abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36692779
Ik ga echt over m'n nek van boerenkool en hutspot. En dat heeft niks te maken met dat het stamppotten zijn, want stamppot andijvie vind ik heerlijk. Maar boerenkool en hutspot vind ik wel zo afschuwelijk vies.
pi_36692900
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:38 schreef Bob. het volgende:
Ik lust heel veel niet, zoals broccoli, brood, rijst, aardappels, vis, vlees & eieren.
Vlees/vis/eieren eet ik ook echt niet, de rest wel want sommige dingen heb je gewoon nodig (en ik kan toch moeilijk die dingen niet eten als mensen ze voor me koken)
Hoe kan je leven zonder brood of vlees
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_36693206
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:02 schreef Agiath het volgende:

[..]

Hoe kan je leven zonder brood of vlees
ik zeg toch dat ik brood wel eet ook al vind ik het niet lekker
En zonder vlees leven kan heel prima hoor, nog nooit een vegetarier ontmoet?
pi_36693235
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:10 schreef Bob. het volgende:

[..]

ik zeg toch dat ik brood wel eet ook al vind ik het niet lekker
En zonder vlees leven kan heel prima hoor, nog nooit een vegetarier ontmoet?
Ja en die stel ik ook dezelfde vraag
pi_36693744
Eigenlijk alleen championgs, maar dat is meer het idee.
pi_36693783
quote:
Op woensdag 5 april 2006 23:27 schreef Remzz het volgende:
Eigenlijk alleen championgs, maar dat is meer het idee.
Die dingen smaken eigenlijk nergens naar
  woensdag 5 april 2006 @ 23:32:23 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36693930
de kweekchampignons zijn idd net als de kweektomaat waterbommetjes. hooguit bij flink inkoken dat er nog iets van de oorspronkelijke smaak te vinden is. dit geldt ook voor veel supermarktchampignons die de naam kastanje dragen, of sirtaki, of oesterzwammen. allemaal waterkweek.

je kan hooibalen kopen met champignonsporen. heb er vroeger vaak een paar neergelegd bij het volkstuintje van mijn zusje, alle soorten en waanzinnig vleesrijk en smaakvol. wereld gaat open.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_36700124
Dan kan ik je uit je dromen helpen, het zijn shii-take ( geef niet, moeilijk woord ).
De paddenstoelen die je in de supermarkt koopt worden de zelfde manier kweekt.
Champignons worden gekweekt op stro, afgedekt met een laag aarde/humus.
shii-takes worden met name in de chinese landen gekweekt op houtstammen. Ik geloof dat die geimporteerd worden, maar ze zijn ook hier goed te kweken.
Oesterzwammen kweken ze in grote zakken met stro. Strak dichtgeperst. Zodra de primodia verschijnen worden er kerfjes gemaakt en groeien en trosjes zwammen uit.
Er zijn in nederland maar een paar kwekers van champignons, shii-take, en ander gespuis, en ik vind ze allemaal gelijk smaken. Misschien heb je meer smaak ondervonden vanwege het feit dat ze erg vers zijn. Een paddenstoel bestaat soms voor meer dan 90 % uit water. Als die dingen enkele dagen in de winkel liggen verliezen ze vocht.

En nu heb ik mezelf weer betrapt op offtopic gaan....
pi_36700500
Boter op de boterham lust ik niet....
pi_36701843
wat ik echt niet eet zijn:
rauwe tomaat (gebakken lust ik ze wel)
spruiten

voor de rest wel dingen die ik niet lekker vind maar eet ik wel gewoon
  donderdag 6 april 2006 @ 13:36:30 #61
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_36706140
ansjovis.. daar ga ik dus echt van over m'n nek
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_36706657
Gekookte aardappels..
pi_36974828
Alle kaas niet of het moet gesmolten op een pizza zijn ,geitenkaas zelfs dan niet.
Alcoholische drank in me eten ben ik ook geen liefhebber van.
pi_36974871
Danish blue, spinazie en rode bietjes.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  zaterdag 15 april 2006 @ 09:46:37 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_36974945
quote:
Op donderdag 6 april 2006 10:18 schreef Pilootje het volgende:
Dan kan ik je uit je dromen helpen, het zijn shii-take ( geef niet, moeilijk woord ).
De paddenstoelen die je in de supermarkt koopt worden de zelfde manier kweekt.
Champignons worden gekweekt op stro, afgedekt met een laag aarde/humus.
shii-takes worden met name in de chinese landen gekweekt op houtstammen. Ik geloof dat die geimporteerd worden, maar ze zijn ook hier goed te kweken.
Oesterzwammen kweken ze in grote zakken met stro. Strak dichtgeperst. Zodra de primodia verschijnen worden er kerfjes gemaakt en groeien en trosjes zwammen uit.
Er zijn in nederland maar een paar kwekers van champignons, shii-take, en ander gespuis, en ik vind ze allemaal gelijk smaken. Misschien heb je meer smaak ondervonden vanwege het feit dat ze erg vers zijn. Een paddenstoel bestaat soms voor meer dan 90 % uit water. Als die dingen enkele dagen in de winkel liggen verliezen ze vocht.

En nu heb ik mezelf weer betrapt op offtopic gaan....
U teelt zowel champignons als oesterzwammen. Hoe verschillend verloopt die teelt?
Daniël van Canneyt: Champignons kweken we in compost dat doorgroeid is met champignonzaad of mycelium. In de voorbereiding, die zo'n 4 weken duurt, heerst in de cellen een temperatuur van 25° bij een vochtigheid van 88 tot 90%. Tijdens de drie weken uitgroei, als de vluchten (het oogsten dus) gebeuren, daalt de temperatuur tot 18° terwijl ook de vochtigheid minder is. In de cellen van de oesterzwammen bedraagt de temperatuur bij de voorbereiding eveneens 25° maar ligt de vochtigheid met 95% beduidend hoger. In de uitgroei daalt de temperatuur idealiter tot 14 à 15° en de vochtigheid tot zo'n 90 à 92%. Oesterzwammen groeien op geperforeerde plastic balen, gevuld met nat gehakseld en gepasteuriseerd stro waarin oesterzwambrood is gemengd.
pi_36975493
Ik heb beiden paddenstoelen regelmatig gekweekt. Ik kan niet ontkennen dat meneer hierboven geen gelijk heeft. Dit zijn echter ideaal waarden. Er kunnen best wat temperatuur schommelingen zijn. Dit merk je wel in de oogst, maar die was voor mezelf al groot genoeg. Ik kweek in grote rubbermaid bakken die door toevoeging van verse lucht allemaal regelbaar in vochtgehalte zijn.
Oesterzwambrood heb ik nog nooit van gehoord, ik vermoed dat hij broed bedoelt.

Mooi stukje research van je.
pi_36975639
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 10:35 schreef Pilootje het volgende:
Ik heb beiden paddenstoelen regelmatig gekweekt. Ik kan niet ontkennen dat meneer hierboven geen gelijk heeft.
Dat-ie wel gelijk heeft, bedoel je denk ik...
pi_36982404
kaas en verder alles wat zoet is.
pi_36982455
rode kool! iew
  zaterdag 15 april 2006 @ 16:08:00 #70
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_36982507
kaas en bleekselderij

Verder nog wat dingen die ik gewoon niet zo lekker vind en daarom bijna nooit eet (zoals verse tomaten), maar daar krijg ik dan geen spontane braakneigingen van zoals bij bovenstaande producten.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_36988205
Lust eigenlijk alles wel , Heb alleen een gruwelijke hekel aan Roggebrood (en ander grof brood met van die dikke pitten ) !
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_36995536
quote:
Op zaterdag 15 april 2006 19:53 schreef Steve-O het volgende:
Lust eigenlijk alles wel , Heb alleen een gruwelijke hekel aan Roggebrood (en ander grof brood met van die dikke pitten ) !
roggebrood! Van die lekkere smeuiige met een hele dikke plak jongbelegen kaas en beetje roomboter..heeeeeeeerlijk
(:
pi_36999000
Ik lust bijna alles, heb al sinds mijn geboorte moeiteloos bijna alles opgegeten wat de pot schaft (inclusief spruitjes), maar de weinige dingen die ik niet lust zijn desondanks erg normaal. Dranken heb ik ook even meegerekend.

-Melk (Ik heb al jarenlang een mok vruchtensap bij mijn ontbijt, ga al zowat kokhalzen als ik melk alleen al zíe. De warme, verse merk met velletjes die ik als kind verplicht moest drinken, zowat rechtstreeks uit de koe van een oom die een boerderij had, heeft me zowat allergisch gemaakt. M'n pa vond het heerlijk, ík niet. Op een gegeven moment mocht ik godzijdank Yogho Yogho.)
-Bier
-Koffie
-Alle vormen van wit brood (op worstebroodjes na, maar dat is weer net iets anders). Als je het kauwt wordt het een kleffe bal die je niet meer door je strot krijgt. Wel eet ik dagelijks minimaal 8 sneeën brúin brood. Daar kan ik prima tegen.
-Bijna alle kaassoorten. Jonge Goudse eet ik vaak, maar met bijna alle andere varianten hoef je niet bij me aan te komen. Vooral als het schimmelkaas is, of op een andere manier ouder dan 'jong belegen'. Als ik langs zo'n marktkraam loop waar van die stinkende oude brokkelkaas in ligt, ga ik zowat over m'n nek. Het scheelt bij oudere/vreemde kaassoorten wel als ze gesmolten zijn, op een pizza of zo.

Categorie 'ik vind het niet lekker, maar krijg het nog nét door mijn strot':
-Van die droge toastjes, stokbrood en gelijksoortige dingen die je op verjaardagen standaard krijgt
-Zuurkool
-Leverworst
-Veel van de patat bij zaken waar andere mensen het genietend naar binnen werken. Dan is 'ie door en door hard en bovendien te vet en te geel. Ik bak hem liever thuis. Of haal hem bij een goed cafetaria (of de Smullers). Dat je van binnen nog een beetje de normale, zachte, droge aardappel-structuur proeft.
-Mc Donalds-eten vind ik trouwens smaken naar karton. Het doet ook allemaal heel erg fake aan.

Het valt me trouwens op hoe veel dingen ik lekker vind die door anderen genoemd worden. Bij La Place schep ik met plezier gekookte aardappelen, sperziebonen en andere zogenaamde 'vieze' dingen op. Je kent hem vast wel, die balie met koude ingrediënten waar je een salade van kunt maken. Het is een standaard stop tijdens een lange dag winkelen. Als ik het zo lees is dat de absolute hel voor veel van de mensen hier...

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2006 11:29:48 ]
pi_37000631
Wat ik vreselijk vies vind is melk en geitenkaas.
pi_37000854
Geitenkaas is op afstand het goorste wat de mensheid ooit heeft voortgebracht.
Ik eet nog liever verbrand plastic.
pi_37008365
Lever en spruitjes ben ik niet dol op, maar bij beiden heb ik wel; als iemand ze eens op een lekkere manier kan bereiden, wil ik het nog wel eten! Mijn moeder kon dat namelijk NIET!

Voor de rest eet ik alles wat de pot schaft...
pi_37008548
In principe kan ik alles eten, tot voor kort luste ik geen olijven, maar op een lekker broodje met vismuik wat ik in Italie op heb gehad was het nog best lekker ook...

Ik dacht dus tot voor kort dat ik bijna alles kon hebben, maar toen at ik een keer..... GEDROOGDE TOMATEN

Damn, vooral in die olie waar ze in zitten, gatverdamme... gedroogde tomaten, ranzige shit.

Geitenkaas en Karnemelk vallen natuurlijk overal buiten , das gewoon niet te doen.
pi_37008777
Courgette, komkommer, tomaat, melk, bier, pure wodka, mayonaise, ketchup, mosterd, vrijwel alles wat uit de zee komt (tonijn is wel het toppunt), boter, kaas, orgaanvlees, zuurkool, azijn, vrijwel alle soorten vlees waar nog kraakbeen of bot aan zit op je bord (karbonade, kippepoten en dergelijke).

De meeste van die dingen eet ik wel als het ergens doorheen zit (bijvoorbeeld pasta met een beetje tomaat of een beetje kaas op de pasta vind ik prima. Karbonade eet ik ook wel, maar dat zal ik zelf niet kopen en klaarmaken.

Van bijvoorbeeld zuurkool, tonijn of mosterd ga ik echt over m'n nek.

Vroeger at ik sowieso bijna niets, tegenwoordig probeer ik alles.

Wel typisch dat ik gek ben op veel dingen die hier vervloekt worden, zoals knoflook (hoe meer, hoe beter), brocolli, bloemkool, spinazie. (Spinazie a la creme daarentegen... )
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 16 april 2006 @ 21:50:33 #79
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37017422
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:27 schreef heiden6 het volgende:
Courgette, komkommer, tomaat, melk, bier, pure wodka, mayonaise, ketchup, mosterd, vrijwel alles wat uit de zee komt (tonijn is wel het toppunt), boter, kaas, orgaanvlees, zuurkool, azijn, vrijwel alle soorten vlees waar nog kraakbeen of bot aan zit op je bord (karbonade, kippepoten en dergelijke).

De meeste van die dingen eet ik wel als het ergens doorheen zit (bijvoorbeeld pasta met een beetje tomaat of een beetje kaas op de pasta vind ik prima. Karbonade eet ik ook wel, maar dat zal ik zelf niet kopen en klaarmaken.

Wel typisch dat ik gek ben op veel dingen die hier vervloekt worden, zoals knoflook (hoe meer, hoe beter), brocolli, bloemkool, spinazie. (Spinazie a la creme daarentegen... )
jezus, dat is lastig koken...
pi_37017506
Boerenkool is een van de weinige dingen die ik absoluut niet eet. Ik eet de (hema) rookworst er wel vanaf
Experimenting technological differences
  maandag 17 april 2006 @ 00:28:12 #81
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_37021876
Kaas, pertinent geen kaas. Met uitzondering van mozzarella (standaardantwoord: 'Ja, dat smaakt ook niet naar kaas')
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 17 april 2006 @ 00:30:22 #82
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37021916
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:28 schreef Dwersdriever het volgende:
Kaas, pertinent geen kaas. Met uitzondering van mozzarella (standaardantwoord: 'Ja, dat smaakt ook niet naar kaas')
"dat is anders wel mooi buffelkaas!" is je antwoord?
pi_37021972
Euhm... alles wat uit de zee komt, orgaanvlees en spinazie.

Verder vind ik het echt vies om te moeten kluiven... dus kippenbouten en spare-ribs hoef je me echt niet voor te schotelen!
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  maandag 17 april 2006 @ 00:34:53 #84
67643 iDex
opdondertje
pi_37022031
Gember, NIET TE VRETEN dus ook geen ginger ale
pi_37022112
quote:
Op woensdag 5 april 2006 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben niet van de gekookte wortels, rauw vind ik ze heerlijk. gekookt te zoet en weeïg. als olvarit-baby al.

prei doe ik, de zeldzame keren dat ik het voorgeschoteld krijg, altijd ff op de bordrand.

Doe daar paprika bij dan ben ik helemaal bij...

Sorry voor de ik heb net iets teveel pijn met galaanvallen gehad.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_37022140
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:34 schreef iDex het volgende:
Gember, NIET TE VRETEN dus ook geen ginger ale
Heerlijk, zeker als ik verkouden ben.
Werkt beter dan anti-biotica...
  maandag 17 april 2006 @ 00:41:09 #87
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37022177
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:38 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Doe daar paprika bij dan ben ik helemaal bij...

Sorry voor de ik heb net iets teveel pijn met galaanvallen gehad.
grappig. ik hield vroeger helemaal niet van paprika, maar ben het helemaal lekker gaan vinden.
  maandag 17 april 2006 @ 00:41:26 #88
67643 iDex
opdondertje
pi_37022184
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:39 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Heerlijk, zeker als ik verkouden ben.
Werkt beter dan anti-biotica...
ow meeeen de nasmaak van gember
pi_37022239
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:41 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

grappig. ik hield vroeger helemaal niet van paprika, maar ben het helemaal lekker gaan vinden.
Oh, als je zoals mij een galaanval moet meemaken (wat ik je absoluut niet gun)
Dan wil jij ook niet meer...

Moet Dinsdag geopereerd worden ervoor...
pi_37022263
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:41 schreef iDex het volgende:

[..]

ow meeeen de nasmaak van gember
Toch hè... je neus gaat ervan open, en je bent vrij van alles wat met snot te maken heeft...
  maandag 17 april 2006 @ 00:45:22 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_37022267
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:43 schreef Oblivion het volgende:

[..]

Oh, als je zoals mij een galaanval moet meemaken (wat ik je absoluut niet gun)
Dan wil jij ook niet meer...

Moet Dinsdag geopereerd worden ervoor...
meisje toch!

ik zal aan je denken zodat alles hopelijk snel voorbij is.
pi_37022312
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:45 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

meisje toch!

ik zal aan je denken zodat alles hopelijk snel voorbij is.

Dank je...
pi_37022549
Eigenlijk eet ik alles wel.

Maar als ik mag kiezen dan zal ik nooit voor zuurkool kiezen. Raar spul is dat. vroeger was het goed te eten maar tegenwoordig niet meer. Misschien binnenkort maar weer eens proberen, je weet nooit of het nu weer wel bevalt.

Boerenkool met worst is ook een paar jaar uit de gratie geweest, maar datzal wel meer te maken hebben met het feit dat ik er 2 keer achter elkaar een nacht vreselijk ziek van geweest ben, en dan laat je het toch maar even aan je voorbij gaan.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_37022654
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:58 schreef Bruce117 het volgende:
Eigenlijk eet ik alles wel.

Maar als ik mag kiezen dan zal ik nooit voor zuurkool kiezen. Raar spul is dat. vroeger was het goed te eten maar tegenwoordig niet meer. Misschien binnenkort maar weer eens proberen, je weet nooit of het nu weer wel bevalt.
Probeer het eens met ananas.... Aardappelpuree, worst en lekkere jus...

Sorry, voor de offtopic...
pi_37022667
Oh het staat in CUL...
  maandag 17 april 2006 @ 09:48:37 #96
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_37025333
@ Oblivion kijk ook even in [CUL-SC] Deel 36 Pannenkoeken enzo
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 17 april 2006 @ 10:06:34 #97
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_37025559
quote:
Op maandag 17 april 2006 00:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

"dat is anders wel mooi buffelkaas!" is je antwoord?
Zoiets ja. Ik heb dat antwoord al minimaal vijftig keer gehad van mensen, dus inmiddels kies ik voor een hooghartig zwijgen.

Ik lust overigens ook geen boter.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_37035891
quote:
Op zondag 16 april 2006 16:27 schreef heiden6 het volgende:

komkommer? Dat is 99% water (of je moet het met schil eten, dat vind ik ook goor )
pi_37037526
Ik lust eigenlijk alles behalve... kaas. Echt heel irritant, omdat het in veel gerechten zit en veel mensen er dol op zijn. Mijn ouders hebben verwoedde pogingen gedaan om me stiekem kaas te laten eten, maar lichaam kan het blijkbaar niet verdragen, zodra ik het proef begin ik al te kokhalzen
Ik zoek niet, ik vind.
pi_37037938
Witlof. De geur, de slijmerigheid. En de meerderheid van dieren die uit de zee komen .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')