abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36621922
Toch een heel topic volgekregen vol met gewoon voedsel dat sommige mensen niet lusten!

Linkje Deel 1: Welk "gewoon" eten lust je niet?

Laatste post van t vorige topic:
quote:
Op maandag 3 april 2006 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Och Heit, ziel, nog nooit een goeie biefstuk gehad?
*heeft ook medelijden met kruimel_20 die zei lang te moeten knauwen op biefstuk*
(:
pi_36621969
mijn topictitel is weggevallen! Kan een modje die even veranderen naar "Welk "gewoon" eten lust je niet? 2 " ?
Grr
(:
pi_36622306
allerlei spek die overal tussen in geflikkerd wordt... vooral in hutspot dingen...
  maandag 3 april 2006 @ 21:36:31 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_36622326

[ Bericht 100% gewijzigd door Martijn_77 op 03-04-2006 22:39:44 (Erg Flauw ONZ is een paar deuren verder) ]
pi_36622430
brocolli .. daar ben ik niet zo gek op!!
Dit keer zonder signature
pi_36622733
Ik lust eigenlijk bijna alles. Olijven is niet mijn grote favoriet, maar op een pizza is zelfs dat nog wel te eten.
pi_36622865
Olijven zijn lekker.
Broccoli is smerig. Bloemkool vind ik ook paupt.
JOHNNY HEITINGA
pi_36622880
Ui is niet zo favo, en gehakt
Salsa Española
pi_36622909
quote:
Op maandag 3 april 2006 21:48 schreef Camplo het volgende:
Olijven zijn lekker.
Broccoli is smerig. Bloemkool vind ik ook paupt.
Olijven zijn wel lekker.. maar zeker ook broccoli en bloemkool
Salsa Española
pi_36624336
TT aangepast

Ik lust nog steeds geen bonen en paprika
pi_36624440
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:23 schreef Bluezz het volgende:
TT aangepast

Ik lust nog steeds geen bonen en paprika
Wat voor bonen?
JOHNNY HEITINGA
  maandag 3 april 2006 @ 22:34:53 #12
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_36624769
bleekselderij....
t brandt in mijn keel...juk
en orgaanvlees.......
pi_36624825
quote:
Op maandag 3 april 2006 22:26 schreef Camplo het volgende:

Wat voor bonen?
Bruine bonen, tuinbonen, witte bonen etc etc.

Ik eet alles als het moet, maar bonen en paprika, nee, liever niet
  maandag 3 april 2006 @ 22:40:37 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36625043
Spruitjes!!
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36625959
Martijn! Die zijn zo lekker juist als je ze maar goed klaarmaakt
  maandag 3 april 2006 @ 23:02:29 #16
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_36626043
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:00 schreef Bluezz het volgende:
Martijn! Die zijn zo lekker juist als je ze maar goed klaarmaakt
De eerste keer dat ze goed klaar gemaakt zijn moet ik dan nog tegen komen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_36636843
Tuinbonen gatver die ontwijk ik liever.
  dinsdag 4 april 2006 @ 12:50:36 #18
142772 Yolli
Being just me...
pi_36637140
Orgaanvlees, maar dat komt meer door de fijne lever en nier ontleding die ik ooit bij biologie heb gehad. En na een college van ruim 2 uur over de gifopslag binnen deze organen, is het met de trek snel gedaan....
It takes wings to discover the sky
  dinsdag 4 april 2006 @ 16:39:30 #19
9902 Lestat
the vampire...
pi_36644480
Ik heb eens in een restaurant gebakken kalfslever besteld, was wel benieuwd. Brrr wat smerig!
Maarja ik weet niet of dat kwalificeert als 'gewoon' eten.
Memento Mori
  dinsdag 4 april 2006 @ 17:07:15 #20
140904 MLF
Unazukin
pi_36645410
bleekselderij
pizza met van die dikke gore bodems
witlof ham en kaas uit de oven
biefstuk
karbonade
aubergine
pi_36645902
Pannekoeken/wentelteefjes of soortgelijk
Nasi/ bijna alles met rijst eigenlijk (bijna). Rijsttafel is zo droog en inspiratieloos, ik vind het niks
En bietjes
Oja hollanse kaas vind ik ook smerig, ik lus wel smeerkaas, franse kaas, gesmolten kaas, maar gewoon kaas? Nee dank je.

Voorderest kan ik niet zo veel bedenken eigenlijk

edit: ff deel 1 doorgelezen en deze kunnen er nog wel bij:

Worteltjes/peen, deze moeten echt stipt op één
Erwtensoep
Marsepijn

[ Bericht 17% gewijzigd door Agiath op 04-04-2006 17:36:13 ]
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_36645939
quote:
Op maandag 3 april 2006 23:02 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

De eerste keer dat ze goed klaar gemaakt zijn moet ik dan nog tegen komen
Lekker hard moeten ze zijn, die gore hollandse prakpap van spruitjes vind ik ook niet te vreten, maar verse met aardappels en stukkie vlees,
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 4 april 2006 @ 19:16:36 #23
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_36649408
Azijn .

En ook alles waar het inzit.
pi_36651856
quote:
Op dinsdag 4 april 2006 17:07 schreef MLF het volgende:
pizza met van die dikke gore bodems
daar ben ik het helemaal met je eens.. op de reclame zie je iedereen spreken over dikke luchtige bodems.. baghhhhh.. geef mij maar zo'n aldi pizza met zo'n dunne bodem.. super lekker!
Dit keer zonder signature
pi_36658208
Rijst en alle soorten "pap"!
  dinsdag 4 april 2006 @ 23:14:24 #26
144938 TrapBever
blaft over de trap
pi_36658506
brood, ik lust echt geen brood! bwegh
pi_36659603
Witlof
Andijvie
Zult
Bruine Bonen
Witte Bonen in tomatensaus
Lever met uitjes
Thank God i'm NOT an American
  woensdag 5 april 2006 @ 02:07:24 #28
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_36662599
Dikke `Amerikaanse´ pizzabodems.
Love will be my strongest weapon
pi_36662857
Lever GAT-VER-DAMME hoe mensen dat lekker kunnen vinden zal ik nooit snappen. kun je net zo goed stront eten. en dat meen ik!

Tonijn krijg ik braakneigingen van. ik krijg het me strot echt niet door zonder er hete peper en citroen door heen te mengen. Enige reden dat ik het eet is vanwege de eiwitten

Bijna alle groenten. gewoon vies

Corned Beef. mn moeder at dit vroeger altijd op haar brood. een keer besloten te proberen, bah bah smerige troep

Brie. welke mongool heeft dit "uitgevonden"??
pi_36662882
Prei, Witlof, Andijvie, Lever, Courgette
  woensdag 5 april 2006 @ 10:13:10 #31
61279 Coolfool
Belanda goreng
pi_36665632
Ik lust geen verwarmd fruit zoals appelflappen, appeltaart, gerechten met ananas, cranberrysaus. Tevens geen tomatensauzen, maar wel tomatensoep. Maar dan weer wel stoofpeertjes (koud).
pi_36666116
Je kunt beter vragen wat ik wel lust. Maar ik lust onder andere niet: Kaas, bruine bonen, Witte bonen, Tuinbonen, gevogelte, vis, vlees met botjes of een kauwgum-achtige substantie die je niet weg krijgt, lever, té bruin brood met harde stukjes, pasta, dingen met tomaat, rijst (m.u.v. nasi van de chinees), bami, pizza, pap, gekookte witlof, banaan, ananas, jus, huzarensalade's/slaatjes en vast nog veel meer. Niet een kwestie van 'ik vind het niet zo lekker', maar van kokhalzen tot kotsen.

Klinkt erg, maar is best mee te leven
met een string in je spleet zie je veel en toch geen reet
  woensdag 5 april 2006 @ 11:10:41 #33
142772 Yolli
Being just me...
pi_36667002
quote:
Op woensdag 5 april 2006 10:33 schreef novojo het volgende:
Je kunt beter vragen wat ik wel lust. Maar ik lust onder andere niet: Kaas, bruine bonen, Witte bonen, Tuinbonen, gevogelte, vis, vlees met botjes of een kauwgum-achtige substantie die je niet weg krijgt, lever, té bruin brood met harde stukjes, pasta, dingen met tomaat, rijst (m.u.v. nasi van de chinees), bami, pizza, pap, gekookte witlof, banaan, ananas, jus, huzarensalade's/slaatjes en vast nog veel meer. Niet een kwestie van 'ik vind het niet zo lekker', maar van kokhalzen tot kotsen.

Klinkt erg, maar is best mee te leven
Wat eet je dan WEL
It takes wings to discover the sky
pi_36667386
[quote]Op woensdag 5 april 2006 11:10 schreef Yolli het volgende:

[..]

Wat eet je dan WEL

Gebakken/gekookte aardappelen, sla, sperciebonen, doperwten, snert, shoarma (en dan weer geen knoflooksaus), biefstuk, varkenshaas, bloemkool, spruitjes, stamppot zuurkool/boerenkool/rauwe andijvie, spruitjes (!), bitterballen, hamburgers, gehaktballen und so weiter.
met een string in je spleet zie je veel en toch geen reet
pi_36673460
in een studentenhuis zijn dit dingen die je je niet kan permitteren, inmiddels lust ik wél rijst. Ik moet nog steeds een keer bami/nasi goed klaarmaken, want daar houd ik nog steeds nie zo van. shoarma homemade is ook geen favoriet, maar in principe eet ik alles.

en guys: je smaak verandert met de jaren he? dus het is echt wel de moeite waard om het nog es te proberen.

Met de kleuters in mijn huis zou ik het volgende uit het menu moeten halen (en dan echt kinderachtig NIET mee willen eten of het uit het eten slepen):
-knoflook
-vis-achtigen
-olijven
-kappertjes
-champignons
-tomaten
-rozijnen
-appel
-'vreemde kazen'
-mais
-wraps
-pittige kruiden
-italiaanse kruiden
etc etc... (tot voor kort ook nog een vegetarier in huis)
om te huilen is het niet?

en je denkt toch niet echt dat ik daar nog rekening mee ga houden?
hahaha, nee, de knoflookhater heeft al meerdere keren beknoflookte gerechten gegeten zonder een kick te geven (en wel alle pakjes nalezen of er niet een snufje knoflook inzit, zo ja, dan gaat ie boos weg, het kleine kind, onze huisoudste)
en dan de visliefhebbers!!! gewoon zeggen dat het kip is ze weten het verschil toch niet: wat heb ik gelachen toen dezelfde knoflookhater zei over een tonijnpasta: DIT IS LEKKER ZEG! hij had per ongeluk uit de verkeerde schaal opgeschept, toen we hem de waarheid vertelden is hij boos opgestaan en weggelopen.
Maar iig heeft iedereen bij ons wel eens vis gegeten.. MET SMAAK!!
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_36674752
Soms lees ik echt met verbazing deze topics.
Het is normaal dat je dingen niet lust die een sterke smaak zoals kalfslever. En toch eet je onbewust nog wel eens lever in van alles en nogwat.
Sommige dingen ga je je bijna afvragen of je het wel serieus moet nemen. Mensen die geen rijst en brood lusten ?
Je smaak veranderd konstant. Als kind at ik echt helemaal niks. En nu zo goed als alles. Het ligt aan 2 dingen. Ben je zelf bereid om iets nog eens te proeven als je iets vies gegeten hebt. En diegene die het klaar maakt.
Ik vond bijvoorbeeld doperwten erg vies als kind. Maar dat was eigenlijk alleen omdat me moeder altijd een pot open trok en een flinke klont boter er bij gooide. Maar als je dan eens verse doperwten eet is het ineens wel weer lekker.
Warm fruit vond ik ook altijd vies, maar na een paar keer toch gewoon eten vind ik het nu wel lekker. Luste nooit appeltaart maar ben het zelf gaan maken en vond het toen wel lekker.
Gewoon blijven proeven van verschillende mensen, en eens anders klaar maken.
Maar ook ik lust niet alles, paprika vind ik nog steeds niet echt super. Maar paprika uit blik, ontvelt vind ik wel weer lekker. Of helemaal kapot gekookt in goulash. Of paprikasoep, of paprika consentraat.
Sommige kazen vind ik niet lekker. Met name schimmelkazen als brie en roquefort.
Maar eigenlijk eet ik ze wel, soms is het lekkerder dan normaal. Ik wacht nog op de kok die het mij met plezier kan laten eten.
pi_36674908
Spruiten
Witlof
Lever
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_36678109
quote:
Op woensdag 5 april 2006 14:58 schreef Pilootje het volgende:
Soms lees ik echt met verbazing deze topics.
Het is normaal dat je dingen niet lust die een sterke smaak zoals kalfslever. En toch eet je onbewust nog wel eens lever in van alles en nogwat.
Sommige dingen ga je je bijna afvragen of je het wel serieus moet nemen. Mensen die geen rijst en brood lusten ?
Je smaak veranderd konstant. Als kind at ik echt helemaal niks. En nu zo goed als alles. Het ligt aan 2 dingen. Ben je zelf bereid om iets nog eens te proeven als je iets vies gegeten hebt. En diegene die het klaar maakt.
Ik vond bijvoorbeeld doperwten erg vies als kind. Maar dat was eigenlijk alleen omdat me moeder altijd een pot open trok en een flinke klont boter er bij gooide. Maar als je dan eens verse doperwten eet is het ineens wel weer lekker.
Warm fruit vond ik ook altijd vies, maar na een paar keer toch gewoon eten vind ik het nu wel lekker. Luste nooit appeltaart maar ben het zelf gaan maken en vond het toen wel lekker.
Gewoon blijven proeven van verschillende mensen, en eens anders klaar maken.
Maar ook ik lust niet alles, paprika vind ik nog steeds niet echt super. Maar paprika uit blik, ontvelt vind ik wel weer lekker. Of helemaal kapot gekookt in goulash. Of paprikasoep, of paprika consentraat.
Sommige kazen vind ik niet lekker. Met name schimmelkazen als brie en roquefort.
Maar eigenlijk eet ik ze wel, soms is het lekkerder dan normaal. Ik wacht nog op de kok die het mij met plezier kan laten eten.
Ik vind rijst niet vreselijk goor maar ik vind het ook absoluut niet lekker, het zal wel te maken hebben met die pap die ik wel goor vind, de structuur en het glibberige, rijst kan dat ook zijn en daarvan ga ik

Ik vind het sowieso een beetje raar dat je je afvraagt of je het wel serieus moet nemen, wie ben jij in hemelsnaam om te gaan bepalen wat wel en niet "normaal" is om niet te lusten? Laat ieder voor zich dat bepalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2006 16:20:00 ]
  woensdag 5 april 2006 @ 17:24:57 #39
55330 ennuik
Stockholm boppe!
pi_36680841
Hmz... Ik denk dat ik bijna alles wel lust. Sommige zaken eet ik niet voor mijn plezier en zal ik zelf niet in huis halen / bestellen in restaurant maar als iemand het me voor zet, kan ik er best een paar happen van eten.

Gemakkelijk he?!
  woensdag 5 april 2006 @ 17:34:30 #40
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_36681217
vis lust ik niet.. die lucht alleen al! (kibbeling / lekkerbekje / inktvis op nagelaten, heel gek )
verder lust ik Geen warme groenten, moet ik echt kokhalzen vooral wortels warm!
wel eet ik graag uien.. rauw! zo een halve ui als een appel uit de hand eten meer mensen die dit doen?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_36681225
Brocolli, witlof, vis, schimmelkazen, knoflook, olijven
  woensdag 5 april 2006 @ 17:38:14 #42
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36681338
Chilli con carne (of zo), rode kool, spruitjes, kaas op brood (maar tosti weer wel), schimmelkaas, pindakaas, olijven, inktvis, doperwtjes, knoflook, rijstepap, aardbeivla, banaan, peer, bami...
pi_36686608
quote:
Op woensdag 5 april 2006 16:19 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Ik vind rijst niet vreselijk goor maar ik vind het ook absoluut niet lekker, het zal wel te maken hebben met die pap die ik wel goor vind, de structuur en het glibberige, rijst kan dat ook zijn en daarvan ga ik

Ik vind het sowieso een beetje raar dat je je afvraagt of je het wel serieus moet nemen, wie ben jij in hemelsnaam om te gaan bepalen wat wel en niet "normaal" is om niet te lusten? Laat ieder voor zich dat bepalen.
Doe ff relaxed zeg, iedereen is altijd zo opgefokt. Het is gewoon vreemd als iemand allerdaagse dingen niet lust. Helemaal iets wat van zichzelf net zo veel smaak heeft als water.
Maar denk je nou echt dat ik me druk maak om wat jij niet lust....

Was bij mijn lijstje kidney bonen en bruine bonen te vermelden. Eigenlijk alle bonen die ze in van die blikken en potten verkopen.
pi_36687881
broccoli, bloemkool, spruiten, groene kool, koolrabi, prei...
pi_36691377
kaas
pi_36691455
quote:
Op woensdag 5 april 2006 20:23 schreef Pilootje het volgende:

[..]

Doe ff relaxed zeg, iedereen is altijd zo opgefokt. Het is gewoon vreemd als iemand allerdaagse dingen niet lust. Helemaal iets wat van zichzelf net zo veel smaak heeft als water.
Maar denk je nou echt dat ik me druk maak om wat jij niet lust....

Was bij mijn lijstje kidney bonen en bruine bonen te vermelden. Eigenlijk alle bonen die ze in van die blikken en potten verkopen.
Het is niet vreemd als iemand alledaagse dingen niet lust.
Het is net zo vreemd alledaagse dingen vies te vinden als "rare" dingen want voor de één is dit alledaags en de ander niet.
Ben verder niet opgefokt maar kan het niet zo goed hebben als mensen dit voor een ander gaan bepalen.
pi_36692082
Ik lust heel veel niet, zoals broccoli, brood, rijst, aardappels, vis, vlees & eieren.
Vlees/vis/eieren eet ik ook echt niet, de rest wel want sommige dingen heb je gewoon nodig (en ik kan toch moeilijk die dingen niet eten als mensen ze voor me koken)
  woensdag 5 april 2006 @ 22:42:21 #48
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_36692222
ei
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 5 april 2006 @ 22:44:08 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36692276
ik ben niet van de gekookte wortels, rauw vind ik ze heerlijk. gekookt te zoet en weeïg. als olvarit-baby al.

prei doe ik, de zeldzame keren dat ik het voorgeschoteld krijg, altijd ff op de bordrand.

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 5 april 2006 @ 22:54:19 #50
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_36692633
Oh ja... als ik in een restaurant ben, dan is alle groente taboe...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')