Hoe kan je leven zonder brood of vleesquote:Op woensdag 5 april 2006 22:38 schreef Bob. het volgende:
Ik lust heel veel niet, zoals broccoli, brood, rijst, aardappels, vis, vlees & eieren.
Vlees/vis/eieren eet ik ook echt niet, de rest wel want sommige dingen heb je gewoon nodig (en ik kan toch moeilijk die dingen niet eten als mensen ze voor me koken)
ik zeg toch dat ik brood wel eet ook al vind ik het niet lekkerquote:Op woensdag 5 april 2006 23:02 schreef Agiath het volgende:
[..]
Hoe kan je leven zonder brood of vlees![]()
Ja en die stel ik ook dezelfde vraagquote:Op woensdag 5 april 2006 23:10 schreef Bob. het volgende:
[..]
ik zeg toch dat ik brood wel eet ook al vind ik het niet lekker![]()
En zonder vlees leven kan heel prima hoor, nog nooit een vegetarier ontmoet?
Die dingen smaken eigenlijk nergens naarquote:Op woensdag 5 april 2006 23:27 schreef Remzz het volgende:
Eigenlijk alleen championgs, maar dat is meer het idee.
U teelt zowel champignons als oesterzwammen. Hoe verschillend verloopt die teelt?quote:Op donderdag 6 april 2006 10:18 schreef Pilootje het volgende:
Dan kan ik je uit je dromen helpen, het zijn shii-take ( geef niet, moeilijk woord).
De paddenstoelen die je in de supermarkt koopt worden de zelfde manier kweekt.
Champignons worden gekweekt op stro, afgedekt met een laag aarde/humus.
shii-takes worden met name in de chinese landen gekweekt op houtstammen. Ik geloof dat die geimporteerd worden, maar ze zijn ook hier goed te kweken.
Oesterzwammen kweken ze in grote zakken met stro. Strak dichtgeperst. Zodra de primodia verschijnen worden er kerfjes gemaakt en groeien en trosjes zwammen uit.
Er zijn in nederland maar een paar kwekers van champignons, shii-take, en ander gespuis, en ik vind ze allemaal gelijk smaken. Misschien heb je meer smaak ondervonden vanwege het feit dat ze erg vers zijn. Een paddenstoel bestaat soms voor meer dan 90 % uit water. Als die dingen enkele dagen in de winkel liggen verliezen ze vocht.
En nu heb ik mezelf weer betrapt op offtopic gaan....
Dat-ie wel gelijk heeft, bedoel je denk ik...quote:Op zaterdag 15 april 2006 10:35 schreef Pilootje het volgende:
Ik heb beiden paddenstoelen regelmatig gekweekt. Ik kan niet ontkennen dat meneer hierboven geen gelijk heeft.
roggebrood!quote:Op zaterdag 15 april 2006 19:53 schreef Steve-O het volgende:
Lust eigenlijk alles wel , Heb alleen een gruwelijke hekel aan Roggebrood (en ander grof brood met van die dikke pitten )!
jezus, dat is lastig koken...quote:Op zondag 16 april 2006 16:27 schreef heiden6 het volgende:
Courgette, komkommer, tomaat, melk, bier, pure wodka, mayonaise, ketchup, mosterd, vrijwel alles wat uit de zee komt (tonijn is wel het toppunt), boter, kaas, orgaanvlees, zuurkool, azijn, vrijwel alle soorten vlees waar nog kraakbeen of bot aan zit op je bord (karbonade, kippepoten en dergelijke).
De meeste van die dingen eet ik wel als het ergens doorheen zit (bijvoorbeeld pasta met een beetje tomaat of een beetje kaas op de pasta vind ik prima. Karbonade eet ik ook wel, maar dat zal ik zelf niet kopen en klaarmaken.
Van bijvoorbeeld zuurkool, tonijn of mosterd ga ik echt over m'n nek.
Vroeger at ik sowieso bijna niets, tegenwoordig probeer ik alles.
Wel typisch dat ik gek ben op veel dingen die hier vervloekt worden, zoals knoflook (hoe meer, hoe beter), brocolli, bloemkool, spinazie. (Spinazie a la creme daarentegen...)
"dat is anders wel mooi buffelkaas!" is je antwoord?quote:Op maandag 17 april 2006 00:28 schreef Dwersdriever het volgende:
Kaas, pertinent geen kaas. Met uitzondering van mozzarella (standaardantwoord: 'Ja, dat smaakt ook niet naar kaas')
Doe daar paprika bij dan ben ik helemaal bij...quote:Op woensdag 5 april 2006 22:44 schreef zoalshetis het volgende:
ik ben niet van de gekookte wortels, rauw vind ik ze heerlijk. gekookt te zoet en weeïg. als olvarit-baby al.
prei doe ik, de zeldzame keren dat ik het voorgeschoteld krijg, altijd ff op de bordrand.
Heerlijk, zeker als ik verkouden ben.quote:Op maandag 17 april 2006 00:34 schreef iDex het volgende:
Gember, NIET TE VRETEN dus ook geen ginger ale
grappig. ik hield vroeger helemaal niet van paprika, maar ben het helemaal lekker gaan vinden.quote:Op maandag 17 april 2006 00:38 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Doe daar paprika bij dan ben ik helemaal bij...![]()
![]()
Sorry voor deik heb net iets teveel pijn met galaanvallen gehad.
![]()
ow meeeen de nasmaak van gemberquote:Op maandag 17 april 2006 00:39 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Heerlijk, zeker als ik verkouden ben.
Werkt beter dan anti-biotica...![]()
Oh, als je zoals mij een galaanval moet meemaken (wat ik je absoluut niet gun)quote:Op maandag 17 april 2006 00:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
grappig. ik hield vroeger helemaal niet van paprika, maar ben het helemaal lekker gaan vinden.
Toch hè... je neus gaat ervan open, en je bent vrij van alles wat met snot te maken heeft...quote:
meisje toch!quote:Op maandag 17 april 2006 00:43 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh, als je zoals mij een galaanval moet meemaken (wat ik je absoluut niet gun)
Dan wil jij ook niet meer...
Moet Dinsdag geopereerd worden ervoor...![]()
quote:Op maandag 17 april 2006 00:45 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
meisje toch!![]()
ik zal aan je denken zodat alles hopelijk snel voorbij is.
Probeer het eens met ananas.... Aardappelpuree, worst en lekkere jus...quote:Op maandag 17 april 2006 00:58 schreef Bruce117 het volgende:
Eigenlijk eet ik alles wel.
Maar als ik mag kiezen dan zal ik nooit voor zuurkool kiezen. Raar spul is dat. vroeger was het goed te eten maar tegenwoordig niet meer. Misschien binnenkort maar weer eens proberen, je weet nooit of het nu weer wel bevalt.
Zoiets ja. Ik heb dat antwoord al minimaal vijftig keer gehad van mensen, dus inmiddels kies ik voor een hooghartig zwijgen.quote:Op maandag 17 april 2006 00:30 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
"dat is anders wel mooi buffelkaas!" is je antwoord?
komkommer? Dat is 99% waterquote:Op zondag 16 april 2006 16:27 schreef heiden6 het volgende:
Courgette, komkommer, tomaat, melk, bier, pure wodka, mayonaise, ketchup, mosterd, vrijwel alles wat uit de zee komt (tonijn is wel het toppunt), boter, kaas, orgaanvlees, zuurkool, azijn, vrijwel alle soorten vlees waar nog kraakbeen of bot aan zit op je bord (karbonade, kippepoten en dergelijke).
De meeste van die dingen eet ik wel als het ergens doorheen zit (bijvoorbeeld pasta met een beetje tomaat of een beetje kaas op de pasta vind ik prima. Karbonade eet ik ook wel, maar dat zal ik zelf niet kopen en klaarmaken.
Van bijvoorbeeld zuurkool, tonijn of mosterd ga ik echt over m'n nek.
Vroeger at ik sowieso bijna niets, tegenwoordig probeer ik alles.
Wel typisch dat ik gek ben op veel dingen die hier vervloekt worden, zoals knoflook (hoe meer, hoe beter), brocolli, bloemkool, spinazie. (Spinazie a la creme daarentegen...)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |