*heeft ook medelijden met kruimel_20 die zei lang te moeten knauwen op biefstuk*quote:Op maandag 3 april 2006 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
![]()
Och Heit, ziel, nog nooit een goeie biefstuk gehad?
Olijven zijn wel lekker.. maar zeker ook broccoli en bloemkoolquote:Op maandag 3 april 2006 21:48 schreef Camplo het volgende:
Olijven zijn lekker.
Broccoli is smerig. Bloemkool vind ik ook paupt.
Wat voor bonen?quote:Op maandag 3 april 2006 22:23 schreef Bluezz het volgende:
TT aangepast
Ik lust nog steeds geen bonen en paprika![]()
Bruine bonen, tuinbonen, witte bonen etc etc.quote:
De eerste keer dat ze goed klaar gemaakt zijn moet ik dan nog tegen komenquote:Op maandag 3 april 2006 23:00 schreef Bluezz het volgende:
Martijn! Die zijn zo lekker juist als je ze maar goed klaarmaakt
Lekker hard moeten ze zijn, die gore hollandse prakpap van spruitjes vind ik ook niet te vreten, maar verse met aardappels en stukkie vlees,quote:Op maandag 3 april 2006 23:02 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
De eerste keer dat ze goed klaar gemaakt zijn moet ik dan nog tegen komen![]()
daar ben ik het helemaal met je eens.. op de reclame zie je iedereen spreken over dikke luchtige bodems.. baghhhhh.. geef mij maar zo'n aldi pizza met zo'n dunne bodem.. super lekker!quote:Op dinsdag 4 april 2006 17:07 schreef MLF het volgende:
pizza met van die dikke gore bodems
Wat eet je dan WELquote:Op woensdag 5 april 2006 10:33 schreef novojo het volgende:
Je kunt beter vragen wat ik wel lust. Maar ik lust onder andere niet: Kaas, bruine bonen, Witte bonen, Tuinbonen, gevogelte, vis, vlees met botjes of een kauwgum-achtige substantie die je niet weg krijgt, lever, té bruin brood met harde stukjes, pasta, dingen met tomaat, rijst (m.u.v. nasi van de chinees), bami, pizza, pap, gekookte witlof, banaan, ananas, jus, huzarensalade's/slaatjes en vast nog veel meer. Niet een kwestie van 'ik vind het niet zo lekker', maar van kokhalzen tot kotsen.
Klinkt erg, maar is best mee te leven
Ik vind rijst niet vreselijk goor maar ik vind het ook absoluut niet lekker, het zal wel te maken hebben met die pap die ik wel goor vind, de structuur en het glibberige, rijst kan dat ook zijn en daarvan ga ikquote:Op woensdag 5 april 2006 14:58 schreef Pilootje het volgende:
Soms lees ik echt met verbazing deze topics.
Het is normaal dat je dingen niet lust die een sterke smaak zoals kalfslever. En toch eet je onbewust nog wel eens lever in van alles en nogwat.
Sommige dingen ga je je bijna afvragen of je het wel serieus moet nemen. Mensen die geen rijst en brood lusten ?
Je smaak veranderd konstant. Als kind at ik echt helemaal niks. En nu zo goed als alles. Het ligt aan 2 dingen. Ben je zelf bereid om iets nog eens te proeven als je iets vies gegeten hebt. En diegene die het klaar maakt.
Ik vond bijvoorbeeld doperwten erg vies als kind. Maar dat was eigenlijk alleen omdat me moeder altijd een pot open trok en een flinke klont boter er bij gooide. Maar als je dan eens verse doperwten eet is het ineens wel weer lekker.
Warm fruit vond ik ook altijd vies, maar na een paar keer toch gewoon eten vind ik het nu wel lekker. Luste nooit appeltaart maar ben het zelf gaan maken en vond het toen wel lekker.
Gewoon blijven proeven van verschillende mensen, en eens anders klaar maken.
Maar ook ik lust niet alles, paprika vind ik nog steeds niet echt super. Maar paprika uit blik, ontvelt vind ik wel weer lekker. Of helemaal kapot gekookt in goulash. Of paprikasoep, of paprika consentraat.
Sommige kazen vind ik niet lekker. Met name schimmelkazen als brie en roquefort.
Maar eigenlijk eet ik ze wel, soms is het lekkerder dan normaal. Ik wacht nog op de kok die het mij met plezier kan laten eten.
Doe ff relaxed zeg, iedereen is altijd zo opgefokt. Het is gewoon vreemd als iemand allerdaagse dingen niet lust. Helemaal iets wat van zichzelf net zo veel smaak heeft als water.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:19 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ik vind rijst niet vreselijk goor maar ik vind het ook absoluut niet lekker, het zal wel te maken hebben met die pap die ik wel goor vind, de structuur en het glibberige, rijst kan dat ook zijn en daarvan ga ik
Ik vind het sowieso een beetje raar dat je je afvraagt of je het wel serieus moet nemen, wie ben jij in hemelsnaam om te gaan bepalen wat wel en niet "normaal" is om niet te lusten? Laat ieder voor zich dat bepalen.
Het is niet vreemd als iemand alledaagse dingen niet lust.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:23 schreef Pilootje het volgende:
[..]
Doe ff relaxed zeg, iedereen is altijd zo opgefokt. Het is gewoon vreemd als iemand allerdaagse dingen niet lust. Helemaal iets wat van zichzelf net zo veel smaak heeft als water.
Maar denk je nou echt dat ik me druk maak om wat jij niet lust....
Was bij mijn lijstje kidney bonen en bruine bonen te vermelden. Eigenlijk alle bonen die ze in van die blikken en potten verkopen.
Hoe kan je leven zonder brood of vleesquote:Op woensdag 5 april 2006 22:38 schreef Bob. het volgende:
Ik lust heel veel niet, zoals broccoli, brood, rijst, aardappels, vis, vlees & eieren.
Vlees/vis/eieren eet ik ook echt niet, de rest wel want sommige dingen heb je gewoon nodig (en ik kan toch moeilijk die dingen niet eten als mensen ze voor me koken)
ik zeg toch dat ik brood wel eet ook al vind ik het niet lekkerquote:Op woensdag 5 april 2006 23:02 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hoe kan je leven zonder brood of vlees![]()
Ja en die stel ik ook dezelfde vraagquote:Op woensdag 5 april 2006 23:10 schreef Bob. het volgende:
[..]
ik zeg toch dat ik brood wel eet ook al vind ik het niet lekker![]()
En zonder vlees leven kan heel prima hoor, nog nooit een vegetarier ontmoet?
Die dingen smaken eigenlijk nergens naarquote:Op woensdag 5 april 2006 23:27 schreef Remzz het volgende:
Eigenlijk alleen championgs, maar dat is meer het idee.
U teelt zowel champignons als oesterzwammen. Hoe verschillend verloopt die teelt?quote:Op donderdag 6 april 2006 10:18 schreef Pilootje het volgende:
Dan kan ik je uit je dromen helpen, het zijn shii-take ( geef niet, moeilijk woord).
De paddenstoelen die je in de supermarkt koopt worden de zelfde manier kweekt.
Champignons worden gekweekt op stro, afgedekt met een laag aarde/humus.
shii-takes worden met name in de chinese landen gekweekt op houtstammen. Ik geloof dat die geimporteerd worden, maar ze zijn ook hier goed te kweken.
Oesterzwammen kweken ze in grote zakken met stro. Strak dichtgeperst. Zodra de primodia verschijnen worden er kerfjes gemaakt en groeien en trosjes zwammen uit.
Er zijn in nederland maar een paar kwekers van champignons, shii-take, en ander gespuis, en ik vind ze allemaal gelijk smaken. Misschien heb je meer smaak ondervonden vanwege het feit dat ze erg vers zijn. Een paddenstoel bestaat soms voor meer dan 90 % uit water. Als die dingen enkele dagen in de winkel liggen verliezen ze vocht.
En nu heb ik mezelf weer betrapt op offtopic gaan....
Dat-ie wel gelijk heeft, bedoel je denk ik...quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:35 schreef Pilootje het volgende:
Ik heb beiden paddenstoelen regelmatig gekweekt. Ik kan niet ontkennen dat meneer hierboven geen gelijk heeft.
roggebrood!quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:53 schreef Steve-O het volgende:
Lust eigenlijk alles wel , Heb alleen een gruwelijke hekel aan Roggebrood (en ander grof brood met van die dikke pitten )!
jezus, dat is lastig koken...quote:Op zondag 16 april 2006 16:27 schreef heiden6 het volgende:
Courgette, komkommer, tomaat, melk, bier, pure wodka, mayonaise, ketchup, mosterd, vrijwel alles wat uit de zee komt (tonijn is wel het toppunt), boter, kaas, orgaanvlees, zuurkool, azijn, vrijwel alle soorten vlees waar nog kraakbeen of bot aan zit op je bord (karbonade, kippepoten en dergelijke).
De meeste van die dingen eet ik wel als het ergens doorheen zit (bijvoorbeeld pasta met een beetje tomaat of een beetje kaas op de pasta vind ik prima. Karbonade eet ik ook wel, maar dat zal ik zelf niet kopen en klaarmaken.
Van bijvoorbeeld zuurkool, tonijn of mosterd ga ik echt over m'n nek.
Vroeger at ik sowieso bijna niets, tegenwoordig probeer ik alles.
Wel typisch dat ik gek ben op veel dingen die hier vervloekt worden, zoals knoflook (hoe meer, hoe beter), brocolli, bloemkool, spinazie. (Spinazie a la creme daarentegen...)
"dat is anders wel mooi buffelkaas!" is je antwoord?quote:Op maandag 17 april 2006 00:28 schreef Dwersdriever het volgende:
Kaas, pertinent geen kaas. Met uitzondering van mozzarella (standaardantwoord: 'Ja, dat smaakt ook niet naar kaas')
Doe daar paprika bij dan ben ik helemaal bij...quote:Op woensdag 5 april 2006 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben niet van de gekookte wortels, rauw vind ik ze heerlijk. gekookt te zoet en weeïg. als olvarit-baby al.
prei doe ik, de zeldzame keren dat ik het voorgeschoteld krijg, altijd ff op de bordrand.
Heerlijk, zeker als ik verkouden ben.quote:Op maandag 17 april 2006 00:34 schreef iDex het volgende:
Gember, NIET TE VRETEN dus ook geen ginger ale
grappig. ik hield vroeger helemaal niet van paprika, maar ben het helemaal lekker gaan vinden.quote:Op maandag 17 april 2006 00:38 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Doe daar paprika bij dan ben ik helemaal bij...![]()
![]()
Sorry voor deik heb net iets teveel pijn met galaanvallen gehad.
![]()
ow meeeen de nasmaak van gemberquote:Op maandag 17 april 2006 00:39 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Heerlijk, zeker als ik verkouden ben.
Werkt beter dan anti-biotica...![]()
Oh, als je zoals mij een galaanval moet meemaken (wat ik je absoluut niet gun)quote:Op maandag 17 april 2006 00:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
grappig. ik hield vroeger helemaal niet van paprika, maar ben het helemaal lekker gaan vinden.
Toch hè... je neus gaat ervan open, en je bent vrij van alles wat met snot te maken heeft...quote:
meisje toch!quote:Op maandag 17 april 2006 00:43 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh, als je zoals mij een galaanval moet meemaken (wat ik je absoluut niet gun)
Dan wil jij ook niet meer...
Moet Dinsdag geopereerd worden ervoor...![]()
quote:Op maandag 17 april 2006 00:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
meisje toch!![]()
ik zal aan je denken zodat alles hopelijk snel voorbij is.
Probeer het eens met ananas.... Aardappelpuree, worst en lekkere jus...quote:Op maandag 17 april 2006 00:58 schreef Bruce117 het volgende:
Eigenlijk eet ik alles wel.
Maar als ik mag kiezen dan zal ik nooit voor zuurkool kiezen. Raar spul is dat. vroeger was het goed te eten maar tegenwoordig niet meer. Misschien binnenkort maar weer eens proberen, je weet nooit of het nu weer wel bevalt.
Zoiets ja. Ik heb dat antwoord al minimaal vijftig keer gehad van mensen, dus inmiddels kies ik voor een hooghartig zwijgen.quote:Op maandag 17 april 2006 00:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"dat is anders wel mooi buffelkaas!" is je antwoord?
komkommer? Dat is 99% waterquote:Op zondag 16 april 2006 16:27 schreef heiden6 het volgende:
Courgette, komkommer, tomaat, melk, bier, pure wodka, mayonaise, ketchup, mosterd, vrijwel alles wat uit de zee komt (tonijn is wel het toppunt), boter, kaas, orgaanvlees, zuurkool, azijn, vrijwel alle soorten vlees waar nog kraakbeen of bot aan zit op je bord (karbonade, kippepoten en dergelijke).
De meeste van die dingen eet ik wel als het ergens doorheen zit (bijvoorbeeld pasta met een beetje tomaat of een beetje kaas op de pasta vind ik prima. Karbonade eet ik ook wel, maar dat zal ik zelf niet kopen en klaarmaken.
Van bijvoorbeeld zuurkool, tonijn of mosterd ga ik echt over m'n nek.
Vroeger at ik sowieso bijna niets, tegenwoordig probeer ik alles.
Wel typisch dat ik gek ben op veel dingen die hier vervloekt worden, zoals knoflook (hoe meer, hoe beter), brocolli, bloemkool, spinazie. (Spinazie a la creme daarentegen...)
Helemaal eens. Tantes die trots zeggen als je iets gegeten hebt. 'Zie je wel dat je kaas lust. Daar zat kaas in.' Terwijl je alleen maar uit beleefdheid niet had gezegd dat het een smerig gerecht was. Het totale onbegrip van mensen over de kaashaat, is redelijk bedroevend. Een van de plezierige kanten van de bij mij favoriete Indiase keuken is dat ze daar niet of nauwelijks kaas gebruiken. Wat een genot.quote:Op maandag 17 april 2006 17:54 schreef Wakey het volgende:
Ik lust eigenlijk alles behalve... kaas. Echt heel irritant, omdat het in veel gerechten zit en veel mensen er dol op zijn. Mijn ouders hebben verwoedde pogingen gedaan om me stiekem kaas te laten eten, maar lichaam kan het blijkbaar niet verdragen, zodra ik het proef begin ik al te kokhalzen![]()
quote:Op maandag 17 april 2006 20:53 schreef Dwersdriever het volgende:
Een van de plezierige kanten van de bij mij favoriete Indiase keuken is dat ze daar niet of nauwelijks kaas gebruiken. Wat een genot.
Ik heb nog wel een "leuk" recept voor je waar witte bonen, bruine bonen en sperciebonen bij elkaar gegooid wordenquote:Op maandag 3 april 2006 22:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Bruine bonen, tuinbonen, witte bonen etc etc.
Ik eet alles als het moet, maar bonen en paprika, nee, liever niet
Maak me gekquote:Op dinsdag 18 april 2006 01:32 schreef PrintScreen het volgende:
Ik heb nog wel een "leuk" recept voor je waar witte bonen, bruine bonen en sperciebonen bij elkaar gegooid worden
quote:
Port met een goed stukje extra pure chocolade!quote:Op dinsdag 18 april 2006 03:44 schreef brrrrrrt het volgende:
Bedenk als alternatief Iets wat lekker is met port.
Heb je gezien hoe oud dat dat topic is?quote:Op dinsdag 18 april 2006 14:15 schreef Hik het volgende:
Oh yeah... laten we dít topic nog eens dunnetjes overdoen: "Dat lust ik niet!"![]()
Ik doelde niet op het gebruiken van dat topic, maar op de levendige discussie die we daar hadden.quote:Op woensdag 19 april 2006 14:30 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Heb je gezien hoe oud dat dat topic is?
Sorry dat het offtopic is, maar ik ben het helemaal eens met hik. Heb net effe door dat topic gebladerd. Ik mocht vroegah nooit van m'n ma zeggen dat ik het niet luste, maar ik moest dan nog minstens zeggen "ik vind het niet zo lekker".quote:Op woensdag 19 april 2006 15:45 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik doelde niet op het gebruiken van dat topic, maar op de levendige discussie die we daar hadden.![]()
Kort samengevat was mijn stelling dat iedereen van boven de 12 jaar de zin "Dat lust ik niet" maar binnen moet houden. Al helemaal die kneuzen hier: geen yoghurt lusten, geen rijst, geen kaas... houd nou toch op zeg.. Jankerds!![]()
Zo heb ik bij mijn studie een verhaal gehoord over een baby die alsmaar uit de zoutpot zat te snoepen. Omdat het op geen enkele manier mogelijk bleek het kind hiervan af te houden is hij opgenomen in het ziekenhuis en werd het dus onmogelijk om scheppen zout naar binnen te werken. Een paar dagen later was hij dood, en dit bleek te komen door een of ander medische oorzaak (weet niet precies wat) waardoor het wel degelijk nut had om al dat zout naar binnen te werken, en hij is dan ook overleden omdat de oorzaak niet is aangepakt (of herkend) en hij dat zout niet meer kreeg.quote:Op woensdag 19 april 2006 16:48 schreef saksia het volgende:
Ik heb eens gelezen dat wanneer bepaald voedsel je erg tegenstaat het een teken is dat je het niet nodig hebt/gevoelig/allergisch voor bent. Ik weet dat ik overgevoelig ben voor melk en de hormonen in bijv. varkensvlees, als ik die dingen niet eet voel ik me fitter.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:09 schreef Perruche het volgende:
jeetje heiden, ik wist niet dat je ook met je eten zo kieskeurig was
Sinds wanneer kun jij koken dan?quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:24 schreef Perruche het volgende:
[..]
beter nu k niet voor jou hoef te koken
kom wel ff op je FBquote:Op woensdag 9 mei 2007 12:26 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Sinds wanneer kun jij koken dan?
Is de oorlog al afgelopen?
Brabo!quote:Op woensdag 9 mei 2007 12:32 schreef Perruche het volgende:
[..]
kom wel ff op je FBanders wordt dat hier zo offtopic he
maareh - njah k heb wel wat italiaanse prut geleerd (als dat voor jou tot de categorie voedsel gerekend kan worden dan) en gisteren mn eerste eigenste cake gebakken en die was kei lekker
![]()
Dat heb ik dus metquote:Op woensdag 9 mei 2007 16:23 schreef Tezz het volgende:
Waar ik echt de rillingen van krijg is gember. Vreselijk vind ik dat. Mensen die gember in hun eten verwerken sporen niet! ! (sorry).
Het wordt godzijdank ook wel steeds gebruikelijker om het níet standaard te doen, zeker in restaurants en broodjeszaken. Maar ja, daar kan je het net zo goed ook zelf vragen. Benzinepompen, maar bijv. ook cateringbedrijven, stoppen er nog altijd vrolijk margarine opquote:Op woensdag 9 mei 2007 19:05 schreef Acathla het volgende:
Grappig. Ik werk in een keuken en probeer juist niets met boter te beleggen. Dit omdat ik weet dat er genoeg mensen zijn die geen boter op hun brood willen. Krijg nog steeds veel commentaar dat er geen boter op (bvb) een uitsmijter zit. Er zit gewoon een apart botertje bij. Maar goed.... het is erg lastig om je gebakken ei te verplaatsen.
Ik krijg het wel binnen hoor. Maar die melk en suiker zijn mijns inziens een verdoezeling van de smaak van de koffie, en het zou lekkerder zijn wanneer er gewoon geen koffie zou zijn. Dat doet mij concluderen dat ik koffie niet lekker vind.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:51 schreef Acathla het volgende:
Zelfs geen kinderkoffie met veel melk en suker?
eten 'schuiven' vínd ik toch van een respectloze snackbar-famillie afkomstig!quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:33 schreef Cici het volgende:
Ik houd ook niet van kluiven.
Maar ben dan ook lui, ik schuif liever eten zo in mijn mond dan eerst miepen met vlees.
Verder geen doperwtjes, tuinbonen, orgaanvlees. Oesters.
Je weet donders goed wat ik bedoel.quote:Op woensdag 9 mei 2007 22:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
eten 'schuiven' vínd ik toch van een respectloze snackbar-famillie afkomstig!
die eten niet, maar schuiven hun voer zo naar binnen, laten een boer en roepen heel hard:
"ik zit vol" of "ik kan er aan beide kanten bij"
ik toon graag wat meer respect voor degene die het heeft klaargemaakt.
quote:Op donderdag 10 mei 2007 12:17 schreef Handschoen het volgende:
kaas... en alles wat daar aan verwant is![]()
quote:Op maandag 14 mei 2007 01:46 schreef Killer_Mom het volgende:
wat zijn normale dingen, ik ga over mijn nek van boerenkool. en van alle pasta,s. t eerst eten we nooit, pasta 3 keer in de week. of meer. 5 personen,
dat bord moet niet leeg. , ze leren t eten als ze ouder worden, bij vriend of vrindin. een voordeel misschirn?
ga nooit de strijd aan met kinderen die geen groenten lusten, je verliest t , zonder iets te zeggen gewoon op t bord laten liggen. en gezellig doorkletsen. , al dat gedoe wat moet en niet moet,
dwingen om een kind iets te laten eten is een verloren zaak. gezellig eten is veel belangrijker.
en zo heb je 2 mooie mannen van tegen de 1.85 in huis na 20 jaar.
Je had het echt wel gegeten als je niets anders kreeg (dus ook geen koekjes en toetjes) en je honger had. Zo heb ik in ieder geval alle groenten leren eten en daar ben ik mijn ouders dankbaar voorquote:Op woensdag 16 mei 2007 00:15 schreef nein het volgende:
Och, toen ik bepaalde groenten ECHT ECHT niet lustte toen ik klein was, pakte mn moeder gewoon een potje hak groenten zodat ik tenminste nog wel iets van groenten at!
Ik denk (oke..ik weet t wel zeker) dat het mijn ma destijds een stuk minder moeite kostte om een potje HAK groenten op te warmen dan de hele avond naar een jengelend kreng te luisteren.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:19 schreef Xennia het volgende:
[..]
Je had het echt wel gegeten als je niets anders kreeg (dus ook geen koekjes en toetjes) en je honger had. Zo heb ik in ieder geval alle groenten leren eten en daar ben ik mijn ouders dankbaar voor
Veel punten en komma's erna, geen hoofdletters.quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:59 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
nog een keer lezen, wat is daar zo moeilijk aan?
zie de reacties na mijn post.
Een keer fatsoenlijk schrijven, wat is daar zo moeilijk aan?quote:Op woensdag 16 mei 2007 00:59 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
nog een keer lezen, wat is daar zo moeilijk aan?
zie de reacties na mijn post.
ik snap hier geen reet vanquote:Op maandag 14 mei 2007 01:46 schreef Killer_Mom het volgende:
wat zijn normale dingen, ik ga over mijn nek van boerenkool. en van alle pasta,s. t eerst eten we nooit, pasta 3 keer in de week. of meer. 5 personen,
dat bord moet niet leeg. , ze leren t eten als ze ouder worden, bij vriend of vrindin. een voordeel misschirn?
ga nooit de strijd aan met kinderen die geen groenten lusten, je verliest t , zonder iets te zeggen gewoon op t bord laten liggen. en gezellig doorkletsen. , al dat gedoe wat moet en niet moet,
dwingen om een kind iets te laten eten is een verloren zaak. gezellig eten is veel belangrijker.
en zo heb je 2 mooie mannen van tegen de 1.85 in huis na 20 jaar.
Wat een flauwekul, "alle vis". Heb je ze allemaal geproefd? Alsof een haring ook maar iets weg heeft van een zalm. Wanneer je geen druiven lust, en geen aardbeien, concludeer je dan ook dat je ALLE vruchten vies vindt?!quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:02 schreef Frankvbr het volgende:
kool (bloem, rode, boeren-,zuur)
bonen (bruine, witte, .. ) sperziebonen zijn wel eetbaar
brocolli, olijven, paprika, ui, spruitjes, aubergine, erwtensoep, prei, champignons, asperges,vewerkte wortelen(rouw wel eetbaar). Oftewel bijna alle groenten
marsepijn, oude kazen, nasi/chinees, gember
ALLE vis.
En dit zijn dan de dingen die ik echt niet eet. Verder zijn er natuurlijk ook dingen die ik niet zo lekker vind, maar gewoon naar binnen werk. Verder ben ik een echt vleeseter, en eet ik liever fruit in de plaats van groenten.
Maar hoe kan alle vis je tegenstaan? Ik proef gewoon geen overeenkomsten.quote:Op woensdag 16 mei 2007 19:25 schreef Frankvbr het volgende:
nee dan concludeer ik dat ik geen aardbijen en druiven lust, zoals mijn lijstje met groente.
Ik weet toch echt wel wat ik niet lust.. kom op zeg..
Blij dat ik voor dit soort personen nooit hoef te kokenquote:Op woensdag 16 mei 2007 10:02 schreef Frankvbr het volgende:
brocolli, olijven, paprika, ui, spruitjes, aubergine, erwtensoep, prei, champignons, asperges,vewerkte wortelen(rouw wel eetbaar). Oftewel bijna alle groenten
ALLE vis.
En dit zijn dan de dingen die ik echt niet eet. Verder zijn er natuurlijk ook dingen die ik niet zo lekker vind, maar gewoon naar binnen werk. Verder ben ik een echt vleeseter, en eet ik liever fruit in de plaats van groenten.
Hoe herkenbaar! Ik wil mijn kaas (die trouwens persé jong moet zijn...) niet hebben op iets wat zachter/kleffer is dan standaard volkorenbrood.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:48 schreef _Arual_ het volgende:
Oh nog zoiets bizars: ik ben gek op kaas. Ik lust het alleen niet op zachte broodjes en een gewone boterhammen. Die papperige substantie die ontstaat als je op die combi gaat kauwen - BAH. Op harde broodjes en crackers vind ik kaas juist weer heel lekker.
Dubbele postsquote:
Olijven houden ook niet van jouquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dubbele posts
Ik hou niet van olijven.
Inderdaad kaasquote:Op vrijdag 14 september 2007 11:47 schreef Misstique het volgende:
Kaas. Alle soorten en vormen. De geur alleen al. Bah!
En tomaten.
inderdaad! warme/ gekookte wortels zijn ook smerig, veel te zacht, totaal geen wortel meerquote:Op vrijdag 14 september 2007 12:07 schreef zoalshetis het volgende:
gekookte wortels.
Dan kan jij niet koken.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:11 schreef me-elsjuh het volgende:
[..]
inderdaad! warme/ gekookte wortels zijn ook smerig, veel te zacht, totaal geen wortel meer![]()
Kluivenquote:Op vrijdag 14 september 2007 13:21 schreef pussydeluxe het volgende:
- Tuinbonen![]()
- Kluiven van botten
- Pinda soep.
Maar met een patat speciaal/oorlog vind ik het wel meevallen.quote:
quote:Op vrijdag 14 september 2007 13:32 schreef Floripas het volgende:
*Vinkt EricT af als potentiele date-partner*
onzin. gekookte wortels mét die laffe, zoetige, weeige smaak vind ik nog erger.quote:
allemaal? ook die paarse, groene, gedroogte? te bitter voor jou?quote:
Ik ben er nog geen tegengekomen die ik lekker vindquote:Op vrijdag 14 september 2007 19:57 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
allemaal? ook die paarse, groene, gedroogte? te bitter voor jou?
Hmm grappig eigenlijk... ongeveer elke 7 jaar veranderd je smaak.quote:Op vrijdag 14 september 2007 12:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
vroeger lustte ik overigens geen slagroom, ook rode wijn niet. rode wijn vind ik nu best lekker, en slagroom eet ik ook wel
Best te eten eigenlijkquote:Op zondag 20 mei 2007 08:30 schreef tonks het volgende:
Taugeeof hoe je het ook spelt vind het zo vies dat ik niet eens de moeite doe
jemig, niet zo zeiken, gewoon eten.quote:Op woensdag 16 mei 2007 10:02 schreef Frankvbr het volgende:
ALLE vis.
Goede zelfkennis, maar serieus, dit valt echt te trainen hoor. In ieder geval vind ik het echt een behoorlijke afknapper als iemand moeilijk doet over eten. Zegt wel iets over persoonlijke wil en mentaliteit m.i. misschien.quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:26 schreef BettyR het volgende:
Heeft U even?
- Aardappels, gekookt, gebakken, puree, krieltjes. Allemaal niet lekker
- Bloemkool, rode kool, witte kool, boerenkool, eigenlijk bijna alle koolsoorten met uitzondering van zuurkool.
- Witlof, spruitjes, aubergines.
- Kip, met uitzondering van de vleugeltjes.
- Oude kaas of gorgonzola.
- Alles bonen-gerelateerd. Sperziebonen, witte of bruine bonen, you name it.
- Gekookte wortels. Rauw lust ik ze wel. Ik eet bijna al mijn groenten rauw.
- Combinaties van vlees/kaas met ananas. Echt heel erg.
I know, dit is behoorlijk ernstig.
quote:Op zaterdag 15 september 2007 13:50 schreef enter het volgende:
Olijven
Zuurkool
Melk die je ook buiten de koeling kan bewaren
Pure chocolade
Lever
Rood vlees
Geitenkaas
Tomatensap
Na 22 jaar ben ik het zat om aardappels te eten![]()
Euh maar verschillende merken is juist verschillende smaken...quote:Op zaterdag 15 september 2007 20:15 schreef minilotje het volgende:
Heel jammer als mensen zichzelf zo beperken in wat ze al dan niet lusten. Vervelend is ook wanneer etenwaren alleen lusten van een bepaald merk, of als iets op een specifieke manier klaargemaakt is. Eénkennige, verlegen smaakpapillen.Heel zonde.
Maar natuurlijk, en het is ook helemaal niet gek om bepaalde voorkeuren voor merken te hebben.. Je ziet alleen ook vaak dat mensen van een bepaald product alleen het merk lusten dat ze toevallig van thuis kennen, en een ander merk per definitie niet lusten.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:57 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Euh maar verschillende merken is juist verschillende smaken...
De ene cola bijvoorbeeld is de andere niet...
Ha, ik ben gelukkig dus niet de enige!quote:Op vrijdag 14 september 2007 20:00 schreef SaskiaR het volgende:
Overigens lust ik ook geen alcohol... ik heb er niks tegen, maar ik vind het gewoon vies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |