abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 mei 2006 @ 15:10:04 #151
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37658148
SeaOfLove wat een schrik! Gelukkig een goede afloop!
Julius klein tandenmonstertje! Je hebt wel het goede weer uitgekozen voor doorkomende tandjes: nu kun je ongestoord veel ijsjes eten
LadyS wat een schattige sandaaltjes heeft Amber
Bix, foto
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_37658532
ik moet ze nog verkleinen, maar heb al wel een filmpje voor je:

piet kan steeds vaker niet meer slapen 's middags. nu is 't ook wel erg warm op zijn kamer overdag, de zon staat er pal op. gisteren heeft ie daarom z'n middagslaapje uiteindelijk in ons bed gedaan. maar meestal vindt ie 't daar veel te leuk om te gaan slapen. gaat ie in mijn kastjes zitten snuffelen enzo... ik schrok me kapot laatst, had ie de nagellakremover te pakken (en open!). stom he dat dat zo voor 't grijpen stond. inmiddels niet meer natuurlijk. maar 't ging altijd zo goed, hij kwam nooit aan dat kastje...

julius, sterkte met de tanden-ellende!

[ Bericht 54% gewijzigd door bixister op 08-05-2006 15:29:57 ]
  maandag 8 mei 2006 @ 15:25:39 #153
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_37658641
schattig dat lachje van Piet ook

Noah heeft met koninginnedag een oud loopfietsje gekregen, maar hij snapt nog niet goed wat de bedoeling is Hij gaat of zitten, of gewoon opstaan en lopen. Maar zittend lopen snapt ie nog niet
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_37658657
@t Bix.... leuk filmpje, wat een lol heeft ze ook....kleine meisjes die giechelen
pi_37658708
ojee wie is nou die zo lekker lacht? anyway...zowiezo schattig!
pi_37658919
ze lachen allebei maar je hoort piet er bovenuit. oja en de 'nieuwe coupe' zie je hier:

[ Bericht 63% gewijzigd door bixister op 08-05-2006 15:58:04 ]
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 8 mei 2006 @ 19:43:02 #157
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_37667119
Zo'n weekendje weg haalt wel leuke dingen bij die Peuters boven.
Zo heb ik de eerste ochtend haar luier uit getrokken. En omdat ik die niet in het kleine prullebakje wil gooien en er buiten een grote container staat zeg ik tegen Saskia 'Kom, we gaan je luier buiten weggooien'.

'Ja...buiten weg gooien'.

Ik hijs dat kind in een jasje, want 's morgens om 7 uur was het nog wat fris. Zoek mijn en haar schoenen en na een minuut of 5 zijn we wel good to go. Ik loop naar voordeur en Saskia drentelt achter me aan. Ik doe de deur open. Saskia staat op de drempel, smijt haar vuile luier op de stoep en draait zich om om naar binnen te gaan.

Tja ik had er niet bij gezegd dat we hem in de container gingen gooien.

Tweede dag. Opa en Oma waren er ook en Opa had de eer om een wakkere Saskia uit bed te halen. Opa loopt d'r kamer in en het eerst wat ik mijn kotertje die dag hoor zeggen is 'Opa... dikke buik!'
pi_37667738
Saskia dat zeg je toch niet
  maandag 8 mei 2006 @ 20:03:25 #159
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_37667945
quote:
Op maandag 8 mei 2006 19:58 schreef danosa het volgende:
Saskia dat zeg je toch niet
ze had opa nog nooit in onderbroek gezien. Opa was even naar de wc geweest en dacht z'n kleindochter te horen, keek dus even om de hoek van de deur. Uiteraard waren wij wakker geworden van de wc (en Saskia). Wij horen Saskia dus heel verbaasd "hoi!!" zeggen tegen Opa.. En vervolgens: "Opa dikke buik!!"
Wij lagen nog in bed en moesten toch wel even heel hard lachen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  maandag 8 mei 2006 @ 20:33:09 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_37669181
Vertel nou eens... wat doe je met een kindje wat echt alleeeeeeen nog maar "nee" kan zeggen en echt nergens naar luistert? Wat voor "straf" geef je dan? want ik kan wel zeggen dat ie op de bank moet gaan zitten oid, maar dat doet ie toch niet. dan zegt ie "nee"
vertel vertel, wat gaan we hieraan doen? Het is een fase he? duurt maar een dag of 5 toch? Iemand?
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator maandag 8 mei 2006 @ 20:37:19 #161
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37669340
Hahahaa Saskia

Iris was vanmorgen opgestaan en als die wakker is staat ze altijd enorm te treuzelen bij de trap. Dan moet ze nog even dit pakken, of zus doen, of dat vertellen. Van alles om maar niet gelijk naar beneden te kunnen ,vooral niet als je enorme haast hebt smorgens. Meestal zeg ik dan na een tijdje " kom Iris, er komt een krokodil aan. Snel, we moeten naar beneden" En dat vind ze dan weer zo grappig dat ze snel in mijn armen springt en dan racen we naar beneden en doen dan het hekje snel dicht "net op tijd!"
Vanmorgen ineens zegt ze " ow mama kijk! een babykrokodil" die zat zgn. op de overloop. Ze wilde hem aaien, en hij moest natuurlijk mee naar beneden. Voorzichtig pakte ze hem op en toen mocht ik haar optillen."mama! voorzichtig lopen!! anders viel hij uit haar handje.
Beneden aangekomen liep ze gelijk met uitgestoken hand naar Jeroen "kijk papa!" terwijl ik snel souffleerde "kijk papa, Iris heeft een babykrokodil gevonden boven".
Ze liet hem daarna aan Eva zien die dacht dat ze het denkbeeldige spelletje " ik ben jarig" speelden en haar een stukje taart gaf. Dus die deed net of ze de taart opat, al helemaal trots dat ze zo ineens kan meespelen. Iris helemaal over haar toeren natuurlijk " Eva heeft babykrokodil opgegeten" maar gelukkig liet ze zich troosten toen ik zei dat Eva niet de babykrokodil had opgegeten maar hem juist een kusje had gegeven.
Affijn, wij zitten eindelijk rustig op de bank met flesje pap en ik mijn ontbijtje. Ik ben langzaam weer een beetje weg te doezelen en ineens begint Iris heel hard te gillen. Dus ik schrok me dood en vroeg wat er aan de hand was. Bleek de babykrokodil in haar oor te zijn gekropen!
Mijn ochtend was weer boeiend.

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 08-05-2006 20:43:17 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_37669714
Iris
Wel lief dat Eva zo graag mee wil spelen

Wat eng SeaOfLove! Gelukkig wel goed afgelopen! En dat brandwondverhaal is ook zo erg Heeft ze nog littekens of is dat weggegroeid?

Grappige schoentjes LadyS! Myrthe gaat er ook steeds vandoor op mijn slippers, dus die heeft Winnie-de-pooh-slippers gekregen waar ze helemaal weg van is

Anna ziet er lief uit zo en die verhalen over Saskia zijn ook geweldig

Voor Myrthe was het vandaag ook weer echt zwempakweer. Alleen die blaadjes he ze moet nu maar goed leren om water te zeven zodat haar badje schoon blijft
Hoe heb je dat met Iris opgelost, Lois?
  Jubileum moderator maandag 8 mei 2006 @ 21:08:12 #163
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37670347
Ik heb een heel pedagogisch verhaal verteld over dat vies worden in het badje buiten niet erg was, en dat we 's avonds onder de douche weer schoon water zouden hebben enzo.
Het schepnetje + theezeefje wat ik haar daarna heb gegeven om zelf de controle te hebben over de hoeveelheid vuiltjes in het water hielp beter.

Belana het is maar een fase..hetismaareenfase....hetismaareenfase.....
Ik zet ze dan meestal even op de gang, ik waarschuw 1 keer en daarna gang.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_37670552
Haha dat pedagogische verhaal helpt hier ook geen steek Jammer want meestal is ze wel voor rede vatbaar ('niet met je schoenen op de bank want dan wordt die vies' enzo).
Dan proberen we deze zomer het zeefje maar.
  maandag 8 mei 2006 @ 21:31:23 #165
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37671485
Tja meisjes, vieze voeten zijn ook heeeeeeeeel bah, opgetrokken neusje.

Maar dat hoef je niet iedere keer schoon te maken, alleen als je naar binnengaat.
Ieh bah! bah jij! giechelde het kleine meisje

pi_37671652
Jolietje, gewoon je moeder om een papiertje (tissue) vragen morgen
  maandag 8 mei 2006 @ 21:37:23 #167
640 snoopy
peanuts
pi_37671736
Is dat een meisjesding met die vieze voeten? Zaterdag in de zandbak een meisje aangetroffen dat heeeeeeeeel hard ging gillen als ze een zandkorreltje in haar schoen voelde
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Jubileum moderator maandag 8 mei 2006 @ 21:38:29 #168
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_37671778
wat een heerlijke foto's! Dat neusje van Jolie
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 8 mei 2006 @ 21:41:35 #169
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37671931
quote:
Op maandag 8 mei 2006 20:33 schreef Belana het volgende:
Vertel nou eens... wat doe je met een kindje wat echt alleeeeeeen nog maar "nee" kan zeggen en echt nergens naar luistert? Wat voor "straf" geef je dan? want ik kan wel zeggen dat ie op de bank moet gaan zitten oid, maar dat doet ie toch niet. dan zegt ie "nee"
vertel vertel, wat gaan we hieraan doen? Het is een fase he? duurt maar een dag of 5 toch? Iemand?
Ik wil je niet de moed in de schoenen praten, maar die fase is hier nog steeds niet over . In het begin bleef Freek ook niet op de "strafplek" zitten, en dan heb je dus echt ijzeren zenuwen nodig. Terugzetten, en terugzetten, en terugzetten, totdat ie snapt dat ie er pas af mag als jij het zegt. Daarna uiteraard kusje, knuffel, goedmaken .
Het zal niet meevallen nu je zwanger bent, maar als je het op kunt brengen heb je die strijd in ieder geval gestreden als de baby er is....
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 8 mei 2006 @ 21:42:41 #170
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37671988
Nee man Myrthe gewoon lekker douchen, twee keer per dag afgelopen weekend

Lief trouwens dat ze op de drempel zit, dat vind ik schattig.
pi_37672019
quote:
Op maandag 8 mei 2006 14:47 schreef SeaOfLove het volgende:

[..]

Milou toen ze een stuk jonger was en dus ook niets van gras moest hebben;-)

[afbeelding]
Volgens mij vond Milou het nog erger dan Isis. Isis is inmiddels grotendeels eroverheen.
pi_37672181
Leuk.. staartjes!
Myrthe was erg kwaad op me vandaag toen ik de douche uitzette maar ik moest ook nog koken.
Grappig zoals dingen hetzelfde kunnen zijn.
  maandag 8 mei 2006 @ 21:50:31 #173
24188 Belana
kloon van belana
pi_37672309
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:41 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik wil je niet de moed in de schoenen praten, maar die fase is hier nog steeds niet over . In het begin bleef Freek ook niet op de "strafplek" zitten, en dan heb je dus echt ijzeren zenuwen nodig. Terugzetten, en terugzetten, en terugzetten, totdat ie snapt dat ie er pas af mag als jij het zegt. Daarna uiteraard kusje, knuffel, goedmaken .
Het zal niet meevallen nu je zwanger bent, maar als je het op kunt brengen heb je die strijd in ieder geval gestreden als de baby er is....
mmm... jij bent ook degene die gelijk heeft gehad over het gaan spelen he?

Het is idd extra vermoeiend nu, ik heb niet zoveel energie, geduld etc. En hij lacht me gewoon uit he... ook al weet ie evengoed wel dat ie fout zit, want het is wel achteraf "mama is wief he, mama kusje, mama kuffel" zucht... Maar volhouden helpt dus wel?
stormy waters...
sailin'
  maandag 8 mei 2006 @ 21:51:41 #174
24188 Belana
kloon van belana
pi_37672362
Die foto van Myrthe

Liam smeert zichzelf helemaal onder, maar heeft wel dat ie dan ineens het heel erg vind dat zijn handjes vies zijn,
stormy waters...
sailin'
  maandag 8 mei 2006 @ 22:08:34 #175
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37673123
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:50 schreef Belana het volgende:

[..]

Het is idd extra vermoeiend nu, ik heb niet zoveel energie, geduld etc. En hij lacht me gewoon uit he... ook al weet ie evengoed wel dat ie fout zit, want het is wel achteraf "mama is wief he, mama kusje, mama kuffel" zucht... Maar volhouden helpt dus wel?
Volhouden helpt . Wat mij de motivatie gaf om toch vol te houden was, dat als de baby er eenmaal was, ik vond dat Freek op zijn minst moest weten dat ie moest luisteren. Niet dat ie keurig luisterde hoor, integendeel zelfs, maar hij bleef wel zitten als ie straf had, en wist ook waar dat voor bedoeld was. Je komt handen en ogen tekort met een baby en een peuter, dus ik was blij dat die strijd in ieder geval gestreden was. Bovendien vind ik (maar da's mijn mening) dat een peuter in sommige situaties gewoon moet luisteren, simpelweg omdat het anders gevaarlijk wordt.
  maandag 8 mei 2006 @ 22:13:34 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_37673340
Ja, ik vind dat ook Leah en ik ben altijd heel consequent. Maar ik vind het echt moeilijk als hij gewoon echt niet blijft zitten en alleen maar hard gaat lachen. Rustig blijven zal wel het verstandigst zijn denk ik... Het rare is dat ie het bij de oppas wel doet...
stormy waters...
sailin'
  maandag 8 mei 2006 @ 22:20:47 #177
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37673651
Hum, iets met vreemde ogen, en dwingen ?

Ik merkte hier dat Freek voelde dat ik niet echt boos was ofzo. Totdat ik mijn gezicht echt op boos zette (en dat was ik na de 10e keer terugzetten trouwens ook!), en iets vastberadends kreeg. Zo van; "Je GAAT het snappen, al zitten we hier morgen nog ."
  maandag 8 mei 2006 @ 22:23:08 #178
24188 Belana
kloon van belana
pi_37673745
Nou, het geeft iig wel weer moed om door te zetten Maar vermoeiend blijft het
stormy waters...
sailin'
  maandag 8 mei 2006 @ 22:25:15 #179
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_37673832
Niet doorzetten is uiteindelijk vermoeiender! Succes!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 8 mei 2006 @ 22:25:30 #180
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_37673836
euhm.. van welke leeftijd beginnen jullie moet "straffen" (dus op de gang, krukje zitten enzo) En in welke situaties. Want hoewel Amber een draak kan zijn zo nu en dan heb ik haar nog nooit op de gang gezet ofzo. Als ik iets zat ben dan trek ik haar uit de situatie zeg maar en dan is het eigenlijk over.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 8 mei 2006 @ 22:27:19 #181
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37673894
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:23 schreef Belana het volgende:
Nou, het geeft iig wel weer moed om door te zetten Maar vermoeiend blijft het
Ja, ontzettend... Ik heb afgelopen week voor het eerst even rustig een blaadje (boek is nog te hoog gegrepen ) kunnen lezen in de tuin. Freek aan het spelen, dreumes aan het spelen, en het ging allemaal goed . Dit ongekende geluk duurde 20 minuten, maar gaf me wel het gevoel dat we nu het ergste gehad hebben .
pi_37673904
Bij Myrthe rond de anderhalf jaar, dus een maand of 4/5 nu. Maar gemiddeld staat ze misschien eens per maand op de gang, en misschien eens per week even eraan herinneren dat iets echt niet mag, en als je het nog een keer doet dan... en bij haar helpt dat voldoende. Maar ze is sowieso erg rustig, geen 'uitdagertje'. Op de gang is voor gevaarlijke dingen als beker richting tv gooien, of iets als mij bijten. Half minuutje straf ongeveer haalt haar dan uit die woede.
En als je het niet nodig hebt gewoon niet doen ik vind het ook meer een noodoplossing dan iets leuks noodzakelijks in de opvoeding.
  maandag 8 mei 2006 @ 22:29:16 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_37673971
dat klinkt heerlijk Leah Er is dus hoop
Ach, ik weet het ook allemaal wel, maar soms wil je ff bevestiging

LadyS, ik weet niet meer precies wanneer ik daarmee begonnen ben, maar wel al een tijdje...
stormy waters...
sailin'
  maandag 8 mei 2006 @ 22:31:08 #184
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37674036
Bij Freek rond de twee jaar, en dat had eigenlijk best iets eerder gemogen . Dus was ik er bij Dreumes een stuk vlotter mee, en dat lijkt wel wat beter te gaan, al moet ik eerlijk zeggen dat dat ook een heel ander kind is. Wat Poemojn zegt, ook geen uitdagerig kind.
  maandag 8 mei 2006 @ 22:32:08 #185
24188 Belana
kloon van belana
pi_37674074
Als ik er zo over nadenk zal Liam ook wel iets van 1,5 zijn geweest, hij is altijd al een uitdagertje geweest namelijk
stormy waters...
sailin'
  maandag 8 mei 2006 @ 22:32:52 #186
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37674116
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:27 schreef poemojn het volgende:

ik vind het ook meer een noodoplossing dan iets leuks noodzakelijks in de opvoeding.
Ik ook hoor, maar met een levenslink kind heb je geen keus...
  maandag 8 mei 2006 @ 22:33:36 #187
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_37674144
Amber is idd ook geen uitdagertje. Ze doet niet zo gauw met dingen gooien enzo.

Ik heb juist meer problemen dat ze als we in de stad zijn, dat ze weg gaat lopen. En ik ben niet zo snel meer en dat lijkt ze te weten. Maar dan doe ik een paar keer waarschuwen dat ze in de buggy moet als ze dat blijft doen. Maar dat is het eigenlijk hetzelfde pincipe bedenk ik me net
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_37674183
quote:
Op maandag 8 mei 2006 21:41 schreef Leah het volgende:
klopt hier ook die fase heeft mijn uk ook af en toe nog wel eens, ze snappen het uiteindelijk wel, hij moest eerst bij mij op de bank zitten maar dat vond ie uiteindelijk alleen maar leuk. toen heb ik em in een hoek vd kamer gezet.. en inderdaad terugzetten terugzetten terugzetten, pas als ie echt luistert en daar een minuutje of 2 gestaan heeft draai ik em om en leg ik uit dat hij stout is geweest en dat het niet mag uitleggen waarom enzo, ook al begrijpt ie er misschien geen hol van.
Daarna kusje knuffeltje en zeggen dat ie lief weer mag gaan spelen
tis geen fase van 5 dagen de mijne roept nog steeds bijna overal nee op, meestal probeer ik het met open vragen, of een keuzevraag (wil je dit of dat)
pi_37674197
Levenslinke kinderen heb ik (nog) niet dus dat scheelt.
  maandag 8 mei 2006 @ 22:35:28 #190
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37674217
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:29 schreef Belana het volgende:

Ach, ik weet het ook allemaal wel, maar soms wil je ff bevestiging
Dat had ik precies zo . Freek was zo extreem qua gedrag, (en let wel, ik heb toch heel wat kindertjes verzorgd en opgevoed voordat ik Freek kreeg) dat ik die bevestiging eigenlijk nergens kon vinden, vond ik best heel lastig.
  maandag 8 mei 2006 @ 22:38:02 #191
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37674311
quote:
Op maandag 8 mei 2006 22:35 schreef poemojn het volgende:
Levenslinke kinderen heb ik (nog) niet dus dat scheelt.
Ik denk nu dat je beter de eerste zo kunt hebben dan valt de tweede meestal mee.
Wij riepen hier wel eens, als de tweede erger is als Freek is het eigenlijk niet zo erg, want dan moet het aan de ritalin, is ook wat rustiger
pi_37674396

en hoe gaat het nu dan met Freek? Nog steeds erg druk, ook op school/psz/kdv (ik weet niet precies hoe oud hij is) of trekt het wat bij?
  maandag 8 mei 2006 @ 22:51:20 #193
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37674838
Freek zit op de psz, en dat gaat erg goed (hij wordt bijna 4). Alhoewel de directeur van de basisschool (bij het kennismakingsgesprek) wel even verschoot toen Freek in 5 minuten tijd alle computers in de hal aanzette, de seizoenstafel omver liep, en en passant nog even probeerde de haartjes te knippen van een leuk meisje, toen ie even in de klas mocht kijken .

Buiten dat akkefietje is ie behoorlijk aangepast tegenwoordig, al blijft het natuurlijk een druktemaker. Ik durf hem zelfs te laten spelen bij mensen, en dat gaat ook goed, al moet ik er wel altijd nog bij zeggen dat ze de voordeur in de gaten moeten houden, want anders is ie weg.
pi_37675133
Een echt jongetje dus heeft ook wel wat
En als hij gewoon gevraagd wordt om te komen spelen zal dat wel goed gaan ook Fijn voor je.
  maandag 8 mei 2006 @ 23:06:36 #195
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37675486
Ja, idd. Heb me op een bepaald moment toch echt wel zorgen gemaakt, moet ik je zeggen. Maar gelukkig lost tijd en geduld ook een hoop dingen op .
Het zet me weleens aan het denken trouwens, je leest tegenwoordig steeds vaker dat jongetjes geen jongetjes meer mogen/kunnen zijn, omdat het hoofddeel van de opvoeding toch in handen van vrouwen ligt op het moment. Zit wel wat in, denk ik. Ik merk dat Freek ook heel erg "mannengezelschap" zoekt. Papa en Opa laten hem toch wat makkelijker rauzen als ik dat zou doen.
pi_37675524
Ja, daar moest ik ook aan denken Heb je wel een school met veel meesters uitgezocht?
  maandag 8 mei 2006 @ 23:09:36 #197
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_37675621
Yup . Met twee ouderwetse kleuterjuffen (die begrijpen jongetjes ook nog, hoop ik), en verder heel klein, met heel veel aandacht voor het individuele kind.
pi_37675735
Zelfs nieuwerwetse kunnen dat soms nog (een van m'n broertjes was helemaal gek op die van hem omdat ze zo'n zacht velletje had ). Maar het klinkt goed.
  maandag 8 mei 2006 @ 23:13:06 #199
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_37675761
Dat heb ik ook gelezen laatst ergens Leah, er zijn ook bijna geen meesters meer tegenwoordig. Overigens hebben het meisjes het ook hoor, ik ben niet zo van het stoeien enzo dat sowieso maar ze vliegt mijn tien keer zo hard aan als ze hem ziet dan mij. Ze gaat ook meteen zachtjes stompen enzo, om stoeien uit te lokken. Ze weet ook precies dat je bij hem meer kans maakt om van een hele hoge glijbaan te gaan enzo.

Edit: mmmm mijn scherm stond langer open dan bij jullie
pi_37675830
Hahaha, Myrthe had pas een paar rode babyslofjes voor mijn uitleg dat voeten groeien en je soms nieuwe schoenen nodig hebt aan haar handen gedaan en ging toen boksen Geen idee waar ze dat opgepikt heeft maar het zag er wel schattig uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')