wat goed dat ze het aan voelde komen! Da's toch weer een stapje voorwaarts ook lijkt me!quote:Op zondag 30 april 2006 20:50 schreef Lois het volgende:
Dat is echt hartstikke zielig maar ik vind het zo onwijs knap dat ze het wel kon aangeven.
Ik was helemaal gloeiend trots
Ja echt, ik vind het zo stoer! Maar ze wordt echt tot in dr haarvaatjes verwend en zelfs de buurvrouw van mn moeder doet er aan meequote:Op donderdag 4 mei 2006 21:57 schreef Lois het volgende:
Wat goed zeg mous, ze houdt het echt lang vol! Knap hoor!
Belana wat een grote voeten heeft Christian. Milou is ook 5 en een half en heeft maatje 26quote:Op zondag 7 mei 2006 18:26 schreef Rewimo het volgende:
Hallo
Hier zijn ook als eerste twee kiezen doorgekomen, dat schijnt gebruikelijk te zijn, wist ik ook niet
Schoenmaat hier is 33 (meneer is 5,6).
En het grote nieuwsChristan duimt niet meer
In de vakantie is hij er (achteraf door een sneetje in zijn duim) helemaal vanaf gekomen. Hij kwam op een gegeven moment zelf melden: Mama, ik duim niet meer want mijn duim smaakt niet meer lekker
Ik had het al gemerkt natuurlijk, maar niets gezegd om hem niet op ideeën te brengen
bij de moeder weghalen en onder een lamp leggen.quote:Op maandag 8 mei 2006 13:33 schreef lady-wrb het volgende:
moussy, wat doe je tegen een kip die dr eigen kuiken om zeep helpt?
ik heb dr nu nog een die aan het uitkomen is; hoe voorkom ik dat ze die ook het hoekie om helpt?
(sorry, offtopic)
Gaat Timo volgend schooljaar wel naar groep 3? Lijkt me wel teveel als hij nog een jaar moet kleuteren als hij groep 3 materiaal doet...quote:Op maandag 8 mei 2006 06:11 schreef Stout het volgende:
Grijs, met merijn gaat het op zich goed op school, hij verveelt zich alleen te pletter. Ze juf heeft het te druk met de 'probleem' kinderen in de klas. Timo (bijna 5) verveelt zich ook maar dan omdat hij groep 1/2 wel gehad heeft maar niet naar 3 kan (sociaal emotioneel nog niet aan toe) Gelukkig pakt die juf het beter op door hem wel groep 3 materiaal aan te bieden. Hij kan nu dus aardig lezen en schrijven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |