abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36621922
Toch een heel topic volgekregen vol met gewoon voedsel dat sommige mensen niet lusten!

Linkje Deel 1: Welk "gewoon" eten lust je niet?

Laatste post van t vorige topic:
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Och Heit, ziel, nog nooit een goeie biefstuk gehad?
*heeft ook medelijden met kruimel_20 die zei lang te moeten knauwen op biefstuk*
(:
pi_36621969
mijn topictitel is weggevallen! Kan een modje die even veranderen naar "Welk "gewoon" eten lust je niet? 2 " ?
Grr
(:
pi_36622306
allerlei spek die overal tussen in geflikkerd wordt... vooral in hutspot dingen...
  maandag 3 april 2006 @ 21:36:31 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_36622326

[ Bericht 100% gewijzigd door Martijn_77 op 03-04-2006 22:39:44 (Erg Flauw ONZ is een paar deuren verder) ]
pi_36622430
brocolli .. daar ben ik niet zo gek op!!
Dit keer zonder signature
pi_36622733
Ik lust eigenlijk bijna alles. Olijven is niet mijn grote favoriet, maar op een pizza is zelfs dat nog wel te eten.
pi_36622865
Olijven zijn lekker.
Broccoli is smerig. Bloemkool vind ik ook paupt.
JOHNNY HEITINGA
pi_36622880
Ui is niet zo favo, en gehakt
Salsa Española
pi_36622909
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:48 schreef Camplo het volgende:
Olijven zijn lekker.
Broccoli is smerig. Bloemkool vind ik ook paupt.
Olijven zijn wel lekker.. maar zeker ook broccoli en bloemkool
Salsa Española
pi_36624336
TT aangepast

Ik lust nog steeds geen bonen en paprika
pi_36624440
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:23 schreef Bluezz het volgende:
TT aangepast

Ik lust nog steeds geen bonen en paprika
Wat voor bonen?
JOHNNY HEITINGA
  maandag 3 april 2006 @ 22:34:53 #12
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_36624769
bleekselderij....
t brandt in mijn keel...juk
en orgaanvlees.......
pi_36624825
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:26 schreef Camplo het volgende:

Wat voor bonen?
Bruine bonen, tuinbonen, witte bonen etc etc.

Ik eet alles als het moet, maar bonen en paprika, nee, liever niet
  maandag 3 april 2006 @ 22:40:37 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36625043
Spruitjes!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36625959
Martijn! Die zijn zo lekker juist als je ze maar goed klaarmaakt
  maandag 3 april 2006 @ 23:02:29 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36626043
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:00 schreef Bluezz het volgende:
Martijn! Die zijn zo lekker juist als je ze maar goed klaarmaakt
De eerste keer dat ze goed klaar gemaakt zijn moet ik dan nog tegen komen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36636843
Tuinbonen gatver die ontwijk ik liever.
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:50:36 #18
142772 Yolli
Being just me...
pi_36637140
Orgaanvlees, maar dat komt meer door de fijne lever en nier ontleding die ik ooit bij biologie heb gehad. En na een college van ruim 2 uur over de gifopslag binnen deze organen, is het met de trek snel gedaan....
It takes wings to discover the sky
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:39:30 #19
9902 Lestat
the vampire...
pi_36644480
Ik heb eens in een restaurant gebakken kalfslever besteld, was wel benieuwd. Brrr wat smerig!
Maarja ik weet niet of dat kwalificeert als 'gewoon' eten.
Memento Mori
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:07:15 #20
140904 MLF
Unazukin
pi_36645410
bleekselderij
pizza met van die dikke gore bodems
witlof ham en kaas uit de oven
biefstuk
karbonade
aubergine
pi_36645902
Pannekoeken/wentelteefjes of soortgelijk
Nasi/ bijna alles met rijst eigenlijk (bijna). Rijsttafel is zo droog en inspiratieloos, ik vind het niks
En bietjes
Oja hollanse kaas vind ik ook smerig, ik lus wel smeerkaas, franse kaas, gesmolten kaas, maar gewoon kaas? Nee dank je.

Voorderest kan ik niet zo veel bedenken eigenlijk

edit: ff deel 1 doorgelezen en deze kunnen er nog wel bij:

Worteltjes/peen, deze moeten echt stipt op één
Erwtensoep
Marsepijn

[ Bericht 17% gewijzigd door Agiath op 04-04-2006 17:36:13 ]
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_36645939
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De eerste keer dat ze goed klaar gemaakt zijn moet ik dan nog tegen komen
Lekker hard moeten ze zijn, die gore hollandse prakpap van spruitjes vind ik ook niet te vreten, maar verse met aardappels en stukkie vlees,
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:16:36 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_36649408
Azijn .

En ook alles waar het inzit.
pi_36651856
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:07 schreef MLF het volgende:
pizza met van die dikke gore bodems
daar ben ik het helemaal met je eens.. op de reclame zie je iedereen spreken over dikke luchtige bodems.. baghhhhh.. geef mij maar zo'n aldi pizza met zo'n dunne bodem.. super lekker!
Dit keer zonder signature
pi_36658208
Rijst en alle soorten "pap"!
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:14:24 #26
144938 TrapBever
blaft over de trap
pi_36658506
brood, ik lust echt geen brood! bwegh
pi_36659603
Witlof
Andijvie
Zult
Bruine Bonen
Witte Bonen in tomatensaus
Lever met uitjes
Thank God i'm NOT an American
  woensdag 5 april 2006 @ 02:07:24 #28
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_36662599
Dikke `Amerikaanse´ pizzabodems.
Love will be my strongest weapon
pi_36662857
Lever GAT-VER-DAMME hoe mensen dat lekker kunnen vinden zal ik nooit snappen. kun je net zo goed stront eten. en dat meen ik!

Tonijn krijg ik braakneigingen van. ik krijg het me strot echt niet door zonder er hete peper en citroen door heen te mengen. Enige reden dat ik het eet is vanwege de eiwitten

Bijna alle groenten. gewoon vies

Corned Beef. mn moeder at dit vroeger altijd op haar brood. een keer besloten te proberen, bah bah smerige troep

Brie. welke mongool heeft dit "uitgevonden"??
pi_36662882
Prei, Witlof, Andijvie, Lever, Courgette
  woensdag 5 april 2006 @ 10:13:10 #31
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_36665632
Ik lust geen verwarmd fruit zoals appelflappen, appeltaart, gerechten met ananas, cranberrysaus. Tevens geen tomatensauzen, maar wel tomatensoep. Maar dan weer wel stoofpeertjes (koud).
pi_36666116
Je kunt beter vragen wat ik wel lust. Maar ik lust onder andere niet: Kaas, bruine bonen, Witte bonen, Tuinbonen, gevogelte, vis, vlees met botjes of een kauwgum-achtige substantie die je niet weg krijgt, lever, té bruin brood met harde stukjes, pasta, dingen met tomaat, rijst (m.u.v. nasi van de chinees), bami, pizza, pap, gekookte witlof, banaan, ananas, jus, huzarensalade's/slaatjes en vast nog veel meer. Niet een kwestie van 'ik vind het niet zo lekker', maar van kokhalzen tot kotsen.

Klinkt erg, maar is best mee te leven
met een string in je spleet zie je veel en toch geen reet
  woensdag 5 april 2006 @ 11:10:41 #33
142772 Yolli
Being just me...
pi_36667002
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:33 schreef novojo het volgende:
Je kunt beter vragen wat ik wel lust. Maar ik lust onder andere niet: Kaas, bruine bonen, Witte bonen, Tuinbonen, gevogelte, vis, vlees met botjes of een kauwgum-achtige substantie die je niet weg krijgt, lever, té bruin brood met harde stukjes, pasta, dingen met tomaat, rijst (m.u.v. nasi van de chinees), bami, pizza, pap, gekookte witlof, banaan, ananas, jus, huzarensalade's/slaatjes en vast nog veel meer. Niet een kwestie van 'ik vind het niet zo lekker', maar van kokhalzen tot kotsen.

Klinkt erg, maar is best mee te leven
Wat eet je dan WEL
It takes wings to discover the sky
pi_36667386
[quote]Op woensdag 5 april 2006 11:10 schreef Yolli het volgende:

[..]

Wat eet je dan WEL

Gebakken/gekookte aardappelen, sla, sperciebonen, doperwten, snert, shoarma (en dan weer geen knoflooksaus), biefstuk, varkenshaas, bloemkool, spruitjes, stamppot zuurkool/boerenkool/rauwe andijvie, spruitjes (!), bitterballen, hamburgers, gehaktballen und so weiter.
met een string in je spleet zie je veel en toch geen reet
pi_36673460
in een studentenhuis zijn dit dingen die je je niet kan permitteren, inmiddels lust ik wél rijst. Ik moet nog steeds een keer bami/nasi goed klaarmaken, want daar houd ik nog steeds nie zo van. shoarma homemade is ook geen favoriet, maar in principe eet ik alles.

en guys: je smaak verandert met de jaren he? dus het is echt wel de moeite waard om het nog es te proberen.

Met de kleuters in mijn huis zou ik het volgende uit het menu moeten halen (en dan echt kinderachtig NIET mee willen eten of het uit het eten slepen):
-knoflook
-vis-achtigen
-olijven
-kappertjes
-champignons
-tomaten
-rozijnen
-appel
-'vreemde kazen'
-mais
-wraps
-pittige kruiden
-italiaanse kruiden
etc etc... (tot voor kort ook nog een vegetarier in huis)
om te huilen is het niet?

en je denkt toch niet echt dat ik daar nog rekening mee ga houden?
hahaha, nee, de knoflookhater heeft al meerdere keren beknoflookte gerechten gegeten zonder een kick te geven (en wel alle pakjes nalezen of er niet een snufje knoflook inzit, zo ja, dan gaat ie boos weg, het kleine kind, onze huisoudste)
en dan de visliefhebbers!!! gewoon zeggen dat het kip is ze weten het verschil toch niet: wat heb ik gelachen toen dezelfde knoflookhater zei over een tonijnpasta: DIT IS LEKKER ZEG! hij had per ongeluk uit de verkeerde schaal opgeschept, toen we hem de waarheid vertelden is hij boos opgestaan en weggelopen.
Maar iig heeft iedereen bij ons wel eens vis gegeten.. MET SMAAK!!
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_36674752
Soms lees ik echt met verbazing deze topics.
Het is normaal dat je dingen niet lust die een sterke smaak zoals kalfslever. En toch eet je onbewust nog wel eens lever in van alles en nogwat.
Sommige dingen ga je je bijna afvragen of je het wel serieus moet nemen. Mensen die geen rijst en brood lusten ?
Je smaak veranderd konstant. Als kind at ik echt helemaal niks. En nu zo goed als alles. Het ligt aan 2 dingen. Ben je zelf bereid om iets nog eens te proeven als je iets vies gegeten hebt. En diegene die het klaar maakt.
Ik vond bijvoorbeeld doperwten erg vies als kind. Maar dat was eigenlijk alleen omdat me moeder altijd een pot open trok en een flinke klont boter er bij gooide. Maar als je dan eens verse doperwten eet is het ineens wel weer lekker.
Warm fruit vond ik ook altijd vies, maar na een paar keer toch gewoon eten vind ik het nu wel lekker. Luste nooit appeltaart maar ben het zelf gaan maken en vond het toen wel lekker.
Gewoon blijven proeven van verschillende mensen, en eens anders klaar maken.
Maar ook ik lust niet alles, paprika vind ik nog steeds niet echt super. Maar paprika uit blik, ontvelt vind ik wel weer lekker. Of helemaal kapot gekookt in goulash. Of paprikasoep, of paprika consentraat.
Sommige kazen vind ik niet lekker. Met name schimmelkazen als brie en roquefort.
Maar eigenlijk eet ik ze wel, soms is het lekkerder dan normaal. Ik wacht nog op de kok die het mij met plezier kan laten eten.
pi_36674908
Spruiten
Witlof
Lever
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_36678109
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:58 schreef Pilootje het volgende:
Soms lees ik echt met verbazing deze topics.
Het is normaal dat je dingen niet lust die een sterke smaak zoals kalfslever. En toch eet je onbewust nog wel eens lever in van alles en nogwat.
Sommige dingen ga je je bijna afvragen of je het wel serieus moet nemen. Mensen die geen rijst en brood lusten ?
Je smaak veranderd konstant. Als kind at ik echt helemaal niks. En nu zo goed als alles. Het ligt aan 2 dingen. Ben je zelf bereid om iets nog eens te proeven als je iets vies gegeten hebt. En diegene die het klaar maakt.
Ik vond bijvoorbeeld doperwten erg vies als kind. Maar dat was eigenlijk alleen omdat me moeder altijd een pot open trok en een flinke klont boter er bij gooide. Maar als je dan eens verse doperwten eet is het ineens wel weer lekker.
Warm fruit vond ik ook altijd vies, maar na een paar keer toch gewoon eten vind ik het nu wel lekker. Luste nooit appeltaart maar ben het zelf gaan maken en vond het toen wel lekker.
Gewoon blijven proeven van verschillende mensen, en eens anders klaar maken.
Maar ook ik lust niet alles, paprika vind ik nog steeds niet echt super. Maar paprika uit blik, ontvelt vind ik wel weer lekker. Of helemaal kapot gekookt in goulash. Of paprikasoep, of paprika consentraat.
Sommige kazen vind ik niet lekker. Met name schimmelkazen als brie en roquefort.
Maar eigenlijk eet ik ze wel, soms is het lekkerder dan normaal. Ik wacht nog op de kok die het mij met plezier kan laten eten.
Ik vind rijst niet vreselijk goor maar ik vind het ook absoluut niet lekker, het zal wel te maken hebben met die pap die ik wel goor vind, de structuur en het glibberige, rijst kan dat ook zijn en daarvan ga ik

Ik vind het sowieso een beetje raar dat je je afvraagt of je het wel serieus moet nemen, wie ben jij in hemelsnaam om te gaan bepalen wat wel en niet "normaal" is om niet te lusten? Laat ieder voor zich dat bepalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2006 16:20:00 ]
  woensdag 5 april 2006 @ 17:24:57 #39
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_36680841
Hmz... Ik denk dat ik bijna alles wel lust. Sommige zaken eet ik niet voor mijn plezier en zal ik zelf niet in huis halen / bestellen in restaurant maar als iemand het me voor zet, kan ik er best een paar happen van eten.

Gemakkelijk he?!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:34:30 #40
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36681217
vis lust ik niet.. die lucht alleen al! (kibbeling / lekkerbekje / inktvis op nagelaten, heel gek )
verder lust ik Geen warme groenten, moet ik echt kokhalzen vooral wortels warm!
wel eet ik graag uien.. rauw! zo een halve ui als een appel uit de hand eten meer mensen die dit doen?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36681225
Brocolli, witlof, vis, schimmelkazen, knoflook, olijven
  woensdag 5 april 2006 @ 17:38:14 #42
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36681338
Chilli con carne (of zo), rode kool, spruitjes, kaas op brood (maar tosti weer wel), schimmelkaas, pindakaas, olijven, inktvis, doperwtjes, knoflook, rijstepap, aardbeivla, banaan, peer, bami...
pi_36686608
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:19 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik vind rijst niet vreselijk goor maar ik vind het ook absoluut niet lekker, het zal wel te maken hebben met die pap die ik wel goor vind, de structuur en het glibberige, rijst kan dat ook zijn en daarvan ga ik

Ik vind het sowieso een beetje raar dat je je afvraagt of je het wel serieus moet nemen, wie ben jij in hemelsnaam om te gaan bepalen wat wel en niet "normaal" is om niet te lusten? Laat ieder voor zich dat bepalen.
Doe ff relaxed zeg, iedereen is altijd zo opgefokt. Het is gewoon vreemd als iemand allerdaagse dingen niet lust. Helemaal iets wat van zichzelf net zo veel smaak heeft als water.
Maar denk je nou echt dat ik me druk maak om wat jij niet lust....

Was bij mijn lijstje kidney bonen en bruine bonen te vermelden. Eigenlijk alle bonen die ze in van die blikken en potten verkopen.
pi_36687881
broccoli, bloemkool, spruiten, groene kool, koolrabi, prei...
pi_36691377
kaas
pi_36691455
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:23 schreef Pilootje het volgende:

[..]

Doe ff relaxed zeg, iedereen is altijd zo opgefokt. Het is gewoon vreemd als iemand allerdaagse dingen niet lust. Helemaal iets wat van zichzelf net zo veel smaak heeft als water.
Maar denk je nou echt dat ik me druk maak om wat jij niet lust....

Was bij mijn lijstje kidney bonen en bruine bonen te vermelden. Eigenlijk alle bonen die ze in van die blikken en potten verkopen.
Het is niet vreemd als iemand alledaagse dingen niet lust.
Het is net zo vreemd alledaagse dingen vies te vinden als "rare" dingen want voor de één is dit alledaags en de ander niet.
Ben verder niet opgefokt maar kan het niet zo goed hebben als mensen dit voor een ander gaan bepalen.
pi_36692082
Ik lust heel veel niet, zoals broccoli, brood, rijst, aardappels, vis, vlees & eieren.
Vlees/vis/eieren eet ik ook echt niet, de rest wel want sommige dingen heb je gewoon nodig (en ik kan toch moeilijk die dingen niet eten als mensen ze voor me koken)
  woensdag 5 april 2006 @ 22:42:21 #48
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_36692222
ei
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 5 april 2006 @ 22:44:08 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36692276
ik ben niet van de gekookte wortels, rauw vind ik ze heerlijk. gekookt te zoet en weeïg. als olvarit-baby al.

prei doe ik, de zeldzame keren dat ik het voorgeschoteld krijg, altijd ff op de bordrand.

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 5 april 2006 @ 22:54:19 #50
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36692633
Oh ja... als ik in een restaurant ben, dan is alle groente taboe...
pi_36692779
Ik ga echt over m'n nek van boerenkool en hutspot. En dat heeft niks te maken met dat het stamppotten zijn, want stamppot andijvie vind ik heerlijk. Maar boerenkool en hutspot vind ik wel zo afschuwelijk vies.
pi_36692900
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:38 schreef Bob. het volgende:
Ik lust heel veel niet, zoals broccoli, brood, rijst, aardappels, vis, vlees & eieren.
Vlees/vis/eieren eet ik ook echt niet, de rest wel want sommige dingen heb je gewoon nodig (en ik kan toch moeilijk die dingen niet eten als mensen ze voor me koken)
Hoe kan je leven zonder brood of vlees
pi_36693206
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:02 schreef Agiath het volgende:

[..]

Hoe kan je leven zonder brood of vlees
ik zeg toch dat ik brood wel eet ook al vind ik het niet lekker
En zonder vlees leven kan heel prima hoor, nog nooit een vegetarier ontmoet?
pi_36693235
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:10 schreef Bob. het volgende:

[..]

ik zeg toch dat ik brood wel eet ook al vind ik het niet lekker
En zonder vlees leven kan heel prima hoor, nog nooit een vegetarier ontmoet?
Ja en die stel ik ook dezelfde vraag
pi_36693744
Eigenlijk alleen championgs, maar dat is meer het idee.
pi_36693783
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:27 schreef Remzz het volgende:
Eigenlijk alleen championgs, maar dat is meer het idee.
Die dingen smaken eigenlijk nergens naar
  woensdag 5 april 2006 @ 23:32:23 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36693930
de kweekchampignons zijn idd net als de kweektomaat waterbommetjes. hooguit bij flink inkoken dat er nog iets van de oorspronkelijke smaak te vinden is. dit geldt ook voor veel supermarktchampignons die de naam kastanje dragen, of sirtaki, of oesterzwammen. allemaal waterkweek.

je kan hooibalen kopen met champignonsporen. heb er vroeger vaak een paar neergelegd bij het volkstuintje van mijn zusje, alle soorten en waanzinnig vleesrijk en smaakvol. wereld gaat open.
pi_36700124
Dan kan ik je uit je dromen helpen, het zijn shii-take ( geef niet, moeilijk woord ).
De paddenstoelen die je in de supermarkt koopt worden de zelfde manier kweekt.
Champignons worden gekweekt op stro, afgedekt met een laag aarde/humus.
shii-takes worden met name in de chinese landen gekweekt op houtstammen. Ik geloof dat die geimporteerd worden, maar ze zijn ook hier goed te kweken.
Oesterzwammen kweken ze in grote zakken met stro. Strak dichtgeperst. Zodra de primodia verschijnen worden er kerfjes gemaakt en groeien en trosjes zwammen uit.
Er zijn in nederland maar een paar kwekers van champignons, shii-take, en ander gespuis, en ik vind ze allemaal gelijk smaken. Misschien heb je meer smaak ondervonden vanwege het feit dat ze erg vers zijn. Een paddenstoel bestaat soms voor meer dan 90 % uit water. Als die dingen enkele dagen in de winkel liggen verliezen ze vocht.

En nu heb ik mezelf weer betrapt op offtopic gaan....
pi_36700500
Boter op de boterham lust ik niet....
pi_36701843
wat ik echt niet eet zijn:
rauwe tomaat (gebakken lust ik ze wel)
spruiten

voor de rest wel dingen die ik niet lekker vind maar eet ik wel gewoon
  donderdag 6 april 2006 @ 13:36:30 #61
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_36706140
ansjovis.. daar ga ik dus echt van over m'n nek
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_36706657
Gekookte aardappels..
pi_36974828
Alle kaas niet of het moet gesmolten op een pizza zijn ,geitenkaas zelfs dan niet.
Alcoholische drank in me eten ben ik ook geen liefhebber van.
pi_36974871
Danish blue, spinazie en rode bietjes.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:46:37 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36974945
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:18 schreef Pilootje het volgende:
Dan kan ik je uit je dromen helpen, het zijn shii-take ( geef niet, moeilijk woord ).
De paddenstoelen die je in de supermarkt koopt worden de zelfde manier kweekt.
Champignons worden gekweekt op stro, afgedekt met een laag aarde/humus.
shii-takes worden met name in de chinese landen gekweekt op houtstammen. Ik geloof dat die geimporteerd worden, maar ze zijn ook hier goed te kweken.
Oesterzwammen kweken ze in grote zakken met stro. Strak dichtgeperst. Zodra de primodia verschijnen worden er kerfjes gemaakt en groeien en trosjes zwammen uit.
Er zijn in nederland maar een paar kwekers van champignons, shii-take, en ander gespuis, en ik vind ze allemaal gelijk smaken. Misschien heb je meer smaak ondervonden vanwege het feit dat ze erg vers zijn. Een paddenstoel bestaat soms voor meer dan 90 % uit water. Als die dingen enkele dagen in de winkel liggen verliezen ze vocht.

En nu heb ik mezelf weer betrapt op offtopic gaan....
U teelt zowel champignons als oesterzwammen. Hoe verschillend verloopt die teelt?
Daniël van Canneyt: Champignons kweken we in compost dat doorgroeid is met champignonzaad of mycelium. In de voorbereiding, die zo'n 4 weken duurt, heerst in de cellen een temperatuur van 25° bij een vochtigheid van 88 tot 90%. Tijdens de drie weken uitgroei, als de vluchten (het oogsten dus) gebeuren, daalt de temperatuur tot 18° terwijl ook de vochtigheid minder is. In de cellen van de oesterzwammen bedraagt de temperatuur bij de voorbereiding eveneens 25° maar ligt de vochtigheid met 95% beduidend hoger. In de uitgroei daalt de temperatuur idealiter tot 14 à 15° en de vochtigheid tot zo'n 90 à 92%. Oesterzwammen groeien op geperforeerde plastic balen, gevuld met nat gehakseld en gepasteuriseerd stro waarin oesterzwambrood is gemengd.
pi_36975493
Ik heb beiden paddenstoelen regelmatig gekweekt. Ik kan niet ontkennen dat meneer hierboven geen gelijk heeft. Dit zijn echter ideaal waarden. Er kunnen best wat temperatuur schommelingen zijn. Dit merk je wel in de oogst, maar die was voor mezelf al groot genoeg. Ik kweek in grote rubbermaid bakken die door toevoeging van verse lucht allemaal regelbaar in vochtgehalte zijn.
Oesterzwambrood heb ik nog nooit van gehoord, ik vermoed dat hij broed bedoelt.

Mooi stukje research van je.
pi_36975639
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 10:35 schreef Pilootje het volgende:
Ik heb beiden paddenstoelen regelmatig gekweekt. Ik kan niet ontkennen dat meneer hierboven geen gelijk heeft.
Dat-ie wel gelijk heeft, bedoel je denk ik...
pi_36982404
kaas en verder alles wat zoet is.
pi_36982455
rode kool! iew
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:08:00 #70
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36982507
kaas en bleekselderij

Verder nog wat dingen die ik gewoon niet zo lekker vind en daarom bijna nooit eet (zoals verse tomaten), maar daar krijg ik dan geen spontane braakneigingen van zoals bij bovenstaande producten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36988205
Lust eigenlijk alles wel , Heb alleen een gruwelijke hekel aan Roggebrood (en ander grof brood met van die dikke pitten ) !
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_36995536
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:53 schreef Steve-O het volgende:
Lust eigenlijk alles wel , Heb alleen een gruwelijke hekel aan Roggebrood (en ander grof brood met van die dikke pitten ) !
roggebrood! Van die lekkere smeuiige met een hele dikke plak jongbelegen kaas en beetje roomboter..heeeeeeeerlijk
(:
pi_36999000
Ik lust bijna alles, heb al sinds mijn geboorte moeiteloos bijna alles opgegeten wat de pot schaft (inclusief spruitjes), maar de weinige dingen die ik niet lust zijn desondanks erg normaal. Dranken heb ik ook even meegerekend.

-Melk (Ik heb al jarenlang een mok vruchtensap bij mijn ontbijt, ga al zowat kokhalzen als ik melk alleen al zíe. De warme, verse merk met velletjes die ik als kind verplicht moest drinken, zowat rechtstreeks uit de koe van een oom die een boerderij had, heeft me zowat allergisch gemaakt. M'n pa vond het heerlijk, ík niet. Op een gegeven moment mocht ik godzijdank Yogho Yogho.)
-Bier
-Koffie
-Alle vormen van wit brood (op worstebroodjes na, maar dat is weer net iets anders). Als je het kauwt wordt het een kleffe bal die je niet meer door je strot krijgt. Wel eet ik dagelijks minimaal 8 sneeën brúin brood. Daar kan ik prima tegen.
-Bijna alle kaassoorten. Jonge Goudse eet ik vaak, maar met bijna alle andere varianten hoef je niet bij me aan te komen. Vooral als het schimmelkaas is, of op een andere manier ouder dan 'jong belegen'. Als ik langs zo'n marktkraam loop waar van die stinkende oude brokkelkaas in ligt, ga ik zowat over m'n nek. Het scheelt bij oudere/vreemde kaassoorten wel als ze gesmolten zijn, op een pizza of zo.

Categorie 'ik vind het niet lekker, maar krijg het nog nét door mijn strot':
-Van die droge toastjes, stokbrood en gelijksoortige dingen die je op verjaardagen standaard krijgt
-Zuurkool
-Leverworst
-Veel van de patat bij zaken waar andere mensen het genietend naar binnen werken. Dan is 'ie door en door hard en bovendien te vet en te geel. Ik bak hem liever thuis. Of haal hem bij een goed cafetaria (of de Smullers). Dat je van binnen nog een beetje de normale, zachte, droge aardappel-structuur proeft.
-Mc Donalds-eten vind ik trouwens smaken naar karton. Het doet ook allemaal heel erg fake aan.

Het valt me trouwens op hoe veel dingen ik lekker vind die door anderen genoemd worden. Bij La Place schep ik met plezier gekookte aardappelen, sperziebonen en andere zogenaamde 'vieze' dingen op. Je kent hem vast wel, die balie met koude ingrediënten waar je een salade van kunt maken. Het is een standaard stop tijdens een lange dag winkelen. Als ik het zo lees is dat de absolute hel voor veel van de mensen hier...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2006 11:29:48 ]
pi_37000631
Wat ik vreselijk vies vind is melk en geitenkaas.
pi_37000854
Geitenkaas is op afstand het goorste wat de mensheid ooit heeft voortgebracht.
Ik eet nog liever verbrand plastic.
pi_37008365
Lever en spruitjes ben ik niet dol op, maar bij beiden heb ik wel; als iemand ze eens op een lekkere manier kan bereiden, wil ik het nog wel eten! Mijn moeder kon dat namelijk NIET!

Voor de rest eet ik alles wat de pot schaft...
pi_37008548
In principe kan ik alles eten, tot voor kort luste ik geen olijven, maar op een lekker broodje met vismuik wat ik in Italie op heb gehad was het nog best lekker ook...

Ik dacht dus tot voor kort dat ik bijna alles kon hebben, maar toen at ik een keer..... GEDROOGDE TOMATEN

Damn, vooral in die olie waar ze in zitten, gatverdamme... gedroogde tomaten, ranzige shit.

Geitenkaas en Karnemelk vallen natuurlijk overal buiten , das gewoon niet te doen.
pi_37008777
Courgette, komkommer, tomaat, melk, bier, pure wodka, mayonaise, ketchup, mosterd, vrijwel alles wat uit de zee komt (tonijn is wel het toppunt), boter, kaas, orgaanvlees, zuurkool, azijn, vrijwel alle soorten vlees waar nog kraakbeen of bot aan zit op je bord (karbonade, kippepoten en dergelijke).

De meeste van die dingen eet ik wel als het ergens doorheen zit (bijvoorbeeld pasta met een beetje tomaat of een beetje kaas op de pasta vind ik prima. Karbonade eet ik ook wel, maar dat zal ik zelf niet kopen en klaarmaken.

Van bijvoorbeeld zuurkool, tonijn of mosterd ga ik echt over m'n nek.

Vroeger at ik sowieso bijna niets, tegenwoordig probeer ik alles.

Wel typisch dat ik gek ben op veel dingen die hier vervloekt worden, zoals knoflook (hoe meer, hoe beter), brocolli, bloemkool, spinazie. (Spinazie a la creme daarentegen... )
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 16 april 2006 @ 21:50:33 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37017422
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:27 schreef heiden6 het volgende:
Courgette, komkommer, tomaat, melk, bier, pure wodka, mayonaise, ketchup, mosterd, vrijwel alles wat uit de zee komt (tonijn is wel het toppunt), boter, kaas, orgaanvlees, zuurkool, azijn, vrijwel alle soorten vlees waar nog kraakbeen of bot aan zit op je bord (karbonade, kippepoten en dergelijke).

De meeste van die dingen eet ik wel als het ergens doorheen zit (bijvoorbeeld pasta met een beetje tomaat of een beetje kaas op de pasta vind ik prima. Karbonade eet ik ook wel, maar dat zal ik zelf niet kopen en klaarmaken.

Wel typisch dat ik gek ben op veel dingen die hier vervloekt worden, zoals knoflook (hoe meer, hoe beter), brocolli, bloemkool, spinazie. (Spinazie a la creme daarentegen... )
jezus, dat is lastig koken...
pi_37017506
Boerenkool is een van de weinige dingen die ik absoluut niet eet. Ik eet de (hema) rookworst er wel vanaf
Experimenting technological differences
  maandag 17 april 2006 @ 00:28:12 #81
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_37021876
Kaas, pertinent geen kaas. Met uitzondering van mozzarella (standaardantwoord: 'Ja, dat smaakt ook niet naar kaas')
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 17 april 2006 @ 00:30:22 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37021916
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:28 schreef Dwersdriever het volgende:
Kaas, pertinent geen kaas. Met uitzondering van mozzarella (standaardantwoord: 'Ja, dat smaakt ook niet naar kaas')
"dat is anders wel mooi buffelkaas!" is je antwoord?
pi_37021972
Euhm... alles wat uit de zee komt, orgaanvlees en spinazie.

Verder vind ik het echt vies om te moeten kluiven... dus kippenbouten en spare-ribs hoef je me echt niet voor te schotelen!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 17 april 2006 @ 00:34:53 #84
67643 iDex
opdondertje
pi_37022031
Gember, NIET TE VRETEN dus ook geen ginger ale
pi_37022112
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben niet van de gekookte wortels, rauw vind ik ze heerlijk. gekookt te zoet en weeïg. als olvarit-baby al.

prei doe ik, de zeldzame keren dat ik het voorgeschoteld krijg, altijd ff op de bordrand.

Doe daar paprika bij dan ben ik helemaal bij...

Sorry voor de ik heb net iets teveel pijn met galaanvallen gehad.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_37022140
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:34 schreef iDex het volgende:
Gember, NIET TE VRETEN dus ook geen ginger ale
Heerlijk, zeker als ik verkouden ben.
Werkt beter dan anti-biotica...
  maandag 17 april 2006 @ 00:41:09 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37022177
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:38 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Doe daar paprika bij dan ben ik helemaal bij...

Sorry voor de ik heb net iets teveel pijn met galaanvallen gehad.
grappig. ik hield vroeger helemaal niet van paprika, maar ben het helemaal lekker gaan vinden.
  maandag 17 april 2006 @ 00:41:26 #88
67643 iDex
opdondertje
pi_37022184
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:39 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Heerlijk, zeker als ik verkouden ben.
Werkt beter dan anti-biotica...
ow meeeen de nasmaak van gember
pi_37022239
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

grappig. ik hield vroeger helemaal niet van paprika, maar ben het helemaal lekker gaan vinden.
Oh, als je zoals mij een galaanval moet meemaken (wat ik je absoluut niet gun)
Dan wil jij ook niet meer...

Moet Dinsdag geopereerd worden ervoor...
pi_37022263
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:41 schreef iDex het volgende:

[..]

ow meeeen de nasmaak van gember
Toch hè... je neus gaat ervan open, en je bent vrij van alles wat met snot te maken heeft...
  maandag 17 april 2006 @ 00:45:22 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37022267
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:43 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh, als je zoals mij een galaanval moet meemaken (wat ik je absoluut niet gun)
Dan wil jij ook niet meer...

Moet Dinsdag geopereerd worden ervoor...
meisje toch!

ik zal aan je denken zodat alles hopelijk snel voorbij is.
pi_37022312
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

meisje toch!

ik zal aan je denken zodat alles hopelijk snel voorbij is.

Dank je...
pi_37022549
Eigenlijk eet ik alles wel.

Maar als ik mag kiezen dan zal ik nooit voor zuurkool kiezen. Raar spul is dat. vroeger was het goed te eten maar tegenwoordig niet meer. Misschien binnenkort maar weer eens proberen, je weet nooit of het nu weer wel bevalt.

Boerenkool met worst is ook een paar jaar uit de gratie geweest, maar datzal wel meer te maken hebben met het feit dat ik er 2 keer achter elkaar een nacht vreselijk ziek van geweest ben, en dan laat je het toch maar even aan je voorbij gaan.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_37022654
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:58 schreef Bruce117 het volgende:
Eigenlijk eet ik alles wel.

Maar als ik mag kiezen dan zal ik nooit voor zuurkool kiezen. Raar spul is dat. vroeger was het goed te eten maar tegenwoordig niet meer. Misschien binnenkort maar weer eens proberen, je weet nooit of het nu weer wel bevalt.
Probeer het eens met ananas.... Aardappelpuree, worst en lekkere jus...

Sorry, voor de offtopic...
pi_37022667
Oh het staat in CUL...
  maandag 17 april 2006 @ 09:48:37 #96
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37025333
@ Oblivion kijk ook even in [CUL-SC] Deel 36 Pannenkoeken enzo
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 17 april 2006 @ 10:06:34 #97
79262 Dwersdriever
pi_37025559
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

"dat is anders wel mooi buffelkaas!" is je antwoord?
Zoiets ja. Ik heb dat antwoord al minimaal vijftig keer gehad van mensen, dus inmiddels kies ik voor een hooghartig zwijgen.

Ik lust overigens ook geen boter.
We Came A Long Time Ago
pi_37035891
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:27 schreef heiden6 het volgende:

komkommer? Dat is 99% water (of je moet het met schil eten, dat vind ik ook goor )
pi_37037526
Ik lust eigenlijk alles behalve... kaas. Echt heel irritant, omdat het in veel gerechten zit en veel mensen er dol op zijn. Mijn ouders hebben verwoedde pogingen gedaan om me stiekem kaas te laten eten, maar lichaam kan het blijkbaar niet verdragen, zodra ik het proef begin ik al te kokhalzen
Ik zoek niet, ik vind.
pi_37037938
Witlof. De geur, de slijmerigheid. En de meerderheid van dieren die uit de zee komen .
  maandag 17 april 2006 @ 20:53:43 #101
79262 Dwersdriever
pi_37042625
quote:
Op maandag 17 april 2006 17:54 schreef Wakey het volgende:
Ik lust eigenlijk alles behalve... kaas. Echt heel irritant, omdat het in veel gerechten zit en veel mensen er dol op zijn. Mijn ouders hebben verwoedde pogingen gedaan om me stiekem kaas te laten eten, maar lichaam kan het blijkbaar niet verdragen, zodra ik het proef begin ik al te kokhalzen
Helemaal eens. Tantes die trots zeggen als je iets gegeten hebt. 'Zie je wel dat je kaas lust. Daar zat kaas in.' Terwijl je alleen maar uit beleefdheid niet had gezegd dat het een smerig gerecht was. Het totale onbegrip van mensen over de kaashaat, is redelijk bedroevend. Een van de plezierige kanten van de bij mij favoriete Indiase keuken is dat ze daar niet of nauwelijks kaas gebruiken. Wat een genot.

Ergste nachtmerrie. Een fantastisch diner in een kwaliteitsrestaurant in Frankrijk en dan het totale onbegrip bij de restaurateur als je zijn kaasplankje volledig onaangetast terugstuurt naar de keuken.
We Came A Long Time Ago
pi_37051236
quote:
Op maandag 17 april 2006 20:53 schreef Dwersdriever het volgende:
Een van de plezierige kanten van de bij mij favoriete Indiase keuken is dat ze daar niet of nauwelijks kaas gebruiken. Wat een genot.
Dat is waarschijnlijk ook een van de redenen dat ik zo dol ben op aziatisch eten! Nooit de angst dat er kaas doorzit... haha
Ik zoek niet, ik vind.
  dinsdag 18 april 2006 @ 01:12:37 #103
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_37051522
Olijven, daar ga ik echt van overgeven
daarnaast lust ik geen witlof, geen prei en gehaktbal vind ik ook smerig
pi_37051537
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Blues op 18-04-2006 01:19:29 (onz en offt verwijderd) ]
pi_37051719
pasta's en die deegwaren, mie, spagettie, noem maar op, ik kook t wel vaak, iedereen vraagt erom, ik neem er geroosterd brood bij. geen probleem
boerenkool, broccollie, en vlees. ook niet echt. ik ben geen vegetarier, 's nachts, een koud stukje kip vind ik lekker, warm vlees niet zo, alleen in stoofpotten, dan weer wel.
De Puta Madre
pi_37051750
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:36 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Bruine bonen, tuinbonen, witte bonen etc etc.

Ik eet alles als het moet, maar bonen en paprika, nee, liever niet
Ik heb nog wel een "leuk" recept voor je waar witte bonen, bruine bonen en sperciebonen bij elkaar gegooid worden
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
pi_37051767
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:32 schreef PrintScreen het volgende:

Ik heb nog wel een "leuk" recept voor je waar witte bonen, bruine bonen en sperciebonen bij elkaar gegooid worden
Maak me gek
pi_37051843
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 01:33 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Maak me gek

Er zitten ook best lekkere dingen bij zoals kleine gehaktballetjes, uien, tomaten en bouillon.
Don't walk in front of me, I may not follow... Don't walk behind me, I may not lead...
Just walk beside me and be my friend.
Games
pi_37052838
we moeten een adequaat kaashaters alternatief verzinnen voor het kaasplankje na het eten wat in een sjiek restaurant zo'n onmisbaar na ingredient van de maaltijd is.

Ik krijg het ook niet weg, kaas, hoe graag andere mensen het ook lusten.
En dat terwijl ik toch een heel tolerante eter ben.
Alleen zoete dingen en kaas lust ik niet.
(okee en rare dingen zoals varkensoren ben ik geen fan van maar als het moet eet ik het en dat is niet heel vreemd denk ik)

Ik eet trouwens ook wel kaas als bindmiddel in soep in de vorm van mozarella of boursin ofzo en als plakmiddel met relatief weinig smaak op een pizza ofzo.

Bedenk als alternatief Iets wat lekker is met port.
  dinsdag 18 april 2006 @ 03:55:22 #110
84524 Morwen
I got life
pi_37052871
Ik eet alles, maar wat ik niet lekker vind is:

-Schimmelkaas
-Haring
-Zuurkool
-Erwtensoep
-Vet Vlees (ofwel kauwgum vlees)
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_37058628
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 03:44 schreef brrrrrrt het volgende:

Bedenk als alternatief Iets wat lekker is met port.
Port met een goed stukje extra pure chocolade! moet je zelfs als niet-zoet-liefhebber kunnen waarderen
Ik zoek niet, ik vind.
  dinsdag 18 april 2006 @ 14:15:46 #112
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37061317
Oh yeah... laten we dít topic nog eens dunnetjes overdoen: "Dat lust ik niet!"
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37078099
Hoe ouder ik word hoe smeriger ik vlees, en dan vooral varkens en rund, ga vinden en ik heb het ook nooit echt gelust, met name HAM, LEVER *rill* en GEHAKT.

Oh ja, en olijven. Witlof. Bleekselderij. Vloeibaar eigeel. Sardientjes. Sommige soorten kaas. Koemelk... er valt me steeds meer in maar ik voel me plots een beetje groen in het gezicht worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door saksia op 19-04-2006 01:57:42 ]
pi_37088817
Eerlijk gezegd vind ik de meeste groenten SAAI. Supersaai. Er moet gewoon iets bij of overheen, zoals gigantisch veel zout, of kaas, noten, saus, etc.

Wat ik echt niet door mijn keel kijg(al zou ik t willen)
Melk
Pap
olijven
pi_37089016
Er zijn niet veel dingen die ik echt niet lust, maar wel een hoop dingen die ik niet erg lekker vind. Van het normale eten zijn er eigenlijk maar 2 dingen die ik echt niet lust:
* gekookte wortels (rauw wel)
* boter op brood (lust wel kruidenboter en jus en dergelijke)
  woensdag 19 april 2006 @ 14:30:07 #116
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37095031
quote:
Op dinsdag 18 april 2006 14:15 schreef Hik het volgende:
Oh yeah... laten we dít topic nog eens dunnetjes overdoen: "Dat lust ik niet!"
Heb je gezien hoe oud dat dat topic is?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 19 april 2006 @ 15:45:28 #117
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_37097235
quote:
Op woensdag 19 april 2006 14:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Heb je gezien hoe oud dat dat topic is?
Ik doelde niet op het gebruiken van dat topic, maar op de levendige discussie die we daar hadden.

Kort samengevat was mijn stelling dat iedereen van boven de 12 jaar de zin "Dat lust ik niet" maar binnen moet houden. Al helemaal die kneuzen hier: geen yoghurt lusten, geen rijst, geen kaas... houd nou toch op zeg.. Jankerds!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_37098734
quote:
Op woensdag 19 april 2006 15:45 schreef Hik het volgende:

[..]

Ik doelde niet op het gebruiken van dat topic, maar op de levendige discussie die we daar hadden.

Kort samengevat was mijn stelling dat iedereen van boven de 12 jaar de zin "Dat lust ik niet" maar binnen moet houden. Al helemaal die kneuzen hier: geen yoghurt lusten, geen rijst, geen kaas... houd nou toch op zeg.. Jankerds!

Sorry dat het offtopic is, maar ik ben het helemaal eens met hik. Heb net effe door dat topic gebladerd. Ik mocht vroegah nooit van m'n ma zeggen dat ik het niet luste, maar ik moest dan nog minstens zeggen "ik vind het niet zo lekker".

Wat ik me afvraag: hoe komt het dat er zoveel mensen in dit topic zijn die iets niet LUSTEN. Soms complete waslijsten met wat men niet te eten vind. Waarom eet ik wel zoveel dingen? Genetisch bepaald of zo!?!?
pi_37099659
Ik heb eens gelezen dat wanneer bepaald voedsel je erg tegenstaat het een teken is dat je het niet nodig hebt/gevoelig/allergisch voor bent. Ik weet dat ik overgevoelig ben voor melk en de hormonen in bijv. varkensvlees, als ik die dingen niet eet voel ik me fitter.
pi_37114965
quote:
Op woensdag 19 april 2006 16:48 schreef saksia het volgende:
Ik heb eens gelezen dat wanneer bepaald voedsel je erg tegenstaat het een teken is dat je het niet nodig hebt/gevoelig/allergisch voor bent. Ik weet dat ik overgevoelig ben voor melk en de hormonen in bijv. varkensvlees, als ik die dingen niet eet voel ik me fitter.
Zo heb ik bij mijn studie een verhaal gehoord over een baby die alsmaar uit de zoutpot zat te snoepen. Omdat het op geen enkele manier mogelijk bleek het kind hiervan af te houden is hij opgenomen in het ziekenhuis en werd het dus onmogelijk om scheppen zout naar binnen te werken. Een paar dagen later was hij dood, en dit bleek te komen door een of ander medische oorzaak (weet niet precies wat) waardoor het wel degelijk nut had om al dat zout naar binnen te werken, en hij is dan ook overleden omdat de oorzaak niet is aangepakt (of herkend) en hij dat zout niet meer kreeg.

Het kan zijn dat mijn verhaal niet helemaal klopt want het is al een tijd geleden, de strekking was in ieder geval dat het kind aanvoelde dat hij dat zout nodig had en daarom zo tekeer ging.
pi_37121562
Paprika
pi_37124443
Vis (behalve kibbeling )
Ham
Komijnekaas
Leverpastij en leverworst
Het meeste varkensvlees inclusief HOH gehakt Rundergehakt vind ik wel
Frikandel
Verder eet ik geen ingewanden, nog nooit gehad maar t idee staat me tegen... ik krijg dat toch niet weg zonder te kokhalzen.

Vreemde dingen lust ik ook niet
pi_37125144
OWja, ik vergeet andere zee-dingen. Alles uit de zee is goor, ziet er vies uit en
En warme ananas... ik snap werkelijk waar niet dat mensen ananas door iets warms, bv rijst op pizza, kunnen eten... dat verpest de hele smaak omdat t zo overheersend is
Ananas is normaal heerlijk, maar niet door iets warms
pi_37125244
bruinebonen vind ik echt zo vies
en erwtensoep
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 9 mei 2007 @ 11:26:16 #125
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_49176812
Heeft U even?
- Aardappels, gekookt, gebakken, puree, krieltjes. Allemaal niet lekker
- Bloemkool, rode kool, witte kool, boerenkool, eigenlijk bijna alle koolsoorten met uitzondering van zuurkool.
- Witlof, spruitjes, aubergines.
- Kip, met uitzondering van de vleugeltjes.
- Oude kaas of gorgonzola.
- Alles bonen-gerelateerd. Sperziebonen, witte of bruine bonen, you name it.
- Gekookte wortels. Rauw lust ik ze wel. Ik eet bijna al mijn groenten rauw.
- Combinaties van vlees/kaas met ananas. Echt heel erg.

I know, dit is behoorlijk ernstig.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_49177381
Huilie
pi_49178580
jeetje heiden, ik wist niet dat je ook met je eten zo kieskeurig was

Verder vraag ik me van een hoop mensen af in hoeverre ze die dingen die ze opnoemen echt niet lusten. Als je kei ziek bent geweest en je kan eindelijk weer eten, maar er is niets anders, neem je het dan ook niet? Ik bedoel, gekookte aardappelen vind ik eigenlijk best bah, maar dat eet ik wel hoor.

Dr zit hier ook zon meisje, nooit zelf leren koken, altijd mama gedaan, en dan lust ze hier niets. Geen pasta, alleen als er heel speciale dingen door zitten, en alle tripjes overleeft ze op geroosterd witbrood met kip en tomaat. Ze ziet er dan ook niet erg gezond uit .

Zelf lust ik geen orgaanvlees (geproefd, vorige week nog, maar dat gaat gewoon echt niet) en bloedworst / balkenbrij. Mosselen en andere schelpdieren vind ik heerlijk smaken en ruiken maar de structuur is ranzig, dus die kauw ik zo min mogelijk

verder lust ik het meeste wel, en inderdaad hoop dingen die mensen hier niet lekker vinden zijn hier favoriet... schimmelkaas, olijven, chorizo, spinazie, spruiten, allemaal lekker!
pi_49179022
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:09 schreef Perruche het volgende:
jeetje heiden, ik wist niet dat je ook met je eten zo kieskeurig was

Hoe is t?
pi_49179168
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:20 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hoe is t?
beter nu k niet voor jou hoef te koken
pi_49179263
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Perruche het volgende:

[..]

beter nu k niet voor jou hoef te koken
Sinds wanneer kun jij koken dan?

Is de oorlog al afgelopen?
pi_49179458
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:26 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Sinds wanneer kun jij koken dan?

Is de oorlog al afgelopen?
kom wel ff op je FB anders wordt dat hier zo offtopic he

maareh - njah k heb wel wat italiaanse prut geleerd (als dat voor jou tot de categorie voedsel gerekend kan worden dan ) en gisteren mn eerste eigenste cake gebakken en die was kei lekker
pi_49180571
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 12:32 schreef Perruche het volgende:

[..]

kom wel ff op je FB anders wordt dat hier zo offtopic he

maareh - njah k heb wel wat italiaanse prut geleerd (als dat voor jou tot de categorie voedsel gerekend kan worden dan ) en gisteren mn eerste eigenste cake gebakken en die was kei lekker
Brabo!
JOHNNY HEITINGA
pi_49180896
Mais!

Dat smakeloze kippevoer zou verboden moeten worden in de horeca, waar het te pas en te onpas in salades wordt gegooid.
Men, chocolate and coffee ar all better rich...
pi_49183659
Zuurkool.
pi_49183888
Ik eet bijna alles maar cous cous vind ik echt niet te eten.

Toen ik zwanger was, lustte ik opeens helemaal geen vlees meer (van de geur ging ik al over mijn nek).
Heb ik daarna weer ruimschoots ingehaald
  Moderator woensdag 9 mei 2007 @ 14:59:52 #136
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_49185828
Spruitjes
Witlof
Spitskool
Witte kool, rode kool
Andijvie
Prei

Damn
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:50:18 #137
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_49188063
Rooie bietjes...
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_49189627
Waar ik echt de rillingen van krijg is gember. Vreselijk vind ik dat. Mensen die gember in hun eten verwerken sporen niet! ! (sorry).

Wat ik ook niet lust zijn rozijnen door mijn (hartig) eten. Ik lust best rozijnen, bijvoorbeeld om zo op te snoepen of door de appeltaart, maar als ik ze tegenkom tussen de sla/rijst/kipgerechten dan ril ik echt en spuug ik het gelijk uit. Raar toch eigenlijk he??

En verder nog wel wat dingen die ik niet zo graag eet, maar wel klaarmaak (omdat de rest het wel lust of omdat het gezond is): haring, tonijn, lever, bietjes.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_49190209
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 16:23 schreef Tezz het volgende:
Waar ik echt de rillingen van krijg is gember. Vreselijk vind ik dat. Mensen die gember in hun eten verwerken sporen niet! ! (sorry).
Dat heb ik dus met anijs .
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:42:30 #140
3869 David
Drum the drums
pi_49192409
koffie.

Voor de rest lust ik feitelijk ALLES. Maar ik eet geen vlees uit principe.
  woensdag 9 mei 2007 @ 17:51:44 #141
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_49192740
Zelfs geen kinderkoffie met veel melk en suker?
pi_49193356
Ik lust wel koffie, maar dan ECHT niet met melk, de eerste keer dat ik koffie probeerde toen ik 11 was ofzo dronk ik de 'kinderversie' zoals hierboven genoemd...en ik ging kokhalsend terug naar de keuken.
Pas op mn 16e durfde ik weer een kopje aan, maar dan zwart en een zoetje
(:
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 9 mei 2007 @ 18:58:22 #143
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49195015
Ik lust bijna alles. Er zijn wel dingen die ik minder lekker vind en dingen die ik niet aantrekkelijk vind en daardoor nog nooit gegeten heb.

Wat ik écht écht écht niet lust is boter. Héél irritant, want hoe vaak krijg je niet een reeds belegd broodje voor je neus waar ook boter op zit.

Verder lust ik geen schimmelkaas e.d., maar dat is stukken minder storend
pi_49195075
Koffie met melk en/of suiker.
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:05:33 #145
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_49195236
Grappig. Ik werk in een keuken en probeer juist niets met boter te beleggen. Dit omdat ik weet dat er genoeg mensen zijn die geen boter op hun brood willen. Krijg nog steeds veel commentaar dat er geen boter op (bvb) een uitsmijter zit. Er zit gewoon een apart botertje bij. Maar goed.... het is erg lastig om je gebakken ei te verplaatsen.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 9 mei 2007 @ 19:09:56 #146
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49195375
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 19:05 schreef Acathla het volgende:
Grappig. Ik werk in een keuken en probeer juist niets met boter te beleggen. Dit omdat ik weet dat er genoeg mensen zijn die geen boter op hun brood willen. Krijg nog steeds veel commentaar dat er geen boter op (bvb) een uitsmijter zit. Er zit gewoon een apart botertje bij. Maar goed.... het is erg lastig om je gebakken ei te verplaatsen.
Het wordt godzijdank ook wel steeds gebruikelijker om het níet standaard te doen, zeker in restaurants en broodjeszaken. Maar ja, daar kan je het net zo goed ook zelf vragen. Benzinepompen, maar bijv. ook cateringbedrijven, stoppen er nog altijd vrolijk margarine op

En ik proef het dus echt overal doorheen. Had toevallig vorige week een broodje met een enorme berg farmersalade waarvan ik dacht dat er geen boter op zat. Na één hap wist ik dat het wel zo was. Dááág lunch
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:15:25 #147
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_49195566
In principe ben ik gewoon voor producten leveren zonder boter. Als de klant het per sé wil, gaat er boter op. Laat het dan ook even op de keukenbon blijken. Ik vind het toch een eigen keus. In het restaurant waar ik eerst heb gewerkt zijn er genoeg teruggegaan naar de keuken omdat er boter op zat. Later heeft mij ex-bazin de regel ingesteld om boter apart te geven bij de gerechten waar het van toepassing was.

Als er dan toch boter op 'gerechten' moet... doe dan echte boter. (Als het vanwege gezondsheidsredenen e.d niet mag )
  woensdag 9 mei 2007 @ 19:59:15 #148
3869 David
Drum the drums
pi_49197236
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 17:51 schreef Acathla het volgende:
Zelfs geen kinderkoffie met veel melk en suker?
Ik krijg het wel binnen hoor. Maar die melk en suiker zijn mijns inziens een verdoezeling van de smaak van de koffie, en het zou lekkerder zijn wanneer er gewoon geen koffie zou zijn. Dat doet mij concluderen dat ik koffie niet lekker vind.

Maar ik moet toegeven dat ik ook geen moeite doe om het 'te leren drinken', aangezien ik daar het nut niet van inzie. Het kan uiteindelijk verslavend werken, maakt je tanden en je adem vies etc. Geef mij maar gewoon water (en wijn , maar dan niet 's morgens natuurlijk)
  woensdag 9 mei 2007 @ 20:05:49 #149
20330 knuppelhout
ouwe dibbes
pi_49197494
ik hou niet van gekookte wortels. dat moezige, bejaarden zoetige moesje
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_49198154
Witlof
Asperges
Andijvie
Melk

Verder ben ik niet gek op vis.

Maar vlees en pastas,rijst en andere groentes eet ik des te meer.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:07:28 #151
126620 Krln
Belg in Breda
pi_49200415
ik lust geen tomaat, brrrr die structuur iewwwwwwwwwww zeker die cherrytomaatjes daar zit snot in! iewww
  woensdag 9 mei 2007 @ 21:49:12 #152
153540 Fawn
Keep Watching!
pi_49202613
Mijn definitie van niet lusten is: Van voedsel gaan kokhalsen . Dat ga ik eigenlijk alleen van honing en voedsel met klonten of een vel erover heen.

Verder vind ik sommig voedsel niet lekker, maar lust ik het wel.
KISSSSSSSSSSS
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:09:57 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49203828
heel erg veel mensen vinden kluiven ook niet lekker. ik wel

kippenniertjes, of tripe vind ik ook niet echt lekker.
pi_49205187
Ik houd ook niet van kluiven.
Maar ben dan ook lui, ik schuif liever eten zo in mijn mond dan eerst miepen met vlees.
Verder geen doperwtjes, tuinbonen, orgaanvlees. Oesters.

Oh, en warm fruit door mijn eten, eewwwwwwwwwww, rozijnen in de appeltaart ok, en ananas op de pizza ook, verder geen warm fruit.

(Behalve mijn oma's pisang goreng dan).
  woensdag 9 mei 2007 @ 22:39:00 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_49205464
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:33 schreef Cici het volgende:
Ik houd ook niet van kluiven.
Maar ben dan ook lui, ik schuif liever eten zo in mijn mond dan eerst miepen met vlees.
Verder geen doperwtjes, tuinbonen, orgaanvlees. Oesters.
eten 'schuiven' vínd ik toch van een respectloze snackbar-famillie afkomstig!

die eten niet, maar schuiven hun voer zo naar binnen, laten een boer en roepen heel hard:
"ik zit vol" of "ik kan er aan beide kanten bij"

ik toon graag wat meer respect voor degene die het heeft klaargemaakt.
pi_49209594
Ik ga echt kokhalzen van stukken vet in vlees
pi_49213559
ik ook, tenzij het eendenborst is....
voor die espresso van jou kom ik van de maan naar je toelopen!
pi_49220290
kaas... en alles wat daar aan verwant is
Have fun...
pi_49250189
Ik lust heel veel wel Waar ik echter niet zo een fan van ben:
Sommige varkensvlees
Vis
Alcohol
pi_49251746
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

eten 'schuiven' vínd ik toch van een respectloze snackbar-famillie afkomstig!

die eten niet, maar schuiven hun voer zo naar binnen, laten een boer en roepen heel hard:
"ik zit vol" of "ik kan er aan beide kanten bij"

ik toon graag wat meer respect voor degene die het heeft klaargemaakt.
Je weet donders goed wat ik bedoel.
Kluiven kost meer tijd.
pi_49260007
Gekookte aardappels, die vallen echt als een steen op mijn maag. Ik word er ronduit misselijk van, Ook met stamppotten heb ik dus een probleem.
pi_49260277
Paprika, brrrrrrrr.

Warm fruit vind ik ook niet te eten.
Sweet and innocent...
pi_49267444
quote:
Op donderdag 10 mei 2007 12:17 schreef Handschoen het volgende:
kaas... en alles wat daar aan verwant is

Psychisch lactose-intolerant = my middle name.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  vrijdag 11 mei 2007 @ 14:30:38 #164
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_49268093
Er zijn eigenlijk geen dingen die ik echt niet lust (nu ja, ik zou waarschijnlijk niet zoals sommigen (altijd Japanners eigenlijk) m'n eigen kots opeten), maar gortepap zou ik niet snel voor mezelf maken en van die Japanse nootjes... ook niet echt het summum van lekker. Oh ja, en mensen die bloemkool te lang koken, bah. Als je het niet kunt, doe het dan niet, rauw is het prima te eten. Maar in snotvorm. Brrr.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_49275629
Olijven
Spruitjes
Witlof
Alle kool (behalve bloemkool en boerenkool)
Bietjes
Kaas op brood (dus die smerige gele plakke... Geitenkaas, mozarrela, gemolten kaas e.d. lust ik wel)
Tuinbonen
pi_49275841
Oh nog zoiets bizars: ik ben gek op kaas. Ik lust het alleen niet op zachte broodjes en een gewone boterhammen. Die papperige substantie die ontstaat als je op die combi gaat kauwen - BAH. Op harde broodjes en crackers vind ik kaas juist weer heel lekker.
pi_49275848
boter op brood ed.
kaas in ongesmolten toestand
karnemelk

Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_49333338
Rozijnen.....
En karnemelk scoort ook hoog !
Ik doe niet meer aan een signature
pi_49339888
melk, rookworst en boerenkool
  zondag 13 mei 2007 @ 19:22:56 #170
140747 Grafhond
Amsterdamse!
pi_49340030
Gekookte vis of vis die nog 'in zijn geheel is'
pi_49340718
melk en het meeste orgaanvlees.
Ik lust wel graag alle andere zuivelproduchten, alleen geen gewone melk. Verder vind ik alles wel lekker!
Vanavond gaan we slapen en morgen zien we wel...
  zondag 13 mei 2007 @ 22:06:21 #172
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_49345515
Ik lust alle gangbare dingen.

Mensen die bepaalde 'normale' dingen niet lusten zijn ontzettende zwakkelingen en hadden in hun jeugd niet zo betutteld moeten worden. Ja, jullie ouders hebben gefaald. Als kind die je te vreten wat de pot schaft en dat bord moet leeg.
pi_49351177
Allerlei soorten bonen (behalve snijbonen en sperziebonen), rauwe tomaat, haring + schaal en schelpdieren, gekookte eieren, olijven +kappertjes en erwtjes.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_49351347
wat zijn normale dingen, ik ga over mijn nek van boerenkool. en van alle pasta,s. t eerst eten we nooit, pasta 3 keer in de week. of meer. 5 personen,

dat bord moet niet leeg. , ze leren t eten als ze ouder worden, bij vriend of vrindin. een voordeel misschirn?
ga nooit de strijd aan met kinderen die geen groenten lusten, je verliest t , zonder iets te zeggen gewoon op t bord laten liggen. en gezellig doorkletsen. , al dat gedoe wat moet en niet moet,
dwingen om een kind iets te laten eten is een verloren zaak. gezellig eten is veel belangrijker.
en zo heb je 2 mooie mannen van tegen de 1.85 in huis na 20 jaar.

De Puta Madre
pi_49406626
bananen
  dinsdag 15 mei 2007 @ 20:15:58 #176
3869 David
Drum the drums
pi_49415118
quote:
Op maandag 14 mei 2007 01:46 schreef Killer_Mom het volgende:
wat zijn normale dingen, ik ga over mijn nek van boerenkool. en van alle pasta,s. t eerst eten we nooit, pasta 3 keer in de week. of meer. 5 personen,

dat bord moet niet leeg. , ze leren t eten als ze ouder worden, bij vriend of vrindin. een voordeel misschirn?
ga nooit de strijd aan met kinderen die geen groenten lusten, je verliest t , zonder iets te zeggen gewoon op t bord laten liggen. en gezellig doorkletsen. , al dat gedoe wat moet en niet moet,
dwingen om een kind iets te laten eten is een verloren zaak. gezellig eten is veel belangrijker.
pi_49425896
Och, toen ik bepaalde groenten ECHT ECHT niet lustte toen ik klein was, pakte mn moeder gewoon een potje hak groenten zodat ik tenminste nog wel iets van groenten at!
(:
  woensdag 16 mei 2007 @ 00:19:56 #178
82136 Xennia
gekroond
pi_49426046
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 00:15 schreef nein het volgende:
Och, toen ik bepaalde groenten ECHT ECHT niet lustte toen ik klein was, pakte mn moeder gewoon een potje hak groenten zodat ik tenminste nog wel iets van groenten at!
Je had het echt wel gegeten als je niets anders kreeg (dus ook geen koekjes en toetjes) en je honger had. Zo heb ik in ieder geval alle groenten leren eten en daar ben ik mijn ouders dankbaar voor
pi_49426417
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 00:19 schreef Xennia het volgende:

[..]

Je had het echt wel gegeten als je niets anders kreeg (dus ook geen koekjes en toetjes) en je honger had. Zo heb ik in ieder geval alle groenten leren eten en daar ben ik mijn ouders dankbaar voor
Ik denk (oke..ik weet t wel zeker) dat het mijn ma destijds een stuk minder moeite kostte om een potje HAK groenten op te warmen dan de hele avond naar een jengelend kreng te luisteren.

Overigens lustte ik toen ik klein was best veel, dus zovaak kwam t niet voor. Voor zover ik weet kon ik boontjes, peultjes en asperges (edit: en witlof!) echt niet door mn keel krijgen. Nu lust ik nog altijd geen boontjes....(vandaar dat ik ook dit topic startte )
(:
pi_49427114
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 20:15 schreef David het volgende:

[..]

nog een keer lezen, wat is daar zo moeilijk aan?
zie de reacties na mijn post.
De Puta Madre
pi_49430010
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 00:59 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Veel punten en komma's erna, geen hoofdletters.
Ik heb ook een aantal keer goed moeten lezen hoor.
pi_49432758
kool (bloem, rode, boeren-,zuur)
bonen (bruine, witte, .. ) sperziebonen zijn wel eetbaar
brocolli, olijven, paprika, ui, spruitjes, aubergine, erwtensoep, prei, champignons, asperges,vewerkte wortelen(rouw wel eetbaar). Oftewel bijna alle groenten
marsepijn, oude kazen, nasi/chinees, gember
ALLE vis.

En dit zijn dan de dingen die ik echt niet eet. Verder zijn er natuurlijk ook dingen die ik niet zo lekker vind, maar gewoon naar binnen werk. Verder ben ik een echt vleeseter, en eet ik liever fruit in de plaats van groenten.
..
  woensdag 16 mei 2007 @ 10:32:15 #183
3869 David
Drum the drums
pi_49433671
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 00:59 schreef Killer_Mom het volgende:

[..]

Een keer fatsoenlijk schrijven, wat is daar zo moeilijk aan?

Nou ja, in elk geval ben ik ervan overtuigd dat je kinderen groenten moet leren eten (het hangt er een beetje vanaf hoe). Het is namelijk in de kindertijd dat je die dingen accepteert als smaak, ik durf te wedden dat de mensen die in dit topic zeggen geen groenten te lusten vroeger niet werden gestimuleerd om het te leren eten...
pi_49442471
Orgaanvlees en spruitjes.
  woensdag 16 mei 2007 @ 14:29:38 #185
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_49442561
quote:
Op maandag 14 mei 2007 01:46 schreef Killer_Mom het volgende:

ik snap hier geen reet van
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 16 mei 2007 @ 15:02:25 #186
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_49444063
Het is inderdaad een onsamenhangend stuk.
Bovendien ben ik het er niet mee eens. Als kind moetje ook leren dat je dingen moet doen die je niet leuk vindt. Als je iets niet lust eet je het gewoon. Later als je groot bent mag je zelf bepalen wat je wel en niet eet.
pi_49453126
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 10:02 schreef Frankvbr het volgende:
brocolli, olijven, paprika, ui, spruitjes, aubergine, erwtensoep, prei, champignons, asperges,vewerkte wortelen(rouw wel eetbaar). Oftewel bijna alle groenten
ALLE vis.

En dit zijn dan de dingen die ik echt niet eet. Verder zijn er natuurlijk ook dingen die ik niet zo lekker vind, maar gewoon naar binnen werk. Verder ben ik een echt vleeseter, en eet ik liever fruit in de plaats van groenten.
Wat een flauwekul, "alle vis". Heb je ze allemaal geproefd? Alsof een haring ook maar iets weg heeft van een zalm. Wanneer je geen druiven lust, en geen aardbeien, concludeer je dan ook dat je ALLE vruchten vies vindt?!
pi_49453876
nee dan concludeer ik dat ik geen aardbijen en druiven lust, zoals mijn lijstje met groente.
Ik weet toch echt wel wat ik niet lust.. kom op zeg..
..
pi_49454015
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 19:25 schreef Frankvbr het volgende:
nee dan concludeer ik dat ik geen aardbijen en druiven lust, zoals mijn lijstje met groente.
Ik weet toch echt wel wat ik niet lust.. kom op zeg..
Maar hoe kan alle vis je tegenstaan? Ik proef gewoon geen overeenkomsten.

een aantal visweigeraars dat ik ken redeneert overigens wel zo: oh nee, zalm lust ik niet, zo'n makreel ziet er enigszins hetzelfde uit, dus die mot ik ook nie.
pi_49454257
al proeven ze voor jou niet gelijk, bij aardig wat visproducten heb ik dezelfde soort ranzig smaak. En van de meeste vis ga ik ook echt over mn nek. Zalm bijvoorbeeld, daar hoef ik maar een hap van te nemen. Ook de geur helpt me er niet echt mee. Als kind kon ik het beter eten volgens mij, kan me nog herrineren ooit een bak oesters naar binnen te hebben gewerkt.
..
pi_49455249
Qua groenten, fruit, zuivel en vis lust ik eigenlijk alles. Oké op sommige dingen ben ik minder dol dan op andere, maar ik zal er niet van over mijn nek gaan.

Op vleesgebied ben ik kieskeuriger. Ik pluis altijd ieder stukje vlees op mijn bord uit op botjes, kraakbeen, vet en peesjes. Als ik voor mij alleen kook neem ik sowieso al nooit vlees, en als ik vlees mee eet met anderen zit ik vaak met lange tanden te eten. Hamburgers van de Mac, frikandellen, gehakt uit de supermarkt, orgaanvlees (dus ook leverworst) en wild eet ik sowieso nooit. Vooral orgaanvlees...ik krijg al de koude rillingen als ik eraan denk
pi_49455838
quote:
ALLE vis.

Blij dat ik voor dit soort personen nooit hoef te koken Vreselijk lijkt me dat
pi_49460759
Ik ben geen fan van hollands eten, maar hutspot dat lust ik echt niet, gadverdamme wortels en aardappelen dat is toch geen combinatie?
En spek zal ik ook nooit eten, al ik zowiezo geen varkensvlees maar spek is gewoon echt goor.
dierlijk vet
  donderdag 17 mei 2007 @ 11:27:23 #194
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_49473066
hmmmm lekker stukje bacon jummie!

erwtensoep is het enige waar je mij ECHT geen plezier mee doet.. en artishokenharten (of hoe je dat ook schrijft)

voor de rest eet ik alles (kan je ook wel zien aan m'n omvang )
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  vrijdag 18 mei 2007 @ 09:39:51 #195
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_49554026
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Oh nog zoiets bizars: ik ben gek op kaas. Ik lust het alleen niet op zachte broodjes en een gewone boterhammen. Die papperige substantie die ontstaat als je op die combi gaat kauwen - BAH. Op harde broodjes en crackers vind ik kaas juist weer heel lekker.
Hoe herkenbaar! Ik wil mijn kaas (die trouwens persé jong moet zijn...) niet hebben op iets wat zachter/kleffer is dan standaard volkorenbrood.

Van wit brood ga ik sowieso al over m'n nek, in combinatie met kaas vind ik het een nog veel grotere nachtmerrie.
pi_49561484
ik weer niet of dit onder 'gewoon' voedsel valt, maar het enige dat ik echt niet lust is lever.
Voor de rest ben ik godzijdank niet zo pietluttig als de meeste hier
pi_49561513
Taugee of hoe je het ook spelt vind het zo vies dat ik niet eens de moeite doe
  zondag 20 mei 2007 @ 10:48:53 #199
163255 Tezz
ENFJ!
pi_49562751
Gelukkig heb ik een kind wat bijna alles lust. Ze is vier, maar dol op tapas (olijven, inktvis, kreeftjes, noem maar op), haring en eigenlijk alle soorten vis wel.
Wat ze alleen echt niet lust is friet! ! ! Da's raar he! Een kind wat geen friet lust! Dat is overigens ook de enige uitzondering die ik maak: ik kook dus nooit iets apart omdat man of kind iets niet lust, maar als wij een frietje eten krijgt zij een kopje goed gevulde maaltijdsoep met een snee brood.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:27:21 #200
130955 Floripas
Blast from the past
pi_53167282
Welke dingen vindt bijna iedereen lekker, maar jij niet?
En niet zeggen: spinazie, ui, lever, etc. Dat vindt een groot segment mensen niet lekker.

Ik vind Ben en Jerry's echt heel goor. Vèèèt, zòèèèt. bah.

En van een boel dingen lust ik de supermarktvariant niet. Chocolademousse, bijvoorbeeld, vind ik alleen in de bitter-cointreauvariant lekker, en alleen in een goed restaurant. Ik vind alle sub-par chocolade eigenlijk ook vies, tenzij verwerkt in een bittere vleesjus.

Bijna iedereen (of in ieder geval: iedere vrouw) vindt die dingen heerlijk, maar ik niet.

Heb jij ook zoiets?
pi_53167298
breezers
en bier
pi_53167358
Thee krijg ik absoluut niet door mijn strot.

Bier vind ik net pis.
pi_53167366
Ik walg van hopjesvla
en van Fudge!
en walnoten

vrijdag 14 september 2007 @ 11:31:16 #204
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53167381
Katja Schuurman. Bah.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53167404
Belgische bonbons
Noot noot.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:36:50 #206
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53167510
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:32 schreef Jojoortje het volgende:
Belgische bonbons
Dubbele posts

Ik hou niet van olijven.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:37:16 #207
125878 Gabry
Lento Violento
pi_53167522
Chinees is echt vies. Meestal eet ik dan alleen het vlees.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_53167526
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dubbele posts

Ik hou niet van olijven.
Olijven houden ook niet van jou
Noot noot.
pi_53167722
Asperges !!!
Ja, ik weet dat dit voor de 'wat meer culinair verwende' figuren wel bijna als een soort godslastering moet klinken, maar ik moet het toch ff kwijt.

Iets waar alcohol in zit, al is het maar een klein beetje, vind ik trouwens ook gewoon niet lekker... En voor pure / bittere chocolade hoef je me ook niet wakker te maken.

Ja, ik ben een rare, ik weet het.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:43:39 #210
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_53167724
Bier
Rode kool
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_53167775
Cola
Noten (van walnoten tot borrelnoten)
Pindasaus en pindakaas
pi_53167830
Kaas . Alle soorten en vormen. De geur alleen al. Bah!
En tomaten .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  vrijdag 14 september 2007 @ 11:50:24 #213
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_53167897
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 11:47 schreef Misstique het volgende:
Kaas . Alle soorten en vormen. De geur alleen al. Bah!
En tomaten .
Inderdaad kaas
Is echt het enige wat ik echt niet eet.

behalve pindakaas natuurlijk.
Mij mag je er voor wakker maken.
pi_53167988
Erwtensoep.
En bleekselderij, maar het lijkt me vrij normaal dat iedereen dat smerig vindt.
pi_53168053
Kaas!
Vroeger ook rode wijn, maar dat heb ik inmiddels leren drinken en nu vind ik het lekker.
pi_53168059
Dit wordt echt een topic.
pi_53168276
Ik vind een ei Echt goor.....
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_53168277
gekookte aardappelen, rode kool, cola, wijn....
pi_53168318
drop
There are 3 kinds of people in this world...those you want things to happen, those that make things happen, and those who just wonder what the hell happened!
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:07:54 #220
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53168412
gekookte wortels.
pi_53168437
Kaas en rode kool.
pi_53168443
asperges, en paprika
pi_53168455
vroeger lustte ik overigens geen slagroom, ook rode wijn niet. rode wijn vind ik nu best lekker, en slagroom eet ik ook wel
pi_53168486
Bier (alcohol in het algemeen). Maar al die kut studentjes die doen alsof bier goud is
In het echt is het nog erger dan op Fok!

Bier
pi_53168518
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:07 schreef zoalshetis het volgende:
gekookte wortels.
inderdaad! warme/ gekookte wortels zijn ook smerig, veel te zacht, totaal geen wortel meer
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:15:07 #226
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53168573
Ik vind echt alles lekker wat er is, behalve pindasaus
je gaat je lekkere satestok toch niet onderdopen in dat alle-smaak-overheersende-totaal-niet-uitmakende-wat-je-er-bij-eet pindagebeuren?
pi_53168619
Ik vind biefstuk echt smerig.

Er zijn een hoop dingen die ik niet eet omdat ik ze niet lekker vind en omdat we in een rijk land leven vind ik dat ik geen dingen hoef te eten die ik niet zo lekker vind, maar biefstuk krijg ik echt mn strot niet door.

Op het moment dat ik een hap doorslik maakt mn slokdarm een antiperistaltische beweging waar je u tegen zegt en daar kan ik niks aan doen.

Ik denk dat ik dat het vieste vind wat ik ooit heb gegeten
pi_53168629
groente
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:49:02 #229
183375 Qasi
Love me for a reason
pi_53169414
Drop
Dan ben je een hoer met een doek om je kop
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:53:42 #230
191530 inietz
Kloede van het Noorden
pi_53169493
Gebakken levertjes met uitjes op bruin/wit brood..Hmmmm lekker!
" Boven Wotter de soap van het Noorden "
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:54:09 #231
163996 KneusTeun
Kiss my airs!
pi_53169504
Pannenkoeken
zuurkool
's avonds een reus, 'smorgens een kneus
Xbox: kneusteun
PSN: kneusteun
Steam:kneusteun
  vrijdag 14 september 2007 @ 12:54:45 #232
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_53169516
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:11 schreef me-elsjuh het volgende:

[..]

inderdaad! warme/ gekookte wortels zijn ook smerig, veel te zacht, totaal geen wortel meer
Dan kan jij niet koken.
  † In Memoriam † vrijdag 14 september 2007 @ 13:09:24 #233
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_53169865
Pindakaas.
Carpe Libertatem
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:10:26 #234
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_53169890
Zilvervliesrijst. Alsof je op elastiekjes zit te kauwen, blêh!
pi_53170057
Bier en mayonaise
Soms blijk je de waarheid alleen te kunnen overbrengen door deze geweld aan te doen.
pi_53170083
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:54 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Dan kan jij niet koken.
ik kook nooit wortel omdat ik het niet te eten vind
pi_53170085
satesaus
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:18:17 #238
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53170109
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:17 schreef PouwelZ het volgende:
satesaus
kijk, er zijn er meer
pi_53170154
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:18 schreef Grumpey het volgende:

[..]

kijk, er zijn er meer
ik zag het net ook, wilde net m'n post gaan editen en jou quoten maja satesaus dus
pi_53170197
- Tuinbonen
- Kluiven van botten
- Pinda soep .
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:26:13 #241
81846 minkuukel
Lekker hoorrrr
pi_53170331
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:21 schreef pussydeluxe het volgende:
- Tuinbonen
- Kluiven van botten
- Pinda soep .
Kluiven
pi_53170371
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:16 schreef ijsbrekertje het volgende:
mayonaise
Maar met een patat speciaal/oorlog vind ik het wel meevallen.
We want happy paintings. Happy paintings. If you want sad things, watch the news
pi_53170471
Kaas (pizza/tosti kaas uitgezonderd)
Karnemelk
Koffie
Bier
Boter
Bitterkoekjes
Olijven
Wijn/Champagne
Rijstebrij en dat soort ongein
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:32:42 #244
130955 Floripas
Blast from the past
  vrijdag 14 september 2007 @ 13:35:08 #245
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_53170580
Witte bonen in tomatensaus.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_53170584
Vis .

Van de geur alleen al krijg ik kotsneigingen.
pi_53170720
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:32 schreef Floripas het volgende:
*Vinkt EricT af als potentiele date-partner*

*Kijkt naar geschrapte naam van Floripas nav Sateh-saus topic*
pi_53170918
engelse drop
pi_53171053
Slagroom

Caramel

Olijven

Lasagna

Ik krijg het allemaal echt niet door m'n keel!!!
Annelies... in tha house... dus iedereen kan weer naar buiten... het is veilig!
pi_53171066
Oesters en kaviaar. Ik snap niet waarom die zooi zoveel moet kosten.
pi_53171288
Zalm vind ik echt niet lekker, andere vissoorten eet ik ook niet graag.
I don't like your jerk-off name. I don't like your jerk-off face. I don't like your jerk-off behavior, and I don't like you, jerk-off. Do I make myself clear?
pi_53174300
Erwtensoep
pi_53176004
haring is echt te goor voor woorden (en helemaal als je de haringtest van het AD hebt gelezen)

paling vind ik ook niks trouwens en mosselen ook niet
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_53176303
Was hier laatst al niet een topic over?
pi_53177742
Oja pizza vind ik ook niet lekker
Noot noot.
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:27:06 #256
12200 r0ck3t
Dikke veter
pi_53177796
courgette, paprika, vis, pompoen
Hoi
  vrijdag 14 september 2007 @ 18:28:39 #257
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53177827
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:54 schreef minkuukel het volgende:

[..]

Dan kan jij niet koken.
onzin. gekookte wortels mét die laffe, zoetige, weeige smaak vind ik nog erger.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:38:14 #258
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_53179564
spruitjes
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:40:00 #259
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_53179621
Kaas en appelmoes! En ja, ik ben een rasechte nederlander
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_53180014
Olijven gruwel, wat vies!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 14 september 2007 @ 19:57:16 #261
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_53180064
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:55 schreef SaskiaR het volgende:
Olijven gruwel, wat vies!
allemaal? ook die paarse, groene, gedroogte? te bitter voor jou?
pi_53180126
Gekookte eieren
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_53180148
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 19:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

allemaal? ook die paarse, groene, gedroogte? te bitter voor jou?
Ik ben er nog geen tegengekomen die ik lekker vind
pi_53180161
Overigens lust ik ook geen alcohol... ik heb er niks tegen, maar ik vind het gewoon vies.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 september 2007 @ 20:03:32 #265
842 Zorro
Z
pi_53180241
Chinees
Shoarma (nog niet genoemd zeg....)
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_53188978
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 13:35 schreef kasper het volgende:
Witte bonen in tomatensaus.
Agree . WIE koopt zulkiets nou ,
pi_53189402
Ieuw: Olijven
Ieuw: Vis
Ieuw: Kluiven op bijvoorbeeld spareribs
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_53189442
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 12:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
vroeger lustte ik overigens geen slagroom, ook rode wijn niet. rode wijn vind ik nu best lekker, en slagroom eet ik ook wel
Hmm grappig eigenlijk... ongeveer elke 7 jaar veranderd je smaak.
pi_53191155
quote:
Op zondag 20 mei 2007 08:30 schreef tonks het volgende:
Taugee of hoe je het ook spelt vind het zo vies dat ik niet eens de moeite doe
Best te eten eigenlijk .
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:17:35 #270
3869 David
Drum the drums
pi_53195194
Heel veel zit tussen je oren. Een slechte ervaring in het verleden, of simpelweg het uitzicht van een bepaald gerecht, kan ervoor zorgen dat je bepaalde dingen niet "lust"... In veel gevallen is het gewoon een kwestie van de stap toch nog eens te durven zetten!
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:39:29 #271
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53195542
quote:
ALLE vis.

jemig, niet zo zeiken, gewoon eten.
en ALLE vis, heb je ooit ALLE vis op? Lijkt me sterk.
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:45:07 #272
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_53195634
quote:
Op woensdag 9 mei 2007 11:26 schreef BettyR het volgende:
Heeft U even?
- Aardappels, gekookt, gebakken, puree, krieltjes. Allemaal niet lekker
- Bloemkool, rode kool, witte kool, boerenkool, eigenlijk bijna alle koolsoorten met uitzondering van zuurkool.
- Witlof, spruitjes, aubergines.
- Kip, met uitzondering van de vleugeltjes.
- Oude kaas of gorgonzola.
- Alles bonen-gerelateerd. Sperziebonen, witte of bruine bonen, you name it.
- Gekookte wortels. Rauw lust ik ze wel. Ik eet bijna al mijn groenten rauw.
- Combinaties van vlees/kaas met ananas. Echt heel erg.

I know, dit is behoorlijk ernstig.
Goede zelfkennis, maar serieus, dit valt echt te trainen hoor. In ieder geval vind ik het echt een behoorlijke afknapper als iemand moeilijk doet over eten. Zegt wel iets over persoonlijke wil en mentaliteit m.i. misschien.
pi_53195743
Olijven
Zuurkool
Melk die je ook buiten de koeling kan bewaren
Pure chocolade
Lever
Rood vlees
Geitenkaas
Tomatensap
Na 22 jaar ben ik het zat om aardappels te eten
pi_53196939
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 13:50 schreef enter het volgende:
Olijven
Zuurkool
Melk die je ook buiten de koeling kan bewaren
Pure chocolade
Lever
Rood vlees
Geitenkaas
Tomatensap
Na 22 jaar ben ik het zat om aardappels te eten
pi_53197544
Oja,camembert mag er ook nog wel bij, gadverdamme wat een verschrikkelijke smaak heeft dat spul
Helemaal erg als je denkt dat het brie is bij de kantine, want brie is wel echt lekker. Neem je de eerste hap... ... ...

Gister ook kaviaar gegeten... dat kan je geen eten meer noemen

[ Bericht 9% gewijzigd door Agiath op 15-09-2007 15:46:07 ]
  zaterdag 15 september 2007 @ 19:11:11 #276
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_53201954
Mja wat lust ik echt echt echt niet:
Orgaanvlees .. ieuw
Bietjes
Schaal en schelpdieren alhoewel ik mosselen als het echt zou moeten, nog wel weg krijg.
Verders proef ik alles wel en kan ik sommige dingen niet lekker vinden bv.
Maar niet lekker vinden is natuurlijk wel een verschil met iets niet lusten..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_53202395
Mokkataart
Producten met een chocolade smaakje...choco-ijs, vla, melk, milkshake (chocopasta lust ik wel heel graag )
Geitenkaas, eigenlijk alles wat met geitenmelk gemaakt is...
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_53203546
Vroeger lustte ik ook geen bliksem, en ik ben blij dat ik daar wel overheen ben. Nu steek ik álles eerst wel vijf keer in mijn mond voordat ik zelfs maar overweeg dat ik iets misschien niet lust.
Heel jammer als mensen zichzelf zo beperken in wat ze al dan niet lusten. Vervelend is ook wanneer etenwaren alleen lusten van een bepaald merk, of als iets op een specifieke manier klaargemaakt is. Eénkennige, verlegen smaakpapillen. Heel zonde.
Er zijn nog steeds genoeg 'gewone' dingen waar ik niet van hou.. Zo vind ik de meeste gekookte aardappelen écht niet lekker. Heel bloemige, heel ver doorgekookte aardappelen zijn wel oké, maar zo'n stevige aardappel.. Brr. Het mondgevoel daarvan laat me kokhalzen. Verder lust ik geen bier en geen koffie.
pi_53206116
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 20:15 schreef minilotje het volgende:
Heel jammer als mensen zichzelf zo beperken in wat ze al dan niet lusten. Vervelend is ook wanneer etenwaren alleen lusten van een bepaald merk, of als iets op een specifieke manier klaargemaakt is. Eénkennige, verlegen smaakpapillen. Heel zonde.
Euh maar verschillende merken is juist verschillende smaken...
De ene cola bijvoorbeeld is de andere niet...
pi_53207245
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:57 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Euh maar verschillende merken is juist verschillende smaken...
De ene cola bijvoorbeeld is de andere niet...
Maar natuurlijk, en het is ook helemaal niet gek om bepaalde voorkeuren voor merken te hebben.. Je ziet alleen ook vaak dat mensen van een bepaald product alleen het merk lusten dat ze toevallig van thuis kennen, en een ander merk per definitie niet lusten.
pi_53217495
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 20:00 schreef SaskiaR het volgende:
Overigens lust ik ook geen alcohol... ik heb er niks tegen, maar ik vind het gewoon vies.
Ha, ik ben gelukkig dus niet de enige!

O ja, ik vergat in m'n vorige post nog de karnemelkse gortpap die ik als kind altijd tegen heug en meug op moest eten. Blèèèègh, dat is wel het meest walgelijke wat ik ooit gegeten heb. En dat dan steeds weer opnieuw. Daar kreeg ik letterlijk kokhalsneigingen van. En ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je afkeer daardoor alleen maar groter wordt, in plaats van dat je het 'leert eten'.

Met spruitjes, en eigenlijk ook alle andere koolsoorten, doe je me ook beslist geen plezier, maar ik eet het wel, als het me bij een ander voorgezet wordt. Enkel uit beleefdheid.

Groene olijven vond ik ook nooit lekker, maar de laatste jaren ineens juist wél, vreemd genoeg.
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_53265550
Ik vind kaas echt heel smerig.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_53269110
Witlof en bieten vreet ik dus echt niet.
Spruiten at ik vroeger ook nooit, maar nu vind ik het best te eten.
  donderdag 20 september 2007 @ 22:46:49 #284
117061 Noisemaker
Geräuschmacher
pi_53342267
Vroeger lustte ik geen mosterd. Onbegrijpelijk, het is eigenlijk heerlijk!
Ik lust eigenlijk alleen geen pindakaas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')